(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 13 آبان 1388- شماره 19503
 

حديث دشت عشق
خراساني ها بر سر دوراهي! روز پررفت و آمد واليبال در تهران
اخبار كوتاه از فوتبال
قطبي 30 بازيكن را فراخواند دعوت از چهره هاي جديد به اردوي تيم ملي فوتبال
ليورپول، بارسلونا و اينترميلان يك هدف دارند اعاده حيثيت در ليگ قهرمانان اروپا
خواندني از ورزش ايران
با هدف تقويت تيم ملي پينگ پنگ جوانان، عالميان و ملارجبي به اردوي بزرگسالان فراخوانده شدند
تشكر دوباره فيفا از ايران



حديث دشت عشق

از نوشته معلم شهيد «مرتضي صابري»
بايد براي آخرتمان توشه برداريم
نكند در بستر بميريد كه اباعبدالله الحسين در ميدان جنگ و نبرد شهيد شد و تمام وجود خود و خانواده اش را براي اسلام و در راه رضاي خدا فدا نمود ولي ما هيچ كاري نكرديم و جوابي در آخرت نداريم.
برادران ما جان خود را در راه رضاي خدا نهاده اند و از همه چيز خود در اين دنياي فاني گذشتند و تنها سعادت ابدي را پيش گرفتند ولي ما هيچ قدم خيري براي رضاي خدا برنداشتيم. ما بايد متعهد شويم كه همه چيز غير از جهاد در راه خدا را فراموش كنيم.
اين زندگي امروز، يك زندگي موقت است و ما بايد براي آخرتمان توشه آماده كنيم و چون كوفيان نباشيم كه امام خود را تنها گذاشتند.
خانواده عزيزم!
من كه از اولاد پيغمبراسلام(ص) بهتر نيستم اگر اين توفيق الهي]شهادت[ نصيبم شد شما بايد افتخار كنيد كه امانت خدا را به او بازگردانديد و در آخرت حضرت فاطمه(س) از شما راضي مي باشد.
براي من گريه نكنيد زيرا گريه شما دل منافقين را شاد مي كند.
از برادرانم مي خواهم سنگر مرا خالي نگذارند.
خدايا! ما را ياري كن تا در راه رضاي تو گام برداريم و راه امام حسين(ع) را ادامه دهيم.
خدايا! شهادت را نصيبم كن.
معلم بسيجي شهيد «مرتضي صابري»، سال 1347 در روستاي رود زرد كايد رفيع قدم به دنياي مادي نهاد و در 22 ارديبهشت سال 1362 در جزيره مينو براثر اصابت تركش خمپاره به همرزمان شهيدش پيوست.

 



