(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 25 مهر 1388- شماره 19487
 

رئيسي: دادگاه ويژه روحانيت بايد به اتهامات كروبي رسيدگي كند
فرمانده انتظامي تهران بزرگ خبر داد افزايش ايستگاه هاي پليس در پايتخت
حادثه رانندگي در محور طبس- مشهد10 كشته بر جاي گذاشت
اقدامات پليس براي توقيف خودرو رانندگان پرخطر تشديد شد
دادستان تهران اعلام كرد آزادي يكي ديگر از متهمان حوادث پس از انتخابات
در درگيري با اشرار 3 مامور نيروي انتظامي در هرمزگان به شهادت رسيدند
جواب منفي به خواستگار 3 نفر را به كشتن داد
نجف پايتخت فرهنگي جهان اسلام مي شود
آيات قرآن بر روي بدن كودك داغستاني
بچه هاي شگفت انگيز
بشقاب پرنده ابري در مسكو



رئيسي: دادگاه ويژه روحانيت بايد به اتهامات كروبي رسيدگي كند

معاون اول رئيس قوه قضائيه گفت: دادگاه ويژه روحانيت در صورت وقوع جرم بايد به اتهامات كروبي رسيدگي كند.
حجت الاسلام والمسلمين سيدابراهيم رئيسي در گفت وگو با ايرنا افزود: دستگاه قضايي به طور جدي پيگير اتهامات مهدي كروبي است.
وي بدون توضيح بيشتر در اين باره، تأكيد كرد: رسيدگي به اتهامات كروبي مربوط به دادگاه ويژه روحانيت است و هيئت سه نفره نيز پيشتر نظر خود را در اين خصوص اعلام كرده است.
معاون اول قوه قضائيه و عضو هيئت سه نفره نظارت بر رسيدگي به حوادث پس از انتخابات رياست جمهوري قبلا از حضور مهدي كروبي در جلسه اين هيئت خبر داده و گفته بود كه نتايج اين جلسه براي اطلاع عموم اعلام خواهد شد.
رئيسي همچنين اعلام كرده بود كه خود هيئت به پرونده رسيدگي نمي كند و تنها رسيدگي قانونمند، عادلانه، سريع و دقيق به اتهامات در مراجع ذيصلاح را پيگيري مي كند.

 



فرمانده انتظامي تهران بزرگ خبر داد افزايش ايستگاه هاي پليس در پايتخت

فرمانده انتظامي تهران بزرگ با موثر دانستن مشاركت و تعامل مردم با پليس براي حفظ امنيت تاكيد كرد: برنامه هاي ما گسترش ايستگاه هاي پليس در محلات است.
به گزارش مهر، سردار عزيزالله رجب زاده در بازديد از نمايشگاه سركلانتري سوم تهران بزرگ واقع در فرهنگسراي پايداري قلهك گفت: برنامه هاي ما گسترش ايستگاه هاي پليس در محلات و استقرار كلانتري هاي كوچك است. ما با اين نمايشگاه ها پليس را به مردم نزديك كرديم تا اطلاع رساني و آگاه سازي را به مردم داشته باشيم و آموزش چهره به چهره در مدارس و دبيرستان ها، مراكز تجاري و مجتمع هاي مسكوني در جهت افزايش مشاركت مردمي است.
فرمانده انتظامي تهران بزرگ در پاسخ به اين سئوال كه به روزرساني جرائم با توجه به تغيير نوع جرائم چيست، گفت: پليس نمي تواند از جرم و مجرمين عقب بماند و بايد يك قدم جلوتر باشد و لحظه اي خود را برساند و البته در فضاي مجازي پليس هاي تخصصي اقدامات خوبي انجام داده اند.

 



حادثه رانندگي در محور طبس- مشهد10 كشته بر جاي گذاشت

برخورد يك دستگاه كاميون با يك اتوبوس مسافربري در محور طبس به مشهد در استان يزد 10كشته برجاي گذاشت.
به گزارش ايرنا در اين حادثه كه روز چهارشنبه رخ داد همچنين 13نفر مجروح شدند كه به مراكز درماني منتقل شدند.
پليس راهنمايي و رانندگي يزد، علت حادثه را انحراف به چپ كاميون اعلام كرد.

