(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 10 آبان 1388- شماره 19500
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
احمدي نژاد: شيب افزايشي حقوق معلمان با اجراي طرح تحول بيشتر مي شود
تازه ترين مصوبات هيئت دولت براي آباداني و توسعه فرهنگي استان خراسان رضوي
يك مقام مسئول در شركت غله كشور: دولت بهاي برنج شاليكاران را 24 ساعته پرداخت مي كند
معاون امنيتي انتظامي استاندار خوزستان درگذشت
يك مقام مسئول در سازمان جنگل ها، مراتع و آبخيزداري:
خريد بالگرد براي حفاظت از عرصه هاي طبيعي به نتيجه نرسيد
معاون وزير جهاد كشاورزي: گيلان قابليت كشت همزمان پنج محصول را دارد
عضو مجلس خبرگان رهبري: هدايتگر تمام جريان هاي سياسي در زمان غيبت فقط ولي فقيه است
اخبار ادبي و هنري



در برنامه تلويزيوني از شبكه استاني خراسان رضوي:
احمدي نژاد: شيب افزايشي حقوق معلمان با اجراي طرح تحول بيشتر مي شود

رئيس جمهور تأكيد كرد كه با اجراي طرح تحول اقتصادي شيب افزايشي حقوق معلمان بيشتر مي شود.
به گزارش استانداري خراسان رضوي، محمود احمدي نژاد كه در برنامه زنده تلويزيوني «ديدار در سرزمين خورشيد» از شبكه استاني خراسان رضوي حضور يافته بود و با مردم خراسان سخن مي گفت، در پاسخ به پرسشي درباره وضعيت حقوق معلمان گفت: ميانگين دريافتي فرهنگيان در سال 1384 بين دستگاه هاي اجرايي از همه پايين تر بود اما امروز بالاترين است و البته هنوز كافي نيست. وي با تأكيد بر اينكه افزايش حقوق معلمان با شيبي مناسب ادامه مي يابد، تأكيد كرد: با اجراي طرح تحول اقتصادي شيب افزايشي حقوق معلمان بيشتر مي شود.
رئيس جمهور در پاسخ به سؤالي درباره استخدام معلمان حق التدريس نيز اظهار داشت: با تصويب مجلس شماري از معلمان حق التدريس استخدام مي شوند. وي درباره سهام عدالت ادامه داد: شناسايي ها در سهام عدالت ادامه دارد و كساني كه تاكنون ثبت نام نكرده اند، بايد ثبت نام كنند.
احمدي نژاد با بيان اينكه افراد پس از سه ماه كار در يك بخش بايد بيمه شوند، گفت: البته قانون نواقصي دارد و به همين دليل اصلاح قانون كار در دستور كار است. وي خاطرنشان كرد: شركت هاي زير مجموعه دولت مكلف شده اند تا قرارداد يك ساله با نيروهاي خود منعقد كنند. رئيس جمهور درباره برخي مشكلات در ارتباط بانك ها و صنعتگران گفت: اگر منابع به موقع نرسد تبعات دارد و عدم برنامه ريزي درست از سوي مديران صنعت براي استفاده صحيح از منابع نيز مشكل ايجاد مي كند كه اميدواريم رابطه بانك و سرمايه گذاري اصلاح شود.
وي با اشاره به نظرمجلس براي هدفمند كردن تدريجي يارانه ها گفت: دولت در حال رايزني با مجلس است تا فشار به مردم وارد نشود و البته خيال مردم راحت باشد زيرا دولت قبل از شروع طرح يارانه ها را به حساب مردم واريز مي كند. احمدي نژاد در بخش ديگري از سخنانش در پاسخ به سؤالي درباره ميزان اعتماد ايران به مذاكرات با 1+5 تصريح كرد: دولت نيز مانند همه ملت ايران با توجه به سابقه منفي قدرت هاي غربي با بي اعتمادي به مذاكرات نگاه مي كند اما واقعيت هاي تعامل با ملت ايران را به آنها ديكته مي كند. احمدي نژاد با تأكيد بر اينكه ملت ايران از تعامل استقبال مي كند، گفت: ملت ها مكمل هم هستند و امروز غربي ها مي دانند كه بدون تعامل با ايران نمي توانند دنيا را اداره كنند زيرا ايران افكار عمومي دنيا را در اختيار دارد و مديريت مي كند. رئيس جمهور با تأكيد بر اينكه در مذاكرات با 1+5 حواسمان جمع است، تصريح كرد: اميدواريم مذاكرات ادامه يابد و شياطين شيطنت نكنند زيرا رژيم صهيونيستي و سلطه گران از مذاكرات ناراحت هستند.

