(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 10 آبان 1388- شماره 19500
 

افزايش 8 درصدي كشف اسناد جعلي
معاون اول قوه قضاييه: غرب با تمام ادعاهايش ضايع كننده حقوق زنان است
مديرعامل هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران: سفرهاي حجاج امسال 40 درصد كاهش يافت
دادستان كل كشور بر كنترل و مراقبت همه جانبه از محيط زندان ها تاكيد كرد
حوادث كوتاه از كشور
بارش پراكنده باران در تهران ادامه دارد
2مامور ناجا به اتهام قتل عمد و آمريت در آن مجرم شناخته شدند
جذب 1800 نيروي انساني در 6 ماهه اول سال
نخجواني خبر داد ورود 22 فروند هواپيما به ناوگان مسافربري كشور
با اقدام ابتكاري شهرداري منطقه 6 تك تيراندازها موش هاي شهر را شكار مي كنند
ساخت نخستين پل هوايي ويژه دوچرخه در آزاد راه آزادگان
به مدت يك ماه تونل كندوان شب ها مسدود است
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي:ستاد فوريت بهداشت محيط تمام وقت پاسخگوي مردم است
دندانپزشكان از همكاري با لابراتوارهاي غيرمجاز منع شدند
بيمارستان ميرزاكوچك خان به زنان تغيير نام يافت
شكايت جوانان عربستاني از العربيه



افزايش 8 درصدي كشف اسناد جعلي

رئيس پليس گذرنامه ناجا از رشد 8 درصدي كشف اسناد جعلي در هفت ماه گذشته نسبت به مدت مشابه خبر داد.
سرهنگ «محمود صادقي» در گفت وگو با ايرنا افزود: اين افزايش كشف به واسطه آموزش هاي ارائه شده به ماموران ناجا و ارتباط الكترونيكي با سازمان نظام وظيفه و ثبت احوال بدست آمده است.
وي در ادامه گفت: ارتباط با ثبت احوال و نظام وظيفه از طريق سيستم الكترونيكي موجب شده تا جاعلان و سوءاستفاده گران به اهداف خود نرسند.
رئيس پليس گذرنامه در مورد زمان اجرايي شدن گذرنامه الكترونيكي گفت: براي اجرايي شدن گذرنامه الكترونيكي نياز به سيستم هاي مربوطه و تجهيزات لازم هستيم.وي افزود: در صورت تامين تجهيزات از سال آينده گذرنامه الكترونيكي جايگزين گذرنامه هاي فعلي خواهد شد.

 



