(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 12 آبان 1388- شماره 19502
 

سخني با دادستان: مدعي العموم چه هنگام وارد صحنه خواهد شد؟
تبديل اتوبوس هاي اسقاطي به سرويس بهداشتي سيار
نبود استاندارد عسل نامرغوب را در بازار افزايش داد
كاهش برداشت آب از منابع زيرزميني اردبيل
ايران در كيهان
فرماندار: 22 پروژه در كرج تكميل نشده است
جمع آوري 842 ميليون ريال در جشن گلريزان طالقان
استاندار خراسان رضوي: مديران كاروان ها بايد فضاي غيرعبادي حج را كاهش دهند
كاهش 36درصدي شكايات كارگري و كارفرمايي در شهرستان سرپل ذهاب
با حضور وزير دادگستري ساختمان جديد دادگستري قاين افتتاح شد
بهره برداري از فاز دوم كارخانه «ناجي پوشش» زاهدان
دانشكده پيراپزشكي در اوز تأسيس مي شود
امام جمعه جديد شهر: جمعيت شهر بهارستان به 200هزارنفر افزايش مي يابد
نماينده مردم شيراز در مجلس: بايد نگاهي منطقي به پروژه بين الحرمين داشته باشيم



سخني با دادستان: مدعي العموم چه هنگام وارد صحنه خواهد شد؟

كمتر كسي است كه ماجراهاي تلخ پس از انتخابات دهم رياست جمهوري را به اين زوديها از خاطر ببرد و فراموش كند آن همه خوني كه به دل انقلاب و رهبر عزيزمان كردند. اعتراضات خشونت آميز و وحشيانه جمعي از اغتشاشگران - كه موسوي آنان را فرزند انقلاب(!) ناميد و محافل بيگانه و سران استكبار از آنها با عنوان «حق خواهان، معترضان بيگناه و شركت كنندگان در راهپيمايي سكوت!!» ياد كردند - و پيوستن جمعي از مردم زودباور و ساده انگار كه جو زده جوسازي هاي رنگي شده بودند به جمع اغتشاشگران، حاصلي نداشت جز برجا گذاشتن ده ها كشته و زخمي، ميليونها و حتي ميلياردها تومان خسارت مالي، درياها اشك و طوفانها آه خسارت روحي و معنوي، و كرور كرور آبرو و عزت انقلاب و ايران و ايراني كه به يغما رفت، و تلخ شدن شيريني حماسه بي نظير 22 خرداد در كام ملتي كه حضور 85 درصدي اش پاي صندوقهاي راي نشان از اعتماد به انقلاب اسلامي داشته و دارد... و كمتر كسي است كه اين فجايع را به همين زودي ها فراموش كند!
ميرحسين موسوي و مهدي كروبي، دو كانديداي شكست خورده انتخابات و از سردمداران و رهبران جنبش سبز، با رفتارهاي قانون گريزانه و پراكندن شايعه متوهمانه «تقلب» در ميان مردم بخصوص جوانان و تشويق آنان به اعتراضات خياباني، مسببان اصلي اين بي قانوني ها بودند كه از سوي اقشار مختلف مردم و نيز جمع بسياري از چهره هاي فرهنگي و انقلابي، علمي و دانشگاهي، و اجتماعات فراواني چون جمعيت هاي دانشجويي، جانبازان، خانواده شهدا و اقشار آسيب ديده از حوادث اخير، بارها و بارها مورد نقد و نكوهش قرار گرفته و محق محاكمه دانسته شده اند.
عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس نيز چندي پيش خبر از شكايت بيش از 100 نماينده از موسوي و كروبي داد، اما دادستان با فاصله كوتاهي از اين اظهارات، در جمع خبرنگاران اعلام كرد كه هيچگونه شكايتي از سوي مجلس عليه موسوي و كروبي دريافت نكرده است. جعفري دولت آبادي اين را هم گفت كه تمامي شكايات از طريق رسانه ها و مطبوعات عنوان شده و از نظر دستگاه قضايي براي اقدام قانوني، رسميت ندارد. اينك روي سخن نگارنده با دادستان است؛
آقاي دادستان!
جنابعالي به درد خوزستان آشناييد و سالها رياست دادگستري خوزستان را بر عهده داشته ايد. بي ارتباط نيست يادآوري ماجراي فعاليتهاي گسترده و وسيع شبكه هاي پولي موسوم به «سيدها» كه در مدت كوتاهي سرمايه خرد و كلان مردم را به جيب زد و تبديل به معضل بزرگ اقتصادي شد، معضلي كه هزاران هزار مالباخته به جا گذاشت.
