(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 20 مهر 1388- شماره 19485
 

حديث دشت عشق
در آغاز هفته يازدهم ليگ برتر صورت گرفت توقف پيروزي و ذوب آهن برتري سپاهان و صباي قم
اخبار كوتاه از فوتبال
اسامي نفرات اعزامي به دووميداني بازيهاي آسيايي اعلام شد
حضور 5 كشور در تور دوچرخه سواري آذربايجان قطعي شد عبور ركابزنان از دو كشور
با صعود آلمان، دانمارك، ايتاليا، سوئيس، صربستان، شيلي و ساحل عاج به جام جهاني 2010
تعداد مسافران آفريقاي جنوبي به 18 تيم رسيد
خواندني از ورزش ايران
مربي تيم ملي جوانان به مدال برنز رسيد
حضور 16بازيكن خارجي در ليگ برتر بسكتبال
تكواندوكاران ايران بدنبال شگفتي در مسابقات جهاني
اخبار فوتبال جهان
بركناري ها در ليگ نهم سرعت گرفت مديران هم با مربيان همراه شده اند
قهرماني ايران در نهمين دوره مسابقات قهرماني آسيا 17 طلا 17نقره و 34 برنز كاراته چگونه تقسيم شد



حديث دشت عشق

از نوشته سرباز شهيد «حيدر هاشمپور»
زينب گونه و حسين وار زندگي كنيد

خدايا! به جبهه رفتنم، جهاد و عبادتم در جبهه فقط براي رضاي تو مي باشد.
خانواده عزيز!
با توجه به اين كه اين حقير نامزد كرده بودم و شما منتظر هستيد برگردم و جشن عروسي ام را برپا كنم نگران نباشيد. ما در جبهه مثل شما زندگي عادي را مي گذرانيم. شايد مشيت الهي بر اين باشد كه لياقت شهادت يابيم.
اين را بدانيد فقط من تنها در اين شرايط نيستم بلكه بنده قطره اي در ميان دريا در جبهه هستم كه هر لحظه شاهد شهادت آنها مي باشم. شما هم مانند خانواده آن رزمندگان صبر كنيد زيرا خداوند با صابران است و صابران را دوست دارد.
زينب گونه و حسين وار زندگي كنيد و از ذلت بپرهيزيد، راه شهيدان را ادامه دهيد كه خط مستقيم الهي است. اهل محل و جوانان عزيز!
همگي باهم به ياري خداوند متعال اين مسجد را با عظمت بنا نموديم هميشه احياگر آن باشيد، اذان را از آن پخش كنيد و نماز جماعت برپا داريد.سرباز شهيد حيدر هاشمپور، سال 1339 در برم گاو ميشي2 (كوي شهيد حيدر هاشمپور) هفتگل ديده به جهان گشود و در تاريخ 3/10/1359 درحالي كه 20سال بيشتر از عمرش نمي گذشت در پل كرخه دشت آزادگان در نبرد با صداميان مزدور چون پرستويي سبكبال به آسمان پر كشيد و به شهادت رسيد.
به كوشش حبيب حسين يزدي

 



در آغاز هفته يازدهم ليگ برتر صورت گرفت توقف پيروزي و ذوب آهن برتري سپاهان و صباي قم

هفته يازدهم مسابقات فوتبال ليگ برتر با پيروزي پرگل تيم هاي سپاهان اصفهان و صباي قم، توقف پيروزي و ذوب آهن آغاز شد.
هفته يازدهم مسابقات فوتبال ليگ برتر از عصر ديروز با برگزاري پنج ديدار آغاز شد. در روز نخست بازيهاي اين هفته كه سه ديدارش بطور همزمان از ساعت 14 و 45 دقيقه برگزار شد تيم سپاهان كه دو ديدار گذشته خود را با تساوي مقابل سايپا كرج و ذوب آهن پشت سرگذاشته بود موفق شد در اصفهان تيم تراكتورسازي را با نتيجه سه بر يك در هم بكوبد. سپاهان با اين پيروزي جمع امتيازات خود را به عدد 19 رساند و به صف مدعيان پيوست.
صباي قم در ورزشگاه اكباتان تهران دست به كار بزرگي زد و با نتيجه سه بر يك از سد تيم راه آهن شهر ري گذشت. تيم راه آهن كه در اين فصل با مربيگري ارني برندتس هلندي پا به ليگ نهم گذاشته تاكنون عملكرد خوبي نداشته و چه بسا مديران اين باشگاه براي خارج شدن از اين وضعيت تا قبل از به پايان رسيدن نيم فصل دست به تغييراتي در كادر فني خود بزنند.
در شيراز تيم مقاومت كه چند هفته اي است نتوانسته نتايج درخشان هفته هاي ابتدايي خود را تكرار كند پس از قبول اولين شكست در هفته گذشته مقابل پيروزي، ديروز در ورزشگاه حافظيه شيراز مقابل تيم مس با نتيجه تساوي يك بر يك متوقف شد.
تيم پيروزي هم كه پس از غلبه بر مقاومت سپاسي با روحيه اي بالا در اهواز به مصاف فولاد خوزستان رفته بود به نتيجه اي بهتر از تساوي بدون گل دست نيافت.
در اين ديدار كه در حضور 15 هزار تماشاگر و به قضاوت محسن قهرماني برگزار شد در دقيقه 3 با خطاي ميثاق معمارزاده روي ملادن بارتلويچ، فولاد صاحب ضربه پنالتي شد اما اين ضربه را سعيد رمضاني نتوانست به گل تبديل كند و معمارزاده توپ را به كرنر فرستاد.
بعد از اين اتفاق دو تيم بازي هجومي از خود ارائه كردند اما فرصت ها با بي دقتي بازيكنان از دست رفت تا نيمه اول با نتيجه صفر بر صفر به پايان برسد.
نيمه دوم با برتري نسبي فولادي ها پيش رفت اما حملات اين تيم به جايي نرسيد. در طرف ديگر ميدان هم پيروزي چندان سرحال به نظر نمي رسيد و خطر چنداني روي دروازه تيم اهوازي خلق نكرد. حتي دو تعويض همزمان در پيروزي و به بازي آمدن هوار ملامحمد و وسلي هم حركت بازي سرخپوشان تهراني را سريع نكرد. در دقيقه 81 با حركت ميثم بائو موقعيت خوبي ايجاد شد اما توپ او به ديرك برخورد كرد.
در ادامه بازي نيز تلاش دو تيم براي گشودن دروازه حريف بي نتيجه باقي ماند. البته در دقيقه 90 هادي نوروزي دروازه فولاد را باز كرد اما داور اعلام آفسايد كرد تا اين بازي بدون گل به پايان برسد. پيروزي با اين تساوي 16 امتيازي و فولاد 6 امتيازي شدند.
در بوشهر هم تلاش تيم هاي شاهين و ذوب آهن اصفهان به تساوي يك بر يك انجاميد. نتايج كامل بازيهاي ديروز به اين شرح است:
¤ سپاهان اصفهان 3- تراكتورسازي تبريز1
گل ها: احمد آل نعمه (58)، عماد محمدرضا (65 و 74) براي سپاهان- امير محبي (3+90) براي تراكتورسازي
¤ راه آهن شهر ري 1- صباي قم 3
گل ها: صالح صدير (82) براي راه آهن- امير حسين فشنگچي (13)، محمد نوري (73) و محمد همرنگ (81) براي صباي قم
¤ مقاومت سپاسي شيراز1- مس كرمان1
گل ها: سيامك كوهنورد (58) براي مقاومت- روح الله بيگدلي (65) براي مس
¤ فولاد خوزستان صفر- پيروزي تهران صفر
¤ شاهين بوشهر1- ذوب آهن اصفهان1
گل ها: مهدي كياني(6) براي شاهين-محمدرضا خلعتبري(32) براي ذوب آهن
مرفاوي به استقلال اهواز رسيد
مدير روستا به پيكان
هفته يازدهم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور عصر امروز با رويارويي دو تيم استقلالي فوتبال ايران به پايان مي رسد، دو تيمي كه از فصل سوم ليگ برتر ديگر با هم برادر نيستند.
تا قبل بازي برگشت استقلال اهواز- استقلال تهران در سومين دوره مسابقات ليگ برتر باشگاه هاي كشور، كمتر فوتبالدوستي به برادري آبي هاي اهواز و تهران شك داشت اما با شكست استقلال تهران در آن بازي كه منجر به از دست رفتن قهرماني اين تيم شد، برادري آبي ها تمام شد و... از آن بازي بيش از 5 سال مي گذرد اما هنوز بازي استقلالي هاي تهران و اهواز تحت تاثير آن برگزار مي شود.
عصر امروز باز هم استقلالي هاي ليگ برتر برابر هم مي ايستند. حكايت بازي آنها مانند هميشه است. آبي هاي تهران مانند گذشته مدعي هستند و آبي هاي اهواز در كمركش جدول ليگ براي فرار از منطقه خطر مي جنگند. آبي هاي اهواز كه هفته قبل صدرنشيني را به استقلال هديه كردند، در هفته يازدهم با هدف توقف صدرنشين به ميدان مي روند.
پاس همدان در كمتر از يك هفته زير و رو شد تا تيمي متحول شده براي بازي با پيكان آماده شود. آمدن ملاحي، پيمبري و مديرروستا به تيم پاس و خداحافظي اوليايي، پورحيدري و منصوريان از اين تيم همه اتفاقاتي قابل ذكر و جالب است اما نه به اندازه رويارويي مدير روستا با تيمي كه فصل گذشته آن را هدايت كرد و به زعم خود با بي مهري مديران پيكان از آن خداحافظي كرد. امروز مديرروستا با تيم بحران زده پاس به ورزشگاهي مي رود كه با پيكان فصل خوبي را در آن پشت سر گذاشت. ملاقات او با شاگردانش، يكي از جذابيتهاي هفته يازدهم خواهد بود. برنامه ديدارهاي باقيمانده از هفته يازدهم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور به شرح زير است:
دوشنبه: 20/7/88
¤ پيكان قزوين- پاس همدان (ساعت 45:14- ورزشگاه شهيدرجايي قزوين)
داور: محسن تركي
¤ ملوان بندرانزلي- ابومسلم خراسان (ساعت 15:14- ورزشگاه تختي انزلي)
داور: هدايت ممبيني
¤ سايپا كرج- استيل آذين تهران (ساعت 45:14- ورزشگاه انقلاب كرج)
داور: قاسم واحدي
¤ استقلال تهران- استقلال اهواز (ساعت 17-ورزشگاه آزادي تهران)
داور: مسعود مرادي

