(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 14 مهر 1388- شماره 19480
 

فرمانده نيروي انتظامي تهران بزرگ: مالباختگان در ازاي اموال سرقت شده كالاي نو دريافت مي كنند
محسني اژه اي: دادستان كل مستمرا ً موضوع معوقه هاي بانكي را پيگيري مي كند
معاون دادستان اعلام كرد 3 سال حبس در انتظار جاعلان مدرك تحصيلي
67 درصد دانش آموزان يكي از دبيرستان هاي بادرود مردود شدند
موفقيت محققان ايراني در ترميم ضايعات قلبي با سلول هاي بنيادي
2 مامور پليس راه زندگي مسافران اتوبوس را نجات دادند
با اجراي طرح انتظام بخشي پليس كرج آرامش موادفروشان را برهم زد
مدير كل ثبت احوال استان تهران: روزانه 559 نفر در تهران متولد و 157 نفر فوت مي كنند
انتصاب در قوه قضاييه
توضيح دادستاني تهران درباره يك خبر
در سميرم افراد ناشناس خانه خبرنگار صدا و سيما را به آتش كشيدند
كلاهبرداران 35 ميليارد ريالي در ساري به دام افتادند
دو كيوسك و يك سمند در برازجان در آتش سوختند
حوادث كوتاه از كشور
استقبال آلماني ها از مراسم درهاي باز مساجد
100مجروح در حادثه خروج قطار از ريل



فرمانده نيروي انتظامي تهران بزرگ: مالباختگان در ازاي اموال سرقت شده كالاي نو دريافت مي كنند

سرويس اجتماعي
افرادي كه اموال آنها به سرقت رفته مي توانند در هفته ناجا با ارائه مدارك و سوابق پرونده شكايت در قبال مال سرقتي كالاي نو از نمايشگاههاي نيروي انتظامي دريافت كنند.
به گزارش خبرنگار كيهان سردار عزيزالله رجب زاده فرمانده انتظامي تهران بزرگ، صبح ديروز در نشست خبرنگاران بعد از تأخير يك ساعته با اعلام اين خبر توضيح داد: تحويل اموال به مالباختگان در صورتي امكانپذير است كه سارق درباره زمان و مكان سرقت اعتراف كرده باشد.
وي افزود: شاكيان مي توانند با مراجعه به نمايشگاههاي نيروي انتظامي در 7 فرهنگسراي ملل، پايداري، اشراق، خاوران، بهمن، رازي، ولا و پارك المهدي و گفتگو با ارائه مدارك نسبت به تحويل كالاهاي سرقت شده خود اقدام كنند.
سردار رجب زاده همچنين اظهار داشت: خودرو و موتورسيكلت هايي كه به علت مزاحمت يا آلودگي صوتي توقيف شده اند در هفته ناجا بخشيده مي شوند اما خبري از بخشش جرايم رانندگي نخواهد بود.
سردار رجب زاده با بيان اينكه اقدامات پيشگيرانه و همچنين ارائه خدمات مضاعف به مردم در غرفه هاي نمايشگاه پليس ارائه مي شود، افزود: خدماتي همچون مشاوره و مددكاري و ارائه خدمات پليس هاي تخصصي از جمله اقداماتي است كه در نمايشگاه هاي پليس از ساعت 9 صبح به مردم ارائه خواهد شد.
وي ادامه داد: ملاقات همه روزه با مسئولان انتظامي تهران بزرگ در غرفه 197 واقع در فرهنگسراي خاوران نيز از جمله برنامه هاي پليس است كه طي آن، مردم مي توانند مشكلات خود را از ساعت 14 با مسئولان در ميان بگذارند.
فرمانده انتظامي تهران بزرگي در ادامه نشست خبري در رابطه با آخرين وضعيت طرح پاك سازي دره فرحزاد نيز با تأكيد بر اين كه مسئوليت پاك نگه داشتن دره فرحزاد با بنده است، افزود: حدود 14 نقطه آلوده در تهران شناسايي شده كه پاك سازي آن ها در حد فرماندهي انتظامي تهران بزرگ است كه در اين رابطه دره فرحزاد به عنوان دومين نقطه آلوده در تهران پاك سازي شد.
وي ادامه داد: اولين منطقه پاك سازي شده در منطقه 12 بود كه تاكنون نزديك به 200 بيغوله تخريب شده و بناست 165 بيغوله ديگر نيز در اين منطقه تخريب شود.
سردار رجب زاده از پاكسازي يك نقطه آلوده هر دو هفته يك بار در پايتخت خبر داد و افزود: تاكنون 240 نقطه آلوده در تهران شناسايي شده كه 80 نقطه آن تاكنون پاك سازي و مسئوليت نظارت بر تثبيت پاك سازي اين نقطه به 80 رئيس كلانتري واگذار شده است و در صورت بازگشت وضعيت اين نقاط به گذشته، رئيس كلانتري مورد نظر بايد پاسخگو باشد به طوري كه حتي اگر نياز است رئيس كلانتري براي تثبيت وضعيت منطقه پس از پاك سازي بايد ميز مديريتي اش را به آن نقطه ببرد.
به گفته فرمانده انتظامي تهران بزرگ، تا هفته آينده 80 نقطه آلوده ديگر در تهران پاك سازي مي شود كه مسئول حفظ اين نقاط پس از پاك سازي نيز مشخص شده است.
وي اظهار اميدواري كرد: تا يك ماه آينده تمام نقاط آلوده پايتخت از سوي پليس پاك سازي شود.
سردار رجب زاده با اشاره به طرح جمع آوري معتادان پرخطر از سطح تهران اظهار كرد: در صورت انجام هماهنگي هاي لازم تقريباً كليه معتادان پرخطر در سطح معابر تهران جمع آوري خواهند شد.
وي ادامه داد: در صورت انجام هماهنگي هاي لازم با وزارت بهداشت درباره موضوع آنفلوآنزاي خوكي و همين طور اخذ مجوزهاي لازم براي دستگيري، تا آخر هفته آينده حداقل در معابر اصلي پايتخت ديگر معتادي ديده نخواهد شد.
فرمانده انتظامي تهران بزرگ افزود: در حال حاضر واحدهاي جمع آوري معتادان پرخطر در 30 نقطه تهران مستقر هستند و پيش بيني شده است كه اگر 800 نفر از معتادان پرخطر جمع آوري شوند، حداقل در ظواهر امر ديگر معتاد پرخطري در معابر ديده نخواهد شد.

