(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه اول آبان 1388- شماره 19493
 

مشكل توزيع شيريارانه اي، صفهاي طولاني و ساعتها انتظار
استاندار جديد اصفهان: مشكلات استان اصفهان با استفاده از صاحبان فكر و ايده رفع خواهد شد
در نيمه اول امسال صورت گرفت بازديد 600 هزار گردشگر داخلي و خارجي از غار عليصدر
ايران در كيهان
پرونده تاكسيرانان متخلف در قم باطل مي شود
تنوع لاك پشت دريايي در خليج فارس از تمام آب هاي جهان بيشتر است
ارتباط برق خراسان از طريق سيستان و بلوچستان با شبكه سراسري
معاون استاندار: 800 مدرسه روستايي در قزوين دانش آموز ندارد
نماينده بناب در مجلس شوراي اسلامي: دولت مصوبات سفرهاي استاني را به خوبي اجرايي كرد
احداث 5 پاركينگ طبقاتي در چهار منطقه پرتردد مشهد
اختصاص 15ميليارد ريال به سازمان كار چهارمحال و بختياري
امام جمعه شيراز: كشاورزان فارس فقيرترين افراد هستند
طراحي برنامه عملياتي براي تبديل خزر به خليج فارس دوم ايران
اختصاص 15 ميليارد تومان به طرح هاي آب و فاضلاب روستايي آذربايجان شرقي



گزارشي از سرگرداني مردم مشهد در مراكز عرضه شير
مشكل توزيع شيريارانه اي، صفهاي طولاني و ساعتها انتظار

گزارش از حسين جلايريان
خبرنگاركيهان در مشهد
مسئول روابط عمومي بازرگاني خراسان رضوي گفت: شير بايستي در محل واحد صنفي، توزيع شود و نگهداري شير داخل منزل و يا انباري تخلف و مراتب نيز از طريق اداره بهداشت نيز مورد بررسي قرار مي گيرد. با توجه به مصوبه كميته شير در صورت تخلف عاملين بار اول جريمه و اخطار كتبي در پرونده و در مرحله دوم قطع سهميه براي هميشه است.
وي درخصوص نحوه نظارت بر حمل شيرهاي يارانه اي اظهار داشت: نظارت بر خودروهاي حمل شير يارانه اي از چند كانال مورد نظارت قرار مي گيرند. هم از طريق اختصاص تيم هاي خاص كه به صورت محسوس و نامحسوس نظارت داشته و مورد تخلف را ضمن تنظيم صورتجلسه منعكس خواهند كرد، و هم با برگزاري جلسات توجيهي با رانندگان شركت ها و اطلاع رساني آخرين دستورالعمل ها و ضوابط كميته شير كه در صورت احراز تخلف مراتب جمع بندي و با ذكر اسم شركت مربوطه به تعزيرات حكومتي ارسال مي شود.
«طاهونه بان» در رابطه با تاخيرهاي مكرر و چند ساعته خودروهاي حمل شير گفت: براساس مصوبه كميته شير يارانه اي خانوار استان كليه واحدهاي لبني طرف قرارداد مكلف شده اند تا نسبت به توزيع شير بين عوامل صنفي در نوبت صبح اقدام كنند.
وي درخصوص وجود ناخالصي و افزودني هاي غيرمجاز اظهار داشت: واحدهاي توليدي طرف قرارداد ملزم به رعايت كليه ضوابط و مقررات اداره كل نظارت بر مواد غذايي، آشاميدني و بهداشتي مي باشند و شهروندان در صورت مشاهده هرگونه اشكال بهداشتي در شير توزيعي واحدهاي لبني مي توانند مراتب را در مشهد به معاونت غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي و در شهرستان ها به شبكه بهداشت و درمان اطلاع دهند.
وي افزود: از ابتداي سال جاري تعداد 52 مورد بازرسي از واحدهاي توليدي شير يارانه اي صورت گرفته كه 9 مورد تخلف تنظيم و با قيد فوريت به اداره كل تعزيرات حكومتي ارسال شد.
وي درخصوص تخلفات بسيار، علي رغم پيگيري هاي انجام شده اظهار داشت: ما به تخلفات واقفيم براي تشديد نظارت و بازرسي ها از دو هفته قبل شهر به 6 منطقه و 33 ناحيه تقسيم شد و براي هر ناحيه 2 بازرس مستقل در نظر گرفته شد تا رسيدگي به تخلفات با سرعت و جديت بيشتري صورت گيرد با توجه به شيوه جديد از اين به بعد پيش بيني ما اين است تخلفات كمتري صورت بگيرد.
طاهونه بان افزود: رسيدگي به اين مسئله دوسويه است از يك طرف بايد مسئولان با جديت پيگيري كنند و از سوي ديگر خود مردم مي توانند بسيار موثر باشند.
وي از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلفي سريعاً از طريق شماره 124 يا سامانه پيامك 3008124 ستاد خبري سازمان كه به صورت شبانه روزي آماده پاسخگويي به شكايات مردم است، اطلاع دهند. سازمان نيز به محض وصول شكايت مراتب را مورد پيگيري قرار مي دهد.

