(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 13 مهر 1388- شماره 19479
 

حديث دشت عشق
به بهانه تغيير و تحولات وسيع در باشگاه پيروزي چرا مي آيند، چرا مي روند؟
اخبار كوتاه از فوتبال
نخستين حضور در ديدار نهايي جام ملت هاي آسيا تيم ملي واليبال فيناليست شد
مسابقات جهاني 2010 كشتي به مسكو رفت
محمدي: به آخر خط نرسيده ام
خواندني از ورزش ايران
ليگ برتر هندبال 12 آذر آغاز مي شود
زارع بازي كرد، غلامرضا رضايي نيمكت نشين هم نبود النصر با گلزني مبعلي پيروز شد
مصطفي كريمي: دووميداني براي پيشرفت امكانات جديد مي خواهد
سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي: بايد براي المپيك آماده شد
به دليل تعطيلي 9 ماهه اردو جوانان جودو شايد به جهاني نروند
اخبار فوتبال جهان
پس از قهرماني كاراته كاهاي ايران در قهرماني آسيا فصل نويني در كاراته رقم خورد
برنامه ليگ دسته اول فو تبال



حديث دشت عشق

به مناسبت سالگرد سردار شهيد «مصطفي قلبي»
پدر ومادر عزيزم! اگر نافرماني شما را كرده ام از ناداني ام بوده است

سردار پاسدار شهيد «مصطفي قلبي»، سال 1338 در خيابان لرزاده تهران متولد شد. تحصيلات را تا مقطع ديپلم ادامه داد و موفق به اخذ ديپلم اتومكانيك از «دبيرستان فني شهداي خيابان مجاهدين اسلام» شد.او از آغازگران طريق شهادت و وصال به حق بود. در تاريخ
31/6/59 همراه گردان 3 سپاه پاسداران به پادگان ابوذر و منطقه سرپل ذهاب و قصر شرين اعزام شد و هشت روز پس از آغاز جنگ د رتاريخ 8/7/59 در راه دفاع از دين و ميهن به قله شهادت دست يافت. روحش شاد و راهش پررهرو باد.
شهيد «مصطفي قلبي» هنگام خداحافظي به همشاگردي هايش گفت: دوستان عزيز و همكلاسي هاي مهربان! ما رفتيم ولي شما امام را تنها نگذاريد. او مي گفت: خدايا! تو شاهد باش كه من هدفي جز رسيدن به لقاي تو ندارم، هرچند بنده اي معصيت كارم و بار گناهانم بر دوش من سنگيني مي كند، اما از لطف و بخشش تو نااميد نيستم. به فضل و كرامت تو چشم دوخته ام و عشقي جز شهادت ندارم.
مصطفي به پدر و مادر و خانواده اش نوشته است:
پدر و مادر عزيزم! از اين كه در مدت عمرم نافرماني شما را كردم از شما معذرت مي خواهم و بدانيد كه اگر نافرماني شما را كرده ام از ناداني من بود و شما به دل نگيريد و مرا مورد عفو و بخشش قرار دهيد تا در مقابل خداوند مسئوليتي نداشته باشم. مادر عزيز و بزرگوارم! شما را بسيار دوست دارم ولي اسلام و خداوند را بيشتر از شما دوست دارم و اين وظيفه ام بود كه به جبهه بروم. شما حق فراواني بر من داريد شما بوديد كه مرا تا اين سن پرورش داديد و مرا در راه اسلام به جبهه فرستاديد. اميدوارم با اين هديه ناقابل كه در راه اسلام داديد فرداي قيامت در مقابل حضرت فاطمه زهرا(س) و زينب كبري(س) سربلند و سرافراز باشيد و از شهادت من ناراحت نباشيد و صبر را پيشه خود قرار دهيد.
اگر مي خواهيد گريه كنيد با ياد شهداي كربلا و شهداي جنگ تحميلي بر مزارم گريه كنيد و در پايان از برادران عزيزم مرتضي، امير و مجتبي مي خواهم راه اسلام و راه شهدا را ادامه دهيد و امام عزيز را تنها نگذاريد.

 



به بهانه تغيير و تحولات وسيع در باشگاه پيروزي چرا مي آيند، چرا مي روند؟

سرويس ورزشي-
عزل و نصب هاي پياپي و تغيير و تحولات فراوان طي دهه اخير يكبار ديگر در باشگاه پيروزي صورت گرفت تا شايد مشكلات و حاشيه هاي پيرامون اين تيم به حداقل برسد و براي مقطعي هواداران پرطرفدارترين تيم آسيا از نگراني خارج شوند.
تيم پيروزي كه پس از قهرماني در ليگ هفتم بنابه دلايل نامشخصي در كادر مديريتي خود دچار تغيير و تحول شد و پس از آن هيچ گاه روزگار خوشي را سپري نكرد و در شرايطي پا به ليگ نهم گذاشت كه پيش بيني كسب نتايج ضعيف همچون فصل گذشته مي رفت. عباس انصاري فرد كه كارنامه درخشاني در دوران مديريت قبلي خود در پيروزي نداشت با طرد كردن بازيكنان بزرگ و ستاره از اين تيم همچون علي كريمي، پژمان نوري، ابراهيم توره، پترويچ و... از دست دادن زمان براي انتخاب مربي خارجي عملا پا در راهي گذاشت كه همگان قبل از شروع فصل عنوان مي كردند كه پيروزي با اين روش مديريت در ليگ نهم هم راه به جايي نخواهد برد.
سعيدلو: پيروزي فعلا فقط آرامش مي خواهد
سرانجام همان طور كه انتظار مي رفت پس از گذشت 9 هفته پرفراز و نشيب و كسب نتايج ضعيف علي سعيدلو رئيس هيئت مديره سابق پيروزي و رئيس سازمان تربيت بدني فعلي كه آشنايي كاملي نسبت به امور اين باشگاه دارد با گماردن حبيب كاشاني به عنوان سرپرست و رئيس مجمع باشگاه سعي بر آرام كردن جو موجود در اين باشگاه دارد.
سعيدلو ديروز با بيان اينكه فعلا شرايط به گونه اي نيست كه بخواهم درباره اوضاع تيم پيروزي صحبت كنم و فقط قصد دارم اوضاع اين تيم را آرام كنم گفت: پس از بازگشت كاشاني به عنوان سرپرست باشگاه تا پايان هفته كادر مديريت و اعضاي جديد هيئت مديره اين باشگاه مشخص خواهد شد.
استعفاي آخوندي و نژاد فلاح
در اين ميان پس از جلسه اي كه شنبه شب در دفتر سعيدلو برگزار شد رئيس سازمان با استعفاي محمد آخوندي عضو هيئت مديره باشگاه پيروزي موافقت كرد و حسين نژادفلاح هم در اين جلسه خبر از استعفاي خود داد تا رئيس سازمان دستش براي تغيير و تحول بيشتر باز باشد. اما اظهارنظرهاي نژادفلاح و عباس انصاري فرد در خصوص پاره اي از مسايل در نوع خود جالب است نژادفلاح ديروز با اعلام اينكه انصاري فرد از سمت مديرعاملي باشگاه استعفاء كرده گفت: چيزي كه مشخص است هيئت مديره به وظايف خود خوب عمل نكرده و اينكه مي گويند اعضاي اين هيئت با يكديگر همدل نبودند را تا حدودي قبول دارم (اشاره به اختلاف نظر انصاري فرد و فرخزادي). وي در بخش ديگري از صحبت هاي خود با اشاره به نامه مكتوب انصاري فرد مبني بر استعفاي خود از مديرعاملي باشگاه گفت: ما مخفي كاري نداريم و روند تيم پيروزي هم آن طور نبود كه انصاري فرد چهار دستي به ميزش بچسبد. انصاري فرد استعفاء داده و بر كنار نشده است. او به شرايطي رسيد كه اين كار را انجام داد و در اين بين بايد اين را بگويم كه مشكل فقط انصاري فرد نبود و هر فرد به ميزان مسئوليتش در تشكيلات مديريتي بايد پاسخگو باشد.
انصاري فرد استعفاء داد
يا بركنار شد؟
عباس انصاري فرد هم كه معلوم نيست استعفاء داده يا بركنار شده ديروز برخلاف گفته هاي نژادفلاح هرگونه استعفاي خود را تكذيب كرد و گفت: هر چند كه ديگر در پيروزي جايي ندارم اما من استعفاء نداده ام و همان طور كه گفته ام سعيدلو اختيار كامل دارد تا درباره هر موضوعي تصميم گيري كند كه اين بار قرعه به نام من افتاد.
مديرعامل پيشين پيروزي يادآور شد: من با بازيكنان و كرانچار مشكلي نداشتم اما برخي ها قصد داشتند از حيطه وظايف خود خارج شوند. آنها با تذكر من ناراحت شدند و دست به كارهاي عجيب و غريبي زدند. از كاشاني مي خواهم براي حاشيه سازي اين بازيكنان فكر خاصي كند.
دفاع برادر از برادر
اظهارنظرهاي عباس انصاري فرد و همچنين برادر وي «محمدحسين» كه ديروز در گفتگو با يكي از خبرگزاريها عليه كريم باقري، علي كريمي و حسين هدايتي رئيس سابق هيئت مديره باشگاه پيروزي سخناني را مطرح كرده است مي تواند طي امروز و فردا واكنش هاي تندي را از جانب اين افراد به همراه داشته باشد. محمدحسين انصاري فرد ديروز كه خود را مشاور عالي سابق مديرعامل پيروزي مي ناميد در گفتگو با ايسنا صحبت هايي را مبني بر علل ناكامي پيروزي و همچنين حمايت از عملكرد برادرش انجام داد.
كاشاني: مديرعامل نمي شوم
در پايان بايد اشاره اي هم به برنامه هاي سرپرست باشگاه پيروزي يعني حبيب كاشاني داشته باشيم. مديري كه معلوم نشد چرا پس از پشت سر گذاشتن يك فصل موفق در اين تيم كه با قهرماني سرخپوشان در ليگ توام شد با نظر علي آبادي رئيس سازمان تربيت بدني وقت به يكباره از كار بركنار شد. كاشاني پس از جلسه شنبه شب اعضاي هيئت مديره باشگاه پيروزي با مسئولان سازمان تربيت بدني گفت: از اينكه به عنوان خدمتگزار در پيروزي مشغول مي شوم خوشحالم اما به خاطر مشغله ام در شوراي شهر تهران نمي توانم مديريت اين باشگاه را قبول كنم.
وي افزود: به عنوان مشاور عالي رئيس سازمان تربيت بدني مي گويم كه بايد چند روزي صبر كرد تا مجمع باشگاه تشكيل شده تا پس از آن اعضاي جديد هيئت مديره و مديرعامل نيز مشخص شوند. خيلي سعي كردم تا نظرعلي سعيدلو رئيس سازمان را درباره صدور حكم سرپرستي پيروزي تغيير دهم اما خب شايد حكم رياستم در مجمع باشگاه صادر شود؛ در آن صورت طي روزهاي آتي تعدادي از افراد خوشنام كه هميشه از خدمتگذاران مردم بودند را به عنوان اعضاي جديد هيئت مديره انتخاب و معرفي مي كنم.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

