(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 13 مهر 1388- شماره 19479
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
اين دو خط با هم نمي خواند (يادداشت روز)
ترمز (گفت و شنود)
لس آنجلس تايمز: تهران حتي بدون سلاح هسته اي هم قدرت راهبردي منطقه است
كيهان و خوانندگان
آيت الله صافي گلپايگاني در ديدار اعضاي حزب مؤتلفه:ولايت فقيه جامع الشرايط از افتخارات شيعه است
فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص):دشمن به دنبال كشاندن اغتشاشات به داخل دانشگاه هاست
راديكاليته بيانيه هاي كروبي و موسوي هنوز كم است! (خبر ويژه)
خماري پيروزي از سر رسانه هاي آمريكا و انگليس پريد (خبر ويژه)
رسيدگي قضايي به اتهامات و شايعات مطرح درباره فرزندان هاشمي (خبر ويژه)
راديو سيا: القاي عقب نشيني ايران فقط تبليغات فوري بود (خبر ويژه)



اين دو خط با هم نمي خواند (يادداشت روز)

درباره ماجراهايي كه پس از انتخابات رخ داد، دو گونه قضاوت شده است يك قضاوت مي گويد اين حوادث از جنس فتنه و جنگ خزنده بود و سران آن منافقيني بودند كه با انحراف از انقلاب و خط امام خميني(ره) در پروژه و زمين دشمن بازي كردند، بنابراين فساد انگيختند. قضاوت دوم بر آن است كه ماجرا، از جنس جنبش و اصلاح طلبي بود و آنها كه در رأس حوادث قرار داشتند و نقش آفريني كردند، مصلحاني نگران خط امام(ره) بودند. پرسش اصلي اين است كه كدام قضاوت سنديت دارد و كدام خلاف واقع است؟ پيداست كه پرسش، پرسشي درون گفتماني است و قضاوت نيز بايد براساس مباني گفتمان امام، اسلام و انقلاب باشد.
در اين باره هر چند مستندات و گفتني هاي فراواني هست اما به اجمال بايد گفت:
1-آيا به حسب سيما و قيافه، منافق به نسبت مؤمن و مصلح مشخصه اي دارد؟ نه، منافقين در ميان مؤمنان هستند. برخي از آنها اساساً، دگرگون شده و تدريجاً به نفاق گرويده اند. در سخن گفتن هم دم از صلاح و خيرخواهي مي زنند. آنها بعضاً چنان پرهيبت مي نمايند كه ترديد درباره آنان بسيار دشوار مي شود. خداوند به رسول مكرم خويش(ص) مي فرمايد «زماني كه منافقان را ببيني، جسم و قيافه آنها تو را در شگفتي فرو مي برد. و اگر سخن بگويند، به سخنانشان گوش فرا مي دهي، اما گويي چوب هاي خشكي هستند كه بر ديوار تكيه داده شده اند. هر فريادي كه بلند شود، بر ضد خود مي پندارند. آنها دشمنند، پس از آنان برحذر باش! خداوند آنها را بكشد، چگونه از حق منحرف مي شوند؟» (منافقين، آيه 4). وقتي خداوند درباره رسول خويش چين مي فرمايد، تكليف ديگران روشن است. نفاق، آيت الله و حجت الاسلام و پروفسور و مبارز سابقه دار و نخست وزير و رئيس جمهور و وكيل نمي شناسد. «خداوند در درون يك انسان، دو قلب قرار نداده» تا دو دلي كند. به تعبير امير مؤمنان، محبت ما و دشمنان ما در يك دل جمع نمي شود. به دل هاي خود مراجعه كنيد اگر محبت ما و محبت دشمنان ما در دل شما بود بدانيد نه شما دوستدار ماييد و نه ما دوستدار شما. پيداست كه محبت مستضعفان و مظلومان و دينداران و مؤمنان، با ميل به مستكبران و ظالمان و دين ستيزان و مفسدان سياسي و اقتصادي و فرهنگي يك جا جمع نمي شود. اين جزو قواعد تكويني دنياست. فرمولي لايتغير است. حال شما بفرماييد كه كساني هر دو محبت را يكجا جمع كرده اند. غيرشعبده و چشم بندي نكرده اند. يك محبت، واقعي و جاري و خط دهنده است و ديگري عاريه اي و لقلقه لسان و به تعبير سوره منافقين «سوگندهاي خويش را سپري ساخته اند تا مردم را از راه خدا باز دارند».
2-مؤمن و منافق را مي توان «في لحن القول» (در طرز و نوع سخن گفتن آنها) شناخت. «اي پيامبر! اگر مي خواستيم منافقين را به تو نشان مي داديم پس تو آنها را با قيافه هايشان مي شناختي. و بايد آنها را در طرز سخن گفتنشان بشناسي» (سوره محمد ص- آيه 30). آنها در طول تاريخ اسلام، نسبت به رهبري اسلامي لجاجت و عداوت ورزيده اما همزمان نسبت به دشمنان نرمش نشان داده اند. با دشمنان، دوستي ورزيده و حسن ظن داشته و با دوستان، سخت گيرانه و غيض آلود و با بدگماني برخورد كرده اند! «اي كساني كه ايمان آورده ايد! دشمن من و دشمن خودتان را به دوستي نگيريد. شما نسبت به آنها اظهار محبت مي كنيد در حالي كه آنها به آنچه از من بر شما آمده، كافر شده و پيامبر خدا و شما را به خاطر ايمان به خداوندي كه پروردگار شماست از شهر و ديارتان بيرون مي رانند» (ممتحنه، آيه 1)
3-خلجاني كه سال ها بود در قلب و حلقه طايفه اي از خواص وجود داشت - و انتخابات فقط باعث شد آن خلجان پنهان، هر جايي و خياباني شود- آيا از جنس صلاح و اصلاح و برخاسته از دغدغه هاي ديني و انقلابي و انساني بود يا نفاقي كه به فساد و افساد انجاميد؟ اگر از جنس صلاح انديشي و اصلاحگري بود، چرا شعف و حمايت صريح سران سه رژيم مستكبر آمريكا، انگليس و اسرائيل را برانگيخت. آيا سران جبهه عداوت و استكبار، يكبار- بله، حتي يكبار- از اين جنس مرحبا و آفرين هايي كه به برخي حضرات گفتند، به حضرت امام خميني(ره) و جانشين شايسته او نثار كردند؟! در حوادث پس از انتخابات، آقاي اولي و دومي و سومي و چهارمي و پنجمي و ششمي (آقاي كاف يا گاف، ميم يا هاء، جيم يا خاء، اين روحاني يا آن مكلا، تهران يا قم نشين چه فرقي مي كند) يك بار از خود پرسيدند ما را چه به ستايش شدن از سوي شازده سلطنت طلب، سركرده منافقين تروريست و توده اي هاي نفتي، چريك هاي چپ و پشيمان آمريكايي و گروهك هاي الحادي كه صراحتاً وحي و نبوت را انكار مي كنند؟ آيا از خود پرسيدند كدام خبط و خطا را انجام داده ايم كه اوباما و پرز و براون و ديك چني و مك كين و رابرت گيتس و هيلاري كلينتون يكجا با هم به ما «مدال شجاعت» مي دهند. ادعاي اصلاح طلبي و وطندوستي، و به شعف آوردن و دلير كردن دشمن؟!
