(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 13 مهر 1388- شماره 19479
 

جانشين فرمانده نيروي انتظامي كشور: طرح امنيت اجتماعي تا رفع دغدغه هاي مردم ادامه دارد
اعضاي هيئت منصفه مطبوعات استان تهران منصوب شدند
تعدادي از بازداشت شدگان حوادث اخير آزاد مي شوند
مركز اطلاع رساني فرماندهي انتظامي تهران بزرگ خبر بمب گذاري در تجريش دروغ بود
معاون حمل و نقل ترافيك شهرداري تهران:
طرح بليت الكترونيك در 2هزار اتوبوس تا پايان مهر اجرا مي شود
توزيع بيش از 400 هزار كيلو مرغ در ميادين ميوه و تره بار
روزانه با 200 تاكسي متخلف برخورد مي شود
سازمان هواشناسي كشور اعلام كرد كاهش دما و بارش باران در اغلب نقاط كشور
شكايت شوراي اسلامي كرج به هيئت حل اختلاف استان تهران
گزارش كيهان از افزايش بيش از 100 درصدي قيمت بليت قطار
شهادت دو عضو سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان
اهداي اعضاي بدن بيمار مرگ مغزي به 8 نفرزندگي دوباره بخشيد
واژگوني تريلر حامل گوگرد در محور زرند - راور
آزادي كوچك ترين اسير فلسطيني
عضو سابق شوراي اسلامي تبريز دستگير شد
با ابتكار اداره بازيافت منطقه 22 انجام شد آغاز به كار نخستين كتابخانه بازيافتي ايران



جانشين فرمانده نيروي انتظامي كشور: طرح امنيت اجتماعي تا رفع دغدغه هاي مردم ادامه دارد

جانشين فرمانده نيروي انتظامي كشور اعلام كرد: طرح امنيت اجتماعي تا رفع دغدغه هاي مردم ادامه خواهد داشت.
به گزارش خبرگزاري ها، سردار احمد رضا رادان ديروز در نشست خبري گفت: طرح امنيت اجتماعي تا زماني كه دغدغه مردم باشد در كشور اجرا مي شود و در حال حاضر چگونگي اجراي آن بنابر اولويت هاي هر استان تعيين مي شود.
سرتيپ رادان در رابطه با حوادث پس از انتخابات گفت: پس از انتخابات عده اي سعي بر خارج كردن نيروهاي تلاشگر از صحنه را داشتند تا بتوانند با خارج كردن اين نيروها و مخدوش كردن شخصيت آنها به فعاليت هاي خود بپردازند اما پرسنل بسيج و نيروي انتظامي كه در اصل ولايت پذيري آنها شكي نيست، با قدرت در مقابل تمام تهديدها ايستادند و من به عنوان يكي از مسئولان ناجا از تلاش يكايك ماموران نيروي انتظامي قدرداني و تشكر مي كنم. چرا كه اين نيروها به طور شبانه روزي براي مقابله با تهديدهاي پس از انتخابات تلاش كردند. البته اشتباهاتي هم مانند حادثه كهريزك از سوي چند تن از مامورين نيروي انتظامي صورت گرفت كه مقامات قضايي از 10 نفرا ز ماموران اين موضوع را بازخواست و پيگيري مي كنند.
وي همچنين اظهار داشت: در بحث ترافيك تا پايان سال برنامه هاي ويژه اي داريم و نصب دوربين ها در جاد ه ها مورد توجه پليس قرار گرفته است در حال حاضر با نصب دوربين در محور تهران - مشهد ثبت تخلفات در اين محور در شب و روز برابر شده است.
سردار رادان گفت: در سطح شهرها نيز استفاده از دوربين ها براي كنترل ترافيك و پيشگيري در دستور كار قرار دارد تا از حضور فيزيكي پليس كاسته شود.
وي اظهار داشت: ترافيك تهران از موضوعاتي است كه بايد با گسترش حمل و نقل عمومي از حجم آن كاسته شود و ديگر وسايل حمل و نقل عمومي به اندازه اي در اختيار شهروندان باشد تا در ساعت پيك ترافيك دچار زحمت نشوند.
سردار رادان درباره نصب دوربين هاي مداربسته در مناطق جرم خيز گفت:تا پايان سال دوربين در مناطق جرم خيز تهران نصب خواهد شد و اما در تهران در مجموع 400 دوربين در مناطق جرم خيز نصب مي شود.
وي اعلام كرد: امنيت بايد بدون حضور فيزيكي پليس هم ميسر شود. نصب دوربين هاي كنترل ترافيك در اين زمينه تاثيرات مناسبي داشته است.
جانشين ناجا گفت: نصب دوربين در مناطق جرم خيز با هدف پيشگيري از جرم است. اگر مجرمان بدانند تحت نظر هستند جرأت تخلف نخواهند داشت.
جانشين فرمانده نيروي انتظامي كشور در رابطه با هفته ناجا اظهار داشت: از 15 مهر ماه تا 21 مهرماه سال جاري هفته ناجا نام گذاري شده است و در اين هفته 16 نمايشگاه تخصصي در تهران و 100 نمايشگاه عمومي در تمام مراكز استان و شهرستان ها برپا مي شود.
سرتيپ رادان شعار هفته ناجا را انضباط، امنيت و سرمايه اجتماعي ذكر كرد و گفت: در اين هفته برنامه هايي مانند آموزش دانش آموزان، جلسه تعاملي با نخبگان و اصناف و مانورهاي مختلف بخشي از برنامه هاي هفته ناجا است.