واعظي آشتياني: مديرعامل جديد همين راه را ادامه مي دهد
اميررضا واعظي آشتياني گفت: براي من تفاوتي نمي كند كه مديرعامل استقلال سه روز ديگر تعيين شود يا شش ماه ديگر. مهم اين است كه اعضاي هيئت مديره مي خواهند فردي در اين پست قرار گيرد كه سياست هاي موجود، رويه و ساختاري كه در باشگاه برقرار است را ادامه دهد.
قائم مقام سازمان تربيت بدني و مديرعامل باشگاه استقلال در خصوص اظهارات خسرو دانشجو رئيس هيات مديره استقلال مبني بر اينكه تا سه روز آينده مديرعامل جديد استقلال معرفي خواهد شد اظهار كرد: نگراني اعضاي هيات مديره از اين است كه شخصي در سمت مدير عامل قرار بگيرد كه سياست هاي موجود و رويه و ساختاري كه در باشگاه استقلال وجود دارد را ادامه دهد. من به شخصه هيچ اصراري به اينكه اين اتفاق در چه زماني بيافتد ندارم، مهم اين است كه مدير عامل جديد انتظارات هيات مديره و هواداران را برآورده كند. هيات مديره بايد گزينه هاي مختلف را بررسي كند، بنابراين نمي توان زمان خاصي را براي تعيين مدير عامل جديد مشخص كرد. اگر دانشجو هم گفته سه روز ديگر مديرعامل جديد معرفي مي شود براي اين است كه قرار بود سه روز ديگر جلسه هيات مديره برگزار شود و در آن جلسه در خصوص مديرعامل جديد بحث شود نه اينكه انتخابي صورت گيرد. وي ادامه داد: جلسه روز دوشنبه (امروز) هيات مديره به دليل اينكه برخي از افراد در ماموريت هستند لغو شد، بنابراين اين جلسه به دوشنبه هفته آينده موكول شد. انتخاب مديرعامل هم با اعضاي هيات مديره است، بنابراين بايد تا جلسه دوشنبه آينده صبر كرد.
شمس: هدف ما قهرماني در جام كنفدراسيون هاست
سرمربي تيم ملي فوتسال ايران، اصلي ترين هدف اين تيم در مسابقات جام كنفدراسيون ها را شكست تيم ملي اسپانيا و دستيابي به عنوان قهرماني رقابت ها عنوان كرد. حسين شمس ضمن بيان اين مطلب در خصوص شرايط تيم ملي فوتسال ايران براي شركت در جام كنفدراسيو ن ها گفت: دور جديد تمرينات تيم ملي فوتسال ايران از روز جمعه با حضور 14 بازيكن آغاز مي شود. تمامي بازيكنان به غير از حميدرضا ابراري نيا شرايط ايده آلي داشتند و اين آمادگي را دارند كه در تورنمنت ليبي با آمادگي كامل تيم ملي فوتسال ايران را همراهي كنند. سرمربي تيم ملي فوتسال ايران در خصوص شانس موفقيت اين تيم در مسابقات فوتسال جام كنفدراسيون ها گفت: اولين هدف ما صعود به ديدار نهايي مسابقات ليبي است. با توجه به شرايط تيم هاي حاضر در اين مسابقات، تصور مي كنم به همراه اسپانيا برگزاركننده ديدار نهايي خواهيم بود. ما اين شانس و توانايي را داريم كه پس از چند بازي خوب مقابل قهرمان فوتسال اروپا در مسابقات جام كنفدراسيون ها اين تيم را شكست دهيم و قهرمان رقابت ها شويم.
مسابقات فوتسال جام كنفدراسيون ها از امروز در كشور ليبي برگزار مي شود. در اين رقابت ها تيم هاي ملي فوتسال ايران، ليبي، اسپانيا، گواتمالا، اروگوئه و جزاير سليمان حضور دارند.
خوشحالي هاشميان از گلزني برابر مدافع عنوان قهرماني
وحيد هاشميان پس از به ثمر رساندن نخستين گلش در فصل جاري رقابت هاي بوندسليگا از خوشحالي اش به خاطر به ثمر رساندن اين گل با اهميت گفت. عصر شنبه در يكي از ديدارهاي هفته هشتم فوتبال دسته اول باشگاه هاي آلمان تيم هاي بوخوم و وولفسبورگ به ديدار هم رفتند. در اين بازي كه در نهايت با تساوي يك بر يك دو تيم به پايان رسيد وحيد هاشميان در دقيقه 53 زننده تك گل تيم ميزبان بود. مهاجم ايراني بوخوم پس از هفته ها توانست براي تيمش گلزني كند، او آخرين بار در هفته سي و سوم و ما قبل پاياني فصل پيش رقابت ها توانسته بود براي تيمش گلزني كند.
هاشميان در پايان اين مسابقه گفت: خوشحالم كه چنين گل با اهميتي را به ثمر رسانده ام. در نيمه نخست كه ما مجبور بوديم با ده بازيكن بازي كنيم تيم حريف بسيار قدرتمند بود. روي هم رفته اين تساوي خوب و عادلانه بود. تساوي عصر شنبه بوخوم برابر ولفسبورگ در حالي بدست آمد كه بوخوم با اخراج اونو بازيكن ژاپني اش ده نفره بازي مي كرد.