خراساني ها بر سر دوراهي! روز پررفت و آمد واليبال در تهران

دومين هفته از مسابقات واليبال ليگ برتر باشگاه هاي ايران امروز (چهارشنبه) با برگزاري ديدارهايي در تهران و شهرستان ها آغاز مي شود.
پايتخت كشورمان به خاطر ميزباني از سه بازي در اين هفته از مسابقات باشگاهي واليبال روز شلوغي پيش رو خواهد داشت. بانك كشاورزي، ارتعاشات صنعتي و سايپا سه تيم پيروز اولين هفته رقابت هاي ليگ برتر هستند كه امروز در مجموعه ورزشي آزادي ميزبان دومين بازي خود در بيست و سومين دوره اين رقابت ها خواهند بود.
شاگردان مسعود آرمان كه هفته گذشته با شكست گنبدي هاي باسابقه دست به كار بزرگي زدند و شروعي خوب را براي ليگ برتري شدن خود رقم زدند اين هفته بايد به مصاف گل گهر سيرجان بروند. تيمي كه قدمت آن دست كم از گنبد ندارد و هفته پيش هم به سختي راضي به واگذاري نتيجه در خانه خود شد. اين بازي مي تواند آزموني جدي براي بازيكنان بانك كشاورزي باشد تا مشخص شود كه پيروزي هفته قبل آنها به خاطر ضعف حريف بوده يا چيزي غير از آن؟
ارتعاشات صنعتي هم با پيروزي دلچسبي كه در اولين روز بازي ها مقابل پيروزي به دست آورد خود را مهياي تحميل شكست به اولين حريف شهرستاني اش كرده است. البته برق كرمان حريفي به نسبت ناآشنا براي شاگردان فرهاد داخم و محمدرضا گلزار است. كرماني ها هفته گذشته بازي نداشتند كه دست آنها براي حريفان رو شود.
و سايپا آخرين ميزبان اين هفته از بازي ها در مجموعه ورزشي آزادي خواهد بود. نايب قهرمان فصل گذشته مسابقات كه امسال هم مثل هميشه مدعي قهرماني است و در اولين بازي خود تا مرز شكست هم پيش رفت و شايد با خوش شانسي توانست از يك شوك زودهنگام رها شود، امروز بازي به نسبت راحتي در پيش خواهند داشت. چون يزدي ها حريف آنها هستند.
همچنين امروز ديدارهايي در آمل و اروميه برگزار خواهد شد. كاله كه هفته گذشته به دليل غيبت خودروسازان از انجام اولين بازي ليگ برتري خود بازماند اين هفته براي ديدار با گنبد متزلزل آماده شده است. در اروميه هم تيم پيروزي به مصاف حريف ميزبان مي رود. و اما خراسان رضوي - داماش گيلان؛ اين ديدار هم جزو ديدارهاي هفته دوم مسابقات ليگ برتر است، البته اگر برگزار شود!
قضيه پيوستن دانشگاه آزاد و تلفيق بازيكنان دو تيم دانشگاه آزاد و خراسان رضوي و حضور يك تيم به نام «دانشگاه آزاد خراسان رضوي» در رقابت هاي ليگ برتر هنوز به نتيجه نرسيده است؛ چون رايزني هاي مديران دو تيم همچنان ادامه دارد. هفته پيش تيم خراسان رضوي به همين دليل ديدار خود را برگزار نكرد. اما طبق اولتيماتوم رئيس سازمان ليگ اگر اين هفته هم خراساني ها به ميدان نروند از جدول بازي ها كنار گذاشته خواهند شد. پس بايد ديد خراسان رضوي كدام راه را انتخاب مي كند؟ بازي و بقا يا ادامه انتظار و حذف شدن؟
برنامه هفته دوم مسابقات واليبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور به اين شرح است:
¤ بانك كشاورزي - گل گهر سيرجان (سالن واليبال آزادي - ساعت 15)
¤ سايپا تهران - سنگ آهن بافق يزد (سالن واليبال آزادي - ساعت 19)
¤ارتعاشات صنعتي - برق كرمان (سالن واليبال آزادي- ساعت 17)
¤ كاله آمل - گنبد (سالن واليبال آمل - ساعت 16)
¤ اروميه -پيروزي (سالن واليبال اروميه - ساعت 16)
¤ خراسان رضوي - داماش گيلان (سالن واليبال خراسان رضوي - ساعت 16)
همچنين قرار بود دو تيم پتروشيمي بندر امام و پيكان حساس ترين ديدار اين هفته از بازي ها را برگزار كنند كه اين ديدار به دليل حضور تيم پيكان در مسابقات قهرماني باشگاه هاي جهان به 12 دي ماه موكول شده است.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

