(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 14 مهر 1388- شماره 19480
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
ديدار رهبر معظم انقلاب با پدر 6 شهيد دفاع مقدس
در ديدار با نخست وزير سابق عراق احمدي نژاد : دشمنان از تشكيل عراق مقتدر و متحد هراس دارند
در جلسه هيئت دولت استانداران اصفهان و قم منصوب شدند
انتصابات جديد فرمانده كل قوا در سپاه پاسداران
آغاز برداشت وش پنبه از مزارع گنبدكاووس
اخبار ادبي و هنري
دانشجويان اراكي دستگاه ربات مسيرياب هوشمند ساختند
مديرعامل شركت دخانيات ايران: توليد سيگار 40درصد افزايش يافت
عضو كميسيون انرژي مجلس خبرداد اعلام آمادگي چندين كشور براي صادرات بنزين به ايران
ارائه آخرين فناوري هاي عرصه دارويي در كنفرانس بين المللي زنجان
رئيس جمهور ورزشكار كرمانشاهي را به عنوان نخبه سال 88 برگزيد
نايب رئيس كميسيون فرهنگي مجلس: قرآن بايد در صحنه دانشگاه ها حضور پررنگ تري داشته باشد
نماينده ولي فقيه و امام جمعه كرمان: توليد سلاح هسته اي در دكترين نظامي ايران جا ندارد



ديدار رهبر معظم انقلاب با پدر 6 شهيد دفاع مقدس

رهبر معظم انقلاب اخيراً ديداري با پدر 6 شهيد دفاع مقدس داشته اند.
به گزارش خبرگزاري فارس، حجت الاسلام والمسلمين محمدي گلپايگاني رئيس دفتر مقام معظم رهبري در حاشيه ديدار خلبانان دفاع مقدس با ذكر خاطره اي از رهبر معظم انقلاب، گوشه اي از رفتار ايشان در برخورد با خانواده معظم شهدا را بيان كرد.
وي با اشاره به اينكه حضرت آيت الله خامنه اي در طول هفته ديدارهاي متعددي با گروه ها و اقشار مختلف جامعه دارند، از نگاه ويژه ايشان به ايثارگران و خانواده شهدا ياد كرد و اظهار داشت: روزي پدري كه 6 فرزندش در ايام دفاع مقدس به شهادت رسيده بودند، به ديدار رهبر انقلاب آمد.
وقتي آقا فهميدند كه 6 نفر از فرزندان اين پيرمرد شهيد شدند، با تكريم فراوان وي و تحسين اين روحيه خانواده شهدا، براي فرزندان ايشان علو درجات را از خداوند متعال خواستار شدند و از صبر والدين اين 6 شهيد تجليل كردند.
«آقا سپس با كمال احترام از اين پدر شهيد درباره وضعيت معيشتي و نحوه گذران زندگي خانواده اش پرسيدند». پيرمرد كه اهل قم بود، با لحني ساده و محجوب گفت كه در يك خانه استيجاري زندگي مي كند و اگر خانه اي از خود داشته باشد، اوضاع زندگي اش بسيار بهتر مي شود.
به گفته حجت الاسلام محمدي گلپايگاني، مقام معظم رهبري نيز شخص رئيس دفتر خودشان را مسئول پيگيري و انجام اين موضوع كردند كه در نهايت در اسرع وقت، خانه اي در شهر قم براي اين خانواده شهيد خريداري و تحويل آنها شد.

 



در ديدار با نخست وزير سابق عراق احمدي نژاد : دشمنان از تشكيل عراق مقتدر و متحد هراس دارند