 



نخستين حضور در ديدار نهايي جام ملت هاي آسيا تيم ملي واليبال فيناليست شد

تيم ملي واليبال كشورمان با شكست كره جنوبي براي نخستين بار در طول تاريخ موفق به راهيابي به ديدار نهايي مسابقات قهرماني جام ملت هاي مردان آسيا شد.
در نخستين ديدار مرحله نيمه نهايي پانزدهمين دوره مسابقه واليبال قهرماني جام ملت هاي آسيا روز يكشنبه تيم ملي كشورمان در سالن «ني نو آگينو» مانيل فيليپين با نتيجه 3 بر 2 كره جنوبي را از پيش رو برداشت و راهي ديدار نهايي اين مسابقات شد.
نتيجه كامل ديدار دو تيم ايران و كره جنوبي به اين شرح است:
¤ ايران 3 - كره جنوبي 2
(24 بر 26)، (25 بر 20)، (26 بر 28)، (25 بر 17) و
(15 بر 11)
شاگردان حسين معدني كه 6 ديدار گذشته خود در رقابت هاي قهرماني آسيا را هم با پيروزي پشت سر گذاشته بودند با كسب برتري در ديدار امروز (ديروز) براي نخستين بار به مرحله نهايي مسابقات قهرماني آسيا صعود كردند.
تيم ملي واليبال كشورمان كه مدال برنز رقابت هاي 2003 چين را بالاترين افتخار خود از مسابقات قهرماني آسيا مي داند، امروز (دوشنبه) براي كسب مدال طلا پانزدهمين دوره مسابقات قهرماني مردان آسيا به ميدان خواهد رفت. آخرين حريف تيم كشورمان در پايان ديدار دو تيم ژاپن و چين مشخص مي شود.
اين چهارمين پيروزي واليبال ايران برابر كره جنوبي بود. واليبال ايران نخستين بار در رقابت هاي انتخابي المپيك 2004 آتن موفق به تحميل شكست به كره اي ها شد. اين بازي با نتيجه 3 بر صفر تمام شد. اما دومين پيروزي واليبال ايران برابر كره جنوبي هم سال 2008 به دست آمد. تيم ملي ايران در نخستين دوره رقابت هاي AVC كاپ آسيا كه سال گذشته در تايلند برگزار شد موفق به شكست 3 بر 2 كره جنوبي و در نهايت قهرماني در اين بازي ها شد.
شهريورماه گذشته تيم ملي كشورمان در ژاپن و در چارچوب رقابت هاي انتخابي قهرماني جهان موفق به شكست 3 بر 2 كره جنوبي شد. پيروزي تيم ملي كشورمان در تايلند و ژاپن همانند بازي يكشنبه با سرمربيگري حسين معدني به دست آمد.

 



مسابقات جهاني 2010 كشتي به مسكو رفت

مسابقات جهاني 2010 كشتي از سن پترزبورگ به مسكو منتقل شد.
در حالي كه قرار بود مسابقات جهاني كشتي در سال 2010در شهر سن پترزبورگ روسيه برگزار شود، فدراسيون كشتي روسيه تصميم گرفت با توجه به حضور بيشتر طرفداران كشتي در مسكو، اين مسابقات را به پايتخت روسيه منتقل كند كه فدراسيون جهاني كشتي با آن موافقت كرد.
مسابقات جهاني 2011 نيز كه گزينشي المپيك است در استانبول تركيه برگزار مي شود. سوئد، آذربايجان و آلمان از جمله كشورهايي بودند كه خواستار ميزباني مسابقات شدند اما نهايتا به تركيه رسيد.

 



محمدي: به آخر خط نرسيده ام

نفر پنجم كشتي جهان در سال 2009 گفت: به آخر خط نرسيده ام و حتماً دوباره كشتي خواهم گرفت.
سيدمراد محمدي در گفت وگو با فارس اظهار داشت: با وجودي كه عده اي مرا براي كشتي گرفتن پير مي دانند، صددرصد كارم را ادامه خواهم داد. يك شكست در مسابقات جهاني دليل نمي شود كه به آخر خط رسيده باشم.
دارنده مدال برنز المپيك 2008 چين خاطرنشان ساخت: برخي از سر دوستي برخوردهايي مي كنند، عده اي هم اداي كارشناسان را درمي آورند و مغرضانه حرف مي زنند كه نمي خواهم راجع به آنها بحثي كنم. كشتي گير فقط روي تشك مسابقه نشان مي دهد خوب است يا بد.
وي ادامه داد: شرايط امسالم طوري رقم خورد كه بدون مدال به ايران بازگشتم. قصد مقايسه با كسي را ندارم؛ اما براي خيلي از بزرگان هم اين اتفاق افتاده و حتي در شرايط قهرماني شان باخته اند.
محمدي افزود: نمي دانم تا چه زماني روي تشك حاضر خواهم شد؛ اما در كشتي گرفتن دوباره ام هيچ شكي وجود ندارد. براي آنكه شرايط آمادگي ام را حفظ كنم تمرين را شروع كرده و بايد در ليگ حضور داشته باشم. امسال بيشتر از سال گذشته در كوران مسابقات خواهم بود و در شرايط بهتري در رقابت ها حاضر مي شوم.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ تيم كشتي آزاد جوانان مازندران به نمايندگي از كشورمان در جام جمهوريت تركيه شركت مي كند.مسئولان هيئت كشتي مازندران قصد دارند به منظور پشتوانه سازي و بها دادن به نيروهاي جوان و زبده خود تيم كشتي آزاد جوانان استان را به جام جمهوريت تركيه كه در رده سني جوانان برگزار مي شود اعزام كنند.رقابتهاي جام جمهوريت تركيه اوايل آبان ماه در شهر استانبول تركيه برگزار مي شود.
¤ سرمربي تيم كاراته فولاد مباركه سپاهان گفت: تيم كاراته سپاهان با آمادگي كامل در رقابت هاي بين المللي كاپ آزاد تركيه شركت مي كند.علي شاطرزاده در گفت وگويي با بيان اينكه اين رقابتها از 17 تا 19 مهر در استانبول برگزار مي شود، اظهار كرد: 24 كاراته كاي تيم فولاد مباركه براي شركت در اين رقابتها، تمرينات آماده سازي خود را برگزار مي كنند.

 



ليگ برتر هندبال 12 آذر آغاز مي شود

رقابت هاي ليگ برتر هندبال سال 88 كه با اما و اگرهاي بسياري در دو ماه گذشته مواجه بود، سرانجام در دوازدهم آذرماه سال جاري با شركت 12 تيم آغاز مي شود.
مسئولان فدراسيون هندبال در نشستي به همراه نمايندگان تيم هاي حاضر در ليگ سال جاري كه به بهانه قرعه كشي مسابقات نخستين هفته ليگ در محل فدراسيون هندبال برگزار شد، زمان آغاز مسابقات را 12 آذرماه اعلام كردند.
در اين نشست، علاوه بر قرعه كشي مسابقات 12 تيم حاضر در ليگ برتر، برخي از قوانين ليگ نيز مورد بازنگري و اصلاح قرار گرفت.براساس قرعه كشي انجام شده تيم هاي حاضر در ليگ به شرح زير در هفته اول، به مصاف هم مي روند.
صنعت مس كرمان- ذوب آهن اصفهان،هيئت هندبال اراك (هپكو)- سنگ آهن بافق يزد،شهرداري زرند كرمان- هيئت هندبال استان تهران،نماينده مركزي- تربيت بدني سبزوار،فولاد مباركه سپاهان اصفهان- نيروي زميني تهران،تربيت بدني آذربايجان غربي-هيئت هندبال كازرون.

