(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 8 آذر 1388- شماره 19523
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
پرده اي ديگر از فتنه (يادداشت روز)
ديو چند چهره استعمارعليه اسلام به ميدان آمده است
انشاء (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
پيام تسليت رهبر انقلاب به مناسبت درگذشت حجت الاسلام والمسلمين قاضي
امضاي چندين سند همكاري در جريان سفر احمدي نژاد به ونزوئلا و سنگال
قرباني كردن جاسوس هاي دم دستي براي نجات شبكه كودتاي مخملين (خبر ويژه)
ايران پنجمين قدرت سايبري جهان در مقابله با سايت هاي غيراخلاقي (خبر ويژه)
بوش و رايس و رامسفلد كه شيطان نبودند! (خبر ويژه)
ايران و تركيه قطب اصلي قدرت در خاورميانه شده اند (خبر ويژه)
كارنامه مردودي زيربغل حزب مشاركت (خبر ويژه)



پرده اي ديگر از فتنه (يادداشت روز)

بي اعتبار كردن نظام اسلامي از حيث اخلاقي به طمع رسيدن به قدرت آنهم با زد و بند و دريافت كمك مالي، سياسي و تبليغاتي همه جانبه از دشمنان نشاندار جمهوري اسلامي ايران را بايد بزرگ ترين هدف فتنه گران بعد از انتخابات اخير به حساب آورد و از همين رهگذر جريان فتنه بناي عمليات رواني خود پس از انتخابات را بر دروغ سازي اخلاقي عليه نظام طراحي و استوار نموده است.
جريان فتنه علاوه بر پيش كشيدن بحث واهي تقلب در انتخابات كه هيچ گاه براي اين ادعاي بزرگ قرائن و نشانه اي در چنته نداشتند- چه برسد به دليل و بينه- در جريان حوادث و وقايع پس از انتخابات سعي و تلاش زيادي كرده اند تا ادعاهاي ديگري همچون شكنجه! و يا تجاوز! به برخي از آشوبگران و بازداشت شدگان و حتي كشتار مردم در خيابان ها را بر افكارعمومي تحميل نمايند.
اين تحركات مصداق چك هاي بلامحلي بوده و هست كه يكي پس از ديگري و بدون هيچ پشتوانه اي صادر مي گردد و سرانجام رسوايي بزرگي را به همراه خواهد داشت.
اين جريان مرموز در وقايع پس از انتخابات با شعله ور شدن دروغ و تحريف در فضاي فتنه اي كه طراحي و به راه انداخته بودند «ايجاد ترديد و شك و شبهه در اذهان عمومي» را نشانه رفتند تا از اين طريق ماهي مقصود - بخوانيد ديكته شده- خود را كه اعتبارزدايي از چهره اخلاقي نظام بود صيد نمايند.
يك روز تمام جريان رسانه اي خود را به ميدان آوردند كه «س.پ» فرزند شهيد است و از قضا 4 دايي او نيز به شهادت رسيده اند! و گفته و نوشتند كه او بر اثر تجاوز و شكنجه و سوختگي بدنش با اسيد به قتل رسيده است! به دنبال آن مراسم ختمي برپا كردند و با تحرير انواع و اقسام گزارش و يادداشت و خبر و با مرثيه خواني و متهم كردن نظام تلاش كردند تا به هدف خود نزديك شوند و برخي از فتنه انگيزان- از جمله ميرحسين موسوي- نيز در مراسم ختم او شركت كردند! اما در نهايت لايه هاي پنهان اين سناريوي ساختگي و مجعول برملا گشت و آنچه از پرده برون افتاد حكايت از آن داشت كه «س.پ» نه فرزند شهيد است، نه 4 دايي او به شهادت رسيده اند، نه مورد تجاوز و شكنجه قرار گرفته است و نه در بدن او سوختگي وجود دارد و نه مخفيانه دفن شده است بلكه او زنده است و از خانه فرار كرده بود و بعد از مشاهده سناريوي فتنه انگيزان كه او را «مقتول» قلمداد كرده بودند، از بيم آن كه همان عوامل فتنه براي اثبات ادعاي خود او را به قتل برسانند، به مراجع رسمي مراجعه كرده بود.
روز ديگر از شكنجه و آزار و اذيت فردي به نام «ت.م» سخن به ميان آوردند كه اين بار هم به گفته يكي از مقامات عالي رتبه قضايي مشخص شد كه اين ادعا كذب و دروغ است و حتي يك درصد هم وجود خارجي ندارد.
داستان «الف، شين» هم از جنس همين ادعاها بود و در حالي كه ادعاي تجاوز به نامبرده را در بوق و كرنا كرده بودند و بر لوح فشرده اي كه حاوي سخنان او بود به عنوان مستند اين ادعا پافشاري مي شد در فرجام كار چيزي جز موارد متعددي از تناقضات حاصل نشد و معلوم شد كه اولاً نامبرده توسط هيچ نيرويي از نيروهاي انتظامي يا امنيتي يا اطلاعاتي دستگير نشده است و ثانياً ساختگي بودن آن لوح فشرده محرز بوده است.