 



اعضاي هيئت منصفه مطبوعات استان تهران منصوب شدند

اعضاي هيئت منصفه مطبوعات استان تهران با حضور معاون دادستاني كل كشور، نماينده رئيس قوه قضائيه، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، رئيس شوراي شهر تهران و رئيس سازمان تبليغات اسلامي انتخاب شدند.
به گزارش روابط عمومي دادستاني كل كشور، «ناصر سراج» معاون دادستان كل كشور و نماينده رئيس قوه قضائيه در اين هيئت ملاك انتخاب و حذف اعضا را نصاب شركت در جلسات هيئت منصفه عنوان كرد و گفت: به اين لحاظ 10 نفر از اعضايي كه از نصاب نصف به پايين در جلسات هيات منصفه حضور كمتري داشتند حذف و مابقي 11 نفر ابقا شدند. معاون دادستان كل ضمن تشكر از اعضاي سابق هيات منصفه ابراز اميدواري كرد با تركيب جديد اعضاي هيئت منصفه شاهد تلاش فزونتر اين هيات براي حاكميت قانون و ابقاي وظائف محوله باشيم.
حبيب الله عسكر اولادي، علي اكبر كسائيان، محمدحسن رحيميان، جمال شورجه، عبدالصمد خرم آبادي، حسن حميدزاده، محمدحسين مومن پور، عباس شكري، يوسف غروي قوچاني، روح الله جمعه اي، حبيب كاشاني، مرتضي آخوندي، نصرالدين نيك نژاد، حسين سربخشي، منيره نوبخت، عفت نوبخت، زهرا ميسر، محمد مومني راد، مهدي فضائلي، سيدفضل الله موسوي و محمد صادقي مقدم از اعضاي منتخب هيئت منصفه مطبوعات استان تهران هستند.

 



تعدادي از بازداشت شدگان حوادث اخير آزاد مي شوند

جمعي از متهمين حوادث اخير كه در بازداشت به سر مي برند به زودي آزاد مي شوند.
به گزارش ايرنا به نقل از يك منبع آگاه قضايي حدود 20 نفر از متهمان حوادث اخير كه بازجويي و تحقيقات از آنان به پايان رسيده با اخذ وثيقه هاي متناسب با عناوين اتهامي شان به زودي آزاد مي شوند.
بنابراين گزارش عطريانفر، ابطحي، كيان تاجبخش، شهاب طباطبايي، سعيد شريعتي و عبدالله مومني از جمله چهره هاي شناخته شده در اين جمع هستند.
گفتني است پسر محسن ميردامادي نيز شب گذشته از زندان آزاد شده است.

