(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 26 آبان 1388- شماره 19514
 

حديث دشت عشق
صعود ذوب آهن به دور دوم رقابت هاي هندبال جام باشگاه هاي آسيا
نماينده ايران به جمع هشت تيم پاياني راه يافت
نكته ورزشي ضعف هاي فدراسيون فوتبال غير قابل انكار است
اخبار كوتاه از فوتبال
هفتمين دوره مسابقات واترپلو جام باشگاه هاي آسيا عنوان سومي به نفت و گاز اميديه رسيد
مسابقات فوتبال جام جهاني نوجوانان سوئيس براي نخستين بار قهرمان شد
در مسابقات جوانان و اميدهاي جهان كاراته كاران ايران در مكان چهارم ايستادند
خواندني از ورزش ايران



حديث دشت عشق

به ياد سرباز شهيد «مهدي آزرم»
زلال و آبي و افتاده مثل دريا بود

سرباز شهيد «مهدي آزرم» فرزند علي و ربابه، سال 1349، در خانواده اي مذهبي، ساكن محله سرتراز، متولد شد. پدرش كشاورز و مداح اهل بيت(ع) بود؛ مهدي 11 سال بيش نداشت كه پدرش را از دست داد.
دوران ابتدايي را با موفقيت پشت سر گذاشت و وارد مدرسه راهنمايي شد، كه مصادف با شروع جنگ تحميلي گرديد. علي رغم سن كم و تأكيد مادر به درس خواندن، به جبهه رفت اما در حين رزم، تحصيلاتش را تا پايان سال سوم راهنمايي ادامه داد. پيش از آن، در پايگاه شهيد حمزه، فعاليت مي كرد. در تظاهرات حضور مي يافت و عضو فعال كتابخانه مسجد امام صادق(ع) و هيئت انصارالمهدي بود. يك هيئت كوچك تشكيل داده بود كه بعد از ايام تاسوعا و عاشوراي حسيني، به منازل مردم عزادار مي رفتند و نوحه خواني مي كردند.
قبل از اين كه به سن سربازي برسد، به عنوان بسيجي داوطلب، دوره آموزش نظامي را در كاشمر گذراند؛ و سپس عازم جبهه كردستان گرديد.
مهدي پس از 15 ماه خدمت در كردستان، شيميايي شد و به گناباد بازگشت اما با اينكه مداوا روي او بي اثر بود، مجدداً به جبهه بازگشت و اين بار به جبهه جنوب رفت. بعد از دو ماه خدمت در جزيره مجنون، بر اثر اصابت بمب آتش زا به سنگرش دچار سوختگي شديد شد و پس از چند روز در بيمارستان به شهادت رسيد.

 



صعود ذوب آهن به دور دوم رقابت هاي هندبال جام باشگاه هاي آسيا
نماينده ايران به جمع هشت تيم پاياني راه يافت

