(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه اول آبان 1388- شماره 19493
 

انفجار 3 بمب در شهرهاي حله و بغداد
پنتاگون دولت ژاپن را براي احداث پايگاه جديد تحت فشار قرار داد
ناتو براي نجات از باتلاق افغانستان از روسيه كمك خواست
تحليلگر مصري:گزارش گلدستون لرزه برجان سران اسرائيل انداخته است
تظاهرات ضد اسرائيلي در غزه 11 هزار اسير فلسطيني را آزاد كنيد
68 كشته و 35 مجروح در سلسله ناآرامي هاي نظامي پاكستان
علامه فضل الله : آمريكا زير شعار دموكراسي ، خشونت را در منطقه ترويج مي دهد
درگيري ها در پايتخت سومالي 20 كشته و 60 مجروح بر جاي گذاشت
 رژيم سعودي رسما وارد جنگ عليه شيعيان صعده شد



انفجار 3 بمب در شهرهاي حله و بغداد

در ناآرامي هاي روز گذشته عراق دست كم 3 نفر كشته و بيش از 16 نفر زخمي شدند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، به نقل از پليس عراق روز گذشته انفجار يك خودروي بمب گذاري شده در غرب بغداد يك كشته و يك زخمي بر جاي گذاشت. انفجار دوم نيز هنگام عبور يك اتوبوس از محل ايست و بازرسي روي پل دياله به وقوع پيوست كه بر اثر آن دست كم چهار غيرنظامي از جمله يك پليس به شدت زخمي شدند.
بمب جاسازي شده در اتوبوس در ورودي جنوبي شهر بغداد منفجر شد.روز گذشته شهر حله عراق نيز شاهد وقوع يك انفجار تروريستي و زخمي شدن دست كم يازده غيرنظامي در مناطق شمالي آن بود.
از موصل در شمال بغداد نيز خبر مي رسد در جريان درگيري هاي مسلحانه بين نيروهاي گشتي پليس و مردان مسلح ناشناس دو پليس جان خود را از دست دادند.

 



پنتاگون دولت ژاپن را براي احداث پايگاه جديد تحت فشار قرار داد

وزارت دفاع آمريكا دولت جديد ژاپن را براي ساخت يك پايگاه هوايي در اوكيناوا تحت فشار قرار داد.
به گزارش ايسنا، «رابرت گيتس» وزير دفاع آمريكا از دولت ژاپن خواست در جهت اجراي توافقات پيشين براي احداث پايگاه هوايي جديد آمريكا در جزيره اوكيناوا اقدام فوري انجام دهد. اين در حالي است كه دولت جديد ژاپن خواستار تجديدنظر درباره توافق دولت قبلي اين كشور با آمريكا است.وزير خارجه ژاپن گفت: «تصور نمي كنم تنها به صرف اينكه واشنگتن اين را مي خواهد، بي چون و چرا خواسته هايش را در مدت زمان كوتاهي انجام دهيم.»«يوكيوهاتوياما» نخست وزير جديد ژاپن پس از تصاحب قدرت وعده داد كه به نيم قرن فرمانبرداري دولت محافظه كار سابق از واشنگتن پايان دهد. حضور نظاميان آمريكايي در ژاپن نگراني هاي شديدي را در ميان مردم اين كشور ايجاد كرده است.

 



