(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 20 مهر 1388- شماره 19485
 

تركيه رزمايش مشترك با آمريكا و ناتو را به دليل حضور اسرائيل لغو كرد
چين از واشنگتن خواست مذاكرات هسته اي با كره شمالي را از سر بگيرد
ابتكار در باغ وحش غزه
حماس: تا موضع محمود عباس تغيير نكند توافقنامه آشتي ملي را امضا نمي كنيم
از سوي رهبر جنبش الحوثي مطرح شد اعلام آمادگي شيعيان الحوثي براي پايان دادن به جنگ صعده
تظاهرات مردم عراق در حمايت از توصيه هاي انتخاباتي آيت الله سيستاني
پيمان ليسبون به امضا ي رئيس جمهور لهستان رسيد
پس از ديدار وليد جنبلاط سيدحسن نصرالله: تشكيل دولت جديد توطئه دشمنان را خنثي مي كند
دولت افغانستان از مذاكرات پنهان اوباما با تروريست هاي طالبان پرده برداشت
پايان عمليات خونين در راولپندي 36 گروگان پاكستاني آزاد شدند
دفاع 55 كشور جهان از حق سوريه بر بلندي هاي اشغالي جولان
19 شهيد و 81 مجروح در سلسله انفجارهاي عراق



تركيه رزمايش مشترك با آمريكا و ناتو را به دليل حضور اسرائيل لغو كرد

تركيه رزمايش هوايي مشترك اين كشور با آمريكا و ناتو را به خاطر حضور نيروهاي اسرائيلي در آن و جنايت صهيونيست ها در غزه لغو كرد.
به گزارش خبرگزاري قدس به نقل از خبرگزاري آلمان، مقامات ترك در پيامي به اسرائيلي ها اعلام كردند به دليل اينكه رژيم صهيونيستي همان جنگنده هايي را كه مردم غزه را بمباران كرده بود به اين مانور خواهد آورد از برگزاري رزمايش به طور كلي منصرف شده اند.
خبرگزاري آسوشيتدپرس نيز با تاييد خبر فوق اعلام كرد، دولت تركيه تصميم دارد با تغيير ليست كشورهاي شركت كننده در رزمايش مشترك هوايي اسرائيل را به دليل جناياتش در غزه از شركت در اين رزمايش محروم سازد.اين رزمايش كه ششمين تمرين مشترك نيروهاي تركيه با ناتو به حساب مي آمد تا مدت نامعلومي به تعويق افتاد.

 



چين از واشنگتن خواست مذاكرات هسته اي با كره شمالي را از سر بگيرد

چين خواستار مذاكرات سازنده واشنگتن با پيونگ يانگ به منظور حل بن بست موضوع هسته اي كره شمالي شد.
به گزارش «پرس تي وي»، «ون جيابائو»، نخست وزير چين در بازگشت از سفر سه روزه اش به كره شمالي، پس از حضور در يك كنفرانس خبري در پكن گفت: «پيونگ يانگ» خواستار بازگشت به مذاكرات شش جانبه است كه سال گذشته از آن خارج شد و واشنگتن نبايد اين فرصت را از دست بدهد. وي موافقت آمريكا با اين درخواست كره شمالي را باعث حل بن بست هسته اي اين كشور دانست.
گفتني است پيونگ يانگ تاكيد كرد ه است تا زماني كه آمريكا دست از سياست هاي خصمانه خود عليه اين كشور برندارد، به سياست هاي هسته اي خود همچنان ادامه خواهد داد.در مذاكرات شش جانبه،كره شمالي، آمريكا، ژاپن، روسيه، چين و كره جنوبي حضور دارند.

 



ابتكار در باغ وحش غزه

اگرچه تأسف آور است، اما خوب، دست كم نبوغ فلسطيني ها را در شاد كردن دل كودكان معصوم شان مي رساند كه سال هاست جز درد و رنج و حملات وحشيانه صهيونيست ها به سرزمين و خانه هايشان چيز ديگري نديده اند! 2 «گورخري» كه در تصوير بالا مي بينيد، در واقع 2 «خر» بينوا بيشتر نيستند كه «محمود برغوتي»، صاحب «باغ وحش شادي» غزه آنها را به رنگ «گورخر»ها درآورده تا دل بچه ها را شاد كند چرا كه، «گورخر»هاي اصلي - مثل اكثر ديگر حيوانات اين باغ وحش -زمستان گذشته در جريان حمله اسرائيلي ها از گرسنگي مرده اند و صاحب آنها هم با توجه به گراني اين حيوانات موفق نشده از طريق تونل هاي زيرزميني جايگزيني برايشان وارد كند. اين است كه، او به جاي پرداخت 20 هزار يورو بابت خريد «گورخر» جديد، تصميم گرفته است 450 يورو صرف خريد يك «خر» خوب و سالم بكند و در اصل با يك تير دونشان بزند.
¤ سرويس خارجي كيهان