 



مركز اطلاع رساني فرماندهي انتظامي تهران بزرگ خبر بمب گذاري در تجريش دروغ بود

مركز اطلاع رساني فرماندهي انتظامي تهران بزرگ خبر بمب گذاري در ميدان تجريش را تكذيب كرده و وجود بمب را دروغ اعلام كرد.
مركز اطلاع رساني فرماندهي انتظامي تهران بزرگ اعلام كرد در پي يك تهديد تلفني مبني بر بمب گذاري در كنار يك مجتمع قضايي در ميدان تجريش، تمامي عوامل پليس از جمله تيم هاي چك و خنثي سازي بمب در محل مستقر شدند.
پس از بررسي كامل محل با رعايت مسائل ايمني و امنيتي، هيچ گونه بمبي در محل مشاهده نشد و خبر بمب گذاري در اين ميدان دروغ بود.

 



معاون حمل و نقل ترافيك شهرداري تهران:
طرح بليت الكترونيك در 2هزار اتوبوس تا پايان مهر اجرا مي شود

معاون حمل و نقل ترافيك شهرداري تهران گفت: 2 هزار دستگاه اتوبوس در تهران تا آخر مهر به سيستم بليت الكترونيك مجهز مي شود.
جعفر هاشمي تشكري در گفت وگو با فارس درباره استفاده شهروندان از بليت الكترونيكي در اتوبوس هاي شهري گفت: براي اينكه بتوانيم سيستم بليت الكترونيك را راه اندازي كنيم بايد در چند مرحله اقداماتي انجام دهيم.وي با اشاره به اينكه بايد امكانات فني در اتوبوس ها براي اين كار نصب شود، گفت: داخل 5 هزار اتوبوس عمليات نصب و كابل كشي تاكنون انجام شده و سيستم درخت كابل و موارد مورد نياز نصب شده است.
معاون حمل و نقل ترافيك شهرداري تهران با اشاره به نصب دستگاه هاي كارتخوان گفت: در اين مرحله كار زياد نيست چرا كه اين دستگاه ها به طور آماده از خارج وارد مي شوند و در حال حاضر اين دستگاه ها از گمرك ترخيض شده و در حال نصب تدريجي آنها هستيم.
وي با تاكيد بر اينكه سيستم را فعلاً عملياتي نمي كنيم، گفت: زماني كار را آغاز مي كنيم كه به حداقل هاي ممكن مجهز شويم.
هاشمي تشكري در پاسخ به اين پرسش كه شهروندان از چه محل هايي بايد كارت هاي شارژ را دريافت كنند، گفت: شهروندان مي توانند از طريق ايستگاه هاي مترو اين كارت ها را تهيه و از شبكه اتوبوسراني استفاده كنند.
معاون حمل و نقل ترافيك شهرداري تهران ادامه داد: شارژ اين كارت ها در ابتدا از طريق دفاتر مترو انجام مي شود اما در آينده نزديك دستگاه هاي شارژ نصب مي شود.
وي درباره نحوه استفاده شهروندان از كارت هاي بليتي گفت: هنگامي كه شهروندان وارد اتوبوس مي شوند كارت هاي خود را بر روي دستگاه كارتخوان قرار داده و دستگاه به اندازه يك سفر از آنها هزينه دريافت مي كند.
هاشمي تشكري اضافه كرد: در يك مقطع هم از بليت و هم از كارت استفاده مي كنيم تا زمانيكه كارت ها تكميل شوند همچنين امكان دارد براي راننده و كمكي آن كارتي را در نظر بگيريم تا افرادي كه كارت ندارند از كارت راننده هزينه سفر خود را پرداخت كنند.
معاون حمل و نقل ترافيك شهرداري تهران در پاسخ به اين پرسش كه قرار بود كارت هايي تهيه شود تا اقشار آسيب پذير به طور رايگان از اتوبوس استفاده كنند، گفت: در حال تهيه لايحه اي هستيم تا بر مبناي اين لايحه گروه هاي اجتماعي مختلف از معافيت يا تخفيف برخوردار شوند.
هاشمي تشكري تصريح كرد: سعي مي كنيم پرداخت يارانه به اين گروه از شهروندان با رعايت حرمت و منزلت اجتماعي و بدون تفاوت ظاهري با كساني كه به طور معمول هزينه پرداخت مي كنند داده شود.

