(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 14 مهر 1388- شماره 19480
 

حديث دشت عشق
باشكست مقابل ژاپن ايران نايب قهرمان واليبال آسيا شد
اخبار كوتاه از فوتبال
 نفرات برتر به رقابت هاي انتخابي تيم ملي دعوت مي شوند
پيروزي اولين شكست مقاومت را رقم مي زند؟ دومين دربي اين بار در اصفهان
خواندني از ورزش ايران
25 مهر آخرين فرصت تيم ها در ليگ كشتي



حديث دشت عشق

به ياد روحاني شهيد دكتر «قاسم صادقي»
غواص درياي معرفت

«شهيد قاسم صادقي» از غواصان بحار معارف حقه جعفري بود، علاوه بر اطلاعات وسيع از اصول و فروع و مباني فقه فرق اسلامي در تاريخ اسلام نيز يد طولايي داشت. وسعت و عمق آگاهي از قرآن و روايات معصومين(ع) و قدرت حافظه و استدلال و تيزهوشي همراه با سرعت انتقال، و نيز تبحري كه در مكاتب مختلف به ويژه مكتب منحط و فاسد كمونيسم پيدا نموده بود، به احدي از ملحدين و افراد فاسدالعقيده مجال نمي داد كه حتي مدت كوتاهي در برابر منطق نيرومند او پايداري نمايد... تحصيلات دانشگاهي و اخذ درجه دكتري، براي او تنها جنبه صوري و ظاهري داشت و در زمان طاغوت اين عناوين فقط پل هايي بودند جهت راه يابي به محيط دانشگاه براي تبيين و تفهيم معارف اسلامي. از بركت عنايات خاصه ائمه، قدرت زيادي جهت منكوب نمودن كليه فرق گمراه، در مناظرات پيدا كرده بود. شهيد صادقي در حوزه علميه افتخاري بود براي دانشگاهيان كما اينكه در دانشگاه افتخاري بود براي حوزه.
نكته بسيار مهم كه بيان آن ضروري است، اين كه شهيد صادقي جدا تأكيد داشت كه معارف حقه را فقط بايد از قرآن و بيانات و ارشادهاي معصومين(ع) كسب كرد و هر كس جز اين روش را انتخاب كند بدون ترديد سرانجامي جز گمراهي نخواهد داشت.
همزمان با اوجگيري انقلاب، جلسات تبليغ و مناظره ايشان مخصوصا با گروهك ها بيشتر مي گرديد و از تأثيرپذيري جوانان توسط گروهك ها سخت نگران بود. وي بارها در مناظرات و بحث هاي استدلالي خويش مي گفت: هر كس سي دقيقه در بحث بتواند مقاومت كند يكصد تا پانصد هزار ريال جايزه دارد. بديهي است كه آن روز، اين مبلغ قابل توجه بود و هر كس كه مادي و اهل دنيا باشد به خاطر همين ماديت، لازم است براي بحث استدلالي وقت صرف كند. آري، ديانت، تقوا، زهد، صبر، رضا، ادب، تواضع، اخلاص، فضل و بخشش، از ويژگي هاي كم نظير آن شهيد بزرگوار بود. هيچ گاه در مقابل اهانت و گرفتاري، خود را نمي باخت. در هنگام بحث و مناظره، هميشه آرام، متين، باوقار، مستدل و گشاده رو بود، بارها با استادان منحرف دانشگاه به بحث نشست، با اين كه عده اي از آنان از جيره خواران و مأموران نظام ستمشاهي بودند ولي از اين بابت دلهره و نگراني نداشت. استعداد سرشار و قدرت استنباط و سرعت انتقال عجيبي داشت. زمان و مكان سخن را به خوبي مي دانست. استعداد و ظرفيت افراد را به سرعت تشخيص مي داد، در فهم آيات متشابه و مشكل قرآن و وقايع تاريخ اسلام كم نظير بود.»

