(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 20 مهر 1388- شماره 19485
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
فرزند اسرائيل نباش (يادداشت روز)
سخنگوي سازمان انرژي اتمي: سوخت رآكتور تهران تأمين نشود ايران اورانيوم 20 درصد توليد مي كند
قول (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
لاريجاني در ديدار با عمار الحكيم: براي رفع مشكلات عراق از هيچ كوششي دريغ نمي كنيم
صفار هرندي: تجربيات جنگ تحميلي در جنگ نرم قابل استفاده است
تحريف تاريخ براي احياي يك خائن به اسلام و انقلاب (خبر ويژه)
دويچه وله: به اوباما جايزه دادند تا كمتر جنايت كند! (خبر ويژه)
تايم: ايران بازي اوباما را به هم ريخت (خبر ويژه)
براي جلب اعتماد ايران رزمايش با رژيم كودك كش لغو شد (خبر ويژه)
آدم كش ها را كه نبايد كشت آنها هم براي خود عقيده اي دارند! (خبر ويژه)



فرزند اسرائيل نباش (يادداشت روز)

8 سال پيش هنگامي كه جرج بوش، جنگ افغانستان را آغاز كرد و نخستين سال هزاره سوم و قرن 21- سال گفت وگوي تمدن ها- رنگ و بوي خون گرفت، جيمز وولسي رئيس سازمان CIA اعلام كرد جنگ جهاني چهارم آغاز شده است. وولسي جنگ جهاني سوم (جنگ سرد) را با فروپاشي شوروي و بلوك شرق تمام شده مي دانست و اعلام مي كرد جنگ جهاني جديد، عليه بيست و چند كشور اسلامي در خاورميانه است. بوش صراحتاً جنگ افغانستان را آغاز جنگ صليبي عنوان كرد و اين آغاز سلسله جنگ هايي براي صورت بندي طرح خاورميانه بزرگ و «قرن جديد آمريكايي» بود كه در مؤسسه نو محافظه كار آمريكن اينترپرايز از 4 سال قبل طراحي شده بود.
4 جنگ در 8 سال (عراق، افغانستان، لبنان و غزه) پيامد پروژه جاه طلبانه و مشترك آمريكايي- صهيونيستي بود اما نتيجه اي كه برجاي ماند همان جمع بندي شهريور سال گذشته «آمريكن اينترپرايز» بود: «مواضع رهبر عالي ايران، سياست جرج بوش را نابود كرد». اين تحليل، تأييد گزارش چند ماه قبل تر روزنامه هرالد تريبيون بود كه تأكيد مي كرد: «داستان اصلي و واقعي در خاورميانه امروز اين است كه تيم آمريكا تقريباً در همه جبهه ها در حال باختن به ايران است. چرا؟ جواب كوتاه اين است كه ايران، باهوش و جسور و بي باك است و آمريكا، احمق و ضعيف با متحداني سست و متفرق. آيا سؤال ديگري هم داريد؟ ... شبكه نفوذي كه ايران دور تا دور خاورميانه از عراق تا لبنان ايجاد كرده، مي تواند حتي اسرائيل را به طور جدي تهديد كند. اين يك راهبرد پيچيده بازدارندگي است. آمريكا پس از 16 سال سياست دولت هاي كلينتون و بوش، در منطقه به دام افتاده است. تيم بوش در برابر ايران نه مشوقي دارد و نه تهديدي». فقط بوش نبود كه پايان يافته بود، تماميت ماشين جنگ سخت آمريكا قفل شده بود. ضرورت جنگ نرم عليه ايران در اين روند تاريخي قطعيت يافت و به اجرا درآمد.
ذات جنگ، فرسايندگي است و جنگ نرم فرسايشي تر است. دشمن در اين جنگ خزنده و خاكستري، سراغ «اراده ها» و «روحيه ها» رفته است. او «پويايي و بالندگي و پيشرفت»، «اميد و روحيه» و «وحدت و اتحاد ملي» را نشانه رفته، با اين تفاوت كه قرار است ردپايي در اين هجوم سه جانبه بر جاي نگذارد و ميدان عمليات چنان چيده شود كه «دشمن و دشمني او انكار شود». قرار است همه رويدادهاي اين جنگ خاموش و بي صدا به خود خانواده انقلاب و ملت نسبت داده شود، كه اين فرساينده تر و روحيه سوزتر است. ديدن دشمن و هجمه آشكار او، اراده ها را براي اتحاد و مقاومت و مجاهدت جزم مي كند اما هنگامي كه نگاه هاي مراقب، از دشمني دشمن غافل و منحرف شد، ديدن درگيري ها احتمالا براي بسياري نااميدي و انفعال و فشلي و وادادگي مي آورد. اينجاست كه حتي احتمال جنگ سخت هم در نهايت تقويت مي شود.
دشمن البته محاسبه اشتباه كرده بود. درست است كه جانشين بوش ذوق زده شد و با نام بردن از فلان نامزد افراطي گفت «شجاعت او فوق العاده و مواضعش الهام بخش بود» و سايت وزارت خارجه اسرائيل با حمايت از آشوبگران اعلام كرد «آنها دنبال سرنگوني بودند نه اعتراض به انتخابات». درست است كه پل ولفوويتز معاون سابق پنتاگون و از طراحان حمله به عراق و افغانستان، از همان آقاي نامزد نام برد و گفت «او مرد بسيار شجاعي است. لازم است آمريكا با وي مستقيماً تماس بگيرد و در هر حال بهتر است او بداند كه مي تواند يك خط ارتباطي مستقيم با ما داشته باشد» و درست كه شاهزاده ناكام پهلوي گفت «راه من و ]...[ هم اكنون به يك تقاطع رسيده است» اما دشمن در حقيقت در پروژه جنگ نرم نقض غرض كرد و به جاي خواب كردن نخبگان ملت ايران، ذات كينه توز خويش را عيان كرد و عمليات كودتاي نرم، نافرجام ماند. يك ماه پس از انتخابات روزنامه آلماني دي سايت در گزارشي نوشت «هرچند غرب از راه افتادن آشوب در ايران ذوق زده شد اما حوادث پيش آمده انتظارات غرب را برآورده نكرد... 30 سال براي نظامي دين سالار كه در واقع در جهان مدرن نمي بايست وجود مي داشت عمري بلند و طولاني است اما جمهوري اسلامي باز هم وجود دارد و سقوط نكرد. اين انقلاب شبيه ساختماني ضدزلزله است و مي تواند خود را از لرزه ها جدا و آنها را مهار كند.»
هنوز اول جنگ است. دشمن با ما مي جنگد تا با ما نجنگد و بدون جنگيدن و هزينه دادن، به مقصود برسد يا لااقل امتياز بگيرد. او سراغ روحيه ها و اراده ها آمده است. با فتنه آمده است، همان كه حيرت مي آورد، و سرخورده و سردرگم و خسته مي كند تا آنجا كه افراد هدف ببرند و سپر اندازند و شيرازه سپاه مقاومت از هم بگسلد. دشمن در همين حوادث حول و حوش انتخابات - با سود جستن از غفلت خودي ها- كوشيد به ملت ايران كه حماسه مشاركت 85 درصدي را رقم زدند، چنين القا كند كه؛ اشتباه كردند به صحنه آمدند و پاي نظام خويش ايستادند. اصلا اشتباه مي كنند پاي آزادي، استقلال، جمهوري و انقلاب اسلامي خويش مي ايستند. نخبگان بيخودي به پيشرفت و بالندگي و همدلي دل خوش كرده اند. جنگ قدرت است. آنها مسلمان زرنگي هستند، كنار بكشند و در صحنه نمانند!
