(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 26 آبان 1388- شماره 19514
 

30 درصد درآمد جرائم رانندگي صرف توسعه راه هاي روستايي مي شود
دستگيري عاملان اختلاس ميلياردي بيمه آسيا در گلستان
 اعزام 2000 زوج جوان به مشهد مقدس
دادگاه تبعه فرانسه امروز برگزار مي شود
رئيس پليس راهور ناجا: سقف 35 هزار توماني جرايم رانندگي بازدارنده نيست
اشد مجازات در انتظار متجاوزان به عنف در لواسان
براساس تاكيد دادستاني تهران انجام مي شود تشديد بازرسي از حجاج در فرودگاه هاي تهران
سايت اطلاعات دارويي هلال احمر راه اندازي شد
عفو بيش از 2 هزار محكوم دادگاه انقلاب كرج
بر اثر ابتلا به بيماري هاي كليوي در كشور ساليانه يك ميليون عمر مفيد از دست مي رود
خواستگار ناكام 2 نفر را به قتل رساند
مديرعامل سازمان بهشت زهرا(س): دفن متوفيان آنفلوآنزا نيازي به مجوز وزارت بهداشت ندارد
حضور 70 هزار نيروي پليس در تفرجگاه هاي زمستاني
قتل به خاطر اعتراض به نحوه رانندگي
خريداران از دريافت خودروهاي فاقد پلاك خودداري كنند
محكوميت يك شركت توليد محصولات لبني به پرداخت 179 ميليون ريال



در صورت تصويب مجلس شوراي اسلامي
30 درصد درآمد جرائم رانندگي صرف توسعه راه هاي روستايي مي شود

در صورت تصويب مجلس شوراي اسلامي 30 درصد درآمد جرايم دريافتي رانندگي به توسعه راه هاي روستايي اختصاص مي يابد.
به گزارش خبرگزاري فارس، عضو كميسيون قضايي و حقوقي مجلس شوراي اسلامي با اعلام مطلب فوق در تربت جام اظهار داشت، اين موضوع در حال حاضر در قالب لايحه اي در مجلس در حال بررسي است.
غلامرضا اسداللهي تصريح كرد: براساس اين لايحه در صورت تصويب، اداره راه هاي روستايي به سازمان حمل و نقل و پايانه ها واگذار مي شود.
وي افزود: متأسفانه بسياري از اختصاص بودجه ها ضابطه مند نيست و در صورت پيگيري نكردن خيلي از مصوبات اجرايي نمي شود.
نماينده تربت جام و تايباد در مجلس با اشاره به مشكلات بخش نصرآباد خاطرنشان كرد: سازمان آب منطقه اي در منطقه بالاجام اقدامي براي مهار آب هاي سطحي نكرده است و همچنين با برداشت هاي بي رويه شاهد افت شديد سطح منابع آب زيرزميني هستيم.
اسداللهي تصريح كرد: بايد به سمت اجراي روش هاي نوين آبياري و كاشت محصولات كم آب برويم.
وي با اشاره به حجم زياد حوادث رانندگي در بلوار ورودي نصرآباد بر اجراي كمربندي اين شهر تأكيد كرد و ادامه داد: اجراي اين طرح مصوب و بودجه آن تأمين شده است و در صورت همكاري مردم و پيگيري شوراي شهر و معتمدان در واگذاري زمين، اين طرح اجرايي مي شود.
نايب رئيس مجمع نمايندگان استان خراسان رضوي با قدرداني از توجه دولت به روستاها يادآور شد: در سفر اخير دولت مقرر شد تا سالانه 200 ميليارد تومان بودجه براي كارهاي فرهنگي و با اولويت شهرهاي مرزي به خراسان رضوي اختصاص يابد.


