(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 10 آبان 1388- شماره 19500
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
اولويت هاي دور سوم (يادداشت روز)
انتقاد شديد ايران از نقض حقوق بشر در اروپا و آمريكا
بيانيه (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
نقش مشاوران اوباما در قبال ايران
در بيانيه بنياد ملي نخبگان تأكيد شد تجديد بيعت هزاران نخبه ايراني با رهبر انقلاب
تفاهم سبز با شيطان بزرگ! (خبر ويژه)
روزنامه انگليسي: اينجا در خفا مي گويند ايران هسته اي مهارشدني نيست (خبر ويژه)
هم برائت از تسخير لانه جاسوسي و هم ژست خط امام؟! (خبر ويژه)
آمريكا براي پر كردن خلأ سفارت خود مهره هاي ايراني استخدام كرده است (خبر ويژه)
صغرا، كبرا و ... مغالطه! (خبر ويژه)



اولويت هاي دور سوم (يادداشت روز)

دور جديد سفرهاي استاني دولت اصولگرا با حضور وزرا و مسئولان دولتي در حرم مطهر رضوي(ع) آغاز شد. رئيس جمهور به همراه دولت نهم 2بار به تمام استانهاي كشور سفر كرد و اكنون در دولت دهم دور سوم سفرهاي استاني با رويكرد فرهنگي كليد خورده است.
شايد تا پيش از انجام سفرهاي ياد شده، مسئولان استاني و محلي در روند تصميم گيري ها و اجراي پروژه هاي عمراني و سازندگي مناطق تحت پوشش خود، از توان مالي و اجرايي كافي برخوردار نبودند، اما حضور هيات دولت و رئيس جمهور در شهرهاي مختلف توانست ضمن دسترسي مسئولان محلي به مديران بالادستي و بررسي عيني مشكلات موجود در منطقه به روند تصميم گيري و اجراي مصوبات در راستاي توسعه اقتصادي و اجتماعي آن مناطق كمك شاياني نمايد.
تمركز قدرت مالي و اجرايي در مركز و عدم هماهنگي بين دستگاههاي اجرايي نيز از جمله دلايل كندي فعاليت ها و عدم پيشرفت طرحهاي استاني و محلي بود. استقرار دولت- هرچند كوتاه مدت- در استانها كمك مي كرد تا هماهنگي لازم بين دستگاههاي ذيربط برقرار شده و مسئولان محلي نيز هر كدام به سهم خود در پيشبرد مصوبات، جدي تر و هماهنگ تر عمل كنند.
سفرهاي استاني باعث شد تا نقطه نظرات مردم در تصميم گيري ها و برنامه ريزي هاي منطقه اي لحاظ شود. اگر قرار است به منظور توسعه و پيشرفت يك منطقه طرحي اجرا شود، جلب رضايت مردم بايد از شاخص هاي مهم در تصويب آن به حساب آيد. رويارويي هيات دولت و شخص رئيس جمهور با مردم و برخورد چهره به چهره دولتمردان با ولي نعمت هاي نظام، تا حدود زيادي توانست شرايط را براي بروز و دخالت نظرات مردم در طرحهاي منطقه اي فراهم كند.
از سوي ديگر اين سفرها و تماس رو در روي رئيس جمهور و هيات وزيران با مردم مي تواند پاسخ مناسبي به دشمنان در القاي «شكاف بين دولت و مردم» باشد. مردم وقتي مي بينند عالي ترين مقامات اجرايي كشور، در كنار آنان، پاي درد دلشان مي نشينند و حل مشكلات آنها را مهمترين وظيفه خود تلقي مي كنند، وجهه مردمي دولت اسلامي كه عدالت گستري و ساده زيستي را سرلوحه خود قرار داده، برايشان ملموس تر مي شود.
حضرت علي(ع) در نامه 53 نهج البلاغه از مالك اشتر مي خواهد كه با مردم رابطه برقرار كند و از آنها فاصله نگيرد. حضرت، دوري حاكم از مردم را باعث گمراهي و بي اطلاعي او از حقايق جامعه مي دانند و مي فرمايند: «پنهان ماندنت را از رعيت طولاني مكن، كه در پرده ماندن حاكم شعبه اي است از تنگ خويي و كم اطلاعي از امور. پنهان ماندن حاكم از رعيت، حاكمان را از دانستن آنچه بر آنان پوشيده است، باز مي دارد. بر اين اساس، كار بزرگ پيش آنان كوچك و كار كوچك، بزرگ جلوه مي كند. زيبا زشت و زشت زيبا مي شود و حق به باطل آميخته مي گردد.»
اما با كساني كه با اتهام «تقلب» اصل انتخابات را زير سؤال برده و به تعبير رهبري انقلاب با بي انصافي «جرم بزرگي» مرتكب شدند، سعي داشتند تا مشروعيت دولت دهم را زير سؤال ببرند. در نظام اسلامي مسئولان مشروعيت خود را از مردم مي گيرند. راي تعيين كننده آنان در انتخابات دهم رياست جمهوري نشان دهنده اقبال همين مردم به دولت اصولگرا و دكتر احمدي نژاد بود، اما مخالفين تلاش كردند كه در جريان اغتشاشات و آشوب ها و بيانيه هايي كه پي درپي صادر مي شد و مهر تاييد از سوي رسانه هاي بيگانه و دشمنان تابلودار جمهوري اسلامي مي گرفت، رئيس جمهور و دولت منتخب را جداي از مردم و فاقد مشروعيت بخوانند.
حضور ميليوني مردم مشهد در استقبال از احمدي نژاد و هيات وزيران در آغاز دور جديد سفرهاي استاني نماد استواري از مقبوليت و مشروعيت دولت نزد مردم بود.
در آستانه شروع سفرهاي جديد دولت، تذكر چند نكته ضروري است؛