 



حماس: تا موضع محمود عباس تغيير نكند توافقنامه آشتي ملي را امضا نمي كنيم

جنبش حماس اعلام كرد به دليل موضع تشكيلات خودگردان فلسطين درباره گزارش گلدستون توافقنامه آشتي ملي را امضا نخواهد كرد.
به گزارش شبكه خبري العالم «سامي ابوزهري» سخنگوي جنبش حماس تأكيد كرد وضعيت فعلي در داخل فلسطين براي امضاي توافقنامه آشتي ملي مناسب نيست. وي افزود: مسئولان مصري موضع جنبش حماس را درك كرده اند زيرا اين تشكيلات خودگردان و محمود عباس است كه با اتخاذ موضعي غيرقابل قبول درباره گزارش ضد اسرائيلي گلدستون جو آشتي ملي را خدشه دار كرد.
ابوزهري گفت، مقامات مصري ضمن منطقي و قابل قبول دانستن دلايل حماس براي امضا نكردن توافقنامه آشتي ملي پيشنهاد كردند كه طرح جديدي را براي برون رفت از اين بحران جديد ارائه دهند كه حماس با بررسي آن پاسخ نهايي خود را به طرف مصري ابلاغ خواهد كرد.سخنگوي حماس همچنين خاطرنشان كرد، موضع اخير تشكيلات خودگردان در زمينه به تعويق افتادن بررسي گزارش گلدستون در شوراي حقوق بشر سازمان ملل كه به جنايات رژيم صهيونيستي رسيدگي مي كرد همه تلاش ها را ناكام گذاشت و اوضاع را به نفع اين رژيم تغيير داد.
عزت الرشق عضو دفتر سياسي حماس نيز با اشاره به اينكه حماس هيچگاه به خشم و انزجار عمومي ملت فلسطين و ديگر ملت هاي عربي و اسلامي و نيز تمامي آزادگان جهان در قبال موضع اخير محمود عباس درباره گزارش گلدستون پشت نخواهد كرد، اظهار داشت، اين جنبش بر لزوم به تعويق انداختن تاريخ امضاي توافقنامه آشتي ملي ميان گروه هاي فلسطيني اصرار دارد.
وي افزود: «ما خطاب به مقامات مصري اعلام كرديم كه در وضعيت كنوني نمي توانيم با محمود عباس بر سر يك ميز بنشينيم؛ چرا كه اين مسأله به معناي بي توجهي به خشم و انزجار عمومي نسبت به موضع اخير عباس درقبال گزارش گلدستون است و براي جلوگيري از اين وضعيت، لازم است كه امضاي توافقنامه آشتي ملي را تا مدتي به تعويق بيندازيم و عباس نيز به نوبه خود از ملت فلسطين عذرخواهي كند و با اتخاذ برخي اقدامات، اشتباهات خود در حق آرمان ملي فلسطينيان را جبران كند تا بعد از آن بتوان درباره تاريخ مناسب آشتي ملي تصميم گيري كرد.»
اين عضو دفتر سياسي جنبش حماس در ادامه اظهارات خود تأكيد كرد كه بررسي بازتاب و تأثيرات گزارش گلدستون و موضع خفت بار اخير عباس بر مسأله آشتي ملي محور اصلي مذاكرات هيئت جنبش حماس با مقامات مصري را تشكيل مي داد و ما در اين ديدار ضمن تأكيد بر پايبندي جنبش حماس به موضع خود در قبال آشتي ملي كه آن را يكي از منافع ملي فلسطينيان مي داند، خواستار به تعويق افتادن تاريخ امضاي توافق آشتي ملي شديم.
وي با اشاره به ارائه راهكارهاي مشترك از سوي هيئت جنبش حماس و طرف ميانجي مصري خاطرنشان كرد كه اين راهكارها در حال حاضر در دست بررسي هستند و ما به رايزني هاي خود با طرف مصري تا زمان تعيين تاريخ جديد آشتي ملي ادامه خواهيم داد.
