(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 10 آذر 1388- شماره 19525
 

صومعه سرا وگردشگري بايدها و نبايدها
رئيس سازمان ثبت احوال كشور: طرح كارت شناسايي هوشمند از اوايل سال آينده اجرا مي شود
احداث 10 هزار هكتار باغ در اراضي شيب دار مازندران
كوتاه از هفته بسيج
معاون وزير بازرگاني خبر داد افزايش ظرفيت ذخيره سازي گندم كشور به 9 ميليون تن
آغاز عمليات احداث بيمارستان 120 تختخوابي كربلا
ايران در كيهان
سرپرست روزنامه كيهان در همدان بسيجي نمونه شد



صومعه سرا وگردشگري بايدها و نبايدها

فقر پديده زشتي است كه همه ارزش ها را وارونه مي كند، زيبايي هاي طبيعت و اجتماع را وارونه نشان مي دهد و بر سرماي زمستان مي افزايد. سرما در شهرستان صومعه سرا بويژه روستاهاي اطراف گوراب زرميخ بيداد مي كند. آيا مسئولان سياسي و اجرايي دراين شهرستان درفكر هستند كه بر فقيران اين مناطق محروم چه مي گذرد؟ فقر فرزند ناخلف بيكاري است و به همين علت از مسئولان اين شهرستان بويژه مسئولان استان، اين پرسش را داريم كه آيا شهرستان صومعه سرا قطب گردشگري خواهد شد؟ صنعت گردشگري درشهرستان صومعه سرا از غرب استان گيلان سرود توسعه پايدار را سرداده است. فرصت هاي شغلي را براي گروه هاي مختلف اجتماعي به وجود مي آورد و نقش مهمي دركاستن از فقر و بيكاري ايفا مي كند. برماست اقتصاد اين شهرستان را شكوفا كنيم. صنعت گردشگري را در صومعه سرا به عنوان صنعت پاك، توسعه داده و ازاين راه اشتغال را وسعت دهيم. آن هايي كه به صومعه سرا مي آيند نبايد فقط از آن عبور كنند. در صومعه سرا بايد تأمل كرد و از زيبايي و نعمت هاي بي شمار الهي آن لذت برد. صومعه سرا با داشتن امكانات بسيار خوبي چون منطقه زيباي غار نارنج پره تنيان بزرگ، تالاب هاي سياه درويشان، نرگستان، هندخاله و باغات سرسبز و آب و هواي مناسب منطقه ليف شاگرد و دشتهاي پهناور تولمات، بايد يكي از مهم ترين شهرهاي توريستي استان باشد. براي اين منظور بايد با ساختن زير ساخت هاي مناسب فضاي استراحت را درآن پديد آورد و با معرفي جاذبه هاي بي نظير توريستي به آن هويت يك شهر پاك و سالم را داد و از اين راه اقتصاد آن را بالنده كرد.
صومعه سرا استعداد آن را دارد كه به قطب بزرگ گردشگري منطقه تبديل شود. رئيس جمهور محترم در اجتماع مردم فهيم اين ديار سر سبز درغروب سوم اسفند سال 1385 درخصوص ايجاد اشتغال و رفع بيكاري، سهم تسهيلات ارزان قيمت اشتغالزايي را 45ميليارد تومان اعلام فرمودند سپس دراجتماع مردم اين سامان گفتند درجلسه هيئت دولت ويژه استان گيلان، تصميمات خوب و مناسبي از جمله تعيين سه منطقه نمونه گردشگري و... اتخاذ خواهد شد. اين وقايع از سردي سرماي فقر در اين شهرستان بويژه در مردمان منطقه محروم گوراب زرميخ كاسته و همه پاي كوبي كردند و به خود اميد دادند كه يخ بيكاري و ركود در آب شدن است. ولي جاي تاسف است كه به دلايل مختلف اين امر مهم ميسر نشد. با خاتمه كار دولت نهم و شروع به كار دولت دهم، معلوم نيست كارهاي مطالعاتي آن سه منطقه چگونه و يا به واسطه چه كساني انجام خواهد گرفت.
اكنون همه چشم ها به مسئولان سياسي و اجرايي استان دوخته شده است تا با پي گيري نويد خير و بركت را براي مردم شريف صومعه سرا به ارمغان آورند.
صومعه سرا- ابراهيم مسافري

 



رئيس سازمان ثبت احوال كشور: طرح كارت شناسايي هوشمند از اوايل سال آينده اجرا مي شود