در اين چند سال، 3 جمله از آقاي رابرت گيتس وزير دفاع دولت هاي اوباما و بوش ( و رئيس اسبق سازمان جاسوسي سيا) نقل شده است: الف- «ايراني خوب و معتدل، ايراني يي است كه با گلوله كشته شده باشد». يعني ايران معتدل سراغ نداريم، آنها در عزت خواهي و مطالبه حق خود، سرو ته يك كرباسند. ب-«30 سال است دنبال چهره هاي معتدل در ايران براي سازش مي گرديم و متأسفانه موفق نشده ايم». ج-«در حال حاضر به دليل شكاف هاي عميق در ايران پس از انتخابات، تحريم مؤثرتر از گذشته است. ما در حال حاضر شاهد شكاف هايي مانند راهپيمايي اخير ]روز قدس و حذف شعار مرگ بر اسرائيل و آمريكا![ هستيم كه در 30 سال گذشته نديده ايم».
مفهوم اين عبارات اين است كه ملت ايران را بايد سينه ديوار گذاشت، خونشان را ريخت و ريشه شان را كند- و عقده اي كه با جنگ تحميلي تلاش كردند، بگشايند و نشد- اين ملت سازش ناپذير است. البته كساني در ميان آنها هستند كه ايراني اند اما از آنها نيستند. آنها شكاف و منفذ و معبري گشوده اند، كه شايد بتوان از آن معبر، به عمق استراتژيك ايران نفوذ كرد و از درون ضربه آخر را زد. به زعم شما ابعاد اين جنايت و خيانت را مي توان برآورد و محاسبه كرد؟ اين روحيه بخشي به دشمن مستأصل و معبرگشايي براي وي از ميان صف پولادين و نفوذناپذير ملت ايران را چه مي توان ناميد؟ صلاح انديشي و خيرخواهي؟! بي دليل نيست كه سايت وابسته به گروهك فدائيان خلق تأكيد مي كند «اصلاح طلبان براي سرنگوني جمهوري اسلامي بايد در سيستم بمانند، ولو با عقب نشيني. متاسفانه جمهوري اسلامي، با وجود تئوري سقوط 2 ساله، 30 سال دوام آورده است».
به لحن اين دو جمله در آخرين بيانيه يكي از همين حضرات ناكام در انتخابات عنايت كنيد «بر اثر سياست خارجي غلط و ماجراجويانه كشور در آستانه بحران هايي قرار گرفته است... با سپاسگزاري از حمايت ملت هاي ديگر ظرف اين چند ماه، از آنها مي خواهيم در هيچ تحريمي عليه ايران شركت نكنند.» وقتي نوبت قضاوت درباره سياست هاي كلي نظام و حقوق مسلم ملت ايران طبق معاهدات بين المللي مي رسد، از تعابير «غلط و ماجراجويانه» استفاده مي شود يعني دقيقاً همان قضاوت القايي سران و رسانه هاي رژيم هاي مستكبر آمريكا و انگليس و اسرائيل. اما وقتي حمايت همين مستكبران از آشوب طلبان مورد قضاوت است، سخن از «سپاسگزاري از حمايت ملت ها»! مي رود. كدام ملتي در دنيا از اغتشاشگران حمايت كردند و كدام ملتي در دنياست كه مي خواهد مردم ايران را به خاطر پافشاري بر حقش در فشار و تنگنا قرار دهد؟ آيا حمايت هاي سران آمريكا و اسرائيل و انگليس جاي تشكر دارد يا مستوجب سرافكندگي و شرمندگي است؟ و البته كه در ازاي آن حمايت، بايد شعار مرگ بر اسرائيل و مرگ بر آمريكا را خط زد و از شعارهاي روز جهاني قدس حذف كرد.
واقعيت اين است كه برخي از اين عناصر به يك توافق نانوشته با دشمن رسيده اند و آن اينكه هر يك از طرفين، از فشار ديگري به عنوان ابزار چانه زني با جمهوري اسلامي استفاده مي كند! كلاه خود را قاضي كنند. كدام يك از آن چند هزار نفري كه به دعوت همين عاليجنابان كوشيدند، براي راهپيمايي چند ميليوني و كم سابقه روز قدس در تهران حاشيه سازي كنند، خط امامي بودند؟ آيا تصادفاً روي مرگ بر آمريكا و مرگ بر اسرائيل ضربدر (*) كشيدند؟ چرا به قول آقاي گيتس، حواشي راهپيمايي روز قدس بايد در متن مذاكرات با ايران خرج شود؟! آيا فشار به روسيه و چين براي خالي كردن پشت ايران و امضاي عداوت هاي آمريكا، تفسير و معناي واقعي شعار «نه غزه، نه لبنان، جانم فداي ايران» نبود؟! كدام طمع و نياز، سردمداران اين جريان را به دريوزگي دشمن كشاند؟ آيا اين حديث شريف را از امام صادق عليه السلام نشنيده اند كه «... شيعيان ما مانند كلاغ طماع و حريص نيستند، با دشمنان ما مجاورت نمي كنند و از دشمنان ما مسئلت نمي كنند حتي اگر از گرسنگي بميرند».
4-جرياني با اين مختصات در «ايران جديد» (ايران انقلابي) نه مي تواند هويت سبز ديني براي خود دست و پا كند، نه اعتبار و مشروعيتي ملي، براي خويش بسازد و نه از رأس و رهبري توأم با وجاهت برخوردار شود. به تعبير يكي از همين رسانه هاي گروهكي و ضدانقلاب «اين جنبش بي پدر است» و اگر پدري براي آن بايد جست، در آن سوي مرزهاست. باز به تعبير يكي ديگر از همين رسانه ها، «اصلاح طلبان، قرار است جنين براندازي جمهوري اسلامي را تا زمان زنده به دنيا آمدن حمل كنند». در واقع محيطي امن براي باليدن و تكثير ميكرب ها، و عفوني و آسيب پذير كردن «ايران جديد». اما اكنون پس از 20 سال عرفيگري (سكولاريزسيوان) در عرصه سياست و يك دهه شعار «ختم انقلاب»، جريان حامل براندازي رسواتر از آن است كه بخواهد «محمول» خود را به اسلام و انقلاب و نظام و وطن نسبت دهد. يعني مي شود با شيخ آلت دست منافقين كه خون در دل امام كرد تا آنجا كه آن مرد بزرگ - به ستوه آورنده مستكبران عالم- از خدا طلب مرگ كرد، مراوده داشت و باز هم ادعاي خط امام و انقلاب كرد؟!
خيانت بزرگي شد و جنايت هاي بزرگي رخ داد. حرمت هايي شكست و حيثيت هاي والايي هتك شد. به يك ملت بلكه به يك امت و نگاه نگران و منتظر تاريخ خيانت شد. آنها كه خيانت كردند به هر خدعه و دستاويزي متوسل شدند تا كار را تمام كنند. از هيچ دستاويزي دريغ نكردند. فريبكاري با ملت، و نيرنگ با نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و خبرگان و علما و مراجع و دانشگاهيان. سرشان به سنگ خورد و با اين همه برخي از آنها بازنگشتند.
آيا هيچ راهي نبايد پيش پاي آنها گذاشت؟ چرا. راه توبه باز است. اما شرط توبه، ندامت است و نشان دادن اراده براي بازنگشتن به همان مسير انحرافي سابق. اول شرط توبه، برائت از گذشته است. اينجا، موضع مسالمت و مداهنه و آشتي نيست. به تعبير امير مؤمنان «اول شرط عدالت آن است كه بر عليه خويش حكم كنند.» خطا را تا آنجا مي توان نديد و تغافل كرد كه به مرز تجاهر و تظاهر نكشيده باشد. تدارك كنندگان پروژه براندازي يا كمك كنندگان به آن، ديگر رسميتي ندارند. زيركان آنها مي خواهند مناسبات سياسي به فضاي ما قبل 22 خرداد برگردد.آن سبو بشكست و آن پيمانه ريخت. خطي كه بر اصول و ارزش ها و امنيت و منافع ملي كشيدند، هويت تازه و بي نقاب آنهاست. درباره دزدي كه از ديوار افتاده و پايش شكسته و درمانده، چگونه مي توان «ان شاءالله گربه است» گفت و خفت؟!
محمد ايماني

