(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 14 مهر 1388- شماره 19480
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
كوتاه نيامديم ، كوتاه شدند ! (يادداشت روز)
كيهان و خوانندگان
فازمتر! (گفت و شنود)
اشتياق گسترده مازندراني ها براي استقبال از رهبر انقلاب
بولتون : مذاكرات ژنو پيروزي بزرگ ايران بود
پيام مشترك استاندار و نماينده ولي فقيه در مازندران:
عزت ايران اسلامي در مازندران ولايتمدار به منصه ظهور مي رسد
حرف هاي تازه هاشمي براي اصلاح طلبان آزاردهنده است (خبر ويژه)
اسرائيل: ايران باز هم شيرين عقل هاي غربي را سركار گذاشت (خبر ويژه)
مسئله هسته اي حل مي شود گاز ايران چشم پوشيدني نيست (خبر ويژه)
موشه تحت تعقيب بود سفر لندن را لغو كرد (خبر ويژه)
مخالفان 20 سانتريفيوژ به 7000 سانتريفيوژ رسميت دادند (خبر ويژه)



كوتاه نيامديم ، كوتاه شدند ! (يادداشت روز)

1- «خب! آقايان شروع بفرمائيد!» اين اولين جمله اي بود كه دكتر جليلي دبير شوراي عالي امنيت ملي و مسئول تيم مذاكره كننده ايران اسلامي بعد از رسمي شدن نشست ژنو و پس از رد و بدل تعارفات ديپلماتيك خطاب به نمايندگان كشورهاي موسوم به 1+5 بر زبان آورد. نمايندگان هر يك از 6 كشور آمريكا، فرانسه، انگليس، آلمان، چين و روسيه، به طور جداگانه موضوع واحدي را پيش كشيدند؛ «جمهوري اسلامي ايران درباره پيشنهاد قبلي 1+5 با عنوان توقف در مقابل توقف -FREEZE- تاكنون چه اقدامي انجام داده و چه نظري دارد»؟ بعد از پايان اظهارات نمايندگان 1+5، لبخندي بر لب دكتر جليلي مي نشيند، از آن لبخندها كه در عرف ديپلماتيك ترجمان تعريف شده اي دارد و سپس خطاب به نمايندگان 6 كشور طرف مذاكره مي گويد؛ «همه شما آقايان تازه كار هستيد بنابراين، ايرادي بر شما نيست كه از تاريخچه مذاكرات اطلاع چنداني نداشته باشيد و در حالي كه جمهوري اسلامي ايران بارها تأكيد ورزيده هرگز فرآيند غني سازي را متوقف نمي كند، امروز، از آن نقطه عبور شده آغاز كنيد». دكتر جليلي سپس از خاوير سولانا مي پرسد؛ مگر جنابعالي موافقت با «بحث پيرامون بسته پيشنهادي ايران» را به عنوان موضوع نشست امروز به اطلاع آقايان نرسانده ايد؟ و در ادامه با تأكيد بر ضرورت حفظ احترام حاضران و مرور آنچه گذشته است براي تازه كاران، مواضع روشن و تغييرناپذير جمهوري اسلامي ايران مبني بر توقف ناپذير بودن فرآيند غني سازي اورانيوم در ايران را همراه با مستندات قانوني آن براي نمايندگان 1+5 بازگو مي كند و براين نكته نيز اصرار مي ورزد كه آنچه گفته است، خارج از دستور اصلي جلسه است و كماكان بحث درباره بسته پيشنهادي ايران را موضوع اصلي جلسه مي داند.
2- نشست بعدي نيز- بعد از ظهر همان روز- حاشيه هاي شنيدني و عبرت انگيز فراواني دارد كه اشاره به آن مي تواند در برداشت دقيق تر از «متن» مؤثر باشد.
قبل از آغاز جلسه، نمايندگان كشورهاي 1+5 باتفاق آقاي سولانا اعلام مي كنند كه براي شور و تبادل نظر به سالن ديگري مي روند و سپس در جلسه حاضر خواهند شد ولي بعد از بازگشت و اعلام آمادگي براي شروع جلسه، دكتر جليلي كه اقدام آنها را نامناسب تشخيص داده بود، خطاب به آنان مي گويد كه قصد دارد مدتي در باغ محل برگزاري اجلاس قدم بزند و به اين ترتيب، پاسخ هوشمندانه و مقتدرانه اي به حركت قبلي آنها مي دهد. نمايندگان 1+5 و سولانا، در ايوان مشرف به باغ منتظر مي مانند و سرانجام، خاوير سولانا نزد جليلي رفته و مي پرسد آيا داريد «تمركز» مي گيريد؟ و بعد از آن كه پاسخ مثبت دكتر جليلي را مي شنود، خطاب به او مي گويد «اما جنابعالي تمركز ما را برهم زده ايد»!...
شايد تصور شود كه اشاره به اين حواشي ضرورت چنداني ندارد ولي بايد توجه داشت در پاره اي از موارد، حاشيه ها نه فقط بيرون از متن تلقي نمي شوند، بلكه بخشي از متن و توضيح دهنده و گويا كننده آن نيز هستند. حواشي ياد شده، از اين دسته است و نگارنده برخلاف دكتر جليلي و ساير اعضاي هيئت مذاكره كننده كشورمان بر اين باور است كه مردم شريف و فداكارمان حق دارند بدانند- و ضروري است بدانند- كه نمايندگانشان مي توانند با اتكال به خدا و پشتيباني ملت، در طراز ايران مقتدر اسلامي با نمايندگان قدرت هاي بزرگ روبرو شوند... راستي دكتر جليلي، جانباز قطع پا و حافظ كل قرآن نيز هست... چه عيبي دارد كه اين نيز گفته شود... و گفته شد!
3- مقامات رسمي آمريكايي، اروپايي و اسرائيلي در جريان فتنه اخير كه با حمايت مالي- تبليغاتي گسترده آنها برپا شده بود، از اين فتنه با عنوان يك آشوب دوپله اي ياد مي كردند كه هدف اصلي و نهايي آن براندازي نظام جمهوري اسلامي ايران!! و هدف كوتاه مدت آن، تضعيف ايران اسلامي است! و بر اين خيال خام بارها به صراحت تأكيد كرده بودند نتيجه كوتاه مدت اين فتنه را با حضور ضعيف و خسته - AWEARIED IRAN تعبير نتانياهو- جمهوري اسلامي ايران در اجلاس اكتبر ژنو، شاهد خواهند بود! به نوشته روزنامه اسرائيلي هاآرتص، بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي در تماس با نانسي پلوسي رئيس مجلس نمايندگان آمريكا از آنها خواسته بود «در مذاكرات ژنو، بدون كمترين ترديد از عواقب آن، ايران را به سختي تحريم كنيد. نظام ايران اكنون تحت تأثير مخالفت هاي اصلاح طلبان- بخوانيد سران فتنه- ضعيف شده است و هرگز ضعيف تر از اين روزها نبوده است، بنابراين، اكنون مناسب ترين زمان براي تحريم و فشار بر ايران است. اگر در شرايط كنوني در تحريم ايران ترديد كنيد، فرصتي كه فراهم آمده را از دست خواهيد داد... وقت آن است كه نمايندگان آمريكا و اروپا بيشترين فشار را بر تيم مذاكره كننده ايران وارد كنند. ايراني ها حتماً كوتاه مي آيند و شما موفق خواهيد شد»!
همان روزها، تعدادي از نمايندگان كنگره آمريكا با اشاره به آشوب هاي تهران، بر ضعف پديد آمده در جمهوري اسلامي ايران تأكيد كرده و خواستار بهره گيري از اين شرايط در اجلاس ژنو مي شوند. «تدپو» نماينده جمهوريخواه و «كريستوفر داد» سناتور دموكرات و رئيس كميته بانكداري، مسكن و امور شهري سناي آمريكا، از جمله اين پيشنهاددهندگان هستند. «استفانيا كراكسي» معاون وزارت خارجه ايتاليا در مصاحبه با روزنامه ايتاليايي «كوريره دلاسرا» مي گويد «ايران درپي آشوب هاي داخلي به شدت ضعيف شده است و ديگر قادر به ادامه مواضع پيشين خود نيست. آمريكا و كشورهاي اروپايي 1+5 بايد از اين فرصت براي وادار كردن ايران به پذيرش خواسته هاي خود استفاده كنند» و....