رئيس جمهور كشورمان در ديدار با ابراهيم جعفري تشكيل عراق مقتدر و متحد را به نفع منطقه و موجب هراس دشمنان خواند.
دكتر محمود احمدي نژاد در ديدار ابراهيم جعفري دبير حزب اصلاح ملي و نخست وزير سابق عراق با بيان اينكه عراق كشوري بزرگ با مردمي داراي فرهنگ و تاريخ انقلابي و ولايي و زنان و مردان توانمند است، اظهار داشت: ملت عراق با وجود چنين ويژگي هاي برجسته اي آينده درخشاني دارند و بدون ترديد با درايت، حكمت و تدبير و شناخت درست شرايط ضمن اينكه دشمنان را در رسيدن به اهداف خود ناكام خواهند گذاشت مسئوليت هاي خود را نيز در عرصه هاي مختلف به درستي انجام خواهند داد.
رئيس جمهور با تأكيد بر اينكه نظام استكباري و ليبرال دموكراسي در حال اضمحلال و فروپاشي است، اظهار داشت: شرايط جديد جهاني فرصت تاريخي مناسبي براي مسلمانان و ملت هاي مستقل براي بازسازي و ترويج انديشه هاي اسلامي و انساني است.
ابراهيم جعفري نخست وزير سابق عراق نيز در اين ديدار پيروزي دكتر احمدي نژاد در انتخابات رياست جمهوري را فراتر از پيروزي يك شخص، پيروزي نظام جمهوري اسلامي ايران دانست و با تبريك آن به ملت ايران اظهار داشت: انتخابات رياست جمهوري ايران فراتر از سرزمين ايران، دستاوردهاي بزرگي هم براي جهان اسلام و بشريت داشت.
وي با تأكيد بر حضور فعال و اثرگذار ايران در منطقه و جهان تصريح كرد: هيچ كس نمي تواند شك و ترديد داشته باشد كه جمهوري اسلامي ايران قدرت بزرگي در منطقه و جهان به شمار مي رود و اين اقتدار بي شك به واسطه توكل به خدا و ائمه معصومين و وجود نظام ولايت و امامت در اين كشور است.
ابراهيم جعفري در ادامه خدمات دكتر احمدي نژاد در ايران و منطقه و حضور در سازمان هاي بين المللي را افتخارآفرين دانست و خاطرنشان كرد: حتي اگر دوره رياست جمهوري هم تمام شود نام شما به عنوان فردي كه خدمات زيادي را به دنياي اسلام ارايه كرده ايد در تاريخ جاودان خواهد ماند.
تأكيد بر ضرورت
انقلاب علمي كشور
رئيس جمهور همچنين در ديدار با استادان دانشگاه علم و صنعت ايران، بر ضرورت انقلاب علمي واقعي در كشور تأكيد كرد.
محمود احمدي نژاد يكشنبه شب در ديدار با هيئت امنا و استادان دانشگاه علم و صنعت ايران، با بيان اينكه امروز جهان خواستار استفاده از راه حل هاي ايران براي رفع مشكلات و مديريت است، اظهار داشت: ملت ايران و به ويژه دانشگاه ها تنها كانوني است كه مي تواند به نيازهاي بشريت براي عبور از نقطه عطف مسير كمال و دستيابي به پيشرفت و سعادت پاسخ دهد.
وي با اشاره به سنگين ترين فشارهاي دشمنان به جمهوري اسلامي ايران طي چند سال اخير تأكيد كرد: حركت دولت در مسير اصلاح و خدمت عالمانه، علت فشارها و هجمه هاي دشمنان عليه دولت ايران اسلامي است.
احمدي نژاد با تأكيد بر اينكه نظام سلطه با تبليغات فراوان درصدد تسلط بر كشورهاي مختلف است، اظهار داشت: قدرت هاي زورگو و سلطه طلب براي تسلط بر ملت ها و كشورها از القاي دعوا، ايجاد درگيري و انتقال مشكلات خود استفاده مي كنند.
رئيس جمهور با بيان اينكه ايران داراي بالاترين توانمندي ها و بهترين نيروهاي انساني است، تأكيد كرد: اعتبارات دانشگاه ها در چند سال اخير سه برابر شده اما گره ها باز و مشكلات رفع نشده است و از همين رو بايد ارتباط ها از جمله ارتباط صنعت و دانشگاه اصلاح شود.
رئيس شوراي عالي انقلاب فرهنگي با تأكيد بر اينكه امروز انقلاب علمي واقعي در كشور ضروري است، تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران بايد پرچمدار علم و اصلاح گري در جهان باشد.

 



در جلسه هيئت دولت استانداران اصفهان و قم منصوب شدند

در جلسه هيئت وزيران حجت الاسلام محمدحسين موسي پور به عنوان استاندار قم و عليرضا ذاكر اصفهاني به عنوان استاندار اصفهان تعيين شدند.
در جلسه روز يكشنبه هيئت وزيران بنا به پيشنهاد وزير كشور و تصويب هيئت وزيران حجت الاسلام محمد حسين موسي پور به عنوان استاندار قم و عليرضا ذاكراصفهاني به عنوان استاندار اصفهان تعيين شدند. حجت الاسلام محمدحسين موسي پور پيش از اين معاون حقوقي و پارلماني وزير كشور و عليرضا ذاكراصفهاني رئيس مركز بررسي هاي استراتژيك رياست جمهوري در دولت نهم بودند.