 



اخبار كوتاه از فوتبال

استيلي: با جدايي كريمي از استيل آذين مخالفم
سرمربي تيم فوتبال استيل آذين تهران گفت:به عنوان سرمربي با جدايي علي كريمي از تيم استيل آذين مخالفم اما تصميم گيرنده نهايي در اين خصوص مسئولان باشگاه هستند.
حميد استيلي در خصوص احتمال جدايي علي كريمي از استيل آذين در نيم فصل و پيوستن اين بازيكن به تيم پيروزي تهران خاطرنشان ساخت: به عنوان سرمربي تيم با جدايي اين بازيكن بزرگ مخالفم و اين مخالفت من كاملا طبيعي است.
وي افزود: صحبت در خصوص جدايي كريمي در اين شرايط به هيچ عنوان درست نيست و نيم فصل بهترين زمان براي تصميم گيري در اين خصوص است.
سرمربي تيم فوتبال استيل آذين تهران گفت: تمام تلاش خود را براي حفظ كريمي خواهم كرد زيرا هر مربي علاقه دارد اين بازيكن را در اختيار داشته باشند.
تريم استعفا كرد، يواخيم لو تمديد
رقابتهاي مقدماتي جام جهاني در شرايطي روزهاي پاياني خود را پشت سر مي گذارد كه صعود و عدم صعود تيم ها به آفريقاي جنوبي تمديد يا فسخ قرارداد مربيان را همراه داشته است.
يكي از كشورهاي ناكام در رسيدن به جام جهاني 2010 تركيه بود. فاتح تريم پس از شكست تيمش مقابل بلژيك (2-0) با هدايت ديك ادوكات هلندي و ناكامي در راه رسيدن به جام جهاني 2010 از سمت خود كناره گيري كرد. وي در اين خصوص گفت بازي روز چهارشنبه مقابل ارمنستان آخرين حضورش روي نيمكت مربيگري تركيه خواهد بود.
همچنين مسئولان فدراسيون فوتبال آلمان پس از صعود مستقيم اين تيم به جام جهاني به عنوان پاداش قرارداد يواخيم لو سرمربي جوان اين تيم را تمديد كردند.

 



اسامي نفرات اعزامي به دووميداني بازيهاي آسيايي اعلام شد

تركيب تيم ملي دووميداني در دو بخش بانوان و آقايان براي اعزام به بازيهاي آسيايي داخل سالن ويتنام و مسابقات گوانگجو اعلام شد.
دربخش مردان احسان حدادي، محمود و محمد صميمي در پرتاب ديسك (براي مسابقات قهرماني آسيا در گوانگجو)، محسن رباني و اسحاق غفاري درپرش با نيزه، هادي سهپرزاد در دهگانه، محمد عاكفيان، رضا بوعذار و سجاد هاشمي در400 متر، احسان مهاجر شجاعي در 4 در 400مانع، سجاد و امير مرادي در 800 و 1500متر، امين نيك فر در پرتاب وزنه، روح الله عسگري در110متربامانع، كيوان قنبرزاده درپرش ارتفاع، محمد ارزنده و سيستاني درپرش طول، احمد فرود در3000متر بامانع، كاوه موسوي درپرتاب چكش و ايوب آروخي در پرتاب نيزه (مسابقات قهرماني آسيا در گوانگجو) تركيب قطعي تيم ملي دووميداني اعزامي به ويتنام و گوانگجو را تشكيل مي دهند.
براساس اعلام فدراسيون مهدي شاهرخي به شرط ثبت ركورد بالاي19 متر مي تواند درتركيب تيم اعزامي قرار بگيرد.
اميرحسين زاده رهبر درپرش ارتفاع، عليرضا حبيبي در پرش سه گام و رضا مقدم درپرتاب چكش همچنان مشروط هستند تا آخرين شانس خود را در آخرين مرحله ليگ برتر در اهواز به محك گذارند.
دربخش زنان ليلا ابراهيمي، مريم طوسي، سپيده توكلي، ليلا رجبي و محبوبه غيور تركيب نهايي تيم اعزامي را تشكيل مي دهند.
بازيهاي آسيايي داخل سالن ويتنام و مسابقات قهرماني دووميداني آسيا در گوانگجو آبان ماه سال جاري برگزار خواهدشد.

 



حضور 5 كشور در تور دوچرخه سواري آذربايجان قطعي شد عبور ركابزنان از دو كشور

بيست و چهارمين دوره تور بين المللي آذربايجان با حضور 5 تيم خارجي و هشت تيم داخلي از 23 مهرماه آغاز مي شود.
بيست و چهارمين دوره تور بين المللي دوچرخه سواري آذربايجان از 23 مهرماه لغايت 28 مهرماه در شرايطي در استانهاي آذربايجان شرقي و غربي برگزار مي شود كه براي نخستين بار شاهد عبور ركابزنان از منطقه نخجوان خواهيم بود.
با گذر ركابزنان از جمهوري نخجوان تور بين المللي آذربايجان براي نخستين بار در دو كشور برگزار خواهدشد.
تاكنون 5 كشور خارجي براي حضور در اين دوره از رقابتها اعلام آمادگي كرده اند كه از اين بين سه كشور گرجستان، اوگاندا و افغانستان وارد ايران شده اند و مسئولين برگزاري اين تور در انتظار ورود دوچرخه سواران دوكشور آذربايجان و يونان هستند.
هشت تيم داخلي پتروشيمي تبريز، فولادگستر تبريز، نيروي زميني ارتش، دانشگاه آزاد اسلامي، مس كرمان، ولي عصر رفسنجان، شهرداري مهريز و ترافيك تهران نيز دراين رقابتها حضور خواهند داشت.