 



توزيع بيش از 400 هزار كيلو مرغ در ميادين ميوه و تره بار

مديرعامل سازمان ميادين ميوه وتره بار شهرداري تهران گفت: مصرف روزانه گوشت مرغ در تهران 820 هزار كيلوگرم است كه از اين ميزان 425 هزار كيلوگرم از طريق ميادين و بازارهاي شهرداري تامين مي شود.
به گزارش خبرگزاري مهر حسين صفايي افزود: از اين ميزان 310 هزار كيلو به طور عمده در ميدان مركزي و 115 هزار كيلو به صورت خرده فروشي در سطح ميادين عرضه مي شود كه اين ميزان 14 درصد نياز مرغ به صورت خرده فروشي است.
وي همچنين به عرضه كاملا بهداشتي اين مرغ ها اشاره كرد و افزود: تمامي اين محصولات داراي مجوز وزارت بهداشت بوده و توسط خودروهاي مجهز به سردخانه به ميادين منتقل مي شود. همچنين اين محصول در بازارها نيز در سردخانه و يخچال نگهداري مي شود تا كيفيت آن كاسته نشود.
مديرعامل سازمان ميادين ميوه و تره بار شهرداري در خصوص عرضه تخم مرغ نيز با بيان اينكه مصرف روزانه شهر تهران 400 هزار كيلوگرم است، بيان داشت: ميزان عرضه تخم مرغ در ميادين سازمان به صورت روزانه 70 هزار كيلوگرم است كه 17 درصد سهم خرده فروشي را به عهده دارد.
صفايي با تاكيد بر اينكه قيمت تخم مرغ عرضه شده در بازارهاي سازمان پايين تر از مغازه هاي سطح شهر است، خاطرنشان كرد: سال گذشته نرخ تخم مرغ عرضه شده در ميادين و بازارهاي سازمان به طور ميانگين 20 درصد نسبت به نرخ اين محصول در مغازه هاي سطح شهر پايين تر بود.

 



روزانه با 200 تاكسي متخلف برخورد مي شود

بازرسان سازمان تاكسراني و بازرگاني روزانه 2 هزار دستگاه تاكسي و مسافربر شخصي را كنترل و با 200 دستگاه تاكسي متخلف برخورد مي كنند.
رئيس گشت هاي سيار سازمان تعزيرات حكومتي در حاشيه گشت مشترك تعزيرات، بازرگاني و تاكسيراني درباره افزايش قيمت كرايه تاكسي ها گفت: از ابتداي سال تاكنون 90 هزار بازرسي مشترك انجام شده است كه با رانندگان متخلف برخورد شد.
سرابيان با اشاره به اينكه نظارت بر عملكرد تاكسي ها ادامه خواهد داشت، افزود: مسافران مي توانند موارد تخلف را به شماره تلفن 124 سازمان بازرگاني اطلاع دهند يا به شماره پيامك 30009651 سازمان تعزيرات حكومتي ارسال كنند.
همچنين رئيس شعبه ويژه سيار تعزيرات حكومتي گفت: با بازرسي از برخي خطوط تاكسيراني، موارد تخلفي از جمله اضافه دريافتي از مسافران مشاهده شد كه رانندگان متخلف در همان محل جريمه شدند.عابدي افزود: در صورت تكرار موارد تخلف رانندگان به بازرسي سازمان تاكسيراني اعلام مي شود تا پروانه آنان باطل شود. گفتني است، هم اكنون 95 هزار دستگاه تاكسي و مسافربر شخصي در تهران در 837 خط مسافران را جابجا مي كنند.

 



سازمان هواشناسي كشور اعلام كرد كاهش دما و بارش باران در اغلب نقاط كشور

سازمان هواشناسي كشور از كاهش دما و بارش باران و برف از سه شنبه در بسياري از مناطق كشور خبر داد.
براساس گزارش اين سازمان ، بررسي نقشه هاي پيش يابي و آينده نگري بيانگر آن است كه از بعدازظهر روز سه شنبه با نزديك شدن سامانه بارش زا به كشور در مناطق شمال غرب، غرب، سواحل شمالي، دامنه هاي جنوبي البرز و سپس شمال شرق، ابرناكي، وزش باد، بارش باران، در مناطق مختلف بارش برف و سپس كاهش دما رخ خواهد داد.
بارش در روز چهارشنبه در سواحل درياي خزر است و در اين روز دريا نيز مواج خواهد بود؛ اين سامانه در اواخر روز پنج شنبه از كشور خارج خواهد شد.
بنابراين گزارش وضعيت هواي استان تهران طي 24 ساعت آينده صاف گاهي وزش باد و در پاره اي نقاط غبار صبح گاهي پيش بيني مي شود؛ بيشينه و كمينه دماي هواي اين استان به ترتيب 28+ و 17+ درجه سانتي گراد خواهد بود.