 



دستگيري عاملان اختلاس ميلياردي بيمه آسيا در گلستان

4 نفر از اعضاي يك باند سازمان يافته كه با جعل سند مرتكب اختلاس ميلياردي از بيمه آسيا در گلستان شده بودند دستگير شدند.
به گزارش خبرگزاري فارس از گرگان به نقل از روابط عمومي اداره كل دادگستري استان گلستان، بازپرس شعبه هفتم دادسراي عمومي و انقلاب مركز استان گلستان از دستگيري چهار نفر از اعضاي باندي سازمان يافته خبر داد كه در بيمه آسيا مشغول خدمت بودند و با جعل اسناد، اوراق و مهرهاي جعلي مربوط به دستگاه قضايي، انتظامي، پزشكي قانوني و اسناد شخصي ديگران مرتكب اختلاس 9 ميليارد ريالي شده بودند.
خسرو خليلي مهديرجي افزود: اين افراد با جعل پرونده هاي مربوط به بيمه آسيا در زمينه جاني پس از دستگيري تاكنون به دريافت 9 ميليارد و 945 ميليون و 600 هزار ريال از وجوه بيمه اقرار كرده اند.
وي تصريح كرد: اين افراد صورتجلسه صحنه تصادف مراجع انتظامي، كروكي پليس راه، اوراق بازجويي دادگاه از شاكي و متهم، نظريه پزشكي قانوني و جواز دفن و راي دادگاه را با استفاده از كامپيوترها، مهرها و اوراقي كه در اختيار داشتند با مهارت خاصي جعل مي كردند.
در طي اين اختلاس متهم رديف اول كه مسئول وقت خسارت جاني و ديه بود، متهم رديف دوم شخص نماينده بيمه آسيا در شهرستان علي آباد كتول و متهم رديف سوم و چهارم كه دو كارمند بودند، دستگير و همگي روانه زندان شدند.

 



از بين ثبت نام كنندگان در مكان جشنواره زوج خوشبخت صورت مي گيرد
 اعزام 2000 زوج جوان به مشهد مقدس

سرويس اجتماعي-
جشنواره زوج خوشبخت ايراني، همزمان با اول ذي الحجه سالروز پيوند آسماني حضرت فاطمه (س) و حضرت علي (ع) و روز ملي ازدواج 28 آبان تا 2 آذر از سوي سازمان ملي جوانان در نمايشگاه بين المللي تهران برگزار مي شود.
به گزارش خبرنگار كيهان، مهندس محسن زنگنه، ديروز در نشست خبري خود محورهاي طرح زوج خوشبخت ايراني را پيگيري تسهيلات در زمينه ازدواج، تقويت كانون هاي پيوند مهر در تهران و شهرستان ها، فراگير كردن آموزش جوانان و زوج هاي جوان و حساس سازي بخش هاي مختلف جامعه در مورد ازدواج جوانان عنوان كرد.
زنگنه فرهنگ سازي و آموزش را از مهم ترين راه هاي رواج ازدواج عنوان كرد و افزود: به همين منظور اولين سامانه الكترونيكي ازدواج جوانان «ساج» (SAJir) براي فراگير كردن آموزش به زوج هاي جوان و افراد مجرد با حضور 40 استاد برجسته دانشگاه فعاليت خود را آغاز مي كند. در اين سامانه امكان مشاوره فرد به فرد و و تجميع استادان مشاوره وجود دارد.
رئيس سازمان جوانان استان تهران در ادامه ضمن اشاره به افزايش 21 درصدي وقوع طلاق و كاهش 5/3 درصدي ازدواج در 6 ماهه امسال گفت: سال گذشته 110 هزار و 510 مورد طلاق در كشور ثبت شده است كه 46 درصد طلاق هاي رخ داده در 4 سال اول زندگي، 15 درصد آن در سال اول زندگي، 13 درصد در سال دوم و مابقي در سال سوم رخ داده است.
وي در رابطه با برنامه هاي جشنواره زوج خوشبخت گفت: اين جشنواره در سالن هاي 10، 11، 12، 14 و 15نمايشگاه بين المللي تهران برگزار مي شود.
وي ادامه داد: 3 هزار متر از فضاي جشنواره به ارائه جهيزيه و تجهيزات ازدواج اختصاص دارد و توليدات داخلي با كيفيت و قيمت توليد شده به زوج هاي جوان و خانواده هاي آنان ارائه مي شود.
زنگنه گفت: همچنين در اين جشنواره به حكم قرعه كشي 2 هزار زوج جوان براي ماه عسل به مشهد مقدس اعزام خواهند شد.

