(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 24 آبان 1388- شماره 19512
 

كارت شناسايي ملي يك روزه صادر 15 روزه تحويل داده مي شود
احمدي مقدم: ترك تحصيل، زمينه ايجاد اعتياد را تقويت مي كند
مدير كل حقوقي شهرداري تهران: پرونده حادثه سعادت آباد تا پايان سال بسته مي شود
برخورد جدي دادستاني تهران با جرايم اخلاقي و متجاوزان به عنف
90 درصد اموات تهراني ها در قبور رايگان دفن مي شوند
محكوميت شركت توليدي سوسيس وكالباس به پرداخت جزاي نقدي
آمار 2 ميليوني موتورسيكلت هاي بدون پلاك و معاينه فني
كشف بيش از 2 هزار قطعه سكه تقلبي طلا در كردستان
هشدار عضو كميته علمي كنگره جراحان عمومي ايران: دل دردهاي بيش از يك ساعت را جدي بگيريد
حوادث كوتاه از كشور
انتقاد خانواده شربيني از حكم دادگاه آلمان
نظاميان آمريكايي وضعيت روحي خوبي ندارند
ترمز ناگهاني قطار را واژگون كرد
ابتلاي 22 ميليون آمريكايي به آنفلوآنزاي آ
محاكمأ آدمخواران روسي



كارت شناسايي ملي يك روزه صادر 15 روزه تحويل داده مي شود

مديركل سازمان ثبت احوال استان تهران گفت: ظرف مدت 10 تا 15 روز كارت شناسايي ملي تحويل متقاضيان داده مي شود.
سيداحمد قشمي افزود: تمام تهراني هاي واجد شرايط كارت ملي خود را دريافت كرده اند.
وي ادامه داد: در حال حاضر بيش تر مراجعه كنندگان افرادي هستند كه تازه به سن 16 سال رسيده اند.
مديركل سازمان ثبت احوال استان تهران با اشاره به اين كه يك روزه كارت ملي صادر مي شود، گفت: ولي 10 تا 15 روز طول مي كشد تا از طريق پست و پيك اين كارت به دست افراد برسد.
به گزارش فارس، قشمي افزود: در سيستم جديد شناسنامه ها اسكن شده و اطلاعات با عكس وارد پايگاه اطلاعاتي مي شود و كارت ملي در همان لحظه صادر مي شود.

 