اين البته خواست دشمن بود و هرچه در اين 4 ماه جلو آمديم، بينش و بصيرت عمومي به ويژه نخبگان بيشتر شد هرچند كه زخم خنجر دشمن تازه است. جنگ مردم با مردم، روحانيت با روحانيت، دانشگاهي با دانشگاهي، نظام عليه نظام و نهاد عليه نهاد، پروژه دامنه داري است كه با وجود پيشرفت اوليه تا حدود زيادي لو رفت و متوقف ماند. اما پس از اين چه بايد كرد؟
القاء بدگماني به خداوند و رهبران الهي در ميدان هاي سخت، تعليم شيطان و منطق منافقين است، همچنان كه ارعاب مؤمنان و مأيوس و فشل ساختن آنها. نگاه نافذ و بصير مؤمن اتفاقاً در همين صحنه هاي دشوار است كه نصرت الهي را مي بيند. همين جاست كه برايمان مؤمن اضافه مي شود. «هنالك ابتلي المؤمنون و زلزلوا زلزالا شديداً... آنجا (در هجوم احزاب) بود كه مؤمنان آزموده شدند و زلزله شديدي متوجه آنها شد. و در همان هنگام منافقان و آنها كه در قلب هاشان بيماري است، گفتند خدا و رسولش با ما وعده نكردند جز اينكه دروغ گفتند و فريبمان دادند. و در آن هنگام گروهي از همان ها گفتند اي اهل يثرب اينجا ديگر جاي ماندن شما نيست، برگرديد. و گروهي به بهانه بي سرپناهي خانه هايشان از پيامبر اذن برگشتن از جهاد خواستند... و اگر دشمنان داخل شهر مي شدند و از آنها مي خواستند به كفر و شرك برگردند، اجابت مي كردند... در رسول خدا براي شما- براي هر كس كه به خدا و روز واپسين اميد دارد و خداوند را بسيار ياد مي كند- اسوه حسنه است. و زماني كه مؤمنان، احزاب را ديدند گفتند اين همان وعده خدا و رسول اوست و خدا و رسولش راست گفتند. و اين صحنه جز بر ايمان و تسليم آنها نيفزود. از مؤمنان، مرداني هستند كه به عهدي كه با خدا بستند، وفا كردند. پس برخي از آنها پيمان را به سر آوردند و برخي به انتظار، و هيچ تغييري در عهد خود ندادند» (سوره احزاب، آيات 11 تا 23)
به قول رودكي «اندر بلاي سخت پديد آرند- فضل و بزرگمردي و سالاري». در فتنه ها و دشواري هاست كه عيار فتوت و مردانگي تيزاب مي خورد. جاي پايمردي همين جاست. جاي صبوري است و صبوري، نه يعني سكوت، كه يعني استقامت و استواري و خروش آنجا كه بايد. اما بدون بصيرت «و علم به موضع حق» مي توان صبور بود و در آتش فتنه نگداخت و ريزش نكرد؟! اي همه نخبگان بلند پرواز! اي دورانديشان باريك بين! عمار ياسر را «فتنه صفين»- همان كه بسياري را بر زمين زد- تا عرش برد و «عمار ماندگار» كرد. عمار امانت 30 ساله اي را كه پيامبر(ص) به او سپرده بود، به هنگام ادا كرد و گفت تا عمار شد. عمار اگر در ماجراي سقيفه آن گونه كه بايد نبود اما عقبگرد نزد و پيش رفت. افزود، نه كه بكاهد. كم نگذاشت آنجا كه در آن آوردگاه غبارآلود و حيرت اندود، بارها و بارها سوار مركب شد و در حيرت و فشلي ديگران در ميان دو اردوگاه، روشنگرانه تاخت. و زبان علمدار سپاه علي عليه السلام بيش از شمشير كاري اش، سينه كفر و نفاق را دريد. سلام و رحمت و رضوان خدا بر او كه اميرمؤمنان در اشتياق و فراقش، به پهناي صورت گريست. «اين اخواني الذين ركبوا الطريق و مضوا علي الحق؟ اين عمار؟ اين ابن التيهان؟ اين ذوالشهادتين؟...».
گريزي از فتنه نيست. اين سنت الهي است تا كريمان و بزرگواران را فراز آرد و فرومايگان را به زير كشد. امير مؤمنان فرمود «خداوند شما را پناه داده و ستم روا ندارد اما پناه نداده كه شما را مبتلا نكند و نيازمايد. و بزرگ گوينده اي است پروردگاري كه فرمود ماييم مبتلاكننده». فتنه با همه تلخي هايش، فرصت است. منطق مؤمن حتي در تلخي هاي آن «ما رأيت الا جميلا» است. به تعبير خداوند در سوره توبه «و قل اعملوا فسيري الله عملكم و رسوله و المومنون... بگو عمل كنيد پس خداوند و رسول او و مؤمنان ]ائمه معصومين عليهم السلام[ رفتار شما را مي بينند. و به سوي داناي آشكار و نهان بازگردانده مي شويد و او شما را از آنچه مي كرديد باخبر مي كند».
چشم به انگشت اشاره مقتدا داشتن و منتظر و پا به ركاب بودن، باوري بلند است اگر به خطا تفسير نشود. مهيا و منتظر فرمان بودن روحيه اي والاست اگر به انفعال و سستي و بي عملي نينجامد. لازمه چنين اطاعتي، به ميدان رزم و مجاهدت درآمدن و دوچندان كوشيدن است. مقتدا را پيش فرستادن در چالش ها و سختي ها و خود در پشت او پناه گرفتن، شيوه و ديالوگ بني اسرائيل با موسي است كه پس از شنيدن فرمان مواجهه با ستمكاران «گفتند اي موسي! مردماني ستمگر در آنجا هستند و ما هرگز داخل نمي شويم تا اينكه آنها خارج شوند. اگر خارج شدند، ما داخل مي شويم... تو و پروردگارت برويد و با آنها بجنگيد، ما همين جا نشسته ايم» (سوره مائده، آيات 22 و 24).
اين منطق بني اسرائيلي است. منطق شيعي و اهل بيتي، منطق عمار و مالك است. مي خروشد و سينه و سپاه كفر و نفاق مي شكافد به امر مقتدا، و مي تازد تا آن جا كه فرمان رسد، دست نگه دار! اينجا از كندروي بايد ترسيد نه از تاختن و رزمندگي در افق نگاه مقتدا. عفو و بخشش و اغماضي هم اگر بايد، به اذن مقتدا بايد. چنان بايد بر محاربين و منافقين سخت گرفت كه خود را- چنان كه هستند- بدهكار بدانند و عذر آورند نه آنكه طلبكاري كنند. علي در برابر خصم، خشن و محكم بود مگر آنجا كه پيامبر(ص) به مصلحتي، حكمي ديگر فرمايد، و عمار و مالك به او اقتدا كردند، چندان كه شايد و بايد.
باور كنيم، باور كنيم كه جنگ است.
محمد ايماني

