(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 14 مهر 1388- شماره 19480
 

در انتظار وصال يار
وزير جهاد كشاورزي: دولت با استمهال وام هاي كشاورزان خسارت ديده موافق است
ايران در كيهان
قاليباف بنابي فرش دستباف خود را به عتبات عاليات هديه مي كند
13 گمرك كشور به سيستم آسيوكدا مجهز مي شوند
برگزاري جشنواره سراسري قرآن كريم دانشجويان پيام نور در شاهرود
انتصابات جديد در شهرستان ها
اجراي طرح جامع نورپردازي بقاع امامزادگان در قم
استاندار گيلان خبر داد احداث بزرگ ترين مجتمع بسته بندي و فرآوري چاي در گيلان
معاون استاندار: پخت نان محلي ساجي در لرستان رواج مي يابد
گردنه صعب العبور تخم مرغي در لارستان حذف مي شود
در امتداد « زير سايه خورشيد» پرچم حرم رضوي در 30 شهر ايران به اهتزاز درمي آيد
كمك يك ميليارد ريالي دولت به دانش آموزان محروم مازندران
استاندار يزد: ارتقاي معرفت ديني همراه با طلب علم ضرورت دارد



در انتظار وصال يار

در حلقه وصلش هيچكس احساس غربت نمي كند و در نجواي دلهاي بي ريا، او تنها آشنايي است كه بي تمنا دلها را پيوند مي زند.
خبر آنقدر شيرين است كه در پوست خود نمي گنجم و نمي توانم خرسندي زايد الوصفم را پنهان كنم! چرا كه وصال يار نزديك است.
انتشار خبر سفر قريب الوقوع سكاندار كشتي انقلاب به مازندران، استان را تكان داد و موجي از شور و شعف را در دلهاي بي تاب مشتاقان ديدارش پديد آورد.
از هنگامي كه نگاه هايم به سيماي باصفا و دلنشين قبله آمال دردمندان و شورآفرينان عرصه عشق و ايمان دوخته شد، سالها مي گذرد و در همان سفر تاريخي سال 74 در مصلاي ساري بود كه لبخند مليح و تبسم عاشقانه اش را مرهم زخمهاي كهنه ام كرد و در پيچ و خم مصائب روزگار تجربه اي از استقامت آموختم.
براستي او نازنين مردي از تبار نيكان روزگار و پاك سرشتي است كه دلهاي بي شماري را در سراسر جهان به سوي معبود واقعي رهنمون مي سازد و بودن با او و حركت در مسير اشاره انگشتان نورانيش از الطاف بيكران الهي است كه همگان از اين موهبت برخوردار نيستند.
اينك مازندران سرافراز با كارنامه مشحون از عشق و دلدادگي به مقام منيع ولايت و رهبري كه با تقديم 10 هزار آلاله سرو قامت در سالهاي طلايي مقاومت و ايثار روايتگر آن بود، به خود مي بالد كه در انتظار وصال يارلحظه شماري مي كند تا اوج ارادت و دلبستگي دائمي به نگين درخشان انگشتر انقلاب اسلامي را ديگر بار اثبات كند.
آري؛ اين مازندران سرزمين دليران و خطه مجاهدان و عالمان تابناك ايران اسلامي است كه عزم خيره كننده اش در ياري ولايت و مقتداي جهان اسلام اين هفته خبر اول رسانه ها مي شود. ان شاء الله
ساري - عقيل امامي

 