 



باشكست مقابل ژاپن ايران نايب قهرمان واليبال آسيا شد

تيم ملي واليبال كشورمان در ديدار پاياني پانزدهمين دوره مسابقات قهرماني جام ملت هاي آسيا با شكست مقابل ژاپن براي نخستين بار به مقام نايب قهرماني و مدال نقره اين رقابت ها دست يافت.
ديدار تيم هاي ايران و ژاپن در فينال پانزدهمين دوره مسابقات واليبال قهرماني مردان آسيا ديروز (دوشنبه) در مانيل فيليپين با نتيجه 3 بر يك به سود بازيكنان ژاپن به پايان رسيد.
واليباليست هاي كشورمان كه شهريور ماه گذشته در رقابت هاي انتخابي قهرماني جهان با نتيجه يك بر 3 مغلوب ژاپني ها شده بودند گيم نخست بازي ديروز را با پيروزي (25 بر 19) تمام كردند اما گيم هاي دوم و سوم را با نتايج
(18 بر 25) و (23 بر 25) واگذار كردند. آنها در گيم چهارم نيز با نتيجه (22 بر 25) مغلوب نايب قهرمان دوره پيشين اين مسابقات شدند و در مجموع با قبول شكست مقابل تيم ملي ژاپن به مدال نقره مسابقات 2009 قهرماني آسيا دست يافتند.
اين براي دومين بار است كه تيم ملي واليبال ايران از حضور در رقابت هاي قهرماني آسيا موفق به كسب مدال شده است. نمايندگان ايران پيش از اين در 12 دوره از مسابقات قهرماني آسيا شركت كرده بودند و تنها با پيروزي در ديدار رده بندي مسابقات 2003 چين موفق به كسب مدال شدند و اينك پس از گذشت 9 سال به دومين مدال آسيايي خود دست يافتند.
شاگردان حسين معدني در حالي متحمل شكست مقابل ژاپن شدند كه حريف شان بيشتر از ديگر كشورهاي آسيايي صاحب مدال رقابت هاي واليبال قهرماني آسياست. واليبال ژاپن تنها در رقابت هاي 1999 ايران و 2003 چين موفق به كسب مدال نشده بود. اين تيم از مجموع 14 دوره پيشين اين مسابقات 6 بار به مقام قهرماني دست يافت و 3 مدال نقره و 3 مدال برنز نيز كسب كرده بود. تيم ملي واليبال ژاپن در دوره پيشين اين مسابقات نيز با شكست مقابل استراليا به مقام نايب قهرماني دست يافت.
يادآوري مي شود كه در مرحله نيمه نهايي اين رقابت ها تيم هاي ايران و ژاپن با شكست دو تيم چين و كره جنوبي راهي ديدار فينال شدند.
با صعود تيم ژاپن به فينال اين رقابت ها حضور تيم ملي واليبال ايران در مسابقات جام جهاني واليبال ژاپن نيز مسجل شد.
قانون رقابت هاي جام جهاني واليبال بدين صورت است كه 5 تيم برتر هر قاره به همراه تيم ميزبان در يك دوره تورنمنت با جايزه هاي دلاري شركت مي كنند و با توجه به اينكه يكي از تيم هاي فيناليست اين دوره ژاپن شده است تيم ديگر نيز در اين رقابت ها شركت مي كند.
تيم ملي واليبال كره جنوبي با شكست چين، مقام سوم مسابقات واليبال جام ملت هاي آسيا را از آن خود كرد.
همچنين تيم هاي كره جنوبي و چين در مرحله نيمه نهايي مسابقات واليبال مردان آسيا به ترتيب از ايران و ژاپن شكست خوردند و از راه يابي به مرحله نهايي بازماندند.
اين دو تيم ديروز و براي كسب مقام سومي در سالن «ني نوآگينو» مانيل به مصاف يكديگر رفتند كه در نهايت تيم كره جنوبي سه بر يك چين را شكست داد و به مقام سوم رسيد.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