 



زارع بازي كرد، غلامرضا رضايي نيمكت نشين هم نبود النصر با گلزني مبعلي پيروز شد

تيم فوتبال النصر با گلزني ايمان مبعلي بر تيم الامارات فائق آمد و خود را تا رده چهارم جدول رده بندي مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي امارات بالا كشيد.
هفته دوم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي امارات با برگزاري دو بازي پيگيري شد كه طي آن تيم هاي العين و النصر مقابل حريفان خود به برتري رسيدند.
العين كه يكي از مدعيان قهرماني است، در ورزشگاه راشد شهر دبي تيم الاهلي را با نتيجه 5 بر يك شكست داد تا با 6 امتياز صدرنشين جدول رده بندي شود. در اين بازي براي العين مائوريسيو امرسون (20)، خوزه ساند (66 و 47، 22) و احمد خميس (1+90) گلزني كردند و تك گل تيم ميزبان را نيز محمد راشد سرور در دقيقه 5 به ثمر رساند.تيم الاهلي در حالي مقابل العين تن به شكست داد كه مهرزاد معدنچي را 45 دقيقه در تركيب خود داشت. معدنچي در نيمه دوم ديدار مقابل العين به جاي محمد سرور وارد زمين بازي شد و دقيقه 77 از داور مسابقه كارت زرد دريافت كرد.
النصر نيز موفق شد در ورزشگاه آل مكتوم شهر دبي با نتيجه 4 بر يك مقابل ميهمان خود الامارات به برتري دست يابد. گلزنان النصر در اين بازي علي بوصابون (25-پنالتي)، ايمان مبعلي (32)، يونس احمد (45) و محمد مال الله (62) بودند و حسن الطير در دقيقه 56 تك گل الامارات را به ثمر رساند. ايمان مبعلي كه در ديدار مقابل الامارات گل دوم النصر را به ثمر رساند، در دقيقه 8 اين بازي يك ضربه پنالتي را از دست داد.از مهمترين اتفاقات اين بازي مي توان به اخراج دو بازيكن از هر دو تيم در دقايق ابتدايي اشاره كرد. پس از آنكه يوسف موسي علي، بازيكن تيم الامارات در دقيقه6 از زمين مسابقه اخراج شد، كاظم علي، بازيكن تيم النصر نيز در دقيقه 23 با كارت قرمز داور روبرو شد تا دو تيم 67 دقيقه باقيمانده از زمان بازي را با 10 بازيكن ادامه دهند.
ايمان مبعلي يكي از بازيكنان اصلي تيم النصر در ديدار مقابل الامارات بود. در مقابل مازيار زارع نيز سپيدپوشان الامارات را در اين بازي همراهي مي كرد اما غلامرضا رضايي نه تنها فرصت حضور در زمين را پيدا نكرد، بلكه در فرصت 18 نفره تيم الامارات نيز جاي نداشت. جدول رده بندي مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي امارات به شرح زير است:
1-العين 6 امتياز، 2-الجزيره 6 امتياز، 3-الوحده 3 امتياز، 4-النصر 3 امتياز و...

 



مصطفي كريمي: دووميداني براي پيشرفت امكانات جديد مي خواهد

دووميداني ايران اكنون به مرزي رسيده كه اگر مورد حمايت جدي سازمان تربيت بدني و كميته ملي المپيك قرارنگيرد، نه تنها نمي تواند روند رو به رشد خود- كه حتي اكنون كندترشده- داشته باشد، بلكه شاهد عقب گرد آن نيز خواهيم بود. اين نكته اي است كه بسياري از مسئولان و كارشناسان دووميداني بدان اذعان دارند.
درسالهاي اخير به ويژه از سال1383به بعد چندين عامل مختلف دست به دست هم داد تا به اندازه اين رشته ورزشي پايه از رشته اي كه هنوز ركوردهاي 20 و يا 30 ساله در جدول ركوردهايش خاك مي خورند و ورزشكارانش آرزوي رسيدن به فينال بيشتر ماده هاي آسيايي را داشتند، به جايي رسيد كه دوسال پيش در رقابتهاي قهرماني آسيا9 مدال كسب كرد و شش سهميه حضور در بازي هاي المپيك2008 كسب شد. اين روند تا به اندازه اي ادامه پيدا كرد كه حتي توقع كسب مدال المپيك نيز از اين رشته مي رفت.
اما در يك سال گذشته گويي همه چيز كم كم به خواب فرو رفته است. اكنون دووميداني ايران داراي دوبخش كاري است. اول قهرماناني كه به سطح اول آسيا رسيده اند و اكنون بايد از اين سطح گذشته وارد مرحله جهاني شوند و دومين سطح ورزشكاران مستعدي هستند كه از سطح ملي بايد به سمت سطح آسيا حركت كنند. هردوي اين گروه ها- به ويژه گروه اول- تاكنون با امكانات كنوني مي توانستند به جلو حركت كنند، اما در يك سال گذشته انگار سوخت اين لوكوموتيو كم شده، نه تنها سرعتش زياد نمي شود، بلكه در حال كمترشدن هم هست.
در همين راستا، سيد مصطفي كريمي، رئيس فدراسيون دووميداني پس از پايان چهارمين مرحله رقابتهاي ليگ دووميداني و درخشش جوان ترها دراين مسابقات به ايسنا گفت: من از اينكه جوانان خودشان را در ليگ نشان داده اند، خوشحالم. اما همه اينها به همين پروژه استعداديابي بازمي گردد كه درسالهاي اخير گروهي از نوجوانان و جوانان به همراه مربيانشان زير پوشش فدراسيون قرار گرفتند، حقوق مي گرفتند و به طور كلي تحت نظر قرارگرفتند. اين رشته يك رشته ركوردي است و هركه تلاش كند به طور حتم نتيجه تلاشش را مي گيرد. من فكر مي كنم عملكرد خوب جوانان در رقابتهاي اخير، ثمره همين توجه ويژه فدراسيون بوده است.
وي در ادامه با اشاره به شانس هاي ايران در رقابتهاي آسيايي گوانگ جو گفت: ما هم اكنون دو ورزشكار پـرش طول خوب داريم كه بايد بتوانيم آنها را از مرز 8 متر عبور بدهيم. يا در پرتاب چكش موسوي و مقدم به بالاي 70 متر رسيده اند كه اين يعني نزديك شدن به مدال آسيايي. از طرفي در پرتاب وزنه الوند، شاهرخي و ندهي بايد در يك رقابت بيفتند. آنها به مرز ركورد 19متر رسيده اند و مي توانند خود را به مدال هاي آسيايي برسانند. صميمي ها اكنون در يك مسير خوب هستند كه كسب مدال هاي طلا و نقره آسيا براي آنها دور از دسترس نيست.
كريمي با بيان اينكه در شرايط كنوني توقع حمايت از كادر جديد سازمان تربيت بدني را داريم، اظهار كرد: ما اكنون در شرايطي قرار داريم كه به امكانات و ابزارهاي جديد براي پيشرفت بيشتر نياز داريم. من اكنون مي گويم اگر ضعف و عقب افتادگي در اين ورزش باشد از من است. اما با امكانات موجود ادامه راه پيشرفت كمي سخت است.
رئيس فدراسيون دووميداني با بيان اينكه من آينده اين رشته را با آماده شدن مجموعه ورزشي آفتاب انقلاب روشن مي بينم، يادآورشد: اگر اين مجموعه آماده شود، به طور حتم وضعيت ما بهتر خواهدبود. در آن مجموعه ما مي توانيم براي جوانان و نوجوانان اردوهاي بيشتري داشته باشيم و پشتوانه ها را بيشتر تقويت كنيم.
وي ادامه داد: اما با اين حال درشرايطي كه وضعيت كلي دووميداني را خوب مي بينم، اكنون چهار ماه است كه يك ريال پول به ما نداده اند. همه برنامه هايمان را با قرض و ريش گرو گذاشتن اجرا مي كنيم. اكنون بحث آماده سازي براي بازي هاي آسيايي درسال آينده است. اما بايد اين را بدانيد كه عمده مشكل ما در منابع مالي است. به ما پول تزريق نمي شود. دادن پول هم در زمان خودش فايده دارد. اگر آخر سال پرداخت كنند به درد ما نمي خورد. در آن صورت ما مجبور مي شويم برنامه هايمان را بريده بريده انجام دهيم. ازطرفي ديگر مسئولان هم حق دارند. چرا كه درشرايط تغيير و تحول ها بوده اند. اما در اين 4ماه اخير چه كسي جز ورزشكار و مربي ضرر كرده است. متاسفانه من اكنون با برخي از فدراسيون ها مواجه هستم كه مسئولان آن مي گويند ما به دليل بي پولي برنامه هايمان را تعطيل كرده ايم. اما من نمي توانم برنامه هايم را تعطيل كنم.
وي تصريح كرد: اكنون اميد مرادي به ركورد بي نظير رسيده است. آيا مي توانم به دليل بي پولي اردو، تغذيه، مكمل، مربي و همه چيز او را تعطيل كنم. از اين دست ورزشكاران چند نفر در دووميداني است كه بايد حمايت شوند. دست آخر به مسابقه كه مي رسيم همين ها بايد نتيجه بگيرند، اما به اينكه آنها چگونه بايد آماده شوند توجه نمي كنيم.
كريمي در مورد آخرين وضعيت احسان حدادي نيز در اردوي روسيه گفت: احسان تمرين هاي خودش را انجام مي دهد. در تمرين ها بين 61 تا 62 متر پرتاب مي كند. خودش و مربي اش اصرار دارند در قهرماني آسيا شركت كنند اما ما بر اين مسئله اصراري نداريم چرا كه اعتقاد داريم مصدوميت او بايد به صورت كامل بهبود يابد. اكنون مدال هاي طلا و نقره آسيا با حضور صميمي ها دردست ما است و مي خواهيم كه حدادي در بازيهاي آسيايي سال بعد عملكرد خوبي داشته باشد.
رئيس فدراسيون دووميداني درپايان گفت: ما اكنون دوگروه ورزشكار داريم. اول آنها كه درسطح اول آسيا هستند و بايد بالاتر روند و دوم آنهايي كه درسطح اول ملي اند و بايد به سطح آسيا برسند.
اميدوارم اين مفهوم را مسئولان سازمان تربيت بدني و كميته ملي المپيك درك كنند و حمايت بيشتري از ما انجام دهند.