شيراز -خبرنگاركيهان:
استان هاي فارس و قم به عنوان دو استان پايلوت براي اجراي طرح كارت شناسايي هوشمند انتخاب شده اند.
رئيس سازمان ثبت احوال كشور با اعلام اين خبر به خبرنگاران در شيراز گفت: كارت شناسايي هوشمند ملي كليد ورود به دولت الكترونيك است و با اجراي اين طرح در آينده نزديك، بسياري از اطلاعات مورد نياز كشور تامين مي شود.
محمد ناظمي اردكاني گفت: دو استان فارس و قم به عنوان استانهاي پاپلوت براي اجراي اين طرح انتخاب شده اند و در صورت موفقيت، طرح در ساير استانها اجرا مي شود.
وي اظهار داشت: زير ساختهاي مخابراتي اجراي اين طرح فراهم شده است اما همكاري مديران استان در مهيا كردن شرايط و امكانات و همچنين اعتبارات مورد نياز ضروري است.
وي افزود: درصورت پيشرفت مناسب كارها اجراي اين طرح از اوايل سال 89 آغاز مي شود و هم اكنون كار مطالعاتي اين طرح و طراحي بدنه كارت انجام شده و تامين نرم افزار و تراشه كارت نيز درحال انجام است.
وي دربخش ديگري از سخنانش گفت: امروزه درسراسر جهان مهمترين و معتبرترين آمارها، آمارهاي ثبتي است.
وي تصريح كرد: تمام آمارهايي كه از سوي اين سازمان اعلام مي شود دقيق و براساس مستندات است.

 



احداث 10 هزار هكتار باغ در اراضي شيب دار مازندران

ساري- خبرنگار كيهان:
تا پايان برنامه پنجم توسعه 10 هزار هكتار از اراضي شيب دار در مازندران به باغ تبديل خواهد شد.
يحيي ابطالي معاون بهبود توليدات گياهي سازمان جهاد كشاورزي مازندران با اعلام اين خبر افزود: اين طرح در اجراي سياست اصولي دولت براي توسعه باغات در كشور عملياتي مي شود.
وي با اشاره به هزينه بالاي توليد محصول در اراضي شيب دار تصريح كرد: اجراي طرح توسعه باغات در اراضي شيب دار مازندران به اعتبار ملي نياز دارد.
وي گفت: هم اكنون 300 هزار هكتار اراضي شيب دار در مازندران وجود دارد كه 50 هزار هكتار آن قابليت احداث باغ را دارند.
«ابطالي» يادآور شد: اراضي شيب دار براي احداث باغات به جوانان بيكار و فارغ التحصيلان كشاورزي و منابع طبيعي واگذار خواهد شد.
اين مقام مسئول بر لزوم كشت تلفيقي علوفه در اراضي شيب دار به عنوان راهكار اساسي در بهره وري بهينه بخش كشاورزي تاكيد كرد.

 



