(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 30 مهر 1388- شماره 19492
 

حديث دشت عشق
در هفته سوم ليگ برتر فوتبال برگزار مي شود ديدارهاي حساس براي جبران مافات
اخبار كوتاه از فوتبال
هفته سوم ليگ قهرمانان اروپا قهرمان اروپا در خانه باخت ، صعود ليورپول در ابهام
سرمايه گذاري براي باشگاه هاي ليگ در يك بانك خصوصي
تور دوچرخه سواري آذربايجان پايان يافت كاظمي صاحب پيراهن طلايي شد پتروشيمي قهرمان
شمشير بازي قهرماني كشور خراسان رضوي و تهران قهرمان شدند
تغييرات در تيم هاي پايه كشتي آزاد
وضعيت مبهم تيم هاي فصل قبل براي حضور در ليگ كشتي
نبود استخر دردسر ساز شد حذف نمايندگان كرمان و آذربايجان شرقي
سرمربي تيم ملي واليبال: كاشكي انتهاي اسم من «ايچ» داشت!
سيزدهمين دوره مسابقات فوتبال جام جهاني نوجوانان- نيجريه هزار اميد و آرزو به نمايندگان ايران
مسابقات تكواندو جهاني دانمارك چهارمين نايب قهرماني براي ايران



حديث دشت عشق

به ياد سردار شهيد مهندس «قاسم نصرالهي»
خدايا از شراب عشقت به من بنوشان
سردارشهيد «قاسم نصراللهي»، سال 1333 در شهرستان خوي متولد شد، خانواده وي كه سخت پايبند به مذهب بودند او را نيز مقيد به احكام دين در دامن خود پرورش دادند و همين بزرگترين سرمايه زندگي او بود.
دوران تحصيلات ابتدايي و متوسطه را در خوي پشت سر گذاشت، اين دوران مصادف بود با سال هاي سخت ستم شاهي كه خانواده وي نيز از آن بي نصيب نمانده بودند. قاسم بعد از اينكه به تهران آمد در دانشكده مخابرات به ادامه تحصيل پرداخت و در همان روزهاي اول به جرگه مبارزات دانشجويي پيوست. قاسم لحظه اي از ياد خدا غافل نمي شد. خودسازي جزء برنامه زندگي روزانه اش بود. او بعد از اتمام دوره دانشجويي و گذراندن خدمت سربازي كه مصادف با پيروزي انقلاب شكوهمند اسلاميمان بود به استخدام شركت مخابرات درآمد. در جو پرتلاطم اوايل پيروزي انقلاب خودش را گم نكرد و همواره گوش به فرمان امام راحل بود، لذا چون دريافته بود كه كشور در محاصره اقتصادي است و بايد سازندگي را درپيش گرفت، بلافاصله در واحد جهاد سازندگي اداره ثبت نام كرد و با رفتن به مزارع و برداشت محصول، همچون يك كشاورز دين خود را به انقلاب ادا كرد. با شروع جنگ تحميلي دريافت كه ديگر ماندن جايز نيست. بيدرنگ رهسپار جبهه هاي حق عليه باطل شد. به جبهه هاي غرب كشور، سرپل ذهاب، پادگان ابوذر رفت و در ارتفاعات بازي دراز به دفاع مقدس پرداخت. او در فرماندهي سپاه بانه، نه تنها يك مسئول نظامي و مسلط بر اوضاع و مدير امور بلكه يك خدمتگزار دلسوز براي مردم آن سامان بود، رابطه عاشقانه او با مردم تا آنجا بود كه حتي گرفتاري هاي خانوادگي در حضورش طرح و رفع مي گرديد. وي لحظه اي ازخدمتگزاري غفلت نمي كرد. او بعد از شش سال و نيم حضور در جبهه در اواخر جنگ شهيد شد تا به قول خود كه تا آخر جنگ در جبهه مي مانم، عمل كرده باشد.او سالكي صديق از مكتب حزب الله بي باك و شجاع، گمنام و عاشق شهادت بود.
او هميشه مي گفت: «خداوندا از شراب عشقت مرا جرعه اي نوشان»
هيئت رزمندگان خوي

 



در هفته سوم ليگ برتر فوتبال برگزار مي شود ديدارهاي حساس براي جبران مافات

هفته سيزدهم مسابقات فوتبال ليگ برتر از امروز (پنجشنبه) با رويارويي محمد مايلي كهن و شاگردانش در آزادي مقابل پيروزي آغاز و با جدال حساس سپاهان و استيل آذين در اصفهان، برگزاري داربي اهواز و مصاف خانگي استقلال برابر صبا به پايان مي رسد.
هفته سيزدهم رقابت هاي فوتبال ليگ برتر پنج شنبه و جمعه اين هفته در شهرهاي مختلف همچنان با فشردگي سابق برگزار مي شود كه در حساس ترين بازي ها سپاهان ميزبان استيل آذين خواهد بود و دو تيم سايپا و پيروزي در ورزشگاه آزادي مقابل يكديگر قرار مي گيرند. داربي اهواز نيز از جمله ديدارهاي حساس اين هفته است كه جمعه انجام خواهد شد.
پنج شنبه: 30 مهرماه 88
سايپا كرج- پيروزي تهران، ساعت 40:16 (ورزشگاه آزادي تهران)
رويارويي سايپايي ها براي برگزاري بازي هاي خانگي شان در كرج هنوز به واقعيت تبديل نشده و تلخي آن در جدال با پيروزي در آزادي بيشتر حس خواهد شد. سايپا با محمد مايلي كهن پس از يك دوره نتايج نوساني كه يك برد و ديگري باخت بود، روند متعادل و البته صعودي پيدا كرده است. اين تيم با 17 امتياز در جايگاه نهم جدول است و اين هفته در حضور تماشاگران قرمزپوش در ورزشگاه آزادي يكي از بازي هاي خانگي اش را برگزار مي كند؛ آنها در چندين دوره گذشته ليگ برتر با مربيگري مايلي كهن و دايي خاطره خوشي از چنين نبردي نداشتند و گل هاي دقايق پاياني آب سردي بر پيكره اين تيم بوده است.
از طرفي پيروزي حتي با بازگشت حبيب كاشاني مديرعامل محبوب قرمزها، در شرايط مطلوبي به مصاف تيم ميزبان نمي رود؛ تساوي خانگي مقابل ملوان در لحظات پاياني واكنش عده اي از تماشاچيان اين تيم را پس از مسابقه به دنبال داشت. البته كاشاني هم ناراضي بود اما، دانش مربيگري زلاتكو كرانچار سرمربي تيمش را تاييد كرد. «بازي با سايپا آخرين فرصت كرانچار است» جمله اي بود كه به نقل از كاشاني در برخي رسانه ها منتشر شد كه وي بلافاصله تكذيب كرد اما به نوعي كه انگار تنها نمي خواسته به سرمربي تيمش انرژي منفي دهد!
براساس اين گزارش در ادامه رقابتهاي روز پنجشنبه ملوان بندرانزلي ساعت 30/14 در ورزشگاه تختي اين شهر به مصاف مس كرمان خواهد رفت.
همچنين دو تيم سپاهان اصفهان و استيل آذين ساعت 30/14 در اصفهان رودرروي هم قرار مي گيرند.
تيم هاي تراكتورسازي تبريز و ابومسلم مشهد نيز امروز ساعت 14 در ورزشگاه يادگار امام(ره) تبريز با يكديگر روبرو مي شوند.
در آخرين بازي امروز ليگ برتر هم تيم هاي راه آهن شهرري و شاهين بوشهر ساعت 30/14 در ورزشگاه اكباتان تهران به مصاف هم خواهند رفت.
جمعه: يكم آبان ماه 88
¤ استقلال تهران- صباي قم، ساعت 40/16 (ورزشگاه آزادي تهران)
استقلال به رغم كسب يك امتياز از دو بازي گذشته اش هنوز با 23 امتياز صدرنشين جدول مسابقات است؛ بيانيه هاي پي درپي در وصف سرمربي پيشين كه گفته مي شود مي خواهد به آخر كشيده شود، اتفاقي كه صمد مرفاوي سرمربي اين تيم در بازي با پاس با آن دست به گريبان بود و نارضايتي برخي بازيكنان از نيمكت نشيني دغدغه اين روزهاي آبي هاي پايتخت بوده كه از اقبال خوش آنها هنوز تاثيري بر جايگاه شان در جدول نداشته است.
ماشين پيروزي هاي صبا با توقف خانگي در هفته دوازدهم برابر پيكان، ايستاد و آنها جدال سنگيني برابر صدرنشين ليگ خواهند داشت. صبا با 19 امتياز و عنوان پنجمي ليگ، وضعيت بهبود يافته اي نسبت به گذشته دارد.
در ساير ديدارهاي فردا (جمعه) فولاد خوزستان در دربي شهر اهواز با تيم استقلال اهواز در ساعت 30/14 ديدار مي كند.
در ديگر ديدار امروز پيكان قزوين ميزبان ذوب آهن اصفهان خواهد بود. اين بازي نيز 30/14 برگزار مي شود.
در ورزشگاه حافظيه شيراز هم تيم پاس همدان ميهمان تيم مقاومت شيراز است.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