معاون اول قوه قضاييه: غرب با تمام ادعاهايش ضايع كننده حقوق زنان است

معاون اول قوه قضاييه، با اشاره به اينكه 500 زن در شغل قضاوت به كار قضايي و سمت هاي مختلف مشغول به خدمت هستند، گفت: غرب با تمام ادعاهايش ضايع كننده حقوق زنان است و آنها را به ابزاري براي تامين منافعش تبديل كرده است.
به گزارش ايسنا، حجت الاسلام سيدابراهيم رئيسي، در نشست تخصصي حقوق زنان و كودكان در فرآيند عدالت قضايي اظهار داشت: عدالت معنا و مفهم هستي شناسي دارد كه همان تعريف قديمي است كه هرچيز در جاي خود قرار گرفتن است و يك تعريف ديگر در حوزه بايدها و نبايدها دارد يعني اينكه هرچيز بايد حقش را ادا كرد. اگر حقش هر چيزي ادا شود، عدالت است.
رئيسي با اشاره به اينكه در قرآن كريم الگوهايي از زنان و مردان بزرگ وجود دارد، گفت: ما مدعي هستيم حق زنان در فرهنگ غرب تضييع شده است. ديدگاه ما به زنان غني است و نگاه خردمندانه در رابطه با عدالت، حقوق و ميدان دادن به زنان وجود دارد در حالي كه در غرب استعدادهاي زنان را هدر مي دهند.
معاون اول قوه قضاييه، در ادامه به اقدامات قوه قضاييه در اصلاح برخي مواد قانوني در جهت احقاق حقوق زنان و تحكيم نظام خانواده اشاره كرد و افزود: در دستگاه قضايي توجه شده كه در دادگاه خانواده يكي از اعضاي دادگاه از بانوان باشد و حضور مشاور زن در دادگاه الزامي شده و در داوري و شوراي حل اختلاف به ويژه بخش صلح و سازش حضور بانوان بسيار چشمگير بوده است.
رئيسي در ادامه به بازديدش از مجتمع خانواده اشاره كرد و گفت: اقدامات جدي در رابطه با بهداشت قضايي بايد صورت بگيرد كه پرونده ها كمتر در دستگاه قضايي مطرح شود.
وي نقش زنان در شوراي حل اختلاف، دادگاه خانواده و دادگاه مدني را بسيار مهم و حساس خواند و گفت: در حال حاضر 500 نفر از بانوان در دستگاه قضايي در شغل قضاوت به كار قضايي و سمت هاي مختلف مشغول هستند و هيچ مانعي براي رشد بانوان وجود ندارد. اين رشد به ميزان استعداد و وقتي كه مي گذارند بستگي دارد.
معاون اول قوه قضاييه، با اشاره به اينكه مشاغل قضايي با توجه به نياز قوه و توانايي افراد تامين مي شود از مجلس خواهش كرد در تصويب لايحه حمايت از خانواده كه كارهايي در قوه قضاييه بر روي آن صورت گرفته تسريع شود تا شايد بتواند به برخي ابهامات پاسخ دهد.
به گزارش ايسنا، خانم مدني مستشار دادگاه تجديدنظر نيز گفت: برخي قوانين تصويبي از جمله شراكت زنان در اموال مردان، اجرت المثل و... توسط قضات مرد در دادگاه تجديدنظر اجرا نمي شود و بدون توجه به اين قانون ها حكم صادر مي كنند.
رئيسي در پاسخ گفت: وقتي قانوني تصويب مي شود بايد اجرا شود و طبق حكمي كه مقام معظم رهبري و آيت الله لاريجاني صادر كرده اند احكام بايد اتقان داشته باشند و قضات در فرآيند دادرسي در هر مرحله اي بايد در صدور حكم به قانون توجه كنند. قاضي موظف است در چارچوب قانون عمل كند و از هر چيزي يا كسي جز اقتضاي قانون و خدا و به دور از هرگونه نفوذپذيري حكم صادر كند.
رئيسي ادامه داد: قاضي حق ندارد تحت نفوذ كسي حتي نفوذ خودش حكم صادر كند. قضات در دادگاه تجديدنظر موظف به اجراي قانون هستند و حق ندارند نسبت به قانون بي توجه باشند.
بيش از 50 حكم در پرونده مربوط به اغتشاشگران صادر شده است
معاون اول قوه قضاييه، گفت: بيش از 50 حكم براي پرونده افراد دستگير شده پس از انتخابات صادر شده است.
به گزارش خبرگزاري ها، حجت الاسلام والمسلمين سيدابراهيم رئيسي در حاشيه نشست تخصصي حقوق زنان و كودكان در فرآيند عدالت قضايي در پاسخ به سئوال خبرنگاري در خصوص اينكه سخنان اخير مقام معظم رهبري مبني بر اينكه زير سئوال بردن انتخابات جرم بزرگي است و برخي در اين باره معتقدند كه اين سخنان براي قوه قضائيه تكليفي ايجاد مي كند نظر شما چيست، گفت: آنچه مقام معظم رهبري فرمودند در ارتباط با مسائل پس از انتخابات بود، حقيقتا آنهايي كه القاي تقلب، تشويش اذهان عمومي و ايجاد ناامني و اغتشاش در جامعه كردند بدون ترديد جرم بزرگي مرتكب شده اند و بايد پاسخگوي آنچه كه مرتكب شده اند باشند.
وي گفت: تاكنون پرونده مربوط به اغتشاشگران و كساني كه ايجاد ناامني كرده اند تحويل دستگاه قضايي شده، موضوع در مورد آنها مورد رسيدگي قرار گرفته و در حال حاضر نيز پرونده اغتشاشگران و ايجادكنندگان ناامني در اختيار دادگاه است و در مورد برخي از آنها در دادگاه بدوي حكم صادر شده است.
معاون اول رئيس قوه قضاييه، افزود: تاكنون بيش از 50 مورد حكم نسبت به پرونده مربوط به اغتشاشگران در دادگاه بدوي صادر شده است كه طبيعتا دادرسي مراحل ديگري دارد و علاوه بر اينكه در دادسرا و دادگاه پرونده رسيدگي و حكم صادر شده براي برخي از اين پرونده ها درخواست تجديدنظر خواهي شده كه بايد پرونده ها به دادگاه تجديدنظر برود و مطرح شود و در مورد بقيه هم تاكيد به تسريع در رسيدگي شده و محور همه در دادرسي قانون است و تاكيد شده است كه در دادسرا، دادگاه يا دادگاه تجديدنظر محور قانون باشد و حتما براساس قانون اعلام نظر خواهد شد.
اغتشاشگران بايد بدانند ايجاد ناامني
هزينه سنگيني دارد
معاون اول قوه قضاييه در كرمان در جمع خبرنگاران با تاكيد بر اينكه ابعاد فتنه پس از انتخابات بايد براي مردم تبيين شود، اظهار داشت: اغتشاشگران بدانند كه ايجاد ناامني هزينه سنگيني دارد.

