(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


يکشنبه 17 آبان 1388- شماره 19506
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
با تصريح بر مذاكرات ايران با 1+5 روزنامه البلاد: ايران غرب را تسليم اراده خود كرده است
عضو هيئت رئيسه مجلس خبر داد تلاش نمايندگان براي مسترد نشدن لايحه هدفمند شدن يارانه ها
درديداررئيس مجلس با آيت الله سيستاني مطرح شد
تاكيد لاريجاني بر اهميت نظر مراجع در همگرايي مسلمانان
وزير علوم پيشنهاد داد برگزاري كنكور به صورت فصلي و 4 بار در سال
سردار نقدي: بسيج فراتر از يك نيروي نظامي است
عسگر اولادي: هنر ما كشف راه صحيح از بيانات رهبري است
اميردره باغي خبر داد برگزاري بزرگترين تمرين تيراندازي هوا به زمين در نيروي هوايي ارتش
شرايط استخدام رسمي معلمان حق التدريس اعلام شد
سفير ايران در قطر: نشست وزارتي مجمع كشورهاي صادركننده گاز دوشنبه در دوحه برگزار مي شود
با حكم رئيس جمهور انجام شد انتصاب مهرداد بذرپاش به عنوان دبير شوراي عالي جوانان
كوثري: جريان سبز وابسته به استكبارجهاني است
در جريان گشت نيروي دريايي سپاه محموله 9000 ليتري سوخت قاچاق كشف و توقيف شد



با تصريح بر مذاكرات ايران با 1+5 روزنامه البلاد: ايران غرب را تسليم اراده خود كرده است

روزنامه البلاد طي مقاله اي ديپلماسي جمهوري اسلامي ايران را در برابر كشورهاي گروه 1+5 موفقيت آميز خواند و تاكيد كرد كه ايران غرب را تسليم اراده خود كرده است.
اين روزنامه چاپ بحرين در مقاله اي به قلم «مرتضي بدر» نوشت: در دنياي سياست دشمن هميشگي معنا ندارد، بلكه منافع دايم است. غربي ها بالاخره به اصرار و پافشاري ايرانيان در حق خود در غني سازي اورانيوم و برخورداري از برنامه هسته اي صلح آميز، گردن نهادند.
به گزارش ايرنا، به اعتقاد نويسنده، ماراتون مذاكرات بين ايران و آژانس بين المللي انرژي اتمي و كشورهاي 1+5 براي ديپلماسي ايران يك موفقيت به شمار مي رود و غربي ها در نهايت با برخي شرايط تسليم اراده ايرانيان شدند.
«البلاد» با اشاره به اينكه ايران در مذاكرات با غرب درباره برنامه هسته اي خود به خوبي فنون مذاكره را به كار بسته است افزود:ايرانيان برنامه هاي هسته اي خود را در كمال آرامش و به دور از هياهوي رسانه اي ادامه دادند و موفق شدند محاصره اقتصادي و علمي را بشكنند و به دستاوردهاي بزرگ علمي نايل و حتي غربي ها را از پيشرفت هاي علمي خود به ويژه در عرصه هسته اي مات و مبهوت كنند.
البلاد در ادامه به سركشي رژيم صهيونيستي در برابر قوانين بين المللي پرداخته و نوشت:صهيونيست ها همچنان غرب را نسبت به نيات نظامي برنامه هاي هسته اي ايران فريب مي دهد و همچون «سگ» پارس مي كنند و براي شير ريخته شده بر روي زمين اشك مي ريزند. تا حدي كه غرب از هياهو، ناله، فرياد و فغان اين رژيم به ستوه آمده است.
اين روزنامه چاپ بحرين با نقل اعتراف «محمد البرادعي» مديركل آژانس بين المللي انرژي هسته اي مبني بر اينكه نگراني هاي غرب در خصوص نظامي بودن برنامه هسته اي ايران «سياسي» است و «فني» نيست، نوشت: به دنبال مذاكرات اخير در وين ديگر چنين نگراني هايي وجود ندارد.
نويسنده البلاد افزود: آنچه امروز مورد توجه غرب به ويژه فرانسه و روسيه است، تجارت اورانيوم غني سازي شده و رقابت جهت كسب اعتماد ايرانيان براي پذيرش انتقال اورانيوم غني شده با درصد كم به يكي از اين دو كشور و سپس ارجاع آن به ايران است تا بتواند از آن در زمينه هاي مسالمت آميز و در اهداف پزشكي استفاده كند.
روزنامه بحريني ادامه مي دهد: رقابت در خصوص اينكه كدام يك از اين دو كشور (فرانسه و روسيه) برنده اين معامله بزرگ خواهند شد، كاملا واضح است.
البلاد در بخش ديگري از اين مقاله افزود: محمود احمدي نژاد رئيس جمهور ايران يك روز قبل از پاسخ به پيش نويس توافقنامه غني سازي اظهار داشت كه در گذشته از ما مي خواستند «برنامه هسته اي» خود را متوقف كنيم، ولي امروزه با مبادله سوخت و مشاركت در ساخت ر آكتورها و مراكز هسته اي موافقت مي كنند، آنها از مرحله «سياست مقابله» به همكاري روي آورده اند.
البلاد در پايان تاكيد كرد:همچنان كه غرب در أغاز راه و رفته رفته، به خواسته هاي ايران گردن نهاد، در پايان كار نيز با برخي از ضمانت ها به اراده ايرانيان گردن خواهد نهاد.

