(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 10 آذر 1388- شماره 19525
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
چشم انداز آينده درگيري هاي يمن (يادداشت روز)
لاريجاني: ان پي تي ديگر هيچ خاصيتي ندارد
شوك! (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
رئيس سازمان انرژي اتمي:ساخت 10 سايت جديد غني سازي پاسخي محكم به حركت ناپسند 1+5 است
اين همه دم خروس و باز هم قسم حضرت عباس؟! (خبر ويژه)
مثل كيهان نباشيد!! (خبر ويژه)
دروازه هاي آمريكا هم شاهد بودند (خبر ويژه)
ميدانداري سلطنت طلبان در سايت رسمي حزب مشاركت (خبر ويژه)
چشم كروبي روشن! (خبر ويژه)
خالي بندي مجله هانتينگتون و پيدا شدن مغز متفكر براي جنبش سبز! (خبر ويژه)



چشم انداز آينده درگيري هاي يمن (يادداشت روز)

تحولات يمن طي سه هفته اخير از شكل «درگيري داخلي» ميان دولت صنعا و مبارزان صعده به شكل درگيري منطقه اي با بخشي از مردم يمن تغيير يافت. ورود نيروهاي نظامي عربستان و اردن به درگيري هاي شرق استان صعده و بمباران پي درپي مواضع حوثي ها طي هفته هاي اخير در حالي صورت گرفت كه دولت علي عبدالله صالح در جبهه هاي مختلف استان مزبور شكست هاي سنگيني از نيروهاي مبارز خورده بود.
ورود نظامي عربستان و اردن به درگيري هاي صعده و تمركز عملياتي آنان بر منطقه «رازح» و «حديده» بيانگر آن است كه كشورهاي عربي منطقه بشدت از دسترسي مبارزان صعده به دريا واهمه دارند و اين در حالي است كه فاصله مرزهاي غربي استان صعده با درياي سرخ بيش از 50 كيلومتر نمي باشد. طي هفته هاي گذشته بارها «الملاحيط»، «شدا»، «رازح»، «جبل الدخان» و «جبل مدود» در غرب استان صعده از سوي عربستان و اردن بمباران شده است. روز يكشنبه ارتش عربستان با صدور بيانيه اي مدعي شد نيروهاي عبدالملك حوثي را از جبال دخان و مدود عقب رانده و شكست سختي را بر آنان تحميل كرده است و اين در حالي است كه اين دو كشور هيچ نيروي پياده اي را وارد اين دو منطقه نكرده و استنادشان به قلع و قمع كردن شيعيان در اين دو منطقه و حجم وسيع بمباران هوايي است. دفتر عبدالملك رهبر جوان حوثي ها ادعاي ارتش عربستان را تكذيب و اعلام كرد كماكان بر همه جبال «مران» كه شامل جبل الدخان و جبل مدود هم مي شود، تسلط دارند.
غرب طي هفته هاي گذشته موضع محتاطانه اي داشت. حتي آلمان به عربستان در مورد ادامه عمليات در غرب صعده هشدار داد. غرب نگران شكست جبهه عربي از شيعيان مظلوم صعده مي باشد چرا كه شكست دولت هاي عربستان، اردن و يمن از شيعيان يمن چشم انداز وحشتناكي را براي آمريكا و اروپا به وجود مي آورد. الحاق زيدي هاي مبارز در صعده به «اسماعيلي ها» در استان هاي «نجران» و «جيزان» عربستان بنيان حكومت هاي وابسته عرب را در شبه جزيره عربستان متزلزل مي گرداند. شيعيان اثني عشري و اسماعيلي و زيدي در اكثر كشورهاي عرب شبه جزيره بين 03 تا 57 درصد جمعيت اين كشورها را شامل مي شوند و در كل بين 53 تا 04 درصد كل جمعيت شبه جزيره را شامل مي گردند. از نظر آمريكا و اروپا شكست اردن و عربستان مي تواند به يك انفجار بزرگ در منطقه منجر شود و موقعيت امنيتي غرب را در شبه جزيره، خليج فارس، اقيانوس هند و درياي سرخ به خطر اندازد.
درباره تحولات يمن گفتني هاي ديگري هم وجود دارد:
1- با ادامه درگيري ها، وقوع اختلاف ميان خاندان «الاحمر» كه رئيس جمهور هم از اين خاندان مي باشد، محسوس شده است. خاندان الاحمر بطور كلي به دو بخش سكولار و سلفي تقسيم مي شود، علي عبدالله صالح مظهر سكولارهاي اين طايفه و علي محسن الاحمر مظهر سلفي هاي آن است. در جنگ ششم كه از اواسط مردادماه آغاز گرديد، علي محسن الاحمر فرمانده نيروهاي شمال غرب به زودي از صفحه خبري محو گرديد و اين در حالي بود كه او در جريان پنج جنگ قبلي نقش كليدي بعهده داشت.
غيبت او و ساير سلفي هاي خاندان الاحمر اين زمزمه را شدت بخشيد كه ممكن است او جايگزين علي عبدالله صالح گردد. از ديرباز اين گمانه زني وجود داشت كه ميان آمريكا، اروپا و عربستان بر سر حاكم يمن اختلاف نظر وجود دارد، عربستان روي علي محسن و غرب روي علي عبدالله صالح تاكيد دارند.
ادامه درگيري ها در يمن وضع علي عبدالله صالح را بشدت بحراني مي كند چرا كه او از يك سو از ائتلاف سياسي نيروهاي جنوب با نيروهاي حوثي در شمال تهديد مي شود و از سوي ديگر عدم توفيق او در كنترل بحران صعده، ادامه حمايت آمريكا و غرب را از حكومت او با ترديد جدي مواجه مي گرداند. علي عبدالله صالح بخوبي مي داند كه اگر او نتواند به قيام شيعيان خاتمه دهد، غرب فردي را با روكش مذاكره و صلح طلبي وارد ميدان مي كند تا حوثي ها را از درون صخره ها به درون دولت بكشاند و حتي الامكان به ماجرا خاتمه دهد. مجموعه اين مباحث آينده دولت صالح را با ابهام زيادي مواجه كرده است.