جالب اينجاست كه در ادامه همين ادعاها كه با پشتيباني برخي روزنامه ها و سايت هاي خبري انجام مي شد ادعايي درباره تجاوز به يك خانم مطرح شد كه پس از تحقيقات قضايي مشخص گرديد كه قضيه تنها از اين قرار بوده است كه ميان آن خانم و يكي از مأمورين نيروي انتظامي در كلانتري درگيري لفظي رخ داده و بعد يكباره ادعاي واهي «تجاوز» با شدت و حدت قابل تأملي خبري و رسانه اي مي شود!
از اين دست نمونه ها كه پس از انتخابات، جريان فتنه با بزرگ نمايي و تحريف و دروغ و در هماهنگي كامل رسانه هاي بيگانه با هدف اعتبارزدايي از چهره اخلاقي نظام و پنجه كشيدن به ارزش هاي اخلاقي تدارك ديده و به صحنه آورده بود، متعدد است و اين نوشته محدودتر از آن است كه فهرست بلندبالاي اين دروغپردازي ها را برشمارد بلكه آنچه مقصود اصلي اين نوشتار است تدارك خط شايعات و انعكاس مطالب غير واقعي و دروغ هايي است كه جريان فتنه با انگيزه سياسي در قالب دغدغه هاي به اصطلاح قضايي و در لباس حقوق شهروندي براي ضربه زدن به اعتبار اخلاقي نظام طراحي كرده بود. و اما جريان فتنه در روزها و هفته هاي اخير اين خط را از طريق «سياسي كردن معضلات اجتماعي» دنبال مي كند.
از همين روي ناهنجاري هاي اجتماعي كه هميشه وجود داشته- و البته براي رفع آن تمام نهادهاي مربوط بايد بي وقفه همت بگمارند و از اين جهت هرگونه كم كاري و غفلت نيز غيرقابل بخشش است- به ابزاري سياسي براي جريان فتنه مبدل گشته است تا به شيوه اي غيراخلاقي و با انگيزه ضديت با آموزه هاي اسلامي و انقلابي محيط جامعه را به شدت نا امن و بحراني جلوه دهند.
شواهد و قرائن و اسناد موجود حكايت از آن دارد كه اين ماجرا نه يك «خطا» بلكه يك «خط» است كه در ادامه فتنه پس از انتخابات طراحي و طرح ريزي شده است.
به عنوان نمونه- و تنها نمونه- مي توان به حادثه قيامدشت اشاره كرد كه بدواً خبري مبني بر تجاوز به عنف مورد پوشش قرار گرفت و بعد از آن برخي از روزنامه ها و سايت ها بالفور و عجولانه با تشريح اين حادثه دلخراش و مانور بر روي اين نكته كه اين اتفاق در 13 آبان روي داده است علي رغم ژست حقوق بشري و دغدغه هاي اخلاقي و انساني، واقعيت و حقيقت را به حاشيه راندند تا تنها برنتيجه سياسي و دلخواه خود- خدشه بر وجه اخلاقي نظام اسلامي- مانور و جولان بدهند و اين در حالي است كه بنابر اعلام يكي از مقامات ارشد ناجا خبر اعلام شده با واقعيت تفاوت دارد و اصلا اين حادثه در 10 آبان- و نه 13 آبان- اتفاق افتاده است. دادگستري كل استان تهران نيز اخيراً در گزارشي درباره حادثه قيامدشت به مطالب غيرواقع و موذيانه اي كه در اين خصوص منتشر شده است تصريح دارد.
بديهي است كه اجراي صحيح قانون و برخورد قاطع با متجاوزان خواست و دغدغه اي انساني است و در حوادث و ناهنجاري هاي اجتماعي نيز كه به آرامش جامعه آسيب رسيده است بايد با متجاوزان برخورد قاطع و قانوني صورت بگيرد. همچنان كه اگر در حوادث پس از انتخابات تخلفاتي از سوي حتي ضابطين و مامورين انتظامي و امنيتي و يا قضايي صورت گرفته است بايد بدون كوچكترين مسامحه اي برخورد شود و در همين راستا بازداشتگاه كهريزك به دستور رهبر معظم انقلاب تعطيل شد. اما اين كه «جريان فتنه» بخواهد به هر حادثه و ناهنجاري اجتماعي رنگ سياسي بزند و سپس با دروغ و تحريف و بزرگ نمايي آن را پررنگ و برجسته كند اينجاست كه مسئولان ذي ربط مي بايست با طراحي و ساماندهي يك سيستم اطلاع رساني به موقع و بهنگام درباره حوادث و اتفاقات و ناهنجاري هاي اجتماعي براي تنوير افكار عمومي، اطلاع رساني كنند و دستگاه محترم قضايي نيز با كساني كه براي مقابله با نظام اسلامي و سلب آرامش مردم به دروغ پردازي و تحريف اخبار و رويدادها متوسل مي شوند قاطعانه برخورد كند چرا كه در واقع مي توان ديد اراده اي براي «سياسي» كردن پديده هاي اجتماعي وجود دارد تا با بزرگ نمايي آن ذهنيت اخلاقي جامعه دچار آسيب شود. مسئولان بايد اين تحركات را نيز بخشي از فتنه اخير به حساب آورند و از كنار آن ساده نگذرند.
حسام الدين برومند

