(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 26 مهر 1388- شماره 19488
 

مجوز رسمي براي سيگار كشيدن!
پايانه مرزي بيله سوارمغان توسعه مي يابد
مديركل تبليغات اسلامي استان خواستار شد تشكيل اتاق فكر هيئتهاي مذهبي كشور در قم
ايران در كيهان
افتتاح اولين كلانتري ويژه استان خراسان رضوي در شهر جديد گلبهار
رئيس دانشگاه علوم پزشكي شيراز: هر روز يك نفر به جمع بيماران كليوي در فارس اضافه مي شود
معاون اداره كل ثبت احوال استان: شناسنامه هاي جديد از دي ماه در قم صادر مي شود
معاون سياسي امنيتي استاندار خبر داد جمع آوري خانواده هاي بي سرپناه در قزوين
كلانتري هاي كرج به مددكار اجتماعي مجهز شدند
نماينده ولي فقيه در منطقه كردستان:رسانه هاي غربي درصدد خدشه وارد كردن به فضاي امن جامعه هستند
شناسايي 40خوشه صنعتي در استان
تسهيلات مالي خارجي به شبكه فاضلاب اصفهان اختصاص يافت
بر اثر خشكسالي12 حوضچه پرورش ماهي در فلاورجان تعطيل شد
دومين دهكده مقاومت سپاه كشور در استان احداث مي شود
صندوق هاي صدقات الكترونيكي در اصفهان نصب مي شود
رئيس كميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي: دكل حفاري دريايي در كشور ساخته مي شود



مجوز رسمي براي سيگار كشيدن!

همه ميهمانان محترم و از جمله حقير فقير با لباسهاي تر و تميز و به قول معروف شيك و پيك و اتو كشيده و عطر و ادوكلن زده وارد مجلسي شديم كه در يكي از تالارهاي شهرمان به مناسبت جشن ازدواج دو جوان برومند برپا شده بود. همه جا منظم و هوا و فضا بسيار سالم و بدون ايراد بود اما متأسفانه در اوايل مراسم، برنامه اي پيش آمد كه در پايان آن همأ مدعوين در حالي كه سالن بوي دود و دم سيگار گرفته و لباسهاي ميهمانان بر تنشان آلوده و بودار شده بود، راهي خانه هايشان شدند.
و اما قضيه بسيار عجيب از اين قرار بود كه در اوايل برنامه و قبل از هر نوع پذيرائي با ميوه و شيريني و شربت و چاي، گارسون تالار با انبوه زير سيگاريهاي چيني وارد شد و عين سهميه براي هر ميز يك دانه! زيرسيگاري فرد اعلا گذاشت و رد شد. به ميز بنده كه رسيد دست گارسون را گرفتم و پرسيدم اين چيه؟ با افتخار فراوان گفت: زيرسيگاري!
حقير در حاليكه از شدت عصبانيت از آمدنم پشيمان شده بودم همه حرص و عصبانيت خودم را بر سر گارسون مربوطه كه (لابد به او هم دستور داده بودند) آوار كردم و گفتم: يعني شما به عوض اينكه در تمام در و ديوار اين سالن با خط درشت و خوانا بنويسيد كه لطفاً به خاطر حفظ بهداشت خودتان، به خاطر حفظ سلامت محيط خودتان و در يك كلام بخاطر حفظ شأن و منزلت و شخصيت و منش خودتان در اين محل سيگار نكشيد خودتان با دست خودتان مجوز رسمي سيگار كشيدن را صادر مي كنيد؟!
عرض مي كنم خدمت شما خوانندگان محترم چشمتان روز بد نبيند پس از اين خبط و خطاي بزرگ گردانندگان سالن بود كه اهالي سيگار از اعضاي اركستر گرفته تا ميهمانان ريز و درشت سيگارهاي خود را روشن كردند و بساطي فراهم شد كه در اول مطلب به آن اشاره رفت!!
علم الهدا- خبرنگار كيهان در اهر

 



پايانه مرزي بيله سوارمغان توسعه مي يابد

اردبيل - خبرنگاركيهان:
براي توسعه پايانه مرزي بيله سوارمغان 60ميليارد ريال اعتبار اختصاص يافته است.
علي نفيسي مديركل دفتر فني سازمان راهداري و حمل ونقل جاده اي كشور درجريان بازديد از پايانه مرزي بيله سوارمغان با اعلام اين مطلب افزود: از اعتبار ياد شده 40ميليارد ريال براي احداث سالن مسافري و 20ميليارد ريال براي محوطه سازي پايانه مرزي بيله سوار هزينه خواهد شد.
وي گفت: عمليات احداث سالن مسافري در 2500 مترمربع در دو طبقه و محوطه سازي پايانه مرزي نيز در سطح 4000 هكتار به زودي آغاز خواهد شد.