 



انتصابات جديد فرمانده كل قوا در سپاه پاسداران

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي و فرمانده كل قوا با صدور احكام جداگانه اي، سردار سرتيپ بسيجي محمدرضا نقدي را به سمت رئيس سازمان بسيج مستضعفين و سردار سرتيپ پاسدار سيدمحمد حسين زاده حجازي را به سمت معاون آماد و پشتيباني و تحقيقات صنعتي ستاد كل نيروهاي مسلح و سردار سرتيپ پاسدار حسين سلامي را به سمت جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و سردار سرتيپ پاسدار اميرعلي حاجي زاده را به سمت فرماندهي نيروي هوافضاي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي منصوب كردند.
متن احكام صادره به اين شرح است:
بسم الله الرحمن الرحيم
سردار سرتيپ بسيجي محمدرضا نقدي
بنا به پيشنهاد فرمانده كل سپاه و نظر به تعهد و شايستگي و تجارب ارزنده جنابعالي را به سمت «رئيس سازمان بسيج مستضعفين» منصوب مي كنم.
همت و تلاش را بر ايجاد زمينه هاي لازم براي حضور قويتر و سازمان يافته تر مردم بويژه جوانان عزيز در صحنه هاي موردنياز انقلاب اسلامي قرار دهيد و انتظارات گفته شده را با حركت علمي و نو از جمله در بسيج اقشار، برآورده سازيد.
از تلاش هاي مخلصانه حجت الاسلام حسين طائب در تصدي اين مسئوليت قدرداني و تشكر مي كنم.
توفيق همگان را از خداوند متعال خواستارم.
سيدعلي خامنه اي
12 مهر 1388
بسم الله الرحمن الرحيم
سردار سرتيپ پاسدار سيد محمد حسين زاده حجازي
بنا به پيشنهاد رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح و نظر به تجارب مفيد و ارزنده در مسئوليت هاي ستادي و عملياتي، شما را به سمت «معاون آماد و پشتيباني و تحقيقات صنعتي ستاد كل نيروهاي مسلح» منصوب مي كنم.
از زحمات مخلصانه و ارزشمند سردار سرتيپ بسيجي محمدرضا نقدي در طول تصدي اين مسئوليت قدرداني و تشكر مي كنم.
توفيق همگان را از خداوند متعال مسئلت دارم.
سيدعلي خامنه اي
12 مهر 1388
بسم الله الرحمن الرحيم
سردار سرتيپ پاسدار حسين سلامي
به پيشنهاد فرمانده كل سپاه و نظر به حسن سوابق خدمتي، جنابعالي را به سمت« جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي» منصوب مي كنم.
انتظار مي رود، در ايفاي اين مسئوليت مهم، همه همت و تلاش خود را در جهت ارتقاء سطح آمادگي ها در اجراي ماموريت هاي محوله به سپاه با نظر فرمانده كل سپاه به عمل آوريد.
از زحمات و تلاش هاي سردار سرتيب سيدمحمدحسين زاده حجازي در مدت تصدي اين مسئوليت قدرداني مي كنم.
توفيق همگان را از خداوند متعال مسئلت دارم.
سيدعلي خامنه اي
12 مهر 1388
بسم الله الرحمن الرحيم
سردار سرتيپ پاسدار اميرعلي حاجي زاده
بنا به پيشنهاد فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و نظر به تجارب و سوابق خدمتي، شما را به سمت «فرمانده نيروي هوافضاي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي» منصوب مي كنم.
انتظار مي رود آمادگي ها و توان رزم نيرو را با رعايت دقيق الزامات و آئين نامه هاي كاري به سطح مطلوب برسانيد.
از زحمات و تلاش هاي ارزنده سردار سرتيپ حسين سلامي در اين مسئوليت قدرداني و تشكر مي كنم.
توفيق همگان را از خداوند متعال مسئلت دارم.
سيدعلي خامنه اي
12 مهر 1388

 



