(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 28 مهر 1388- شماره 19490
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
جنود شيطان (يادداشت روز)
كيهان و خوانندگان
گراز (گفت و شنود)
درخواست احمدي نژاد از زرداري براي تحويل عوامل فاجعه تروريستي بلوچستان
نظام هم مفت به دست نيامده ! (نكته)
برگزاري جشن هاي دهه كرامت در 20 كشور
دودوزه بازي موسوي و كروبي را مي فهميم اما اينجا ديگر سر دوراهي است ! (خبر ويژه)
وقتي منافقين براي انهدام وحدت ملي به آمريكا«گرا» مي دهند (خبر ويژه)
ريگي پادوي ISI (خبر ويژه)
رگ ضداستكباري آقاي نامزد بالاخره پيدا شد! (خبر ويژه)



جنود شيطان (يادداشت روز)

اين بار نوبت منطقه پيشين بلوچستان بود تا محل برپايي همايش وحدت باشد. از زماني كه مسئوليت امنيت سيستان و بلوچستان به سپاه پاسداران واگذار و شهيد شوشتري عهده دار اين مهم شده بود، حفظ و گسترش امنيت پايدار در بستر كارهاي فرهنگي و ياري رساندن به مردم و اقوام منطقه دنبال مي شد. رسيدگي به امور جاري مردم، اجراي طرح هاي اقتصادي و رفع محروميت، حل مشكلات اجتماعي و حتي معيشتي آنان، جلسات متوالي و موثر با سران اقوام و ريش سفيدان براي رفع كدورت ها، بسط برنامه هاي فرهنگي خصوصا بين دانش آموزان و برنامه هايي از اين دست توانسته بود زمينه مناسب و قابل توجهي براي حفظ وحدت بين شيعيان و اهل تسنن و افزايش چشمگير ضريب امنيت در منطقه ايجاد نمايد.
صبح يكشنبه در مكان موقتي كه ميزبان ريش سفيدان، مردم منطقه و مسئولان امنيتي بود و در حالي كه دانش آموزان در غرفه هاي كوچكي كه خود آماده و آراسته بودند، قصد داشتند دستاوردها و مصنوعات خود را به نمايش درآورند، انفجار مهيبي كه برخاسته از جهالت و كينه توزي دشمنان بود همه چيز را ويران و عده اي از فرماندهان عالي رتبه سپاه، مردم و دانش آموزان بلوچ را به فيض شهادت رساند.
آنچه در ماههاي اخير باعث عصبانيت بيشتر دشمنان شده، موفقيت سپاه در برقراري امنيت در اين منطقه محروم است؛ امنيتي كه با ايجاد وحدت بين مردم شيعه و سني باعث شده تا طرحهاي تفرقه افكنانه دشمنان و ايادي داخلي آنان ناكام بماند. دشمن كه رشد، توسعه، تاثيرگذاري و نفوذ انقلاب اسلامي در داخل و خارج كشور را برنتابيده و نمي تواند شاهد اين موفقيت ها باشد، چاره اي جز انتقام كور و به خاك و خون كشيدن همان مردمي كه داعيه آزادي آنان را دارد، نمي بيند.
آمريكا و انگليس با اعلام محكوميت اين اقدام تروريستي سعي كردند دامان آلوده خود را از اين جنايت مبرا نشان دهند، اما نفس پذيرش مسئوليت انفجار «پيشين» توسط گروهك محارب و ضد مردمي «ريگي» نقش جنايتكارانه اين دولتها و رژيم صهيونيستي و موساد را آشكار ساخت.
عبدالمالك ريگي- سركرده گروهك ريگي- سن چنداني ندارد و بعد از انقلاب در خانواده اي پرجمعيت و فقير به دنيا آمده است. او فردي بي سواد است كه به خاطر سرقت و معدل پاييني كه داشت از مدرسه ابتدايي اخراج شد و تا سنين نوجواني به كارهاي خلاف و خريد و فروش سي دي هاي غيرمجاز، آلات قمار و مشروبات الكلي روي آورد. سال 76 و طي يك سرقت توسط نيروي انتظامي دستگير و به وسيله شهيد سرهنگ كاوه- كه بعدها توسط گروهك ريگي ربوده و به شهادت رسيد- بازجويي و نصيحت شد. پس از آزادي از زندان به پاكستان گريخت و تحت تعليمات افراطي سلفي ها و فرقه وهابيت قرار گرفت. وي به گفته خودش از 19سالگي اسلحه به دست گرفته و به عمليات تروريستي پرداخته است. ابتدا جذب گروههاي قاچاقچي مواد مخدر شد و آنان كه تلاش مي كردند تا جبهه جديدي در مقابل نيروهاي امنيتي و انتظامي سيستان و بلوچستان باز كنند با در اختيار گذاشتن اسلحه و پول به حمايت از وي پرداختند.
ريگي كه براي كسب شهرت و پول به گروگانگيري و عمليات تروريستي دست مي زد بعد از مدتي به پيشنهاد يكي از باندهاي معروف قاچاق مواد مخدر نام «جندالله» بر روي گروهك تروريستي خود گذاشت و در حالي كه بسياري از مردم غيرنظامي منطقه قرباني جنايات وي شده و از سوي بزرگان قوم بلوچ و علماي اهل تسنن منطقه مطرود و مردود شده بود، هدف گروهك خود را دفاع از حقوق ملي و مذهبي قوم بلوچ و اهل سنت در استان سيستان و بلوچستان اعلام كرد!
