(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 26 مهر 1388- شماره 19488
 

حديث دشت عشق
در روز دوم از هفته دوازدهم مسابقات فوتبال ليگ برتر زور هيچ كس به هيچ كس نرسيد
اخبار كوتاه از فوتبال
بنا: سال سخت و پرترافيكي پيش رو داريم
قهرماني كشتي فرنگي كشور به لرستان رسيد
«احسان حدادي» با قدرت بازگشت قهرماني تيم نفت در رقابت هاي ليگ باشگاه هاي دووميداني
با كسب يك طلا، يك نقره و يك برنز در پايان روز سوم محقق شد اميدواري تكواندو ايران به قهرماني جهان
خواندني از ورزش ايران



حديث دشت عشق

به ياد سردار شهيد «عبدالمجيد سيستاني زاده»
آرزويم شهادت درلباس پاسداري
از انقلاب اسلامي است
شهيد «عبدالمجيد سيستاني زاده» سال 1339 درشهرستان خوي ديده به جهان گشود.
تحصيلات ابتدايي و دبيرستان را درزادگاهش سپري كرد، اين زمان مصادف با اوجگيري انقلاب و خشم و خروش ملت بيدارمان عليه نظام طاغوتي بود و او شب هاي متوالي دور از خانه و خانواده درخيابان ها و مساجد براي انقلاب حضوري فعال داشت، بعد از پيروزي انقلاب اسلامي به رهبري حضرت امام خميني (ره) و همزمان با آغاز جنگ تحميلي ابر قدرت ها عليه ايران، بدون درنگ وارد بسيج شد و در ابتدا براي نبرد با گروهك هاي ضد انقلاب عازم پيرانشهر شد و بعد از آن همراه با رزمندگان لشكر 31 عاشورا درعملياتهاي بيت المقدس، رمضان و مسلم ابن عقيل حضور داشت و چند بار زخمي شد. در آخرين مأموريتش به عنوان معاون گردان خط شكن حر در عمليات والفجر 1شركت داشت و موقعي كه زخمي شد و برادران مي خواستند او را به پشت خط منتقل كنند. قبول نكرد و با همان حالت زخمي به ميدان نبرد رفت و بالاخره به درجه رفيع شهادت نائل آمد. چنانچه به هنگام خداحافظي به مادرش گفته بود:«آرزويم اين است كه در لباس پاسداري از انقلاب اسلامي به كام خود رسيده و شربت شهادت بنوشم.»
او مانند مولايش حضرت علي (ع) شير روز و زاهد شب بود وهميشه وصيتش اين بود كه پيرو ولايت فقيه و حامي روحانيت مبارز باشيد. راه شهيدان را كه همانا خط سرخ انبياست و مبارزه تا پيروزي نهايي اسلام بر كفر جهاني را ادامه دهيد و پوزه متكبرين را برخاك بماليد.
هيئت رزمندگان خوي

 



