(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 12 آبان 1388- شماره 19502
 

حديث دشت عشق
استقلال و ذوب آهن فاصله خود را با سپاهان حفظ كردند
اخبار كوتاه از فوتبال
آغاز پنجمين دوره رقابت هاي واليبال جام باشگاههاي جهان مصاف پيكان با قهرمان برزيل
وداع برزيل و هلند با جام جهاني قطعي شدلحظه شماري نوجوانان ايران براي شكست دادن اروگوئه
تلاش بايرن مونيخ براي حذف نشدن ميلان - رئال : باز هم بدون رونالدو
خواندني از ورزش ايران



حديث دشت عشق

به ياد شهيد «سيدعلي قريشي»
سجده اي زد بر لب درگاه او

شهيد سيدعلي قريشي فرزند سيدحسن در سال 1345 در خانواده اي مذهبي در شهر خوراسگان متولد شد. مادرش از خانواده اي روحاني و پدرش نيز در جواني از مداحان اهل بيت(ع) بود و به همين دليل علي از همان كودكي با برنامه هاي مذهبي آشنايي يافت و تحصيلات ابتدايي خود را در دبستان اتحاد خوراسگان با موفقيت به پايان رسانيد.
علي با شروع انقلاب اسلامي و تظاهرات مردمي با حضور فعال در تظاهرات همچنين با پخش و تكثير اعلاميه ها و نوارهاي آتشين امام خميني رهبركبير انقلاب در هدايت و رهبري تظاهرات شهر خود نقش فعالي داشت.در اين زمان علي به خاطر مبارزه عليه رژيم شاه و پخش اعلاميه دستگير و روانه زندان شهرباني شد. پس از پيروزي انقلاب اسلامي شهيد قريشي سر از پا نمي شناخت و همگام با ميليونها نفر بپاخاسته و به حفاظت از دستاوردهاي عظيم انقلاب اسلامي مي پرداخت.
با تشكيل بسيج سپاه پاسداران انقلاب اسلامي خوراسگان با همت شهيد والامقام احمد رباني، شهيد قريشي جزو هسته هاي اوليه بسيج بود. شهيد قريشي با شروع جنگ تحميلي با شركت در فعاليتهاي پشتيباني جبهه و جنگ همراه با ديگر جوانان حزب الهي عمده فعاليتهاي خود را در اين مسير قرار داد و اواخر سال 60 درحالي كه در كلاس سوم راهنمايي مشغول به تحصيل بود به جبهه رفت و در عمليات فتح المبين در خط شوش به فعاليت پرداخت. قبل از عمليات بيت المقدس به اتفاق شهيد احمد رباني با نيروهاي تداركاتي عازم جبهه شد و مسئوليت دژباني لشگر امام حسين(ع) را به عهده گرفت و پس از آن به مسئوليت خدمات لشگر منصوب شد. وي در عمليات رمضان در اسلحه خانه لشگر بود و فعاليت زيادي در رابطه با تعمير اسلحه و تداركات آن انجام داد و در همين عمليات بود كه به واحد اطلاعات منتقل شد.
او در عمليات بدر به عنوان يكي از مسئولين گردان امام حسن(ع) شركت نمود گويا مي دانست كه در اين عمليات به شهادت مي رسد چون هر كاري را به او مراجعه مي كردي به بعد از اين عمليات موكول مي كرد. خاطره حماسه رشادت و فداكاري شهيد سيدعلي قريشي در عمليات بدر قابل توصيف نيست.وي در اواخر سال 1363 در شرق دجله (هورالهويزه) درحاليكه معاونت دوم گردان امام حسن(ع) لشگر 14 امام حسين(ع) را برعهده داشت به درجه رفيع شهادت نائل شد و پيكر مطهرش در سال1375 پس از 12سال دوري به آغوش وطن بازگشت.