 



اقدامات پليس براي توقيف خودرو رانندگان پرخطر تشديد شد

رئيس مركز كنترل ترافيك پليس راه كشور گفت: به تمام پاسگاه ها و گشت هاي پليس راه دستور داده شده تا اقداماتشان در برخورد با خودرو رانندگاني كه حركات پرخطر انجام مي دهند را تشديد كنند.
به گزارش فارس سرهنگ حسين عليشاهي افزود:طبق دستورالعمل ابلاغي به تمام پاسگاه هاي پليس راه كشور، خودروهايي كه اقدام به حركات خطرناك رانندگي كنند، توقيف و به اولين پاركينگ منتقل خواهند شد.
سرهنگ عليشاهي در ادامه افزود: در 6 ماه گذشته 432 هزار وسيله نقليه توسط پليس راه توقيف و به پاركينگ منتقل شده اند، 85 درصد اين خودروها به دليل حركات و تخلفات پرخطر رانندگي توقيف شده اند.
رئيس مركز كنترل ترافيك پليس راه كشور تأكيد كرد: براي رهاسازي خودروهاي توقيفي علاوه بر مدت زماني كه در پاركينگ متوقف هستند، طي تشريفات قانوني نيز با جديت اعمال خواهد شد و خودروهاي متخلف بسته به نوع تخلف و كاربري بين يك هفته تا يك ماه در پاركينگ متوقف خواهند شد.

 



دادستان تهران اعلام كرد آزادي يكي ديگر از متهمان حوادث پس از انتخابات

دادستان عمومي و انقلاب تهران با بيان اينكه اگر دادستان تشخيص دهد كه تبديل «قرار» ضرورت دارد، به آن توجه مي كند، گفت: متهمي وجود دارد كه تحقيقاتش تمام شده و از نظر قضايي مي تواند آزاد شود.
به گزارش ايرنا، «عباس جعفري دولت آبادي» در حاشيه مراسم توديع و معارفه سرپرستان قديم و جديد دادسراي ناحيه يك تهران در پاسخ به سوالي درباره تبديل برخي قرارهاي صادره براي متهمان حوادث پس از انتخابات به قرار وثيقه اظهار داشت: اگر جايي دادستان تشخيص دهد كه واقعاً تبديل قرار ضرورت دارد، به آن توجه مي كنيم.
وي افزود: در همين ديداري كه اخيراً با متهمان داشتم، متهمي وجود دارد كه تحقيقاتش تمام شده و از نظر قضايي مي تواند آزاد شود.
دادستان تهران به نام اين متهم هيچ اشاره اي نكرد.
جعفري دولت آبادي تاكيد كرد: نگاه ما به پرونده ها قضايي است و هيچ مايل نيستيم افراد، حتي يك روز بيشتر در زندان باشند. اگر احساس كنيم تبديل قرار بايد صورت گيرد، حتماً انجام مي دهيم.
دادستان در پاسخ به اين سوال كه آيا احتمال آزادي برخي از بازداشت شدگان حوادث پس از انتخابات وجود دارد؟ گفت: به عنوان يك اصل كلي «نه» كه بگوييم فردا همه آزاد مي شوند ولي اينكه در پرونده اي، تحقيقات كامل شود و دادستان احساس كند نياز به ادامه بازداشت نيست، حسب مورد اقدام مي شود.
دادستان عمومي و انقلاب تهران همچنين از ارجاع 10 پرونده مربوط به متهمان حوادث پس از انتخابات به دادستاني خبر داد و گفت: دادستاني بزودي درباره اين پرونده ها اظهار نظر كرده و آنها را به دادگاه ارسال مي كند.
وي درباره زمان صدور كيفرخواست ساير متهمان پرونده حوادث پس از انتخابات افزود: پرونده برخي ديگر از متهمان به دفتر من ارسال شده كه بزودي درباره آنها اظهارنظر مي شود و اگر دادگاه علني نيز باشد به اطلاع مردم مي رسانيم.
دادستان تهران درباره تعداد اين پرونده ها گفت: از 135 پرونده اي كه در كميته مجلس اعلام كرديم حدود 10 پرونده به دادستاني ارسال شده است.
وي تصريح كرد: سياست دادستاني اين است كه به سرعت پرونده ها تكميل شود تا افراد كمتري در زندان بمانند و زودتر تعيين تكليف شود و اين حق متهم و خانواده هاي آنان است.
وي افزود: اگر افرادي به هر دليلي بلاتكليف مانده اند اين وظيفه قانوني ماست كه به سرعت اين كار را انجام دهيم و در اين بخش در حال تلاش هستيم.
دادستان در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه برخي خانواده ها اعلام كرده اند، بازجويي هاي همسرانشان مردادماه پايان يافته است، آيا قرار بازداشت اين افراد تا آخر مهرماه، تبديل به وثيقه مي شود؟ گفت: معيار ما قانون است نه اظهارات خانواده ها. هر جا احساس كنيم تحقيقات تكميل شده و ادامه بازداشت متهم ضرورتي ندارد، دادستان تصميم گيري مي كند.
جعفري دولت آبادي افزود: آنچه خانواده ها مي گويند با آنچه ما در پرونده ها مي بينيم ممكن است متفاوت باشد. خانواده ها از اين نگاه كه همسر و برادرانشان در زندان هستند، حرف مي زنند و ما به آنها حق مي دهيم. چون كسي دوست ندارد يكي از اعضاي خانواده اش در زندان باشد.دادستان تهران اظهار داشت: اگر در پرونده اي به اين نتيجه برسيم كه تحقيقات كامل است و نيازي به ادامه بازداشت نيست، حتماً اقدام مي كنيم.وي تاكيد كرد: ملاك، تشخيص دادستان و قاضي رسيدگي كننده است.