«صلاح البردويل» از ديگر رهبران جنبش حماس نيز از احتمال موكول شدن تاريخ برگزاري نشست امضاي توافق آشتي ملي به بعد از عيد قربان خبر داد.
اظهارات و مواضع جنبش حماس درباره توافقنامه آشتي ملي در شرايطي صورت مي گيرد كه جنبش فتح با تاكيد بر بي ارتباط بودن مسئله آشتي ملي و گزارش گلدستون، حماس را به بهانه جويي براي خودداري از آشتي ملي متهم كرد.
«بسام زكارنه» عضو شوراي انقلابي جنبش فتح در اين باره گفت، جنبش فتح گفت وگو را تنها راه برقراري آشتي ملي در فلسطين مي داند.
گفتني است در پي اقدام غيرقابل توجيه ابومازن رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين در به تاخير انداختن گزارش گلدستون درباره جنايات جنگي رژيم صهيونيستي در جنگ 22 روزه غزه كه با موجي از خشم و نارضايتي در ميان مردم فلسطين از ابومازن همراه شده است، حماس و ديگر گروه هاي مبارز فلسطيني خواستار به تاخيرافتادن برگزاري نشست آشتي فلسطين در قاهره شدند.
«احمد ابوالغيط» وزير خارجه مصر اخيرا اعلام كرده بود كه توافق آشتي ملي فلسطين روز 26 ماه جاري ميلادي (چهارم آبان) امضا خواهد شد.
به دنبال افزايش انتقاد عليه تشكيلات خودگردان به دليل تعليق گزارش گلدستون مصر پيشنهاد داده است تا به منظور جلوگيري از تكرار چنين اموري، يك بند ديگر به توافقنامه آشتي ملي مبني بر ايجاد يك مرجعيت سياسي در فلسطين اضافه شود.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از پايگاه خبري «الجزيره»، منابع آگاه فلسطيني اعلام كردند: دولت مصر با حفظ بندهاي مندرج در توافقنامه آشتي ملي فلسطين پيشنهاد داده است كه يك مرجعيت سياسي در فلسطين متشكل از رهبران تشكيلات خودگردان در كرانه باختري و دبيران كل گروه هاي مختلف فلسطيني ايجاد شود تا درباره هر طرح و پيشنهاد سياسي كه به فلسطين ارائه مي شود، تصميم گيري كند و درباره اين طرح ها و پيشنهادها يك توافق داخلي حاصل شود.
در تازه ترين نظرسنجي در فلسطين نيز اكثر فلسطيني ها اعلام كردند كه تشكيلات خودگردان فلسطين درباره گزارش گلدستون دچار اشتباه شده است. اكثر شركت كنندگان در اين نظرسنجي معتقد بودند كه تصميم تشكيلات خودگردان در نتيجه اعمال فشارهاي خارجي بوده است.
از سوي ديگر، منابع خبري با اشاره به رسوايي اخير تشكيلات خودگردان در زمينه تأخير در بررسي گزارش گلدستون از احتمال استعفاي ابومازن خبر مي دهند.
به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از روزنامه الشروق مصر، «محمود عباس» كه خود را در برابر انتقادات گروه ها و شخصيت هاي فلسطيني و عرب تنها يافته است، با انتقاد از نزديكان خود در اين زمينه در فكر استعفا از سمت خود است.بر اين اساس ابومازن انتظار داشته است كه مقامات تشكيلات خودگردان و جنبش فتح وي را در برابر آماج انتقادات فلسطيني و عربي تنها نگذاشته و از او حمايت كنند.از سوي ديگر، ابومازن از برخي سران عرب نيز كه قبل از اتخاذ تصميم تاخير در گزارش گلدستون با آنان مشورت كرده و پس از آن وي را حمايت نكرده اند، به شدت شاكي است.