احمدي مقدم: ترك تحصيل، زمينه ايجاد اعتياد را تقويت مي كند

دبير ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: آمار تعداد زيادي از معتادان در كشور مربوط به افرادي است كه ترك تحصيل كرده اند.
سرتيپ پاسدار «اسماعيل احمدي مقدم» در نشست تخصصي معاونان پژوهشي دانشگاهها و مسئولان ستاد مبارزه با موادمخدر با بيان اين مطلب افزود: با بررسي شمار معتادان در كشور به اين نكته پي مي بريم كه درصدي از اين افراد را دانش آموزان ترك تحصيل كرده تشكيل مي دهند.
وي در پاسخ به اين سوال كه آموزش و پرورش اين آمارها را قبول ندارد گفت: تا مادامي كه آموزش و پرورش دانش آموزاني را كه معتاد شوند اخراج كند طبيعي است كه معتادي نداشته باشد.
احمدي مقدم افزود: آموزش و پرورش دانش آموزان معتاد را اخراج مي كند و اين در حالي است كه ترك تحصيلي ها به شدت زمينه معتاد شدن را دارند.
احمدي مقدم در رابطه با اظهارات دادستان كل كشور در مورد تشديد برخورد با مافياي موادمخدر گفت: منظور وي از مافيا افراد درون نظام و دولت نبوده بلكه دانه درشت ها و باندهايي كه به قاچاق موادمخدر مي پردازند است.
وي افزود:عمده افرادي كه دستگير مي شوند باربرها هستند و بخش عمده اي از دانه درشت ها و سركرده هاي باندهاي موادمخدر در خارج از كشور هستند.
وي در مورد صدور كارت براي معتادان براي جلوگيري از سوءاستفاده در دريافت متادون براي چند بار گفت: به دنبال هماهنگي و صدور در نظام كارت هستيم و در اين ارتباط قراردادهايي نيز بسته شده است.
به گزارش ايرنا، احمدي مقدم تصريح كرد: سالانه 160 هزار نفر در معرض موادمخدر قرار مي گيرند كه با تلاش هاي بسيار در سال هاي كنوني اين ميزان به 130 هزار نفر كاهش يافته است، اما احتمال اين آمار خيلي دقيق نيست ولي با توجه به بالا رفتن سن و به همراه آن عقلانيت در جامعه قابل اعتماد است.
دبير ستاد مبارزه با موادمخدر با اشاره به ضعف قانون در بخش روانگردان ها خاطر نشان كرد: به علت اينكه قانون قبلي مبارزه با موادمخدر درخصوص انواع مخدرها بوده و روانگردان ها جزء مخدرها به حساب نمي آيند در اين زمينه ضعف قانوني داريم.
وي گفت: اصلاح اين قانون اوايل سال آينده با هماهنگي هاي به عمل آمده با مجمع تشخيص مصلحت نظام اجرايي مي شود.
احمدي مقدم در مورد اظهارنظرهاي برخي مقام هاي انتظامي مبني بر برخورد ضعيف قوه قضائيه با موادفروشان گفت: با در نظر گرفتن ظرفيت زندان ها و مطالبات مردم لازم است همه جوانب مشكلات را در نظر گرفته و دستگيري ها را متناسب با ظرفيت زندان ها انجام دهيم.
دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: طرح جامع پيشگيري اعتياد امسال در جلسه ويژه ستاد مبارزه با موادمخدر تصويب مي شود و در آن نقش دستگاه هاي دولتي و مجامع علمي و مردم تعيين مي شود.
فرمانده نيروي انتظامي كشور با اشاره به ضعف قانون در بخش روانگردان ها خاطرنشان كرد: به علت اينكه قانون قبلي مبارزه با موادمخدر در خصوص انواع مخدرها بوده و روانگردان ها جزء مخدرها به حساب نمي آيند در اين زمينه ضعف قانوني داريم.
وي گفت: اصلاح اين قانون را در نظر داريم كه اميدواريم اوايل سال آينده از مجمع تشخيص مصلحت نظام بيرون بيايد.
احمدي مقدم افزود: زندان ها ظرفيتي دارند و از طرف ديگر مردم مطالباتي دارند لذا ما بايد مشكلات را همه جانبه ببينيم و دستگيري ها را متناسب با ظرفيت زندان ها انجام دهيم.
وي همچنين تصريح كرد: ما در كشور رد پايي از مافياي موادمخدر كه مرتبط با مسئولان كشوري باشد نداريم اما در عوض توزيع كنندگان دانه درشت بزرگي داريم كه بخشي از آنها در ايران نيستند اما واسطه هاي آنها در كشور كار مي كنند.

 



مدير كل حقوقي شهرداري تهران: پرونده حادثه سعادت آباد تا پايان سال بسته مي شود

مديركل حقوقي شهرداري تهران گفت: پرونده حادثه ريزش ساختماني در سعادت آباد تا پايان سال بسته مي شود.
نادر نوروزي در گفت و گو با فارس افزود: با پرداخت ديه تمام اولياي دم رضايت دادند و دادگاه به زودي حكم را صادر مي كند.
مدير كل حقوقي شهرداري تهران گفت: بعد از تكميل اقدامات، گزارش را به شوراي اسلامي شهر تهران ارائه خواهيم كرد. گفتني است 11 تير سال 1387 ساختمان هشت طبقه اي در سعادت آباد فرو ريخت و در اين حادثه 17 نفر از كارگران زير آوار جان باختند.

 



برخورد جدي دادستاني تهران با جرايم اخلاقي و متجاوزان به عنف

دادستان عمومي و انقلاب تهران از برخورد جدي با جرايم اخلاقي و به خصوص جرايم مربوط به تجاوز به عنف خبر داد.
عباس جعفري دولت آبادي تاكيد كرد: سياست دادستاني تهران برخورد جدي با جرايم اخلاقي و به خصوص جرايم مربوط به تجاوز به عنف است و تاكيد شده است چنين پرونده هايي با حساسيت و اهميت ويژه اي رسيدگي شود و برخورد قانوني لازم با متخلفان صورت گيرد.
رئيس ديوان عالي كشور نيز چندي پيش بر رسيدگي سريع به پرونده هاي تجاوز به عنف تاكيد كرده و عنوان داشته بود: پرونده كساني كه آرامش و امنيت جامعه را تهديد مي كنند به خصوص تجاوز به عنف و آدم ربايي و شرارت بايد خارج از نوبت مورد رسيدگي قرارگيرد و رسانه هاي گروهي نيز نتيجه را سريع و قاطع اعلام كنند.
دولت آبادي در گفتگو با مهر خاطرنشان كرد: پيشگيري از وقوع جرم بايد در دستور كار قراربگيرد تا علاوه بر فراهم كردن آرامش رواني جامعه و شهروندان درصد اعتماد عمومي مردم نسبت به دستگاه قضايي افزايش يابد.