آغاز برداشت وش پنبه از مزارع گنبدكاووس

گنبدكاووس- خبرنگاركيهان:
كشاورزان پنبه كار شهرستان گنبدكاووس، برداشت وش پنبه از مزارع اين شهرستان را آغاز كردند.
«احمد قاضي» مدير جهادكشاورزي شهرستان گنبدكاووس گفت: امسال دو هزار و 743هكتار زمين به كشت اين محصول راهبردي اختصاص يافته كه در دو نوبت بهاره و تابستانه كشت شده اند، از اين ميزان زير كشت 2هزار و 36هكتار به كشت بهاره و مابقي به كشت تابستانه اختصاص داشته است.
قاضي با بيان اينكه برداشت پنبه همه ساله از آغازين روزهاي فصل پاييز در اين شهرستان شروع مي شود، افزود: پيش بيني مي شود امسال حدود 4هزار تن وش برداشت شود ضمن اينكه پارسال در شهرستان گنبدكاووس 2هزار و 495هكتار پنبه كاشته شده بود كه 2هزار و 241تن وش توليد شد.
وي افزود: براي حمايت از كشاورزان 458تن انواع كود و 89تن بذر از ارقام ساحل، طبقات گواهي شده «اليت و سوپر اليت» بين آنان توزيع شد.
مدير جهاد كشاورزي گنبدكاووس درمورد خريد تضميني وش نيز گفت: امسال هر كيلو وش درجه يك سفيد 6900ريال درجه يك پست سفيد 6700ريال، درجه دو سفيد 6480ريال، درجه دو پست سفيد6250ريال، درجه سه سفيد5900ريال و درجه سه پست سفيد 5600ريال در سه مركز خريد وش پنبه خريداري مي شود.
بنا به اظهارات مدير جهاد كشاورزي گنبد، امسال 534هكتار از اراضي زير كشت پنبه بيمه شده بود.

 



اخبار ادبي و هنري

شوراي عالي سينماي ايران به رياست احمدي نژاد
مراسم توديع و معارفه معاونت سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي روز گذشته با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و جمعي از نمايندگان مجلس و اهالي سينما برگزار شد و در اين مراسم خبر از تشكيل شوراي عالي سينماي ايران به رياست محمود احمدي نژاد داده شد.
با برگزاري اين جلسه، به طور رسمي جواد شمقدري جايگزين محمدرضا جعفري جلوه شد. سيدمحمد حسيني، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در اين مراسم با تشكر از معاون سينمايي سابق اين وزارتخانه گفت: بازسازي سالن هاي سينما و كمك به اقتصاد اين هنر در كشور و تلاش براي افزايش كيفيت محتواي آثار توليد شده از مهمترين فعاليت هاي جعفري جلوه در دولت نهم بود كه كمك فراواني به توسعه سينما كرد.
معاون جديد سينمايي وزير ارشاد در مراسم معارفه خود از تشكيل شوراي عالي سينما به رياست رئيس جمهور خبر داد.
جواد شمقدري گفت: با صحبت هايي كه با دكتر احمدي نژاد انجام شده به زودي شوراي عالي سينماي ايران به رياست رئيس جمهور برگزار خواهد شد.وي افزود: سينماگران در اين شورا هر 6 ماه يكبار طي جلساتي با رئيس جمهور مي توانند معضلات سينماي كشور را بيان كنند.
معاون سينماي وزير ارشاد در ادامه خاطرنشان كرد: دكتر احمدي نژاد قول دادند تا با حمايت از سينما در آماده شدن فضاي مساعد براي شكوفايي هرچه بيشتر اين هنر در كشور تلاش كنند.
تسليم شبكه هاي لاييك در مقابل يوسف پيامبر
يكي از اعضاي شبكه اسلامي تمدن افغانستان گفت: استقبال از مجموعه تلويزيوني «يوسف پيامبر» در افغانستان به حدي است كه برخي شبكه ها همچنان آن را پخش مي كنند، حتي شبكه هاي لاييك هم آن را پخش كردند.
