(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 30 مهر 1388- شماره 19492
 

فرمانده انتظامي تهران بزرگ: پاكسازي بيش از 80 نقطه آلوده در پايتخت
رئيس پليس مبارزه با موادمخدر خبر داد 1100 معتاد پرخطردر نيمه اول امسال جمع آوري شدند
مرگ 21 هندي در برخورد 2 قطار مسافربري
راه آهن در مناطق 17 و 18 زيرزميني مي شود
از سوي دادستان تهران انجام شد ارسال پرونده 12 نفر از متهمان اصلي زنداني حوادث اخير به دادگاه
رئيس كل دادگستري استان تهران: دادسراي اختصاصي پرونده هاي سرقتي تشكيل مي شود
فرود اضطراري هواپيماي كويتي در فرودگاه امام
دبيركل ياتا هشدار داد سوانح هوايي خاورميانه 6 برابر بيش از ميانگين جهاني
نماينده قلابي رئيس جمهور در استان مركزي دستگير شد
شير رايگان براي 700 هزار كودك
تزريق واكسن آنفلوآنزا براي عمره گزاران اجباري شد
درگيري در زابل جواني را به كام مرگ فرستاد
معاينه فني خودروهاي خبرنگاران رايگان صادر مي شود
گارد ساحلي مالديو دو قايق ايراني را توقيف كرد
حوادث كوتاه از كشور
خانه گلها در مكه مكرمه



فرمانده انتظامي تهران بزرگ: پاكسازي بيش از 80 نقطه آلوده در پايتخت

سردار رجب زاده در تشريح عملكرد پليس پايتخت در نيمه نخست امسال از پاكسازي بيش از 80 نقطه آلوده پايتخت در جهت طرح انضباط اجتماعي خبر داد.
بنا به گزارش ايسكانيوز، فرمانده انتظامي تهران بزرگ در همايش عمومي مديران و فرماندهان پايتخت با اعلام اين خبر كه تاكنون بيش از 80 نقطه آلوده تهران مورد پاكسازي قرار گرفته از اجراي اين طرح در سه نقطه از تهران بزرگ در حال حاضر خبر داد.سردار رجب زاده با اعلام اينكه طي ششماهه نخست امسال 43 هزار و 61 فقره انواع سرقت در پايتخت روي داده است از افزايش 13 درصدي سرقت ها و همچنين افزايش 19 درصدي دستگيري ها در نيمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه خبر داد.
فرمانده انتظامي تهران بزرگ با اشاره به اينكه تصادفات منجر به فوت 19 درصد كاهش يافته است همچنين با تاييد كاهش 28 درصدي تصادفات اظهار داشت: با توجه به اقدامات برخوردي و بدون اغماض با رانندگان متخلف شاهد كاهش حوادث رانندگي هستيم.
وي در ادامه از تشكيل 191 هزار و 983 پرونده در كلانتري پايتخت خبر داد و گفت: تاكنون 135 هزار و 595 فقره از آن مورد ابلاغ و دستور قضايي قرار گرفته است.

 



رئيس پليس مبارزه با موادمخدر خبر داد 1100 معتاد پرخطردر نيمه اول امسال جمع آوري شدند