 



90 درصد اموات تهراني ها در قبور رايگان دفن مي شوند

مديرعامل سازمان بهشت زهرا(س) گفت: 90درصد از 50 هزار متوفاي سالانه شهرتهران در قبور رايگان دفن مي شوند.
مهندس فاضل گفت: سازمان بهشت زهرا(س) از نظر مالي مستقل بوده و راساً مسئوليت تامين هزينه هاي خود را دارد و هزينه هاي اين سازمان نيز از محل فروش قبور متفرقه و توسط 10درصد از مراجعان تامين مي گردد و اين روندي است كه از ساليان گذشته در بهشت زهرا(س) حاكم بوده است، اين در حالي است كه سازمان نرخ خدمات خود را حداقل طي 3 سال گذشته هيچ گونه تغييري نداده است.وي در ادامه تاكيد كرد: شرايط فروش قبور رايگان يك و دو طبقه و ميزان قيمتها حداقل بر روي 10 تابلو در سالن پذيرش در معرض ديد مردم قرار گرفته و سازمان نيز مراجعان را به استفاده از اين گونه قبور ترغيب مي نمايد.
به گزارش روابط عمومي سازمان بهشت زهرا(س) در زمينه برخورد اساسي با متكديان به اشكال مختلف حسب دستور مديريت عامل سازمان و با تشكيل كميته ويژه اي مقرر شد با هماهنگي نيروهاي اجرايي، انتظامات و نيروهاي قضايي حداكثر تا اول آذرماه جاري اقدامات ضربتي اساسي در اين زمينه صورت گرفته و بستر لازم جهت استمرار اين حركت فراهم شود.
گفتني است موضوع برخورد و جمع آوري با متكديان از دغدعه هاي شهروندان تهراني بوده كه در پيام هاي شهروندان در سامانه هاي 137 و 1888 شهرداري تهران به عنوان يكي از مشكلات به آن اشاره شده است.
خبر ايسنا
كذب محض است
در عين حال روابط عمومي سازمان بهشت زهرا درباره خبر روز گذشته ايسنا از قول مديرعامل اين سازمان، توضيحاتي ارائه و آن را نادرست اعلام كرد.
ايسنا در خبر خود از قول مهندس فاضل نوشته بود كه قيمت قبر در بهشت زهرا هم مانند بقيه نقاط شهر تهران بالا و پايين دارد و قيمت ها در محله هاي قديمي بهشت زهرا گران تر است. در جوابيه سازمان بهشت زهرا خطاب به ايسنا كه نسخه اي از آن به كيهان ارسال شده آمده است: «اين خبر اساسا كذب بوده و با رعايت اخلاق و امانت داري در تضاد است».

 



محكوميت شركت توليدي سوسيس وكالباس به پرداخت جزاي نقدي

رشت- خبرنگار كيهان:
يك شركت توليدي سوسيس و كالباس غيراستاندارد در گيلان به جزاي نقدي محكوم شد.
به گزارش روابط عمومي اداره كل تعزيرات حكومتي گيلان شركت مذكور بارعايت نكردن فرمول ساخت اعلام شده در توليد فرآورده هاي خود، ميزان نشاسته و پروتئين موجود در محصول را كاهش و كربوهيدراتها را افزايش مي داد كه با اين تخلف به سوددهي مي رسيد.
بنابراين گزارش، اين تخلف پس از طرح در كميسيون ماده 11 دانشگاه علوم پزشكي گيلان و ارسال نمونه به آزمايشگاه كنترل موادغذايي در قزوين محرز و شركت مذكور با حكم تعزيرات حكومتي گيلان به پرداخت 78 ميليون ريال جزاي نقدي به دولت محكوم شد.