 



استاندار جديد اصفهان: مشكلات استان اصفهان با استفاده از صاحبان فكر و ايده رفع خواهد شد

اصفهان - خبرنگار كيهان:
استاندار اصفهان با اشاره به استفاده از توان و تخصص همه صاحبان فكر و ايده براي رفع مشكلات استان در حوزه هاي مختلف، آمادگي خود را براي پيگيري و حل مسائل گوناگون فراروي مديريت شهر اعلام كرد.
«دكتر عليرضا ذاكر اصفهاني» در ديدار با اعضاي اين شورا و شهردار اصفهان افزود: با وجود افراد علمي، فني و اجرايي در مسئوليت هاي گوناگون شهري و استفاده از نخبگان استان، ساز و كار رفع مشكلات را يافته و آنها را برطرف خواهيم كرد.
استاندار اصفهان بر افزايش تعامل و همكاري بين مديران شهر و استان اصفهان تاكيد كرد.
سيدمرتضي سقائيان نژاد شهردار اصفهان افزود: طي سال هاي اخير بودجه عمراني شهرداري اصفهان از بودجه عمراني كل استان بيشتر بوده است به نحوي كه امسال بودجه عمراني استان معادل
166 ميليارد تومان و بودجه عمراني شهرداري اصفهان معادل 273 ميليارد تومان است.

 



در نيمه اول امسال صورت گرفت بازديد 600 هزار گردشگر داخلي و خارجي از غار عليصدر

همدان - خبرنگار كيهان:
مدير عامل شركت سياحتي عليصدر همدان گفت: 600 هزار نفر در
نيمه اول سال جاري از غار عليصدر ديدن كردند.
مهندس حسن اسلاميان افزود: از 600 هزار ديدار كننده غار عليصدر طي شش ماهه اول امسال، تعداد 2000 نفر گردشگر خارجي بودند.
وي ادامه داد: در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته، تعداد ديدار كنندگان ايراني و خارجي هريك 15 درصد كاهش داشت كه در اين امر بيشتر بارش ناگهاني برف در ايام تعطيلات نوروز، انتخابات رياست جمهوري و متاسفانه تبعات وقايع و حوادث پس از انتخابات موثر بود.
وي اضافه كرد: با انجام برخي اقدامات رفاهي و عمراني و از جمله تعريف مسيرهاي جديد در داخل غار، ظرفيت پذيرش بازديد كنندگان از روزانه 8000 نفر در سال گذشته به 12 هزار نفر در سال جاري افزايش يافته است.
وي اعلام كرد: همچنين برنامه ريزي جهت استفاده از قايق هاي جديد موتوري فاقد آلايندگي، افزايش ظرفيت اقامت مسافران در مجتمع از 300 نفر به 450 نفر در هر شب، تجهيز و راه اندازي 30 سوئيت جديد، اجراي خط ويژه انتقال فاضلاب و آب هاي سطحي، احياي فضاي سبز و جنگل كاري در 30 هكتار زمين منطقه، احداث سرويس هاي جديد بهداشتي، حفظ اكوسيستم داخل غار، ارائه طرح دوبانده كردن جاده منتهي به غار از ديگر فعاليتهاي شركت سياحتي عليصدر در سال گذشته و امسال بوده است.
اسلاميان در ادامه اظهارداشت: در آمد حاصل از بازديد گردشگران و مسافران از غار سالانه 5/2 تا 3 ميليارد تومان است كه 60 درصد صرف هزينه هاي جاري شركت و مجتمع و 40 درصد صرف توسعه بخش گردشگري آن مي شود.
وي درخصوص منفعت غار براي روستاي عليصدر و بخش محروم گل تپه گفت: در فاز اول توسعه مجتمع غار عليصدر، بيش از 90 درصد پيمانكاران و بهره برداران از اهالي بومي هستند و اولويت سرمايه گذاري نيز با مردم منطقه است و همچنين حدود 96 درصد نيروهاي شاغل را اهالي منطقه تشكيل مي دهند.
وي افزود: درصدد هستيم تا با اتخاذ راهكار قانوني، از سرريز درآمد غار به طور مستقيم بخشي به روستا و منطقه اختصاص يابد.
مديرعامل شركت سياحتي عليصدر سپس از رئيسان و مديران برخي دستگاه هاي اجرايي و ادارات خواست تا با هماهنگي نسبت به بازديد كاركنان و عوامل ذيربط خود در 6 ماهه دوم سال از غار، اقدام كنند.
وي تاكيد كرد: در نيمه دوم سال تراكم مسافر كم است و مي توان به صورت بسيار بهتري خدمات را به بازديد كنندگان ارائه كرد.