 



محسني اژه اي: دادستان كل مستمرا ً موضوع معوقه هاي بانكي را پيگيري مي كند

دادستان كل كشور با تاكيد بر اينكه قانون و ضابطه، فصل الخطاب در روند اعطاي تسهيلات و اخذ مطالبات نظام بانكي است، گفت: دادستاني كل در كنار نظام بانكي كشور مستمرا موضوع معوقه هاي بانكي را در جهت صيانت از منابع پولي و مالي عمومي پيگيري خواهد كرد.
حجت الاسلام والمسلمين محسني اژه اي، در جلسه بررسي مشكلات مربوط به معوقه هاي بانكي كه با حضور قائم مقام بانك مركزي - معاون وزير اقتصاد - نمايند گان نهادهاي نظارتي و مديران عامل بانك ها در حضور دادستان كل كشور برگزار شد، با تاكيد بر ضرورت بازسازي اعتماد عمومي به نظام پولي و بانكي كشور گفت: همه دستگاه هاي مسئول بايد در تعامل هدفمند با يكديگر در جهت انضباط پولي و مالي و نظام بانكي و افزايش ضريب اعتماد عمومي و قانون گرايي و ضابطه مندي در سيستم اعطاي وام، تسهيلات و تخصيص اعتبارات اهتمام ورزند؛ بازرسي بانك ها نيز موظفند با جديت و به صورت مستمر وظيفه بازرسي خود را انجام و تخلفات را گزارش كنند.
وي با تاكيد بر اينكه قانون و ضابطه، فصل الخطاب در روند اعطاي تسهيلات و اخذ مطالبات نظام بانكي است، يادآور شد: بايد نسبت به بروز تخلف و اقدامات قانون شكنانه از ناحيه هر شخص حقيقي يا حقوقي كه باشد، قاطعانه برخورد شود و نظام بانكي تحت فشار و توصيه و رابطه و ... نبايد قرار بگيرد و سيستم هاي نظارتي بايد مستمرا كنترل و ارزيابي داشته باشند؛ دادستاني كل نيز در كنار نظام بانكي كشور مستمرا موضوع معوقه هاي بانكي را در جهت صيانت از منابع پولي و مالي عمومي پيگيري خواهد كرد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني روابط عمومي كل كشور، دادستان كل كشور در اين جلسه از مديران عامل بانك ها و نهادهاي نظارتي خواست پيشنهادات عملياتي خود را در اين خصوص تا 2 هفته آتي اعلام دارند.
همچنين مقرر شد، كميته اي مسئوليت ارزيابي پيشنهادات و ارائه راهكارهاي مناسب جهت كاهش معوقه هاي بانكي و پيشگيري از تضييع منابع مالي و پولي عمومي بانك ها را بر عهده گرفته و اقدامات، طرح ها و برنامه هاي لازم را در اين خصوص ارائه دهند.