 



هشدار ولي امرمسلمين جهان در پيام به كنگره عظيم حج
ديو چند چهره استعمارعليه اسلام به ميدان آمده است

ولي امر مسلمين جهان در پيامي به كنگره عظيم حج تأكيد كردند: امروز مهمترين وظيفه امت اسلامي، مستحكم كردن الفت، برادري و پيوندها، مقاومت در مقابل ديو چند چهره استعمار و برائت از مشركين در قول و عمل است.
متن پيام حضرت آيت الله خامنه اي به اين شرح است:
بسم الله الرحمن الرحيم
موسم حج، فصل بهار معنويت و درخشش توحيد در آفاق جهان است؛ و آئين حج، چشمه زلالي است كه مي تواند حج گزار را از آلودگي هاي گناه و غفلت، پاك سازد و نورانيت فطرت خداداد را به جان و دل او بازگرداند. رها كردن لباس تفاخر و تمايز در ميقات حج و درآمدن به لباس همگاني و يكرنگ احرام، نشانه و نماد يكرنگي امت اسلامي و فرمان نمادين اتحاد و همدلي مسلمانان در همه جاي جهان است. شعار حج از سوئي: فالهكم اله واحد فله اسلموا و بشر المخبتين است، و از سوئي؛ و المسجد الحرام الذي جعلنه للناس سواء العاكف فيه و الباد. و چنين هست كه كعبه، افزون بر نمايندگي كلمه توحيد، مظهر توحيد كلمه و برادري و برابري اسلامي نيز هست.
مسلماناني كه از چهارگوشه جهان در اينجا به شوق طواف كعبه و زيارت حرم رسول اعظم صلي الله عليه و آله گرد آمده اند بايد اين فرصت را براي مستحكم كردن پيوندهاي برادري ميان خود كه درمان بسياري از دردهاي بزرگ امت اسلامي است مغتنم شمارند. امروزه آشكارا مي بينيم كه دست بدخواهان دنياي اسلام، بيش از گذشته در كار تفرقه افكني ميان مسلمانان است. و اين در حالي است كه امت اسلامي امروزه بيش از گذشته به انسجام و همدلي نيازمند است. امروز پنجه خونين دشمنان در جاي جاي سرزمينهاي اسلامي بطور نمايان در كار فاجعه آفريني است؛ فلسطين در سيطره خباثت صهيونيست ها در رنج و محنت روزافزون است؛ مسجد الاقصي در معرض خطر جدي است؛ مردم مظلوم غزه پس از آن نسل كشي بي سابقه همچنان در سخت ترين شرائط به سر مي برند؛ افغانستان در زير چكمه اشغالگران، هر روز دچار مصيبتي تازه است؛ ناامني در عراق، آرامش و راحت را از مردم سلب كرده است؛ برادركشي در يمن داغي تازه بر دل امت اسلامي نهاده است.
مسلمانان سراسر جهان بينديشند كه فتنه ها و جنگها، انفجارها و ترورها و كشتارهاي كور كه در سالهاي اخير در عراق و افغانستان و پاكستان به راه افتاده است، چگونه و كجا تدبير و طراحي مي شود؟ چرا تا پيش از ورود تحكم آميز و مالكانه ارتشهاي غربي به سركردگي آمريكا به اين منطقه، ملتها شاهد اين همه مصيبت و محنت نبودند؟ اشغالگران از سوئي نهضت هاي مقاومت مردمي در فلسطين و لبنان و ديگر نقاط را تروريست مي نامند و از سوئي تروريسم وحشي فرقه اي و قومي را ميان ملتهاي اين منطقه سازماندهي و رهبري مي كنند. منطقه خاورميانه و شمال آفريقا در دوراني طولاني و بيش از يك قرن، به دست دولتهاي غربي انگليس و فرانسه و ديگران و سپس به دست آمريكا استثمار و اشغال و تحقير شدند؛ منابع طبيعي آنان غارت و روحيه آزادگي در آنان سركوب شد و ملتهاي آنان گروگان طمع ورزي بيگانگان متجاوز شدند، و پس از آن كه بيداري اسلامي و نهضتهاي مقاومت ملتها، ادامه آن وضع را براي ستمگران بين المللي ناممكن ساخت و مسئله شهادت و عروج الي الله و في سبيل الله همچون عاملي بي بديل در صحنه جهاد اسلامي بار ديگر ظاهر شد، متجاوزان منفعل به شيوه هاي مزورانه روي آوردند و استعمارجديد را جايگزين روش گذشته كردند. ولي امروز ديو چند چهره استعمار، همه توانائيهاي خود را براي به زانو درآوردن اسلام به عرصه آورده است؛ از نيروي نظامي و مشت آهنين و اشغال صريح تا زنجيره اهريمني تبليغات و به كارگيري هزاران سامانه دروغ پراكني و شايعه سازي، و از سازماندهي دستجات ترور و آدمكشي بيرحمانه تا گسترش دادن ابزارهاي فساد اخلاقي و تكثير و ترويج موادمخدر و تخريب عزم و روحيه و اخلاق جوانان، و از تهاجم همه جانبه سياسي به مراكز مقاومت تا برانگيختن نخوتهاي قومي و تعصبهاي فرقه اي و ايجاد دشمني ميان برادران.
اگر ميان ملتهاي مسلمان و ميان فرقه هاي اسلامي و اقوام مسلمان با يكديگر، محبت و حسن ظن و همدلي، جاي بدگماني و بدبيني را كه خواسته دشمنان است بگيرد، بخش اعظم توطئه و تدبير بدخواهان را خنثي خواهد كرد و نقشه هاي شوم آنان را براي سيطره روزافزون بر امت اسلامي عقيم خواهد ساخت.
حج يكي از برترين فرصتها براي اين هدف والا است.
مسلمانان با همكاري و تكيه بر مباني مشتركي كه قرآن و سنت بدان ناطق است قدرت خواهند يافت كه در برابر اين اهريمن چند چهره بايستند و آن را مغلوب اراده و ايمان خود سازند. ايران اسلامي با پيروي از درسهاي امام خميني كبير، نمونه بارز اين مقاومت موفق است. آنان در ايران اسلامي شكست خورده اند. سي سال ترفند و توطئه و دشمني از كودتا و جنگ تحميلي هشت ساله، تا تحريم و مصادره اموال، و از جنگ رواني و تبليغاتي و صف بندي رسانه اي تا تلاش براي جلوگيري از رشد علمي و دستيابي به دانش هاي نوين و از جمله دانش هسته اي، و حتي تحريك و دخالت آشكار در ماجراي پرشكوه و پرمعناي انتخابات اخير، همه و همه به صحنه هايي از شكست و انفعال و سرگرداني دشمن تبديل شد و آيه: ان كيد الشيطان كان ضعيفاً در برابر چشم ايرانيان بار ديگر مجسم گشت. در هر نقطه ديگر نيز كه مقاومت برخاسته از عزم و ايمان، مردم را به مصاف مستكبران پرمدعا كشانيد، پيروزي نصيب مؤمنان و شكست و رسوائي سرنوشت حتمي ستمگران شد. فتح نمايان 33 روزه در لبنان و جهاد سرافراز و پيروز غزه در سه سال اخير، شاهد زنده اين حقيقت است.
توصيه مؤكد اينجانب به عموم حاجيان سعادتمند و بخصوص به علماء و خطباء كشورهاي اسلامي كه در اين ميعاد الهي حضور يافته اند و به خطباء جمعه حرمين شريفين، آن است كه با فهم درست مسئله، وظيفه امروزي و فوري خود را بازشناسند. با همه توان، توطئه دشمنان اسلام را براي مستمعان خود بازگويند و مردم را به الفت و اتحاد فراخوانند. از هر آنچه به سوءظن مسلمانان به يكديگر مي انجامد، به جد بپرهيزند و هر چه انگيزه و فرياد دارند بر سر مستكبران و دشمنان امت اسلامي و راس فتنه ها يعني صهيونيسم و آمريكا فرو ريزند. و برائت از مشركين را در قول و عمل به ظهور رسانند.
از خداوند متعال هدايت و توفيق و كمك و رحمتش را براي خود و همه شما متضرعانه مسئلت مي كنم.
والسلام عليكم
سيدعلي حسيني خامنه اي
سوم ذي الحجه الحرام 1430

 



انشاء (گفت و شنود)

گفت: صادق زيباكلام گفته است حزب مشاركت پرونده مردودي خود را زير بغل دارد.
گفتم: بايد بگويد آمريكايي ها پرونده مردودي دارند چون مركزيت حزب مشاركت هيچ كاره است.
گفت: چرا؟!
گفتم: مگه يادت رفته هنگامي كه دبيركل و معاون سياسي و اعضاي مركزيت حزب مشاركت همه در زندان بودند، به نام اين حزب پشت سر هم بيانيه صادر مي شد؟ خب چه كسي اين بيانيه ها را صادر مي كرد؟
گفت: راست ميگي ها! پس اين بيانيه ها رو چه كسي مي نوشته؟!
گفتم: دانش آموزي به پدرش گفت؛ ببين بابا جون! دلم نميخواد با خبرهاي بد ناراحتت كنم، اما چاره اي ندارم. امروز كه انشاء خودم رو خوندم، همه بچه ها زدند زير خنده و آقا معلم گفت؛ فردا نويسنده اين انشاء رو فلك مي كنم!