گفتني است، تقريباً تمامي مقامات آمريكايي، اروپايي و اسرائيلي در توصيه هاي خود براي فشار بر ايران اسلامي، از احتمال مخالفت روسيه و چين ابراز نگراني مي كنند و در همان حال راديوهاي فارسي زبان اسرائيل، آمريكا، فردا، فرانسه و بي بي سي، چند روز قبل از تظاهرات روز قدس سر دادن شعار «مرگ بر چين» و «مرگ بر روسيه» را به فتنه انگيزان توصيه مي كنند!!
4- بعد از راهپيمايي روز قدس كه از ريزش شديد هواداران موسوي و خاتمي حكايت مي كرد و مخصوصاً بيانات رهبر معظم انقلاب در نماز عيد فطر تهران و ساعتي بعد در جمع مسئولان، كه نشانه اي غيرقابل ترديد از اقتدار ايران اسلامي بود، در لحن و فحواي اظهارنظرهاي مقامات و رسانه هاي غربي و صهيونيستي تغيير محسوسي پديد مي آيد، اما توپخانه تبليغاتي آنها كماكان به شليك رجزهاي آنچناني مشغول است و بر تضعيف ايران اسلامي و ضرورت بهره گيري غرب از اين موقعيت در اجلاس ژنو تأكيد مي كند.
5- نشست ژنو ميان 1+5 و ايران اسلامي در روز پنج شنبه 9 مهرماه 88- اول اكتبر 2009- در اين حال و هوا تشكيل مي شود، اما برخورد مقتدرانه هيئت اعزامي جمهوري اسلامي ايران، آخرين توهمات احتمالي حريف را فرو مي ريزد و ايران اسلامي را نه فقط ضعيف نشده، بلكه بارها مقتدرتر از گذشته مي بينند. بعد از پايان اجلاس، تغيير لحن مقامات و رسانه هاي غربي به وضوح ديده مي شود. اسرائيلي ها بعد از 5 روز «سكوت» معني دار كه رسانه هاي آمريكايي و اروپايي با تعجب از آن ياد مي كنند، زبان قفل شده خود را باز كرده و سايت وزارت خارجه اسرائيل مي نويسد «روز اول اكتبر، روز مذاكرات هسته اي، روزي بود كه غرب آمده بود تا به اصطلاح اتمام حجت كند و به رژيم ايران بگويد كه اگر كوتاه نيايي، كوتاهت مي كنيم، ولي بار ديگر جمهوري اسلامي غرب را شكست داد».
مقامات و رسانه هاي آمريكايي و اروپايي، اما خيلي زودتر و در اولين ساعات بعد از نشست به شكست خود اعتراف كردند، اگرچه برخي از آنها كوشيدند آرزوهاي بر باد رفته خود را به «خبر»! تبديل كنند، كه كارايي اين ترفند ديري نپائيد و اين گروه نيز به شكست اعتراف كردند. روزنامه آمريكايي «لس آنجلس تايمز» بي آن كه خشم خود را پنهان كند، با تيتر درشت در صفحه اول خود نوشت «ايران برنده مذاكرات ژنو بود»، جان بولتون نماينده سابق آمريكا در سازمان ملل متحد كه به كينه توزي عليه ايران اسلامي شهرت دارد، در مصاحبه اي گفت «چگونه مي توان انكار كرد كه مذاكرات ژنو پيروزي بزرگ ديگري براي ايران بوده است». نيويورك تايمز نوشت «دولت آمريكا و متحدان غربي اش باز هم مانند سال هاي گذشته از ايران در حوزه ديپلماسي شكست خوردند». روزنامه واشنگتن پست با ادبيات تحقيركننده اي خطاب به آمريكا و كشورهاي اروپايي عضو 1+5 نوشت؛ «لحن مثبت اوباما بعد از اجلاس ژنو، اگرچه ظاهري اميدواركننده داشت، اما از نااميدي عميق وي نسبت به توقف برنامه هسته اي ايران خبر مي داد»، خبرگزاري انگليسي رويترز، در تحليلي از نشست ژنو تأكيد كرد «ايران با حضور مقتدرانه خود در ژنو نشان داد كه هرگز از فعاليت هسته اي خود عقب نشيني نمي كند» و....
6- مقامات و رسانه هاي غربي در اولين واكنش خود سعي كردند موافقت ايران!! با ارسال اورانيوم غني شده زير 5 درصد به يك كشور ثالث براي تبديل آن به اورانيوم با غناي 20 درصد- به منظور بهره گيري در رآكتور تهران و براي توليد «راديو داروها»- را يك موفقيت براي خود و امتياز بزرگي قلمداد كنند كه ايران در اجلاس ژنو به حريف داده است!! اين در حالي است كه؛
الف: ايران طي نامه اي به آژانس نياز خود را به راديو ايزوتوپ ها با غناي 20 درصد براي توليد راديو داروها اعلام كرده بود بي آن كه با فرآيند تكميلي غني سازي- از 4 يا 5 درصد به 20 درصد- در يك كشور ثالث موافقتي كرده باشد. اما در اجلاس ژنو پيشنهاد انجام فرآيند تكميلي در يك كشور ثالث- روسيه يا فرانسه- از سوي غربي ها مطرح شد كه پاسخ مثبت يا منفي ايران را درپي نداشت.
ب: غربي ها خيلي زود متوجه شدند كه آنچه به عنوان «امتياز» ايران به حريف مطرح كرده اند در حقيقت امتيازي براي ايران اسلامي است. چرا كه تمامي چالش 6 ساله اخير بر اين محور بود كه ايران غني سازي اورانيوم براي ساخت ميله سوخت رآكتورها را حق خود مي دانست و تأكيد مي ورزيد كه اين غني سازي تا مرز حداكثر 5 درصد خواهد بود - اگرچه غني سازي با درصد بيشتر نيز مطابق مفاد NPT و پادمان هاي مربوطه حق قانوني ايران است- و غربي ها با اين خواست ايران - غني سازي حداكثر 5 درصدي- مخالفت مي كردند و چالش6ساله روي اين محور بود. گفتني است غرب حتي با برخورداري ايران از 20 سانتريفيوژ نيز به شدت مخالفت مي ورزيد. بنابراين وقتي با ارسال اورانيوم 5 درصد غني شده به كشور ثالث براي انجام فرآيند تكميلي موافقت مي شود، مفهوم و معناي ديگر آن، اين است كه حريف از اصرار خود بر پيشگيري از غني سازي 5 درصدي اورانيوم در ايران دست كشيده و به اين درصد از غني سازي در ايران تن داده است از اين روي، اگرچه ايران با ارسال اورانيوم غني شده 5 درصدي به كشور ثالث موافقت نكرده است ولي بر فرض انجام اين فرآيند، امتيازي را كه غرب طي 6 سال گذشته بر سر آن جنجال و هياهو به راه انداخته بود، به دست آورده است و اين، يعني همان كه غرب چاره ا ي جز پذيرش ايران هسته اي ندارد و ايران اسلامي از هسته اي شدن كوتاه نيامده است.
ج: در حالي كه حتي رژيم اشغالگر قدس هم، اين امتياز را پايان موفقيت آميز چالش هسته اي 6 ساله به نفع ايران اسلامي دانسته و با لحني تمسخر آميز غرب را به همين علت ملامت مي كند، برخي از سايت هاي مدعي اصلاحات و از جمله يك روزنامه زنجيره اي ارگان موسوي در يادداشتي كه كم اطلاعي و نگاه عوامانه اصلي ترين شاخصه آن است مي نويسد: «سرانجام پس از حدود 7 سال به توافقي با غرب دست يافتيم كه 5 سال پيش نيز قابل دسترسي بود»! و به خيال خود توضيح مي دهد كه در گذشته نيز غرب پيشنهاد غني سازي اورانيوم در خارج از ايران را مطرح كرده بود! در اين نگاه عوامانه عمداً فراموش شده است كه خواسته غرب توقف كامل غني سازي اورانيوم 5 درصدي در ايران و انجام آن در يك كشور ثالث بود و ايران بر انجام غني سازي 5 درصدي تاكيد داشت. در حالي كه اكنون غرب- در صورتي كه بار ديگر هم عهدشكني نكند- به همان خواسته ايران در چالش 6 ساله تن داده است... و در اين باره گفتني هاي ضروري ديگري نيز هست.
حسين شريعتمداري