 



عضو هيئت رئيسه مجلس خبر داد تلاش نمايندگان براي مسترد نشدن لايحه هدفمند شدن يارانه ها

عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي عنوان كرد نظر ما اين است كه لايحه هدفمندسازي مسترد نشود چرا كه در غير اينصورت يك فرصت تاريخي براي اصلاح اقتصاد كشور از بين مي رود.
حجت الاسلام سيدمحمدرضا ميرتاج الديني عضو هيئت رئيسه مجلس در گفت وگو با ايسنا با اشاره به پيگيري موضوع صندوق هدفمندسازي يارانه ها و با بيان اينكه تتمه اي از پيگيري ها باقي مانده است، گفت: يك بحث اين است كه تفسيري كه در مجلس از اصل 53 قانون اساسي شده تفسيري مضيق است يا نه و لذا يكي از پيشنهادات اين است كه از شوراي نگهبان استفسار شود تا نظر شوراي نگهبان هم معلوم شود، اگر شوراي نگهبان تفسير مضيقي از اين اصل داشته باشد، مي توان بر مبناي آن مشكل پيش آمده بين مجلس و دولت را حل كند.
به گفته وي، موضوع اختلاف در اين نكته است كه بر مبناي اصل 53، اعتبارات مصوب در چارچوب «قانون» بايد باشد و در اين اصل «قانون» به طور مطلق بيان شده و مثلاً گفته نشده «قانون بودجه»؛ وقتي كلمه «قانون» بدون ذكر «قانون بودجه» بيان شده باشد، دو مجموعه را شامل مي شود، يعني هم قانون بودجه و هم غير آن را مشمول مي شود و قانون اگر قانون بودجه باشد بايد سنواتي باشد و لذا تفسير مجلس درست است اما اگر غير بودجه باشد لازم نيست كه حتماً سنواتي باشد. بنابراين مي تواند در قالب صندوق يارانه يا حساب ويژه ديده شود و مجلس براي پنج سال اعتبارات آن را تصويب كند و در اختيار دولت بگذارد.
اين عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي، تصريح كرد: اگر نظر شوراي نگهبان در اين باب مشخص شود، آنگاه ما بايد در پي راهكارهاي آيين نامه اي داخل مجلس پيش رويم تا نسبت به اصلاح ماده 13تصويب شده، عمل كنيم.
وي با اشاره به كارشناسي هاي صورت گرفته بر لايحه هدفمندسازي يارانه ها در دولت و مجلس، گفت: در مجموع نظر ما اين است كه لايحه مسترد نشود؛ چرا كه اگر به خاطر يك موضوع اين لايحه مسترد شود، يك فرصت تاريخي براي اصلاح اقتصاد كشور از بين مي رود.
ميرتاج الديني با بيان اينكه دلسوزان مجلس و دولت در پي حل اين قضيه هستند، در خصوص راهكارهاي پيشنهادي رياست جمهوري مبني بر تشكيل حساب هدفمندسازي يارانه ها، گفت: اين راهكاري درست است و مجلس مي تواند روي اين مسئله تامل كند و با تامين نظر دولت از اين جهت مشكل ماده 13نيز حل شود و اشكال مجلس با نگاهي كه در تفسير اصل 53 وجود دارد، قابل رفع است.