 



مديركل تبليغات اسلامي استان خواستار شد تشكيل اتاق فكر هيئتهاي مذهبي كشور در قم

قم- خبرنگار كيهان:
مديركل تبليغات اسلامي استان قم گفت: قم پايتخت فكري و معنوي جهان اسلام است و ما انتظار داريم اتاق فكر تمامي هيئات مذهبي كشور در اين استان ايجاد شود.
به گزارش روابط عمومي اداره كل تبليغات اسلامي استان قم، حجت الاسلام والمسلمين عباس اسكندري در ديدار با رئيس مجلس شوراي اسلامي، ساماندهي هيئات مذهبي را يكي از ماموريت هاي سازمان تبليغات اسلامي دانست و گفت: هيئات مذهبي فعاليت هاي وسيعي در كشور دارند و نگاه ما به اين تشكل ها نگاه فرهنگ سازي است، يعني اعتقاد ما بر اين است كه هيئات مذهبي فرهنگ ساز هستند.
وي ادامه داد: شناسايي هيئات مذهبي و سامان دهي فعاليت هاي آنها اقدام مهمي است، به ويژه در اين سال ها كه دشمنان طمع كرده اند و عدم ساماندهي هيئات مذهبي مي تواند آسيب هاي فراواني را متوجه آنها كند.
حجت الاسلام والمسلمين اسكندري با اشاره به پيشتاز بودن قم در حركت هاي بزرگ و سرنوشت ساز مردمي گفت: انتظار داريم كه اتاق فكر تمام هيئت هاي مذهبي سراسر كشور در قم تشكيل شود.

 