مدت زيادي نگذشت كه مورد طمع موساد، سعودي ها و سرويس هاي اطلاعاتي آمريكا و انگليس قرار گرفت و با تغيير نام گروهك خود از جندالله به «جنبش مقاومت ملي ايران»! نشان داد كه حاميان و خط دهندگان اصلي وي نيز تغيير كرده اند.
برادر ريگي كه چندي قبل دستگير شد در اعترافات خود اسرار اين گروهك تروريستي را برملا مي سازد و آمريكا را به عنوان پشت صحنه تمام جنايات اين گروه معرفي مي كند. وي كه در جمع علما، روحانيون و سران قبايل و طوايف سيستان و بلوچستان به تشريح چگونگي انجام عملياتهاي تروريستي گروهك ريگي پرداخته، مي گويد: «بيشتر اين عمليات ها به خاطر نشان دادن قدرت گروهك در اين استان و خارج از آن به آمريكا بود تا امكانات مالي و اطلاعاتي لازم براي ادامه كار فراهم شود.»
جالب آنكه سخنگوي وزارت كشور آمريكا- ايان كلي- پس از جنايت اخير ريگي، در حالي هرگونه ارتباط آمريكا با اين گروهك و حادثه اي كه اتفاق افتاده را رد مي كند كه اسناد موجود نشان مي دهد عبدالمالك ريگي در سال 84 و طي ديداري كه با مقامات امنيتي آمريكا و سيا در بندر كراچي پاكستان داشته 100 هزار دلار بابت ادامه فعاليت هاي تروريستي خود دريافت نموده است و البته، اين شروع كمك هاي مالي و اطلاعاتي سيا به ريگي بوده و بنا به اعتراف عبدالحميد ريگي با هر عملياتي كه انجام داده اند ماموران سيا نيز با گشاده دستي سر كيسه را شل كرده اند.
انگليس هم با محكوميت اين جنايت سعي دارد ارتباط خود با ريگي را نفي كند، اما اسناد و شواهد موجود حكايت ديگري دارد؛ پس از ماجراي خونين تاسوكي كه 36 نفر از مردم بي گناه در آن قتل عام شده و عده اي نيز اسير و به پاكستان منتقل شدند، موج شديدي از تنفر بين اهالي سني و شيعه سيستان و بلوچستان عليه ريگي به راه افتاد. در تشييع پيكرهاي شهداي تاسوكي روحانيون اهل سنت در كنار علماي شيعه و مردم انقلابي منطقه شركت كردند. نفرت عمومي باعث شد سركردگان و خط دهندگان اصلي ريگي، وي را در مخاطره ببينند. پس از اين ماجرا بود كه عبدالمالك به انگليس فراخوانده شد و تحت آموزش دوره هاي ويژه تروريستي و امنيتي قرار گرفت. بعد از بازگشت از انگليس، ريگي كه حالا به لطف اربابان خود يك تروريست حرفه اي شده است بيشتر از يك شب در جايي اقامت نكرده و حتي با دستكش با ديگران دست مي دهد!
نقش موساد نيز در آموزش، تجهيز و تغذيه اطلاعاتي گروهك ريگي روشن است. اعترافاتي كه اعضاي دستگيرشده اين گروهك محارب داشته و نحوه عملياتي كه انجام مي دهند، همه نشانگر آن است كه آنان تحت آموزش موساد تعليمات تروريستي ديده اند.
ظاهراً تصويب گزارش گلدستون در شوراي حقوق بشر سازمان ملل براي رژيم صهيونيستي بسيار گران تمام شده است. اكنون جهان منتظر آن است تا سران اين رژيم به عنوان «جنايتكار جنگي» مورد محاكمه و مجازات قرار گيرند. اين موضوع عصبانيت مقامات اسرائيلي را برانگيخته و باعث شد تا نتانياهو- نخست وزير رژيم جعلي اسرائيل- در حالي كه خشم خود را آشكارا نشان مي داد براي مخالفان رژيم صهيونيستي خط و نشان بكشد و كشورهايي را كه باعث افزايش موج انتقاد عليه اسرائيل مي شوند، تهديد به انتقام كرده و به آنان پيغام دهد؛ بايد منتظر عمليات تلافي جويانه موساد باشند.
در همين حال و براساس گزارش هاي موجود و شواهدي كه برخي از رسانه هاي آمريكايي و اروپايي به آن اشاره كرده اند، موفقيت هاي اخير سپاه در ايجاد امنيت در منطقه و اتحاد و ائتلاف ميان اهل سنت و شيعه، يكي از نگراني هاي جدي و اعلام شده دشمنان بيروني بوده است.
شهيد شوشتري با ديد فرهنگي به مقوله امنيت سيستان و بلوچستان مي پرداخت. در نتيجه اقدامات اين شهيد بزرگوار و به كارگيري نيروهاي بومي و قومي در بحث امنيت استان، بسياري از ديدگاه ها تغيير كرده و گام هاي موثري در تحكيم وحدت شيعه و سني برداشته شد. مردم هم از اقوام و مذاهب مختلف، چه شيعه و چه سني در سايه حاكميت نظام مردمسالار ديني از امنيت و آسايش به دست آمده اظهار رضايت مي كردند. آنان دشمن را به درستي شناسايي كرده و از نيات شوم و تفرقه افكنانه دشمنان خارجي و دنباله هاي داخلي آنان به خوبي خبر دارند. گروهك ريگي با به خاك و خون كشيدن مردم و دانش آموزان بلوچ در جنايت اخير، نشان داد برخلاف آنچه در ادعا نشان مي دهد طرفدار اهل سنت و قوم بلوچ نيست و مزدوري بيگانگان را مي كند.
حميد اميدي