 



در درگيري با اشرار 3 مامور نيروي انتظامي در هرمزگان به شهادت رسيدند

سه نفر از پرسنل نيروي انتظامي شهرستان حاجي آباد از توابع استان هرمزگان در اثر درگيري با اشرار به شهادت رسيدند.
به گزارش ايرنا، گروهبان يكم «منصور عامري» فرمانده پاسگاه احمدآباد، گروهبان يكم «محمد قنبري» معاون و «نورالدين شجاع» (سرباز) در اين درگيري شهيد شدند.
معاون اجتماعي فرمانده نيروي انتظامي هرمزگان با تاييد اين خبر گفت: اين سه تن به هنگام بازگشت به محل خدمت خود در 170 كيلومتري شرق حاجي آباد در روستاي «مازگرد و پور» مورد حمله اشرار قرار گرفتند.
سرهنگ «اصغر محمودي» افزود: اشرار كه در مسير اين نيروها به كمين نشسته بودند در عملياتي ناجوانمردانه اين عزيزان را به شهادت رساندند.
وي تصريح كرد: اشرار با استفاده از تاريكي شب از صحنه متواري شدند ولي تلاش براي شناسايي و دستگيري آنها در جريان است.

 



جواب منفي به خواستگار 3 نفر را به كشتن داد

فيروزآباد - خبرنگار كيهان:
جوان فيروزآبادي پس از شنيدن جواب منفي از طرف خانواده دختر مورد علاقه اش با قتل دختر و پدرش دست به خودكشي زد.
اين جوان در حالي كه اسلحه كلاشينكف غيرمجاز را در ساك مخصوص گيتار جاسازي كرده بود هنگام مراجعه دختر به منزل پس از تعطيلي كلاس، جلوي او را مي گيرد و پس از آن كه جواب منفي مي شنود ناگهان اسلحه را به سوي او گرفته و با شليك گلوله او را نقش بر زمين مي كند.
با بلند شدن فرياد دختر و صداي گلوله، پدر دختر سراسيمه از خانه بيرون مي آيد كه او نيز مورد شليك رگبار گلوله جوان مهاجم قرار گرفته و پيكر خون آلودش در كنار دخترش نقش زمين مي شود.
با شنيده شدن صداي گلوله، همسايگان و اهالي از خانه ها بيرون آمده و پليس 110 در اولين لحظات حادثه در محل حاضر شده و جوان مهاجم وقتي اوضاع را براي فرار مساعد نديد پس از آن كه يكي ديگر از رهگذران را مجروح مي كند اسلحه را به طرف سر خود گرفته و با شليك گلوله به زندگي خود نيز پايان مي دهد.
مجروحان به بيمارستان قائم (عج) منتقل ولي معالجات بر روي پدر دختر به نتيجه نمي رسد و وي در بيمارستان فوت مي كند.
دختر مجروح نيز كه براي ادامه معالجه به يكي از بيمارستان هاي شيراز اعزام شده بود به علت شدت جراحات وارده فوت كرد.

 



نجف پايتخت فرهنگي جهان اسلام مي شود

نجف در ششمين همايش وزراي فرهنگ كشورهاي اسلامي به عنوان پايتخت فرهنگي جهان اسلام در سال 2012 انتخاب شد.