كوتاه از هفته بسيج

نمايشگاه بسيج در هفتكل
هفتكل- خبرنگاركيهان: نمايشگاه «نگو كه نمي شناسي» به همت بسيج دانشجويي در هفتكل برپا شد. به گزارش خبرنگار كيهان در اين نمايشگاه كه در محوطه دانشگاه پيام نور هفتكل برپا شده بود بازديدكنندگان جوان با زندگي و فضايل اخلاقي برخي از نخبگان شهيد آشنا شدند.
افتتاح كانون هاي بسيج در اميدان
نائين- خبرنگاركيهان: كانون بسيج فرهنگيان نائين طي مراسمي چهار واحد مقاومت بسيج اميدان در دبستان هاي پسرانه و دخترانه حبيب ابن مظاهر، آيت الله نائيني، توحيد و بعثت را افتتاح كرد. به گزارش خبرنگاركيهان از نائين در مراسم افتتاح اين كانون هاي بسيج جمعي از مسئولان حضور داشتند.
رزمايش پدافند غيرعامل در نائين
¤ رزمايش پدافند غيرعامل در هفته بسيج در هنرستان فني نائين برگزارشد. سرهنگ پاسدار محمد اسفجاني فرمانده بسيج دانش آموزي نائين با اعلام اين خبر گفت: هدف از اين رزمايش ايجاد آمادگي در بين دانش آموزان و آموزش نحوه مواجهه با حملات احتمالي دشمنان بود.
شب شعر بسيج در چناران
چناران- خبرنگاركيهان: به مناسبت گراميداشت هفته بسيج از سوي كانون فرهنگيان شهرستان چناران شب شعري در محل سالن خواجه نظام الملك كتابخانه عمومي چناران برگزارشد. به گزارش خبرنگاركيهان دراين شب شعر 10 تن از شاعران بسيجي به خواندن تازه ترين سروده هاي خود پيرامون بسيج مدرسه عشق و شهيد و شهادت و ايثار پرداختند.
ساماندهي 400 هزار بسيجي در لرستان
خرم آباد- خبرنگاركيهان: معاون هماهنگ كننده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان در گفت وگو با خبرنگاران گفت: 400 هزار بسيجي در لرستان در قالب 56 گردان عاشورا و 11 گردان الزهرا ساماندهي شده اند.
سرهنگ حسين پازدار با اشاره به برنامه هاي هفته بسيج افزود: برپايي مراسم هاي فرهنگي، ورزشي، رزمي، گردهمايي بسيجيان و مخترعان بسيجي و... از جمله برنامه هاي متنوع هفته بسيج درلرستان هستند.
يادواره شهداي دانش آموز در بناب
بناب- خبرنگاركيهان: طي مراسمي ياد و خاطره 60 شهيد دانش آموز و معلم شهرستاب بناب گرامي داشته شد. به گزارش خبرنگار كيهان اين يادواره به مدت 2 روز و در 4 نوبت برگزارشد. گفتني است شهرستان بناب در دوران انقلاب و جنگ تحميلي 58 شهيد دانش آموز و 2 شهيد معلم تقديم كرده است.
هم انديشي دانشجويان بسيجي در بناب
¤ فرمانده سپاه ناحيه بناب در نشست هم انديشي دانشجويان بسيجي اين شهرستان گفت: جانفشاني بسيجيان در دفاع از دستاوردهاي انقلاب دشمنان را به وحشت انداخته است.
سرهنگ موسي سلطاني افزود: جامعه اسلامي همواره به دانشجويان بسيجي به عنوان محور توسعه و عناصر تاثيرگذار بين مردم نگاه مي كند.
محفل انس با قرآن در ملكان
تبريز- خبرنگار كيهان: به مناسبت گراميداشت هفته بسيج، محفل انس با قرآن با حضور 150 خواهر بسيجي در ملكان برگزار شد. به گزارش خبرنگار كيهان در اين برنامه هدايايي به قاريان و گروه تواشيح كه اقدام به برگزاري برنامه كرده بودند، داده شد.
همايش سالانه فرماندهان بسيج در تبريز
¤ همايش سالانه فرماندهان رده هاي مقاومت بسيج در تبريز برگزار شد. به گزارش روابط عمومي سپاه عاشورا در اين همايش حجت الاسلام والمسلمين تاج الديني معاون پارلماني رئيس جمهور و سرتيپ علي اكبر پور جمشيديان فرمانده سپاه عاشورا سخنراني كردند.
برگزاري يادواره شهيدان در زنجان
زنجان- خبرنگار كيهان: يادواره شهيدان پايگاه 40 سپاه ناحيه زنجان، به مناسبت هفته بسيج با حضور جانشين فرماندهي سپاه استان و بسيجيان پايگاه هاي حوزه مقاومت بسيج شهيد صدوقي در زنجان برگزار شد. به گزارش روابط عمومي سپاه منطقه زنجان، سرهنگ اسماعيلي جانشين فرماندهي سپاه انصارالمهدي(عج) زنجان، در اين مراسم نداشتن بصيرت را منشأ تمامي فتنه ها دانست و افزود: تنها راه مقابله با توطئه هاي دشمن، بالا بردن بصيرت در تمامي عرصه هاست.
همايش نخبگان بسيجي در شيراز
شيراز- خبرنگار كيهان: به مناسبت هفته بسيج همايش نخبگان بسيجي در شيراز برگزار شد، به گزارش خبرنگار كيهان از شيراز روح الله احمدزاده استاندار فارس در اين همايش گفت: شكل گيري تفكر بسيجي و رويكرد جهادي در تمام عرصه ها منجر به باز تعريف بسياري از ساختارها و بازخواني مناسبات سياسي در عرصه هاي بين المللي شده است.
ساماندهي 500 گردان بسيج در قزوين
قزوين- خبرنگار كيهان: فرمانده سپاه صاحب الامر قزوين گفت: در حال حاضر 500 گردان عاشورا و الزهرا در استان قزوين سازماندهي شده اند و آماده اجراي دستورات رهبر معظم انقلاب هستند. به گزارش خبرنگار كيهان سرتيپ سالار آبنوش افزود: بسيج باتوجه به دستورالعمل ها و برنامه ريزيهاي انجام شده آمادگي لازم را براي انجام وظيفه خود در شرايط مختلف دفاع سخت، نرم، نيمه سخت را دارد.

