(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 28 مهر 1388- شماره 19490
 

حديث دشت عشق
براي چهارمين بار متوالي بدست آمد نايب قهرماني تكواندو ايران در جهان
اخبار كوتاه از فوتبال
پس از قهرماني جهان در دانمارك تكواندوكار ايراني به مكزيك دعوت شد
هفته سوم مسابقات فوتبال ليگ قهرمانان اروپا ليورپول ناگزير از پيروزي مقابل ليون
كفاشيان: وضعيت فوتبال مطلوب نيست
دعوت از عالميان براي مسابقات پينگ پنگ جوانان جهان
خواندني از ورزش ايران
ميزباني واليبال نوجوانان جهان به مصر رسيد
اولتيماتوم به تيم هاي بدهكار ليگ واليبال



حديث دشت عشق

به ياد فرماندار شهيد «قربانعلي كوچري»
نخستين فرماندار شهيد جمهوري اسلامي

شهيد «قربانعلي» كوچري» سال 1319 در خوي ديده به جهان گشود، تحصيلات ابتدايي و متوسطه را در زادگاهش به پايان رساند و تحصيلات عالي خود را از دانشگاه تبريز ا خذ كرد و در دانشسراي خوي مشغول تدريس شد، پس از پيروزي انقلاب اسلامي بر اثر هوشمندي و درستكاري و لياقت فوق العاده اش به فرمانداري خوي منصوب شد و در راه به ثمر رسانيدن اهداف انقلاب اسلامي جديت و از جان گذشتگي هاي زيادي از خود نشان داد تا اينكه جهت بيدار ساختن عشاير غيور مرزنشين عازم منطقه قطور گرديد و در موقع مراجعت در بين راه بر اثر اصابت گلوله ضد انقلاب زخمي شد و پس از تحمل نزديك به چهارماه اسارت در 1/4/59 به دستور سركرده اشرار به فيض شهادت نايل گرديد.
هيئت رزمندگان خوي

 



براي چهارمين بار متوالي بدست آمد نايب قهرماني تكواندو ايران در جهان

در پايان نوزدهمين دوره رقابت هاي تكواندو قهرماني جهان در كپنهاگ دانمارك، تيم ملي ايران براي چهارمين دوره متوالي به مقام نايب قهرماني جهان رسيد.
تيم ملي تكواندو ايران در اين دوره از پيكارهاي جهاني با كسب يك مدال طلا توسط محمد باقري معتمد (وزن چهارم)، يك مدال نقره توسط رضا نادريان (وزن سوم) و سه مدال برنز ميثم باقري (وزن دوم)، يوسف كرمي (وزن هفتم) و حسين تاجيك (وزن هشتم) و 55 امتياز، پس از تيم كره جنوبي عنوان نايب قهرماني اين رقابت ها را از آن خود كرد.
پيش از اين تيم ملي تكواندو ايران در مسابقات جهاني 2003 آلمان، 2005 اسپانيا و 2007 چين موفق به كسب عنوان نايب قهرماني جهان شده بود.
براساس اين گزارش، تيم كره جنوبي قهرمان شد و تيم هاي ملي اسپانيا و تركيه عناوين سوم و چهارم را كسب كردند.
در پنجمين و آخرين روز از رقابتها در حالي كه تيم ايران در روزهاي گذشته درصدر جدول قرار داشت و نسبت به كسب مدال از سوي عليرضا نصر آزاداني خوش بين بود و در يك قدمي جام قهرماني قرار داشت، با شكست و حذف نماينده كشورمان در وزن پنجم قهرماني از چنگ ايران پر كشيد.
نماينده وزن پنجم تيم ملي تكواندو كشورمان با شكست مقابل حريفي از كانادا از دور مسابقات جهاني حذف شد تا شانس قهرماني تيم ايران در اين رقابت ها كمرنگ شود.
عليرضا نصر آزاداني در وزن پنجم(74-كيلوگرم) مسابقات جهاني دانمارك با شكست مقابل حريفي از كانادا از راهيابي به مرحله نيمه نهايي اين رقابت ها بازماند.
وي دور اول مبارزه در اين وزن را با قرعه استراحت پشت سر گذاشت و سپس «سباستين كريسمانيچ» از آرژانتين (10بر8)، «رودريگوئز»، از پرتغال (8بر صفر)و «تاسي هوجو» از ژاپن (8 بر صفر) را در سه بازي متوالي شكست داد و به مرحله يك چهارم نهايي راه يافت.
ابراهيمي: دنيا شاهد نمايش قدرت تكواندو ايران بود
دبير فدراسيون تكواندو گفت: درخشش جوانان تكواندو در نوزدهمين دوره پيكارهاي قهرماني جهان به خوبي بيانگر توان و پشتوانه استوار و محكم تكواندوي ايران است.
غلامرضا ابراهيمي اظهار كرد: من از جمله كساني هستم كه به هيچ عنوان معتقد به مباحث داوري نبوده و نيستيم اما، واقعيت اين است در اين مسابقات حق نادريان و عبداللهي را داوران خوردند. با وجود اين جوانان ما دست به كار بزرگي زدند.
دبير فدراسيون تكواندو درباره سطح كمي و كيفي اين دوره از مسابقات تصريح كرد: حضور 1116 تكواندوكار از 140 كشور دنيا به خوبي بيانگر سرمايه گذاري اكثر كشورهاي دنيا براي اين رشته المپيكي است. ما هم به دليل اينكه بتوانيم فاصله خود را با رقيبان حفظ كنيم پس از المپيك پكن جوانگرايي را با هدف كسب عالي ترين نتيجه در المپيك لندن آغاز كرديم و امروز خوشحاليم كه حتي در گام نخست، شاهد نمايش قدرت تكواندو ايران در سطح دنيا هستيم.
ابراهيمي عملكرد تيم ملي بانوان را در اين دوره از مسابقات در مجموع قابل قبول دانست و يادآور شد: بسيار خوشحاليم از اينكه تكواندوي ايران در هر دو بخش بانوان و آقايان روند رو به رشدي دارد و همچنان با قدرت پيش مي رود.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

