(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 13 آبان 1388- شماره 19503
 

عضو گروهك تروريستي ريگي اعدام شد
رئيس پليس امنيت عمومي: اجازه برپايي تجمع غيرقانوني را نمي دهيم
 فقط راهپيمايي در مقابل لانه جاسوسي داراي مجوز قانوني است
هواي كشور امروز نيز باراني است
باران شديد در اهواز پايه هاي برق را از جا كند
دادستان تهران: اميدواريم مردم ذره ذره شاهد اجراي قانون شهروندي باشند
تعطيلي مدارس كاشان روند بيماري آنفلوآنزا را 50 درصد كاهش داد
افتتاح همزمان 8 ايستگاه جديد آتش نشاني در تهران
حريق در واگن متروي هفت تير
نجات معجزه آساي راننده با شليك دو گلوله به سرش
تنبيه شديد، دانش آموز اردكاني را روانه بيمارستان كرد
نجات كودك اصفهاني از دست آدم ربايان
ربايندگان پسربچه در داراب دستگير شدند
حوادث كوتاه از كشور
مصادره اموال مبارزان فلسطيني
حلقه انساني شيعيان بحرين در اعتراض به دولت



عضو گروهك تروريستي ريگي اعدام شد

فرمانده انتظامي استان سيستان و بلوچستان اعلام كرد: عبدالحميد ريگي، عضو گروهك تروريستي ريگي در زندان مركزي زاهدان به دار مجازات آويخته شد.
سردار غلامعلي نكويي گفت: صبح روز دوشنبه و طبق حكم شعبه اول دادگاه عمومي و انقلاب اسلامي شهرستان زاهدان، عبدالحميد ريگي يكي از اعضاي گروهك تروريستي عبدالمالك ريگي در زندان مركزي زاهدان به دار مجاز آويخته شد.
وي اظهار داشت: فرد اعدام شده، برادر عبدالمالك نيست و هنوز عبدالحميد ريگي برادر سركرده گروه تروريستي ريگي اعدام نشده است.
سردار نكويي افزود: وي به جرم آدم ربايي، محاربه و فساد في الارض به لحاظ عضويت و همكاري با گروهك تروريستي عبدالمالك ريگي، در دادگاه عمومي و انقلاب شهرستان زاهدان محاكمه و به اعدام محكوم شده بود.
گروهك تروريستي عبدالمالك ريگي به نام اسلام و قوم بلوچ و با استفاده از كمك هاي مالي و اطلاعاتي آمريكا و ديگر كشورهاي غربي در منطقه شرق كشور اقدام به آدم ربايي، سرقت مسلحانه و قاچاق مواد مخدر مي كنند و دست به شرارت زده اند. اين گروه تاكنون جناياتي چون حادثه تاسوكي، دارزين كرمان، آدم ربايي در نوبنديان چابهار، شهادت چندين نفر از شهروندان زاهداني، گروگانگيري اتباع خارجي، حمله به پاسگاه شمسر سراوان، بمبگذاري در مسجد علي ابن ابيطالب شهر زاهدان و منطقه پيشين شهرستان سرباز سيستان و بلوچستان را در كارنامه ننگين خود دارد.
با توجه به هماهنگي هاي انجام شده بين دو كشور ايران و پاكستان بايد اميدوار بود، هر چه سريعتر شاهد نابودي اين گروهك تروريستي در شرق كشور باشيم.

 