يونس هاشمي در حاشيه برگزاري بازار فيلم اسلامي و اجلاس اتحاديه راديو و تلويزيون كشورهاي اسلامي در گفت وگو با فارس گفت: استقبال از سريال هاي ايراني در افغانستان خيلي خوب است. به ويژه استقبال از سريال يوسف پيامبر خيلي خوب بود و ما با يك هفته اختلاف از تلويزيون ايران اين سريال را پخش مي كرديم و هنوز هم به دليل علاقه مردم از برخي شبكه ها پخش مي شود. حتي شبكه هاي لاييك هم، وقتي ديدند مردم از اين سريال استقبال بسياري دارند، اقدام به پخش اين سريال كردند.
تقاضاي كارگردان يك وجب از آسمان از وزير ارشاد
علي وزيريان كارگردان فيلم «يك وجب از آسمان» در نامه اي سرگشاده به سيدمحمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي از وضعيت اكران اين فيلم و بي توجهي به سينماي ارزشي گلايه كرد.
در بخشي از اين نامه آمده است: فيلم «يك وجب از آسمان» يكي از بسيار است كه با هدف گرفتن مخاطب خاص و عام اما نه سخيف و پست و ساده پسند و با منظر سالم فرهنگي ساخته شده؛ ليكن به دلائل متعدد كه غالبا ناشي از فقدان نگاه و سياست ناصواب سينمايي است، در مسيري قرار مي گيرد كه شايد چند روز ديگر شامل برچسب هاي رايج شود. فقدان همين نگاه و جوسازي هاي مخرب باعث مي شود كه حتي سرمايه گذار فيلم پاي اين فيلم نايستد. پيشنهادم اين است كه در لسان و كلامتان قدري تامل كنيد و اهل فرهنگ و هنر را از منظري ديگر ببينيد. آن ها اهل سياست نيستند.
پايان جشنواره تئاتر خياباني مريوان
جشنواره سراسري تئاتر خياباني مريوان، به عنوان اصلي ترين رويداد و همايش هنر تئاتر خياباني، چهارمين دوره خودش را پشت سر گذاشت.
در اين جشنواره كه به ميزباني اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان كردستان برگزار شد، 31 گروه از 22 استان كشور شركت كردند.
در نهايت نيز با راي هيئت داوران 15 اثر براي رقابت به جشنواره بين المللي تئاتر فجر معرفي شدند.
بازديد از حرم امام رضا(ع) در نمايشگاه رسانه هاي ديجيتال
غرفه آستان قدس رضوي در سومين نمايشگاه بين المللي رسانه هاي ديجيتال امكان بازديد از حرم مطهر امام رضا(ع) را براي بازديدكنندگان فراهم كرده است.در اين غرفه، مراجعه كنندگان با استفاده از دوربين هاي سه بعدي مي توانند به بازديد از حرم امام رضا(ع) بپردازند.
علي الله سليمي زندگي شهيد حسين غفاري را نوشت
«دلبستگي در سال هاي سخت» نوشته علي الله سليمي براساس زندگي شهيد حسين غفاري، از مجموعه «قصه قهرمانان انقلاب» توليد دفتر كودك و نوجوان مركز آفرينش هاي ادبي حوزه هنري منتشر مي شود.
علي الله سليمي، نويسنده كتاب «دلبستگي در سال هاي سخت»، زندگي و سير مبارزات قبل از انقلاب شهيد غفاري را، كه در جريان مبارزه با رژيم ستم شاهي به شهادت رسيد، روايت كرده است. سليمي در نگارش اين كتاب براساس اطلاعات و منابع موجود كتاب هاي تاريخي، اسناد ساواك و مقالات مربوط به اين جريان، آگاهي كاملي از فضاي دوران زندگي و مبارزات شهيد غفاري به دست آورده و شيوه «روايت در روايت» را براي نوشتن اين كتاب انتخاب كرده است.