 



كيهان و خوانندگان

¤ واقعاً در تعجب به سر مي برم با توجه به تقاضاهاي بي شمار مردم از قوه قضائيه براي برخورد با فرماندهان پشت صحنه و عوامل اصلي فتنه اخير اين قوه هيچ اقدامي نمي كند.حداقل شايسته است به جهت پاسخگويي به 40ميليون راي دهنده نسبت به اقناع آنها درباره علت عدم برخورد با سران فتنه تلاش نمايند.
مفيدي
¤ براساس خبر مندرج در رسانه ها آقاي هاشمي رفسنجاني اعلام كردند كه هيچ مخالفتي با رسيدگي قانوني با تخلفات فرزندانش ندارد. به اين ترتيب عيب اصلي را بايد در قوه قضائيه ديد كه در برخورد با متخلفان كوتاهي مي كند.
غفاري
¤ چرا قوه قضائيه از اجراي عدالت كوتاهي مي كند و براي رضايت ملت ايران نسبت به اطلاع رساني محاكمه سران اغتشاش و ناامني و پيگيري ادامه دادگاهها ، مردم را در جريان امور قرار نمي دهد؟
شركايي از هشتگرد
¤ با توجه به اين كه يكي از خطوط قرمز انقلاب اسلامي رابطه با آمريكا است و آمريكا نيز خيانت ها و جنايت هاي بسياري عليه كشورمان مرتكب شده، مسئولان ما نبايد به همين سادگي زيربار مذاكره با مقامات آمريكايي بروند. يعني ابتدا لازم است كه دولت آمريكا تمام خساراتي كه به ايران وارد كرده است را بپردازد و از مردم ايران عذرخواهي نمايد و سپس ايران با آن ها مذاكره نمايد.
واقفي
¤ بيشتر مسائلي كه به عنوان انتقاد شناخته مي شوند، اصلاً انتقاد نيستند، بلكه بيان مشكل هستند. مثل بيماري كه نزد پزشك مراجعه مي كند و مشكلاتش را بيان مي كند، مردم هم اين حق را دارند كه از وجود مشكلات در جامعه صحبت كنند و اين براي مسئولان عيب است كه براي رفع اين مشكلات تلاش نكنند.
يك شهروند
¤ در دانشكده شيمي دانشگاه علوم تهران، با وجود گذشت حدود دو هفته از مهرماه، هنوز كلاس ها تشكيل نشده است. اين در حالي است كه اكثر دانشجويان آماده حضور در كلاس ها بوده اند.
فاطمه كريمي
¤ به عنوان مادر يك كودك مبتلا به اوتيسم از چاپ 11 شعري درباره اين كودكان در صفحه مدرسه شنبه مهر ماه تشكر مي كنم. چون اين شعر واقعيات زندگي كودكان مبتلا به اوتيسم را بازگو مي كند.
يك شهروند از قم
¤ از روزنامه كيهان تقاضا مي شود كه يك گزارش جدي درباره لايحه خدمات ايثارگران تهيه كند تا تكليف اين لايحه بسيار مهم درباره معيشت جانبازان روشن شود.
محمدي از بابلسر
¤ دو سال و نيم است كه يك خودروي دوگانه سوز خريده ام اما متاسفانه هنوز كپسول گاز آن تحويل داده نشده است.
محمود مرادي
¤ از رئيس جمهور محترم تقاضا مي شود كه براي حمايت از طبقه محروم جامعه از شهرداري تهران بخواهد كه 40درصد اتوبوس هاي بليتي كه در قانون هم بر آن تاكيد شده است حفظ شود.
الوندي از تهران
¤ برخي از مجريان صدا و سيما به گونه اي از مشكلات حرف مي زنند كه گويي مرجعي براي رسيدگي به اين مشكلات در كشور وجود ندارد. لطفاً اين مسئله به مجريان گوشزد شود.
يك شهروند از اصفهان
¤ متأسفانه شهرداري تهران در سال اصلاح الگوي مصرف نه تنها هيچ برنامه اي در اين راستا ندارد، كه بسيار هم اسراف مي كند. از جمله اين كه در منطقه 7 و در محله حشمتيه، در حالي كه جوي هاي آب مشكل چنداني نداشتند، مورد كنده كاري قرار گرفته و نوسازي شدند. از آقاي قاليباف تقاضا مي شود كه سال اصلاح الگوي مصرف را مدنظر داشته باشد.
يك شهروند
¤ ادارات مسئول امور كشاورزي در استان اصفهان، شيميايي فسفات كه در بازار آزاد 8 هزار تومان عرضه مي شود را به قيمت 10 هزار تومان ارائه مي دهد و قيمت شيميايي اوره اي را نيز تغيير داده اند. به اين ترتيب با اين افزايش قيمت، كشاورزان تحت فشار اقتصادي زيادي قرار مي گيرند.
مصطفي جعفري از اصفهان
¤ تعطيلي يكشنبه و چهارشنبه بازار پشت فرهنگسراي خاوران توسط شهرداري تهران، نه تنها مشكلي را از شهروندان كم نكرده كه بر مشكلات افزوده است. چون وجود چنين بازارهايي يك فرصت مناسب براي اقشار كم درآمد محسوب مي شود تا مايحتاج خود را با قيمت پائين تري تهيه نمايند.