2- اعلام پيروزي از سوي عربستان سعودي از شكست نظامي اين دولت خبر مي دهد چرا كه آنان هنوز نتوانسته اند مبارزان صعده را حتي از يك پايگاه بيرون برانند و اين در حالي است كه طي 4-5 ماه گذشته حداقل 06 پادگان و پايگاه نظامي به تصرف آنان درآمده كه يكي از آنان پايگاه «جبل الدخان» متعلق به تيپ 4 ويژه عربستان مي باشد. با اين وصف بايد گفت عربستان به احتمال زياد با اعلام پيروزي مي خواهد پاي خود را از معركه بيرون بكشد و دولت صنعا را با مبارزان صعده تنها بگذارد. اگر اين اتفاق بيفتد هيچ راهي به جز مصالحه با حوثي ها و شريك كردن آنان در حكومت باقي نمي ماند. دستاورد وضع فعلي براي عربستان هم كاملا مشخص است. اگر اعلام پيروزي زودهنگام عربستان به معناي پايان عمليات نظامي سعودي در شمال يمن باشد، دولت هاي صنعا و رياض ناچارند به دو خواسته مهم حوثي ها - شامل رفع تبعيض اقتصادي از استان برخوردار صعده و رفع محدوديت ها عليه مراكز مذهبي شيعيان- تن دهند و اين تن دادن به رشد جنبش شيعيان در شمال يمن و جنوب عربستان كمك مي كند.
3- زمزمه نارضايتي از عملكرد دولت صنعا حتي در ميان خاندان «الاحمر» به گوش مي رسد. فرزندان شيخ عبدالله الاحمر- شامل شيخ صادق كه اينك جاي پدر نشسته است، حميد و حسين كه نبض اقتصادي اين خاندان را در دست دارند- به همراه علي محسن الاحمر كه در پنج جنگ قبلي فرمانده ناحيه شمال غرب يمن بود و در جنگ ششم جاي او به «احمد» فرزند بزرگ رئيس جمهور سپرده شد، پيوسته اند و بحث عدم كفايت رئيس جمهور را مطرح مي كنند. اختلافات موجود در اين خاندان به هر سمتي كه كشيده شود و هر كدام از دو جناح آن كه غلبه كنند به تضعيف قدرت خاندان حاكم منتهي مي گردد، مصالحه با حوثي ها يك گزينه مهم فراروي حاكميت يمن خواهد بود.
4- با پايمردي و ايستادگي شيعيان و شكست نظامي دولت هاي صنعا، امان و رياض از آنها، به احتمال زياد غرب و جبهه عربي روي آلترناتيو مذهبي تمركز خواهند كرد. نيروهاي شمال يمن با برخورداري از اعتقادات مذهبي و با شعارهاي «الموت لامريكا»، «الموت لاسرائيل»، «اللعنه علي اليهود» و «النصر للاسلام» به مبارزه مي پردازند و نزديك به 01سال است كه به مقاومت خود ادامه مي دهند اين گروه روز به روز تقويت شده اند، اينك آنان بر مرزهاي شمالي يمن با عربستان تسلط دارند و به در اختيار گرفتن مرزهاي يمن در درياي سرخ نزديك شده اند عدد جنگجويان آن از حدود 020 نفر در سال 0200 ميلادي اينك به بيش از يكصد هزار نفر رسيده است و از آنجا كه آنان از نيروهاي ضداسرائيلي و ضدآمريكايي و ضد وهابي تغذيه مي كنند عدد مبارزان آن مي تواند به زودي از چند ميليون نفر فراتر برود. مراكز نظرسنجي غرب بارها اعلام كرده اند كه بيش از 09درصد مردم در شبه جزيره عربي از آمريكا نفرت دارند. با اين وصف آمريكايي ها و غربي ها از تداوم مبارزه شيعيان صعده به شدت بيمناكند. اگر مبارزان صعده با ورود در حكومت تن به مهار ندهند، غربي ها قطعاً درگيري مذهبي را در اين سرزمين فعال خواهند كرد. يمن از ديرباز مهد «القاعده» بوده و اينك اين كشور در بردارنده دو دسته از نيروهاي موسوم به القاعده است؛ نيروهايي كه به رياض و بعضي ديگر از پايتخت هاي عربي وابسته اند و نيروهايي كه با آمريكا درگيري دارند. خبرهايي وجود دارد كه از تلاش آمريكا و عربستان براي ايجاد وحدت ميان اين دو طيف از القاعده حكايت مي كند اين وحدت طبعاً بايد با نشان دادن يك جبهه مخالف توام باشد و در عين حال، محكمترين جبهه مخالف مشترك غرب و رياض و نيز مهمترين مخالف غرب گرايي و تحجرگرايي، شيعيان صعده مي باشند از اين رو بايد نسبت به شرايط آينده حساس بود و البته رهبران حوثي ها- علامه بدرالدين رهبر معنوي و عبدالملك رهبر مبارزاتي- تاكنون درايت زيادي از خود نشان داده اند.
5- خبرهاي ديگري وجود دارد كه از تلاش اروپا و آمريكا براي مديريت بحران يمن حكايت مي كند. يك پايه اين خبرها بر جايگزيني نيروهاي نظامي بين المللي در منطقه صعده و بين المللي كردن بحران استوار است. بعيد نيست كه پس از شكست فاحش رژيم هاي عربي از جنگ 4 ماهه صعده، سازمان ملل تحت عنوان دفاع از جان انسان ها، قطعنامه اي صادر كند و به بهانه آن ناتو پا در منطقه بسيار استراتژيك و استثنايي خليج عدن و سواحل يمن در درياي سرخ بگذارد. از اين رو جهان اسلام بايد پيش از آنكه دير شود نقش تاريخي خود را در بحران يمن ايفا كند به گونه اي كه هم حقوق انساني و مذهبي مردم مبارز يمن تامين شود و هم فتنه از اين كشور برخيزد.
سعدالله زارعي

