(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 28 مهر 1388- شماره 19490
 

مخالفت آموزش و پرورش با طرح جديد ساعات كار
خروج قطار كرمان از ريل 27 مجروح برجاي گذاشت
سفر دوچرخه سوار ايراني مستند مي شود
شعله هاي آتش صاحبخانه را سوزاند
رونمايي از 122 يادمان شهيد در سراسر كشور
وزير دادگستري خواستار شد وضع جرايم سنگين براي سرقت هاي علمي و مالكيت هاي معنوي
در محور شيراز - اصفهان برخورد دو دستگاه اتوبوس 40 كشته و زخمي برجاي گذاشت
پليس پايتخت با يك طرفه شدن خيابان وليعصر مخالف است
انفجار مهيب در ساختمان نيمه كاره
فروشندگان حرفه اي عتيقه جات تقلبي به دام افتادند
با احتمال سرايت ويروس آنفلوآنزا شكار پرندگان وحشي در مازندران ممنوع شد
پيرزنان مقتول در شيراز 3 نفر شدند
حوادث كوتاه از
قاتل شهيده حجاب هفته آينده محاكمه مي شود
روز مسلمانان در نيويورك
اعدام سيار با اتوبوس در چين



مخالفت آموزش و پرورش با طرح جديد ساعات كار

سازمان آموزش و پرورش شهر تهران مخالفت خود را با تغيير ساعت كار مدارس توسط شوراي عالي ترافيك در 8 بند اعلام كرد.
علي اكبر حامدي معاون هماهنگي و اجرايي سازمان آموزش و پرورش شهر تهران در گفت وگو با ايرنا اظهار داشت: با توجه به پيش بيني مشكلات اجرايي اين طرح، خواستار پاسخگويي شوراي عالي ترافيك به پيشنهاد مطرح شده توسط اين سازمان هستيم.
وي با بيان اينكه سازمان آموزش و پرورش شهر تهران با تغيير ساعت فعلي مدارس موافق نيست و مخالفت خود را با ارائه دغدغه هاي خود در هشت بند اعلام كرده است، در عين حال تصريح كرد: آموزش و پرورش طبق قانون انجام وظيفه كرده و مصوبات شوراي عالي ترافيك و هيأت دولت در اين زمينه را عملي خواهد ساخت.
معاون هماهنگي و اجرايي اين سازمان در پاسخ به اين كه مديران برخي از مدارس اعلام كرده اند كه قبل از ساعت اعلام شده بازگشايي مدرسه، از پذيرش دانش آموزان خودداري مي كنند و اين سازمان در اين خصوص چه تدابيري انديشيده است، گفت: اين سازمان طبق قانون جديد عمل خواهد كرد.
وي با اشاره به اينكه حدود 15 هزار دانش آموز تهراني داراي والدين كارمند هستند، ابراز اميدواري كرد: با توجه به اين امر منتظر پاسخ شوراي عالي ترافيك هستيم.
معاون هماهنگي واجرايي سازمان آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به دغدغه هاي اين سازمان كه در 8 بند به شوراي عالي ترافيك ارايه شده است، اظهار داشت: اكنون در شش هزار مدرسه شهر تهران، يك ميليون و 130 هزار دانش آموز مشغول به تحصيل هستند كه در اين مدارس اكنون قريب به 18 هزار وسيله حمل و نقل شهري وظيفه حمل و نقل اين افراد را برعهده دارند.
حامدي افزود: در صورت اجراي طرح تغيير ساعات كار مدارس بايد تك تك قراردادهاي آموزش و پرورش با اين وسايط نقليه به دليل جابجايي زمان فعاليت آنها بايد اصلاح شود كه اين امر سبب ايجاد مشكل خواهد شد.
وي هشدار داد احتمالاً به دليل اين مشكل دانش آموزان يا مجبور به خروج زودهنگام از منزل شده و يا با درهاي بسته مدارس مواجه مي شوند.
وي همچنين دومين دغدغه آموزش و پرورش مبني بر تغيير ساعت كار مدارس را عدم امكان تغذيه در مدارس براي 800 هزار دانش آموز تهراني اعلام كرد. براساس طرح جديد، ساعت تعطيلي مدارس به جاي 13 و 15 دقيقه به 14 و 30 دقيقه بعدازظهر موكول شده است.
قائم مقام رئيس سازمان آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به سومين دغدغه اين سازمان گفت: عدم تطابق ساعت كار مادران كارمند دانش آموزان-30:7 صبح- با زمان حضور دانش آموزان در مدرسه-15:8 صبح- منجر به بروز اختلال، ناهماهنگي و ايجاد نگراني هاي جدي براي تمام خانواده هاي شاغل خواهد شد.
حامدي افزود: 300 هنرستان فني حرفه اي فعال در تهران كه در حال حاضر در ساعت 45:14 دقيقه تعطيل مي شوند زمان كار آن ها به ساعت 45:15 دقيقه منتهي مي شود. اين امر سبب مي شود تا عملاً زمان فعاليت هنرستان ها در نوبت دوم كه بايد هشت ساعت باشد محقق نشود و همچنين 400 مدرسه نوبت دوم آموزش عمومي و نظري نيز مشمول تهديد مذكور مي شوند.
وي ادامه داد: معلمين مناطق 15 تا 19 و نواحي روستايي شهر تهران كه از وسايل نقليه واحد براي رفت و برگشت استفاده مي كنند به گونه اي تنظيم شده اند كه تمام دوره هاي تحصيلي از يك وسيله استفاده كنند، چنانچه تفاوت زمان حمل و نقل كاركنان مذكور كه با تنوع زمان در دوره هاي تحصيلي حاصل خواهد شد انجام پذيرد هزينه هاي غير قابل تأمين بر تعهدات اين سازمان مترتب و منجر به تعطيل، نارضايتي و اختلال در سازماندهي نيروي انساني اين سازمان مي شود.
حامدي به گزارش هاي دريافتي در اين زمينه از مدارس اشاره كرد و گفت: براين اساس تنظيم امور اعضاي يك خانواده با توجه به تغيير در ساعت رفت و آمد مشكلات جديد و ناهماهنگي هاي متعددي را بين اعضاي خانواده بوجود مي آورد.
وي با اشاره به هفتمين دغدغه اين سازمان پيش بيني كرد: اين اقدام آزمايشي چنانچه به وضع كنوني برگشت داده نشود بار ديگر تنش هاي جديد به شهر تهران وارد كند.
وي همچنين دغدغه هشتم اين سازمان را شغل نوبت دوم معلمان مرد كه عمدتاً در مدارس دو نوبته و يا آموزشگاه هاي آزاد علمي و غيره با قراردادهايي، سازماندهي شده اند اعلام كرد و گفت: اين قراردادها با تغيير ساعت مخدوش و امنيت استمرار شغل آن ها مورد تهديد قرار مي گيرد.
حامدي در خاتمه با اشاره به دغدغه هاي ياد شده در آموزش و پرورش نسبت به طرح جديد ساعات كار مدارس با تأكيد بر پيشنهاد اين سازمان ابراز اميدواري كرد: در اين طرح ساعت پيشنهادي شروع كار مدارس با ساعت آغاز فعاليت ادارات جابجا شود.

