(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 24 آبان 1388- شماره 19512
 

شبه نظاميان طالبان در پاكستان 5 كاميون حامل سوخت ناتو را آتش زدند
چاوز: يانكي ها مي خواهند آمريكاي لاتين را به صحنه جنگ تبديل كنند
ثبت نام 14 ائتلاف سياسي براي شركت در انتخابات پارلماني عراق
زد و خورد با نظاميان صهيونيست در رام الله كنار ديوار حائل
مذاكرات در توكيو براي انتقال پايگاه آمريكا از اوكيناوا به خارج ژاپن
مردم برزيل: پرز جنايتكار را از كشور بيرون كنيد
نظاميان سعودي 10كيلومتر درخاك يمن پيشروي كردند
به دليل دريافت رشوه نماينده سابق كنگره آمريكا به 13سال زندان محكوم شد



شبه نظاميان طالبان در پاكستان 5 كاميون حامل سوخت ناتو را آتش زدند

افراد مسلح در بلوچستان پاكستان پنج دستگاه كاميون حامل سوخت براي نظاميان ناتو در افغانستان را به آتش كشيدند.
به گزارش خبرگزاري فارس، افراد مسلح ناشناس با پرتاب نارنجك به سوي كاميون هاي حامل سوخت درنزديكي شهر «كويته»، پنج دستگاه از آنها را آتش زدند و يك راننده كاميون نيز جان خود را از دست داد. در پي اين حمله، ميان افراد مسلح و پليس درگيري رخ داد، اما اين درگيري، تلفات نداشت. كاميون هاي فوق براي نظاميان ناتو در افغانستان سوخت حمل مي كردند، جاده كويته - مچه، دومين مسير حمل تداركات ناتو از بندر كراچي به افغانستان است. در همين حال، مقامات امنيتي پاكستان ضمن اعلام دستگيري 15 شبه نظامي طالبان و يك فرمانده آنها، نسبت به وقوع انفجار در اسلام آباد و راولپندي، هشدار دادند.

 



چاوز: يانكي ها مي خواهند آمريكاي لاتين را به صحنه جنگ تبديل كنند

رئيس جمهور ونزوئلا دولت هاي آمريكا وكلمبيا را تنها محركان جنگ درمنطقه آمريكاي لاتين دانست و افزود آنها مي خواهند منطقه را به صحنه جنگ تبديل كنند.
به گزارش فارس، «هوگوچاوز» در اجتماع عظيم مردم كشورش كه درحمايت از صلح برگزار شده بود، آمريكا و كلمبيا را محركان جنگ درآمريكاي لاتين خواند وگفت:«دولت آمريكا از طريق كلمبيا و با احداث پايگاه هاي نظامي دراين كشور و فعال كردن مجدد ناوگان چهارم دريايي خود درصدد است تا منطقه را به صحنه جنگ تبديل كند.»درهفته هاي نخست رياست اوباما بركاخ سفيد، چاوز كه به تغييرات درسياست خارجي آمريكا اميدوار بود، درحاشيه اجلاس قاره آمريكا اوباما را در آغوش كشيد و خطاب به اوگفت:«مي خواهم دوستت باشم»اما هم اكنون رئيس جمهور ونزوئلا به تاكتيكي بودن شعار تغيير اوباما پي برده است.

 