كاشاني: مشكلات حل شود، مديرعامل مي شوم
حبيب كاشاني پس از آنكه صبح ديروز باشگاه پيروزي را تحويل گرفت درباره احتمال حضورش به عنوان مديرعامل تصريح كرد: در حال حاضر رايزني هايي در حال انجام شدن است و در صورتي كه مشكل دو شغله بودن من حل شود، مديرعامل پيروزي خواهم شد.
وي درباره اين كه روز شنبه اعلام كرده بود مديرعامل نمي شود ولي حالا نظرش تغيير كرده؛ اظهار داشت: نظرم عوض نشده اما بنا بر تكليفي كه به من داده اند حالا كه با نظر سعيدلو آمده ام مي خواهم بيشتر به پيروزي خدمت كنم. با اين حال نبايد در شوراي شهر دچار مشكل شوم و موضوع دوشغله بودنم بايد برطرف شود.
كاشاني در خصوص احتمال بازگشت علي كريمي عنوان كرد: در صورتي كه هدايتي موافقت كند كريمي قطعا در نيم فصل به پيروزي باز مي گردد. اين بازيكن پس از انتخابم به من زنگ زد و تبريك گفت و بسيار دوست دارد كه دوباره قرمزپوش شود. اميدوارم اين اتفاق بيفتد.
وي درباره حضور مهاجمان زياد در پيروزي يادآور شد: با كرانچار صحبت مي كنم تا در نيم فصل تعداد مهاجمان خود را كم كنيم و اين بازيكنان در تيم هاي ديگر بتوانند خودشان را نشان دهند.
كاشاني خاطر نشان كرد: درست است كه من مسئوليت دارم اما بايد بدانيم در فوتبال افرادي مثل دادكان هستند كه در خانه نشسته اند. ما بايد اين امكان را فراهم كنيم تا اين افراد بتوانند در عرصه فوتبال حضور داشته باشند.
رئال صدر جدول را به بارسلونا واگذار كرد
تيم رئال مادريد پس از پنج پيروزي پياپي در رقابت هاي فصل جاري لاليگا سرانجام طعم شكست را چشيد.
شاگردان مانوئل پيگريني، سرمربي شيليايي رئال مادريد يكشنبه شب مهمان سويا بودند و در نهايت با نتيجه دو بر يك برابر اين تيم تن به شكست دادند تا پس از پنج هفته رقابت شانه به شانه با بارسلونا صدر جدول را به آبي- اناري ها واگذار كنند. رئال در اين بازي كريستيانو رونالدو را به دليل آسيب ديدگي در اختيار نداشت و همين باعث شد تا نتواند برابر سويا ششمين پيروزي پياپي اش را بدست بياورد. در اين ديدار ناواس (33) و رناتو (66) براي ميزبان گلزني كردند. پپه مدافع رئال هم در دقيقه 48 تك گل تيمش را به ثمر رساند.
در ديگر ديدارها اوساسونا در خانه ختافه دو بر يك تن شكست داد. در اين بازي كه جواد نكونام تا دقيقه 79 در ميدان حاضر بود، دياز و لئون براي تيم مادريدي گلزني كردند. تك گل اوساسونا را هم آرامدا به ثمر رساند. مسعود شجاعي ديگر ايراني اوساسونا از دقيقه 79 وارد زمين شد ولي نتوانست از سومين باخت فصل تيمش جلوگيري كند. در جدول رقابت هاي لاليگا در پايان هفته ششم بارسلونا با 18 امتياز صدرنشين است. رئال مادريد و سويا با 15 امتياز و به خاطر تفاضل گل در مكان هاي دوم و سوم جاي دارند. اوساسونا هم با شكست يكشنبه شب خود هفت امتيازي ماند و پايين تر از رئال ساراگوسا در مكان دوازدهم جدول جاخوش كرد.
تاجيكستان حريف نخست تيم نوجوانان ايران
با كناره گيري مالديو از رقابت هاي مقدماتي قهرماني نوجوانان آسيا برنامه جديد اين رقابت ها اعلام شد.
در حالي كه قرار بود روز يكشنبه تيم نوجوانان زير 16 سال ايران در آغاز ديدارهاي خود در رقابت هاي مقدماتي قهرماني آسيا رودرروي مالديو قرار گيرد، با توجه به كناره گيري اين تيم اين بازي برگزار نشد و ديروز صبح كنفدراسيون فوتبال آسيا برنامه جديد اين مسابقات را اعلام كرد كه براساس اين برنامه تيم نوجوانان ايران روز چهارشنبه در نخستين گام رودرروي تيم تاجيكستان قرار خواهد گرفت.
تيم نوجوانان زير 16 سال ايران به ترتيب در روزهاي چهارشنبه، جمعه و يكشنبه رودرروي تيم هاي تاجيكستان، نپال و لبنان قرار مي گيرد.
صالح نيا: به ملوان برنمي گردم
سرمربي اسبق ملوان گفت: به احمدزاده گفتم در حال حاضر تو بهترين نفر براي هدايت تيم هستي و بايد آرامش و تمركز فكري خود را حفظ كني.
بهمن صالح نيا در مورد جلسه يكشنبه شب خود با محمد احمدزاده اظهار داشت: پس از حدود 7 سال به ديدن احمدزاده رفتم و ايشان هم به گرمي در منزلش از من استقبال كرد. احمدزاده را مثل فرزندم مي دانم. شب گذشته هم هر آنچه كه لازم ديدم را با او در ميان گذاشتم و به عنوان يك همكار با ايشان تبادل فكر كرديم. وي ادامه داد: از احمدزاده خواستم آرامش خود را حفظ كند و تمركز فكري داشته باشد و به حرف اطرافيان توجهي نكند. ضمن اينكه به خودش هم گفتم كه من به ملوان برنمي گردم و او بهترين نفر براي هدايت ملوان است.