منتظري
¤ در دانشگاه علوم پايه دانشگاه آزاد، نمازخانه تخريب شده و تبديل به سلف سرويس شده است. در حال حاضر در اين دانشگاه نه جايي براي نماز خواندن وجود دارد و نه اذان پخش مي شود.
قهرماني
¤ چند ماه است كه خروجي پل حق شناس به سمت نواب از سوي راهنمايي و رانندگي منطقه 17 بسته شده است. لطفاً رسيدگي شود.
رجبعليان از تهران
¤ در شهرك عدل آباد در اسلامشهر هنوز خيابان ها آسفالت نشده اند و از طرفي منطقه پر از سگ و جانوران موذي است. از مسئولان تقاضاي توجه بيشتر به مناطق محروم مي شود.
نظري
¤ بانك تجارت از مشتريان خود هنگامي كه قصد برداشت از حساب خودشان را داشته باشند مبلغ 500 تومان دريافت مي كند و به صراحت اعلام مي كند كه اين مبلغ صرفاً به منظور تشويق مشتريان جهت استفاده از دستگاه هاي عابربانك دريافت مي شود. آيا اين كار قانوني است؟!
دهنوي
¤ در سيل ارديبهشت 88 يك كودك 4 ساله در خراسان رضوي در محور خواف به تايباد جان خود را از دست داد. در پي اين حادثه ناگوار استاندار و وزير راه قول احداث پل بر روي اين رودخانه را صادر كردند اما متأسفانه به رغم گذشت 6 ماه از اين حادثه هنوز هيچ اقدامي براي احداث اين پل صورت نگرفته است.
رادمنش از خراسان رضوي
¤ از شهرداري منطقه 12 تقاضا مي كنم كه يك سري به كوچه سن كافي در خيابان شهيد همايون ناطقي بزنند و ببينند كه حدود يك ماه است كه چاهي را در اين كوچه حفر كرده اند اما خاك و نخاله آن را جمع آوري نكرده اند.
يكي از ساكنين
¤ روستاي «اوس ماوندان» شهرستان «شفت» از استان گيلان تا مركز شهر تنها يك تا دو كيلومتر فاصله دارد اولاً لوله كشي آب ندارد و ديگر اينكه اعطاي وام مسكن به روستائيان قطع شده است. خواهش مي كنم از مسئولان بخواهيد كه به اين دو مشكل روستائيان اين روستا رسيدگي كنند.
طباطبايي
¤ در خيابان بلوار فرهنگ مسير شمال به جنوب حد فاصل كوچه هاي 32 تا 34 شرقي به علت شيب زياد خيابان مشكلات زيادي براي عابران پياده ايجاد شده و همچنين باعث رخ دادن تصادف و سر و صدا و مزاحمت هاي بسيار براي ساكنين اطراف اين خيابان شده است. خواهش مي كنم كه شهرداري منطقه 2 ناحيه يك اقدام به نصب سرعت گير در اين منطقه بكند.
كوچك پور از تهران
پاسخ سازمان تامين اجتماعي نيروهاي مسلح
«به منظور ضرورت كنترل حقوق بگيران براساس قوانين و مقررات جاري و عدم سوءاستفاده از كارتهاي عابربانك كه ويژگي خاص خود را دارد و بخصوص پس از فوت حقوق بگير تصميم گرفته شد حقوق بازنشستگان بالاي 70 سال سن و بازنشستگان و مستمري بگيراني كه فاقد ورثه قانوني هستند با كارتهاي طلائي قرض الحسنه بانك سپه پرداخت گردد كه اين كارتها در تمام شعبات بانك سپه قابل وصول خواهد بود.
در ضمن در صورت بيماري يا عدم توانايي شخص حقوق بگير در مراجعه به بانك ايشان مي تواند با اعطاء وكالت رسمي و محضري به شخص مورد اعتماد حقوق خود را توسط وكيل دريافت نمايد.»

 



فازمتر! (گفت و شنود)

گفت: قائم مقام حزب اعتماد ملي در مصاحبه اي گفته است «نامه هاي آقاي كروبي هيچ ربطي به حزب اعتماد ملي ندارد»!
گفتم: ولي خود كروبي مي گويد كه به عنوان دبيركل حزب اعتماد ملي اين نامه ها را نوشته و آن مواضع شرم آ ور و اسرائيل پسند را گرفته است.
گفت: ظاهراً آش كروبي آنقدر شور شده كه ديگر قائم مقام و يار غار او هم از اينكه عضو حزب اعتماد ملي است احساس شرمندگي مي كند.
گفتم: به جاي ابراز شرمندگي از اينكه قائم مقام كروبي
بوده است، بايد قبل از اين اقدامات شرم آور كروبي
او را نصيحت مي كرد.
گفت: چه عرض كنم؟! تا حالا دستشون با كروبي توي يك كاسه بود، حالا كه او ساقط شده و تاريخ مصرفش تموم شده، اينطوري باهاش برخورد مي كنند!
گفتم: يارو بر اثر برق گرفتگي مرده بود، ورثه اش براي احتياط ! با فازمتر روي قبرش فاتحه مي خوندند!