 



مديرعامل هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران: سفرهاي حجاج امسال 40 درصد كاهش يافت

مديرعامل هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران گفت: به علت شيوع بيماري آنفلوانزا 40 درصد از سفرهاي حجاج امسال كاهش يافته است.
به گزارش فارس فرهاد پرورش در حاشيه برگزاري چهارمين همايش دست اندركاران حج در «هما» در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با برنامه ريزي كه با سازمان حج و زيارت شده است، امسال 64 هزار زائر براي زيارت خانه خدا منتقل مي شوند.
وي با اشاره به اينكه از اين 64 هزار نفر 32 هزار نفر توسط هواپيمايي جمهوري اسلامي و 32 هزار نفر توسط هواپيمايي سعودي منتقل خواهند شد، افزود: هواپيمايي جمهوري اسلامي براي انتقال حجاج 100 پرواز از 9 شهر ايران انجام خواهد داد. ضمن آنكه از اين تعداد 70 درصد مدينه اول و 30 درصد مدينه دوم هستند.
پرورش تصريح كرد: كليه برنامه ها براي اجراي بهتر انتقال زائران با سازمان حج و زيارت با سازمان هاي مربوطه انجام شده است و اميدواريم امسال بتوانيم گام بلندي را در زمينه جابجايي حجاج برداريم.
مديرعامل هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران افزود: اولين پرواز امشب راس ساعت 20 و 30 دقيقه از فرودگاه مهرآباد انجام خواهد شد.
وي با اشاره به اينكه نخستين پرواز حجاج توسط هواپيمايي 747 انجام خواهد شد، ادامه داد: هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران براي اينكه انتقال مسافران سريع تر انجام شود، از هواپيمايي 747 و ايرباس استفاده خواهد كرد.
پرورش اظهار داشت: با توجه به اينكه برخي فرودگاه هاي داخل كشور ظرفيت پذيرش هواپيماي 747 را ندارند طبيعتا از هواپيمايي ايرباس استفاده مي كنند.
مديرعامل هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران «هما» با بيان اينكه اين سازمان برخي از زائران خارجي را نيز جابجا مي كند، افزود: هم اكنون 5 هزار و 200 نفر از زائران تايلند و يك هزار و 200 زائر ميانماري از طريق ايران انتقال خواهند يافت.
وي اظهار اميدواري كرد كه تاخيرها با توجه به كاهش زائران نسبت به سال گذشته كمتر شود ضمن آنكه، با توجه به برنامه ريزي انجام شده برگشت زائران در 12 روز انجام خواهد شد.
پرورش با اشاره به انجام تعهدات در فرودگاه جده تصريح كرد: احتمالا در خصوص برگشت زائران تغييراتي جزئي در برنامه خواهيم داشت.
مديرعامل هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران «هما» در پايان در خصوص خريد هواپيماهاي جديد اظهار داشت: از 2 سال گذشته 10 فروند هواپيماي ايرباس و بوئينگ وارد ناوگان حمل ونقل شده اند البته 3 فروند از اين 10فروند در آينده نزديك به ناوگان هوايي هما مي پيوندد.

 



دادستان كل كشور بر كنترل و مراقبت همه جانبه از محيط زندان ها تاكيد كرد

دادستان كل كشور طي نامه اي خطاب به رئيس سازمان زندانها و اقدامات تاميني- تربيتي با اشاره به گزارش هاي واصله، بر ضرورت تلاش مضاعف جهت صيانت از محيط زندانها و اعمال كنترل و نظارت همه جانبه از طريق تجهيز زندانها به دوربين هاي مداربسته كه امكان نظارت بيشتر بر زندانها را فراهم مي سازند، تاكيد كرد.
به گزارش ايسنا، حجت الاسلام والمسلمين محسني اژه اي پاسخگويي سياست هاي متادون درماني و درمان زندانيان معتاد را منوط به تلاش در جهت صيانت و مراقبت از محيط زندانها دانست و تاكيد كرد: با استفاده از كليه ابزارهاي ممكن و تجربيات كشورهاي ديگر كه در اين زمينه موفقيت هايي كسب كرده اند، ترتيبي اتخاذ شود كه كنترل و مراقبت لازم نسبت به ورودي و خروجي به زندانها به طور جدي اعمال شود و با شناسايي و معرفي كليه مجرمين و متخلفين مربوط به مراجع قضايي با عوامل خاطي براساس ماده 12 قانون اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر برخورد قاطع صورت پذيرد.