بعيد است يادتان رفته باشد كه در زماني كمتر از سه ماه، دفاتر اين شبكه ها همچون قارچ از تك تك كوچه هاي باريك و بلند شهر روييدند و با پرداخت سود سرمايه به تعداد انگشت شماري، اكثريت اعتماد مردم را جلب كردند. اين شبكه ها حتي در برخي از روزنامه ها مصاحبه تبليغاتي انجام دادند و ادعا كردند كه مجوز فعاليت دارند. تا جايي كه يكي از آنها در يك هفته نامه محلي اعلام كرد اين فعاليتها هيچ منفعتي براي صاحبان شبكه ندارد و صرفا براي كمك به محرومين استان است!!
آن روز دستگاه قضايي، عليرغم اطلاع از غيرقانوني بودن اين فعاليتها و عاقبت ناگوار و اثرات مخربي كه پيكره اقتصادي استان را مجروح مي كرد، به انتظار شاكي خصوصي نشست و سكوت كرد، تا آن كه در اوج فعاليتها و درست زماني كه رقم سرمايه مردم در حسابهاي بانكي شبكه ها نجومي شده بود، ناگهان زنگ خطر به صدا درآمد و بزرگترين فاجعه اقتصادي تاريخ خوزستان اتفاق افتاد، فاجعه اي كه مطبوعات از مدتها قبل نسبت به وقوع آن هشدار داده بودند! فاجعه اي كه در آن متضرر نشدند الا مردم! مردم رنجديده و صبوري كه با توكل به خدا و اعتماد به نظام، امروز را به فردا مي رسانند و دل بسته اند به فرمان امام راحل و توصيه هاي موكد مقام معظم رهبري كه «انقلاب، حامي مستضعفان است».
و اگر دستگاه قضايي از همان ابتدا، به عنوان مدعي العموم وارد عمل شده و نسبت به جمع آوري و پلمب شبكه ها و مسدود كردن حسابهاي بانكي اقدام مي كرد، ماجرا هرگز به متضررشدن هزاران خوزستاني بي اطلاع از پشت پرده ماجرا نمي انجاميد.
فاجعه اي كه بيش از 4 سال از وقوع آن مي گذرد و پرونده شاكيان آن روز به روز قطورتر مي شود، و «علي عياشي» سردسته شبكه با ميلياردها تومان از سرمايه مردم، همچنان متواري و پناهنده كشورهاي خارجي است و همه تلاشها و پيگيريها براي دستگيري او تاكنون بي نتيجه بوده است.
آقاي جعفري دولت آبادي!
دستگاه قضايي در رابطه با ماجراي شبكه هاي پولي موسوم به سيدها و آن فاجعه اقتصادي، دچار اشتباهي شد كه تكرار دوباره آن در رابطه با جريانات اخير از سوي شما محتمل است. سؤال نگارنده اينجاست: در زماني كه تبعات منفي ناشي از هر نوع حركت يا فعاليت غيرقانوني متوجه شخص يا اشخاص خاص نيست و عموم مردم را گرفتار يا متضرر خواهد كرد، سكوت كردن و نشستن به انتظار دريافت شكايت نامه از سوي شاكيان خصوصي چگونه قابل توجيه است؟ نقش «مدعي العموم» در اين شرايط چيست؟
در جريان رسيدگي به وقايع پس از انتخابات و آن همه تبعات منفي كه دامن ملت ايران را گرفته است، مدعي العموم چه هنگام وارد صحنه خواهد شد؟ آن هنگام كه اين سبزكهاي لجني در ميكروفن رسانه هاي غربي، زبان ملت ايران شدند و با مظلوم نمايي در مقابل دوربين شبكه هاي ماهواره اي بيگانه، باقيمانده عزت و آبروي ايران و انقلاب را به باد فنا دادند؟ زماني كه بيانيه هاي چندين شماره اي موسوي، راه دخالت بيگانگان در امور داخلي كشور را هموار كرد و قانون شكني هاي پي درپي او، از كتاب قانون جز پاره دفتري بي بها باقي نگذاشت؟
مدعي العموم چه وقت سكوت خود را خواهد شكست و وعده هاي «كروبي محاكمه خواهد شد» و «با موسوي برخورد خواهيم كرد» كي به مرحله عمل خواهد رسيد؟ زماني كه روياي كمرنگ دشمنان در فروپاشي جمهوري اسلامي ايران پررنگ و پررنگ تر شد و اقدامات براندازانه اپوزيسيون به نتيجه رسيد و از انقلاب اسلامي ايران، جز نامي و خاطره اي باقي نماند؟
آقاي دادستان!
ملت ايران انتظار دارد همانگونه كه دستگاه قضايي به عنوان مدعي العموم، اقدام به دستگيري افرادي چون حجاريان، عطريانفر، ابطحي، شريعتي و نيز جمعي از اغتشاشگران جريانات اخير نمود، نسبت به دستگيري و محاكمه دانه درشت هاي اين حوادث تلخ اقدام نمايد و اين مهم، خواست همه ملت ايران است.
فاطمه معين زاده
خبرنگاركيهان در اهواز
6/8/88