رئيس پليس مبارزه با موادمخدر با اشاره به متلاشي شدن يك هزار و 11 باند قاچاق موادمخدر در كشور طي 6 ماهه امسال از جمع آوري بيش از 1100 معتاد پرخطر خبر داد.
سردار حسين آبادي گفت: طي شش ماهه امسال يك هزار و 11 باند قاچاق موادمخدر توسط پليس متلاشي شد كه در اين رابطه 115 هزار نفر از توزيع كنندگان و قاچاقچي هاي موادمخدر دستگير و به مراجع قضايي معرفي شدند.
وي سهم كشفيات موادمخدر شيشه را در اين مدت 421 كيلوگرم عنوان كرد و افزود: پيش از 550 دستگاه خودروي سبك و سنگين مربوط به قاچاق موادمخدر در اين راستا توقيف شد.
به گفته رئيس پليس مبارزه با موادمخدر، ميزان كشفيات موادمخدر از داخل خودروها به شكل جاسازي شده در شش ماهه اول نسبت به مدت مشابه سال گذشته 95 درصد افزايش داشته است.
به گزارش ايسنا، وي در رابطه با طرح جمع آوري معتادان پرخطر نيز اظهار كرد: اين طرح در ساير استان ها در حال انجام است، به طوري كه پليس تلاش مي كند، فضايي را به وجود آورد كه هيچ معتادي وجود نداشته باشد كه تحت پوشش يك مركز درماني قرار نگرفته باشد.
سردار حسين آبادي با بيان اين كه در تهران اردوگاه هاي كار درماني در حاشيه جنوب شهر در نظر گرفته شده است، گفت: در اين مدت يك هزار و 100 معتاد پرخطر، كارتن خواب و فاقد مسكن در سطح كشور جمع آوري شده اند. هرچند پليس به دنبال كميت اجرايي اين طرح نيست و تنها به وجه كيفي آن نگاه مي كند.
وي اهداف پليس مبارزه با موادمخدر در برنامه چهارم توسعه را تحقق يافته عنوان كرد و گفت: پليس در برنامه چهارم به اهداف خود يعني ارتقاي ساختاري سازمان، تقويت پليس ها دست يافت.
رئيس پليس مبارزه با موادمخدر افزود: حضور افسران پليس ايران در كشورهاي منطقه مانند پاكستان، افغانستان، و تركيه، پيگيري اجلاس هاي بين المللي و انسداد مرزها از جمله موضوعاتي بود كه در برنامه چهارم توسعه پيگيري شد.
وي يكي از محورهاي مهم در برنامه پنجم توسعه را انسداد كامل فيزيكي مرزهاي كشور نام برد و گفت: تقويت پليس موادمخدر در تمام شهرها، توسعه اطلاعاتي و توسعه آموزش هاي تخصصي از ديگر محورهاي قابل توجه در برنامه پنجم توسعه است.
سردار حسين آبادي در پاسخ به سوالي مبني بر اين كه چرا امحاي 300 تن موادمخدر در تهران پيش از هفته ناجا انجام نشد، گفت: انجام اين طرح داراي مشكلات قضايي و حقوقي است كه در صورت برطرف شدن آن، اين طرح عملياتي خواهد شد.

 



مرگ 21 هندي در برخورد 2 قطار مسافربري

مقامات پليس و گروه هاي امداد و نجات «هندوستان» اعلام كردند: بر اثر برخورد قطار مسافربري در اين كشور دست كم 21نفر جان خود را از دست داده و 50 نفر نيز مجروح شدند.
«اجندرا دات تيريپاتي»- رئيس خطوط راه آهن هندوستان- در مصاحبه اي با خبرگزاري فرانسه، يادآور شد: ساعاتي پيش يك قطار مسافربري اكسپرس با يك قطار ديگر در شمال اين كشور برخورد كرد كه در پي وقوع اين حادثه دست كم 21 نفر از سرنشينان هر دو قطار جان خود را از دست داده و 50 نفر نيز مجروح شدند. از طرفي، احتمال اين مسئله وجود دارد كه بر تعداد كشته شدگان اين حادثه افزوده شود، چرا كه وضعيت برخي از مجروحان اين حادثه وخيم گزارش شده است.
وي خاطرنشان كرد: اين دو قطار در شهر «ماتورا» در 150كيلومتري جنوب «دهلي نو» با يكديگر برخورد كردند و بلافاصله پس از وقوع اين حادثه ماموران امداد و نجات و ماموران آتش نشاني در محل حاضر شده و به كمك مجروحان شتافتند.
به گزارش ايسنا، «ويجاي كومار»- رئيس پليس شهر «آگرا»- نيز اضافه كرد: اين حادثه ناگوار در ساعت 30:5 به وقت محلي رخ داده است و كارشناسان تلاش مي كنند تا علت اصلي وقوع اين حادثه را بيابند، اما اين احتمال وجود دارد كه خواب آلودگي يكي از لوكوموتيورانان باعث به وقوع پيوستن اين حادثه باشد.
«آر.دي واجپاي»- سخنگوي خطوط راه آهن شمال- نيز ادامه داد: رئيس اين خطوط قرار است به خانواده هر يك از قربانيان اين تصادف قطار 500 هزار روپيه، معادل 10هزار و 800 دلار غرامت بپردازد.

