(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 24 آبان 1388- شماره 19512
 

حديث دشت عشق
با كسب 2 مدال طلا،2 نقره و يك برنز دو و ميداني كاران ايران بر سكوي سوم آسيا ايستادند
اخبار كوتاه از فوتبال
مسابقات كاراته جوانان و اميدهاي جهان - مراكش كسب سه مدال طلا توسط نمايندگان ايران
انتخاب چهار وزنه بردار براي حضور در رقابت هاي جهاني
با پيروزي مقابل اردن جايگاه ايران در صدر جدول تثبيت شد
هندبال جام باشگاه هاي آسيا ديدار سرنوشت ساز ذوب آهن و حذف نماينده كرمان
تيم ملي پينگ پنگ ايران راهي هند شد تلاش براي حضور در جمع 8 تيم برتر آسيا
خواندني از ورزش ايران



حديث دشت عشق

به ياد بسيجي شهيد «غلامرضا آبگون صدف»
دربه در پي ليلي در جزيره مجنون
شهيد «غلامرضا آبگون صدف»، فرزند علي و حوا، در تيرماه سال 42، در روستاي خانيك از توابع شهرستان گناباد در خانواده اي كشاورز، متولد شد.
دوران ابتدايي را در زادگاهش و دوران راهنمايي را در كاخك سپري نمود. در كنار تحصيل هم به پدر در امر كشاورزي كمك مي نمود و هم در نانوايي كار مي كرد.
پس از انقلاب، وارد سپاه پاسداران انقلاب اسلامي شد و دوران سربازي را در اين ارگان گذراند و با شروع جنگ و با فرمان امام خميني(ره) مبني بر حضور در جبهه هاي حق عليه باطل، درسش را رها كرد و به عنوان رزمنده براي اعزام، در سپاه ثبت نام نمود. با ورود به خط مقدم به عنوان تك تيرانداز در گردان امام حسين(ع) در منطقه كردستان مشغول به خدمت گرديد. وي سرانجام در منطقه جزيره مجنون در اسفند ماه سال 63، جام شهادت را سر كشيد و آسماني شد.

 



با كسب 2 مدال طلا،2 نقره و يك برنز دو و ميداني كاران ايران بر سكوي سوم آسيا ايستادند

تيم ملي دو و ميداني ايران با دو مدال طلا، دو مدال نقره و يك مدال برنز وكسب عنوان سومي به كار خود در مسابقات قهرماني آسيا پايان داد.
در آخرين روز اين رقابتها احسان حدادي و عباس صميمي دو ملي پوش ايران مدال هاي طلا و نقره رقابت هاي قهرماني آسيا در رشته پرتاب ديسك را از آن خود كردند.
اين افتخارآفريني نمايندگان ايران ديروز در شرايطي بدست آمد كه حدادي براي سومين بار به مدال طلاي پرتاب ديسك رقابت هاي قهرماني آسيا دست يافت و صميمي نيز براي نخستين بار به مدال نقره بزرگسالان آسيا رسيد.
در آخرين روز رقابتهاي دووميداني قهرماني آسيا در ورزشگاه المپيك گوانگدونگ در شهر گوانگجو احسان حدادي در ماده پرتاب ديسك براي سومين بار به مدال طلا دست يافت.
در اين رقابت احسان حدادي با ركورد 64 متر و83 سانتي متر اول شد و بر سكوي نخست ايستاد. او پرتاب هاي خود را با ركورد 57 متر و 70سانتي متر آغاز كرد. پرتاب دوم او 62 متر و 4 سانتي متر شد. پرتاب سوم او 64 متر و83سانتي متر بود. پرتاب هاي بعدي او نيز خطا شد.
احسان حدادي براي نخستين بار در سال 2005 ركورد آسيا را شكست و قهرمان آسيا شد. پس از آن در سال 2007 نيز اين عنوان را در اردن كسب كرد و اين سومين عنوان قهرماني او در رقابت هاي قهرماني آسيا است. البته او در سال 2006 مدال طلاي بازي هاي آسيايي را نيز كسب كرده بود.
اما در اين رقابت محمد صميمي ديگر ورزشكار كشورمان مدال نقره را از آن خود كرد. او در اين رقابت كه اصلي ترين حريفش احسان حدادي بود با ركورد 64 متر و يك سانتي متر بر سكوي دوم ايستاد. پرتاب هاي او نيز با ركورد 60متر و51 سانتي متر آغاز شد. پرتاب دوم او 61 متر و40 سانتي متر بود. پرتاب سوم او 62 متر و86 سانتي متر شد. پرتاب چهارم 61 متر و71سانتي متر، پرتاب پنجم خطا و پرتاب ششم نيز به ميزان 64 متر و يك سانتي متر شد.
در اين مسابقه ووجين تائو قهرمان سال هاي گذشته چين نيز با ركورد 59متر و27سانتي متر در مكان سوم ايستاد.
بدين ترتيب كاروان ورزشي ايران با كسب دو مدال طلا، توسط حدادي (پرتاب ديسك) و مرادي (800متر) دو مدال نقره را توسط صميمي (پرتاب ديسك) و سپهرزاد (ده گانه) و يك مدال برنز توسط رجبي (پرتاب وزنه) با كسب عنوان سومي به كار خود در اين مسابقات پايان داد.
در پايان اين دوره از رقابت ها تيم چين با كسب 18 مدال طلا، 19 نقره و10 برنز اول شد و ژاپن با كسب 12 مدال طلا،5 نقره و 5 برنز در مكان دوم ايستاد.
كسب عنوان سومي بهترين عنوان تيمي براي ايران در طول تاريخ حضور دووميداني كاران در رقابت هاي قهرماني آسيا محسوب مي شود.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