 



ترمز (گفت و شنود)

گفت: چند سايت متعلق به گروه هاي ضد انقلاب با حسرت نوشته اند كه موسوي و كروبي نبايد مخالفت خود با اساس جمهوري اسلامي ايران را آشكار مي كردند.
گفتم: يعني چي؟! خب اگر هم آشكار نمي كردند باز هم مردم از مواضع و عملكرد آنها خيلي زود متوجه مي شدند كه هدف نهايي اين جريان، مقابله با انقلاب اسلامي است.
گفت: اين سايت ها نوشته اند، موسوي و كروبي مي توانستند به تدريج و طي مدتي طولاني انگيزه و هدف واقعي خود را در پوشش شعارهاي اسلامي پنهان كنند ولي انگار با يكديگر براي نشان دادن مخالفت خود با انقلاب كورس گذاشته بودند!
گفتم: راننده اي يكي از دوستانش را بغل دست خود نشاند و بعد با سرعت زياد شروع به رانندگي كرد، 100 ، 120 ، 130، 160 كيلومتر...و هر چند دقيقه يكبار از دوستش مي پرسيد؛ ترسيدي؟ بند دلت پاره شد؟!... چند روز بعد دوستش او را بغل دست نشاند و پا روي گاز گذاشت و با سرعت تمام راه افتاد و هر از چند گاه از رفيقش مي پرسيد، ترسيدي؟ بند دلت پاره شد؟ و طرف از ترس مرگ گفت؛ آره! آره! بند دلم پاره شد، حالا نگه دار و راننده جواب داد، ديگه فايده نداره، ترمز بريده!

 