به گزارش ايكنا به نقل از خبرگزاري سوريه، در اين همايش كه به همت سازمان آموزشي، علمي و فرهنگي اسلامي (آيسسكو) در باكو پايتخت آذربايجان برگزار شد، شارجه در امارات متحده عربي نيز به عنوان پايتخت فرهنگي جهان اسلام در سال 2014 و دوحه پايتخت قطر به عنوان پايتخت فرهنگي جهان اسلام در سال 2021 انتخاب شدند.در اين همايش پايتخت هاي فرهنگي جهان اسلام تا سال 2024 نيز مشخص شده كه اسامي اين شهرها در پايگاه اطلاع رساني سازمان آيسسكو درج شده است.در پايگاه اطلاع رساني اين سازمان همچنين از كشورهاي اسلامي خواسته شده كه براي ارتقاي گفت وگوهاي بين فرهنگي و بين ديني و اتحاد تمدن ها براساس آموزه هاي اسلام در مورد صلح، تسامح و احترام متقابل تلاش كنند و ابتكار عمل را به دست گيرند.اين سازمان در پايگاه اطلاع رساني خود همچنين با اشاره به اهميت وكارايي رسانه ها و وسائل ارتباط جمعي از كشورها و سازمان اسلامي خواسته است به مقابله با موج بي حرمتي ها و اهانت ها به مقدسات اسلامي و نمادهاي فرهنگي مسلمانان برخيزند.

 



آيات قرآن بر روي بدن كودك داغستاني

نماينده مسجد روستاي «كراسنو-اكتيابرسكايا» منطقه «كيزليار» داغستان روز چهارشنبه به «ريانووستي» اطلاع داد كه آياتي از قرآن مجيد بر روي بدن كودك 9 ماهه اي كه در اين روستا بدنيا آمده پديدار و خود به خود ناپديد مي شوند.
وي گفت: در خانواده يعقوبوف ها 9 ماه پيش پسري بدنيا آمد كه نام علي بر وي نهادند. چند روز بعد از تولد بر بدن اين نوزاد كلماتي به زبان عربي نقش بست.«مدينه يعقوبووا» مادر اين كودك توضيح داد زير چانه فرزندش بعد از تولد سياهي هايي بوجود آمده بود كه رفته رفته بعد از بهبود كلمه «الله» جاي آن نقش بسته است.وي گفت: اين نوشته ها روزهاي دوشنبه و جمعه پديدار مي شوند و در همين زمان دماي بدن نوزاد تا 40 درجه بالا مي رود. اين نوشته ها سه روز باقي مانده و سپس به تدريج از بين مي روند و سپس نوشته هاي جديدي بوجود مي آيند.والدين اين خبر را تا زماني كه بر روي بدن كودك جمله «حديث مرا به مردم نشان دهيد» بوجود نيامد، براي كسي مطرح نكرده بودند.خانم يعقوبووا گفت: علي فرزند دوم ماست. براي دخترم اين مسئله پيش نيامده بود.رئيس اداره ديني مسلمانان داغستان از ارائه توضيحاتي در اين باره خودداري نمود و اطلاع داد كه او هم مانند بقيه از اين اتفاق در عجب است.«عبدالله» امام مسجد روستاي نامبرده معتقد است كه اين علائمي از سوي پروردگار است.