سعيدلو: تكليف باشگاه پيروزي بزودي روشن مي شود
رئيس سازمان تربيت بدني گفت: به زودي تكليف اعضاي هيئت مديره جديد پرسپوليس مشخص خواهد شد.
علي سعيدلو در گفت وگو با ايسنا در خصوص وضعيت نهايي اعضاي هيئت مديره باشگاه پيروزي و مديرعامل آن اظهار كرد: باشگاه پيروزي نياز به اصلاح مديريت داشت ولي از آنجايي كه در ليگ بازي مي كرد، فرصت تغيير مديريتي وجود نداشت. كاشاني هم كار روزمره اين باشگاه را انجام مي دهد تا كارهاي تيم عقب نيفتد و هم قرار است با بررسي هاي لازم اسامي كساني را كه ظرفيت حضور در هيئت مديره را دارند، به ما اعلام كنند تا در مجمع پيروزي در اين خصوص تصميم گيري شود.
سعيدلو اضافه كرد: در فاصله معقول تكليف هيئت مديره باشگاه پيروزي مشخص مي شود چرا كه در هيئت مديره هر كس مسئوليت خاصي دارد، در حال حاضر 10، 15 روز از آغاز كار كاشاني مي گذرد از آنجايي كه كاشاني درگير كارهاي اداري باشگاه نيز هست، انتظار داريم در فاصله زماني معقول اسامي را به ما ارايه دهد تا تكليف هيئت مديره مشخص شود. پس از آن هم هيئت مديره مديرعامل جديد را انتخاب كند.
كميته انضباطي به سود شاهين بوشهر راي داد
كميته انضباطي فدراسيون فوتبال نتيجه ديدار تيم هاي پاس همدان و شاهين بوشهر از هفته نهم ليگ برتر را سه بر صفر به سود تيم بوشهري اعلام كرد. براساس اعلام كميته انضباطي پس از اثبات تخلف تيم پاس همدان كه در ديدار با شاهين از بازيكنان محروم استفاده كرده بود، نتيجه اين ديدار كه با تساوي يك بر يك به پايان رسيد، سه بر صفر به سود تيم بوشهري اعلام شد.
«روزبه شاه علي دوست» بازيكني است كه با وجود سه اخطاره بودن در ديدار پاس همدان برابر شاهين بوشهر به ميدان رفته بود كه در نهايت همين مسئله باعث شكايت تيم بوشهري و صدور اين رأي شده است.
كميته انضباطي همچنين «شاه علي دوست» را نيز به دو جلسه از همراهي تيمش محروم كرده است. تيم شاهين بوشهر با اين رأي 11امتيازي شد.
نامه كاشاني به باشگاه استيل آذين براي انتقال كريمي به پيروزي
باشگاه پيروزي در نامه اي رسمي به رئيس مجمع باشگاه استيل آذين، خواستار ارائه شرايط اين باشگاه، براي انتقال علي كريمي شد.پس از مصاحبه حسين هدايتي، رئيس مجمع باشگاه استيل آذين مبني بر آمادگي اين باشگاه براي انتقال علي كريمي به پيروزي، حبيب كاشاني در نامه اي رسمي، با قدرداني از حسن نظر مالك باشگاه استيل آذين، از وي خواست شرايط اين انتقال را به صورت مكتوب، اعلام كند.حسين هدايتي (مالك استيل آذين) اوايل هفته جاري در مصاحبه با فارس، آمادگي خود را نسبت به انتقال علي كريمي به تيم فوتبال پيروزي اعلام كرده بود.
زننده زيباترين گل جهان انتخاب مي شود
فدراسيون بين المللي فوتبال (فيفا) جايزه جديدي را براي زننده زيباترين گل سال جهان در نظر گرفته است.اين جايزه به افتخار «فرانس پوشكاش» ستاره فوتبال مجارستان به نام او نامگذاري خواهد شد.
«سپ بلاتر» رئيس فيفا در اين باره گفت: جايزه پوشكاش از اين پس هر سال در روز 21دسامبر در سوييس و در مراسم اهداي جايزه بهترين بازيكن سال جهان، اعطا خواهد شد.فرانس پوشكاش اسطوره بي بديل فوتبال مجارستان كه مظهر دوران طلايي تيم ملي اين كشور در دهه50 بود در حالي در سال 2006 چشم از جهان فرو بست كه موفقيت هاي تكرار نشدني در كارنامه خود ثبت كرده بود.
شكست بارسلونا مقابل رابين كازان عمدي بود
اين شايعه در روزنامه ها و سايت هاي خبري اسپانيا منتشر شده كه شكست برابر رابين كازان روسيه عمدي بوده است.
ژاوي ارناندس در تونل نيوكمپ منتهي به اتوبوس مخصوص حمل و نقل بازيكنان با يك خبرنگار درگير شد. او از اين كه خبرنگار در مورد تباني براي شكست سؤال كرده به شدت عصباني شده است.سايت خبري اسپورت اسپانيا شكست برابر كازان روسيه را كاملا هماهنگ شده توصيف و مقامات باشگاه بارسلونا را در صورت تكذيب اين خبر تهديد به افشاگري هاي بعدي كرده است.روزنامه هاي مادريدي نيز به تبع چاپ اين خبر در اسپورت كاتالونيا مقالات تحريك آميزي عليه لاپورتا نوشته و او را با مقامات روسي رابين كازان هماهنگ و مرتبط توصيف كرده اند.
اين شكست چه سودي براي نماينده نااميد روسيه داشته و چه ميزان پول در بنگاه شرط بندي معروفي در مسكو جابه جا شده است مسئله اي است كه بايد در آينده روشن شود. مقامات بارسلونا هنوز هيچ واكنشي در قبال اين رسوايي احتمالي از خود نشان نداده اند. بارسلونا صدرنشين قدرتمند لاليگا با نتيجه 2 بر يك برابر نماينده گمنام روسيه در نيوكمپ تن به شكست داد.