رئيس پليس امنيت عمومي: اجازه برپايي تجمع غيرقانوني را نمي دهيم

رئيس پليس امنيت عمومي تهران بزرگ گفت: با هرگونه تجمع خارج از برنامه هاي از قبل پيش بيني شده و متخلفان نظم در مراسم 13 آبان برخورد مي شود.
سردار سرتيپ دوم عليرضا عليپور در جمع خبرنگاران افزود: افرادي كه شعار مخالف مراسم روز 13 آبان بدهند به تلقي پليس قصد بي نظمي دارند بنابراين با آنان برخورد مي شود.
وي تاكيد كرد: پليس مقتدرانه با هرگونه تجمع و اقدام خارج از مسيرهاي تعيين شده كه موجب بي نظمي و ناآرامي و اخلال در ترافيك شود برخورد خواهد كرد.
رئيس پليس امنيت تهران بزرگ مرحله اول برخورد پليس با بر هم زنندگان نظم عمومي را تذكر و ارشاد اعلام كرد و گفت: در نهايت و در صورت عدم ارشاد، با متخلفان برخورد قانوني خواهد شد.وي تصريح كرد: پليس با همه توان ظرفيت خود در مسيرهاي مشخص شده براي اين مراسم حضور فعال داشته و با تجمع كنندگان در مسيرهايي غير از مسيرهاي تعيين شده برخورد انتظامي خواهد شد.
عليپور هرگونه طرح شعار خارج از مراسم روز جهاني استكبار را اخلال در نظم اعلام كرد و گفت: افرادي كه بخواهند مراسم را تحت تاثير موضوعات انحرافي قرار دهند و هدفشان بي نظمي باشد با مقابله پليس مواجه خواهند شد.
رئيس پليس امنيت عمومي تهران بزرگ همچنين تغيير مسير مراسم 13 آبان با شعارهاي انحرافي را از مصاديق اخلال در نظم اعلام كرد و گفت: با اخلالگران در اين زمينه برخورد قاطع مي شود.
وي با تاكيد بر اينكه نماد سبز نبايد متعلق به گروه خاصي باشد، گفت: اين نماد تاريخي و متعلق به ائمه و دين اسلام است و مصادره كردن اين رنگ به نفع يك گروه خاص ظلم به همه تاريخ به شمار مي رود.
رئيس پليس امنيت عمومي تهران بزرگ گفت: نيروي انتظامي در تابعيت فرماندهي كل قوا تمايل سياسي خاصي ندارد و تمايلات فردي نيروهاي پليس نيز در ماموريت ها دخالتي نداشته و تفكر پليس در چارچوب ماموريت هاي قانوني خواهد بود.
رئيس پليس امنيت تهران بزرگ گفت: با توجه به فرا رسيدن 13 آبان و روز ملي مبارزه با استكبار برنامه هايي با هماهنگي هاي به عمل آمده بين پليس و سازمان تبليغات اسلامي تدارك ديده شده تا شاهد حضور هرچه با شكوه تر اقشار مختلف مردم، دانش آموزان و دانشجويان در مقابل لانه جاسوسي آمريكا باشيم.
به گزارش ايرنا، عليپور با اشاره به اينكه مراسم از ساعت 10 صبح مقابل لانه جاسوسي آمريكا آغاز مي شود گفت: برگزاري مراسم 13 آبان ماه صرفا به منظور بزرگداشت روز دانش آموز و روز مبارزه با استكبار جهاني در مقابل لانه جاسوسي خواهد بود و در ديگر نقاط شهر تجمع ديگري نخواهيم داشت.

 



فرماندهي انتظامي در اطلاعيه اي اعلام كرد
 فقط راهپيمايي در مقابل لانه جاسوسي داراي مجوز قانوني است

فرماندهي انتظامي تهران بزرگ در اطلاعيه اي اعلام كرد براساس هماهنگي شوراي تبليغات اسلامي، تنها راهپيمايي در مقابل لانه جاسوسي آمريكا داراي مجوز قانوني است.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني ناجا، فرماندهي انتظامي تهران بزرگ با صدور اطلاعيه اي در خصوص يوم الله سيزده آبان اعلام كرد: براساس هماهنگي شوراي تبليغات اسلامي تنها راهپيمايي در مقابل لانه جاسوسي آمريكا داراي مجوز قانوني است و هرگونه تجمع و راهپيمايي ديگر ممنوع است.
در بخش ديگري از اين اطلاعيه آمده است: نيروي انتظامي با افراد و گروه هايي كه قصد ايجاد ناآرامي و بي نظمي و رفتار غيرقانوني داشته باشند، براساس وظيفه قانوني خود با قاطعيت برخورد خواهد كرد.
اين اطلاعيه مي افزايد: فرماندهي انتظامي تهران بزرگ انتظار دارد شهروندان عزيز به تذكرات پليس راهور تهران در خصوص محدوديت هاي ترافيكي در اين روز توجه نموده و با ماموران نيروي انتظامي در جهت جلوگيري از ترافيك و بي نظمي همكاري كنند.

 