 



راه آهن در مناطق 17 و 18 زيرزميني مي شود

مجري طرح زيرزميني كردن خط آهن مناطق 17 و 18 تهران گفت: اين طرح 200 ميليارد تومان هزينه دارد.
به گزارش واحد مركزي خبر، جعفر نصيري افزود: در طرح اوليه قرار بود اين كار در مسير 6 كيلومتر منطقه 17 انجام شود و 94 ميليارد تومان پيش بيني شد اما برخي اصلاحات و افزودن مسير ريلي منطقه 18 و افزايش آن به 10 كيلومتر هزينه طرح به 200 ميليارد تومان افزايش يافت. وي كاهش معضلات زيست محيطي، آرامش ساكنان محدوده خط آهن تهران - تبريز و استفاده از مكان سابق خط آهن براي اصلاح طرح ترافيكي منطقه را از مزاياي زيرزميني كردن راه آهن در مناطق 17 و 18 اعلام كرد. نصيري گفت: اين طرح مرداد 1386 آغاز شده و قرار است تا ارديبهشت 89 پايان يابد، اما با طولاني شدن تونل به نظر مي رسد اين زمان افزايش يابد.

 



از سوي دادستان تهران انجام شد ارسال پرونده 12 نفر از متهمان اصلي زنداني حوادث اخير به دادگاه

پرونده 12 نفر از متهمان اصلي زنداني حوادث اخير توسط دادستان تهران با صدور كيفر خواست به دادگاه انقلاب اسلامي تهران ارسال شد.
به گزارش روابط عمومي دادسراي تهران اعلام كرد: كيفر خواست هاي ياد شده در پي دستگيري و بازداشت متهمان زنداني ياد شده و اتمام تحقيقات از آنان به دادگاه ارسال شده است.
اين گزارش مي افرايد: دادستاني تهران تلاش دارد با تكميل تحقيقات پرونده هاي متهمان زنداني، نسبت به تعيين تكليف وضعيت آنان تسريع لازم را به عمل آورد.
در همين راستا دادستان تهران روز دوشنبه نيز در برنامه اي به مسئولان تحقيقات پرونده ها دستور داد در كمترين زمان ممكن تحقيقات پرونده هاي ساير متهمان زنداني حوادث اخير را تكميل و به دادسرا اعاده نمايند.
عباس جعفري دولت آبادي پيش از اين روز دوشنبه نيز در جمع قضات دادسراي انقلاب اسلامي تهران، از آنان خواست رسيدگي به پرونده هاي زندانيان را در اولويت كاري خود قرار دهند.
جعفري همچنين روزهاي يكشنبه و سه شنبه هفته جاري هم با شمار ديگري از متهمان زنداني حوادث اخير در زندان اوين ديدار كرد.

 



