(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه اول آبان 1388- شماره 19493
 

آنفلوآنزا 2 مدرسه در كهريزك را تعطيل كرد
درمان رايگان هپاتيت 2 هزار بيمار تالاسمي هموفيلي و دياليزي
معاون قضايي دادستان كل كشور: قانون مجازات فروشندگان مواد روانگردان بازنگري مي شود
 90 درصد بيمارستان هاي قديمي نيازمند مقاوم سازي است
طرح انتقال قطعات مسجدالاقصي به مكه
اولين مركز تشخيص عارضه هاي مفصل فك در تهران راه اندازي مي شود
راه اندازي پارك ترافيك در منطقه 15
دستگيري يك عامل ترور كاركنان فرماندهي انتظامي ايرانشهر
مانور كرامت هلال احمر در پايگاه اقماري حسن آباد برگزار شد
شهردار «فري تاون» در تهران
براي كسب مجوز شماره گذاري خودروها و موتورسيكلت ها استانداردهاي ايمني و محيط زيستي دريافت كنند
اختلاس ميلياردي با لبخند!
در سميرم سرقت از مغازه طلافروشي با حضور به موقع پليس ناكام ماند
بي احتياطي موجب قطع انگشتان كودك سه ساله شد
پس از ديدار تيم سپاهان با استيل آذين هوادار تيم فوتبال سپاهان در سانحه رانندگي جان سپرد
در اليگودرز فروشندگان ظروف پلاستيكي به جرم ارزان فروشي كتك خوردند



آنفلوآنزا 2 مدرسه در كهريزك را تعطيل كرد

به علت شيوع آنفلوآنزاي فصلي علاوه بر تعطيلي برخي مدارس در شهرري 2 مدرسه در منطقه كهريزك نيز تعطيل شد.
به گزارش مهر مدارس ابتدايي دخترانه تزكيه در مناطق آموزش و پرورش ناحيه يك شهرري و راهنمايي غيرانتفاعي حكمت در ناحيه دو شهرري و دو مدرسه در منطقه كهريزك به علت گسترش آنفلوآنزاي فصلي و يك مورد آنفلوآنزاي نوع A از طرف مركز بهداشت و درمان اين شهرستان تعطيل اعلام شده است.
با اين حال روابط عمومي آموزش و پرورش هر سه منطقه خبر فوق را تكذيب كرده است. اين در صورتي است كه براساس دستورالعمل پيشگيري از گسترش آنفلوآنزاي نوع A اگر در كلاسي 15 درصد دانش آموزان دچار آنفلوآنزاي فصلي شوند بايد آن كلاس درس تعطيل شود.

 



همزمان با روز جهاني هپاتيت در كشور انجام مي شود
درمان رايگان هپاتيت 2 هزار بيمار تالاسمي هموفيلي و دياليزي

رئيس مركز هپاتيت ايران از درمان رايگان حدود دو هزار بيمار تالاسمي، هموفيلي و دياليزي آلوده به ويروس هپاتيت در كشور خبر داد.
دكتر سيدمويد علويان، در گفت وگو با ايسنا با اشاره به روند نزولي شيوع هپاتيت B با گسترش واكسيناسيون نوزادان، افراد پرخطر و نوجوانان در سه سال اخير اظهار داشت: بيماري هپاتيت B در كشور تحت كنترل درآمده است و بايد فقط با بيماريابي افراد مثبت، شناسايي و خانواده ها مورد آزمايش و در صورت نياز تحت درمان قرار بگيرند.
وي با بيان اينكه شايع ترين راه انتقال هپاتيت ويروسي C در سال هاي پيش از 75 تزريق خون هاي آلوده بوده است، گفت: هم اكنون شايع ترين راه انتقال اعتياد تزريقي است.
رئيس مركز هپاتيت ايران با بيان اينكه برآوردهاي كشوري حاكي از وجود سه هزار مبتلا به هپاتيت در ميان بيماران تالاسمي، هموفيلي و دياليزي كشور است، افزود: طي دو سال اخير يك هزار و 315 بيمار تشخيص و درمان شدند و تا پايان سال 850 نفر به اين تعداد اضافه خواهد شد.
علويان در ادامه اظهار اميدواري كرد كه با درمان يك هزار بيمار باقي مانده در سال آينده با 50 تا 60 درصد ريشه كني، پرونده اين بيماران مختومه شود.
وي در پايان خاطر نشان كرد: بيماران متقاضي دريافت درمان رايگان مي توانند با شماره تلفن هاي 88945186 و 7 تماس بگيرند.