ايران در كيهان

مركز فوريتهاي پزشكي
درچه-خبرنگاركيهان: مجتبي عمادي سرپرست مركز فوريتهاي پزشكي درچه به خبرنگار كيهان گفت: با توجه به فرمايش رهبرمعظم انقلاب و رعايت اصل 44 و با مساعدت مسئولان شبكه بهداشت و درمان اصفهان و خميني شهر، بخش درمان مركز فوريتهاي پزشكي درچه با تعرفه هاي دولتي به بخش خصوصي واگذار شد.
افتتاح پست بانك
¤اولين پست بانك شهر درچه با حضور جمعي از مسئولان پست بانك استان اصفهان در ميدان شهيد مطهري درچه افتتاح شد.
مهدي كريمي رئيس پست بانك درچه به خبرنگار كيهان گفت: هم اكنون كليه خدمات پست بانك از جمله دريافت قبوض، افتتاح حساب اندوخته، پس انداز، جاري و همچنين خدمات پستي، مخابراتي در اين مركز انجام مي شود.
مراسم جشن گلريزان
مشهد-خبرنگاركيهان: در مراسم جشن گلريزان زندانيان شهرستان نيشابور كه با حضور تني چند از مسئولان استان و مسئولان و خيران شهرستان نيشابور برگزار شد، مديرعامل انجمن حمايت از زندانيان نيشابور ضمن ارائه گزارشي از فعاليت هاي صورت گرفته گفت: طي يك سال گذشته 107 نفر از محكومان جرائم غيرعمد با همت مسئولين و خيرين آزاد شده اند.
احمد همت آبادي افزود: در حال حاضر نيز تعداد 106زنداني كه مبلغ بدهي آنان نزديك 2 ميليارد تومان است كه تحمل حبس مي نمايند كه آزادي آنان نيز ياري و كمك مسئولين و خيرين را مي طلبد.
منتفي شدن ساخت هتل
گنبدكاووس-خبرنگاركيهان: عمليات احداث هتل 5 ستاره كه از سال 83 در گنبد كاووس آغاز شده بود منتفي شد.
مهندس «سيدمنصور باقري» ضمن اعلام خبر فوق گفت: عمليات احداث اين هتل كه در سال 83 آغاز شده بود، بنابر اظهار بخش خصوصي كه تاكنون موفق به دريافت تسهيلات نشده است، منتفي شد.
وي افزود: عمليات ساخت اين هتل براساس تصميم سازمان ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي گلستان با بخش خصوصي (شركت پاد) صورت گرفت و شهرداري نيز زمين مورد نياز را در اختيار اين شركت قرار داد. باقري با بيان اينكه شهرداري براساس توافق، سند مالكيت را بنام شركت انتقال و پروانه ساختماني نيز بنام آن صادر نمود، اضافه كرد: شركت مذكور عمليات اجرايي اين طرح را كه در مرحله خاكبرداري فونداسيون بود، متوقف كرد.
مسابقات قرآني مددجويان
مشهد-خبرنگاركيهان: بيستمين دوره مسابقات قرآني مددجويان زندان هاي خراسان رضوي در نيشابور با معرفي افراد برتر به كار خود پايان داد. در اين دوره از مسابقات 60 نفر از نادمان در قالب گروههاي اعزامي از 11 زندان استان در رشته هاي حفظ، قرائت، ترتيل، تفسير، مفاهيم و اذان با يكديگر به رقابت پرداختند كه در پايان مددجويان شهرستانهاي تربت جام، نيشابور و كاشمر به ترتيب مقامهاي اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.
محمد نادري مهر رئيس اداره فرهنگي زندانهاي استان در حاشيه اين مسابقات از 168 ختم قرآن توسط مددجويان خبر داد و گفت: در ماه مبارك رمضان 168 دوره ختم قرآن كريم توسط حدود 9هزار مددجو در سطح استان صورت گرفته است.
آموزش مهارت هاي ازدواج
قم-خبرنگاركيهان: مجري طرح آموزش مهارت هاي قبل و بعد از ازدواج استانداري قم گفت: در سال جاري بيش از 2 هزار و 200نفر از زوج هاي جوان و دختران و پسران مجرد در طرح آموزش مهارت هاي ازدواج شركت كردند. مريم نيكوكلام اظهار داشت: ازدواج عامل به وجود آمدن خانواده و بقاي نسل انسان است و در اديان توحيدي به ويژه در دين مبين اسلام از اهميت و جايگاه والايي برخوردار است. وي با بيان اينكه فراهم آمدن شرايط ازدواج سالم بر سلامت جسمي، رواني و اجتماعي افراد و جامعه تاثير شگرفي مي گذارد، خاطر نشان كرد: براي اينكه ازدواج بناي مستحكمي داشته باشد، بايد طرفين معيارهاي مناسبي براي انتخاب همسر تعيين كرده و به بررسي و مشورت با ديگران براي آگاهي از ويژگي هاي فرد مقابل و تطابق آن با معيارهاي خود بپردازند.
جلسه مشورتي با معتمدان
همدان-خبرنگاركيهان: اولين جلسه شوراي مشورتي فرماندار همدان با معتمدان ايثارگر برگزار شد. در اين جلسه علي اكبر فاميل كريمي فرماندار همدان با اشاره به لزوم حفظ و تقويت جايگاه ايثارگران در جامعه خاطر نشان كرد: شوراي مشورتي ايثارگران با هدف بهره گيري از ظرفيت اين قشر جهت توسعه و تعميق فرهنگ ديني و ارزشهاي انقلاب اسلامي و همچنين ترويج فرهنگ ايثار و شهادت و حفظ و ارتقاء منزلت اجتماعي ايثارگران در سطح جامعه تشكيل شده و بايد با استفاده از تمام امكانات و فرصتهاي موجود مسايل و مشكلات اين جامعه را مدنظر قرار دهد.
آموزش هاي امداد و نجات
قزوين-خبرنگاركيهان: سرپرست جمعيت هلال احمر استان قزوين گفت: تاكنون بيش از 10 هزار نفر در قالب كلاس هاي امداد و نجات در سطح استان آموزش هاي لازم را كسب كرده اند. محمد حياتي ضمن اعلام اين خبر افزود: كشور ما يكي از كشورهايي است كه حدود 39 بلاي طبيعي در آن اتفاق مي افتد از اين رو فراهم سازي بسترهاي مناسب براي كاهش تلفات اثرات بلاياي طبيعي امري مهم و ضروري است. وي با بيان اين كه از 39 بلاي طبيعي حادث شده در كشور 28 مورد آن در قزوين نيز اتفاق مي افتد به ارائه آمار درخصوص فعاليت هاي جمعيت هلال احمر استان طي يكسال گذشته پرداخته و خاطر نشان كرد: طي يك سال گذشته 21 هزار و 807 امدادگر در قالب يك هزار و 564عمليات امدادي بر سر صحنه حوادث حاضر شده و امدادرساني كرده اند.
توليد بذر هيبريد
كرج- خبرنگاركيهان: براي نخستين بار در كشور براي دو نوع سبزي خيار و گوجه و يك نوع صيفي هندوانه بذر هيبريد توليد شد. حميد اميرسيدي مجري اين طرح تحقيقاتي با اعلام اين خبر اظهار داشت: استفاده از اين بذرها كه از تلاقي دو پايه گياه واجد شرايط و مطلوب به وجود مي آيد داراي صفات برتري نسبت به پايه هاي اوليه است و ضمن افزايش دو تا سه برابري محصول، يكنواختي و يك دستي محصولات را نيز در پي دارد.
ارائه مشاوره رايگان
دزفول- خبرنگاركيهان: فرمانده منطقه انتظامي دزفول از ارائه خدمات مشاوره و مددكاري رايگان در كلانتري هاي اين شهرستان خبر داد. سرهنگ پاسدار «ايرج نادبي زاده»، در گفت وگو با خبرنگار كيهان افزود: اين خدمات توسط متخصصان روانشناسي با هدف تقويت نقش حمايتي ناجا به منظور كاهش تعداد پرونده ها به ويژه پرونده هاي نزاع خانوادگي، پيشگيري از وقوع جرم و راهنمايي ارباب رجوع ارائه مي شود.
بهره برداري از سي تي اسكن
شهركرد- خبرنگاركيهان: بخش سي تي اسكن بيمارستان هاجر(س)شهركرد، مورد بهره برداري قرار گرفت. براي تجهيز و راه اندازي اين بخش 12ميليارد ريال اعتبار از محل اعتبارات سفر دور دوم هيئت دولت به استان (اعتبارات وزارت نفت) اختصاص داده شد. معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي شهركرد گفت: اين دستگاه كه مدل سي تي اسكن 16 اسلايس ساخت شركت زيمنس آلمان است داراي قابليت ساخت تصاوير 8 فريم در ثانيه است كه نسبت به ساير دستگاهها از سرعت و شفافيت تصوير بسيار بالايي برخوردار است.