 



كيهان و خوانندگان

¤ شهادت جمعي از سرداران سپاه پاسداران و خدمتگزاران نظام اسلامي تازگي ندارد اينها همه نشان از پويايي انقلاب و درنده خويي استكبار و دست نشاندگانش مي باشد دشمن از يك سو با ايجاد فتنه و آشوب قصد ايستايي در روند رو به پيش انقلاب را دارد و از سوي ديگري با ترور فرزندان انقلاب قصد گسست و خلأ در نظام اسلامي را. روسياهي بر روبه صفتاني است كه چندي پيش دعوت طرح ترور فرماندهان سپاه را كردند تا از اين طريق جو جامعه را ملتهب ساخته و شايد حالا به مقصود خود رسيدند نفرت ابدي بر كساني باد كه بر سفره انقلاب مي نشينند و آب به آسياب دشمن مي ريزند غافل از اين كه خون اين عزيزان و سربازان باوفاي امام راحل و رهبري بنياد نفاق و فتنه و استكبار را در هم مي پيچد و درخت سترگ انقلاب اسلامي را محكم مي سازد. شهد شهادت گوارايشان باد.
محمودي
¤ شهادت تني چند از سرداران سپاه را به محضر امام زمان(عج) و رهبر معظم انقلاب و ملت تسليت عرض مي كنم. علت بغض دشمنان خدا و خلق خدا از سپاه اين است كه حداقل در چند ماهه اخير سپاه اقداماتي انجام داد كه باعث كينه توزي دشمنان شد. از جمله: 1- مهار آشوب و فتنه پس از انتخابات 2- فعاليت سازندگي سپاه در مناطق حساس 3- مانور موشكي سپاه 4- افشاگري فرمانده سپاه در مورد سرپل هاي حوادث اخير 5- انهدام بقاياي باندهاي ضدانقلاب در غرب مثل پژاك، كومله و...
اصالت منش
¤ تصويب گزارش جنايات رژيم صهيونيستي در كميته حقيقت ياب گلدستون سازمان ملل اولين اقدام بي فايده نيست. چون جنايات سابق اين رژيم از جمله كفرقاسم و صبرا و شتيلا نيز با چنين تصويب هايي مواجه شد، اما اين مصوبات هيچگاه اجرايي نشدند. تنها راه تنبيه رژيم صهيونيستي تحريم كالاهايي است كه توسط حاميان آنها توليد مي شوند. متاسفانه برخي از اين كالاها از جمله نوشابه هاي كوكاكولا و پپسي در ايران به فروش مي رسند. پس لازم است كه در اقدامي عملي، اين محصولات را تحريم نماييم.
كاشاني
¤ درباره مذاكره با آمريكا خواستم بگويم كه ملت ايران هيچگاه زيربار اين مذاكره نمي رود.
يك خواننده كيهان
¤ در سال هاي قبل روي دفاتري كه توسط آموزش و پرورش منتشر و به دانش آموزان اعطا مي شد، سخناني گرانقدر از امام خميني(ره) درباره مدرسه و تحصيل چاپ مي شد. اما مدت هاست كه ديگر اين اقدام نمي شود. از وزارت آموزش و پرورش تقاضا مي شود كه اين كار ارزشمند فرهنگي باز هم از سر گرفته شود.
از تهران
¤ مگر تشويش اذهان عمومي جرم نيست؟ پس چرا روزنامه هاي اصلاح طلبي كه عكس تمام قد سران فتنه را چاپ كرده اند مورد برخورد قانوني قرار نمي گيرند.
ميرزاخاني از تهران
¤ در نظام اسلامي فرد مجرم بايد فداي جامعه شود، نه اين كه جامعه فداي فرد. پس لازم است كه اغتشاشگران، براي دفاع از مصالح اجتماعي محاكمه شوند.
وليدپور از جلفا
¤ اين روزها درب برخي مساجد بسته است و فقط براي برگزاري برنامه هاي ترحيم درگذشتگان باز مي شوند. آيا وظيفه مسجد فقط برگزاري ختم است؟ پس نقش فرهنگي مساجد چه شد؟ از مسئولان مربوطه تقاضا مي شود كه مساجد فعال تر شده و جوانان به اين خانه هاي خدا جذب شوند.
يك شهروند
¤ چرا علي اكبر محتشمي پور علي رغم مواضعش در سمت دبيركلي جمعيت دفاع از ملت مظلوم فلسطين باقي مانده است؟
علي وطن خواه
¤ جهاد كشاورزي طرحي جالب ارائه نموده كه متاسفانه چندان توجهي به آن نشده است كه شايسته است كيهان به آن بپردازد. طرح بهره برداري از آب روستايي 50 تا 70 درصد بلاعوض و بقيه وام مدت دار كم بهره.
مرداني
¤ در طرح تغيير آغاز ساعت كار ادارات، بانك ها ساعت 7 آغاز به كار خواهند كرد. با توجه به اين كه كارمندان بانك بايد نيم ساعت قبل از بازگشايي روزانه بانك در محل كار خود حاضر باشند و معمولاً حدود يك ساعت راه از منزل تا آنجا است، كارمندان بانك بايد هر روز صبح ساعت 5/5 از منزل خود حركت كنند. آيا كساني كه اين طرح را تنظيم كرده اند، فكري در اين مورد نكرده اند؟
لواساني
¤ در زمينه حذف يارانه هاي آب، برق و گاز بايد طوري برنامه ريزي شود كه به اقشار كم درآمد فشار نيايد.
واقف
¤ خريد تضميني برنج پرمحصول كشاورزان از سوي دولت، همه ساله با هدف حمايت از كشاورزان انجام مي شد كه تأثيري مستقيم هم بر افزايش تحرك و پويايي بازار داشت. اما امسال به دليل كاهش 10درصدي قيمت خريد از سوي دولت، هم حمايت از كشاورزان نامطلوب است و هم اين كه بازار به تحرك درنيامده است. از اداره بازرگاني تقاضاي رسيدگي مي شود.
نورعلي جانباز

¤ مي خواستم از اين طريق اعلام كنم شهرداري تهران طرحي را اجرا كرد و در آن پرسنل رسمي را در تعاوني مسكن ثبت نام كرد ولي تعدادي از پرسنل شهرداري منطقه 20 كه شرايط آن را داشتند تا در پروژه منطقه 22 ثبت نام نمايند به دلايل واهي و كمبود سهميه از ليست مزبور حذف شدند و در پروژه ديگري كه در شهر ري بود بدون ميل و رغبت ثبت نام شدند پيگيري هاي مستمر هم صورت گرفت ولي نتيجه نداد. از آقاي قاليباف مي خواهيم موضوع را براي جلوگيري از تضييع حق اين افراد پيگيري نمايد.
امضا محفوظ
¤ در حالي كه گفته مي شود دولت خدمتگزار اهميت بسزايي براي پيشرفت صنعت در كشور قائل است متاسفانه شهرك صنعتي «دورود» پس از گذشت 6 سال هنوز از راه ورودي، آسفالت، روشنايي معابر، مخابرات، فاضلاب، گاز و فضاي سبز محروم است. در ضمن مدت 2 ماه مي شود كه آب شهرك نيز قطع شده و مسئولين مربوطه براي رفع اين مشكل كاري نكرده اند.
شفيع زاده
¤ چند سال است كه براي رفع مشكلات روشنايي جاده مخصوص كرج در حد فاصل كيلومتر 15 تا كيلومتر 17 اقدام نموده ايم. اما پس از پي گيري هاي مداوم و طولاني، اين مشكل رفع نشده است. از مسئولين تقاضاي رسيدگي مي شود.
محمد نيك نام از شوراياري شهرك ويلاشهرك