ثبت نام 14 ائتلاف سياسي براي شركت در انتخابات پارلماني عراق

14 ائتلاف سياسي براي شركت در انتخابات پارلماني دي ماه عراق، ثبت نام كردند.
به گزارش واحد مركزي خبر از بغداد، خانم «حمديه حسيني» يك عضو كميسيون عالي انتخابات عراق، گفت، 14 ائتلاف سياسي اين كشور براي حضور در انتخابات پارلماني 28 دي ثبت نام كردند. حسيني همچنين، اعلام كرد: مدت قانوني ثبت نام ائتلاف هاي سياسي، جمعه پايان يافت و امروز (شنبه ) هيچ ائتلافي حق ثبت نام ندارد.
حسيني گفت، «ائتلاف دولت قانون»، وابسته به «نوري مالكي» (نخست وزير) و «ائتلاف ملي عراق» وابسته به «عمار حكيم»، رئيس مجلس اعلاي اسلامي نيز از جمله اين ائتلاف ها هستند.
در انتخابات پارلماني سال 2005 عراق، 19 ائتلاف (شامل 307 گروه سياسي) ثبت نام كرده بودند. در 14 ائتلاف كنوني هم 296 گروه حضور دارند. در انتخابات 28 دي، 19ميليون عراقي حق حضور در پاي صندوق هاي راي را دارند و راي دهند گان، از ميان كانديداها، 323 نفر را براي مجلس انتخاب خواهند كرد.
در انتخابات گذشته عراق (2005)، گروه هاي كردستان در يك فهرست انتخاباتي حضور داشتند، اما اين بار فهرست هايي جداي از «مسعود بارزاني» و «جلال طالباني» اعلام موجوديت كرده اند. اعراب سني عراق هم كه قبلا در يك فهرست سني حضور داشتند، در فهرست هاي شيعه وابسته به مالكي و حكيم، حضوري پررنگ دارند.
اما شيعيان عراق در انتخابات كنوني دچار يك شكاف جدي شدند و از وجود فهرست «ائتلاف عراق يكپارچه» كه «حزب الدعوه » مالكي و «مجلس اعلاي» حكيم را به هم پيوند مي داد، خبري نيست. هر چند جمعه گذشته رهبران «ائتلاف ملي عراق» يك بار ديگر از نخست وزير خواستند به اين ائتلاف بپيوندد تا وحدت شيعيان حفظ شود.
مورد ديگري كه در اين انتخابات اهميت دارد و منابع عراقي از آن خبر مي دهند، تحرك بعثي ها براي نفوذ در مجلس است؛ به عنوان مثال، «ائتلاف العراقيه» كه در آن «اياد علاوي» سكولار با «صالح المطلك» از هواداران سرسخت بعثي ها، ائتلاف كرد و از اين طريق، برخي از بعثي ها احتمالا نامزد مجلس مي شوند.
شبكه تلويزيوني «الفرات» نيز در همين رابطه فاش كرد، برخي از كشورها تلاش مي كنند تا بعثي هاي طرفدار صدام كانديداي انتخابات پارلماني 82 دي شوند. «احمد چلبي»، رئيس «كنگره ملي عراق» و يكي از رهبران «ائتلاف ملي عراق»، گفت اگر بعثي ها در انتخابات شركت كنند، 04 كرسي را به دست خواهند آورد.

 