 



تورنمنت بين المللي پاداش مسابقات كشتي كشوري نفرات برتر به رقابت هاي انتخابي تيم ملي دعوت مي شوند

با نظر كادر فني تيم ملي آزاد، نفرات اول پيكارهاي قهرماني كشتي بزرگسالان ايران به يك تورنمنت بين المللي اعزام خواهند شد.
مسابقات قهرماني كشتي آزاد قهرماني بزرگسالان ايران روزهاي پنجشنبه و جمعه هفته جاري در سالن ابن سيناي همدان برگزار خواهد شد.
گرچه ملي پوشان اعزامي به رقابت هاي جهاني 2009 دانمارك به دليل خستگي ناشي از حضور در اين ميدان، در پيكارهاي كشوري حضور پيدا نخواهند كرد؛ اما كادر فني تيم ملي درنظر دارد براي افزايش انگيزه نفرات دوم و سوم اوزان هفتگانه كه در قالب استان هاي مختلف در همدان روي تشك مي روند يك ميدان بين المللي براي نفرات برتر درنظر گيرد.
نفرات برتر در انتخابي تيم ملي
با تصميم كادر فني تيم ملي كشتي فرنگي نفرات برتر رقابت هاي قهرماني كشور به مسابقات انتخابي تيم ملي دعوت مي شوند.
با تصميم كادر فني تيم ملي كشتي فرنگي نفرات اول تا دهم رقابتهاي قهرماني كشور به رقابتهاي انتخابي تيم ملي كشتي فرنگي دعوت مي شوند تا با نفرات موردنظر كادر فني در مرحله نهايي رقابتهاي انتخابي تيم ملي كه دي ماه سالجاري برگزار مي شود شركت كنند.

 