 



با صعود آلمان، دانمارك، ايتاليا، سوئيس، صربستان، شيلي و ساحل عاج به جام جهاني 2010
تعداد مسافران آفريقاي جنوبي به 18 تيم رسيد

آفريقاي جنوبي بيش از نيمي از ميهمانان سال آينده خود در جام جهاني فوتبال را شناخت.
در پايان رقابت هاي شنبه شب مقدماتي جام جهاني در نقاط مختلف جهان چهره 18 تيم حاضر در رقابت هاي جام جهاني نوزدهم فوتبال مشخص شد.
بر اين اساس تيم هاي دانمارك، سوئيس، آلمان، اسپانيا، انگلستان، صربستان، ايتاليا و هلند از قاره اروپا، آفريقاي جنوبي (ميزبان رقابت ها)، غنا و ساحل عاج از آفريقا، برزيل، پاراگوئه و شيلي از منطقه آمريكاي جنوبي، استراليا، ژاپن، كره جنوبي و كره شمالي از قاره آسيا تيم هايي هستند كه تاكنون جواز حضور در نخستين جام جهاني در قاره سياه را از آن خود كرده اند.
در قاره اروپا ايتاليا مدافع عنوان قهرماني با گل دقيقه 90 جيلاردينو از شكست خارج از خانه مقابل ايرلند گريخت و با تساوي دو بر دو مقابل شاگردان جيوواني تراپاتوني به مجوز صعود رسيد و ايرلند به بازي هاي پلي اف راه يافت. آلمان كه در مسكو ميهمان روسيه بود با تك گل ميروسلاوكلوزه (35) مقابل روسيه كه توسط گاس هيدينك رهبري مي شد به پيروزي رسيد. آلمان با اين پيروزي مسافر جام جهاني و روسيه راهي ديدارهاي پلي اف شد. در گروه هفتم تيم هاي فرانسه و صربستان با نتايج مشابه 5 بر صفر به ترتيب برابر جزاير فارو و روماني به پيروزي رسيدند. با اين نتايج حضور صربستان در جام جهاني و فرانسه در ديدارهاي پلي اف قطعي شد.
پرتغال در شبي كه ديگر تيم همگروهش دانمارك با غلبه بر سوئد (1-0) به جواز صعود دست پيدا كرد موفق شد با سه گل مجارستان را از پيش روي بردارد تا در هفته پاياني با يك پيروزي برابر تيم قعرنشين مالت از شانس صعود به ديدار پلي اف بيشتر از سوئد برخوردار باشد.
تيم سوئيس ديگر تيمي بود كه شنبه شب با پيروزي سه بر صفر برابر لوكزامبورگ از گروه دوم راهي آفريقاي جنوبي شد. در اين گروه يونان از شانس زيادي براي حضور در ديدارهاي پلي اف برخوردار است. پيش از اين هم تيم هاي هلند، انگليس و اسپانيا تكليف صعود خود را روشن كرده بودند. ضمن اينكه علاوه بر روسيه، فرانسه و ايرلند تيم بوسني هم شنبه شب با پيروزي دو بر صفر برابر استوني حضورش را در مرحله پلي اف قطعي كرد.
در منطقه آمريكاي جنوبي پس از برزيل و پاراگوئه، شيلي توانست چهار بر دو از سد كلمبيا بگذرد و به عنوان تيم سوم اين منطقه راهي جام جهاني شود. تيم آرژانتين هم در ديداري نزديك و در شرايطي كه در دقيقه 90 گل تساوي را از پرو دريافت كرده بود توانست باگل دقيقه 3+90 پالرمو مقابل حريف خود به پيروزي برسد تا شاگردان مارادونا چهارشنبه هفته جاري با اروگوئه براي كسب آخرين سهميه اين منطقه جدالي مستقيم بر سر راهيابي به جام جهاني داشته باشند. درحال حاضر آرژانتين و اروگوئه به ترتيب با 25 و 24 امتياز در مكان چهارم و پنجم جدول رده بندي منطقه آمريكاي جنوبي قرار دارند.
در قاره آفريقا هم پس از آفريقاي جنوبي (ميزبان رقابت ها) و غنا، تيم ساحل عاج با تساوي يك بر يك برابر مالاوي، سومين تيم از قاره سياه در جام جهاني لقب گرفت.
در رقابت پلي اف منطقه آسيا و اقيانوسيه هم تيم هاي بحرين و نيوزيلند با تساوي بدون گل در منامه تكليف حضور خود در جام جهاني را به رقابت چهارشنبه هفته جاري موكول كردند.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ رقابت هاي جهاني سال 2009 كوراش كه در شهر آلوشتاي اوكراين جريان داشت، با نايب قهرماني ايران خاتمه يافت.در اين رقابت ها تيم ازبكستان به عنوان قهرماني دست يافت و روسيه نيز سكوي سوم را به خود اختصاص داد. كوراش كاران ايران با كسب 3 طلا، يك نقره و يك برنز در رده دوم اين دوره از رقابت ها جاي گرفتند.
¤ ركابزن تيم پتروشيمي تبريز براساس اعلام فدراسيون جهاني در صدر جدول رده بندي انفرادي تورهاي دوچرخه سواري 2009 آسيا قرار گرفت. براساس اعلام پايگاه خبري فدراسيون جهاني UCI دوچرخه سواري، قادر ميزباني با 384 و نيم امتياز در رده نخست قرار دارد. فصل مسابقات 2009 دوچرخه سواري مهرماه سال جاري به اتمام رسيده است.

 



مربي تيم ملي جوانان به مدال برنز رسيد

مهران بهنام فر به مدال برنز مسابقات كاراته جايزه بزرگ تركيه دست يافت.
مربي تيم ملي جوانان در وزن 84+ كيلوگرم رده سني بزرگسالان اين رقابت ها شركت كرد و به مقام سوم رسيد.
بهنام فر در دور اول نماينده اي از تركيه را شكست داد و سپس توانست شانتالو، نايب قهرمان جهان از فرانسه را 4 بر يك مغلوب كند.
او در سومين مبارزه اوليور ماندالي، دارنده مدال برنز اروپا و كاپيتان تيم ملي بوسني را شكست داد و گام به دور نيمه نهايي گذاشت.
در اين مرحله مربي تيم ايران در حالي كه با حريفي از كشور ميزبان 2 بر 2 مساوي بود با راي داوران باخت و راهي جدول بازنده ها شد.
بهنام فر در اين جدول در 10 ثانيه اول نماينده ديگري از فرانسه را شكست داد؛ اما از ناحيه بيني دچار شكستگي شد. ديروز داود شاهچراغي و محمد باتواني از تيم فولاد سپاهان در بخش كاتا به مقام سوم رسيدند.
سامان حيدري، ملي پوش اميد ايران در وزه 84- كيلوگرم با گذشتن از سد نمايندگان تركيه، اوكراين، الجزاير و فرانسه گام به فينال گذاشت.

 