 



افتتاح اولين كلانتري ويژه استان خراسان رضوي در شهر جديد گلبهار

چناران- خبرنگار كيهان:
اولين كلانتري ويژه استان خراسان رضوي با حضور جانشين فرماندهي انتظامي استان خراسان رضوي و جمعي از مسئولان اجرايي گلبهار و چناران در شهر جديد گلبهار مورد بهره برداري قرار گرفت.
جانشين فرماندهي انتظامي خراسان رضوي در اين مراسم گفت: از آنجا كه گلبهار شهر جديد و به عنوان يك الگو براي جذب جمعيت سر ريز مشهد طراحي شده نگاه مديريت استان هم ويژه بوده است تا با يك الگوي ساختاري و پوشش مناسب و در خور شان و فرهنگ اينجا طراحي شود.
سرهنگ محمد كاظم تقوي افزود:اين كلانتري مجهز به ابزار پيشرفته روز نظير موتورسيكلت، برقي دوربين هاي پلاك خوان خودرو، 3 ايستگاه انتظامي و راهنمايي و رانندگي، امكانات و تجهيزات خاص، پرسنل آموزش ديده به اصول رفتار سازماني خواهد بود.
وي افزود: براي اولين بار راهنمايي و رانندگي به عنوان اجزاي كلانتري تعريف شده و 6دستگاه موتورسيكلت برقي و يك ايستگاه راهنمايي و رانندگي در آن طراحي و براي پيشگيري و كشف جرم دوربين هايي در ورودي و برخي مناطق شهر نصب مي شود.

 



رئيس دانشگاه علوم پزشكي شيراز: هر روز يك نفر به جمع بيماران كليوي در فارس اضافه مي شود

شيراز- خبرنگار كيهان:
تعداد بيماران نارسايي كليه در استان فارس رو به افزايش است و هر روز يك نفر به جمع بيماران نارسايي كليه اضافه مي شود.
«محمدهادي ايمانيه» رئيس دانشگاه علوم پزشكي شيراز با بيان اين مطلب در مراسم افتتاحيه كنگره ميكروب شناسي باليني ايران در شيراز گفت: بايد به پيشرفت هايي كه اتفاق افتاده است اكتفا نكرده و براي كيفي ترشدن فعاليت ها، آينده نگري بيشتر و جامع تر و كاربردي تر شدن فعاليت هاي تحقيقاتي تلاش كنيم.
وي افزود: با توجه به اينكه اعتبارات تحقيقاتي كشور و وزارت بهداشت به سمت هاي خاصي سوق پيدا مي كند در دانشگاه علوم پزشكي شيراز تصميم گرفتيم كه يك درصد از اعتبارات معاونت هاي درمان و بهداشت و دارو و غذا دانشگاه جهت كارهاي تحقيقاتي كنار گذاشته شود.
وي با بيان اين مطلب كه تعداد بيماران نارسايي كليه در استان فارس در حال افزايش است اظهار داشت: مراكز تحقيقاتي بايد براي درمان بيماري نارسايي كليه فكري بيانديشند و راه حلي شبيه آنچه كه براي بيماري تالاسمي اتفاق افتاد پيدا كنند.
وي گفت: بايد همانطور كه شاهد كاهش بيماران تالاسمي هستيم بيماري كليوي را نيز از حالت بحران بيرون بياوريم و اقدامات لازم براي پيشگيري آن انجام دهيم.
گفتني است كنگره ميكروب شناسي باليني ايران به مدت دو روز در شيراز برگزار شد.