1- در اين دوره از سفرها- همانطور كه خود دولت نيز اعلام كرده- نگاه اجتماعي و فرهنگي مي تواند يك گام جديد و حساب شده و البته منطبق با آموزه هاي اسلامي و انقلابي باشد. دولت در آستانه اجراي طرح تحول اقتصادي و هدفمند كردن يارانه هاست. به طور طبيعي جراحي اقتصادي كه با امور روزمره مردم ارتباط تنگاتنگ دارد، مي تواند تبعات اجتماعي و فرهنگي قابل توجهي در بدنه جامعه ايجاد كند. مردم نسبت به آثاري كه اجراي طرح تحول بر زندگي آنان خواهد گذاشت، قدري نگران و بيمناك اند. دولت بايد در طول سفرهاي جديد ضمن بررسي اين آثار به توجيه و اقناع افكار عمومي جامعه و رفع نگراني مردم در ارتباط با اجراي اين طرح بزرگ اقدام كند.
2- اين سفرها و تصويب طرحهاي محلي و منطقه اي، شيب انتظارات و توقعات مردم از دولت را تندتر مي كند. به نظر مي رسد دولت محترم بايد تعريف و تصويب پروژه هاي جديد را منوط به اجراي كامل مصوبات قبلي در دور اول و دوم سفرهاي خود- كه درباره برخي از آنها قريب به 5 سال مي گذرد- نمايد. اگر طرحهاي قبلي نيمه تمام مانده و يا روند اجرايي كندي داشته باشند، بطور طبيعي مردم به مصوبات جديد اعتماد چنداني نخواهند كرد.
دولت نيز، اگر در تصويب و يا اجراي پروژه هاي قبلي كوتاهي شده و يا منابع و امكانات لازم براي آن درنظر گرفته نشده و يا اينكه درباره تصميم اخذ شده، توجيه كافي و منطقي وجود ندارد، بهتر است صادقانه موضوع را با مردم در ميان گذاشته و از آنان عذرخواهي نمايد. مردم در نيات خالصانه و تلاش بي وقفه دولت اصولگرا براي خدمت به خودشان كوچكترين ترديدي ندارند و حساب كوتاهي هاي احتمالي را پاي وسعت دامنه كار و خدمت اين دولت در گستره ايران بزرگ و اسلامي مي گذارند.
3- سفرهاي استاني باعث شده تا دولت خود را در برابر مطالبات و مشكلات مردم پاسخگو بداند. سيل نامه ها، درخواست ها و بيان مشكلات و چاره جويي هاي مردم در اين سفرها گوياي آن است كه مردم دولت را در جايگاه پاسخگويي به مطالباتشان مي نشانند.
پاسخ به نامه هاي مردم يك شيوه جديد در امر حكومت محسوب مي شود. طبق آماري كه منتشر شده، رئيس جمهور و هيات وزيران توانسته اند در سفرهاي پيشين خود به بيش از 80درصد نامه هاي مردم پاسخ دهند. اين امر موجب شده مردم احساس كنند در دولت گوش شنوايي براي شنيدن مشكلات و عزمي براي حل آن وجود دارد. اما پيگيري اجراي دستورات دولتمردان توسط دستگاههاي اجرايي كشور نبايد مورد غفلت واقع شود. موارد عديده اي داشته ايم كه عليرغم دستور صريح يك مقام اجرايي در پي نوشت نامه يكي از شهروندان براي حل مشكل وي، دستگاه اجرايي ذيربط علنا از اجراي آن سر باز زده و مساله اي كه تصور مي شد با دستور بالادستي ها حل مي شود به جاي خود باقي مانده و متاسفانه باعث سرخوردگي آن هموطن نيز شده است.
دستگاههاي نظارتي كه وظيفه پيگيري مطالبات مردمي و نامه هاي آنان را دارند بايد بطور جدي تر و موثرتر وارد عمل شده و جلوي روندي كه موجب سلب اعتماد مردم مي شود را بگيرند. در دور سوم سفرها رسيدگي به اين مشكل بايستي در اولويت كاري دولت قرار گيرد.
4 - امسال سال اصلاح الگوي مصرف است. هرچند از سوي كساني كه انتظار مي رفت، در ارتباط با تبيين فرهنگ مصرف و ارائه الگوي اسلامي و ملي از آن، كار قابل اعتنايي ارايه نشد، اما حال كه دولت به منظور مشاهده ظرفيت ها، قابليت ها، مشكلات و تنگناهاي مناطق مختلف به استانهاي كشور سفر مي كند بايد در روند تصميم گيري ها و برنامه ريزي ها و مكانيزم اجراي پروژه هاي مصوب، چگونگي استفاده بهينه و مقرون به صرفه و صلاح از ظرفيت ها و امكانات موجود را بصورت الگويي اجرايي در آورد.
سفرهاي استاني با هدف شناسايي نيازها و اولويت ها، خدمت رساني سريع، توسعه عدالت اجتماعي و سهيم كردن مسئولان محلي و استاني در تصميم گيري ها و اجراي مصوبات از امتيازات دولت اصولگرا است.
رهبر انقلاب، سفرهاي استاني رئيس جمهور و هيئت دولت را به عنوان اقدامي برجسته، لازم و خوب ارزيابي نموده و مي فرمايند: «اينكه در برخي از شهرها مردم كه تا آن زمان يك مديركل هم نديده بودند، از نزديك با رئيس جمهور ديدار كنند، كار مهمي است. بنابراين بايد اين حركت مبارك به درستي تا انتها ادامه يابد و نتايج آن را مردم لمس كنند.»
بدون ترديد سفرهاي استاني رئيس جمهور و دولت موجب پيوند عميق تر مردم با مسئولان، تقويت اعتماد ملي و اتحاد و انسجام بيشتر مي شود. اينها گوهرهاي نابي است كه بايد قدرش بيشتر شناخته شود.
حميد اميدي