 



معاون وزير بازرگاني خبر داد افزايش ظرفيت ذخيره سازي گندم كشور به 9 ميليون تن

مهربان- خبرنگار كيهان:
معاون وزير بازرگاني گفت: با تداوم نهضت سيلوسازي ظرفيت ذخيره سازي گندم در كشور به 9ميليون تن افزايش مي يابد.
حميد عليخاني در مراسم بهره برداري از سيلوي 30 هزار تني شهر شربيان بخش مهربان به ظرفيت فعلي سيلوهاي كشور اشاره كرد و افزود: هم اكنون ظرفيت ذخيره سازي گندم در كشور حدود 6 ميليون تن است و اين ظرفيت براي كشور كافي نيست و تلاش مي شود با مشاركت بخش خصوصي ظرفيت ذخيره سازي گندم در كشور به 9 ميليون تن افزايش يابد.
مديرعامل شركت مادر تخصصي بازرگاني دولتي ايران با بيان اينكه ساخت سيلوهاي گندم در سال هاي اخير به بخش خصوصي واگذار شده است، افزود: با واگذاري اين فعاليت ها به بخش خصوصي، نهضت سيلوسازي در كشور به وجود آمد و طي چند سال اخير ظرفيت خوبي در اين زمينه ايجاد شده است.
عليخاني به ميزان گندم خريداري شده در طي سال هاي اخير اشاره كرد و افزود: با توجه به وضعيت نامناسب كشاورزي در سال گذشته، مجبور به واردات گندم بين 6 تا 7 ميليون تن شديم، اما امسال حدود 10ميليون تن گندم از كشاورزان خريداري شده و ما به دنبال صادرات اين محصول كشاورزي هستيم.

 



آغاز عمليات احداث بيمارستان 120 تختخوابي كربلا

قزوين- خبرنگار كيهان:
مسئول واحد مهندسي ستاد بازسازي عتبات عاليات كشور گفت: عمليات اجراي احداث بيمارستان تخصصي 120 تختخوابي امام زين العابدين (ع) در كربلا آغاز شد.
رضا قاسمي در مراسم گلريزان و تجليل از خيزان استان قزوين گفت: عمليات اجرايي اين بيمارستان كه در 10 هزار متر مربع زيربنا و 6 طبقه ساخته مي شود تاكنون 30 درصد پيشرفت فيزيكي داشته است.
وي افزود: براي اين بيمارستان 6 اتاق جراحي، 17 تخصص و
24 بخش پيش بيني شده است و مهندسان عراق نيز در ساخت اين بيمارستان مشاركت خواهند داشت.
قاسمي اضافه كرد: تجهيزات پزشكي اين بيمارستان نيز توسط سازمان هلال احمر جمهوري اسلامي ايران تأمين و پزشكان متخصص ايراني و عراقي نيز كادر درماني آن را عهده دار خواهند شد.
وي در ادامه به توسعه صحن حرم علوي حضرت زهرا(س) در نجف اشرف اشاره كرد و گفت: اين پروژه با هفت برابر مكان فعلي در 155 هزار متر مربع مساحت زمين و در پنج طبقه طي سه فاز احداث خواهد شد.
قاسمي بازسازي اماكن زيارتي، كلاس هاي آموزشي، حوزه علميه، موزه، غذاخوري، سرويسهاي بهداشتي، اتاق خدام و ايجاد تأسيسات گرمايي و سرمايي حرمين شريفين را از ديگر پروژه هاي در دست اقدام اين ستاد برشمرد.
مسئول واحد مهندسي بازسازي عتبات عاليات همچنين از احداث يك مجتمع خدماتي در كربلا خبر داد و گفت: اين مجتمع در 14 هزار متر مربع زمين و در شش طبقه ساخته مي شود.
وي افزود: براي اين مجتمع خدماتي ساخت بهداري، سالن آمفي تأتر، 44 واحد سوئيت آپارتمان با 99 تخت براي ميهمانان حرم، 300 واحد وضوخانه مردانه و زنانه، آشپزخانه حضرتي با ظرفيت 12 هزار وعده در روز و كلاسهاي سمعي و بصري و آموزشي پيش بيني شده است.
قاسمي تعويض و مقاوم سازي سنگ حرم امام حسين(ع) در سه رينگ بيروني، مياني و داخلي، كاشيكاري، مطالعات ژئوتكنيك، ژئوفيزيك و ژئوشيمي براي مهار آب هاي اطراف حرمين شريفين و طرح ساماندهي جامع حرمين مقدس با 250 هزار متر محدوده جهت بازسازي وقايع كربلا را از ديگر برنامه هاي ستاد بازسازي عتبات عاليات اعلام كرد.