تيم ذوب آهن اصفهان به جمع هشت تيم پاياني مسابقات هندبال باشگاه هاي آسيا در اردن راه يافت.
در روز پاياني دور مقدماتي دوازدهمين دوره مسابقه هاي هندبال باشگاه هاي آسيا در اردن تيم ذوب آهن اصفهان با نتيجه 29 بر 27 تيم الوحده عربستان را شكست داد و در مكان دوم گروه خود قرار گرفت.
ذوب آهن در پايان دور مقدماتي با كسب سه پيروزي و يك شكست در گروه خود دوم شد و به جمع هشت تيم پاياني صعود كرد.
بدين ترتيب در پايان دور مقدماتي هشت تيم راه يافته به دور دوم مشخص شده و در دو گروه چهار تيمي گروه بندي شدند. گروه بندي اين مرحله به شرح زير است:
¤ گروه A: باربار بحرين، ذوب آهن اصفهان، السد لبنان، الاهلي عربستان
¤ گروه B: الوصل امارات، السد قطر، السوليبخات كويت، النصر امارات
تيم هاي حاضر در اين مرحله به صورت دوره اي با يكديگر مسابقه مي دهند و دو تيم برتر هر گروه به مرحله نيمه نهايي صعود مي كنند. طبق برنامه ريزي كميته مسابقات اين رقابت ها، تيم ها ديروز را به استراحت پرداختند تا از امروز در ادامه بازي ها حاضر شوند. برنامه ساير ديدارهاي ذوب آهن در اين مرحله دوم گروهي به شرح زير است:
سه شنبه 25 آبان
¤ ذوب آهن......... السد لبنان
چهارشنبه 26 آبان
¤ ذوب آهن........ باربار بحرين
پنج شنبه 27آبان
¤ ذوب آهن.... الاهلي عربستان
همچنين تيم شهرداري زرند كرمان ديگر نماينده ايران در اين رقابت ها كه با دو شكست و يك پيروزي در مكان سوم گروه A قرار گرفت براي كسب مقام هاي نهم تا دوازدهم به مصاف حريفان خود مي رود.
اين تيم امروز با تيم الاهلي اردن مسابقه مي دهد و در صورت پيروزي براي كسب مقام نهم و دهمي مسابقه خواهد داد.
تيم هاي سپاهان اصفهان و پارس جنوبي دو نماينده ايران در دوره گذشته اين رقابت ها بودند كه به ترتيب در مكان هاي ششم و دهم قرار گرفتند.
تعويق يك هفته اي ليگ
رئيس كميته مسابقات فدراسيون هندبال از به تعويق افتادن يك هفته اي برگزاري ليگ در فصل 89-88 خبر داد.
علي حيات پور در اين خصوص گفت: فصل جديد مسابقه هاي ليگ قرار بود 10 و 11 آذر آغاز شود كه با نظر فدراسيون و به خاطر حضور نمايندگان ايران در باشگاه هاي آسيا و تمرينات تيم ملي بزرگسالان يك هفته به تعويق افتاد تا اين رقابت ها از 19 و 20 آذر آغاز شود.
رئيس كميته مسابقات فدراسيون هندبال با اشاره به اينكه از 12 تيم حاضر در ليگ برتر تنها پنج تيم مدارك تحويل داده اند، گفت: تيم ها تا دو روز ديگر زمان دارند كه مدارك را تحويل دهند، اگر تا آن زمان هم تيم ها مدارك خود را ارائه نكردند باز هم با آنها تعامل مي كنيم تا به هر نحو ممكن به هندبال آسيب نرسد. وي ادامه داد: مشكل فعلي ما تيم هاي اراك و تهران هستند چرا كه وضعيت مناسبي ندارند.
حيات پور با اشاره به اينكه ليگ برتر هندبال بهتر است 10 تيمه باشد، يادآور شد: تيم هاي سپاهان و ذوب آهن از اصفهان، شهرداري زرند و مس از كرمان، هپكو و آلومينيوم از اراك، هيئت هندبال و نيروي زميني از تهران، يزد، اروميه، كازرون و سبزوار از تيم هاي حاضر در ليگ برتر هستند كه اميدواريم با تيم هاي كمتر ليگ در شرايط بهتري شروع شود.

 