زد و خورد با نظاميان صهيونيست در رام الله كنار ديوار حائل

رژيم اسرائيل تظاهرات صدها تن از مردم فلسطين را در كرانه باختري كه در اعتراض به ساخت ديوار حائل برپا شده بود به خشونت كشاند.
به گزارش واحد مركزي خبر، صدها نفر از مردم روستاي نغلين در غرب رام الله واقع در كرانه باختري روز جمعه در اعتراض به سياست هاي رژيم اسرائيل و ساخت ديوار حائل تظاهرات كردند كه به حمله نيروهاي اسرائيلي به تظاهركنندگان و زخمي شدن تعداد زيادي از فلسطيني ها منجر شد.
ارتش اسرائيل با شليك تير هوايي و استفاده از گاز اشك آور و باتوم سعي در متفرق كردن تظاهركنندگان كرد كه با مقاومت فلسطيني ها مواجه شد كه در نتيجه درگيري ميان دو طرف تعدادي از تظاهركنندگان زخمي و عده ديگري هم دستگير شدند.
گفتني است اين تظاهرات كه تقريبا هر هفته در اعتراض به ساخت ديوار حائل صورت مي گيرد غالبا به درگيري و تيراندازي به سوي تظاهركنندگان منجر مي شود كه در ماه هاي گذشته نيز تعداد زيادي كشته و زخمي شدند.
اين حملات صهيونيستي به تظاهركنندگان در حالي صورت مي گيرد كه گابي اشكنازي رئيس ستاد مشترك ارتش رژيم صهيونيستي اعلام كرد كه ارتش اسرائيل آماده تهاجم جديد به غزه است.
وي افزود، ما از جنگ گذشته درس گرفته ايم و اين آرامش موجب نمي شود كه ما خود را براي جنگ آينده آماده نكنيم.
اشكنازي بار ديگر مدعي شد كه در حمله جديد مناطق مسكوني هدف قرار خواهند گرفت پيشتر جهاد اسلامي هشدار داده بود چنانچه اسرائيل شليك كند، تل آويو را با خاك يكسان خواهد كرد.
از سوي ديگر راديو رژيم صهيونيستي به نقل از روزنامه معاريو گفت، حماس در ماه هاي اخير مقادير زيادي جنگ افزار پيشرفته از جمله موشك هايي با برد 75 كيلومتر را آزمايش كرده كه نشان دهنده قدرت گرفتن اين جنبش است.
بشاراسد رئيس جمهور سوريه نيز در گفت وگو با خبرنگاران در پاريس گفت كه رژيم صهيونيستي خواستار صلح نيست و نشست با اسرائيل بي فايده است.
وي كه در فرانسه به سر مي برد از تجديد مذاكرات صلح با ميانجي گري تركيه استقبال كرد اما هرگونه نشست مستقيم با مقامات اسرائيل را رد كرد.
قاضي القضات فلسطين نيز اقدام رژيم صهيونيستي مبني بر بستن حرم ابراهيمي را محكوم كرد.
شيخ «تيسير التميمي» قاضي القضات فلسطين و خطيب جمعه حرم ابراهيمي طي اظهاراتي در خطبه هاي نمازجمعه در اين حرم نسبت به ادامه اقدامات اشغالگران مبني بر ممانعت از ورود نمازگزاران به مسجدالاقصي و تعيين شرط سني براي ورود نمازگزاران به اين مسجد و در عين حال اجازه دادن به گروه هاي تندرو يهودي براي ورود به مسجدالاقصي و هتك حرمت آن هشدار داد.
قاضي القضات فلسطين همچنين ضمن محكوم كردن اقدامات رژيم اشغالگر در حفاري هاي زير مسجدالاقصي اعلام كرد تداوم اين روند اين مسجد را ويران خواهد كرد.
وي همچنين اقدامات اشغالگران مبني بر ادامه مصادره اراضي فلسطينيان، ايجاد شهرك هاي يهودي نشين، از بين بردن درخت هاي زيتون در روستاها و شهرهاي فلسطيني، تداوم سياست جداسازي شهر بيت المقدس از ساكنان فلسطيني آن، ويران كردن منازل فلسيطينيان و ارائه اخطارهاي جديد به ساكنان فلسطيني بيت المقدس مبني بر ويران كردن منازلشان را محكوم كرده و وضعيت موجود در بيت المقدس را خطرناك ترين نوع پاكسازي نژادي در اين شهر دانست.

 



مذاكرات در توكيو براي انتقال پايگاه آمريكا از اوكيناوا به خارج ژاپن

نخست وزير ژاپن از افزايش تلاش هاي دولتش براي انتقال پايگاه نظامي آمريكا در اوكيناوا به خارج از ژاپن خبر داد.
به گزارش واحد مركزي خبر، به نقل از شبكه تلويزيوني العالم، «يوكيو هاتوياما» نخست وزير ژاپن روز گذشته پس از ديدار با رئيس جمهور آمريكا كه سفر 9 روزه آسيايي اش را از توكيو آغاز كرده، در يك كنفرانس خبري حاضرشد و گفت:با باراك اوباما، توافق كرده كه در توافق نامه ائتلاف 50 ساله بين دو كشور بازنگري شود و ژاپن تمام تلاش خود را مي كند تا پايگاه نظامي آمريكا در اوكيناوا را به مكاني ديگر يا حتي خارج از ژاپن منتقل كند.
وي همچنين از توافق طرفين درباره همكاري هاي تنگاتنگ براي مبارزه با گسترش سلاح هاي هسته اي خبر داد.
گفتني است روز جمعه بيش از 30 هزار نفر از مردم ژاپن همزمان با ورود رئيس جمهور آمريكا به كشورشان، در توكيو عليه سياست هاي كاخ سفيد شعار داده و خواستار برچيده شدن تمام پايگاه هاي نظامي آمريكا از كشورشان شدند. تظاهركنندگان همچنين خواستار خروج نظاميان آمريكايي از ژاپن، افغانستان و عراق شدند.
گفتني است، اوباما روز گذشته ژاپن را به مقصد سنگاپور به منظور شركت در نشست اقتصادي اتحاديه كشورهاي آسيا و اقيانوس آرام (آپك) ترك كرد. وي از چين و كره جنوبي نيز ديدار خواهد داشت.