 



گراز (گفت و شنود)

گفت: نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي به خاطر اين كه اسرائيل در گزارش گلدستون به جنايت جنگي محكوم شده مخالفان اين رژيم كودك كش را به انتقام تهديد كرده است.
گفتم: غلط زيادي كرده.
گفت: يك نشريه آمريكايي از قول يك گروه طرفدار حقوق بشر نوشته است، سران اسرائيل به حيوان شبيه ترند تا انسان.
گفتم: نبايد اهانت مي كردند.
گفت: مرد حسابي! سران رژيم صهيونيستي جرثومه هاي فساد هستند، تشبيه آنها به حيوان كه اهانت نيست.
گفتم: منظورم اين است كه نبايد به حيوان اهانت كنند!... يكي از يهوديان ساكن فلسطين اشغالي با فرزند كوچكش جلوي قفس گراز ايستاده بود، پسربچه گفت؛ مامان! مامان! اين گراز چقدر شبيه نتانياهوست. مادرش گفت؛ هيس! اگر بفهمه خيلي عصباني ميشه، پسربچه گفت؛ مامان جون! خيلي يواش گفتم، بعيده كه گرازه متوجه شده باشه!

 



درخواست احمدي نژاد از زرداري براي تحويل عوامل فاجعه تروريستي بلوچستان

رئيس جمهور كشورمان در مذاكره تلفني با همتاي پاكستاني اش ضمن توافق بر تعيين جدول زمان بندي براي مقابله با تروريست ها به وي هشدار داد تا هر چه زودتر عوامل تروريستي حادثه اخير دستگير و مجازات شوند.
محمود احمدي نژاد روز دوشنبه در تماس تلفني رئيس جمهور پاكستان و در پاسخ به اظهار همدردي وي به خاطر اقدامات تروريستي اخير در سيستان و بلوچستان با تاكيد بر روابط برادرانه و دوستانه دو كشور و دولت تصريح كرد: ايران و پاكستان روابط برادرانه اي با يكديگر دارند اما حضور عوامل تروريستي در پاكستان قابل توجيه نيست و دولت پاكستان بايد كمك كند كه جنايتكاران هرچه زودتر دستگير و مجازات شوند.
رئيس جمهور تاكيد كرد: مقابله با جنايتكاران تروريست امري ضروري است و بايد با همكاري مشترك و جدول زمانبندي به مقابله جدي با آنها پرداخت.
احمدي نژاد همچنين اظهار اميدواري كرد؛ دولت و مردم پاكستان هرچه زودتر بر مسائل تروريستي داخل كشورشان فائق آيند.
آصف علي زرداري رئيس جمهور پاكستان نيز در اين تماس تلفني با اظهار تاسف و تسليت به مردم و دولت جمهوري اسلامي ايران به خاطر جنايت تروريستي در سيستان و بلوچستان اظهار داشت: هرگونه ناراحتي و غمي كه به ملت ايران وارد شود، ملت و دولت پاكستان در آن غم، خود را شريك مي دانند.
وي ضمن محكوم كردن اين اقدام تروريستي گفت: تروريست ها جنايات زيادي را نيز عليه دولت و ملت پاكستان مرتكب شده اند از اين رو عمليات گسترده اي را براي مقابله با آنها آغاز كرده ايم و هدف ما ريشه كني كامل آنها مي باشد.
وي همچنين خواستار همكاري مشترك نيروهاي امنيتي دو كشور براي مقابله با تروريست ها شد و با سخنان احمدي نژاد مبني بر تعيين جدول زمانبندي براي ريشه كني كامل تروريست ها موافقت كرد.
احمدي نژاد همچنين در جلسه يك شنبه شب هيئت دولت با محكوميت حوادث تروريستي اخير در سيستان و بلوچستان به دولت پاكستان هشدار داد تا در دستگيري عوامل اصلي اين حوادث بيش از اين معطل نكند.
وي افزود: ما شنيده ايم كه برخي از ماموران در پاكستان با عوامل اصلي اين حوادث تروريستي همكاري مي كنند و اين را حق خود مي دانيم كه اين جنايتكاران را از آن ها مطالبه كنيم.
رئيس شوراي عالي امنيت ملي با بيان اين كه «بايد حكم قانوني در خصوص اين جنايتكاران وابسته با قدرت اجرا شود» تصريح كرد: از ماموران امنيتي و انتظامي مي خواهيم اين پرونده را با قدرت پيگيري كرده و دست هاي اصلي جنايت را شناسايي و آن ها را دستگير كنند و به دست عدالت بسپارند.