 



تبديل اتوبوس هاي اسقاطي به سرويس بهداشتي سيار

گرگان - خبرنگاركيهان:
شهرداري گرگان اتوبوس هاي اسقاطي سازمان اتوبوسراني را به سرويس بهداشتي سيار تبديل مي كند.
ابراهيم كريمي شهردار گرگان گفت: با ابتكار شهرداري گرگان و با همت كارشناسان و نيروهاي فني واحد خدمات موتوري شهرداري 7 دستگاه از اتوبوس هاي اسقاطي سازمان اتوبوسراني سرويس بهداشتي مي شوند. كريمي با اعلام اينكه درهر اتوبوس 8 چشمه سرويس بهداشتي تعبيه مي شود افزود: كف اين سرويس بهداشتي ها و بدنه تا ارتفاع 30سانتي متر با سراميك هاي ريز پوشانده مي شود تا علاوه بر بهداشتي بودن آن از نفوذ آب نيز جلوگيري شود.
شهردار گرگان در ادامه گفت: بر روي سقف اتوبوس ها مخزن آب نصب مي شود و جعبه بغل هاي اتوبوس نيز مخزن فاضلاب مي شود كه هم امكان تخليه با لجن كش را داراست و هم بدون نياز به پمپ قابليت تخليه با فاضلاب شهري را برخوردار است.
وي گفت: مكان استقرار راننده براي حمل آن كاملا مجزا است و هر دستگاه سرويس بهداشتي اتوبوسي ظرفيت سرويس دهي به 500 تا 600نفر را داراست.
شهردار مركز استان ادامه داد سرويس بهداشتي هاي اتوبوسي علاوه بر سيار بودن از مزيت بالايي چون صرفه اقتصادي نيز برخوردار است و درمكان هاي پر رفت و آمد و مسافرپذيري چون جنگل ناهار خوران و در همه فصول سال قابليت خدمات رساني دارد.
كريمي در خاتمه هزينه هر سرويس بهداشتي را حدود 150ميليون ريال اعلام كرد.

 



نبود استاندارد عسل نامرغوب را در بازار افزايش داد

كرج- خبرنگار كيهان:
نبود استاندارسازي عسل موجب شده تا اين محصول با كيفيت پايين وارد بازار مصرف شود.
«رحيم سجاده» سرپرست معاونت آب، خاك و صنايع وزارت جهاد كشاورزي در مراسم دفتر اتحاديه سراسري زنبورداران كشور در جمع خبرنگاران در كرج با بيان اين مطلب افزود: آشنا نبودن مردم با عسل با كيفيت سبب شده تا اين محصول مشتري هاي خود را از دست بدهد.
وي اظهار داشت: بايد آموزش صحيح به مردم داد تا آنان بتوانند عسل با كيفيت و سالم را تشخيص دهند و اين نوع عسل را خريداري كنند، در همين راستا نيز تلاش شده عسل هاي تقلبي و بي كيفيت از بازار مصرف جمع آوري شود.
سجادي تصريح كرد: يكي از بزرگترين مشكلات بخش زنبورداري درباره بازاريابي عسل، عدم استانداردسازي بازار اين محصول است. وي درباره ارزش واقعي عسل گفت: اين محصول تا 140 برابر ارزش صنعت زنبورداري در توليدات كشاورزي تاثيرگذار است و بدون گرده افشاني زنبورهاي عسل اين حجم توليدات در كشاورزي در كشور به بار نمي نشيند و اين موضوع خود اهميت اين فرآورده غذايي و دارويي را نشان مي دهد.سرپرست معاونت آب و خاك و صنايع وزارت جهاد كشاورزي در پايان گفت: كليه كلني ها در سراسر كشور بيمه شده اند و اميدواريم بزودي بيمه زنبورداران نيز اجرايي شود.

 



كاهش برداشت آب از منابع زيرزميني اردبيل

اردبيل- خبرنگار كيهان:
استاندار اردبيل گفت: در راستاي حفاظت از منابع آب هاي زيرزميني و با تدابير اتخاد شده برداشت آب از منابع زيرزميني منطقه سير نزولي پيدا كرده است.
منصور حقيقت پور در جلسه شوراي حفاظت منابع آب استان افزود: با كاهش برداشت آب از ذخاير زيرزميني اميد است تراز منفي موجود در دشت ممنوع اردبيل به مرور زمان جبران شود.
وي گفت: علاوه بر مسدود كردن چاه هاي غيرمجاز، نظارت بر ميزان برداشت آب از چاه هاي مجاز نيز بايد به طور مستمر انجام پذيرد.
وي افزود: طرحي براي امكان سنجي پيشنهاد شده است كه در صورت عملياتي شدن آن، برداشت آب از چاه هاي مجاز با سيستم راديويي كنترل خواهد شد تا از هر چاه صرفا به ميزان مندرج در پروانه آن، آب برداشت شود.
وي با اشاره به فعال بودن تصفيه خانه هاي فاضلاب اردبيل، خلخال و گرمي گفت: تنها تصفيه خانه فاضلاب اردبيل هم اينك حدود 140 ليتر در ثانيه خروجي دارد كه به لحاظ كيفيت پسماند خروجي آن، دستگاه ذي ربط اجازه استفاده از اين آب در بخش كشاورزي را داده است.
وي در پايان گفت: تا سال 86، شركت آب و فاضلاب بخش عمده اي از آب شرب توزيعي خود را از منابع زيرزميني تأمين مي كرد كه با افتتاح تصفيه خانه سد اردبيل در سال گذشته و برخي اقدامات كارشناسي، اين ميزان به حدود 30 درصد كاهش يافته است.