رئيس كل دادگستري استان تهران: دادسراي اختصاصي پرونده هاي سرقتي تشكيل مي شود

رئيس كل دادگستري استان تهران گفت: تا پايان امسال پرونده هاي سرقت در دادسراي جداگانه اي پيگيري و بررسي خواهد شد.
به گزارش فارس، سيدعليرضا آوايي صبح ديروز در بازديد از دادسراي امور جنايي تهران كه به منظور بررسي مشكلات و كمبودهاي اين دادسرا به همراه معاون اداري و مالي جديد قوه قضائيه انجام شد، گفت: جعفري، دادستان جديد تهران پيشنهاد داد تا پرونده هاي سرقت در دادسراي ديگري رسيدگي شود و به اين ترتيب رسيدگي به اين پرونده ها در دادسراي جنايي صورت نگيرد.
وي ادامه داد: با اين پيشنهاد موافقت كرديم و به سرعت و تا پايان سال 88 مجتمع جديدي با عنوان مبارزه با سرقت داير خواهد شد كه پرونده مربوط به سرقت هاي واقع شده در تهران در اين دادسرا رسيدگي خواهد شد.
آوايي در پاسخ به اين پرسش كه وضعيت پرونده هاي موجود در دادسراي جنايي تهران را چگونه بررسي مي كند، گفت: در زمينه وقوع قتل آمار بسيار وحشتناكي نداريم اما وضعمان مطلوب نيست.
وي گفت: با اضافه شدن تعداد قضات رسيدگي كننده به پرونده هاي قتل با هدف جرم زدايي و همچنين تدوين و تصويب لايحه جرم زدايي اميدواريم بتوانيم از وقوع جرائم اين چنيني بكاهيم.
رئيس كل دادگستري استان تهران همچنين درباره هدف از بازديد از دادسراي امور جنايي تهران گفت: مديركل اداري مالي جديد قوه قضاييه قصد داشت تا از نزديك كمبودهاي دادسراي جنايي و همچنين روند رسيدگي به پرونده ها رااز نزديك مورد ارزيابي قرار دهد به همين علت به همراه وي به دادسراي جنايي آمديم تا در خصوص مشكلات و ضعف هاي اين دادسرا بررسي هاي لازم را انجام دهيم.
آوايي همچنين با اشاره به اين مطلب كه تاكنون سعي كرديم تمام مشكلات قضات را به خصوص كساني كه به پرونده هاي قتل رسيدگي مي كنند حل كنيم، گفت: بضاعت ما اندك است و تنها در حد توان خود توانسته ايم در رسيدگي به اين مهم گام برداريم.
آوايي گفت: متاسفانه همكاران فعال در دادسراي امور جنايي در محيطي پر از استرس مشغول رسيدگي به پرونده ها هستند كه كمبودهاي زيادي نيز دارند كه اميدواريم نتيجه اين بازديدها تغيير وضعيت اين افراد باشد.رئيس كل دادگستري استان تهران از تغيير مكان دادسراي امور جنايي براي بهبود وضعيت دادسرا و رفاه حال قضات، كارمندان و همچنين مراجعه كنندگان اين دادسرا در آينده اي نزديك خبر داد.

 



فرود اضطراري هواپيماي كويتي در فرودگاه امام

يك فروند هواپيماي كويتي به شماره پرواز 512 مسير تهران- كويت شامگاه سه شنبه 19 دقيقه پس از برخاستن از باند فرودگاه بين المللي امام خميني(ره) به علت نقص فني فرود اضطراري داشت.
سخنگوي سازمان هواپيمايي كشوري با تأييد اين خبر به خبرنگار ما گفت: اين هواپيما كه از نوع ايرباس 320 بود، ساعت 17:19 فرودگاه بين المللي امام خميني(ره) را ترك و دقايقي پس از پرواز به علت نقص فني، خلبان وضعيت هواپيما را به برج مراقبت اضطراري اعلام كرد.
رضا جعفرزاده افزود: عوامل فرودگاهي اعم از ايمني زميني، ارگانهاي مستقر در فرودگاه زمينه را براي فرود هواپيما فراهم كردند كه بدون هيچ حادثه اي در فرودگاه امام خميني(ره) به زمين نشست.
وي افزود: به محض اطلاع كارشناسان استاندارد پرواز سازمان هواپيمايي كشوري به اين فرودگاه اعزام و 112 مسافر اين هواپيما به سالن ترانزيت فرودگاه منتقل شدند و هواپيما پس از رفع نقص و تأييد كارشناسان سازمان هواپيمايي كشوري ساعت 40:23 تهران را به مقصد كويت ترك كرد.