تعلل توجيه ناپذير است
در همين حال، وزير كشور در تماس تلفني با همتاي پاكستاني اش تعلل مقام هاي پاكستاني در تحويل تروريست ها را توجيه ناپذير دانست.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني وزارت كشور، مصطفي محمد نجار در اين تماس با بيان اينكه گروهك تروريستي عبدالمالك ريگي مدتي است كه در خاك پاكستان مستقر شده و هر از چند گاهي با عبور از مرز وارد خاك كشورمان شده و عمليات تروريستي انجام مي دهد از دولت پاكستان خواست هرچه زودتر اين تروريست ها را براي محاكمه تحويل مقامات ايران دهد.
وزير كشور افزود؛ بي ترديد ديگر تعلل در تحويل تروريست ها هيچ جاي توجيهي ندارد و مقامات پاكستاني بايد در خصوص حادثه تروريستي شهرستان سرباز پاسخگو باشند.
نجار به وزير كشور پاكستان گفت: دولت جمهوري اسلامي ايران منتظر اقدام عملي دولت پاكستان است.
مجازات تروريست ها واجب است
وزارت اطلاعات نيز در بيانيه اي تاكيد كرد كه برخورد با عوامل حادثه تروريستي سيستان و بلوچستان و مجازات عناصر مخل امنيت در منطقه را بر خود فرض مي داند.
به گزارش روابط عمومي وزارت اطلاعات، در بخشي از اين بيانيه آمده است: از آنجايي كه سرسپردگان استكبار جهاني و دشمنان نظام مقدس جمهوري اسلامي تاب و تحمل وحدت ملت ايران را ندارند و توطئه هاي اختلاف انگيز خود را در به هم زدن امنيت پايدار در منطقه به ويژه در بين مردم خونگرم شيعه و سني استان سيستان و بلوچستان را نقش بر آب مي بينند، دست به اقدامات تروريستي زده كه باعث به شهادت رساندن تعدادي از فرماندهان رشيد سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و شماري از هموطنان شيعه و سني گرديده است.
اين بيانيه افزوده است: بدون شك مردم سلحشور متدين و با بصيرت استان سيستان و بلوچستان به ويژه علما و سران قبايل و طوايف با درك عميق و صحيح از شرايط منطقه و هوشياري بيش از پيش اجازه نخواهند داد عناصر مزدور و خود فروخته توطئه سرويس هاي آمريكا و انگليس را به اجرا درآورند.
احضار كاردار پاكستان
به وزارت خارجه
همچنين در پي حادثه تروريستي اخير در سيستان و بلوچستان كاردار پاكستان در غياب سفير آن كشور در تهران به وزارت امور خارجه احضار شد.
به گزارش اداره كل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، مديركل آسياي غربي وزارت امور خارجه ايران در ديدار كاردار پاكستان ضمن ابراز تاسف از اخبار منتشره مبني بر تجهيز و ورود عناصر تروريست دخيل در اين حادثه از خاك پاكستان مراتب اعتراض جمهوري اسلامي ايران نسبت به استفاده تروريست ها و اشرار از خاك پاكستان عليه جمهوري اسلامي ايران را به وي اعلام كرد.
مديركل آسياي غربي همچنين بر انتظار دولت جمهوري اسلامي ايران براي برخورد قاطع مراجع ذي ربط پاكستان با تردد عناصر تروريست و شرور در خاك آن كشور تاكيد كرد.
كاردار پاكستان نيز ضمن محكوم كردن حادثه تروريستي ياد شده مراتب همدردي خود و دولت متبوعش را با بازماندگان قربانيان اين حادثه تروريستي اعلام كرد.
وي با اشاره به اينكه پاكستان خود نيز قرباني تروريسم است، آمادگي دولت متبوعش براي همكاري با جمهوري اسلامي ايران جهت شناسايي عاملان اين حادثه و مبارزه با تروريسم را اعلام كرد.
كاردار پاكستان همچنين تاكيد كرد كه مراتب نگراني جمهوري اسلامي ايران را به مقامات كشورش منعكس خواهد كرد.
گفتني است: در پي وقوع حملات تروريستي اخير در سيستان و بلوچستان منابع خبري پاكستان از بسته شدن مرز ايران و پاكستان در منطقه تفتان بلوچستان خبر دادند.