هواي كشور امروز نيز باراني است

هواي تهران طي 24 ساعت آينده نيمه ابري تا ابري همراه با رگبار و رعد و برق گاهي وزش باد پيش بيني مي شود.
سازمان هواشناسي اعلام كرد: سامانه بارش زاي فعلي به تدريج از امروز به سمت استان هاي واقع در مركز و شمال شرق كشور حركت مي كند و آن استان ها را تحت تاثير قرار مي دهد.
بررسي نقشه هاي پيش يابي و آينده نگري بيانگر اين مطلب است كه سامانه بارش زا تا امروز در نيمه غربي كشور فعال است و به تدريج مناطق مركز، شمال شرق و شرق كشور را تحت تاثير قرار خواهد داد.
اين سامانه روز پنجشنبه از مرزهاي شرقي كشور خارج خواهد شد. بنابر اين گزارش وضعيت هواي استان تهران نيمه ابري تا ابري همراه با رگبار و رعد و برق گاهي وزش باد پيش بيني مي شود؛ بيشينه و كمينه دماي هواي اين استان 19+ و 13+ درجه سانتي گراد خواهد بود.
وضعيت هواي استان خراسان رضوي نيمه ابري در پاره اي نقاط بارش پراكنده گاهي وزش باد پيش بيني مي شود؛ بيشينه و كمينه دماي هواي اين استان 27+ و 11+ درجه سانتي گراد خواهد بود.
وضعيت هواي استان فارس نيمه ابري در پاره اي نقاط ابري همراه با رگبار و رعد و برق پيش بيني مي شود و بيشينه و كمينه دماي هواي اين استان 27+ و 10+ درجه سانتي گراد خواهد بود.

 



باران شديد در اهواز پايه هاي برق را از جا كند

اهواز- خبرنگار كيهان:
بارش شديد باران، موجب آبگرفتگي معابر و خيابان هاي شهر اهواز شد.
اين بارندگي كه با وزش شديد باد همراه بود در برخي از مناطق موجب از جا كنده شدن پايه هاي برق و در برخي نقاط ديگر نيز باعث به وجود آمدن مشكلات براي تردد خودروها و رهگذران شد.
بهرام جنتي رئيس اداره پيش بيني اداره كل هواشناسي استان خوزستان در گفت وگو با خبرنگار ما، ميزان بارش روز گذشته اهواز را 8/27 ميلي متر عنوان كرد و گفت: بارندگي در ارتفاعات استان تا اواخر هفته ادامه خواهد داشت. وي در ادامه افزود: بارش هاي باران در شهرستان هاي شوش، دزفول، گتوند، مسجد سليمان، لالي، انديكا نيز باعث آبگرفتگي معابر شده است.
جاري شدن سيل
در خرم آباد
همچنين به گزارش خبرنگار ما از خرم آباد بارش باران طي روزهاي اخير موجب جاري شدن سيل در نقاط مختلف لرستان شد و خسارات سنگيني به پروژه هاي عمراني، واحدهاي مسكوني، محصولات كشاورزي و دامي استان وارد كرد.
مهندس رضا آريايي مدير كل دفتر بازسازي و حوادث غيرمترقبه لرستان گفت: كوه كنار جاده ترانزيتي خرم آباد به پلدختر براثر بارندگي هاي اخير ريزش كرد و موجب مسدود شدن جاده شد كه با تلاش اكيپ هاي راهداري پس از ساعاتي بازگشايي شد.
وي افزود: براثر سيل به تعداد زيادي از پروژه هاي عمراني، راههاي روستايي، پل ها، معابر شهري و روستايي، باغ ها، اراضي كشاورزي و احشام خسارت وارد آمده است.

 