لس آنجلس تايمز: تهران حتي بدون سلاح هسته اي هم قدرت راهبردي منطقه است

رسانه ها و تحليلگران غربي با اذعان به موضع ضعف غرب در برابر مستندات و مطالبات ايران در مذاكرات ژنو تاكيد كردند: تيم ايراني در اين مذاكرات دست بالا را داشت.
در اين ارتباط روزنامه لس آنجلس تايمز با اشاره به تلاش هاي غرب عليه برنامه هسته اي مسالمت آميز جمهوري اسلامي ايران نوشت: تهران حتي بدون سلاح هسته اي هم قدرت راهبردي منطقه است.
اين روزنامه در تفسيري با عنوان «قدرت و تهديد ايران» نوشت: آمريكا نمي تواند با پافشاري بر سر برنامه هسته اي ايران، خود را محصور سياستي نامانوس و ناكارآمد سازد وانگهي اكثر كشورهاي غيرمتعهد و مسلمان از حقوق ايران كه در چهارچوب ساختارهاي پيمان «ان پي تي» به اين كشور اعطا شده، حمايت مي كنند.
بزرگ نمايي خطر برنامه هسته اي ايران و اعلام خطر درباره آن، اين واقعيت جديد استراتژيك را ناديده مي انگارد كه اين كشور بدون سلاح هسته اي هم يك قدرت استراتژيك است.
اين روزنامه در ادامه نتيجه گرفت و نوشت: بنابراين «باراك اوباما» رئيس جمهوري آمريكا خود را در مسيري از اقدامات بي اثر انداخته است كه در نهايت از آن پشيمان خواهد شد.
اعراب و مسلمانان و برخي از كشورهاي متخاصم آمريكا به رغم اظهارنظرهايي كه عليه ايران مي كنند، به اين نتيجه رسيده اند كه غرب با مناقشه اي كه بر سر برنامه هسته اي تهران به راه انداخته در پي تضعيف يك كشور مسلمان است تا همچنان استيلا و هژموني نظامي اسراييل را در منطقه حفظ كند.
فشارهاي بيشتر بر ايران، جهت احساسات را عليه غرب و اسرائيل به چرخش در خواهد آورد.
فقط خطر سلاح هسته اي نيست كه اسرائيل را تهديد مي كند
به اعتقاد اغلب صاحب نظران، تشديد تحريم ها عليه ايران بي ثمر خواهد بود و يك چنين سياستي منطقه را دچار دو قطبي شدن، ايجاد شكاف و دودستگي و تشديد تنش خواهد كرد و در نهايت نيز آمريكا و اروپا بيش از گذشته در جهان اسلام منزوي خواهند شد.
اصرار مدام بر اين كه ايران چرخه سوخت هسته اي خود را متوقف كند، رويكردي غيرواقعي است، زيرا ايران در حال حاضر اين چرخه را بومي كرده است.
اين طرز تلقي كه ايران نبايد هرگز به فناوري هسته اي دست يابد چرا كه زماني آن را تبديل به ظرفيت توليد سلاح هسته اي خواهد كرد نيز غير واقع بينانه است.
لس آنجلس تايمز با كنايه به شور و هيجاني كه به اوباما در اجلاس پيتسبورگ در مورد افشاي موضوع يك نيروگاه هسته اي جديد غني سازي اورانيوم در ايران دست داده بود افزود: در روزهاي اخير تخفيف قابل ملاحظه اي پيدا كرده است.
شايد يك دليل آن اين باشد كه اوباما به اين نتيجه رسيده كه تشديد فشارها سبب تحريك اسراييل براي اقدام يك جانبه نظامي عليه ايران شود.
وانگهي، اين فقط خطر سلاح هسته اي نيست كه اسرائيل را تهديد مي كند، بلكه قدرت نظامي سلاح هاي متعارف ايران هم به نوبه خود براي اسرائيل تهديد است.
خطر تهديد ايران و متحدانش در منطقه همواره مستمسكي بوده است براي اسرائيل تا آزادانه براي مجهز كردن خود به سلاح هاي متعارف عمل كند.
آيا اسراييل و آمريكا، مي توانند اين واقعيت را بپذيرند كه تل آويو ديگر نمي تواند خود را يك قدرت مطلق مجهز به سلاح هاي متعارف در منطقه بشناسد.
اين روزنامه تصريح كرد: ايران بارها اعلام كرده است كه خواستار حل و فصل موضوع هسته اي است اما در وهله نخست در پي آن است كه مطئمن شود آيا اين موضوع در كل منطقه حل مي شود يا خير.
آيا آمريكا مي تواندبه اسرائيل تفهيم كند كه ايران را به عنوان يك قدرت منطقه اي بپذيرد يا خير و آيا اسرائيل اين نتيجه را قبول خواهد داشت يا خير؟
غرب بايد عبرت بگيرد
در همين رابطه يك استاد برجسته آمريكايي در تحليلي از نتايج اوليه مذاكرات ژنو از اصرار غرب مبني بر محوريت موضوع هسته اي در مذاكرات گفت: بايد از گذشته درس گرفت و به فرايند بين ايران و آمريكا اهميت داد.
«جان ليمبرت» در عين حال تصريح كرد: تاكيد صرف بر اين موضوع هسته اي موجب شكست مذاكرات مي شود.
بنابراين گزارش «ليمبرت» كه از وي به عنوان يكي از اساتيد دانشگاه نيروي دريايي آمريكا ياد مي شود در مصاحبه اي با شوراي روابط خارجي آمريكا به اين موضوع پرداخت كه بالاخره پس از دهه ها مذاكراتي در سطوح بالا بين نمايندگان ايران و آمريكا صورت گرفت و «ويليام برنز» معاون وزارت امور خارجه در امور سياسي با سعيد جليلي مذاكره كننده ارشد ايران بر سر يك ميز به مذاكره پرداختند.
وي كه به عنوان يكي از كاركنان سفارت آمريكا در ايران در دهه 1980 در لانه جاسوسي كشورش در ايران به گروگان گرفته شده بود پيش بيني زودهنگام در زمينه برقراري ارتباط بين ايران و آمريكا را نادرست عنوان كرد.
وي ابراز كرد: از آنجا كه بسياري از كارشناسان اعتقاد داشتند كه اين مذاكرات به شكست خواهد انجاميد دو طرف يعني ايران و شش كشور با جديت وارد اين مذاكرات شدند و نظراتشان را عنوان كردند.
وي افزود: نبايد در مذاكرات تنها بر موضوع اتمي تاكيد شود زيرا به شكست منجر مي شود زيرا ايراني ها اين موضوع را حق و بخشي از اعتبار و شرافت خود مي دانند.
وي افزود: اوباما اعلام كردكه آمريكا محتاطانه حركت مي كند و اين بدان علت است كه آمريكا حوادث داخلي ايران پس از انتخابات را مد نظر دارد. لذا وي دقت مي كند تا سخنانش مانند روساي جمهور گذشته آمريكا دردسرساز نشود.
وي در پايان مي گويد براي ايراني ها اين مذاكرات فراتر از غني سازي، سانتريفيوژها، راكتورها و ان پي تي است. چيزي كه ايراني ها از آن سخن مي گويند حقوق شان و احترام به آنها و چگونگي رفتار ديگران است.
رويتر: ايران عقب نشيني نكرده است
خبرگزاري رويتر هم در گزارشي نوشت: «ايران در گفت وگو با شش قدرت جهاني هيچ نشانه اي از عقب نشيني از اهداف هسته اي اش كه مي گويد فقط براي توليد انرژي است، نشان نداد.»
در ادامه گزارش رويتر آمده است: «بي اعتمادي دو طرف همچنان وجود دارد اما هر دو طرف از نشست پنجشنبه در ژنو كه تماس عالي رتبه آمريكا- ايران پس از 30سال را نيز شامل شد، با عبارات مثبت محتاطانه اي حرف زدند. باراك اوباما آن را «آغازي سازنده» خواند.»
گفت وگوهاي بيشتري براي اواخر ماه جاري (اكتبر)برنامه ريزي شده است و ايران تاكيد مي كند كه حقش براي غني سازي اورانيوم قابل مذاكره نيست.»
تحريم ها عليه ايران
بي اثر شده است
تلويزيون جهاني بي.بي.سي با اشاره به عدم استقبال كشورهاي مختلف از اعمال تحريم هاي بيشتر اقتصادي غرب به ويژه آمريكا عليه ايران نتيجه گرفت در صورت اعمال چنين تحريم هايي احتمال موفقيت آن ضعيف خواهد بود.
اين شبكه خبري در برنامه اقتصادي خود ويژه منطقه خاورميانه با بررسي وضعيت بين المللي اقتصادي موقعيت كشورهاي مختلف منطقه خليج فارس، در رابطه با ايران گفت: آمريكا چشم انداز روشني براي اعمال تحريم هاي بيشتر عليه ايران ندارد و در صورت فشار محافل سياسي واشنگتن براي اعمال چنين تحريم هايي عليه ايران احتمال موفقيت آن بسيار اندك خواهد بود.
اين شبكه خبري با اشاره به آخرين تحريم هاي اعمالي عليه ايران در سال گذشته مسيحي كه شامل اشخاص و بانك هايي معين شد كه به باور آمريكا به برنامه هسته اي ايران كمك مي كردند، گفت: از اين تحريم ها پيشرفت برنامه هسته اي ايران متوقف نشد كه نمونه بارز آن راه اندازي دومين تاسيسات غني سازي اورانيوم ايران است.
به گفته بي.بي. سي حتي بسياري از تحليلگران سياسي آمريكا نيز خود به موفقيت تحريم هاي بيشتر عليه تهران اعتقادي ندارند و خواهان حصول به سازش با تهران براي دستيابي به منافع سياسي و اشنگتن هستند تا ورود آمريكا به چرخه پردردسر اعمال تحريم هاي پيچيده پرهزينه و بي حاصل عليه تهران.
ايران غرب را
وادار به مذاكره كرد
روزنامه صهيونيستي معاريو هم در واكنش به نتايج اوليه مذاكرات ژنو نوشت: تهران با وجود سياست هاي ضدصلح اش كه موجب ضعف توان و برتري منطقه خاورميانه و جهان شده است كشورهاي جهان را وادار به پيروي از خود و مذاكره مشترك كرده است.
معاريو نوشت: اكنون با مشكلي مهم و بغرنج مواجهيم كه بايد به آن اذعان كنيم و آن برتري سياسي و ديپلماسي گفتمان ايران است و همين برتري بود كه جهان را واداشت تا با اطلاع از ميزان خطرات ناشي از تسليحات هسته اي نامتعارف، با اين كشور وارد مذاكره شود و همين مساله موجب شد تا كشوري چون ايران در مقابل كل جهان براي ساخت بنيان هسته اي خود، وقت گيرد. اين موضوع از بازي هاي سياسي ايران و تجربه و ذكاوت اين كشور نشان داد كه بايد با آن مقابله كرد به ويژه اينكه لحن تهديدآميز ايران در چارچوب لحن ديپلماسي اين كشور جريان پيدا مي كند و اين بدان معناست كه ما با كشوري معامله مي كنيم كه مي داند كي بايد سكوت كند كي بايد سخن بگويد. اين كشور كه به خوبي از خواسته ديگر كشورها اطلاع دارد براي تامين منافع سياسي خود تلاش مي كند.