 



هفته سوم ليگ قهرمانان اروپا قهرمان اروپا در خانه باخت ، صعود ليورپول در ابهام

هفته سوم مرحله گروهي رقابت هاي ليگ قهرمانان اروپا با شگفتي هاي زياد همراه بود؛ از شكست مدافع عنوان قهرماني گرفته تا به ثمر رسيدن 3 گل به خودي در ديدار رنجرز- اورزيچني.
سه شنبه شب با انجام هشت ديدار از ميان چهار گروه دوم رقابت هاي ليگ قهرمانان اروپا شگفتي هاي فراواني در تاريخ اين رقابت ها به ثبت رسيد. بزرگترين شگفتي بازي هاي سه شنبه شب شكست بارسلونا مدافع عنوان قهرماني در ورزشگاه نيوكمپ بود. شاگردان پپ گوآرديولا در سومين ديدار خود برابر تيم گمنام و ناشناس رابين كازان از روسيه دو بر يك تن به شكست داد.در اين بازي قهرمان باشگاه هاي روسيه با گل دقيقه 73 «گوكدنيز كارادنيز» هافبك تركش، در نيوكمپ به بزرگترين پيروزي تاريخ خود دست يافت.
اين اولين شكست بارسلونا در مسابقات چمپيونزليگ از 9 دسامبر و پس از باخت سه بر دو شاگردان «پپ گوآرديولا» مقابل شاختار دونتسك در مرحله گروهي بود.
در ديگر نتيجه غيرمنتظره ليورپول انگليس نيز مقابل تيم ليون فرانسه براي چهارمين بار پياپي شكست خورد.
با اين باخت 2 بر يك، ليورپول براي اولين بار در 22 سال گذشته چهار بازي پي درپي را واگذار كرده است.
بارسلونا پس از شكست مقابل حريف روس، باز هم از گروه خود صعود خواهد كرد اما ليورپول كه با شش امتياز اختلاف نسبت به ليون در مكان سوم گروه خود قرار گرفته، ممكن است با مشكل مواجه شود.
اينترميلان ايتاليا نيز مقابل ديناموكي يف اوكراين به تساوي دو بر دو دست يافت تا پس از ششمين مسابقه بدون برد اروپايي خود، قعرنشين گروه ششم چمپيونزليگ شود.
نتايج مسابقات سه شنبه شب چمپيونزليگ به شرح زير است:
گرو پنجم:
دبرسن مجارستان3-4 فيورنتينا ايتاليا
ليورپول انگليس1-2 ليون فرانسه
گروه ششم:
بارسلونا اسپانيا1-2 كازان روسيه
اينترميلان ايتاليا 2-2 دينامو كي يف اوكراين
گروه هفتم:
رنجرز اسكاتلند 1-4 اونيريا روماني
اشتوتگارت آلمان1-3 سوي يا
گروه هشتم
آلكمار هلند1-1 آرسنال انگليس
المپياكو يونان2-1 استاندارد لي يژ بلژيك

 



سرمايه گذاري براي باشگاه هاي ليگ در يك بانك خصوصي

رئيس سازمان ليگ برتر فوتبال از سرمايه گذاري براي باشگاه ها در يك بانك خصوصي خبر داد.
عزيز محمدي در گفت وگو با فارس درباره سرمايه گذاري 2 ميليارد توماني سازمان ليگ در بانك خصوصي تات اظهار داشت: اين سرمايه گذاري پس از پيشنهاد فدراسيون فوتبال انجام شد و قرار است سود حاصل از اين سرمايه گذاري به تمامي باشگاه ها داده شود. ما براي رسيدن سود به همه باشگاه ها در اين بانك سرمايه گذاري كرديم.وي افزود: دو باشگاه پيروزي و استقلال به طور جداگانه در اين بانك سرمايه گذاري كردند اما سرمايه گذاري سازمان ليگ شامل همه باشگاه ها مي شود و سود حاصل از آن به پيروزي و استقلال هم داده مي شود.

 



تور دوچرخه سواري آذربايجان پايان يافت كاظمي صاحب پيراهن طلايي شد پتروشيمي قهرمان

بيست و چهارمين دوره تور بين المللي دوچرخه سواري آذربايجان با قهرماني احد كاظمي در بخش انفرادي و تيم پتروشيمي تبريز در بخش تيمي به پايان رسيد.
در پايان شش مرحله برگزاري تور آذربايجان كه به مسافت 829 كيلومتر برگزار شد، احد كاظمي از تيم پتروشيمي تبريز با كسب زمان 21 ساعت و 9 دقيقه و 13 ثانيه بر سكوي قهرماني بخش انفرادي قرار گرفت و پيراهن طلايي اين رقابت ها را از آن خود كرد.
همچنين در رده بندي مجموع تور در بخش تيمي، پتروشيمي تبريز با زمان 63 ساعت و 27 دقيقه و 55 ثانيه به عنوان قهرماني دست يافت. تيم شهرداري ديگر تيم تبريزي با زمان 63 ساعت و 41 دقيقه و 24 ثانيه در جايگاه دوم قرار گرفت و تيم دانشگاه آزاد اسلامي با 3 دقيقه اختلاف نسبت به تيم شهرداري تبريز در رتبه سوم قرار گرفت.
از سوي كميته برگزاري بيست و چهارمين دوره تور دوچرخه سواري آذربايجان مبلغ 50 هزار دلار به تيم ها و ركاب زنان برتر پرداخت شد.
در بيست و چهارمين دوره تور بين المللي دوچرخه سواري آذربايجان 67 ركاب زن از 6 تيم خارجي اوگاندا، يونان، افغانستان، گرجستان، آذربايجان و تركيه و 8 تيم داخلي پتروشيمي تبريز، دانشگاه آزاد اسلامي، شهرداري تبريز، مس كرمان، وليعصر كرمان، شهرك هاي صنعتي همدان، ترافيك تهران و نيروي زميني حضور داشتند.