 



ايران در كيهان

صادرات 22 هزار تن سيب زميني
اردبيل- خبرنگار كيهان: مقدار 22 هزار تن سيب زميني در نيمه اول سال جاري از طريق گمرك بيله سوار مغان به خارج از كشور صادر شده است. علي اصغر عباس زاده مديركل گمركات استان اردبيل با اعلام اين مطلب افزود: ارزش سيب زميني صادر شده 7 ميليون و 799 هزار و 560 دلار است. وي گفت: ميزان صادرات سيب زميني در نيمه اول امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته از نظر وزني 141درصد و از نظر ارزشي 272 درصد افزايش نشان مي دهد.
طرح انتخاب مسير خدمات مسافري
قشم- خبرنگار كيهان: مدير گمرك قشم گفت: طرح انتخاب مسير كه باعث سرعت در خدمات مسافري مي شود تا پايان سال 88 اجرايي مي شود.
محمدرضا قادر تصريح كرد: ما تمام توان خود را در جهت تسريع كار و خدمات بهتر را به مسافران گذاشته ايم و بايد بگويم گمرك مرزبان اقتصادي و كار گمرك كار خدماتي مي باشد گمرك حامي توليدكننده است و در مقابل پديده قاچاق ايستادگي مي كند.
مقاوم سازي مسكن
بندرعباس-خبرنگاركيهان: رئيس بنياد مسكن بستك از مقاوم سازي بيش از يك هزار مسكن روستايي در اين شهرستان خبر داد. يوسف حسن پور اظهار داشت: مقاوم سازي منازل روستايي در دستور كار بنياد مسكن بستك قرار دارد.
وي افزود: در نيمه نخست امسال به 400 متقاضي تسهيلات مقاوم سازي مسكن روستايي پرداخت شده كه نقش بسزايي در تشويق روستائيان به مقاوم سازي منازل روستايي داشته است.
بازسازي عتبات عاليات
مشهد- خبرنگار كيهان: براساس اعلام ستاد بازسازي عتبات عاليات استان خراسان رضوي، فرهنگيان استان با اهداي 800 خشت طلا به ارزش 20ميليارد ريال رتبه نخست استاني را در بين ديگر ارگانها و سازمانهاي استان، كسب كردند. رئيس سازمان آموزش و پرورش خراسان رضوي ضمن تقدير و تشكر از فرهنگيان استان اين كار را نشانه اعتقاد بالا و پشتوانه معنوي فرهنگيان برشمرد.
بهره برداري از اتاق بحران
¤ اتاق هاي بحران فرمانداري شهرستان هاي خراسان رضوي با پيام استاندار استان همزمان به بهره برداري رسيد. با راه اندازي اتاق هاي بحران فرمانداري شهرستان هاي استان، خراسان رضوي نخستين استان در كشور است كه تمامي شهرستان هاي آن داراي اتاق بحران مي شود. اتاق هاي بحران فرمانداري شهرستان هاي استان به منظور اطلاع رساني، هشدار و انجام هماهنگي هاي لازم بين دستگاه هاي مسئول در ستاد حوادث و سوانح غيرمترقبه شهرستان ها با اعتبار بيش از 900 ميليون ريال راه اندازي شده است.
جشن ميلاد امام رضا(ع)
شهريار- خبرنگار كيهان: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهريار با همكاري مؤسسه فرهنگي قرآني انديشه اقدام به برگزاري جشن ميلاد امام رضا(ع) و تجليل از شركت كنندگان در برنامه هاي قرآني مي كند. به گزارش روابط عمومي اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان شهريار در اين مراسم كه همزمان با ولادت امام رضا(ع) و با حضور قرآن پژوهان و دانش آموزان برگزار مي شود از نفرات برتر دوره هاي آموزش قرآن، نهج البلاغه و مفاهيم تجليل به عمل خواهد آمد.
برداشت خرما در اوز
اوز- خبرنگار كيهان: كار برداشت خرما از نخلستانهاي اوز پايان يافت. بخشدار اوز با اعلام اين خبر گفت: همه ساله در نيمه دوم مهر ماه برداشت خرما از نخلستانهاي اين بخش به پايان مي رسد. اصغر فروديي اضافه كرد: انواع خرما برداشت شده در اين منطقه عبارتند از شاهاني خاصوئي، تورز، هليله، بگشي، گبدر، لشت و پنجه عروسي است.
تأمين كمك هزينه ازدواج
¤ 126نو عروس لارستاني از محل اعتبارات سفر رئيس جمهور و كميته امداد امام(ره) كمك هزينه ازدواج دريافت كردند. مسئول روابط عمومي فرمانداري لارستان با اعلام اين خبر گفت: نوعروسان تحت پوشش كميته امداد امام خميني(ره) لارستان با شركت در جلسه آموزشي با مسائل پيرامون احكام بانوان، اخلاق و آئين همسرداري از ديدگاه اسلام آشنا شدند.
كمك به جشن عاطفه ها
يزد- خبرنگار كيهان: مردم استان يزد مبلغ يك ميليارد و نهصد ميليون ريال كمك هاي نقدي و جنسي خود را به دانش آموزان نيازمند در جشن عاطفه ها اهدا نمودند. اين كمك ها، رشدي بالغ بر 90درصد را نشان مي دهد.
برداشت پياز و انار در يزد
¤ كار برداشت انار در سطح پنج هزار و ششصد هكتار از باغات استان يزد آغاز شد. مدير باغباني سازمان جهادكشاورزي استان با اعلام اين خبر گفت: شهرستان هاي ميبد، اردكان، يزد، تفت و مهريز از مناطق عمده توليد انار در استان هستند.
برداشت پياز نيز از سطح 150هكتار استان آغاز شد. از هر هكتار 53 تن پياز برداشت شد و پيش بيني مي شود در پايان فصل برداشت، هشت هزار تن محصول پياز در يزد توليد شود.
اوليا و مربيان
ساري- خبرنگار كيهان: تاكنون 12ميليون خانواده ايراني آموزش هاي تخصصي اوليا و مربيان را فرا گرفتند. «محمدرضا بورقاني» نماينده ناظر سازمان مركزي انجمن اوليا و مربيان وزارت آموزش و پرورش با اعلام اين خبر افزود: براي اين خانواده ها 66 هزار دوره آموزش تخصصي برگزار شد. وي گفت: برنامه امسال اين سازمان كيفيت بخشي به آموزش هاي تخصصي است.
مهارت زندگي در مدارس
¤ در راستاي ارتقاي سلامت رواني دانش آموزان و پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي طرح مهارت زندگي در مدارس دوره راهنمايي مازندران اجرايي شد.
«مصطفي عابدي» رئيس گروه راهنمايي تحصيلي آموزش و پرورش مازندران با اعلام اين خبر افزود: توانمندسازي دانش آموزان با ارائه خدمات مشاوره اي و مهارتي هدف محوري اين طرح است.