 



حوادث كوتاه از كشور

زنداني شدن قماربازان
تبريز - خبرنگار كيهان: 10 قمارباز حين قمار بازي در منزلي در آذرشهر دستگير و هفت تن از عاملان اصلي روانه زندان شدند. از اين افراد مقادير زيادي پول و چك، ترياك، كريستال و آلات قمار كشف شد.
راننده بي احتياط
¤ راننده پيكان وانت به نام علي اصغر به هنگام تعويض لاستيك در هواي تاريك و باراني در آزادراه تبريز بر اثر برخورد سواري هيوندا با وي جان خود را از دست داد. جسد اين راننده 46 ساله از زير خودرو بيرون كشيده شد.
رد پيشنهاد رشوه
¤ مسافر تركيه به نام ب - ر اهل و ساكن تهران پس از دستگيري توسط پليس به اتهام حمل ماده مخدر شيشه پيشنهاد پرداخت رشوه 500 دلاري به ماموران براي فرار از مجازات را داد كه پليس از قبول آن خودداري كرد.
2 كشته سانحه رانندگي
آمل - خبرگزاري فارس: يك دستگاه خودرو سمند به علت تجاوز به چپ راننده خودرو نيسان از مسير منحرف و واژگون شد. در اثر اين حادثه كه در نزديكي منطقه پنجاب در فاصله حدود 60 كيلومتري شهر آمل روي داد باعث كشته شدن راننده و سرنشين خودرو سمند شد. راننده نيسان و سرنشين ديگر سمند نيز مصدوم شدند كه حال عمومي سرنشين سمند وخيم گزارش شده است.
كشف حشيش از مسافر زن
بيرجند - خبرگزاري فارس: پليس بيرجند در حين كنترل خودروهاي عبوري مسافري كه از زاهدان به مقصد بيرجند در حركت بود به يك مسافر زن مشكوك شدند و در بازرسي از وسايل وي مقدار 5 كيلو و 100 گرم حشيش كشف كردند. همچنين در بازرسي از وسايل دو مسافر ديگر در اين شهر يك كيلو و 200 گرم حشيش به دست آوردند.

 



بارش پراكنده باران در تهران ادامه دارد

سازمان هواشناسي وضعيت هواي استان تهران را نيمه ابري در پاره اي از نقاط ابري همراه با بارش باران، وزش باد و رعد و برق پيش بيني كرد.
براساس اعلام سازمان هواشناسي كشور بررسي نقشه هاي پيش يابي و آينده نگري نشان دهنده آن است كه تا سه شنبه با عبور متوالي امواج كوتاه ناشي از سامانه بارشي شرق درياي مديترانه، در استان هاي واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، مركز، تهران، دامنه هاي زاگرس مركزي و جنوبي و در روز سه شنبه تا چهارشنبه در سواحل درياي خزر به ويژه شرق دريا، بارش باران با رعد و برق رخ مي دهد.
پيش بيني مي شود فعاليت بارشي در روزهاي دوشنبه و سه شنبه در استان هاي غربي و جنوب غربي از شدت بيشتري برخوردار باشد و در روزهاي سه شنبه و چهارشنبه دماي هوا در مناطق ياد شده كاهش يابد.

 