با صعود نيوزلند، غرب آسيا نماينده اي در جام جهاني ندارد
تيم ملي فوتبال نيوزلند با شكست بحرين به مرحله نهايي رقابت هاي جام جهاني 2010 راه پيدا كرد. تيم فوتبال نيوزلند كه در ديدار رفت مرحله حذفي منطقه اقيانوسيه - آسيا در زمين بحرين به تساوي بدون گل دست يافته بود ديروز (شنبه) در ديدار برگشت اين رقابت ها با حساب يك بر صفر مقابل اين تيم پيروز شد و به رقابت هاي جام جهاني 2010 راه پيدا كرد. اين ديدار در ولينگتون و در حضور 36 هزار تماشاگر برگزار شد. نيوزلند تنها يك بار و آن هم در سال 1982 موفق به حضور در اين رقابت ها شده بود.تك گل نيوزلند در اين ديدار را «راري فالون» در دقيقه 45 وارد دروازه بحرين كرد. بحريني ها در دقيقه 52 اين ديدار يك ضربه پنالتي توسط عدنان را از دست دادند. چنانچه اين ضربه به گل تبديل مي شد، بحرين با توجه به قانون گل زده در خانه حريف راهي رقابت هاي جام جهاني مي شد.پس از تيم هاي ملي فوتبال ايران و عربستان كه غايبان بزرگ آسيا در آفريقاي جنوبي خواهند بود، تيم بحرين هم به عنوان آخرين تيم آسيايي از حضور در اين مسابقات حذف شد تا از غرب آسيا هيچ نماينده اي در جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي حضور نداشته باشد.
نيكبخت واحدي به استيل آذين پيوست
عليرضا نيكبخت واحدي از نيم فصل دوم رقابت هاي ليگ برتر باشگاه هاي ايران با پيراهن استيل آذين در رقابت ها حاضر خواهد شد. نيكبخت واحدي كه به دليل محروميت در نيم فصل نخست در هيچ يك از تيم هاي ليگ برتري حضور نداشت، با امضاي قرارداد 18 ماهه به تيم فوتبال استيل آذين پيوست.مهاجم سال هاي پيش ابومسلم، استقلال و پيروزي تهران با پيراهن شماره 59 استيل آذين را در ليگ نهم همراهي خواهد كرد. او صبح امروز پس از ثبت قرارداد خود در هيئت فوتبال تهران، بعدازظهر راهي امارات مي شود تا به اردوي تيم استيل آذين در دبي ملحق شود.
آرش برهاني برترين گلزن آسيا
فدراسيون بين المللي تاريخ و آمار فهرست برترين گلزنان سال 2009 را اعلام كرد كه در اين ميان آرش برهاني به عنوان برترين گلزن آسيا در سال جاري انتخاب شده است.سايت بين المللي تاريخ و آمار فهرست برترين گلزنان سال 2009 را اعلام كرده كه مارك يانكو اتريشي با 39 گل در صدر اين فهرست قرار دارد. آرش برهاني از ايران هم با 21 گل در رده بيست و ششم جهان و اول آسيا قرار دارد. رده بندي 10 گلزن برتر سال 2009 از نگاه سايت تاريخ و آمار به اين شرح است:1- مارك يانكو (اتريش - 39 گل)، 2- ديه گو فورلان (اروگوئه - 32 گل)، 3- ساموئل اتوئو (كامرون - 30 گل)، 4- ادينالدو باتيسيتا (برزيل - 28 گل)، 5- ديويد ويا (اسپانيا - 28 گل)، و... 26 - آرش برهاني (ايران - 21 گل)
مرفاوي: اجازه اهانت به قلعه نويي را نمي دهم
صمد مرفاوي سرمربي تيم فوتبال استقلال در رابطه با مصاحبه سيامك رحيم پور يكي از اعضاي كادر فني استقلال و شكايت باشگاه سپاهان از وي گفت: من هنوز با رحيم پور صحبت نكرده ام اما مطمئنم كه منظور وي امير قلعه نويي نبوده است. وي گفت: من به عنوان سرمربي استقلال و مسوول كادر فني هرگز به خودم و همكارانم اجازه نمي دهم كه اين طوري در مورد افراد اظهار نظر كنند. مرفاوي ادامه داد: ما همه عضو خانواده بزرگ استقلال هستيم، امير قلعه نويي هم بازي من و يكي از بزرگان استقلال و دوست من است و به خودم و همكارانم اجازه توهين و اهانت به وي را نمي دهم. سرمربي تيم فوتبال استقلال در پايان گفت: من مطمئنا اين موضوع را تا پايان پيگيري خواهم كرد و اگر ثابت شود منظور رحيم پور، قلعه نويي بوده باشد به شدت با آن برخورد خواهم كرد.
پيروزي - اوشن مارين؛ امروز در دبي
ديدار تداركاتي تيم فوتبال پيروزي با تيم اوشن مارين، عصرامروز( يكشنبه) در مجموعه ورزشي ايرانيان دبي برگزار مي شود.
با در خواست كادر فني تيم فوتبال پيروزي براي انجام يك بازي تداركاتي سبك براي آماده سازي بازيكنان ، تيم فوتبال اوشن مارين به عنوان حريف تداركاني سرخپوشان، انتخاب شد.
تيم هاي فوتبال پيروزي و اوشن مارين امروزساعت 17 در زمين چمن باشگاه ايرانيان دبي با يكديگر ديدار مي كنند. تيم فوتبال اوشن مارين تيم اول ليگ آماتور امارات است.