 



انتقاد شديد ايران از نقض حقوق بشر در اروپا و آمريكا

نماينده ايران در مجمع عمومي سازمان ملل از موارد عديده نقض حقوق بشر در اتحاديه اروپا، كانادا و آمريكا به شدت انتقاد كرد.
به گزارش خبرگزاري ها فرهاد ممدوحي ديروز در نطقي كه در كميته سوم اين مجمع صورت گرفت تصريح كرد: تبعيض هاي نژادي، مذهبي و مليتي در كشورهاي عضو اتحاديه اروپا، در چند سال گذشته افزايش يافته است.
وي گفت: مسلمانان و اقليت هاي ديني در معرض حملات لفظي و فيزيكي قرار دارند و در عرصه اشتغال و كاريابي نيز قرباني تبعيض هاي فاحش هستند كه هم فرصت هاي شغلي را از آنان سلب مي كند و هم در هنگام دريافت حقوق مورد ظلم واقع مي شوند؛ مسلمانان حتي از انجام فرائض مذهبي خود در اماكن عمومي محرومند و گاهي از پوشش اسلامي آنها ممانعت به عمل مي آيد؛ نيروهاي پليس در كشورهاي عضو اتحاديه اروپا به اعمال خشن و شكنجه توسل جسته اند كه در كميته هاي مختلف سازمان ملل نيز به اين موضوع اشاره شده است.
ممدوحي همچنين به نقض حقوق بشر در كانادا اشاره كرد و افزود: در كانادا مردم بومي تحت تبعيض شديد قرار دارند و سطح زندگي اين افراد در مقايسه با ساير افراد بسيار پائين تر است؛ خشونت عليه زنان بومي و دو رگه بسيار رايج است و زنان بومي قرباني خشونت پليس و تجاوز هستند؛ گاهي زنان و دختران بومي در زندان هاي مختلط نگهداري مي شوند كه لاجرم از سوي هم سلولي ها و يا كاركنان زندان مورد اذيت و آزار قرار مي گيرند.
نماينده ايران با اشاره به توصيه هاي كميته رفع تبعيض نژادي تاكيد كرد: براساس مستندات اين كميته، زنان بومي در كانادا در فقر شديد قرار دارند و از نظر بهداشت و درمان در تنگنا هستند و حتي از غذاي كافي و يا آب آشاميدني سالم محرومند.
وي با اشاره به موارد نقض حقوق بشر در آمريكا تاكيد كرد: براساس گزارش سازمان ملل اقليت هاي قومي، نژادي و به ويژه رنگين پوستان و شهرونداني كه اصالت آنان از حوزه آمريكاي لاتين است يا آفريقايي تبار هستند، به طور گسترده قرباني تبعيضند و حقوق انساني آنان سلب مي شود؛ دولت آمريكا از اقدامات وحشيانه، قتل و شكنجه هاي فجيع و رفتارهاي غيرانساني رژيم غاصب صهيونيستي در حق مردم فلسطين، بدون هيچ قيد و ملاحظه اي و بطور كامل حمايت مي كند؛ موضع اخير دولت آمريكا در مخالفت صريح با قطعنامه اجلاس ويژه شوراي حقوق بشر درباره رژيم صهيونيستي، بيانگر آن است كه آمريكا احترامي براي حقوق بشر مردم فلسطين قائل نيست.

 



بيانيه (گفت و شنود)

گفت: يكي از سران فتنه اخير درباره 13 آبان بيانيه داده و از هواداران خواسته است در تظاهرات اين روز شركت كنند.
گفتم: مگه هنوز هم هواداري باقي مانده است؟
گفت: آنها كه سران فتنه از اعتماد آنان سوءاستفاده كرده بودند بعد از پي بردن به ماهيت اسرائيلي- آمريكايي اين جريان خودشان را كنار كشيده اند ولي در ميان جمعيت 70 ميليوني ايران اسلامي تعداد اندكي هم وجود دارند كه مثلاً در روز قدس به نفع اسرائيل شعار بدهند.
گفتم: اما، روز 13 آبان، روز مقابله با استكبار آمريكاست، هواداران آمريكا و اسرائيل براي چه مي خواهند در اين تظاهرات شركت كنند.
گفت: مگر روز قدس براي حمايت از رژيم كودك كش اسرائيل نيامده بودند، حتماً روز 13 آبان هم براي حمايت از آمريكاي خونريز و غارتگر مي آيند.
گفتم: پس بي حساب نيست كه نه در بيانيه سران فتنه و نه در تشويق هاي اسرائيل و آمريكا و انگليس حرفي از مخالفت با قدرت هاي استكباري به ميان نيامده است.
گفت: بنابراين صدور بيانيه اي كه به مناسبت 13 آبان است ولي در آن عليه آمريكا و اسرائيل موضعي اتخاذ نشده چه معنايي دارد؟!
گفتم: به شخصي گفتند با «بهرام» جمله بساز، يارو گفت؛ من و بيژن و هوشنگ رفتيم پارك. پرسيدند، پس «بهرام» چي؟ و يارو جواب داد؛ هر كاري كرديم نيومد!

 