 



سخنگوي سازمان انرژي اتمي: سوخت رآكتور تهران تأمين نشود ايران اورانيوم 20 درصد توليد مي كند

سخنگوي سازمان انرژي اتمي اعلام كرد در صورت عدم ارائه سوخت با غناي 20 درصد از سوي طرف هاي قرارداد، ايران راساً اقدام به تامين سوخت رآكتور تهران خواهد بود.
«علي شيرزاديان» مديركل روابط عمومي سازمان انرژي اتمي در گفت وگو با ايسنا اظهار كرد: مقدار سوختي كه راكتور تهران نياز دارد بستگي به ميزان عملكرد آن، در حدود 150 الي 300 كيلوگرم است. اين راكتور اصلي ترين تامين كننده راديو داروهاي مورد نياز در كشور است و سوخت موجود آن براي مدتي بيش از يك سال و نيم كفايت مي كند.
شيرزاديان با بيان اينكه در توافق براي تامين سوخت راكتور تهران، منابع ملي، اصل است، تصريح كرد: ما براساس منافع ملي و پيشرفت هاي تكنولوژيك تصميم مي گيريم و پس از انجام گفت وگوها و بررسي هايي كه صورت مي گيرد، گزارشي فني براي تاييد و تصويب نهايي مقامات كشور تهيه خواهد شد.
سخنگوي سازمان انرژي اتمي، ادامه داد: از اين رو قرار است در نشستي كه در 27 مهرماه ميان ايران و چند كشور از جمله آمريكا، روسيه و فرانسه و آژانس برگزار مي شود درخصوص چگونگي انجام اين كار گفت وگو شود. وي تصريح كرد: ايران تكنولوژي غني سازي را به طور كامل در اختيار دارد و از اين رو با دستي پر و با قدرت پاي ميز مذاكرات خواهد نشست. سخنگوي سازمان انرژي اتمي، در پاسخ به اين سوال كه اگر قرارداد احتمالي تامين سوخت راكتور تهران در آينده به هر نحوي همانند ديگر قراردادهايي كه تاكنون اين كشورها با ايران داشته اند و لغو و يا به تاخير انداخته اند كان لم يكن بماند تكليف چيست؟ اظهار داشت: آن موقع نامه مي نويسيم و به آژانس اعلام مي كنيم كه ايران راساً اقدام به تامين سوخت رآكتور تهران خواهد كرد.
شيرزاديان همچنين گفت: از نظر اقتصادي براي ما به صرفه تر است كه سوخت راكتور تهران را بطور يكجا خريداري كنيم تا اينكه بخواهيم براي حدود 200 كيلوگرم خط توليد اورانيوم با غناي پنج درصد را براي تامين سوخت با غناي 20 درصد تغيير دهيم. از اينرو به آژانس اعلام كرديم كه به اين مقدار سوخت نياز داريم و مديركل آژانس اقداماتي را دراين باره انجام داد.
مديركل روابط عمومي سازمان انرژي اتمي، تاكيد كرد: ايران عضو آژانس است و آژانس در مذاكرات مربوط به تأمين سوخت راكتور تهران حضور دارد و اين تضميني است براي اجرايي شدن قرارداد احتمالي سوخت. اينكه چقدر آژانس توانايي دارد از توافق هايي كه در چارچوب اين نهاد بين المللي بسته مي شود دفاع كند و اجراي آن را تضمين كند به آژانس بازمي گردد. اگر فردا روزي آمريكا بخواهد در اين توافق اختلال ايجاد كند بحث ايران و آژانس نيست بلكه مربوط به آژانس و آمريكاست.
وي ادامه داد: ما به عنوان يك سازمان فني وارد اين مذاكرات مي شويم و گفت وگوها را دنبال مي كنيم. اگر توافق شكل گرفت و بعد به هر دليلي اجرا نشد بدنامي اش براي آژانس و كشورهاي برهم زننده توافق است و ايران نيز اقدام مقتضي را انجام خواهد داد.
سخنگوي سازمان انرژي اتمي، در پاسخ به اينكه در صورت اجرا نشدن توافق ايران خود اقدام به توليد سوخت با غناي 20 درصد براي رآكتور تهران مي كند، اظهار داشت: همان گونه كه پيش تر گفتيم ما خود راساً اقدام خواهيم كرد، البته اقدام ايران تحت نظارت آژانس بين المللي انرژي اتمي خواهد بود.
شيرزاديان در پاسخ به اينكه چه تضميني وجود دارد كه خود آژانس نيز بر سر توافقش بماند در حالي كه بر سر مداليته حل و فصل مسائل باقيمانده با ايران به وظايف خود عمل نكرد، تاكيد كرد: اكثريت اعضاي آژانس بر سر اينكه ايران فعاليت هايش مسالمت آميز، قانوني و همواره با همكاري آژانس بوده است توافق دارند و امكان اعمال فشارهاي سياسي شديد بر ايران و همكاري هايش در آينده با آژانس بسيار كم است. در عين حال ما به اندازه شما بدبين نيستيم، ضمن اين كه دست مان نيز از نظر فني پر است.
وي گفت: يقيناً قدم مثبت آنها اثري مثبت بر روي همكاري هاي وسيع آينده بين جهان غرب و كشورهاي در حال توسعه خواهد گذاشت، زيرا اين كشورها جمهوري اسلامي ايران را مدافع حق هسته اي خود مي دانند كه استوار در مقابل تحميل شرايط خارج از عرف هاي بين المللي ايستاده است و براحقاق حقوق مصرح خود اصرار مي ورزد.