2مامور ناجا به اتهام قتل عمد و آمريت در آن مجرم شناخته شدند

2 مامور نيروي انتظامي به اتهام قتل يك مرد جوان و آمريت در قتل عمد از سوي بازپرس جنايي تهران مجرم شناخته شدند.
به گزارش فارس، عصر 25 بهمن سال 86 ماموران مركز فوريت هاي پليسي 110 تهران بزرگ از طريق تماس مسئولان يكي از بيمارستان هاي شرق تهران از وقوع مرگ يك مرد جوان باخبر شدند.
ماموران با حضور در محل بيمارستان دريافتند يك جوان 28ساله بر اثر اصابت گلوله به بدنش به شدت مجروح شده و پس از انتقال به بيمارستان فوت كرده است.
بررسي ها نشان داد برخي از شهرونداني كه شاهد صحنه تيرخوردن اين جوان بوده اند، ديده اند 2 سرنشين يك ماشين گشت كلانتري 144 جواديه تهرانپارس به سمت خودروي پرايدي كه اين جوان، راننده آن بوده تيراندازي كرده و باعث زخمي شدن سرنشين و به قتل رسيدن اين جوان شده اند.
شاملو، بازپرس شعبه اول دادسراي امور جنايي تهران درباره اين پرونده گفت: بررسي از كلانتري نشان داد، 2 مامور كلانتري 144 جواديه تهرانپارس هنگام تحويل سلاح خود چندين فشنگ كم داشته اند كه اين موضوع از ديد مسئول اسلحه خانه اين كلانتري پنهان نمانده است.
وي ادامه داد: اين افراد بازداشت شدند و در بازجويي به ارتكاب شليك به سمت خودروي پرايد اعتراف كرده و مدعي شدند در حين عبور از خياباني در حوالي تهرانپارس خارج از حوزه استحفاظي كلانتري خود به اين خودرو و سرنشين آن مشكوك شده اند و او را تعقيب كرده اند تا نهايتا زماني كه خودرو در ترافيك گرفتار شده است به سمت آن شليك كرده اند.
وي افزود: با توجه به اين اعتراف مشخص شد اين 2 مرد جوان كه يكي از آنها سرباز وظيفه و ديگري درجه دار بوده است متهمان اصلي پرونده مرگ اين جوان 28ساله هستند.
بازپرس شعبه اول دادسراي امور جنايي تهران گفت: با مشخص شدن اين اطلاعات پرونده با قرار عدم صلاحيت به دادسراي نظامي فرستاده شد و در آنجا نيز پس از تحقيقات لازم اين 2 مرد جوان به قتل غيرعمد مجرم شدند اما در نهايت در شعبه 71 دادگاه كيفري استان تهران و با توجه به اعتراض اولياي دم مبني بر قتل عمد فرزندشان پرونده به دادسراي امور جنايي ارجاع شد تا مجددا بررسي شود.
وي ادامه داد: با توجه به ارجاع پرونده تحقيقات در خصوص مجرم بودن اين افراد در وقوع قتل عمد يا غيرعمد جوان 28ساله در شعبه اول بازپرسي آغاز شد.
شاملو گفت: سرانجام پس از بررسي نظر كميسيون بكارگيري اسلحه مشخص شد اين افراد اجازه شليك نداشته اند و يكي به اتهام قتل عمد و ديگري به اتهام آمريت در قتل عمد مجرم شناخته شدند.

 



جذب 1800 نيروي انساني در 6 ماهه اول سال

رئيس سازمان آموزش و پرورش شهر تهران گفت: به دليل بازنشستگي پيش از موعد برخي كاركنان، آموزش و پرورش شهر تهران امسال يك هزار و 800 نفر نيروي انساني را جذب كرده است.
زكريا يازرلو در گفت وگو با فارس اظهار داشت: برخي از مناطق آموزش و پرورش شهر تهران به دليل بازنشستگي پيش از موعد با كاهش نيروي انساني مواجه شدند كه اين امر باعث به كارگيري نيروهاي شركتي شد.
يازرلو ادامه داد: يك هزار و 800 نيروي انساني در گزينش شركت كردند كه براساس رتبه و صلاحيت علمي، اخلاقي، فرهنگي و تخصصي مورد توجه قرار گرفتند و آموزش و پرورش شهر تهران با توجه به تناسب نيازي كه به آنها داشت، آنها را سازماندهي كرد.
رئيس سازمان آموزش و پرورش شهر تهران گفت: نيروهاي جذب شده براي بهره مند شدن از مزايا در يك الگويي به نام شركتي مورد توجه قرار خواهند گرفت و همانند ساير معلمان رسمي بيمه خواهند شد.