 



دانشجويان اراكي دستگاه ربات مسيرياب هوشمند ساختند

اراك- خبرنگار كيهان:
دانشجويان اراكي دستگاه ربات مسيرياب هوشمند ساختند.
دانشجويان رشته فيزيك دانشگاه اراك با همكاري انجمن رباتيك موفق به ساخت دستگاه ربات مسيرياب هوشمند شدند.
اين دستگاه از سه قسمت مكانيكي، الكترونيكي، برنامه نويسي و هفت چشم حسگر تشكيل شده است.
اين ربات براساس يك برنامه كد ويژه و به وسيله باطري شارژي كار مي كند. ساخت اين دستگاه نشاندهنده بالا بودن توان علمي و فني دانشجويان در زمينه هاي پژوهشي و تحقيقاتي است.
از اين دستگاه در مراكز صنعتي و توليدي براي تشخيص محصولات توليدي و تفكيك نوع محصولات استفاده مي شود.
شايان ذكر است سازندگان اين دستگاه، در مسابقات كشوري رباتيك كه سال گذشته در شهر شاهرود برگزار شد موفق به كسب مقام پنجم كشوري شدند.

 



مديرعامل شركت دخانيات ايران: توليد سيگار 40درصد افزايش يافت

رشت- خبرنگار كيهان:
ميزان توليد سيگار در شركت دخانيات طي نيمه اول امسال 40درصد افزايش يافت.
مديرعامل شركت دخانيات ايران در اين باره افزود: به دنبال افزايش 40درصدي توليد سيگار، درآمد اين شركت در نيمه نخست امسال 50درصد رشد داشت.
محمود ابطحي گفت كه اين شركت با افزايش توليد موفق به كاهش 22درصدي قاچاق سيگار در بازار در سال گذشته شد.
وي از شركت دخانيات گيلان به عنوان يكي از بزرگ ترين شركتها نام برد و گفت: تا پايان امسال رقم توليد سيگار در اين شركت از 12ميليارد به 18 ميليارد نخ افزايش مي يابد.
وي استمهال بدهي واحدهاي توليدي را زمينه ساز حمايت از بخش صنعت دانست و گفت: با سرمايه گذاري و توسعه صنعت مي توان شاهد ايجاد اشتغال پايدار در جامعه بود. وي رفع مشكلات پيش روي صنايع نساجي را مورد تاكيد قرار داد و گفت: مشكلات موجود بر سر راه صنايع به تدريج برطرف مي شود.

 



عضو كميسيون انرژي مجلس خبرداد اعلام آمادگي چندين كشور براي صادرات بنزين به ايران

ساري- خبرنگار كيهان:
دولت با امضاي تفاهم نامه خريد بنزين از ونزوئلا خط تحريم استكبار در اين ارتباط را شكست.
دكتر سيدعلي ادياني عضو كميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي با اظهار اين مطلب در گفتگو با كيهان افزود: اگرچه تاكنون اين تفاهم نامه عملياتي نشده ولي ابتكار عمل دولت در به دست گيري قدرت اقتصادي براي شكستن جو رواني ناشي از تحريم بنزين كشورمان از سوي آمريكا ستودني است.
وي با تأكيد بر لحاظ كردن منافع ملت در زمينه كيفيت و ميزان خريد بنزين كه مورد نظر دولت است افزود: مجلس شوراي اسلامي به عنوان مرجع ناظر دولت را در اين ارتباط ياري خواهد كرد.
عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس شوراي اسلامي با تكذيب واقعي نبودن تفاهم نامه خريد بنزين از ونزوئلا افزود: قطعاً دولت براي عملياتي شدن اين تفاهم نامه عزم قاطع دارد.
«ادياني» از استقبال چند كشور خارجي براي فروش بنزين به كشورمان خبر داد و افزود: بعد از امضاي تفاهم نامه خريد بنزين از ونزوئلا كشورهاي ديگري نيز براي فروش اين فرآورده به كشورمان اعلام آمادگي كردند.

 



ارائه آخرين فناوري هاي عرصه دارويي در كنفرانس بين المللي زنجان

زنجان- خبرنگاركيهان:
چهارمين كنفرانس بين المللي كنترل ريليز به همت دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني استان زنجان در مركز همايش هاي بين المللي روزبه زنجان برگزار مي شود.
دكتر حميدي دبيركنفرانس ضمن اعلام خبر فوق به خبرنگار ما افزود: اين همايش در راستاي توسعه علمي استان و ارتقاي روابط بين محققان داخلي و بين المللي در زمينه هاي علوم و فناوري هاي نوين دارويي برنامه ريزي شده و در آن آخرين دستاوردهاي فناوري نوين دارويي توسط اساتيد بزرگ داخل و خارج كشور ارائه مي شود.
سرپرست دانشكده داروسازي زنجان درخصوص فرآيند برگزاري اين همايش گفت: از يك سال پيش ارسال فراخوان ها به كليه مراكز آموزش عالي و تحقيقاتي، پژوهشي داخلي و بين المللي آغاز شد كه ماحصل اين فراخوان بيش از 140مقاله از سراسر كشور بوده كه براساس داوري هاي صورت گرفته 48مقاله در دو سالن به صورت سخنراني و 83مقاله به صورت پوستر الكترونيكي ارائه خواهد شد.
وي افزود: علاوه بر سخنراني هاي محققان جهت غناي هرچه بيشتر اين كنفرانس 9نفر از محققان برجسته در زمينه هاي مرتبط نيز كه شامل 6نفر ايراني و 3نفر از كشورهاي اتريش، دانمارك و انگليس هستند به عنوان سخنران ويژه دعوت شده اند.
دكتر حميدي معاونت غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي و دبير اين همايش افزود: علاوه بر مدعوين و شركت كنندگان خارج از استان، بيش از 200نفر از پزشكان و داروسازان استان و استان هاي همجوار نيز در قالب برنامه بازآموزي در اين همايش شركت خواهند كرد.
دكتر حميدي افزود: از آنجا كه توسعه علمي زماني ارزشمند خواهد بود كه صنايع نيز همگام با آن توسعه يابند، در بخش جنبي اين كنفرانس نمايشگاهي از صنايع مرتبط با فناوريهاي دارويي با شركت بيش از 25شركت داخلي طراحي شده است. همچنين با توجه به پتانسيل هاي بالاي استان، بر آن هستيم تا از اين فرصت طلايي جهت آشنايي هرچه بيشتر بزرگان علم و تحقيقات دارويي كشور با استان زنجان برنامه هاي ويژه اي همزمان با اين همايش داشته باشيم.
قابل ذكر است اين همايش در روزهاي 14 الي 16 مهرماه جاري در مركز همايش هاي بين المللي استاد روزبه زنجان برگزار مي شود.