 



اشتياق گسترده مازندراني ها براي استقبال از رهبر انقلاب

ساري - خبرنگار كيهان:
ستادهاي مردمي استقبال از رهبر معظم انقلاب در شهرهاي مازندران راه اندازي شد.
همزمان با سفر حضرت آيت الله خامنه اي به شهرهاي نوشهر وچالوس گروه هاي مختلف مردمي به ويژه جوانان مازندران با راه اندازي ستادهاي خودجوش براي استقبال تاريخي از ايشان آماده شده اند.
با اعلام زمان سفر رهبر انقلاب به مازندران شور و شعف خاصي در مردم اين استان بوجود آمده بگونه اي كه در محلات و حسينيه هاي شهرهاي مختلف ستادهاي ويژه اي تشكيل شد و گروههاي مردمي براي حضور در كاروان هاي اعزامي به نوشهر و چالوس نام نويسي كردند.
جوانان غيور و مومن مازندران كه هم اكنون در تشكيل و راه اندازي ستادهاي استقبال از ولي امر مسلمين از يكديگر سبقت مي گيرند در جريان سفر سال 82 رهبر انقلاب به غرب استان نيز به صورت خودجوش كاروانهاي مردمي ديدار با ولايت را اعزام كرده بودند.
جوانان بويژه نيروهاي بسيجي و عاشق ولايت در شهرهاي مختلف مازندران ضمن برپايي ايستگاه هاي صلواتي و تزئين فضاي شهري به پارچه نوشته ها و طاقهاي نصرت شور و هيجان زيادي را در بين اقشار مختلف اين استان بوجود آورده اند.

 



ادامه اعتراف شخصيت هاي سياسي غرب به موفقيت كشورمان در نشست با 1+5
بولتون : مذاكرات ژنو پيروزي بزرگ ايران بود

موفقيت جمهوري اسلامي ايران در مذاكرات ژنو باعث شده است كه تندروها در آمريكا هم ضمن پذيرش شكست به پيروزي ايران در اين مذاكرات اعتراف كنند.
«جان بولتون» در مقاله اي كه در روزنامه آمريكايي وال استريت ژورنال منتشر شد، پيرامون مذاكرات ايران و گروه 1+5 در ژنو نوشت: بزرگترين دستاورد گفت وگوهاي هفته گذشته ژنو با ايران «توافق در اصل» فرستادن اورانيوم با درصد غناي پايين ايران به روسيه براي غني سازي تا 75/19درصد و جاي گذاري ] اين سوخت [ درون ميله هاي سوختي براي رآكتور تحقيقاتي تهران بود. همانطور كه «باراك اوباما» رئيس جمهور آمريكا نيز گفت اين توافق نشاني از پيشرفت بود، اقدامي كه به طرز چشمگيري ايجاد اطمينان مي كند.
وي افزود: اين توافق در حقيقت پيروزي ديگري در ادامه پيروزي هاي متعدد ايران در خصوص مذاكره با غرب به حساب مي آيد. هرگونه حركت سريع به سمت تحريم هاي شديدتر ] هم اكنون[ محو شده و دولت ايران روابط خود را با اعضاي دائم شوراي امنيت سازمان ملل از سر گرفته است.
جان بولتون در ادامه تصريح كرد: اين توافقنامه، قطعنامه هاي پيشين شوراي امنيت را كه ايران را از غني سازي اورانيوم منع كرده بودند، تضعيف مي كند. هيچ رئيس جمهور آمريكايي تاكنون به اندازه اوباما دلباخته قوانين بين المللي و شوراي امنيت سازمان ملل نبوده، با اين حال اوباما ]با اقدامات اخير، خود[ اساس اقدامات چندجانبه ]پيشين[ عليه برنامه هسته اي ايران را سست كرده است. در قطعنامه 1696، كه در تاريخ 31 ژوئيه 2006 تصويب شد، شوراي امنيت از ايران خواسته بود تا تمامي فعاليت هاي مرتبط با غني سازي اورانيوم خود را شامل تحقيقات و توسعه ] برنامه هسته اي[ به حالت تعليق درآورد، اما غني سازي اورانيوم پس از آن نيز ادامه يافت و در نتيجه قطعنامه 1696نقض شد و به دنبال آن نيز قطعنامه هايي در خصوص تحريم نيز نقض شده و به اجرا درنيامدند.
نماينده سابق آمريكا در تاييد اين مطلب افزود: با تاييد استفاده ايران از اورانيومي كه تاكنون غني سازي شده، اوباما ] حتي[ اين استدلال خود را نيز مبني بر اينكه ايران بايد به «تعهدات بين المللي» اش پايبند باشد، تضعيف كرد. در حقيقت، توافقنامه ژنو پيشنهاد اوباما براي اعمال تحريم هاي بيشتر را زير سؤال برده و به ايران اجازه مي دهد تا از اين مسئله دفاع كند كه ادامه غني سازي اورانيوم براي تمام اهداف صلح آميز بايد مجاز شناخته شود. در حال حاضر ايران با تحريم هاي جديد مخالفت كرده و خواستار لغو تحريم هاي موجود نيز خواهد شد.
جان بولتون در پايان آورده است:گروه 1+5 هم اكنون حتي از زمان قبل از نشست ژنو نيز از حذف تهديد ايران دورتر شده است.
رد ادعاي نيويورك تايمز
مشاور امنيت ملي آمريكا در گفتگو با يك شبكه خبري با اشاره به خرسندي كاخ سفيد از همكاري ايران با آژانس اعلام كرد كه روند امور در مسير صحيح است.
«جيمز جونز» در گفت وگو با شبكه خبري «سي ان ان» گفت: همه مسايل در زمينه برنامه هسته اي ايران در روند صحيح خود قرار گرفته است.
وي در ادامه ادعاي روزنامه نيويورك تايمز را درباره ساخت بمب هسته اي از سوي ايران رد كرد و آن را بي پايه و اساس خواند.
نيويورك تايمز اين ادعا را در گزارشي پس از ديدار «محمد البرادعي» مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي با مقامات ايراني بيان كرد.
در همين رابطه، نماينده آمريكا در سازمان ملل هم اعلام كرد كه واشنگتن خواستار تداوم مذاكرات هسته اي با ايران است.
به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس،سوزان رايس در گفت وگو با شبكه «ان بي سي» در اين باره افزود: هم اكنون مقامات آمريكايي و اعضاي گروه1+5 مشتاقانه با مقامات ايراني درباره برنامه هسته اي اين كشور گفت وگو مي كنند.
«الكساندر ورشبو» وزير دفاع آمريكا نيز پيرامون مذاكرات ژنو تاكيد كرد كه اولويت واشنگتن در قبال برنامه هسته اي ايران «ديپلماسي است.