 



خروج قطار كرمان از ريل 27 مجروح برجاي گذاشت

قطار مسافربري تهران- كرمان يكشنبه شب حوالي آب شيرين كاشان از ريل خارج شد كه در اثر آن 27نفر مجروح شدند.
«حسين علي حاجي» معاون استاندار اصفهان و فرماندار كاشان بامداد دوشنبه درحاشيه بازديد از مصدومان اين حادثه به ايرنا گفت: اين قطار كه از تهران به سمت كرمان درحركت بود ساعت 20 و 56 دقيقه يكشنبه شب حوالي آب شيرين واقع در 35 كيلومتري كاشان از ريل خارج و چند واگن آن واژگون شد.
وي تصريح كرد: اين حادثه خوشبختانه تلفات جاني دربرنداشت.
ازسوي ديگر حسين علي معظمي مسئول حوادث غيرمترقبه كاشان در گفت گو با خبرگزاري فارس گفت: در حادثه واژگوني قطار مسافربري تهران- كرمان 27 نفر از مسافران مجروح شدند كه 19 نفر آنان به صورت سرپايي مداوا و بقيه در بيمارستان شهيد بهشتي كاشان بستري شدند.
به گفته مسئول روابط عمومي مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي كاشان، حال مجروحان بستري شده در بيمارستان شهيدبهشتي اين شهرستان رضايت بخش است.
درهمين حال محمدتقي صفري، مديركل راه آهن كرمان گفت: قطار تهران- كرمان به دليل رعايت نكردن سرعت مطمئنه ازسوي لوكوموتيوران چند دستگاه سالن آن از ريل خارج شد كه در اثر آن تعدادي از مسافران مجروح شدند.
وي افزود: پس از اين حادثه ساير مسافران قطار مزبور با 9 دستگاه اتوبوس به كرمان منتقل شدند.