 



شكايت شوراي اسلامي كرج به هيئت حل اختلاف استان تهران

كرج - خبرنگار كيهان:
بدنبال عدم صدور حكم شهردار كرج از سوي وزارت كشور شوراي اسلامي اين شهرستان به هيئت حل اختلاف استان تهران شكايت كرد.
«محمود دادگو» رئيس شوراي اسلامي شهر كرج در گفت وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: پس از گذشت بيش از 4 ماه از معرفي «سيدعلي آقازاده» به عنوان سرپرست شهرداري كرج هنوز حكم انتصاب وي توسط وزارت كشور صادر نشده است.
وي افزود: براساس قانون وزارت كشور بايد ظرف 15 روز نسبت به تاييد يا رد صلاحيت گزينه پيشنهادي شوراي اسلامي شهر كرج پاسخ دهد اما با گذشت بيش از 4 ماه پاسخي از سوي وزارت كشور دريافت نشده است.
دادگر تصريح كرد: شوراي اسلامي شهر كرج به دليل عدم صدور حكم شهردار اين شهر و تاخير در صدور اين حكم به هيئت حل اختلاف استان تهران شكايت كرده و مكاتبات فراواني با وزارت كشور انجام داده است.
رئيس شوراي اسلامي شهر كرج گفت: اين شورا از وزارت كشور انتظار دارد حكم انتصاب شهردار منتخب شوراي اسلامي شهر كرج را در اسرع وقت صادر كند و در صدور اين حكم تاكيد بر اجراي ضوابط قانوني براساس قانون شوراها دارد.

 



گزارش كيهان از افزايش بيش از 100 درصدي قيمت بليت قطار

سرويس اجتماعي:
قيمت بليت قطار در 6 مسير بيش از 100 درصد افزايش يافت
به دنبال اعلام افزايش قيمت بليت قطارهاي شركت مسافربري رجا، خبرنگار ما ميزان اين افزايش را براي هر نفر در يك مسير گزارش داد: بر اين اساس، قيمت بليت قطار، تهران-كرمان از 6700 تومان به 15 هزار تومان، تهران - بندرعباس از 9 هزار تومان به 18 هزار و 500 تومان، اصفهان - مشهد از 9 هزار تومان به 18 هزار و 500 تومان و تهران - مشهد از 7500 به 18 هزار تومان، كرج - مشهد از 3 هزار تومان به 9 هزار تومان، تهران - يزد از 6 هزار تومان به 8 هزار تومان، اصفهان - بندرعباس از 6700 تومان به 14 هزار تومان افزايش يافته است.
گفت وگوبا مردم
به دنبال افزايش قيمت بليت قطار در چند مسير، خبرنگار ما با حضور در تعدادي از آژانس هاي فروش بليت قطار با مردم گفت وگو كرد.
يكي از شهروندان كه براي خريد بليت قطار تهران - مشهد روز پنجشنبه هفته گذشته به اين آژانس مراجعه كرده بود، گفت: مسئولان آژانس به من گفتند بليت نداريم و بايد روز شنبه مراجعه كنيد در حالي كه قيمت ها روز پنجشنبه هنوز افزايش نيافته بود و مسئول اين آژانس بخاطر آنكه بليت را با نرخ جديد بفروشد اعلام كرد بليت نداريم.
وي گفت: شركت رجا اعلام كند در قبال اين افزايش چه خدمات جديدي به مردم ارايه مي دهد.
آقاي ديگري كه براي خريد بليت قطار تهران - مشهد مراجعه كرده بود به خبرنگار ما گفت: تابستان امسال مردم از خرابي دستگاههاي خنك كننده قطارها گله مند بودند زيرا اكثر اين دستگاهها خراب بود و مردم از گرمي هوا كلافه بودند. وي افزود: جالب است، به همين دليل شايد قيمت ها را افزايش داده اند تا براي قطارها كولر بخرند!
وي گفت: واقعيت اين است كه در قبال پولي كه از مردم دريافت مي كنند چه خدماتي ارايه مي دهند. او از مسئولان خواست با توجه به افزايش قيمت بليت قطار بر كار خدمت دهي نيز نظارت كنند. مردم در گفت وگو با خبرنگار ما از كثيفي كوپه ها، كيفيت پايين غذا، تاخيرهاي طولاني و آلودگي بيش از اندازه بالش ها و پتوهاي داخل كوپه هما شاكي هستند و مي پرسيدند اين افزايش در قبال ارائه چه خدمات جديدي بوده است.
پاسخ رجا
روابط عمومي شركت قطارهاي مسافري رجا با تاييد اين خبر اعلام كرد: اين افزايش براساس مفاد قانوني برنامه هاي سوم و چهارم توسعه و همچنين آئين نامه هاي اجرايي آن فقط براي 6 مسير بوده است.
بنا به اين گزارش: طبق ماده 11 آئين نامه اجرايي ماده 128 برنامه سوم توسعه كه در ماده 29 برنامه چهارم نيز تنفيذ شده، قيمت بليت 6 قطار از 160 قطار در حال سير افزايش يافته است.
براساس قانون مذكور، در صورتي كه 40 درصد از قطارهاي هر يك از محورهاي راه آهن به بخش خصوصي واگذار شود، قيمت گذاري در ساير قطارها به صورت رقابتي خواهد شد.
اين گزارش مي افزايد: حدود 70 درصد قطارها در 2 محور ياد شده هم اكنون در اختيار بخش خصوصي قرار دارد.
شايان ذكر است: با توجه به اجراي اصل 44 قانون اساسي هر يك از قطارهاي مسافري كه به بخش خصوصي واگذار مي شود، قيمت بليت آن نيز رقابتي مي شود.