 



ايران در كيهان

اجراي 8 پروژه عمراني در سبزوار
سرويس شهرستانها: مدير جهاد كشاورزي سبزوار گفت: هشت پروژه طرح بسيج سازندگي اين سازمان طي سال جاري در سبزوار اجرا شد.
به گزارش مركز اطلاع رساني بسيج سازندگي محمد حسين آبادي افزود: اين پروژه ها توسط اداره آموزش و ترويج جهاد كشاورزي سبزوار در زمينه حفظ نباتات، باغباني، آب و خاك، امور دام و امور اراضي با 85 درصد پيشرفت فيزيكي هم اكنون در حال اجراست.
كمك به نوعروسان زنجاني
زنجان- خبرنگار كيهان: كميته امداد امام خميني زنجان همزمان با سالروز ازدواج حضرت علي (ع) و حضرت فاطمه (س) اقدام به اهداي بيش از 290 مورد هزينه جهيزيه و هديه ازدواج با اعتباري بيش از يك ميليارد و300 ميليون ريال كرد. به گزارش روابط عمومي كميته امداد امام خميني زنجان در سال گذشته بيش از 8 ميليارد ريال براي تهيه جهيزيه نوعروسان تحت حمايت هزينه شده است كه 3 ميليارد و 600 ميليون ريال آن از ناحيه كمك هاي مردمي تأمين شده است.
پرورش بوقلمون در خدابنده
خدابنده - خبرنگار كيهان: براي نخستين بار طرح پرورش بوقلمون در شهرستان خدابنده اجرا ميشود رسول سلگي مديرجهاد كشاورزي شهرستان خدابنده با اعلام اين مطلب گفت: در 2 واحد تاسيس شده روستاهاي نعلبندان و آهار مشگين از توابع اين شهرستان، تعداد 1100قطعه بوقلمون پرورش داده مي شود.
كاهش ازدواج در گيلان
رشت - خبرنگار كيهان: رئيس سازمان ملي جوانان گيلان گفت: در استان گيلان بايد سالانه 33 هزار ازدواج و طي 10 سال 336 هزار واقعه ازدواج روي دهد كه در اين راستا ميزان ازدواج جوانان در استان در سال 87 حدود 30 هزار و 860 مورد بوده است كه نسبت به ارقام برآورد شده كاهش دارد. حجت الاسلام والمسلمين سعيد مهدوي در جمع خبرنگاران افزود: آخرين آمار مربوط به سال 87 حدود 880 هزار ثبت ازدواج در كل كشور است كه نسبت به برنامه ريزي هاي سالانه كاهش دارد.
مشاركت خيران گنبد در ساخت 6 واحد آموزشي
گنبدكاووس - خبرنگار كيهان: به گزارش روابط عمومي آموزش و پرورش گنبدكاووس خيران گنبدي به همراه يك خير تهراني در ساخت سه واحد آموزشي 2 كلاسه، 2 واحد آموزشي سه كلاسه و يك واحد آموزشي پنج كلاسه مشاركت مي كنند. گفتني است خيران فوق فقط 30 درصد از كل هزينه ساخت هر واحد آموزشي را پرداخت خواهند كرد.
بيمه كشاورزان در اسفراين
اسفراين -خبرنگار كيهان: فرماندار اسفراين در جلسه شوراي اداري اسفراين از بيمه محصولات گندم ديم كشاورزان در سال جاري خبر داد. محمد جواد صليبي گفت: به ازاي هر هكتار 28 هزار تومان براي بيمه گندم ديم كشاورزان توسط بيمه دريافت مي شود كه مبلغ 145 هزار ريال توسط صندوق حمايت و مبلغ 65 هزار ريال از طريق استان و سهم كشاورز در هر هكتار مبلغ 70 هزار ريال است.
اجراي 18طرح آب و فاضلاب در ملاير
ملاير - خبرنگار كيهان: فرماندار ويژه ملاير از اجراي 18 طرح آب و فاضلاب روستايي در اين شهرستان خبر داد. حسن خيريانپور گفت: اين طرح ها شامل حفر و تجهيز چاه و خط انتقال در روستاهاي دهنو علي آباد، علوي، عشاق، بهاره، زمان آباد، يونس، علمدار سفلي، علمدار عليا، پير سواران، پريان، چشمه علي محمد، گرجايي، دره ميانه عليا و قشلاق شيرازي است كه با اعتباري بالغ بر 573 ميليون ريال اجرا مي شوند.