 



سفر دوچرخه سوار ايراني مستند مي شود

سفر ايران گردي دوچرخه سواري كه با شعار «قرآن محور برابري، برادري و صلح» آغاز شد، در آينده اي نزديك به صورت برنامه اي مستند، از راديو قرآن توليد و پخش مي شود.
به گزارش روابط عمومي راديو قرآن امير خدافرد، سفر خود را تيرماه سال گذشته آغاز كرد تا اين پيام را كه قرآن محور برابري، برادري و صلح است، با توزيع 124 هزار برگه از آيات و مضامين قرآني به گوش هموطنان برساند تا از اين طريق مردم هر چه بيشتر به سمت قرآن خواني و عمل به دستورات اين كتاب آسماني سوق يابند.
بنابراين گزارش مدير راديو قرآن نيز ضمن تقدير از اين ورزشكار شايسته، وي را به عنوان گزارشگر افتخاري برنامه صبحگاهي صبح ايمان معرفي كرد تا در سفرهاي بعدي گزارش هايي از مشاهدات خود را به سمع شنوندگان راديو قرآن برساند.

 



شعله هاي آتش صاحبخانه را سوزاند

طبقه سوم يك مجتمع مسكوني در جنوب غرب تهران به علت بي احتياطي مالك آن دچار آتش سوزي شد و صاحبخانه در اين آتش سوزي به شدت سوخت.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني آتش نشاني، در پي تماس چند شهروند با سامانه 125، ستاد فرماندهي آتش نشاني ايستگاه 22، را به منطقه نازي آباد اعزام كردند.
هنگام رسيدن آتش نشانان يكي از اتاق هاي واحد مسكوني كاملا شعله ور بود و مالك آن نيز با يك دستگاه خاموش كننده پودر و گاز براي خاموش كردن آتش تلاش مي كرد.
آتش نشانان صاحب خانه به نام «محمد - الف» 38 ساله را كه دست، سر و صورت و بالا تنه اش به شدت دچار سوختگي شده بود را از منزل خارج كردند و با يك رشته لوله آب دهي به خاموش كردن آتش پرداختند و با بكارگيري يك دستگاه هواكش، دود ناشي از اين آتش سوزي را از داخل آپارتمان به بيرون تخليه كردند.
بر اساس اين گزارش، كانون آتش سوزي در اتاق خواب يكي از واحدهاي مسكوني طبقه سوم بود كه ظاهرا بر اثر بي احتياطي مالك و افتادن فندك كوره اي روشن بر روي تشك آغاز شد و در اندك زماني گسترش پيدا كرد.

 



رونمايي از 122 يادمان شهيد در سراسر كشور

مدير كل تبليغات و مراكز فرهنگي بنياد شهيد و امور ايثارگران از رونمايي 122 طرح يادمان شهدا در يكسال گذشته خبر داد.
به گزارش روابط عمومي معاونت پژوهش و ارتباطات فرهنگي بنياد شهيد و امور ايثارگران اسكندر يارنسب افزود: از اين تعداد 92 طرح مربوط به يادمان شهدا در مدارس سراسر كشور و 30 طرح مربوط به مساجد شهر تهران است.
وي در مورد يادمان شهدا در مدارس گفت: از اين تعداد يادمان نيز، 21 طرح در مدارس استان تهران و 71 طرح در ساير استان هاي كشور رونمايي شد.
مديركل تبليغات و مراكز فرهنگي بنياد شهيد و امور ايثارگران افزود: تعدادي از يادمان هاي شهدا در ديگر استان ها در دست اجراست كه بزودي رونمايي خواهد شد.