اين عضو هيئت رئيسه مجلس همچنين در خصوص معرفي 3 وزير باقي مانده دولت اظهار داشت: 3 وزير باقي مانده براي وزارتخانه هاي آموزش و پرورش، رفاه و تامين اجتماعي و نيرو روز يكشنبه به مجلس معرفي خواهند شد. البته تاكنون حاجي بابايي و محصولي به عنوان دو تن از وزيران پيشنهادي قطعي شده اند.
گفتني است محمدرضا ميرتاج الديني كه قرار است به زودي به عنوان معاون پارلماني رئيس جمهور معرفي شود، يكشنبه استعفاي خود را تقديم هيئت رئيسه مجلس خواهد كرد.
با توجه به آيين نامه مجلس، استعفاي حجت الاسلام ميرتاج الديني از نمايندگي مردم، يك هفته پس از تقديم آن به هيئت رئيسه مجلس، توسط نمايندگان بررسي شده و به راي گذاشته خواهد شد.
توافق دولت و مجلس براي بودجه هدفمندي يارانه ها
رئيس كميسيون ويژه طرح تحول اقتصادي نيز با اشاره به جلسه يك عضو هيئت رئيسه مجلس با نمايندگان دولت گفت: بايد دست دولت را بازتر گذاشت تا مشكلي پيش نيايد.
حجت الاسلام غلامرضا مصباحي مقدم رئيس كميسيون ويژه طرح تحول اقتصادي در گفتگو با مهر، با بيان اين مطلب اظهار داشت: اصل اين مسئله كه «بايد دست دولت را بازتر گذاشت تا مشكلي پيش نيايد و دغدغه دولت، دغدغه بجايي است»، مورد توافق نمايندگان دولت و مجلس بود.
وي افزود: ممكن است صندوقي كه مد نظر دولت بود محقق نشود، ولي در خصوص واريز منابع حاصل از هدفمند كردن يارانه ها بواسطه ايجاد حسابي به نام هدفمندسازي يارانه ها در خزانه بدون عبارت «در قالب بودجه سنواتي» توافق شده اما اين توافق هنگامي قابليت اجرا دارد كه راهكاري براي بازگشت به ماده 13 داشته باشيم.
مصباحي مقدم ادامه داد: يكي از راهكارها براي اصلاح اين ماده اين است كه مجلس لايحه هدفمند كردن يارانه ها را به طور كلي تصويب كند و هنگامي كه دولت برنامه پنجم توسعه را براي تصويب به مجلس مي فرستد بايد بندهايي از هدفمند كردن يارانه ها را هم در آن بگنجاند، لذا در آن زمان نمايندگان مجلس مي توانند، ماده 13 را طبق توافق به عمل آمده اصلاح كنند.
وي همچنين تصريح كرد: راهكار دوم اين است كه مجلس پس از تصويب اين لايحه آن را به شوراي نگهبان ارسال كند و اگر تشخيص شوراي نگهبان اين بود كه ماده 13 دست دولت را در اجراي هدفمند كردن يارانه ها مي بندد، اين قانون را براي رفع اشكال به مجلس عودت دهد تا مواد مورد نظر توسط نمايندگان اصلاح شود.
مصباحي مقدم در ادامه راهكار سوم را دستور رهبر معظم انقلاب دانست و گفت: اگر رهبر معظم انقلاب به صلاح بدانند، مي توانند يادداشتي را در اين خصوص به مجلس ارائه كنند زيرا نمايندگان مجلس تابع تكليف هستند.