 



نخجواني خبر داد ورود 22 فروند هواپيما به ناوگان مسافربري كشور

رئيس سازمان هواپيمايي كشوري از اضافه شدن 22فروند هواپيماي جديد به ناوگان مسافري كشور خبر داد و گفت: همه اين هواپيماها از نوع غربي هستند.
كاپيتان رضا نخجواني در نخستين نشست خبري خود افزود: عمر ناوگان هوايي كشور 19سال است كه تا پايان سال 12 درصد كاهش مي يابد.
معاون وزير راه و ترابري گفت: كاهش سالانه حداقل 10درصد ميانگين عمر ناوگان هوايي در دستور كار است و اين سازمان از شركت هاي هواپيمايي براي خريداري و ورود هواپيماي با فناوري مناسب، پشتيباني فني، نيروي آموزش ديده و توجيه اقتصادي حمايت مي كند.
نخجواني ايمني را اولويت اصلي سازمان هواپيمايي كشوري اعلام كرد و گفت: همه شركت هاي هواپيمايي حتي اگر رعايت ايمني به افزايش تأخير هم منجر شود، به رعايت مقررات و استانداردهاي ايمني پروازي ملزم هستند.
رئيس سازمان هواپيمايي كشوري تصريح كرد: مقررات ايمني سازمان جهاني هواپيمايي و دستورالعمل هاي اين سازمان تعيين حداقل شرايط ايمني است و شركت هاي هواپيمايي بايد حداكثر ايمني را در اولويت قرار دهند.
نخجواني با اشاره به اينكه مقوله ايمني در افكار عمومي داراي نقص است، همكاري رسانه ها را در اين خصوص خواستار شد و گفت: برخي انتظارات مسافران، شرايطي فراهم مي كند كه شركت هاي هواپيمايي در تنگنا قرار گيرند.
وي تصريح كرد: فشار بيش از حد به شركت هاي هواپيمايي براي انجام پرواز درصورتي كه هواپيمايي نقص فني دارد يا شرايط جوي نامناسب است، خلاف مقررات و استانداردهاست و مسافران بايد اينگونه تأخيرها را بپذيرند.
رئيس سازمان هواپيمايي كشوري خاطرنشان كرد: شركت هاي هواپيمايي هم مؤظف به كاهش تأخيرات هستند و هنگامي كه پروازي تأخير بيش از اندازه دارد بايد به مسافران اطلاع رساني كنند و خدمات مناسب طبق مقررات ارائه دهند.
نخجواني گفت: براي سازمان هواپيمايي ايمني مهم است و اجازه پرواز براي عزيمت به موقع مسافران را در شرايط نقص فني و يا شرايط غيراستاندارد نمي دهيم.
وي افزود: بخشي از تأخيرها به علت بالا بودن سن ناوگان است كه براي كاهش سن و كاهش تأخيرهاي ناشي از نقص فني هواپيما درحال پيگيري هستيم.
رئيس سازمان هواپيمايي كشوري به مسافران اطمينان داد، هيچ هواپيمايي بدون احراز شرايط ايمن از باند فرودگاه بلند نمي شود.
نخجواني با اشاره به آستانه فصل سرما افزود: مسافران برخي تأخيرات، لغو يا ابطال پروازها را نشانه احساس مسئوليت شركت هاي هواپيمايي تلقي كنند.

 



با اقدام ابتكاري شهرداري منطقه 6 تك تيراندازها موش هاي شهر را شكار مي كنند

شهرداري منطقه 6 براي اولين بار اقدام به اتلاف جانوران موذي با به كارگيري شكارچي موش كرده است.
رئيس واحد ساماندهي اداره خدمات شهري منطقه 6 تهران در گفت وگوبا خبرنگار «شهر» با اعلام اين خبر گفت: تجربه سنوات گذشته نشان داده است كه روش هاي مرسوم براي اتلاف جانوران موذي، شامل استفاده از سموم و تله هاي چسبي و زنده گير، آنچنان كه بايد و شايد اثربخشي مؤثر را نداشته است.
سعيد محسني با اشاره به زباله ها و رطوبت موجود در نهرهاي سطح شهر تهران خاطرنشان كرد: متأسفانه اين عوامل شرايط را براي زندگي جانوران موذي و موش ها فراهم كرده بنابراين اين اداره روش جديد به كارگيري شكارچي موش را پيشنهاد كرد كه با استقبال شهردار منطقه نيز روبرو شده و بسيار نتيجه بخش بوده است.
وي افزود: بنابراين طرح از ابتداي سال جاري اين شكارچي با استفاده از يك تفنگ 5/5 ساچمه اي مجاز، در طول شب و با استفاده از خلوت بودن اين زمان، كار اتلاف موش ها و جانوران موذي را انجام داده است.
محسني با بيان اينكه اين روش جديد بسيار نتيجه بخش بوده است، اظهار داشت: با توجه به اينكه متولي اصلي مبارزه با موش و جانوران موذي، شركت ساماندهي صنايع و مشاغل است، واحد ساماندهي منطقه با هماهنگي با شركت ياد شده از اين روش استفاده كرده و هرماه حدود 300 لاشه موش را دريافت كرده است.
وي با تأكيد بر اينكه اين آمار نشان از اثر بخشي قابل توجه روش جديد دارد، ادامه داد: در حالي كه با روش هاي شيميايي و استفاده از تله، حدود 20 لاشه در ماه مشاهده مي شد، از ابتداي سال جاري با استفاده از تك تيرانداز توانسته ايم حدود يك هزار و 500 لاشه موش را دريافت و به بيمارستان تحويل دهيم. محسني در پايان تصريح كرد: از آنجا كه لاشه موش عامل بيماري است، بنابراين پس از جمع آوري و بسته بندي، به بيمارستان تحويل داده مي شود تا با روش هاي بهداشتي سوزانده شوند.