وزير جهاد كشاورزي: دولت با استمهال وام هاي كشاورزان خسارت ديده موافق است

قزوين- خبرنگاركيهان:
وزير جهاد كشاورزي در سفر دو روزه به استان قزوين از باغات انگور شهرستان تاكستان كه در بارندگي هاي اخير دچار خسارت شده بودند ديدن كرد.
دكتر «صادق خليليان» به همراه نه تن از معاونان و رئيسان سازمان هاي وابسته به وزارت جهاد كشاورزي در بازديد از باغهاي انگور اين شهرستان كه يك روز به طول كشيد پاي صحبت باغداران نشست و از نزديك در جريان وضعيت خسارات ناشي از سرمازدگي و خشكسالي باغهاي انگور و مشكلات باغداران منطقه قرار گرفت.
وزير جهاد كشاورزي در حاشيه ديدار با فعالان بخش در گفت وگو با خبرنگار كيهان از استمهال وام هاي كشاورزان خسارت ديده خبر داد و افزود: دولت با كليت استمهال وام هاي كشاورزان خسارت ديده موافق است و بعد از ارزيابي كارشناسان، تا دو هفته آينده ابلاغ خواهد شد.
وي همچنين درباره دستورالعمل وزارتخانه براي اعطاي وام هاي جديد به توليدكنندگان نيز گفت: متاسفانه به دليل محدود بودن منابع مالي برخي بانك ها دستورالعمل ابلاغي دولت متوقف شده بود كه موضوع از طريق بانك مركزي در روزهاي اخير پيگيري شد مقرر گرديد سهم ويژه اي براي كشاورزان از تسهيلات بانكي درنظر گرفته شود.
وزير جهاد كشاورزي با انتقاد از سياست واردات ميوه به كشور گفت: از سال 80 با توجه به افزايش قيمت نفت واردات كشاورزي و صنعتي به كشور افزايش يافت كه بخش قابل توجهي از توليدكنندگان داخلي را براي عرضه محصولاتشان با مشكل مواجه كرد.
وي افزود: به همين منظور يكي از سياست هاي وزارتخانه تدوين نظام جامع تعرفه محصولات كشاورزي است تا با تعيين تعرفه هاي مناسب مانع خسارت به توليدكنندگان داخلي شويم.
وي با بيان اين مطلب كه تعيين تعرفه گمركي براي واردات محصولات كشاورزي بايد در جهت حمايت از توليدكننده داخلي باشد اضافه كرد: در اين نظام تعرفه ها به صورت فصلي ديده شده تا زمان ورود محصولات خارجي به بازار مصرف با زمان برداشت توليدات داخلي تلاقي پيدا نكرده و از واردات برخي محصولات كه در كشور در حد نياز وجود دارد جلوگيري شود.
وزير جهاد كشاورزي از دشت قزوين به عنوان يكي از قطب هاي كشاورزي در كشور نام برد و اظهار داشت: توسعه آبياري هاي نوين، توسعه مكانيزاسيون، توسعه كشت گلخانه اي، توسعه دامپروري و آبزي پروري از محورهاي توسعه دشت قزوين در طول برنامه پنجم توسعه است كه وزارتخانه آن را براي دستيابي به افق چشم انداز بيست ساله دنبال مي كند.
وزير جهاد كشاورزي با حضور در جمع باغداران خسارت ديده شهر شال از توابع شهرستان تاكستان همچنين از پرداخت خسارت به باغهاي بيمه نشده خبر داد و افزود: در خصوص پرداخت خسارت به كشاورزاني كه بيمه هستند دستور داده ايم بيمه در اين خصوص فعال شده و خسارت به كشاورزان پرداخت مي شود اما مشكل موجود درباره كشاورزان و باغداراني است كه به دليل مسائل اقتصادي نسبت به بيمه محصولات خود اقدام نكرده اند كه براي حمايت از اين دسته از باغداران براساس ماده 10 قانون از محل حوادث غيرمترقبه خسارت به اين گونه افراد پرداخت مي شود و اين كار جزو وظايف وزارت كشور و استانداران است ولي با توجه به اينكه موضوع در حيطه كاري وزارتخانه است پيگيري هاي لازم صورت خواهد گرفت تا خسارت به كشاورزان فاقد بيمه پرداخت شود.
خليليان خاطرنشان ساخت: اين خسارت به استانداري ابلاغ و مبلغ درنظر گرفته شده در حد مقدورات به كشاورزان پرداخت خواهد شد.
وي همچنين با حضور در جمع فعالان حوزه كشاورزي و دامپروري در شهر تاكستان گفت: توسعه زيربناهاي توليد در بخش كشاورزي، افزايش بهره وري آب و توجه به مشكلاتي كه در اين شهرستان مطرح شد در اولويت كاري وزارتخانه است.
خليليان اعلام كرد: ما بايد طرح بازسازي و اصلاح باغات انگور را به عنوان كار اساسي در منطقه استان قزوين به ويژه تاكستان دنبال كنيم و قطع يقين اين كار را در طول چهار سال مسئوليت دنبال خواهيم كرد و بخشي از اعتبارات آن از منابع داخلي وزارتخانه و يا اعتبارات دولتي تامين مي شود تا باغاتي كه آسيب ديدند بتوانيم اصلح و نوسازي كنيم و روش هاي جديد پرورش انگور را در باغات نهادينه كنيم.
وزير جهاد كشاورزي با اشاره به لزوم توسعه صنايع تبديلي اعلام كرد: بايد توسعه صنايع تبديلي را دنبال كنيم و در خصوص انگور و محصولات فرآوري آن بايد اين كار انجام شود و از محل ذخيره ارزي اعتباري داريم و مي توانيم به كساني كه بخواهند در اين بخش سرمايه گذاري كنند، تسهيلات با نرخ و سود پايين پرداخت كنيم.
وزير جهاد كشاورزي در ادامه سفر خود در جمع مردم دانسفهان از ايجاد يك مجتمع دامپروري در اين شهر خبر داد و خاطرنشان كرد: يك تيم كارشناسي متشكل از معاونان وزارتخانه جهاد كشاورزي شامل رئيس سازمان دامپزشكي، معاون برنامه ريزي و معاون امور دام را مامور بررسي شرايط براي ايجاد اين مجتمع كرده ايم تا بررسي هاي لازم در اين خصوص انجام شود و طرحي جامع داشته و در برنامه پنجم توسعه در اين خصوص اقدام كنيم.
گفتني است بارندگي هاي اخير به 100درصد محصول باغات انگور شهرستان تاكستان خسارت وارد كرده است.