ياوري: بازيكنان ليگ دوپينگ مي كنند
محمود ياوري جزو معدود مربيان ليگ برتري بود كه در كنگره علم و فوتبال حضور يافت. او مشغله كاري و تيم داري را مهم ترين علت عدم حضور مربيان در كنگره مي داند و معتقد است كه مربيان علم گريز نيستند و اهل مطالعه اند. محمود ياوري در حاشيه كنگره بين المللي علم و فوتبال گفت: من يك سؤال از مسئولان دارم چرا 80 درصد مربيان آكادميك و تئوريسين در فوتبال موفق نيستند اما 80 درصد از سنتي ها در فوتبال موفق مي شوند. از آنها مي خواهم در اين مورد تحقيق انجام دهند در آن صورت ما مي فهميم كه بحث ژنتيك، علاقه، تجربه يا... مطرح است. ما هنوز در اين باره به نتيجه نرسيده ايم و اين يك استثنا نيست كه بشود به راحتي از كنار آن گذشت.
سرمربي شاهين بوشهر در ارتباط با حواشي اي كه در چند روز اخير در خصوص بحث دوپينگ در ليگ برتر مطرح شده است اظهار كرد: فدراسيون را در بحث كنترل دوپينگ موفق نمي دانم و به نظر من مسئولان فدراسيون به هيچ وجه در بحث مبارزه با دوپينگ موفق عمل نكرده اند. وي در پاسخ به اين سؤال كه آيا به نظر شما بازيكنان ليگ دوپينگ مي كنند، تأكيد كرد: من به اين مورد اعتقاد دارم و باورم بر اين است كه خيلي ها از مواد نيروزا استفاده مي كنند، بايد در ارتباط با دوپينگ سخت گيري ها بيشتر شود و براساس قوانين بين المللي اقدام كنند. اگر سخت نگيريم، فرد خاطي را جريمه كنيم و فردا او را ببخشيم همين خواهد شد. قانون بايد ضمانت اجرايي داشته باشد اگر نداشته باشد روز به روز دوپينگ بيشتر خواهد شد.
گفتني است پيش از اين مجيد جلالي و محمد مايلي كهن عنوان كرده بودند كه بعضي از بازيكنان تيم هاي ليگ برتري دوپينگ مي كنند و فدراسيون هم نظارتي مطلوب روي اين كار ندارد.
كريمي هشتمين بازيكن محبوب دنيا و دومين در آسيا
در پايان دور نخست نظرسنجي فدراسيون جهاني تاريخ و آمار درباره محبوب ترين بازيكنان دنيا، علي كريمي و مهدي مهدوي كيا با كسب امتيازهاي بالا در رده هاي دوم و چهارم بازيكنان آسيايي قرار گرفتند. پس از آنكه فدراسيون جهاني فوتبال (فيفا) اعلام كرد، كاربران سايت اين فدراسيون مي توانند تا پايان سال جاري ميلادي با مراجعه به اين سايت محبوب ترين بازيكن خود را انتخاب كنند، ديروز از سوي اين فدراسيون به تفكيك قاره ها فهرست محبوب ترين بازيكنان انتخاب شده در دور نخست اعلام شد كه در اين فهرست نام «علي كريمي» و مهدي مهدوي كيا ديده مي شود.
در قاره آسيا و در ميان 5 نفر اعلام شده، علي كريمي با كسب 12 هزار و 178 رأي در رده دوم قرار دارد و مهدي مهدوي كيا هم با 5 هزار و 56 رأي در جايگاه چهارم ايستاده است. اين در حالي است كه لي جين يو از چين با كسب 33 هزار و 356 رأي با فاصله فراواني نسبت به علي كريمي در جايگاه اول قرار گرفته است. در قاره آفريقا محمد ابوتريكه، مهاجم تيم ملي مصر، در آمريكاي شمالي و مركزي، كارلوس آلبرتو پاون، بازيكن هندوراس، در اروپا، آندري آرشاوين روسي، در آمريكاي جنوبي، الكس برزيلي و از قاره اقيانوسيه هم هري كيول استراليايي، تا پايان فاز نخست به عنوان محبوب ترين چهره ها انتخاب شدند. در رده بندي جهاني علي كريمي در رده هشتم ايستاده و مهدي مهدوي كيا هم بيستمين فوتباليست محبوب دنياست. اين در حالي است كه بازيكن هندوراس با كسب 98 هزار و 887 رأي محبوب ترين بازيكن جهان است.
انتقاد و نارضايتي از عملكرد سايپا و مايلي كهن
عضو هيئت مديره باشگاه سايپا با بيان اينكه اعضاي هيئت مديره از نتايج و عملكرد كادر فني و محمد مايلي كهن راضي نيستند گفت: هر چند اعتقاد داريم كادر فني ما افرادي توانمند و بادانش هستند اما در پايان نيم فصل با بررسي عملكرد آنها تصميم نهايي را خواهيم گرفت.
اصغر ملكيان به ارزيابي عملكرد تيم فوتبال سايپا به عنوان سمبل ورزشي اين باشگاه اشاره كرد و افزود واقعيت اين است كه هيئت مديره باشگاه از عملكرد تيم سايپا و كادر فني راضي نيست و اين تيم در آستانه پايان بازيهاي نيم فصل نتوانسته انتظارات مديريت را برآورده كند.
ملكيان با اشاره به شكست اخير اين تيم مقابل استقلال اهواز با تأكيد بر اينكه ادامه روند ناكامي هاي سايپا به هيچ وجه قابل قبول نيست و اين روند بايد متوقف شود اذعان داشت: قصد داريم پس از برگزاري آخرين ديدار سايپا در نيم فصل اول مقابل پاس همدان در نشستي ويژه با حضور كادر فني نقاط ضعف و قوت تيم را بررسي كنيم و توصيه هاي لازم را براي بهبود شرايط تيم و رفع كاستي هاي موجود به مربيان منتقل نمائيم.ملكيان با بيان اينكه خوشبختانه در فهرست بازيكنان اين فصل امكان جذب 4 بازيكن جديد وجود دارد، در پاسخ به اين سؤال كه «آيا با توجه به نتايج ضعيف هفته هاي اخير احتمال تغيير كادر فني سايپا وجود دارد يا نه؟» يادآور شد: به اعتقاد من سايپا از كادر فني توانمندي سود مي برد كه حداقل نسبت به ديگر مربيان داخلي در شرايط بالاتري قرار دارند اما هرگونه تصميم گيري در اين زمينه به پس از بررسي عملكرد تيم در نيم فصل اول بستگي دارد و اينكه كادر فني تا چه اندازه در كسب نتايج ضعيف تيم نقش داشته است.