 



درديداررئيس مجلس با آيت الله سيستاني مطرح شد
تاكيد لاريجاني بر اهميت نظر مراجع در همگرايي مسلمانان

رئيس مجلس شوراي اسلامي صبح روز شنبه با آيت الله سيستاني در نجف اشرف ديدار و گفت وگو كرد.
علي لاريجاني روز شنبه در چهارمين روز از سفر خود به عراق به زيارت حرم امام علي(ع) رفت و پس از آن با آيت الله سيستاني ديدار و گفت وگو كرد.
وي در اين ديدار با ارائه گزارشي از موضوعات مهم، استفاده از نظر مراجع تقليد را در حل مسائل مختلف و نيز ايجاد همگرايي بيشتر در بين مسلمانان بسيار حائز اهميت دانست.
آيت الله سيستاني نيز در اين ديدار با خوشامدگويي به هيات ايراني، به ارائه رهنمودهايي درباره مسائل مبتلابه مسلمانان در منطقه و جهان پرداخت و براي همه مسلمانان ايراني در انجام وظايف خود آرزوي توفيق كرد.

 



وزير علوم پيشنهاد داد برگزاري كنكور به صورت فصلي و 4 بار در سال

وزير علوم، تحقيقات و فناوري پيشنهاد داد كه با هدف كاهش استرس و تنش داوطلبان و خانواده ها، كنكور به جاي سالي يك بار، به صورت فصلي و 4 بار در سال برگزار شود.
دكتر كامران دانشجو با اشاره به سرانجام قانون حذف كنكور، پيشنهاد كرد كه با هدف كاهش استرس و تنش داوطلبان و خانواده ها، كنكور به جاي سالي يك بار، به صورت فصلي و 4 بار در سال برگزار شود و در عين حال گفت، از طرف ديگر موضوع حذف كنكور يك قانون است كه بايد به سمت آن پيش برويم.
وي با بيان اين كه طبق قانون مجلس، كنكور بايد تا سال 90 حذف شود، اظهار كرد: طي برگزاري جلساتي در كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس و همچنين بررسي هاي كارگروه كنكور، آموزش و پرورش توضيح داد كه به دليل فراهم نبودن بستر لازم و عدم امكان برگزاري امتحانات نهايي و كشوري در برخي مقاطع، تا سال 90 تنها يك سري از اقدامات جهت حذف كنكور انجام مي شود و براي اجراي كامل اين قانون زمان بيشتري نياز دارد.
دكتر دانشجو ادامه داد: با توجه به اين كه قابليت حذف كنكور تا سال 90 وجود ندارد از مجلس خواستاريم كه زمان اجراي اين قانون را حداقل تا سال 92 و 93 تمديد كند و پيش بيني ما اين است كه فعاليت آموزش و پرورش جهت حذف كنكور تا سال 93 به طول بيانجامد.
وي در بخش ديگري از اظهاراتش با بيان اين كه اخلاق و فرهنگ از اصول اصلي است، گفت: اگر در دانشگاه فعاليت ها بر مبناي قانون مداري باشد وزارت علوم وظيفه حمايت از آنها را دارد. دانشگاه محلي است كه بايد سلايق مختلف در آن بازگو شود و همانگونه كه نظر علمي در آن بيان مي شود نظر سياسي هم مطرح شود.
وي با بيان اين كه اگر فردي مي خواهد حرف بزند مشكلي نيست، تصريح كرد: اما بايد توجه داشت كه هيچ نظامي بحث براندازي را تحمل نمي كند به خصوص بحث براندازي نظام جمهوري اسلامي را.
وزير علوم ادامه داد: دانشگاهي چون فرهيخته است بايد در مدار اخلاق، قانون و علم بحث هاي خود را مطرح كند ولي در اين زمينه اگر ظن براندازي مطرح باشد هيچ نظامي تحمل آن را ندارد. البته اكثر دانشگاهيان و دانشگاه هاي ما نظام را قبول دارند و مجموعه شاخص ها را دارند و اگر فردي اين موضوع را رعايت نمي كند نبايد آن را به ديگران تعميم داد.
دانشجو همچنين با انتقاد از اكتفاي صرف به مباحث تئوريك در دانشگاه ها افزود: در دانشگاه ها بر روي مباحثي همچون ISI، ثبت اختراعات و غيره توجه وجود دارد اما به بحث كاربردي كمتر توجه مي شود، در اين زمينه ما بايد در مرزهاي دانش حركت كنيم اما در حوزه كاربرد نيز وارد شويم و بايد بين اين دو تعادل برقرار شودوگرنه ما به سمتي مي رويم كه مشكلات آن سوي مرزها را حل كنيم. در حالي كه علم بايد بتواند گره هايي از مملكت را حل كند.
كامران دانشجو در ادامه و در گفت وگو با فارس با تاكيد بر اين كه برخورد، آخرين اقدام در برابر مراكز و موسسات آموزش عالي است كه استانداردهاي آموزشي را ندارند، افزود: معاونت آموزشي وزارت علوم و سفرهاي استاني، دانشگاههاي غيرانتفاعي را مورد بازديد و بررسي قرار مي دهند و در صورت هر نوع مشكلي به آن ها اخطار مي دهد.
وي گفت: مراكز و موسسات آموزش عالي كه استانداردهاي لازم را نداشته باشند با اخطار وزارت علوم موظفند طي مدت زمان مشخصي مشكلات خود را برطرف كنند در غير اين صورت وزارت علوم با آن ها برخورد مي كند.
وزير علوم، تحقيقات و فناوري در نهايت تصريح كرد: مجوز مراكز و موسسات آموزش عالي غيرانتفاعي كه استانداردهاي آموزشي را رعايت نكنند، لغو مي شود.

 