 



معاون اداره كل ثبت احوال استان: شناسنامه هاي جديد از دي ماه در قم صادر مي شود

قم- خبرنگار كيهان:
معاون حقوقي و سجلي ثبت احوال استان قم گفت: سري جديد شناسنامه ها از سه ماهه چهارم امسال در تمامي استان ها صادر مي شود.
«خليل مرادي» با اشاره به طرح توزيع شناسنامه هاي جديد گفت: سري جديد شناسنامه ها از دي ماه امسال به مراجعيني كه درخواست صدور شناسنامه جديد يا المثني را دارند، ارائه مي شود.
وي درباره ويژگي هاي اين شناسنامه ها گفت: صفحه اصلي شناسنامه هاي جديد لمينت و غيرقابل جعل است.
معاون اداره كل ثبت احوال استان قم افزود: تمام اطلاعات شناسنامه هاي جديد به صورت مكانيزه وارد شده و عكس صاحب شناسنامه نيز روي آن اسكن مي شود.

 



معاون سياسي امنيتي استاندار خبر داد جمع آوري خانواده هاي بي سرپناه در قزوين

قزوين-خبرنگار كيهان:
معاون سياسي-امنيتي استاندار قزوين گفت: خانواده هاي سرگردان و فاقد مسكن در سطح شهر قزوين جمع آوري مي شوند.
سيروس صابري در جلسه جمع آوري افراد سرگردان در سطح شهر قزوين گفت: خانواده هاي فاقد مسكن و سرگردان در سطح شهر قزوين به محض رويت واحدهاي اجرايي شهرداري ها جمع آوري مي شوند.
وي ادامه داد: استان قزوين استاني با پيشينه و جايگاه بالايي است و وجود افراد سرگردان در سطح شهر در شان شهر قزوين نيست بنابراين لازم است در اين خصوص اقدامي صورت گيرد.
معاون سياسي-امنيتي استاندار قزوين اضافه كرد: لازم است دستگاه هاي اجرايي ذي ربط و مسئول در اين زمينه مكاني را براي اسكان موقت اين افراد در سطح شهر قزوين تهيه كنند تا شاهد رفع اين مشكل و تغيير چهره قزوين باشيم.
در ادامه اين جلسه شهردار منطقه يك قزوين افزود: حضور اينگونه افراد در سطح شهر باعث خواهد شد تا چهره شهر تغيير بكند و شهرداري قزوين آمادگي اسكان موقت اين افراد را در يكي از ساختمان هاي خود دارد.
غلامحسن اسلامي صدر تصريح كرد: ارتباط دوسويه و متقابل شهرداري با بهزيستي در جمع آوري اين امر و جلوگيري از اين ناهنجاري ها بسيار موثر و مفيد است كه اميدواريم شاهد ارتباط هرچه بيشتر اين دو مجموعه و رفع اين مشكل در شهر قزوين باشيم.

 



كلانتري هاي كرج به مددكار اجتماعي مجهز شدند

كرج-خبرنگار كيهان:
فرمانده انتظامي شهرستان كرج از تجهيز كلانتري هاي اين شهرستان به رده مددكار اجتماعي خبر داد.
سرهنگ «ناصر اصلاني» در حاشيه گردهمايي آسيب هاي اجتماعي در نمايشگاه هفته ناجا در جمع خبرنگاران گفت: طبق پيش بيني هاي انجام شده تا پايان سال جاري مددكاران اجتماعي در تمام كلانتري هاي سطح شهرستان كرج فعاليت خود را آغاز مي كنند.
وي پيشگيري از وقوع جرم را از اولويت هاي كاري پليس عنوان كرد و اظهار داشت: سرمايه هر كشوري نيروي انساني آن است، هرگاه يك بزهكار روانه زندان مي شود بيش از هر چيزي خانواده و اطرافيان وي دچار ناراحتي و آسيب مي شوند.
فرمانده نيروي انتظامي كرج با اشاره به گردهمايي آسيب هاي اجتماعي كه با حضور مربيان آموزشي، آموزش و پرورش نواحي 4گانه اين شهرستان برگزار شد گفت: آموزش و پرورش يكي از سازمان هاي حياتي در راستاي ترويج فرهنگ و پيشگيري از وقوع جرم و جنايت است با توجه به حساسيت اين نهاد در راستاي پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي نشست هايي با روسا و آموزشياران چهار ناحيه كرج برگزار خواهد شد.
اصلاني با موفق دانستن برنامه ريزي هاي صورت گرفته در اين زمينه تصريح كرد: خوشبختانه هماهنگي پليس و آموزش و پرورش نتايج مثبتي به همراه داشته است. اين مقام مسئول در نيروي انتظامي گفت: برقراري امنيت فقط با پليس نيست همه نهادها بايد در برقراري امنيت مشاركت كنند و يكي از موثرترين نهادها در برنامه هاي آموزشي پيشگيري از وقوع جرم، جرايد و صدا و سيما هستند.