 



ايران در كيهان

ساخت مسكن مهر
شهركرد - خبرنگار كيهان: رئيس سازمان مسكن و شهرسازي استان چهارمحال و بختياري با ارزيابي موفق از طرح مسكن مهر در بروجن گفت: ساخت 9 هزار و 900 واحد مسكوني در شهر فراهم شده است. مهندس اصغر مجيدي از آماده سازي 135 هكتار زمين براي احداث مسكن مهر بروجن خبر داد و افزود: ساخت 380 واحد مسكوني در مرحله اسكلت بندي و سفت كاري قرار دارد و عمليات خاكبرداري و آماده سازي احداث چند بلوك ديگر نيز در دست اجرا است. به گفته وي از اين ميزان زمين واگذاري 16 هزار و 500متر مربع براي فضاي فرهنگي ، 6700 متر مربع براي تاسيسات شهري، 22 هزار متر مربع را فضاي تفريحي، 9 هزار متر مربع را خدمات شهري و 4500 متر مربع را فضاي بهداشتي و درماني تشكيل مي دهد.
مرمت پل
مشهد - خبرنگار كيهان: رئيس اداره نگهداري راه و ابنيه فني اداره كل راه و ترابري خراسان رضوي گفت: در سال جاري 13 پل در سطح جاده هاي استان مرمت خواهد شد.
علي رضا خجسته افزود: مرمت پل كارخانه كاشي در محور مشهد - تربت حيدريه، مرمت پل سرهنگ در محور تربيت حيدريه - مشهد و مرمت پل 17 شهريور در كمربندي نيشابور از مهم ترين پروژه هايي بوده كه در زمينه مرمت پل هاي جاده اي استان انجام شده است.
خجسته ادامه داد: احداث پل روگذر ملك آباد در آزاد راه مشهد - باغچه و احداث پل كالشور در جاده سبزوار - بردسكن نيز از ديگر برنامه هايي است كه در سال جاري انجام خواهد شد.
افتتاح ساختمان شبكه بهداشت
اسلامشهر - خبرنگار كيهان: رئيس اداره روابط عمومي شهرداري اسلامشهر گفت:طي مراسمي با حضور براتلو معاون سياسي و امنيتي استاندار، سبحاني پور معاون سياسي فرماندار، صابر ابراهيمي عضو شوراي شهر اسلامشهر، مهندس احمديان شهردار اسلامشهر، كياني معاون عمران، زارع نژاد معاون خدمات شهر و محمدي مسئول فضاي سبز، ساختمان شبكه بهداشت واقع در بهرام آباد براي بهره برداري و رفاه حال شهروندان و اهالي افتتاح شد.
صدور صنايع دستي
اهواز - خبرنگار كيهان:در 4 ماهه اول سال جاري، صنايع دستي خوزستان شامل سفال و ظروف شيشه اي دست ساز به ارزش 738 هزار و 62 دلار از گمرك آبادان به كشورهاي حاشيه جنوبي خليج فارس صادر شده است.
ارزش دلاري اين ميزان صادرات كه طي مدت ياد شده تنها از گمرك آبادان صورت گرفته، نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 280 درصد افزايش داشته است.
آبرساني به 19 روستا
اردبيل - خبرنگار كيهان: فرماندار اردبيل گفت: امسال با آبرساني به 19 روستاي استان ساكنين اين مناطق از آب آشاميدني سالم بهره مند خواهند شد. يوسف اكبري در جلسه كميسيون بررسي آب اردبيل با اعلام اين مطلب افزود: براي اجراي اين پروژه ها 12 ميليارد و 250 ميليون ريال اعتبار هزينه مي شود.
اجراي پروژه هاي آبخيزداري
¤ تعداد 32 پروژه آبخيزداري و توسعه فضاي سبز و درختكاري در سطح استان اردبيل در حال اجرا است. نايبعلي رحيمي مديركل منابع طبيعي استان در ديدار با فرماندار كوثر افزود: براي كنترل سيل، جلوگيري از فرسايش خاك، حفظ آب هاي سطحي و تغذيه سفره هاي زيرزميني نيز 85 بند ملاتي و توري سنگي امسال در استان احداث مي شود.
1200 دستگاه اتوبوس
تبريز - خبرنگار كيهان: براي پاسخگويي شايسته تر به نيازهاي مردم و رفع مشكلات كنوني، تبريز به 1200 دستگاه اتوبوس جديد نيازمند است. به گزارش خبرنگار ما «علي رضا نوين» در مراسمي كه بمناسبت ورود 50 دستگاه اتوبوس به ناوگان شهري ترتيب يافته بود، گفت: امسال 200 دستگاه اتوبوس وارد سيستم حمل و نقل شهري مي شود كه 50 دستگاه آن با سرمايه گذاري 60 ميليارد ريالي شهرداري و دولت، تهيه و وارد شبكه شده است.
برخورداري 36 روستا از آب آشاميدني
شهركرد- خبرنگار كيهان:12 پروژه آبرساني روستايي چهارمحال و بختياري در هفته دولت به بهره برداري مي رسد. رئيس هيئت مديره ومديرعامل شركت آب و فاضلاب روستايي استان چهار محال و بختياري گفت: همزمان با هفته دولت بخشي ديگر از خدمات دولت نهم به بهره برداري مي رسد و تعداد 36 روستا و 2677 خانوار از آب آشاميدني سالم و بهداشتي بهره مند مي شوند.
90 ميليارد ريال اعتبار براي 30 پروژه
خرمدره- خبرنگار كيهان: فرماندار خرمدره در جلسه شوراي اداري اين شهرستان گفت: با آغاز هفته دولت 30 طرح و پروژه در شهرستان خرمدره افتتاح يا كلنگ زني مي شود. صيادي افزود: براي اجراي اين پروژه ها 90ميليارد ريال اعتبار در نظر گرفته شده است.
اشتغال زايي براي 1100 نفر
كرمانشاه- خبرنگار كيهان: در ايام هفته دولت 176پروژه كشاورزي با اعتباري بالغ بر
5/12ميليارد تومان به بهره برداري مي رسد. اين خبر را مهندس رمضان روئين تن رئيس جهادكشاورزي استان كرمانشاه در جمع خبرنگاران اعلام كرد و گفت: اين پروژه ها شامل 122 پروژه تسهيلاتي و 54 پروژه عمراني است. وي افزود: افتتاح 176 پروژه كشاورزي در استان زمينه اشتغال 1100 نفر را فراهم مي كند.
اجراي 88 طرح كشاورزي
مهربان- خبرنگار كيهان: مهندس احد بصيري مديرجهادكشاورزي شهرستان سراب در مصاحبه اي با خبرنگاران در مهربان، عملكرد
4 ساله مديريت جهاد كشاورزي شهرستان سراب را تشريح كرد.
مهندس احد بصيري مدير جهادكشاورزي شهرستان سراب از اجرا شدن 88 طرح و پروژه با بيش از 29 ميليارد و 951 ميليون ريال اعتبار در طول فعاليت 4 ساله دولت نهم در شهرستان سراب خبر داد.