نكته ورزشي ضعف هاي فدراسيون فوتبال غير قابل انكار است

سرويس ورزشي- پس از گذشت چند روز از بازگشت تيم فوتبال نوجوانان كشورمان از بازيهاي جام جهاني نيجريه اخباري مربوط به برخي از كمبودهاي مديريتي و پشتيباني اين تيم به گوش رسيد كه نشان داد ساختار فوتبال ايران هنوز با معيارهاي جهاني فاصله زيادي دارد.
بعد از ناكامي تيم ملي فوتبال بزرگسالان كشورمان در رسيدن به جام جهاني و عملكرد ضعيف تيم جوانان همراه با سرمربي كروات خود نيكوليچ در مسابقات قهرماني جوانان آسيا مديران فدراسيون فوتبال براي سرپوش گذاشتن روي ضعفهاي خود پشت افتخارآفريني تيم نوجوانان كه با قهرماني در آسيا، صعود به جام جهاني و به دنبال آن راه يابي از مرحله مقدماتي جام جهاني در نيجريه قرار گرفتند تا هر طور شده ضعفهاي خود را كمرنگ جلوه دهند.
به دنبال افشاي خبرنگار خبرگزاري مهر از مشكلات پيرامون تيم نوجوانان در جام جهاني و جلوتر از آن خبرگزاري فارس كه هر كدام بطور مجزا كمبود و ضعف هاي تيم پشتيباني اين تيم را به رشته تحرير درآورده بودند نايب رئيس فدراسيون فوتبال مجبور شد با ادبيات سياستمدارانه خود ضمن تكذيب معضلات موجود، اين افراد را كج فهم قلمداد كند!
به تأخير انداختن پاداش هاي قهرماني نوجوانان (يك دستگاه پژو و 10ميليون جوايز نقدي)، بدرقه و استقبال ضعيف، نبود يك سرپرست و مدير آشنا به مسايل بين المللي و زبان انگليسي كه بتواند مشكلات رفاهي و اطراف تيم را به حداقل برساند همه و همه باعث شده بود تا بازيكنان تيم نوجوانان بارها در اين خصوص به علي دوستي (سرمربي تيم) گلايه و شكايت كنند كه اگر درايت سرمربي و ساير اعضاي كادر فني اين تيم نبود چه بسا اين تيم حتي جواز صعود به بازيهاي جام جهاني را هم كسب نمي كرد. اين درست كه مسئولان فدراسيون فوتبال با برگزاري چندين اردوي خارجي و داخلي شرايطي به مراتب بهتر از دوره هاي گذشته را براي آماده سازي تيم نوجوانان فراهم كردند اما هيچ كس نمي تواند منكر عدم ساختار قوي و تشكيلات مناسب تحت عنوان تيم پشتيباني تيم هاي ملي در تمام رده ها باشد.
وقتي قرارداد تمام اعضاي كادر فني تيم نوجوانان به 100ميليون هم نمي رسد و در مقابل نناد نيكوليچ بابت حذف تيم جوانان در بازيهاي آسيايي رقمي دو تا سه برابر را براي كسب ناكامي مي گيرد، وقتي به خاطر ضعف برنامه ريزي نايب رئيس فدراسيون مجبور مي شود براي ديدار با اروگوئه از ايران درخواست لباس كند تا يك تاجر چند دست لباس همراه با خود به نيجريه ببرد، وقتي فلان مسئول براي آنكه تلويزيون نيجريه هرطور شده براي لحظاتي تصوير او را نشان دهد حاضر مي شود دست به جيب شود(!!)، وقتي خبرهاي ارسالي خبرنگاران اعزامي به نيجريه هر شب توسط مسئولان فدراسيون چك مي شود تا مبادا خبري بر خلاف ميل مسئولان به ايران ارسال شود، وقتي بازيكنان تيم نوجوانان پس از صعود از مرحله گروهي باز هم با وعده و وعيدهاي نايب رئيس كه هيچ كدام هم عملي نشده روبرو مي شوند ديگر نمي توان منكر ضعف مسئولان فدراسيون فوتبال در برنامه ريزي شد.
متأسفانه در اين ميان بعضي از خبرنگاران هم كه با هزينه فدراسيون به نيجريه رفته بودند مجبور شدند براي بدست آوردن دل فلان مسئول و براي اينكه خود را در نيجريه و ساير سفرهاي بعدي بيمه كنند با ناديده گرفتن واقعيات، مشاهدات سفر را در ذهن خود بايگاني كردند و خبرها را وارونه جلوه دادند. اينجاست كه يكبار ديگر اين موضوع ثابت مي شود كه تا وقتي خبرنگاران با هزينه فدراسيون راهي سفرهاي خارجي مي شوند به نوعي زير بليت فدراسيون قرار مي گيرند و نمي توانند واقعيت ها را آن طور كه هست انعكاس دهند.
در پايان بايد به صحبتهاي علي دوستي در كنفرانس مطبوعاتي روز گذشته اشاره اي كوتاه داشته باشيم. دوستي به خاطر ادامه همكاري اش با فدراسيون فوتبال و همچنين دوري از مسايل حاشيه اي كه طي سالهاي اخير با تكيه بر اين موضوع توانسته به موفقيت برسد هرگونه كم و كاستي در نيجريه را تكذيب كرده است. اما به خوبي مي دانيم كه سرمربي فعلي و جديد تيم جوانان در نشست چند روز پيش خود با كميته فني تيم هاي ملي و جوانان مشكلات موجود در بازيهاي جام جهاني را بازگو كرده و از مسئولان خواسته با تجربه از اين رقابتها سعي كنند براي سالهاي آينده با برطرف كردن نقاط ضعف خود در تشكيلات اداري و رفاهي تيم هاي پايه گام هاي مثبتي در اين خصوص بردارند.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

