(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه اول آبان 1388- شماره 19493
 

حديث دشت عشق
با توقف استقلال تهران، ذوب آهن و پيكان و شكست سپاهان همه براي پيروزي بازي كردند
اخبار كوتاه از فوتبال
صدرنشيني نفت آبادان، اولين شكست برق شيراز روز، روز نفتي ها بود
يزداني خرم با تكذيب انتخاب سرمربي نوجوانان و جوانان تيم ملي كشتي: شايعه است ، فعلا تصميمي نگرفته ايم
هفته سوم ليگ برتر بسكتبال مدعيان پيروز شدند
خواندني از ورزش ايران



حديث دشت عشق

از نوشته بسيجي شهيد «امين لركي»
پشت امام را خالي نكنيد
اي خداي مهربان! مرا بيامرز و اين جان ناقابل را از من قبول كن. از امت شهيدپرور ايران خواهش مي كنم كه پشت امام را خالي نكنند. امت اسلامي بايد بدانند اين انقلاب با خون شهداي زيادي بدست ما رسيده است از آنها مي خواهم اين بار سنگين را زمين نگذارند زيرا اگر اين مسئوليت سنگين بر زمين بماند انقلاب به وابستگي كشيده مي شود.
از هواداران سازمان هاي چپ و راست مي خواهم كمي فكر كنند كه در چه راهي قدم گذاشته اند. دانش آموز مجاهد شهيد «امين لركي»، سال 1344 در شهرستان هفتگل پا به عرصه وجود نهاد و در تاريخ 17/7/61 در جبهه شوش با خون پاكش صراط مستقيم انقلاب را ترسيم كرد. هيئت شهداي گمنام هفتگل

 