 



قاليباف بنابي فرش دستباف خود را به عتبات عاليات هديه مي كند

بناب - خبرنگار كيهان:
يك قاليباف بنابي قاليچه ارزشمند خود را كه با تصوير اماكن مقدس اسلامي مزين كرده است به عتبات عاليات اهدا مي كند.
رحيم فرقاني كه در كنار شغل معلمي به هنر قاليبافي نيز علاقمند است قاليچه خود را در اندازه 5/1 متر در 2 متر بافته است كه در آن بيش از 1 ميليون و 700 هزار گره به كار رفته است.
به گفته وي براي اين اثر كه بافت آن بيش از 250 ميليون ريال هزينه برداشته است يك كيلوگرم ابريشم، 6 كيلوگرم مرينوس، دو كيلوگرم پود و 2 نخ مخصوص به كار رفته است.
رحيم فرقاني مي گويد:بافت اين فرش بيش از 18 ماه طول كشيده است و قصد دارد آن را به زودي با كمك امام جمعه بناب به عتبات عاليات هديه كند.
گفتني است در اين قاليچه نفيس سه طرح بزرگ برجسته مربوط به تصاوير بيت المقدس، مكه مكرمه و مدينه منوره در وسط قرار دارد و در حاشيه آن 22 طرح كوچك مربوط به تصاوير و اماكن مذهبي و زيارتي از جمله حرم امام علي(ع)، حرم حضرت معصومه(س)، حبل النور، مسجد حسين، مسجد دايه حكيم و حجرالاسود بافته شده است.
همچنين در حاشيه اين طرح هاي كوچك اسامي بزرگ الهي برگرفته از دعاي جوشن كبير بافته شده است.

 