 



مسابقات كاراته جوانان و اميدهاي جهان - مراكش كسب سه مدال طلا توسط نمايندگان ايران

سه عضو تيم جوانان ايران در دومين روز از رقابت هاي كاراته قهرماني جوانان و اميدهاي جهان موفق به كسب مدال طلا شدند.
در دومين روز از ششمين دوره رقابت هاي كاراته قهرماني جوانان و اميدهاي جهان سه بار سرود مقدس جمهوري اسلامي ايران در تالار «شاهزاده مولا عبدالله» شهر رباط طنين انداز شد. در رقابت هاي رده سني جوانان كاراته كاهاي ايران در سه وزن با شكست تمام رقباي خود موفق به كسب مدال طلا شدند.
در وزن 55 كيلوگرم امير حسين پور دور اول را با استراحت پشت سر گذاشت و در ادامه با برتري 8 بر صفر مقابل «سون» از چين راهي مرحله سوم شد. حسين پور در دور سوم با پيروزي 4 بر يك مقابل «هاركس» از بوسني و هرزگوين حريف محمد از مصر در مرحله يك چهارم نهايي شد.اين كاراته كا جوان در جمع هشت نفر برتر وزن 55 كيلوگرم با نتيجه 6 بر 4 مقابل حريفي از مصر به پيروزي رسيد و راهي مرحله نيمه نهايي شد. عضو تيم كوميته كشورمان در ديدار ماقبل فينال برابر «سيلوا فررا» برزيلي در وقت اضافه به پيروزي 3 بر يك دست يافت و به فينال راه يافت. حسين پور در بازي نهايي «ريان جاي» از انگلستان را نيز با نتيجه يك بر صفر شكست داد و به مدال طلا در وزن 55 كيلوگرم مسابقات جهاني مراكش دست يافت.
بهمن عسگري در وزن 68 كيلوگرم ديگر طلايي تيم ايران بود. وي در دور نخست با نتيجه 3 بر صفر «جاس كولاس» از لاتويا را شكست داد. نماينده ايران در دور دوم «فابريكه زتوس» از سوئيس را نيز با همين نتيجه از پيش رو برداشت و گام به دور سوم گذاشت. عسگري در مبارزات سوم و چهارم خود «اولسن» از اتريش و «كاواسويچ» از كرواسي را با نتايج مشابه 2 بر صفر شكست داد و به مرحله نيمه نهايي اين وزن راه يافت.
كاراته كاي ايراني در اين مرحله با نتيجه يك بر صفر از سد سليمان مصري گذشت و به ديدار نهايي وزن 68 كيلوگرم مسابقات جهاني مراكش راه يافت. عسگري در مبارزه فينال نيز با نتيجه يك بر صفر مقابل «لوگان دي كاستا» از فرانسه به برتري رسيد و صاحب گردن آويز طلا شد.
مدال طلاي وزن 76 كيلوگرم اين مسابقات نيز نصيب تيم ملي ايران شد. علي فداكار مبارزات خود را با برتري 5 بر صفر در دو بازي نخست مقابل «مك دونالد» از اسكاتلند و «رامراپ» از آمريكا آغاز كرد. وي سپس با شكست «ترو» از ونزوئلا، «نادا» از مصر و «ياسين الگورا» از مراكش به بازي نهايي راه يافت و در اين مرحله «يوردان لوگيرا» از فرانسه را با نتيجه 2 بر يك شكست داد و سومين مدال طلاي تيم ملي ايران را به خود اختصاص داد.