با توقف استقلال تهران، ذوب آهن و پيكان و شكست سپاهان همه براي پيروزي بازي كردند

تساوي در ديدارهاي استقلال تهران با صباي قم، پيكان قزوين با ذوب آهن و اولين شكست خانگي سپاهان باعث شد تا پيروزي با غلبه بر سايپا فاصله امتيازات خود را با تيم صدرنشين جدول به عدد چهار برساند.
پرونده بازيهاي هفته سيزدهم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي ايران طي روزهاي پنجشنبه و جمعه هفته گذشته در حالي بسته شد كه نخستين شكست خانگي سپاهان مقابل استيل آذين رقم خورد.
در روز اول از ديدارهاي هفته سيزدهم كه با برگزاري پنج ديدار پيگيري شد تيم سپاهان كه تا قبل از بازيهاي اين هفته در خانه شكست نخورده بود در مصاف با استيلي غافلگير شد و با شكست يك بر صفر از زمين بازي خارج شد. تيم سپاهان هر چند كه در اين ديدار نزديك به 10موقعيت گلزني بدست آورد اما دفاع لايه اي و منطقي شاگردان استيل آذين و درخشش دروازه بان اين تيم حميد نشاط جو در نيمه دوم باعث شد تا سپاهان با دست خالي ميدان را ترك كند.
راه آهن در ادامه فراز و نشيب هاي خود پس از پيروزي در خانه ذوب آهن كه هفته گذشته بدست آمد اين هفته در تهران مقابل تيم شاهين بوشهر تن به شكست دو بر يك داد تا جمع امتيازات تيم شاهين در جدول رده بندي با رسيدن به عدد12 دو رقمي شود.
تيم تراكتور سازي همچون ساير ديدارهاي خانگي خود در تبريز شكست ناپذير نشان داد و توانست با حمايت همه جانبه تماشاگرانش گل زيباي كاپيتان خود يعني محمد نصرتي به سه امتياز با ارزش دست پيدا كند. تراكتورسازان چنانچه مشكل گلزني خود را حل كنند مي توانند خيلي راحت تر و با گل هاي بيشتر به پيروزي برسند.
تيم ملوان كه چند هفته اي است پس از قهر و آشتي احمدزاده نتايج مطلوبي كسب كرده اين هفته در انزلي موفق شد تيم مس كرمان را با نتيجه دو بر يك با شكست بدرقه كند تا مشخص شود تيم پرويز مظلومي در اين فصل با روزهاي اوج خود و سال گذشته فاصله زيادي دارد.
تيم پيروزي كه باز هم با تركيب متفاوت به ديدار سايپا رفته بود و در روزي كه كرانچار به خاطر كسب نتايج ضعيف خطر اخراج را احساس مي كرد با دو گل از سد تيم سايپا گذشت تا اوضاع اين تيم تا حدودي آرام شود. بازي زيباي سرخپوشان در اين ديدار باعث شد تا محمد مايلي كهن هم در پايان بازي به تمجيد از تركيب هماهنگ و بازي زيباي حريف بپردازد.
بازيهاي روز دوم هفته سيزدهم با تساوي دو تيم بالانشين جدول يعني پيكان و ذوب آهن در روز جمعه آغاز شد. پيكان قزوين كه در خانه پذيراي تيم ذوب آهن بود مقابل اين تيم با تساوي يك بر يك متوقف شد تا اين نتيجه بيش از همه به سود تيم هاي استيل آذين و پيروزي تهران تمام شود.
دربي اهواز نيز همانند دربي هاي تهران و اصفهان با نتيجه تساوي به پايان رسيد. در اين ديدار كه با استقبال زيادي از مردم اهواز روبرو نشده بود تيم فولاد خوزستان تا آستانه اولين پيروزي در ليگ نهم هم پيش رفت اما شوت از راه دور معقولي بازيكن استقلال اهواز در ثانيه هاي پاياني وقت اضافه مجيد جلالي و شاگردانش را در رسيدن به اولين سه امتياز ناكام گذاشت.
تيم مقاومت سپاسي شيراز هم سرانجام پس از چند تساوي پياپي و ناكامي طعم پيروزي را در ديدار خانگي مقابل پاس همدان چشيد و با يك گل حريف خود را از پيش رو برداشت. در اين ديدار شاگردان مهابادي در دقيقه 22 يك ضربه پنالتي را توسط سيامك كوهنورد از دست دادند.
در آخرين ديدار كه بين تيم هاي استقلال تهران و صباي قم برگزار شد دو تيم در شرايطي به تساوي يك بر يك رضايت دادند كه تصميمات داوري كانون توجه مربيان و بازيكنان دو تيم و تماشاگران حاضر در ورزشگاه بود. نيمه اول اين ديدار در حالي با برتري يك بر صفر صباي قم به پايان رسيد كه قضاوت عليرضا فغاني مورد اعتراض مرفاوي و ضيايي قرار گرفت. در اين بين محمدحسين ضيايي سرمربي صبا در دقيقه 41 و فرهاد مجيدي به علت دريافت دو كارت زرد پياپي در دقيقه 45 با حكم اخراج از سوي داور روبرو شدند. در نيمه دوم استقلال عملكرد بهتري داشت و مي توانست با يك بازيكن كمتر حريف را شكست دهد اما آرش برهاني تنها يكبار از موقعيت گلزني خود استفاده كرد تا اين ديدار با تساوي يك بر يك به پايان برسد. برهاني بهترين گلزن استقلال در اين فصل دو موقعيت صددرصد گلزني را در نيمه دوم از دست داد.
نتايج كامل ديدارهاي هفته سيزدهم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور به اين شرح است:
¤ سپاهان اصفهان صفر - استيل آذين تهران يك
گل: امير شاپورزاده (50)
اخراج: ابراهيم توره (86) از سپاهان - علي كريمي (5+90) از استيل آذين
¤ تراكتورسازي تبريز يك - ابومسلم خراسان صفر
گل: محمد نصرتي (82)
اخراج: علي حقدوست (81) از ابومسلم
¤ راه آهن شهرري يك - شاهين بوشهر 2
گل ها: ايمان حيدري (45) براي راه آهن - ايوان پتروويچ (17) و بهادر عبدي (87) براي شاهين
¤ ملوان انزلي 2 - مس كرمان 1
گل ها: آدريانو آلوز (62) و جلال رافخايي (69) براي ملوان - مهدي رجب زاده (29) براي مس
¤ مقاومت سپاسي شيراز 1 - پاس همدان صفر
گل: بهنام افشه (82)
¤ پيكان قزوين 1 - ذوب آهن اصفهان 1
گل ها: ايمان رزاقي راد (17) براي پيكان - سيدمحمد حسيني (70) براي ذوب آهن
¤ استقلال اهواز 1 - فولاد خوزستان 1
گل ها: بختيار رحماني (38) براي فولاد - رضا معقولي (4+90) براي استقلال اهواز
اخراج: عبدالله توحيدي مهر (89) از استقلال اهواز
¤ پيروزي تهران 2 - سايپا كرج صفر
گل ها: مجتبي زارعي (12) و وسلي برازيليا (32)
¤ استقلال تهران1- صباي قم 1
گل ها: آرش برهاني (54) براي استقلال- محمد نوري (5) براي صبا

 