سردار نقدي: بسيج فراتر از يك نيروي نظامي است

رئيس سازمان بسيج مستضعفين با تاكيد بر قابليت هاي بسيج در دفاع از حكومت اسلامي بسيج را فراتر از يك نيروي نظامي دانست.
سرتيپ بسيجي «محمدرضا نقدي» در جمع كاركنان اين سازمان با اشاره به حوادث و اتفاقات پيش روي نظام و اينكه مردم ايران وارثان يك امانت الهي هستند، افزود: نعمت بزرگ حكومت اسلامي امانتي است كه بار آن بر دوش همه سنگيني مي كند و جامعه ما بايد نشان دهد كه شايستگي تحمل اين امانت را دارد.
سردار نقدي اركان حكومت اسلامي را اسلام و تجمع مردم حول اين مكتب الهي عنوان كرد و ادامه داد: وجود و بقاء نظام اسلامي مرهون همين دو ركن است.
وي با اشاره به صف آرايي دشمنان عليه نظام اسلامي تصريح كرد: شرق و غرب در اينكه اين نظام نبايد به نتيجه برسد متفق هستند و با استفاده از راههاي گوناگون درصدد هستند تا نظام را ناكارآمد جلوه دهند و به اين منظور كارشكني هايي در مسير تحقق اهداف انقلاب نيز انجام مي دهند.
وي با اشاره به ماموريت بسيج در تشكيل بسيج دهها ميليوني گفت: براي ادامه راه انقلاب نيازمند يك وحدت همه جانبه هستيم و بسيج با سازماندهي وحدت مبتني بر مكتب اسلام بايد در اين مسير گام هاي موثري بردارد.
وي با اشاره به اينكه تا امروز به رغم اينكه حضرت امام و رهبري عزيز بسيج را فقط در شكل و قواره نظامي نخواسته اند، ادامه داد: متاسفانه تصور بيشتر مردم از بسيج فقط شكل نظامي آن بوده كه در برابر تهديدات نظامي پاسخگو باشد، اما بايد دانست كه بسيج فراتر از يك نيروي نظامي است.
نقدي با تاكيد بر اينكه بسيج دهها ميليوني نيازمند يك تلاش همه جانبه است، افزود: تشكيل بسيج ده ها ميليوني با سلايق، مذاهب، اقوام، جنسيت و اقشار مختلف كار مشكلي است و بايد يك چنين تكثري را به وحدت تبديل كنيم كه اين نيازمند اخلاص و يك كار پيامبرگونه است.
وي روش هاي بوروكراسي و كاغذبازي هاي امروز اداري با صرف اعتبارات كلان را در نگاه بسيج مردود دانست و اظهار داشت: روش تبليغي امام(ره) هم كم هزينه بود و هم تاثيرگذار.
سردار نقدي با اشاره به اينكه در كشور هر جا گره اي هست مي گويند نيازمند يك عزم ملي است، افزود: بسيج همان عزم ملي است.
وي تشريفات را از ساحت بسيج دور دانست و تاكيد كرد: اگر مسئولي در بسيج به سمت تشريفات رفت و رنگ اتاق، ميز و جايگاه و درجه و ذهنش را پر كرد، نمي تواند بسيج را اداره كند.
نقدي خاطرنشان كرد كه امروز كار ما سخت تر از ديروز است و نيازمند يك سازمان جدي تر، كامل تر، عميق تر و توانمندتر در عرصه هاي فكري و عملي هستيم و بايد توليد فكر و انديشه برتر كنيم.

 



عسگر اولادي: هنر ما كشف راه صحيح از بيانات رهبري است

دبيركل جبهه پيروان خط امام و رهبري عنوان كرد هنر ما كشف راه صحيح از بيانات رهبري است.
حبيب الله عسگراولادي دبيركل جبهه پيروان خط امام و رهبري در اجلاس سراسري مسئولين بانوان استان هاي سراسر كشور حزب موتلفه اسلامي اظهار كرد: هنر ما كشف راه صحيح از بيانات رهبري است. هركس مسير حركت سياسي خود را با ولايت فقيه تنظيم نكند به بيراهه مي رود.
وي گفت: مردان و زنان اهل ايمان بايد قوي ترين تشكيلات را داشته و اثر كار تشكيلاتي شان امر به معروف و نهي از منكر باشد.
وي در ادامه با بيان اين كه «امر به معروف و نهي از منكر قدرت مي خواهد» خاطرنشان كرد: آثار يك تشكيلات الهي دعوت به خدا، اقامه نماز، اعطاء زكات، امر به معروف و نهي از منكر است.
دبيركل جبهه پيروان خط امام و رهبري تاكيد كرد: ما بايد بدانيم امكان حفظ ايمان در زندگي به تنهايي ميسر نيست مگر آن كه همفكران خود را پيدا كرده و با آن ها متشكل شويم.
وي افزود: اهل ايمان زماني كه همفكران خود را پيدا كردند، بايد عمل ايماني خود را با مركز ولايت هماهنگ كنند تا آن عمل صالح شود.
وي ادامه داد: ما بايد در جامعه توصيه به حق داشته باشيم زيرا هيچ كدام از ما مطلق نيستيم و همه بايد انتظار داشته باشند ديگران آن ها را توصيه به حق كنند.
عسگراولادي با تاكيد بر اين كه «توصيه به حق در تشكيلات الهي ارزش آفرين است» خاطرنشان كرد: انسان ها وظيفه فردي، خانوادگي و اجتماعي دارند كه در عرض هم قرار گرفته و نبايد از هيچكدام از اين وظايف غافل شد.
وي تصريح كرد: بايد در خط مبارك ولايت فقيه قرار گرفت تا بتوانيم مسايل و مشكلات را حل كنيم.
وي اظهار كرد: ما نبايد در وظايف تشكيلاتي خود سياسي محض شويم بلكه بايد طبق فرهنگ نبوي، علوي و فاطمي عمل كرده و توجه داشته باشيم كه سياست ما عين ديانت ما و ديانت ما عين سياست ماست.