 



لاريجاني: ان پي تي ديگر هيچ خاصيتي ندارد

علي لاريجاني با اشاره به نقض مكرر معاهده ان پي تي توسط غربي ها، گفت: آنها اين معاهده را به كلي از حيز انتفاع انداختند و لذا در اين شرايط ديگر ان پي تي هيچ خاصيتي ندارد.
نماينده مردم قم ديروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آنها واقعاً نمي خواهند كه ايرانيان فناوري هسته اي داشته باشند. ولي بايد شهامت بيان اين سخن را داشته باشند بگويند كه ما نمي خواهيم ايرانيان فناوري هسته اي داشته باشند چون اين موضوع به نفع شان نيست. آنها مدام اين معاهده ان.پي.تي را زخمي مي كنند.
لاريجاني ادامه داد: ظلمي كه آنها در اين دوره كردند اين بود كه اين معاهده ان.پي.تي را به كلي از حيز انتفاع انداختند. در اين شرايط ديگر اين معاهده هيچ خاصيتي ندارد چرا كه در قانون ان.پي.تي در چندين جا مقرر شده كه آژانس بايد به كشورهايي كه ان.پي.تي را پذيرفته اند و عضو آژانس اند كمك كند. يعني سوخت مورد نياز آنها را تامين كند، اين در حالي است كه آنها يك گرم سوخت به ايران ندادند. از طرف ديگر بايد به كشورها كمك هاي فني بكنند آيا واقعاً آنها به ايران كمك كردند؟ پس اين چه ان.پي.تي است كه تنها يك طرفه ابزاري شده كه زماني تنها جلسه شوراي حكام بگذارند و قيام و قعود كنند و تنها فضاي سياسي ايجاد كنند.
وي خاطر نشان كرد: آنها خودشان نيز مي دانند كه موضوع چيست و تنها به دنبال بهانه گيري هستند به عنوان مثال موضوعي كه اخيراً در شوراي حكام در رابطه با سايت فردو مطرح شده است حيرت آور است، چرا كه بازرسان از اين سايت بازديد كرده و ديدند كه در آنجا هيچ دستگاهي نصب نشده است از طرفي ايران نيز خيلي زودتر از موعد قانوني اش اين سايت را معرفي كرد كه طبق مقررات آژانس نيز لازم نبود معرفي كند. پس براي چه احساس خطر كرده و قطعنامه صادر كرديد؟ آنها تنها به دنبال ماجراجويي مي گردند.
علت مردودي خواص را
چه مي دانيد؟
خبرنگار فارس در سوالي از لاريجاني با اشاره به فرمايش رهبر انقلاب مبني بر مردودي برخي خواص در انتخابات اخير گفت: علت مردودي خواص در انتخابات اخير را چه مي دانيد و بايد خواص چه كنند تا در آزمون ديگر شانسشان را امتحان كرده و موفق شوند؟
نماينده قم در پاسخ اظهار داشت: در كشورمان از ابتداي پيروزي انقلاب عده زيادي با اخلاص خود قصد خدمتگزاري داشته و در راه انقلاب فداكاري كرده اند و آن را ادامه مي دهند اين افراد مراتب و شدت و ضعف مختلفي دارند. از سوي ديگر عده كمي هم بودند كه نگاه خائنانه اي داشته و به كشور لطمه زده اند. از ابتداي انقلاب در جريان سوابق جريان منافقان و بني صدر كه به مقابله با نظام ايستاده اند و مشكلاتي را براي نظام به وجود آورده اند، قرار داريد.
نماينده مردم قم تاكيد كرد: مرزبندي بين خدمتگزاران و منافقين بسيار حائز اهميت است، بايد به اين موضوع توجه كرد. مطالبي كه اخيراً حضرت آيت الله خامنه اي مطرح كرده اند به اين موضوع اشاره دارد.
سوالي درباره عدم حمايت لاريجاني از منتخب مردم
به گزارش ايسنا، در ادامه اين نشست خبري خبرنگاري از لاريجاني پرسيد، شما در جريان انتخابات زماني كه فراكسيون اصولگرايان مي خواست از آقاي احمدي نژاد حمايت كند، گفته بوديد كه چون همزمان رئيس فراكسيون و رئيس مجلس هستيد نبايد از كانديدايي طرفداري كنيد. زماني هم كه يكي از گزارش ها به دفتر شما رسيده بود تبريك رياست جمهوري آقاي احمدي نژاد را از آن حذف كرده بوديد. نظر شما در اين خصوص چيست؟
رئيس مجلس شوراي اسلامي، پاسخ داد: اين تا حدي شوخي است كه در دفتر من چنين اتفاقي افتاده است و من چنين چيزي را به ياد نمي آورم. من معتقدم نظامات كشور بايد متناسب با جايگاه باشد و مشاجره ها بحث ديگري است. من خود روز شنبه رياست جمهوري آقاي احمدي نژاد را تبريك گفتم، اما در مقابل هم معتقدم مجلس نبايد در انتخابات دخالت كند. اينها نمايندگان ملت هستند. همانطور كه معتقدم جايگاه رياست جمهوري اقتضاء نمي كند كه در انتخابات مجلس دخالت كند.
مناقشه درباره انتخابات تا كي؟
وي در ادامه با اشاره به موضوع انتخابات رياست جمهوري با بيان اين كه برخي در اين مساله مناقشاتي داشته اند گفت: اين افراد بايد توجه كنند كه انتخابات تنها موضوع مهم كشور نيست، مسائل بسيار مهم ديگري نيز در كشور هست كه قلمرو منافع ملي را روشن مي كند، تمركز بيش از حد روي اين موضوع مي تواند ايجاد سايش كند.
وي با طرح اين پرسش كه مگر در زماني كه همين افراد مسئول برگزاري انتخابات بودند، مناقشات به وجود نمي آمد، بر ضرورت پيشبرد امور با تدبير تاكيد و خاطر نشان كرد: وقتي ايستادگي هاي بلاوجه صورت گيرد، بايد انتظار داشت كه از آن سوء استفاده نيز بشود، در اين صورت توان ملي كشور دچار سايش مي شود.
موافق شعار عليه روسيه نيستم
لاريجاني در ادامه با ابراز تاسف نسبت به رفتار روس ها در مساله نيروگاه هسته اي گفت: در برخي از جاها روسها درست عمل نكردند، اما اين به معناي دشمني روس ها با ما نيست. بنده تصور مي كنم آنان دنبال منافعي هستند كه در برخي از جاها تصميم گيري غلط هم مي كنند. در مساله 300S نيز چنين اشتباهي مرتكب شدند. اين موضوع براي ملت ايران مكشوف است كه روس ها درست عمل نمي كنند. اين رفتار روس ها بر بقيه كارها نيز تاثيرگذار است.
رئيس مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد: بايد از طريق ديپلماتيك و مراودات و رفتارهاي ديگر منافعمان را حفظ كنيم. روس ها وضعيت شان با آمريكايي ها و رژيم صهيونيستي هم سنگ نيست. بنده موافق شعارهايي كه عليه روسيه مي دهند نيستم و فكر نمي كنم اين شعارها از سر بصيرت داده مي شود. در صحنه بين المللي، كشورها نسبت هاي مختلفي با ايران دارند كه متناسب با آن بايد حرف زد يا مراوده داشت. اين گونه شعارها قدري عجولانه است و شايد پشت آنها چيز ديگري نهفته است. مقصودم اين است كه ماهيت امر مقصود نيست.
لاريجاني همچنين در پاسخ به سوالي درباره ميهمانان مراسم روز مجلس با انتقاد از داستان سرايي هايي كه درخصوص اين موضوع شده است تصريح كرد كه امسال هم مثل سال گذشته سران قوا و مسئولان آنها دعوت مي شوند.
سوال عجيب خبرنگار راديو!
در بخشي از نشست خبري لاريجاني با خبرنگاران، خبرنگار خبر راديو سوالي را مطرح كرد كه تعجب برانگيز بود.
اين خبرنگار كه زيرمجموعه رسانه ملي است با اين ادعا كه راه اندازي 10 سايت غني سازي در محافل سياسي به بلوف سياسي تلقي شده است خواستار ارزيابي لاريجاني در اين باره شد.
ادعاي خبرنگار مذكور در حالي مطرح شد كه از زمان اعلام خبر راه اندازي 10 سايت غني سازي تا زمان برگزاري نشست خبري رئيس مجلس فقط يك شب تا صبح گذشته بود و معلوم نيست در اين مقطع زماني محدود كدام محفل سياسي داخلي تلقي خبرنگار مذكور را داشته است.
البته در محدوده زماني مذكور فقط محافل سياسي غربي بودند كه به شدت از اقدام جمهوري اسلامي در راه اندازي 10 سايت غني سازي اورانيوم خشمگين شدند و با لفاظي هاي بيهوده كوشيدند تا آثار سوزش را از اقدام نظام اسلامي تا حدي مخفي كنند.