حضور 16بازيكن خارجي در ليگ برتر بسكتبال

فصل جديد مسابقات بسكتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور درحالي با حضور 16 خارجي به عنوان بازيكن در تركيب 8تيم شركت كننده آغاز شد كه اين فصل بازيكنان ديگري از كشورهاي صربستان و آمريكا به ليگ ايران اضافه شده اند.
به غير از دو تيم هيئت بسكتبال شيراز و پاسارگاد شيراز ساير تيم هاي شركت كننده در رقابت هاي بسكتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور براي حضور در فصل جديد اين مسابقات اقدام به جذب دو بازيكن خارجي كرده اند.
البته بازيكن خارجي برخي تيم ها مانند پتروشيمي بندرامام به دليل مشكلات ويزا هنوز موفق به حضور در ايران نشده اند. «ماركوس ملوين» بازيكن اين تيم است كه سابقه بازي در رقابت هاي سريA ايتاليا را دارد و چند سالي را هم در مسابقات باشگاهي لبنان حضور داشته است. اين بازيكن فعلاً در دبي به سر مي برد و منتظر است تا به محض صدور رواديدش به ايران بيايد. بازيكنان مهرام هنوز به تهران نيامده اند و دو بسكتباليست صربستاني توزين الكتريك هم قرار است بزودي وارد تهران شوند.
اما ساير خارجي هايي كه مديران تيم هاي ليگ برتري بسكتبال براي همكاري با آنها به توافق رسيده اند و اكثراً هم خارجي هستند تمرينات خود را با تيم هاي ايراني شان آغاز كرده اند.
شايد در بين خارجي هايي كه امسال در رقابت هاي ليگ برتر بسكتبال حضور خواهند داشت «پريست لائودرداله» و «جكسون ورومن» از همه شناخته شده تر باشند. اين دو آمريكايي سال پيش به ترتيب براي مهرام و صبامهر بازي كردند اما امسال جاي خود را با يكديگر عوض كرده اند.
البته «كوين شپارت» كه سال پيش براي تيم لوله a.s. شيراز بازي كرد امسال با تيم دانشگاه آزاد به توافق رسيده است. ضمن اينكه «ويتاري مارش» كه سال 83 در تركيب تيم صنام تهران قرار داشت و يكي از اركان اصلي اين تيم در كسب عنوان قهرماني مسابقات ليگ برتر باشگاه هاي كشور بود و سال پيش هم در ازاي قراردادي 5ماهه براي تيم بيم بابل بازي كرد امسال هم در ليگ برتر ايران بازي خواهدكرد. اين گارد رأس آمريكايي امسال براي تيم لوله a.s شيراز به ميدان مي رود.
اين چهار بسكتباليست خارجي سال پيش در تركيب تيم هاي خود عملكرد قابل قبولي داشتند و در كسب نتايج تيم هايشان تأثير مستقيم و مثبتي برجاي گذاشتند.
و اما «بني كوچويي» ايراني- آمريكايي؛ اين بازيكن ايراني الاصل كه چند سالي را مقيم آمريكا بود امسال و براي نخستين بار در ليگ برتر كشور اصلي اش بازي مي كند. صبامهر اين بازيكن را به عنوان نيروي خودي جذب كرده است.
فهرست تيم هاي شركت كننده در رقابت هاي ليگ برتر باشگاه هاي كشور و بازيكنان خارجي آنها به اين شرح است:
مهرام تهران:
«جكسون ورومن»
(پست4- آمريكايي)
«ويليام الي» (پست5- آمريكايي)
ذوب آهن اصفهان:
«مارلون» (فوروارد- آمريكاي جنوبي)
«توماس» (سنتر- ليتواني)
صبامهر:
«پريست لائودرداله» (پست5- آمريكايي)
«بني كوچويي»
(ايراني- آمريكايي)
لوله a.s شيراز:
«زوران ماركيچ»
(پست4- صربستاني)
«ويتاري مارش»
(گارد راس- آمريكايي)
دانشگاه آزاد:
«كوين شپارت» (آنتيگونا و باربودا از حوزه درياي كارائيب- پست يك)
توزين الكتريك
«اسلوبدان آگوچ»
(پست4و 5- صربستاني)
«شاسا استفان نوويچ»
(گارد راس- صربستان)
پتروشيمي:
«ماركوس ملوين»
(پست4- آمريكايي)
شهرداري گرگان:
«كيس باتلر» (پست5- آمريكايي)
«دريك تارور»
(پست يك و دو-آمريكايي)
به گزارش خبرنگار مهر، تيم پتروشيمي بندرامام نيز تنها تيمي است سرمربي خارجي استخدام كرده است. «نناد كردزيچ» صربستاني براي دومين سال پياپي هدايت اين تيم را برعهده گرفته است. اين مربي سال پيش با پتروشيمي در جايگاه چهارم ليگ برتر قرار گرفت. ضمن اينكه امسال هموطن وي به نام «ميريسلاو جووانف» به عنوان بدنساز در كادر فني ماهشهري ها حضور خواهد داشت.

 