 



ساخت نخستين پل هوايي ويژه دوچرخه در آزاد راه آزادگان

معاون حمل و نقل و ترافيك منطقه 22 از احداث و بهره برداري سريع پل هوايي ويژه دوچرخه در آزادراه آزادگان خبر داد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه 22 تهران، علي مژده جو، معاون حمل و نقل و ترافيك منطقه با اعلام اين خبر گفت: اين پل 3 قوسي با اعتبار 6 ميليارد ريال در آزادراه آزادگان بالاتر از پل مترو تهران- كرج، با عرض 5/2 متر براي عبور عابران پياده و دوچرخه سواران احداث شده است.
مژده جو به احداث پل ديگري در آزادراه آزادگان مقابل شهرك صدرا اشاره و تصريح كرد: با اتمام و بهره برداري از اين پل تعداد پل هاي بهره برداري شده در سال 88 به 4 پل مي رسد.
معاون حمل و نقل و ترافيك منطقه با اعلام اينكه تاكنون 17 پل هوايي عابر پياده در منطقه احداث شده است گفت: پل هاي هوايي در آزادراه ها، بزرگراه ها و معابر شرياني درجه 1 با عرض بيش از 45 متر ساخته مي شوند. مكان هاي پرتردد مانند مدرسه، درمانگاه، بيمارستان، فروشگاه هاي مهم و مراكز مسكوني مشرف به آزادراه ها براي احداث پل هوايي درنظر گرفته مي شود. ضمن اينكه فاصله پل ها نبايد كمتر از 700 متر باشد.

 



به مدت يك ماه تونل كندوان شب ها مسدود است

ساري - خبرنگار كيهان:
محور ارتباطي كندوان از شب گذشته به مدت يك ماه مسدود شد.
«موسي رحيمي» مديركل راه و ترابري مازندران با اعلام اين خبر افزود: اين محور هر شب از ساعت 23 تا 5 صبح بر روي وسايل نقليه عبوري مسدود خواهد بود.
وي اعمال اين محدوديت را از شنبه تا سه شنبه هر هفته ذكر كرد و افزود: احداث يك دهنه تونل در محور كندوان علت اين انسداد است.
وي گفت: در هنگام انسداد اين محور رانندگان تهران - شمال مي توانند با رعايت مقررات ايمني از ديگر محورهاي ارتباطي تردد كنند. رحيمي خاطر نشان كرد: مسافران و رانندگان عبوري محورهاي چندگانه مازندران مي توانند قبل از حركت در مسيرهاي ارتباطي اين استان آخرين وضعيت راه ها را از طريق تلفن گوياي 141 جويا شوند.

 



وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي:ستاد فوريت بهداشت محيط تمام وقت پاسخگوي مردم است

به گزارش روابط عمومي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، مركز سلامت محيط و كار اين وزارتخانه با راه اندازي ستاد فوريت هاي سلامت محيط با شماره 09678 و با بهره گيري از توان همه كارشناسان اين مركز به طور تمام وقت و حتي در ايام تعطيل پاسخگوي پرسش ها و شكايات هموطنان درباره بهداشت مواد غذايي است.