 



قطبي 30 بازيكن را فراخواند دعوت از چهره هاي جديد به اردوي تيم ملي فوتبال

از سوي سرمربي تيم ملي فوتبال كشورمان 30بازيكن به اردوي اين تيم دعوت شدند كه در بين آنها اسامي نفرات جديدي ديده مي شود.
افشين قطبي كه براي ديدار با جواد نكونام و مسعود شجاعي و تماشاي مسابقه اوساسونا- بارسلونا به اسپانيا سفر كرده بود، پيش از ظهر ديروز فهرست جديد تيم ملي را به فدراسيون فوتبال ارسال كرد.
سيدمهدي رحمتي، وحيد طالب لو، ميثاق معمارزاده، سوشا مكاني، محمد نصرتي، سيدجلال حسيني، اميرحسين صادقي، هادي عقيلي، فرشيد طالبي، احسان حاج صفي، هاشم بيك زاده، خسرو حيدري، حسين كعبي، جواد نكونام، آندرانيك تيموريان، مجيد غلام نژاد، فرهاد مجيدي، پژمان نوري، ايمان مبعلي، محمد نوري، مسعود شجاعي، اميرحسين فشنگچي، محمدرضا خلعتبري، مجتبي زارع، جواد كاظميان، امير محبي، مهرزاد معدنچي، كريم انصاري فرد، ميلاد ميداوودي و آرش برهاني نفراتي هستند كه از سوي افشين قطبي به اردوي تيم ملي فوتبال كشورمان دعوت شده اند.
افشين قطبي تا صبح امروز (چهارشنبه) از اسپانيا به تهران باز مي گردد تا مقدمات آغاز تمرينات تيم ملي فوتبال كشورمان را فراهم آورد.
براساس برنامه دور جديد تمرينات تيم ملي فوتبال ايران از روز يكشنبه 17 آبان ماه آغاز مي شود. اين تيم 2روز پس از آغاز اردوي جديد در ديداري دوستانه كه در ورزشگاه آزادي برگزار مي شود به مصاف ايسلند مي رود و در روز چهارشنبه 27 آبان ماه نيز در همين ورزشگاه برابر مقدونيه صف آرايي خواهد كرد.