 



ايران در كيهان

وصول درآمدهاي عمومي در چهارمحال و بختياري
شهركرد - خبرنگار كيهان: در 7 ماهه نخست سال جاري مبلغ 392 ميليارد ريال درآمدهاي عمومي در استان چهارمحال و بختياري وصول شد. رجبعلي صادقي استاندار چهارمحال و بختياري ضمن بيان اين خبر گفت: درآمدهاي مصوب در بودجه سال 1388 براي استان چهارمحال وبختياري 648 ميليارد ريال است كه از اين ميزان مبلغ 579 ميليارد ريال را درآمدهاي مالياتي تشكيل مي دهد كه نسبت به سال گذشته از رشد قابل ملاحظه اي برخوردار بوده است.
اجراي طرح آبرساني به مشهد اردهال
كاشان - خبرنگار كيهان: مديركل آب و فاضلاب روستايي استان اصفهان از اجراي طرح آبرساني به مشهد اردهال از توابع شهرستان كاشان و روستاهاي آن خبر داد.علي محمدي، ميزان اعتبار اختصاص يافته براي اجراي اين طرح را 20 ميليارد ريال عنوان كرد و گفت: براي اجراي اين طرح كه در صورت تحقق، روستاهاي علي آباد، چنار، حسنارود، باريكرمف و غياث آباد را نيز از نعمت آب آشاميدني بهره مندي مي كند، مبلغ 28 ميليارد ريال مورد نياز است.
رتبه اول كاشان در اعزام زائر
كاشان - خبرنگار كيهان: كاشان رتبه اول اعزام زائر در كشور را به خود اختصاص داد. احسان استحقاقي ضمن بيان اين خبرگفت: امسال 8 هزار و 764 نفر زائر در قالب 68 كاروان به عمره اعزام خواهند شد. وي افزود: 416 زائر نيز از كاشان به حج تمتع امسال اعزام خواهند شد.
برخورداري 1100 كودك گيلاني از سبد غذايي رايگان
رشت - خبرنگار كيهان: بيش از يك هزار و يكصد كودك گيلاني از سبد غذايي رايگان برخوردارند. عليمحمدي مديركل امداد امام خميني گيلان ضمن بيان اين خبر افزود: اجراي طرح بهبود تغذيه كودكان زير 6 سال در استان از سال 81 آغاز شده است كه در اين راستا بيش از يك هزار و يكصد كودك مبتلا به سوء تغذيه توسط مراكز بهداشتي شناسايي شده اند.
صيد 45 تن ماهي در آذر شهر
تبريز - خبرنگار كيهان: با آغاز فصل صيد ماهي از مزارع پرورش ماهي آذرشهر بيش از 45 تن ماهي قزل آلا و كپور ماهيان، در اين منطقه، برداشت مي شود.
محسن - قهرمان نژاد رئيس جهاد كشاورزي آذرشهر ضمن بيان اين خبر گفت: «در سال گذشته يك ميليون و 100 هزار قطعه ماهي زينتي» در آذرشهر توليد گرديده و امسال نيز 5/1 ميليون قطعه توليد و ضمن ارايه به بازار داخل، به خارج از كشور صادر مي شود.»
افتتاح حوزه علميه خواهران نائين
نائين - خبرنگار كيهان: حوزه علميه خواهران نائين افتتاح شد. حجت الاسلام والمسلمين سيدمهدي ابطحي مدير حوزه هاي علميه منطقه چهار كشور در مراسم افتتاح اين حوزه علميه گفت: قبل از انقلاب هيچ حوزه علميه خواهراني وجود نداشت ولي اكنون در كل كشور 270 حوزه علميه خواهران و حدود 50 هزار طلبه خواهر داريم.
افتتاح نمايشگاه تعاوني در يزد
يزد - خبرنگار كيهان: نمايشگاه توانمندي هاي بخش تعاون در محل حسينيه سيد محمد آقا يزد برگزار شد. محمدرضا فلاح زاده: ا ستاندار يزد در مراسم افتتاح اين نمايشگاه با اشاره به بيانات رهبر معظم انقلاب در خصوص توليد ثروت در جامعه اسلامي، گفت: هم اكنون سهم تعاوني ها در اقتصاد كشور، حدود پنج درصد است كه تا پايان برنامه پنجم توسعه به 25 درصد افزايش مي يابد.
اهتمام به فرهنگ بومي و اسلامي در مازندران
ساري - خبرنگار كيهان: مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران در جمع فعالان اجرايي عرصه فرهنگ و هنر استان گفت: دولت اعتلاي فرهنگ بومي و اسلامي را هدف خود قرار داده است. هادي ابراهيمي با تاكيد بر لزوم اهتمام در راستاي عقلانيت و اعتدال فرهنگي افزود: در حوزه فرهنگ و هنر در چارچوب آرمان هاي انقلاب، رهبري و سياست هاي مصوب دولت گام بر مي داريم.»
رهاسازي ماهي در استخرهاي اسفراين
اسفراين - خبرنگار كيهان: 640 هزار قطعه بچه ماهي در استخرهاي پرورش ماهي در شهرستان اسفراين رها شدند. علي اصغر ضرغامي مديرجهاد كشاورزي شهرستان اسفراين با اعلام اين خبر گفت: از ابتداي سال جاري تاكنون تعداد 640 هزار قطعه بچه ماهي سرد آبي (قزل آلا) در 8 مركز پرورش ماهي در شهرستان اسفراين رهاسازي شده است.
اعطاي تسهيلات آبياري در حاجي آباد
بندرعباس - خبرنگار كيهان: سرپرست مديريت جهاد كشاورزي حاجي آباد گفت: تسهيلاتي معادل 35 ميليارد ريال در راستاي تجهيز اراضي كشاورزي به شبكه هاي نوين آبياري به صورت بلاعوض در اختيار كشاورزان اين شهرستان قرار مي گيرد. ناظم عباس زاده با اعلام اينكه دولت در راستاي اجراي طرح هاي آبياري تحت فشار تسهيلات ويژه بانكي در اختيار كشاورزان قرار مي دهد افزود: با توجه به اثرات نامطلوب خشكسالي به بخش كشاورزي استفاده بهينه از سفرهاي زيرزميني و صرفه جويي در منابع آب ضروري است.
توزيع سهام عدالت بين مددجويان تالش
هشتپر تالش- خبرنگار كيهان: تمامي افراد زير پوشش بهزيستي تالش سهام عدالت گرفتند. بهرام زاد اميري، رئيس اداره بهزيستي تالش با اعلام اين خبرگفت: در يك برنامه زمان بندي شده ثبت نام، تكميل فرم ها و مدارك لازم بين افراد زيرپوشش اداره بهزيستي تالش انجام شد و همه برگه هاي صادره سهام عدالت بين مددجويان توزيع شد.