 



آمار 2 ميليوني موتورسيكلت هاي بدون پلاك و معاينه فني

2 ميليون موتورسيكلت بدون پلاك در كشور و همين تعداد موتور سيكلت فاقد معاينه فني در تهران وجود دارد.
سرهنگ غلامي، رئيس مركز شماره گذاري پليس راهور مي گويد: بيش از 7 ميليون و 500 هزار دستگاه موتورسيكلت در كشور وجود دارد كه 2 ميليون موتوسيكلت فاقد پلاك هستند.
وي اظهار داشت: همچنين 40 درصد موتورسيكلت سواران فاقد گواهينامه هستند.
سرهنگ غلامي به خبرنگار فارس گفت: 35 درصد تخلفات در شهرها و جاده هاي كشور را موتورسيكلت سواران مرتكب مي شوند. اما با اجراي طرح ملي پلاك موتورسيكلت ها، بانك اطلاعات شماره گذاري تكميل خواهد شد و تأثير بسزايي در كاهش تخلفات و جرائم خواهد داشت.در همين رابطه مديرعامل ستاد مركزي معاينه فني گفته است: يك چهارم آلودگي هواي سطح تهران و همچنين 50 درصد از آلودگي صداي اين شهر مربوط به موتورسيكلت ها هست و بيش از 2 ميليون موتورسيكلت در تهران معاينه فني ندارند.

 



كشف بيش از 2 هزار قطعه سكه تقلبي طلا در كردستان

رئيس پليس آگاهي نيروي انتظامي كردستان از كشف 2هزار و 100 قطعه سكه طلاي تقلبي در طول دو ماهه گذشته در استان خبر داد.
به گزارش فارس «محمد قنبري» اظهار داشت: ترويج و توزيع سكه هاي تقلبي از استان هاي ديگر به استان كردستان از موضوعاتي بود كه در دستور كار كارآگاهان پليس آگاهي استان قرار گرفت و در اين راستا تعدادي از افراد كلاهبردار نيز دستگير شدند.
وي افزود: در دو ماه گذشته ماموران آگاهي موفق شدند 2 هزار و 100 قطعه سكه طلاي تقلبي را در استان كردستان كشف و ضبط كنند.
قنبري از دستگيري زن رمال در يكي از روستاهاي شهرستان سنندج در طول دو ماه گذشته خبر داد و گفت: اين زن رمال با به بكارگيري الفاظ خرافاتي و ابزار سحر و جادوگري از جمله مهره مار از مردم هزينه هاي گزاف از قبيل 200 تا 500 هزار تومان مي گرفت. رئيس پليس آگاهي نيروي انتظامي كردستان با اشاره به اينكه فردي به عنوان وكيل در شهرستان سقز كلاهبرداري كرده است گفت: اين فرد با داير كردن دفتر وكالت بدون مجوز از مردم اين شهرستان 18 ميليون تومان پول اخاذي كرده بود كه با تلاش ماموران انتظامي فرد موردنظر شناسايي و دستگير شد.
قنبري از كشف و شناسايي اختلاس 42 ميليون توماني فردي در شهرستان بيجار خبر داد و اظهار داشت: فردي در يكي از ادارات اين شهرستان با همدستي سه نفر ديگر از كارمندان اداره مزبور از تعدادي از افراد اختلاس مي كرد كه با تلاش به موقع كارآگاهان دستگير شد.
رئيس پليس آگاهي انتظامي كردستان يكي از شاخص هاي مهم در كشف جرايم را همكاري و مشاركت مردم با پليس دانست و تصريح كرد: اطلاع رساني شفاف و همكاري رسانه هاي گروهي با پليس از مواردي است كه در كاهش ميزان جرايم در استان تاثير بسزايي داشته است.