 



اميردره باغي خبر داد برگزاري بزرگترين تمرين تيراندازي هوا به زمين در نيروي هوايي ارتش
s

بزرگترين تيراندازي هوا به زمين جنگنده هاي نيروي هوايي ارتش «گانري» با شركت پايگاه هاي شكاري نيروي هوايي برگزار مي شود.
اميرخلبان دره باغي جانشين نيروي هوايي ارتش با اعلام خبربرگزاري بزرگترين تمرين تيراندازي اين نيرو اظهار داشت: ارزيابي آمادگي توان رزمي مخاطبان شكاري و ارتقاء توان تاكتيكي عملياتي، همتا سازي، آموزش و انتقال تجارب كاركنان قديمي به كاركنان جوان در بخش هاي عملياتي و نگهداري تجهيزات فني از اهداف مهم برگزاري اين تيراندازي هوا به زمين است.
دره باغي با توجه به مراحل مختلف اين تيراندازي گفت: اين برنامه شامل مرحله گسترش جنگنده ها، مرحله پروازهاي تمريني و مرحله انجام تيراندازي با بمب هاي جنگي مي باشد.
وي درادامه خاطرنشان كرد: پايگاه چهارم يكي از مهمترين و اثربخش ترين پايگاه هاي درطول دوران دفاع مقدس براي حراست از مرزهاي ايران اسلامي بوده است و همواره به عنوان خط مقدم و دژ مستحكم دفاع از آرمان هاي انقلاب اسلامي ايران بوده و با تقديم دهها شهيد جانباز و آزاده درتاريخ پرافتخار اين مرز و بوم به نيكويي درخشيده است.
جانشين نيروي هوايي ارتش افزود:امروز خلبانان جوان نيروي هوايي ارتش با حضور در اين پايگاه، گوشه ديگري از قدرت و اقتدار نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران را در دفاع از آرمان هاي حضرت امام خميني (ره) و مقام عظماي ولايت به منصه ظهور خواهند گذاشت.

 