 



دبيركل ياتا هشدار داد سوانح هوايي خاورميانه 6 برابر بيش از ميانگين جهاني

دبيركل ياتا ضمن هشدار امنيتي به خطوط هوايي منطقه خليج فارس اعلام كرد نرخ تصادفات هوايي در منطقه خاورميانه 6 برابر بيشتر از ميانگين تصادفات در سطح جهاني است.
به گزارش خبرگزاري رسمي عمان «جيواني بسيگناني»، دبيركل سازمان حمل ونقل هوايي طي بيانيه اي در همايش سالانه سازمان خطوط كشورهاي عرب، با ابراز نگراني از افزايش ميزان سوانح هوايي در خطوط هوايي كشورهاي خاورميانه نسبت به ضرورت تامين امنيت و سلامت مسافران در خطوط هوايي خاورميانه هشدار داد.
وي در اين بيانيه اظهار داشته است: از اواخر سپتامبر سال جاري (2009) نرخ تصادفات هوايي در منطقه خاورميانه 6 برابر بيشتر از ميانگين تصادفات در سطح جهاني شده است.
وي افزود: چنين ارقامي در ميزان تصادفات هوايي بايد به عنوان يك فرمان بيدار باش از سوي همه ما جدي گرفته شود.
به گفته وي به رغم اقدامات گسترده منطقه اي در ارزيابي و نظارت بر مقررات و عمليات امنيت و سلامت ياتا تاكنون فقط كشورهاي سوريه و مصر به عنوان كشورهاي موفق به تامين و رعايت استانداردهاي مورد نظر در اين زمينه شناخته شده اند.

 



نماينده قلابي رئيس جمهور در استان مركزي دستگير شد

اراك - خبرنگار كيهان:
فردي كه خود را نماينده رئيس جمهور در استان مركزي معرفي و از مددجويان تحت پوشش كميته امداد اخاذي مي كرد دستگير شد.
رئيس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي استان مركزي با اعلام اين خبر به خبرنگار كيهان در اراك گفت: در پي اعلام شكايت چند نفر مددجوي تحت پوشش كميته امداد امام خميني استان مركزي و بهزيستي و پيگيري مسئولان اين نهادها موضوع به صورت ويژه در دستور كار پليس آگاهي قرار گرفت.
سرهنگ رضا احمدي افزود: ماموران ابتدا با شناسايي تمامي شكايت كنندگان و اخذ مشخصات ظاهري اين فرد تحقيقات خود را آغاز و در نهايت «رحيم ش» ساكن شهرستان شازند را شناسايي و دستگير كردند.
وي اظهار داشت: به 40 مورد اخاذي از مددجويان كميته امداد و بهزيستي تحت عنوان مامور دولتي و نماينده رئيس جمهور اعتراف كرد.

 



شير رايگان براي 700 هزار كودك

مديركل دفتر امور كودك و نوجوان سازمان بهزيستي از برخورداري شير رايگان 700 هزار كودك در مهدهاي كودك سراسر كشور خبر داد.
به گزارش مهر، محمد حسين جوادي با بيان اين مطلب افزود: سال گذشته توزيع شير در مهدهاي كودك با مشكل مواجه شد و براساس تصميم كميته ملي توزيع شير مدارس، مهدهاي كودك از چرخه توزيع شير حذف شدند اما با تلاش و پيگيري هاي سازمان بهزيستي اين مشكل برطرف شد.مديركل دفتر كودك و نوجوان سازمان بهزيستي در ادامه تاكيد كرد: در سال جاري توزيع شير در مهدهاي كودك همانند مدارس است و تمامي كودكان در روستا مهدها و مهدهاي خصوصي و دولتي و همچنين مربيان شاغل آنها از شير رايگان برخوردار مي شوند.

 