 



معاون قضايي دادستان كل كشور: قانون مجازات فروشندگان مواد روانگردان بازنگري مي شود

معاون قضايي دادستان كل كشور گفت: اعمال مجرمانه مربوط به روانگردان از مجازات خفيف تري نسبت به مواد مخدر برخوردار است و به همين جهت نيازمند بازنگري فوري در مقررات حاكم بر آن هستيم.
به گزارش روابط عمومي دادستاني كل كشور، دكتر حسين ذبحي گفت: در سال هاي اخير به مرور شاهد فعاليت بعضي از قاچاقچيان در تهيه و ساخت مواد روان گردان خطرناك از جمله شيشه در كشور هستيم كه در اين جهت رد پاي مافياي بين المللي و شبكه قاچاقچيان فرا مرزي نيز ديده مي شود؛ به طوري كه از طريق در اختيار گذاشتن و فروش فرمول ساخت موادي چون شيشه اين امكان فراهم شده است كه بعضي از قاچاقچيان داخلي و مجرمان و خلافكاران بافعاليت در كارگاه هاي زير زميني و به اصطلاح خود «آشپزخانه» اقدام به ساخت اين ماده روان گردان خطرناك كنند.
وي با اشاره به سير نزولي قيمت شيشه در كشور كه به كمتر از يك چهارم قيمت اصلي رسيده است، اظهار كرد: كشفياتي كه توسط عوامل انتظامي و اطلاعاتي از چنين كارگاه هايي انجام شده و نيز دستگيري عاملان آنها و شبكه وسيع توزيع مؤيد اين مسأله است.
ذبحي نسبت به عواقب جبران ناپذير مصرف شيشه هشدار داد و تصريح كرد: وجود ماده خطرناك شيشه كه به عنوان يك جايگزين و يا حتي ماده اي كه به طور ابتدايي و آغازين مي تواند مورد استفاده سوء آحاد جامعه و خصوصاً جوانان و نوجوانان قرار گيرد، امري فوق العاده نگران كننده، خطرناك و هشدار برانگيز است.
وي با اشاره به بازنگري مجمع تشخيص مصلحت نظام نسبت به قانون مزبور گفت: يكي از مهمترين پيشنهادهاي اصلاحي از طرف دادستان كل كشور، مشمول مواد روان گردان و مآلاً شمول قانون مبارزه با مواد مخدر بر مواد روان گردان است؛ به همين جهت از مجمع تشخيص مصلحت نظام انتظار مي رود با توجه جدي نسبت به عواقب اين مسأله، تسريع در اصلاح قانون مواد روان گردان و پيش سازهاي آنرا مشمول ماده 80 قانون قرار دهد و با تصويب اصلاحيه قانون در اين زمينه، امكان مقابله جدي با اين پديده شوم خانمان برانداز را فراهم كنند.
وي ادامه داد: با توجه به اينكه رسيدگي به پرونده هاي مربوط به مواد روان گردان از صلاحيت دادگاه هاي انقلاب خارج است، روند سياست گذاري و مبارزه قضايي با مواد روان گردان از حيطه اقتدار دادگاه هاي انقلاب خارج مي شود، در حالي كه رسيدگي دادگاه هاي انقلاب تخصصي است و از قاطعيت و دقت بالاتري در زمينه مواد مخدر نسبت به جرايم عمومي برخوردار است؛ علاوه بر آن با شمول قانون مبارزه با مواد مخدر امكان ورود ستاد مبارزه با مواد مخدر و سياست گذاري نسبت به اين مواد در زمينه هاي مختلف پيشگيري، كنترل و برخورد فراهم مي شود.
معاون دادستان كل كشور افزود: علاوه بر اصلاح قانون لازم است كليه عوامل اطلاعاتي- انتظامي با جديت، قاطعيت و حساسيت بيشتر نسبت به توزيع و خريد و فروش مواد روان گردان و شيشه در سطح جامعه اقدام كنند و در برخورد با هرگونه فعاليت قاچاقچيان در اين زمينه با انجام عمليات دقيق اطلاعاتي و ريشه يابي آن، نسبت به شناسايي و كشف عوامل اصلي و كارگاه هاي توليدي احتمالي اقدام كنند؛ آن گونه كه زمينه هر گونه فعاليت مجرمانه توسط خلافكاران سلب شود و با كنترل پيش سازها و مراكزي كه مواد اوليه تهيه و ساخت روان گردان را در اختيار دارند، نظارت جدي دستگاه هاي نظارتي ذيربط، حركت مجرمانه اخير را در سطح جامعه و كشور عقيم كنند.