 



مردم برزيل: پرز جنايتكار را از كشور بيرون كنيد

صدها برزيلي با شعار «جنايتكار جنگي به خانه ات بازگرد» از سفر رئيس رژيم صهيونيستي به برزيل استقبال كردند.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روزنامه صهيونيستي هاآرتص، صدها برزيلي در خيابان هاي سائوپائولو دست به تظاهرات زدند و به سفر شيمون پرز رئيس رژيم صهيونيستي به اين كشور اعتراض كردند.
تظاهر كنندگان خطاب به پرز فرياد مي زدند، «جنايتكار جنگي به خانه ات بازگرد»، «قاتل كودكان از كشور ما بيرون برو» برخي ديگر از تظاهر كنندگان تابلوهايي در دست داشتند كه پرز را مساوي هيتلر قرار داده بودند و با كشيدن صليب شكسته بر روي پرچم صهيونيست ها آنان را در رده جنايتكار جنگي قرار داده بودند. تعدادي ديگر نيز پرچم هاي لبنان و فلسطين را در دست داشتند.
شيمون پرز از چند روز پيش سفر دوره اي خود را به برزيل و آرژانتين آغاز كرده است.
وي براي سخنراني در كنفرانس موسسات داخلي برزيل به اين كشور سفر كرده است.
اين در حالي است كه مردم آرژانتين نيز خود را براي برگزاري تظاهرات ضدصهيونيستي و اعتراض به سفر شيمون پرز آماده مي كنند.
نمايندگان سازمان هاي اجتماعي، گروه هاي يهودي ضدصهيونيست و برخي احزاب سياسي ديدار رسمي شيمون پرز از آرژانتين را محكوم كردند.
اين نمايندگان اظهار داشتند، پرز يك جنايتكار جنگي است كه در قتل عام مردم فلسطين و تجاوز نظامي به كشورهاي خاورميانه نقش كليدي داشته و حالا براي گسترش روابط به آرژانتين مي آيد.
اليزابت دوس سانتوس نماينده يك سازمان اجتماعي در اين باره گفت: ما نمي خواهيم دولت مان با اين رژيم آدمكش همكاري داشته باشد و به جاي همكاري بايد با اين رژيم مبارزه كند.
يكي ديگر از اين نمايندگان اظهار داشت، شيمون پرز تروريست مشهور و عضو برجسته سازمان تروريستي هاگانا است و امروز وقت آن فرا رسيده كه سياست هاي رژيم صهيونيستي بيشتر مورد بررسي قرار گيرد.
از سوي ديگر، سفر آويگدور ليبرمن وزير خارجه رژيم صهيونيستي به هلند، با تظاهرات اعتراض آميز مردم اين كشور در مقابل پارلمان و درخواست دستگيري و محاكمه وي همراه شد.
جمع زيادي از مردم هلند در طرفداري از مردم مظلوم فلسطين با محكوم كردن استقبال دولت هلند از ليبرمن، وي را جنايتكار جنگي خوانده و خواهان دستگيري و تسليم وي به ديوان عدالت لاهه براي محاكمه شدند.
معترضان با حمل پلاكاردها و تصاوير كودكان و نوزادان فلسطيني غزه تاكيد كردند كه ليبرمن قاتل كودكان و نوزادان فلسطيني بوده و دستان وي به خون مردم فلسطين آغشته است.
در نامه اي كه معترضان به پارلمان هلند تحويل دادند آمده است كه ليبرمن يكي از اعضاي گروه تروريستي صهيونيستي «هاگانا» بوده و جزو مدافعان سرسخت حمله به مسجد الاقصي و نيز از حاميان جنگ غزه بوده است.
اين در حالي است كه فعالان مراكشي نيز از مقام هاي كشورشان خواستند تا رهبر حزب كاديماي رژيم صهيونيستي را در جريان سفر به اين كشور بازداشت و محاكمه كند.
تزيپي ليوني وزير خارجه سابق و رهبر حزب كاديماي رژيم صهيونيستي قرار است بزودي براي مشاركت در يك همايش به مراكش سفر كند، گروهي از فعالان مراكشي از مقام هاي اين كشور خواستند تا ليوني را به عنوان يك جنايتكار جنگي بازداشت و محاكمه كنند.