 



شمشير بازي قهرماني كشور خراسان رضوي و تهران قهرمان شدند

تيم هاي خراسان رضوي و تهران به ترتيب به مقام قهرماني مسابقات شمشيربازي كشور در اسلحه هاي اپه و فلوره دست يافتند.
در مسابقات تيمي شمشيربازي اسلحه اپه 18 تيم حضور داشتند كه بعد از 33 بازي تيم خراسان رضوي به مقام قهرماني رسيد، تيم تهران مقام دوم را كسب كرد و تيم هاي آذربايجان شرقي و مازندران به طور مشترك به مقام سوم اين رقابت ها دست يافتند.
در رقابت هاي تيمي شمشيربازي اسلحه فلوره نيز كه 12 تيم حضور داشتند پس از انجام 17 بازي تيمي، تهران به مقام نخست رسيد، اصفهان دوم شد و تيم هاي توابع تهران و يزد به طور مشترك به مقام سوم اين رقابتها دست يافتند.
پيش از اين مسابقات نيز رقابت هاي انفرادي با شركت 200 بازيكن در قالب 22 تيم انجام شده بود كه در اسلحه اپه بزرگسالان پس از انجام 305 بازي، علي يعقوبيان از خراسان رضوي به مقام قهرماني رسيد. در اسلحه فلوره نيز پس از 185 بازي «حامد صياد قنبري» از تهران شروين طلوعي از اصفهان اول و دوم شدند.

 



تغييرات در تيم هاي پايه كشتي آزاد

با تصميم نايب رئيس و مدير تيم هاي ملي كشتي سرمربيان تيم هاي كشتي آزاد نوجوانان و جوانان ايران تغيير مي كنند.
با توجه به اختلاف نظر ميان كادر فني تيم هاي ملي كشتي آزاد بزرگسالان و جوانان بزودي مجيد خدايي سرمربي، تيم كشتي آزاد جوانان ايران از سمت خود بركنار مي شود.
همچنين با توجه به پروازي بودن قدير نخودچي، سرمربي تيم كشتي آزاد نوجوانان ايران مسئولان فدراسيون كشتي در صدد اعمال تغييرات در راس كادر فني اين تيم نيز هستند.

 



وضعيت مبهم تيم هاي فصل قبل براي حضور در ليگ كشتي

با وجود تصميم كميته ليگ براي آغاز مسابقات كشتي آزاد و فرنگي ليگ سال جاري از نيمه دوم آبان ماه، همچنان وضعيت چند تيم صاحب نام مبهم است.
كميته ليگ فدراسيون با هماهنگي كادر فني 2 تيم آزاد و فرنگي، در نظر دارد ليگ 88 را از نيمه دوم آبان ماه برگزار كند.
با وجودي كه روز به روز به موعد آغاز ليگ نزديك تر مي شويم؛ اما تاكنون تنها تيم هاي نفت، نيروي زميني ارتش، نماينده بروجرد و گاز مازندران براي شركت در اين رقابت ها اعلام آمادگي كرده اند؛ اما همچنان خبري از ثبت قراردادها نيست.
اين بار كميته ليگ ثبت قرارداد كشتي گيران را در گروي واريز
10 ميليون تومان ورودي مسابقات عنوان كرده است. در عين حال حضور تيم هاي صاحب نامي چون گراد تهران، راه آهن مشهد، صنايع و معادن همدان، دانشگاه آزاد اسلامي (در رشته فرنگي) و... در ليگ 88 در هاله اي از ابهام قرار دارد.
¤ گراد تهران
قهرمان ليگ 87، هنوز تكليف خود را براي حضور در ليگ مشخص نكرده است.
امير عفراتي كه امسال نيز حلقه ارتباط مديريت باشگاه و تيم كشتي است و همه تصميمات زيرنظر او اتخاذ مي شود در اين باره مي گويد: با وجود صحبت هايي كه در اين مورد داشته ايم هنوز مشخص نيست در ليگ امسال شركت مي كنيم يا نه.
¤ راه آهن مشهد
هر سال كار تيم امير توكليان به دقيقه نود كشيده و در نهايت اما و اگرها به حضور اين تيم مشهدي در ليگ منجر مي شود.
محمدحسن انصاري فرد مديرعامل باشگاه راه آهن اعلام كرده كه تيم سوم ليگ فصل گذشته بازهم در اين پيكارها شركت مي كند؛ اما در اين راه هنوز گام رو به جلويي برداشته نشده است.
¤ صنايع و معادن همدان
بدحسابي هاي شركت صنايع و معادن باعث شده جلال صابريون با 2 شرط به تيمداري بپردازد. يكي از اين شرط ها تسويه حساب با كشتي گيران 2 فصل گذشته است و ديگري هم پرداخت پيش پرداخت اوليه به هيئت براي تضمين خوش حسابي.
هنوز به قطعيت وضعيت نايب قهرمان ليگ 86 مشخص نشده است.
¤ صدراي زيرآب
محبوب قباديان اگر از تصميمش منصرف نشود، امسال صدرا در ليگ آزاد حضور نخواهد داشت.
¤عسگري محمديان
مربي تيم ملي آزاد در مسابقات جهاني 2005 بوداپست بعد از كسالت و ناراحتي قلبي هيچ اظهارنظري در مور د تيمداري نداشته است؛ اما مازندراني ها تيم او را يكي از غايبان ليگ 88 مي دانند.
¤ آزادگان بابل
هيئت كشتي مازندران مي گويد امسال تنها تيمي كه از اين استان در ليگ شركت مي كند، گاز مازندران است و آزادگان بابل اقدامي براي حضور دوباره در مسابقات انجام نداده است.
¤ KSB كلاردشت
اين تيم كه با مديريت خصوصي اداره مي شد امسال در كشتي سرمايه گذاري نمي كند.
¤ پالايش و پخش كرمانشاه
از چندي پيش عنوان شد اين باشگاه امسال در ليگ تيمداري مي كند؛ اما محمدحسن محبي مسئول تيم در اين باره مي گويد: چيزي قطعي نشده؛ اما دنبال اين هستيم كه در ليگ حضور داشته باشيم. احتمال دارد شهرداري كرمانشاه نيز در ليگ تيم داشته باشد.
¤ دانشگاه آزاد اسلامي (كشتي فرنگي)
گرچه تيم امام رضا(ع) قصد حضور در ليگ 88 را دارد؛ اما پيگيري هاي حسن يوسفي افشار سرمربي دانشگاه آزاد هنوز به بار ننشسته كه اين تيم با صراحت در مورد حضور و يا حتي عدم حضورش در ليگ صحبت كند.