 



پرونده تاكسيرانان متخلف در قم باطل مي شود

قم-خبرنگاركيهان:
مدير عامل سازمان تاكسيراني قم از برخورد شديد با رانندگان متخلف تاكسي خبر داد و گفت: از ابتداي سال جاري پرونده 48 راننده متخلف تاكسي باطل شده است.
«حسن صبوري» با اشاره به نظارت و بازرسي بر روي تاكسي هاي قم گفت: در يك ماه گذشته بيشترين بحثي كه بازرسين سازمان به آن توجه ويژه داشته اند استفاده از تاكسي متر در تاكسي ها بوده است.
وي عدم استفاده از تاكسي متر و امتناع از حمل مسافر را بيشترين تخلفات توسط رانندگان تاكسي عنوان كرد و اظهار داشت: از ابتداي سال جاري هزار و 905 پرونده تخلفات رانندگان تاكسي در دبيرخانه هيئت انضباطي سازمان تاكسيراني مورد رسيدگي قرار گرفته است.
مديرعامل سازمان تاكسيراني قم از ابطال 48 پرونده رانندگان تاكسي در قم خبر داد و گفت: تخلفاتي نظير عدم استفاده از تاكسي متر، دريافت كرايه اضافي از مسافرين، برخورد نامناسب راننده تاكسي با مسافرين از جمله دلايل ابطال پرونده اين رانندگان بوده است.