دادستان تهران: اميدواريم مردم ذره ذره شاهد اجراي قانون شهروندي باشند

دادستان تهران گفت: به كليه مأموران كه در دستگيري ها و تحقيقات نقش دارند ابلاغ كرديم پس از دستگيري موارد بازداشتي را به اطلاع خانواده ها برسانند.
عباس جعفري دولت آبادي در حاشيه مراسم توديع و معارفه سرپرست دادسراي ناحيه 2 در جمع خبرنگاران با بيان اين كه به طور طبيعي اجراي قوانيني كه مستلزم آموزش بيشتر است مقداري زمان بر خواهد بود، افزود: ولي واقعيت اين است كه قانون حقوق شهروندي از افتخارات جمهوري اسلامي است و ما اميدواريم مردم ذره ذره شاهد اجراي اين قانون باشند.
دادستان تهران در پاسخ به سؤالي مبني بر برخورد با آن دسته از حجاجي كه به دليل همراه داشتن مواد مخدر دستگير مي شوند، اظهار داشت: ما اخباري داشتيم مبني بر اين كه افرادي به خود اجازه مي دهند در سفرهاي معنوي و حتي سفرهاي خارجه چهره جمهوري اسلامي را مخدوش كنند. به قضات دادسرا در آنجا اعلام كرديم كه با كساني كه با خود مواد حمل مي كنند طبق قانون برخورد كنند و اين افراد بدانند كه از سفر باز مي مانند.
جعفري دولت آبادي تأكيد كرد: در اينجا رسماً به كساني كه عازم سفرهاي خارجي و به ويژه سفرهاي معنوي هستند اعلام مي كنم كه سياست جديد دادسرا اين است كه نسبت به كساني كه وجهه و حيثيت جمهوري اسلامي را در خارج از كشور مخدوش مي كنند سخت گيري صورت مي گيرد و به آنها توصيه مي كنم كه قبل از اين كه گرفتار مأموران قانون شوند خود جلوگيري كنند كه همانند فردي كه دستگير شد، هم ممنوع الخروج شده و هم از سفر حج باز مي مانند.
وي در رابطه با برگزاري غير علني دادگاه برخي از متهمان حوادث پس از انتخابات گفت: اصل بر علني بودن دادگاه هاست، مگر اين كه قاضي تشخيص غيرعلني بودن بدهد كه در اين موارد، قاضي تشخيص داده كه دادگاه غير علني برگزار شود.
دادستان تهران در پاسخ به اين سؤال كه به طور مشخص دادگاه چه كساني به صورت غيرعلني برگزار خواهد شد؟ گفت: يك جلسه محاكمه آقاي بهزاد نبوي بوده كه درخواست مهلت كردند. خانم شهيدي بود كه يك جلسه از دادگاه وي تشكيل شد و جلسه بعدي ظاهراً در همين هفته خواهد بود، آقاي ابطحي است و دادگاه افرادي در هفته آينده برگزار مي شود.
وي در پاسخ به اين سؤال كه آيا پرونده ديگري در دادستاني تهران مطرح است؟ گفت: بله، تعدادي از پرونده هايي كه متهمانشان در زندان به سر مي برند و طبق وعده اي كه داديم، تصريح كرده و از مأموران خواستيم سريعاً تكميل كنند.دادستان تهران افزود: حدود 20 پرونده در هفته گذشته آماده و ارسال شد تعدادي نيز آماده شده و اميدواريم كه هفته آينده به دادگاه ارسال كنيم. سياست ما ارسال پرونده ها به ويژه پرونده هاي زنداني دار است، ديداري كه با متهمان نيز دارم در همين راستاست تا هر چه زودتر تعيين تكليف شوند و خانواده هاشان جواب روشني از دستگاه قضايي بگيرند.
به گزارش ايسنا،وي همچنين درباره اين كه چند پرونده ديگر باقي مانده كه بايد به دادگاه ارسال شود؟ گفت: حدود 20 پرونده ديگر براي زنداني هاست كه حسب مورد اعلام مي كنيم و نمونه آن پرونده آقاي زيدآبادي است.

 



تعطيلي مدارس كاشان روند بيماري آنفلوآنزا را 50 درصد كاهش داد

كاشان- خبرنگار كيهان:
تعطيلي مدارس كاشان روند گسترش بيماري آنفلوآنزا در اين شهرستان را 50 درصد كاهش داد.
فرماندار كاشان با اعلام اين خبر افزود: به گزارش كارشناسان بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشكي اين شهر با گذشت 48 ساعت از تعطيلي مدارس در كاشان روند رو به رشد آنفلوآنزا تا 50 درصد كاهش يافت.
حسينعلي حاجي گفت: از 101 نمونه ارسالي به آزمايشگاه 19 مورد آن ابتلا به آنفلوآنزا نوع آ تشخيص داده شد كه از اين افراد يك نفر فوت كرد وي افزود: به منظور قطع زنجيره ارتباطي بين افراد مبتلا و ديگران و حفظ سلامت شهروندان تصميم گرفتيم تمامي مدارس پيش دبستاني، دبستان و راهنمايي را از 5شنبه هفتم آبان تا پانزده آبان ماه تعطيل كنيم.
معاون استاندار اظهار داشت: اين تصميم باعث شد تعداد مراجعين به بيمارستان ها و درمانگاه هاي شهرستان از كاهش قابل ملاحظه اي برخوردار شود و تعداد بيماران بستري از 50 مورد به 20 مورد كاهش يابد و مدارس نيز بار ديگر از امروز فعاليت خود را با رعايت مسائل و نكات بهداشتي آغاز كرد.