 



پيام مشترك استاندار و نماينده ولي فقيه در مازندران:
عزت ايران اسلامي در مازندران ولايتمدار به منصه ظهور مي رسد

نماينده ولي فقيه و استاندار مازندران در پيام مشتركي به مناسبت سفر رهبر انقلاب به مازندان تاكيد كردند: مردم شريف و مومن مازندران با تبعيت از رهنمودهاي داهيانه مقام عظماي ولايت، دشمنان را از طمعي كه بر منافع نظام اسلامي داشته اند، مايوس كرده و اقتدار ملت ايران را به منصه ظهور مي رسانند.
به گزارش ايرنا، در اين پيام آمده است: رهبر معظم انقلاب براي اعطاي سردوشي به دانشجويان ارتش جمهوري اسلامي به دانشگاه دريايي امام خميني مستقر در نوشهر سفر مي كنند.
آيت الله «نورالله طبرسي» و سيدمحمد كريمي در بخش ديگري از پيام افزوده اند: ايشان همچون نگين انگشتري در ميان عواطف و شور انقلابي مردم مازندران خواهند درخشيد تا اين بار بانگ مردان و زنان مومن كشور عزيزمان با بيعت مجدد با ولي فقيه زمان خويش از فضاي سرزمين علويان طنين انداز شود و به گوش جهانيان برسد.
در اين پيام آمده است: از هم اكنون با قلبي مالامال از عشق و ارادت، ميزبان رهبر فرزانه انقلاب خواهيم بود و ميزباني از ايشان را فرصتي مغتنم مي دانيم تا مردم شريف استان از سرچشمه مهر و كلام نافذ معظم له توشه راه برگيرند و رسالت انقلابي خويش را همانند گذشته، استوار و مستحكم تداوم بخشند.
اين پيام مي افزايد: در شرايطي كه مردم مظلوم جهان با الهام از انقلاب اسلامي پنجه در پنجه استكبار نهاده و بيش از هر زمان تشنه پيام ناب اسلام هستند، بيانات تعالي بخش سكاندار نظام جمهوري اسلامي در اين سرزمين بار ديگر افق اميد و پيروزي را بر دل هاي سرافرازان و آزادگان خواهد گشود.
در اين پيام اظهار شده است: مردم فداكار استان كه همواره پيشتاز صحنه هاي انقلاب و طلايه دار نهضت اسلامي بوده اند، وفاداري، اخلاص و تعهد خويش به نظام مقدس اسلامي را با حماسه آفريني، پايداري و تقديم بيش از 10 هزار شهيد به اثبات رسانده اند.
در اين پيام آمده است: برما است كه به پاس اين كرامت خداوندي بار ديگر مهمان نوازي خود را كه زبانزد خاص و عام است به نمايش گذاشته و با حضور گسترده و يكپارچه خود قدوم مبارك رهبر عزيزمان را بر خاك پاك شهر و ديار گرامي بداريم.
در اين پيام بيان شده است: بي ترديد حضور پرشكوه مردم ولايي و انقلابي نوشهر و چالوس در مراسم ديدار با سكاندار انقلاب اسلامي كه صبح روز چهارشنبه (پانزدهم مهرماه 88) در ورزشگاه شهداي چالوس برگزار مي شود، اين فرصت را به لحظاتي ماندگار و به ياد ماندني تبديل و سرخط تازه اي از اظهار ارادت و وفاداري به ولي امر مسلمين را در كتاب زرين انقلاب اسلامي ثبت خواهد كرد.

 



حرف هاي تازه هاشمي براي اصلاح طلبان آزاردهنده است (خبر ويژه)

يك ضد انقلاب فراري كه طي سال هاي گذشته با نشريات اجاره اي- زنجيره اي همكاري داشت، در واكنش به فاصله گرفتن هاشمي رفسنجاني از آشوبگران گفت: سكوت او يواش يواش دارد آزاردهنده مي شود.
راديو زمانه ديروز به گزارش رسانه ها از اظهارات آقاي هاشمي رفسنجاني در ديدار 10 روز پيش با اعضاي مجلس خبرگان استناد كرد. اين اظهارات هرچند از سوي دفتر رئيس مجمع تشخيص مصلحت سانسور شد اما توسط يكي از نمايندگان حاضر در ديدار منتشر شد. راديو زمانه به اين بخش از اظهارات آقاي هاشمي در ديدار خبرگان استناد كرد كه «در جامعه بشري امروز هيچ بديلي براي ولايت فقيه نداريم. اگر ولايت فقيه در ايران نباشد، كشور يا تجزيه مي شود يا متلاشي. تنها راه اداره كشور ولايت فقيه است و هيچ كس بهتر از ايشان توانايي اداره كشور را ندارد... برخي فكر مي كنند من گفته ام مشروعيت نظام به رأي مردم است. در حالي كه من مشروعيت نظام جمهوري اسلامي را به ولايت فقيه مي دانم... مصداق اتم و اكمل ولي فقيه در حال حاضر حضرت آيت الله خامنه اي است و ما كسي را بهتر و توانمندتر از ايشان در اداره كشور نداريم...»
راديو زمانه صحت انتساب اين سخنان به آقاي هاشمي را از مسعود سفيري(مقيم واشنگتن) پرسيد. سفيري در پاسخ گفت: به نظر من اين صحبت ها انجام شده بود و رسانه هاي اصولگرا منتظر بودند كه خود آقاي هاشمي سخنان را منتشر كنند اما هاشمي رفسنجاني ترجيح داده كه اين حرف ها پشت پرده بماند و پخش نشود و وقتي آنان با اين تعلل روبه رو شدند، تصميم گرفتند در سايت هاي خودشان منتشرش كنند. اينكه ايشان و دفترشان سكوت كرده اند، مي شود به صحت اين خبر اطمينان پيدا كرد.
وي همچنين درباره سكوت روزنامه ها و سايت هاي اصلاح طلب در برابر اظهارات هاشمي هم گفت: من فكر مي كنم كه اصلاح طلبان دارند خودشان را با هوشياري كامل به نشنيدن مي زنند كه ما اين خبر را نشنيده ايم و اين اظهارات هاشمي رفسنجاني نيست؛ كه جناح اصولگرا اين فرصت را پيدا نكند كه روي اين صحبت ها بيش از پيش مانور كند و يك عده در جنبش سبز از شرايط فعلي نااميد شوند و باعث يأس بشود. اين ها(اصلاح طلبان) دوست دارند بگويند كه هاشمي رفسنجاني اگر با ما نيست، عليه ما هم نيست و بي طرفي اش به نفع جنبش سبز است.
سفيري اضافه كرد: آقاي موسوي و كروبي و اعضاي مشاركت تلاش دارند هاشمي نقش حداقلي و تاريخي ايفا كند. آنها بايد نگران باشند كه اين حرف هاي آقاي هاشمي روي افكار عمومي تأثير نگذارد. سكوت آنها هم مي تواند اين نقش هاشمي را همچنان پررنگ كند.
وي در عين حال گفت: ولي سكوت هاشمي رفسنجاني و رفتار پشت پرده اش يواش يواش دارد آزاردهنده مي شود و فكر مي كنم در آينده نزديك ناگزير شود تصميم بگيرد.