 



وزير دادگستري خواستار شد وضع جرايم سنگين براي سرقت هاي علمي و مالكيت هاي معنوي

وزير دادگستري خواستار وضع جرايم سنگين براي سرقت هاي علمي و مالكيتهاي معنوي شد.
به گزارش ايرنا، مرتضي بختياري در نشست شوراي سياستگذاري مالكيت معنوي كه در محل وزارت دادگستري برگزار شد گفت: تدوين سند راهبردي مالكيت معنوي از ضروريات است كه در اين سند بايد به خلاهايي كه در قوانين گمركي وجود دارد، توجه شود.
وي از آمادگي جمهوري اسلامي ايران براي پيوستن به كنوانسيون هاي بين المللي مربوط به مالكيت معنوي از جمله كنوانسيون برن خبر داد و تاكيد كرد: دبيرخانه شوراي سياستگذاري مالكيت معنوي بايد مصوبات كنوانسيون هاي بين المللي را به دقت رصد كند چرا كه قطعا دست هاي مرموز استكبار جهاني در اين زمينه كارهاي زيادي خواهد كرد.
وزير دادگستري همچنين بر تغيير ساختار دبيرخانه شوراي سياستگذاري مالكيت معنوي براي فعال و به روز شدن آن تاكيد كرد و خواستار تشكيل كميته هاي تخصصي در دبيرخانه شد.
در ادامه اين نشست احمد تويسركاني، رئيس سازمان ثبت اسناد و املاك كشور اظهار داشت: غفلت از حقوق مردم در زمينه مالكيت معنوي، ممكن است در آينده خسارت هاي جبران ناپذيري داشته باشد.
وي يكي از اولويت هاي كاري خود در سازمان ثبت اسناد و املاك كشور را مساله مالكيت معنوي بيان كرد و گفت: از همه ظرفيت ها و امكانات براي تعاملات داخلي و خارجي كه لازم است در مورد مالكيت معنوي انجام شود، بهره گيري خواهيم كرد.
تويسركاني از تهيه پيش نويس «قانون پيشگيري از روابط مكارانه» و ايجاد كميته هاي تخصصي جديد براي حمايت از مالكيت هاي معنوي و برگزاري كارگاه هاي آموزشي در اين زمينه خبر داد و افزود: بايد به صورت هماهنگ و هدفمند در زمينه مالكيت معنوي فعاليت كرد.

 



در محور شيراز - اصفهان برخورد دو دستگاه اتوبوس 40 كشته و زخمي برجاي گذاشت

اصفهان - خبرنگار كيهان:
بر اثر برخورد دو دستگاه اتوبوس در محور شيراز به اصفهان سه نفر كشته و 37 نفر بشدت مجروح شدند.
در اين حادثه رانندگي كه صبح روز دوشنبه رخ داد يك دستگاه اتوبوس در مسير اصفهان به شيراز با يك دستگاه اتوبوس حامل دانشجويان واحد علوم و تحقيقات استان فارس در كيلومتر 10 جاده شيراز - اصفهان در محل چشمه بيدي برخورد كرد.براساس اعلام مركز فوريت هاي پزشكي در اثر برخورد اين دو دستگاه اتوبوس تاكنون 37 نفر مصدوم و سه نفر جان خود را از دست داده اند. همچنين طبق آخرين اخبار واصله حال برخي از مصدومان اين حادثه وخيم گزارش شده است.
گفته مي شود انحراف به چپ اتوبوس علت حادثه بوده است.

 



پليس پايتخت با يك طرفه شدن خيابان وليعصر مخالف است

رئيس پليس ترافيك شهري گفت: پليس تصميمي را درخصوص يك طرفه شدن پارك وي تا تجريش نگرفته است.
سرهنگ محسن مهرآيي رئيس پليس ترافيك شهري درگفت وگو با برنا با بيان عدم تصميم گيري پليس دريك طرفه شدن خيابان وليعصرگفت: نبود مسيرجايگزين يكي از دلايل مخالفت پليس با اجراي اين طرح است.
وي افزود: به دليل نبود مسير جايگزين و راه هاي خروجي امكان يك طرفه كردن مسير پارك وي تا تجريش وجود ندارد. ضمن اينكه پليس نمي تواند بلافاصله مسيري را جايگزين اين مسير نمايد.