ناتو براي نجات از باتلاق افغانستان از روسيه كمك خواست

دبيركل ناتو با اعتراف به اينكه جنگ افغانستان پيچيده ترين چالشي است كه ناتو تاكنون با آن مواجه شده است، براي خروج از اين وضعيت، از روسيه كمك خواست.
به گزارش خبرگزاري ايسنا، «آندرس فوگ راسموسن» دبيركل سازمان آتلانتيك شمالي (ناتو) جنگ ناتو در افغانستان را پيچيده ترين چالشي دانست كه اين سازمان تاكنون با آن مواجه شده است.
راسموسن كه در كنفرانس ناتو در جمهوري اسلواكي سخن مي گفت، نسبت به آنهايي كه در مورد هزينه هاي ناتو در افغانستان، واكنش منفي نشان مي دهند و خواستار عقب نشيني از اين كشور هستند نيز گفت: برخي منتقدان مي گويند هزينه حضور در جنگ هشت ساله افغانستان بسيار بالاست، اما من اعتقاد دارم هزينه بي تحركي خيلي بيشتر است.
وي افزود: خروج از افغانستان، دوباره اين كشور را به محل آموزش نيروهاي القاعده تبديل مي كند و فشارهاي سنگيني را متوجه پاكستان مجهز به سلاح هاي هسته اي خواهد كرد. دبير كل ناتو همچنين، ابراز اميدواري كرد مسكو براي حضور بيشتر در افغانستان متقاعد شود. راسموسن گفت: ناتو مي خواهد روسيه را در بررسي چالش هاي امنيتي قرن21 مشاركت دهد. وي تأكيد كرد كه ناتو خواستار مشاركت گسترده و قوي روسيه در افغانستان است.
«ديميتري مدودف»، رئيس جمهور روسيه نيز كه در اين كنفرانس حضور داشت تأكيد كرد كه كشورش آماده كمك به افغانستان به ويژه در زمينه مبارزه با قاچاق مواد مخدر است.
خبرگزاري مهر نيز به نقل از روزنامه آلماني «زدويچه سايتونگ» گزارش داد، بحران افغانستان باعث دودستگي ميان سران آمريكا شد. اين روزنامه «باراك اوباما» رئيس جمهور آمريكا را به فردي از پاي افتاده و در هم شكسته به خاطر اين اختلافات توصيف كرد. در آمريكا نيز «ديك چني»، معاون رئيس جمهور سابق آمريكا، اوباما را به تعلل و دودلي در مورد افغانستان متهم كرد و كاخ سفيد هم به اين اظهارات واكنش نشان داد.
طي 24 ساعت اخير دو نظامي آمريكايي و انگليسي نيز در افغانستان به هلاكت رسيدند و يك هلي كوپتر نظامي ناتو هم در شمال افغانستان سقوط كرد. در مورد علت اين سقوط گزارشي نرسيده است.
تظاهرات ضدآمريكايي
به گزارش واحد مركزي خبر، صدها تن از دانشجويان دانشگاه قندهار پنجشنبه گذشته در اين شهر تظاهرات ضدآمريكايي برگزار كردند. اين تظاهرات در واكنش به اهانت هفته گذشته اشغالگران به قرآن كريم در ولايت «ميدان وردگ» برگزارشد.
تظاهركنندگان خواستار خروج اشغالگران از كشورشان و آزادي يك دانشجوي زنداني شدند. دانشجويان دانشگاه قندهار در اين تظاهرات همچنين، پرچم ايالات متحده و آدمك هاي برخي از رهبران غربي را به آتش كشيدند.

 