اخبار كوتاه از فوتبال

هزينه يك ميليارد و 600ميليون توماني
براي دو بازيكن برزيلي پيروزي!
سرپرست باشگاه پيروزي با اشاره به مشكلاتي كه اين باشگاه براي پرداخت بدهي هاي برخي بازيكنان و مربيان دارد گفت: طبق قراردادي كه در باشگاه موجود است، دو بازيكن برزيلي اين فصل پيروزي بايد مبلغ يك ميليارد و 600ميليون تومان دريافت كنند.
حبيب كاشاني كه پس از برتري 2 بر صفر پيروزي برابر سايپا با خبرنگاران گفتگو مي كرد ضمن بيان اين مطلب افزود: براساس اسناد و قراردادي كه در باشگاه پيروزي موجود است، دو بازيكن برزيلي اين فصل براي دو سال حضور در پيروزي يك ميليون و 600هزار دلار دريافت خواهند كرد. البته اين يك تصميم مديريتي است كه آقاي عباس انصاري فرد اقدام به آن كرده اند.
وي ادامه داد: متاسفانه ما در باشگاه پيروزي با بدهي هاي زيادي مواجه هستيم كه هر روز بر تعدادشان نيز افزوده مي شود. اميدواريم بتوانيم در آينده اي نزديك با برنامه ريزي و تامين منابع بخشي از بدهي هاي گذشته را تسويه كنيم تا از اين حيث پرسپوليس دچار مشكلات بيشتري نشود.
سرپرست باشگاه پيروزي در مورد احتمال جذب علي كريمي و عليرضا نيكبخت واحدي در نيم فصل گفت: براساس قوانين در صورتي كه ما بتوانيم در فهرست خود جاي خالي ايجاد كنيم مي توانيم اين دو بازيكن را در اختيار بگيريم. با توجه به اينكه برخي بازيكنان ما درخواست هايي از تيم هاي ديگر دارند تلاش مي كنيم كه شرايط را به گونه اي فراهم كنيم كه از وجود كريمي و نيكبخت نيز استفاده كنيم. كاشاني ادامه داد: ما درخواست مكتوب خود براي جذب علي كريمي را از باشگاه استيل آذين ارائه كرده ايم و بايد ببينيم در آينده چه اتفاقي روي خواهد داد.
واعظي آشتياني:
نگران انتخاب مديرعامل جديد استقلال هستم
قائم مقام سازمان تربيت بدني گفت: فردي بايد به سمت مديرعامل استقلال انتخاب شود كه سياست هاي روبه جلوي باشگاه را دنبال كند.
اميررضا واعظي آشتياني گفت: من بارها گفته ام كه به قانون احترام مي گذارم و قانون را بايد رعايت كنيم، اگر ما قانون را رعايت نكنيم طبيعتا براي مردم ايجاد نگراني مي كند.
مديرعامل باشگاه استقلال گفت: راهكارهاي قانوني براي مديران دوشغله وجود دارد و در نهايت يك مدير دوشغله مي تواند تا چهارماه به عنوان سرپرست بخش خود را اداره كند تا هيات مديره در اين فرصت بتواند فردي را به عنوان جايگزين انتخاب كند.
آشتياني در پاسخ به اين پرسش درباره نگراني هايش در زمينه انتخاب مديرعامل جديدي كه بتواند سياست هاي باشگاه استقلال را ادامه دهد، اظهار داشت: اين نگراني من نيست، نگراني هيات مديره است و طبيعي است از آنجا كه من نيز عضو هيات مديره هستم نگران اين وضع باشم كه فردي بايد انتخاب شود كه سياست هاي رو به جلوي استقلال را دنبال كند.
ساعت بازي ايران و اردن تغيير كرد
در پي درخواست افشين قطبي و رايزني بين المللي فدراسيون فوتبال و موافقت فدراسيون فوتبال اردن و كنفدراسيون فوتبال آسيا ساعت بازي ايران و اردن تغيير كرد. افشين قطبي به منظور حضور بيشتر تماشاگران در بازي ايران و اردن از فدراسيون فوتبال خواست تا با انجام رايزني، مقامات كنفدراسيون فوتبال آسيا و فدراسيون فوتبال اردن را مجاب به تغيير ساعت بازي ايران و اردن از ساعت 15 به 18 كند كه پس از اين درخواست فدراسيون فوتبال توانست نظر موافق AFC و فدراسيون فوتبال اردن را جلب كند تا بازي بيست و سوم آبان در ساعت 18 و زير نور ورزشگاه آزادي برگزار شود. در همين راستا بازي ايران و ايسلند هم از ساعت 15 به ساعت 18 تغيير داده شد.
گام بلند الاتحاد به فينال ليگ قهرمانان آسيا
تيم هاي الاتحاد عربستان و پوهانگ استيلرز كره جنوبي ديدارهاي دور رفت از مرحله نيمه نهايي ليگ قهرمانان آسيا را با پيروزي پشت سرگذاشتند.
الاتحاد عربستان چهارشنبه در بازي رفت نيمه نهايي ليگ قهرمانان آسيا ناگويا گرامپوس ژاپن را در هم كوبيد و 6-2 به پيروزي رسيد.
الاتحاد كه دوبار به قهرماني ليگ قهرمانان آسيا رسيده است با گل هاي احمد حديد 25، محمد نور 66، 76 و 1+90، لوچيانو لگويزامون 83 (پنالتي) و آمين چرميتي در دقيقه 3+90 دروازه ناگويا را فرو ريخت. ناگويا در دقيقه 6 بازي آكيرا تاكيوچي را با گرفتن كارت قرمز از دست داد و 10نفره شد. در ديگر بازي مرحله رفت نيمه نهايي پوهانگ استيلرز كره جنوبي دو بر صفر ام صلال قطر را شكست داد. ديدارهاي دور برگشت اين مرحله چهارشنبه هفته جاري برگزار خواهد شد. همچنين ديدار فينال ليگ به قهرمانان آسيا روز 16 آبان در ورزشگاه ملي توكيو ژاپن انجام مي شود.