 



معاون دادستان اعلام كرد 3 سال حبس در انتظار جاعلان مدرك تحصيلي

معاون دادستان تهران گفت: براساس ماده 527 قانون مجازات اسلامي جاعلان مدرك تحصيلي علاوه بر جبران خسارت به حبس از يك تا سه سال محكوم خواهند شد.
بابك رزم ساز در گفت وگو با مهر اضافه كرد: مجازات هاي تعيين شده براي جعل مدرك تحصيلي همچون جعل سند رسمي است.
معاون دادستان تهران خاطر نشان كرد: براساس ماده (527) قانون مجازات اسلامي هر كس مدارك اشتغال به تحصيل يا فارغ التحصيلي يا تاييديه يا ريز نمرات تحصيلي دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي و تحقيقاتي داخل يا خارج كشور يا دانشنامه هاي تحصيلات خارجي را جعل كند يا با علم به جعلي بودن آن را مورد استفاده قرار دهد علاوه بر جبران خسارت به حبس از يك تا سه سال محكوم خواهد شد.
بررسي ها نشان داده توسط برخي موسسات حداقل دو ميليون براي ديپلم دبيرستان و هشت ميليون تومان براي مدرك دكتري از متقاضيان اخذ مي شود.

 



67 درصد دانش آموزان يكي از دبيرستان هاي بادرود مردود شدند

بادرود- خبرنگار كيهان:
67 درصد دانش آموزان سال سوم متوسطه يكي از دبيرستان هاي بادرود مردود شدند.
از مجموع پانزده نفر از دانش آموزان سال سوم متوسطه يكي از دبيرستان هاي منطقه امامزاده بادرود در سال تحصيلي 88-87، 10 نفر از آنان به ميزان 67 درصد در ماه هاي خرداد و شهريور مردود شدند. همچنين از مجموع 57 دانش آموز سال اول متوسطه از دبيرستان مذكور تعداد 24 نفر مردود شدند. به كارگيري دبيران كم تجربه در برخي از دروس، نداشتن سابقه تدريس در مقطع متوسطه و بي انگيزگي دانش آموزان از دلايل مردودي دانش آموزان اين دبيرستان است.

 



موفقيت محققان ايراني در ترميم ضايعات قلبي با سلول هاي بنيادي

معاون آموزشي پژوهشي پژوهشكده رويان جهاد دانشگاهي گفت: در بحث استفاده از سلول هاي بنيادي در ترميم ضايعات قلب، نتايج بسيار خوبي به دست آورده ايم و متخصصان قلب از نتايج كار راضي هستند و بيماراني هم كه در درمان آنها از اين سلول ها استفاده شده نسبت به بيماران ديگر، وضعيت بسيار بهتري داشته اند.
دكتر عبدالحسين شاهوردي در گفت و گو با ايسنا ادامه داد: در زمينه استفاده از سلول هاي بنيادي در كبد در فاز يك انساني هستيم و فاز 2 كبد را هم تعريف كرده ايم كه اميدواريم با كمك مراكز تخصصي اين رشته در كشور بتوانيم كار را دنبال كنيم.
وي گفت: در خصوص استفاده از سلول هاي بنيادي در درمان ضايعات پوست و قرنيه چشم، خدمات در حيطه انساني به درجه اي رسيده است كه به شكل بسيار محدود در حال ارايه خدمات تخصصي هستيم.
معاون آموزشي پژوهشي پژوهشكده رويان با بيان اينكه اين اعتقاد و باور براي متخصصان ما به وجود آمده است كه سلول هاي بنيادي مي تواند در اين موارد كارا باشد و مشكلي را حل كند؛ گفت: اين حركت، محققان حيطه سلول هاي بنيادي و سلول درماني را به سمت ترتيب دادن ساز و كارهاي ارايه خدمات سلول درماني هدايت كرد كه اولين قدم، راه اندازي مركزي تحت عنوان مركز سلول درماني جهاد دانشگاهي بود.
وي در ادامه با اشاره به تلاش هاي محققان رويان براي راه اندازي بيمارستان سلول درماني ابراز اميدواري كرد كه با حمايت مسئولان اين مهم تحقق يابد.