 



تنوع لاك پشت دريايي در خليج فارس از تمام آب هاي جهان بيشتر است

بندرعباس - خبرنگار كيهان:
سرپرست محيط زيست استان هرمزگان گفت: براساس مطالعات انجام شده تنوع لاك پشت هاي دريايي در خليج فارس از تمام آب هاي جهان بيشتر است.
به گزارش روابط عمومي سازمان محيط زيست استان هرمزگان «مجيد وفادار» افزود: تاكنون 8 گونه لاك پشت دريايي در آب هاي سراسر جهان مشاهده شده است كه از اين 8 گونه 5 گونه آن در آب هاي خليج فارس و درياي عمان زندگي مي كنند.
وي با اشاره به اينكه ازاين 5 گونه تنها دو گونه لاك پشت عقابي و سبز در سواحل و جزاير ايران تخمگذاري مي كنند اضافه كرد: لاك پشت هاي دريايي از گونه هاي حفاظت شده آبزيان در سطح جهان محسوب مي شوند.
به گفته وفادار، در سواحل جزايري همچون هرمز، لارك، قشم، كيش، فارور و بني فارور و مناطق كم عمق ساحلي از اين گونه ها مشاهده مي شود و عمده مكان هاي تخم ريزي آنها از جزاير هرمز، هنگام، فارور، شيدور، لاوان، كيش و نخيلو، تيمادون و ام الگرم گزارش شده است. وي يادآور شد: وارد شدن نفت به دريا از طريق ايجاد مسموميت حاد و مزمن عامل نابودي لاك پشت هاي دريايي است.به گفته اين مقام مسئول فعاليت هاي صيد و صيادي، زباله، ساخت و ساز در سواحل، صيد بالفين، فاضلاب شهري و شكارچيان طبيعي از جمله موارد عمده نابودي لاك پشت هاي دريايي هستند و علاوه بر آن تردد شناورها، انفجارات جهت اكتشاف منابع، آلودگي حرارتي، تخريب آبسنگ هاي مرجاني، پديده ذوب شدن يخ هاي قطبي و افزايش سطح درياها عامل انقراض اين موجودات است.

 



با احداث پست 400 كيلو ولت بيرجند فراهم مي شود
ارتباط برق خراسان از طريق سيستان و بلوچستان با شبكه سراسري

مشهد - خبرنگار كيهان:
احداث پست 400 كيلو ولت بيرجند، ارتباط شبكه برق خراسان از طريق سيستان و بلوچستان با شبكه سراسري را فراهم مي كند.
عليرضا دروگر مجري طرحهاي انتقال نيروي برق با بيان اين مطلب افزود: پست 132/400 كيلو ولت بيرجند در زميني به مساحت 12 هكتار در مسير جاده بيرجند به زاهدان در حال احداث است.
وي افزود: هزينه اجراي اين پروژه 250 ميليارد ريال است كه در نيمه اول سال آينده احداث اين پست به اتمام خواهد رسيد.
وي اظهار داشت: اين پست داراي دو دستگاه ترانسفورماتور با قدرت 200 مگاوات آمپر است كه از طريق خط ورودي سمت پست 400 كيلو ولت قاين تغذيه و خط خروجي آن به پست 400 ولت زاهدان متصل شود.
مجري طرحهاي انتقال نيروي برق خراسان ادامه داد: با احداث اين پست امكان برقراري ارتباط شبكه خراسان با شبكه سراسري برق از طريق اتصال به شبكه برق سيستان و بلوچستان با امكان تبديل 300 الي 400 مگاوات بار فراهم خواهد شد.
دروگر افزايش پايداري شبكه، رفع افت ولتاژ در خراسان جنوبي، تامين بار مشتركين منطقه و برداشتن بار انرژي از روي پست 400 كيلو ولت قاين را از جمله مزاياي احداث اين پست عنوان كرد.
وي در پايان خاطرنشان ساخت سيستم كنترل حفاظت اين پست به صورت اتوماسيون كامل با قابليت كنترل از راه دور و 90 درصد تجهيزات آن از داخل كشور تامين شده است.

 