 



قول (گفت و شنود)

گفت: تعدادي از اعضاي يك گروه سلطنت طلب كه در انتخابات رياست جمهوري براي حمايت از موسوي سنگ تمام گذاشته بودند كارشان به دعواي سخت كشيده است.
گفتم: چرا دعوا؟!...
گفت: تصور مي كردند از نتيجه آشوب ها چيزي هم به آنها مي رسد و حالا كه همه چيز را بر باد رفته مي بينند يك عده از آنها به رضا ربع پهلوي كه مشوق آنها براي حمايت از موسوي بود اعتراض دارند كه 30 سال است وعده مي دهد و هيچ اتفاقي نمي افتد!
گفتم: خانمي به همسرش گفت؛ بيا براي عوض كردن پوشك بچه به من كمك كن! همسرش جواب داد، دفعه بعد من پوشك بچه را عوض مي كنم... دفعه بعد خانمش گفت؛ حالا بيا پوشك را عوض كن، و شوهر بي معرفت جواب داد؛ دفعه بعد! همسرش با ناراحتي گفت؛ زير قولت مي زني؟ و يارو جواب داد؛ منظورم، بچه بعدي بود!

 



كيهان و خوانندگان

¤ مي خواستم از استقبال پر مهر و از جان و دل مردم خطه مازندران بويژه شهرهاي مومن و معتقد و فهيم چالوس و نوشهر از رهبر فرزانه انقلاب تشكر كنم. وقتي تصاوير اين استقبال و بارش شديد باران كه زيبايي اين استقبال را صدچندان كرده بود ديدم بي اختيار اشك شوق برچشمانم جاري شد.
يك هموطن تبريزي
¤ سركردگان كودتاي نوژه در اوايل انقلاب محاكمه و مجازات شدند چگونه است كه در مورد سران كودتاي مخملي كه جرمشان از كودتاچيان قبلي كم تر نيست هيچگونه اقدامي براي دستگيري و محاكمه آنان صورت نمي گيرد.
معتمدي
¤ آقاي هاشمي گفته كه هرگز از رهبر جدا نخواهد شد. اين نظر بسيار درستي است. اما از ايشان انتظار مي رود كه همان طور كه با رهبر هستند، با مردم هم باشند و به راي مردم در تعيين سرنوشت خود احترام بگذارند. براي اثبات احترام به راي ملت بايد راه خود را از فتنه گران جدا كنند.
ميرزاخاني
¤ از دست اندركاران روزنامه كيهان تقاضا مي كنم كه متن كامل سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع مردم ولايتمدار چالوس را كه روز چهارشنبه پيش ايراد فرمودند، چاپ كنند.
يك هموطن
¤ حدود 3 ماه است كه از انتشار خبر اعطاي وام خوداشتغالي از طريق صندوق مهر رضا(ع) براي اشخاصي كه جوياي كار هستند، گذشته است ولي متاسفانه تا به حال هيچ اقدامي از سوي مسئولين مربوطه صورت نگرفته است.
مهدي محسني از تهران
¤ به محض اينكه نماز جمعه به پايان مي رسد اتوبوس هاي شركت واحد به سرعت مسافران خود را سوار مي كنند و از محل دور مي شوند به طوري كه اين موضوع باعث دردسر و مشكل براي كساني مي شود كه بعد از نماز تمايل دارند در راهپيمايي هايي كه به مناسبت برگزار مي شود شركت كنند. لطفا بفرمائيد در روزهايي كه راهپيمايي وجود دارد برخي از اتوبوس ها ديرتر حركت كنند.
يك هموطن
¤ دولت قول داده بود كه بورس نفتي جنوب كشور را تاسيس كند لذا خواهش مي كنم كه در رابطه با اين موضوع و اينكه اين طرح به كجا رسيده مقاله يا گزارشي در كيهان درج كنيد.
احمدي از رزن
¤ پيشنهاد مي كنم روزنامه كيهان ستوني را تحت عنوان «اخلاق در قرآن و روايات» در يكي از صفحات اصلي راه اندازي كند.
يك هموطن
¤ دولت چگونه و براساس چه معياري معوقه و كليه مطالبات بازنشستگان نظامي و كشوري را نمي دهد. شما توجه كنيد پليس راهنمايي و رانندگي وقتي يك راننده متخلف را جريمه مي كند اگر مبلغ جريمه به موقع پرداخت نشود يك ماه بعد اين جريمه دو برابر مي شود يا اگر اقساط وام با يك روز تاخير پرداخت شود بدهكار بايد روز به روز جريمه بدهد، پس حق و حقوق اين همه كارمند و بازنشسته نظامي و فرهنگي كه طلبكار هستند چه مي شود؟!
اسفنجاني
¤ همانطور كه مي دانيد مدتي است كه از فصل ثبت نام دانشگاه ها گذشته اما بنده به خاطر پايين بودن حقوق دريافتي نتوانسته ام بچه هايم را ثبت نام كنم. خواهشمندم اين مشكل من را به گوش مسئولين ذيربط برسانيد. در ضمن 2سالي است كه سهام عدالت دريافت كرده ام اما تا اين مدت هيچ وجهي در قبال آن پرداخت نشده است.
عباس قلندري از شاهين دژ
¤ اخيراً سازمان آتش نشاني تهران وابسته به شهرداري در خصوص استخدام 500 نفر به ازاي ثبت نام هر نفر متقاضي اين شغل 20 هزار تومان دريافت كرده است كه تا تاريخ 16/7/88 حدود 15 هزار نفر ثبت نام كرده اند كه به طور تقريبي 300ميليون تومان مي شود. سؤال اين است كه مبلغ دريافت شده صرف چه اموري خواهد شد؟
يك شهروند تهراني
¤ 8 ماه است كه بنياد شهيد به ما گفته در يكي از بانك ها حساب باز كنيد تا حقوق بازنشستگي پدر شهيدتان را واريز كنيم اما هنوز هيچ اقدامي صورت نگرفته است. اين در حالي است كه بنيادشهيد تاكيد كرده بود مطالبات 2روزه واريز خواهد شد.
زينعلي از كرمانشاه
¤ در برنامه اي كه از راديو معارف با موضوع ازدواج پخش شد كارشناس برنامه سن ازدواج براي آقايان را 24 سال عنوان كرد ولي بايد بدانيم از منظر دين مبين اسلام همانگونه كه در رساله هاي عمليه آمده چيزي بعنوان سن ازدواج مطرح و مشخص نشده بلكه حكم دين و شرعي آن است كه اگر كسي بترسد كه در اثر ازدواج نكردن به گناه بيفتد واجب است ازدواج كند بنابراين سن مطرح نيست. لذا لازم است در برنامه هاي ديني رسانه ملي كشور از كارشناسان صاحب نظر در علوم اسلامي و آگاه به معارف دين دعوت به همكاري شود.
يك هموطن
¤ در سن 70 سالگي تمام اندوخته زندگي خود را جمع كردم و با يك صاحب بنگاه املاك سر يك دستگاه آپارتمان وارد معامله شدم ولي بعد از گذشت 3سال از آپارتمان هيچ خبري نشده است. كار به درگيري و شكايت كشيده شد. شكايت هم كرده ام ولي رسيدگي نمي كنند.
عباس نعمتي
¤ بعضي از شركت هايي كه كارهاي خدماتي وزارت آموزش و پرورش را برعهده گرفته اند قانون كار را رعايت نمي كنند بعنوان مثال به كارگر ماهيانه 80هزار تومان حقوق مي دهند و بيمه هم نمي كنند. ظاهراً هيچ نظارتي بر عملكرد اين شركت ها از سوي دولت وجود ندارد.
شريفي
¤ بعدازظهر روزهاي جمعه در خط اتوبوسراني تجريش- پايانه شهيد افشار هيچ اتوبوسي كار نمي كند. به همين دليل مسافرين اين خط بويژه مسافران عاشق زيارت امام زاده صالح به زحمت مي افتند و كسي توجهي به آنان ندارد.
علي اكبر رهپويان
¤ در ميدان تره بار طرشت، تخم مرغ بسته بندي شده شانه اي 3 هزار و 300 تومان عرضه مي شود در حالي كه قيمت همين تخم مرغ در مغازه هاي سطح شهر 2 هزار و 700 تومان بيشتر نيست مي خواهم بگويم ميادين تره بار شهرداري با سوءاستفاده از سابقه چندين ساله خود بعضاً دست به گران فروشي قانونمند مي زنند كه واقعاً جاي تعجب و تاسف دارد؟
يك شهروند
¤ اداره كل كميته امداد مازندران به پرسنل خود، كارت عابربانك ارائه نموده است. اما اين كارت ها براي پرداخت قبوض كاركرد ندارد، لطفاً رسيدگي شود.
يك شهروند
¤ در ابتداي خيابان علي آبادشمالي واقع در خزانه بخارايي قطعه زميني بصورت رها شده وجود دارد كه معلوم نيست فضاي سبز است يا چيز ديگر چون تمام گل و گياه آن خشك شده و چهره زشتي به خيابان داده است. حداقل از اين فضا براي تعريض خيابان استفاده كنند.
جمعي از اهالي محل