 



كيهان و خوانندگان

¤ عوامل داخلي استكبار جهاني هم در روز قدس و هم در زمان بازگشايي دانشگاهها با مترصد شدن به قصه هاي كهنه و نخ نما شده تلاش كردند كه قدرت كشور و دولتمردان را براي مذاكرات ژنو ضعيف كنند ولي با هوشياري ملت و مسئولين و با اعلام فعاليت جديد هسته اي در قم و انجام موفقيت آميز رزمايش موشكي پيامبراعظم 4 سپاه پاسداران، نشست مذاكرات ايران با كشورهاي 1+5 بدون پيش شرط و براساس بسته پيشنهادي كشورمان انجام گرفت و علي رغم جوسازي هاي گسترده رسانه ها و محافل غربي موفقيت با ايران بوده است.
محمودي
¤ مسئولان در كشورهاي غربي، در هر مقامي باشند، در صورت قانون شكني محاكمه مي شوند. اما جاي تاسف است كه در كشور ما، با اين كه ادعاي عدالت مي شود،اما دستگاه قضايي با قانون شكنان فتنه گر كاري ندارد.
وفايي از ملاير
¤ هرگونه ميانجيگري ميان نيروهاي انقلاب و فتنه گران خائن باعث وقوع خيانت هاي بزرگ بعدي آن ها خواهد شد.
ميرزايي از ورامين
¤ تخريب كردن مساجد شيعيان در جمهوري آذربايجان در حال باب شدن است و روز به روز فشار بر شيعيان اين جمهوري توسط دولتمردان آذربايجاني كه غالبا آمريكايي و طرفدار رژيم صهيونيستي هستند بيشتر و بيشتر مي شود. لازم است روزنامه كيهان در اين رابطه گزارشي درباره پشت پرده اين پروژه چاپ كند.
جعفر پور
¤ روحيه پهلواني و دلاوري جناب آقاي «سوريان» قهرمان جهان در كشتي فرنگي جاي تشكر و قدرداني دارد. ايشان هم حرمت رزمندگان را ارج نهادند و هم به اراده 25 ميليون ملت ايران كه به آقاي احمدي نژاد راي دادند احترام گذاشتند. اين دلاور نشان داد كه علاوه بر روحيه كشتي گيري صاحب روحيه فرهنگي و سياسي و ديني و ولايتي هم هستند و ما مردم بايد قدردان مرام امثال ايشان باشيم.
جنت قدوسي
¤ ما بازنشستگان شركت مخابرات بابت افزايش حقوق خود كه بايد از اول سال 86 به اجرا گذاشته مي شد مدت 18 ماه از دولت طلب داريم. تا حالا نيز اين ديون پرداخت نشده است.
صادقي
¤ چرا تامين اجتماعي در مورد بازنشسته شدن كاركنان بخش خصوصي با 25 سال سابقه اقدامي نمي كند؟ لطفا رسيدگي شود.
يك شهروند
¤ خانه ام را با يك دستگاه آپارتمان معاوضه كرده ام و هيچ مابه ازايي نيز نداشت. زماني كه در بنگاه قرارداد را تنظيم كرديم، مي بايست قرارداد معاوضه مي نوشتيم، اما بنگاه دار دو مبايعه نامه جداگانه نوشت و گفت كه اگر قرارداد معاوضه بنويسد، اتحاديه ايراد مي گيرد كه چرا روي فرمت هاي مخصوص ننوشته و كد رهگيري هم به آن تعلق نمي گيرد و حالا ما با هم به اختلاف برخورديم و مبايعه نامه هيچ كدام از ما درخصوص سند مبني بر واقعيت نبوده و نيست و گرفتار شده ايم. چرا دولت در روابط خصوصي و قراردادي مردم دخالت كرده و اصل حاكميت اراده در تنظيم قراردادها را با كد رهگيري معاملات زير سوال برده است؟
اميني نيا
¤ بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس، يك مسابقه را از روي كتاب همپاي صاعقه برگزار كرد كه قرار بود همزمان با هفته دفاع مقدس اسامي برندگان آن را اعلام كند. اما هنوز اسامي را اعلام نكرده است.
شفيعي
¤ شركت توتال به تازگي اعلام آمادگي صريح كرده بود از پيشگامان براي تحريم ايران باشد وقتي برنامه هسته اي جديد كشورمان در قم رسانه اي مي شود ناگهان اعلام كرد براي مشاركت در پروژه ذخيره سازي گاز در مناطق مركزي ايران آماده است اين حركات مشكوك است و هشياري مسئولان كشورمان را مي طلبد.
يك هموطن
¤ دو سالي است كه اقدام به خريد يك دستگاه خودرو روآ دوگانه سوز كردم منتها از آن موقع تا به حال كپسولي نصب نكرده ام چون گفته اند فراخوان خواهيم كرد ولي تاكنون فراخواني صورت نگرفته است تكليف بنده را مشخص كنيد.
بهرامي از تهران
¤ در حالي كه نصب سيستم گازسوز كردن خودروها از سوي كارخانجات سازنده اتومبيل به سرعت ادامه دارد متاسفانه روند احداث جايگاه هاي سوخت گيري گازطبيعي در شهرهاي كوچك و شهرهاي بزرگ مانند اصفهان و در مسير جاده ها و بزرگراه هاي كشور به كندي و با توقف هاي طولاني پروژه ها صورت مي گيرد كه باعث معطلي و سرگرداني صاحبان خودروها براي سوختگيري گاز مصرفي شده است.
محمود بليغيان از اصفهان
¤ امسال كه براي غبارروبي مزار شهدا به قطعه شهداي بهشت زهرا(س) رفتيم، اطلاعيه اي مبني بر نوسازي قبور شهدا منتشر شد. با توجه به اين كه برخي از خانواده هاي شهدا با اين كار مخالف هستند، از روزنامه كيهان خواهشمند است كه اين مسئله را پي گيري نمايد.
محمدعلي اخلاقي
¤ با عنايت به اينكه تغذيه سالم يكي از عوامل مهم سلامت افراد جامعه است لازم است روزنامه محترم كيهان در اين خصوص و با در نظر گرفتن تغذيه از نگاه اسلام و بزرگان دين، اطلاع رساني جامعي به مردم ارايه كند.
علي حيدري از نكا
¤ لطفا خطاب به مسئولان ذيربط بنويسيد كه سهام عدالت كارگران تحت پوشش را بدهند.
سرداري از جزيره خارك
¤ از مسئولان شهرداري منطقه يك و همچنين مركز درخواست عملي شدن طرح جدول و آسفالت شهرك صدف واقع در ميني سي تي كه يك سال است قول عملياتي شدن آن را داده بودند، داريم. چندين بار مراجعه حضوري به شهرداري منطقه يك داشتيم و حتي با شهردار تهران هم گفت وگوهاي لازم را كرده ايم ولي هنوز هيچ گونه اقدامي صورت نگرفته است. شهرك صدف متعلق به جانبازان و آزاده هاي جنگ تحميلي است. و اگر فصل سرما برسد تردد براي جانبازان اين شهرك امكان ناپذير خواهد بود.
زرين فر از اهالي شهرك
¤ از دولت جمهوري اسلامي ايران مي خواهيم فكر اساسي براي بازگشت افاغنه به كشورشان بكند در حال حاضر اين افراد در جاي جاي ميهن اسلامي بويژه در استان كرمان و شهرستان رفسنجان بيشترين جرم ها مثل قتل را مرتكب مي شوند و باعث رعب و وحشت شده اند در ضمن روستاي راونير از توابع رفسنجان از مشكل كم آبي رنج مي برد و مردم روستا به دليل آلوده بودن آب در معرض بيماري قرار گرفته اند.
عليشاهي
¤ از مديريت كتابخانه عمومي كشور خواستار رفع نقص سيستم امانت دهي كتابخانه عمومي اشرفي اصفهاني هستيم. حدود يك ماه است كه اين سيستم تعطيل است و به مراجعين كتاب امانت نمي دهند.
هاشمي از تهران
¤ از مسئولان خواهشمند است كه بازرساني را براي بررسي ساخت و سازها در منطقه سوهانك استخدام كنند. زيرا در اين منطقه عده اي با قانون گريزي در حال ساخت و ساز غيرقانوني هستند.
بهزاد نوش آفرين
¤ بعد از 12 سال مكاتبه ساكنين منطقه مسكوني سيلوند از توابع بخش بندپي غربي شهرستان بابل در استان مازندران براي آسفالت جاده سنگ چال به سيلوند باخبر شديم با مساعدت و همكاري استاندار و ساير مسئولين محلي بودجه اين كار اختصاص داده شده است و به زودي عمليات اين طرح عمراني شروع ميشود تماس گرفتيم كه بابت همكاري مسئولين در اجراي اين خواسته مردم منطقه تشكر كرده باشم.
كربلايي محمد اسماعيل ملك شاه