 



شوك! (گفت و شنود)

گفت: سايت هاي وابسته به گروههاي ضدانقلاب و سران فتنه سعي دارند شايع كنند كه اعترافات حجاريان و عطريانفر و ساير بازداشت شدگان فتنه اخير، تاكتيكي بوده است!
گفتم: معلوم ميشه كه از ابراز پشيماني مستند و مستدل افراد بازداشت شده بدجوري ضربه خورده و گيج شده اند.
گفت: حيوونكي ها حق دارند! آخه اعتراف به خطا و خيانت، آنهم با ارائه دليل و سند و در مقابل چشم حداقل 50 ميليون نفر، ديگر آبرويي براي سران فتنه و حاميان بيروني آنها باقي نگذاشته است.
گفتم: تازه بر فرض هم كه تاكتيكي باشد، نشان ميدهد ژنرال هاي اين جريان تحمل چند روز زنداني كشيدن آنهم در شرايطي مثل هتل را ندارند بنابراين چگونه انتظار دارند پياده نظام فتنه براي آنها خودشان را به آب و آتش بزنند؟!
گفت: چه عرض كنم؟! نمي خواهند ضربه اي را كه خورده اند، باور كنند!
گفتم: به يارو گفتند؛ پدرت فوت كرده، پاشو بيا... و يارو كه از مخ راحت بود، گفت؛ راستشو بگين! حتماً يك اتفاق بدي براي پدرم افتاده و شما نمي خواهيد من شوكه بشم!!

 