 



دادگاه تبعه فرانسه امروز برگزار مي شود

اولين جلسه دادگاه رسيدگي به اتهامات «كلوتيدريس»، تبعه فرانسه امروز در شعبه 15 دادگاه انقلاب تهران با حضور وكيل مدافع متهم و نماينده دادستان برگزار مي شود.
به گزارش روابط عمومي دادسراي عمومي و انقلاب تهران، اتهامات «سعيد ليلاز» يكي ديگر از متهمين حوادث اخير نيز روز سه شنبه در شعبه 26 دادگاه انقلاب اسلامي رسيدگي مي شود.

 



رئيس پليس راهور ناجا: سقف 35 هزار توماني جرايم رانندگي بازدارنده نيست

رئيس پليس راهور ناجا با تاكيد بر افزايش 17 درصدي قبوض جريمه در هفت ماهه امسال گفت: سقف 35 هزار توماني جرايم رانندگي به هيچ عنوان بازدارنده نيست.
سردار اسكندري با تاكيد بر اين كه در هفت ماهه امسال 19 ميليون برگ قبض جريمه رانندگي صادر شده است كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته 17 درصد افزايش نشان مي دهد اين افزايش را به دليل هزينه پايين تخلف رانندگي در كشور دانست و افزود: قطعا در صورت افزايش نرخ جرايم رانندگي ميزان تخلفات به شدت كاهش يافته و صدور قبوض جريمه نيز كاهش خواهد يافت.
وي با انتقاد از لايحه اخذ جرايم رانندگي كه در كميسيون حقوقي مجلس شوراي اسلامي تصويب شده است، گفت: تعيين سقف 35 هزار تومان براي جرايم رانندگي به هيچ عنوان بازدارنده نيست.
اسكندري در عين حال به ايسنا گفت: در لايحه جديد اخذ جرايم رانندگي هر سه سال به دولت اجازه داده شده است تا سقف 10 درصد نرخ جرايم رانندگي را افزايش دهد كه از نظر پليس اين امر نيز به هيچ عنوان بازدارنده نخواهد بود.

 



اشد مجازات در انتظار متجاوزان به عنف در لواسان

معاون سياسي امنيتي دادستان كل كشور با تاكيد بر برخورد قاطع دستگاه قضايي با متجاوزان به نواميس مردم گفت: متجاوزان به عنف در حادثه لواسان به اشد مجازات محكوم مي شوند.
ناصر سراج تصريح كرد: قاطعانه با كساني كه مخل امنيت اجتماعي بوده و به نواميس مردم تجاوز مي كنند برخورد خواهد شد و طبق قانون به اشد مجازات خواهند رسيد.
در حادثه تلخي كه هفته گدشته در لواسان رخ داد يك زن توسط سه زورگير مورد تجاوز قرار گرفت و پيش از آن نيز در روز 13 آبان 6 فرد شرور زن بي پناهي را به جاده هاي اطراف شهر برده و به او تجاوز كردند.
وقوع چنين حوادثي واكنش و انتقادات مسولان اجرايي و قضائي را به دنبال داشت و روز گذشته نيز روساي قوه مجريه و مقننه بر شدت برخورد قاطع با متجاوزان به نواميس مردم تاكيد كردند.
آيت الله آملي لاريجاني رئيس قوه قضائيه خواستار برخورد سريع با متجاوزان به امنيت و آسايش مردم شده و عنوان داشته كه اين افراد را به مردم معرفي خواهيم كرد.
معاون سياسي و امنيتي دادستان كل كشور در ادامه گفتگو با مهر، اظهار داشت: از سوي آيت الله آملي لاريجاني وظايفي در خصوص رسيدگي به جرايم مخل امنيت اجتماعي محول شده است كه در اين باره اقداماتي در دادستاني كل انجام شده است.
سراج خاطرنشان كرد: مردم اطمينان داشته باشند دستگاه قضائي طبق قانون برخورد شديدي با متجاوزان به عنف به خصوص در ارتباط با مجرمان حوادث اخير خواهد داشت.