 



نبود استخر دردسر ساز شد حذف نمايندگان كرمان و آذربايجان شرقي

تيم هاي صنعت زغال كرمان و هيئت شناي آذربايجان شرقي به دليل در اختيار نداشتن استخر استاندارد از حضور در نوزدهمين دوره مسابقات واترپلو ليگ برتر باشگاه هاي كشور محروم شدند.
رقابت هاي واترپلو ليگ برتر باشگاه هاي كشور پس از وقفه 50 روزه به دليل ماه مبارك رمضان و پايان مهلت قانوني تيم ها جهت استفاده از استخر استاندارد در رقابت هاي ليگ برتر، از جمعه هفته جاري اول آبان ماه پيگيري مي شود. اين درحالي است كه تيم هاي صنعت زغال كرمان و هيئت شنا آذربايجان شرقي به دليل در اختيار نداشتن استخر استاندارد (20 در 30 متر) از نوزدهمين دوره ليگ برتر كنار گذاشته شدند.
بدين ترتيب جدول ليگ برتر واترپلو با شركت 8 تيم در يك گروه تشكيل مي شود. برنامه ادامه هفته اول از دور رفت ليگ برتر واترپلو به شرح زير است:
جمعه: 1/8/88
¤ نفت و گاز اميديه- تربيت بدني فارس، ساعت 14
¤ هيئت شنا خوزستان- دانشگاه آزاد تهران، ساعت 30/15
¤ فولاد ماهان سپاهان- هيئت شنا زنجان، ساعت 30/15
دو مسابقه اول به ميزباني شهر اهواز برگزار مي شود و در ديدار سوم تيم فولاد ماهان در اصفهان به مصاف هيئت شنا زنجان مي رود.
پيش از ماه مبارك رمضان ديدار دو تيم نفت و گاز گچساران و هيئت شناي گيلان در تهران برگزار شد كه با پيروزي 8 بر 7 نماينده گيلان به پايان رسيد.
پس از اعلام ادامه برنامه مسابقات ليگ برتر واترپلو، محمد هادي بيگ، رئيس كميته فني و سازمان ليگ واترپلو با تشريح دلايل حذف نمايندگان كرمان و آذربايجان شرقي گفت: سازمان ليگ واترپلو در آخرين جلسه هماهنگي مديران باشگاه ها مورخ سيزدهم خردادماه سال جاري بر برگزاري مسابقات در استخر استاندارد (20 در 30 متر) تأكيد كرد.
وي اضافه كرد: در صورتي كه تيم هاي واترپلو در استان هاي مربوط استخر نداشته باشند، ملزم به استفاده از استخر استاندارد در شهر و يا استان همجوار هستند. فدراسيون حتي اين امتياز را براي تيم ها قرار داد كه از استخر قهرماني آزادي بدون هزينه استفاده كنند اما دو تيم زغال سنگ كرمان و هيئت شناي آذربايجان شرقي موفق به احراز شرايط لازم نشدند و از جدول ليگ خارج شدند.
هادي بيگ در پايان گفت: اين قانون 3 سال است كه لازم الاجراست كه طي 2 سال گذشته فدراسيون با اغماض به سود تيم ها، شرايط حضور باشگاه ها را به وجود آورد اما در سال جاري با وجود مهلت قانوني دو تيم موفق به احراز شرايط قانوني نشدند.
دور رفت ليگ برتر واترپلو 3 دي ماه جاري با معرفي قهرمان نيم فصل به پايان مي رسد. سال گذشته و در جريان هجدهمين دوره ليگ برتر واترپلو تيم هاي نفت و گاز گچساران، ايران توسعه كرج و نفت اميديه به ترتيب عناوين نخست را به دست آوردند.

 



سرمربي تيم ملي واليبال: كاشكي انتهاي اسم من «ايچ» داشت!

سرمربي تيم ملي واليبال ايران از مشكلاتي كه وي را وادار به مربيگري در تيم هاي باشگاهي مي كند ياد كرد و اظهار داشت: من هم مانند ديگر مربيان علاقه اي به فعاليت همزمان در دو تيم ندارم اما چاره اي جز اين كار هم نيست.
حسين معدني كه امسال با تيم داماش گيلان در رقابت هاي واليبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور حضور خواهد داشت به مهر گفت: به عنوان سرمربي تيم ملي واليبال فقط حقوق بگير فدراسيون هستم بدون اينكه قرارداد مالي با اين فدراسيون داشته باشم. حقوقي هم كه مي گيرم آن قدر نيست كه با قراردادهاي حرفه اي مطابقت داشته باشد.
وي با تاكيد بر اينكه دوشغله بودن و فعاليت همزمان در تيم هاي ملي و باشگاهي به خاطر نداشتن قرارداد مالي است، خاطر نشان كرد: شايد اگر انتهاي اسم من هم «ايچ» و يا چيز ديگري شبيه اين داشت به خاطر كاري كه انجام مي دهم قرارداد مالي داشتم. در اين صورت هرگز راضي به همكاري با تيم هاي باشگاهي نمي شدم. فعاليت همزمان در تيم ملي و تيم باشگاهي دردسرهاي زيادي دارد كه شمردن آن وقت زيادي مي برد.
سرمربي تيم ملي واليبال يادآور شد: البته اينكه من قرارداد مالي ندارم به خاطر بودجه اي است كه فدراسيون به صورت محدود در اختيار دارد. حل اين مشكل كمك سازمان تربيت بدني و كميته ملي المپيك را مي طلبد تا مربيان تيم ملي از دو شغله بودن نجات يابند. اصلا مديران سازمان ورزش هم بايد به اين موضوع به طور جدي رسيدگي كنند تا مربيان ايراني با خيال آسوده تر و اطمينان بيشتري به فعاليت هاي خود رسيدگي كنند.
معدني تاكيد كرد: خوشبختانه ملاك كار من قراردادها و مسائل كاغذي ديگر نيست. به همين دليل اولويت كارم را در تيمي قرار مي دهم كه مامور به كار و ارائه خدمات در آن هستم. تاكنون سعي كردم براي تيم ملي كم كاري نكرده و به موقع به تيم باشگاه ام رسيدگي كنم. اما بدم نمي آيد تا شرايط به گونه اي شود كه دغدغه فكري من به خصوص در جريان مسابقات ليگ برتر تنها يك تيم باشد نه دو تيم.
وي در پايان با اشاره به وضعيت فعلي تيم داماش گيلان گفت: شرايط به نسبت خوبي در تيم حكمفرماست. باحضور بازيكناني مانند عليرضا نادي، مهدي مهدوي، مجتبي عطار و عليرضا بابايي تركيب خوبي براي داماش ايجاد شده است. فكر مي كنم امسال گيلان نسبت به هميشه نماينده بهتري در رقابت هاي باشگاهي داشته باشد.