 



آيت الله صافي گلپايگاني در ديدار اعضاي حزب مؤتلفه:
ولايت فقيه جامع الشرايط از افتخارات شيعه است

آيت الله صافي گلپايگاني با بيان اينكه ولايت فقيه جامع الشرايط از افتخارات شيعه است گفت: تقدم بر فقها و علما و دوري از آنها موجب ضلالت و گمراهي است.
آيت الله العظمي صافي گلپايگاني در ديدار با دبيركل، اعضاي شوراي مركزي و اعضاي هيئت اجرايي حزب مؤتلفه اسلامي، با اشاره به اينكه ولايت فقيه جامع الشرايط از افتخارات شيعه است اظهار داشت: تقدم بر فقها و علما و دوري از آنها موجب ضلالت و گمراهي است.
وي افزود: اگر بخواهيم نظام اسلامي محفوظ باشد بايد دين خود را از آنان بگيريم و بدانيم امروز اين نظام دشمنان زيادي دارد كه همه مي خواهند به نظام ضربه بزنند.
آيت الله صافي گلپايگاني تاكيد كرد: دلسوزان انقلاب بايد هوشيار باشند و بدانند كه غيرت و سربلندي كشور وابسته به حفظ هويت اسلامي و پيروي واقعي از احكام مي باشد.
وي در ادامه سخنان خود تصريح كرد: متاسفانه بعد از انتخابات حوادثي پيش آمد كه همه را نگران كرد. همه احزاب و گروه ها بايد براي رسيدن به هدف والاي انقلاب اسلامي، روحيه انتقادپذيري داشته باشند.
وي با تاكيد بر اين كه روحيه لجبازي بايد كنار گذاشته شود بيان داشت: در مقابل احكام نوراني اسلام همه حالت تسليم داشته و فقط به فكر سربلندي، عزت و پيشرفت كشور و نظام باشند.
در اين ديدار محمد نبي حبيبي دبيركل حزب مؤتلفه اسلامي نيز گفت: حزب مؤتلفه اسلامي معتقد است بايد تفكر حكومت ديني مبتني بر ولايت فقيه را بيش از گذشته ترويج كرد.
در ابتداي اين ديدار حبيبي گزارشي از فعاليت ها و ديدگاه هاي حزب موتلفه اسلامي را در مورد مسائل اخير ارائه كرد.

 



فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص):
دشمن به دنبال كشاندن اغتشاشات به داخل دانشگاه هاست