در روز دوم از هفته دوازدهم مسابقات فوتبال ليگ برتر زور هيچ كس به هيچ كس نرسيد

هفته دوازدهم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاههاي ايران در شرايطي به پايان رسيد كه در بازي هاي روز دوم اين هفته تمام پنج ديدار برگزار شده با تساوي به پايان رسيد.
تيم استقلال تهران كه پس از شكست مقابل استقلال اهواز در همدان مقابل تيم پاس اين شهر صف آرايي كرده بود به نتيجه اي بهتر از تساوي بدون گل برابر اين تيم دست نيافت. استقلال در حاليكه به كسب پيروزي در اين ديدار نياز مبرم داشت تنها در دقايقي از نيمه نخست حملات زيادي روي دروازه پاس تدارك ديد كه برخورد شوت برهاني به ديرك دروازه تيم ميزبان از جمله شانس هاي مسلم گلزني آبي پوشان در اين ديدار بود. تيم پاس همدان هم كه دومين حضور مديرروستا را روي نيمكت خود تجربه مي كرد در طول بازي چند موقعيت خطرناك را توسط اصغري و ميرقرباني از دست داد تا سهم هر تيم از اين ديدار تنها يك امتياز باشد.
ديدار دو تيم صعود كرده استيل آذين تهران و تراكتور سازي تبريز به ليگ برتر هم با تساوي دو بر دو به پايان رسيد. در اين ديدار كه در ورزشگاه تختي تهران و با حضور حدود پنج هزار تماشاگر تبريزي برگزار شد تيم ميهمان دو بار از استيل آذين پيش افتاد اما علي كريمي يكبار منجي تيمش شد و در دقايق اضافي بازي از روي نقطه پنالتي گل تساوي تيمش را بثمر رساند. كريمي در حال حاضر با 10 گل زده درصدر جدول گلزنان قرار دارد. استيل آذين در شرايطي به سومين تساوي پياپي دو بر دو خود در ليگ دست يافت كه تاكنون 10 پنالتي از سوي داوران به سود اين تيم گرفته شده است. محمدحسين اسدي داور ديدار استيل آذين-تراكتورسازي در دقيقه 38 حسين كعبي را هم از زمين اخراج كرد كه بازيكن ملي پوش تيم ميزبان به عملكرد داور معترض بود و حاضر نمي شد زمين را ترك كند كه در پايان وساطت استيلي باعث شد وي راهي رختكن شود.
در مشهد تيم ابومسلم همچنان در حسرت پيروزي باقي ماند و اين بار در خانه مقابل سايپا تن به تساوي يك بر يك داد. در اهواز و قم نيز توپي از خط دروازه ها عبور نكرد تا در مجموع شش ديدار، از 9 بازي هفته دوازدهم با تساوي به پايان برسد.نتايج كامل بازيهاي ديروز به اين شرح است:
¤ پاس همدان صفر-استقلال تهران صفر
¤ ابومسلم مشهد1- سايپا كرج1
گل ها: سعيد عبدالله پور(60) براي ابومسلم- امين منوچهري(14) براي سايپا
¤ استيل آذين تهران2- تراكتورسازي تبريز 2
گل ها: رضا نوروزي(50) و علي كريمي(1+90-پنالتي) براي استيل آذين-امير محبي (38 و 72) براي تراكتورسازي
¤ صباي قم صفر- پيكان قزوين صفر
¤ استقلال اهوازصفر- مقاومت سپاسي شيرازصفر

 