 



لاريجاني در ديدار با عمار الحكيم: براي رفع مشكلات عراق از هيچ كوششي دريغ نمي كنيم

رئيس مجلس شوراي اسلامي در ديدار همتاي عراقي خود دولت و ملت ايران را حامي عمده مردم عراق در فراز و نشيب هاي تاريخي خواند.
دكتر علي لاريجاني ديروز در ديدار عمارالحكيم نقش مرحوم عبدالعزيز حكيم در سالهاي سخت و دشوار اخير در عراق را بسيار برجسته خواند و افزود: مرحوم حكيم در تحكيم جايگاه شيعيان و آرامش در عراق نقش بارزي ايفا نمود.
لاريجاني در ادامه پيوندهاي فرهنگي و مذهبي فيمابين دو ملت را بسيار عميق و تاريخي خواند و افزود: علي رغم اقداماتي كه طي سالهاي اخير براي ايجاد تفرقه و جدايي ميان دو ملت ايران و عراق صورت گرفت، عمق مراودات تاريخي فيمابين همواره مانعي براي تخريب روابط دوستانه دو كشور بوده است.
وي سابقه تمدني و اهل بيت عليهم السلام و مراجع و شخصيت هاي برجسته ديني را عامل اصلي پيوند برادرانه دو ملت خواند.
رئيس مجلس شوراي اسلامي در ادامه عزم راسخ جمهوري اسلامي ايران براي حمايت از مردم، دولت و نهادهاي منتخب عراق جهت عبور از مرحله دشوار و تاريخي كنوني اين كشور را مورد تاكيد قرار داد و افزود: ايران اسلامي از هيچ كوششي براي كمك به ملت عراق جهت رفع مشكلات كنوني دريغ نخواهد كرد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي در بخش ديگري از سخنان خود وحدت و انسجام گروههاي سياسي در عراق در شرايط كنوني را يك ضرورت تاريخي دانست و بر نقش مسئولين و رهبران سياسي اين كشور براي جلوگيري از رويكردهاي تفرقه افكنانه تاكيد كرد و نقش مرجعيت در عبور از شرايط دشوار كنوني عراق را بسيار بااهميت دانست.
بر مبناي اين گزارش عمارالحكيم رئيس مجلس اعلاي انقلاب اسلامي عراق ضمن قدرداني از حمايت هاي دولت و ملت ايران از مردم عراق در شرايط دشوار گفت: كمك هاي ايران همواره عامل ايجاد صلح و امنيت در عراق بوده است.
وي نقش ايران در تثبيت آرامش در عراق را بسيار مهم و اساسي خواند. رئيس مجلس اعلاي انقلاب اسلامي عراق تقويت ارتباطات پارلماني فيمابين را بسيار مهم خواند و افزود: تعميق ارتباطات پارلماني مي تواند عرصه هاي نويني را فراروي روابط دوستانه دو كشور در تمامي زمينه ها بگشايد.