 



2 مامور پليس راه زندگي مسافران اتوبوس را نجات دادند

ماموران پليس راه جان 40مسافر اتوبوسي كه از ايلام عازم اصفهان بودند را نجات دادند.
به گزارش ايرنا، ستوان يكم «حسين بازيار» و ستوان دوم «فرزاد ويسي» ماموران پليس راه در محور «رنو» استان ايلام موفق شدند با تلاش خود از سقوط اتوبوس حامل 40 مسافر به دره اي به عمق 100 متر جلوگيري كنند.
ستوان يكم «حسين بازيار» در خصوص جزئيات اين حادثه مي گويد: پنجم مهرماه به همراه ستوان دوم فرزاد ويسي در محور رنو مستقر و در حال نظارت و هدايت ترافيكي بوديم. حدود ساعت 30:16 بود كه ناگهان متوجه حركت غير عادي يكدستگاه اتوبوس بنز شديم. وقتي ديدم اتوبوس به چپ و راست مي رود سريعا نسبت به انسداد مسير پشت اتوبوس با كمك علائم هشدار دهنده اقدام و خودروهايي كه مخالف جهت مي آمدند را هم به شانه خاكي هدايت كرديم.
ستوان يكم بازيار با اشاره به اينكه اتوبوس كنترل خود را از دست داده بود در ادامه گفت: ما به صورت پياده در طول مسير اتوبوس دويده و براي كاهش سرعت اتوبوس از حاشيه راه، سنگ برمي داشتيم و در مسير اتوبوس قرار مي داديم.
وي ادامه داد: حدود سه كيلومتري اتوبوس را همراهي كرديم تا اينكه لاستيك عقب اتوبوس بر اثر برخورد با سنگ هايي كه در مسير قرار داده بوديم تركيد و سرانجام اتوبوس با 40 مسافر كه از ايلام عازم شهر اصفهان بود به لطف خداوند در ابتداي پيچ آيينه متوقف شد.
«يزدان عزيزپور» راننده اتوبوس نيز در خصوص اين حادثه مي گويد: از ايلام با 40 مسافر به سمت اصفهان در حال حركت بوديم كه در محور رنو متوجه نقص فني در سيستم ترمز اتوبوس شدم هرچه تلاش كردم متاسفانه ترمز عمل نمي كرد و مجبور به حركت زيگ زاگ جهت كاهش سرعت شدم در همين حال تيم گشت پليس راه متوجه حركات غير عادي من شدند كه با تلاش اين ماموران فداكار پليس راه توانستيم اتوبوس را در نزديكي پيچ آيينه متوقف كنيم. پس از توقف وقتي از پنجره به بيرون نگاه كرديم ديديم كه اتوبوس در لبه پرتگاه متوقف شده است.
ماموران پر تلاش پليس راه استان ايلام از سوي سرهنگ دكتر عليرضا اسماعيلي رئيس پليس راه كشور مورد تقدير قرار گرفتند.