كيهان و خوانندگان

¤راجع به مسائل بعد از انتخابات مي خواستم بگويم همانطور كه مطرح مي شود اين حوادث توطئه بود اما بايد به بركات آن هم توجه كرد. من قبل از انقلاب در جهت انقلاب فعال بودم و 8 سال دفاع مقدس را هم در جبهه ها بودم. متاسفانه جنگ كه تمام شد همگي سراغ زندگي مان رفتيم و فكر كرديم كه همه چيز به خير و سلامت تمام شد اما اين حادثه و حوادث مشابه ما را بيدار و نسبت به اين اصل مهم هشدار داد كه هنوز و هميشه بايد دنبال حفظ انقلاب و حمايت از رهبري باشيم.
نيشهاد از تهران
¤به نظر بنده بزرگترين اتهام سران فتنه بعد از انتخابات اين است كه 13 ميليون ايراني دلسوز انقلاب را كه حداقل مي توانستند به عنوان منتقديني دلسوز در كنار دولت دهم باشند از اين مهم محروم كردند.
فرامرز محمدي فرد از خرم آباد
¤ البرادعي به زعم خود زيركانه و فريبكارانه ايران را به تخليه اورانيوم ضعيف شده تشويق مي كند، مسؤلان بايد مراقب باشند.
پاينده از اهواز
¤چگونه وحدت دو طرز تفكر كه يكي ابزار دست صهيونيست ها، سلطنت طلب ها و كلا غائله آفرينان بعد از انتخابات اخير هستند و قصد براندازي نظام مقدس جمهوري اسلامي را دارند با اكثريتي كه حامي از جان گذشته ولايت و نظام مقدس جمهوري اسلامي هستند امكان پذير است؟! بنابراين كساني كه چنين پيشنهادهايي را مطرح مي كنند و خود را ميانجي اين وحدت مي كنند، يا ندانسته و نسنجيده وارد اين عرصه شده اند و يا اينكه خود آن ها نيت سوء دارند.
يك هم وطن
¤ضمن تشكر قلبي از جناب آقاي شريعتمداري به خاطر افشاي به موقع چهره هاي نفاق و ليبراليسم و آمريكا و انگليس و صهيونيست ها استدعا دارم كه پرونده منافقين جديد از جمله سردمداران اغتشاشات اخير را كه پيچيده تر از منافقين عصر پيروزي انقلاب است را براي مردم روشن و شفاف سازي كنيد.
يك شهروند تهراني برادر سه شهيد
¤لطفاً در روزنامه كيهان راجع به كارنامه انقلاب، خدمات و پيشرفت هايي كه در طول 30 سال پس از انقلاب صورت گرفته مطالب مستند، دقيق و روشنگرانه منتشر كنيد.
نظري از تهران
¤خطاب به بانك ها بنويسيد كه چرا چك پول هاي پشت نويسي شده را كه نام افراد مختلف نيز با امضاهايشان در آن قيد شده است مي پذيرند. بانك ها رسماً اعلام كنند كه پشت چك پول سرمايه ملي است و نيازي به نوشتن اينگونه تضمين ها ندارد.
يك شهروند
¤ از آموزش و پرورش تقاضا دارم كه برنامه هاي صبحگاهي مدارس در شرايطي كه بيماري آنفلوانزا سلامت دانش آموزان را تهديد مي كنند تا اطلاع ثانوني و تا رفع بحران فعلي حذف شود.
حسيني
¤ دو روز پيش به دعوت برخي از دوستان براي يك كار تجاري به تهران آمدم. وقتي وارد اين جلسه شدم فهميدم كه اين كار به اصطلاح تجاري از همان فعاليت هاي شركت هاي هرمي است تحت نام هاي «گلدكوئيست» و «كيو آي» كه به قول خودشان فقط در تهران پنج هزار خانه تيمي دارند كه هر كدام از آن ها حدود 10 الي 12 نفر زيرمجموعه دارند. البته اين ها براي تطهير نيات غلط شان ادعا مي كردند كه برخي از اعضاي شاخص نهادها در آن عضو هستند. لطفاً در صورت امكان روشنگري بفرمائيد.
يك شهروند از اصفهان
¤ از سازمان آرد و نان مي خواهم كه نظارت بيشتري بر قيمت نان در برخي از نانوايي ها بكند. با توجه به حياتي بودن اين موضوع شماره تلفن هايي را براي نظارت مردمي بر افزايش قيمت ها اعلام كنيد.
ميرزاخاني از تهران
¤ به راهنمايي و رانندگي پيشنهاد مي كنم كه آن دسته از رانندگان را كه در آستانه گرفتن گواهينامه هستند ملزم كنيد كه تا يك سال علائمي روي خودروهاي خود نصب كنند تا نشان دهد كه آن ها مبتدي بوده و ديگران هم بايستي در خيابان ها و جاده ها رعايت حال آن را بكنند. در صورت اجراي چنين طرحي اولا اخلال در روند ترافيك كمتر خواهد شد و از سوي ديگر ميزان تصادفات نيز كاهش خواهد يافت.
خانم اكبري از تهران
¤ از شهرداري شوش دانيال تقاضا مي كنيم كه از ورود احشام به پارك زيباشهر و... جلوگيري نمايد. شايسته نيست كه داخل شهري كه منسوب به پيامبر(ع) است عده اي بي توجه باشند.
حسيني
¤ در هفته دولت گازرساني به روستاي دهستان سربندان دماوند افتتاح شد و در چند منزل نيز كنتور نصب گرديد. مردم نيز به خاطر اينكه كار نصب علمك ها شروع شد و گازكشي منازل را نيز به اتمام رساندند به لحظه شماري نصب كنتور فكر مي كردند و اقدامي در مورد ذخيره نفت ننمودند با توجه به آغاز برودت هوا در روستا شايسته است مسئولين با گذشت 2 ماه از افتتاح آن اقدام عاجلي را به عمل آورند و بيشتر از هفت هزار نفر را شاد كنند. اين روستا 20شهيد نيز تقديم انقلاب اسلامي كرده است.
جمعي از اهالي روستا
¤ چرا مسئولين لفظ اعتياد را حذف كرده و به جاي آن لفظ بيمار گذاشتند كه به همين علت جوانان زيادي در دام اين اعتياد خانه برانداز گرفتار شدند. در گذشته اگر به كسي مي گفتي معتاد غيرتش به جوش مي آمد ولي حالا وقتي اين را به كسي بگويي ، مي گويد ما بيماريم و به دنبال خريد و فروش نيستيم فقط مي كشيم.
خانم محمدي از گرمسار
پاسخ وزارت آموزش و پرورش
در پاسخ به مطلب مندرج در مورخ 14/4/88 تحت عنوان: «درخواست بازنشستگان فرهنگي» به اطلاع مي رساند: در اجراي قانون بازنشستگي پيش از موعد براساس دستورالعمل شماره 65/710-20/12/87 و سهميه پيش بيني هر استان موافقت و يا عدم موافقت با بازنشستگي افراد متقاضي با توجه به نياز يا عدم نياز به عهده سازمان مربوطه مي باشد.
پاسخ روابط عمومي شهرداري منطقه14
در پاسخ به مطلب مندرج در مورخ 27/7/88 شماره 19489، در خصوص «دوطرفه شدن عبور و مرور در خيابان هاي عجب گل و آيت الله سعيدي» به اطلاع مي رساند:
مورد مطروحه ظرف مدت اندكي از سوي شهرداري منطقه مورد بررسي و بازديد قرار گرفت و به سرعت مشكل برطرف خواهد شد.»

 