 



صفار هرندي: تجربيات جنگ تحميلي در جنگ نرم قابل استفاده است

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي دولت نهم تجربيات جنگ تحميلي و دوران دفاع مقدس را عامل مهمي در مهيا شدن براي مقابله با جنگ نرم دانست.
«محمد حسين صفار هرندي» در گفت وگو با ايرنا اظهار داشت: تجربيات جنگ تحميلي و دوران دفاع مقدس مي تواند ما را براي مقابله با جنگ نرم به خوبي مهيا بكند. صفار هرندي ادامه داد: علاوه بر استفاده از تجربيات گذشته بايد در اين صحنه دانش و آگاهي مان را براي شناخت ترفندهاي دشمن به روز كنيم ضمن آنكه بايد براي فريب نخوردن بصيرت نيروهايمان را بالا ببريم.
وي افزود: مولا اميرالمؤمنين علي(ع) فرمودند: اهل بصيرت و مقاومت و باز به تعبيري آنهايي كه طعم تعبد را چشيده باشند، همان ها هستند كه مي توانند در برابر فتنه اي كه مي توان از آن تعبير جنگ نرم را داشت، مقابله و مقاومت بكنند.
صفار هرندي در ادامه خاطرنشان كرد: گاهي جنس جنگ، سخت و از نوعي است كه در دوران دفاع مقدس تجربه كرديم و گاهي پيچيده تر مي شود و مضمون متفاوتي پيدا مي كند و آن هم همان ترتيباتي است كه دشمن از راه هاي فرهنگي با اتكا به روش هاي مشابه آن براي نفوذ در صفوف مان اتخاذ كرده است.
وي همچنين يادآور شد: مضموني كه در هر دو اين جنگ ها در سمت نيروهاي خودي در حقيقت ضرورت دارد، اطلاع رساني و آگاهي است. وي افزود: اگر ما براي نبرد در جبهه جنگ سخت، اطلاعات عمليات نداشتيم، نمي توانستيم منطقه نبرد را درست بشناسيم، از امكانات دشمن برآورد صحيح داشته باشيم، و در نتيجه نمي توانستيم با او بجنگيم و از خود دفاع كنيم و در آن جايي كه لازم است هجوم بكنيم.
وزير سابق ارشاد گفت: در جنگ نرم هم وضع به همين گونه است، ما بايد هم صحنه نبرد را بشناسيم و هم اينكه امكانات خود و امكانات دشمن را برآورد كنيم و از آنها ارزيابي صحيحي داشته باشيم.
صفار هرندي تأكيد كرد: در جنگ جديد بايد كمين هاي دشمن را به سرعت شناسايي كنيم، معبرهايي كه بايد در بحبوحه اين نبرد به سمت دشمن باز كنيم، مين گذاري هايي كه دشمن بر سر راه نيروهاي خودي انجام داده تشخيص بدهيم و براي خنثي كردن آنها برنامه ريزي داشته باشيم كه اين ها در حقيقت شباهت هاي محتوايي دو جنگ سخت و نرم است.

 



تحريف تاريخ براي احياي يك خائن به اسلام و انقلاب (خبر ويژه)

نفوذي افراطيون در دفتر تحكيم و ستاد انتخاباتي كروبي با وجود سوابق ستايش از سكولاريسم، به تمجيد و تملق هاي بلند بالا از شيخ آلت دست منافقين و مطرود حضرت امام خميني پرداخت.
رضوي فقيه در دولت اصلاحات و دوران نيمه جاني دفتر تحكيم، اين جريان اسلامي را با كمك عناصر همسو به سمت افراطي گري و اغتشاش طلبي برد. وي از افراطيون حزب مشاركت و گروهك موسوم به ملي-مذهبي خط مي گرفت و پس از انتخابات سال 84 به بهانه ادامه تحصيل به فرانسه رفت و ارتباطات تازه اي با عناصر گرداننده سايت هاي روزنت، راديو فردا، گويا نيوز و... پيدا كرد. نامبرده در انتخابات اخير رياست جمهوري در پوشش ستاد انتخاباتي و با هدف راديكاليزه كردن فعاليت هاي كروبي، وارد عرصه شد.
هرچند كه حذف پسوند «اسلامي» و تصوير حضرت امام از نام و آرم انجمن هاي اسلامي دانشجويان و دفتر تحكيم، در دوران حضور امثال رضوي فقيه انجام گرفت و حتي كار به ميزباني عناصر هتاك عليه مرجعيت (نظير آغاجري) و حمايت از مرجعيت ستيزان آشكار كشيد، اما اينك وي از آقاي منتظري به عنوان «قائد مجاهد حضرت آيت الله العظمي منتظري حفظه الله» ياد مي كند.
وي در سايت ضدانقلابي روزنت با هدف كتمان خيانت هاي منتظري و موضع انقلابي حضرت امام مي نويسد: ايشان سالها قائم مقام امام خميني بوده اند و صرفا در ماههاي پاياني حيات بنيانگذار جمهوري اسلامي آن هم با اما و اگرهاي فراوان و در فرايندي كه ابعادش هنوز به طور كامل روشن نشده، از اين مقام كنار نهاده شدند. و در واقع به خاطر حريت و پارسايي و پشت پا به قدرت از اين سمت كناره گيري كردند.(!)
وي همچنين ادعاي قرابت حضرت امام و آقاي منتظري را مطرح كرد و در توجيه «اختلاف بسيار كم موجود»! ماجرا را به وخامت جسماني حضرت امام نسبت داد! وي در عين حال مدعي شد هيچ كس بهتر از منتظري نمي تواند آيه وصل نيروهاي وفادار به آرمان هاي انقلاب باشد.
گفتني است باند مهدي هاشمي و منافقين مرتبط با بيت منتظري تلاش مي كردند به واسطه ساده لوحي ها و گارد باز نامبرده نسبت به ضد انقلاب، وي را چهره اي موجه و سياستمدار معرفي كنند اما حضرت امام در نامه معروف خطاب به منتظري نوشتند: «... از آنجا كه روشن شده است كه شما اين كشور و انقلاب اسلامي عزيز مردم مسلمان ايران را پس از من به دست ليبرال ها و از كانال آنها به منافقين مي سپاريد، صلاحيت و مشروعيت رهبري آينده نظام را از دست داده ايد... اگر شما نظر من را شرعا مقدم بر نظر خود مي دانيد- كه مسلما منافقين صلاح نمي دانند و شما مشغول به نوشتن چيزهايي مي شويد كه آخرتتان را خراب تر مي كند- با دلي شكسته و سينه اي گداخته از آتش بي مهري ها با اتكا به خداوند متعال به شما كه حاصل عمر من بوديد چند نصيحت مي كنم، ديگر خود دانيد. 1-سعي كنيد افراد بيت خود را عوض كنيد تا سهم مبارك امام بر حلقوم منافقين و گروه مهدي هاشمي و ليبرال ها نريزد. 2-از آنجا كه ساده لوح هستيد و سريعا تحريك مي شويد در هيچ كار سياسي دخالت نكنيد، شايد خدا از سر تقصيرات شما بگذرد. 3-ديگر نه براي من نامه بنويسيد و نه اجازه دهيد منافقين هرچه اسرار مملكت است را به راديوهاي بيگانه دهند. 4-نامه ها و سخنراني هاي منافقين كه به وسيله شما از رسانه هاي گروهي به مردم مي رسيد؛ ضربات سنگيني بر اسلام و انقلاب زد و موجب خيانتي بزرگ به سربازان گمنام امام زمان- روحي له الفدا- و خونهاي پاك شهداي اسلام و انقلاب گرديد؛ براي اينكه در قعر جهنم نسوزيد خود اعتراف به اشتباه و گناه كنيد، شايد خدا كمكتان كند. والله قسم من از ابتدا با انتخاب شما مخالف بودم، ولي در آن وقت شما را ساده لوح مي دانستم كه مدير و مدبر نبوديد ولي شخصي بوديد تحصيل كرده كه مفيد براي حوزه هاي علميه بوديد و اگر اين گونه كارهاتان را ادامه دهيد مسلما تكليف ديگري دارم و مي دانيد كه از تكليف خود سرپيچي نمي كنم...من با خداي خود عهد كردم كه از بدي افرادي كه مكلف به اغماض آن نيستم هرگز چشم پوشي نكنم... من بعد از خدا با مردم خوب و شريف و نجيب پيمان بسته ام كه واقعيات را در موقع مناسبش با آنها در ميان گذارم. تاريخ اسلام پر است از خيانت بزرگانش به اسلام؛ سعي كنند تحت تاثير دروغ هاي ديكته شده كه اين روزها راديوهاي بيگانه آن را با شوق و شور و شعف پخش مي كنند نگردند. از خدا مي خواهم كه به پدر پير مردم عزيز ايران صبر و تحمل عطا فرمايد و او را بخشيده و از اين دنيا ببرد تا طعم تلخ خيانت دوستان را بيش از اين نچشد. ما همه راضي هستيم به رضايت او؛ از خود كه چيزي نداريم، هرچه هست اوست. والسلام.
يكشنبه 6/1/68
روح الله الموسوي الخميني».