 



از سوي رهبر جنبش الحوثي مطرح شد اعلام آمادگي شيعيان الحوثي براي پايان دادن به جنگ صعده

شيعيان صعده روز شنبه با صدور بيانيه اي آمادگي خود را براي حل بحران يمن در چارچوب گفت وگوهاي ملي اعلام كردند.
به گزارش شبكه خبري «العالم»، جنگجويان الحوثي در بيانيه خود با اشاره به درخواست سازمان ها و نهادهاي داخلي و بين المللي براي پايان دادن به بحران موجود در كشور، طرح نجات ملي را كه از سوي هيئت گفت وگو هاي ملي ارائه شده بود، مورد تاكيد قرار دادند.
به گفته الحوثي ها، اين طرح مي تواند راه حلي براي برون رفت از بحران موجود در كشور باشد، در حالي كه ماه گذشته كميته امنيتي يمن پيشنهاد آتش بس ارائه شده از سوي «عبدالملك الحوثي» را به اين دليل كه پيشنهاد جديدي در آن نيست، رد كرد.
عبدالملك الحوثي رهبر الحوثي ها در اين بيانيه خاطرنشان كرد كه طرح «نجات ملي» حاوي پيشنهادات جديد و مفيدي در مورد رفع بحران هاي كشور از جمله جنگ در صعده است و براساس آن مي توان در چارچوب خاص با طرف هاي ذيربط براي حل مشكلات گفت و گو و مذاكره كرد.
به گفته الحوثي، وضعيت اسفبار كشور كه روز به روز نيز بدتر مي شود، به دليل سوءرفتار مسئولان است كه همه امكانات و مصالح كشور را در جهت تقويت قدرت خود به كار گرفته اند.
از سوي ديگر، شبكه خبري «العربيه» نيز گزارش داد، دولت يمن از پيشنهاد رهبر الحوثي ها براي گفت وگو و مذاكره استقبال مي كند ولي آن را مشروط بر پذيرفتن شرط هاي شش گانه علي عبدالله صالح رئيس جمهور يمن مي داند.
در همين حال، نيروهاي امنيتي يمن در ادامه حملات خود به مناطق شيعه نشين شمال اين كشور از كشته شدن دست كم 100 نفر و زخمي شدن 200 نفر در دو روز گذشته خبر دادند.
ارتش يمن ادعا كرد اين تعداد را كه قصد داشتند به مواضع نظاميان نفوذ كنند، كشته و زخمي كرده است، اما منابع غيردولتي هنوز اين اخبار را تائيد نكرده است.
اين در حالي است كه منابع محلي در صعده روز شنبه از احتمال گسترش جنگ به استان هاي همجوار صعده ابراز نگراني كردند.
به گفته منابع غيردولتي يمن، درگيري هاي روز شنبه بين ارتش و شبه نظاميان الحوثي باعث تسلط شيعيان صعده بر ارتفاعات مشرف بر استان «رازح» در غرب منطقه شده است. همچنين شبه نظاميان شيعه استان صعده روز گذشته از كشته شدن دو سرباز يمني بر اثر اصابت گلوله در زد و خوردهاي عصر روز شنبه خبر دادند. روزنامه هاي يمن نيز روز يكشنبه از راي پارلمان اين كشور براي سلب مصونيت پارلماني از يحيي الحوثي برادر فرمانده الحوثي ها خبر دادند.

 



تظاهرات مردم عراق در حمايت از توصيه هاي انتخاباتي آيت الله سيستاني

هزاران نفر در پايتخت و شهرهاي بزرگ عراق در حمايت از مكانيسم انتخاباتي «فهرست باز» و دستورات آيت الله سيستاني دراين مورد، تظاهرات كردند.
به گزارش واحد مركزي خبر، هزاران نفر از مردم عراق به حمايت از دستورات مرجع ديني شيعيان (آيت الله سيدعلي سيستاني) در مورد برگزاري انتخابات در چهارچوب «فهرست باز» تظاهرات كردند. دراين تظاهرات كه در شهرهاي بغداد، بصره، العماره و ساير شهرهاي بزرگ برگزارشد، مردم از مجلس خواستند لايحه «فهرست باز» را رد كند. در صورتي كه اين فهرست تاييد شود، در روز رأي گيري (26 دي) رأي دهندگان عراقي به جاي كانديداها به احزاب و گروهها رأي خواهند داد. جمعه گذشته نيز عبدالمهدي كربلايي، نماينده آيت الله سيستاني و امام جمعه كربلا، با فهرست بسته مخالفت كرد.
شركت كنندگان در راهپيمايي هاي ديروز اعلام كردند درصورت چشم پوشي مجلس و دولت از مطالبات مرجعيت و تصويب مكانيسم «فهرست بسته» طايفه گرايي و درگيري هاي قومي به كشور برمي گردد و آنها نيز در رأي گيري مشاركت نخواهندكرد. تظاهر كنندگان همچنين به كمبود خدمات عمومي در كشور اعتراض كردند.
نمايندگان پارلمان عراق طي روزهاي آينده درصدد ايجاد تغييراتي در قانون انتخاباتي سابق هستند كه تعيين نوع فهرست انتخاباتي و افزايش شمار نمايندگان پارلمان به 311 نفر متناسب با تراكم جمعيت، از جمله اين اصلاحات است. مجلس عراق هم اكنون 275 نماينده دارد.
خبر ديگر از عراق اينكه، سازمان پيمان آتلانتيك شمالي (ناتو) رسما در بغداد مقر جديدش را افتتاح كرد. وزيردفاع عراق دراين رابطه گفت مسئوليت نيروهاي ناتو، آموزش نظاميان و ارائه مشاوره به نيروهاي امنيتي عراق است.