 



با پيروزي برابر شاهين بوشهر و مقاومت سپاسي شيراز
استقلال و ذوب آهن فاصله خود را با سپاهان حفظ كردند

تيم هاي استقلال تهران و ذوب آهن اصفهان با پيروزي مقابل حريفان خود در هفته پانزدهم رقابت هاي ليگ برتر فاصله يك امتيازي شان را با تيم صدرنشين سپاهان حفظ كردند.
هفته پانزدهم مسابقات ليگ برتر در شرايطي عصر ديروز با برگزاري دو ديدار در شهرهاي شيراز و تهران به پايان رسيد كه تيم هاي ذوب آهن و استقلال تهران براي عقب نماندن از كورس قهرماني نياز مبرم به سه امتياز بازيهاي اين هفته داشتند. در اولين ديدار ديروز تيم ذوب آهن موفق شد در ورزشگاه حافظيه شيراز با دو گل ميزبان خود را از پيش روي بردارد. اين بازي كه نيمه اول آن با نتيجه تساوي بدون گل به پايان رسيده بود در نيمه دوم با برتري تيم ذوب آهن آغاز شد و اين تيم توانست با گلهاي محمد منصوري (62) و محمد قاضي نجف آبادي (90) دروازه مقاومت را باز كند تا منصور ابراهيم زاده سرمربي ذوب آهن با تمجيد از عملكرد بازيكنان هر دو تيم ارزش پيروزي در اين ديدار را شش امتياز توصيف كند. در مقابل داود مهابادي دو اشتباه بازيكنانش را عامل شكست مقاومت ذكر كرد و گفت بازيكنان ذوب آهن از دقيقه 60 تا 90 فقط زير توپ مي زدند و اين باعث شد تعويض هاي من براي جبران گل خورده مثمر ثمر واقع نشود.
در دومين ديدار كه در ورزشگاه آزادي تهران بين تيم هاي استقلال و شاهين بوشهر برگزار شد تيم استقلال در حالي در غياب خسرو حيدري پا به ميدان گذاشت كه دو تساوي و دو شكست در چهار بازي اخير باعث شده بود تا شاگردان مرفاوي تمام تلاش خود را براي پيروزي در اين بازي به كار گيرند.
پس از تلاش دو تيم در نيمه نخست كه با تساوي بدون گل به پايان رسيد تيم استقلال در شروع نيمه دوم و در دقيقه 48 روي دفع ناقص دروازه بان حريف و فرصت طلبي رضا عنايتي به گل رسيد. 9 دقيقه بعد آرش برهاني گل دوم آبي پوشان را به ثمر رساند تا به نوعي پيروزي اين تيم تضمين شود. بازيكنان محمود ياوري كه عليرغم دريافت دو گل نمايش قابل قبولي از خود ارائه كرده بودند در دقيقه 65 توسط محمد احمدپوري به گل رسيدند اما اين گل هم مانع از شكست شاهين بوشهر نشد تا استقلال تهران با كسب سه امتياز اين ديدار تا حدودي از زير فشار خارج شود و با 27 امتياز و به خاطر تفاضل گل بهتر نسبت به ذوب آهن به رده دوم جدول صعود كند.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