13 گمرك كشور به سيستم آسيوكدا مجهز مي شوند

بندرعباس-خبرنگاركيهان:
معاون گمرك ايران گفت: در راستاي ارتقاي سطح خدمات الكترونيكي در گمركات كشور طرح آسيوكدا تا پايان سال جاري در 13 گمرك كشور راه اندازي مي شود.
«رضا جمهوري» در مراسم بهره برداري از سيستم «آسيو كداي» گمرك شهيد باهنر افزود: سيستم آسيوكداي بندرشهيد باهنر كه همزمان با طرح آسيوكداي گمركات سرخس و شهيد رجايي افتتاح شده سومين طرح آسيوكدايي است كه در كشور راه اندازي مي شود.
وي با بيان اينكه تاكنون
10 ميليارد ريال صرف راه اندازي سيستم هاي آسيوكدا در كشور شده است، اضافه كرد: برخوردار كردن گمركات از سيستم هايي همانند آسيوكدا سبب سهولت در امر صادرات و واردات و صرفه جويي در وقت و هزينه مراجعان به گمركات است.
معاون گمرك ايران با اشاره به مزايايي فني و كيفي سيستم آسيوكدا گفت: تاكنون اكثر كاربران اين سيستم از نحوه عملكرد آن اظهار رضايت دارند. اين طرح در بخش ترانزيت جزو يكي از هشت پروژه طرح تحول اقتصادي در كشور به شمار مي رود كه سبب دستاوردهاي مطلوبي در اين بخش مي شود.
وي افزايش نظارت و كنترل گمركي بر رويه ترانزيت و كاهش احتمال رسوب كالا و جلوگيري از قاچاق كالا و سرعت عمل در ترانزيت را از مزيت هاي ديگر اين سيستم عنوان كرد.

 



برگزاري جشنواره سراسري قرآن كريم دانشجويان پيام نور در شاهرود

شاهرود- خبرنگار كيهان:
چهارمين جشنواره سراسري قرآن كريم دانشجويان دانشگاه پيام نور سراسر كشور در شاهرود برگزار شد.
در اين مراسم كه دكتر ترابي مديركل فرهنگي و فوق برنامه دانشگاه پيام نور كشور و رؤساي دانشگاههاي پيام نور شهرهاي شاهرود، گرمسار دامغان و سمنان حضور داشتند، دكتر ترابي طي سخناني ضمن با اهميت دانستن برگزاري چنين جشنواره بزرگي در دانشگاه پيام نور شاهرود، بر برگزاري اين جشنواره در ديگر استان ها و سازمان مركزي تأكيد كرد.

 



انتصابات جديد در شهرستان ها

قم-خبرنگار كيهان: حجت الاسلام سيدمحمد سعيدي امام جمعه قم و رئيس ستاد احياي امر به معروف و نهي از منكر استان، طي مراسمي كه در محل اين ستاد برگزار شد، حجت الاسلام عباس اسكندري را به عنوان معاون فرهنگي اين ستاد معرفي كرد.
اهواز-خبرنگار كيهان: طي حكمي از سوي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان خوزستان، غلامعلي باغبان را به عنوان مدير پايگاه ميراث فرهنگي شهرستان شوش منصوب كرد.
گرگان-خبرنگار كيهان: طي حكمي از سوي مديركل شيلات استان گلستان مهندس سيداكبر عليمحمدي به عنوان معاون آبزي پروري اداره كل شيلات استان منصوب و از زحمات مهندس غلامحسين سلطاني سرپرست معاونت مذكور تقدير شد.
¤ طي احكام جداگانه اي از سوي مهندس محمدتقي جوان شورابي مديركل راه و ترابري گلستان، فيروز عليزاده به سمت سرپرست اداره طرح و مطالعه مسير و محمود خسروي به سمت سرپرست اداره نگهداري راه و ابنيه و ابوالقاسم باقريان به سمت سرپرست اداره نظارت بر ساخت راههاي اصلي و فرعي منصوب شدند. همچنين از خدمات ارزنده شيرنگي-ظفري- شاطري و نودهي در طول 30ساله خدمت تقدير به عمل آمد.
اصفهان-خبرنگار كيهان: طي مراسم جداگانه اي با حضور رئيس كل دادگستري استان اصفهان، رؤساي جديد دادگستري شهرستان هاي فلاورجان و نجف آباد معرفي شدند.
در اين آيين ها «دكتر غلامرضا انصاري» ضمن قدرداني از رؤساي سابق دادگستري شهرستان هاي فلاورجان و نجف آباد، حجت الاسلام محمد حاجي حسيني و سيروس افضلي به ترتيب به عنوان رؤساي جديد دادگستري شهرستان هاي مذكور معرفي شدند.
همچنين در مراسم ديگري با حضور محمدرضا حبيبي دادستان عمومي و انقلاب اصفهان «مجيد علايي نيا» به عنوان رئيس جديد دادگستري شهرستان اردستان و «حجت الاسلام ارشدي» به عنوان رئيس جديد دادگاه بخش بادرود انتخاب شدند.
سرويس شهرستانها: طي حكمي از سوي دكتر حسين بلندي، رئيس دانشگاه جامع علمي كاربردي، مهندس ناصر صدرا ابرقويي به عنوان سرپرست جديد واحد استاني دانشگاه جامع علمي كاربردي در استان يزد منصوب شد.
بادرود -خبرنگار كيهان: طي مراسمي محمد نصيري به عنوان رئيس جديد اداره برق بخش بادرود معرفي و از خدمات 30ساله عباس ترابيان كه به مقام بازنشستگي نايل آمده است تقدير شد.
درچه-خبرنگار كيهان: از سوي مديرعامل پست بانك استان اصفهان، مهدي كريمي به عنوان اولين رئيس پست بانك شهر درچه معرفي و مشغول بكار شد.
از سوي رئيس شبكه بهداشت و درمان خميني شهر، آقاي مجتبي عمادي به عنوان سرپرست جديد مركز فوريتهاي پزشكي درچه معرفي و از خدمات دكتر شهناز خسروي تقدير شد.
درچه-خبرنگار كيهان: از سوي مديركل آموزش و پرورش استان اصفهان، محسن صرامي به عنوان رئيس جديد آموزش و پرورش شهرستان خميني شهر معرفي و مشغول به كار شد و از زحمات بهشت نژاد رئيس قبلي تقدير به عمل آمد.
¤ از سوي رئيس سازمان تامين اجتماعي استان اصفهان، آقاي حسن بياتي بعنوان رئيس جديد اداره تامين اجتماعي درچه معرفي و مشغول به كار شد.
¤ از سوي غلامرضا شيران مديركل تربيت بدني استان اصفهان، عليرضا كماليان به سمت رئيس جديد اداره تربيت بدني شهرستان خميني شهر منصوب و از زحمات آقاي امينازاده رئيس قبلي تقدير شد.
هفتكل-خبرنگار كيهان:
¤ مديركل جهادكشاورزي استان خوزستان، مهندس سيدحميدرضا رشيدي را به عنوان مدير جهادكشاورزي شهرستان هفتكل منصوب كرد.
¤ سرهنگ پاسدار هوشنگ موري بازفتي فرمانده ناحيه مقاومت بسيج شهرستان هفتكل در احكام جداگانه اي محمدرضا اصلاني، مهران صفي خاني و ابوذر مكوندي را به ترتيب به عنوان فرماندهان پايگاه مقاومت شهيد عباسعلي زنگنه، پايگاه مقاومت شهداي چمن لاله و پايگاه مقاومت شهيد يوسف كلاهدوز منصوب كرد.
¤ با حضور مهندس پرويز مظفري معاون مديركل و حامد غلامي مدير روابط عمومي سازمان فني و حرفه اي استان خوزستان ابراهيم اسدي پس از 9 سال جايگزين حسين شيرالي، رئيس اداره فني و حرفه اي شهرستان هفتكل شد.
¤ حسين سلاسل در حكمي از سوي خادم علي تهذيبي رئيس هيئت كونگ فوي استان خوزستان به عنوان رئيس جديد هيئت كونگ فوي شهرستان هفتكل منصوب و فعاليت ورزشي خود را در اين سمت آغاز كرد.
¤ در حكمي هدايت الله آقنوت به عنوان سرپرست جديد دانشگاه پيام نور واحد شهرستان هفتكل منصوب شد.