تزريق واكسن آنفلوآنزا براي عمره گزاران اجباري شد

دولت عربستان تزريق واكسن آنفلوآنزاي فصلي را براي همه كساني كه به عمره مفرده مشرف مي شوند، اجباري اعلام كرد.
به گزارش مهر، دكتر محمدتقي حلي ساز، رئيس مركز پزشكي حج هلال احمر در همايش سراسري پزشكان حج88 افزود: زائران بايد حداكثر تا 10روز قبل از اعزام به عربستان واكسن آنفلوآنزاي فصلي را كه هم اكنون در بيشتر داروخانه هاي كشور موجود است تزريق كنند.
وي اظهار داشت: مسئولان عربستان امسال علاوه بر گواهي تزريق واكسن مننژيت، گواهي دريافت اين واكسن را نيز در فرودگاه طلب مي كنند.
دكتر حلي ساز گفت: در حال حاضر واكسن مننژيت در مراكز هلال احمر به صورت رايگان تزريق مي شود و واكسن آنفلوآنزا را حجاج مي توانند تهيه كنند و همزمان با مننژيت آن را نيز تزريق كنند.
به گفته وي دولت عربستان در ايام عمره امسال با استقرار دستگاه تب سنج در فرودگاهها از ورود مسافراني كه درجه حرارت بدن آنها بيش از 38 درجه سانتيگراد بود ممانعت كرد كه اين برنامه در حج تمتع نيز ادامه خواهد يافت.
دكتر حلي ساز با بيان اين كه مسئولان وزارت بهداشت پيش بيني مي كنند امسال 30درصد حجاج به بيماري آنفلوآنزاي نوع A، بيماري كه از حدود شش ماه پيش به تدريج در جهان فراگير شده است، مبتلا مي شوند گفت: با كاهش تعداد زائران حج امسال كه از طريق حذف افراد در معرض خطر انجام پذيرفت و همچنين تقويت گروههاي پزشكي در حج، اميدواريم علاوه بر اين بيماري، تعداد مبتلايان به آنفلوآنزاي فصلي هم كه هر سال با بازگشت زائران حج به كشور شيوع مي يافت، كم شود.
وي در بخش ديگري از سخنان خود از همه زائران خواست تا حتما سجاده شخصي خود را به همراه ببرند و در مدت سفر فقط از آن بالاي 65 سال ممانعت به عمل آمد.
وي در ادامه افزود: همچنين تمهيداتي نيز در عربستان سعودي و محل اقامت حجاج در نظر گرفته شده به عنوان مثال در محل اقامت حجاج اتاق جداگانه اي به نام «اتاق بيمار» براي افراد داراي علايم آنفلوآنزا درنظر گرفته شده است.
گويا با اشاره به فراهم آوردن امكانات دارويي و بيمارستاني به منظور مقابله با آنفلوآنزا A در طي حج تمتع امسال، ادامه داد: همچنين تعداد متخصصان و پزشكان در حج تمتع سال جاري بيشتر شده است.
به گفته رئيس مركز مديريت بيماري هاي واگيردار وزارت بهداشت، همچنين شرايطي نيز فراهم شده تا تعداد افرادي كه در يك اتاق ساكن هستند تقريبا 60 درصد سال هاي قبل باشد؛ يعني اگر سال گذشته در اتاقي پنج نفر ساكن بودند امسال به سه نفر كاهش يافته است.
استفاده كنند.
حلي به كساني كه از سمعك استفاده مي كنند توصيه كرد تا در اين سفر سمعكي اضافي همراه داشته باشند زيرا در صورت مفقود شدن يا خرابي امكان تهيه آن در عربستان وجود ندارد ضمن اينكه اگر داروي خاصي مصرف مي كنند پس از مشورت با پزشك خود، آن دسته از داروهايي را كه در بيمارستان ها و درمانگاه هاي ايران در عربستان موجود نيست همراه داشته باشند.
رئيس مركز پزشكي حج همچنين به همه زائران توصيه كرد از هم اكنون با انجام برنامه هاي ورزشي مثل پياده روي خود را بري اين سفر آماده كنند و در عربستان نيز با پرهيز از روبوسي و دست دادن با ديگران، شستن دست ها به صورت مرتب، استراحت كافي، نوشيدن بيشتر مايعات، مصرف بيشتر ميوه و كم كردن چاي و نوشابه، بدن خود را قوي و از ابتلا به بيماري هاي عفوني شايع در عربستان پيشگيري كنند.
وي همچنين درباره استفاده از ماسك گفت: كساني كه مي خواهند از ماسك استفاده كنند حتما آن را هر دو ساعت يكبار عوض كنند.
تمهيدات وزارت بهداشت براي حجاج
رئيس مركز مديريت بيماري هاي واگيردار وزارت بهداشت با اشاره به تمهيدات پيش بيني شده براي حج تمتع و مقابله با آنفلوآنزاي خوكي از طراحي «اتاق بيمار» در محل اقامت حجاج، كاهش جمعيت اتاق ها و افزايش شمار پزشكان اعزامي خبر داد.
دكتر گويا با اشاره به احتمال گسترش آنفلوآنزاA ميان حجاج ايراني در حج تمتع به عنوان يك گردهمايي بزرگ، گفت: در گام اول از تشرف تمام افرادي كه از نظر ما در معرض ابتلا به موارد شديد اين بيماري بودند جلوگيري شد كه براين اساس از تشرف حدود 30هزار نفر از متقاضيان حج تمتع امسال به دليل بيماري هاي زمينه اي و سن