 



اسرائيل: ايران باز هم شيرين عقل هاي غربي را سركار گذاشت (خبر ويژه)

ديپلماسي موفقيت آميز جمهوري اسلامي ايران در مذاكرات ژنو، خشم و فحاشي وزارت خارجه رژيم صهيونيستي را موجب شد.
سايت وزارت خارجه اسرائيل در تحليل خود نوشت: خيلي ها انتظار روز اول اكتبر را مي كشيدند، روز مذاكرات هسته اي! روزي كه غرب آمده بود تا به اصطلاح اتمام حجت كند و به رژيم ايران بگويد كه اگر كوتاه نيايي، ما كوتاهت مي كنيم! اما ديگر بار جمهوري اسلامي كه به سلاح «تقيه» مجهز است و در عوام فريبي ]و...[ دست فلك را از پشت بسته است، با كمي تغيير تاكتيك، دوباره دنياي غرب را كه گاه ساده لوحي آن انسان را حيران مي كند، دچار سرابي ديگر كرد. سرابي به نام «پيشرفت در مذاكرات»! چه خوش باور و شيرين عقل هستند كساني كه مي انديشند ايراني ها به يكباره درستكار شوند و به راه راست هدايت گردند!
ارگان فارسي زبان وزارت خارجه رژيم صهيونيستي اضافه كرد: خوش باورها، روز اول اكتبر از نشست ژنو بيرون آمدند و خنديدند و ساده لوحانه انديشيدند كه حكومت اسلامي ايران سر به راه شده است. گفتند جمهوري اسلامي مي خواهد اورانيوم غني شده را به ما بدهد تا ما كمي آن را غليظ تر كنيم و برملاتش چند درصدي بيفزاييم و باز پس دهيم تا مبادا خودش دست به غني سازي بالا بزند. دستپاچه و ذوق زده شدند و اعلام رضايت كردند و به سرعت برق و باد، خبرگزاري فرانسه دنياي منتظر و تشنه اخبار را نويد داد كه آري، جمهوري اسلامي كوتاه آمده، با انتقال غني سازي به خاك روسيه موافقت كرده است و مذاكرات رضايت بخش بوده است. بعد هم ديپلماتها و برخي از سران كشورهاي مذاكره كننده، يكي پس از ديگري شادماني خود را از نتيجه بخش بودن «اتلاف وقتي» كه نام آن را «مذاكره» گذارده اند، با ژست و فيگورهاي ديپلماتيك در برابر دوربين ها و رسانه هاي غول پيكر خبري ابراز داشتند. اما ديري نخواهد پاييد كه درمي يابند جمهوري اسلامي بار ديگر آنها را فريب داده است و به قول معروف سركار گذاشته است!
سايت همدلي مي نويسد: در خوش بينانه ترين حالت اگر هم جمهوري اسلامي مقداري از اورانيوم خود را براي غني سازي 20درصدي به روسيه بفرستد، تنها براي استفاده در راكتور كوچك تهران خواهد بود و در مجموع روند غني سازي اورانيوم را متوقف نخواهد كرد. به علاوه هنوز مشخص نيست ايران چند تاسيسات ريز و درشت غني سازي ديگر دارد كه هنوز شناخته شده نيست. آنچه در ژنو گذشت و احتمالا در چند هفته آينده در اين شهر و آن شهر اروپايي به نام مذاكره خواهد گذشت، ترفند ديگري است براي اتلاف وقت. با يك بازنگري ژرف تر در اخبار، گزارشها و اظهارنظرهاي ضد و نقيضي كه در اين چند روزه پس از نشست كشورهاي 1+5 با ايران به گوش مي رسد، به دور از احساسات كاذب و روياهاي كودكانه كه برخي از ديپلماتها، تحليلگران و سياستمداران به آن دچار هستند، مي توان دريافت كه جمهوري اسلامي دوباره به دنبال زمان است. غرب چندين سال وقت و سرمايه خود را صرف مذاكره كرده و هديه باارزشي به نام زمان را تقديم كرده است.

 



مسئله هسته اي حل مي شود گاز ايران چشم پوشيدني نيست (خبر ويژه)

صدراعظم پيشين آلمان با اشاره به نياز اروپا به گاز ايران گفت: اين مسئله كاملا روشن است كه براي دستيابي به ذخاير گازي ايران و تزريق آن به خط لوله نابوكو بايد موانع سياسي و تحريم هاي اقتصادي عليه ايران برطرف شود.
گرهارد شرودر اين سخنان را در پايان چهارمين نشست انرژي اوراسيا در آستانه قزاقستان عنوان كرد. وي تاكيد كرد: با توجه به افزايش 50 درصدي تقاضاي جهاني انرژي تا سال 2030 ميلادي، كشورهاي اروپايي تا سال 2015 به بيش از 200 تا 250 ميليارد متر مكعب گاز طبيعي نياز خواهند داشت. دستيابي به امنيت انرژي به خصوص گاز مسئله مهمي براي اروپا خواهد بود. اروپا اميدوار است با اجرا شدن پروژه خط لوله نابوكو گام بلندي براي دستيابي به امنيت انرژي بردارد.
صدراعظم سابق آلمان ضمن تاكيد بر نياز اروپا به منابع گازي ايران گفت: اين مسئله كاملا روشن است كه براي دستيابي به ذخاير گازي ايران و تزريق آن به خط لوله نابوكو بايد موانع سياسي و تحريم هاي اقتصادي بر ضد ايران برطرف شود.
وي در ادامه تصريح كرد: اتحاديه اروپا تاكنون بارها تمايل خود را براي حل مسئله هسته اي ايران از طريق گفت وگو اعلام كرده است.