 



فرماندار: 22 پروژه در كرج تكميل نشده است

كرج- خبرنگار كيهان:
22 پروژه در شهرستان كرج به دليل كمبود اعتبارات با تاخير مواجه شده است.
«محمدجواد كوليوند» معاون استاندار تهران و فرماندار كرج در جلسه كميته برنامه ريزي اين شهرستان در جمع مديران ادارات و سازمان هاي كرج گفت: اعتبارات فعلي شهرستان كرج براي اجراي پروژه ها كافي نيست و حتي كفاف اتمام پروژه هاي نيمه تمام را هم نمي دهد به همين دليل بهره برداري از 22 پروژه در شهرستان كرج با تاخير مواجه شده است كه اين مسئله به سرعت بايد پيگيري شود.
وي افزود: در سال جاري 28 ميليارد تومان براي انجام پروژه هاي مختلف در سطح شهرستان در نظر گرفته شده و اين مسئله بسياري از دستگاه ها را با كمبود بودجه مواجه كرده است كه البته اين مسئله نبايد به توجيهي براي مسئولان ذي ربط تبديل شود.
وي اظهار داشت: اداره آب و فاضلاب غرب استان تهران، شبكه بهداشت و درمان، اداره منابع طبيعي، اداره راه و ترابري از جمله اداراتي است كه پروژه هاي آنها با تاخير مواجه شده است.
كوليوند، خطاب به مديران ادارات شهرستان تصريح كرد: اين دستگاه ها بايد به سرعت دلايل تاخير وضعيت نهايي پروژه هاي مربوطه را به فرمانداري شهرستان اعلام كنند.
فرماندار كرج بيان كرد: تمام ادارات و سازمان ها بايد در هنگامي كه با مشكل و كمبود اعتبار مواجه مي شوند گزارش عملكرد و مشكلات خود را به فرماندار اعلام كنند تا با مشكل تأخير در پروژه ها مواجه نشوند.