تكواندوكاران ايران بدنبال شگفتي در مسابقات جهاني

تيم ملي تكواندو ايران در حالي جمعه گذشته راهي پيكارهاي جهاني دانمارك شد كه جمعي از نفرات جوان و باانگيزه در تركيب اين تيم حضور داشته و يكصدا از كسب افتخار سخن گفتند.
ميثم باقري، مهدي احمدي، رضا نادريان، محمد باقري معتمد، عليرضا نصر آزاداني، فرزاد عبداللهي، يوسف كرمي و حسين تاجيك هشت نماينده تكواندو ايران در شياپ چانگ كپنهاك هستند كه به استثناي يوسف كرمي، به عنوان تكواندوكاري كه تاكنون تجربه حضور در سه دوره مسابقات جهاني را در كارنامه خود دارد، سايرين براي نخستين بار هواي سالن مسابقات جهاني بزرگسالان را استشمام خواهند كرد!
خبرنگار ايسنا پيش از اعزام تيم ملي به مسابقات جهاني با حضور در سالن تمرين ملي پوشان با اعضاي كادر فني و نفرات اعزامي گفت وگو كرد كه در پي مي آيد:
دلم مي گويد خوب نتيجه مي گيريم
سرمربي تيم ملي تكواندو مي گويد: اين تيم آنقدر خوب تمرين كرد كه ايمان دارد نتيجه مناسبي كسب خواهد شد.
رضا مهماندوست به ايسنا گفت: طبق تمامي محاسبات و معادلات موجود تيم قهرمان آسيا را به مسابقات جهاني اعزام مي كنيم مضاف بر اينكه در آنجا 6 وزن به مصاف حريفان رفتند در حالي كه در مسابقات جهاني نمايندگاني در 8 وزن را اعزام خواهيم كرد.
در حال حاضر ملي پوشان هيچ گونه مصدوميتي ندارند و حضور تكواندوكاراني از 134 كشور جهان نشان دهنده افزايش استقبال از اين مسابقات در مقايسه با دوره گذشته است.
وي تصريح كرد: بهترين استراتژي تمريني را بر مبناي اجراي ضربات پا به صورت و تكنيك هاي چرخشي قرار داده ايم تا بتوانيم از اين روش مبارزه 3 امتياز كسب كنيم. در عين حال مشت به روي هوگو نيز تمرين شده است. نفرات ما آنقدر در اين خصوص تمرين كرده اند كه كاملا از تبحر لازم برخوردار شده اند و حتي سرعت و شدت ضربات پاي تكواندوكاران به حدي بوده كه چندين بار باعث مصدوميت ميت گيرها شده است.
سرمربي تيم ملي خاطرنشان كرد: وجدانم در مقابل مردم راحت است و اگر ملي پوشان براساس منطق مسابقه دهند، به طور قطع روي سكوها خواهيم بود. حتي ممكن است در همان ابتدا در چند وزن شانس مدال را از دست بدهيم اما، بايد جلوي احساسات را گرفت و موفقيت تكواندو را در مقابل انجام يك مسابقه احساسي در نظر داشت.
مهماندوست در پايان گفت: با وجود اينكه تكواندو جزو رشته هاي مدال آور است، مي توانم بگويم سرويس دهي نه تنها به تكواندو بلكه ساير رشته هاي رزمي در حد قابل قبول نيست. از جهت سالن تمرين همواره با تداخل با ساير تيم ها روبرو شده ايم و سيستم غذا نيز مجلسي است تا ورزشي. در حق اين ورزشكاران با اين نوع نگاه سازمان ورزش ظلم مي شود. ما تمامي رقباي خود را مي شناسيم و از پتانسيل بالايي برخوردار هستيم به همين دليل بايد امكانات لازم را براي تكواندو و ساير رشته هاي مدال آور فراهم كنند.
اين تيم حاصل يك سال كار شفاف
و انتخابي است
بيژن مقانلو، مربي تيم ملي تكواندو به ايسنا گفت: تيمي كه در حال حاضر در اردوها حضور دارد و قرار است به مسابقات جهاني اعزام شود، حاصل يك سال برنامه ريزي كاملا شفاف و انتخابي است.
بهترين ها در مراحل مختلف گزينش شده و به اردو دعوت شده اند.
وي افزود: انگيزه بالا به همراه نيروي جواني، فاكتور شاخص تيم ملي تكواندو است و هدف اول ما حفظ عنوان نايب قهرماني است تا با حفظ داشته ها بتوانيم به كسب قهرماني بينديشيم.
ملي پوش اسبق تكواندو ايران تصريح كرد: اين درست كه بسياري از ملي پوشان تاكنون در مسابقات جهاني بزرگسالان حضور نداشته اند اما، از تجربه مناسبي پس از حضور در مسابقات جام جهاني، ارتش هاي جهان، دانشجويان جهان و آسيايي برخوردارند و فعل خواستن را به خوبي صرف كرده اند. از طرفي نفراتي مانند كرمي، ساعي، رستمي، بي باك و... به عنوان مدال آوران شاخص تكواندو ايران در اولين حضور جهاني شان موفق به كسب مدال طلا شده اند و به همين دليل با در نظر داشتن عوامل محيطي كه مي تواند تاثيرگذار در نتيجه باشد به كسب عناوين شايسته مي انديشيم.
تمريناتي منظم و طاقت فرسا انجام شد
مجيد افلاكي نيز به ايسنا گفت: مسابقاتي سنگين در پيش داريم و در اين راستا تمريناتي منظم و طاقت فرسا پيش از اعزام به مسابقات جهاني انجام شده است.
مربي تيم ملي تكواندو افزود: ملي پوشان از شرايطي عالي برخوردارند و هماهنگي كامل بين كادر فني، سرپرستي و اجرايي وجود دارد. تصور مي كنم با دعاي خير مردم و حمايت هاي رسانه ها بتوانيم نتيجه دوره قبل را جبران كنيم.
از جايگاه تكواندو ايران دفاع مي كنيم
ملي پوش وزن اول تيم ملي به ايسنا گفت: اين درست كه تاكنون در مسابقات جهاني بزرگسالان حضور نداشته ام اما، از تجربه شركت در مسابقات جام جهاني تايلند، مسابقات ارتش ها و دانشجويان جهان برخوردارم و در اين مدت تمرينات طاقت فرسايي را انجام داده ام.
ميثم باقري تصريح كرد: تمامي ملي پوشان و كادر فني زحمت هاي بسياري را در اين مدت كشيدند و تلاش خواهيم كرد تا از جايگاه تكواندو ايران در عرصه جهاني دفاع كنيم.
تيمي خوب و جوان در اختيار داريم
ملي پوش وزن دوم تيم ملي تكواندو مي گويد: تيم ملي ايران، تيمي قدرتمند است كه مي تواند عدم دستيابي به نشان طلا در مسابقات جام جهاني باكو را در مسابقات جهاني جبران كند.
مهدي احمدي تصريح كرد: تيم ملي هر روز نسبت به قبل بهتر شده است و با تكيه بر فاكتور جواني و انگيزه در اين دوره از پيكارها نتيجه خواهد گرفت. من نيز به شخصه از تجربه حضور در مسابقات جهاني نوجوانان و جام جهاني برخوردارم و اميدوارم بتوانم عملكرد قابل قبولي داشته باشم.
همه نفرات آماده هستند
و خود را اثبات مي كنند
رضا نادريان يكي از دو ملي پوش تكواندو ايران حاضر در المپيك 2008 پكن به ايسنا گفت: همه نفرات آماده هستند و به دور از مصدوميت، دوست دارند تا توانمندي خود را در مسابقات جهاني اثبات كنند.
وي تصريح كرد: تصور مي كنم تيمي خوب در اختيار داريم و به شخصه تمامي تلاشم را انجام خواهم داد تا بهترين نتيجه ممكن حاصل شود.
نادريان در وزن سوم به روي شياپ چانگ مي رود.
زحمت زيادي كشيده ام تا به روي سكو بروم
نماينده وزن چهارم تكواندو ايران در مسابقات جهاني دانمارك گفت: بسيار زحمت كشيده ام تا بتوانم در مسابقات جهاني به روي سكو قرار بگيرم.
محمد باقري معتمد تصريح كرد: به فاصله زماني باقي مانده تا آغاز مسابقات جهاني به حداكثر آمادگي ممكن خواهيم رسيد و در وزن خود تلاش مي كنم تا فيناليست باشم.
بهترين نتيجه ممكن را كسب مي كنيم
عليرضا نصر آزاداني كه به همراه باقري معتمد و يوسف كرمي از اميدهاي كسب مدال تكواندو ايران در مسابقات جهاني است به ايسنا گفت: تلاش مي كنم تا به مدال طلا برسم.
وي تصريح كرد: پس از مسابقات جهاني به حضور در المپيك 2012 مي انديشم. اينك نيز با تمرينات انجام شده همه ملي پوشان در بهترين شرايط ممكن براي مصاف با حريفانشان قرار دارند.
طلاي قهرماني آسيا را در جهاني
تكرار مي كنم
فرزاد عبداللهي كه از چهره هاي جوان و جوياي نام وزن ششم تكواندو ايران است. مي گويد: نشان طلاي مسابقات آسيايي را در عرصه جهاني نيز تكرار خواهد كرد.وي به ايسنا گفت: كاملاً آماده هستم و مسابقات جهاني استارت خوبي براي تيم ملي ايران پس از جام جهاني است. من و تاجيك در روز نخست به مصاف حريفان مي رويم و از انگيزه بسيار بالايي براي تكرار مدال طلاي آسيايي ام در مسابقات جهاني دانمارك برخوردارم.
منتقدين ديگر نمي توانند از تمرينات
انتقاد كنند!
يوسف كرمي به عنوان باتجربه ترين ملي پوش اعزامي تكواندو ايران به مسابقات جهاني گفت: خيلي خوب تمرين كرديم. نحوه تمرينات به نحوي بود كه باوجود فشار بالا اما، با نزديك شدن به زمان مسابقات فشار آن كاهش يافت و ديگر منتقدين نمي توانند از نوع تمرينات انتقاد كنند.
دارنده نشان طلاي جهاني و برنز المپيك تصريح كرد: در تمرينات همگان شاهد بودند با وجود خستگي اما، ميزان آمادگي ملي پوشان به حدي است كه حتي پس از تمرين، دوي دور پيست انجام مي دادند. همه نفرات از شانس كسب مدال برخوردارند و خود من براي اولين بار كه قهرمان جهان شدم، نخستين بار بود كه پا به عرصه ميدان جهاني گذاشته بودم.
وزن هشتم شرايط خاص خود را دارد
تكواندوكار وزن هشتم تيم ملي گفت: پس از ماه ها برگزاري اردو و سپري كردن فشارهاي طاقت فرساي تمرينات، در شرايط آمادگي مطلوبي قرار داريم و با انگيزه بالا و دعاي خير مردم به مصاف حريفان خواهيم رفت.
حسين تاجيك به ايسنا گفت: مسابقات وزن هشتم از شرايط خاص خود برخوردار است. درحال حاضر مسابقات جهاني با هوگوهاي الكترونيكي برگزار خواهد شد كه اين حضور نيازمند سرعت و هوش بالاست.
وي خاطرنشان كرد: شناخت مناسبي از حريفانم دارم و تصور نمي كنم با مشكل خاصي در مصاف با آنها روبرو شوم.
پيكارهاي جهاني تكواندو دانمارك از 23مهر در شهر كپنهاك آغاز خواهد شد.
تيم ملي ايران در مسابقان جهاني 2007 با كسب دو نشان برنز توسط اميد غلامزاده (وزن چهارم)، مرتضي رستمي (وزن هشتم) و يك مدال برنز توسط هادي ساعي (وزن پنجم) به مقام نايب قهرماني جهان دست يافت.