سردار عراقي با تشريح جزيياتي از حوادث پس از انتخابات گفت: دشمن به دنبال كشاندن و گسترش اغتشاشات به داخل دانشگاهها است.
سردار سرتيپ پاسدار «عبدالله عراقي» در گفت وگو با ايرنا ضمن اشاره به آمارهاي غلطي كه در خصوص تعداد كشته شدگان اغتشاشات اخير منتشر شده تصريح كرد: مي خواهند آمار را بالا نشان دهند تا اغتشاشات را همزمان با بازگشايي دانشگاهها به اين فضاي فرهنگي برده و اذهان عمومي را منحرف كنند و اغتشاشات را ادامه دهند.
سردار عراقي با تاكيد بر اينكه نظر رهبر انقلاب و نظام دلجويي از افراد آسيب ديده است، گفت: 24 نفر در حوادث بعد از انتخابات در تهران از هر دو طرف كشته شدند كه بايد از خانواده آنها دلجويي شود و اين افراد يا شهيد محسوب شدند يا تحت پوشش بهزيستي قرار گرفتند.
وي افزود: 700 نفر از بسيجي ها در اين حوادث زخمي شدند ولي آمار دقيقي از زخمي هاي اغتشاشگران در دست نيست.
فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ گفت: خيلي از اسامي افراد 72 نفري كه از آنان به عنوان كشته شدگان ياد مي شود، در داخل يا خارج كشور به زندگي عادي خود ادامه مي دهند.
وي در خصوص حضور سپاه در مقابله با آشوب هاي اخير خاطرنشان كرد: براساس قانون اساسي سپاه و بسيج وظيفه دفاع از نظام و دستاوردهاي آن را برعهده دارد و هر جايي كه احساس كنند به نظام خدشه وارد شود، بايد وارد شده و ما احساس كرديم در اين مرحله خدشه به نظام وارد گرديده است.
سردار عراقي تاكيد كرد: جمعيت اغتشاشگر اين دوره با دفعات قبل متفاوت بود، مخصوصا با سال 78 و غائله كوي دانشگاه يا بعد از آن كه تظاهرات هاي صنفي رخ داد، اما اين بار سازمان يافته بود و عمدتا در فضاي مجازي همديگر را پيدا مي كردند و با هم ارتباط برقرار مي كردند و خود را با هم هماهنگ مي كردند.
فرمانده سپاه تهران بزرگ همچنين در خصوص حمله اغتشاشگران به مسجد لولاگر نيز گفت: بسيجي هاي داخل مسجد لولاگر بيش از دو ساعت در حال كتك خوردن از اغتشاشگران بودند و حتي اين پايگاه را آتش زدند، اما يك تير از بسيجيان شليك نشد ولي در دنيا گفتند كه بسيجيان مردم را كشتند، اما داخل خودشان افرادي بودند كه به مردم شليك كردند و به نام بسيجي، نيروي انتظامي و بچه هاي وزارت اطلاعات تمام مي كردند.
سردار عراقي همچنين در خصوص برنامه هاي سپاه براي ارتباط نسل دفاع مقدس با نسل سوم تصريح كرد: بايد اين ارتباط در قالب مقابله با تهديدات نرم و حركت هايي مانند تئاتر، سينما، روزنامه و يادواره شهدا انجام گيرد.
وي افزود: برنامه هايي مانند يادواره، رزمايش، دهكده هاي مقاومت و نمايشگاه مي تواند براي جوانان جذاب باشد در اين زمينه از قالب هاي فرهنگي مانند فيلم هاي سينمايي و تلويزيوني از زندگي سرداران شهيد مي توان بهره خوبي برد.
فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ در بخش ديگري از اين مصاحبه از تصميم سپاه براي ساختن فيلم شهيد زين الدين خبر داد و گفت: وقتي با مادر اين شهيد براي ساختن اين فيلم صحبت مي كرديم از ما خواست در اين فيلم به طور كامل واقعيت ها را بگوييم زيرا در اين صورت كار قوي مي شود.
سردار عبدالله عراقي گفت: سپاه پاسداران جمهوري اسلامي براساس قانون اساسي مقابله با جنگ نرم در داخل و خارج از كشور را آغاز كرده است.
وي با اشاره به اينكه بخشي از مقابله با جنگ نرم برعهده سپاه پاسداران انقلاب اسلامي مي باشد، افزود: ديگر اقدامات را بايد همه مسئولان و دستگاههاي ديگر برعهده بگيرند.
وي با بيان اينكه مقابله با جنگ نرم ابزار خاص خود را دارد، تاكيد كرد: امروز استخوان بندي سپاه با ساخت موشك ها بسيار محكم شده است و در جايي كه منافع ملي مورد تهديد باشد، استفاده خواهيم كرد.
سردار عراقي در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه چقدر سپاه توانسته است مفاهيم دوران دفاع مقدس را به نسل سوم منتقل نمايند، خاطرنشان ساخت: ما در انتقال مباني و مفاهيم دوران دفاع مقدس كمي عقب هستيم و اين كار نبايد فقط برعهده سپاه گذاشته شود.
وي خاطرنشان ساخت: علاوه بر سپاه در انتقال پيام دوران دفاع مقدس به نسل سوم، وزارتخانه هاي مربوطه و رسانه ها نيز نقش موثري دارند.
وي گفت: اگر ما به خوبي مفاهيم دوران دفاع مقدس را منتقل مي كرديم، هيچ وقت اين اغتشاشات اخير را در كف خيابان ها نداشتيم.
به گفته وي، بايد در دوران آرامش اين مفاهيم را انتقال بدهيم و اگر پايه فرهنگي را تاكنون محكم مي كرديم عده اي با حرف هاي دروغين در جريان اغتشاشات اخير به خيابان ها نمي ريختند.

 



راديكاليته بيانيه هاي كروبي و موسوي هنوز كم است! (خبر ويژه)

عناصر ضد انقلاب مقيم خارج مي گويند دوره دنباله روي از كساني نظير كروبي و موسوي سپري شده و دفاع از آنها مشروط است. عطاء هورشينان از عناصر مقيم فرانسه به راديو زمانه گفت: دفاع ما بايد مشروط باشد. بايد آنها را زير ذره بين بگذاريم و بيانيه هايشان را نقد كنيم. جنبش سبز احتياج به يك كنگره و جنبش انتقادي دارد. عصر دنباله روي سپري شده است.
وي اضافه كرد: حتي جوانان امروز به اين رهبران با طمأنينه و ترديد]!؟[ نگاه مي كنند.
نامبرده با رد ايدئولوژيك كردن ماجرا گفت: درگير تضادي عجيب و غريب هستيم. از يك سو به عدم كادرسازي رهبران مطلق گرا اعتقاد پيدا كرده ايم و از سوي ديگر هر جنبش اعتراضي نياز به يك رهبري دارد. به هرحال ما كسي را مي خواهيم كه سمبل اعتراض باشد. امروز هم ائتلافي از 3 نفر سابقاً متعلق به نظام به وجود آمده كه ايرادي هم ندارد. آنها به هرحال به جنبش اعتراض پيوسته اند اگرچه راديكاليسم جنبش را هنوز نمي توانند حمل كنند، جنبش راديكال تر از اينهاست.
مجيد محمدي ديگر عنصر ضد انقلاب هم جريان معارض را دچار چالش و عدم وفاق بر سر مسير آينده عنوان كرد و تاكيد نمود جنبش عمدتاً از طريق اينترنت عمل مي كند و تبديل به روابط متقابل يا گروهي در ميان فعالان سياسي نشده است. از سوي ديگر روحانيت و بازار هم به اين جنبش نپيوستند.