 



پيمان ليسبون به امضا ي رئيس جمهور لهستان رسيد

رئيس جمهور لهستان با امضاي پيمان ليسبون روند تصويب اين پيمان از سوي كشورش را تكميل كرد.
به گزارش فارس، «لخ كاچينسكي» رئيس جمهور لهستان شنبه شب طي مراسمي در كاخ رياست جمهوري اين كشور در ورشو، پيمان ليسبون را امضا كرد. پيش از اين پارلمان لهستان اين پيمان را تأييد كرده بود و نهايي شدن آن نيازمند امضاي رئيس جمهور بود.
با امضاي پيمان ليسبون از سوي لهستان، حال اين پيمان براي نهايي شدن نيازمند امضاي رئيس جمهوري چك است. اجرايي شدن پيمان ليسبون به دليل پيروي اتحاديه اروپا از الگوي «ساختار منسجم» نيازمند تصويب آن از سوي همه اعضا است. روزنامه فرانسوي «نوول آبزرواتور» نوشت، جمهوري چك براي امضاي پيمان ليسبون شرايطي تعيين كرده است.«فردريك راين فلد» نخست وزير سوئد كه كشورش هم اكنون رياست دوره اي اتحاديه اروپا را برعهده دارد، در پي گفت وگو با «واتسلاو كلاوس» رئيس جمهور چك اعلام كرد: «كلاوس در پي امضاي ليسبون از سوي لهستان شرايط جديدي را براي تصويب اين پيمان تعيين كرده است و قصد دارد متني دو عبارتي را به عنوان ضميمه به پايان اين پيمان اضافه كند.»
وي افزود: «تا جايي كه من مي دانم ضميمه درخواستي به «منشور حقوق اساسي» اتحاديه اروپا مربوط مي شود.»
نخست وزير سوئد تصريح كرد: «رئيس جمهور چك همچنين مي خواهد كه شوراي اروپا درباره اين يادداشت نظر خود را اعلام كند.»راين فلد در پايان گفت: «من به كلاوس گفتم كه اين پيام بدي در زماني بد است.»
پيمان ليسبون قرار است جايگزين قانون اساسي اتحاديه اروپا شود.

 



پس از ديدار وليد جنبلاط سيدحسن نصرالله: تشكيل دولت جديد توطئه دشمنان را خنثي مي كند