تيم پيروزي با مشكل كسر امتياز مواجه نيست
معاون حقوقي باشگاه پيروزي گفت: در مقطع كنوني در رابطه با پرونده بازيكنان پانامايي با مشكل كسر امتياز مواجه نيستيم و در صورت الزام باشگاه پيروزي به پرداخت مبلغ موردنظر اين دو بازيكن، حق تجديد نظرخواهي براي ما محفوظ است. مصطفي شكري افزود: درباره اين پرونده، آخرين اعلام فيفا به باشگاه پيروزي، اعلام ادعاي آقاي كارلوس مولتون به مبلغ 38 هزار دلار و اعلام ادعاي آقاي خوزه ماريو به مبلغ 28 هزار دلار بوده است و از ما خواسته بودند نظرمان را نسبت به ادعاي اين دو بازيكن اعلام كنيم.
وي درباره احتمال كسر امتياز از باشگاه پيروزي به دليل شكايت بازيكنان پانامايي، گفت: بررسي هاي فني ما در خصوص اين پرونده در حال انجام است و مسلما به دنبال اين هستيم كه منافع باشگاه ناديده گرفته نشود، آنچه مسلم است در اين مقطع، باشگاه پيروزي با مشكل كسر امتياز مواجه نيست و در صورت الزام باشگاه به پرداخت مبلغ موردنظر، حق تجديدنظر خواهي نيز براي ما محفوظ است.معاون حقوقي باشگاه همچنين از مكاتبه با نلو وينگادا، سرمربي سابق اين تيم در خصوص شكايتش به فيفا خبر داد و گفت: وينگادا مدعي است از مجموع 3 قسط مطالبات خود، تنها يك قسط آن را دريافت كرده است و پس از آن موفق به دريافت مابقي مطالباتش نشده است. در مورد ادعاهاي آقاي وينگادا هم بررسي ها در حال انجام است تا متناسب با صحت و سقم اين ادعا، اقدامات لازم انجام شود.
پيروزي پرگل اوساسونا با حضور ايراني ها
تيم اوساسونا هفته هفتم لاليگا را با پيروزي به پايان برد، اوساسونا با اين برد 10 امتيازي شد و به رده نهم جدول صعود كرد.
در آخرين بازي هفته هفتم، اوساسونا در ورزشگاه خانگي اش ميزبان اتلتيكو مادريد بود كه در پايان اين تيم را با نتيجه 3-صفر شكست داد.
جواد نكونام در اين بازي 90 دقيقه براي تيمش بازي كرد اما، مسعود شجاعي همچون بازي قبل نيمكت نشين بود و از دقيقه 71 به بازي آمد، اوساسونا در هفته هشتم لاليگا ميهمان راسينگ سانتاندر خواهد بود.
تيم هاي پايه فوتبال ايران به ايتاليا دعوت شدند.
تيم هاي فوتبال زير 15 و زير 16 سال كشورمان براي حضور در دو تورنمنت معتبر فوتبال پايه كه در ماه هاي ابتدايي سال 1389 برگزار مي شود، به ايتاليا دعوت شدند. تيم فوتبال زير 16 سال كشورمان در راستاي برنامه هاي آماده سازي خود براي حضور در مرحله نهايي مسابقات قهرماني نوجوانان سال 2010 آسيا، با دعوت مسئولان ايتاليايي، ارديبهشت ماه سال آينده در مسابقات «دلي نازيوني» ايتاليا شركت مي كند.