 



شهادت دو عضو سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان

خرم آباد - خبرنگار كيهان:
دوتن از نيروهاي سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان در درگيري با گروهك هاي ضدانقلاب به شهادت رسيدند.
روابط عمومي و تبليغات سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان در اين باره افزود: محسن نوري و نقي حاجيوند هنگام گشت زني در منطقه غرب كشور در درگيري با اعضاي گروهك هاي ضدانقلاب به شهادت رسيدند.پيكرهاي مطهر شهيدان محسن نوري و نقي حاجيوند با حضور انبوه مردم، مسئولان و همرزمان آنان در زادگاهشان شهرهاي الشتر و دورود با شكوه فراوان تشييع و به خاك سپرده شدند.

 



اهداي اعضاي بدن بيمار مرگ مغزي به 8 نفرزندگي دوباره بخشيد

اهداي اعضاي جوان مرگ مغزي شده اهل سبزوار به هشت بيمار دچار نارسايي كليه، كبد، چشم و پوست در مشهد حيات دوباره بخشيد.
به گزارش روز شنبه دانشگاه علوم پزشكي مشهد، با اهداي اعضاي مرحوم «مسعود يوسفي» 18 ساله كه دچار مرگ مغزي شده بود، يك صد و نودو پنجمين عمل پيوند اعضا در دانشگاه انجام شد.
براساس اين گزارش كليه هاي مرحوم به دو بيمار 21 و 22 ساله از شهرهاي فردوس و مشهد پيوند زده شد. اين دو بيمار كه دچار نارسايي كليه بودند پيش از اين از طريق دياليز ادامه حيات مي دادند.
همچنين با اهداي قسمتي از پوست اين بيمار مرگ مغزي و پيوند آن در بخش سوختگي بيمارستان امام رضا(ع) مشهد، پسر بچه سه ساله اهل بجنورد، جوان 19 ساله اهل تربت جام و فرد 36 ساله چناراني مداوا شدند.
اين گزارش حاكي است قرنيه هاي مرحوم يوسفي هم در بيمارستان خاتم الانبيا«ص» مشهد به دو بيمار 78 و 84 ساله پيوند زده شد.
كبد اين جوان مرحوم نيز به يك خانم 26 ساله اهدا و در بيمارستان نمازي شيراز پيوند زده شد.