 



جمع آوري 842 ميليون ريال در جشن گلريزان طالقان

طالقان- خبرنگار روزنامه كيهان:
همزمان در دهه مبارك كرامت، اولين همايش گلريزان طالقان در تالار كوثر فرهنگيان اين شهر برگزار شد. بيش از 421 ميليون ريال توسط خيرين طالقان جمع آوري شد.
در اين همايش كه با حضور جمعي از مسئولان و خيرين برگزار شد حجت الاسلام والمسلمين حسيني امام جمعه و رئيس ستاد ديه طالقان با ذكر احاديثي از بزرگان دين، كمك به نيازمندان را در جامعه يك فريضه دانست و گفت دين اسلام كه دين رافت و مهرباني است كمك به نيازمندان را موردتأييد قرار داده است كه اميدواريم اين سنت حسنه در جامعه اسلامي ما بيش از گذشته احيا شود.
در اين مراسم سيد محمدناصر مديرعامل ستاد ديه استان تهران ضمن استقبال از برگزاري چنين مراسمي گفت: ستاد ديه استان تهران درسال 69 به همت شهيد لاجوردي معاون وقت قوه قضاييه و جمعي از خيرين شكل گرفت و هم اكنون نيز به حول وقوه الهي و با كمك مردم خير و حمايت دولتمردان و با هدف كمك و آزاد كردن زندانياني كه به صورت غيرعمد در زندان بسر مي برند فعاليت خود را انجام مي دهد.مديرعامل ستاد ديه استان تهران در ادامه سخنانش به مختومه شدن بيش از 757 فقره پرونده در سال گذشته اشاره كرد و گفت در سال جاري 324 فقره پرونده مختومه و عده زيادي از عزيزان زنداني به آغوش گرم خانواده خود بازگشته اند.
سيدمحمد ناصر مديرعامل ستاد ديه استان تهران در ادامه قول مساعد براي پرداخت مبلغ 420ميليون ريال برابر پول جمع آوري شده ازسوي خيرين طالقان براي كمك به زندانيان طالقان و جهت تشويق بيشتر خيرين منطقه ازطرف ستاد ديه استان تهران داد.

 



استاندار خراسان رضوي: مديران كاروان ها بايد فضاي غيرعبادي حج را كاهش دهند

مشهد- خبرنگار كيهان:
استاندار خراسان رضوي گفت: مديران كاروان هاي حج تمتع به روحانيان كاروان ها در كاهش فضاي غيرعبادي در ايام حج تمتع كمك كنند.
محمود صلاحي در ديدار مديركل حج و زيارت و مديران كاروان هاي حج تمتع خراسان رضوي با بيان اين مطلب افزود: مسئولان برگزاري حج تمتع بايد با ايجاد شرايط و فضاي ويژه، تاثيرگذاري بر روي حجاج را به گونه اي افزايش دهند كه پس از بازگشت به شهرهايشان منشا تاثير بر روي ديگران باشند.
وي حضور برادران شيعه و اهل تسنن در كنار هم در ايام و اعمال حج تمتع را جلوه زيبا از وحدت و همدلي ميان مسلمانان دانست وگفت: اين وحدت و همدلي ميان حجاج خراسان رضوي مي تواند الگوي تمام مسلمانان جهان باشد.
صلاحي ضمن تبريك ايام ولادت امام رضا(ع) اظهار داشت: در 8 آبان ماه بايد با برگزاري جشن هاي بي نظير، فضاي شادي و نشاط را براي مسلمانان در سراسر جهان ايجاد كرد و مديران كاروان هاي حج تمتع مي توانند اين شور و شعف را پس از حضور در مدينه در كاروان هاي خود استمرار بخشند.
گفتني است در ابتداي جلسه مسعود مجردي مديركل حج و زيارت خراسان رضوي ضمن بيان گزارشي از روند برنامه هاي مربوط به اعزام حجاج خراسان رضوي به عربستان گفت: در سال جاري پس از ريزش 30 درصد متقاضيان بر اثر آنفلوآنزاي نوع آ، بيش از 7هزار و 500 نفر از استان به حج تمتع اعزام خواهند شد.