زمان و مكان ديدارهاي دوستانه ايران مشخص شد
فدراسيون فوتبال ايران زمان و مكان برگزاري دو ديدار دوستانه تيم ملي كشورمان مقابل ايسلند و مقدونيه را اعلام كرد. تيم ملي فوتبال كشورمان طبق برنامه اعلام شده از سوي فدراسيون فوتبال، سه شنبه (19 آبانماه) در ورزشگاه آزادي به مصاف ايسلند خواهد رفت. اين ديدار ساعت 18 برگزار خواهد شد. تيم فوتبال ايران هشت روز بعد در تاريخ 27 آبانماه راس ساعت 18 در ورزشگاه آزادي در دومين ديدار تداركاتي خود به مصاف مقدونيه خواهد رفت.
هاشميان بازي كرد، مهدوي كيا روي سكو بود
تيم فوتبال اينتراخت يكشنبه شب مقابل ميهمان خود بوخوم به برتري دست يافت. تيم فوتبال اينتراخت در چارچوب هفته يازدهم رقابت هاي بوندس ليگا در زمين خود مقابل بوخوم بانتيجه 2 بر يك پيروز شد. كايو (14) و مايك فرانتز(53) گل هاي اينتراخت را به ثمر رساندند و تك گل بوخوم را مايك فرانتز در دقيقه 25 وارد دروازه خودي كرد. مهدي مهدوي كيا در اين ديدار در فهرست نفرات ذخيره اينتراخت هم جاي نداشت اما وحيد هاشميان، بازيكن ايراني بوخوم، از دقيقه 69 به جاي گروته وارد ميدان شد. با اين نتيجه اينتراخت به رده نهم جدول صعود كرد و بوخوم با 18 امتياز همچنان در رده هفدهم باقي ماند. در حاضر تيم بايرلوركوزون با 23 امتياز در صدر جدول بوندس ليگا قرار دارد و تيم هاي وردربرمن و هامبورگ با 23 امتياز در مكان هاي دوم و سوم ايستاده اند.
ايران ميزباني مسابقات مقدماتي جوانان آسيا را مي خواهد
دبير كل فدراسيون فوتبال از درخواست رسمي كشور براي ميزباني مسابقات مقدماتي جوانان آسيا (كمتر از 19سال) خبر داد. مهدي محمدنبي ضمن اعلام اين مطلب گفت: پيش از اين از سوي AFC كشور پاكستان به عنوان ميزبان مسابقات مقدماتي جوانان در منطقه غرب آسيا انتخاب شده بود كه با توجه به مشكلات داخلي اين كشور به نظر مي رسد كنفدراسيون فوتبال آسيا درصدد تغيير محل برگزاري اين مسابقات است كه در سفر اخير بن همام به ايران، كشورمان رسما آمادگي خود را براي برگزاري اين مسابقات اعلام كرد. وي يادآور شد: طبق تقويم AFC مسابقات مقدماتي جوانان آسيا آذرماه جاري برگزار خواهد شد و قرار است كنفدراسيون فوتبال آسيا ظرف 15 روز آينده در اين زمينه به تصميم گيري نهايي بپردازد.
قلعه نويي و آشتياني همديگر را بخشيدند
اميررضا واعظي آشتياني پيش از سفر به حج تمتع با تماس با امير قلعه نويي، از او حلاليت طلبيد. مديرعامل باشگاه استقلال تهران كه با امير قلعه نويي اختلاف نظر داشت، ديروز پيش از سفر به خانه خدا در تماس تلفني با سرمربي سپاهان اصفهان از او حلاليت گرفت. اين دو در گفت وگوي تلفني برخورد صميمانه اي با يكديگر داشتند. واعظي آشتياني در اين گفت وگوي تلفني از قلعه نويي دعوت كرد تا در مراسم وليمه اي كه در بازگشت از سفر به خانه خدا خواهد داد حضور يابد. قلعه نويي نيز دعوت آشتياني را پذيرفت. واعظي آشتياني امشب به عربستان سفر مي كند.
قهرماني: عمل نكرده ام
داور ديدار تيم هاي تراكتورسازي تبريز و مس كرمان گفت: پس از برخورد با بازيكن مس براي اينكه آسيب نبينم خودم را روي زمين انداختم.محسن قهرماني درباره اينكه گفته مي شود به دليل لغزندگي زمين در بازي تراكتورسازي و مس ليز خورده است، اظهار داشت: من نه غش كردم و نه ليز خوردم بلكه زالدرون بازيكن مس با سرعت از پشت پا به من برخورد كرد و من هم براي اينكه آسيب نبينم خودم را به زمين انداختم و بعد هم به ادامه قضاوت پرداختم. قهرماني درباره اينكه از وقتي به صحنه قضاوت بازگشته با نقدهايي در مورد لاغري خود روبرو شده است، عنوان كرد: من عمل جراحي ليپوساكشن انجام ندادم. آنهايي كه علم به اين عمل دارند مي دانند كه با ليپوساكشن فقط شكم را مي توان لاغر كرد اما من از پوست سرم تا پوست كف پايم را لاغر كرده ام. اين داور مشهدي با بيان اينكه زير نظر دكتر سيد عماد علوي نيا كه سابقه حضور در تيم ملي كشتي در زمان مربيگري قدير نخودچي را دارد خود را لاغر كرده است، ادامه داد: من كه فصل گذشته مدام در باشگاه 100 كيلويي ها بودم با 27 كيلو كاهش وزن نبايد دوباره سوژه باشم و بايد با ديد مثبت به اين موضوع نگاه شود.
صعود فوتبال هفت نفره ايران به رقابت هاي جهاني
تيم فوتبال هفت نفره ايران با درخشش بازيكنان كرمانشاهي خود توانست با غلبه بر برزيل جواز حضور در جام جهاني اين رشته را كسب كند. تيم فوتبال 7 نفره ايران در ششمين ديدار خود از سري رقابت هاي انتخابي جام جهاني با نتيجه يك بر صفر مقابل برزيل به پيروزي رسيد وبا كسب عنوان سومي به جام جهاني صعود كرد. تك گل ايران را در اين مسابقه غلامرضا نجفي بازيكن كرمانشاهي تيم ملي در دقيقه 55 به ثمر رساند. مسلم اكبري، بهنام سهرابي و مهران نكوئي مجد ديگر بازيكنان كرمانشاهي تيم ايران را تشكيل مي دادند .