 



نظام هم مفت به دست نيامده ! (نكته)

شايد عده اي- مخصوصاً برخي از عزيزان پاك نيت- اين سخن را «گزاف» و يا «ادعاي خلاف» تلقي كنند كه تشكيل يك جمع با عنوان «شوراي برون رفت از شرايط كنوني» و يا تحت هر نام و تابلوي ديگري، نظير «شوراي حكميت»! «شوراي حل اختلاف» و... ادامه همان كودتاي مخملي نافرجام و شكست خورده سران فتنه است! با اين تفاوت كه سران فتنه با فرمول ديكته شده بيگانگان در پي كودتا عليه انقلاب و نظام و آموزه هاي امام بوده اند و مي دانستند چه مي كنند ولي شماري از كساني كه شوراي به اصطلاح «برون رفت از شرايط كنوني»! را پيشنهاد كرده و دنبال مي كنند، بي آن كه بخواهند و بدانند در همان ميدان گام برمي دارند.
مگر كودتاي مخملي و نافرجام اخير چگونه طراحي شده بود؟ و مقابله با نظام اسلامي را از چه راهي دنبال مي كرد؟ سران فتنه با فرمول برگرفته از نظر مشترك «جرج سوروس، جين شارپ و مايكل لدين» ادعاي مضحك تقلب در انتخابات را پيش كشيدند و با حمايت سرويس هاي اطلاعاتي آمريكا، انگليس و اسرائيل و رسانه هاي بيگانه و رسانه هايي كه در داخل كشور به اختيار گرفته بودند، در اين دروغ بزرگ دميدند. ادعاي تقلب در انتخابات آن هم در مقياس 11 ميليوني، به آساني قابل نفي بود، ولي سران فتنه- باز هم مطابق فرمول ديكته شده مورد اشاره- به هيچيك از راهكارهاي قانوني تن ندادند، و به جاي آن، آشوب و بلوا آفريدند. چرا؟! زيرا، هدف نهايي اين پروژه، اعلام بي اعتباري ساختار قانوني و حقوقي كشور بود، بنابراين، چنانچه به راهكارهاي قانوني تن مي دادند، علاوه بر آن كه دروغ بودن ادعاي تقلب، برملا مي شد، از هدف اصلي پروژه و فرمول مشترك سوروس، لدين و شارپ دور شده بودند. سران فتنه مأموريت داشتند كه مقابله با نظام اسلامي را از شكستن ساختار قانوني آن آغاز كنند. دقيقاً به همين علت بود كه «ابطال انتخابات» را به عنوان ترجيع بند خواسته خود تكرار مي كردند.
اكنون به اين نكته توجه كنيد. وقتي از سران فتنه سؤال مي شد كه بر فرض ابطال انتخابات، باز هم انتخابات بعدي با همين ساختار قانوني تكرار خواهد شد و شما كه اين ساختار را زير سؤال مي بريد درباره انتخابات بعدي- بر فرض محال ابطال- چه نظري داريد؟ پاسخ مي دادند كه انتخابات بعدي بايد زيرنظر يك شورا و بدون دخالت وزارت كشور، شوراي نگهبان و... صورت پذيرد!! و اين، يعني اعلام بي اعتباري قانون اساسي و شكستن ساختار و چارچوب مشروعيت و مقبوليت نظام اسلامي، و به بيان ديگر، ترجمان ديگري از براندازي نظام كه دقيقاً و با صراحت در فرمول مشترك و ديكته شده «سوروس، لدين و شارپ» آمده بود.
اكنون از برخي عزيزان پاك نيت- تاكيد مي شود كه فقط برخي از آنها- بايد سوال شود آيا «شوراي حل اختلاف»! يا «شوراي برون رفت از شرايط كنوني» و يا هر اسم ديگري كه بر آن نهاده اند، مفهومي غير از دور زدن ساختار قانون نظام دارد؟ و آيا اين حركت بي آن كه افراد خوش نيت ياد شده بخواهند، ادامه همان كودتاي مخملي نافرجام نيست؟! سران فتنه در پي حذف قانون اساسي و بي اعتبار كردن سازوكارهاي قانوني نظام بودند و شما هم متاسفانه بي آن كه متوجه باشيد همان ساز بدصدا را با نواي به ظاهر خوشايند ديگري مي نوازيد! مگر جمهوري اسلامي ايران، قانون اساسي، دستگاه قضايي و راه كارهاي تعريف شده قانوني ندارد كه راه كاري بيرون از اين چارچوب پيشنهاد مي كنيد؟ مي فرمائيد شوراي موردنظر شما قصد حكميت دارد! خب! مگر وظيفه تعريف شده دستگاه قضايي چيزي غير از حكميت است؟! چرا نبايد صدور حكم دراين باره به مرجع قانوني آن يعني دستگاه قضايي سپرده شود؟! اگر سران فتنه و ديگر عوامل وابسته به آنها گناهكار نيستند كه دستگاه قضايي كشور حكم بر برائت آنان صادر مي كند و اگر گناهكارند-كه هستند و جنايات فراواني مرتكب شده اند- باز هم مجازات مجرمان وظيفه دستگاه قضايي است نه فلان شورا.
يكي از عزيزان كه نگارنده احترام فراواني براي ايشان قائل است و سوابق انقلابي، فداكاري، مراتب تدين و پاكبازي وي غبطه انگيز است در مصاحبه اي ضمن تأكيد بر فتنه اخير و اهداف شومي كه دشمنان بيروني دنبال مي كردند، درباره سران فتنه فرموده اند «موسوي و كروبي و خاتمي از خانواده انقلابند و آنها را مفت به دست نياورده ايم كه مفت از دست بدهيم»! اين حسن ظن ايشان قابل تقدير است، اما مگر جمهوري اسلامي، قانون اساسي، اقتدار نظام اسلامي و... مفت به دست آمده اند كه مفت از دست بدهيم؟! سران فتنه با مديريت دشمنان بيروني و همخواني و همصدايي با تمامي گروههاي ضدانقلاب نظير منافقين، سلطنت طلب ها، ماركسيست ها، بهايي ها و... به جان نظام اسلامي كه خونبهاي شهيدان است افتاده بودند. و اگر درايت برخاسته از نگاه ملكوتي رهبرمعظم انقلاب و آمادگي و ايستادگي ملت نبود، تاكنون بارها ايران اسلامي را به آمريكا و اسرائيل و انگليس تحويل داده بودند. موقعيت اين جماعت با اهميت تر است يا خون صدها هزار شهيد كه پاي اسلام و انقلاب و نظام ريخته شده است؟!
و بالاخره، از آنجا كه استاد عزيز ياد شده همواره يار وفادار و فداكار امام(ره) و رهبرمعظم انقلاب بوده و هستند، اشاره به اين نكته ضروري است كه حضرت امام(ره) نيز در نامه معروف 6/1/68 خود براي عزل آقاي منتظري خطاب به او مي نويسند«شما حاصل عمر من بوديد»، يعني مفت به دست نيامده ايد! ولي وقتي پاي اسلام و انقلاب و نظام در ميان باشد، «حاصل عمر» خود را نيز كنار مي گذارند.
حسين شريعتمداري

 



برگزاري جشن هاي دهه كرامت در 20 كشور

قم- خبرنگار كيهان:
مسئول شوراي هماهنگي برگزاري جشن هاي دهه كرامت گفت: جشن هاي دهه كرامت در 20 كشور جهان برگزار خواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمين «حميدرضا سليماني» با اشاره به اينكه جشن هاي دهه كرامت از سال 1382 شروع شده است اظهار داشت در سال جاري 18 دستگاه دولتي براي مشاركت در برگزاري اين جشن ها اعلام آمادگي كرده اند.
وي گفت: در جشن هاي امسال سعي كرده ايم بيشتر از ظرفيت هاي مردمي استفاده كنيم و اميدواريم كه در اين زمينه به موفقيت لازم دست يابيم.
مسئول شوراي هماهنگي برگزاري جشن هاي دهه كرامت در بخش ديگري از سخنان خود به برگزاري اين جشن ها در خارج كشور اشاره كرد و گفت: در اين خصوص نيز با همكاري سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي جشن هاي دهه كرامت در 20 كشور جهان برگزار خواهد شد.

 



دودوزه بازي موسوي و كروبي را مي فهميم اما اينجا ديگر سر دوراهي است ! (خبر ويژه)