 



سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي: بايد براي المپيك آماده شد

سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي گفت: تا موقعي كه من سرمربي تيم ملي هستم هاشم زاده ديگر در تيم ملي حضورنخواهدداشت.
محمدبنا سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي در گفت وگويي با بيان اين مطلب افزود: قبول ندارم كه در رقابتهاي جهاني به مسعود هاشم زاده قرعه سختي خورد زيرا تعدادي از حريفان او در بالاي جدول قرارداشتند. اما كسي كه مي خواهد در مسابقات جهاني صاحب مدال شود بايد تمامي رقبا را شكست دهد.
دارنده مدال نقره جهان ادامه داد: مسعود هاشم زاده نماينده وزن 120 كيلوگرم از كساني بود كه براي كسب مدال خيلي روي او حساب ميكرديم ولي متاسفانه حتي يك امتياز نيز براي تيم ما كسب نكرد.
وي تصريح كرد: هاشم زاده براي حضور در رقابتهاي جهاني تمرينات مناسب و كافي را نداشت و دركنار آن نيز وقتي قرعه را ديد نتوانست كشتي خوبي ارائه دهد وگرنه حريف بلاروس درحدي نبود كه هاشم زاده را شكست دهد. بنابراين تا موقعي كه من در تيم ملي باشم هاشم زاده نمي تواند صاحب دوبنده ملي شود. ما در اين وزن نيز بايد براي موفقيت در المپيك از همين حالا به جوانان ميدان بدهيم.
بنا تصريح كرد: مسابقات جهاني دانمارك سطح بسيار بالايي داشت و بسياري از تيمها با تمام قدرت خود شركت كرده بودند و مقررات جديدي در حال پياده شدن بود و ما با زحمتي كه دراين ده ماه كشيديم و اردوهايي كه داشتيم حتي استحقاق قهرماني جهان را نيز داشتيم.
وي در پايان خاطرنشان كرد: براي حضور در المپيك بايد در هر وزن چندين مهره آماده داشته باشيم بنابراين در اين شرايط كشتي براي موفقيت در لندن نياز به امكانات خاص و بودجه مناسب دارد تا بتواند براي ورزش ايران افتخارآفرين باشد.
نوربخش: شايستگي قهرماني جهان را داريم
مربي تيم ملي كشتي فرنگي يادآورشد: در مسابقات جهاني دانمارك نشان داديم كه شايستگي قهرماني جهان را داريم.
ناصر نوربخش در گفت وگو با خبرنگار كشتي خبرگزاري ايران (ايسنا) اظهاركرد: با توجه به اين كه تيمي تخريب شده را پس از المپيك تحويل گرفته بوديم سطح آمادگي كشتي گيران بسيار پايين بود و حتي توانايي يك تمرين معمولي را نداشتند. يك سري اعتراض مي كردند كه چرا اين قدر زود اردوها را آغاز كرده ايد در حالي كه لازم بود و حتي دراين 9 ماهه نتوانستيم ملي پوشان را كاملا آماده كنيم.
وي ادامه داد: توان كشتي گيران درحدي نبود كه تمامي برنامه هاي ما توسط كشتي گيران اجرا شود و حتي محمد بنا برخي از تمرينات ما را حذف كرد چون كشتي گيران نمي توانستند انجام دهند. من به آمادگي اين تيم از 20نمره 14 نمره مي دهم و اگر به حد ايده آل از تمرينات مي رسيديم مي توانستيم با اختلاف قهرمان جهان شويم.
نوربخش به نتايج كشتي فرنگي اشاره كرد و افزود: درگذشته آن قدر وضعيت بد بوده كه تا ششمي آسيا هم سقوط كرده بوديم اما همان افراد پشت سر ما حرف مي زدند. براي جهاني امسال برنامه اي كاملا علمي داشتيم و ديمي كار نكرديم. حتي ريز برنامه هايمان به صورت يك كتاب كامل وجود دارد و هر كشتي گيري كه بيشتر اين برنامه ها را اجرا كرد، در مسابقات نتيجه اش را گرفت.
نوربخش همچنين ابراز داشت: برخي از كشتي گيران كه در طول تمرينات به بهانه هاي مختلف از زير تمرينات فرار مي كردند، ضررش را هم درمسابقات ديدند. نمي خواهم از كسي اسم بياورم اما وقتي يك فرد باتجربه خوب كار نكند، بقيه را هم در اردو خراب مي كند و با حرفهايش نيز آنها را دلسرد مي كند. ولي بايد اين فرهنگ جا بيفتد كه اردوي تيم ملي جاي تفريح نيست بلكه بايد زحمت كشيد و تلاش بالايي داشت. با سه جلسه تمرين در هفته نمي توان به جايي رسيد بلكه براي قهرماني جهان بايد 13 جلسه تمرين در هفته داشت.
مربي تيم ملي همچنين گفت: من به اين كشتي گيران افتخار مي كنم. اين خودباوري به وجود آمده كه با تلاش مي توان قهرمان جهان و المپيك شد. هيچكس باور نمي كرد حبيب الله اخلاقي بتواند الكسي ميشين قهرمان جهان و المپيك از روسيه را شكست دهد ولي اين كشتي گير با تلاشي كه كرد مزد زحماتش را گرفت.