دبيركل حزب الله لبنان بر لزوم تشكيل هرچه سريع تر دولت جديد لبنان تأكيد كرد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران، سيدحسن نصرالله در ديدار وليد جنبلاط رئيس حزب سوسياليست و رهبر دروزي هاي لبنان تأكيد كرد، شكل گيري دولت جديد در سريع ترين زمان ممكن تنها راه مقابله با توطئه هاي بيگانگان است.
سيدحسن نصرالله و وليد جنبلاط در اين ديدار به بررسي اوضاع كلي لبنان و منطقه و بويژه مسئله تشكيل دولت جديد پرداختند و بر لزوم حل و فصل تمامي موانع پيش روي تشكيل دولت جديد در سريع ترين زمان ممكن تأكيد كردند.
همچنين اين دو مقام لبناني از نشست سران سوريه و عربستان استقبال كرده و آنرا تحولي مثبت در همكاري هاي عربي مشترك توصيف كردند.
سيدحسن نصرالله و وليد جنبلاط به مسئله بيت المقدس و خطراتي كه اكنون مسجدالاقصي را از سوي اسراييل تهديد مي كند پرداخته و اظهار داشتند كه اقدامات اسراييل در برابر بي توجهي جامعه جهاني شدت بيشتري يافته است.
در اين ديدار سران دو حزب به بررسي ديدارها ميان شخصيت هاي ديني شيعه و دروزي و كميته مشترك ميان دو طرف پرداخته و بر ادامه رايزني ها و تحكيم فضاي مذاكرات در داخل لبنان توافق كردند.
منابع خبري لبنان نيز از سفر سعدالدين حريري به عربستان به منظور ديدار با ملك عبدالله بن عبدالعزيز پادشاه اين كشور خبر دادند.
به گزارش منابع خبري لبنان، حريري بعد از اين سفر فوراً دور جديد رايزني ها براي تشكيل دولت را آغاز خواهدكرد.
در همين رابطه «امين توفيق مهنا» نايب رئيس حزب قومي، سوري لبنان تشكيل كابينه وحدت ملي در اين كشور را تنها راه خارج شدن لبنان از دايره بحران دانست. وي افزود، كابينه آينده لبنان بايد با حضور همه طرف هاي لبناني تشكيل شود تا همه باهم بتوانند با تشريك مساعي كشور را از بحران خارج سازند.
علامه محمدحسين فضل الله از مراجع شيعه لبنان نيز بر ضرورت حل مسئله شيعيان اخراجي از امارات متحده عربي تأكيد كرد.
وي در ديدار با گروه دولتي اماراتي، لبناني با اشاره به اينكه لبنان هيچ گونه مشكل سياسي يا امنيتي با امارات ندارد افزود، مسلمانان شيعه بر امنيت، پيشرفت و شكوفايي امارات تأثير خوبي داشته و دارند.

 



دولت افغانستان از مذاكرات پنهان اوباما با تروريست هاي طالبان پرده برداشت

دولت افغانستان ضمن افشاي مذاكرات سري ميان واشنگتن و طالبان، اين رويداد را مغاير با منافع ملي اين كشور دانست.
به گزارش واحد مركزي خبر «محمد صديق شكري»، وزير ارشاد دولت افغانستان، از وجود مذاكرات سري ميان واشنگتن و گروهك طالبان خبر داد. شكري گفت: آمريكا شماري از سران طالبان را براي مذاكره برگزيده و دولت افغانستان را در اين مذاكرات شركت نداده است. وي افزود: بي شك، به حاشيه راندن دولت افغانستان در هرگونه مذاكرات آينده، به سود منافع ملي كشور نخواهد بود. به گفته وي، آمريكا از تعدادي از سران طالبان كه در جنگ عليه نيروهاي خارجي شركت نداشته اند خواسته است در روند سياسي افغانستان مشاركت داشته باشند.
خبرگزاري مهر نيز از افغانستان گزارش داد، «عبدالرحيم وردك» وزير دفاع اين كشور، در مجلس نمايندگان گفت: هزاران نظامي خارجي در افغانستان حضور دارند و تنها همين مسئله باعث قدرت گرفتن طالبان و افزايش فعاليت هاي تروريستي آنان شده است.
وي اظهار داشت: دشمن تغيير شكل داده و به تعداد آنها افزوده شده است، آنان به سلاح هاي پيشرفته اي دسترسي پيدا كرده اند و در حملات، از تاكتيك هاي جديد استفاده مي كنند.
اين در حالي است كه ژنرال «استنلي مك كريستال» فرمانده نيروهاي ناتو در افغانستان، خواستار اعزام 60 هزار نظامي جديد به اين كشور شده است.
خبر ديگر اينكه، در تازه ترين درگيري ها ولايت هاي زابل، وردك، قندهار و پكتيكا، 23 جنگجوي طالبان كشته شدند.

 



پايان عمليات خونين در راولپندي 36 گروگان پاكستاني آزاد شدند

نيروهاي دولتي پاكستان طي يك عمليات گسترده در راولپندي، توانستند كنترل كامل مقر اصلي ستاد فرماندهي ارتش را به دست گيرند و 39گروگان را از دست شبه نظاميان طالبان نجات دهند.
به گزارش واحد مركزي خبر، صبح ديروز نيروهاي دولتي پاكستان توانستند كنترل كامل مقر فرماندهي ارتش پاكستان را در راولپندي به دست بگيرند. به گفته ژنرال «اطهر عباس»، نيروهاي امنيتي طي عمليات خود، ساختمان اشغال شده توسط شبه نظاميان را از دست آنها خارج ساختند و 39 گروگان را آزاد كردند. اطهر عباس گفت، در اين عمليات، سه گروگان و چهار شبه نظامي كشته شدند. عمليات روز شنبه نيز به مرگ چهار شبه نظامي، شش نيروي دولتي و غير نظامي انجاميده بود. اسلام آباد، طالبان را مسئول اين عمليات اعلام كرد.