 



براساس تاكيد دادستاني تهران انجام مي شود تشديد بازرسي از حجاج در فرودگاه هاي تهران

معاون دادستان و سرپرست دادسراي ويژه فرودگاه هاي تهران از تاكيد دادستاني تهران مبني بر تشديد بازرسي از حجاج در فرودگاه هاي تهران خبر داد.
ترحم اسديان ضمن اشاره به برخورد شديد دولت عربستان با مسافراني كه مواد مخدر به همراه دارند، گفت: با توجه به آمار دستگيرشدگان زائران به دليل حمل مواد مخدر، تاكيد شده تا حجاج قبل از سفر در دو مرحله كاروان و سالن فرودگاه از عواقب حمل مواد مخدر آگاه شوند.
اين اظهارات در حالي از سوي اسديان مطرح مي شود كه روز يكشنبه مسئول بازرسي بعثه مقام معظم رهبري در مدينه نسبت به وضعيت زندانيان ايراني كه به واسطه حمل مواد مخدر به عربستان دستگير و بازداشت شده اند هشدار داده است.
دستگيري92 زائر حج
با 2كيلو مواد مخدر
رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر از دستگيري 92 زائر حج با 2 كيلو مواد مخدر در فرودگاههاي كشور خبر داد.
سردار حسين آبادي اظهار داشت: با نصب دستگاههاي بادي اسكنر و ايكس ري در فرودگاههاي كشور، حاملان مواد مخدر به سرعت شناسايي شده و توسط پليس دستگير خواهند شد.
وي گفت: طبق اطلاعات دريافتي از پليس عربستان، تا اين لحظه تنها يك نفر از زائران ايراني به دليل حمل مواد مخدر دستگير شده، اين فرد 3 گرم مواد مخدر را از طريق بلع و در روزهاي اول اعزام به عربستان منتقل كرده است.
حسين آبادي در ادامه افزود: بيشترين كشفيات مواد مخدر را در فرودگاه گرگان داشته ايم، در اين فرودگاه از 34 زائر، 716 گرم انواع مواد مخدر كشف شده است.
به گزارش فارس، سال گذشته 160نفر از حجاج ايراني به جرم حمل مواد مخدر در سفر عمره توسط پليس عربستان دستگير شده بودند.

 



سايت اطلاعات دارويي هلال احمر راه اندازي شد

سايت اينتر نتي دسترسي به دارو در سازمان تداركات پزشكي هلال احمر با هدف اطلاع از وضعيت دارو و تجهيزات پزشكي راه اندازي شد.
روابط عمومي سازمان تداركات پزشكي هلال احمر اعلام كرد: شركت پخش سها هلال، آخرين اطلاعات مربوط به داروها و تجهيزات پزشكي را به صورت الكترونيكي ارائه كرده است.
با راه اندازي سايت اينترنتي به آدرس wwwhelal-ordercom، شركت پخش سها هلال علاوه بر توسعه شبكه سخت افزاري و ايجاد انبار در استانهاي مختلف، امكانات و زيرساختهاي كسب و كار الكترونيك را نيزايجاد كرده تا روند تدارك و توزيع داروها و تجهيزات پزشكي براي جمعيت هلال احمر استانها و داروخانه هاي معرفي شده از سوي دانشگاههاي علوم پزشكي را تسهيل كند.
براساس اين گزارش، كليه كاربران شامل جمعيت هلال احمر استانها و داروخانه هاي مورد تاييد دانشگاههاي علوم پزشكي كه نام كاربري و رمز عبور دريافت كرده اند مي توانند از طريق سايت مذكور در هر ساعت شبانه روز داروها و تجهيزات پزشكي مورد نياز خود را سفارش دهند تا در اسرع وقت براي آنان ارسال شود.

 



عفو بيش از 2 هزار محكوم دادگاه انقلاب كرج

دادستان كرج از عفو و تخفيف مجازات 2 هزار و 151 نفر از محكومان دادگاه انقلاب اين شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از كرج به نقل از روابط عمومي دادستاني اين شهرستان، «علي فرهادي» اظهار داشت: عفو و تخفيف مجازات 2 هزار و 151 نفر از محكومان دادگاه انقلاب شهر كرج در اجراي دستور رهبر معظم انقلاب و در پي اعطاي عفو از سوي معظم له به مناسبت عيد مبعث، انجام شد.
به گفته وي اين تعداد از محكومان پس از بررسي هاي لازم، مشمول اعطاي عفو و تخفيف مجازات از سوي رهبر معظم انقلاب به مناسبت عيد بزرگ مبعث شده و اسامي آنها براي اعمال عفو و تخفيف مجازات به كميسيون عفو دادگستري استان تهران اعلام شده است.
اين مسئول گفت: همه ساله به مناسبت اعياد بزرگ اسلامي، تعدادي از محكومان مشمول رافت اسلامي شده و مورد عفو و تخفيف مجازات از سوي ولي امر مسلمين، حضرت آيت الله خامنه اي قرار مي گيرند.