 



هشدار عضو كميته علمي كنگره جراحان عمومي ايران: دل دردهاي بيش از يك ساعت را جدي بگيريد

دل دردهاي بيش از يك تا دو ساعت مي تواند بيانگر بيماري مهم و قابل توجهي باشد.
دكتر سيدهاشم سيدمهدي، عضو كميته علمي چهارمين كنگره جراحان عمومي ايران كه 20-18 آذرماه در مركز همايش هاي رازي برگزار مي شود با بيان اين خبر گفت: دل دردهايي كه با علائمي چون تهوع، استفراغ، تب و لرز و بي اشتهايي همراه بوده و بيش از يك تا دو ساعت به طول مي انجامند، نيازمند مراجعه فرد به پزشك و مراكز تخصصي اورژانس مي باشند و لازم است در اين گونه موارد از انجام كارهايي چون استفاده از مسكن ها و گرم كردن ناحيه شكم خودداري شود.
وي بحث اورژانس هاي شكم و لگن را كه در جريان برگزاري چهارمين كنگره جراحان عمومي ايران مورد بحث قرار مي گيرد به عنوان طيف وسيعي از موارد اورژانس عنوان كرد و از تصادفات منجر به آسيبهاي شكم و لگن تا مواردي چون حاملگي خارج از رحم، زخمهاي معده و اثني عشر كه منجر به سوراخ شدن روده مي شوند و آپانديسيت به عنوان مهمترين اورژانس هاي شكم و لگن نام برد.

 



حوادث كوتاه از كشور

اعدام دو مفسد في الارض
همدان- خبرنگار كيهان: دو متجاوز به عنف و مفسدفي الارض در همدان به حكم دستگاه قضايي اين شهر روز پنجشنبه اعدام شدند. اين دو متهم به نام هاي م. م 25 ساله و ح. الف 20ساله مرداد ماه سال گذشته اقدام به ربودن دختر بچه هشت ساله اي به نام زينب ساكن روستاي اورقين شهرستان كبودرآهنگ كرده و پس از آزار و اذيت جنسي، وي را به قتل رسانده وجسد او را در داخل كيسه اي قرار داده و در زير يك پل اين شهر رها كرده بودند.
مرگ جوان معتاد
زنجان- خبرنگار كيهان: جوان 31ساله اي به نام الف- پ ساكن خرمدره كه داراي سابقه اعتياد به موادمخدر بود در حين انتقال وي از كمپ ترك اعتياد جان خود را از دست داد. براساس اين گزارش مستاجري كه 7ميليون و 500 هزار تومان وجه نقد از صاحبخانه خود در خرمدره سرقت كرده بود دستگير شد. متهم به نام ن. ص به سرقت از صاحبخانه خود با همكاري مادرش و استفاده از مهر مالباخته اعتراف كرد.
تصادف خونين
گرگان- خبرنگار كيهان: بر اثر برخورد كاميون با ميني بوس در جاده راميان به شاهرود چهار نفر جان خود را از دست دادند. در اثر اين حادثه 17 نفر مصدوم و روانه بيمارستان شدند كه حال پنج نفر از آنان وخيم گزارش شده است.
همچنين گزارش ديگري حاكي است. ماموران انتظامي كلاله از يك واحد صنفي در اين شهر حدود 4 هزار حلقه لوح فشرده مبتذل كشف كردند. متصدي واحد صنفي به نام رحمت الله 38ساله دستگير شد.
دستگيري آدم ربايان
سرويس شهرستانها: 3 نفر آدم ربا كه قصد ربودن پسر بچه 15 ساله اي در آذربايجان شرقي را داشتند دستگير شدند. متهمان به نام هاي الف.پ صاحب خودرو به همراه همدستانش به نام هاي م.ض و م.ز در حالي كه مست بودند نوجوان مذكور را ربودند اما برادر وي با تعقيب خودرو آدم ربايان و برخورد با خودرو و كمك مردم توانست برادرش را از دست آدم ربايان نجات دهد.
كلاهبرداري با فروش دستگاه قلابي
سرويس شهرستانها: شخصي كه با معرفي دستگاه قلابي كاهش مصرف سوخت مبادرت به كلاهبرداري كرده بود دستگير شد. متهم به نام ح. ك با معرفي خود به عنوان نماينده شركت بهينه سازي مصرف سوخت و دريافت وجه آن را به متقاضيان مي فروخت كه به دليل فقدان كارايي دستگاه شكايت مصرف كنندگان را به دنبال داشت. در اين رابطه فرد ديگري به نام ر.گ دستگير شد.
در بازرسي از محل سكونت ر.گ تعداد 150پاكت با آرم شركت تجاري، تعداد زيادي فاكتور فروش و برگه بيمه نامه و آگهي تبليغات مربوط به دستگاه فوق كشف شد.
ناكامي متصرفان اراضي دولتي
سرويس شهرستانها: افرادي كه 866 هزار و 982 مترمربع از اراضي دولتي در استان گلستان را تصرف كرده بودند دستگير شدند. اين افراد كه 23 نفر بودند مبادرت به تصرف غيرقانوني اراضي يكي از ارگانهاي دولتي در نقاط مختلف شهرستان گنبدكاووس كرده بودند. اراضي متصرفي از متهمان پس گرفته و به نماينده اداره دولتي مذكور تحويل داده شد.