 



خماري پيروزي از سر رسانه هاي آمريكا و انگليس پريد (خبر ويژه)

يك روزنامه آمريكايي ابراز نگراني كرد دولت اين كشور و متحدان غربي آن همچون سال هاي گذشته از ايران در حوزه ديپلماسي رو دست خورده باشند.
نيويورك تايمز با اشاره به مذاكرات پنج شنبه گذشته در سوئيس نوشت: آيا غرب اين بار هم از ايران رو دست مي خورد؟ دولت آمريكا منتظر تعامل مستقيم با ايران در مذاكرات ژنو بود و آن را به دست آورد. اما آيا خود را از اين دام رها شده مي داند كه از ايران رو دست خورده يا نه؟ آيا ايراني ها اين بار هم در پي گمراه سازي هستند؟ ممكن است اين بار هم ايراني ها زمان را به بازي گرفته و وقت كشي كنند. دائماً همه را تشويق به ادامه برپايي نشست هاي مكرر كنند و از سوي ديگر منتظر شكستن اتحاد ميان متحدان غرب باشند.
اين روزنامه با اشاره به اظهارات ديپلمات هاي ايراني مبني بر اينكه «موضوع فرستادن غني سازي به خارج هرگز به بحث گذاشته نشد»، از قول يك مقام آمريكايي نوشت: ما شتابزدگي به خرج نمي دهيم كه بگوييم موفقيتي به دست آورديم.
روزنامه واشنگتن پست هم با بيان اينكه «مذاكرات ژنو به نتيجه ملموسي منجر نشده و غير ممكن است اقدامات مورد نظر غرب براي توقف برنامه هسته اي ايران متوقف شود» تأكيد كرد: لحن مثبت دولت اوباما پس از اولين رويارويي ديپلماتيك با ايران، در عين حال در بردارنده نااميدي عميق و فزاينده بود.
از سوي ديگر خبرگزاري انگليسي رويتر با انتشار تحليلي نوشت: ايران در مذاكرات ژنو كوشيد به فراخوان براي اعمال تحريم بيشتر پايان دهد ولي در عين حال ثابت كرد از اهداف هسته اي خود عقب نشيني نخواهد كرد. به گفته پل اينگرام مدير شوراي اطلاعات امنيتي انگليس و آمريكا، به هيچ وجه قابل تصور نيست كه ايران از بلندپروازي هاي خود براي تأمين نيازهاي نيروگاههاي هسته اي خويش دست بردارد. آنها در صددند در اين بازي بسيار پيچيده، وقت بيشتري را به دست آورند. آنها با آزمايش موشكي اقتدار خود را به نمايش گذاشتند و همزمان به آرامي از هرگامي كه مستلزم تحريم هاي بيشتر باشد، خودداري كردند.

 



رسيدگي قضايي به اتهامات و شايعات مطرح درباره فرزندان هاشمي (خبر ويژه)

برخي منابع رسانه اي از موافقت آقاي هاشمي رفسنجاني با رسيدگي قوه قضائيه به اتهامات و شايعات مطرح درباره برخي فرزندان وي خبر مي دهند. براساس گزارش ها، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام از رئيس قوه قضائيه خواسته در مورد شائبه ها، شايعات و اتهاماتي كه در مورد اعضاي خانواده اش مطرح است پيگيري كند. به گزارش «خبر آن لاين»، هاشمي از رئيس دستگاه قضايي خواسته اين رسيدگي با رعايت موازين قانوني انجام و نتيجه آن اعلام شود.
هر چند اين خبر به صورت رسمي تأييد نشده اما جمعه گذشته، اظهارات هاشمي در ديدار با اعضاي مجلس خبرگان از سوي يكي از اين نمايندگان و توسط سايت «الف» به عنوان «بخش هاي سانسور شده در خبر رسمي ديدار» منتشر شد كه طي آن هاشمي در پاسخ به انتقاد ديگر اعضاي مجلس خبرگان درباره حمايت از فرزندانش و اتهام هاي متوجه آنها گفته است: كي خواسته اند كه با اتهامات اعضاي خانواده من برخورد كنند كه من مانع بوده ام. من حتي نمي توانم از انجام برخي كارها از سوي آنها ممانعت كنم. برخي كارهايي كه اعضاي خانواده ام انجام مي دهند به من ربطي ندارد.
براساس خبر مذكور هاشمي همچنين اظهار داشته بود: «برخي فكر مي كنند من گفته ام مشروعيت نظام به رأي مردم است. در حالي كه من مشروعيت نظام جمهوري اسلامي را به ولايت فقيه مي دانم. مصداق اتم و اكمل ولي فقيه در حال حاضر حضرت آيت الله خامنه اي است و ما كسي را بهتر و توانمندتر از ايشان در اداره كشور نداريم. هر وقت من مي خواهم بيشتر به رهبري نزديك شوم، جريان مرموزي نمي گذارد.»
گفتني است فائزه و مهدي هاشمي در جريان سازماندهي برخي آشوب ها نقش مستقيم ايفا مي كردند و حتي فائزه هاشمي و نيز همسر مهدي هاشمي براي ساعاتي در اثناي اغتشاشات دستگير و سپس آزاد شدند.

 



راديو سيا: القاي عقب نشيني ايران فقط تبليغات فوري بود (خبر ويژه)

راديو فردا ارگان رسمي سازمان جاسوسي آمريكا اعلام كرد برخلاف تبليغات فوري غرب درباره نشست ژنو، سياست هسته اي جمهوري اسلامي هيچ تغييري نكرده و ايران امتيازي به غرب نداده است.
سايت راديو فردا در تحليل خود با اشاره به سفر از قبل هماهنگ شده البرادعي به ايران كه در تبليغات رسانه هاي غربي به عنوان نتيجه ملموس مذاكرات ژنو قلمداد شده، نوشت: به رغم پاره اي انتظارات خوشبينانه مقامات و مطبوعات غربي، سفر مديركل خاتمه خدمت يافته آژانس به تهران، از حدود ديدارهاي تشريفاتي فراتر نخواهد رفت. سفر البرادعي كم هزينه ترين موضوعي بود كه تهران مي توانست به آن رضايت دهد.
راديو فردا افزود: انتظار دست كشيدن دولت ايران از دستاوردهاي هسته اي 4 سال گذشته و عقب نشيني از مواضع، كاملا غيرعقلي و دور از ذهن است. ايران نه تنها در مورد تعليق غني سازي اورانيوم كمترين تجديدنظري در سياست هاي اعلام شده به عمل نياورده كه حتي در مورد پروتكل الحاقي نيز كه در سال 2006 اجراي آن را به حال تعليق درآورد، تغيير سياست نداده است. ايران آن قدر به تعقيب اهداف خود اهميت داده كه همزمان با آغاز و ادامه غني سازي در نطنز، ايجاد واحد پشتيباني تازه اي را در قم مورد توجه قرار داده است.
راديو فردا در پايان تصريح كرد: به اين ترتيب نه مسير رسيدن به توافق جدي با تهران هموار شده و نه بختي براي موفقيت سفر البرادعي به دست آمده چرا كه تاكنون نه سياستي تغيير كرده و نه برخلاف ارزيابي هاي فوري در غرب، امتيازي از سوي تهران واگذار شده است.
صداي آمريكا هم مذاكرات هسته اي را توام با اميد و ترديد توصيف كرد و صرف برپايي مجدد مذاكرات پس از 15ماه تعطيلي را «به خودي خود چشمگير» توصيف كرد! اين رسانه آمريكايي با ادبياتي مغلوط گفت: برنامه هسته اي ايران براي ماهها در بن بست ]؟![ بود. سرانجام پس از ماهها تاخير و تعليق و اتهام هاي متقابل ديپلمات هاي ايراني و غربي، آنها در ژنو پشت ميز مذاكره نشستند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14