 



كيهان و خوانندگان

¤ خون دل خوردن آحاد مردم از مسامحه و تعلل قوه قضائيه در محاكمه سران فتنه كم تر از خون دل خوردن از اصل بر پايي فتنه درگذشته نيست. اگر اعلام شود كه شاكيان از سران فتنه به خيابان ها بيايند اكثريت قريب به اتفاق مردم جز عده قليلي به خيابان ها مي ريزند پس با اين حساب تعلل مسئولين قضايي چه توجيهي دارد كه دست به كار نمي شوند؟
معتمدي
¤جنايت عربستاني ها در كشتار شيعيان صعده در يمن در حقيقت به منظور تحت شعاع قرار دادن گزارش گلدستون درخصوص جنايات رژيم صهيونيستي در غزه است. در ضمن نسبت به شروع تبليغات شركت نستله كه يك شركت وابسته به صهيونيسيم جهاني است در صدا وسيماي جمهوري اسلامي گله مند هستم و از مسئولين رسانه ملي كشور در اين رابطه توضيح مي خواهم.
صالحي
¤ چندي پيش يكي از مشاوران اوباما گفته بود كه اگر در باتلاق افغانستان گرفتار نشده بوديم به سراغ ايران هم مي آمديم. مي خواستم به وي بگويم كه اگر در افغانستان هم درگير جنگ نبوديد، باز هم هيچ غلطي در برابر ملت غيور ايران نمي توانستيد بكنيد.
معصومي
¤ اگر در كشوري تفكر بسيجي حاكم باشد نه جهانخواران مي توانند به اهداف خود برسند و نه بدخواهان و منافقان داخلي، و يكي از علل مخالفت با بسيجي، تفكرناب ولايي و پيروي واقعي از ولايت است كه بدخواهان در هر دوره اي به نحوي به حريم اين مدافعان خاكي و بي آلايش و فهيم و نخبه كشور مي تازند و خدا نگذرد از كساني كه آگاهانه به سركوب اين تفكر برگرفته از قرآن برخاسته و مدافعان حقيقي و بي چشمداشت ولايت را آماج قلمها و زبانهاي خود قرار مي دهند.
حيدري
¤ از روشنگريهاي كيهان درخصوص صعده و شيعيان مظلوم آنجا و نقش آل سعود و تفكر يهودي حاكم بر سران عربستان بسيار تشكر مي كنم. به جز كيهان روزنامه ديگري در مورد شيعيان صعده و نقش يهودي عربستان در اين قضايا به روشنگري نمي پردازد.
شجاع از بوكان
¤ راننده مسافركش خطي هستم. سهميه بنزين 500 ليتري بنده را به 300 ليتر كاهش داده اند. يعني فقط روزي 5 ساعت مي توانم در خط اكباتان- ميدان كلاهدوز كار بكنم. با اين وصف چگونه از عهده مخارج سنگين زندگي و اجاره منزل بربيايم.
اسفندياري
¤ از نيروي انتظامي تقاضا مي كنم در كنار سرازير كردن اين همه مامور راهنمايي و رانندگي براي جريمه كردن متخلفين رانندگي فكري هم براي جمع آوري و بازداشت متخلفين و فروشندگان موادمخدر در زيرپل ها و خيابان ها بكنند كه جان فرزندان ما را به طور جدي و وحشتناكي تهديد مي كنند.
يك هموطن
¤ از وزير آموزش و پرورش تقاضا مي كنم كه ماموريت تحصيلي فرهنگيان مجدداً برقرار شود چون فرهنگيان كه در حال تحصيل هستند با مشكلات فراواني روبه رو شده اند.
الهي از كرج
¤ حدود چهارماه پيش يك دستگاه خودرو سمند از يكي از نمايندگي هاي ايران خودرو در شهرستان خرم آباد تحويل گرفتم ولي متاسفانه سپر خودرو دچار رنگ پريدگي شده است. تماس هاي مكرري با نمايندگي ايران خودرو داشته ام اما تا اين لحظه به موضوع رسيدگي نشده است.
محسن زاده
¤ در مورد طرح جايگزيني خودروهاي فرسوده در گذشته خودروهاي فرسوده را به قيمت يك ميليون و پانصد هزار تومان خريداري مي كردند علاوه بر آن مبلغ 4 ميليون تومان وام 4 تا 7 درصد نيز مي دادند اما در حال حاضر براي خود اتومبيل فرسوده يك ميليون تومان مي پردازند از وام هم خبري نيست. البته شركت سايپا در حد محدود وام 18 درصد سود پرداخت مي كند. چرا بايد ارائه خدمات و تسهيلات در كشور ثبات نداشته باشد.
فاطمي
¤ دارندگان خودرو ژيان بدون ارائه دليل قانع كننده اي از مزاياي طرح تعويض و يا خريد نقدي خودروهاي فرسوده محروم مانده اند و اعلام شده كه از سال آينده از تردد اين نوع خودروها جلوگيري و كارت سوخت آن ها هم باطل مي شود.
شايان از فرهنگيان شهرضا
¤ از وزير جديد آموزش و پرورش تقاضامنديم كه توجه جدي به سيستم سامانه 1820 كه به طرح مشكلات آموزش و پرورش رسيدگي مي كند به عنوان تنها پل ارتباطي ميان وزير و فرهنگيان، داشته باشد.
احمدي از تهران