 



سيزدهمين دوره مسابقات فوتبال جام جهاني نوجوانان- نيجريه هزار اميد و آرزو به نمايندگان ايران

كشور نيجريه منتظر درخشش ملي پوشان نوجوان فوتبال ايران است تا در دومين حضور جهاني اش بتواند شايستگي هايش را به رخ حريفان بكشد.
نيجريه كشوري سرسبز و ثروتمندترين ازنظر ذخاير نفتي در آفريقاست كه در كمتر از دو روز ديگر رسماً ميزبان بزرگترين رويداد فوتبال در رده سني نوجوانان خواهد بود؛ مسابقاتي كه براي ايراني ها و علاقمندان تيم ملي اهميت بيشتري نسبت به ساير دوره ها دارد، چراكه تيم باشخصيت، باانگيزه و باكيفيت علي دوستي كه چندي پيش قهرمان آسيا شد با هزار اميد و آرزو و دعاي خير مردم در آن حضور دارد.
ملي پوشان نوجوان كشورمان در گروهC اين مسابقات با تيم هاي هلند، گامبيا و كلمبيا هم گروه است كه حريفان سرسختي براي ما خواهند بود. اين تيم ها سابقه حضور در چندين دوره جام جهاني را داشته و تجربه به مراتب بالاتري نسبت به تيم ايران دارند. گامبيا در آخرين دوره مسابقات قهرماني آفريقا بالاتر از تيم هايي چون نيجريه، آفريقاي جنوبي و الجزاير قهرمان آفريقا شد؛ به گفته كارشناسان و مربيان تيم ايران، در تيم گامبيا قطعاً مسأله صغر سن وجود دارد؛ ضمن آنكه بازيكنان آفريقايي در شرايط عادي هم قواي فيزيكي بالايي نسبت به بازيكنان ساير ملل دارند. كلمبيا ديگر حريف تيم ايران هم از تيم هاي صاحب نام آمريكايي است و هلند هم كه به مهد آكادمي ها و مدارس نوين فوتبال در اروپا معروف است و تيمي سرعتي همراه با تكنيك بالا دارد.
اما در برابر اينها تيم نوجوانان ايران در مقطع كنوني، از نوادر تيم هاي ملي در تاريخ فوتبال كشور است؛ اين تيم از ريشه بر حسب شايسته سالاري و استعداديابي گسترده در سراسر كشور، بسته شد.
«دوستي مهر» كه سابقه سي ساله در كار با تيم هاي پايه دارد، پس از تمرينات فراوان با اين تيم، قهرماني آسيا را به ارمغان آوردند و پس از آن هم شايد براي اولين بار شاهد آن بوديم كه تيمي از رده پايه يا بهتر بگوييم يك تيم ملي پس از اتمام مسابقات رها نشد و مدام تمرين كرد.
به گفته دوستي مهر، برنامه هاي اخلاقي، تمريني و اردوهاي تداركاتي خوبي براي اين تيم درنظر گرفته شده كه اكنون مي توانيم نه تنها با توكل بر خدا بلكه همراهش با تكيه بر توانمندي هاي شخصيتي و فني تيم، به صعود از گروه سختي كه داريم اميدوار باشيم.
كاروان تيم فوتبال نوجوانان كشورمان پس از برپايي آخرين اردوي خود در تهران بامداد ديروز ساعت 5صبح عازم نيجريه محل برگزاري سيزدهمين دوره مسابقات جام جهاني زير 17سال شدند.
تهران- دوحه(پايتخت قطر)، دوحه- لاگوس(يكي از شهرهاي مهم نيجريه)، لاگوس- كالابار(محل اسكان و دو بازي تيم ملي) مسير سفر آنها خواهد بود. افتتاحيه رقابت هاي جام جهاني دوم آبان ماه با ديدار تيم هاي نيجريه و آلمان خواهد بود؛ البته پيش از اين بازي نيز تيم هاي آرژانتين و هندوراس مقابل هم بازي مي كنند.
تمامي بازي ها در ساعت16 يا 19 به وقت محلي برگزار خواهد شد و باتوجه به اختلاف ساعت، حدود 3ساعته اين كشور با ايران، در ساعات 19و 22 به وقت تهران خواهد بود.
اولين بازي تيم ملي ايران برابر گامبياست؛ دوستي مهر گامبيا را سخت ترين حريف تيم ما در مرحله گروهي توصيف مي كند؛ او مي گويد باتوجه به برگزاري مسابقات در آفريقا، فدراسيون جهاني فوتبال (فيفا) تلاشي براي جلوگيري از مسئله صغر سن در اين تيم ها نمي كند. جثه تنومند بازيكنان سياه چهره آفريقايي و فوتبال فيزيكي از ويژگي هاي اولين حريف ايران است.
اين بازي در ساعت 16 به وقت محلي (19 به وقت تهران) در ورزشگاه U.J.Esuene شهر ساحلي كالابار واقع در يكي از جنوبي ترين مناطق غربي نيجريه برگزار مي شود. از همين گروه تيم هاي كلمبيا و هلند از ساعت 19 مقابل يكديگر بازي مي كنند.