 



تازه ترين مصوبات هيئت دولت براي آباداني و توسعه فرهنگي استان خراسان رضوي

در جلسه هيئت دولت كه در مشهدالرضا برگزار شد؛ تصميماتي در راستاي اعتلاي فضاي فرهنگي و همچنين پيشبرد پيشرفت و عدالت در استان خراسان رضوي و تحقق كامل مصوبات سفرهاي دوره گذشته گرفته شد.
به گزارش ايرنا، اهم مصوبات دور سوم سفرهاي استاني هيئت دولت به خراسان رضوي به شرح ذيل است:
اعتلاي فضاي فرهنگي
- تشكيل كارگروه زيارت و فرهنگ رضوي به منظور توسعه و تعميق زيارت و ترويج فرهنگ رضوي و اتخاذ تصميمات هماهنگ در خصوص امور زائران
- تامين اعتبار ده هزار ميليارد ريالي طي سال هاي برنامه پنجم كشور به منظور توسعه و تعميق زيارت و ترويج فرهنگ رضوي و اتخاذ تصميمات هماهنگ در خصوص امور زائران از سوي معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور.
- اختصاص مبلغ ده ميليارد ريال به منظور توسعه ورزش همگاني مسجدمحور
- اختصاص مبلغ ده ميليارد ريال به منظور ارتقاي فرهنگ عمومي استان بويژه آشنايي با آموزه هاي قرآني و ديني، ترويج فرهنگ رضوي، تقويت وحدت ديني و فرهنگي و آئين هاي بومي در استان و توسعه فرهنگ مطالعه و كتابخواني
- اختصاص حداكثر دو درصد از بودجه عمراني استان خراسان رضوي به منظور نيازسنجي، ساماندهي و ارتقاء سطح مديريت در امور اجتماعي و فرهنگي با استفاده بهينه از نظرات نخبگان و صاحب نظران
- اختصاص مبلغ 70 ميليارد ريال به منظور احداث و تجهيز مساجد، احداث و تكميل مصلي ها و بازسازي بقاع متبركه و همچنين مدارس علميه در سال 1388
- اختصاص معادل سه برابر سهم واريزي تشكل هاي غيردولتي و خصوصي توسط صندوق مهر امام رضا(ع) به منظور توانمندسازي زنان سرپرست خانوار و تحكيم بنياد خانواده
پيشبرد برنامه پيشرفت اقتصادي و عدالت
- صدور مجوز فروش اوراق مشاركت براي شهرداري مشهد جهت اجراي طرح بهسازي و نوسازي بافت فرسوده شهر مقدس مشهد از سوي بانك مركزي
- واگذاري پروژه هاي استيجاري مشروط به عدم تعهد در قالب طرح مسكن مهر
- اختصاص 30 ميليارد ريال يارانه مسكن علاوه بر سهميه يارانه هاي استان
- اختصاص تسهيلات براي 4 هزار واحد مسكوني به منظور نوسازي و ساماندهي ساخت و ساز در سكونت هاي غير رسمي و بافت فرسوده شهرها از سوي وزارت مسكن و شهرسازي
- مطالعه و تهيه طرح هاي جامع مسكن شهرستانهاي استان خراسان رضوي تا پايان سال 1389
- پرداخت تسهيلات 200 ميليون ريالي ساخت با فناوري هاي جديد به هر يك از اعضاي تعاوني هاي مسكن مهر
- تامين اراضي مورد نياز مسكن مهر در شهرهاي فاقد زمين دولتي
- وزارت امور اقتصادي و دارايي موظف است نسبت به اعطاي معافيت هاي مالياتي براي واحدهاي مستقر در شهرك ها و نواحي صنعتي استان، خارج از شعاع 30 كيلومتري مركز استان بمدت ده سال اقدام نمايد.
- اعمال تخفيف سود بازرگاني براي خريد كالا از سوي مرزنشينان در بازارچه هاي مرزي استان
- مطالعه و ايجاد منطقه ويژه استقرار صنايع مبتني بر فن آوريهاي برتر در شهرك صنعتي چناران
- ايجاد مناطق معدني در بخش هاي كرات شهرستان تايباد، فخرآباد شهرستان بجستان و سنگان شهرستان خواف بدليل وجود ذخاير غني مواد معدني مطابق با نيازهاي توسعه استان.
- ايجاد شهرك فناوري فرآوري مواد معدني در شهرستان قوچان توسط بخش خصوصي
- اختصاص 200 مگاوات كسري برق شهركها و نواحي صنعتي استان طي سالهاي 1389-1388 از سوي وزارت نيرو
- محاسبه تعرفه هاي آب و برق و گاز مصرفي مجتمع هاي گلخانه اي و دامپروري بر مبناني تعرفه بخش كشاورزي از سوي وزارتخانه هاي نيرو و نفت
- اختصاص چهل ميليارد ريال براي تكميل زيرساختهاي مجتمع هاي توليدي بخش كشاورزي در سالهاي 1388 و 1389
- اختصاص درآمد حاصل از فروش املاك و اموال مازاد سازمان جهاد كشاورزي استان خراسان رضوي تا سقف يكصد و پنجاه ميليارد ريال به تامين و تجهيز منابع مورد نظر صندوق حمايت از توسعه سرمايه گذاري در بخش كشاورزي
- صدور مجوز فروش 15 هزار ميليارد ريال اوراق مشاركت طي 3 سال براي احداث آزادراه مشهد - تهران با مشاركت بخش خصوصي از سوي بانك مركزي