 



نماينده ولي فقيه در منطقه كردستان:رسانه هاي غربي درصدد خدشه وارد كردن به فضاي امن جامعه هستند

سنندج- خبرنگار كيهان:
نماينده ولي فقيه در استان كردستان در جمع فرماندهان انتظامي اين استان ضمن انتقاد از فضاسازي رسانه هاي غربي براي خدشه وارد كردن به فضاي امن جامعه گفت: دنياي استكبار براي رسيدن به اهداف خود و با استفاده از رسانه هاي مختلف و با دروغ پراكني به دنبال القاي فضاي ناامن در جامعه است.
حجت الاسلام والمسلمين «سيدموسي موسوي» حيات و موفقيت نيروي انتظامي كشور را نيازمند همكاري و تعامل هرچه بيشتر مردم با اين نيرو دانست و گفت: متاسفانه در طول دو ماه گذشته در استان كردستان گروه هاي تروريستي به نام حمايت از مذهب حوادثي را به وجود آوردند كه مردم بايد با همكاري نيروي انتظامي و ساير مراجع ذيصلاح ريشه آنها را از بين ببرند.
نماينده ولي فقيه در استان كردستان با اشاره به سرمايه گزاري هاي كلان دولت در كردستان اظهار داشت: اگر مردم همكاري و تعامل مناسب و دوسويه با نيروهاي انتظامي نداشته باشند علاوه بر اختلال در نظم و امنيت عمومي، نيروي انتظامي نيز در رسيدن به اهداف خود با مشكل مواجه خواهد شد.
وي افزود: حفظ امنيت در هر جامعه يكي از لازمه هاي اصلي حيات آن جامعه است و خوشبختانه امروز در كشور اسلامي ما و با تكيه بر توان تمامي نيروهاي مسلح و حضور آگاهانه و همه جانبه مردم در صحنه هاي مختلف امنيتي پايدار به وجود آمده است.

 



شناسايي 40خوشه صنعتي در استان

كاشان-خبرنگاركيهان:
قائم مقام مديرعامل شهرك هاي صنعتي استان اصفهان از در اولويت قرار گرفتن توسعه و اجراي 6 خوشه صنعتي در اين استان خبر داد.
سيدرضا مرتضوي در حاشيه برگزاري نشست ارائه برنامه هاي نخستين نمايشگاه تخصصي فرش ماشيني در كاشان گفت: اين خوشه ها شامل فرش ماشيني، آجر و سفال، سنگ هاي ساختماني، فلزات گرانبها و سنگ هاي قيمتي، محصولات پلاستيكي و نساجي است.
وي افزود: از سال85 تاكنون 40 خوشه صنعتي در استان اصفهان شناسايي شده كه مطالعات اوليه، برنامه ريزي ها و سند راهبردي آنها انجام شده است.
وي اظهار داشت: پس از بررسي با توجه به محدوديت منابع و امكانات لازم 6خوشه ياد شده مورد توجه و تأكيد قرار گرفت.
به گفته وي بيش از 200 هزار نفر از جمعيت شاغل در بخش صنعت استان اصفهان زير پوشش اين 6خوشه صنعتي قرار دارند.
مرتضوي گفت: براي تدوين سند راهبردي اين خوشه ها، چشم اندازها و راهبردهايي تعريف و برنامه هايي متناسب با نقاط ضعف و قوت پيش بيني و تهديد و فرصت هاي آنها نيز شناسايي شده است. وي زمان اجراي اين برنامه ها را 3سال عنوان كرد و افزود: براي تدوين هرچه بهتر شدن راهبري خوشه ها، متخصصان ويژه اي در گرايش هاي مختلف به كار گرفته شده اند.
قائم مقام مديرعامل شهرك هاي صنعتي استان اصفهان، هدف از ايجاد خوشه هاي صنعتي را ارتقا و توانمندي واحدهاي صنعتي كوچك و متوسط براي ورود به بازارهاي جهاني عنوان كرد.