اين تورنمنت از تاريخ 5 الي 10 ارديبهشت ماه سال 1389 در ايتاليا برگزار مي شود كه شاگردان اكبر محمدي در آن حضور خواهند داشت.
از سوي ديگر تيم فوتبال زير 15 سال كشورمان هم كه هدايت آن بر عهده محمد ياوري است، در فروردين ماه سال 1389 در تورنمنت «گاليني» ايتاليا شركت مي كند. اين تيم كه در بازيهاي آسياي زير 14 سال سنگاپور به مقام سومي دست يافت، خود را برابر حضور در مسابقات المپيك نوجوانان جهان كه سال آينده برگزار مي شود، آماده مي كند.
فهرست تيم ملي دهم آبان اعلام مي شود
رئيس كميته تيم هاي ملي اعلام كرد اسامي بازيكنان تيم ملي فوتبال ايران 10 آبان اعلام مي شود. مهدي تاج اعلام كرد كه افشين قطبي، سرمربي تيم ملي فوتبال ايران ليست بازيكنان تيم ملي را اعلام كرده و در اختيار كميته تيم هاي ملي است اما اين ليست نهايي نبوده و فقط به منظور اخذ ويزا ارائه شده است. تاج ادامه داد : امكان تغيير در ليست اسامي تيم ملي اعلام شده توسط سرمربي تيم ملي وجود دارد و چون براي بازي با اردن در مقدماتي جام ملتهاي آسيا در يك بازي اخذ رواديد براي ارائه به AFC لازم است بايد اين ليست زودتر ارائه شود.
فرانسه به ايرلندجنوبي رسيد،پرتغال به بلاژويچ
قهرمان جام جهاني 1998 براي اينكه جواز حضور در مسابقات جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي را كسب كند بايد از سد جمهوري ايرلند بگذرد. مرحله حذفي (پلي آف) رقابت هاي مقدماتي جام جهاني 2010 ديروز (دوشنبه) قرعه كشي شد و طي آن تيم هاي منطقه اروپا حريفان خود را شناختند. فرانسوي ها براي حضور در اين رقابت ها نسبتا كار دشواري را پيش رو دارند و بايد از سد ايرلندي هاي سختكوش بگذرند. پرتغال هم با تيم ميروسلاو بلاژويچ ملقب به «چيرو» ديدار خواهد كرد. بوسني و هرزگوين هرگز حضور در رقابت هاي جام جهاني را تجربه نكرده است و البته اين يك مزيت براي مردان كارلوس كوئيروز به حساب مي آيد. قرعه كشي اين رقابت ها به اين شرح است:
¤ جمهوري ايرلند با فرانسه،¤ پرتغال با بوسني و هرزگوين،¤ يونان با اوكراين،¤ روسيه با اسلووني
-اين رقابت ها به صورت رفت و برگشت و در تاريخ هاي 14 و 18 نوامبر (23 و 27 آبان) برگزار خواهد شد.