كيهان و خوانندگان

¤ استكبار جهاني به سركردگي شيطان بزرگ با برخي ترفندها كه هدف آن ايجاد شكاف در بين مسئولين بوده قصد داشتند از اين طريق به فشار سياسي براي بازدارندگي ايران اسلامي از فعاليت هاي هسته اي برسند و با صدور قطعنامه اخير خواستند جبران مافات كنند و اين عمل هشداري براي مسئولين ماست كه با حفظ توان ملي هيچگونه حسن نيتي با 1+5 نداشته باشند و به اتكا و اهتمام توان دانشمندانمان به تامين هرگونه سوخت مورد نيازمان اقدام نمايند و ضمن محدود كردن همكاري ها با آژانس با تكيه بر آراي مردم به مقابله با هرگونه زياده خواهي و ديكتاتوري قلدران بپردازند.
محمودي
¤ در سرمقاله كيهان با عنوان «جيك جيك مستان» دستان آلوده را رو كرد. كساني كه تا ديروز هرچه قانون مي گفت زير پا مي گذاشتند و خشونت سرلوحه كارشان بود و با توجه به متانت نظام زير بار هيچ قانوني نمي رفتند امروز كه اربابانشان پا عقب كشيده اند و هموطناني كه از نيت شوم آنها آگاه شده اند كم كم از آنها بريده اند دم از قانون و دوري از خشونت مي زنند اي كاش يك ذره انصاف داشتند و گذشته خودشان را يكبار مرور مي كردند.
بخشي
¤ ضمن محكوم كردن بيانيه اخير برخي سران فتنه درباره بسيج كه الحق شايسته نام جنبش سبز اموي هستند خدا را شكر مي كنيم كه بسيج هم در زمره دشمنان اين جنبش قرار گرفت.
سوري
¤ از قوه قضائيه مي خواهيم كه هرچه سريعتر با جبران مافات و وقت كشي ها نسبت به محاكمه سران فتنه اقدام نمايند.
حيدري
¤ اگر خاتمي و كروبي و موسوي عوامل اصلي كشته شدن بيش از 30 نفر در حوادث بعد از انتخابات نيستند و نبايد دستگير شوند پس چرا قوه قضائيه گزارشي از عملكرد خود در يافتن عوامل اصلي اين جنايت ها نمي دهد.
يك هموطن از دليجان
¤ خواهش مي كنم مسئولين قوه قضائيه توضيحات لازم درباره علت عدم بازداشت و يا حداقل وادار به پاسخگويي كردن سران اغتشاشات كه الان قيافه حق به جانب هم مي گيرند، ارائه كنند چرا كه مردم به وضوح مي بينند كه اصل مهم قانون اساسي و قرآن كريم كه بر برابري افراد در قبال قانون و شرع تاكيد دارد در اين برهه از زمان در حال پايمال شدن است. در ضمن از صلابت آقاي سلطانيه در اجلاس ژنو در خصوص دفاع از فعاليت صلح آميز هسته اي كشورمان تشكر مي كنم.
نظري از اصفهان
¤ در حماقت بيگانگان و دشمنان خارجي در جريان حوادث بعد از انتخابات همين بس كه اميدشان را به چند نفر خودفروخته داخلي دوخته بودند كه فكر مي كردند با پياده كردن چنين سناريوي نخ نما شده اي مي توانند نظام را زمين گير كنند. غافل از اينكه از نظر مردم باتجربه بيش از 30سال سابقه انقلابي و حاضر در تمامي صحنه ها اينها حتي كف روي آب هم به حساب نمي آيند.
علي مرداني
¤ روزنامه ها به نقل از يكي از مسئولان كشوري نوشته بودند «بسيج نبايد به مسايل سياسي ورود پيدا كند» كه اميدوارم اين نقل قول صحت نداشته باشد. ولي اگر صحيح باشد بنده به عنوان يك بسيجي فرهنگي به ايشان عرض مي كنم، از آنجا كه بسيج شجره طيبه اي است كه در تمامي طبقات و اقشار جامعه ريشه دوانده اين سخن جنابعالي قابل درك نيست.
مهرباني از نيشابور
¤ اگر خداي نكرده كشور ايران تحت تاثير فشارهاي اقتصادي و رسانه اي خارج قرار گرفته و تن به زياده خواهي هاي غرب در نحوه تبادل اورانيوم غني سازي شده 20درصد با اورانيوم توليدي خود بدهيم نتيجه آن ترجمان همان خواسته غرب در خصوص تعليق فعاليت هسته اي در كشورمان خواهد بود.