¤ در خصوص جريمه رانندگي، سيگار كشيدن و تخلف هاي ديگر بايد گفت كه در ايران چون فقط تنبيه مدنظر است و جايگاهي براي تشويق پيش بيني نشده است لذا انگيزه براي رعايت قانون و حقوق ديگران به وجود نمي آيد و يا كمتر مشاهده مي شود. لذا به نظر مي رسد مسئولان بايد تشويق را جدي تر بگيرند.
وطن خواه
¤ چرا هيچ نظارتي بر قيمت كالاها در پايانه ها نمي شود. يك كيك 250توماني را به قيمت 500 تومان مي فروشند. خواهشمند است به اينگونه موارد رسيدگي كنيد.
لطفيان از همدان
¤ در قم برخي از مراكزي كه مربوط به سالن هاي پذيرايي و عروسي است متاسفانه شب ها تا دير وقت صداي آواز و همچنين سازها و آلات موسيقي به گوش مي رسد ضمن اين كه اين وضعيت براي شهر مقدسي مثل قم مناسب نيست و به نظر مي رسد كه مسئولان استان بايد فكري براي اين موضوع بكنند.
ايماني
¤ آقاي مهاتماگاندي قبل از هر كاري به جاي لباس، پارچه سفيد توليدي كشورش را به تنش پيچيد و سپس مبارزه با استعمار انگليس را آغاز كرد. آيا اين چه جاي افتخار است كه به صراحت اعلام كنيم كه لباس تيم ملي كشورمان از ايتاليا وارد مي شود و بدتر اينكه به تيم ملي كشوري مثل اردن كه حتي در فوتبال آسيا مطرح نبود ببازيم.
نيري
¤ با اجباري شدن استفاده و همراه داشتن زنجير چرخ براي خودروها در فصل سرما و زمستان برخي فروشندگان بي انصاف و سودجو قيمت اين كالاي ضروري براي اتومبيل را كه اغلب وارداتي است بسيار بالا برده و تا 2 برابر قيمت گران كرده اند. لذا ضروري است در اين مورد با كنترل و نظارت بيشتر در توزيع عادلانه آن اقداماتي صورت گيرد.
محمود بليغيان از اصفهان
¤ به علت كاهش دويست هزار توماني حقوقم 2 ماه پيش به ديوان عدالت اداري شكايت كردم، گفتند يك سال تا يكسال و نيم زمان مي برد. از رئيس محترم قوه قضائيه عاجزانه تقاضا دارم اطاله دادرسي را به كمتر از يك ماه كاهش دهيد.
پيكر
¤ آموزشگاه هاي غيرانتفاعي و آموزش از راه دور كه امسال مجوز گرفته اند از وزارت آموزش و پرورش علي رغم ثبت نام دانش آموزان و گذشتن بيش از 2 ماه از سال تحصيلي هنوز تكليف كد آموزش آنها مشخص نشده است لذا از وزير محترم آموزش و پرورش تقاضا داريم با وجود يكماه مانده به امتحانات تكليف اينگونه مراكز را با دادن سيستم فايل مدارس مشخص نمايند.
فريدوني و ترابي از املش
¤ تيرهاي چراغ برق خيابان شهيد رجايي، ميدان بهشت هميشه روشن است. چند بار هم به 121اطلاع داده ام اما هيچ ترتيب اثري نمي دهند.
عزتي
¤ مسئولين شركت توزيع برق تهران بزرگ قول داده بودند در ظرف چند سال اخير پايه هاي سيم برق اتوبوس هاي برقي ابتدا تا انتهاء خيابان 17 شهريور را مجهز به روشنايي بكنند ولي در عمل به اين قول خود عمل نكردند. درخواست داريم،. مسئولين مربوطه به قول هاي داده شده جامه عمل بپوشانند.
محمدي از ساكنين محل
پاسخ روابط عمومي شركت قطارهاي مسافري رجاء
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه مورخ 24/08/1388 به شماره 19513، ستون «كيهان و خوانندگان» زير عنوان «خط راه آهن شيراز- مشهد» به آگاهي مي رساند: شركت رجاء به عنوان متولي بخش مسافري ريلي در تداوم رسالت خدمت رساني به هموطنان عزيز بويژه مردم خوب منطقه استان فارس و در فاصله كوتاه از زمان راه اندازي اين مسير، قطار شيراز- مشهد و بالعكس را راه اندازي كرد. و آمادگي كامل دارد تا در صورت فراهم بودن شرايط و زمينه تردد قطار به صورت مستمر در اين مسير تعداداعزام قطارها را افزايش دهد و هيچ گونه مشكلي از اين بابت متوجه اين شركت نيست.
علي ايحال، علي رغم اطلاع رساني هاي مكرر از طريق رسانه ها در خصوص زمان اعزام قطار شيراز به اطلاع مي رساند، حركت قطار شيراز- مشهد و بالعكس در هر دو هفته يكبار با توجه به تازه تاسيس بودن اين خط و رعايت مسائل فني همچنين براساس برآورد استقبال و تقاضاي هموطنانمان در اين مسير صورت گرفته كه به مرور زمان تعداد حركت قطارها بيشتر مي شود. كما اين كه بنا بر برنامه ريزي هاي به عمل آمده، در آينده نزديك، حركت قطارها در اين مسير هفته اي يكبار خواهد بود و اين علاوه بر اعزام فوق العاده قطارهايي است كه در مناسبت هاي مختلف صورت مي گيرد.