 



دويچه وله: به اوباما جايزه دادند تا كمتر جنايت كند! (خبر ويژه)

ترديد در غرب بر سر شايستگي رئيس جمهور 9ماهه آمريكا براي دريافت جايزه صلح نوبل ادامه دارد. در كنار ابراز ترديد و تمسخر در اين زمينه، برخي منابع ديگر مي گويند به اوباما جايزه داده شده تا شرمنده شده و جنايات بيشتري را مرتكب نشود!
دويچه وله آلمان ديروز اعلام كرد منتقدان ليبرال باراك اوباما در آمريكا مي گويند او هنوز دنباله رو بخشي از سياست هاي رئيس جمهور بي اعتبار شده (جورج دبليو بوش) است. واشنگتن پست از قول يك حقوق دان عراق مي نويسد «كميته نوبل بايد عقلش را از دست داده باشد! ما هنوز از او چيزي نديده ايم. فقط حرف و قول و قرار، بدون اقدام عملي. هنوز سربازان آمريكا در عراق مستقرند، زندان گوانتانامو تعطيل نشده و دولت اسرائيل هنوز هم مشغول ساختن شهرك در مناطق اشغالي است».
دويچه وله آلمان اضافه كرد: مخالفان از اينكه به فاصله كوتاه پس از اعلام خبر مربوط به «صلح»، رئيس جمهور آمريكا در جلسه شوراي «جنگ» افغانستان شركت كرد تا استراتژي نظامي آينده را به بحث بگذارد، به طعن آميز بودن اين موقعيت اشاره مي كنند. واشنگتن همچنين قصد دارد به كشور پاكستان حدود يك ميليارد و پانصد ميليون دلار تسليحات و ابزار جنگي بفرستد.
دويچه وله افزود: به زعم منتقدان، بيش از 9 ماه از رياست جمهوري اوباما نگذشته، اروپا قصد دارد بر سياست هاي آينده او تاثير بگذارد. در گذشته نيز كساني كه از سوي منتقدان متهم به جنايات جنگي شده اند موفق به كسب جايزه نوبل گرديده اند، از جمله هنري كيسينجر وزير امور خارجه آمريكا در كابينه نيكسون، كه او را مسئول بمباران قاليچه وار كشور كامبوج و همچنين عامل اصلي كودتاي شيلي مي دانند كه باعث سرنگوني حكومت قانوني سالوادور آلنده شد.

 



تايم: ايران بازي اوباما را به هم ريخت (خبر ويژه)

مجله آمريكايي تايم اذعان كرد ديپلماسي هوشمندانه ايران در مذاكرات ژنو، طراحي و بهانه جويي دولت اوباما را به هم ريخته است.
تايم مي نويسد: امكان تحريم هاي شديدتر عليه ايران با توجه به پذيرش پيشنهادهاي ايران از سوي چين و روسيه و برخي كشورهاي غربي، بسيار كم است. بسياري مي گفتند ايران دنبال وقت كشي است اما حقيقت عميق تر، اين است كه اگر ايران همكاري كند، لزوماً به روشي نخواهد بود كه غرب مي خواهد. درست است كه براساس پيشنهاد جديد از ساخت سلاح هسته اي جلوگيري مي شود اما پذيرش آن به معناي ناديده گرفتن خواسته غرب براي توقف غني سازي اورانيوم در ايران خواهد بود. براساس قطعنامه هاي شوراي امنيت، ايران بايد غني سازي را تعليق مي كرد اما سازمان ملل از اين ايده حمايت نمي كند چون غني سازي با پيروي از قوانين حفاظتي و پادماني براي جلوگيري از توليد سلاح اتمي، حق همه امضاكنندگان ان پي تي است.
تايم اضافه كرد: وقتي ايران اصرار دارد در مورد حقوق هسته اي خود با كسي گفت وگو نخواهد كرد، نشان مي دهد كه قصد توقف غني سازي را ندارد. آمريكا و متحدانش دنبال توقف غني سازي بودند اما با پيشنهاد جديد ايران، اوباما با تنگناي جديدي روبرو خواهد شد و آن پذيرش توانايي بالقوه ساخت سلاح هسته اي است.
تايم از قول جيم اشتاينبرگ معاون وزير خارجه آمريكا نوشت: اوباما از طريق پيشنهاد برقراري ارتباط با ايران مي خواست كه در صورت مخالفت اين كشور با خواسته بين المللي بتواند حمايت غرب براي اعمال تحريم هاي بيشتر را جلب كند. اين در صورتي قابل اجرا بود كه ايران كارشكني كند اما اگر ايران پيشنهادهايي ارائه كرد كه از نظر روسيه و چين و برخي كشورهاي اروپايي منطقي باشد، جلب حمايت براي تحريم هاي بيشتر سخت تر خواهد شد. ايران با متوقف نكردن غني سازي و در عين حال انجام اقدامات اعتمادساز، دنبال چنين بازي اي است. نه مسكو و نه چين باور نمي كنند كه ايران در حال ساخت بمب هسته اي باشد. اكنون تنگنا در اين است كه موضع تحريمي آمريكا و متحدانش غيرضروري تلقي مي شود.
تايم در پايان نوشت: ظاهراً ايراني ها به تحريم هايي كه تا به حال به اجرا درآمده بي توجه بوده اند و تا زماني كه براي اجراي اقدامات حفاظتي به منظور جلوگيري از ساخت سلاح هاي هسته اي همكاري مي كنند احتمال جلب حمايت بين المللي براي اعمال تحريم هاي شديدتر كم خواهد بود.