معاون استاندار: 800 مدرسه روستايي در قزوين دانش آموز ندارد

قزوين - خبرنگار كيهان:
معاون برنامه ريزي استاندار قزوين گفت: با توجه به بازديدي كه از روستاهاي استان قزوين داشتيم حدود 800 محيط آموزشي در روستاها دانش آموز ندارد.
علي اصغر حمزه اي در جلسه شوراي آموزش و پرورش استان قزوين با اعلام اين مطلب اظهار داشت: در سال هاي آتي در روستاها فضاي آموزشي احداث نمي كنيم و احداث فضاي آموزشي را بيشتر در بخش هاي توسعه يافته سوق مي دهيم.
وي افزود: سعي مي كنيم اين محيط هاي آموزشي فاقد دانش آموز را براي اشتغال روستايي به كار گيريم و تبديل به كارگاه قالي و يا بسته بندي كنيم.
حمزه اي با اشاره به بحران فضاهاي آموزشي در 10 سال آينده يادآور شد: تعداد دانش آموزان ما طي دو تا سه سال آينده كاهش مي يابد ولي از سه تا چهار سال آينده زاد و ولد نسل سوم آغاز شده و 10 سال آينده بحران دوم در خصوص فضاهاي آموزشي در كشور اوج مي گيرد.
وي تأكيد كرد: در سال جاري كه اعتبارات عمراني استان
28 درصد كاهش يافته است ما تنها يك درصد از اعتبارات آموزش و پرورش كسر كرديم و همت استان بايد در اين بخش روي جذب اعتبارات تخريب و بازسازي باشد چرا كه سهم استان در سال جاري بسيار پايين است.
معاون برنامه ريزي استاندار قزوين خاطرنشان كرد: در سال 85 تعداد دانش آموزان استان به 238 هزار نفر رسيد كه در اين سال اعتبار استاني 11 ميليارد تومان، اعتبارات تخريب و بازسازي 5/4 ميليارد تومان و خيران
5/3 ميليارد تومان بود و در سال 86 نيز تعداد دانش آموزان بار ديگر كاهش يافت و به 229 هزار نفر رسيد و در اين سال اعتبارات استان 24 ميليارد و سيصدميليون تومان، اعتبارات از محل تخريب و خيران نيز به ترتيب 10 و
5/12 ميليارد تومان بود.وي اعلام كرد: در سال 86، از تعداد دانش آموزان 10 هزار نفر كاسته شد ولي اعتبارات افزايش داشت كه اعتبارات استاني 3/12 ميليارد تومان، تخريب و بازسازي
5/10 ميليارد تومان و خيران
15 ميليارد تومان بود.
حمزه اي تصريح كرد: در سال جاري تعداد دانش آموزان 210 هزار نفر است و اعتباري كه تاكنون بدون احتساب نفت، مازاد و ... به آموزش و پرورش استان ابلاغ شده 4/11 ميليارد تومان است و همچنين 4/4 ميليارد تومان اعتبارات تخريب و بازسازي و
16 ميليارد تومان كمك خيران است.

 



نماينده بناب در مجلس شوراي اسلامي: دولت مصوبات سفرهاي استاني را به خوبي اجرايي كرد

بناب- خبرنگاركيهان:
نماينده بناب در مجلس شوراي اسلامي گفت: دولت به خوبي توانست مصوبات سفرهاي استاني دور اول و دوم را پيگيري و اجرايي كند.
ضياءالله اعزازي ملكي افزود: دولت علاوه بر پيگيري مصوبات به خوبي توانسته آن را عملياتي كند و به وعده هاي خود عمل كند.
نماينده مردم بناب در مجلس شوراي اسلامي با تأكيد بر اينكه تمامي مصوبات در حوزه انتخاباتي او عملي شده است، اظهار داشت: با اين حال هنوز در برخي از شهرستان ها مصوباتي باقي مانده كه اجرايي نشده است. اعزازي ملكي با اشاره به اينكه سفرهاي استاني نعمت و بركات زيادي براي مردم به همراه داشت، گفت: در اين سفرها بسياري از مشكلات كه از ديد مسئولان پنهان بود ديده شد و مسئولان با رفتن در ميان مردم براي حل مشكلات آنان تلاش كردند.

 



احداث 5 پاركينگ طبقاتي در چهار منطقه پرتردد مشهد

مشهد - خبرنگار كيهان
مديرعامل سازمان حمل و نقل ترافيك مشهد گفت: با توجه به حجم بالاي تردد خودروها و در راستاي ارتقاي خدمت رساني به شهروندان پنج ساختمان پاركينگ طبقاتي در چهار منطقه پرتردد مشهد احداث خواهد شد.
دكتر سيدمهدي امامي ميبدي با بيان اين مطلب افزود: هم اكنون سه پاركينگ طبقاتي با ظرفيت 1300 دستگاه خودرو در سطح شهر مشهد وجود دارد كه در آينده نزديك پنج پاركينگ طبقاتي هر يك به ظرفيت حدود 500 وسيله نقليه در محدوده خيابان هاي امام خميني (ره)، خيابان احمدآباد، بولوار سجاد، جانباز و خيابان مدرس با سرمايه گذاري بخش خصوصي احداث خواهد شد.
وي همچنين خاطر نشان كرد: از مشاركت بخش خصوصي در ساخت پاركينگ هاي طبقاتي استقبال خواهد شد و براي سرمايه گذاران در اين بخش امتيازهاي ويژه اي در نظر گرفته شده است.
مديرعامل سازمان حمل و نقل و ترافيك مشهد در خصوص تراكم بالاي ترافيك در محدوده خيابان هاي مدرس و خيام بيان داشت: در خيابان مدرس، به علت تردد بالاي خودروها، ظرفيت پاركينگ هاي موجود پاسخگو نبوده و اميد است در آينده با احداث پاركينگ طبقاتي در اين محدوده مشكل مذكور تا حد زيادي برطرف شود.
وي در ادامه تصريح كرد: به دليل تمركز ساختمان هاي اداري در محدوده بولوار خيام و عدم تامين فضاي كافي پاركينگ توسط اين ساختمان ها، شاهد بروز مشكلات موجود در محدوده اين بولوار هستيم كه در آينده نزديك با حذف پاركينگ حاشيه اي و احداث پاركينگ هاي طبقاتي، تا حدي از مشكلات فعلي كاسته خواهد شد.