 



با اجراي طرح انتظام بخشي پليس كرج آرامش موادفروشان را برهم زد

كرج- خبرنگاركيهان:
با اجراي طرح انتظام بخشي در منطقه حصار كرج پليس با پاكسازي بيش از 170نقطه در اين منطقه، آرامش معتادان و توزيع كنندگان مواد مخدر را در اين شهرستان برهم زد.
سرتيپ «عليرضا اكبرشاهي» فرمانده انتظامي استان تهران پيش ازظهر ديروز در حاشيه اجراي طرح انتظام بخشي در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در اجراي طرح انتظام بخشي اجتماعي منطقه حصارك كرج در سال گذشته و افزايش ميزان احساس امنيت و رضايت شهروندان از اجراي اين طرح، دومين طرح انتظام بخشي استان تهران در منطقه خط4 حصار كرج عملياتي شد.
وي ايجاد آسايش و آرامش، پيشگيري از جرايم و رفتارهاي مجرمانه، برخورد با معضلات اجتماعي را از اهداف اجراي اين طرح عنوان كرد و گفت: طرح انتظام بخشي اجتماعي برگرفته از خواسته ها و مطالبات شهرونداني است كه خواهان سالم سازي فضاي عمومي جامعه و ايجاد آرامش و امنيت و در نهايت بهره مندي از نتايج آن در زندگي روزمره شان هستند.
اكبرشاهي تصريح كرد: در اجراي اين طرح بيش از 170نقطه آلوده به توزيع مواد مخدر شناسايي و طي عمليات با همكاري شهروندان، ادارات دولتي و غيردولتي از لوث وجود معتادان و موادفروشان پاكسازي شد.
وي گفت: در اين راستا 345 نفر دستگير شدند كه تعداد 85 نفر از دستگيرشدگان توزيع كننده جزء، 25نفر توزيع كننده عمده، 225نفر معتاد پرخطر و 12نفر نيز از دستگيرشدگان زن هستند.
رئيس پليس استان تهران تصريح كرد: طي اجراي طرح انتظام بخشي 12باب ساختمان تخريب شده اين ساختمان ها شامل 5 باب شيره كش خانه و 7باب ساختمان متعلق به مركز قاچاق مواد مخدر بودند كه افراد براي استفاده و فروش مواد مخدر از آنها استفاده مي كردند.
اكبرشاهي گفت: در بازرسي از بيش از 170نقطه منطقه حصاركرج 4كيلو و150گرم كراك، 20كيلو و 700 گرم ترياك، 320گرم شيشه، تعداد زيادي آلات و ادوات مصرف مواد مخدر، مقداري وجه نقد كه از محل فروش مواد مخدر جمع آوري شده، تعداد زيادي ديش و تجهيزات ماهواره، يك دستگاه خودرو مسروقه، دو دستگاه موتورسيكلت مسروقه، كشف و ضبط شدند.

 



مدير كل ثبت احوال استان تهران: روزانه 559 نفر در تهران متولد و 157 نفر فوت مي كنند

مدير كل ثبت احوال استان تهران از كاهش 5/3درصدي ازدواج در 6 ماهه اول سال جاري در تهران نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته خبر داد و گفت: روزانه 559 نفر در تهران متولد مي شوند و 157 نفر فوت مي كنند.
سيداحمد قشمي با اشاره به اينكه تعداد ولادت ثبت شده در شش ماهه اول سال جاري در تهران 103 هزار و 900 واقعه بوده است، گفت: اين رقم نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته كه 100 هزار و 593 واقعه بوده 5/3درصد رشد يافته است.
وي ادامه داد: از اين تعداد 53 هزار و 388 پسر و 50 هزار 512دختر به دنيا آمده است، يعني به ازاي هر 100 دختر 106 پسر به دنيا آمده است.
مدير كل ثبت احوال استان تهران افزود: در هر شبانه روز 559 نفر در تهران متولد و 157 نفرفوت مي كنند.
به گفته قشمي، در هر ساعت 23 نفر متولد مي شوند و 5/6 نفر فوت مي كنند.
وي با بيان اين مطلب كه در شش ماهه اول امسال 29 هزار و 174 نفر فوت كرده اند، گفت: اين رقم نسبت به مدت مشابه خود كه 30 هزار و 264 واقعه بوده است 5/3درصد كاهش يافته است.
مدير كل ثبت احوال استان تهران اظهار داشت: در شش ماهه اول سال جاري 68 هزار و 641 واقعه ازدواج رخ داده كه نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته كه 71 هزار و 129 واقعه بوده 5/3 درصد كاهش يافته است.
وي با بيان اينكه در مرداد سال جاري 3 هزار و 74 واقعه طلاق ثبت شده است، گفت: اين در حالي است كه در شهريور 2 هزار و 912 واقعه طلاق ثبت شده است.قشمي افزود: تعداد موارد طلاق در مرداد 5درصد بيشتر از شهريور بوده است.