 



افتتاح همزمان 8 ايستگاه جديد آتش نشاني در تهران

بهره برداري همزمان هشت ايستگاه جديد آتش نشاني در تهران شمار ايستگاه هاي آتش نشاني پايتخت را به 91 ايستگاه افزايش داد.
محمدرضا حاجي بيگي، مديرعامل سازمان آتش نشاني و خدات ايمني شهرداري تهران در مراسم بهره برداري اين ايستگاه ها گفت: قرار است تا پايان سال سه ايستگاه ديگر گشايش يابد.
وي مكان احداث ايستگاههاي جديد و موقعيت جغرافيايي آنها را با توجه به مناطق مختلف شهر تهران مناسب توصيف و خاطرنشان كرد: در حال حاضر شش ايستگاه ديگر آتش نشاني در حال ساخت و چهار مجموعه ورزشي فرهنگي نيز در دست احداث است. حاجي بيگي آموزش آتش نشانان داوطلب را از جمله برنامه هاي مهم سازمان آتش نشاني عنوان كرد و افزود: به منظور ترويج فرهنگ ايمني در جامعه تاكنون به 771 هزار نفر آموزش عمومي ايمني داده شده و امسال هم آموزش هاي آتش نشانان داوطلب از جمله برنامه هايي است كه ادامه مي يابد.
وي گفت: در حال حاضر بيش از سه هزار و 500 آتش نشان داوطلب دوره ديده داريم كه در ميان آنها شمار بانوان بسيار چشمگير است.
به گزارش ايرنا وي گفت: در حال حاضر همه ساخت و سازها بايد از نظر ايمني به تاييد سازمان آتش نشاني برسند و به دنبال اين هستيم كه از سال آينده به ساختمان هايي كه از نظر ايمني مشكل ندارند نشان ايمني بدهيم كه مي تواند موجب ارتقاي فرهنگ ايمني شود و تاثير بسيار خوبي از نظر اجتماعي و حتي اقتصادي در جامعه داشته باشد.

 



حريق در واگن متروي هفت تير

به گفته يكي از شاهدان عيني به علت شدت دود در يكي از واگن هاي مترو در اين ايستگاه، قطار متوقف و مسافران آن سراسيمه واگن ها را ترك كردند.
مدير روابط عمومي و اطلاع رساني سازمان آتش نشاني در اين باره اظهار داشت: علت حريق ايستگاه متروي هفت تير، اتصالي كابل هاي برق بوده است.
وي افزود: اين حريق ساعت 14 و 13 دقيقه ظهر ديروز در اثر اتصالي كابل ها به وقوع پيوست و بلافاصله ايستگاه 18 سازمان آتش نشاني به محل اعزام شد.تشكر با بيان اينكه اين حادثه كوچك هيچ گونه خسارت جاني به همراه نداشته است، گفت: اين حريق بدون استفاده از لوله هاي آب دهي و با استفاده از كپسول هاي خاموش كننده اطفاء شد.مدير روابط عمومي و اطلاع رساني سازمان آتش نشاني افزود: اين آتش سوزي هيچ گونه خللي در فعاليت مترو ايجاد نكرده است.به گفته تشكري، مأموران آتش نشاني بعد از بررسي محل وقوع حريق در ايستگاه هفت تير، اين محل را ترك كردند.

 



نجات معجزه آساي راننده با شليك دو گلوله به سرش

قم - خبرنگار كيهان:
به رغم شليك دو گلوله به سر راننده مسافركش توسط سارقان، وي به طرز معجزه آسايي جان سالم به در برد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس، سرهنگ «سيدمحمدرضا خسروي» معاون اجتماعي نيروي انتظامي استان قم در تشريح جزئيات اين خبر گفت: در پي مراجعه شخصي به نام «س» به پليس قم و ارائه اطلاعاتي درباره وقوع يك سرقت مسلحانه، بلافاصله كارآگاهان وارد عمل شدند.
خسروي افزود: «س» در تحقيقات كارآگاهان پليس استان، گفت: چندي قبل به همراه دايي همسرم به نام «ع» براي گرفتن طلبش، از ميدان 72 تن قم يك دستگاه خودروي سمند به مقصد شهريار دربست كرايه كرديم، بعد از فرودگاه امام خميني، به بهانه رفتن به دستشويي، خودرو را متوقف و پس از اينكه با اسلحه به سر راننده شليك كرد او را از خودرو پايين انداخت و مرا هم تهديد كرد كه اگر موضوع لو برود، زنده نخواهم ماند.
خسروي اظهار داشت: با پيگيري ماموران آگاهي مشخص شد «ع» با سمند سرقتي در چالوس تردد دارد.
بنابراين ماموران پليس طي عمليات غافلگيرانه متهم را دستگير و خودرو مسروقه را كشف و ضبط كردند.
معاون اجتماعي نيروي انتظامي استان قم در رابطه با سرنوشت راننده مسافركش گفت: با اعتراف متهم مبني بر اينكه با شليك گلوله بر سر راننده مزبور وي را از خودرو به بيرون پرتاب كرده است ماموران وارد عمل شدند و مشخص شد راننده سمند به نام «ع-پ» 36 ساله با وجود اصابت 2گلوله به سرش به صورت معجزه آسايي از مرگ حتمي نجات يافته است.