يك هم وطن
¤ آقاي البرادعي در آخرين روزهاي كاري خودش ثابت كرد كه در خدمت آمريكايي هاست و اگر گاهي با گزارش هاي دوپهلو و سخنان گوناگون يك مقدار شبهه اي هم در ذهن ها نسبت به ايشان بود با اين گزارش، مزدور بودن وي براي همه آشكار شد و پاداش اين مزدوري براي وي چيزي نيست جز جلب حمايت آمريكا از وي در انتخابات رياست جمهوري آينده مصر. ما نبايد هيچ وقت نسبت به اين گونه اشخاص اميد انصاف داشته باشيم.
يك هم وطن
¤ چرا نشريه متعلق به حوزه علميه قم- دفتر تبليغات اسلامي وقتي به آداب دفن اموات اشاره مي كند كه در اديان مختلف چگونه است به فرقه ضاله بهاييت نيز مي پردازد؟! مگر بهائيت يك دين است كه در جمع ساير اديان قرار گيرد. اين فرقه يك حزب وابسته به اسرائيل است.
افشار از اروميه
¤ آرم جديد اخبار شبكه يك سيما فاقد هرگونه نماد انقلاب، دفاع مقدس و امام(ره) مي باشد و در شأن ملت بزرگوار ايران نمي باشد.
يك خانم از شهر رضا
¤ بنده به عنوان يك فرهنگي از چاپ مقاله تحت عنوان «اشتغال و خانواده از ديدگاه اسلام» مندرج در آن روزنامه تشكر مي كنم. لطفاً به چاپ اين گونه مقالات با هدف آشنا كردن زنان جامعه با وظايف اصلي خود ادامه دهيد.
يك فرهنگي
¤ از اعضاي قديم سپاه قم و از خانواده شهيد هستم. مدت 14 سال است كه قطعه زميني از شهرداري منطقه يك قم خريداري كرده و كليه مدارك و اسناد مربوط به اين زمين كه همه مسئولان شهرداري نيز آن ها را امضا و تأييد كرده و مبلغ آن را نيز دريافت كرده اند براي طي مراحل ثبت در اختيار دارم. اما وقتي به ثبت براي بنام كردن زمين مراجعه مي كنم اداره ثبت از انجام مراحل اداري آن خودداري كرده و به صراحت مي گويد كه نامه شهرداري اعتبار ندارد و بايد از اداره آب منطقه قم نامه بياورم كه آن ها نيز همكاري نمي كنند. مسئولان امر رسيدگي نمايند.
ابوالفضل مقدم
¤ در سال 83 مبلغ 500 هزار تومان براي انشعاب فاضلاب شهري به شهرداري منطقه 3 اصفهان پرداخت كرده ام اما هنوز هيچگونه اقدامي در جهت موضوع وعده داده شده صورت نگرفته است.
يك شهروند اصفهاني
¤ متأسفانه شركت پست منطقه ميدان نوبنياد محموله هاي پستي ساكنان شهرك شهيد چمران را در درب منزل تحويل نمي دهد ، حال آنكه مبالغي كه از ارسال كنندگان اين محموله ها مي گيرد شركت پست را متعهد مي كند كه محموله هاي پستي را تحويل گيرنده دهد اما حداكثر كاري كه مي كنند اين است كه در اولين مراجعه برگه اي را در صندوق هاي پستي افراد مي اندازند و مسئوليت را از سر خود رفع مي كنند.
عزيزي
پاسخ روابط عمومي ناجا
در پاسخ به مطلب مندرج در صفحه 2 مورخه 11/6/88 روزنامه تحت عنوان «برخورد شديد با مزاحمين و نواميس مردم» به اطلاع مي رساند: فرماندهي انتظامي تهران بزرگ در خصوص موضوع فوق اعلام داشته پليس امنيت اخلاقي اين فرماندهي در راستاي اجراي طرح انضباط اجتماعي در سطح حوزه استحفاظي اين يگان با هرگونه ناهنجاري خصوصاً مزاحمت كه آرامش و امنيت شهروندان را به خطر مي اندازد برابر مقررات برخورد جدي مي نمايد.»
پاسخ روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق غرب استان تهران
در پاسخ به مطلب مندرج مورخ 3/8/88 روزنامه موضوع خاموشي معابر در فاز 2 انديشه خيابان گلستان به اطلاع مي رساند: بنابر گزارش منطقه برق ملارد در تاريخ 18/8/88 نسبت به سرويس و رفع مشكلات موجود در سيستم روشنايي آدرس مذكور اقدام و روشنايي بطور كامل دائر گرديد.