- وزارت كشور موظف است در خصوص كاهش و رفع مشكلات شهرهاي استان به ويژه مشهد مقدس نسبت به جداسازي سامانه هاي آبياري فضاي سبز از آب شرب شهرهاي استان و توسعه و تجهيز ايستگاههاي آتش نشاني با مشاركت استان و شهرداري اقدام كند.
- تامين بدهي قطار شهري مشهد به گمرك جمهوري اسلامي ايران حداكثر تا سقف 526. ميليارد ريال
- گاز رساني به 300 روستا و 9 شهر استان در برنامه پنجم كشور
- اختصاص مبلغ 200 ميليارد ريال تسهيلات سرمايه گذاري و سرمايه در گردش براي بسته بندي مدرن زعفران و ساير محصولات صادراتي كشاورزي جهت ارائه در بازارهاي هدف صادراتي به واحدهاي معرفي شده توسط اتاق بازرگاني و اتاق تعاون استان
- تامين نقدينگي و سرمايه در گردش ارزي خوشه هاي صنعتي و صادرات گرا به ميزان 20 ميليون دلار
- اختصاص دو هزار و پانصد و هشتاد و سه ميليارد ريال تسهيلات براي طرحهاي نيمه تمام بنگاههاي زودبازده
- اختصاص مبلغ سيصد ميليارد ريال وام قرض الحسنه براي احداث يك هزار واحد طرحهاي خود اشتغالي كميته امداد امام خميني(ره)
- وزارت نيرو با همكاري وزارت جهاد كشاورزي و استانداري تا پايان سال 1390 نسبت به افزايش تخصيص آب مورد نياز بخش صنعت به حداكثر 4 درصد اقدام نمايد.
رئيس جمهور در كنگره 23 هزار شهيد استان هاي خراسان
به گزارش خبرنگار كيهان از مشهد رئيس جمهور عزت و كرامت انساني را حاصل ايثارگري و فداكاري دانست و گفت: استقلال كشور ايران در جهان نيز ناشي از همين فداكاري ها و ايثارگري هاي مردم انقلابي است.
دكتر محمود احمدي نژاد در كنگره 23 هزار شهيد استان هاي خراسان افزود: امروز روحيه ايثارگري در ملت ما به اوج رسيده و خانواده ايثارگران پرچمدار ايثارگري در جامعه بشري هستند.
رئيس جمهور ايثارگري را ميراث ارزشمند پيامبر«ص» معرفي كرد و گفت: اگر بخواهيم خط شهدا را در ايران دنبال كنيم، اولين شهيد امام رضا(ع) است.
وي با بيان اين كه آينده و هويت ما در گرو حفظ خط نوراني ولايت و امامت است افزود: از آنجا كه تمركز دشمن در پي جدا كردن مردم از اين راه است بايد در حفظ خط ولايت نهايت تلاش خود را بكار ببريم.
رئيس جمهور گفت: عده اي در داخل كشور با حمايت نيروهاي خارجي توصيه مي كردند براي برقراري امنيت پايدار، نظام سلطه را به رسميت بشناسيد، اما اين روش غلطي است كه شهدا و ايثارگران ما بارها و بارها بر غلط بودن آن تاكيد كرده اند.
وي با اذعان به اين كه مسير درست رفع تهديد و ايستادگي و آمادگي براي شهادت است افزود: مردم ايران با اين روحيه و رويكرد پيروزند و دشمنان خجل و شرمنده هستند.
همچنين به گزارش ايرنا فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در مراسم افتتاح اين كنگره با اشاره به سردار نورعلي شوشتري گفت: خدمات و مبارزات اين شهيد گرانقدر در دوران دفاع مقدس و سال هاي پس از انقلاب آثار ارزشمندي براي ملت و نظام داشته است.
سرلشكر محمدعلي جعفري افزود: شهيد شوشتري به دعوت امام خميني(ره) وارد سپاه پاسداران شد.
وي اظهار داشت: برگزاري چنين كنگره هايي با هدف زنده نگه داشتن ياد شهيدان در راه پرخطر و حساس انقلاب اسلامي است.
وي افزود: در فضايي كه دشمنان انقلاب به دنبال ايجاد انحراف در اهداف مقدس جمهوري اسلامي و ارزش ها و اصول مبنايي نظام هستند، گراميداشت ياد و خاطره شهدا مي تواند ما را در حفاظت و صيانت از اين اصول و ارزش ها ياري دهد.
جعفري همچنين گفت: افزايش توانمندي ها در صحنه هاي دفاعي به شكلي است كه رهبر معظم انقلاب فرمودند «جمهوري اسلامي آنقدر در برابر توطئه هاي دشمنان در صحنه هاي مختلف قرار گرفته كه امروز به مجموعه اي ضدضربه و آسيب ناپذير تبديل شده است.»
امام جمعه مشهد و عضو مجلس خبرگان رهبري نيز در اين مراسم با اشاره به ياد و خاطره شهيد شوشتري گفت: اين كنگره با تلاش اين سردار شهيد و با تاكيدات رهبر معظم انقلاب پا گرفت و امروز تصوير اين شهيد گرانقدر در ميان شهداي اين كنگره جلوه گري مي كند.