 



پس از قهرماني جهان در دانمارك تكواندوكار ايراني به مكزيك دعوت شد

قهرمان ايراني وزن چهارم رقابت هاي تكواندو قهرماني جهان براي حضور در مسابقات جايزه بزرگ مكزيك به اين كشور دعوت شد.
مكزيك اواسط آبانماه سال جاري يك دوره مسابقات تكواندو در چهار وزن المپيكي برگزار مي كند كه به قهرمانان برتر اين رقابت ها 20 هزار دلار جايزه پرداخت مي شود.
مسئولان برگزاري تورنمنت تكواندو مكزيك نفراتي كه در اين چهار وزن موفق به كسب مدال طلاي مسابقات جهاني دانمارك شده اند را براي حضور در اين مسابقات به كشورشان دعوت كرده اند.
محمد باقري معتمد كه توانست روز جمعه در وزن چهارم مسابقات تكواندو جهاني دانمارك عنوان قهرماني و مدال طلا را كسب كند به همراه رضا مهماندوست براي حضور در اين مسابقات دعوت شده اند. كليه هزينه هاي اين سفر از سوي مكزيكي ها پرداخت خواهد شد.

 



هفته سوم مسابقات فوتبال ليگ قهرمانان اروپا ليورپول ناگزير از پيروزي مقابل ليون

هفته سوم از مرحله مقدماتي مسابقات فوتبال ليگ قهرمانان باشگاه هاي اروپا از امشب (سه شنبه) در حالي آغاز مي شود كه تيم ليورپول چنانچه مقابل ميهمان خود ليون فرانسه به توفيقي دست پيدا نكند چه بسا تحولات گسترده اي در انتظار اين تيم باشد.
تيم فوتبال ليورپول در فصل جاري رقابت ها عملكرد خوبي در ليگ برتر انگلستان و ليگ قهرمانان اروپا نداشته است. ليورپولي ها در 9 مسابقه خود در ليگ برتر چهار شكست متحمل شده اند و در يكي از ديدارهاي ليگ قهرمانان اروپا هم تن به شكست داده اند. پيروزي در ديدار امشب مقابل نماينده فرانسه چه بسا بتواند اندكي از بار انتقادات عليه كادر فني اين تيم بكاهد و نتيجه نگرفتن در اين ديدار هم به اندازه كافي براي آنها دردسرساز خواهد شد.
بارسلونا، مدافع عنوان قهرماني ليگ قهرمانان اروپا در هفته سوم اين مسابقات به نظر نمي رسد در ورزشگاه نيوكمپ كار دشواري مقابل رابين كازان روسيه داشته باشد. اين تيم روز شنبه هفته جاري در چارچوب مسابقات فوتبال لاليگا مقابل والنسيا با نتيجه تساوي بدون گل متوقف شد و براي اولين بار در فصل جاري طي يك بازي امتياز از دست داد. برنامه ديدارهاي روز نخست از هفته سوم مرحله مقدماتي ليگ قهرمانان اروپا به شرح زير است:
گروه E:
¤ دبر سن مجارستان - فيورنتينا ايتاليا
¤ ليورپول انگلستان - ليون فرانسه
گروه F:
¤ بارسلونا اسپانيا - رابين كازان روسيه
¤ اينتر ايتاليا - دينامو كي يف اوكراين
گروه G:
¤ رنجرز اسكاتلند - اورزينه چي روماني
¤ اشتوتگارت آلمان - سويا اسپانيا
گروه H:
¤ آلكمار هلند - آرسنال انگلستان
¤ المپياكوس يونان - استاندارد لي يژ بلژيك

 



كفاشيان: وضعيت فوتبال مطلوب نيست

رئيس فدراسيون فوتبال گفت: در موقعيت كنوني تيم هاي فوتبال كشور در سطح ملي و باشگاهي ضعيف هستند و هدف ما خارج كردن فوتبال از اين وضعيت است.
علي كفاشيان ديروز (دوشنبه) در جمع خبرنگاران رسانه هاي خبري استان كردستان اظهار كرد: يكي از برنامه هاي فدراسيون براي كمك به پيشرفت فوتبال ملي و باشگاهي استفاده از ظرفيت هاي موجود در تمام استان هاي كشور است.
وي ادامه داد:سقوط رتبه تيم ملي در رنكينگ فيفا هشداري براي فوتبال كشور است و بايد از برنامه هاي اصولي در راستاي تقويت و پيشرفت فوتبال كشور بهره گرفته شود.
كفاشيان توجه به تيم هاي پايه را در راستاي تقويت فوتبال امري اساسي برشمرد و عنوان كرد: سرمايه گذاري در رده هاي سني پايه و بهره گيري از مربيان برجسته در راستاي آموزش آنها مي تواند آينده فوتبال كشور را تضمين كند.
رئيس فدراسيون فوتبال اذعان داشت: خوشبختانه در تمام نقاط كشور استعدادهاي فراوان فوتبال وجود دارد كه بايد آنها را شناسايي و هدايت كرد.
وي در ادامه به برنامه هاي سازمان تربيت بدني در راستاي حمايت از ورزش استان هاي محروم اشاره كرد و گفت: كمك به استانداردسازي ورزشگاه ها و حمايت از تيم هاي ورزشي در استان هاي محروم مورد توجه سازمان تربيت بدني و فدراسيون فوتبال است.