تيم ايران در دومين بازي در همين شهر و ورزشگاه در ساعت 19 به وقت محلي (22 به وقت تهران) با تيم كلمبيا ديدار خواهد كرد و دو تيم هلند و گامبيا پيش از آن در ساعت 16 با يكديگر مبارزه مي كنند.
ملي پوشان كشورمان آخرين بازي از مرحله گروهي را در شهر «انوگو» كه جزو ايالات مركزي نيجريه است، در ورزشگاه «نامدي آزيكيوه» از ساعت 16 به وقت محلي به مصاف هلند خواهد رفت و آخرين بازي اين گروه را هم گامبيا و كلمبيا برگزار مي كنند.
نيم نگاهي تاريخچه جام جهاني نوجوانان
برزيل پرافتخارترين، عربستان شگفت انگيزترين
مسابقات فوتبال قهرماني زير 17 سال جهان درحالي از 2 روز ديگر در نيجريه آغاز مي شود كه برزيل پرافتخارترين تيم و عربستان شگفت انگيزترين قهرمان اين رقابت ها محسوب مي شوند.
سيزدهمين دوره رقابت هاي فوتبال جام جهاني زير 17 سال (نوجوانان) جهان درحالي از 2 آبان در كشور نيجريه آغاز مي شود كه برزيل با كسب 3 قهرماني، 2 نايب قهرماني و يك عنوان سومي، پرافتخارترين تيم ادوار گذشته اين مسابقات است.
تيم هاي نيجريه با
3 قهرماني و 2 نايب قهرماني و غنا با 2 قهرماني، 2 نايب قهرماني، يك عنوان سومي و يك عنوان چهارمي پس از برزيل در رده هاي دوم و سوم پرافتخارترين تيم هاي جام جهاني نوجوانان جهان قرار دارند. البته با قهرماني هاي دو كشور غنا و نيجريه در اين مسابقات (5 عنوان قهرماني)، بيشترين جام قهرماني اين رقابت ها به قاره آفريقا رفته است.
ضمن اينكه تيم هاي فوتبال فرانسه، مكزيك، شوروي سابق و عربستان هم هر كدام يك مرتبه موفق به فتح جام قهرماني مسابقات فوتبال جام جهاني نوجوانان شده اند اما تيم هاي اسپانيا با 3 عنوان نايب قهرماني و يك سومي، آرژانتين با يك عنوان نايب قهرماني و
2 مقام سومي و آلمان با يك نايب قهرماني و يك مقام سومي، در حسرت قهرماني در اين رقابت ها هستند.
تيم فوتبال آمريكا هم به عنوان نماينده آمريكاي شمالي در تمام 12 دوره گذشته اين مسابقات حضور داشته است و با حضور در رقابت هاي سال 2009 همچنان اين ركورد را حفظ كرده است.
«فلورنت سينامو پونگوله» بازيكن تيم فوتبال فرانسه در نهمين دوره مسابقات جام جهاني نوجوانان كه در ترينيداد و توباگو برگزار شد، با 9 گل زده بيشترين گل را در يك دوره اين مسابقات به ثمر رسانده است.
از سوي ديگر در هفتمين دوره مسابقات جام جهاني نوجوانان كه سال 1997 در مصر برگزار شد، در مجموع 117 گل از خط دروازه ها عبور كرد و معدل 7/3 گل براي هر بازي ثبت شد تا اين دوره پرگل ترين دوره اين مسابقات ناميده شود. ضمن اينكه در سومين دوره اين رقابت ها در اسكاتلند (سال 1989) در مجموع 77 گل به ثمر رسيد كه معدل ضعيف 4/2 گل در هر بازي ثبت شد تا كم گل ترين دوره اين مسابقات نام بگيرد.
نحوه صعود تيم ها
در پايان هم اشاره اي كوتاه به گروه بندي مسابقات جام جهاني نيجريه، نحوه صعود تيم ها و همچنين زمان برگزاري بازي هاي تيم زير 17 سال كشورمان در اين رقابت ها داريم.
24 تيم از سراسر دنيا در اين مسابقات حضور دارند كه در 6 گروه 4 تيمي تقسيم شدند. طبق برنامه ريزي انجام شده تيم هاي اول و دوم هر گروه، پس ازحضور در مرحله اول گروهي راهي دور بعد مي شوند.
گروه بندي كامل مسابقات فوتبال جام جهاني نوجوانان به اين شرح است:
¤ گروه A: نيجريه، آلمان، هندوراس و آرژانتين
¤ گروه B: برزيل، ژاپن، مكزيك و سوئيس
¤ گروه C: ايران، گامبيا، كلمبيا و هلند
¤ گروه D: تركيه، بوركينافاسو، كاستاريكا و نيوزلند
¤ گروه E: امارات، مالاوي، اسپانيا و آمريكا
¤ گروه F: اروگوئه، كره جنوبي، الجزاير و ايتاليا