 



درگيري در زابل جواني را به كام مرگ فرستاد

زاهدان -خبرنگار كيهان:
سلاح سرد طي يك نزاع و درگيري در زابل جواني را به كام مرگ فرستاد و جوان 18 ساله را پشت ميله هاي زندان انداخت.
رئيس پليس آگاهي استان سيستان و بلوچستان گفت: بدنبال وقوع يك فقره درگيري در شهرستان زابل ماموران براي كنترل و بررسي موضوع به محل اعلام شده از طريق مركز فوريت هاي پليسي 110 اعزام كه با جنازه نيمه جان فردي كه بر اثر ضربات چاقو زخمي شده بود مواجه شدند.
سرهنگ «محسن عطار» افزود: فرد مذكور بر اثر شدت جراحات وارده در بيمارستان امام علي شهرستان زابل جان خود را از دست داد و بدنبال وقوع اين قتل ماموران تعداد 5 نفر را كه در درگيري دخالت داشتند شناسايي و دستگير كردند.
وي ادامه داد: با تحقيقات ماموران از افراد بازداشت شده فردي به نام «نجيب. م» 18 ساله لب به اعتراف گشود و گفت: به دنبال درگيري ما و مقتول و قتي وي قصد داشت با چاقو مرا مضروب كند به قصد دفاع از خود چاقو را از او گرفته و باهمان چاقو چندين ضربه به وي زدم و از محل متواري شدم.
اين متهم همراه با پرونده مربوطه تحويل مقامات قضايي شد.

 



معاينه فني خودروهاي خبرنگاران رايگان صادر مي شود

مديرعامل ستاد مركزي معاينه فني خودروهاي شهرداري تهران گفت: خبرنگاران مي توانند در آبان ماه به طور رايگان معاينه فني براي خودروهاي خود بگيرند.
به گزارش خبرنگار مهر، وحيد نوروزي در حاشيه بازديد از نمايشگاه بين المللي مطبوعات و خبرگزاري ها افزود: فعالان عرصه روزنامه نگاري، خبرنگاران رسانه هاي گروهي و نشريات با معرفي نامه معتبر از محل فعاليت خود به صورت 10 نفره مي توانند براي دريافت كارت معاينه فني به مراكز دهگانه تهران مراجعه كنند.
وي افزود: اين تصميم با توجه به اهميت رسانه و صاحبان قلم اتخاذ شده است.
وي از برخورد با خودروهاي فاقد معاينه فني از ابتداي آذرماه خبر داد و گفت: از شهروندان و مالكان خودروها مي خواهيم در ايام باقيمانده براي دريافت معاينه فني به مراكز صدور مراجعه كنند.