 



انفجار مهيب در ساختمان نيمه كاره

بر اثر انفجار كپسول اكسيژن مخصوص جوشكاري در يك ساختمان نيمه ساخت در جنب ساختمان وزارت نفت تهران يك تن كشته و 17 نفر مجروح شدند.
به گزارش ايرنا، ساكنان محله رودسر در خيابان حافظ يكشنبه شب از وقوع انفجار در منطقه محل سكونت خود خبر دادند.
يك شاهد عيني به خبرنگار ايرنا گفت: بيشتر كارگران اين ساختمان نيمه كاره تبعه افغانستان هستند و نيروهاي امداد و آتش نشان با حضور به موقع در محل انفجار، آنان را از محل حادثه خارج كردند.
يكي از كارگران مجروح افغان كه در محل حادثه حضور داشت اعلام كرد: در اين حادثه يكي از كارگران كه ايراني و به نام سعيد بود بر اثر شدت انفجار و جراحات وارده فوت كرد.
وي افزود: سعيد در حال جوشكاري بود كه كپسول اكسيژن ناگهان منفجر شد.
مجروحان اين حادثه براي مداوا به بيمارستان هاي اطراف انتقال يافتند.
يك مسئول سازمان آتش نشاني ضمن تاييد انفجار كپسول اكسيژن گفت كه در اين حادثه فقط به ساختمان در حال ساخت خساراتي وارد شده است.
وي افزود: اهالي محل به علت شدت صداي انفجار از خانه هاي خود خارج شده بودند اما به كسي آسيبي نرسيده است.

 



فروشندگان حرفه اي عتيقه جات تقلبي به دام افتادند

جاعلان و فروشندگان حرفه اي عتيقه جات تقلبي در حالي كه خود را در يك قدمي رسيدن به ميليونها تومان پول نقد مي ديدند توسط كارآگاهان پليس آگاهي روانه زندان شدند.
به گزارش ايسنا، سرهنگ هادئي - رئيس پليس آگاهي استان تهران - گفت: اين جاعلان با انتخاب افرادي كه به خريد اشياي عتيقه علاقه داشتند، پس از تعيين قرار ملاقات آن ها را فريب داده و با فروش عتيقه جات تقلبي متواري مي شدند.
وي افزود: كارآگاهان پليس آگاهي استان تهران مدتي قبل از دريافت گزارشات مردمي احتمال نقشه جديد كلاهبرداران را قوي دانسته و به طور نامحسوس حركات آن ها را تحت كنترل قرار دادند. پس از آن كارآگاهان متوجه شدند كه جاعلان قصد فروش چند مجسمه تقلبي را داشته و در حال پيشبرد طرح جديد خود براي اخاذي هستند، بلافاصله مشتري فريب خورده توسط اين افراد كه قرار بود در ازاي دريافت مجسمه ها ميليونها تومان پرداخت كند، شناسايي و بدون اين كه كلاهبرداران متوجه شوند، نكات لازم به او آموزش داده شد تا احتمال متواري شدن متهمان كاهش پيدا كند.
رئيس پليس آگاهي استان تهران بيان كرد: در روز ملاقات براي انجام معامله، كلاهبرداران براي اطمينان از حضور نداشتن پليس محل قرار را به صورت تلفني چندين بار تغيير دادند، اما كارآگاهان پليس در چند اكيپ مجزا به صورت نامحسوس كلاهبرداران و مشتري آن ها را تعقيب كرده و در محل قرار حاضر شدند.وي ادامه داد: سرانجام هنگامي كه دو نفر كلاهبردار قصد انجام معامله را داشتند به طور ضربتي دستگير و در بازرسي از خودرو متهمان 10 عدد مجسمه جعلي كه با شيوه اي ماهرانه جاسازي شده بود، كشف و ضبط شد.

 



با احتمال سرايت ويروس آنفلوآنزا شكار پرندگان وحشي در مازندران ممنوع شد

ساري - خبرنگار كيهان:
مدير كل حفاظت محيط زيست مازندران گفت: شكار هر نوع پرنده وحشي در استان مازندران ممنوع شد.
رسول اشرفي پور افزود: اين تصميم براي جلوگيري از انتقال ويروس آنفلوآنزاي فوق حاد پرندگان اتخاذ شده است. وي با اشاره به موافقت سازمان حفاظت محيط زيست با اعمال اين محدوديت افزود: تامين سلامت شكارچيان و صيادان و جلوگيري از انتقال احتمالي ويروس آنفلوآنزا هدف اصلي در اجراي اين طرح به شمار مي رود. اشرفي پور با تاكيد بر عزم دستگاه متبوع در جلوگيري از شكار پرندگان وحشي يادآور شد: براي اين تصميم تدابير كنترلي و حفاظتي ويژه اي در آب بندان ها و تالاب هاي مازندران اجرايي شد.
وي خاطرنشان كرد: سالانه يك ميليون و 200 هزار قطعه انواع پرنده مهاجر و كمياب از مناطق سيبري براي زمستان گذراني وارد تالاب هاي مازندران مي شوند.
مديركل حفاظت محيط زيست مازندران گفت: با صيادان و شكارچيان متخلف در اين ارتباط برخورد قانوني خواهد شد.