 



وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي خبر داد 90 درصد بيمارستان هاي قديمي نيازمند مقاوم سازي است

معاون سلامت وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي از انجام ارزيابي مقاومت بيمارستان هاي كشور خبر داد و اعتبارات اختصاص يافته به مقاوم سازي بيمارستانهاي فرسوده را اندك دانست.
به گزارش ايسنا، دكتر حسن امامي رضوي، با بيان اين كه مقاوم سازي بيمارستان هاي كشور هزينه قابل توجهي را مي طلبد، گفت: به اين منظور اعتباراتي در بودجه هاي سال هاي مختلف در نظر گرفته مي شود اما اين اعتبارات بسيار اندك بوده و متناسب با مقادير مورد نياز نيست.
وي با بيان اينكه در كنار بيمارستان هاي قديمي، بيمارستان هاي جديد نيز راه اندازي شده است، خاطرنشان كرد: بر اين اساس نمي توان گفت كه چند درصد از بيمارستان هاي كشور فرسوده اند اما حدود 80 تا 90 درصد از بيمارستان هاي قديمي كشور نيازمند مقاوم سازي هستند.
معاون سلامت وزير بهداشت گفت: ارزيابي مقاومت بيمارستان هاي كشور انجام شده اما واقعيت آن است كه مقاوم سازي آنها سرمايه گذاري قابل توجهي نياز دارد.

 



طرح انتقال قطعات مسجدالاقصي به مكه

روزنامه صهيونيستي «يديعوت آحارنوت» از طرحي محرمانه كه توسط برخي سازمان هاي مخفي صهيونيستي با پشتيباني خاخام هاي يهودي آماده شده، خبر داد كه براساس آن قرار است مسجدالاقصي تكه تكه شود و پس از آن به شهر مكه مكرمه انتقال داده شود.
به گزارش شيعه آنلاين، براساس اين طرح محرمانه سازمان هاي افراطي صهيونيستي، علاوه بر مسجدالاقصي، قبه الصخره نيز تكه تكه خواهد شد و تمام سنگ، چوب، كاشي و دكور آن به عربستان سعودي، شهر مكه مكرمه انتقال داده مي شود.
«يديعوت آحارنوت» در ادامه نوشت: تعدادي از خاخام هاي بسيار افراطي سرشناس همچون «يهودا عتصيون»، اين نقشه و طرح را آماده كرده اند و براي اجراي آن به شدت تلاش مي كنند.
گفتني است «يهودا عتصيون» از مدافعان سرسخت انجام عمليات هاي تروريستي و مسلحانه عليه فلسطينيان و اعراب است و در گذشته نيز توطئه و طرحي براي منفجر كردن مسجد «قبه الصخره » آماده كرده بود. وي طي يك سخنراني رسما اعلام كرده بود اگر رژيم صهيونيستي نتواند مسجدالاقصي و قبه الصخره را تكه تكه كند، بايد هرچه سريعتر منفجر شود!
در همين حال منابع اطلاعاتي صهيونيستي فاش كردند كه علاوه بر «يهودا عتصيون»، «هلل فايسي» رئيس «جمعيت دوستداران هيكل»، خاخام «تيسهار اسحاق» رئيس «جمعيت كوه همور» نيز از طراحان و حاميان نقشه تكه تكه كردن مسجدالاقصي و قبه الصخره هستند و در حال آموزش دادن تعداد زيادي جوان يهودي براي اين كار هستند.