 



بر اثر ابتلا به بيماري هاي كليوي در كشور ساليانه يك ميليون عمر مفيد از دست مي رود

نتايج مطالعه ملي بار بيماريها كه در سال 83 در كشور انجام شد حاكي از آن است كه ساليانه يك ميليون و456 هزار سال مفيد ايرانيان بر اثر ابتلا به بيماريهاي كليوي از دست مي روند.
مصطفي قاسمي، رئيس انجمن خيريه حمايت از بيماريهاي كليوي، با بيان اينكه از هر ده نفر جمعيت يك نفر به بيماريهاي كليوي مبتلا مي شود، اظهار داشت:اين درحالي است كه اكثر اين افراد پيش از رسيدن به مرحله حاد از بيماري خود اطلاعي ندارند.
وي در ارتباط با بيماران كليوي در كشور گفت: از مجموع 40 هزار بيمار كليوي در كشور، بيش از 15 هزار نفردياليزي هستند كه هر سال حدود 1500 نفر آنها بر اثر عوارض اين بيماري جان خود را از دست مي دهند.
قاسمي با تأكيد بر ضرورت شناسايي و تشخيص زودهنگام و تأثير آن در پيشگيري گفت: نتايج يك بررسي در كشور نشان داد كه تا سال 1400 به طور ميانگين ساليانه حدود 4 هزار بيمار به ليست بيماران حاد كليوي كشور اضافه مي شود و بدين ترتيب شمار بيماران كليوي تا اين سال به يك صد هزار نفر مي رسد.
رئيس انجمن خيريه حمايت از بيماران كليوي با بيان اينكه 70 درصد مشكلات كليوي در رده سني 20 تا 44 سال است، افزود: اين رده سني 39 درصد جمعيت كشور را تشكيل مي دهد.
وي افزود: حدود 25 درصد بيماران دياليزي مبتلا به ديابت هستند. 22 درصد دچار پرفشاري خون هستند و البته بيماري گلومورونفرين در اين بيماران به حدود 11 درصد كاهش يافته است اما افزايش سن بالاي 50 سال و همزمان مصرف دخانيات ريسك اين بيماري را به شدت بالا مي برد. با اين حال بيشترين ميزان ابتلا به اين بيماري در كشور ما در گروه سني بين 20 تا 40 سال است.
وي در ارتباط با مشكلات بيماران پيوند اظهار داشت: بيماران پيوندي نيز البته مشكلاتي دارند، گاهي داروهاي آنها كمياب مي شود اما مسئله مهمتر اين است كه ايجاد بيمارستانهاي خصوصي كه اجازه انجام عمل پيوند كليه گرفته اند، هزينه پيوند را بسيار بالا برده است، اين بيمارستان ها كه حدود 7 يا 8 بيمارستان در كشور و به خصوص در تهران هستند، گاهي بدون اخذ رضايت خانواده دهنده اقدام به پيوند كليه مي كنند و هزينه هاي زيادي را از خانواده گيرنده مي گيرند، درحالي كه اين عمل در بيمارستان هاي دولتي با معرفينامه انجمن حمايت از بيماران كليوي و بعد از اخذ رضايت خانواده دهنده انجام مي شود و كل هزينه عمل جراحي كه حدود 4 ميليون تومان است را نيز هيئت امناي ارزي وزارت بهداشت پرداخت مي كند بنابراين از وزارت بهداشت مي خواهيم با اعمال نظارت جلوي انجام اين عمل ها را در بيمارستانهاي خصوصي كه فقط به دنبال كسب درآمد هستند، بگيرد.