 



انتقاد خانواده شربيني از حكم دادگاه آلمان

خانواده مروه الشربيني شهيده حجاب از حكم صادره از سوي دادگاه آلمان انتقاد كردند.
به گزارش خبرگزاري ها، «طارق الشربيني» برادر شهيده حجاب با انتقاد از حكم صادر شده در مورد قاتل آلماني، خواستار مجازات پليس محافظ و رئيس دادگاه سابق درسدن به جرم سهل انگاري و اهمال و عدم رعايت مسائل امنيتي كه منجر به كشته شدن خواهرش شد، گرديد.به گفته برادر شهيده حجاب، قاضي دادگاه سابق درسدن هيچ گونه توجهي به مسلح بودن قاتل نكرده بود و علاوه بر آن حتي پليس محافظ را كه اشتباهاً همسر مروه الشربيني را هدف گلوله قرار داده بود، مورد سرزنش و نكوهش قرار نداد.از سوي ديگر «خالد ابوبكر» وكيل خانواده مروه الشربيني در گفت وگو با روزنامه مصري الشروق خاطرنشان كرد:صدور حكم قاتل آلماني شهيده حجاب پايان اين پرونده نيست بلكه خانواده الشربيني اتهاماتي را متوجه قاضي «ماتيسفكي»رئيس دادگاه درسدن كه شاهد واقعه قتل بود،كرده است.
اين در حالي است كه «كريستيان افيناروس» دادستان درسدن فاش كرد كه دادگاه طي روزهاي آينده اعتراض خانواده مروه الشربيني در مورد انجام تحقيقات در مورد قاضي سابق و پليس محافظ را بررسي و مورد رسيدگي قرار خواهد داد.«حمدي خليفه» رئيس كانون وكلاي مصر نيز در گفت وگو با روزنامه «المصري اليوم» نيز، سهل انگاري رئيس دادگاه سابق مروه الشربيني را مورد سرزنش قرار دادو گفت:ما نظر دادگاه آلماني را در مورد عمدي نبودن شليك گلوله به همسر مروه را رد كرده و خواستار مجازات قاضي و پليس خطاكار هستيم.

 



نظاميان آمريكايي وضعيت روحي خوبي ندارند

نظاميان ارتش آمريكا مستقر در خارج از اين كشور وضع روحي نامناسبي دارند.
به گزارش آسوشيتدپرس، ارتش آمريكا اعلام كرد: روحيه سربازان آمريكايي مستقر در افغانستان تضعيف شده است زيرا نيروهاي آمريكايي در اين كشور طي هشت سال جنگ با وضع بي سابقه اي از خشونت ها روبرو بوده اند اما آن دسته از نيروهاي آمريكايي كه در عراق مستقر هستند از وضع روحي بهتري برخوردارند زيرا خشونت ها در اين كشور كاهش يافته است.دو بررسي جديد درباره ميدان جنگ در افغانستان كه تقريباً شبيه به هم هستند در حالي صورت مي گيرد كه باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا در تلاش براي اتخاذ يك راهبرد جديد در افغانستان و تقويت احتمالي نيروهاي آمريكايي در اين كشور است.اين بررسي ها نشان داد سربازاني كه مأموريت سوم يا چهارم خود را در افغانستان سپري مي كنند از روحيه ضعيف تر و مشكلات روحي بيشتري برخوردارند.