 



اولين مركز تشخيص عارضه هاي مفصل فك در تهران راه اندازي مي شود

اولين مركز تشخيص عارضه هاي مفصل فك در خاورميانه با همكاري متخصصان بيمارستان دانشگاه «ايني» هانوفر آلمان دي ماه امسال در تهران گشايش مي يابد.
به گزارش كيهان دكتر عليرضا اميرسيف الديني، عضو كميته علمي سومين كنگره بين المللي ايمپلنتوژي گفت: اولين مركز تشخيصي عارضه هاي مفصل فك يك مركز مشاوره و درماني پزشكي در ارتباط با بيماران TMG (بيماري هاي مفصل فك) و CMD (عارضه هاي فك و صورت كه منشا آن در مفصل قرار دارد) است كه هدف آن ارتقاي سطح علمي- تخصصي در ارتباط با بيماري مفصل فك و همكاري متخصصان آلماني با متخصصان ايراني و نيز آموزش به دندانپزشكان ايراني است.
وي با اشاره به اينكه رشته فك و بيماري هاي مفصل فك حوزه اي بين رشته اي ميان پزشكي و دندانپزشكي است، يادآور شد: درصد زيادي از سردردهاي ميگرني و معمولي، دردهاي گردن، دردهاي گنگ صورت و نيز شنيدن صداي سوت زدن در گوش، به علت عارضه هاي دنداني و دندانپزشكي است.
به گفته دكتر امير سيف الديني 75 درصد اين بيماران را خانم ها تشكيل مي دهند كه به دليل تاثير منفي اختلالات هورموني كه سبب تضعيف بافت هاي پيوندي مفصل فك و تغيير موقعيت فيزيولوژيك آن مي شود، با شكايت سردرد، گردن درد و دردهاي صورت مراجعه مي كنند.
وي يادآور شد: روش درماني عارضه هاي مفصل فك كه هم اينك در بيمارستان دانشگاه «ايني» (Ini) هانوفر در حال انجام است، شيوه اي بدون جراحي است كه دندانپزشكان متخصص فك با قراردادن پروتزها و محافظ هايي در دهان بيمار، فيزيولوژي فك را از نو تعريف مي كنند.
گفتني است سومين كنگره بين المللي ايمپلنتولوژي كه از روز پنج شنبه 30مهرماه در مركز همايش هاي بين المللي صدا و سيما آغاز به كار كرد، روز جمعه اول آبان ماه نيز به كار خود ادامه مي دهد.

 



راه اندازي پارك ترافيك در منطقه 15

پارك ترافيك با تجهيزات كامل ترافيكي به منظور آموزش فرهنگ ترافيك و عبور و مرور به كودكان در منطقه 15 راه اندازي شد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه 15، حسيني، معاون حمل و نقل و ترافيك اين منطقه افزود: پارك ياد شده داراي ساختمان اداري شامل دفتر اداري، سالن آموزش و سرويس بهداشتي به متراژ 150 متر مربع، مسير اتومبيل راني براي آموزش رانندگي به كودكان با تمام تجهيزات و امكانات معابر شهري به صورت خط كشي، تقاطع و... است.
همچنين علائم راهنمايي و رانندگي نظير چراغ راهنمايي، توقف ممنوع، حداكثر سرعت مجاز، ورود ممنوع و... در اين پارك نصب شده است. سالن آمفي تئاتر روباز با ظرفيت 100 نفر، 10 دستگاه دوچرخه و شش دستگاه ماشين برقي ويژه كودكان از ديگر امكانات اين مجموعه است.
وي افزود: در حال حاضر دانش آموزان سطح محدوده (در مقطع تحصيلي سوم دبستان تا اول راهنمايي) در دو نوبت صبح و بعدازظهر به طور رايگان از امكانات پارك ترافيك بهره مند مي شوند.
حسيني ادامه داد: در مرحله اول آموزش هايي در ارتباط با تاريخچه اي از مبحث ترافيك و دليل راه اندازي مجموعه به دانش آموزان ارائه مي شود و در مرحله بعد كودكان به دو گروه تقسيم مي شوند. گروه اول درايستگاه هاي نقاشي حاضر شده و به انجام فعاليت نقاشي با موضوع ترافيك مي پردازند تا در آينده از ايده كودكان در نمايشگاه ها بهره گيري شود.
وي افزود: گروه دوم نيز در محوطه كار عملي با دوچرخه و خودروهاي برقي آموزش مي بينند. در اين مرحله دانش آموزان باعلائم و تجهيزات ترافيكي به طور كامل آشنامي شوند و تعدادي از كودكان نيز با كاورهاي مخصوص به عنوان پليس مشغول فعاليت مي شوند.
معاون حمل ونقل و ترافيك شهرداري منطقه 15 خاطرنشان كرد: به منظور بهره مندي كودكان از امكانات مذكور مكاتباتي با اداره آموزش و پرورش انجام داده ايم تا با برنامه ر يزي به عمل آمده تمام دانش آموزان مقطع ياد شده بتوانند تا نيمه آبان از اين امكانات استفاده كنند.
وي افزود: در پايان برنامه با اجراي مسابقه جوايزي شامل كتابچه هاي آموزش ترافيك و وسايل كمك آموزشي به كودكان اهدا مي شود.