 



براي سركوب شيعيان صعده
نظاميان سعودي 10كيلومتر درخاك يمن پيشروي كردند

شيعيان صعده از نفوذ ده ها كيلومتري ارتش عربستان به عمق خاك يمن خبر دادند.
به گزارش خبرگزاري ها، در بيانيه اي كه از سوي الحوثي ها صادر شد، آمده است:حملات عربستان به روستاهاي يمن در مناطق «ملاحيط»، «شدا»، «حصامه» و روستاهاي مرزي تا منطقه «رازح» در دها كيلومتري مرز يمن و عربستان ادامه دارد.
درهمين حال، «عبدالملك الحوثي» رهبر شيعيان صعده درپيامي صوتي با رد ارتباط الحوثي ها با القاعده از عربستان تقاضا كرد به عمليات نظامي خود در خاك يمن پايان دهد.
وي گفت: الحوثي ها، هيچ طمعي به اراضي عربستان ندارند و افزايش دايره درگيري ها به نفع هيچ طرفي نيست.از سوي ديگر درحالي كه مقامات عربستان به تلاش خود براي ايجاد يك منطقه حائل به عمق ده كيلومتر در داخل خاك يمن اذعان كردند، الحوثي ها از مقابله با آنها خبر دادند.به گزارش شبكه تلويزيوني العالم الحوثي ها همچنين تصاويري را از نظاميان يمني به اسارت درآمده پخش كردند. به گفته الحوثي ها، اين افراد درجريان تلاش نيروهاي ارتش يمن براي تصرف مناطق تحت سيطره شيعيان صعده به اسارت آنها در آمدند.
دراين تصاوير، همچنين تجهيزات، مهمات و ادوات نظامي ديده مي شود كه به گفته الحوثي ها، آنها را از نيروهاي يمني به غنيمت گرفته اند.
دربيانيه اي كه از سوي الحوثي ها صادر شد،آمده است: ارتش يمن قصد پيشروي در جبهه «المنازله» درمنطقه ملاحيط را داشت كه با از دست دادن نيرو و مهمات خود شكست سنگيني خورد.

 



به دليل دريافت رشوه نماينده سابق كنگره آمريكا به 13سال زندان محكوم شد

يك نماينده سابق كنگره آمريكا به دليل دريافت صدها هزار دلار رشوه به 13سال زندان محكوم شد.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي به نقل از خبرگزاري فرانسه، «ويليام جفرسون» از نمايندگان دموكرات سابق ناحيه اي در ايالت جنوبي لوييزيانا، در ماه اوت (مرداد) در زمينه 11فقره اتهام از مجموع 16اتهام وارده به وي از جمله دريافت رشوه، پولشويي و باج گيري در كارهاي تجاري در آفريقا محكوم شناخته شد.
مجازات 13سال حبس كه بسيار كمتر از 27سال مورد نظر دادستان هاست طولاني ترين دوره حبس درنظر گرفته شده براي يك قانونگذار آمريكايي به اتهام فساد مالي است.
جفرسون 62ساله همچنين ملزم به پرداخت بيش از 470هزار دلار غرامت شده است.
در پي محاكمه شش هفته اي جفرسون، هيئت منصفه پي برد كه وي از سال 2000 تا 2005 از سمت خود به عنوان يك قانونگذار آمريكايي براي كسب صدها هزار دلار رشوه از شركت هاي نفتي، ارتباطاتي، توليد شكر و ديگر شركت ها در آفريقا سوءاستفاده كرده است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14