نقش مشاوران اوباما در قبال ايران

سرويس سياسي -
يك پايگاه اطلاع رساني آمريكايي ساختار سيستم مشورتي باراك اوباما درباره ايران را تشريح كرد.
«گوردن اسميت» طي مقاله اي در پايگاه اطلاع رساني «ورلد پاليتيكس ريويو» با بيان اينكه دولت اوباما به دنبال پركردن خلأ ناشي از 30 سال قهر ديپلماتيك با ايران است نوشت: سياست اوباما در قبال ايران توسط تعداد زيادي از كارشناسان داخل و خارج از دولت وي شكل گرفته است كه اوباما از آنها راهنمايي خواسته است.
اين پايگاه اطلاع رساني آمريكايي از كريم سجادپور از بنياد كارنگي، افشين مولوي از بنياد نيوآمريكا و هاله اسفندياري از مدرسه وودراو ويلسون به عنوان كساني نام برد كه اوباما از آنها مشورت خواسته است.
«ولي نصر» استاد دانشگاه تانت و از مشاوران ارشد ريچارد هالبروك فرستاده ويژه آمريكا در امور افغانستان و پاكستان و همچنين «ري تكيه» كه در حال حاضر در شوراي روابط خارجي است از ديگر افرادي هستند كه مستقيما با دولت اوباما همكاري مي كنند.
اين پايگاه اطلاع رساني آمريكايي با نام بردن از مقامات دولتي همچنين ويليام برنز معاون وزير امور خارجه، تام دونيلون معاون مشاور امنيت ملي، پونيت تالور يكي از مقامات شوراي امنيت ملي، رئيس شوراي امنيت ملي، مك دونا، گري سامور، كارشناس سلاح هاي كشتار جمعي، تاد شوارتس رئيس اداره ايران در وزارت امور خارجه آمريكا و توني بلينكن مشاور امنيت ملي بايدن كه به اوباما مشاوره مي دهند نوشت: در اين تيم عقايد و نظرات مختلف و متفاوتي ارائه مي شود.
«اسميت» سپس در مقاله خود تصريح كرد: «سامور» ايده هايي شبيه «راس» دارد و فكر مي كند در كنار هر هويجي كه به ايران تعارف مي شود، بايد چوب هاي بزرگي نيز قرار بگيرد. «مك دونا» كه مشاور اصلي سياست خارجي كمپين اوباما بود، در تشويق رياست جمهوري آمريكا براي برقراري ارتباط با ايران تاثيرگذار بوده است. وي تاكيد كرد: اينكه همه اين افراد چطور به سياست دولت اوباما شكل مي دهند، به طور دقيق مشخص نيست. روساي جمهوري آمريكا هميشه براي بدست آوردن راهنمايي هايي كه به آنها احتياج دارند، از يك راه غير معمول استفاده مي كنند و اين از زمان «جان اف كندي» آغاز شد كه بيشتر از وزير امور خارجه خود به نظرات مشاور امنيت ملي وقت آمريكا توجه مي كرد. اين پايگاه اطلاع رساني در پايان نوشت: هر كسي كه در حال راهنمايي كردن اوباما باشد، راهنمايي هايش مهم است اما فقط تا حدودي. وي به نقل از «آرون ميلر» ديپلمات سابقي كه در كنار «راس» كار مي كرد نوشت: «در نهايت تنها كسي كه تصميم مي گيرد، رئيس جمهور است و موفقيت يا شكست سياست آمريكا در قبال ايران به عهده اوباما است».

 



در بيانيه بنياد ملي نخبگان تأكيد شد تجديد بيعت هزاران نخبه ايراني با رهبر انقلاب

نخبگان جوان در پايان سومين همايش ملي خود با صدور بيانيه اي ضمن بيعت مجدد با رهبر انقلاب تأكيد كردند پيمان راسخ مي بنديم سربازان فداكار ولايت بمانيم.
در اين بيانيه آمده است: ما شركت كنندگان در سومين همايش سالانه نخبگان جوان با تشكر از عنايات هميشگي رهبر معظم انقلاب نسبت به نخبگان و تشكر از بيانات راهگشاي معظم له و ضمن بيعت مجدد با آن رهبر حكيم و فرزانه انقلاب اسلامي، پيمان راسخ مي بنديم سربازان فداكار ولايت بوده و با عمل به رهنمودهاي آن يگانه دوران بتوانيم سنگرهاي كليدي جهان را فتح و علم و فناوري را كه ابزاري براي تداوم سلطه مستكبران گشته از انحصار چپاولگران حاكم بر جهان، خارج و در خدمت عزت و اقتدار امت اسلامي قرار دهيم.
تدوين الگوي ايراني- اسلامي مبتني بر علم، فناوري و نوآوري كه بارها از سوي مقام معظم رهبري به عنوان نقشه راه توسعه و پيشرفت كشور ترسيم گرديده مي بايست در كانون توجهات نخبگان، مديران و سياستگذاران و برنامه ريزان اجرايي كشور در جهت نيل به اهداف بلند چشم انداز توسعه قرار گيرد.
دسترسي به مرزهاي دانش و افزايش قدرت علمي، شرط بقاء و يگانه راه حفظ عزت و استقلال كشورهاست. كشوري كه از پيشرفتهاي علمي به دور ماند محكوم به عقب ماندگي و سلطه پذيري است. اين فرموده مقام معظم رهبري كه در نشست اخير فرمودند «علم اقتدار مي آورد» مي بايست چراغ راه همه انديشمندان و دانشمندان ايران اسلامي قرار گيرد.
در ادامه بيانيه نخبگان جوان آمده است: در آيين حيات بخش اسلام، انسان با دو بال علم و ايمان قدرت پرواز به سوي ارزشهاي الهي و كمال انساني پيدا مي كند. علم بدون ايمان به مبداء هستي، جوامع غربي را در معرض چالش ها و بحرانهاي جدي فردي و اجتماعي قرار داده است. براين اساس ما نخبگان جوان ايران اسلامي، قرآن پژوهي را به عنوان سرچشمه زلال علم و معرفت در كانون فكر و انديشه خود قرار داده و در كنار كسب علم، معنويت و اخلاق را تنها راه نيل به كسب ارزشهاي انساني و پايه ريزي جامعه اي متعالي مي دانيم.
در پايان بيانيه مذكور با بيان اينكه رشد بي نظير توليدات علمي و افزايش نيروهاي متخصص و صاحبان دانش فني، ايران اسلامي را در آستانه يك جهش علمي و فناوري وسيع قرار داده است، تأكيد شده كه ضروري است براي بروز خلاقيت ها و نوآوري و تجلي آن ها در زندگي اجتماعي، نسبت به حمايت از مؤسسات دانش بنيان اقدام جدي و اساسي صورت پذيرد. در همين راستا از مجلس محترم انتظار داريم با تصويب لايحه حمايت از شركت هاي دانش بنيان، زمينه اين جهش فناوري را هرچه سريعتر فراهم آورد.

 



تفاهم سبز با شيطان بزرگ! (خبر ويژه)