 



فرمانده نيروي انتظامي سيستان و بلوچستان خبر داد
دستگيري يك عامل ترور كاركنان فرماندهي انتظامي ايرانشهر

زاهدان- خبرنگار كيهان:
فرمانده نيروي انتظامي استان سيستان و بلوچستان از دستگيري يكي از عوامل ترور دو نفر از كاركنان فرماندهي نيروي انتظامي شهرستان ايرانشهر خبر داد.
سرتيپ «غلامعلي نكويي» گفت: به دنبال به شهادت رساندن دو نفر از عوامل گشتي فرماندهي نيروي انتظامي شهرستان ايرانشهر توسط اشرار، بلافاصله مأموران اقدامات اطلاعاتي و پليسي خود را آغاز كردند.
وي افزود: با پيگيري هاي مأموران و همكاري خوب مردم، آنان موفق شدند يكي از تروريست ها را در منزلي شناسايي و در يك اقدام غافلگيرانه او را دستگير كنند.
سرتيپ نكويي در پايان گفت: از اين فرد شرور يك قبضه سلاح با مقاديري مهمات مربوطه كشف و ضبط شد و اقدامات پليسي براي دستگيري متهم ديگر همچنان ادامه دارد.

 



مانور كرامت هلال احمر در پايگاه اقماري حسن آباد برگزار شد

مانور كرامت سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر در پايگاه اقماري حسن آباد استان تهران برگزار شد.
به گزارش فارس «توانا»، مانور كرامت سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر در پايگاه اقماري حسن آباد استان تهران با حضور تيم هاي عمومي و تخصصي برادران و خواهران امدادگر و نجات گر برگزار شد.
بنابراين گزارش در اين مانور تيم هاي امدادي به فرايندهاي مختلف عمليات هاي امداد و نجات پرداختند كه در اين راستا 6 فروند بالگرد هلال احمر نيز به اجراي برنامه هايي از جمله مهار حريف به صورت امداد هوايي، انتقال تيم هاي موتوري جهت ارزيابي سوانح و در نهايت انتقال تيم هاي جستجوي نجات و سگ هاي تجسس را به نحو احسن و در سريع ترين زمان انجام دادند.
در اين مانور حسين باقري، معاون وزير كشور و رئيس سازمان مديريت بحران، رئيس جمعيت هلال احمر و معاونان و مسئولان ارشد اين جمعيت حضور داشتند.
سيد مسعود خاتمي، رئيس جمعيت هلال احمر در اين برنامه با تأكيد بر آمادگي امدادگران در مقابل حوادث كشور گفت: همواره آمادگي اين نيروها مي تواند باعث رضايت و خشنودي مردم شود.
وي با تشكر از امدادگران هلال احمر و همچنين مديران و مسئولان حضور يافته در مانور كرامت از امكانات و توانمندي هاي سازمان امداد و نجات جمعيت در اين مانور بازديد كرد.
در مانور كرامت بيش از يك هزار و 500 نيروي امدادي، 300 آمبولانس و خودروهاي نجات و پشتيباني و در نهايت 6 فروند بالگرد حضور داشتند.