 



انتصاب در قوه قضاييه

طي احكام جداگانه اي از سوي رئيس قوه قضاييه، حسين لطفي به عنوان رئيس دادگاه هاي انقلاب تهران، عباس جعفري دولت آبادي به سمت دادستان تهران و ايرج اميرخاني به عنوان سرپرست دادسراي انقلاب و معاون دادستان منصوب شدند.

 



توضيح دادستاني تهران درباره يك خبر

دادستاني تهران خبر «آزادي تعداد مشخصي از متهمين حوادث اخير را كه درحال حاضر در بازداشت به سر مي برند» را تكذيب كرد.
به گزارش ايرنا دادستاني تهران تأكيد كرد: آزادي افراد بازداشت شده در چارچوب قانون صورت خواهدگرفت و چنانچه در اين خصوص تصميمي اتخاذ شود، اطلاع رساني مقتضي صورت خواهدگرفت.
گفتني است روز گذشته طي خبري به نقل از منابع آگاه اعلام شده بود: حدود 20نفر از متهمان حوادث اخير كه بازجويي و تحقيقات از آنان به پايان رسيده از جمله عطريانفر، ابطحي، كيان تاجبخش و سعيد شريعتي با اخذ وثيقه هاي متناسب با عناوين اتهامي شان به زودي آزاد مي شوند.

 



در سميرم افراد ناشناس خانه خبرنگار صدا و سيما را به آتش كشيدند

سميرم- خبرنگار كيهان:
خانه خبرنگار صدا و سيما در سميرم مورد حمله افراد ناشناس قرار گرفت.
در نخستين ساعات بامداد روز جمعه فرد يا افراد ناشناسي با پرتاب مواد محترقه و آتش زا به منزل مسكوني خبرنگار صدا و سيما در سميرم خانه وي را به آتش كشيدند.
در اين حادثه دو نفر از ميهمانان خبرنگار صدا و سيما كه در منزل مذكور بودند دچار سوختگي شديد شدند كه پس از مداواي اوليه در بيمارستان سيدالشهداي سميرم براي ادامه درمان به بيمارستان سوانح و سوختگي اصفهان اعزام شدند.
علت حادثه و شناسايي و دستگيري عاملان آن توسط نيروي انتظامي اين شهر در دست پيگيري است.در اين حادثه مقدار زيادي از لوازم زندگي خبرنگار صدا و سيما از بين رفت و به وي نيز صدماتي وارد شد.

 



كلاهبرداران 35 ميليارد ريالي در ساري به دام افتادند

ساري- خبرنگار كيهان:
عاملان كلاهبرداري 35 ميليارد ريالي از شهروندان مازندراني در ساري بدام افتادند.
سرتيپ عليرضا مسكني فرمانده انتظامي مازندران با اعلام اين خبر به خبرنگاران افزود: اين كلاهبرداران كه در قالب شركتي به نام «گان» فعاليت مي كردند به بهانه سرمايه گذاري اقتصادي جيب 800 نفر را خالي كردند.
وي شمار كلاهبرداراني كه به صورت يك مجموعه هماهنگ در اين ارتباط عمل مي كردند را 50 نفر ذكر كرد و افزود: با تلاش عوامل انتظامي تاكنون 20 نفر از اين كلاهبرداران دستگير شدند.
وي همچنين از دستگيري يك باند فيوج 5 نفره در مازندران خبر داد و افزود: اعضاي اين باند شامل 4 مرد و يك زن با 2 دستگاه خودروي زانتيا وارد مازندران شده و با ارتكاب 13 فقره جرم مجموعاً 450 ميليون ريال سرقت كردند.
«مسكني» اضافه كرد: با تلاش عوامل انتظامي اعضاي يك باند 5 نفره سرقت احشام كه 350 ميليون ريال گوسفند را در آمل ربوده اند، به دام افتادند.
وي با تأكيد بر غير قانوني بودن سوار كردن اتباع بيگانه فاقد مجوز در سطح شهرها و جاده هاي كشور افزود: براساس ابلاغيه شوراي عالي امنيت ملي خودروهاي اين رانندگان متخلف تا 6 ماه توقيف خواهد شد.