 



تنبيه شديد، دانش آموز اردكاني را روانه بيمارستان كرد

سرويس شهرستان ها -
معلم اردكاني دانش آموز خود را به شدت مورد ضرب و شتم قرار داده و او را راهي بيمارستان كرد.
مهدي برزگر دانش آموز اردكاني كه پس از پاسخ به سوال هاي معلم و اخذ نمره 17 از وي، سرجاي خود نشسته بود به علت صحبت با دوست خود توسط معلم از كلاس اخراج مي شود.
پي گيري هاي خبرنگار كيهان حاكي است اين معلم قبل از اينكه دانش آموز از كلاس خارج شود وي را مورد ضرب و شتم قرار داده و تا حدي اين كار را ادامه مي دهد كه مهدي از هوش رفته و نقش بر زمين مي شود.
گفتني است معلم حتي پس از بيهوش شدن دانش آموز نيز به ضرب و شتم وي ادامه داده و دانش آموز نيمه جان را به بيرون از كلاس درس مي اندازد. قابل ذكر است معلم فوق پس از ضرب و شتم دانش آموز خود نمره وي را از 17 به 7 تقليل داده است.
گفتني است مهدي نيم ساعت بيهوش بوده ولي توسط مديريت مدرسه به بيمارستان منتقل نشده بود و به گفته پزشكان كه مستندات آن در روزنامه موجود است در صورتي كه حسين برزگر پدر اين دانش آموز وي را به بيمارستان منتقل نمي كرد احتمال ضربه مغزي مهدي نيز مي رفت.
پدر اين دانش آموز در گفت وگو با خبرنگار كيهان با تاكيد بر اينكه اين شخص خود را در جامعه معلمان كه همواره دلسوز و فداكار هستند جا داده است افزود: اين شخص تاكنون بارها سابقه ضرب و شتم دانش آموزان خود را داشته است.
حسين برزگر به خبرنگار كيهان گفت: از طرف مديريت آموزش و پرورش اردكان با وي تماس گرفته شد تا پي گير اين مسئله نشوند.
وي افزود: چون احتمال تكرار اين حادثه در مورد دانش آموزان ديگر و حتي كشته شدن دانش آموزان به دست اين شخص وجود دارد از سوي مسئولان امر تقاضا مي كنم تا پي گير جدي اين موضوع شوند. لازم به ذكر است كه تمامي مستندات پزشكي در دفتر روزنامه موجود است.

 



نجات كودك اصفهاني از دست آدم ربايان

اصفهان-خبرنگار كيهان:
با تلاش كارآگاهان پليس آگاهي اصفهان، يك كودك 10ساله ظرف 48 ساعت از چنگ آدم ربايان نجات يافت و به آغوش خانواده اش بازگشت.
رئيس پليس آگاهي استان اصفهان با اعلام اين خبر گفت: به دنبال شكايت فردي به نام
مهدي-الف به كلانتري 17 شهرستان اصفهان مبني بر ربوده شدن فرزند 10 ساله اش به نام احسان به وسيله يك دستگاه خودروي سواري پرايد موضوع در دستور كار كارآگاهان پليس آگاهي قرار گرفت.
سرهنگ حسين حسين زاده افزود: در ادامه آدم ربايان طي تماس تلفني با پدر كودك ربوده شده خواستار تحويل مبلغ يك ميليارد ريال در ازاي آزادي كودك شدند.
وي گفت: پدر كودك ربوده شده، از موقعيت مالي خوبي برخوردار بود و عده اي نيز از موفقيت هاي اقتصادي وي مطلع شده بودند كه اين عده شناسايي و مورد بازجويي قرار گرفتند و در پايان مشخص شد گروگانگير اصلي اين پرونده فردي بنام سجاد-ع مي باشد كه مدتي پيش با پدر كودك رفت و آمد داشته است.
سرهنگ حسين زاده افزود: طي چندين بار تماس با آدم ربا و بكارگيري از شيوه هاي رواني، وي مجاب به رها كردن گروگان خود شد و سرانجام پس از گذشت 48 ساعت از اين آدم ربايي، فرد آدم ربا در تماس با پليس اعلام كرد كودك ربوده شده را در يك ساختمان مخروبه واقع در شهرستان اردستان رها كرده است كه ماموران كودك را در حاليكه هراسان و مضطرب بود شناسايي و پس از طي مراحل قانوني به خانواده اش تحويل دادند.
رئيس پليس آگاهي اصفهان گفت: پليس سجاد-ع و محمد-ق دو نفر از متهمان اصلي اين پرونده را كه داراي سابقه كيفري هستند را در مخفيگاه خود شناسايي و طي يك عمليات غافلگيرانه دستگير كردند.