 



رئيس جمهور ورزشكار كرمانشاهي را به عنوان نخبه سال 88 برگزيد

رئيس جمهوري اسلامي ايران، ورزشكار كرمانشاهي را به عنوان فرهيخته و نخبه برگزيده زنان سال 88 انتخاب كرد.
به گزارش ايرنا به نقل از اداره كل تربيت بدني استان كرمانشاه، در نامه دكتر محمود احمدي نژاد آمده است: فرهيخته گرامي، سركار خانم «هلن سپاهي» نخبه برگزيده سال 1388 اكنون كه رداي علم و دانش را زينت بخش وجودتان كرده ايد و فضيلت علم عالمانه را تصوير شرافت انساني خود گردانيده ايد،كسب عنوان نخبه برگزيده زنان در سال 1388 را برازنده شما دانسته و اميدوارم كه كوله بار دانش و خردورزي شما، مايه تقرب به حق، خدمت خالصانه به خلق و رشد و تعالي روزافزون سركارعالي شود.
گفتني است «هلن سپاهي» دارنده مدال طلاي آسيا به دليل رعايت حجابش از شركت در نوزدهمين دوره مسابقات كاراته قهرماني بزرگسالان جهان امتناع كرد.

 



نايب رئيس كميسيون فرهنگي مجلس: قرآن بايد در صحنه دانشگاه ها حضور پررنگ تري داشته باشد

نايب رئيس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي گفت: قرآن بايد در صحنه دانشگاه هاي ما حضور پررنگ تري داشته باشد.
به گزارش ايسنا از خراسان، جواد آرين منش با اشاره به برگزاري بيست و چهارمين جشنواره ملي قرآن دانشجويان ايران در مشهد اظهار كرد: به بركت انقلاب اسلامي، اكنون فضاي قرآني در دانشگاه ها وضعيت مناسب تري دارد. اما انتظارات به مراتب بيشتر از آن چيزي است كه تاكنون صورت گرفته است و در وضعيت فعلي با توجه به آرمان ها و اهداف، انطباق كمتري وجود دارد و راضي كننده نيست.
وي به ضرورت تحول جدي در زمينه علوم انساني اشاره كرد و افزود: ايجاد زمينه تحول در فضاي دانشگاه ها در ابعاد مختلف علمي و تربيتي بسيار مهم است كه در اين راستا بايد جايگاه قرآن در نظام آموزش دانشگاهي ما مورد بازنگري قرار گيرد.
آرين منش خاطرنشان كرد: ما در كشوري زندگي مي كنيم كه اساس تحولات آن انقلاب فرهنگي است و قرار بر اين بود كه اسلام و آموزه هاي قرآني بر فضاي جامعه به ويژه فضاي پژوهشي و دانشگاهي ما حكمفرما باشد پس بايد قرآن در متن برنامه هاي دانشگاهي ما جايگاه والا و مناسبي داشته باشد كه متاسفانه اينطور نيست.
وي با تاكيد بر نيازمندي دانشگاه به بازنگري در محتواي برنامه هاي علمي، پژوهشي، تربيتي و فوق برنامه، به ضرورت انديشيدن تدابير ويژه در اين زمينه اشاره كرد و گفت: در طراحي نظام جامع علمي و آموزشي كشور و دانشگاه ها بايد جايگاه مناسبي براي تعالي و آموزه هاي قرآني پيش بيني شود.
نماينده مردم مشهد در مجلس شوراي اسلامي در خصوص برگزاري بيست و چهارمين جشنواره ملي قرآن دانشجويان ايران به ميزباني جهاد دانشگاهي مشهد، تصريح كرد: جهاد دانشگاهي همواره در ترويج فرهنگ و معارف قرآني پيشگام بوده است و برگزاري اينگونه جشنواره ها، فرصت مناسبي را ايجاد مي كند كه به جايگاه قرآن در دانشگاه ها نگاه جدي تر شود و اذهان را متوجه موضوع قرآن در دانشگاه ها كند.
وي در ادامه افزود: البته اين كافي نيست و بايد دانشجويان ما با قرآن محشور و با آن ارتباط تنگاتنگ داشته باشند و از اين منبع فياض بهره مند شوند.
آرين منش تنوع برنامه هاي قرآني و ارائه محصول آن در جشنواره ها را در هر چه اثربخش تر كردن فعاليت هاي قرآني لازم دانست و گفت: برنامه هاي قرآني نيازمند توسعه كمي و كيفي است و نبايد كار قرآني به جشنواره هاي قرآني بسنده شود. بلكه در طول سال فعاليت هاي گسترده قرآني در همه سطوح در دانشگاه ها و در همه رشته هاي تحصيلي اجرا شود و جشنواره تنها نقطه عطفي در اين زمينه تلقي شود.