تحليلگر مصري:گزارش گلدستون لرزه برجان سران اسرائيل انداخته است

يك پايگاه خبري مصر با اشاره به سردرگمي صهيونيست ها در قبال گزارش گلدستون نوشت، اين گزارش به دليل اينكه ماهيت تروريستي رژيم صهيونيستي را براي جهانيان برملا كرد لرزه بر جان رهبران آن انداخته است.
به گزارش خبرگزاري فارس پايگاه خبري «الشرفيه آنلاين» با اشاره به سردرگمي مقامات رژيم صهيونيستي از گزارش گلدستون نوشت، «ايهودباراك» وزير جنگ رژيم صهيونيستي تلاش دارد عصبانيت و نگراني خود را از گزارش گلدستون مخفي كند و مدعي شده مسئوليت تمام اقدامات صورت گرفته توسط سربازانش در نوار غزه را برعهده مي گيرد.
اين پايگاه خبري افزود، «نتانياهو» نخست وزير صهيونيستي گزارش را پاداشي براي فلسطيني ها توصيف كرده و از «براون»، «برلوسكني» و «مدودف» سران كشورهاي انگليس، ايتاليا و روسيه خواسته تا دير نشده كاري بكنند. اما «شيمون پرز» پس از رايزني هاي بين المللي در واكنش به گزارش گلدستون گفت كه اين گزارش يك مزاح تاريخي است و «دانيل فريدمن» وزير دادگستري در واكنش به اين گزارش گفت كه اين يك گزارش سياسي است كه در پس پوششي قانوني پنهان شده و دروغ محض است. «داني ايلون» معاون وزير خارجه اين رژيم نيز گفت، اين گزارش فقط براي اسرائيل ظالمانه نيست، بلكه براي تمام كشورهاي آزاد جهان كه با تروريسم مبارزه مي كنند نيز آزاردهنده است.
الشرقيه آنلاين از سخنان سران رژيم صهيونيستي اين گونه نتيجه مي گيرد كه گزارش گلدستون از اين جهت كه تلاش دارد، ماهيت تروريستي اين رژيم را براي جهانيان برملا سازد، لرزه بر جان رهبران آن انداخته است. چون اين گزارش دخالت رژيم صهيونيستي در بمبگذاري، استفاده از بمب هاي فسفري، تخريب خانه ها، كشتن و قتل عام غيرنظاميان را تأييد كرده است.
اين پايگاه خبري مصر همچنين تصريح كرد: اگر پيش از اين رژيم صهيونيستي موفق شد قتل عام اردوگاه جنين را به هر ترفندي كتمان كند، ماجراي غلبه بر مبارزان كليساي المهد را پنهان سازد و از رسوايي بين المللي اين جنايت با كمك ميانجي گران فلسطيني جان سالم به در برد اما جنايات غزه جاي هيچ انكار و كتمان باقي نمي گذارد و رژيم صهيونيستي از اين رسوايي نمي تواند جان سالم به در برد.
الشرقيه آنلاين افزود: اكنون ديگر زمان سكوت بين المللي با كتمان سازي هاي آمريكايي و چشم پوشي هاي عربي و فلسطيني به سر آمده به همين دليل سران رژيم صهيونيستي به تلاش افتاده اند تا از چنگ قانون و عدالت فرار كنند.
ريچارد گلدستون رئيس كميته حقيقت ياب سازمان ملل درباره جنگ غزه با اشاره به جنايات رژيم صهيونيستي در حمله به غزه، اقدامات اين رژيم را غيرقابل گذشت و چشم پوشي دانست.
وي در مورد مدارك و اسناد براي اثبات ادعاهاي خود گفت، بزرگترين سند براي اين گزارش ميدان نبرد و جنايات رژيم صهيونيستي در مناطق مختلف غزه بود كه حقايق در آن به خوبي آشكار است.
وي تأكيد كرد ما حمله به يك مسجد را مورد بررسي قرار داديم كه در آن بيش از 300 غيرنظامي پناه گرفته بودند و ارتش اسرائيل آن را هدف قرار داد كه در اين حمله بيش از 50 غيرنظامي به قتل رسيدند و ده ها نفر مجروح شدند.
گلدستون اضافه كرد، حمله به اين مسجد يا مدارس و منازل فلسطيني ها و كشتار بي گناهان براي كميته حقوق بشر غيرقابل گذشت است.
رئيس كميته حقيقت ياب سازمان ملل گفت، در صورت وتوي گزارشي در شوراي امنيت به وسيله آمريكا، روسيه يا چين اين پرونده در دادگاه محلي بررسي مي شود.
وي تصريح كرد: هر كشور مرتبط با اين پرونده حق دارد و مي تواند براي اجراي تحقيقات محلي براساس قوانين حقوق بشر بين المللي آن را در دادگاه محلي دنبال و بررسي كند.
گلدستون در پاسخ به انتقاد آمريكا عليه اين گزارش اظهار داشت، اگر آمريكا اشكالي در گزارش من مي بيند ادعاهاي خود را با سند و مدارك اثبات كند.
از سوي ديگر، بان كي مون دبير كل سازمان ملل متحد درباره گزارش تكان دهنده قاضي گلدستون با نمايندگان كشورهاي اسلامي و برخي جوامع بين المللي در اين سازمان ديدار كرد.
وي بر ضرورت انجام تحقيقات كامل در مورد جنايات رژيم صهيونيستي مندرج در گزارش گلدستون تأكيد كرد.
امضا نمي كنيم
معاون رئيس دفتر سياسي حماس تأكيد كرد، توافقنامه اي را كه به صلاح ملت فلسطين نباشد امضا نمي كنيم.
«موسي ابومرزوق» در مورد طرح آشتي ملي پيشنهادي مصر كه به دليل فشار آمريكا تغيير پيدا كرد گفت، هر فصل اين طرح نيازمند بحث و گفت وگو است و نمي توانيم چيزي را امضا كنيم كه به صلاح ملت فلسطين نباشد.
وي اظهار داشت، اگر توافقنامه به گونه اي باشد كه حماس و فتح و مصري ها بر روي آن توافق داشته باشند اين طرح قطعا روز 25اكتبر امضا خواهد شد.
اين در حالي است كه يك منبع آگاه فلسطيني تأكيد كرد، مصر با پذيرش هيئت حماس پيش از قبول امضاي سند آشتي ملي از سوي اين جنبش مخالفت كرده است. به گفته اين منبع در پي پاسخ حماس به دولت مصر در رابطه با تغييراتي كه در توافقنامه آشتي ملي به وجود آمده تنش بين حماس و قاهره افزايش يافته است. دولت مصر از جنبش حماس خواسته تا هر چه سريع تر اين توافقنامه را امضا كند. از سوي ديگر، محمود عباس رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين بدون اينكه به طور مشخص از طرف هاي بين المللي نامي ببرد اعتراف كرد كه برخي از طرف هاي بين المللي از وي خواسته اند تا از امضاي توافقنامه آشتي ملي و اجرايي شدن آن در فلسطين خودداري كند.
يك منبع آگاه فلسطيني نيز اظهار داشت، دولت آمريكا در نامه اي به تشكيلات خودگردان تهديد كرده كه در صورت امضاي هرگونه توافقي با حماس كمك هاي مالي خود را قطع مي كند.
در همين رابطه رئيس مركز پژوهش هاي فلسطين اظهار داشت، ابومازن مجري طرح هاي صهيونيست ها در منطقه است و به كمك آنها عليه ملت فلسطين توطئه چيني مي كند.
ساير رويدادها
¤دولت تركيه به رژيم صهيونيستي درباره دخالت اين رژيم در مناسبات اين كشور با كشورهاي جهان هشدار داد.
¤مؤسسه فلسطيني حفاظت از مقدسات هشدار داد كه رژيم صهيونيستي صدها ميليون دلار براي يهودي سازي شهر اشغالي قدس اختصاص داده است.
¤ وزير خارجه سابق اسرائيل و رهبر حزب كاديماي اين رژيم تأكيد كرد، تنها راه حفظ كشور يهودي اسرائيل تشكيل كشور فلسطين است.
¤بشاراسد رئيس جمهور سوريه در كنفرانس مطبوعاتي با همتاي فنلاندي خود بر لغو محاصره غزه تأكيد كرد.
¤ وزير خارجه آمريكا گزارشي مربوط به نتايج تلاش هاي ديپلماتيك واشنگتن براي از سرگيري مذاكرات صلح بين فلسطين و رژيم صهيونيستي را به اوباما تقديم كرد.
¤گروه هاي خشونت طلب صهيونيستي از حمله به مسجدالاقصي و اشغال آن خبر دادند.
¤برنده جايزه نوبل ادبيات در سال 2008 ميلادي گفت، بالاخره فلسطين از آن فلسطيني ها خواهد شد.