 



موشه تحت تعقيب بود سفر لندن را لغو كرد (خبر ويژه)

معاون جنايتكار نخست وزير رژيم صهيونيستي به علت تحت تعقيب بودن و ترس از بازداشت، سفر به لندن را لغو كرد. موشه يعالون معاون نتانياهو به عنوان جنايتكار جنگي تحت تعقيب بين المللي است.
يعالون كه به توصيه دفتر قضايي وزارت خارجه سفر خود را لغو كرد، چند سال وزير دفاع رژيم صهيونيستي بود كه نقش گسترده و مستقيمي در نسل كشي غزه داشت اما صرفا به خاطر صدور دستور پرتاب يك بمب يك تني به غزه كه منجر به كشته شدن چهارده غيرنظامي از جمله هشت فرزند صلاح شهاده، رهبر شاخه نظامي حماس شد، توسط يك قاضي انگليسي به جنايات جنگي محكوم شده است. سخنگوي موشه يعالون به نقل از وي يادآوري كرد معاون نخست وزير اسرائيل براي جلوگيري از تبليغات ضداسرائيلي از سفر به انگليس امتناع مي كند.
وزارت دادگستري اسرائيل ابتدا از به جريان انداختن روند رسيدگي به اتهام فرماندهان نظامي مرتبط با كشته شدن صلاح شهاده و چهارده غيرنظامي ديگر امتناع مي كرد اما، پس از مدتي پرونده اي را در دادگاه اسرائيل آغاز كرد كه تاكنون بدون نتيجه مانده است. باز بودن پرونده رسيدگي به اتهامات موشه يعالون و فرماندهان نظامي وقت وزارت دفاع اسرائيل به نوعي اين افراد را تحت پوشش قضايي در مقابل پيگيري بين المللي قرار مي دهد چرا كه باز بودن اين پرونده مي تواند به در جريان بودن رسيدگي به اتهامات از سوي دادگستري اسرائيل تلقي شود.
به تازگي ايهود باراك وزير دفاع رژيم صهيونيستي در جريان سفر به انگليس با احتمال بازداشت مواجه شد اما به توصيه ويژه وزارت خارجه انگليس، قاضي از صدور دستگيري وي منصرف شد. احتمال مي رود وزارت خارجه انگليس هم در لغو سفر موشه يعالون به لندن موثر بوده باشد.

 



مخالفان 20 سانتريفيوژ به 7000 سانتريفيوژ رسميت دادند (خبر ويژه)

عضو تيم گرداننده نشريات زنجيره اي كه با روزنامه اعتماد همكاري مي كند، ادعا كرد ايران پس از 7 سال تحمل آثار تخريبي تحريم ها به توافقي با غرب دست يافت كه مي توانست 5 سال پيش و بدون هزينه انجام شود.
به گزارش سايت گروهك موسوم به ملي- مذهبي، «فرزانه- ر» مي نويسد: «سرانجام پس از حدود 7 سال به توافقي با غرب دست يافتيم كه پنج سال پيش نيز با اندكي تأمل و دورانديشي قابل دسترس بود. يعني بدون تحمل آثار تخريبي اولين و دومين و سومين تحريم اعلام شده از سوي شوراي امنيت سازمان ملل نيز مي توانستيم به توافقي دست يابيم كه امروز حاصل شده است. براساس توافق اعلام شده قرار است ايران اورانيوم 3 تا 5 درصد غني شده خود را به روسيه بفرستد و مسكو پس از افزايش درجه غني سازي با حدود 20 درصد محموله هاي بازسازي شده ايران را تحويل فرانسه بدهد تا به صورت ميله هاي سوخت دوباره به ايران بازگردانده شود. در شرايطي ادبيات خبري و سياسي دو سه روز اخير پيرامون توافق ايران با كشورهاي 1+5 با چاشني پيام هاي مثبت مقارن شده است كه حداقل چهار سال پيش، روس ها نسبت به غني سازي اورانيوم مورد نياز ايران در يك كشور ثالث ابراز تمايل كرده بودند.»
اين مغالطه و القاي ضعف و عقب نشيني ايران در مذاكرات ژنو در حالي است كه براساس توافق اخير، غرب در واقع رسماً به غني سازي اورانيوم در ايران تا سقف 3 تا 5 درصد تن داده، چيزي كه 5 سال قبل مطلقاً با آن مخالفت مي كرد و حتي با وجود تعليق همه تأسيسات اتمي ايران در دولت قبل، كشورهاي غربي به ايران اجازه نمي دادند حتي 20 سانتريفيوژ را براي غني سازي آزمايشگاهي حفظ كند. اين مهم را برخي تحليل گران درغرب هم متذكر شده اند كه ايران در واقع طرف مذاكره كننده غربي را سردرگم كرده و حرف خويش را به كرسي نشانده است. هم اكنون بالغ بر 7 هزار سانتريفيوژ در تأسيسات غني سازي نطنز فعاليت مي كنند اما امان از نفاق و مأموري و معذوري كه نمي گذارد انسان فرق مخالفت با فعاليت 20 سانتريفيوژ و سپس تن دادن و به رسميت شناختن 7 هزار سانتريفيوژ را بفهمد.
ذكر اين نكته هم ضروري است كه فرزانه - ر از عناصر گرداننده روزنامه هاي زنجيره اي وابسته به ليبرال و نهضت آزادي (از جامعه تا شرق) بود. وي همسر رضا رئيس طوسي - از عناصر روند جدايي و مرتبط با كتابخانه سياسي قم- مي باشد. كتابخانه سياسي قم دو دهه پيش مركز فعاليت باند مهدي هاشمي و گروهك هاي مرتبط بود. منافقين معمولاً در لفاظي و قلم زني هاي خود مأموريت سرزنش ملت ايران و مقاومت هاي آن و همچنين وارونه نمايي پيروزي ها و القاي شكست را به دوش كشيده اند.
طيف نشريات زنجيره اي كه فرزانه - ر با آنها همكاري داشته، پيش از اين از اشغالگران عراق به عنوان ارتش آزاديبخش ياد كردند. آنها همچنين در دفاع از مزاحمت هاي آمريكا و انگليس براي فعاليت هاي هسته اي ايران مدعي شدند «چون ايران تقواي اتمي! ندارد، غرب حق دارد مانع از فعاليت اتمي آن شود». (منظور از تقواي اتمي همان روحيه جنايتكارانه اي است كه موجب بمباران اتمي هيروشيما و ناكازاكي و كشته و مصدوم شدن صدها هزار انسان بي گناه شد!)

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14