 



نماينده ولي فقيه و امام جمعه كرمان: توليد سلاح هسته اي در دكترين نظامي ايران جا ندارد

نماينده ولي فقيه و امام جمعه كرمان گفت: همه مي دانند كه توليد سلاح هسته اي در دكترين نظامي ما جايي ندارد و از نظر شرعي و اعتقادي استفاده از اين سلاح ها را حرام مي دانيم.
به گزارش ايرنا، حجت الاسلام والمسلمين سيد يحيي جعفري با اشاره به ارائه بسته پيشنهادي جمهوري اسلامي ايران به كشورهاي غربي افزود: در بسته پيشنهادي ايران، مشكلات بين المللي و آمادگي ايران به منظور همكاري در زمينه رفع اين مشكلات مطرح شده است.
وي اظهار داشت: خلع سلاح هسته اي و عاري شدن همه جهان از اينگونه سلاح ها از جمله پيشنهادات مطرح شده جمهوري اسلامي ايران در بسته پيشنهادي بوده است.
حجت الاسلام والمسلمين جعفري گفت: صهيونيست ها پشت پرده نسبت دادن اتهامات دروغ درباره توليد سلاح هسته اي توسط ايران قرار دارند و همه دروغگويان بايد بدانند كه دروغ پردازي در اين مورد اصلاً به نفعشان نيست.
نماينده ولي فقيه در استان كرمان با اشاره به ايستادگي ملت ايران و مسئولان در مقابل همه زورگويي هاي كشورهاي غربي اظهار داشت: به تعبير رئيس جمهور «ما خودمان را براي همه گزينه ها آماده كرده ايم.»
امام جمعه كرمان تصريح كرد: كشورهاي غربي درباره اعمال تهديد و تحريم ايران و اشغال كشورهاي همسايه بايد سر عقل آمده باشند زيرا اين سياست ها درباره كشور مقتدر جمهوري اسلامي كاملاً شكست خورده است.
از سوي ديگر «غلام رضا كرمي» عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجه مجلس گفت: آنچه در مصاحبه سولانا و جليلي بعد از دو مذاكره، 9 مهر در ژنو بيان شد حاكي از محوريت اصلي اين مذاكرات در راستاي بسته پيشنهادي جمهوري اسلامي ايران بوده است.
وي در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: نياز گروه 1+5 به مذاكره با ايران، بعد از دو دور مذاكره سولانا و جليلي بيش از هر زمان ديگري مشخص شد عضو كميسيون امنيت ملي با بيان اينكه در مسير حركت اعضاي گروه 1+5 اجماع واقعي وجود ندارد، تصريح كرد: اينكه اعضاي گروه 1+5 به دنبال تامين منافع و تحقق اهداف خود هستند بر كسي پوشيده نيست.
وي افزود: در اين ميان هيئت آمريكايي با توجه به مواضع «اوباما» بيش از هر چيز ديگر به دنبال راهي به منظور ارتباط، حتي در حد رد و بدل شدن سخنان كوتاهي با هيئت ايراني بوده اند.
نماينده مردم كرمان در مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران با حسن نيت به مذاكرات 1+5 مي نگرد و خواهان همكاري جدي با قدرت هاي جهاني به منظور حل مسايل و مشكلات منطقه و جهان است.
وي گفت: ادامه گفت وگوهاي جمهوري اسلامي ايران با كشورهاي عضو 1+5 در ماه آينده حول محور نقاط مشترك بسته پيشنهادي ايران انجام خواهد شد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14