 



تظاهرات ضد اسرائيلي در غزه 11 هزار اسير فلسطيني را آزاد كنيد

مردم غزه روز گذشته با برپايي تظاهرات گسترده خواستار آزادي اسيران فلسطيني در بند رژيم صهيونيستي شدند، در حال حاضر بيش از 11 هزار اسير فلسطيني در زندان هاي اين رژيم در شرايط بسيار سختي به سر مي برند. اين در حالي است كه سران تل آويو براي آزادي گلعاد شاليت يك اسير اسرائيلي به تبليغات گسترده دست زده و مجامع بين المللي در تلاشند تا او را آزاد كنند ولي اين مجامع نسبت به آزادي 11 هزار اسير فلسطيني بي تفاوت هستند و اقدامي انجام نمي دهند.

 



68 كشته و 35 مجروح در سلسله ناآرامي هاي نظامي پاكستان

حملات انتحاري و درگيري ميان شبه نظاميان و نيروهاي دولتي در شهرهاي مختلف پاكستان، 68 كشته و دستكم 35 زخمي برجاي گذاشت.
به گزارش خبرگزاري ها، صبح ديروز شهر پيشاور واقع در شمال غرب پاكستان شاهد دو حمله انتحاري بود كه براساس نخستين گزارشات، 18 كشته و 12 زخمي برجاي گذاشت كه تعداد زيادي از آنان زنان و كودكان هستند. خبرگزاري فارس نيز به نقل از خبرنگار خود از پاكستان گزارش داد، بمبي در شهر «كامره» واقع در 50 كيلومتري غرب اسلام آباد، واقع در ايالت پنجاب منفجر شد كه دست كم 8 كشته و 12 زخمي برجاي گذاشت. اين حمله نيز توسط يك جوان موتورسوار و به شكل انتحاري مقابل يك پاسگاه نيروهاي امنيتي صورت گرفت. شهر كامره مركز هواپيماسازي پاكستان است.
در آخرين حملات ارتش پاكستان به مواضع طالبان در وزيرستان جنوبي نيز 24 شبه نظامي كشته و 11 تن مجروح شدند. در اين حملات از نيروي هوايي ارتش به طور گسترده اي استفاده شد.
منابع رسمي تعداد كشته هاي يك هفته درگيري ارتش و طالبان در وزيرستان جنوبي را 156 نفر اعلام كردند كه از اين تعداد، 18 نفر سرباز بودند. اين در حالي است كه چهارشنبه گذشته، تعداد كشته ها بيش از 200 تن نيز اعلام شده است.
ايرنا نيز گزارش داد، يك دستگاه اتوبوس حامل غيرنظاميان كه ديروز براي شركت در يك مراسم عروسي عازم بود، در منطقه قبايلي «مهمند» با يك مين ضدتانك برخورد كرد و منفجر شد. اين انفجار نيز 18 كشته برجاي گذاشت.