 



بچه هاي شگفت انگيز

كودكان گاهي عليرغم سن كم خود دست به كارهاي خارق العاده اي مي زنند كه انسان را تا مرحله حيرت پيش مي برند. كودكاني مثل «آليتا آندره» دو ساله كه نقاشي را از يك سالگي شروع كرده است.
وقتي «مارك جميسون» رئيس گالري نقاشي ملبورن استراليا نقاشي هاي اين هنرمند را ديد آنقدر از آن خوشش آمد كه تصميم گرفت آنها را در يك نمايشگاه به نمايش گذارد. اين نمايشگاه با استقبال گرم تماشاچيان مواجه شد و همه مي خواستند خالق آن آثار را ببينند در آن زمان بود كه جميسون تازه متوجه شد نقاش اصلي آن تابلوها دختر 22 ماهه هنرمند يعني «آليتا آندره» است.
«الينا اسميت» مشاور راديويي 7 ساله
ايستگاه راديويي شهر الينا زماني به او به عنوان مشاور يا سنگ صبور يك شغل داد كه او به راديو زنگ زد و در پاسخ به زن شنونده اي كه از كار بيكار و افسرده شده بود، گفت: «عزيزم فقط بايد با دوستانت به ورزش بولينگ بروي و روزي يك ليوان شير بنوشي.» توصيه الينا آنقدر براي شنوندگان جالب بود كه اين ايستگاه راديويي هفته اي يك ساعت او را به عنوان سنگ صبور به استوديو دعوت مي كرد.
الينا مشاوره هاي مختلفي به شنوندگان مي دهد و مشكلات بسياري از به هم خوردن نامزدي تا از بين بردن بوي بد عرق را پاسخ مي دهد. وقتي يك شنونده براي او نوشت كه چطور شوهر پيدا كند؟ الينا پاسخ داد: «به خودت برس ولي زياد آرايش نكن.» و وقتي شنونده ديگري پرسيد چه كار كند تا نامزدش به سوي او بازگردد، گفت:اين مرد ارزش دلشكسته شدن ندارد. زندگي آنقدر كوتاه است كه نبايد به خاطر يك مرد آن را خراب كرد.»

 



بشقاب پرنده ابري در مسكو

مردم پايتخت روسيه با ديدن يك ابر عجيب بر فراز آسمان از تصور حمله موجودات فضايي به وحشت افتادند.
روز سه شنبه ساكنان مسكو ضمن تماس با رسانه هاي اين كشور از وجود ابري شبيه به يك بشقاب پرنده در آسمان اين شهر خبر دادند. اين ابر كه تا 2 ساعت در آسمان باقي مانده بود، مردم را به وحشت انداخت؛ به گونه اي كه برخي ساكنان تصور كردند موجودات فضايي به آنان حمله كرده اند.يكي از روزنامه هاي محلي روسيه هم نوشت: احتمال اين مسئله وجود دارد كه اين ابر عجيب كه بي شباهت به بشقاب پرنده ها نيست، به دليل برخورد توده هاي هواي سرد قطب شمال با جريان هاي هواي گرم شكل گرفته باشد. از طرفي، اين پديده هنگام غروب خورشيد رخ داده است و امكان دارد جهت تابش نور خورشيد به توده هاي ابر، اين شكل را به وجود آورده باشد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14