 



اجراي طرح جامع نورپردازي بقاع امامزادگان در قم

قم - خبرنگار كيهان:
مدير كل اوقاف و امور خيريه استان قم از آغاز اجراي طرح نورپردازي بقاع امامزادگان استان قم خبر داد.
حجت الاسلام و المسلمين غلامرضا ناظمي با بيان اين مطلب افزود: با توجه به فضاي معنوي بقاع امامزادگان و همچنين موقعيت گردشگري مذهبي اين اماكن، طرح جامع نورپردازي اجرا مي شود.
وي ادامه داد: بايد بقاع امامزادگان به قطب هاي فرهنگي تبديل شود و اين اداره كل علاوه بر توجه به اين موضوع با طرح هاي مختلف در جذب زائر و همچنين زيباسازي بقاع تلاش مي كند.
حجت الاسلام والمسلمين ناظمي با اشاره به مشخصات فني اين پروژه گفت: در طرح جامع نورپردازي از پروژكتورهاي كم مصرف استفاده مي شود كه با نور فيروزه اي گنبد امامزاده را نورپردازي مي كند.
مديركل اوقاف و امور خيريه استان قم گفت: نورپردازي براساس طرح اداره بقاع متبركه اداره كل اوقاف و امور خيريه استان قم طراحي شده كه پس از ارائه مورد تصويب قرار گرفته است.
وي با اشاره به هزينه اجراي اين طرح گفت: هزينه نورپردازي براي هر بقعه امامزاده متفاوت است، اما به طور ميانگين براي هر بقعه 30 تا 50 ميليون ريال اعتبار لازم است.
حجت الاسلام و المسلمين ناظمي افزود: هم اكنون دو بقعه امامزاده احمد(ع) و سيد علي (ع) نورپردازي شده است و در طرح آينده نيز بقاع امامزادگان جعفر(ع) زواريان و جعفر(ع) غريب اجرايي خواهد شد.
مديركل اوقاف و امور خيريه استان قم گفت: اميدواريم با جذب اعتبار مورد نياز تمامي بقاع امامزادگان در سطح استان را نورپردازي كنيم.