 



به دليل تعطيلي 9 ماهه اردو جوانان جودو شايد به جهاني نروند

سرپرست و مربي تيم جودو جوانان ايران با اشاره به تعطيلي 9 ماهه اردوي تيم جودو جوانان و آماده نبودن اين تيم براي حضور در مسابقات رسمي،گفت: احتمال حضور اين تيم در مسابقات جهاني فرانسه ضعيف و در پرده اي از ابهام قراردارد.
«ايوب رستمي» در حاشيه برپايي اردوي تيم ملي جودو در سنندج در گفت وگو با ايرنا افزود: به دلايل نامشخصي 9 ماه اردوي جوانان جودوكار تيم ملي تعطيل شد و در اين مدت ورزشكاران فعاليت هماهنگ و منسجم ورزشي در قالب اردو نداشتند و از اين رو از شرايط آرماني و آمادگي كافي برخوردار نيستند.
وي گفت: اردوي تيم ملي جودو جوانان كشور از دو ماه و نيم گذشته آغاز شده است و با جديت پيگيري مي شود.
مربي تيم جودو جوانان ايران با اشاره به برگزاري مسابقات جودو جام جهاني در كشور فرانسه در اواخر مهرماه امسال گفت: جودوكاران كشورمان از آمادگي كافي برخوردار نيستند و با اين شرايط حضور در اين مسابقات به صلاح ورزش جودو كشور نيست.
رستمي گفت: اگر به منظور كسب مدال در مسابقات جهاني فرانسه شركت كنيم، احتمال كسب مدال و عنوان بسيار ضعيف است.
وي اظهار داشت: هنوز پايه وا ساس خود را نشناخته ايم و بازيكنان در هر اردو نسبت به اردوهاي قبلي نوسان دارند و اين نشان از عدم آمادگي آنها دارد.
وي به تجربگي اين بازيكنان را از ديگر دلايل عدم كسب نتيجه در مسابقات رسمي دانست و گفت: حاضران در اردو از تجربه كافي براي رويارويي با حريفان بين المللي برخوردار نيستند و اين مي تواند در كسب نتيجه آنها تاثير منفي بگذارد.
سرپرست و مربي تيم جودو جوانان ايران گفت: وضعيت فني جودوكاران حاضر در اردو را بايد در كميته فني فدراسيون جودو مورد ارزيابي قرار دهيم و تصميم نهايي براي حضور يا عدم حضور در مسابقات جهاني فرانسه به تشخيص اين كميته منوط مي شود.
رستمي به برنامه ريزي بلندمدت كميته فني فدراسيون جودو براي تقويت ورزش جودو كشور خبر داد و گفت: با برپايي اردوهاي پي در پي در رده هاي سني جوانان و نوجوانان، پشتوانه قوي براي تيم ملي بزرگسالان مي سازيم.
وي تمام تلاش فدراسيون جودو را حضور قدرتمند در مسابقات المپيك اعلام كرد وگفت: برنامه ريزي لازم براي كسب مدال در المپيك شده و اميدواريم بتوانيم مدال هاي بسياري براي كشور كسب كنيم. سرپرست تيم جودو جوانان ايران به جايگاه ورزش جودو ايران در آسيا اشاره كرد و گفت: در سال هاي گذشته جودو ايران از وضعيت بسيار خوبي در آسيا برخوردار بود اما به دليل برخي تغييرات در قوانين اين ورزش مقداري دچار افت شد كه بايد تقويت شود.
رستمي گفت: در قبل از قوانين و مقررات مربوط به ورزش كشتي در جودو نيز استفاده مي شد و ورزشكاران ايراني نيز در رشته كشتي تبحر بالايي داشتند و از اين رو مشكلي در جودو نداشتيم اما اكنون با تغييراتي كه در داوري اين رشته رخ داده بايد سبك بازي راعوض كنيم.
وي شرط موفقيت ورزشكاران ايراني در ورزش جودو را يادگيري فنون ژاپني اين رشته ورزشي كه اكنون در سطح جهان اعمال مي شود، دانست وگفت: اگر بخواهيم در ورزش جودو در سطح جهان موفق باشيم نيازمند يادگيري فنون ژاپني در اين رشته هستيم.
مربي تيم جودو ايران فكر كردن صرف به نتيجه مسابقات را يكي از ضعف هاي ورزش جودو ايران دانست و گفت: ورزشكاران قبل از فكر كردن به نتيجه بايد به زيبا بازي كردن و جلب رضايت تماشاچيان نيز بيانديشند.

 