 



براي جلب اعتماد ايران رزمايش با رژيم كودك كش لغو شد (خبر ويژه)

دولت تركيه رزمايش مشترك هوايي با ناتو و آمريكا را به علت حضور نيروي هوايي رژيم صهيونيستي در آن لغو كرد.
به گزارش خبرگزاري قدس به نقل از خبرگزاري آلمان (DPA) مقامات آنكارا اعلام كردند چون هواپيماهاي نظامي اسرائيل مردم غزه را زير بمباران و جنايت قرار مي دهند، مانور مذكور لغو مي شود تا اتهامي متوجه تركيه نشود.
به گزارش DPA، اسرائيل هر سال در رزمايش مشترك ناتو و تركيه شركت مي كند و به آموزش خلبان هاي خود با تجهيزات جديد مي پردازد اما امسال به دليل نگراني از تاثير منفي چنين رزمايشي بر روابط با ايران، ترجيح داده، مانور مذكور را لغو كند تا ديدار رجب طيب اردوغان از تهران در آينده نزديك با انتقاد جمهوري اسلامي ايران همراه نشود.
رجب طيب اردوغان نخست وزير اسلامگراي تركيه يازدهم بهمن سال گذشته در جريان اجلاس داوس، شيمون پرز رئيس رژيم صهيونيستي را به خاطر 22روز جنايت و نسل كشي در غزه به باد انتقاد گرفت. اردوغان در آن جلسه گفته بود «وقتي پاي كشتار به وسط بيايد، شما خوب بلديد آدم بكشيد. من خوب مي دانم كه شما در سواحل، چطور بچه هاي كوچك را هدف مي گيريد و مي كشيد. تشويق اين قاتلان كودك كش، خود نوعي جنايت عليه بشريت است... آقاي پرز شما صدايت خيلي بالا مي رود. معتقدم اين بالا رفتن صدا ريشه در يك احساس رواني گناه دارد... اسرائيل به يك رژيم راهزن تبديل شده است...»
سايت وزارت خارجه رژيم صهيونيستي با اشاره به اقدام دولت تركيه در لغو رزمايش مشترك با اسرائيل نوشت: محافل اسرائيلي از اين اتفاق ابراز ناخرسندي و شگفتي مي كنند. اين رزمايش براي اسرائيل اهميت بسياري داشت از جمله به خاطر عمليات مانوري كه در مرزهاي سوريه انجام مي شد. مناسبات اسرائيل با تركيه از هنگام عمليات سرب گداخته در غزه رو به تيرگي نهاده است.

 



آدم كش ها را كه نبايد كشت آنها هم براي خود عقيده اي دارند! (خبر ويژه)

صدور حكم اعدام براي 3 تروريست از جمله يك عضو گروهك تروريستي منافقين، باعث ناراحتي نامزد معرفي شده اين گروهك براي دريافت جايزه نوبل شد. شيرين عبادي با كتمان عمليات تروريستي انجام شده از سوي اين 3 نفر مدعي شد: «عضويت در هر گروهي، در حقيقت يك نوع طرز تفكر است و نبايد سزاي آن اعدام باشد. به فرض آقاي ]محمدرضا[ علي زماني عضو گروهي باشد كه به رژيم جمهوري اسلامي اعتقادي ندارد، اين موضوع نمي تواند و نبايد مبناي صدور حكم اعدام باشد».
وي در گفت وگو با پايگاه ضد انقلابي روزنت اضافه كرد: ارتباط با گروه ها از جمله سازمان مجاهدين ]منافقين[ نيز به تنهايي نمي تواند مبناي صدور حكم مجازات براي كسي شود و عضويت در هر گروهي به معناي اعلام عقيده نسبت به اوضاع سياسي كشور است و براساس قانون اساسي، هيچ كس را نمي توان به صرف داشتن عقيده محكوم كرد».
تلاش براي كتمان جنايت3 فرد ياد شده و ادعاي مجازات آنها به خاطر «عقيده» اين پرسش را پيش مي كشد كه عبادي از كتمان حقيقت چه سودي مي برد. برخي از عناصر تروريست ياد شده فقط در يك عمليات تروريستي وحشيانه، بمبي را در حسينيه سيدالشهداي شيراز منفجر كردند كه منجر به شهادت مظلومانه 14 نفر و مجروحيت بيش از 200 تن گرديد و معلوم نيست اين چه حقوق بشر پالان كجي است كه جان تروريست ها را محترم- بلكه مصون- مي داند اما جان صدها شهروند بي گناه را بي ارزش مي شمارد. پيش از عبادي، محسن مخمل باف نيز عليه صدور حكم اعدام براي عناصر ياد شده موضع گرفته و با كتمان جنايات آنها مدعي شده بود «اعدام مردم با هر عقيده اي چه سبز، چه پادشاهي، چه كمونيستي، چه مجاهد، ظلم به انديشه و بشر است»! و اين در حالي است كه وي در سوابق خود تهديد يك كارگردان به انجام عمليات انتحاري را به خاطر نپسنديدن فيلم وي در كارنامه خود دارد!
درباره جانبداري شيرين عبادي از تروريست هاي وابسته به گروهك منافقين و انجمن پادشاهي، ذكر يك نكته خالي از لطف نيست كه اين مهره سلطنت طلب از طريق كريم لاهيجي (بغدادي) وكيل بدسابقه منافقين به الهه هيكس (شريف پور) معرفي و از آن طريق در سال 2003 نامزد دريافت جايزه صلح نوبل شد. عبادي ديروز در واكنش به معرفي اوباما به عنوان برنده جايزه نوبل گفت «اقدامات آقاي اوباما در همين مقدار هم كفايت مي كند كه برنده باشد. من با شخصيت سياسي او كاري ندارم چون خودم آدم سياسي نيستم اما او عضوي از خانواده نوبليست هاي صلح شده و براي گفت وگو با اين جنبه از شخصيت او ابايي ندارم».

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14