عذرخواهي مارادونا پس از محروميت دو ماهه
ديگو مارادونا از اعضاي فدراسيون جهاني فوتبال و خانواده فوتبال به خاطر حرف هايش عذرخواهي كرد.
سرمربي تيم ملي آرژانتين كه از سوي فيفا با محروميتي دو ماهه و جريمه نقدي 16500يورويي محكوم شد، به خاطر سخناني كه در پايان بازي اروگوئه - آرژانتين از رقابت هاي مقدماتي جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي زد، از فيفا و تمامي اعضاي خانواده فوتبال عذرخواهي كرد.
اعضاي كميته انضباطي فيفا پس از شنيدن حرف هاي مارادونا كه 40 دقيقه طول كشيد، اين حكم را براي «دست خدا» در نظر گرفتند. به اين ترتيب مارادونا در مراسم قرعه كشي جام جهاني 2010 كه در چهارم دسامبر در آفريقاي جنوبي برگزار خواهد شد و همچنين بازي دوستانه آرژانتين برابر منتخب كاتالونياي اسپانيا غايب خواهد بود. او از سوم مارچ 2010 و بازي دوستانه آرژانتين برابر آلمان مي تواند بار ديگر روي نيمكت هدايت تيمش بنشيند.
محروميت مارادونا از تاريخ 24 آبان آغاز و 25 ديماه به پايان خواهد رسيد.
ورزشگاه هاي باهنر و فولاد شهر ايراد دارند
رييس كميته بين الملل فدراسيون فوتبال از معرفي ورزشگاه هاي ميزباني ليگ قهرمانان آسيا به AFC خبر داد.
به گفته عظيم زاده ورزشگاه هاي آزادي، باهنر كرمان و فولادشهر به عنوان ميزبان بازي هاي تيم هاي استقلال، مس، سپاهان و ذوب آهن به كنفدراسيون فوتبال معرفي شده اند و تا پايان سال جاري ميلادي برنامه حضور نماينده AFC در ايران اعلام خواهد شد.
عظيم زاده در پاسخ به اين سوال كه آيا مشكلات ورزشگاه ها حل شده است، گفت: ورزشگاه شهيد باهنر كرمان 19 ايراد دارد كه ما اين مشكل را در تاريخ 25 مرداد به باشگاه مس اعلام كرديم و مجددا نوزدهم مهر در نامه اي اين ايرادها را يادآور شديم كه متاسفانه و با وجود گذشت سه ماه و نيم هيچ اقدامي صورت نگرفته است و مسئوليت لغو ميزباني باشگاه در ليگ قهرمانان آسيا با باشگاه مس كرمان است.
رئيس كميته بين المللي فدراسيون فوتبال درباره ورزشگاه فولادشهر هم گفت: اين استاديوم دو ايراد اساسي دارد كه يكي از اين ايرادها به ورودي ورزشگاه مربوط مي شود. بايد ورودي هواداران از VIP تفكيك شود. ايراد بعدي هم مربوط است به بحث نور كه مسئولان دو باشگاه ذوب آهن و سپاهان قول داده اند تا پايان آذر اين دو ايراد برطرف شود.
جلالي: حضور «آرفي» در فولاد منتفي است
سرمربي تيم فولاد خوزستان گفت: در نيم فصل دوم ليگ برتر چهره متفاوتي از تيم فولاد خواهيد ديد.
مجيد جلالي درباره برنامه هاي تيم فوتبال فولاد خوزستان در تعطيلات نيم فصل ليگ برتر، اظهار كرد: پس از آنكه اردوي آماده سازي خارج از كشور تيم لغو شد، تمرينات را در دو نوبت صبح و عصر دنبال مي كنيم. خوشبختانه بازيكنان بسيار با نشاط و قوي در تمرينات ظاهر مي شوند و فوق العاده كار مي كنند.
وي افزود: با روندي كه در برنامه هاي آماده سازي نيم فصل تيم وجود دارد، قطعا در نيم فصل دوم ليگ، چهره متفاوتي از فولاد خواهيد ديد.
سرمربي فولاد درباره تكليف پيوستن چند بازيكن جديد به تيمش، تصريح كرد: در حال حاضر تنها حضور غلامرضا رضايي در تيم ما قطعي شده كه وي به همراه ساير بازيكنان تمرين مي كند. همچنين پس از منتفي شدن بحث انتقال اشپيتيم آرفي از پيروزي به فولاد، روي گزينه هاي ديگري كار مي كنيم تا يك بازيكن ديگر هم به جمع تيم اضافه شود. ضمن اينكه كاوه رضايي هم پس از منتقل شدن به تيم بزرگسالان فولاد با تيم تمرين مي كند اما، خب او يك هفته ديگر بايد دوباره به اردوي تيم جوانان برود و براي مسابقات مقدماتي آسيا آماده شود.