 



دو كيوسك و يك سمند در برازجان در آتش سوختند

برازجان - خبرنگار كيهان:
در اثر آتش سوزي هاي جداگانه در شهرستان برازجان يك دستگاه خودروي سمند و دو دستگاه كيوسك در آتش سوختند.
آتش سوزي در يكي ازمنازل نزديكي حسينيه اعظم برازجان به وقوع پيوست در اين حادثه يك دستگاه خودروي سمند كه در اين خانه پارك شده بود در آتش سوخت و از بين رفت. علت اين آتش سوزي هنوز مشخص نشده است.
بنابر همين گزارش، عصر شنبه يك دستگاه كيوسك عرضه موادغذايي واقع در جنب كلانتري 12 برازجان به علت اتصال سيم برق دچار آتش سوزي شد و خسارت هايي به بار آورد. سومين حادثه آتش سوزي همان شب (شنبه) اتفاق افتاد. دراين حادثه يك دستگاه كيوسك مطبوعاتي كه در شركت مسافربري خط ميني بوسراني برازجان - بوشهر قرار داشت بر اثر اتصال سيم برق در آتش سوخت.

 



حوادث كوتاه از كشور

كشف سلاح غيرمجاز
سمنان - خبرنگار كيهان: 18 قبضه سلاح غيرمجاز طي شهريورماه در گرمسار كشف شد. سلاح هاي مكشوفه شامل 12 قبضه شكاري، پنج قبضه سلاح برنو و يك قبضه كلت كمري است. در اين رابطه 17 نفر دستگير شدند.
دستگيري شكارچيان متخلف
خوانسار - خبرنگار كيهان: چند شكارچي غيرمجاز كه اقدام به درگيري مسلحانه با دوستداران محيط زيست در خوانسار كرده بودند دستگير شدند. دوستداران محيط زيست اقدام به تخريب تله هاي شكارچيان متخلف كرده بودند.
پيدا شدن دو جسد در شيراز
شيراز - خبرگزاري فارس: جسد مرد 45 ساله اي كه آثار زخم در قسمت پاهاي متوفي مشهود بود و بر روي يك تخته زيلوي كهنه بر روي چمن يكي از خيابان هاي شيراز قرار گرفته بود كشف شد. تحقيقات پليس براي شناسايي هويت جسد و علت فوت وي آغاز شده است. همچنين در خبر ديگري قسمتي از جسد يك انسان كه توسط جانوران خورده شده بود در اطراف شيراز كشف شد. تكه پيدا شده پاي انساني از زانو به پايين است كه تحقيقات پليس براي شناسايي هويت جسد و علت مرگ وي ادامه دارد.
انهدام شبكه قاچاق مشروبات الكلي
بناب - خبرنگار كيهان: با انهدام دو باند تهيه و توزيع مشروبات الكلي در بناب 8 هزار و 215 قوطي انواع مشروبات الكلي كشف شد. مشروبات الكلي مكشوفه در لابه لاي يك دستگاه كاميون حامل آب معدني جاسازي شده بود. اين مشروبات در حال حمل از مهاباد به تهران بود. دو نفر در اين رابطه دستگير شدند. همچنين تعداد 3221 قوطي انواع مشروبات الكلي كه در يك خودروسواري در منزل شخصي در يكي از روستاهاي بناب جاسازي شده بود به دست آمد. در اين رابطه 3 متهم دستگير شدند.
امحاي فرآورده هاي دامي غيربهداشتي
قم - خبرنگار كيهان: بيش از 300 تن فرآورده دامي غيربهداشتي و فاسد در قم كشف و معدوم شد. اين مقدار فرآورده دامي از مراكز عرضه و كشتارگاههاي دام و طيور استان قم به دست آمد.
واژگوني دو خودرو
سمنان - خبرنگار كيهان: براثر واژگون شدن يك دستگاه خودرو پژو پارس با چهار سرنشين كه از شاهرود به سمت سبزوار در حركت بود يك نفر كشته و دو نفر مجروح شدند. ناتواني راننده خودرو در كنترل وسيله نقليه علت حادثه اعلام شد. همچنين يك دستگاه خودرو پيكان كه از روستاي سود اغلن ميامي شاهرود به سمت روستاي باغچه در حركت بود به علت تركيدن لاستيك واژگون شد و پس از برخورد با عابران كنار جاده پنج نفر از آنان را مجروح كرد. يكي از مجروحان به علت شدت جراحات وارده جان سپرد.
سارقان سابقه دار در زندان
ماسوله - خبرنگار كيهان: دو سارق سابقه دار در ماسوله دستگير شدند. از سارقان 860 هزار ريال چك مسافرتي و پول نقد، يك حقله و يك جفت گوشواره طلا و پنج دستگاه گوشي تلفن همراه و ديگر اجناس كشف شد.
جمع آوري گوشت هاي فاسد
خميني شهر - خبرنگار كيهان: مقدار 1200 كيلوگرم گوشت فاسد و تاريخ گذشته در خميني شهر كشف و معدوم شد. اين مقدار گوشت قرمز با همكاري عوامل نيروي انتظامي جمع آوري و معدوم شد.