 



رئيس سازمان انرژي اتمي: ساخت 10 سايت جديد غني سازي پاسخي محكم به حركت ناپسند 1+5 است

رئيس سازمان انرژي اتمي تصميم دولت براي ساخت 10 سايت جديد غني سازي اورانيوم در كشور را پاسخي محكم به حركت ناپسند اخير گروه 1+5 در صدور قطعنامه ضدايراني در شوراي حكام آژانس دانست.
علي اكبر صالحي در گفت وگويي گفت: پنج سايت را بنا به دستور رئيس جمهور تعيين كرديم و از اين به بعد سايت هاي غني سازي ما سايت هاي بازي نخواهند بود، بلكه در دل كوه ساخته مي شوند.
صالحي ادامه داد: هر كدام از اين سايت ها توانايي تامين سوخت يك نيروگاه به اندازه نيروگاه بوشهر را خواهد داشت.
صالحي خاطرنشان كرد: اين سايت ها طوري ساخته خواهند شد كه از هر نوع حمله اي ايمن باشند و پدافند غيرعامل را به عنوان عامل اصلي در تاسيس اين سايت ها در نظر خواهيم گرفت.
وي گفت: خوشبختانه مقدمات پنج سايت از سايت هاي ياد شده فراهم شده و شناسايي شده است و در آينده به اقتضاي زمان و مكان روند پيشرفت كار را اطلاع رساني خواهيم كرد.
وي تصريح كرد: ايران اعتمادسازي كرد اما متاسفيم چنين پاسخي از 1+5 دريافت كرد.
صالحي افزود: مصوبه اي كه اخيرا تصويب شد مصوبه آژانس نبوده بلكه آلمان پيشنهاد كرده است و در حقيقت كشورهاي 1+5 مصوب اين پيشنهاد هستند.
معاون رئيس جمهور گفت: همان طور كه ملت بزرگوار ايران مي دانند مجلس شوراي اسلامي به تكليف كرده است 20 هزار مگاوات نيروگاه هسته اي در افق 10 تا 15 ساله تاسيس كند.
وي اظهار داشت: در برنامه پنجم، بنا داريم تا 5 هزار مگاوات نيروگاه هسته اي قرارداد ببنديم و براي هر يك هزار مگاوات از اين نيروگاه به يك سايت به اندازه سايت نطنز احتياج داريم.
رئيس سازمان انرژي اتمي ايران گفت: بنا نداشتيم كه تعداد زيادي سايت همانند سايت نطنز داشته باشيم و بسازيم اما گويا غرب نمي خواهد كه پيام صلح آميز ايران را درك كند و اين رفتاري كه از خودش نشان داد رفتاري بود كه سبب شد دولت امروز مصوبه اي را بگذراند كه ما 10 سايت همانند سايت نطنز داشته باشيم.
رئيس سازمان انرژي اتمي تصريح كرد: احساس مي كنم كه اين خصلت ها و خوي استعمارگري غرب هنوز ته مانده اش وجود دارد و آنها فكر نمي كنند كه با يك ملت بزرگ و يك كشور مستقل روبه رو هستند.
صالحي گفت: اميدواريم كه خصم بداند و دولت هاي غربي بدانند كه ما هيچ قدمي به عقب برنخواهيم داشت و البته باز تاكيد مي كنيم كه نسبت به تعهدات بين المللي خودمان و نسبت به NPT پايبند هستيم، اما از حقوق حقه خود نيز دفاع مي كنيم.