آيت الله سيد احمد علم الهدي افزود: مبدا و منشا برگزاري كنگره بزرگداشت 23 هزار شهيد استان هاي خراسان 10 آيه از قرآن است كه در آنها خداوند، پيامبر اكرم «ص» را به گراميداشت اسوه هاي عبوديت و بندگي امر مي كند.
وي با اشاره به اين كه شهداي انقلاب سه ويژگي برجسته و مهم داشته اند، افزود:خصوصيت معادباوري، ولايت مداري و بصيرت سه ويژگي مهم و برجسته در همه شهداي اين مرز و بوم بوده است.
همسر شهيد نواب صفوي، احمدي نژاد را تحسين كرد
به گزارش خبرگزاري فارس در سومين روز سفر دولت دهم به خراسان رضوي، رئيس جمهور به ديدار چهره به چهره با مردم خراسان پرداخت. محمود احمدي نژاد در اين ديدار با همسر شهيد نواب صفوي و اختراع كننده دستگاه اكسيژن سيار منازل ديدار كرد.
عادل محبوبي مخترع اين دستگاه پس از ديدار با رئيس جمهوري گفت: احمدي نژاد دستور پرداخت كمك بلاعوض به وي را براي اين تحقيق صادر كرده است.
در اين ديدار، همسر شهيد نواب صفوي قدرت و اعتماد به نفس دكتر احمدي نژاد براي ايستادن مقابل دشمنان را قابل تحسين عنوان كرد.
«فاطمه نواب صفوي» همسر شهيد نواب صفوي در حاشيه ديدار چهره به چهره رئيس جمهور با مردم استان خراسان رضوي در جمع خبرنگاران با اشاره به روحيه خدمت رساني رئيس جمهور گفت: من صددرصد با اين روحيه آقاي احمدي نژاد كه مي خواهند كشور را با عدالت اداره كنند موافقم؛ من شجاعت ايشان را در مقابل دشمناني همچون اسرائيل و آمريكا كه يك تنه ايستاده اند ستايش مي كنم و به علاوه از يكي از نزديكان شنيده ام كه ايشان زندگي بسيار ساده اي دارند.
وي افزود: از يكي از افرادي كه چندين سال در آمريكا حضور داشت شنيدم كه مي گفت عاشق روحيه احمدي نژاد است چرا كه ديگران در مقابل دشمنان سازش كردند و رئيس جمهور با مقاومت در مقابل دشمنان، انرژي هسته اي را در كشور به پيشرفت رساند و اين همه قدرت و اعتماد به نفس براي ايستادن مقابل دشمنان در آقاي احمدي نژاد قابل تحسين است.
همسر شهيد نواب صفوي با اشاره به نظر خود در خصوص حوادث پس از انتخابات و زير سوال بردن راي ملت توسط برخي كانديداهاي شكست خورده گفت: حضرت علي(ع) فرمودند كه بين حق و باطل 4 انگشت فاصله است آن چيزي كه انسان با چشم خود مي بيند بيشتر حق و آن چيزي كه مي شنود بيشتر دروغ است.
دست هاي اجانب در اين كشور نفوذ كرده است و اين نه در حال حاضر بلكه از سالهاي قبل، استعمارگران يك غده سرطاني را در كشور ريشه دوانيده اند و در هر صورت ما هميشه طرفدار حق هستيم و اگر كسي بخواهد خلاف حق حرف بزند ما از او ناراضي هستيم و او در جامعه منفور است.
وي همچنين ادامه داد: ما دوراني را پشت سر گذاشتيم كه داراي فراز و نشيب هاي فراواني بود و افكار مختلفي وجود داشت؛ در اين ميان هركسي كه خدمتگذار به دين و ملت است براي ما عزيز است و هركسي كه غير از اين باشد، براي ما اهميتي ندارد.
اهداي تابلوي هنري
به رئيس جمهور
به گزارش ايرنا «حسين نيك طلب»، جانباز 50 درصدي، تابلوي نفيس هنري را در حاشيه ديدار رئيس جمهوري با مديران استان خراسان رضوي كه روز جمعه در مشهد مقدس برگزار شد، به دكتر احمدي نژاد اهدا كرد.
اين تابلوي هنري، كاري معرق است و آميخته به فيروزه و عقيق مي باشد.
تابلويي كه اين جانباز به رئيس جمهور اهدا كرده است، دعاي فرج امام زمان«عج» است كه نوشتار اللهم عجل لوليك الفرج و العافيه و النصر... را در بردارد.
رئيس جمهوري اين دعا را همواره در آغاز سخنراني هاي خود قرائت مي كند.
طرح تأمين آتي از زبان
معاون اول رئيس جمهور
به گزارش ايرنا معاون اول رئيس جمهوري از تصويب طرح «تامين آتي» مهر امام رضا با نام طرح «تام» در نشست جمعه شب هيئت دولت در مشهد مقدس خبر داد و هدف از تصويب اين طرح را تامين آتيه هر ايراني براي مشاركت در بخش هاي مسكن، ازدواج، اشتغال، تحصيل، درمان و حج عنوان كرد.
محمدرضا رحيمي كه در پايان نخستين نشست استاني دور سوم سفرهاي استاني دولت در جمع خبرنگاران سخن مي گفت، افزود: براساس اين طرح يك ميليون تومان به هر فرد ايراني در هر نقطه كشور اختصاص مي يابد.