تظاهر تناقض آلود سران فتنه و آشوب به تبعيت از قانون اساسي، موجب بحران گسترده در ميان طيف رنگارنگ حاميان اين افراد شده است.
عناصري چون موسوي و كروبي - به ويژه موسوي- از يكسو با راه اندازي آشوب و تن ندادن به مكانيزم هاي قانون اساسي با ريزش گسترده كساني مواجه شدند كه تصور مي كردند اين چهره هاي سياسي قائل به خط امام، نظام و قانون اساسي هستند. از سوي ديگر جريان ضد انقلاب هم كه از آنها براي گشودن عقده هاي ناگشوده عليه نظام بهره مي جست، اكنون به اين نتيجه رسيده كه تاريخ مصرف چهره هاي سياسي مذكور تمام شده است. به همين دليل طي روزهاي اخير انتقادهاي سرزنش آميز عناصر ضدانقلاب عليه سران آشوب شدت يافته است.
در اين زمينه حسن شريعتمداري (پسركاظم شريعتمداري) از اعضاي مركزيت گروهك حزب خلق مسلمان كه ارتباطات گسترده اي با لانه جاسوسي آمريكا داشت، اعلام كرد علت ابراز طرفداري موسوي و كروبي از قانون اساسي را درك مي كند اما در صورت ادامه اين روند، آنها اعتبار خود را از دست مي دهند.
وي در گفت وگو با يكي از رسانه هاي ضدانقلاب اظهار داشت: ابراز وفاداري آنها به قانون اساسي و حق بازگشت به آرمان هاي انقلاب و آقاي خميني قابل فهم است، به خاطر اينكه تاكيد بر اين خواسته ها، آنها را اپوزيسيون قانوني نظام مي كند و بنابراين ضربه پذيري آنها را كم مي كند ولي بايد پرسيد منظور چيست؟ اگر غايت اصلاحات حفظ نظام و وفاداري به دستاوردهاي جمهوري اسلامي در عرض اين 30 سال باشد، در حقيقت نه تنها اصلاحات نيست بلكه نوعي تحجر و راكد ماندن است.
وي تاكيد كرد: اين آقايان اگر در دموكراسي صادقند بايد از وفاداري به انقلاب و نظام صرف نظر كنند.
در اين حال خبرنگار رسانه ضدانقلاب پرسيد: «بخشي از پايگاه جنبش سبز در بيرون نظام قرار دارد و به نظر مي رسد رهبران جنبش الان در يك وضعيت دشوار هستند كه هم خواسته هاي اين نيرو را بايد پاسخ دهند و هم بنا بر ضرورتي كه شما هم به آن اشاره كرديد، يك پايي هم در درون نظام داشته باشند! آيا ممكن است اين دشواري در چشم انداز نزديك، حركت را فلج كند؟». همكار لانه جاسوسي آمريكا در پاسخ گفت: آقاي موسوي مي توانست كابينه سايه در مقابل احمدي نژاد تشكيل دهد تا تضاد قدرت آشكار شود اما نتوانست يا نخواست كه انجام دهد. آنها مي گويند اجازه دهيد ما در قدرت باشيم. اين چيزي است كه خواسته رهبري فعلي جنبش را با دشواري هاي نظري و عملي بي شماري مواجه خواهد كرد. بنابراين تكرار استدلال مذكور فقط اعتبار آقاي موسوي و خاتمي را از بين مي برد و شانس كساني چون كروبي را بيشتر مي كند. قانون اساسي فعلي ظرفيت قبول خواسته هاي دموكراتيك راديكال را ندارد.
از سوي ديگر سايت سكولاريسم نو با اشاره به تناقض ادعا و عمل سران اغتشاشات در زمينه قانون اساسي نوشت: جنبش سبز اولين جنبش آنارشيستي در ايران است كه رهبري مشخصي ندارد. شعارها هم يكي نيست. حتي بين آقاي كروبي و آقاي موسوي هم تفاوت هاي چشمگيري وجود دارد. آقاي كروبي در گفتار و رفتار جلوتر رفته است. يكي از خواسته هاي هر دو آنها اجراي قانون اساسي است در حالي كه قانون اساسي كاملاً اجرا مي شود. شوراي نگهبان، نحوه برگزاري انتخابات، ولايت فقيه و... همه اينها به همين صورت فعلي در قانون اساسي است. بنابراين بايد گفت عدم اجراي قانون اساسي. ولي موسوي و كروبي اين را نمي توانند بگويند چون وحشت دارند از اين كه بگويند اينها ضد رژيم و ضدقانون اساسي هستند. اين تناقضات بسيار بنيادين است.
اين سايت درباره دو ديدگاه در ميان ضدانقلاب مبني بر «حمايت از نزاع دروني نظام به منظور فرو ريختن آن» و «روشن كردن مواضع از همان ابتدا و نرفتن زير پرچم امثال موسوي و كروبي و خاتمي» نوشت: ما مي توانيم با آنها وحدت راه داشته باشيم نه وحدت كلمه. يعني آنجايي كه حرف هايي مي زنند كه با خواسته ما مي خواند و يا به لائيسيته نزديك است و رژيم را به نبرد مي كشد و تضعيف مي كند و رهبري را مورد انتقاد شديد قرار مي دهد، مي توان از جنبش سبز پشتيباني كرد اما هر گروهي هم بايد حرف خودش را بزند. اين به پيك نيك مي ماند كه بسياري در آن شركت مي كنند ولي هر كس با ساندويچ و غذاي خودش. بعدش را نمي توان پيش بيني كرد.
سايت گويانيوز هم در مطلب مشابهي تاكيد كرد: جنبش در درون نظام جمهوري اسلامي معنا ندارد و قابل تصور نيست. يا بايد مثل بني صدر در مقابل نظام عمل كرد يا مانند دوران اصلاحات مطيع نظام بود. جنبش سبز بر ضد تمام اصول و پايه هاي نظام و خواستار تغيير آن است.

 



وقتي منافقين براي انهدام وحدت ملي به آمريكا«گرا» مي دهند (خبر ويژه)