 



علامه فضل الله : آمريكا زير شعار دموكراسي ، خشونت را در منطقه ترويج مي دهد

مرجع عالي شيعيان در لبنان هشدار داد كه آمريكا در تلاش براي صدور بحران هاي خود به منطقه است.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از شبكه خبري المنار، علامه سيدمحمدحسين فضل الله در خطبه هاي نمازجمعه تاكيد كرد، آمريكا در منطقه در حال مكر و فريب است و تلاش مي كند زير پوشش شعار دموكراسي و صلح، هرج و مرج و خشونت را در منطقه ترويج دهد.
وي افزود، آمريكا در عراق، افغانستان و پاكستان شكست خورده و سعي مي كند بحران هاي خود را به مناطق ديگر صادر كند.
فضل الله با اشاره به اوضاع داخلي لبنان تاكيد كرد، لبناني كه بعد از گذشت چهار ماه در انتظار تشكيل دولت است از بازي امنيتي دشمن صهيونيستي در جنوب اين كشور غافل شده و بسياري از شخصيت هاي رسمي و غير رسمي نيز هيچ تحركي در برابر تجاوزات اسرائيل و فعاليت هاي جاسوسي آن انجام نمي دهند.
مرجع شيعيان لبنان نسبت به تجاوز گسترده رژيم صهيونيستي با سوءاستفاده از سرگرم شدن لبناني ها به مسائل داخلي هشدار داد.
وي خواستار تشكيل دولت وحدت ملي براي حمايت از استقلال لبنان شد و تاكيد كرد كه چيزي نمانده است كه لبناني ها حس استقلال خود را از دست بدهند.
«محمد رعد» رئيس فراكسيون حزب الله در مجلس لبنان نيز نسبت به توطئه رژيم صهيونيستي در حمله لبنان هشدار داد و گفت: مقاومت عليه رژيم صهيونيستي مخصوص يك گروه نيست و شامل همه اركان كشور مي شود.
وي تاكيد كرد، در چندين سال گذشته اخلاص و خدمات مقاومت در لبنان به همه ثابت شده و از اين رو نياز است همه لبناني ها از مقاومت در مقابل رژيم صهيونيستي حمايت كنند.
رعد گفت، در جنگ عليه دشمن صهيونيستي تنها بخش نظامي نبايد مورد توجه قرار بگيرد بلكه همه امكانات و اقدامات موسسات جامعه همگام با يكديگر بايد حركت كنند.
¤ ساير رويدادها
¤ در ديدار مقامات لبناني با وزير خارجه فرانسه بر ضرورت تسريع در تشكيل كابينه لبنان تاكيد شد.
¤ دبيركل سازمان ملل متحد اوضاع سياسي و امنيتي لبنان را شكننده توصيف كرد و نسبت به اين وضعيت هشدار داد.
¤ رئيس جمهور سوريه با تاكيد بر تمايل كشورش براي تقويت روابط با تمام كشورهاي منطقه، تسريع در تشكيل دولت جديد لبنان را يك ضرورت دانست.
¤ وزيرخارجه مصر در ديدار با هماهنگ كننده ويژه سازمان ملل در لبنان بر ضرورت و اهميت حاكميت لبنان و اجراي قطعنامه 1701 تاكيد كرد.