 



استقبال آلماني ها از مراسم درهاي باز مساجد

بسياري از مساجد در سراسر آلمان درهاي خودرا بر غير مسلمانان گشودند تا آنان با دين اسلام و فرهنگ مسلمانان مقيم اين كشور بيشتر آشنا شوند.
واحد مركزي خبر به نقل از شبكه تلويزيوني دويچه وله آلمان گزارش داد، مراسم سالانه درهاي باز مساجد در آلمان كه 12سال است در روز اتحاد آلمان برگزار مي شود، امسال با موفقيت دوچندان برگزار شد.در اين مراسم، بسياري از مساجد در سراسر آلمان، از جمله مسجد بلال در شهر آخن در غرب اين كشور كه يكي از قديمي ترين مساجد آلمان با پيشينه 40ساله است، ضمن ارائه تورهاي گردشي از داخل مساجد، با برگزاري ميزهاي كتاب و تهيه غذاهاي سنتي مسلمانان، از شهروندان غيرمسلمان آلماني پذيرايي مي كنند.بنابراين گزارش، شوراي مركزي مسلمانان آلمان درباره برنامه درهاي باز امسال در سراسر كشور آلمان گفت: تخمين زده مي شود در مراسم امسال در روز درهاي باز، يك صد هزار نفر از بازديدكنندگان غيرمسلمان از مساجد اين كشور ديدن كردند كه در مقايسه با پارسال، دست كم دو برابر شده است كه نشانه علاقه و تمايل بيش از پيش شهروندان آلماني براي دستيابي به اطلاعات بيشتر درباره دين اسلام و فرهنگ مسلمانان است.

 



100مجروح در حادثه خروج قطار از ريل

مقامات پليس تايلند، از كشته شدن هفت نفر در پي خروج يك قطار مسافربري از ريل در جنوب اين كشور خبر داده و اعلام كردند: در اين حادثه 100نفر نيز مجروح شدند.
«كريسنا جامساونگ» - رييس پليس تايلند- در مصاحبه اي با خبرگزاري فرانسه، يادآور شد: روز گذشته يك قطار مسافربري كه از استان جنوب «ترانگ» در «بانكوك»- پايتخت تايلند- مي آمد، در 13كيلومتري جنوب منطقه ساحلي شهر «هوآهين» از ريل خارج شد كه در اين حادثه هفت نفر از مسافران جان خود را از دست داده و 100نفر ديگر نيز مجروح شدند.وي خاطرنشان كرد: تحقيقات در رابطه با اين حادثه توسط بازرسان پليس تايلند ادامه دارد: همچنين اين رويداد ناگوار در ساعت 50:4 به وقت محلي و 50:21 به وقت گرينويچ روي داد.علاوه بر اين در اين حادثه، 6واگن اين قطار مسافربري از ريل خارج شدند.به گزارش ايسنا، در گزارش پليس مركزي اين كشور آمده است كه مأموران پليس و كارشناسان آتش نشاني در صحنه حضور يافتند، تا به كمك حادثه ديدگان بشتابند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14