اخبار فوتبال جهان

برتي فوگتس گزينه جديد مربيگري هرتابرلين
سرمربي تيم ملي فوتبال آذربايجان با پيشنهاد مربيگري هرتابرلين آلمان روبرو شد. باشگاه برليني از برتي فوگتس خواست مسئوليت هدايت اين تيم را قبول كند.مدافع مياني و كاپيتان پيشين ژرمن ها از ابتداي سال قبل با آذربايجاني ها همكاري خود را شروع كرد. وي نسبت به پيشنهاد برليني ها هنوز واكنشي از خود نشان نداده است.فوگتس 62 ساله كه تا سال 1998 هدايت آلمان را برعهده داشت، تجربه رهبري بايرلوركوزن، كويت، اسكاتلند، نيجريه و آذربايجان را در اختيار دارد. هرتابرلين پس از گذشت 7 هفته از شروع فصل 2010- 2009 با سه امتياز در قعر جدول هجده تيمي بوندس ليگا قرار دارد.
فرگوسن به تمجيد از ونگر پرداخت
سرمربي تيم فوتبال منچستريونايتد انگليس معتقد است، دشمن پيرش يعني «آرسن ونگر» حق زيادي بر گردن باشگاه آرسنال دارد.
ونگر درحالي هفته گذشته باسابقه ترين مربي تاريخ باشگاه آرسنال نام گرفت كه بيشتر دوران حضور خود را در اين تيم در نبرد رودررو با «الكس فرگوسن» سپري كرده است. روابط اين دو مربي بعد از 13 سال رقابت تنگاتنگ، اخيرا بعد از برگزاري يك جلسه پرسش و پاسخ مشترك در ورزشگاه ومبلي، رو به گرمي نهاده است. فرگوسن گفت: آرسن بهترين نتايج را براي آرسنال رقم زده است. از وقتي او به اين تيم رفته است، موفقيت هاي باشگاه بي نظير شده اند. او به اعتقادي كه دارد، پايبند است و اين حس را به بازيكنان هم القا كرده است. سرمربي منچستريونايتد افزود: به همين دليل است كه سال ها در آرسنال مانده است. از برخي از بازيكنانش شنيده ام كه مي گويند همه چيز را مديون وي هستند. شنيدن اين حرف ها خيلي خوب است.
به نظر فرگوسن كه خود 23 سال است سكان هدايت منچستريونايتد را در دست دارد، موفقيت ونگر در آرسنال، تئوري خودش را ثابت مي كند كه اگر باشگاه ها روي تصميمات خود مانده و به مربيان زمان بدهند، بالاخره نتيجه آن را خواهند گرفت.اين مربي اظهار داشت: اگر به سابقه من و آرسن نگاه كنيد در مي يابيد كه حضور طولاني مدت در يك تيم، نتايج خوبي را در پي خواهد داشت. تيم آرسنال راه درستي را طي مي كند و ورزشگاهي دارد كه هر هفته مملو از جمعيت مي شود. بدون ترديد ونگر يك مربي باورنكردني براي آرسنال بوده است.
ليپي بازگشت توتي را رد كرد
مربي تيم ملي ايتاليا اعلام كرده كه خبر بازگشت توتي به تيم ملي ايتاليا شايعه اي بيش نيست. مارچلو ليپي، سرمربي تيم ملي اسپانيا از گزينه هايي كه براي خط حمله تيم ملي ايتاليا در نظر دارد سخن به ميان آورده و اولين نفري را كه معرفي نمود، آنتونيو دي ناتاله، گلزن برتر رقابت هاي اين فصل سري آ و بازيكن اودينزه بود. ليپي در اين خصوص گفت: من به دنبال بازيكنان خوب هستم. دي ناتاله بازيكن بااستعداد و خوبي است. من از عملكرد او كاملا راضي هستم و زماني كه در جريان ديدار تيم ما مقابل مونته نگرو مصدوم بود به شدت احساس تأسف مي كردم ولي به محض آنكه او بهبود يافت، مجددا او را به تركيب تيم ملي ايتاليا دعوت نمودم.اين درحالي است كه در اين ميان، آمائوري مهاجم يوونتوس نيز كه به تازگي پاسپورت ايتاليايي اش را دريافت كرده، تنها يك گل در بيست و شش ديدار اخير به ثمر رسانده است.
ليپي در ادامه صحبت هايش در مورد آمائوري گفت: آمائوري تلاش زيادي براي تيم انجام داد، هر چند كه نتوانست به گل برسد. او و ياكوئينتا در شرايط بسيار خوبي هستند.ليپي در ادامه صحبت هايش در مورد احتمال بازگشت توتي به تيم ملي ايتاليا گفت: «توتي؟ او چندين بار تصميم نهايي اش را اعلام كرده و بايد به تصميم او احترام گذاشت.
كاسياس بهترين دروازه بان جهان در سال 2008
فدراسيون جهاني تاريخ و آمار فوتبال دروازه بان رئال مادريد را بهترين سنگربان جهان در سال 2008 معرفي كرد.
ايكر كاسياس از سوي IFFHS بالاتر از دروازه باناني چون جان لوئيجي بوفون و ادوين فان درسار قرار گرفت. كاسياس در سال 2008 همراه با تيم ملي اسپانيا توانسته بود قهرماني در جام ملت هاي اروپا به ميزباني مشترك اتريش و سوئيس را جشن بگيرد.
فدراسيون جهاني تاريخ و آمار فوتبال در انتخاب خود از نظر كارشناساني از 85 كشور دنيا استفاده كرده و از آنها خواسته بود چهار دروازه بان برتر را معرفي كنند. بر اين اساس دروازه بان ها از چهار تا يك امتياز دريافت مي كردند.فهرست 10 دروازه بان برتر از نگاه IFFHS به اين شرح است:
1- ايكر كاسياس 249 امتياز، 2-جان لوئيجي بوفون 170 امتياز، 3-ادوين فان درسار 143 امتياز، 4-پتر چك 108 امتياز، 5-ايگور آكينفيف 23 امتياز، 6-خوزه فرانسيسكو كوايوس 21 امتياز، 7-خوليو سزار 18 امتياز، 8-پپ رينا 15 امتياز، 9-ينس لمان 13 امتياز، 10-يستوويار 12 امتياز
كاستاكورتا جانشين احتمالي لئوناردو در ميلان
مدافع پيشين تيم ملي فوتبال ايتاليا گزينه اول مقامات باشگاه آ.ث ميلان در صورت بركناري لئوناردو است. با توجه به اخباري كه از ميلان به گوش رسيده، مقامات مسئول روسونري ها از عملكرد لئوناردو، سرمربي فصل جاري كه جانشين آنجلوتي شد، رضايت نداشته و در پي فشار رسانه ها و هواداران اينك بحث گزينه احتمالي براي جانشيني وي را مدنظر قرار داده اند.
به اين خاطر كاستاكورتا 43 ساله كه سابقه انجام 59 بازي ملي را دارد و در تابستان سال 2007 كفش هايش را در 41 سالگي براي هميشه آويخت، به عنوان گزينه نخست مدنظر قرار داده اند. اين چهره نامي به عنوان مربي از تاريخ 27 اكتبر سال 2008 تا نهم فوريه گذشته سابقه هدايت تيم مونتوا از سري B را در اختيار داشته است. آ.ث ميلان اينك با 8 امتياز در رتبه يازدهم جدول بيست تيمي كالچو قرار دارد
اسپالتي در سنت پترزبورگ
سرمربي بركنار شده رم مدت زيادي را بيكار نماند. گفته مي شود اسپالتي و زنيت براي همكاري با يكديگر به توافق دست يافته اند.
لوچانو اسپالتي در يك قدمي حضور در فوتبال روسيه و نشستن روي نيمكت مربيگري زنيت سنت پترزبورگ قرار دارد. نام او پس از بركناري اش از «جالوروسي» بارها و بارها در ارتباط با تيم هاي گوناگوني شنيده شد. بسياري اميدوار بودند كه او در ميلان جايگزين لئوناردوي ناموفق بشود.مربي برزيلي رسونري كه با انتقادهاي فراواني روبه رو بود، پس از باخت يك بر صفر خانگي برابر FC زوريخ سوئيس در رقابت هاي مرحله گروهي ليگ قهرمانان اروپا در آستانه اخراج از ميلان قرار گرفته است. المپياكوس و ناپولي نيز از جمله علاقه مندان اسپالتي بودند.
اما، به نظر مي رسد خود او تصورات ديگري را در سر دارد. رسانه هاي خبري روسيه اعلام كرده اند او با سران زنيت به توافق دست يافته است. اين تيم روس كه ديك ادووكات هلندي را به تازگي بركنار كرد، براي همكاري با اين مربي ايتاليايي ابراز تمايل كرده است. براساس اين گزارش اسپالتي در ابرشهر روسيه به سر مي برد كه تا بر سر جزئيات قراردادش با سران زنيت، قهرمان جام يوفا در سال 2007 گفت وگو كند.
برباتف: من بست، كانتونا يا چارلتون نيستم
ديميتار برباتف از عملكردش در منچستريونايتد راضي نيست.
مهاجم بلغارستاني شياطين سرخ از زمان حضورش در اولدترافورد به نظر شم گلزني اش را از دست داده است. او گفت در آينده مي خواهد هوادارانش را راضي كند.برباتف در اين خصوص گفت: شب ها بيدار مي مانم و به خودم مي گويم: تو بايد اين يا آن كار را بكني. تماشاگران اينجا به بست، چارلتون و كانتونا خو گرفته اند. با اين همه من تنها يك ديميتار هستم. مهاجم سال هاي پيش تاتنهام و باير لوركوزن ادامه داد: چند پاس گل را فراهم كرده ام. با اين حال بايد بيشتر گلزني كنم. مي خواهم كار كردنم را در آينده بهتر كنم.
كيگان غرامت ميليوني مي گيرد
باشگاه نيوكاسل يونايتد انگليس بايد به سرمربي صاحب نام سابق خود غرامت پرداخت كند.
يك دادگاه غيروابسته در انگليس روز گذشته در پي شكايت كويت كيگان، سرمربي اسبق نيوكاسل حكم داد باشگاه مذكور بايد 1/2ميليون يورو پرداخت كند.در اين ارتباط منابع خبري عنوان كردند در فصل گذشته كه كيگان از پست سرمربيگري تيم اين باشگاه عزل شد، تا سال 2011 قرارداد داشت و بابت مدت زمان باقي مانده، 2/9ميليون يورو طلبكار بود كه به دادگاه شكايت كرد.سرمربي و كاپيتان اسبق تيم ملي انگليس در سال گذشته از مقام خود بركنار شد و پس از يك سال تلاش و دوندگي موفق به دريافت بخشي از حقوق خود به اين خاطر شد.

 