اخبار كوتاه از فوتبال

تكليف ابومسلم مشخص شد
باشگاه ابومسلم خراسان در تازه ترين اتفاق و تا پايان فصل جاري رسماً به شخصي به نام «مهدي زمان» واگذار شد.
افشين داوري، مديركل تربيت بدني خراسان رضوي با اعلام اين خبر افزود: در جلسه جمعه شب در محل استانداري ابتدا، ناصر شفق و مصطفي بني اسد كتباً باشگاه ابومسلم را به استان خراسان رضوي واگذار كرده و كنار رفتند و ديگر ادعايي در مورد باشگاه نخواهند داشت.
وي ادامه داد: بعد از قطعي شدن اين موضوع، چند پيشنهاد براي واگذاري باشگاه مطرح شد كه در نهايت باشگاه ابومسلم تا پايان فصل به آقاي زمان واگذار شد و وي در اين مدت تحت نظارت كميته 5 نفره تيم را اداره خواهد كرد و موظف است بدهي ها و هزينه هاي باشگاه را پرداخت كند.داوري خاطرنشان كرد: در پايان فصل و با توجه به شرايط و قول هاي زمان مبني بر جايگاه تيم در فصل جاري، در مورد ابومسلم تصميم گيري خواهد شد.
جلالي: تاوان كسي ديگر را مي دهم
سرمربي تيم فوتبال فولاد خوزستان گفت: بازيكنان فعلي من همين نفرات هستند، بايد با داشته هاي كنوني ام فولاد را متحول كنم، من بايد غرامت كسي ديگر را بدهم!
مجيد جلالي سرمربي تيم فوتبال فولاد خوزستان گفت: شكست همواره سخت است اما، وقتي بازي زيبا و بابرنامه اي را ارائه مي كنيد و نتيجه لازم را به دست نمي آوريد خيلي دردناك است. وي در ادامه افزود: صادقانه مي گويم غصه تمام وجودم را فراگرفته به دليل آنكه بازي منظم و رواني را به نمايش گذاشتيم اما نتيجه خوبي كسب نكرديم.
جلالي با بيان اين مطلب كه خط حمله فولاد بسيار ضعيف است، اظهار كرد: بايد ضعف خط حمله تيمم را هرچه زودتر برطرف كنم چرا كه فولاد باشگاه بزرگي است اما، براي حل مشكلاتش بايد يك بحث آسيب شناسي برگزار كرد. جلالي در پايان با بيان اين مطلب كه غرامت و تاوان كسي ديگر را مي دهم، خاطرنشان كرد: درحال حاضر بازيكنان من همين است اميدوارم با نفرات فعلي تغييرات خوبي در فولاد ايجاد كنم.
هاشميان و كريمي در رتبه هاي دوم و چهارم ناكام هاي بايرن مونيخ
پايگاه اينترنتيfussballtransferscom آلمان در بررسي 10 جابه جايي ناكام تيم بايرن مونيخ در 10 سال اخير از علي كريمي و وحيد هاشميان نيز به عنوان دو خريد بي نتيجه اين باشگاه مونيخي ياد كرده است.
در اين گزارش با اشاره به خريدهاي بايرن در دو فصل اخير به محافظه كارتر شدن سران بايرن در خرج كردن پول هاي اين تيم اشاره شده و آمده است: «بايرن در شروع فصل جاري 75 ميليون يورو را صرف خريد بازيكنان جديد كرد، اين درحالي است كه مونيخي ها در سال 2007 نزديك به 85 ميليون يورو صرف اين كار كرده بودند.»
در اين مطلب نام وحيد هاشميان در مكان دوم بزرگترين خريدهاي ناكام بايرن آمده و درباره او نوشته شده است: اين بازيكن ايراني با به ثمر رساندن 16 گل در فصل 2003-2004 از بوخوم به بايرن مونيخ پيوست. هلي كوپتر در 250 دقيقه بازي اش براي بايرن نتوانست براي اين تيم گلزني كند. هانوفر هاشميان را از بايرن مونيخ نجات داد و بايرن را هم از دردسر او.در ادامه اين مطلب با اشاره به خريد علي كريمي و قرارگرفتن نام او در مكان چهارم اين فهرست آمده است: برخي از هواداران بايرن هنگام به خدمت گرفتن اين بازيكن ايراني از تعجب سر خود را تكان مي دادند. شايد حق با آنها بود. مارادوناي آسيا حداكثر در تمرين ها شايسته اين عنوان بود.
در اين فهرست نام بازيكناني همچون برنو، توبياس رائو، ميشائيل وايزينگر، مارسل يانزن، سيرياكو اسفورزا، لوكاس پودولسكي، خوزه ارنستو سوسا و سرانجام تيم بروفسكي به چشم مي خورد.
دومين شكست چلسي درليگ برتر
تيم فوتبال چلسي ديروز (شنبه) در آغاز هفته نهم رقابت هاي فوتبال ليگ برتر انگلستان مقابل آستون ويلا شكست خورد.
در اين ديدار كه در ورزشگاه ويلاپارك برگزار شد، آستون ويلا با نتيجه 2 بر يك از سد صدرنشين رقابت هاي ليگ برتر گذشت.
ديديه دروگبا در دقيقه 15 اين ديدار چلسي را پيش انداخت اما ريچارد دان و جيمز كالينز در دقايق 32 و 52 گلزني كردند تا شاگردان مارتين اونيل با كسب سه امتياز از زمين خارج شوند. اين دومين شكست چلسي در رقابت هاي فصل جاري ليگ برتر است.
ديدار آستون ويلا - چلسي به دليل بيماري استيو بنت، داور مسابقه با 20 دقيقه تاخير آغاز شد.