 



ترمز ناگهاني قطار را واژگون كرد

بر اثر خارج شدن يك قطار مسافربري از ريل در غرب هندوستان 9 نفر كشته و بيش از 80 تن بشدت مجروح شدند.
«ويپين كومار پاند» - رييس پليس منطقه «جيپور» - تصريح كرد: اين قطار مسافربري شهري كه 15 واگن داشت، در 40 كيلومتري جنوب «جيپور» - مركز ايالت «راجستان» - از ريل خارج شد و طي اين حادثه 9 نفر جان خود را از دست داده و بيش از 80 نفر نيز مجروح شدند. وي خاطرنشان كرد: اين حادثه به دليل ترمز ناگهاني راننده قطار رخ داد، اما تحقيقات براي پي بردن به چگونگي و علت اصلي اين حادثه در دست بررسي است. به گزارش خبرگزاري رويترز، اين مقام مسوول پليس تاكيد كرد: ماموران امداد و نجات با استفاده از تجهيزات ويژه آهن پاره هاي به جا مانده از اين قطارسريع السير را بريده و مجروحان را بيرون كشيدند. همچنين آسيب ديدگان بلافاصله به نزديك ترين بيمارستان منتقل شدند. بر اساس گزارشات موجود، وقوع حادثه و سوانح ناشي از خارج شدن قطار ها از ريل در هندوستان امري طبيعي است و اين كشور از بزرگ ترين مناطق بروز اين سوانح است، چراكه نظارت دپارتمان حمل و نقل اين كشور به خطوط راه آهن به طور كامل صورت نمي گيرد. به گونه اي كه ماه گذشته در سال جاري ميلادي بر اثر برخورد دو قطار مسافربري «آگرا» واقع در شمال هندوستان، دست كم 22 نفر جان خود را از دست داده و 16 نفر نيز مجروح شدند.

 



ابتلاي 22 ميليون آمريكايي به آنفلوآنزاي آ

22 ميليون آمريكايي طي 7 ماه گذشته به بيماري مرگبار آنفلوآنزاي نوع آ مبتلا و 4 هزار نفر نيز كشته شده اند.
همه گيري اين بيماري در كشورهاي در حال توسعه مي تواند به يك فاجعه انساني تبديل شود.
مسئول مركز كنترل و پيشگيري امراض آمريكا گفت: در ميان 4 هزار آمريكايي كه به علت ابتلا به بيماري آنفلوآنزاي خوكي جان خود را از دست داده اند نزديك به 540 كودك نيز وجود داشته اند. وي پيش بيني كرده است در هفته ها و ماه هاي پيش رو، شمار مبتلايان و در نتيجه آمار مرگ و مير به علت آنفلوآنزاي خوكي در آمريكا شديدا افزايش يابد. اين مقام وزارت بهداشت آمريكا تصريح كرد: فصل ابتلا به آنفلوآنزاي خوكي تازه در آمريكا آغاز شده است. در حال حاضر 42ميليون دز از واكسن آنفلوآنزاي خوكي فراهم شده است كه البته اين مقدار پاسخگوي جمعيت بيش از 300 ميليون آمريكا نيست، اما مسئولان وعده داده اند همه آمريكايي ها را در مقابل اين بيماري همه گير واكسينه خواهند كرد. آمارها نشان مي دهد كه فقط نزديك به يك خانواده از هر شش خانواده آمريكايي موفق شده اند برخي از كودكان خود را عليه آنفلوآنزاي خوكي واكسينه كنند.
بسياري از آمريكايي ها نيز از دريافت اين واكسن وحشت دارند زيرا بر اين باوراند كه به علت اضطراري بودن وضعيت فرصت نبوده است تا با دقت بيشتري روي اين واكسن تحقيق و كار شود. به گفته مركز كنترل و پيشگيري امراض از ماه آوريل تاكنون 98 هزار نفر به علت ابتلا به آنفلوآنزاي خوكي در بيمارستان بستري شده اند كه از اين تعداد 36 هزار كودك، 53 هزار نفر افراد زير 65 سال و 9 هزار نفر نيز از سالمندان بوده اند.
هشت ميليون كودك، 12 ميليون نفر زير 65 سال و دو ميليون سالمند آمريكايي نيز به آنفلوآنزاي خوكي مبتلا شده اند.

 



محاكمأ آدمخواران روسي

دستگاه قضايي روسيه از آغاز تحقيق در مورد قتل و آدم خواري در يكي از شهرهاي اين كشور خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، 3 كارتن خواب روسي پس از كشتن مردي با چاقو مقداري از گوشت بدن او را خورده و بقيه را به يك مغازأ كباب فروشي فروختند.
براساس اين گزارش، اين سه مرد اعتراف كردند كه قرباني 52 ساله خود را در جنگلي در اطراف شهر «پرم» در 0140 كيلومتري شرق مسكو با ضربات چاقو و چكش از پا درآورده و سپس خورده اند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14