 



پيرزنان مقتول در شيراز 3 نفر شدند

شيراز - خبرنگار كيهان:
با قتل دو پيرزن ديگر در شيراز، تعداد مقتولان قتل هاي زنجيره اي پيرزنان در شيراز به 3نفر رسيد.
در تاريخ 25 مهرماه جاري ماموران كلانتري مدرس شيراز از وقوع قتل در يكي از منازل مسكوني حوزه استحفاظي خود با خبر شده و بازپرس مربوطه را در جريان قرار دادند.
ماموران با حضور در صحنه جرم مشاهده كردند كه دو پيرزن به نامهاي «ر-ج» 78 ساله و
«گ-ب» 77 ساله بر اثر اصابت چوب به سرشان به قتل رسيده و چند جفت النگو و انگشتر آنان كه به وسيله سيم چين چيده شده بود به سرقت رفته است.
در جريان تحقيقات مشخص شد منزل متعلق به يكي از پيرزنان بوده و پيرزن ديگر در آن خانه اجاره نشين بوده است. با دستور بازپرس پرونده، پليس آگاهي شيراز مامور بررسي موضوع و شناسايي قاتل يا قاتلين شده است.گفتني است چندي پيش نيز پيرزني در منزل خود به قتل رسيد و اموالش به سرقت رفت كه عوامل آن قتل نيز هنوز شناسايي نشده اند.

 



حوادث كوتاه از

مرگ مسئول دفتر نماينده مجلس
خرم آباد- خبرنگار كيهان: مسئول دفتر ارتباطات مردمي نماينده مردم خرم آباد در مجلس بر اثر سانحه رانندگي جان خود را از دست داد. خودرو پژو حامل مسعود محمدي در منطقه چم انجير واقع در پانزده كيلومتري جنوب خرم آباد با يك دستگاه كاميون برخورد كرد كه در اثر آن وي بر اثر شدت جراحات وارده به كما رفت و پس از انتقال به بيمارستان شهداي عشاير خرم آباد جان خود را از دست داد.
جمع آوري ماهواره در روستا
تبريز- خبرنگار كيهان: پليس ورزقان در اجراي طرح جمع آوري ماهواره 14 دستگاه ريسيور،
ال- ان-بي و بشقاب ماهواره از منازل روستايي در روستاهاي كاسين و تخم دل كشف و جمع آوري كرد.
رد پيشنهاد رشوه
زن و مرد قاچاقچي به نام هاي م- الف و ك-ب كه در حال قاچاق سيگار خارجي با خودرو پژو بودند در بناب دستگير شدند. زن قاچاقچي براي فرار از مجازات پيشنهاد پرداخت يك ميليون ريال رشوه به پليس را داد اما مأموران ضمن رد رشوه آنها را تحويل مراجع قضايي دادند.
كشف مشروبات الكلي
13 هزار و 415 بطر انواع مشروبات الكلي از يك دستگاه كاميون در مرند كشف شد. پليس ضمن توقيف كاميون و پرايد قاچاقچيان دو عضو اصلي و سركرده قاچاقچيان را دستگير كرد.
خارج كردن توده از شكم
يزد- خبرگزاري فارس: طي انجام يك عمل جراحي در بيمارستان ضيايي اردكان توده چهاركيلوگرمي از شكم زن 22 ساله بيماري در اين شهر خارج شد. اين زن مدتي با دردهاي مكرر در ناحيه شكم رنج مي برد. حال عمومي بيمار رضايت بخش اعلام شده است.
شكارچيان متخلف در دام
كيش- خبرگزاري فارس: چند شكارچي متخلف پرنده هاي شكاري در كيش دستگير شدند. از شكارچيان متخلف سه قطعه قمري و يك لجه پرنده شكاري و ليجه كه از گونه هاي حمايت شده است به همراه تله هاي شكاري كشف شد. پرنده شكارشده نيز به دامان طبيعت بازگردانده شد.
دستگيري جاعل اسكناس
سرويس شهرستانها: جاعل حرفه اي كه اقدام به جعل اسكناس مي كرد در رشت دستگير شد. در بازرسي از خودرو متهم به نام الف- گ 66 قطعه اسكناس 50 هزار ريالي و 179 قطعه اسكناس 20 هزارريالي كشف شد. وي به جعل اسكناس با همدستي چند نفر ديگر اعتراف كرد.
رهايي از قصاص نفس
گرگان- خبرنگار كيهان: جوان 32 ساله اي در آق قلا كه به قصاص نفس محكوم شده بود با تلاش اعضاي شوراي حل اختلاف و همكاري دادستان و امام جمعه اهل سنت اين شهر و جلب رضايت شكات از دار مجازات رهايي يافت.
انهدام باند سارقان مسلح احشام
اصفهان- خبرنگار كيهان: يكي از بزرگ ترين باندهاي سارقان مسلح احشام شهرهاي بزرگ كشور در اصفهان متلاشي شد. در اين رابطه هشت نفر از سارقان عضو اين شبكه دستگير شدند. اين افراد به دو فقره سرقت مسلحانه احشام در شهرهاي استان اصفهان اعتراف كردند. از اين باند دو دستگاه خودرو، چندين دستگاه موتورسيكلت و دو قبضه سلاح كشف شد.