 



صدرنشيني نفت آبادان، اولين شكست برق شيراز روز، روز نفتي ها بود

هفته سوم رقابتهاي فوتبال ليگ دسته اول با سومين برد پياپي صنعت نفت آبادان، اولين شكست برق شيراز و توقف داماش گيلان پيگيري شد.
هفته سوم مسابقات ليگ دسته اول در شرايطي با برگزاري 13 ديدار در شهرهاي مختلف كشور به پايان رسيد كه در گروه اول تيم صنعت نفت آبادان موفق شد با يك گل از سد شموشك بگذرد و با 9 امتياز در صدر جدول گروه اول قرار گيرد.
در گروه دوم تيم داماش گيلان در سيرجان مقابل تيم گل گهر با تساوي يك - يك متوقف شد، برق شيراز اولين شكست خود را در اين فصل در مصاف با تيم صنعت مهركام پارس متحمل شد و تيم نفت تهران در لرستان دست به كار بزرگي زد و دومين شكست خانگي كوثر را برابر 15 هزار تماشاگر خرم آبادي رقم زد.
نتايج كامل ديدارهاي هفته سوم مسابقات فوتبال ليگ دسته اول باشگاه هاي كشور به شرح زير است:
گروه اول:
¤ مس رفسنجان 1 - پيام مخابرات شيراز 1
گل ها: ميلاد داودي (32) براي مس- كاظم حيات منش (49) براي پيام
¤ سپاهان نوين اصفهان 1 - اتكا گرگان 2
گل ها: مصطفي شجاعي (45) براي سپاهان نوين - محمد ويزياري (41) و قاسم اكبري (61) براي اتكا
¤ پيام مشهد - تربيت يزد
- اين بازي به علت تعليق باشگاه پيام برگزار نشد.
¤كاوه تهران صفر - شاهين اهواز صفر
¤ ايرانجوان بوشهر 1 - شهرداري بندرعباس 1
گل ها: داود دشت پوري (76) براي ايرانجوان - صمد اكبري (30) براي شهرداري
¤ صنعت نفت آبادان يك - شموشك نوشهر صفر
گل: حجت چهارمحالي (48)
¤ شهرداري تبريز 2 - داماش لرستان 2
گل ها: علي كريمي (7) و سهراب انتظاري (28) براي شهرداري - محمد صادق طاهري (78و 71) براي داماش
گروه دوم:
¤ شيرين فراز كرمانشاه 1 - شن سا اراك 1
¤ كوثر لرستان صفر - نفت تهران 1
گل: مهدي محمدزاده (20)
پنالتي از دست رفته: رسول ستارپور (90) براي كوثر
¤ مهركام پارس تهران 1 - برق شيراز صفر
گل: عليرضا طي نيا (60 - پنالتي)
¤ گل گهر سيرجان 1 - داماش گيلان 1
گل ها: محمد حريزاوي (2+90) براي گل گهر - علي اميري (45) براي داماش
¤ آلومينيوم هرمزگان 1 - مس سرچشمه 1
گل ها: هادي دهقاني (4) براي آلومينيوم - مهدي قدوسي: (42) براي مس
¤ پتروشيمي تبريز 1 - نساجي مازندران 1
گل ها: احمد تقي پور (60) براي پتروشيمي - بدراجاكيته (37) براي نساجي
¤ فولاد نوين اهواز 1 - فولادگستر تبريز 1
گل ها: محمد سرافراز (78) براي فولاد نوين- مانگا (76) براي فولادگستر