 



انتخاب چهار وزنه بردار براي حضور در رقابت هاي جهاني

تركيب تيم ملي وزنه برداري ايران براي حضور در رقابت هاي جهاني وزنه برداري اعلام شد.
براساس اعلام كادر فني تيم ملي وزنه برداري چهار وزنه بردار براي حضور در رقابت هاي جهاني وزنه برداري در كره جنوبي انتخاب شدند.
اصغر ابراهيمي، سعيدعلي حسيني، سجاد بهروزي و سهراب مرادي چهار وزنه بردار تيم ايران هستند كه به اين رقابت ها اعزام خواهند شد. البته تاكنون مشكلات خروج از كشور سهراب مرادي براي حضور در كره جنوبي حل نشده است.
پيش از اين رسول تفتيان و بهداد سليمي نيز از جمله وزنه برداران حاضر در اردو بودند كه جواز حضور در رقابت هاي جهاني را از سوي كادرفني را كسب نكردند.
مسابقات جهاني وزنه برداري در سال 2009 از پنج روز آينده در شهر گويانگ كره جنوبي برگزار خواهد شد.

 



با پيروزي مقابل اردن جايگاه ايران در صدر جدول تثبيت شد

تيم ملي فوتبال ايران با پيروزي مقابل اردن جايگاه خود را در صدر جدول گروه پنجم مرحله مقدماتي جام ملت هاي آسيا تثبيت كرد.
در ادامه مسابقات فوتبال مقدماتي جام ملت هاي آسيا عصر ديروز تيم ملي فوتبال كشورمان در حضور 52هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادي تهران به مصاف تيم اردن رفت و موفق شد با تك گل جواد نكونام(72) به پيروزي برسد و با 7 امتياز جايگاه خود را در صدر جدول گروه پنجم مستحكم كند.
تيم ملي فوتبال كشورمان كه در اين ديدار با تركيب مهدي رحمتي، هادي عقيلي، مهرزاد معدنچي، آندرانيك تيموريان، مسعود شجاعي(65- فرهاد مجيدي)، محمد نصرتي، احسان حاج صفي، پژمان نوري(46-محمد رضا خلعتبري)، كريم انصاري فرد، خسرو حيدري(84- حسين كعبي) و جواد نكونام(كاپيتان) به ميدان رفت در نيمه دوم و با به ميدان آمدن مجيدي و خلعتبري فرصت هاي زيادي را براي باز كردن دروازه اردن داشت كه تنها توانست از يك موقعيت خود استفاده كند و روي سانتر تيموريان و ضربه سر نكونام به گل برسد.
در ديگر ديدار اين گروه تايلند با نتيجه سه بر يك از سد سنگاپور گذشت و با 5 امتياز در رده دوم قرار گرفت و سنگاپور و اردن به ترتيب با سه و يك امتياز مكان هاي سوم و چهارم را به خود اختصاص دادند.