پيروزي اولين شكست مقاومت را رقم مي زند؟ دومين دربي اين بار در اصفهان

هفته دهم مسابقات ليگ برتر باشگاه هاي كشور درحالي از امروز با برگزاري 6 ديدار آغاز مي شود كه مي توان از تقابل دو تيم همشهري سپاهان و ذوب آهن اصفهان به عنوان حساس ترين ديدار هفته ياد كرد.
شهرآورد اصفهان 4 روز بعد از شهرآورد 67 تهران عصر امروز در ورزشگاه فولادشهر ذوب آهن برگزار مي شود. دربي اصفهان كه هميشه با حساسيت هاي خاص رويارويي دو تيم همشهري همراه است، اين بار جذابيتي دوچندان دارد كه ناشي از اختلاف اندك امتياز دو تيم است.
سپاهان در فصل جاري با چهره يك تيم مدعي قهرماني در ليگ برتر حاضر شده است و اكنون در فاصله 3 امتيازي رقيب همشهري قرار دارد و مي تواند با برتري در ديدار امروز جاي اين تيم را در رده سوم جدول بگيرد. ذوب آهن هم با هدف حفظ جايگاه خود به كمتر از پيروزي در شهرآورد اصفهان نمي انديشد كه همه اينها بر حساسيت بازي مي افزايد. امير قلعه نويي و منصور ابراهيم زاده فصل گذشته در جامه مربيگري استقلال و ذوب آهن رقابتي پاياپاي با يكديگر داشتند كه در هفته آخر ليگ قلعه نويي اين رقابت را به سود خود رقم زد. اين بار آنها در اصفهان با يكديگر همشهري هستند، همشهرياني كه در هفته دهم ليگ برتر مقابل هم خواهند ايستاد. ابراهيم زاده كه در دو بازي گذشته خود مقابل تيم قلعه نويي يك تساوي كسب كرده و يك بار هم متحمل شكست شده است، به برتري در ديدار امروز مي انديشد تا شايد با اين پيروزي جبران ناكامي فصل گذشته را كرده باشد.
آخرين فرصت منصوريان
اين بازي آخرين فرصت عليرضا منصوريان است. منصوريان بايد در ديدار مقابل راه آهن شهرري به پيروزي برسد تا مسئولان باشگاه پاس براي تداوم همكاري او با سبزپوشان همداني مجاب شوند. پاسي كه در دو ديدار گذشته خود مقابل ذوب آهن و شاهين بوشهر به 2 نتيجه تساوي يك بر يك رسيده است، روزي دشوار مقابل «ارني براندتس» و شاگردانش خواهد داشت و اگر مقابل اين تيم مستحكم هوشيار عمل نكند، چه بسا در پايان به جاي پيروزي با دست خالي از زمين خارج شود. تيمي كه پيروزي و مس را در خانه شان متوقف كرده است، نمي تواند حريف آساني براي منصوريان و شاگردانش باشد.
مقاومت عليه پيروزي
بالاخره عباس انصاري فرد از پيروزي رفت. او رفت تا پيروزي با سرپرستي حبيب كاشاني در حال و هوايي تازه به ديدار مقاومت سپاسي شيراز برود. پيروزي امروز حداقل اميدوار است تا در فضايي آرام و بدون تنش مقابل مقاومت صف آرايي كند. اين تيم كه از ابتداي فصل جاري گرفتار مشكلات مديريتي بوده است هر زمان كه در آزادي به ميدان رفت با سيل انتقاد هواداران روبرو شد. عصر امروز ديگر انصاري فرد نيست تا سيبل شعارهاي هواداران شود. پيروزي تازه كاشاني را بالاي سر خود مي بيند كه هوادارانش او را با روزهاي خوش قهرماني به ياد مي آورند. سرخپوشان امروز مقابل تيمي صف آرايي مي كنند كه فصل گذشته در هر دو بازي رفت و برگشت مقابل آن شكست خورده اند. امروز فرصت انتقام از تيمي است كه فصل نهم ليگ برتر را خوب آغاز كرده و همچون استقلال هنوز رنگ شكست را به خود نديده است.
شاگردان كرانچار پس از شكست و تساوي در 5 ديدار اخير خانگي به پيروزي در اين بازي خانگي مي انديشند تا چند پله اي در جدول رده بندي صعود كنند. آنها در پايان هفته نهم ليگ برتر با 12 امتياز در رده هشتم جدول ايستاده اند.برنامه و اسامي كامل داوران ديدارهاي امروز ليگ برتر به اين شرح است:
سه شنبه: 14/7/88
¤ ذوب آهن اصفهان- سپاهان اصفهان (ساعت 45:14- ورزشگاه ذوب آهن فولادشهر) داور: مسعود مرادي
¤ ابومسلم مشهد- فولاد خوزستان (ساعت 45:14- ورزشگاه ثامن الائمه (ع) مشهد) داور: رحيم مهر پيشه
¤پاس همدان- راه آهن شهرري(ساعت45:14- ورزشگاه قدس همدان)
داور: شاهين حاج بابايي
¤ تراكتورسازي تبريز- سايپا كرج (ساعت 45:14- ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز) داور: هدايت ممبيني
¤ پيروزي- مقاومت سپاسي شيراز (ساعت 05:17- ورزشگاه آزادي تهران) داور: سعيد بخشي زاده
¤ صباي قم- شاهين بوشهر(ساعت 10:17- ورزشگاه يادگار امام(ره) قم)
داور: البرز حاجي پور