 



ربايندگان پسربچه در داراب دستگير شدند

داراب - خبرنگار كيهان:
ربايندگان پسربچه 5 ساله در داراب دستگير شدند.
به گفته سرهنگ قرمزي فرمانده نيروي انتظامي شهرستان داراب دي ماه سال گذشته پسر بچه 5 ساله اي در اين شهر ربوده شد و آدم ربايان براي آزادي كودك تقاضاي دريافت پول از پدر اين پسر بچه كردند.
پليس آگاهي اين شهرستان بلافاصله 3 مرد و يك زن را در يك منزل در شهرستان فسا دستگير كردند و پسربچه را به آغوش خانواده اش بازگرداندند.در اين عمليات رئيس باند ربايندگان متواري شد كه نامبرده در سي ام مهر ماه در شهر داراب در يك منزل به دام افتاد و تحويل مقامات قضايي شد.

 



حوادث كوتاه از كشور

دستگيري عضو شركت هرمي
رشت- خبرنگار كيهان: يك عضو شركت هرمي در رشت دستگير شد. متهم به دنبال شكايت شكات به اتهام عضوگيري در شركت هرمي كوئيست اينترنشنال به دام افتاد.
برخورد دو خودرو
كرمان- خبرگزاري مهر: بر اثر تصادف بين يك دستگاه سواري پژو با پيكان در محور فهرج- بم يك نفر از سرنشينان خودروها در دم جان سپرد. در اين حادثه چهار نفر از ديگر سرنشينان خودروها مجروح و به بيمارستان پاستور بم منتقل شدند كه حال تعدادي از آنها وخيم گزارش شده است. انحراف به چپ خودرو پژو علت تصادف اعلام شد.
حمله گرگ ها به روستائيان
زنجان- خبرنگار كيهان: بر اثر حمله يك قلاده گرگ گرسنه به 6 نفر از اهالي روستاهاي خنداب و زونيق، اين افراد مجروح و تحت مداوا قرار گرفتند.
دستگيري سارقان مساجد
¤ پليس خدابنده دو سارق مساجد اين شهر به نام هاي ر-م و ع-ب را دستگير كردند. همچنين پليس زنجان در بازرسي از يك دستگاه خودرو پژو 405، 7500 پاكت سيگار قاچاق كشف كردند.
تركيدن آبگرمكن در منزل
اراك- خبرنگار كيهان: به علت رعايت نكردن اصول ايمني در استفاده از وسايل گازسوز به تخريب سه واحد مسكوني در شهر اراك منجر شد. اين حادثه در اثر تركيدن يك دستگاه آبگرمكن در منزل مسكوني روي داد. در اين حادثه هفت نفر مجروح شدند و 38 واحد مسكوني نيز آسيب جزيي ديدند.
توقيف خودرو قاچاقچيان انسان
زاهدان- خبرگزاري فارس: 397 تبعه افغاني فاقد كارت اقامت ظرف 48 ساعت گذشته در زاهدان و زابل دستگير شدند. در اين زمينه دو دستگاه خودرو نيز از قاچاقچيان انسان كشف شد.
مرگ راننده خودرو
قم- خبرنگار كيهان: بر اثر تركيدن لاستيك يك دستگاه وانت نيسان در كيلومتر پنج آزاد راه قم - تهران يكي از سرنشينان خودرو به دنبال شدت جراحات وارده جان سپرد.
اختلاس توسط كارمند بانك
گنبد كاووس- خبرنگار كيهان: كارمند يكي از بانك هاي دولتي گنبدكاووس كه مبادرت به برداشت وجه از حساب يكي از مشتريان بانك كه هم اكنون در خارج از كشور سكونت دارد كرده بود دستگير شد. متهم علاوه بر اين اقدام به برداشت سود سپرده هاي ديگر مشتريان بانك و واريز آن به حساب همسر خود كرده بود. اين فرد تاكنون بالغ بر 220 ميليون ريال اختلاس كرده است. جعل اسناد و اوراق بهادار به ارزش 5 ميليارد ريال از ديگر اتهامات اين فرد است. در بازرسي از منزل متهم تمامي اسناد اين اختلاس كشف شد.
انهدام باند قاچاق سلاح
شهركرد- خبرنگار كيهان: 5 نفر از قاچاقچيان سلاح و مهمات كه مبادرت به تهيه سلاح از آذربايجان غربي و فروش آن در شهرستان لردگان مي كردند به دام افتادند. در بازرسي از محل اختفاي اين شبكه 51 قبضه سلاح غيرمجاز كشف شد.
كلاهبرداري با دعانويسي و رمالي
سرويس شهرستان ها: زن و شوهري كه با فريب و سوءاستفاده از عده اي ساده لوح از طريق رمالي و دعانويسي مبادرت به كلاهبرداري مبالغ هنگفتي كرده بودند در سنندج دستگير شدند. متهمان به نام هاي منصور-ش و ط-ب با سوءاستفاده از اعتقادات مذهبي افراد و معرفي خود به عنوان مستجاب الدعوه با دعانويسي و به بهانه حل مشكلات از افراد كلاهبرداري مي كردند.
باند سارقان موتورسيكلت در دام پليس
سرويس شهرستانها: سارقان سابقه داري كه با تشكيل گروهي متشكل از مجرمان حرفه اي اقدام به سرقت متعدد موتورسيكلت و سرقت از داخل خودرو مي كردند دستگير و روانه زندان شدند.
متهم اصلي پرونده به نام سلمان- ن با كمك هفت نفر از همدستان خود موتورسيكلت هاي سرقتي را اوراق كرده و به فروش مي رساندند. اعتياد به مواد مخدر علت و انگيزه سرقت ها اعلام شد. از سارقان دو دستگاه موتورسيكلت مسروقه و قطعات اوراق شده كشف شد.