پس از قهرماني كاراته كاهاي ايران در قهرماني آسيا فصل نويني در كاراته رقم خورد

تيم ملي كاراته بزرگسالان ايران در پايان نهمين دوره مسابقات آسيايي كاراته به ميزباني چين، توانست با كسب 6 نشان طلا، يك نقره و دو برنز به مقام قهرماني رده مردان و نايب قهرماني در مجموع كاتا و كوميته مردان و بانوان دست يابد.
اين موفقيت براي كاراته ايران در شرايطي حاصل شد كه در مسابقات آسيايي 2007 مالزي تيم ايران موفق به كسب چهار نشان طلا، يك نقره و دو برنز و سومي در مجموع دو رده دست يافته بود، ضمن اينكه در آن مسابقات برخلاف اين دوره هفت وزن كوميته تيمي به روي تاتامي رفت درحالي كه در مسابقات 2009 اين تعداد به 6 وزن كاهش يافته بود.
از طرفي نگاه بسته مسئولان آسيايي و جهاني كاراته در صدور مجوز حضور بانوان محجبه در مسابقات و عدم امكان حضور كاراته كاهاي محجبه ايران در عرصه مسابقات آسيايي و جهاني همواره عاملي جدي نسبت به عدم كسب مدال در رده بانوان و كاهش مدال هاي كاراته ايران بوده است.
تيم ملي كاراته بزرگسالان در شرايطي اردوهاي آماده سازي
7 ماهه خود را آغاز كرد كه تغييرات مديريتي فدراسيون و حضور آهي به عنوان سرپرست، معرفي آرين خو به عنوان مدير تيم هاي ملي و در نتيجه تغييرات انجام شده در سرمربي و كادر فني تيم ملي، با واكنش هاي شديدي روبرو شد و بسياري از بازيكنان باسابقه، حضور در اردوهاي تيم ملي را تحريم كردند.
در چنين شرايطي عليرضا سليماني، مجددا سكاندار تيم ملي بزرگسالان شد و حمايت هاي قاطع آرين خو به عنوان مدير تيم هاي ملي و آهي سرپرست فدراسيون شرايطي را فراهم كرد تا كادر مربيان بتواند با تمامي مشكلات موجود برنامه هايش را در تيم ملي پياده كند.
برخلاف مسابقات آسيايي 2007 كه ملي پوشاني مانند جاسم ويشگاهي، مازيار الهامي، رضا عزيزي، اسماعيل تركزاد و حسين روحاني به عنوان نفراتي باتجربه و سرد و گرم چشيده در تركيب تيم ملي حضور داشتند، در آسيايي 2009 عوامل مختلف از جمله انصراف حسين روحاني، اضافه وزن حسن روحاني، اخراج مازيار الهامي حاشيه هاي به وجود آمده براي حضور منصور حسن بيگي به عنوان مدال آور طلايي سال 2007، مصدوميت جاسم ويشگاهي و عدم حضور چهره هاي باسابقه ديگر از جمله اسماعيل تركزاد، نوعي جوانگرايي اجباري را در تيم ملي رقم زد به نحوي كه حتي خوش بين ترين كارشناسان تصور نمي كردند نفراتي مانند قاسمي، غروبي و غفاري بتوانند نه تنها مدال آور باشند بلكه دو نشان طلا و يك برنز آنها كارنامه اي پربار را براي كاراته ايران رقم بزند.
تيم ملي از 6 وزن كوميته انفرادي موفق به كسب 5 نشان طلا توسط غروبي، قاسمي، جودت، فرخي و پورشيب شد و غفاري نيز يك نشان برنز كسب كرد. همچنين در كاتاي انفرادي، نشان برنز مسابقات آسيايي 2007 تكرار شد ولي پس از
10 سال در مسابقات كاتاي تيمي، فيناليست شديم درحالي كه دوره گذشته اساسا كاتاي تيمي از دور مسابقات حذف شده بود.
مسابقات كوميته تيمي نيز در اين دوره از حساسيت هاي خاص خود برخوردار بود.
در مسابقات آسيايي 2007 مالزي جاسم ويشگاهي و رضا عزيزي ابتدا با نتايج 4 بر 2 و 7 بر 2 ژاپن را مغلوب كردند اما، مازيار الهامي، اسماعيل ترك زاد و نادر جودت با نتايج 4 بر 2، 5 بر 4 و 3 بر 6 مقابل حريف شكست خوردند تا ژاپن به مقام قهرماني كوميته تيمي آسيا برسد و ايران نتواند قهرماني سال 2005 ماكائو را تكرار كند.
تفويض اختيار به آرين خو به عنوان مدير تيم هاي ملي و مسئوليت پذيري وي به همراه اعتماد به استراتژي تمريني سليماني و عدم دخالت ساير عوامل حاشيه اي باعث شد تا برخلاف مسابقات جهاني 2008 ژاپن كه تيم ايران با مجموعه اي از ستارگان باتجربه اش يكي از تلخ ترين شكست هاي تاريخ كاراته را متحمل شد، اين بار تيم ملي بار ديگر در آسيا بزرگي كرده و اميدواري هاي متعددي را نسبت به درخشش مجدد در بازي هاي آسيايي و سپس مسابقات جهاني 2010 ايجاد كرد.
چه بسا اگر پيش از مسابقات جهاني 2008 ژاپن استراتژي مشابه در بحث آماده سازي تيم ملي در پيش گرفته و حد و حدود كميته فني نسبت به دخالت در مسايل فني و تعيين مربيان تيم ملي مشخص مي شد، آنگاه تيم ملي مي توانست نتايج درخشانش را در جهاني تكرار كند.
در هر حال درخشش كاراته ايران در آسيا پايان كار نيست و فدراسيون كاراته بايد قدر سرمايه هاي فعلي و جوانان مستعد خود را دانسته و با تأمين خواسته هاي به حق كادر فني و ملي پوشان، سرمايه گذاري مناسبي را براي بازي هاي آسيايي و مسابقات جهاني 2010 داشته باشد.

 



برنامه ليگ دسته اول فو تبال

مسابقات فوتبال ليگ دسته اول از پنج شنبه آغاز مي شود
فصل جديد مسابقات فوتبال ليگ دسته اول باشگاه هاي كشور از روز پنج شنبه هفته جاري (16 مهرماه) آغاز خواهد شد. اين رقابتها همچون فصل گذشته در دو گروه 14تيمي برگزار مي شود.
برنامه ديدارهاي دو هفته اول مسابقات فوتبال ليگ دسته اول باشگاه هاي كشور به شرح زير است:
هفته اول
پنجشنبه 16 /7/88
¤ مس رفسنجان-سپاهان نوين اصفهان( ورزشگاه شهدا نوش آباد رفسنجان)
¤ شهرداري بندرعباس-شموشك نوشهر( ورزشگاه تختي بندرعباس)
¤ پيام خراسان-پيام مخابرات فارس (ورزشگاه تختي مشهد )
¤ ايرانجوان بوشهر-داماش لرستان( ورزشگاه بهشتي بوشهر )
¤ كاوه تهران-اتكا گلستان( ورزشگاه صنايع دفاع تهران)
¤ صنعت نفت آبادان-شاهين اهواز( ورزشگاه تختي آبادان )
¤ شهرداري تبريز-تربيت يزد( ورزشگاه تختي تبريز )
جمعه 17 /7/88
¤ آلومينيوم هرمزگان-گل گهر سيرجان( ورزشگاه تختي بندرعباس )
¤ شن سا اراك-گسترش فولاد تبريز( ورزشگاه امام خميني اراك)
¤ پتروشيمي تبريز-مس سرچشمه كرمان (ورزشگاه تختي تبريز )
¤ شيرين فراز كرمانشاه-برق شيراز (ورزشگاه آزادي كرمانشاه)
¤ كوثر لرستان-داماش گيلان( ورزشگاه تختي خرم آباد)
¤ فولاد نوين اهواز-نفت تهران( ورزشگاه اختصاصي فولاداهواز)
¤ مهركام پارس تهران-نساجي مازندران( ورزشگاه امام خميني اسلامشهر )
هفته دوم
پنجشنبه 23 /7/88
¤ شن سا اراك-آلومينيوم هرمزگان( ورزشگاه امام خميني اراك)
¤ مس سرچشمه كرمان-گل گهر سيرجان (ورزشگاه شهيد زينعلي سرچشمه)
¤ گسترش فولاد تبريز-شيرين فراز كرمانشاه( ورزشگاه تختي تبريز)
¤ داماش گيلان-پتروشيمي تبريز (ورزشگاه سردار جنگل رشت )
¤ برق شيراز-فولاد نوين اهواز (ورزشگاه حافظيه شيراز )
¤ نساجي مازندران-كوثر لرستان( ورزشگاه شهداء ساري )
¤ نفت تهران-مهركام پارس تهران (ورزشگاه كوي دانشگاه تهران)
جمعه: 24 /7/88
¤ شهرداري بندرعباس -مس رفسنجان( ورزشگاه تختي بندرعباس)
¤ پيام مخابرات فارس-سپاهان اصفهان (ورزشگاه حافطيه شيراز )
¤ شموشك نوشهر- ايرانجوان بوشهر ( ورزشگاه شهداء نوشهر)
¤ اتكا گلستان-پيام مشهد( ورزشگاه شهداي گلستان گرگان)
¤ داماش لرستان-صنعت نفت آبادان( ورزشگاه تختي دو رود )
¤ تربيت يزد- كاوه تهران( ورزشگاه نصيري يزد)
¤ شاهين اهواز-شهرداري تبريز (ورزشگاه تختي اهواز)
-تمام ديدارهاي فوق ساعت15:30 دقيقه برگزار ميشود.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14