 



هندبال جام باشگاه هاي آسيا ديدار سرنوشت ساز ذوب آهن و حذف نماينده كرمان

تيم شهرداري زرند ايران با شكست مقابل الوصل امارات از دور مسابقات هندبال جام باشگاه هاي آسيا حذف شد.
مرحله گروهي مسابقات هندبال جام باشگاه هاي آسيا با برگزاري سه ديدار در شهر امان اردن پيگيري شد كه طي آن تيم هاي الوصل امارات، السد قطر و الوحده عربستان مقابل حريفان خود به پيروزي رسيدند.
شهرداري زرند كرمان، نماينده دوم كشورمان در مسابقات هندبال جام باشگاه هاي آسيا در ديدار تعيين كننده به مصاف الوصل امارات رفت و در حاليكه براي صعود از گروه A اين رقابت ها نياز مبرم به 2 امتياز اين بازي داشت با نتيجه 29 بر 23 تن به شكست داد. شهرداري كه در مسابقه اول نيز برابر باربار بحرين شكست خورده بود با ناكامي مقابل الوصل امارات از دور مسابقات هندبال جام باشگاه هاي آسيا حذف شد.
ذوب آهن اصفهان، ديگر نماينده كشورمان در مسابقات هندبال جام باشگاه هاي آسيا جمعه شب در جدالي تعيين كننده مقابل السد قطر با نتيجه 29 بر 28 مغلوب شد تا شانس صعودش به مرحله دوم اين رقابت ها تحت تاثير قرار گيرد. اين تيم اصفهاني براي راهيابي به مرحله يك چهارم نهايي مسابقات هندبال جام باشگاه هاي آسيا بايد در ديدار امروز خود (يكشنبه) مقابل الوحده عربستان، صدرنشين گروه B به برتري دست يابد.

 



تيم ملي پينگ پنگ ايران راهي هند شد تلاش براي حضور در جمع 8 تيم برتر آسيا

تيم ملي پينگ پنگ ايران براي شركت در مسابقات قهرماني آسيا راهي هند شد.
تيم ملي پينگ پنگ ايران براي شركت در نوزدهمين دوره رقابت هاي قهرماني آسيا ساعت 20و 15 دقيقه جمعه شب هفته گذشته ابتدا عازم دهلي شد و سپس از آنجا راهي شهر «لاكنو» ميزبان اين مسابقات شد.
مسابقات قهرماني آسيا در سه بخش تيمي، دوبل و انفرادي در دو قسمت مردان و زنان برگزار مي شود.
نوزدهمين دوره رقابت هاي قهرماني پينگ پنگ آسيا از فردا 25 آبان ماه تا يكم آذر ماه برگزار خواهد شد.تيم ملي ايران را در اين رقابت ها نوشاد عالميان، مهران احدي، محمدرضا اخلاق پسند، زمان ملا و واحد مالميري تحت هدايت فوادكاسب تشكيل خواهند داد.
فرخنده سليماني و سيمين رضايي به عنوان داوران بين المللي قضاوت اين رقابت ها را برعهده خواهند داشت.
فواد كاسب سرمربي تيم ملي پينگ پنگ كشورمان با بيان اينكه براي قرار گرفتن در جمع هشت تيم برتر آسيا مي جنگيم گفت: بازيهاي آسيايي براي ما حكم فينال را دارد، چرا كه چهار تيم اول جهان در آسيا هستند و به عنوان سرگروه در چهار گروه مختلف قرار مي گيرند. در مجموع ما براي حضور در جمع هشت تيم برتر آسيا به ميدان مي رويم.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ به دنبال نهايي شدن حضور تيم دانشگاه آزاد در رقابت هاي واليبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور، اين تيم با گذشت سه هفته از شروع مسابقات ليگ در هفته جاري نخستين ديدار خود در چارچوب ليگ برتر 88 را برگزار خواهد كرد. دانشگاه آزاد كه پيش از برگزاري مراسم قرعه كشي مسابقات واليبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور به دليل بدهكاري از جدول بازي ها حذف شده بود، بالاخره موفق شد رضايت كامل مسئولان فدراسيون واليبال را براي شركت در فصل جاري رقابت هاي ليگ برتر جلب كند. به اين ترتيب اين تيم چهارشنبه هفته جاري (27/8/88) نخستين ديدار خود در مسابقات امسال واليبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور را مقابل پيروزي برگزار خواهد كرد. گفتني است با اضافه شدن دانشگاه آزاد تعداد تيم هاي حاضر در مسابقات ليگ برتر واليبال به 15 تيم رسيد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14