 



مصادره اموال مبارزان فلسطيني

رژيم صهيونيستي پيش نويس قانوني را تصويب كرد كه براساس آن اموال ودارايي هاي افرادي كه ضد اين رژيم اقدام مي كنند، مصادره خواهد شد.
راديو رژيم صهيونيستي ديروز اعلام كرد كميته وزارتي امور قانونگذاري به تازگي پيش نويس اين قانون را تصويب كرده است كه براساس آن هر كسي در سرزمين هاي فلسطين به آن چيزي كه اين رژيم آنرا اقدام تروريستي مي خواند، متهم شود دارايي هاي وي مصادره مي شود.
راديو رژيم صهيونيستي افزود داني دانون نماينده فراكسيون حزب ليكود در پارلمان اين رژيم اين پيش نويس را ارائه كرده است.

 



حلقه انساني شيعيان بحرين در اعتراض به دولت

شهر منامه پايتخت بحرين شاهد ايجاد زنجيره انساني به طول چهار كيلومتر در اعتراض به تلاش هيئت حاكمه اين كشور براي تغيير بافت جمعيتي بود.
به گزارش عصر ايران به نقل از خبرگزاري فرانسه، شركت كنندگان در اين برنامه، به اقدام دولت در دادن تابعيت بحريني به افراد خارجي و سني مذهب براي تغيير بافت جمعيتي اين كشور معترض بودند. آنها معتقدند دولت ايران از اين طريق به دنبال تغيير نسبت اهل تسنن به شيعيان در اين كشور است.اكثر ساكنان بحرين را شيعيان تشكيل مي دهند ولي پادشاه و خانواده حاكم سني مذهب هستند. همچنين سمت هاي كليدي در كابينه نيز متعلق به افرادي از خانواده حاكم است.شركت كنندگان در اين زنجيره انساني معتقدند دولت بحرين اتباع سني مذهب ساير كشورهاي عربي حوزه خليج فارس را به شهروندي بحرين درمي آورد.اين زنجيره انساني بزرگترين زنجيره در نوع خود در بحرين به شمار مي رود و در خيابان الفاتح در شرق پايتخت بحرين ايجاد شده بود.براساس نظر برنامه ريزان، 25 هزار نفر در اين برنامه حضور داشتند.افراد شركت كننده در اين برنامه همچنين پرچم بحرين و تابلوهايي در دست داشتند كه بر روي آنها نوشته بود «لاللتجنيس السياسي» يعني «نه به واگذاري سياسي تابعيت.»آنها اضافه كردند كه واگذاري سياسي تابعيت، آينده بحرين را به خطر خواهد انداخت و به كابينه منامه درباره ادامه اين سياست در سايه ضعف خدمات رساني به شهروندان و كاهش سطح معيشت شهروندان هشدار دادند.در همين حال نمايندگان پارلماني حامي اين اقدام نيز در هنگام حضور در پارلمان، علامت هاي قرمزي با نوشته هايي در مخالفت با «واگذاري سياسي تابعيت» بر لباس خود نصب كرده بودند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14