 



دندانپزشكان از همكاري با لابراتوارهاي غيرمجاز منع شدند

رئيس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت از تدوين آيين نامه ساماندهي لابراتوارها و شاغلان پروتز دندان از سوي وزارت بهداشت و با همكاري جامعه دندانسازان ايران خبر داد و گفت: براساس اين آيين نامه كه پيش نويس آن مراحل قانوني تصويب نهايي را مي گذراند، دندانپزشكان تنها مجاز به همكاري با لابراتوارهاي مجاز دندانپزشكي بوده و از همكاري با لابراتوارهاي غيرمجاز منع شده اند.
دكتر حسين حصاري كه به مناسبت برپايي هجدهمين كنگره علمي سالانه پروتز دندان كه 13 تا 15آبان ماه در تهران برپا مي شود، سخن مي گفت با اعلام اين خبر افزود: اين آيين نامه با هدف قانونمند كردن فعاليت لابراتوارهاي ساخت پروتز دندان كه در نهايت به ارتقاي سلامت عموم مردم جامعه منجر مي شود، تدوين شده است.
وي با اشاره به اينكه هم اينك لابراتوارهاي دندانسازي به دليل نبود يك آيين نامه جامع به صورت سليقه اي و پراكنده اقداماتي را انجام مي دهند، يادآور شد: يكي از اولويت هاي طرح ساماندهي لابراتوارهاي دندانسازي، مسأله كنترل قالب هاي دنداني به منظور بحث كنترل عفونت هاست.
دكتر حصاري با اشاره به اينكه آيين نامه مذكور جامع ترين آيين نامه اي است كه تاكنون در زمينه ساماندهي لابراتوارها تهيه و تدوين شده است، يادآور شد: از اولويت هاي طرح ساماندهي لابراتوارهاي دندانسازي، مسأله كنترل عفونت ها به منظور جلوگيري از اشاعه بيماري هاست كه تهيه بسته هايي براي ارسال قالب هاي دنداني از جمله اين برنامه به شمار مي رود.
وي گفت: در اين آيين نامه به مواردي همچون شرايط محيطي، فضا، مواد مصرفي و تجهيزات اشاره و قوانين استانداردي براي آن وضع شده است.

 



بيمارستان ميرزاكوچك خان به زنان تغيير نام يافت

اولين بيمارستان تخصصي ويژه بانوان كشور، بيمارستان ميرزاكوچك خان به بيمارستان زنان تغيير نام داد.
به گزارش ايسنا طي نامه اي از سوي دكتر علي جعفريان مشاور رئيس دانشگاه علوم پزشكي تهران به دكتر اكبري رئيس اسبق بيمارستان ميرزاكوچك خان، نام اين بيمارستان به بيمارستان زنان تغيير يافت.
گفتني است، اين مركز اولين بيمارستان تخصصي زنان و زايمان در ايران بوده و با قدمتي بيش از 70 سال در سال 1362 مكان فيزيكي آن از محل بيمارستان زنان سابق (جهانشاه صالح) واقع در پيچ شميران به محل فعلي كه بيمارستان شوروي سابق بوده است منتقل شد و با نام بيمارستان ميرزاكوچك خان به عنوان مركز درماني، آموزشي و پژوهشي زنان در خيابان كريم خان زند، خيابان نجات اللهي شمالي به فعاليت خود ادامه مي دهد.

 



شكايت جوانان عربستاني از العربيه

جمعي از جوانان عربستاني با ارائه شكايتي به دادگاه جده خواستار محاكمه مسئولان شدند.
به گزارش شبكه خبري العالم، «علي القرني» سخنگوي گروه «المحتسبين»، اظهار داشت: به دليل اسائه ادب به ساحت مقدس اسلام و استهزاء رسول الله(ص)، جبرئيل و تحريف احاديث ديني، اين شكايت به دادگاه جده ارائه شده است.به نوشته پايگاه اينترنتي «سعوديون»، «شيخ محمد مرداد»، رئيس دادگاه جده در گفت وگو با روزنامه الوطن چاپ عربستان با اشاره به ارائه اين شكايت، تاكيد كرد: اين دادگاه صلاحيت رسيدگي به شكايت المحتسبين بر ضد كانال العربيه را ندارد و اين موضوع به وزارت دادگستري و اعلام (ارشاد) احاله شده است تا در مورد آن تصميم گيري شود.اين در حالي است كه 38 نفر از جوانان عربستاني با تشكيل گروه المحتسبين خواستار محاكمه مسئولان كانال العربيه شده بودند.از سوي ديگر يك منبع مطلع در كانال العربيه، ارائه اين شكايت را سياسي كاري عنوان كرد و گفت: تاكنون اين موضوع به آنها منعكس نشده است.تجاهل و بي توجهي مسئولان عربستاني به اين شكايت در حالي است كه دو هفته قبل، وزارت دادگستتري عربستان خبرنگار، مجري و يك مصاحبه شونده تلويزيون ال بي سي لبنان را در عربستان به زندان و شلاق محكوم كرده بود.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14