 



گارد ساحلي مالديو دو قايق ايراني را توقيف كرد

گارد ساحلي مالديو 43 ايراني را كه سوار بر دو قايق بودند به اتهام ماهيگيري در آب هاي اين كشور بازداشت كرد.
به گزارش فارس روزنامه هاويرو ديلي چاپ مالديو اعلام كرد گارد ساحلي مالديو 2 قايق ايراني را به اتهام ماهيگيري در آب هاي اين كشور توقيف كرده است.
براساس بيانيه اي كه «نيروي دفاع ملي مالديو» منتشر كرده اين دو قايق كه در منطقه اقتصادي انحصاري مالديو مشغول ماهيگيري بودند روز گذشته در عمليات مشتركي ميان نيروي ساحلي مالديو و نيروي دريايي هند توقيف شدند.محل توقيف اين قايق ها در 157 مايلي غرب خاك مالديو اعلام شده است. در اين دو قايق مجموعاً 65 تن ماهي تازه صيد شده كشف شده است.
يكي از اين قايق ها كه آرووين نام دارد 19 تبعه ايران و قايق ديگر به نام هرمز 24 ايراني را در خود جاي داده بودند كه همه توسط گارد ساحلي مالديو بازداشت شده اند.

 



حوادث كوتاه از كشور

سرقت از نمايندگي روزنامه كيهان
دزفول - خبرنگار كيهان: دفتر نمايندگي روزنامه كيهان در دزفول مورد سرقت قرار گرفت. در اين سرقت مقادير زيادي وجه نقد، تلفن روميزي و دوربين عكاسي اين دفتر مورد دستبرد قرار گرفت.
كشف تجهيزات ماهواره
پاكدشت - خبرنگار كيهان: پليس پاكدشت با دستگيري عامل اصلي تهيه و توزيع تجهيزات ماهواره اي 6 هزار و 304 قطعه انواع تجهيزات ماهواره اي را كشف كرد. متهم به همراه خانواده و برادرانش در روستاي قاسم آباد خاورشهر مبادرت به توليد تجهيزات ماهواره مي كرد. در بازرسي از منزل متهم به نام هاشم - م تعداد زيادي تجهيزات ماهواره كشف شد.
دستگيري داماد خيانتكار
فردي كه با اجير كردن سه نفر قصد اخاذي و كشتن پدرزنش را داشت توسط پليس پاكدشت دستگير شد. متهمان به نام هاي محسن - پ و مرتضي - ت با حمله به شاكي قصد كشتن وي را داشتند. متهم اصلي به نام حبيب - س با پرداخت مبلغي به محمد - ج معروف به داريوش نقشه اين قتل را كشيد.
ناكامي توزيع كنندگان تجهيزات ماهواره
شهركرد - خبرنگار كيهان: پليس چهارمحال وبختياري تعداد 178 قطعه تجهيزات ماهواره اي را كشف كردند. در اين رابطه 5 نفر دستگير شدند.
آتش سوزي در انبار علوفه
زنجان- خبرنگار كيهان: انبار علوفه يك كشاورز روستايي قره گول آتش گرفت و يكصد هزار بسته علوفه و 50 خروار كاه به خاكستر تبديل شد. در اثر اين آتش سوزي 25 راس گوسفند نيز تلف شدند و 15 ميليون تومان خسارت وارد شد.
6 كشته در حوادث رانندگي
در اثر حوادث رانندگي در محورهاي استان زنجان طي 24 ساعت گذشته 6 نفر كشته و يازده تن زخمي شدند. در يكي از اين حوادث رانندگي يك دستگاه كاميون در محور دندي - زنجان با خودرو پرايد برخورد كرد كه پنج نفر جان سپردند و دو نفر نيز به شدت مجروح شدند. در حادثه ديگر يك سواري پيكان در شهرستان ابهر واژگون شد و چهارسرنشين آن زخمي و يك نفر جان سپرد.
دستگيري قاچاقچي اشياي عتيقه
مرودشت - خبرگزاري فارس: در بازرسي از منزل يك قاچاقچي اشياي عتيقه در اطراف مرودشت مقاديري مشروبات الكلي، مواد مخدر و تعدادي اشياي عتيقه كشف شد. متهم به نام سرمست - ش 42 ساله اقدام به خريد و فروش مواد مخدر و اشياي عتيقه مي كرد.

 



خانه گلها در مكه مكرمه

يك خانه كه نماي آن با انواع گل هاي رنگين تزيين شده است در يكي از پارك هاي مكه مكرمه به نمايش گذاشته شد.
به گزارش شيعه آن لاين اين خانه زيبا در نزديكي مسجدالحرام ساخته شده است.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14