 



يزداني خرم با تكذيب انتخاب سرمربي نوجوانان و جوانان تيم ملي كشتي: شايعه است ، فعلا تصميمي نگرفته ايم

رئيس فدراسيون كشتي گفت: هنوز هيچ تصميمي در خصوص انتخاب سرمربي تيم ملي جوانان و نوجوانان نگرفته ايم.
محمدرضا يزداني خرم در حاشيه رقابت هاي قهرماني كشتي آزاد جوانان ايران در مشهد در جمع خبرنگاران افزود: ذكر نام افراد مختلف در رسانه ها و محافل ديگر براي سرمربي گري تيم هاي ملي جوانان و نوجوانان شايعه است و هنوز هيچ تصميمي در اين خصوص نگرفته ايم. وي ادامه داد: سعي ما آن است كه از افراد تحصيل كرده براي سرمربيگري اين تيم ها استفاده كنيم و به همين منظور در حال مطالعه روي افراد مختلف هستيم.
يزداني خرم خاطرنشان كرد: بايد از نسل جوان تحصيل كرده استفاده كرد، مربيان پيشكسوت هم نبايد ناراحت شوند و بهتر است آرام آرام جاي خود را به جوانترها بدهند. وي افزود: سياست فدراسيون در راستاي توسعه و تقويت ورزش كشتي در سطح كشور اين است كه مرتب مربيان را جابه جا كند تا تمام تيم ها بتوانند از تجربه آنها استفاده كنند.

 



هفته سوم ليگ برتر بسكتبال مدعيان پيروز شدند

سومين هفته از رقابت هاي بسكتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور با شكست پتروشيمي، پيروزي مهرام، ذوب آهن اصفهان و شهرداري گرگان به پايان رسيد.
در اين هفته از رقابت ها تيم مهرام با 30 اختلاف امتياز در خانه تيم هيئت بسكتبال شهركرد به برتري دست يافت تا با سومين پيروزي متوالي آماده ديدار هفته آينده مقابل دانشگاه آزاد شود. شاگردان شيرازي اسدالله كبير نيز در اصفهان نتوانستند از پس قدرت تيم ميزبان خود برآيند تا ذوب آهن نيز ديگر مدعي پيروزي اين هفته از رقابت ها لقب بگيرد.
اين در حالي است كه تيم پتروشيمي كه تا پيش از اين ديدارهاي هفته سوم صدرنشين جدول رده بندي بود در اولين ديدار خارج از خانه خود و در قزوين نتيجه را به صبامهر واگذار كرد. ضمن اينكه تيم شهرداري گرگان نيز موفق شد مقابل پاسارگاد شيراز صاحب برتري شود.
همچنين در چارچوب اين هفته از رقابت ها عصر چهارشنبه هفته گذشته تيم دانشگاه آزاد در تالار بسكتبال مجموعه ورزشي آزادي با نتيجه 86 بر 77 موفق به شكست تيم توزين الكترونيك شد.
نتايج به دست آمده در ديدارهاي هفته سوم رقابت هاي بسكتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور كه عصر پنجشنبه برگزار شد، به اين شرح است:
¤ هيئت بسكتبال شهر كرد 75 - مهرام تهران 105
¤ صبامهر قزوين 63 - پتروشيمي بندر امام 60
¤ ذوب آهن اصفهان 97 - لوله a.s شيراز 77
¤ پاسارگاد شيراز 71 - شهرداري گرگان 97

 



خواندني از ورزش ايران

¤ مسابقات واليبال نوجوانان پسر آسيا ارديبهشت سال آينده در ايران برگزار مي شود. كميته مسابقات فدراسيون جهاني واليبال (FIVB) در لوزان سوئيس تشكيل جلسه داد و در اين اجلاس زمان مسابقات آسيايي در سال 2010 در كشورهاي مختلف آسيا اعلام شد. بدين ترتيب مسابقات واليبال نوجوانان پسر آسيا 24 ارديبهشت 89، مسابقات واليبال قهرماني هشت تيم برتر آسيا در شهريور - مهر 89 و مسابقات واليبال ساحلي آسيا (كيش) در ارديبهشت يا خرداد 89 برگزار خواهد شد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14