شرايط استخدام رسمي معلمان حق التدريس اعلام شد

از سوي رئيس جمهور قانون تعيين تكليف استخدامي معلمان حق التدريسي و آموزشياران نهضت سوادآموزي در وزارت آموزش و پرورش كه در مجلس شوراي اسلامي تصويب و به تاييد شوراي نگهبان رسيده بود، از سوي رئيس جمهوري براي اجرا ابلاغ شد.
بر اين اساس معلمان حق التدريسي وزارت آموزش و پرورش داراي مدرك كارشناسي و بالاتر با چهار سال سابقه حق التدريسي مستمر و شاغل بودن تا پايان سال تحصيلي 88-87 و داشتن ميانگين حداقل 12ساعت تدريس در هفته در چهار سال گذشته، به استخدام رسمي درمي آيند.
براساس اين قانون، همچنين معلمان حق التدريسي وزارت آموزش و پرورش داراي مدرك كارداني با پنج سال سابقه حق التدريسي و شاغل بودن تا پايان سال تحصيلي 88-87 و داشتن ميانگين حداقل 12ساعت تدريس در هفته در پنج سال گذشته به صورت پيماني استخدام مي شوند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دولت: همچنين معلمان حق التدريسي داراي مدرك ديپلم (با اولويت معلمان كوچ رو) با هفت سال سابقه حق التدريس مستمر و شاغل بودن تا پايان سال تحصيلي 88-87 و داشتن ميانگين حداقل 24ساعت تدريس در هفته در هفت سال گذشته به صورت پيماني استخدام مي شوند.
معلمان حق التدريس داراي مدرك كارداني و ديپلم هم پس از استخدام پيماني مطابق اين قانون در صورت اخذ مدارك كارشناسي به استخدام رسمي درمي آيند و معلمان حق التدريس كه در زمان تصويب اين قانون دانشجوي كارشناسي بوده و تعداد واحدهاي گذرانده آنها تا پايان سال تحصيلي 88-87 برابر تعداد واحدهاي مدرك كارداني باشد با رعايت ماده سه اين قانون به استخدام پيماني درمي آيند.
بر اين اساس، معلمان حق التدريس داراي مدرك كارداني آموزش ابتدايي و رشته هاي خاص كاردانش و فني و حرفه اي به تشخيص آموزش و پرورش در صورت داشتن شرايط ماده سه اين قانون به استخدام رسمي درمي آيند و مشمولان تبصره سه ماده واحده قانون لغو مواد شش و (6مكرر الحاقي) به اساسنامه نهضت سوادآموزي جمهوري اسلامي ايران و تعيين ضوابط به كارگيري آموزشياران مصوب هشتم آبان ماه 1380كه در زمان تصويب اين قانون در نهضت سوادآموزي شاغل بوده و داراي مدرك كارشناسي و بالاتر هستند به صورت رسمي و همچنين دارندگان مدرك كارداني به صورت پيماني استخدام مي شوند.
براساس اين قانون، هفت هزار نفر از بين آموزشياراني كه بعد از هشتم آبان ماه 1380در نهضت سوادآموزي داراي بيش از 60ماه سابقه خدمت باشند به شرط شاغل بودن در نهضت سوادآموزي در زمان تصويب اين قانون و داشتن حداقل مدرك كارداني با اولويت رشته هاي مرتبط و مدارك تحصيلي بالاتر و سنوات خدمت در صورت داشتن مدرك كارشناسي و بالاتر به صورت رسمي و در صورت داشتن مدرك كارداني به صورت پيماني به استخدام درمي آيند.
براساس اين قانون، 900 نفر از مربيان پيش دبستاني كه بيش از 10سال سابقه همكاري با آموزش و پرورش دارند در صورت شاغل بودن تا پايان سال تحصيلي 88-87 و دارا بودن مدرك كارشناسي و بالاتر به صورت رسمي و دارندگان مدرك كارداني و ديپلم به صورت پيماني به استخدام درمي آيند و همچنين مربيان و كارشناساني كه با كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان همكاري مي كنند با داشتن حداقل پنج سال سابقه به صورت مستمر و تمام وقت (44ساعت در هفته) و شاغل بودن در زمان تصويب اين قانون با داشتن حداقل مدرك ليسانس به استخدام رسمي و با مدرك كارداني به استخدام پيماني در كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان درمي آيند.
بر اين اساس، همه افرادي كه از طريق اين قانون به استخدام درمي آيند صرفا در مناطق مورد نياز آموزش و پرورش و يا نهضت سوادآموزي در آن استان مشغول به كار خواهند شد و نقل و انتقال اين افراد پس از پنج سال اشتغال از زمان استخدام رسمي و در صورت موافقت مبدا و نياز مقصد امكان پذير خواهد
بود.

 



سفير ايران در قطر: نشست وزارتي مجمع كشورهاي صادركننده گاز دوشنبه در دوحه برگزار مي شود

نشست وزارتي مجمع كشورهاي صادركننده گاز به ميزباني قطر و با حضور مسعود ميركاظمي وزير نفت كشورمان برگزار خواهد شد.
عبدالله سهرابي سفير ايران در قطر در گفت وگو با ايسنا اظهار كرد: نشست كارشناسي مجمع كشورهاي صادركننده گاز (اوپك گازي) دوشنبه و سه شنبه هفته جاري به ميزباني قطر و با هدف بررسي برخي از موضوعات با محورهاي مسائل اداري، مالي و سازماني برگزار مي شود.
وي گفت: انتخاب دبير كل، افتتاح مقر دبيرخانه دايم و بررسي وضعيت قيمت گاز در بازارهاي جهاني از مهم ترين محورهاي برگزاري اجلاس آينده مجمع كشورهاي صادركننده گاز است.
سهرابي افزود: در اين اجلاس كه در سطح كارشناسي برگزار مي شود، كارشناساني از ايران نيز شركت مي كنند كه اين مساله در آينده اوپك گازي بسيار مهم است؛ چرا كه تنها كانديداي رياست مجموعه اوپك گازي، ايران است. رايزني ها در رابطه با اين موضوع شروع شده است و اين اجلاس قرار است سال آينده در قطر برگزار شود.
مقر سازمان كشورهاي صادركننده گاز (اوپك گازي) در دوحه است.