 



پيام تسليت رهبر انقلاب به مناسبت درگذشت حجت الاسلام والمسلمين قاضي

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در پيامي رحلت عالم خدمتگزار و ايثارگر مرحوم حجت الاسلام والمسلمين آقاي حاج شيخ مهدي قاضي را تسليت گفتند.
متن پيام ايشان به اين شرح است:
بسم الله الرحمن الرحيم
درگذشت عالم خدمتگزار و ايثارگر جناب حجت الاسلام والمسلمين آقاي حاج شيخ مهدي قاضي رحمت الله عليه را به خاندان مكرم ايشان و به همه ارادتمندان اين شخصيت روحاني دانا و توانا تسليت عرض مي كنم. خدمات برجسته اين روحاني پرتلاش و مبتكر چه پيش از انقلاب و چه در دوران مبارك جمهوري اسلامي، از ايشان، شخصيتي كم نظير در جامعه روحانيت و حوزه هاي علميه پديد آورده بود و درگذشت ايشان، فقداني تاسف بار است. از خداوند متعال رحمت و مغفرت و اجر جزيل براي تلاش خستگي ناپذير و فداكارانه اين روحاني عاليقدر مسالت مي كنم.
سيدعلي خامنه اي

 



امضاي چندين سند همكاري در جريان سفر احمدي نژاد به ونزوئلا و سنگال

در جريان سفر اخير رئيس جمهوري كشورمان به برزيل و سنگال چندين سند همكاري مهم ميان تهران با كاراكاس و داكار امضاشد.
آقاي احمدي نژاد در ديدار با هوگو چاوز در كاراكاس با اشاره به ايستادگي ملت هاي ايران و ونزوئلا در مقابل قدرت هاي استكباري اظهار كرد: اين جبهه فراگير با ايمان و اميد به آينده و مستحكم از استقلال، آزادي و منافع ملت ها دفاع مي كند.
وي افزود: امروز تمام ملت هاي آمريكاي جنوبي با آگاهي و شجاعانه به دنبال بازيابي هويت و عزت و صيانت از منافع خودشان هستند و البته در نقاط گوناگون جهان نيز با بيداري به حركت افتاده اند و در اين ميان مردم ونزوئلا و رهبر شجاع اين كشور و ملت بزرگ ايران و رهبري انقلاب در كنار هم پيشاپيش انقلابيون قرار دارند.
رئيس جمهور ونزوئلا نيز در سخناني ضمن خوش آمدگويي به احمدي نژاد و هيأت همراه اظهار كرد: مطمئن هستم حضور شما به عنوان كسي كه در مقابل امپرياليسم شجاعانه ايستادگي مي كند براي ملت ما روحيه انگيز است.
در پايان مذاكرات خصوصي و مشترك احمدي نژاد و چاوز 12 سند همكاري دوجانبه در زمينه هاي انرژي، نيروگاه برق، ساخت ده هزار واحد مسكوني جديد، احداث راه و طراحي جاده هاي جديد، همكاري در زمينه محيط زيست و آب، برقراري پرواز مستقيم بين تهران و كاراكاس، تقويت ظرفيت علمي و تكنولوژي در رابطه با توليد واكسن براي مبارزه با بيماري ها، همكاري هاي فني و تحقيقاتي در حوزه شيلات، توسعه پرورش ميگو با راه اندازي ده مجتمع توليدي، توسعه و پرورش ماهي قزل آلا، همكاري در بخش كشاورزي و توليد برنج، تقويت همكاري ها در خصوص صندوق مشترك جمهوري اسلامي ايران و نزوئلا و همكاري در بخش گردشگري ميان دو كشور امضا شد.
دكتر احمدي نژاد پس از ترك كاراكاس با حضور در داكار مورد استقبال رسمي عبداله واد رئيس جمهور سنگال قرار گرفت. رئيس جمهور كشورمان پس از اتمام نشست مشترك هيأت هاي عالي رتبه دو كشور در جمع خبرنگاران با بيان اين كه مقرر شد شركت هاي ايراني در سنگال حضور فعالي داشته باشند، افزود: به زودي كارخانه توليد خودرو در اين كشور به خط توليد بدنه و رنگ مجهز خواهد شد و يك كارخانه كامل و مدرن خودروسازي شكل خواهد گرفت كه مي تواند خودروهاي توليدي را به كشورهاي منطقه نيز صادر كند.
عبدالله واد نيز بر سفرهاي دوجانبه بين تهران و داكار تأكيد كرد و گفت: بايد با افزايش اين سفرها، زمينه هاي همكاري بين دو كشور را بيش از پيش گسترش دهيم.

 



قرباني كردن جاسوس هاي دم دستي براي نجات شبكه كودتاي مخملين (خبر ويژه)

سرسپردگي علني به آمريكا يا حفظ ظاهر در اين زمينه، به يكي از اختلافات و چالش هاي بزرگ در ميان گروه هاي ضدانقلابي تبديل شده است كه پيش از اين تلاش داشتند ذيل عنوان شاعرانه و مبهم «جنبش سبز»، ائتلافي بزرگ تشكيل دهند. برخي زياده روي ها در ابراز سرسپردگي به آمريكا باعث شده تا طيفي از عناصر ضدانقلاب به ابراز تحفظ ظاهري بپردازند.
در اين زمينه سايت آشوب طلب موسوم به جنبش سبز با اشاره به تحركات علني عناصري نظير محسن سازگارا، محسن مخمل باف، عباس ميلاني و... كه اوج آن در عذرخواهي مضحك مخملباف از رئيس جمهور آمريكا به خاطر تسخير لانه جاسوسي شيطان بزرگ نمود پيدا كرد، نوشت: جريان بيرون نظير صداي آمريكا و برخي اتاق فكرهاي آمريكايي درصد تأثيرگذاري بر جنبش هستند. تماس با چنين شبكه هايي اشخاص يا نيروها را وام دار مي كند. صداي آمريكا تلاش دارد تا امثال نوري زاده ها، سازگاراها و عباس ميلاني ها را به عنوان سخنگوي جنبش معرفي كند.
اين سايت ضدانقلابي با استثنا كردن مؤسسات برانداز وابسته به حزب دموكرات، به معرفي سربسته برخي موسسات نومحافظه كار در آمريكا كه عليه ايران فعاليت مي كنند، پرداخت و نوشت: آقايان سازگارا و مهدي خلجي در مؤسسه واشنگتن براي سياست خاورميانه كار مي كنند. همچنين مؤسسه امريكن اينترپرايز كه سخنراني بوش درباره خاورميانه جديد در اين موسسه ايراد شد. نومحافظه كاران آمريكايي، خود را در فعل و انفعالات كشورهاي خاورميانه ذي نفع مي بينند و سعي مي كنند حوادث را كاناليزه كنند.
گفتني است تحرك اخير براي متفاوت قلمداد شدن با جريان هاي رسمي وابسته به آمريكا پس از آن صورت گرفت كه نقش آمريكا در پروژه القاي تقلب در انتخابات ايران و تشنجات خياباني ديگر قابل انكار نبود وگرنه سايت هايي نظير «جنبش سبز» براي ايفاي نقش در پروژه «عمليات رسانه اي» آمريكا- تا پيش از آشكار شدن شكست پروژه- هيچ ابايي نداشتند اما با مشاهده افتضاح به بار آمده، به اين نتيجه مشترك با اتاق فكرهاي آمريكايي رسيده اند كه عمليات انجام شده درست خلاف «نقشه» پيش رفته است به اين معنا كه آشوب ها قرار بوده به صورت مخملين و نرم باشد اما در عمل، از آن پتكي چدني با دسته شكسته باقي مانده و ديگر امكان ادامه مسير امكانپذير نيست.
به نظر مي رسد اقدام اخير، بخشي از پروژه فريب براي بازسازي آبروي از دست رفته و بازسازي جبهه از هم پاشيده است و از سوي محافل اطلاعاتي در غرب مديريت مي شود. براساس سناريوي جديد، قرباني كردن جاسوسان دم دستي و بدنام جهت نجات شبكه كودتا در دستور كار قرار گرفته است.
نگراني از آشكار شدن ردپاي قدرت هاي بيگانه در آشوب طلبي (در پوشش نام جنبش) در حالي است كه انگليسي ها پريروز جايزه اي 50 هزار دلاري را به محسن مخمل باف (سخنگوي سبزها و موسوي در خارج كشور) هديه كردند. اين جايزه تحت پوشش «آزادي براي خلق هنري» داده شد و مخمل باف اعلام كرد آن را تقديم حسينعلي منتظري- كه از وي به عنوان پدر معنوي آشوبگران آمريكايي ياد مي شود- مي كند.
به نظر مي رسد محافل غربي به خاطر رو در بايستي در تقديم مستقيم كمك هاي مالي اعطايي به اشخاص مذكور، آنها را با واسطه ارائه مي كنند و البته امثال مخمل باف نيز در اين زمينه اختياري از خود ندارند.