كمبود اعتبار براي تكميل شبكه فاضلاب لنجان
زرين شهر - خبرنگار كيهان: فرماندار شهرستان لنجان در جلسه شوراي اداري اين شهر گفت: براي تكميل شبكه فاضلاب شهري شهرستان لنجان 55 ميليارد بودجه نياز است.علي كريم زاده افزود: 65 كيلومتر از شبكه فاضلاب زرين شهر لنجان احداث شده است و 75 كيلوگرم ديگر آن باقي مانده و براي تكميل طرح 6 ميليارد تومان اعتبار نياز است.
برگزاري نمايشگاه كتاب در اوز
اوز - خبرنگار كيهان: اداره آموزش و پرورش منطقه اوز نمايشگاه كتاب در اين شهر برگزار كرد. بهرام زماني رئيس اداره آموزش و پرورش اوز با اعلام اين خبر گفت: اين نمايشگاه با 2 هزار جلد در موضوعات تاريخي، روانشناسي، مذهبي، اجتماعي و ادبي بودكه با 10 تا 20 درصد تخفيف براي خريداران برپا شد.
توزيع 5 هزار جلد كتاب در شهركرد
شهركرد - خبرنگار كيهان: رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهر كرد گفت: در راستاي ترويج فرهنگ كتابخواني 5 هزار جلد به ارزش 60 ميليون ريال در مراكز فرهنگي هنري و مذهبي شهر كرد توزيع شده است. همچنين 200 جلد كتاب در همين راستا در پايانه مسافربري فارسان نيز توزيع شد.
اهداي هديه به زوجين جوان در خمين
خمين - خبرنگار كيهان: همزمان با سالروز ازدواج حضرت علي (ع) و حضرت فاطمه (س) مراسم ويژه اي در كانون كوثر اداره ارشاد خمين با حضور فرماندار، جمعي از مسئولان و زوجين جوان برگزار شد. به گزارش خبرنگار كيهان در خمين در پايان اين مراسم به 30 نفر از زوجين جوان شاغل در ادارات و نهادهاي اين شهرستان كه در سال جاري ازدواج كرده بودند هدايايي اهدا شد و از خيران ازدواج كه كمك به امور ازدواج مي كنند تجليل به عمل آمد.
افزايش ظرفيت انبار گندم كلاله
گنبدكاووس - خبرنگار كيهان: مهدي موسوي خورشيدي فرماندار شهرستان كلاله در جلسه شوراي اداري اين شهر گفت: ظرفيت انبار مكانيزه گندم در شهرستان كلاله از 20 هزار تن به 40 هزار تن افزايش خواهد يافت. همچنين حمزه موسوي مديرجهاد كشاورزي شهرستان كلاله نيز در اين جلسه به آمار قرارداد كشت گندم اشاره كرد و گفت: تاكنون براي كشت 74 هزار هكتار گندم ديم و 11 هزار و 307 هكتار گندم با كشاورزان قرارداد كشت منعقد شده است.
وسايل توانبخشي براي جانبازان مازندران
ساري- خبرنگار كيهان: مركز جامع توانبخشي جمعيت هلال احمر مازندران انواع ارتزو پروتز ويژه جانبازان و معلولان را طراحي و توليد كرده است. هادي خنجري رئيس جمعيت هلال احمر مازندران با اعلام اين خبر گفت: جانبازان و معلولان و بيماراني كه براي تداوم زندگي و كاهش محدوديت هاي فعاليت فيزيكي به وسايل توانبخشي نياز دارند مي توانند از خدمات اين مركز بهره ببرند.
اعتبار براي دهياري ها
گنبدكاووس- خبرنگار كيهان: تخصيص اعتبار به دهياري ها به عنوان يكي از مصوبات سفر رئيس جمهور به صورت كامل در شهرستان گنبدكاووس تحقق يافته است. غلامعلي سرسرايي فرماندار گنبدكاووس با اعلام اين مطلب گفت: مقدار اعتبار توزيع شده بين دهياري ها، 43 ميليون ريال به روستاي چاي قوشان بزرگ و 240 ميليون ريال به روستاي بزرگ بي بي شيروان بوده است.
ساخت كتابخانه در كردستان