 



رئيس سازمان كار و امور اجتماعي استان خبر داد
اختصاص 15ميليارد ريال به سازمان كار چهارمحال و بختياري

شهركرد- خبرنگاركيهان:
رئيس سازمان كار و امور اجتماعي چهارمحال و بختياري از اختصاص مبلغ 15ميليارد ريال در سفر دوم رئيس جمهور به سازمان كار استان خبر داد.
پرويز سلطاني افزود: اين اعتبار در قالب احداث استخر شناي شهركرد و تكميل مجموعه ورزشي كارگران شهرستان بروجن و فارسان اختصاص يافته است.مهندس سلطاني گفت: در حال حاضر دو مجموعه ورزشي در شهرستانهاي بروجن و فارسان در دست احداث و تكميل است كه در قالب ورزشگاههاي كارگري شامل سالن بدنسازي، ميدان چمن فوتبال و سالن هاي جانبي ديگري مي باشند و پيشرفت فيزيكي اين مجموعه ها از 30درصد تا 90درصد مي باشد.وي در ادامه افزود: در حال حاضر سالن فوتسال و سالن بدنسازي با كليه تجهيزات بدنسازي در دو شهرستان شهركرد و بروجن آماده و در حال بهره برداري است.مهندس سلطاني همچنين از احداث استخر شناي شهركرد خبر داد و گفت: با انجام قرارداد في مابين سازمان كار و پيمانكار بخش خصوصي و با توجه به مصوبه اخير هيئت دولت، مجموعه هاي ورزشي كارگران شهرستانهاي فارسان و بروجن در آينده نزديك از استخر شنا برخوردار خواهند شد.
رئيس سازمان كار و دبير اشتغال و سرمايه گذاري استان چهارمحال و بختياري گفت: بخش صنعت و معدن در استان چهارمحال و بختياري در مدت 5/3سال اجراي برنامه چهارم در زمينه اشتغال به رشد 129درصدي رسيد.پرويز سلطاني با اعلام گزارش اجمالي مربوط به بخش صنعت و معدن استان طي برنامه چهارم توسعه گفت: در زمينه اشتغال هدف گذاري برنامه چهارم توسعه 7 هزارو613 نفر بود و عملكرد بخش صنعت و معدن در مدت 5/3سال اجراي برنامه يعني از سال 84 تا 88 به 9 هزارو863 نفر معادل 129درصد نسبت به برنامه سوم توسعه رسيد كه نشان دهنده تلاش و فعاليت جدي در اين بخش مي باشد، همچنين تعداد بيمه شدگان تامين اجتماعي هم طي سالهاي 83 تا ارديبهشت 88 با رشدي به ميزان 38درصد برخوردار بوده است.وي افزود: با افزايش حجم سرمايه گذاري، توسعه اشتغال در استان نيز تحول قابل توجهي را به دنبال داشته است، به طوري كه در
6 ماهه اول سال 88 بيش از 3 هزار ميليارد ريال سرمايه گذاري صورت گرفته و ميزان صادرات استان نسبت به برنامه سوم افزايش 335 درصدي را به همراه داشته است. وي افزود: اين رقم نسبت به تحقق برنامه چهارم نيز 120درصد برآورد شده است، به عبارت ديگر طي سال هاي برنامه چهارم يعني از سال 84 تا 6 ماهه اول سال 88 اين استان بالغ بر 256هزار دلار صادرات داشته است.