 



تسهيلات مالي خارجي به شبكه فاضلاب اصفهان اختصاص يافت

اصفهان- خبرنگار كيهان:
با تصويب شوراي اقتصاد، اعتبار لازم براي اصلاح و بازسازي شبكه فاضلاب شهر اصفهان از محل تسهيلات مالي خارجي تامين شد.
شوراي اقتصاد، در اجراي مصوبات سفر استاني دولت براي توسعه استان اصفهان، با اختصاص تسهيلات مالي خارجي براي ايجاد تاسيسات فاضلاب شهر اصفهان موافقت كرد.
براساس مصوبه شوراي اقتصاد، حداكثر معادل ارزي 98 ميليارد و 100 ميليون ريال به عنوان پيش پرداخت و ميان پرداخت، معادل ارزي 555 ميليارد و 900 ميليون ريال تسهيلات به صورت فاينانس و هزينه هاي تبعي معادل ارزي 341 ميليارد و 911 ميليون و 200 هزار ريال به اين پروژه اختصاص مي يابد.
اعطاي اين تسهيلات منوط به اخذ تاييديه سازمان حفاظت محيط زيست است.

 



بر اثر خشكسالي12 حوضچه پرورش ماهي در فلاورجان تعطيل شد

اصفهان- خبرنگار كيهان:
هفت حوضچه پرورش ماهي گرمابي و پنج حوضچه سردابي در شهرستان فلاورجان بر اثر خشكسالي تعطيل شدند.
محمد معين فر رئيس روابط عمومي جهاد كشاورزي استان اصفهان اظهار داشت: با مشاركت بخش خصوصي 28 استخر دو منظوره جهت پرورش ماهي گرمابي با توليد 54 تن در سال و همچنين تعداد 11 حوضچه استخر پرورش ماهي قزل آلا با توليد 45 تن در سال در شهرستان فلاورجان احداث شد كه به علت خشكسالي 12 حوضچه توليد ماهي گرمابي و سردابي غيرفعال شدند.
وي افزود: در اين راستا جهاد كشاورزي شهرستان فلاورجان با هماهنگي شيلات استان اصفهان اقدام به تخصيص مبلغ 180 ميليون ريال كمك بلاعوض و 330 ميليون ريال وام بانكي و تمديد سررسيد تسهيلات در سال 1388 كرده است.

 



دومين دهكده مقاومت سپاه كشور در استان احداث مي شود

اصفهان- خبرنگار كيهان:
كار ساخت دومين دهكده مقاومت سپاه كشور مهرماه جاري در منطقه فاز 2 سپاهان شهرستان اصفهان آغاز مي شود.
سرتيپ مجتبي فدا، رئيس ستاد برگزاري مراسم هفته دفاع مقدس استان اصفهان با بيان اين مطلب در جمع خبرنگاران، اين مجموعه چندمنظوره دفاع مقدس را دومين مجموعه كشوري بعد از مشهد مقدس ذكر كرد و گفت: اين دهكده مقاومت در دو زمان كوتاه مدت و بلندمدت به بهره برداري مي رسد كه بخش كوتاه مدت دهكده تا هفته دفاع مقدس سال آينده قابل بهره برداري خواهد بود.
وي ملموس بودن شرايط جنگي براي نسل جوان در مكاني گسترده همراه با امكانات جنگي را از خصوصيات اين دهكده بيان كرد و افزود: در دهكده مقاومت سپاه جهت آشنايي خانواده ها و نسل جديد انواع ادوات خودروهاي مختلف جنگي، تانك هاي خارج از برد عملياتي، بيمارستان صحرايي، سنگرها و نمونه كوچكي از طراحي خط مقدم بازسازي و به نمايش گذاشته مي شود.
سرتيب فداء اضافه كرد مركز تحقيقاتي سخت افزاري و نرم افزاري براي افراد در گروه هاي سني و مقاطع تحصيلي مختلف، نمايشگاه عكس و كتاب در موضوع جنگ، كافي شاپ در سنگر، كافي نت و تاكسي تانك ازجمله امكانات جديد اين شهرك است.
رئيس ستاد برگزاري مراسم هفته دفاع مقدس، نارضايتي مردم و برخي ارگان ها به جهت آسيب رساندن به فضاي سبز بخصوص حاشيه زاينده رود، بروز خطرات احتمالي به پل هاي تاريخي دراثر مانورهاي عملياتي و انفجاري و مشكل حضور يگان هاي سنگين در حاشيه نمايشگاه بين المللي شهر اصفهان را ازجمله دلايل احداث اين دهكده برشمرد.
«سرتيپ فداء» برگزاري 5 يادواره در شهرهاي اصفهان، كاشان، نجف آباد و شهرضا و نمايشگاه دفاع مقدس همراه با رزمايش ميثاق با ولايت را از برنامه هاي هفته دفاع مقدس بيان كرد و افزود: در اين هفته كنگره شهداي روحانيون و ديدار با خانواده هاي شهدا و جانبازان انجام مي شود.