 



آغاز پنجمين دوره رقابت هاي واليبال جام باشگاههاي جهان مصاف پيكان با قهرمان برزيل

تيم پيكان نخستين ديدار خود در پنجمين دوره مسابقات واليبال قهرماني باشگاه هاي جهان را فردا مقابل «سيمد» قهرمان برزيل و نماينده آمريكاي جنوبي برگزار مي كند.
اين دوره از رقابت هاي واليبال قهرماني باشگاه هاي جهان پس از 17سال وقفه و به همت اتحاديه واليبال قطر كه رياست آن برعهده دكتر عبدالله يوسف المال است، برگزار خواهدشد. اين اتحاديه از سوي كميته ملي المپيك قطر حمايت مالي مي شود.
هشت تيم از كشورهاي ايتاليا، روسيه، برزيل، پورتوريكو، مصر، لهستان و قطر به همراه پيكان ايران برگزار كننده اين دوره از رقابت هاي واليبال قهرماني باشگاه هاي جهان هستند كه از امروز (سه شنبه) به ميزباني دوحه آغاز خواهد شد و تا 17آبانماه ادامه دارد. ضمن اينكه اين براي نخستين بار است كه نماينده اي از ايران سهميه حضور در رقابت هاي واليبال قهرماني باشگاه هاي جهان را به دست آورده است. تيم واليبال پيكان كه به عنوان قهرمان ايران و آسيا در اين رقابت ها شركت خواهد كرد اولين ديدار خود را امروز مقابل سيمد برزيل برگزار خواهدكرد سپس طي روزهاي چهارشنبه و پنج شنبه هفته جاري به ترتيب به مصاف بلچاتو لهستان و العربي قطر مي رود.در پايان ديدارهاي مرحله گروهي دو تيم برتر هر گروه به مرحله نيمه نهايي صعود مي كنند، تيم هاي سوم براي مقام پنجمي با هم ديدار خواهند كرد و تيم هاي چهارم هم از دور رقابت ها حذف مي شوند.