سنندج- خبرنگار كيهان: معاون سياسي امنيتي استانداري كردستان در مراسم جشن كتاب سنندج گفت: تعداد كتابخانه هاي عمومي فعال در استان كردستان 41 باب است.
ايرج حسن زاده افزود: هم اكنون 5 باب كتابخانه در سطح استان درحال احداث است كه سه باب از اينها تا پايان امسال به بهره برداري مي رسد. وي از حضور كمرنگ مديران فرهنگ استاني در جشن خانه كتاب انتقاد كرد.
تجليل از خادمان ازدواج
شهركرد- خبرنگار كيهان: با حضور بيش از 350 زوج جوان دستگاه هاي دولتي استان چهارمحال و بختياري از 13 خادم ازدواج استان تجليل شد. به گزارش خبرنگار كيهان از شهركرد پس از تجليل از اين خادمان بسته هاي فرهنگي شامل چادرنماز، لوح فشرده و كتاب هاي مربوط به ازدواج بين زوج هاي شركت كننده در برنامه توزيع شد.
رژه محيط بانان در ارسباران
تبريز- خبرنگار كيهان: همايش تجليل از محيط بانان نمونه آذربايجان شرقي، همراه با رژه موتوري در منطقه حفاظت شده ارسباران، برگزار شد. بيوك رئيسي مديركل حفاظت محيط زيست آذربايجان شرقي در اين همايش گفت: آمادگي فيزيكي محيط بانان و گشت و كنترل در مناطق تحت مديريت در آستانه فصل جفت يابي حيات وحش از اهداف اين همايش است.
برگزاري جشنواره زوج خوشبخت در تبريز
¤ سازمان جوانان آذربايجان شرقي جشنواره زوج خوشبخت ايراني را در مجتمع فرهنگي هنري 29 بهمن تبريز برگزار كرد. به گزارش خبرنگار كيهان از تبريز در اين جشنواره از 14 زوج خوشبخت با اهداي جوايزي تجليل شد.
اهداي
12 هزار جلد كتاب به مراكز مختلف كرج
كرج- خبرنگار كيهان: از ابتداي سال جاري تاكنون 12 هزار جلد كتاب به مراكز مختلف فرهنگي، هنري و دستگاه هاي اجرايي كرج اهدا شده است. مهدي عسگري رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي كرج با اعلام اين خبر در جمع خبرنگاران گفت: از ابتداي سال جاري تاكنون به 24 مدرسه، 15 مسجد، 10 اداره و برخي از دانشكده ها و دفاتر نشريات كتابهاي موردنياز اعلامي از سوي آنها به تعداد 7 هزار و 245 جلد در عناوين مختلف اهدا شده است.
جشنواره زوج خوشبخت در گرگان
گرگان- خبرنگار كيهان: همزمان با سالروز ازدواج حضرت علي(ع) و حضرت فاطمه(س) و روز ملي ازدواج جشنواره زوج خوشبخت ايراني در تالار فخرالدين اسعد گرگاني، گرگان برگزار شد. به گزارش خبرنگار كيهان در اين جشنواره كه 144 زوج جوان و خانواده هاي آنها شركت كرده بودند از خادمين ازدواج دراين شهر تجليل شد.
تكريم بازنشستگان در دزفول
دزفول- خبرنگار كيهان: اداره آموزش و پرورش شهرستان دزفول مراسم تكريم از بازنشستگان آموزش و پرورش اين شهر را برگزار كرد. به گزارش خبرنگار كيهان از دزفول دراين مراسم از 306 نفر از بازنشستگان آموزش و پرورش سال 88 دزفول تقدير و هدايايي به رسم يادبود به آنها داده شد.
آزادي 373 زنداني در اصفهان
زرين شهر- خبرنگار كيهان: 373 نفر از زندانيان جرايم غيرعمد امسال در استان اصفهان آزاد شده اند. قائم مقام اداره كل زندان هاي استان اصفهان با اعلام اين خبر در ندامتگاه اين شهر گفت: اين تعداد زنداني با اعتباري معادل 7 ميليارد و 105 ميليون ريالي از كمك هاي مردمي، تسهيلات بانكي و كميته امداد امام خميني(ره) آزاد شده اند. وي افزود: شماره حساب هاي 0105506370007 بانك ملي و 66/4844562 بانك ملت آماده دريافت كمك هاي مردمي براي آزادي زندانيان جرايم غيرعمد استان اصفهان است.