نامزد گروهك تروريستي منافقين براي دريافت جايزه صلح نوبل، ضمن دفاع از فشار آمريكا جهت توقف فعاليت هاي هسته اي ايران، خواستار گسترش اين فشارها به بهانه حقوق بشر و دموكراسي شد. به گزارش راديو زمانه، عبادي به واشنگتن پست گفت: اگر غرب صرفاً روي مسئله هسته اي متمركز شود، باعث بسيج و اتحاد مردم ايران خواهد شد.
وي افزود: سياست آقاي اوباما در زمينه گفت وگو مورد قبول من هم هست اما تاكيد مي كنم كه در مذاكره، علاوه بر انرژي هسته اي، حقوق بشر و دموكراسي هم بايد مورد ديالوگ قرار گيرد.
گزارش «عصر ايران» از گفت وگوي عبادي با واشنگتن پست هم حاكي است كه وي با دفاع از سلاح هسته اي غرب و اسرائيل، به نكوهش برنامه هسته اي ايران پرداخته است. عبادي با لحني حقارت بار و نوكرمأبانه به خبرنگار آمريكايي مي گويد: آيا تا به حال اتفاق افتاده از شدت نگراني فعاليت هسته اي انگليس، فرانسه و اسرائيل خوابتان دچار اختلال شود؟ البته كه نه! زيرا به طور كلي دموكراسي پايدار و متحدان دموكراتيك به صورت خاص تهديد به حساب نمي آيند. اصلا اگر همسايه شما شهروندي مسئول باشد، چه كسي اهميت خواهد داد كه او تفنگ داشته باشد؟
وي پس از حمايت از حق غرب و اسرائيل در داشتن سلاح اتمي، عليه برنامه هسته اي كشورمان موضع گرفت و گفت: حتي اگر دولت ايران متعهد شود كه همين امروز فعاليت هسته اي خود را متوقف كند، باز هم اطميناني به تعهد آنها نيست زيرا ممكن است در مكان و زماني ديگر اقدام به از سرگيري حركت مخفيانه اش كند.
روزنامه واشنگتن پست، ديدگاه عبادي را مشابه نومحافظه كاران آمريكا توصيف كرد و نوشت: ايده عبادي دقيقاً همانند نومحافظه كاراني است كه سال ها عليه ايران جبهه گيري كرده بودند.
عبادي در مصاحبه خود هيچ اشاره اي به اين واقعيت تلخ نكرد كه ويرانگري بمب اتمي را همين دولت دموكرات آمريكا با انفجار آن در دو شهر هيروشيما و ناكازاكي به دنيا نشان داد.
گفتني است وي با راه اندازي گروهك هايي نظير شوراي ملي صلح و مدافعان حقوق بشر تلاش كرده ايران را به ساخت بمب هسته اي و نقض حقوق بشر متهم كند و از داخل ايران براي اتهامات بي پايه مستكبران، جعل سند كند. رسانه هاي غربي پيش از اين از گروهك هاي راه اندازي شده توسط عبادي و دوستان وي به عنوان پروژه هايي هدايت شده از سوي ديك چني (معاون بوش) ياد كرده اند.
اين مهره سلطنت طلب و ضد انقلاب، از سوي عبدالكريم لاهيجي به الهه هيكس معرفي و از آن طريق نامزد دريافت جايزه اي شد كه پيش از وي به مقامات جنايتكار اسرائيل و آمريكا و مصر (انور سادات) اعطا شده بود.

 



ريگي پادوي ISI (خبر ويژه)

يكي از افراد به گروگان گرفته شده توسط گروهك ريگي كه به تازگي با تلاش نهادهاي امنيتي آزاد شده از دخالت سرويس اطلاعاتي پاكستان (ISI) در اقدامات اين گروهك خبر داد.
يك منبع آگاه در اين باره به كيهان گفت: اين فرد كه به تازگي و طي يك عمليات موفق آزاد شده تأكيد مي كند در ايام اسارت در بازداشتگاه هاي ISI نگهداري مي شده و ريگي نقشي بيش از بازجويي و شكنجه او نداشته است.
وي تأكيد كرده است در تمام مدت شاهد ارتباط نزديك و تقسيم كار عناصر پاكستاني با تروريست هاي گروهك ريگي بوده و اين موضوعي نيست كه كسي بتواند آن را انكار كند.
علاوه بر اين، اطلاعات موجود نشان مي دهد گروهك ريگي حتي به لحاظ جزئيات عملياتي و تداركات مالي هم توسط عوامل اطلاعاتي آمريكا، اسرائيل، انگليس و پاكستان تغذيه مي شوند و خود نقشي بيش از پادويي براي آنها ندارند.

 



رگ ضداستكباري آقاي نامزد بالاخره پيدا شد! (خبر ويژه)

ميرحسين موسوي با حضور در منزل محسن امين زاده (از متهمان اصلي القاي تقلب و اغتشاشات خياباني) گفت: 13آبان ]سالروز تسخير لانه جاسوسي[ در پيش است. چگونه مي توان ادعاي مبارزه با آمريكا كرد و در عين حال سران دانشجويان مسلمان پيرو خط امام نظير ميردامادي و امين زاده را در زندان نگاه داشت؟
وي همچنين با يكي وانمود كردن «اغتشاشگران» و «مردم» گفت: مردم دنبال حقوقشان هستند. نبايد بيخود آنها را متهم و با آنها برخورد كرد.
موسوي متعرض اين واقعيت نشد كه شخص وي و حاميان سياسي اش در اغتشاش ها، به خاطر القاي تقلب و عدم سلامت انتخابات و به هم زدن قواعد دموكراسي و انتخابات و تحميل هزينه هاي سنگين به كشور و نظام، با ستايش هاي صريح سران استكبار- كساني چون اوباما، كلينتون، گيتس، بايدن، ولفويتز و...- قرارگرفته اند. يعني سران امروز استكبار تغيير ماهيت داده اند كه از مدعيان سابق همراهي با خط امام تمجيد و حمايت مي كنند يا اين حضرات دگرگون شده اند؟! آيا ايجاد آشوب، به وجد آوردن دشمن، زمينه سازي براي جولان گروهك هاي محارب و تروريست و خدشه در ساز و كارهاي قانون اساسي، در راستاي مبارزه با استكبار است يا مغازله با او.
گفتني است محسن امين زاده چند ماه قبل از انتخابات، در همايش «بازيابي آرا و تبليغات سياسي» روحيه ضداجنبي ملت ايران را محصول توتاليتر بودن حاكميت خوانده و با انتقاد از اين روحيه گفته بود: «ايران به دلايل تاريخي روحيه اي دارد كه بخواهد از بيگانه ناراحت باشد و ميزان فرافكني بالاست ]![ بعد از انقلاب در اين گمان ترديد ايجاد شد اما جامعه هنوز ظرفيت بيگانه ستيزي و حساسيت نسبت به آن را دارد و دفاع بيگانه از شخصي در انتخابات به معناي فرصت براي او نيست و مردم نمي پسندند.»
از امين زاده به عنوان عضو اصلي شبكه توليد و توزيع شايعات در زمينه القاي تقلب و عدم سلامت انتخابات ياد مي شود. عناصر هم حزبي وي در مشاركت و ستاد انتخاباتي موسوي، در جريان انتخابات اخير رسماً با گروهك هايي- نظير نهضت آزادي- ائتلاف كردند كه اسناد جاسوسي آنها از سفارت آمريكا به دست آمده بود!!

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14