ميرحسين موسوي با صدور بيانيه اي به بهانه سالگرد 13 آبان، ترجيح داد ماهيت ضد آمريكايي «روز ملي مبارزه با استكبار جهاني» و محتواي آن در زمينه «تسخير لانه جاسوسي» را مسكوت بگذارد. وي به روال عملكرد چند ماه اخير خود از ابراز برائت و انزجار نسبت به سياست هاي ظالمانه و استكباري شيطان بزرگ طفره رفت و اين در حالي است كه جفاكاري وي در حق كشور و نظام طي 5، 4 ماه گذشته بارها با ستايش دولتمردان آمريكايي مواجه شده است. كساني چون اوباما، هيلاري كلينتون، پل ولفويتز و... با نام بردن از موسوي، وي را مردي شجاع و الهام بخش خوانده و نسبت به تحركات ضدانقلابي او ابراز ذوق زدگي كرده اند.
موسوي در بيانيه خود تحت «بيانيه شماره 14 ميرحسين موسوي در آستانه سيزدهم آبان» با اشاره به مناسبت هاي اين روز (تبعيد حضرت امام و كشتار دانش آموزان از سوي رژيم پهلوي) درباره مناسبت اصلي اين روز (تسخير جاسوسخانه شيطان بزرگ) به اين جملات بسنده كرد: درباره سومين سيزده آبان بسيار گفته شده است، تا جايي كه بعيد است كمترين اطلاعي از آن ماجرا ناگفته مانده باشد؛ از جمله آن كه در اين رويداد امام از دانشجويان مسلمان پيروي كرد. ظاهراً اين دانشجويان بودند كه خود را پيرو خط امام مي خواندند، اما در واقع اين امام بود كه حركت آنان را دنبال نمود. قطعاً هيچ يك از رهبران و فرماندهان انقلاب در شكل دادن به آنچه در اين روز اتفاق افتاد نقشي نداشت. حتي خود دانشجويان تصور مي كردند بعد از چند روز حادثه تمام مي شود و به خانه هايشان باز مي گردند. ولي امام اين رويداد را پيگيري كرد و آن را انقلابي بزرگ تر از انقلاب اول ناميد.
وي هيچ اشاره اي به محتواي اين مناسبت بزرگ يعني فتح جاسوسخانه آمريكا و برملا شدن اسناد جاسوسي اعضاي گروهك هايي نظير نهضت آزادي، جبهه ملي، جنبش خلق مسلمان و... كه با طراحي كودتا، غائله هاي مرزي، شايعه پراكني، منفي بافي و سياه نمايي، جنگ رواني و مطبوعاتي و القاي اختلاف ميان مسئولان به جنگ نظام نوپاي اسلامي آمده بودند، نكرد و اين در حالي است كه اغلب گروهك هاي ياد شده، چه آنها كه اعضايشان در داخل كشور هستند و چه آنها كه از كشور گريختند- (كساني نظير ابراهيم يزدي و عليرضا نوري زاده و...) مشخصاً از اقدامات خيانت آميز و ضدانقلابي موسوي طي چند ماه گذشته مكرراً حمايت كرده و حتي گروهك هايي نظير نهضت آزادي در ارتباط با ستادهاي انتخاباتي اصلاح طلبان بوده اند.
حضرت امام با اشاره به اسناد لانه جاسوسي و مشخص شدن ماهيت گروهك هاي منافق شبه مذهبي- نظير نهضت آزادي و دولت موقت برآمده از آن بود- كه فتح لانه جاسوسي را انقلاب دوم و بزرگ تر از انقلاب اول توصيف كردند و تأكيد نمودند كه اگر اينها سركار مانده بودند به اسلام سيلي مي زدند.
ميرحسين موسوي در بيانيه خود پس از عبور از هويت و ماهيت ضدآمريكايي روز 13 آبان و در حالي كه متحدان حزبي وي در دولت اصلاحات تا مرز تعطيلي تمام فعاليت هاي هسته اي پيش رفتند و خواستار سركشيدن جام زهر تسليم شدند، به سياست خارجي عزتمندانه امروز كشور حمله كرد و با ادعاي رفتارهاي افراط و تفريطي مدعي شد: دولتمردان مصالح بلندمدت مردم را به هيچ معامله مي كنند و با گشاده دستي از حقوق ملت عقب مي نشينند. آنها نشان دادند حتي در تسليم شدن و كرنش كردن افراط گرند(!)
وي آنگاه در تناقض با همين ادعا نوشت «حتي اگر با تلاش دلسوزان، از واگذاري دستاوردهاي كشور در زمينه انرژي صلح آميز هسته اي جلوگيري شود از عواقب افراط و تفريط هاي دولتمردان ايمن نشده ايم زيرا رفتارهاي آنان زمينه را براي اجماع بين المللي جهت اعمال تحريم ها و فشارهاي بيشتر به ملت ما فراهم كرده است».
مانور تبليغاتي ميرحسين موسوي روي فشار جبهه غرب در حالي است كه برخي عناصر سياسي و اطلاعاتي در آمريكا و اروپا اخيراً اعلام كرده اند بايد با تشديد فشار تبليغاتي و فضاي رواني عليه جمهوري اسلامي، به تقويت جريان معارض با نظام اسلامي در داخل پرداخت! و با توجه به روشن بودن صورت مسئله آقاي موسوي بايد توضيح دهد كه منظورش از جملات مبهم و دوپهلو براي متهم كردن نظام چيست و چرا جريان رسانه اي هماهنگ با غرب هم نظام را متهم به سازش و امتياز دادن به بيگانگان مي كند و هم در عين حال دفاع نظام از حقوق ملت و باج ندادن در اين زمينه را حمل به ماجراجويي و تحميل هزينه براي كشور مي نمايد!!
حذف معنادار «برائت از آمريكا» - و لااقل اشاره به ماهيت روز ملي مبارزه با استكبار- و به جاي آن تخطئه عملكرد عزتمندانه نظام در چالش هسته اي در حالي است كه چند روز پيش جفري فلتمن معاون وزير خارجه آمريكا و تعدادي از اعضاي كنگره اين كشور در نشست مشتركي اعلام كردند براي برون رفت از بن بست هسته اي، مجدداً حمات از اصلاح طلبان در ايران را به عنوان جايگزين براي تحريم هاي غيرمؤثر، در دستور كار قرار داده اند. موازي با اين پروژه، عناصر سياسي همسو با غرب در داخل، القاي دو محور متناقض «ضعف» و «ماجراجويي» (امتيازدهي و سماجت)! را در پيش گرفته اند.
هفته گذشته محسن مخمل باف كه خود را سخنگوي جنبش سبز در خارج از كشور معرفي مي كند با انتشار نامه اي خطاب به اوباما، از وي به خاطر تسخير لانه جاسوسي در ايران عذرخواهي كرد و خواستار معرفي 13 آبان به عنوان روز آشتي با آمريكا شد.