 



با حكم رئيس جمهور انجام شد انتصاب مهرداد بذرپاش به عنوان دبير شوراي عالي جوانان

رئيس جمهور در حكمي مهرداد بذرپاش را به عنوان دبير شوراي عالي جوانان منصوب كرد.
متن اين حكم بدين شرح است:
«بسم الله الرحمن الرحيم
جناب آقاي مهرداد بذرپاش
معاون محترم رئيس جمهور و رئيس سازمان ملي جوانان
در اجراي بند (17)ماده (4) اساسنامه شوراي عالي جوانان مصوب 6/5/1371 شوراي عالي انقلاب فرهنگي، به عنوان دبير شوراي عالي جوانان منصوب مي شويد.
اميد است با استعانت از خداوند متعال و همكاري ساير اعضاي محترم آن شورا، در به فعليت رساندن استعدادهاي جوانان سرافراز كشور و بهره مندي از توانمندي هاي ايشان موفق باشيد.
محمود احمدي نژاد»

 



كوثري: جريان سبز وابسته به استكبارجهاني است

نايب رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس تاكيد كرد جريان به اصطلاح سبز وابسته به استكبارجهاني است.
اسماعيل كوثري در گفت وگو با ايرنا اظهار داشت: حضور بسيار اندك سبزها در جهت بهم زدن راهپيمايي ملت حزب اللهي و شريف ايران در روز 13 آبان به صورت پراكنده بود و نيروهاي انتظامي اجازه سبز شدن به آنها را ندادند.
وي با بيان اينكه همه افرادي كه به موسوي راي دادند، نظام را به طور كامل قبول داشتند و دارند، خاطر نشان ساخت: ولي اين افراد نظرشان اين بود كه به كانديداي خودشان راي بدهند.
كوثري با اشاره به اينكه اين تعداد غربي شدند و خط و خطوط قضايا را بعد از فرمايشات رهبرمعظم انقلاب در اولين نمازجمعه پس از انتخابات با بيگانگان خط و بسط دادند، تاكيد كرد: اين افراد اقدامات غيرمنصفانه را عليه نظام انجام دادند و كم كم از تعداد اين افراد كاسته شد تا جايي كه روز 13 آبان به حدود سه الي چهار هزار نفر رسيد.
نماينده تهران،ري، اسلام شهر و شميرانات با اشاره به اينكه سبزها به بيگانگان وابسته هستند، خاطر نشان ساخت: اين افرادشعارهاي آنچناني مي دادند تا بيگانگان خوشحال شوند.
كوثري با بيان اينكه اين افراد جز وابستگي چيز ديگري ندارند، تصريح كرد: اينها خوش رقصي خود را به اربابان خود نشان دادند.
وي با اشاره به اينكه رهبر معظم انقلاب فرمودند كه هر كس اعتراض دارد در چارچوب قانون وارد عمل شود، افزود: اين عده خواستند كه راهپيمايي 13 آبان را كه همه ساله برگزار مي شود و بازگوكننده براي نسل هاي بعدي است بهم بزنند.
به گفته كوثري، اين ها وابسته و عوامل ملي مذهبي ها،نهضت آزادي ها،جبهه ملي ها،سلطنت طلب هاي چپ ماركسيتي بودند كه كار را به خشونت كشاندند.
اين نماينده مجلس اضافه كرد: جريان به اصطلاح سبز وابسته به استكبارجهاني است و بايد مسئولان انتظامي به شدت با اين جريان برخورد كنند تا جلو وحشت و اغتشاش را بگيرند.
نايب رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي در پايان گفت: به هيچ وجه رفتار و حضور اندك سبزها كه باعث نارضايتي و وحشت آفرين هستند براي نظام و ملت قابل قبول نيست.

 



در جريان گشت نيروي دريايي سپاه محموله 9000 ليتري سوخت قاچاق كشف و توقيف شد

در جريان گشت دريايي شناورهاي منطقه يكم نيروي دريايي سپاه، محموله 9000 ليتري سوخت قاچاق شناسايي و توقيف شد.
به گزارش روابط عمومي سپاه پاسداران، فرمانده گشت شناوري منطقه يكم، درباره كشف اين محموله گفت: حوالي ساعت 12 شب روز شنبه، گشت پايگاه به يك فروند لنج در حوزه ماموريت خود مشكوك و پس از اخطار، محموله آن مورد بازرسي قرار گرفت، در جريان آن معلوم شد كه اين شناور بيش از 9000 ليتر گازوئيل قاچاق بارگيري كرده است.
وي افزود: اين چندمين بار است كه محموله هايي از اين دست توسط گشت دريايي سپاه در محدوده آب هاي بندر لنگه و بندر خمير كشف و توقيف مي شود. اين شناور و چند سرنشين آن به همراه محموله سوخت قاچاق تحويل مراجع قضايي استان هرمزگان شده است.
اين محموله گازوئيل قاچاق از بندر خمير بارگيري شده بود و قاچاقچيان قصد داشتند آن را در شارجه به قيمتي بسيار بالا تحويل رابطان فروش خود بدهند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14