 



استاندار گيلان خبر داد احداث بزرگ ترين مجتمع بسته بندي و فرآوري چاي در گيلان

رشت - خبرنگار كيهان:
استاندار گيلان از احداث بزرگترين مجتمع بسته بندي و فرآوري چاي و مشتقات آن در اين استان خبر داد.
روح الله قهرماني چابك افزود: با توجه به نياز 120 هزار تني كشور به چاي و توليد تنها 40 هزار تن چاي داخلي، بايد براي ايجاد بازار مناسب چاي توليدي در كشور برنامه ريزي دقيق صورت گيرد.
به گفته وي در بحث ساماندهي چاي در طي 2 سال اخير كارهاي زيادي صورت گرفته و با توجه به روند رو به پيشرفت، مشكلات موجود در بخش چاي بزودي برطرف مي شود.
وي كه در جريان بازديد از روند اجراي ساخت بزرگترين بازار سرپوشيده آبزيان كشور در رشت سخن مي گفت با انتقاد از ورود بي رويه برنج خارجي به بازارهاي داخلي تصريح كرد: برنج هاي خارجي موجود در بازار كشور شناسنامه ندارند و براي مصرف توصيه نمي شوند. وي گفت: در حال حاضر و با تلاش محققان مركز تحقيقاتي برنج كشور برنجي توليد شده كه علاوه بر نياز به كمترين آب براي رشد، پر محصول نيز مي باشد.

 



معاون استاندار: پخت نان محلي ساجي در لرستان رواج مي يابد

خرم آباد-خبرنگاركيهان:
پخت نان محلي (ساجي) در لرستان رواج مي يابد.
معاون برنامه ريزي استانداري لرستان در جلسه شوراي آرد و نان و تنظيم بازار، افزود: با توجه به كيفيت مناسب و ماندگاري نان ساجي گرايش به توليد مصرف اين نان با استقبال مردم مواجه شده است.
سيدرضا دهناد افزود: ايجاد تعداد زيادي نانوايي محلي (ساجي) در استان موجب ايجاد اشتغال شده كه با واگذاري مجوزهاي بيشتر تعداد زيادي از متقاضيان اشتغال در اين بخش جذب كار خواهند شد.
وي با بيان اينكه امسال نرخ نان در استان افزايش نمي يابد افزود: تقويت نانوائي هاي سنتي ضروري است چرا كه هم با ذائقه مردم مطابقت دارد و هم موجب اشتغال زايي مي شود.
معاون برنامه ريزي استانداري لرستان پايين بودن هزينه توليد، عدم وجود ضايعات نان، سلامت، كيفيت، ماندگاري و دارا بودن ارزش غذايي را از ويژگي هاي نان سنتي (نان ساجي) در استان ذكر كرد.
معاون برنامه ريزي استانداري لرستان گفت: سرانه آرد شهرستانهايي كه بيش از 12 كيلو است كاهش داده مي شود.
دهنا د گفت: به نانوايي هايي كه از روش آزادپزي استفاده كنند 50 ميليون تومان وام پرداخت خواهد شد و در اين راستا، نانوائي هاي سنتي از اولويت برخوردارند.
وي تصريح كرد: نانوائي هايي كه بيش از 3بار تخلف داشته باشند سهميه آرد دولتي آنها قطع مي شود و بايد از آرد آزاد استفاده كنند.

 



گردنه صعب العبور تخم مرغي در لارستان حذف مي شود

اوز- خبرنگار كيهان:
با بهره برداري از قطعه اول محور ورودي شهرستانهاي خنج - لامرد، گردنه حادثه خيز تخم مرغي در لارستان به طور كامل حذف مي شود.
به گزارش مسئول روابط عمومي اداره كل راه و ترابري لارستان، مهندس علي اميري مديركل راه و ترابري با اعلام اين مطلب افزود: اين گردنه كه در مسير دو محور ترانزيتي شيراز-خنج-لامرد و شيراز - خنج- گله دار و بندر طاهري قرار دارد محل گذر وسايل نقليه سنگين به مقصد پارس جنوبي و بالعكس است و پيوسته شاهد حوادث ناگوار و ايجاد ترافيك و راه بندان بوديم كه با بهره برداري از محور جديدالاحداث اين مشكل مرتفع مي شود.
اميري افزود: كار احداث قطعه اول اين محور از ميدان خليج فارس به سمت لامرد آغاز شده و 6 كيلومتر جاده جديد و 1800 متر بهسازي و تعريض جاده به عرض 11 متر به صورت جاده اصلي اجرا شده است. مديركل راه و ترابري لارستان خاطرنشان كرد كه 17 دهنه پل يك تا سه متري و 5 دهنه پل 6 تا 8متري كارهاي انجام شده در اين محور است.
وي كل هزينه اجراي اين طرح را 35 ميليارد ريال برآورد كرد و گفت: تاكنون 17 ميليارد و 768 ميليون و 800 هزار ريال از اين اعتبار جذب شده و 6 ميليارد ريال نيز در اعتبارات سال جاري قرار گرفته است.