 



دعوت از عالميان براي مسابقات پينگ پنگ جوانان جهان

فدراسيون بين المللي تنيس روي ميز با ارسال دعوت نامه اي ويژه نوشاد عالميان را به شركت در رقابت هاي 2009 جوانان جهان دعوت كرد.
كلمبيا در بندر «كارتاخنا» ميزبان مسابقات تنيس روي ميز قهرماني جوانان جهان در سالجاري ميلادي خواهد بود.
اين رقابت ها با شركت 16تيم و 96بازيكن در سه بخش تيمي، دوبل و انفرادي برگزار مي شود. در اين ميان 32پينگ پنگ باز با دعوت فدراسيون بين المللي تنيس روي ميز در اين رقابت ها شركت مي كنند اما 64بازيكن ديگر در قالب تيم هاي اعزامي به كلمبيا در محل برگزاري مسابقات حاضر خواهند شد.
نوشاد عالميان يكي از بازيكناني است كه با دعوت مديران ITTF به كلمبيا سفر مي كند تا آخرين حضور خود در رقابت هاي جهاني رده سني جوانان را تجربه كند. نوشاد در بخش ديدارهاي انفرادي مسابقات جهاني شركت خواهد كرد.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ در پايان دومين دوره مسابقات جودو غرب آسيا، تيم ملي جودو ايران كه تحت عنوان موسسه مالي- اعتباري مولي الموحدين به اين رقابت ها اعزام شده است، با كسب شش نشان طلا و يك نقره به مقام قهرماني غرب آسيا رسيد. تيم ملي جودو ايران به استثناي وزن 100+كيلوگرم، در تمامي اوزان صاحب نشان طلا شد و در اين وزن به مقام نايب قهرماني بسنده كرد.
¤ تيم ملي كارتينگ ايران براي حضور در مسابقات جهاني بامداد فردا به ايتاليا عزيمت خواهد كرد.اعضاي اين تيم را در اين مسابقات، حسن درگاهي، زهير اويسي، مهرشاد نوري و كامبيز رضايي كه به ترتيب توانسته اند عناوين اول تا چهارم مسابقات كلاس rok را به دست آوردند، تشكيل مي دهند.
¤ قرعه كشي سومين دروه ليگ برتر ورزش زورخانه اي انجام شد و طبق برنامه اعلام شده در هفته اول تيم اصفهان به مصاف فارس مي رود، كرمان با تيم تهران ديدار مي كند و تيم مركزي با تيم كردستان روبرو خواهد شد.ليگ برتر در پنج هفته و به طور متمركز برگزار مي شود به عبارتي در هر هفته تيم ها در يك شهر گرد هم مي آيند و دو به دو به رقابت مي پردازند.

 



ميزباني واليبال نوجوانان جهان به مصر رسيد

رقابت هاي واليبال نوجوانان جهان در سال 2011 به ميزباني قاره آفريقا و در كشور مصر برگزار خواهد شد.
اعضاي كميته مسابقات فدراسيون جهاني واليبال (FIVB) در نشست ساليانه خود كه هفته گذشته در لوزان سوئيس برگزار شد، با پيشنهاد مصري ها براي برگزاري دوازدهمين دوره رقابت هاي جهاني نوجوانان در اين كشور موافقت كردند.
مصر تنها كانديداي برگزاري رقابت-هاي جهاني نوجوانان در سال 2011 بود. اين كشور هشت سال پيش و در سال 2001 نيز ميزبان رقابت هاي واليبال نوجوانان جهان بود.

 



اولتيماتوم به تيم هاي بدهكار ليگ واليبال

سازمان ليگ فدراسيون واليبال به سه تيم شركت كننده در رقابت هاي ليگ برتر بانوان و دسته اول مردان اولتيماتوم داد تا ظرف مدت 24 ساعت آينده نسبت به پرداخت بدهكاري هاي خود اقدام كنند.
سازمان ليگ فدراسيون واليبال به تيم هاي برتري بانوان شهرداري بندرعباس مهلت داده تا براي پرداخت بدهكاري خود به مربيان و بازيكناني كه سال گذشته در اين تيم شاغل بودند حداكثر تا امروز (سه شنبه) اقدام كنند، در غير اين صورت فردا (چهارشنبه) به طور رسمي از جدول مسابقات ليگ برتر 88 بانوان كنار گذاشته مي شود.
تيم هاي پاسارگاد شيراز و آب منطقه اي شيروان كه در رقابت هاي دسته اول باشگاه هاي كشور شركت دارند نيز دو تيم بدهكار ديگر هستند. مديران اين تيم نيز همچون تيم بانوان شهرداري بندرعباس فقط تا امروز فرصت دارند تا براي تسويه حساب با طلبكاران شان اقدام كنند. در غير اين صورت اين دو تيم نيز فرصت حضور در رقابت هاي باشگاهي امسال را از دست خواهند داد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14