 



واژگوني تريلر حامل گوگرد در محور زرند - راور

يك دستگاه تريلر حامل گوگرد در محور زرند - راور واژگون شد و با تلاش پليس راه زرند راننده و كمك راننده آن از مرگ نجات يافتند.
به گزارش خبرگزاري فارس از كرمان در اين حادثه تريلر حامل گوگرد كه از مسير راور به طرف زرند در حركت بود در حوالي پيچ ده علي رضا واژگون شد و راننده و سرنشينان تريلر قبل از واژگون شدن تريلر خود را به بيرون پرت كردند.
تريلر به داخل پل سقوط كرد و دو سرنشين آن كه كنار انبوه گوگردهاي كنار جاده مجروح شده بودند، لحظاتي قبل از وقوع آتش سوزي توسط علي زماني رئيس پليس چترود كه با لباس شخصي از آنجا عبور مي كرد از ميان گوگردها خارج و از مرگ نجات يافتند.
براساس اين گزارش، سرعت غيرمجاز خودرو عدم عملكرد سيستم ترمز تريلر منجر به واژگون شدن خودرو و آتش گرفتن آن شد.
راننده و يك نفر سرنشين تريلر در اين حادثه جان سالم به در بردند و اين دو نفر فورا از محل حادثه خارج شدند و حدود يك ساعت اين محور بر روي تردد وسايل نقليه مسدود شد.

 



آزادي كوچك ترين اسير فلسطيني

رژيم اشغالگر اسرائيل 19 اسير زن فلسطيني را در مقابل دريافت نوار ويدئويي دو دقيقه اي حاوي اطلاعاتي درمورد سرباز ربوده شده صهيونيست، آزاد كرد كه از جمله يك كودك، كوچكترين اسير به شمار مي آمد.
به گزارش روزنامه «الوطن» چاپ عربستان، «فاطمه يونس» مادر كوچكترين اسير فلسطيني در ميان اين اسرا بود كه در چهار خودروي متعلق به زندان اسرائيل به خارج از زندان منتقل شد. ده ها هزار فلسطيني ساكن غزه از اسراي آزاد شده استقبال كردند و اسماعيل هنيه نخست وزير قانوني حماس، روز آزادي اسرا را جشن ملي در فلسطين اعلام كرد.گفتني است يوسف فرزند فاطمه يونس به دليل زنداني بودن مادر خود در زندان هاي رژيم صهيونيستي به دنيا آمد و هنگام آزادي كوچك ترين زنداني فلسطيني بود كه در زندان هاي رژيم ستمگر اسرائيل به سر مي برد.

 



عضو سابق شوراي اسلامي تبريز دستگير شد

تبريز- خبرنگار كيهان:
يكي از مسئولان سابق شوراي اسلامي شهر تبريز و عضو اين شورا، دستگير شد.
گفته مي شود كه اين شخص كه عضو و رئيس هيئت مديره شركت تعاوني مسكن جماران نيز است، بنا به دستور دادستان تبريز و توسط ماموران امنيتي و در ارتباط با تصرف اراضي دولتي و ملي به زندان افتاده است.
اين مسئول سابق در سال 83 به اتهام سوءاستفاده از موقعيت شغلي خود و اقدام به تصرف غيرقانوني اراضي مزبور و بنا به تشخيص و دستور مقامات عالي رتبه اجرايي و قضايي وقت استان از شوراي شهر، اخراج شد ولي با اعتراض وي و نظر قاضي، دوباره به شورا بازگشت.گفته مي شود اين بار نيز در ارتباط با همان پرونده حكم دستگيري وي صادر شده است و تلاش مي شود خبر دستگيري وي، در رسانه ها و افكار عمومي پخش نشود.

 



با ابتكار اداره بازيافت منطقه 22 انجام شد آغاز به كار نخستين كتابخانه بازيافتي ايران

نخستين كتابخانه بازيافتي سيار در پهنه غرب تهران كار خود را به طور رايگان آغاز كرد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه 22، حامدي رئيس اداره بازيافت گفت: اين كتابخانه با بهره گيري از كتاب هايي كه وارد چرخه بازيافت مي شوند، تشكيل شده است. در اين طرح شهروندان كتاب هاي بلااستفاده خود را با كتاب هاي اين كتابخانه معاوضه مي كنند. افزون بر اين به شهروندان علاقه مند نيز به طور رايگان كتاب هديه مي شود.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14