 



در امتداد « زير سايه خورشيد» پرچم حرم رضوي در 30 شهر ايران به اهتزاز درمي آيد

مشهد- خبرنگار كيهان:
جشن هاي سراسري «زير سايه خورشيد» به همت موسسه خدمات مشاوره اي، جوانان و پژوهش هاي اجتماعي آستان قدس رضوي، امسال در 30 شهر از 16 استان سراسر كشور برگزار مي شود.
مديرعامل موسسه با ذكر اين مطلب افزود: هدف از برگزاري جشن هاي زير سايه خورشيد تبيين، ترويج و نهادينه سازي ارزش هاي موجود در سنت و سيره امام علي بن موسي الرضا(ع) با بهره گيري از ظرفيت هاي ملي و با مديريت محتوايي و اجرايي آستان قدس رضوي است.
محمدزاده مقدم اعزام كاروان رضوي به شهرها و استان هاي كشور را اصلي ترين برنامه اين جشن ها دانست و اظهار كرد: سال قبل 5 گروه متشكل از خدام ملبس به لباس خدمت بارگاه منور رضوي در هشت جشن استاني مشاركت داشتند كه در سال جاري با توجه به درخواست ها و استقبال بسيار چشمگير مردم، مسئولين و تشكل هاي مردمي سراسر كشور، با افزايش استان هاي برگزار كننده اين كاروان در قالب 8 گروه مختلف شهرهاي رشت، اصفهان، يزد، شيراز، بوشهر، قزوين، كرمان، اهواز، ساري، بيرجند، گرگان، سمنان، دامغان، اروميه، رفسنجان، شوشتر، بروجرد، تبريز، اردبيل، گناباد، تربت حيدريه، سبزوار، نيشابور، فريمان، درگز، تربت جام، اسفراين، قوچان، شيروان و بجنورد را تحت پوشش خود قرار خواهند داد.
وي با اشاره به اين كه از ويژگي هاي عمده اين جشن ها، مردمي بودن آن است گفت: موسسه همانند سال گذشته اقدام به شناسايي و ارتباط با مجموعه هاي فرهنگي مردمي هر استان تحت عنوان كانون جوانان رضوي نموده است كه اين مجموعه ها مديريت اجرايي جشن ها را براساس طراحي بومي و فرهنگي استان خويش عهده دار خواهند بود.

 



كمك يك ميليارد ريالي دولت به دانش آموزان محروم مازندران

ساري- خبرنگار كيهان:
دولت در آغاز سال تحصيلي جديد يك ميليارد ريال به دانش آموزان محروم و بي بضاعت مازندران كمك كرده است.
«عبدالوحيد فياضي» رئيس سازمان آموزش و پرورش مازندران با اعلام اين خبر در جشن عاطفه ها در ساري افزود: اين اعتبار بين مدارس مازندران توزيع شده است.
وي افزود: هم اكنون 58 هزار دانش آموز محروم در مازندران زندگي مي كنند.
وي اضافه كرد: از مجموع اين دانش آموزان محروم 13 هزار نفر تحت پوشش كميته امداد امام خميني هستند.
«فياضي» با تاكيد بر عزم دولت براي رفع فقر و بي عدالتي در جامعه گفت: دانش آموزان محروم و بي بضاعت تا پايان سال تحصيلي از خدمات حمايتي آموزش و پرورش برخوردار مي شوند.
اين مقام مسئول از برگزاري آئين جشن عاطفه ها در 4 هزار و
200 مدرسه مازندران خبر داد و افزود: در سال تحصيلي گذشته 120 ميليون تومان براي كمك به دانش آموزان محروم در مدارس استان جمع آوري شد.

 



استاندار يزد: ارتقاي معرفت ديني همراه با طلب علم ضرورت دارد

يزد- خبرنگار كيهان:
استاندار يزد در جمع دانشجويان جديدالورود دانشگاه يزد بر ضرورت ارتقاي معرفت ديني در مقوله علم طلبي تاكيد كرد.
محمدرضا فلاح زاده گفت: دانشجويان علاوه بر كسب دانش، وظيفه ترويج فرهنگ ديني، انسانيت و كرامت را بر عهده دارند.
وي بينش عميق، داشتن روحيه انتقاد سازنده و افزايش سطح شناخت و معرفت ديني را از جمله ويژگي هاي دانشجويان دانست.
وي خاطرنشان كرد: شهيدان چمران، باكري و همت از كلاس درس دانشگاه و آموزش و پرورش وارد عرصه جهاد شدند و اولين مؤلفه آن ها بندگي خالصانه خداوند متعال بوده است.
وي ضمن گراميداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت، استان يزد طي 15سال گذشته به صورت متوالي رتبه اول آزمون سراسري را به خود اختصاص داده است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14