 



اخبار فوتبال جهان

روسيه نامزد ميزباني جام جهاني فوتبال شد
روسيه خواستار ميزباني جام جهاني فوتبال در يكي از سال هاي 2018 و يا 2022 شد.
ويتالي موتكو، وزير ورزش روسيه كه رياست فدراسيون فوتبال اين كشور را هم برعهده دارد، در يك مراسم رسمي كه در «رداسكونر» مسكو برگزار شد، پيشنهاد ميزباني كشورش را مطرح كرد. پيشنهاد ميزباني روسيه درحالي مطرح مي شود كه انگلستان، استراليا، آمريكا، ژاپن، اسپانيا و پرتغال (مشترك) و هلند و بلـژيك (مشترك) پيش از اين پيشنهاد ميزباني خود را تسليم مقامات فيفا كرده اند.
موتكو گفت: پيشقدم شدن ما براي ميزباني رقابت هاي جام جهاني بسيار اهميت دارد، نه براي فوتبال بلكه براي ملت ما. ميزباني رقابتهاي جام جهاني تاثير بسيار خوبي روي ميليون ها جوان روسي دارد و ميراث ورزشي، اقتصاد و رشد فوتبال را براي ما به يادگار مي گذارد.
تورس: اسپانيا كابوس مدعيان
درجام جهاني است
مهاجم تيم فوتبال اسپانيا تيمش را كابوس مدعيان درجام جهاني توصيف كرد.
فرناندو تورس تصريح كرد: با نگاهي سطحي به تيم ملي اسپانيا به راحتي درمي يابيد كه در تمامي پست ها داراي برترين بازيكنان جهان هستيم و همانطور كه دل بوسكه نيز پس از اين گفته، مي شود ما را به جاي تيم منتخب ستارگان دنيا انتخاب كرد. وي افزود: در آمريكاي جنوبي، برزيل و در اروپا انگليس را حريفان اصلي اسپانيا در جام جهاني مي بينم و اطمينان دارم از پس اين رقباي بزرگ نيز بر خواهيم آمد.
بنيتس از هلندي ها انتقاد كرد
رسانه هاي ارتباط جمعي از انتقاد سر مربي تيم ليورپول انگليس عليه فدراسيون فوتبال هلند خبر دادند.
رافائل بنيتس گفت: در شرايطي كه صعود تيم ملي هلند به مرحله نهايي جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي از مدت ها قبل محرز شده، استفاده از بازيكنان كليدي همچون ديرك كوئيت و رايان بابل براي بازي دوستانه با استراليا هيچ لزومي نداشت. اين مربي اسپانيايي افزود: از زماني كه متوجه شديم هلندي ها براي بازي دوستانه در سيدني برابر استراليا قصد استفاده از دو عضو ليورپول يعني كوئيت و بابل را دارند، به نامه نگاري با آنها پرداختيم و عنوان كرديم در شرايط حساس فعلي خود، به وجودشان نياز داريم.
بنيتس ادامه داد: با اين حال از جانب آنان به عوض همكاري در اين زمينه، شاهد نوعي لجبازي بوديم. تمام تلاش هاي ما در اين زمينه بي ثمر بود. اميدوارم اين دو بازيكن در ديدار با تيم استراليا دچار مشكل خاصي نشوند و بتوانند در بازگشت به ليورپول چون گذشته، كمك كنند.
رونالدو: روحم حريفان را عذاب مي دهد
بازيكن سال فوتبال اروپا و جهان گفت: حتي اگر در تركيب رئال يا تيم ملي پرتغال نباشم، روحم حضور خواهد داشت و حريف را عذاب مي دهد.
كريستيانو رونالدو عنوان كرد: هفته قبل وقتي صدمه ديدم، برخي از اين بابت خوشحال شدند. با توجه به در پيش بودن بازيهاي تيم ملي مقابل مجارستان درمرحله مقدماتي جام جهاني 2010، رقبا گفتند كه با عدم حضورم، خيالشان راحت شده است؛ اما من حرف ديگري دارم و آن اينكه من عذاب دهنده آنان حتي در زمان عدم حضورم؛ هستم. اين بازيكن كه سال گذشته دو عنوان بهترين بازيكن سال اروپا و جهان را به خود اختصاص داد و در تابستان سال جاري با امضا قراردادي 94 ميليون يورويي از منچستريونايتد انگليس جدا شد و به جمع كهكشاني هاي رئال مادريد اسپانيا پيوست، افزود: دوست ندارم با كسي و حريفي جنگ كنم. از سرو صدا پرهيز مي كنم؛ ولي ناچارم بگويم كه در رئال يا تيم ملي پرتغال، حتي زماني كه در تركيب نباشم، روح من حضور خواهد داشت و همين باعث دردسرهاي فراواني براي حريفان خواهد شد.
مهاجم پرتغالي رئال مادريد اينك ادامه درمان زانوي خود را زير نظر پزشكان تيم ملي فوتبال پرتغال مي گذراند.
اورا: در منچستريونايتد كسي ستاره نيست
پاتريس اورا مي گويد مطمئن است منچستريونايتد و رئال مادريد در فصل جاري رقابت هاي ليگ قهرمانان اروپا با هم روبه رو خواهند شد.
آخرين باري كه شياطين سرخ و قوهاي سپيد مادريدي در ليگ قهرمانان اروپا با هم روبه رو شدند، مرحله يك چهارم نهايي فصل 2003-2002 اين رقابت ها بود. اسپانيايي ها در دو بازي رفت و برگشت با نتيجه شش بر پنج از سد حريف ليگ برتري شان عبور كردند.
مدافع فرانسوي منچستريونايتد بر اين باور است كه اين دو تيم در فصل جاري رقابت ها بار ديگر با هم روبه رو خواهند شد. او در اين باره گفت: مي دانم كه با رئال بازي خواهم كرد. نمي توانم در اين باره توضيح بدهم اين حس من است. شايد اين تقابل در دور بعد رقابت ها باشد.
شايد اين ديدار تقابل هاي ديدني فراواني را با خود به همراه داشته باشد. هر چه باشد شياطين سرخ با همبازي پرتغالي سابق شان كريستيانو رونالدو طرف خواهند شد. بازيكني كه در تابستان گذشته در ازاي 94 ميليون يورو راهي مادريد شد. در صورت انجام اين پيكار، اورا مي تواند حريف مستقيم رونالدو باشد.
مدافع تيم ملي فرانسه در اين باره گفت: »پيش از اين يكبار در رقابت هاي زير 21 ساله ها برابر او بازي كردم. با همه اينها من در يونايتد هر روز با او تمرين مي كردم و مي دانم كه بازي براي او مي تواند دشوار باشد. رونالدو يكي از دوستان صميمي ام بود و از رفتنش ناراحت هستم. با اين حال بايد اين موضوع را قبول كرد. در منچستريونايتد هيچ بازيكني ستاره نيست بلكه اين باشگاه است كه ستاره است. سرالكس فرگوسن هر سال اين موضوع را تاكيد مي كند.
بارسلونا روبينيو را قرضي مي خواهد
منابع خبري از انتقال موقت مهاجم برزيلي منچسترسيتي به بارسلونا اسپانيا در فصل نقل و انتقالات زمستاني خبر دادند.
خوان لاپورتا رئيس بارسلونا در تلاش است تا در مسابقات قهرماني جهان باشگاه ها در دبي با مقامات تيم فوتبال منچسترسيتي ملاقات و گفت وگو كند. هدف او از انجام اين كار راضي كردن سران من سيتي است تا بتواند در نيم فصل دوم امكان جذب روبينيو را به صورت يار قرضي به نزد خود فراهم كند.
روبينيو 25 ساله كه پيش تر با سانتوز در برزيل مطرح شد، سابقه انجام 71 بازي ملي با 19 گل زده را دارد، در سال گذشته در ازاي 32.5 ميليون پوند از رئال مادريد جدا شد و به منچسترسيتي انگليس نقل مكان كرد.
پيشنهاد 25 ميليون يورويي يوونتوس
به ماسكرانو
گرفتاري هاي مالي ليورپول ديگر موضوعي سري و مخفي نيست. رسانه هاي دنيا از مشكلات مالي آنفيلدي ها خبر مي دهند. مشكلاتي كه مي تواند به فروش بازيكنان سرشناس قرمزها بيانجامد.
فروش هافبك دفاعي و آرژانتيني ليورپول شايد بتواند گره اي از مشكلات كنوني ليورپول باز كند. سران باشگاه يوونتوس با پيشنهادي 25 ميليون يورويي در پي بردن ماسكرانو به تورين هستند.
روزنامه انگليسي سان از نارضايتي شديد ماسكرانو از سران ليورپول پس از فروش ژابي آلونسوي اسپانيايي به رئال مادريد نوشت. ماسكرانو كه همبازي اش را ديگر در كنار خود نمي بيند، در نظر دارد تا آنفيلد را ترك كند. يووه از سري A با علاقه مندي فراواني به اين هافبك آرژانتيني از راه رسيد. اين روزنامه از پيشنهاد 25 ميليون يورويي يوونتوس مي نويسد. ماسكرانو كه از گذرنامه اي ايتاليايي نيز برخوردار است، تا سال 2012 با تيم ليگ برتري قرارداد دارد.