معاون اول رئيس جمهوري گفت كه اين مبلغ در حسابي ذخيره مي شود و ارقام والدين براي هر نوزاد نيز در اين حساب ذخيره مي شود.
رحيمي گفت: وقتي كه نوزاد به سن قانوني برسد اين مبلغ را براي ازدواج و ساير موارد ياد شده مورد استفاده قرار مي دهد.
معاون اول رئيس جمهوري به تشكيل كارگروه زيارت و فرهنگ رضوي اشاره كرد و گفت: اين كارگروه كه به رياست كميسيون فرهنگي دولت و با عضويت تعدادي از وزرا تشكيل شد، اختصاص 10هزار ميليارد ريال در لوايح بودجه سنواتي طي سالهاي برنامه پنجم توسعه را به امور فرهنگي استان خراسان رضوي اختصاص داد.
وي گفت: با تصويب دولت هر سال 200 ميليارد تومان به امور فرهنگي خراسان رضوي اختصاص مي يابد.
وي از اختصاص 37ميليارد ريال به منظور احداث، توسعه و تجهيز مراكز فرهنگي، مصلاها، بقاع متبركه و توسعه ورزش همگاني مسجد محور خبر داد.
معاون اول رئيس جمهوري گفت: با تصويب دولت تا سقف دو درصد از بودجه عمراني به ارتقاي سطح مديريت در امور اجتماعي و آرامش رواني شهروندان اختصاص مي يابد.
50درصد سهام شركت پست واگذار مي شود
به گزارش خبرگزاري فارس؛ وزير ارتباطات و فنآوري اطلاعات گفت: شركت پست جمهوري اسلامي ايران يكي از مشمولان واگذاري در بورس است كه بيش از 50درصد سهام آن پس از آماده سازي در بورس ارائه مي شود.
محمد تقي پور جمعه شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هر شركتي كه مشمول واگذاري در بورس شود بايد شرايطي را داشته باشد كه شركت پست در حال جداسازي زيرساخت هاست كه اين زيرساخت ها به دليل استراتژيك بودن بايد براساس قانون تفكيك و در اختيار دولت باشند كه پس از اين كار بايد اساس نامه شركت تغيير كرده و به طور خصوصي نوشته شود و در پايان نيز پروانه اي براي اپراتور پست در سطح كشور صادر مي شود كه به مدت كوتاهي به صورت بخش خصوصي اداره شود و بعد در بورس ارائه خواهد شد.
افتتاح تونل سلامت
به گزارش خبرنگار كيهان از مشهد، نخستين تونل سلامت و امداد خاورميانه به طول 575 متر همزمان با سالروز ولادت امام رضا(ع)، با حضور وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و مديران شهري مشهد افتتاح شد.
شركت قطار شهري شهرداري مشهد، با صرف هزينه اي بالغ بر 20ميليارد ريال با هدف ايجاد ارتباط پزشكي و تجهيزاتي بين دو بيمارستان امام رضا«ع» و قائم «عج» و كاهش زمان و بار ترافيكي خيابان هاي دانشگاه، سعدآباد و كوهسنگي، تونل سلامت بين اين دو بيمارستان ايجاد كرد و بدين ترتيب مقدمات ارتباطي آسان و دو سويه را براي پزشكان اين دو بيمارستان و مردم فراهم كرده است.
مجري طرح تونل امداد و معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري مشهد در خصوص اين پروژه گفت: تلاقي اين تونل با خطوط 1 و 2 قطار شهري ويژگي خاصي به آن داده است. به گونه اي كه در خيابان احمدآباد ضمن عبور از زير تونل خط 1 در عمق 15متري مي بايست از زير سطح خيابان كه از پرترافيك ترين نقاط شهر مشهد است عبور مي كرد و امكان بستن خيابان نيز وجود نداشت به همين دليل از روش اتريشي (NATM) براي حفاري تونل استفاده شد.
هوشنگ خندان دل هزينه اجراي اين طرح را 20ميليارد ريال ذكر كرد و گفت: از شهريور 86 زمين به پيمانكار تحويل داده شد و مدت اجرايي پيمان 24 ماه لحاظ شد.
وي اظهار داشت: 6 متر براي عبور ماشين و 80 سانتي متر براي تردد افراد در نظر گرفته شده كه بي شك پس از بهره برداري، رضايت شهروندان و زائراني كه براي مداوا به مشهد مي آيند در برخواهد داشت، چرا كه آن ها در كمترين زمان بين دو بيمارستان رفت و آمد مي كنند.
سرپرست قطار شهري اين تونل را در خاورميانه بي نظير دانست و گفت: تعداد زيادي از طرح هاي مشابه اين تونل در كشورهاي اروپايي ساخته شده است اما در خاورميانه و آسيا، نمونه مشابهي از اين گونه تونل ها وجود ندارد.
خندان دل مدت اجراي طرح را دو سال ذكر كرد و گفت: اعتبار مورد نياز براي ساخت اين تونل كه در خيابان احمدآباد هفت متر و در خيابان كوهسنگي 14 متر از سطح خيابان پايين تر است از سوي شهرداري و شركت قطار شهري تامين شده است.