 



وداع برزيل و هلند با جام جهاني قطعي شدلحظه شماري نوجوانان ايران براي شكست دادن اروگوئه

با انجام مراسم قرعه كشي مرحله يك هشتم نهايي مسابقات جام جهاني نوجوانان جهان، تيم اروگوئه به عنوان حريف ايران در اين مرحله انتخاب شد تا شاگردان علي دوستي روز پنجشنبه هفته جاري برابر اين حريف آمريكاي جنوبي به ميدان بروند.
مراسم قرعه كشي انتخاب حريفان 4 تيم سوم برتر گروه هاي 6گانه كه به مرحله حذفي راه يافتند، يكشنبه شب در مركز فيفا در شهر كانوي نيجريه برگزار شد كه طي آن تيم اروگوئه به عنوان تيم سوم گروه E حريف ايران در مرحله يك هشتم نهايي اين رقابت ها شد. نوجوانان ايران كه پس از بازگشت به شهر كالابار با روحيه اي مضاعف خود را براي ديدار حذفي آماده مي كنند پس از آنكه متوجه شدند مي بايست در مرحله يك هشتم نهايي به مصاف اروگوئه بروند عزم خود را جزم كردند تا نماينده آمريكاي جنوبي را با شكست بدرقه كنند و مقتدرانه راهي مرحله بعد شوند.
با پايان ديدارهاي مرحله مقدماتي مسابقات فوتبال جام جهاني نوجوانان جهان تيم هاي آلمان (تيم سوم گروه A)، اروگوئه (تيم سوم گروه F) و نيوزلند (تيم سوم گروه D) جواز حضور در مرحله حذفي را بدست آوردند.
البته براي انتخاب چهارمين تيم سوم برتر گروه هاي 6گانه، از بين تيم هاي امارات، هلند و برزيل كه همگي 3 امتياز 3 گل زده، 4 گل خورده و تفاضل گل 1- را در كارنامه خود ثبت كرده بودند، طي قانون جديد فيفا امارات به خاطر تعداد كارت هاي زرد كمتر و رعايت قانون بازي جوانمردانه (FAIR PLAY) راهي مرحله حذفي شد.بر اين اساس و پس از قرعه كشي انجام شده، تيم هاي حاضر در مرحله يك هشتم نهايي مسابقات جام جهاني نوجوانان حريفان خود را شناختند كه برنامه اين رقابت ها در زير آمده است:
چهارشنبه 13/8/88
¤ آرژانتين................. كلمبيا
¤ تركيه..................... امارات
¤ سوئيس................... آلمان
¤ آمريكا..................... ايتاليا
پنجشنبه 14/8/88
¤ اسپانيا............. بوركينافاسو
¤ ايران.................... اروگوئه
¤ مكزيك.............. كره جنوبي
¤ نيجريه.................. نيوزيلند
تيم فوتبال زير 17 سال كشورمان در صورت پيروزي برابر اروگوئه، در مرحله يك چهارم نهايي به ديدار برنده مسابقه اسپانيا با بوركينافاسو خواهد رفت.

 