 



ايران پنجمين قدرت سايبري جهان در مقابله با سايت هاي غيراخلاقي (خبر ويژه)

مؤسسه ديفنس تك(Defense Tech) وابسته به مراكز امنيتي و اطلاعاتي آمريكا، ايران را يكي از 5 ارتش سايبري پيشرو جهان به ويژه در زمينه شناسايي و مقابله با سايت هاي غيراخلاقي معرفي كرد.
مؤسسه ديفنس تك(Defense Tech) از مؤسسات نظامي و امنيتي ايالات متحده آمريكا با استناد به آمار دريافتي از سازمان اطلاعات آمريكا(CIA)، ايران را جزء 5 كشور داراي قوي ترين نيروي سايبري معرفي كرده و تعداد نيروهاي سايبري سپاه را بيش از دو هزار و 400 نفر تخمين زده و اعلام كرد: اين تيم زيرمجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي است.
به گزارش «البرز» اين گزارش در حالي منتشر مي شود كه پيش از اين مجله «فارين پاليسي»(چاپ آمريكا) اقدامات نيروهاي سپاه عليه سايت هاي مستهجن در عرصه سايبر را اقدامي بشردوستانه و به نفع حقوق بشر اعلام كرده بود.
انتشار اين گزارش در حالي صورت مي گيرد كه مركز بررسي جريان سازمان يافته سايبر ف متعلق به نهادهاي اطلاعاتي سپاه پاسداران، در عملياتي حرفه اي در فضاي وب، بيش از 100 سايت غيراخلاقي فارسي را منهدم و بيش از سي تن از فعالان سايت هاي مستهجن فارسي را بازداشت كردند.
شايان ذكر است حوزه اينترنت و ماهواره به عنوان جديدترين تسليحات ناتوي فرهنگي در هجوم همه جانبه عليه ارزش هاي اخلاقي و اسلامي به شمار مي رود و بخش عمده اي از فعاليت هاي سازمان هاي جاسوسي و اطلاعاتي غرب تحت عنوان «جنگ نرم» از طريق همه حوزه انجام مي شود.

 



بوش و رايس و رامسفلد كه شيطان نبودند! (خبر ويژه)

يك چپ آمريكايي كه اكنون در استخدام نهادهاي ضدايراني و محافظه كار قرار دارد مي گويد شيطان بزرگ افسانه است.
عباس ميلاني در گفت وگو با ارگان رسمي سازمان سيا (فردا) مدعي شد شيطان بزرگ افسانه است. هر آنچه درباره دخالت آمريكا در ايران مي دانيد غلط است.
ارگان سيا ميلاني را مدير برنامه مطالعات ايراني در دانشگاه استنفورد و يكي از مسئولان پروژه دموكراسي ايران در موسسه هوور معرفي كرد و با ارائه چهره آكادميك از اين عنصر ضدانقلاب، به اين نكته بسنده كرد كه « وي سال 56 به عنوان زنداني سياسي به زندان رفت».
ميلاني در اين مصاحبه سفارشي مدعي شد: شعارهاي ضداستكباري ملت ايران، استالينيستي و ماركسيستي است و صرفاً لعاب مذهبي به آن داده شده است. امپرياليسم بار تاريخي چپ دارد اما در استفاده مذهبي ها، از اين بار تهي و تبديل به برچسبي براي آمريكا شده است.
وي كه ظاهراً به عنوان مهره آمريكايي از تعبير شيطان بزرگ احساس توهين مي كرد مدعي شد «اين تعابير نگاه به غايت تحقير آميزي به ملت ايران است»! اين چپ سابق ترجيح داد دخالت هاي ضدحقوق بشري آمريكا در ايران از سال 1320 و سپس كودتاي 28مرداد 32 به بعد را مسكوت بگذارد و دشمني هاي 30 سال گذشته كاخ سفيد با جمهوري اسلامي را كتمان كند. باراك اوباما و هيلاري كلينتون رسماً از آشوبگران در حوادث اخير حمايت كرده بودند كه لابد اين نيز دخالت محسوب نمي شود!
اظهارات اين مستخدم رسمي محافل نومحافظه كار آمريكايي نشان مي دهد كه اتفاقاً ملت ايران دست روي نقطه حساسي گذاشته است. ميلاني همان كسي است كه با وجود سوابق چپ روي و گرايشات ماركسيستي، به تحريف تاريخ به نفع رژيم پهلوي و گروهك استعماري بهائيت پرداخت و كتاب «معماي هويدا» را براي بازسازي چهره اين مهره بهايي نوشت.
انستيتو هوور كه ميلاني از مستخدمان آن در يكي از پروژه هاي ضد ايراني محسوب مي شود، پيوند گسترده اي با حزب محافظه كار جمهوري خواه دارد و دونالد رامسفلد (آغازگر جنگ هاي وحشيانه عليه افغانستان و عراق)، ژنرال جان ابي زيد رئيس فرماندهي مركزي آمريكا در منطقه (در دوران بوش)، كاندوليزا رايس، جرج شولتز و نيوت كينگريچ اعضاي افراطي آن به شمار مي روند.
برخي از فعاليت و سياست ها انيستيتو هوور در قبال ايران در بحث پيشبرد دمكراسي شامل برگزاري كلاس ها و برنامه هاي آموزشي و تشكيل اتاق هاي فكر در مورد ايران بوسيله جذب نيروهاي ايراني و حمايت هاي مالي از رسانه ها و سايت هاي اينترنتي مانند سايت گذار (وابسته به كساني چون حقيقت جو، موسوي خوئيني، گنجي و...) مي باشد.
چپ هاي لائيك (ماركسيست) و شبه مذهبي بسياري پس از فروپاشي بلوك شرق، ليبرال شده و با انفعال و خلع سلاحي تمام به استخدام نهادهاي مطالعاتي، اطلاعاتي و سياسي در آمريكا و غرب درآمدند. آنها حاضر شدند به ويژه ولايت شيطان بزرگ را در معارضه با جمهوري اسلامي گردن نهند.