 



يك مقام مسئول در شركت غله كشور: دولت بهاي برنج شاليكاران را 24 ساعته پرداخت مي كند

ساري- خبرنگاركيهان:
مديرعامل شركت غله و خدمات بازرگاني منطقه2 كشور گفت: دولت بهاي برنج خريداري شده از كشاورزان را در مدت 24ساعت پرداخت مي كند.
«محمدرضا حيدري» با اعلام اين خبر افزود: دولت سياست هاي حمايتي خود را در قبال زارعان افزايش داده است.
وي گفت: از آغاز اجراي طرح خريد نقدي برنج تاكنون 36هزار تن محصول شاليكاران در مازندران از سوي دولت خريداري شد.
وي اضافه كرد: دولت بابت خريداري اين ميزان محصول 389 ميليارد ريال به كشاورزان مازندراني پرداخت كرده است.
حيدري از راه اندازي 6 مركز خريد مستقيم برنج در مازندران خبر داد و افزود: علاوه بر اين 120واحد كارخانه شاليكوبي در مازندران به عنوان عامل خريد محصول برنج كاران تعيين شده اند.
اين مقام مسئول تصريح كرد: عمليات خريد تضميني برنج در كشور بدون هيچگونه محدوديت زماني و سقفي ادامه خواهد داشت.

 



معاون امنيتي انتظامي استاندار خوزستان درگذشت

اهواز- خبرنگار كيهان:
معاون امنيتي انتظامي استاندار خوزستان درگذشت.
رحيم يوسف آبادي عصر جمعه در حال استراحت دچار ايست قلبي شد و جان خود را از دست داد.
تلاش خانواده وي و اهالي محل براي انتقال نامبرده به بيمارستان مؤثر واقع نشد و زماني كه يوسف آبادي در خواب بود از دنيا رفت.
مرحوم يوسف آبادي از سال 1386 در سمت معاون امنيتي انتظامي استاندار خوزستان مشغول به خدمت بود.

 



يك مقام مسئول در سازمان جنگل ها، مراتع و آبخيزداري:
خريد بالگرد براي حفاظت از عرصه هاي طبيعي به نتيجه نرسيد

فرمانده يگان حفاظت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخيزداري كشور گفت: خريد بالگرد بدون سرنشين براي حفاظت از عرصه هاي طبيعي با اعتبارات موجود به نتيجه نمي رسد.
به گزارش خبرگزاري مهر، سرهنگ مرتضي ايرواني گفت: لازمه حفاظت پـايدار از مراتع و جنگلهاي كشور داشتن نگاهي جديد در تدوين اعتبارت است. وي افزود: تخصيص اعتبارات و منابع مالي براي حفاظت از عرصه ها و اعيان طبيعي امري ضروري است و در حال حاضر اعتبارات و نيروي انساني اين حوزه براي حفاظت پايدار پاسخگو نيست.
فرمانده يگان حفاظت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخيزداري كشور ادامه داد: در حال حاضر خريد بالگرد بدون سرنشين كه از ضروريات حفاظت از عرصه ها و اعيان طبيعي است به نتيجه نرسيده است و براي حفاظت از بالگردهاي استيجاري دستگاهها و ارگانهاي مختلف نظير هوانيروز و هلال احمر استفاده مي كنيم.
وي از كاهش 18 درصدي حريق در شش ماهه نخست سال خبر داد و گفت: با توجه به بارندگي هاي سال گذشته و وضعيت آب و هوايي، پيش بيني مي شود كه در اين مدت نسبت به سال گذشته در جنگلها و مراتع افزايش حريق داشته باشيم كه با برنامه ريزيهاي صورت گرفته در استانهاي بحراني مانند كرمانشاه، ايلام و استانهاي شمالي، كاهش 18 درصدي حريق در مراتع و جنگل هاي كشور گزارش شد.

 



معاون وزير جهاد كشاورزي: گيلان قابليت كشت همزمان پنج محصول را دارد

معاون بهبود توليدات گياهي وزارت جهاد كشاورزي گفت: گيلان به جاي يك محصول، قابليت كشت همزمان پنج محصول را براي افزايش درآمدزايي كشاورزان دارد.
محمدرضا جهانسوز در گفت وگو با خبرنگار فارس در رشت اظهار داشت: امسال در 500نقطه از تمام استان كار ترويجي در زمينه كشت چند منظوره آغاز شده است.
وي ادامه داد: در فصل زمستان مي توان دو محصول را برداشت كرد و سپس برنج پرورش داد و كشت همزمان برنج، اردك و ماهي را در مزرعه انجام داد.
جهانسوز عدم خودباوري را يكي از مشكلات بزرگ در گيلان دانست و اظهار داشت: در بخش تحقيقاتي، چهار رقم آزاد شده هيبريد توسط محققان مؤسسه تحقيقات برنج معرفي شده است.
وي اضافه كرد: با پرتو تابي مي توان از ريز شدن ارقام بومي برنج در سطح بسيار زيادي جلوگيري كرد و ضايعات آنها را كاهش داد.
معاون بهبود توليدات گياهي وزارت جهاد كشاورزي تصريح كرد: براي نخستين بار در سطح ملي الگوي كشت را براي رسيدن به خودكفايي برنج آغاز كرده ايم.
به گفته وي كتابچه اوليه اين طرح به استان ها ابلاغ شده و گيلان نخستين استان براي توافق محصول بوده است.
جهانسوز با اشاره به راهبرد توليد اظهار داشت: كشاورزي آب محور با توجه به نوع منطقه، خاك ورزي مزارع در شاليزارها، كشت در اراضي شيب دار و توجه به منابع خاك از جمله اين برنامه ها است.
وي افزود: در راستاي استفاده بهينه از انرژي خورشيدي، نخستين طرح گلخانه اي در منطقه هشتگرد در دست احداث است.