 



ليورپول، بارسلونا و اينترميلان يك هدف دارند اعاده حيثيت در ليگ قهرمانان اروپا

تيم فوتبال ليورپول امروز در حالي دور برگشت رقابت هاي ليگ قهرمانان اروپا را آغاز مي كند كه شكست در اين ديدار چه بسا به خداحافظي شاگردان بنيتز از دور مسابقات منجر شود.
تيم فوتبال ليورپول با پنج عنوان قهرماني در رقابت هاي ليگ قهرمانان اروپا، اين روزها چه در رقابت هاي ليگ قهرمانان اروپا و چه ليگ برتر، وضعيت مطلوبي ندارد. مردان رافائل بنيتز در آخرين ديدار از دور رفت اين رقابت ها در حالي كه در ورزشگاه آنفيلد با يك گل از ميهمان خود ليون پيش بودند در نهايت با نتيجه 2 بر يك تن به شكست دادند. اين تيم امشب ميهمان نماينده فوتبال فرانسه است و براي ماندن در رقابت ها ناگزير به نباختن است.
ليورپول اگر در اين ديدار مغلوب المپيك ليون شود به احتمال زياد فرصت حضور در مرحله بعدي ليگ قهرمانان را از دست خواهد داد.
در ديگر ديدار حساس امشب، ديناموكيف اوكراين پذيراي اينترميلان ايتاليا است. شاگردان مورينيو براي جبران ناكامي هاي خود در ليگ قهرمانان اروپا پس از كسب 3 تساوي متوالي، اميدوار هستند بتوانند در اوكراين از سد اين حريف قدرتمند عبور كنند.
اينتر در بازي رفت در ورزشگاه خانگي خود با تساوي 2 بر 2 مقابل ديناموكيف متوقف شده بود.
بارسلونا هم كه در بازي رفت در نيوكمپ مغلوب روبين كازان روسيه شده بود براي جبران مافات به ميدان مي رود.
بارسا طبق گفته مربيانش براي انتقام به روسيه مي رود. برنامه كامل رقابت ها به اين شرح است:
گروه E:
¤ فيورنتينا- دبرسن
¤ ليون- ليورپول
گروه F:
¤ روبين كازان- بارسلونا
¤ دينامو كيف- اينتر ميلان
گروه G:
¤ سويا- اشتوتگارت
¤ اورزينچي- رنجرز
گروه H:
¤ آرسنال- آلكمار
¤ استاندارد ليژ- المپياكوس

 