 



ايران و تركيه قطب اصلي قدرت در خاورميانه شده اند (خبر ويژه)

يك روزنامه آمريكايي تأكيد كرد «حل مسائل خاورميانه بدون توجه به واقعيت قدرت در اين منطقه امكانپذير نيست و اين واقعيت، جابجايي قدرت از مصر و عربستان به سمت ايران و تركيه است.»
كريستين ساينس مانيتور با تأكيد بر اينكه قدرت در منطقه خاورميانه به سمت ايران و تركيه تغييركرده، مي نويسد: عربستان درصدد بود با راه انداختن جنگ با حوثي ها در يمن، پاي ايران را به عنوان حامي اين گروه ها به ميان بكشد كه اتفاقاً نتيجه عكس داد و اكنون اين عربستان است كه به خاطر انجام عمليات پارتيزاني در يك كشور ديگر محكوم است.
اين روزنامه نوشت: ايران در قالب سند چشم انداز بيست ساله كه بنا بر آن سياست خارجي مبتني بر تعامل سازنده را پيگيري مي كند تاكنون به توفيقاتي در خاورميانه دست يافته و تركيه هم براساس سياست حزب عدالت و توسعه، رويكردي مجدد به سمت آسيا و كشورهاي اسلامي داشته است. آنچه مشهود است، اين دو كشور اكنون داراي نظام هاي سياسي- اقتصادي هستند كه هر كدام در نوع خود الگوهايي براي كشورهاي اسلامي به شمار مي رود و مهم آن است كه كارآمدي نظام سياسي- اقتصادي ايران مي تواند به اقبال كشورهاي اسلامي بيفزايد.
كريستين ساينس مانيتور با اشاره به بحران در روابط تركيه با اروپا و عدم پذيرش عضويت اين كشور در اتحاديه اروپا مي نويسد: تركيه از اين موضوع سرخورده شده و با تغيير رويكرد، متوجه همسايگان خود شده است، تغييراتي كه در حمايت از برنامه هسته اي ايران، مخالفت با اسرائيل و حمايت از دولت حماس در فلسطين مشهود است. تركيه در صورتي كه برنامه هاي خود را پيش ببرد مي تواند به موازات ايران، قدرتي در خاورميانه محسوب شود.
به نوشته كريستين ساينس مانيتور، آمريكا و اروپا به واسطه تحريم هاي بي اثر نشان داده اند كه در مقابل ايران ناتوان هستند.

 



كارنامه مردودي زيربغل حزب مشاركت (خبر ويژه)

«كاركرد و كارنامه حزب مشاركت از منظر يك حزب سياسي نه تنها ناموفق كه عملاً مردود است».
صادق زيبا كلام كه با برخي سران مشاركت نظير رمضان زاده، حجاريان، تاج زاده، سمتي و... دوستي ديرينه دارد، ضمن تاكيد بر تحليل فوق، در روزنامه اعتماد نوشت: مشاركت را از منظر حزب بما هو حزب، نمي توان تشكيلات موفقي دانست.
وي با اشاره به نظرخواهي 10 سال پيش حجاريان از وي درباره حزب و توصيه هايي كه به او درباره تشكيلات كرده نوشت: همان چند دقيقه اي كه با حجاريان در دفترم صحبت كردم 20 بار به ساعتش نگاه كرد. همه شان اينگونه بودند... مشاركت در تجزيه و تحليل نهايي، شد جرياني مثل ساير احزاب، مثل سازمان مجاهدين انقلاب، نهضت آزادي، كارگزاران سازندگي... مشاركت هم شد تشكيلاتي همچون ساير تشكيلات كه رهبران آن هرگز از تهران فراتر نمي روند، آن هم خيابان هاي شمال شهر تهران. تشكيلاتي كه اگر كادرها و رهبران اصلي آن را در يك ميني بوس جا مي داديم نصف ميني بوس خالي مي ماند.
زيبا كلام كه اين تحليل را در يازدهمين سال تاسيس مشاركت نوشته، اضافه مي كند: خيلي نيازي به رمل و اسطرلاب نيست كه آخر و عاقبت چنين حزبي چگونه از آب درمي آمد. آنان كه فكر مي كردند طي 11 سال هر كاري كه مي توانستند كرده اند آخرالامر متهم شدند به اين كه هيچ كاري نكرده اند. من براي سخنراني به استان هاي مختلف مي رفتم. در هيچ شهري ردي و اثري از مشاركت نبود.
همزمان، رضا خاتمي دبيركل سابق مشاركت، معرفي نامزد مستقل (معين) در انتخابات سال 84 را اشتباه توصيف كرد. وي در گفت وگو با روزنامه اعتماد گفت: اي كاش در آن انتخابات كانديدا معرفي نمي كرديم و كانديدا نداشتيم.
انتشار اظهاراتي از قبيل اظهارات رضا خاتمي و صادق زيباكلام از آن جهت قابل تأمل است كه اعضا و رسانه هاي وابسته به حزب مشاركت در انتخابات اخير تلاش كردند رأي ميرحسين موسوي را به پايگاه اجتماعي خود نسبت دهند حال آن كه قاطبه آن 13 ميليون رأي با تصور پايبندي موسوي به سوابق خط امامي به وي رأي داده بودند. سران مشاركت در انتخابات سال 84 هم در پي رد صلاحيت معين مدعي شده بودند نظام از پايگاه رأي و قطعيت پيروزي دكتر معين مي ترسد. آنها حتي براي فشار به كروبي ادعا كرده بودند معين براساس نظرسنجي ها 19 ميليون رأي مي آورد و برنده انتخابات است در حالي كه وي 5/4 ميليون رأي بيشتر نياورد.
با درك همين واقعيت هاي سياسي بود كه حزب مشاركت در انتخابات رياست جمهوري امسال، به جاي به ميدان آوردن نامزدي حزبي و صريح (نظير معين) به سراغ يك چهره خاكستري كه 20 سال را در سكوت گذرانده بود رفت و به موازات آن از 3 ماه قبل از آغاز انتخابات، پروژه القاي تقلب در انتخابات را كليد زد تا در جا زدن 11 ساله در جذب مخاطب و هوادار را با عوام فريبي و تحريك عواطف به انجام رساند اما اين يارگيري بادكنكي را همان گونه كه باد آورده بود، باد هم برد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14