 



بركناري ها در ليگ نهم سرعت گرفت مديران هم با مربيان همراه شده اند

ديدارهاي هفته دهم ليگ برتر فوتبال درحالي به پايان رسيد كه شمار سرمربيان بركنار شده و مستعفي ليگ نهم به عدد پنج رسيده و وضعيت يك سرمربي ديگر نيز در پرده ابهام است.
هفته دهم مسابقات ليگ برتر، با شكست تيم پاس همدان، عليرضا منصوريان سرمربي جوان اين تيم نيز در كسب موفقيت تيمش ناكام ماند تا وي نيز همانند چهار همكار ديگرش كه پيش از اين از سمت خود بركنار شده بودند، از صحنه فوتبال ليگ برتري خارج و جاي خود را به علي اصغر مدير روستا بدهد.
تاكنون حميد كللي فر، لوكابوناچيچ، ناصر پورمهدي، خداداد عزيزي و عليرضا منصوريان از صفحه شطرنج مربيان ليگ برتر كنار زده شده اند.
در اين ميان اما بركناري و بازگشت مجدد كرانچار، سرمربي تيم فوتبال پيروزي در نوع خود جالب ترين بركناري به حساب مي آيد. وي بعد از گذشت كمتر از 24 ساعت از بركناري اش، دوباره به نيمكت سرخپوشان بازگشت.
تداوم همكاري محمد احمدزاده به خاطر ارائه استعفايش به مسئولان باشگاه ملوان و موافقت نكردن مديران اين باشگاه با استعفا، وضعيت وي را براي تداوم همكاري مبهم ساخته است.
به طور متوسط در هر دو هفته، يك سرمربي از سمت خود بركنار و جاي خود را به ديگري داده است. از سوي ديگر مي توان از هفته هشتم ليگ برتر، به عنوان هفته اي نام برد كه بيشترين تغييرات را تاكنون رقم زده است.
بركناري سرمربيان ليگ نهم از بوشهر و تيم تازه صعود كرده شاهين كليد خورد. جايي كه مسئولان و مديران باشگاه شاهين بوشهر توان تحمل كللي فر، سرمربي بومي اين تيم را از دست داده و طي حكمي اين مربي را بركنار و محمود ياوري را به عنوان جايگزين وي انتخاب كردند.
كمي پس از آن و در هفته هفتم، اين بار نوبت خداداد عزيزي، سرمربي تيم استقلال اهواز بود كه با عنوان استعفا، از كار خود كناره گيري كند. استقلال اهواز در هفته هفتم در اصفهان ميزبان ذوب آهن اصفهان بود كه در اين ديدار، با نتيجه 5 بر دو مقابل تيم اصفهاني تحقير شد و همين نتيجه پاياني بود بر كار خداد عزيزي در استقلال اهواز.
هفته هشتم اما، شروعي بود بر تغييرات گسترده مربيان ليگ برتر به طوري كه در پايان هفته هشتم سه مربي به صورت همزمان از سمت هاي خود بركنار شدند.
لوكابوناچيچ سرمربي خوش نام كروات تيم فولاد خوزستان اولين گزينه اي بود كه در پايان هفته هشتم جاي خود را به مجيد جلالي داد. بوناچيچ تا پايان هفته هشتم نتوانست آنگونه كه بايد و شايد انتظارات را برآورده سازد و به همين دليل مجيد جلالي به جاي وي بر روي نيمكت فولاد خوزستان نشست.
از سوي ديگر، ناصر پورمهدي، سرمربي تيم فوتبال ابومسلم مشهد كه در بحراني ترين شرايط باشگاه، هدايت اين تيم را برعهده داشت پس از شكست سنگين برابر استقلال تهران از سوي مسئولان باشگاه به مرخصي اجباري فرستاده شد! به عبارت ديگر مي توان گفت ناصر پورمهدي تا اندازه زيادي قرباني اختلاف و حواشي مديران اين باشگاه شد تا در حاشيه اي ترين دوران ابومسلم، جاي خود را به اصغر جانداري، دستيار خود بدهد.
عجيب ترين بركناري سرمربيان ليگ برتر درحالي در تهران و در تيم پيروزي رخ داد كه اين تيم در هفته هشتم و يك هفته پيش از شهرآورد حساس تهران، اولين شكست خود را با هدايت كرانچار در مقابل پيكان پذيرا شد. البته اين بركناري كمتر از
24 ساعت به طول نيانجاميد و مديران باشگاه كمتر از يك روز بعد، از برگشت مشروط كرانچار به پيروزي خبر دادند. درحالي كه هواداران خشمگين پيروزي در پايان بازي مقابل پيكان، با شعارهايي خواستار جدايي عباس انصاري فرد، مديرعامل باشگاه شده بودند، اين مديرعامل در اقدامي عجيب و البته به گفته بسياري از كارشناسان اقدامي نمايشي، كرانچار را از سمت خود بركنار كرده و همان طور كه گفته شد اين مربي را بعد از يك روز دوباره به نيمكت بازگرداندند.
در آخرين نمونه نيز، عليرضا منصوريان بعد از شكست مقابل راه آهن از سمت خود استعفا داد تا بعد از مهلت هاي مديران باشگاه و همچنين قبل از بركناري، شخصا از صحنه سرمربيگري بيرون برود. جاي منصوريان در پاس همدان را در شرايطي علي اصغر مدير روستا گرفت كه به دنبال رفتن سرمربي جوان پاس، منصور پورحيدري مدير فني اين تيم به دنبال تغيير و تحولات مديريتي انجام گرفته ديگر حاضر به همكاري با اين باشگاه نشد.
در بحبوحه اين بركناري ها، محمد احمدزاده نيز در پايان هفته نهم و با شعارهاي هواداران، استعفاي خود را به مسئولان باشگاه ارائه داد كه تا اين لحظه با استعفاي وي مخالفت شده و به احتمال زياد اين مربي همچنان به كار خود ادامه مي دهد.
وي كه پس از بازيهاي هفته نهم اعلام كرده بود ديگر حاضر نيست به نيمكت ملوان بازگردد با مخالفت مديريت باشگاه با اين تصميم و همچنين پا درمياني بهمن صالح نيا مربي اسبق ملوان درآخرين لحظات خود را به تهران رساند و هدايت سپيدپوشان انزلي را در ديدار با استيل آذين برعهده گرفت، ديداري كه در نهايت با تساوي دو بر دو به پايان رسيد.
البته تغيير و تحولات درليگ نهم و تاكنون گريبان مديران باشگاه ها را نيز گرفته و آنها را نيز با مربيان همراه كرده است كه مهمترين آن به بركناري عباس انصاري فرد از سوي علي سعيدلو و انتصاب حبيب كاشاني به عنوان سرپرست باشگاه پيروزي مربوط مي شود.
در سوي ديگر نيز زمزمه هاي بركناري اميررضا واعظي آشتياني، مديرعامل باشگاه استقلال از اين سمت به دليل حضور در پست قائم مقامي سازمان تربيت بدني نيز به گوش مي رسد.
قاسمي، مديرعامل بركنار شده ابومسلم نيز در جرگه مديران بركنار شده ليگ نهم قراردارد كه البته به نظر مي رسد مجددا هفته هاي آينده به سمت خود بازگردد.
متأسفانه با شرايطي بحراني كه تيم هاي مشهدي (ابومسلم و پيام) پيدا كرده اند هر روز يك شاكي به جمع طلبكاران مالي اين دو باشگاه اضافه مي شود و در مقابل هر روز چند مدير در رسانه ها، مطبوعات و خبرگزاري ها اعلام مي كنند كه درصدي از سهام اين دو باشگاه را برعهده دارند و به زودي برمسند مديريت اين باشگاهها مي نشينند.
دراين ميان وضعيت تيم ابومسلم كه درليگ برتر فعاليت مي كند در نوع خود جالب و تأسف برانگيز است. اين تيم درحالي درهفته دهم مقابل تيم فولاد خوزستان در مشهد صف آرايي كرد كه نه بطور رسمي مديرعامل داشت و نه سرمربي. وضعيت بحراني ابومسلم كه هر روز پيچيد ه تر مي شود معلوم نيست كه به سرانجام مي رسد. شفق، قاسمي، و بني اسد كه هر كدام به نوعي ادعاي مالكيت اين باشگاه را دارند بدون درنظرگرفتن جايگاه اين تيم با سابقه و احساس پاك هواداران اين تيم مشهدي هركدام به دنبال منافع خود هستند و چه بسا اين تيم با ادامه اين وضعيت مدعي اول سقوط به ليگ دسته اول به شمار برود.
درپايان بايد به آخرين تغيير و تحولات صورت گرفته در باشگاه پاس همدان اشاره كرد. اين تيم كه پس از كسب نتايج ضعيف همراه با منصوريان و پورحيدري دركادر مديريتي خود هم دچار تنش شد پس از استعفاي منصوريان به يكباره مديرعامل خود را هم بركنارشده ديد تا دوران تازه اي دراين تيم رقم بخورد.
اعضاي هيئت مديره اين باشگاه پس ازپايان بازيهاي هفته دهم كاظم اوليايي را از سمت مديرعاملي اين باشگاه بركنار وكريم ملاحي مديرعامل سابق باشگاه پاس تهران،صباي قم، ابومسلم و تراكتورسازي را جايگزين وي كردند.
ملاحي هم پس از قبول مديريت اين باشگاه علي اصغر مدير روستا را به عنوان سرمربي و مجتبي پيمبري را به عنوان قائم مقام و سرپرست اين باشگاه معرفي و در كنار آن با قطع همكاري پورحيدري موافقت كرد.
هرچند كه كاظم اوليايي درحال حاضر به عنوان يكي از اعضاي هيئت مديره اين باشگاه پاس همدان مشغول به فعاليت مي باشد اما وي چندين بار اعلام كرد كه بركناري وي تنها به خاطر مسائل پشت پرده و دخالت عوامل غير فوتبالي از سمت خود بركنار شده است.
در مجموع با شرايط حاكم بر نهمين دوره ليگ برتر مي توان تصور كرد كه امسال هم همچون سالهاي گذشته شاهد تغيير و تحولات وسيعي در جمع مربيان و حتي مديران باشگاهها خواهيم بود.