 



شهردار «فري تاون» در تهران

شهردار شهر «فري تاون» پايتخت كشور سيرالئون در رأس هيئتي 5 نفره صبح پنجشنبه وارد تهران شد.
به گزارش خبرگزاري مهر، «هربرت جورج ويليامز» و همراهانش پس از ورود به فرودگاه بين المللي امام(ره) مورد استقبال مديركل روابط عمومي و بين الملل شهرداري تهران قرار گرفتند.
وي كه براي نخستين بار به تهران سفر مي كند در اين سفر پس از ملاقات با تعدادي از مديران شهري از پروژه هاي مهم شهري تهران و همچنين شهر اصفهان بازديد خواهد داشت.
«ويليامز» علت حضور خود و همراهانش در تهران را بازديد از اين كلان شهر آسيايي و كسب تجربيات مديريت شهري عنوان كرد و گفت: در كشور ما به تازگي جنگ به پايان رسيده و شهر «فري تاون» آماده آغاز يك دوره بازسازي است.
وي كه رئيس شوراي شهرداران كشور «سيرالئون» نيز هست در ادامه از كمكهاي ايران به كشورهاي آفريقايي قدرداني كرد.

 



براي كسب مجوز شماره گذاري خودروها و موتورسيكلت ها استانداردهاي ايمني و محيط زيستي دريافت كنند

رئيس مركز شماره گذاري پليس راهنمايي و رانندگي اعلام كرد: خودروهاي غيرايمن و فاقد استاندارد شماره گذاري نمي شوند.
سرهنگ محمدرضا غلامي در گفت وگو با فارس گفت: به هيچ عنوان به خودرو و موتورسيكلت هاي جديدي كه استانداردهاي لازم را نداشته باشند، مجوز شماره گذاري نمي دهيم. خودروها بايد از وزارت صنايع، محيط زيست و سازمان استاندارد، مجوزهاي لازم را دريافت كنند.
رئيس مركز شماره گذاري پليس افزود: پس از دارا بودن ايمني لازم توسط خودروها، داشتن برچسب انرژي، ترمز ABS، كمربند ايمني و ايربگ از جمله شرايط لازم براي شماره گذاري خودروها به شمار مي رود.
سرهنگ غلامي تأكيد كرد: وسايل نقليه بايد براي كسب مجوز شماره گذاري، استانداردهاي ايمني و محيط زيستي را دريافت كنند.
وي اظهار داشت: در گذشته ممنوعيتي براي شماره گذاري 2 نوع خودرو اعلام شده بود كه با رفع نقص فني اين خودروها، شماره گذاري آنها از سر گرفته شده است.به گزارش فارس عليرغم سختگيري هاي پليس براي جلوگيري از تردد خودروهاي نا ايمن و فاقد استاندارد، خودروسازان همچنان توليد خودروهاي غير ايمن را ادامه مي دهند.

 



اختلاس ميلياردي با لبخند!

كيش - خبرنگار كيهان
كارمند يكي از بانك هاي جزيره كيش كه با جعل سند بيش از يك ميليارد و 200 ميليون ريال اختلاس كرده بود توسط پليس اين جزيره شناسايي و دستگير شد.
اين كارمند كه ظاهري صبور و خوش اخلاق داشت و طي دو نوبت با جعل سند مرتكب اين اختلاس شده بود، در ابتدا منكر هرگونه اختلاسي شد. در مراحل بعدي بازجويي هاي پليس، اختلاس مزبور را به يكي از همكاران خود نسبت داد اما وقتي با اسناد و مدارك غيرقابل انكار ماموران آگاهي مواجه شد لب به اعتراف گشود. بنابراين گزارش، مبلغ اختلاس شده به بانك مزبور مسترد شد ولي پرونده اين اختلاس در اختيار دادگستري كيش قرار گرفت.

 



در سميرم سرقت از مغازه طلافروشي با حضور به موقع پليس ناكام ماند

با اقدام به موقع ماموران فرماندهي انتظامي شهرستان سميرم، سارقان يك مغازه طلافروشي 20 دقيقه بعد از سرقت شناسايي و دستگير شدند.
به گزارش خبرگزاري فارس از اصفهان و به نقل از فرمانده انتظامي شهرستان سميرم در پي تماس تلفني يكي از متصديان واحد صنفي طلافروشي با مركز فوريت هاي پليسي 110 اين شهر مبني بر سرقت 18 حلقه انگشتر طلا توسط دو نفر، ماموران واحد گشتي اين فرماندهي به سرعت به محل اعزام و تحقيقات براي شناسايي و دستگيري سارقان را آغاز كردند.
سرهنگ مختاري افزود:با تلاش ماموران انتظامي در كمتر از 20 دقيقه خودروي سارقان هنگامي كه با سرعت قصد خارج شدن از شهر را داشت مورد شناسايي قرار گرفت.
وي بيان داشت: پس از توقيف خودرو دو سارق به نام هاي محمد - ج و عليرضا - ك كه هر دو اهل و ساكن يكي از استان هاي همجوار هستند، دستگير شدند.
فرمانده انتظامي سميرم تصريح كرد: متهمان علاوه بر اعتراف به بزه انتسابي خود به دو مورد سرقت در يكي از استان هاي همجوار و سرقت دو حلقه انگشتر از دست يك دختربچه سميرمي نيز اقرار كردند.وي افزود: متهمان روانه زندان شدند.