تلاش بايرن مونيخ براي حذف نشدن ميلان - رئال : باز هم بدون رونالدو

تيم فوتبال رئال مادريد امشب درحالي در دور برگشت مرحله گروهي رقابتهاي ليگ قهرمانان اروپا به مصاف ميلان مي رود كه اين بار هم كريستيانو رونالدو را به خدمت ندارد.
تيم فوتبال رئال مادريد در هفته سوم رقابتهاي ليگ قهرمانان اروپا در زمين خود مقابل ميلان تن به شكست داد و امشب بايد ضمن كسب امتيازات لازم براي صعود به مرحله بعدي رقابتها، نتيجه قابل قبولي دراين ديدار حيثيتي كسب كند. رئالي ها دراين ديدار هم به مانند ديدار رفت، رونالدو را به دليل مصدوميت در اختيار ندارند اما بازگشت كاكا به سن سيرو مي تواند در نوع خود اتفاقي جالب توجه باشد.
مانوئل پلگريني سرمربي شيليايي رئال كه پس از شكست مقابل ميلان و باخت سنگين (4-0) و دور از انتظار برابر يك تيم دسته سومي در جام حذفي اسپانيا با اولتيماتوم مديران اين باشگاه روبرو شده در صورتي كه نتواند دراين ديدار حساس به پيروزي برسد چه بسا در راه بازگشت تيمش به اسپانيا حكم اخراج خود را هم از «پرز» رئيس باشگاه رئال دريافت كند. تا قبل از بازي برگشت ميلان و رئال، شاگردان لئوناردو با 6 امتياز و به خاطر تفاضل گل بهتر نسبت به رئال در صدر جدول گروه C قرار دارند و رئال با همين امتياز در رده دوم ايستاده است.
بايرن مونيخ هم كه وضعيت چندان مساعدي در گروهA رقابتها ندارد امشب ميزبان بوردو است. اين تيم دو هفته قبل مقابل نماينده فرانسه شكست خورده و اين ديدار مي تواند براي باواريايي ها جنبه انتقامي هم داشته باشد. بايرن در صورت كسب تساوي و يا شكست دراين ديدار، چه بسا در آينده به مشكل برخورده و فرصت صعود از اين مرحله را از دست بدهد.
برنامه كامل ديدارهاي امشب به اين ترتيب است:
گروه A:
¤ بايرن مونيخ آلمان- بوردو فرانسه
¤ مكابي حيفا - يوونتوس ايتاليا
گروهB:
¤ بشيكتاش تركيه- ولفسبورگ آلمان
¤ منچستريونايتد انگلستان- زسكامسكو روسيه
گروهC:
¤ ميلان ايتاليا- رئال مادريد اسپانيا
¤ مارسي فرانسه- زوريخ سوئيس
گروهD:
¤ آپوئل نيكوزيا قبرس- پورتو پرتغال
¤ آتلتيكومادريد اسپانيا- چلسي انگليس

 



خواندني از ورزش ايران

¤ در سومين روز از سومين دوره بازي هاي داخل سالن آسيا در ويتنام، در بخش دووميداني سجاد مرادي در ماده 800 متر با زمان يك دقيقه و 48 ثانيه و 48 صدم ثانيه به مدال طلاي اين رقابت ها دست يافت. دوندگاني از كويت و عراق دوم و سوم شدند و امير مرادي با زمان يك دقيقه و 51 ثانيه و 28 صدم ثانيه در مكان چهارم ايستاد.همچنين در پرتاب وزنه، امين نيكفر با ركورد 18 متر و 81 سانتي متر پس از ورزشكاري از چين تايپه به مدال نقره رسيد. در اين رقابت ها «مينگ هوآنگ چانگ» از چين تايپه با ركورد 19 متر و 55 سانتي متر اول شد. در اين رقابت سيدمهدي شاهرخي ديگر نماينده ايران با ركورد 17 متر و 63 سانتي متر ششم شد. همچنين تيم هوپ سپك تاكرا ايران به مدال برنز در اين بخش دست يافت.
¤ قانون محدوديت استفاده از ملي پوشان در ليگ برتر كشتي پابرجاماند. پس از اين كه فدراسيون اعلام كرد كه تيم ها مي توانند بدون محدوديت به جذب ملي پوشان اقدام كنند، مسئولين تيم هاي حاضر در ليگ و كارشناسان اعتراضات گسترده اي را نسبت به اين تصميم فدراسيون داشته كه براثر اين اعتراضات و احتمال كناره گيري برخي تيم ها، فدراسيون كشتي از تصميم خود برگشت و اعلام كرد كه هر تيم تنها مي تواند از دو ملي پوش در ليگ برتر استفاده كند. تصميم قبلي فدراسيون بدون نظرخواهي از تيم ها و هيأت هاي كشتي صورت گرفته بود و اعلام شده بود كه اين مسأله پيشنهاد كادر فني تيم ملي بوده است! قرار است ليگ هاي برتر آزاد و فرنگي از 25 آبان آغاز شود.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14