 



قهرماني ايران در نهمين دوره مسابقات قهرماني آسيا 17 طلا 17نقره و 34 برنز كاراته چگونه تقسيم شد

هفت ماه تلاش فدراسيون و كادر فني تيم ملي كاراته بزرگسالان در نهمين دوره مسابقات كاراته قهرماني آسيا در شهر فوشان چين به بار نشست و ضمن خلق يك شگفتي و به جا گذاشتن يك ركورد تازه در تاريخ كاراته ايران، از تولد دوباره كاراته ايران خبر داد.
در اين رقابت ها كه به مدت سه روز از سوم تا پنجم مهرسال 1388 برگزار شد، از مجموع 68 مدال به تفكيك 17مدال طلا، 17مدال نقره و 34 مدال برنز بين 19 كشور آسيايي تقسيم شد كه سهم كاراته ايران و ژاپن هم از نظر مرغوبيت مدال و هم از نظر تعداد، به مراتب بيش از ديگر كشورها بود. مضافاً به اينكه ژاپني ها حداقل به تعداد دوبرابر ورزشكاران ايراني، كاراته كا به اين مسابقات گسيل داشته بودند. از اين نظر، قهرماني كاراته ايران در آوردگاه نهم آسيا يك ركورد محسوب مي شود.
براساس اين گزارش، در اين مسابقات دوازده كشور آسيا بدون كسب مدال مسابقات را به پايان رساندند.
گزارش كامل اين رويداد مهم آسيايي همراه با نتايج كامل در گروه مردان و سهم كشورها ازنظر كسب مدال درپي مي آيد:
1-ژاپن: 11مدال (8طلا- 3نقره)
2-جمهوري اسلامي ايران: 9 مدال (6طلا- يك نقره- 2 برنز)
3-چين: 7 مدال (3 طلا- يك نقره- 3 برنز)
4-ويتنام: 5 مدال (3نقره- 2 برنز)
5-مالزي: 11 مدال (2نقره- 9 برنز)
6-قزاقستان: 4 مدال( 2 نقره- 2 برنز)
7-چين تايپه: 2 مدال (2 نقره)
8-ازبكستان: 2 مدال (يك نقره- يك برنز)
9- برونئي: يك مدال (يك نقره)
9-كره جنوبي: يك مدال (يك نقره)
11-هند: 4مدال (4 برنز)
12-هنگ كنگ: 3 مدال (3 برنز)
13-اردن: 2 مدال (2 برنز)
14-عراق: يك مدال (يك برنز)
15-عربستان، كويت، ماكائو، ميانمار و فيليپين هركدام يك مدال برنز
دوازده كشور ديگر آسيايي از آوردگاه نهم آسيا هيچ مدالي كسب نكردند.
شرح ديدارها در گروه مردان:
كاتاي انفرادي مردان:
1-ايتارو اوكي (ژاپن) 2-چي شنگ تان (مالزي) 3-تز مان چريس چنگ (هنگ كنگ)+ سيد داوود شاهچراغي (ايران)
كاتاي تيمي مردان:
1-ژاپن: ايتارو اوكي، كنجي اوتسوماري، تاكاشي فوكودا
2-جمهوري اسلامي ايران: جمشيد خداشناس، ميلاد خدايار، سيد جمشيد حسيني
3-هند: اسوار، فايزل زين الدين، فيدليس لالوبوا
3-مالزي: چي شنگ تان، كام كاه سام، لوئنگ تزه واي
كوميته انفرادي مردان:
وزن 75كيلوگرم: سعيد فرخي (ايران)، كوماتسو هيسا (ژاپن)، شهارالدين جمال الدين (مالزي) و كاواي لي (هنگ كنگ)
وزن 55-كيلوگرم: محمد قاسمي (ايران)، فام هواي لونگ (ويتنام)، عماد محمد المالكي (عربستان) و احمد سيف (عراق)
وزن 84+ كيلوگرم: ذبيح الله پورشيب (ايران)، راك وون كيم (كره جنوبي)، اومار سياريت (هند) و عامر ابوعفيث (اردن)
وزن 67-كيلوگرم: شين چي ناگاكي (ژاپن)، رينات ساگانديكف (قزاقستان)، حسن غفاري (ايران) و عبدالله العتيبي (كويت)
وزن 60-كيلوگرم: محمدرضا غروبي (ايران)، موهد فدايي حاجي سنيف (برونئي) و داركان اسدي لوف (قزاقستان)
وزن 84-كيلوگرم: نادر جودت (ايران)، ساتوشي ايبوچي (ژاپن)، موهد هاتا محمود (مالزي) و خوجيانگ وو(چين)
شكست ژاپن و قهرماني كوميته تيمي ايران
در ديدار حساس فينال كوميته تيمي، تيم ايران مقتدرانه ژاپن، قهرمان آسيا را شكست داد و به مقام قهرماني آسيا رسيد.
تيم ملي كوميته تيمي ا يران در ديدار فينال با تركيب سعيد فرخي، فرزاد عباس زاده، حامد زيگساري، مهدي سلطاني و نادر جودت به مصاف قهرمان آسيا رفت كه در اين مسابقه توانست با حساب سه بر يك به پيروزي برسد.
در فينال كوميته تيمي «فرخي» نتيجه را واگذار كرد، حامد زيگساري به تساوي رسيد و عباس زاده، جودت و سلطاني توانستند برابر حريفان ژاپني به پيروزي برسند.
تيم ملي كاراته ايران در بخش مسابقات كوميته تيمي در رقابت هاي آسيايي 2005 ماكائو با پيروزي برابر ژاپن قهرمان آسيا شد، ولي در فينال مسابقات 2007 چين پس از دو پيروزي در نهايت با حساب سه بر دو نتيجه را به ژاپن واگذار كرد و از تكرار قهرماني بازماند.
در مسابقات سال 2009 كوميته تيمي ايران بارديگر بر تارك آسيا قرار گرفت.
رقابت هاي كاراته قهرماني آسيا با حضور 330 كاراته كار از 31 كشور در فوشان چين برگزار شد كه در نهايت تيم ژاپن در مجموع زنان و مردان به مقام قهرماني دست يافت و ايران نايب قهرمان شد. تيم مردان ايران قهرماني بلامنازع اين مسابقات را به نام خود ثبت كرد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14