 



كاهش 36درصدي شكايات كارگري و كارفرمايي در شهرستان سرپل ذهاب

كرمانشاه- خبرنگار كيهان:
طي 6ماهه نخست سال جاري نسبت به مدت مشابه سال قبل شكايات كارگري و كارفرمايي در شهرستان سرپل ذهاب 36درصد كاهش داشته است.
«ارسلان فلاحي» رئيس اداره كار و امور اجتماعي شهرستان سرپل ذهاب با بيان اين مطلب افزود: دليل كاهش شكايات كارگري و كارفرمايي در اين شهر استقرار واحد مشاوره روابط كار و احياي شوراهاي سازش است. وي گفت: كار شوراهاي سازش بررسي شكايات كارگري و كارفرمايي در واحدها بوده و اين مسئله سبب شده است حجم زيادي از شكايات بدون طرح در هيات ها حل اختلاف در كارگاه و يا واحد مشاوره حل و فصل شود.
رئيس اداره كار و امور اجتماعي شهرستان سرپل ذهاب در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به اينكه مرجع رسيدگي و تصميم گيري درباره شكايات كارگران و كارفرمايان هيات هاي تشخيص و حل اختلاف مستقر در ادارات كار و امور اجتماعي هستند اظهار داشت: در آراء و تصميم گيري ها نيز به امر سازش و توافق طرفين توجه شده و در 6ماهه نخست سالجاري 7درصد از آراء صادره سازشي بوده است.

 



با حضور وزير دادگستري ساختمان جديد دادگستري قاين افتتاح شد

قاين- خبرنگاركيهان:
درآستانه ميلاد امام رضا (ع) و با حضور بختياري وزير دادگستري ساختمان جديد دادگستري قاين افتتاح شد.
درسفر وزير دادگستري به قاينات و افتتاح ساختمان دادگستري قاين كه با 2600متر مربع زيربنا و اعتباري بالغ بر 16ميليارد و پانصد ميليون ريال احداث شده است، همچنين مجتمع شوراهاي شوراي حل اختلاف قاين و ساختمان دادگستري بخش مرزي زير كوه قاينات با 1170متر مربع زير بنا و 6 ميليارد ريال اعتبار افتتاح و بهره برداري شد.
درمراسم افتتاح ساختمان دادگستري قاين حجت الاسلام والمسلمين قرباني نماينده قاينات و عضو كميسيون قضايي مجلس شوراي اسلامي در سخناني با اشاره به انتظارات رهبر معظم انقلاب اسلامي از دستگاه قضايي در مجازات مجرمان و دستگيري ستم ديدگان از شيوه اجراي مجازات دركشور انتقاد كرد و گفت: اميد به اجراي مجازات دركشور كم است و مجازات ها اصلاح كننده و بازدارنده نيست درحالي كه مجازات بايد موجب تنبه جامعه و تنبيه مجرم باشد.
وي همچنين مرخصي هاي بخشنامه اي زندانيان، عفو فراوان و تعليق مجازات درمورد حق الناس را مورد انتقاد قرارداد وگفت: اين برنامه ها بازدارنده جرم نيست و موجب تنبه جامعه و تنبيه مجرم نمي شود.

 



بهره برداري از فاز دوم كارخانه «ناجي پوشش» زاهدان

زاهدان- خبرنگار كيهان:
مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي سيستان و بلوچستان گفت: فاز دوم كارخانه ناجي پوشش واقع در شهرك صنعتي زاهدان با سرمايه گذاري بنياد تعاون ناجا به بهره برداري رسيد.
مهندس «محمد يعقوبي» در مراسم بهره برداري از فاز دوم اين واحد توليدي اظهار داشت: اين كارخانه در زميني به مساحت 8هزار و 500مترمربع در قالب دو سالن توليد و 450كارمند و كارگر آغاز به كار كرده است.
وي اعتبار صرف شده براي بهره برداري فاز دوم اين واحد توليدي را 50ميليارد ريال عنوان كرد و گفت: 50 ميليارد ريال اعتبار ديگر براي راه اندازي كارخانه ناجي پوشش در زابل پيش بيني شده است.
يعقوبي با بيان اينكه راه اندازي فاز اول اين كارخانه فرصت شغلي براي 300نفر فراهم كرد گفت: فاز سوم اين واحد توليدي تا پايان امسال راه اندازي مي شود و زمينه اشتغال براي 250نفر فراهم خواهد شد. وي در پايان پيش بيني كرد شركت ناجي پوشش سالانه 3ميليون و 110هزار قطعه انواع پوشاك توليد خواهد كرد.

 



دانشكده پيراپزشكي در اوز تأسيس مي شود

اوز- خبرنگاركيهان:
دانشكده پيراپزشكي وابسته به دانشگاه علوم پزشكي لارستان در اوز تأسيس مي شود.
رئيس بيمارستان اميدوار اوز با اعلام اين مطلب گفت: اين دانشكده با تصويب و صدور مجوز براي تأسيس دانشگاه علوم پزشكي در لارستان، دانشكده پيراپزشكي وابسته به اين دانشگاه با همكاري مردم تأسيس مي شود.
دكتر علي حاجي زاده افزود: در شهرهاي لار، گراش و اوز امكانات درماني مناسب براي تأسيس دانشگاه علوم پزشكي وجود دارد.
وي با اشاره به فعاليت دانشكده هاي پرستاري و پيراپزشكي در شهرهاي لار و گراش افزود: در صورت همكاري مسئولان و مردم سومين دانشكده اوز نيز تأسيس مي شود. وي گفت: بيمارستان هاي امام رضا(ع) لار، اميرالمؤمنين(ع) گراش و اميدوار اوز به عنوان بيمارستان هاي آموزشي محسوب مي شوند.