 



عضو مجلس خبرگان رهبري: هدايتگر تمام جريان هاي سياسي در زمان غيبت فقط ولي فقيه است

عضو مجلس خبرگان رهبري، در گردهمايي ائمه جماعت مساجد قم، گفت: معتقد نيستيم كه يك جناح و جريان سياسي از مسجد بايد هدايت شود بلكه ما معتقديم كه در زمان غيبت كبري هدايت كننده همه جريان هاي سياسي فقط ولايت فقيه است.
به گزارش ايرنا، آيت الله «سيداحمد خاتمي» ولايت فقيه را حجت شرعي و بستر مسائل سياسي و محور اصلي نظام دانست و گفت: سخن نهايي نظام را در هر مسئله مهم از جمله مسئله هسته اي و رابطه با آمريكا فقط شخص رهبر معظم انقلاب مي زند.
خاتمي گفت: انتقادها و ايراد به كارها آزاد است ولي به شكل قانوني و در چارچوب حفظ ولايت فقيه و بدون اينكه خدشه اي به اساس نظام وارد شود.
اين استاد درس خارج فقه و اصول گفت: در روز 29 خرداد امسال رهبر معظم انقلاب فرمودند «اردوكشي خياباني ممنوع است و تقلب در انتخابات يك حرف زور و بدعت غيرقانوني است»، اما برخي افراد به آن توجهي نكردند و اين اصل مهم و فصل الخطاب نظام مورد حمله قرار گرفت.
آيت الله احمد خاتمي با اشاره به اقتدار ولايت فقيه تصريح كرد: در داخل هنوز هم كسي جرات ندارد كه مخالفت خود را با ولايت فقيه به صورت آشكار اعلام كند چرا كه فريادهاي «مرگ بر ضد ولايت فقيه» ملت ايران گوش او را كر خواهد كرد.
خاتمي ولايت فقيه را يكي از اركان بسيار مهم انقلاب دانست و گفت: اين ركن ركين به عنوان ستون خيمه نظام توانسته از ابتداي پيروزي انقلاب و در دوران جنگ تحميلي، نظام را با عزت و افتخار رهبري كند.
وي تصريح كرد: در اصل چهارم قانون اساسي تاكيد شده است تا تمام قوانين براساس مباني اسلام تدوين شود اما در راهپيمايي روز قدس جماعت موج سبز، فرياد «استقلال، آزادي جمهوري ايراني» را سر دادند و اين حاكي از وحشت آنان از اسلام است.
عضو جامعه مدرسين افزود: همان روز و همان ساعت بايد اين شعار مخالف دين به عنوان يك شعار آمريكايي به همگان معرفي مي شد.
خاتمي با انتقاد از افرادي كه پس از انتخابات به شيطنت عليه نظام دست زدند، گفت: اين افراد با ريختن آبروي نظام كه برآمده از فرياد «الله اكبر» ملت ايران است، تازه مدعي خدمت به نظام هستند.
عضو مجلس خبرگان رهبري گفت: كسي مدعي نيست كه هيچ مشكلي در كشور وجود ندارد اما اينكه برخي به مردم اين را القا مي كنند كه هر چه هست، دزدي و غارت است، دروغ بزرگي است كه با هدف تضعيف نظام مطرح مي شود.
احمد خاتمي در بخش ديگر از سخنانش با اشاره به نقش مهم روحانيت در تاريخ معاصر ايران، اظهار داشت: روحانيت شيعه در ايران بهترين فرصت سازان تاريخ ايران بوده اند.
وي در پايان اظهار داشت: در جريان مشروطيت و مبارزه با استبداد آنچه كه به اين جريان قوت داد، روحانيت به ويژه علمايي نظير آخوند خراساني و شيخ فضل الله نوري بود اما مخالفان دين هميشه سعي كرده اند تا نقش روحانيت را كم رنگ كنند.