 



بنا: سال سخت و پرترافيكي پيش رو داريم

سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي گفت: مسابقات قهرماني كشور را بسيار مثبت ديدم.
محمد بنا در گفت وگو با ايسنا اظهار كرد: اگر نظر فني من مهم باشد، در مسابقات كشوري همه چيز را براي كشتي فرنگي مثبت ديدم. شايد نتوان اين مسابقات را با تيمي كه نايب قهرمان جهان شده مقايسه كرد و تفاوت هايي وجود داشته باشد اما، در اين چند ساله چنين مسابقه اي كه جوان ها با انگيزه باشند و بجنگند را نديده بودم.
وي ادامه داد: امسال سال بسيار سخت و پرترافيكي را پيش رو داريم. جام جهاني، مسابقات آسيايي، بازي هاي كشورهاي اسلامي، مسابقات جهاني و بازي هاي آسيايي گوانگ جو را در پيش داريم. بنابراين بايد چهار، پنج تيم را آماده كنيم چرا كه چند نفر محدود را نمي توانيم به همه اين مسابقات اعزام كنيم.
بنا در پايان گفت: ليگ برتر بايد طبق برنامه تا 15 دي تمام شود تا پس از آن اردوي تيم ملي را آغاز كنيم و يك تيم خوب و جوان را به جام جهاني ببريم. ضمن اينكه اميدوارم فدراسيون با اعزام تيمي متشكل از قهرمانان كشور به جام وهبي امره تركيه موافقت كند.

 



قهرماني كشتي فرنگي كشور به لرستان رسيد

مسابقات كشتي فرنگي قهرماني بزرگسالان كشور پس از سه روز رقابت فشرده كشتي گيران فرنگي كار استان هاي مختلف كشور با قهرماني تيم كشتي فرنگي لرستان به كار خود پايان داد.
هفتادمين دوره مسابقات كشتي فرنگي قهرماني بزرگسالان كشور با حضور 350فرنگي كار از 30استان كشور از 22تا 24 مهرماه جاري در مجموعه ورزشي تختي خرم آباد استان لرستان برگزار شد.در پايان اين مسابقات و در رده تيمي تيم كشتي فرنگي لرستان با كسب 48امتياز عنوان قهرماني را از آن خود كرد.
همچنين تيم هاي خوزستان با 47امتياز و مازندران با 44امتياز به ترتيب بر سكوهاي دوم و سوم مسابقات كشتي فرنگي كشور ايستادند.
كشتي گيران برتر اوزان هفت گانه اين دوره از مسابقات به شرح زير مشخص شدند:
55كيلوگرم: 1- محسن حاجي پور (مازندران)
60كيلوگرم: 1- عبدالمحمد پاپي (خوزستان)
66كيلوگرم: 1- آزاد محمدعلي پور (كردستان)
74كيلوگرم: 1- آرمين رضازاده (مازندران)
84كيلوگرم: 1- مجتبي كريم فر (خوزستان)
96كيلوگرم: 1- بابك قرباني (كرمانشاه)
120 كيلوگرم: 1- محمد قرباني(كرمانشاه)

 



«احسان حدادي» با قدرت بازگشت قهرماني تيم نفت در رقابت هاي ليگ باشگاه هاي دووميداني

پرونده ليگ باشگاه هاي دووميداني در رده سني بزرگسالان با قهرماني تيم نفت تهران بسته شد.
رقابت هاي ليگ دووميداني باشگاه هاي بزرگسالان ايران در اهواز با قهرماني تيم نفت تهران به پايان رسيد.در چهار دوره اين رقابت ها كه در مشهد و تهران برگزار شده بود، تيم نفت توانسته بود گوي سبقت را از رقيبان بربايد اما، در پنجمين و آخرين مرحله اين رقابت ها در اهواز تيم نفت تهران با 1027 امتياز بر حريفان فايق آمد تا بار ديگر قهرمان ايران شود.در اين رقابت ها كه 212 دووميداني كار از 26 تيم حضور داشتند، تيم سايپا پس از پنج مرحله تلاش با 993 امتياز دوم شد و تيم ذوب آهن با 769 امتياز در مكان سوم قرار گرفت.
بازگشت پر قدرت حدادي
حضور احسان حدادي در رقابت هاي پرتاب ديسك پنجمين مرحله رقابت هاي دووميداني، همه اين رقابت ها را تحت شعاع خود قرار داده بود، چرا كه او پس از يك سال كه در كمند مصدوميت قرار داشت، اين بار به ميدان آمده بود تا آنها كه شايستگي هاي احسان را فراموش كرده بودند؛ بياد بياورند كه حدادي همان حدادي گذشته است. او در رقابت پرتاب ديسك در حالي كه به صورت آزاد (عضو هيچ باشگاهي نبود و به همين دليل در رده بندي قرار نگرفته است) شركت كرده بود و ركورد 66 متر و 19 سانتي متر رازد.