 



هفتمين دوره مسابقات واترپلو جام باشگاه هاي آسيا عنوان سومي به نفت و گاز اميديه رسيد

تيم واترپلو نفت و گاز اميديه با پيروزي در ديدار رده بندي مقابل نفت و گاز گچساران بر سكوي سوم هفتمين دوره مسابقات واترپلو جام باشگاه هاي آسيا قرارگرفت.
در روز پاياني هفتمين دوره مسابقه هاي واترپلو باشگاه هاي آسيا در شهر دمام عربستان و در ديدار رده بندي تيم واترپلو نفت و گاز اميديه با نتيجه 13 بر 12 مقابل تيم نفت و گاز گچساران به پيروزي رسيد و بر سكوي سوم قرار گرفت.
تيم الاتحاد عربستان نيز با پيروزي بر ديگر نماينده عربستان، القادسيه به عنوان قهرماني دست يافت.از سوي كميته فني مسابقات هفتمين دوره جام باشگاه هاي آسيا «سيد محمد سعيد ميرمهدي» از تيم نفت و گاز گچساران به عنوان بهترين بازيكن اين دوره از مسابقه ها معرفي شد.

 



مسابقات فوتبال جام جهاني نوجوانان سوئيس براي نخستين بار قهرمان شد

تيم فوتبال نوجوانان سوئيس با غلبه بر نيجريه به عنوان قهرماني سيزدهمين دوره رقابت هاي جام جهاني زير 17 سال فوتبال دست يافت.
تيم فوتبال نوجوانان سوئيس كه از ابتداي مسابقات جام جهاني نمايش خيره كننده اي داشت و موجب حذف تيم هايي نظير برزيل و ايتاليا شده بود، يكشنبه شب با غلبه بر نيجريه ميزبان براي نخستين بار به عنوان قهرماني رقابت هاي جام جهاني دست يافت.
در اين ديدار كه يكشنبه شب در حضور 60 هزار تماشاگر در ورزشگاه ابوجا برگزار شد تيم سوئيس با تك گل دقيقه 63 «هريس صفرويچ» مقابل ميزبان و مدافع عنوان قهرماني اين رقابت ها به برتري رسيد.
تيم فوتبال زير 17 سال نيجريه در حالي از كسب عنوان قهرماني اين دوره از رقابت ها بازماند كه تيم ملي اين كشور 24 ساعت قبل جواز حضور در رقابت هاي جام جهاني 2010 را به دست آورده بود.
در ديدار رده بندي اين مسابقات هم تيم فوتبال اسپانيا با تك گل دقيقه 75 «ايسكو» مقابل كلمبيا به پيروزي رسيد و در جايگاه سوم ايستاد.
در پايان اين رقابت ها «ساني امانوئل» از نيجريه به عنوان ارزشمندترين بازيكن انتخاب شد. اين بازيكن كه در تمام ديدارها به عنوان بازيكن ذخيره وارد ميدان شد پنج گل براي تيم فوتبال نيجريه به ثمر رساند.