 



بي احتياطي موجب قطع انگشتان كودك سه ساله شد

چهار انگشت يك كودك 3 ساله به دليل بي احتياطي مادر لاي تيغه هاي چرخ گوشت قطع شد.
به گزارش خبرگزاري فارس، در پي گير كردن دست «مهسا - ك» 3 ساله در چرخ گوشت و تماس والدين او با سامانه 125، آتش نشانان به محل مورد نظر شتافتند اما دست چپ اين دختر بچه تا قسمت مچ در چرخ گوشت گير كرده بود.
آتش نشانان بي درنگ با قطع جريان برق و جدا كردن گلويي از چرخ گوشت قديمي، دختر بچه را براي انتقال به مركز درماني در اختيار امدادگران اورژانس قرار دادند و همراه با آنان راهي بيمارستان شدند.
آتش نشانان در اتاق عمل بيمارستان با استفاده از تجهيزات ويژه بدنه چرخ گوشت را بريدند و دست كودك سه ساله را آزاد كردند.
«مهسا» 3 ساله هنگامي كه مادرش با شنيدن صداي زنگ خانه براي باز كردن در خانه لحظاتي او و چرخ گوشت را تنها گذاشت، دستش را درون چرخ گوشت روشن كه روي زمين بود، فرو برد و چهار انگشت دست چپ خود را از دست داد.
آتش نشانان تهران با همكاري پزشكان جراح در اتاق عمل بيمارستان عمليات آزاد كردن دست كودك 3 ساله را از درون چرخ گوشت انجام دادند.

 



پس از ديدار تيم سپاهان با استيل آذين هوادار تيم فوتبال سپاهان در سانحه رانندگي جان سپرد

يكي از هواداران تيم فوتبال سپاهان پس از ديدار اين تيم با استيل آذين تهران و به هنگام بازگشت از ورزشگاه در يك سانحه رانندگي جان سپرد.
به گزارش ايرنا، مهدي فياض نژاد طرفدار 19 ساله تيم سپاهان پس از بازگشت از ورزشگاه فولادشهر در آزاد راه ذوب آهن اصفهان دچار سانحه رانندگي شد و در دم جان سپرد. وي براي تماشاي ديدار تيم هاي فوتبال سپاهان و استيل آذين تهران به همراه دو نفر از دوستان خود به وسيله موتور به ورزشگاه فولادشهر رفته بود. حال دو نفر ديگر از راكبان اين سانحه رانندگي وخيم گزارش شده است و احتمال قطع شدن پاي يكي از آنها وجود دارد.
ورزشگاه فولاد شهر در 20 كيلومتري شرق اصفهان قرار دارد. تيم فوتبال سپاهان به دليل نبود ورزشگاه استاندارد در شهر اصفهان، ديدارهاي خود را در اين ورزشگاه برگزار مي كند.

 



در اليگودرز فروشندگان ظروف پلاستيكي به جرم ارزان فروشي كتك خوردند

اليگودرز - خبرنگار كيهان:
تعدادي از كسبه اليگودرز، فروشندگان ظروف پلاستيكي را به دليل ارزان فروشي مورد ضرب و شتم قرار دادند.
اين افراد با اجاره مكاني، اقدام به فروش ظروف پلاستيكي با قيمت ارزان تر از مغازه ها كردند كه با استقبال مردم اليگودرز روبه رو شد. اما تعدادي از كسبه اين صنف با مراجعه به اين افراد مبادرت به شكستن اجناس و ضرب و شتم آنها كردند.
ضاربان دستگير و تحويل مقامات قضايي شدند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14