ساخت مجتمع فرهنگي ورزشي در ملاير
ملاير- خبرنگار كيهان: شهردار ملاير در پنجمين همايش شهرداران استان همدان گفت: پروژه ورزشي بام ملاير يكي از پروژه هاي شاخص شهرداري است كه در نيمه دوم سال 87 ساخت آن شروع شده است. عليرضا امامي مساحت اين پروژه را 20 هزار مترمربع عنوان كرد و گفت: براي كل پروژه 10 ميليارد ريال اعتبار اختصاص يافته و هدف اصلي اين پروژه توسعه صنعت گردشگري و افزايش درآمد دائمي شهرداري است.
توزيع نفت بين عشاير دزفول
دزفول- خبرنگار كيهان: رئيس اداره امور عشاير دزفول گفت: با نزديك شدن به فصل سرما، 60 هزار ليتر نفت سفيد بين عشاير بخش هاي شهيون و سردشت اين شهرستان توزيع شد. «غلامرضا ديناري» شمار عشاير دزفول را افزون بر 9 هزار خانوار اعلام كرد و افزود: همچنين 2 هزار و 500 عدد سيلندر گاز نيز بين عشاير ساكن در مناطق كوهستاني اين بخش ها در شمال دزفول توزيع شده است.
اعتبار براي ترافيك دزفول
¤ رئيس كميسيون حمل و نقل و ترافيك شوراي اسلامي شهر دزفول گفت: امسال بيش از يك ميليارد ريال براي تهيه تجهيزات مورد نياز و كنترل ترافيك در اين شهر هزينه مي شود. «حسين گلستانباغ» افزود: اين ميزان اعتبار، براي تهيه و نصب علايم هشداردهنده، تابلوهاي راهنما، چراغ راهنما، خط كشي معابر و ديگر تجهيزات مورد نياز تامين شده است.
برگزاري جشنواره زوج خوشبخت در مشهد
مشهد- خبرنگار كيهان: رئيس سازمان ملي جوانان خراسان رضوي از برگزاري جشنواره زوج خوشبخت در هفتم آذرماه در مشهد خبر داد. سيدهادي طالبيان افزود: در اين روز 12 گروه مرجع از زوج هاي خوشبخت كه حداكثر پنج سال از زندگي مشتركشان گذشته و توسط سازمان ملي جوانان شناسايي شده اند مورد تقدير قرار مي گيرند.
توليد 120 تن عسل در خدابنده
خدابنده- خبرنگار كيهان:
ساليانه 120 تن عسل در شهرستان خدابنده توليد مي شود. رسول سلگي مديرجهاد كشاورزي خدابنده با اعلام اين مطلب، تعداد كلني هاي زنبورعسل مدرن را 8 هزار و 900 كلني و بومي را 180 كلني ذكر كرد و گفت: از مجموع 9 هزار و 80 كلني ساليانه 120 تن عسل توليد مي شود كه ارزش اقتصادي آن بالغ بر 9 ميليارد و 600 ميليون ريال است.

 



سرپرست روزنامه كيهان در همدان بسيجي نمونه شد

همدان- خبرنگاركيهان:
غلامرضا فريدوني سرپرست روزنامه كيهان در استان همدان در بين بسيجيان سپاه ناحيه همدان در سال88 بسيجي نمونه شناخته شد.
وي به جهت فعاليت ها و تلاش هاي قابل توجه در راستاي تحقق اهداف ارتش 20ميليوني از سوي فرمانده سپاه انصارالحسين(ع) همدان لوح تقدير نيز دريافت كرد.
فريدوني همچنين فرماندهي پايگاه مقاومت شهيد يوسفي مسجد مهديه همدان را از سال 1374 تاكنون برعهده دارد و پيش از اين دوبار در سال هاي 76 و 85 نيز به عنوان بسيجي نمونه معرفي شده بود.
مسئوليت هاي ديگري همچون جانشين فرمانده گردان عاشورا، مسئول طرح صالحان حوزه مقاومت و عضويت در شوراي مركزي سازمان بسيج دانش آموزي و فرهنگيان استان در سابقه كاري وي ديده مي شود.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14