 



خواندني از ورزش ايران

¤ اولين مرحله رقابتهاي ليگ ژيمناستيك باشگاه هاي كشور آبان ماه سال جاري در همدان آغاز مي شود.اين رقابتها با حضور تيم هاي باشگاهي سراسر كشور در شهرستان همدان در روزهاي اول تا سوم آبان ماه سال جاري برگزار خواهدشد.
¤ تيم هاي شناي خراسان رضوي و فارس قهرمان مسابقات قهرماني رده هاي سني نوجوانان ونونهالان شدند. در اين مسابقات شناگران در 20ماده به مصاف هم رفتند و در پايان در رده سني نوجوانان 14-13سال به ترتيب تيم هاي خراسان رضوي، فارس و تهران با 542، 461، 426 امتياز در جايگاه نخست قرار گرفتند.در رده سني نونهالان 11-12 سال نيز عناوين قهرماني به ترتيب به تيم هاي فارس، تهران و اصفهان رسيد.
¤ در پايان رقابت هاي ليگ دسته دوم بسكتبال با ويلچر مردان كشور در تهران نمايندگان گلستان با كسب عنوان قهرماني به رقابت هاي دسته اول صعود كردند.در جريان اين مسابقات كه با حضور 10تيم از سراسر كشور در تهران برگزار شد نمايندگان بسكتبال با ويلچر گنبدكاووس كه به نمايندگي از گلستان در اين دوره حضور يافتند پس از سه برد مقابل ايلام، هرمزگان و كرج در ديدار فينال مقابل تهران صاحب پيروزي شدند تا ضمن كسب عنوان قهرماني به همراه اين تيم به ليگ دسته اول بسكتبال با ويلچر كشور راه يابند.

 



25 مهر آخرين فرصت تيم ها در ليگ كشتي

تيم هاي متقاضي شركت در ليگ برتر كشتي در سال جاري، تنها تا روز 25مهرماه براي اعلام حضورشان در مسابقات فرصت دارند.
فدراسيون كشتي درنظر دارد ليگ برتر آزاد و فرنگي سال 88 را ماه آينده استارت بزند.
در همين راستا تيم هاي متقاضي تا پايان وقت اداري روز 25مهرماه فرصت دارند تا آمادگي رسمي خود را ازطريق هيئت استان شان و يا نماينده تام الاختيار باشگاه به كميته ليگ اعلام كنند.
امسال نيز 10ميليون تومان به عنوان ورودي ليگ درنظر گرفته شده است كه بعد از واريز اين مبلغ، تيم ها اجازه ثبت قراردادهايشان را دارند.
حضور مربيان تيم ملي
در ليگ بلامانع است
مربيان تيم هاي ملي مي توانند در ليگ برتر كشتي فعاليت كنند.
جلسه هماهنگي رقابت هاي ليگ برتر كشتي آزاد و فرنگي برگزار شد كه بنابر تصميم فدراسيون كشتي براساس يكي از مصوبات اين جلسه، فعاليت مربيان تيم هاي ملي كشتي آزاد وفرنگي در رقابت هاي ليگ برتر كشتي آزاد و فرنگي بلامانع است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14