 



درگيري ها در پايتخت سومالي 20 كشته و 60 مجروح بر جاي گذاشت

منابع خبري از كشته و زخمي شدن 80 نفر در درگيري هاي سومالي در روزهاي اخير خبر دادند.
به گزارش «پرس تي وي»، در پي تبادل آتش ميان شبه نظاميان و نيروهاي نظامي اتحاديه افريقا در سومالي، دست كم 20 غير نظامي كشته و 60 تن ديگر زخمي شدند.
خشونت ها زماني در «موگاديشو» پايتخت سومالي در گرفت كه چندين خمپاره به سوي فرودگاه بين المللي موگاديشو شليك شد.
گزارش ها حاكي از آن است كه به «شيخ شريف احمد» رئيس جمهور سومالي كه در آستانه سفر به اوگاندا براي حضور در نشست سران آفريقا است آسيبي نرسيده است.
اين در حالي است كه كانون درگيري هاي شبه نظاميان و نيروهاي نظامي اتحاديه آفريقا، «بازار بكارا» و مناطق هولواداگ و هودان در موگاديشو بوده است.
درگيري ميان شبه نظاميان و نيروهاي اتحاديه آفريقا، در حالي روي مي دهد كه چندي پيش دفتر رئيس جمهور سومالي از اعزام نيروهاي تازه نفس اتحاديه افريقا به اين كشور خبر داده بود. گفته مي شود نيروهاي جديدي از كشورهاي اوگاندا، غنا، نيجريه، بروندي و جيبوتي، عازم موگاديشو شده اند.

 



با اعزام1000نظامي به يمن
رژيم سعودي رسما وارد جنگ عليه شيعيان صعده شد

منابع آگاه از مشاركت نيروهاي نظامي عربستان در سركوب شيعيان صعده در روزهاي اخير خبر دادند.
به گزارش فارس به نقل از شبكه خبري «العالم»، عربستان سعودي بيش از 1000نفر از نيروهاي نظامي خود را براي مشاركت در سركوب جنگجويان الحوثي در اختيار دولت يمن قرار داده است.
براساس اين گزارش، نيروهاي اعزامي عربستان، قرار است در جنگ با اعضاي جنبش الحوثي، از نيروهاي يمني پشتيباني كنند.
بر پايه اين گزارش، دولت عربستان روزانه پنج ميليون دلار كمك براي تقويت و حمايت از ارتش يمن در جنگ سه ماهه اين كشور به رژيم «علي عبدالله صالح» اختصاص داده است.اين در حالي است كه گزارش ها و خبرهاي متعددي از دخالت عربستان در سركوب جنبش الحوثي در ماههاي اخير در منابع خبري جهان منتشر شده است.
اين دخالت ها با روش هاي مختلف از جمله مشاركت هواپيماهاي عربستان در بمباران مناطق استقرار اعضاي جنبش الحوثي، درگيري هاي مستقيم در مناطق مرزي عربستان و يمن و كمك هاي لجستيكي به ارتش يمن صورت مي گيرد.
دفتر اطلاع رساني «عبدالملك الحوثي»، پيش از اين با صدور بيانيه اي اعلام كرد: براساس اطلاعات دريافت شده، شمار زيادي از واحدهاي نظامي ارتش عربستان به صورت بي سابقه اي از طريق مرزهاي جنوبي اين كشور از ناحيه «نجران» وارد خاك يمن شده اند.
يكي از رهبران جنبش الحوثي نيز گفت: جنگجويان الحوثي، تحركات نظاميان عربستان را به طور دقيق زير نظر دارند و با حساسيت فراوان، پيامدهاي آن را دنبال مي كنند.
دفتر اطلاع رساني جنبش الحوثي در بيانيه ديگري، اعلام كرده بود كه نيروهاي عربستاني مستقر در نزديكي «حصامه» با سلاح هاي سنگين بازاري را در اين روستا هدف قرار دادند.
در همين حال «سيف علي وشلي» سياستمدار كهنه كار يمني فاش كرد كه صهيونيست ها با همكاري عربستان قصد دارند تا با سيطره بر تنگه «باب المندب»، يمن را دچار تنگنا و در صورت امكان فروپاشي و چنددستگي كند.
«وشلي» اضافه كرد: براساس اطلاعات دقيق و شواهد تاريخي و ميداني، هم اكنون دولت عربستان مي كوشد، استان «حضرموت» را به شكل كامل از يمن جدا كند، تا يك مجراي نفتي به سوي درياي سرخ باز شود و از طريق آن تمام كشورهاي عربي صادركننده نفت و مشتريان آنها از تنگه هرمز بي نياز شوند.
اين سياستمدار كهنه كار يمني تاكيد كرد: دولت عربستان نيم قرن است كه شمار زيادي از شيوخ، علما، مسئولان نظامي و چهره هاي برجسته يمن را به مزدوري فرا مي خواند و اكنون نيز در اين كشور همه امور را به دست گرفته و چيزي به نام حكومت يمن مستقل وجود ندارد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14