 



روزنامه انگليسي: اينجا در خفا مي گويند ايران هسته اي مهارشدني نيست (خبر ويژه)

روزنامه انگليسي ديلي تلگراف با اشاره به چالش غرب با برنامه هسته اي ايران و مذاكرات اخير در ژنو و وين نوشت: مقامات غربي از شكست در مقابل ايران ناراحتند اما در خفا پذيرفته اند كه گزينه هايشان در مقابل ايران بسيار محدود است.
ديلي تلگراف، سياست ايران در موضوع هسته اي را مانند داستان هزار و يك شب دانست و نوشت: برخلاف داستان هاي هزار و يك شب، ايراني ها در مورد پرونده هسته اي هيچ داستان جالبي تعريف نكرده اند اما خوب توانسته اند از تاكتيك وقت كشي استفاده كنند. در اين مدت برنامه هسته اي ايران پيشرفت كرده و به موضوعي نگران كننده تبديل شده است.
روزنامه انگليسي افزود: تلاش هاي اخير غرب هيچ نتيجه اي براي توقف برنامه هسته اي ايران نداشته و نگراني اين است كه با تمام اين مكانيسم ها به جاي حل مسئله هسته اي، ايران قادر است تا مخالفان غربي خود را در يك فرايند بدون پايان درگير كند و در عين حال فرصت لازم براي رسيدن به بلندپروازهاي هسته اي خود را به دست آورد.
به نوشته ديلي تلگراف «مقامات غربي از شكست مقابل ايران ناراحتند. روسيه در اين ميان، از ايران تحت نفوذ آمريكا بيشتر از ايران مسلح به بمب اتمي هراس دارد و هيچ اراده اي براي كمك به آمريكا جهت از ميان برداشتن بزرگ ترين چالش سياست خارجي كاخ سفيد از خود نشان نداده است. مقامات غربي در خفا پذيرفته اند كه گزينه هاي آنها در مقابل ايران بسيار محدود است. براي مثال حمله نظامي به تاسيسات ايران، يك گزينه جدي نيست زيرا ايران مي تواند مقابله به مثل كند و مهم تر اينكه تاسيسات خود را بازسازي نمايد.

 



هم برائت از تسخير لانه جاسوسي و هم ژست خط امام؟! (خبر ويژه)

يك سايت آشوب طلب مدعي حمايت از موسوي و اصلاح طلبان، به تخطئه اقدام انقلابي دانشجويان مسلمان پيرو خط امام در تسخير لانه جاسوسي شيطان بزرگ پرداخت. «موج سبز» ضمن دعوت به تغيير ماهيت ضدآمريكايي روز 13آبان، نوشت «بخش مهمي از حركت تسخير سفارت آمريكا، مبني بر گفتمان دشمن ستيزي انقلابيون بود، گفتماني كه در دهه دوم انقلاب به افراط و تفريطي مثال زدني دچار شد اما اين حركت در زمان خود نيز حركتي راديكال به شمار مي رفت.»
سايت ياد شده اضافه كرد: برخي از همان دانشجويان پيشرو هجده سال بعد همزمان با رياست جمهوري سيدمحمد خاتمي و با تجديدنظر در سياست ورزي، سردمدار جنبش اصلاح طلبي شدند، همان جرياني كه از تندروي هاي خود در قضيه گروگان گيري سفارت درس گرفته بود و با شعار تنش زدايي و صلح طلبي به ميدان آمد. اما جريان رقيب بر همان سياست خود اصرار و پافشاري مي كند.
سايت ياد شده كه پس از انتخابات براي سرويس دهي در چارچوب پروژه سازمان سيا، راه اندازي شد و انباشته از مواضع منافقانه و تحريك آميز در جهت ساختارشكني و ضدانقلابي گري است، مدعي شد: تسخير لانه جاسوسي ناشي از جو هيجان زده جامعه بود اما برخي عاملان آن يك دهه بعد، از برخي رفتارهاي تندروانه خود اعلام برائت كردند.
«موج سبز» مدعي شد «سيزده آبان امسال، سبزها كه سر جنگ با هيچ ملتي ندارند مي آيند تا اين بار پيام صلح طلبي خويش را به گوش تمام مردم دنيا برسانند.» و اين در حالي است كه اشغال جاسوسخانه شيطان بزرگ، اعتراض به سياست هاي استكباري و ضدانساني كاخ سفيد بود كه همچنان پس از 30سال ادامه دارد، نه نشانه «سر جنگ داشتن با ملت ها».
تحليل سايت مذكور از آن جهت حائز اهميت است كه سران جريان مدعي اصلاح طلبي در موضعي مغالطه آميز با نام بردن از كساني چون محسن ميردامادي چنين القا مي كنند كه فاتحان لانه جاسوسي همه در زندان به سر مي برند و انقلاب فرزندان خود را خورده است! حال آن كه براساس رويه جريان ياد شده، آنها امروز درست در نقطه مقابل عملكرد «دانشجويان مسلمان پيرو خط امام» قرار گرفته اند ضمن اين كه عنوان مذكور نيز در چند نفر خلاصه نمي شود بلكه در كنار شهداي والامقام «دانشجويان پيرو خط امام» بسياري از آنها نيز امروز در ميان ملت ايران و در خط مقدم صفوف ضداستكباري مردم قرار دارند.

 



آمريكا براي پر كردن خلأ سفارت خود مهره هاي ايراني استخدام كرده است (خبر ويژه)

يك پايگاه اطلاع رساني آمريكايي اعلام كرد: دولت اين كشور با توجه به تعطيلي 30ساله سفارت خود در تهران، از برخي كارشناسان ايراني براي جمع آوري اطلاعات در مورد «ملت فارس» استفاده مي كند.
به گزارش ورلد پاليتيكس ريويو «آمريكا 30 سال پيش به خاطر اشغال سفارتخانه اش در تهران و قطع روابط سياسي با ايران، ارزشمندترين منبع اطلاعاتي خود راجع به اين كشور و رژيم اسلامي را از دست داد. اما دولت آمريكا براي پر كردن اين خلأ اطلاعاتي، به كارشناسان روي آورده تا در مورد ملت فارس اطلاعاتي به او بدهند.»
جوردن اسميت خبرنگار آمريكا و نويسنده سايت مذكور اضافه كرد: در واقع سياست اوباما در قبال ايران توسط تعداد زيادي از كارشناسان داخل و خارج از دولت وي شكل گرفته است.
وي از كساني چون تريتا پارمي، كريم سجادپور، هاله اسفندياري، ولي نصر و افشين مولوي به عنوان شماري از كساني كه در امر جمع آوري اطلاعات و تحليل به دولت آمريكا كمك مي كنند ياد كرد و نوشت: اسفندياري سال 2007 به اتهام اقدام عليه امنيت ملي ايران به مدت 6 ماه در حبس به سر مي برد. ايراني هايي از اين دست با موسساتي نظير وودرو ويلسون، بنياد كارنگي و بنياد نيو آمريكا همكاري مي كنند.
خبرنگار آمريكايي در عين حال با اشاره به نقش دنيس راس صهيونيست در هماهنگي شماري از اين مشاوران نوشت: راس از وزارت خارجه به شوراي امنيت ملي منتقل شد. او حامي اسرائيل و مخالف ايران محسوب مي شود. آرون ميلر يك ديپلمات سابق كه با راس كار كرده مي گويد رئيس جمهور بيش از مشاوران، به وزير خارجه تكيه مي كند. موضع هيلاري كلينتون نسبت به ايران حتي از اوباما خصمانه تر است.
شايان ذكر است محافل اطلاعاتي و سياسي آمريكا براي جمع آوري اطلاعات درباره ايران، در كنار استفاده از برخي سفارت هاي غربي در تهران (نظير سفارت انگليس) اقدام به راه اندازي موسساتي با پوشش هاي علمي و تحقيقاتي و مطالعاتي كرده و از اين طريق با عناصر هدف و سوژه در ايران تماس مي گيرند.