 



امام جمعه جديد شهر: جمعيت شهر بهارستان به 200هزارنفر افزايش مي يابد

اصفهان- خبرنگاركيهان:
امام جمعه جديد شهر بهارستان با اشاره به گسترش جمعيت اين شهر گفت: قرار بود در 3فاز احداث شده اين شهر جمعيتي معادل 160 هزارنفر اسكان يابد كه با تغيير كاربري اراضي، اين تعداد به 200 هزارنفر افزايش مي يابد.
«حجت الاسلام والمسلمين صادقي» در نشست مشترك اعضاي شوراي اسلامي شهرهاي اصفهان و بهارستان گفت: بايد مسئولان شهر و استان اصفهان با مشكلات شهرهاي جديد دلسوزانه و منطقي برخورد كنند.
وي افزود: عدم تمركز جمعيتي، نبود مسجد جامع و مشكلات مالكيتي اراضي اين منطقه به عنوان سه مشكل عمده شهر جديد بهارستان است.
در اين نشست مشترك كه در محل شهرداري بهارستان تشكيل شد، اعضاي شوراي اسلامي شهرهاي اصفهان و بهارستان از استاندار جديد استان و نمايندگان مردم اصفهان در مجلس خواستند موضع الحاق شهر جديد بهارستان به كلانشهر اصفهان را در اولويت كاري خود قراردهند.
عباس حاج رسوليها رئيس شوراي اسلامي شهر اصفهان با اشاره به برخي محاسن الحاق بهارستان به اصفهان گفت: با مديريت خاص و تخصيص اعتبارات مالي ويژه بسياري از مشكلات شهري و مسائل فرهنگي اجتماعي موجود در بهارستان قابل رفع است.
وي اتصال خط مترو اصفهان به بهارستان و تسهيل مباحث حمل و نقل عمومي ساكنان بهارستان را از ديگر امتيازات و نتايج الحاق بهارستان به اصفهان دانست و گفت: مديريت واحد اين شهر باعث جذب سرمايه گذار و ايجاد انگيزه و ضمانت اجرايي كارهاي آنان خواهد شد.
رئيس شوراي اسلامي شهر جديد بهارستان نيز الحاق شهر بهارستان به اصفهان را از مصوبات 3دوره شوراي اسلامي اين شهر ذكر كرد و افزود: جمعيت 4600نفري اين شهر در سال 75 هم اكنون به 70هزار نفر در سال رسيده و نرخ رشد متوسط سالانه كه در همه جاي كشور معادل 5/1درصد است در بهارستان معادل 20درصد است.
همايون يزدان پناه گفت: اين شهرداري با بودجه اي معادل 60ميليارد ريال و با درجه 6در حال فعاليت است.
وي همچنين از بهارستان به عنوان يكي از 6شهر پايلوت كشور در بخش شهرداري الكترونيكي ياد كرد.

 



نماينده مردم شيراز در مجلس: بايد نگاهي منطقي به پروژه بين الحرمين داشته باشيم

شيراز- خبرنگار كيهان:
نگاه مسئولان و استانداري فارس به پروژه بين الحرمين شيراز بايد نگاهي منطقي باشد.
جعفر قادري، نماينده شيراز در مجلس شوراي اسلامي با بيان اين مطلب در جلسه شوراي اسلامي شهر شيراز گفت: اگر بنا باشد اين پروژه از حالت تجاري خارج شده و به عنوان پروژه فرهنگي معرفي كنيم بايد حداقل يك هزار ميليارد ريال داشته باشيم تا پول سرمايه گذار و شريك آن را بدهيم و آنچه به عنوان پيش فروش به مردم داده شده است را نيز برگردانيم.وي گفت: اختصاص چنين مبلغي در بودجه براي اين كار ممكن نيست و تنها كاري كه مي كنيم اين است كه اين پروژه را چند سال به عقب مي اندازيم.
وي افزود: سرمايه گذار با اداره كل اوقاف موافقت كرده كه اين پروژه را به عنوان يك پروژه تجاري خريداري كرده و خودش بسازد و سرقفلي را هم واگذار كند.وي گفت: شما تحت هيچ قانوني نمي توانيد پروژه را با كاربري فرهنگي از سرمايه گذار خريداري و به عنوان تجاري به اوقاف واگذار كنيد.
وي افزود: يكي از مطالبات ما و همه مردم اين است كه در راستاي فرمايشات رهبر معظم انقلاب، شيراز به عنوان سومين حرم اهل بيت(ع) مطرح شود اما نه به قيمت فراري دادن سرمايه گذار و حرف هايي كه پشتوانه كارشناسي ندارد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14