 



خواستگار ناكام 2 نفر را به قتل رساند

زنجان - خبرنگاركيهان:
خواستگاري كه از سوي خانواده دختر جواب رد شنيده بود دو تن را به قتل رسانيد.
سرهنگ رضا برزو رئيس پليس آگاهي استان زنجان ضمن اعلام خبر فوق گفت: پس از اطلاع ماموران پليس از دو مورد چاقوخوردگي در خيابان «فياض بخش» زنجان بلافاصله اكيپ آگاهي به محل اعزام شد.
وي افزود: در بررسي به عمل آمده مشخص شد جواني در محل با ضربات چاقو يك دختر و يك پيرمرد را مجروح و از محل متواري شده است.
سرهنگ برزو افزود: هر دو مجروح به بيمارستان منتقل شدند كه موضوع به صورت ويژه در دستور كار پليس قرار گرفت.
رئيس پليس آگاهي استان زنجان افزود: با تحقيقات پليسي مشخص شد يك جوان 20 ساله به نام «ر.ب» اهل و ساكن زنجان به دختري 18 ساله به نام «س-ق» كه در حال تردد بود حمله و با چاقو اقدام به مجروح كردن دختر مي كند در اين لحظه پيرمردي 63 ساله به نام «اميدعلي-ل» به كمك دختر مي شتابد كه قاتل وي را نيز به شدت مجروح مي كند و از محل متواري مي شود.
وي گفت: مجروحان به بيمارستان منتقل مي شوند كه متاسفانه به دليل شدت جراحات هر دو تن جان خود را از دست مي دهند.
رئيس پليس آگاهي استان زنجان افزود: با كار گسترده پليس و اقدام ضربتي، قاتل شناسايي و منزل پدريش مورد بازرسي قرار گرفت كه مشخص شد «رضا-ب» به تهران گريخته كه ماموران به تهران اعزام و پس از شناسايي مخفيگاه قاتل، وي را دستگير كردند.
سرهنگ بروز افزود: با انتقال قاتل به آگاهي و در بازجويي به عمل آمده متهم به قتل هر دو نفر اعتراف و انگيزه خود را عدم موافقت خانواده دختر با ازدواج وي عنوان كرد.

 



مديرعامل سازمان بهشت زهرا(س): دفن متوفيان آنفلوآنزا نيازي به مجوز وزارت بهداشت ندارد

مديرعامل سازمان بهشت زهرا(س) شهرداري تهران با رد اخبار نپذيرفتن اجساد مبتلايان به آنفلوآنزاي نوع آ تأكيد كرد: دفن متوفيان ناشي از اين بيماري نياز به مجوز ضدعفوني جسد از سوي وزارت بهداشت ندارد و صدور گواهي فوت شرط لازم و كافي براي دفن اجساد است.
اسد فاضل روز يكشنبه در گفت وگو با ايرنا با تأكيد بر اينكه سياست سازمان بهشت زهرا در دفن اجساد صدور گواهي فوت از سوي پزشكي قانوني يا مراكز وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي است، گفت: هر جسدي كه گواهي فوت داشته باشد، سازمان بهشت زهرا آن را پذيرفته و بدون محدوديت، اعمال كفن و دفن آن را انجام مي دهد.
وي خاطرنشان كرد: درخصوص اجساد متوفيان ناشي از بيماري آنفلوآنزا تاكنون هيچ شيوه نامه اي از سوي وزارت بهداشت مبني بر لزوم داشتن گواهي ضدعفوني و ايزوله جسد از سوي بيمارستان ها صادر نشده است.
مديرعامل سازمان بهشت زهرا با بيان اينكه طي هفته هاي اخير اجساد متوفيان ناشي از آنفلوآنزا به تعداد انگشت شمار در بهشت زهرا دفن شده است، تأكيد كرد: تاكنون موردي از ارسال اجساد متوفيان آنفلوآنزا از تهران به شهرستان ها نيز وجود نداشته است.
گفتني است برخي رسانه ها از نپذيرفتن اجساد متوفيان بيماري آنفلوآنزاي نوع آ از سوي سازمان بهشت زهرا به علت نداشتن برگه ضدعفوني اجساد خبر داده بودند.

 



حضور 70 هزار نيروي پليس در تفرجگاه هاي زمستاني

رئيس پليس امنيت اخلاقي ناجا از حضور 70 هزار نيروي پليس در پيست هاي اسكي و مكان هايي كه بيشتر محل تمركز شهروندان است خبر داد.
سردار روزبهاني در توضيح اين خبر اظهار داشت: نيروهاي پليس در اين مكان ها كه شهروندان بيشتر از آنها استفاده مي كنند، براي ايجاد امنيت و فضاي مناسب متمركز مي شوند.
به گزارش ايرنا، سردار روزبهاني افزود: نيروهاي پليس امنيت اخلاقي بنا به نياز و متناسب با فصل گرما و سرما و حضور شهروندان در فضاهاي شهري، برخي از ماموريت هايشان پررنگ تر مي شود.