 



صغرا، كبرا و ... مغالطه! (خبر ويژه)

رئيس دولت اصلاحات مي گويد: معيارهاي يك نظام مطلوب مردمي در الگوي جمهوري اسلامي جمع شده است و بزرگ ترين رسالت ما اين است كه نظامي را به وجود آوريم كه بشر در آن آزادي و پيشرفت و عدالت ببيند و ما اعتقاد داريم با همين قانون اساسي مي توان در همين مسير ادامه داد.
به گزارش روابط عمومي دفتر سيدمحمد خاتمي، وي در ديدار اعضاي شوراي مركزي انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه تهران، سوالات اين انجمن درباره انتخابات را «نشانه مواجه شدن جامعه با بحران» توصيف كرد و گفت: بايد پذيرفت كه در جامعه بحران به وجود آمده و از آن پس است كه مي توان چاره اي انديشيد.
وي با بيان اينكه «اگر ما كه به اصل نظام اعتقاد داريم، نتوانيم حرف نزنيم، ديگران كه اعتقادي ندارند، دست به عمل خواهند زد و نتيجه عمل آنها چيزي نيست كه مطلوب ما باشد»، يادآور شد: نبايد بگذاريم كار به جايي برسد كه تقاضاها از درون كشور به بيرون نظام برود.
خاتمي با استناد به سيره حضرت امام خميني(ره) گفت: امام همواره تاكيد داشتند كه در نظام جمهوري اسلامي حتي افرادي كه ضد خدا و ضد دين هم باشند تا زماني كه دست به سلاح نبرده باشند و توطئه نكنند، ايمن هستند.
رئيس دولت اصلاحات يادآور شد: امام همواره بر حضور و فعاليت گرايش ها و سلايق مختلف اصرار داشتند؛ به طور مثال خود امام(ره) تاكيد داشتند كه مجمع روحانيون مبارز در كنار جامعه روحانيت مبارز فعاليت داشته باشد.
وي گفت: ما همچنان اصلاحات را بر مبناي دين مي دانيم، مبدا هويتي خود را انقلاب اسلامي، و چارچوب حركت خود را جمهوري اسلامي مي دانيم، اما اعتقاد داريم كه در عمل، انحراف هايي وجود دارد كه با همان معيارهاي ديني و انقلابي بايد اصلاح شوند.
خاتمي خاطرنشان كرد: «متاسفانه گاهي برخي اين انحرافات را عين نظام قلمداد مي كنند. ما همچنان در مقام نقد قدرت موجود باقي مي مانيم، البته در چارچوب جنبشي كه اسلام و نظام و انقلاب را قبول دارد.»
تاكيد خاتمي بر قانون اساسي و جمهوري اسلامي و مبنا قرار گرفتن انقلاب اسلامي براي اصلاحات مبناي خوبي جهت نقد عملكرد دو دهه اخير جريان موسوم به اصلاح طلب و به ويژه رويكرد افراطي، ساختارشكن، ضد قانوني و ديكتاتور مآبانه آنها طي چند ماه اخير است.
طبيعتا قائل شدن «حق حرف زدن و انتقاد» حتي براي مخالفان نظام يك بحث است و در پيش گرفتن گردن كلفتي و ديكتاتوري براي مقابله با جمهوريت و راي مردم موضوعي ديگر. آنچه جريان موسوم به اصلاحات در انتخابات اخير انجام دادند، تن ندادن به انتخاب اكثريت مردم به عنوان قاعده دموكراسي ومنطق قانون اساسي بود. طيف مذكور همچنين به مكانيزم هاي پيش بيني شده در قانون اساسي براي حل و فصل اختلاف هاي انتخاباتي هم تن نداد حال آن كه به عنوان مثال وقتي در آمريكا، دادگاه فدرال درباره اختلاف بسيار اندك ميان آراء بوش و جان كري، حكم داد، حزب بازنده به اين حكم گردن نهاد و مانند برخي مدعيان بي صداقت جمهوري خواهي و دموكراسي در ايران كار را به اردوكشي خياباني و تهديد و ارعاب نكشاند.
اما درباره استناد به سيره حضرت امام هم بايد گفت آن حضرت ضمن اعتقاد به تحمل مخالفيني كه با نظام و ملت اعلام جنگ نمي كنند، درباره كساني كه تن به قانون نمي دادند و اشكال تراشي مي كردند فرمودند غلط مي كنيد قانون را قبول نداريد، قانون شما را قبول ندارد. همچنين سلوك ديني حضرت امام درباره تحمل عناصر ضد خدا و ضد دين، به ائتلاف و همراهي و هم پيماني با آنها - رويكردي كه متاسفانه در ميان طيفي از مدعيان اصلاح طلبي تبديل به رويه شد - منجر نگرديد.
آقاي خاتمي در ماه هاي پاياني رياست جمهوري و پس از آن بارها به درستي تاكيد كرده بود «شعار اصلاحات از هويت ديني و انقلابي خود منحرف شد و تنه به تنه ليبراليسم زد، هم چنان كه امام معتقد به چپ روي نبود و ابتداي انقلاب انحرافاتي در اين زمينه رخ داد.»
متاسفانه آقاي خاتمي با وجود تائيد بر اينكه «از اردوگاه اصلاحات صداي دشمن به گوش مي رسد» و «زمزمه تغيير قانون اساسي خيانت است» عملا طي يك سال اخير به همراهي و ائتلاف جريان مدعي اصلاحات با جريان هاي ساختارشكن، ضد انقلاب و ضد قانون اساسي رضايت داد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14