 



امام جمعه شيراز: كشاورزان فارس فقيرترين افراد هستند

شيراز- خبرنگار كيهان:
استان فارس بهترين انجير، خرما، انگور، كشمش و انار را دارد اما كشاورزان آن فقيرترين و محرومترين افراد هستند.
آيت الله اسدالله ايماني، امام جمعه شيراز با بيان اين مطلب در همايش روز جهاني غذا گفت: امروز اسراف زيادي در منابع غذايي كشور مي شود و ما از منابعي مثل آب در كشاورزي استفاده هاي بي مورد مي كنيم و اجازه نمي دهيم آب در مسير صحيح خود مورد بهره برداري قرار بگيرد.
وي اظهار داشت: امروز حدود 30درصد از گندم كشور نابود مي شود.
وي افزود: يكي ديگر از اسراف هاي ما در بحث موادغذايي اين است كه دولت منابع زيرزميني و معادن را معامله مي كند و با پول نفت، يارانه هاي بسيار زيادي براي كالاهايي مثل شكر، قند و روغن نباتي مي دهد و اين اسراف است.
وي گفت: اگر منابع محدود است و نيازمان بيش از منابع است بايد با برنامه ريزي، منابع محدود را اولويت بندي كرده و آن را به سمت مسائل و مشكلات اصلي جامعه هدايت كنيم.
وي افزود: در ابتداي امسال چند بار با بحران مسئله شير روبه رو بوديم و بايد يارانه اي را كه براي قند و شكر مي دهيم به سمت منبع غذايي بياوريم.
وي گفت: اگر استان فارس مقام اول تسطيح ليزري زمين هاي كشاورزي را در سطح كشور كسب كرده است بايد يارانه ها را در اين زمينه هزينه كرد تا صرفه جويي فراواني در زمينه آب انجام شود.
آيت الله ايماني اظهار داشت: بايد براي بهره برداري بهينه از آب برنامه ريزي شود و يارانه ها را به سمت باغ ها و كشاورزي هدايت كنيم.
وي اظهار داشت: درآمد 40درصد از مردم استان فارس وابسته به كشاورزي است.

 



طراحي برنامه عملياتي براي تبديل خزر به خليج فارس دوم ايران

ساري-خبرنگار كيهان:
با برنامه ريزي بهينه و هدفمند براي بهره برداري از درياي خزر اين دريا به خليج فارس دوم ايران تبديل خواهد شد. «ولي الله فرزانه» معاون برنامه ريزي استانداري مازندران در اولين جلسه عملياتي كردن فرامين رهبر انقلاب در سفر اخير به اين استان با اظهار مطلب فوق افزود: درياي خزر قابليت آن را دارد كه به عنوان خليج فارس دوم كشور باشد.
وي با اشاره به تاكيد هوشمندانه رهبر انقلاب در مورد بهره برداري اصولي از منابع عظيم دريا و جنگل شمال افزود: مشاوران دستگاه هاي اجرايي بايد در اين ارتباط طرح هاي كاربردي خود را براي تصويب به مديران ذي ربط ارائه كنند.
وي با بيان اين نكته كه تحقق منويات رهبر انقلاب افق هاي جديدي را براي جلوه نمايي توسعه پايدار مازندران مي گشايد افزود: دستگاهها در اين ارتباط مي توانند از سند چشم انداز توسعه استاني الگو بگيرند.
«فرزانه» وحدت رويه دستگاهها در اين زمينه را ضروري دانست و افزود: در پيشبرد طرح هاي توسعه اي توجه به الزامات قانوني و از جمله مقررات زيست محيطي ضرورت دارد.

 



اختصاص 15 ميليارد تومان به طرح هاي آب و فاضلاب روستايي آذربايجان شرقي

بندرشرفخانه-خبرنگاركيهان:
229 روستاي آذربايجان شرقي تحت پوشش خط دوم زرينه رود قرار مي گيرند.
مديركل آب و فاضلاب روستايي استان در جريان افتتاح آب شرب روستاهاي مشفق و شانجان شبستر كه در مسجد جامع روستاي مشفق ترتيب يافته بود اعلام كرد: 300 ميليارد ريال براي اين پروژه عظيم اختصاص يافت كه با اجراي آن در مدت 2 سال تمام 229 روستاي حاشيه درياچه اروميه از ملكان تا تسوج تحت پوشش آب شرب خط دوم زرينه رود قرار مي گيرند.
محمدي همچنين از اختصاص 15 ميليارد تومان به طرحهاي عمراني آب و فاضلاب روستايي استان در سال جاري خبر داد و افزود: با گشايش اعتبارات بعدي اين مبلغ افزايش چشمگيري خواهد داشت.
وي گفت: كيفيت آب شرب روستاهاي استان نسبت به 4 سال قبل 5/17 درصد افزايش يافته و هم اكنون مطلوبيت آبهاي شرب روستاهاي استان به 5/97 درصد رسيده است.
فرماندار شبستر نيز در اين مراسم گفت: 15 روستاي شهرستان شبستر از كمبود شديد آب شرب رنج ميبرند كه در بعضي از روستاها همچون «امند» آب شرب مردم با جيره بندي و بوسيله تانكر تامين مي شود.
منصور صادقي اصل افزود: براي حل مشكل تامين آب اين 15 روستا به يك ميليارد تومان بودجه نياز است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14