خواندني از ورزش ايران

¤ بر اساس اعلام فدراسيون كشتي تيم ها مي توانند تا پايان دور رفت رقابت هاي ليگ برتر كشتي نسبت به جذب حداكثر دو كشتي گير خارجي اقدام كنند. همچنين رقابت هاي ليگ برتر كشتي آزاد و فرنگي بصورت همزمان از روز دوشنبه 25 آبان ماه آغاز مي شود. ليگ كشتي آزاد با حضور 8 تيم و ليگ كشتي فرنگي با حضور 6 تا 8 تيم برگزار خواهد شد.
¤ دونده دوي 110 متر با مانع ايران بدنبال حاد شدن مصدوميتش حضور در رقابت هاي دووميداني آسيا در گوانگژو را از دست داد. روح الله عسگري ركورددار دو با مانع كشورمان كه با آسيب ديدگي كهنه راهي سومين دوره بازي هاي داخل سالن در «هانوي» ويتنام شده بود روز گذشته به دليل مصدوميت موفق به اتمام مسابقه خود در دوي 60متر با مانع نشد و از دور مسابقات كناره گيري كرد. تاكنون احسان مهاجرشجاعي به دليل مصدوميت و محمد عاكفيان بدليل پاره اي مشكلات از حضور در اين رقابت ها انصراف داده اند تا تيم ملي دووميداني ايران اعزامي به هجدهمين دوره رقابت هاي دووميداني قهرماني آسيا در چين بدون اين سه ورزشكار راهي گوانگژو شود. هجدهمين دوره رقابت هاي دووميداني قهرماني آسيا در گوانگژو و از 19 تا 23 آبان ماه برگزار مي شود.
¤ مراسم افتتاحيه دوازدهمين دوره مسابقات ورزشي جام ولايت، بزرگداشت شهداي وحدت با شركت بيش از 600 نفر از برادران ورزشكار رده هاي مختلف نيروي زميني سپاه در تهران برگزار شد. در اين برنامه ابتدا سرهنگ حسين شهرياري مسئول معاونت تربيت بدني نيروي زميني سپاه، گزارشي از روند برگزاري مسابقات و فعاليت هاي تربيت بدني نيروي زميني ارائه نمود سپس سردار فروتن معاون هماهنگ كننده نيروي زميني سپاه طي سخناني در خصوص اهميت ورزش و نقش آن در افزايش توان رزم و سلامت كاركنان مطالبي ايراد نمود. اين مراسم سرانجام با اجراي نمايش حركات ورزشي توسط رزمي كاران به پايان رسيد. شايان ذكر است در اين دوره از مسابقات كه به مدت 4 روز برگزار مي شود بيش از 600 نفر از ورزشكاران منتخب رده هاي مختلف نيروي زميني سپاه در پنج رشته ورزشي شنا، آمادگي جسماني، تيراندازي جنگي، دو صحرانوردي و فوتسال به رقابت خواهند پرداخت.

 



با هدف تقويت تيم ملي پينگ پنگ جوانان، عالميان و ملارجبي به اردوي بزرگسالان فراخوانده شدند

با درخواست سرمربي تيم ملي پينگ پنگ بزرگسالان، عليرضا ملارجبي و نيما عالميان به اردوي تيم ملي اضافه شدند.
با پيشنهاد و درخواست فواد كاسب، سرمربي تيم ملي
پينگ پنگ بزرگسالان و موافقت فدراسيون، نيما عالميان ملي پوش جوان و عليرضا ملارجبي عضو تيم ملي نوجوانان ايران با بازيكنان بزرگسال تيم ملي تمرين خواهند كرد.
نوشاد عالميان، بازيكن تيم ملي پينگ پنگ جوانان ايران هجدهم آذرماه در مسابقات قهرماني جوانان جهان در كلمبيا حضور پيدا خواهد كرد. اين آخرين حضور عالميان در مسابقات رده جوانان است.
بر اين اساس، كاسب براي تقويت تيم ملي در مسابقات آسيايي 2010 از فدراسيون تقاضا كرده كه نيما عالميان و عليرضا ملارجبي با بازيكنان بزرگسال تمرين كنند.

 



تشكر دوباره فيفا از ايران

نمايندگان فدراسيون جهاني فوتبال به خاطر قانوني بودن سن بازيكنان تيم فوتبال نوجوانان كشورمان از مديران اين تيم و فدراسيون فوتبال تشكر كردند.
اين تشكر دوباره در حالي اتفاق مي افتد كه فيفا در روزهاي اول برگزاري جام جهاني به صورت رسمي و كتبي از كادر تيم ملي نوجوانان ايران تشكر كرده بود. اكثر كارشناسان و خبرنگاران به اين مسئله اميدوار شدند كه عدالت در اين مورد برقرار خواهد بود. اما رسانه هاي جهان در چند روز گذشته از بابت اينكه فيفا در اين روزها كمي مسئله رسيدگي به مشكلات صغر سني را در برخي تيم ها ناديده گرفته است، انتقاد كرده اند.
در ميان تيم هايي كه مشكوك به صغرسني هستند نام تيم ملي اروگوئه، حريف تيم ملي نوجوانان ايران هم به چشم مي خورد. فهرستي كه در اين ميان وجود دارد كشورهاي اسپانيا، هلند و آلمان هم ديده مي شود.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14