 



در مسابقات جوانان و اميدهاي جهان كاراته كاران ايران در مكان چهارم ايستادند

تيم ملي كاراته كشورمان در پايان ششمين دوره رقابتهاي كاراته قهرماني جوانان و اميد جهان با كسب 7 مدال رنگارنگ در جاي چهارم قرار گرفت.
اين دوره از رقابتها پنجشنبه گذشته با حضور 1144 كاراته كا از 82 كشور جهان در تالار «شاهزاده مولا عبدالله» شهر رباط در مراكش آغاز شد كه در نهايت پس از چهار روز رقابت سنگين و فشرده در مجموع مردان و زنان فرانسه با كسب بيشترين مدال عنوان نخست را به خود اختصاص دادند.
تيم ملي كاراته ايران با كسب سه نشان طلا توسط عسگري، فداكار و حسين پور، سه نقره توسط شهرجردي، گنج زاده، نقي پور و يك نشان برنز توسط بلالايي در مكان چهارم ايستاد.در اين مسابقات فرانسه با چهار مدال طلا، چهار نقره و 10 برنز عنوان نخست را كسب كرد. ژاپن با چهار طلا، سه نقره و سه برنز دوم شد و مصر هم با سه طلا، 6 نقره و 7 برنز سوم شد.
تيم هاي كاراته جوانان و اميد ايران در حالي عنوان چهارم را كسب كردند كه تنها در بخش مردان تيم هاي خود را اعزام كرده بود. در رده بندي مردان كه به صورت غيررسمي منتشر مي شود تيم ايران با سه مدال طلا، سه نقره و يك برنز جايگاه نخست را كسب كرد، فرانسه با دو طلا و 4 نقره دوم شد و مصر هم با دو طلا، يك نقره و 4 برنز سوم شد.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ رئيس مجمع انتخاباتي فدراسيون تكواندو با انصراف محمد پولادگر يكي از كانديداهاي رياست اين فدراسيون مخالفت كرد. به دنبال اعلام انصراف سيدمحمد پولادگر سرپرست فدارسيون تكواندو از كانديداتوري رياست اين فدارسيون ، علي سعيدلو معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان تربيت بدني با توجه به جايگاه تكواندوي ايران در سطح جهان و به منظور برگزاري هر چه بهتر انتخابات فدراسيون با استعفاي پولادگر مخالفت كرد. مجمع فدراسيون تكواندو قرار است روز 21 آذرماه برگزار شود.
¤ از سوي فدراسيون تكواندو ژاپن، حسينعلي نعيمي به عنوان مربي تيم ملي نوجوانان ژاپن برگزيده شد. حسينعلي نعيمي مربي و داور بين المللي پايتخت نشين از سال 69 تا 78 (به مدت 9 سال) به عنوان مربي تيم استان ساتيا ماكن، يكي از استان هاي بزرگ ژاپن در نزديكي توكيو مشغول به فعاليت بوده است و در زمان مربيگري وي تيم اين استان دو بار قهرمان كشور ژاپن شده است. نعيمي در نخستين دوره مسابقات جام باشگاه هاي آسيا كه به ميزباني ايران در سال 86 برگزار شد به عنوان سرمربي تيم ملي ژاپن را در اين رقابت ها هدايت كرده است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14