 



اخبار ادبي و هنري

ساخت سريال ضد صهيونيستي تركيه در ايران
سري سوم سريال ضد صهيونيستي تلويزيون تركيه، در ايران ساخته مي شود.
اولين قسمت سري دوم سريال «آيريليق» (جدايي) به كارگرداني «اونور تان» 21 مهرماه سال جاري روي آنتن يكي از شبكه هاي تلويزيوني تركيه رفت و پخش آن، به خاطر پرداخت مستقيم به جنگ غزه و به تصوير كشيدن جنايات رژيم صهيونيستي در آن، باعث واكنش دولت غاصب اسرائيل و فرا خواندن سفير تركيه در سرزمين هاي اشغالي شد.
بنابر گزارش سوره سينما، مضمون سري قبل اين سريال بازگويي ظرفيت كشورهاي مسلمان و مبارزه با تروريسم «پ.ك.ك» بود.
بيانيه تبليغاتي برخي سينماگران
در حالي كه انزواي فيلم هاي مستقل و ارزشي سينماي ايران به دليل سياستگذاري ها و برنامه هاي ناعادلانه مديران فرهنگي و سينمايي از سال 76 آغاز شد، گروهي از كارگردانان سينما پس از گذشت 12 سال متوجه اين مسئله شدند!
چند روز پيش 46 كارگردان سينما با انتشار بيانيه اي نسبت به حذف سينماي مستقل در ايران هشدار دادند. بيانيه مذكور اين سوال را به وجود آورده است كه نويسندگان و امضاكنندگان آن چرا در تمام سال هاي گذشته و به خصوص در دوران اصلاحات كه مديران سينمايي بيشترين حمايت را از سينماي گيشه اي مي نمودند و سينماي مستقل و ارزشي رو به انزوا و تعطيلي بود، هيچ اعتراضي ننمودند.
در همين حال رئيس شوراي ارزشيابي و نظارت بر آثار سينمايي، گفت: صدور بيانيه از سوي برخي از سينماگران و بيان موضوعاتي كه مديران سينمايي بارها بر رفع آنها تاكيد كرده اند، جنبه تبليغاتي دارد. زيرا دغدغه هايي كه در بيانيه اين سينماگران مطرح شده، موضوعي است كه ما بارها بر رفع آن تاكيد داشته و داريم.
سيدعليرضا سجاد پور تصريح نمود: قطعا چنين بيانيه هايي ذهنيت ما را به سمت و سويي خاص نخواهد برد و طبق برنامه هاي تعيين شده عمل خواهيم كرد تا معضلات سينما را به حداقل برسانيم.
شبكه جهاني ثامن راه اندازي شد
شبكه جهاني «ثامن» همزمان با سالروز ولادت حضرت علي بن موسي الرضا(ع) بر روي فركانس 10723 هاتبرت راه اندازي شد.
مدير روابط عمومي شبكه ماهواره اي «ثامن» در گفت وگو با ايرنا با بيان اين مطلب اظهار داشت: شبكه ماهواره اي ثامن از انگلستان تا مرزهاي هندوستان يعني كل اروپا، خاورميانه و شمال آفريقا را پوشش مي دهد و تا چند ماه آينده روي فركانس آمريكا هم ديده مي شود.
محمد كاشاني با اشاره به اين كه برنامه هاي اين شبكه به زبان فارسي و انگليسي است، افزود: البته عمده برنامه ها به زبان فارسي است و در شبانه روز يك ساعت هم به زبان فارسي دري براي فارسي زبانان افغانستان و تاجيكستان برنامه داريم كه در آينده مدت آن افزايش مي يابد.
وي چهار هدف اصلي در راستاي ترويج فرهنگ اصيل اسلامي، ايراني و اهل بيت(ع) بويژه امام رضا(ع)، براي راه اندازي اين شبكه عنوان كرد و يادآور شد: اولين هدف كه مهمترين هدف ما را تشكيل مي دهد بحث «اخلاق و تربيت» است كه در اين ارتباط برنامه هاي جدي و جذاب خواهيم داشت و «مباحث معارفي»، «اديان و گفتمان بين اديان» و همچنين «مباحث اجتماعي» اهداف بعدي ما است.
نشست فيلمسازان كوتاه كشورهاي مسلمان در تهران
نشست اعضاي كميته مركزي اتحاديه فيلمسازان كوتاه كشورهاي مسلمان همزمان با بيست و ششمين جشنواره بين المللي فيلم كوتاه از 20 تا 25 آبان ماه جاري در تهران برگزار مي شود.
اين نشست با هدف ارزيابي عملكرد يكساله اتحاديه برنامه ريزي و تبادل نظر در حوزه هاي مختلف از جمله «آموزش، توليدات مشترك و تقويت جشنواره هاي موضوعي» مانند سرزمين زيتون، و ارزيابي نيازها و ضرورت ها و افق هاي پيش رو برپا مي شود.
برپايه اين خبر، در اين نشست اعضاي كميته مركزي اتحاديه فيلمسازان كوتاه كشورهاي مسلمان متشكل از ناصر باكيده دبيركل از ايران، مصطفي ابراهيم محمد معاون دبير كل از سودان، لساد جموسي نوري الجموسي مدير امور بين الملل از سودان، عبداللطيف احمدي خزانه دار اتحاديه از افغانستان، علاءالدين عبدالله اف عضو كميته مركزي از تاجيكستان، ماهين صبا، عضو كميته مركزي از پاكستان و علي ضاهر عضو كميته مركزي از لبنان حضور خواهند داشت.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14