 



دفاع 55 كشور جهان از حق سوريه بر بلندي هاي اشغالي جولان

نمايندگان بيش از 55 كشور جهان در همايش بين المللي جولان، بر حق بازگشت بلندي هاي اشغالي جولان به سوريه از چنگال نيروهاي اشغالگر رژيم صهيونيستي تاكيد كردند.
به گزارش خبرگزاري ها، در اين همايش دو روزه كه از روز شنبه به ابتكار مركز عربي و بين المللي همبستگي و هيئت آزادسازي جولان برگزار شده بود 1428 شخصيت از 55 كشور جهان مشاركت داشتند.
جلب توجه جهان به مسئله جولان و استفاده از تمامي ابزارها براي آزادسازي جولان و تلاش براي تقويت حق سوريه براي استفاده از تمامي امكانات در راستاي آزادسازي جولان و اينكه آزادي جولان مقدمه اي براي آزادي تمامي اراضي اشغالي عربي باشد از مهمترين اهداف برگزاري اين همايش دوروزه بود.
اين همايش با حضور بشاراسد رئيس جمهور سوريه در شهر قنيطره سوريه آغاز به كار كرد و شخصيت هاي بين المللي در اين همايش تاكيد كردند كه رژيم صهيونيستي بايد هرچه سريع تر بلندي هاي اشغالي جولان را به سوريه بازگرداند.
معاون دبيركل حزب بعث سوريه طي سخناني در اين همايش اظهار داشت، از هيچ تلاشي براي آزادسازي بلندي هاي جولان چشم پوشي نمي كنيم چرا كه اين مسئله از نظر سوريه يك مسئله ملي و قومي محسوب مي شود.
رمزي كلارك وزير دادگستري سابق آمريكا نيز طي سخناني در اين نشست تحريم اقتصادي و سياسي رژيم صهيونيستي را به دليل طفره روي هاي رژيم صهيونيستي در قبال تحقق صلح در خاورميانه خواستار شد.گفتني است رژيم صهيونيستي در ژوئيه 1967 بلندي هاي جولان را به اشغال خود درآورده است و به بهانه هاي مختلف از تخليه اين اراضي خودداري مي كند.

 



19 شهيد و 81 مجروح در سلسله انفجارهاي عراق

منابع امنيتي عراق از وقوع سه انفجار در شهر »الرمادي » عراق خبر دادند كه رويهم رفته 19 كشته و بيش از 81 زخمي برجاي گذاشت.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، منابع امنيتي عراق اعلام كردند، ظهر روز گذشته شهر »الرمادي« عراق شاهد وقوع سه انفجار بود كه روي هم 19 شهيد و 81 مجروح بر جاي گذاشت. يكي از اين انفجارها درنتيجه عمليات انتحاري و در مقابل بيمارستان اين شهر روي داد.بر اساس اين گزارش، در انفجار دو خودروي بمب گذاري شده در پاركينگي در مقابل ساختمان استانداري شهر الرمادي دست كم 17 نفر كشته و 77 نفر ديگر زخمي شدند. يك منبع امنيتي عراق نيز در اين باره گفت حدود 80 درصد زخمي شدگان اين انفجار از نيروهاي پليس هستند و حال 10 درصد از آنها وخيم است. وي با اشاره به آتش گرفتن سه خودروي ديگر در اين دو انفجار گفت: پس از وقوع انفجار نخست نيروهاي امنيتي و آتش نشان ها در محل حاضر شده و مشغول بيرون آوردن اجساد بودند كه انفجار دوم روي داد. بين انفجار اول و دوم تنها چند دقيقه فاصله بود.
يك فرد انتحارگر نيز با يك دستگاه خودروي بمب گذاري شده قصد يورش به بيمارستان الرمادي را داشت كه با ممانعت نيروهاي حفاظتي روبرو شد و به همين دليل خودرو را منفجر كرد. اين حادثه نيز به كشته شدن دو نفر از نيروهاي حفاظتي و زخمي شدن 4 نفر ديگر منجر شد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14