 



قاتل شهيده حجاب هفته آينده محاكمه مي شود

دادستان دادگاه درسدن آلمان، خواستار دريافت پرونده قاتل روسي الاصل شهيده حجاب از روسيه شد.
به گزارش خبرگزاري ها، روزنامه «دي ولت» چاپ آلمان، درخواست دادستان دادگاه درسدن آلمان در پي آن صورت گرفت كه شك و ترديدهايي در مورد سلامت عقلي قاتل «مروه الشربيني» در اذهان پديد آمد.همچنين وكيل مدافع قاتل مروه الشربيني چندي پيش با ارائه دادخواستي به دادگاه درسدن آلمان، مدعي شده بود كه موكل وي، داراي اختلاف عقلي و ناملايمات عاطفي است، در حالي كه شوهر شهيده حجاب اين ادعا را رد و آن را نوعي تلاش براي تاثيرگذاري براي تخفيف در مجازات قاتل عنوان كرده بود.قرار است دادگاه قاتل آلمان مروه الشربيني روز 26اكتبر (چهارم آذر) در ميان تدابير شديد امنيتي در شهر درسدن آلمان برگزار شود.قاتل شهيده حجاب در حال حاضر به اتهام قتل مروه الشربيني و داشتن تمايلات نژادپرستانه در زندان به سر مي برد.

 



روز مسلمانان در نيويورك

مسلمانان مقيم آمريكا با برپايي راهپيمايي در نيويورك روز مسلمانان را گرامي داشتند.
در اين راهپيمايي هزاران تن از مسلمانان با وجود باران شديد و سردي هوا به خيابانها آمدند تا هويت اسلامي خود را به نمايش بگذارند.در اين اجتماع باشكوه مسلمانان از هر مليت با حمل پرچم ها و سمبل هاي ملي خود و شعارهاي الله اكبر و لااله الاالله بر اتحاد ميان مسلمانان جهان تاكيد كردند.

 



اعدام سيار با اتوبوس در چين

چيني ها اتوبوس هاي مجهز به اتاقك هاي اعدام ساخته اند كه از شهري به شهر ديگر رفته و كار اعدام را به سهولت انجام مي دهد.
گفته مي شود كه تعداد اعدام ها در چين در هر سال، چهار برابر باقي دنياست. مدتي است كه چين در حال موقوف كردن اعدام با جوخه آتش و جانشيني آن با تزريق داروهاي مرگ آور است.آمريكا و سنگاپور، پيش از اين تنها كشورهايي بودند كه در آنها اعدام با تزريق انجام مي شد.از آنجا كه ساختن اتاق هاي اعدام و يا انتقال محكومان به تشكيلات اعدام محدودي كه در چين وجود دارد، گران از آب در مي آيد، چيني ها به اين فكر افتادند كه اتوبوس هايي مجهز به اتاقك هاي اعدام بسازند كه از شهري به شهر ديگر حركت مي كنند و كار اعدام را با سهولت انجام مي دهند.چيني ها معتقدند كه با اين تدبير، اعدام ها را انساني تر و متمدنانه تر انجام مي دهند، گرچه هنوز بيشتر اعدام ها در چين با شليك گلوله انجام مي شوند، اما ميزان اعدام با تزريق، به گفته مقامات چيني به 40 درصد رسيده است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14