 



قتل به خاطر اعتراض به نحوه رانندگي

فردي كه بعد از قتل مرد جواني به خاطر اعتراض به نحوه رانندگي وي متواري شده بود پس از 8ماه از سوي پليس آگاهي دستگير شد.
بنا به گزارش مركز اطلاع رساني فرماندهي انتظامي تهران بزرگ، به دنبال تشكيل پرونده اي در اولين روزهاي تيرماه امسال در كلانتري (126تهرانپارس) تحت عنوان قتل عمد با دستور قضايي از سوي بازپرس (شعبه 3 دادسراي ناحيه 27 تهران) پرونده به منظور رسيدگي تخصصي به اداره دهم آگاهي (ويژه قتل) ارجاع شد.
در تحقيقات از شاهدان و اهالي محل حادثه مشخص مي شود كه ضارب اين فرد، راننده يك دستگاه خودروي سواري است كه در شب حادثه با مقتول درگير و وي را مجروح و متواري شده است.
مدتي بعد كارآگاهان موفق به شناسايي صاحب خودرو به نام «مهدي-ج» اهل كوهدشت در محدوده ميدان «استخر» شدند.
گفتني است، متهم در اعترافات خود گفت: ... روز حادثه سوار بر خودروي شخصي خودم قصد عبور از خيابان... را داشتم كه يك حادثه رانندگي پيش آمد اما به خير گذشت و تصادفي روي نداد... اما جواني ناشناس، ضمن اعتراض به نحوه رانندگي ام از خودروي خود پياده شد و با چوبي كه در دست داشت ضمن فحاشي به من حمله ور شد و ضربه اي به بدنه خودروي من وارد كرد...با اين حركت من هم عصباني شدم و از خودرو پياده شده با وي درگير شدم اما... در طول درگيري به طور ناگهاني با چاقويي كه به همراه داشتم به گردن او زدم كه مجروح شد... با ديدن اين صحنه و ازدحام مردم ترسيدم و از محل حادثه متواري شدم.

 



خريداران از دريافت خودروهاي فاقد پلاك خودداري كنند

رئيس مركز شماره گذاري پليس راهور نسبت به دريافت خودروهاي فاقد پلاك به عموم هموطنان هشدار داد.
سرهنگ محمدرضا غلامي اظهار داشت: طبق ماده 2 آئين نامه راهنمايي و رانندگي، هيچ خودرويي بدون پلاك اجازه تردد در خيابان ها و جاده ها را ندارد.
وي گفت: با نمايندگي هايي كه اقدام به تحويل خودروهاي فاقد پلاك به مشتريان كنند، برخورد قانوني خواهد شد كه مرحله اول جريمه نقدي و در مراحل بعدي قطع همكاري شركت خودروسازي با نمايندگي متخلف است.
سرهنگ غلامي در گفتگو با فارس افزود: تا به حال چند نمايندگي متخلف شناسايي و جريمه نقدي شده اند، در تمام كارخانجات توليد خودرو، واحد شماره گذاري وجود دارد و بايد تمام خودروها شماره گذاري شوند.

 



محكوميت يك شركت توليد محصولات لبني به پرداخت 179 ميليون ريال

يك شركت توليد محصولات لبني در تهران به جهت رعايت نكردن فرمول ساخت، ضوابط فني و بهداشتي به پرداخت جزاي نقدي محكوم شد.
سازمان تعزيرات حكومتي اعلام كرد: حسب اعلام معاونت غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي استان تهران از يك شركت توليد محصولات لبني به جهت رعايت نكردن فرمول ساخت، ضوابط فني و بهداشتي پرونده اي در اين خصوص تشكيل شد.شعبه موصوف پس از بررسي موضوع با توجه به گزارش كارشناسان معاونت غذا و دارو، تخلف انتسابي را محرز تشخيص داده و اقدام به صدور راي مبني بر پرداخت 179 ميليون و 200 هزار ريال جزاي نقدي در حق صندوق دولت و ممهور نمودن پروانه واحد به مهر تخلف اول كرد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14