 



صندوق هاي صدقات الكترونيكي در اصفهان نصب مي شود

اصفهان - خبرنگار كيهان:
معاون مشاركت هاي مردمي كميته امداد امام خميني (ره) استان اصفهان از نصب صندوق هاي صدقات الكترونيكي در 200 نقطه از شهرهاي اصفهان و كاشان خبر داد.
«بهرام سوادكوهي» با اشاره به نصب صندوق هاي صدقات الكترونيكي در مراكز علمي، دانشگاهي، تفريحي، هتل ها، مكان هاي تاريخي و فرودگاه ها و اماكن محصور اظهار داشت اين طرح همزمان در استان هاي تهران و آذربايجان شرقي بطور آزمايشي اجرا مي شود كه در صورت موفقيت در تمام نقاط كشور به اجرا درمي آيد.
وي هدف از نصب اين صندوق ها را اعتمادسازي وضعيت صندوق ها از نظر نصب، نگهداري و صرفه جويي در هزينه تخليه صدقات عنوان كرد و افزود: سالانه حدود 5/12 درصد درآمدهاي مشاركت هاي مردمي استان صرف دستمزد رفت و آمد افرادي مي شود كه صندوق ها را تخليه مي كنند و با اجراي اين طرح هزينه رفت و آمدها كاهش مي يابد.
«سوادكوهي» نصب GPSو GIS را از خصوصيات صندوق هاي ديجيتال ذكر كرد و گفت: نقشه ردياب جغرافيايي و وضعيت نقطه ياب و لايه هاي اطلاع شهري از طريق پيامك مركز اطلاع رساني كميته امداد كنترل مي شود و مقدار صدقات واريزي و ظرفيت موجودي داخل صندوق همزمان با دادن قبض رسيد به فرد ثبت خواهد شد.
معاون مشاركت هاي مردمي كميته امداد امام خميني (ره) استان اصفهان، تعداد صندوق هاي صدقات را 18 هزار صندوق بزرگ، 10 هزار صندوق متوسط و 5 هزار و 13 صندوق كوچك در استان اعلام كرد و افزود: صندوق هاي صدقات الكترونيكي از نوع متوسط داراي همه تدابير امنيتي است.
وي طراحي خاص مراكز گردشگري براي استفاده از كارت خوان و امكان بازپرداخت مابقي پول را از طرح هاي آينده صندوق هاي صدقات الكترونيكي عنوان كرد.

 



رئيس كميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي: دكل حفاري دريايي در كشور ساخته مي شود

كيش - خبرنگار كيهان:
نايب رئيس كميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي از ساخت دكل هاي حفاري دريايي در كشور توسط كارشناسان و متخصصان ايراني در آينده نزديك خبر داد.
حجت الاسلام والمسلمين سيدناصر موسوي در مراسم نصب و راه اندازي دكل حفاري دريايي شهيد مدرس كه به دست متخصصان ايراني مرمت و بازسازي شده است در جمع تعدادي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و كاركنان و متخصصان شركت ملي حفاري ايران اظهار داشت: اعضاي هيئت كميسيون انرژي مجلس با جديت، حمايت و پشتيباني خود را از ساخت دكل هاي حفاري دريايي توسط كارشناسان و متخصصان ايراني در داخل كشور اعلام مي كند. چرا كه با ساخت اين دكل ها كشور از اجاره كردن آنها از خارج بي نياز مي شود.
نايب رئيس كميسيون انرژي مجلس افزود: 290 نماينده مجلس از تلاش هاي شما عزيزان در شركت ملي حفاري ايران اطلاع كامل دارند و تصميمات جدي و حمايتي اتخاذ شده است و قدم هايي نيز برداشته شده كه نارسايي ها و كمبودها كاهش پيداكند.
وي در پايان گفت: تلاش مي كنيم با استفاده از نيروهاي ايراني، از تخصص ها استفاده بهينه بكنيم.
در اين مراسم مهندس بهمني مديرعامل شركت ملي ايران با اشاره به تلاش و پشتكار متخصصان اين شركت گفت: امروز كاركنان و متخصصان ما در تعمير و بازسازي دكل هاي حفاري دريايي ثابت كرده اند كه توانايي ساخت اين دكل ها را در داخل كشور دارند آن هم بدون كمك كشورهاي خارجي.
گفتني است دكل بزرگ حفاري دريايي شهيد مدرس پس از تعمير و بازسازي در آب هاي نيلگون خليج فارس به دست متخصصان ايراني جهت نصب و راه اندازي در دريا تحويل پارس شمالي در عسلويه شد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14