 



مسابقات تكواندو جهاني دانمارك چهارمين نايب قهرماني براي ايران

نوزدهمين دوره رقابت هاي تكواندو قهرماني جهان يكشنبه گذشته در دانمارك به پايان رسيد و تيم جوان شده ايران در حالي با شايستگي عنوان نايب قهرماني را به خود اختصاص داد كه با قرار گرفتن در سكوي نخست تكواندوي جهان، فاصله چنداني نداشت.
رقابت هاي قهرماني جهان با حضور يك هزار و 116 ورزشكار از 140 كشور جهان در كپنهاگ پايتخت دانمارك به مدت پنج روز برگزار شد كه حضور اين تعداد ورزشكار و كشور در مسابقات جهاني بي سابقه بود.
در واقع باقي ماندن رشته رزمي تكواندو در المپيك باعث شد تا كشورها استقبال گسترده تري از رقابت هاي جهاني اين رشته رزمي داشته باشند.
تيم ملي تكواندو ايران كه پس از حضور در المپيك پكن در مرحله گذار قرار داشت و در حال پوست انداختن بود با تركيبي جوان و دگرگون شده نسبت به دوره هاي گذشته پاي به اين ميدان بين المللي گذاشت.
از جمع هشت ملي پوش ايران تنها يوسف كرمي بود كه سابقه حضور در مسابقات قهرماني جهان را در كارنامه خود داشت و ساير نفرات جوان تيم ملي تا به حال در رويداد جهاني شركت نكرده بودند، هرچند همين نفرات در رقابت هاي آسيايي، دانشجويان و ارتش هاي جهان به روي شياپچانگ رفته بودند.
تيم ايران در آغاز رقابت ها چندان شروع خوبي نداشت، اما هرچه از زمان مسابقات قهرماني جهان در دانمارك مي گذشت، جوانان ايران توانايي هاي خود را نشان داده و با غلبه بر ناداوري ها و جوي كه كره اي ها به عنوان رقيب اصلي ما راه انداخته بودند به صدر جدول رده بندي امتيازي مسابقات رسيدند.
ملي پوشان ايران تا آخرين روز مسابقات نيز با
3 امتياز برتري نسبت به كره جنوبي صدرنشين بودند و صعود عليرضا نصرآزاداني به فينال مي توانست حكم قهرماني ايران را براي نخستين بار در جهان امضاء كند و به سلطه 36 ساله چشم بادامي ها در اين رشته رزمي پايان دهد.
پيش از اعزام تيم ملي به مسابقات جهاني نيز نصرآزاداني به عنوان يكي از اميدهاي كسب مدال طلاي تيم ايران به شمار مي رفت اما به نظر مي رسد فشار روحي سنگين و بيش از حد باعث شد تا اين قهرمان جوان نتواند تمام داشته هاي خود را بروز دهد و در مرحله يك چهارم نهايي در راند طلايي مغلوب نماينده كانادا شد تا قهرماني ايران از دست برود.
همچون دوره هاي قبلي مسابقات جهاني و همانطوري كه انتظار مي رفت، در مبارزات فرزاد عبدالهي با لوپز آمريكايي و همچنين رضا نادريان با نماينده كره جنوبي ناداوري به طور كامل مشخص بود و مانع پيروزي نمايندگان ايران شد وگرنه تيم ايران مي توانست پيش از روز آخر، عنوان قهرماني خود را قطعي كند.
هر چند رقابت هاي جهاني با هوگوي الكترونيكي برگزار شد تا ناداوري صورت نگيرد اما باز هم كره اي ها كه فدراسيون جهاني تكواندو را تسخير خود دارند، براي به دست آوردن قهرماني دست به هر كاري زدند كه اين مسئله چيزي از ارزش هاي تيم ايران كم نمي كند.
روي آوردن كادر فني تيم ملي و رضا مهماندوست به جوانگرايي از ابتدا مورد موافقت مسئولان فدراسيون بود و آنان دورنماي خود را با اين تيم جوان، موفقيت در المپيك لندن ترسيم كرده بودند كه خيلي زودتر از آن و در رقابت هاي جهاني دانمارك به نتيجه مطلوب رسيدند.
به طور حتم اين تيم جوان مي تواند با هدايت كادر فني تواناي خود و حمايت مسئولان چند سال تكواندو ايران را به موفقيت هاي متعدد تضمين كند.
در پايان رقابت هاي قهرماني جهان، تيم ملي كره جنوبي با كسب 3 مدال طلا و يك نقره و 62 امتياز بر صدر جدول رده بندي تكيه زد.
ايران با مدال طلاي محمد باقري معتمد، مدال نقره رضا نادريان و 3 برنز يوسف كرمي، ميثم باقري و حسين تاجيك بيشترين مدال را در اين دوره از رقابت ها به نام خود ثبت كرد و با 55 امتياز نايب قهرمان شد.
اسپانيا با يك مدال طلا، يك نقره و يك برنز و 42 امتياز سوم شد و تركيه كه پيشرفت قابل ملاحظه اي را از خود نشان داده بود با يك مدال طلا و 2 برنز و 41 امتياز در رده چهارم قرار گرفت.
آمريكايي ها نيز با بدست آوردن پنجمين مدال طلاي استيون لوپز ملي پوش نامدار خود در وزن ششم و يك مدال برنز ديگر به 40 امتياز رسيده و در مكان پنجم ايستادند.
پرونده نوزدهمين دوره مسابقات قهرماني جهان به ميزباني سالن بالراپ سوپر آرينا كپنهاك دانمارك بسته شد و تيم ايران با وجود شايستگي كامل براي چهارمين بار بر سكوي دوم ايستاد. البته اين نايب قهرماني با دوره گذشته يك تفاوت اساسي داشت و آن هم مرغوبيت رنگ مدال ها بود.
¤ شكست طلسم مدال طلا
دوره گذشته ايران از كسب مدال طلا ناكام بود و چهره هاي مجرب تيم ملي به 2 مدال نقره و يك برنز بسنده كردند؛ اما اين بار تيم جوان ايران توانست عملكرد بهتري از خود به نمايش بگذارد. با مدال طلاي باقري معتمد طلسم دوره گذشته شكسته شد.
¤ ادامه انحصارطلبي كره جنوبي
اگر داوري ها بيشتر با ايران يار بود شايد با طلاي فرزاد عبدالهي و رضا نادريان و راهيابي ميثم باقري به فينال اكنون جام قهرماني به ايران مي آمد؛ اما با وجود سيستم بازبيني فيلم و هوگوهاي الكترونيكي همچنان كره اي به انحصارطلبي خود ادامه مي دهند.
¤ شمار مدال هاي ايران به 36 رسيد
در سال هاي گذشته تيم ايران 31 مدال بدست آورده بود كه در اين دوره از رقابت ها 5 مدال ديگر به آن افزوده شد. در بخش تيمي نيز تكواندوكاران ايران پيش از اين به 4 عنوان نايب قهرماني و يك مقام سومي دست يافته بودند. ايران سه دوره اخير پيكارهاي جهان و سال 1999 را با عنوان قهرماني به پايان برد و سال 2001 در ججو كره جنوبي سوم شد.
¤ كسب بيشترين مدال همانند آلمان
سال 2003 در گارميش باخ آلمان تيم ملي ايران بيشترين مدال (2 طلا، 2 نقره و يك برنز) را در مسابقات جهاني بدست آورد. در رقابت هاي كپنهاك نيز ايران به يك طلا (محمد باقري معتمد در وزن چهارم)، يك نقره (رضا نادريان در وزن سوم) و 3 برنز (حسين تاجيك در وزن هشتم، يوسف كرمي در وزن هفتم و ميثم باقري در وزن اول) رسيد كه از نظر تعداد مدال ها برابر با ميدان آلمان است؛ اما هنوز آن رقابت ها مرغوب ترين رنگ مدال ها را دارد.
¤ چهار نايب قهرماني، يك سومي تيمي
- سال 1999 كانادا ميزباني چهاردهمين دوره مسابقات جهاني را برعهده داشت كه طي آن تيم ايران اولين مدال طلاي خود در عرصه جهاني را بدست آورد. هادي ساعي و مجيد افلاكي طلسم ايستادن بر سكوي قهرماني را در اين ميدان بزرگ شكستند تا ايران براي اولين بار نايب قهرماني جهان را تجربه كند و به يكي از قطب هاي اصلي تكواندو بدل شود.
- سال 2001 در ججو كره جنوبي بهزاد خداداد در پانزدهمين دوره اين رقابت ها يك طلاي ديگر را به نام ايران ثبت كرد و هادي افشار بر سكوي دوم ايستاد. ايران در آن سال با يك پله سقوط سوم شد.
- سال 2003 در كارميش باخ آلمان شانزدهمين دوره مسابقات جهاني برگزار شد كه پرمدال ترين سال براي ايران بود. يوسف كرمي و مرتضي رستمي 2 طلا، هادي ساعي و بهزاد خداداد 2 نقره و اميد غلامزاده يك برنز بدست آوردند تا سكوي نايب قهرماني بار ديگر زير پاي ايران قرار گيرد.
- سال 2005 در مادريد اسپانيا ايران بار ديگر نايب قهرمان شد. هادي ساعي دومين مدال طلاي جهاني خود را در آن سال به خود اختصاص داد. فيض اله نفجم، بهزاد خداداد و علي تاجيك سه نقره كسب كردند و يوسف كرمي بر سكوي سوم ايستاد.
- سال 2007 در هجدهمين دوره اين پيكارها به ميزباني چين، ايران از كسب مدال طلا ناكام ماند. اميد غلامزاده و مرتضي رستمي از ايران مدال نقره و هادي ساعي برنز گرفت.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14