 



با كسب يك طلا، يك نقره و يك برنز در پايان روز سوم محقق شد اميدواري تكواندو ايران به قهرماني جهان

در پايان سومين روز از مسابقات تكواندو قهرماني جهان در دانمارك ملي پوشان ايران به يك طلا و يك نقره دست يافتند.
به گزارش ايسنا؛ در وزن چهارم «محمد باقري معتمد» در فينال در مقابل تكواندوكاري از مكزيك قرار گرفت و با نتيجه 2 بر يك پيروز شد و به عنوان قهرمان اين وزن شناخته شد و به مدال طلا رسيد.
معتمد موفق شده بود، پس از يك دوره استراحت حريفاني از ونزوئلا (8 بر يك) چين (2بر صفر) كوبا (4 بر 3) آمريكا (6بر4) تركيه (راند طلايي) را از پيش رو بردارد.
در وزن سوم نيز «رضا نادريان» در فينال رقابتها مقابل تكواندوكار كره جنوبي قرار گرفت و با ناداوري و حق كشي، علي رغم شايستگي فراوان 4 بر 2 شكست خورد و به مدال نقره بسنده كرد.
درحالي سيد محمد پولادگر و هادي ساعي به شدت نسبت به اين نتيجه به مسئولان برگزاري اعتراض كردند، نادريان در ميان تشويق تماشاگران سالن بالراپ سوپر آرينا كپنهاك را ترك كرد.
براساس اين گزارش، حسين تاجيك نماينده كشورمان در وزن هشتم نيز در اولين روز مسابقات با كسب 3 پيروزي و يك شكست صاحب مدال برنز شده بود.
يادآوري مي شود كه در پايان روز سوم از نوزدهمين دوره مسابقات تكواندو قهرماني جهان تيم ملي كشورمان به صدر جدول رده بندي صعود كرد.
تيم ملي ايران در روز سوم مسابقات تكواندو جهاني دانمارك موفق به كسب يك نشان طلا و يك نقره شد تا با توجه به نشان برنز حسين تاجيك جمع امتيازات خود را به عدد 44 رسانده و در صدر جدول رده-بندي تيمي رقابت-ها بايستد.
در اين رده-بندي اسپانيا با سه مدال طلا، نقره و برنز و مجموع 37 امتياز دوم است و كره جنوبي با يك مدال طلا و يك مدال نقره و مجموع 36 امتياز عنوان سوم را در اختيار دارد.
تيم ايران در جدول مسابقات سه نماينده ديگر دارد كه در صورت كسب حداقل يك مدال طلاي ديگر و همچنين حضور ساير نفرات در جدول تا دور چهارم مي تواند عنوان قهرماني را از آن خود كند.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ رقابت هاي كشتي آزاد قهرماني جوانان كشور طي روزهاي 30مهر ماه تا اول آبانماه سال جاري در مشهد مقدس برگزار مي شود.مسابقات كشتي آزاد قهرماني جوانان كشور (گزينشي المپياد ورزشي ايرانيان) طي روزهاي 30مهرتا يك آبان سال جاري درشهر مشهد برگزار مي شود.اين مسابقات را 22 داور قضاوت خواهند كرد.
¤ چهارراننده برتر ايراني دررشته كارتينگ، براي حضور در رقابت هاي قهرماني 2009-2010 كلاس 125 سي سي راك ROK دوشنبه هفته جاري راهي ايتاليا مي شوند. حسن درگاهي با كسب 127 امتياز، زهير اويسي با كسب 100 امتياز، مهرشاد نوري با كسب 88 امتياز و كامبيز رضايي باكسب 87 امتياز در مجموع 6دوره مسابقات كارتينگ قهرماني كشور، نفرات اعزامي به ايتاليا هستند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14