 



اين همه دم خروس و باز هم قسم حضرت عباس؟! (خبر ويژه)

مرخصي و آزادي موقت بهزاد نبوي از بازداشت با حاشيه هاي جالبي همراه شد. به دنبال آزادي موقت اين عضو مركزيت سازمان مجاهدين (انقلاب) طيفي از فعالان سياسي شامل ميرحسين موسوي، محمد خاتمي، كرباسچي، عبدالله نوري، در كنار جمعي از اعضاي گروه هاي مجمع روحانيون، حزب مشاركت، نهضت آزادي (ابراهيم يزدي و توسلي)، جنبش مسلمانان مبارز، گروهك ملي- مذهبي و ... به ملاقات وي رفتند.
نبوي در اين ملاقات ها به شيوه هميشگي مظلوم نمايي گفته است: من بگويم در زندان كجا بودم؟ بگويم در زندان رژيم ستم شاهي بودم؟ چه بگويم؟ آن آقايان شده اند مدافع نظام و انقلاب و امام و من و امثال من شده ايم ضد نظام؟
وي همچنين مدعي شد: 19 خرداد يعني چند روز قبل از انتخابات 22 خرداد به دستور يك نهاد امنيتي، احكام دستگيري فعالان سياسي را صادر كرده بودند.
گرفتن ژست انقلابي مظلوم و مراوده گسترده با سران گروهك هاي ضد انقلابي و ضد خط امامي در حالي است كه علي كشتگر عضو گروهك ورشكسته فدائيان خلق در گفت وگو با راديو فردا (ارگان رسمي سازمان سيا)، درباره «عدم مرزبندي بهزاد نبوي (تئوريسين مجاهدين انقلاب) با نيروهاي غير خودي از جمله نهضت آزادي و نزديكي با گروه هاي مذكور» گفت: جنبش سبز، مرزبندي ها را در درون خود بين نيروهاي مذهبي و غيرمذهبي يا چپ و راست از بين برده است. هركس بخواهد در اين جريان مقبول باشد ناچار است اين مرزبندي ها را كنار بگذارد.جنبش سبز ديگر چنين مرزبندي هايي را به رسميت نمي شناسد و قبول نمي كند. اگر كساني بخواهند مقبول باشند بايد چنين عمل كنند.»
محمد سلامتي دبير كل سازمان مجاهدين (انقلاب) در اظهاراتي پاستوريزه تر و در گفت وگو با روزنامه اعتماد اظهار داشت: اصلاح طلبان اكنون نقد درون جبهه اي را كنار گذاشته اند چرا كه ما حالا داريم در يك جبهه مشترك فعاليت مي كنيم.
استحاله و انحلال كامل امثال بهزاد نبوي در گروهك هايي نظير نهضت آزادي و مأتلفان خارجي آنها (سازمان منافقين، فدائيان خلق، سلطنت طلبان و...) در حالي است كه حضرت امام ضمن برخورد قاطع با انحرافات گروهك نهضت آزادي هشدار دادند اگر اين گروهك بر سر كار باقي مي ماند بر صورت اسلام و انقلاب سيلي مي زد و منافقين تروريست، فرزندان معنوي نهضتي ها هستند.
مدعيان اصلاح طلبي با تبعيت كوركورانه از گروهك ها طي يك دهه اخير به تدريج در مقابل خط امام، قانون اساسي و مباني انقلاب صف آرايي كردند و مانند گروهك ها نهايتاً كارشان به صف آرايي در برابر جمهوريت و رأي مردم ولو به قيمت راه اندازي آشوب كشيد.
بهزاد نبوي از جمله فعالان طيف موسوم به اصلاحات است كه ضمن آشكار كردن تدريجي مخالفت با ولايت فقيه و نظرات حضرت امام، به عامل اجراي طراحي هاي آمريكا در مجلس ششم و دولت اصلاحات (به واسطه برخي مديران اجرايي) تبديل شد. وي ضمناً به طور همزمان رياست هيئت مديره شركت نفتي پتروپارس (شركت دولتي) را نيز در اختيار داشت و به واسطه برخي رانت هاي دولت موفق به كسب برخي قراردادهاي ويژه چند ميليارد دلاري شد اما با اعتراض برخي از نمايندگان اصلاح طلب مجلس ششم مجبور به كناره گيري بي سر و صدا از آن شركت شد.

 



مثل كيهان نباشيد!! (خبر ويژه)

شهردار تهران روز يكشنبه روزنامه كيهان را روزنامه اي «هزينه ساز» خواند و گفت به مطبوعات وابسته به شهرداري تهران تأكيد كرده است، مطلقاً شبيه كيهان نباشند.
براي ما روشن نيست منظور قاليباف از اين اظهارات كه در حاشيه حضور خود در نشست جامعه اسلامي مهندسين بيان كرده است چيست؟ اگر منظورش اين است كه روزنامه هاي تحت امر او يعني همشهري و تهران امروز و روزنامه ها و مجلاتي كه شهرداري از كيسه بيت المال اجاره كرده است نبايد مانند كيهان عليه غارتگران بيت المال مطلبي بنويسند و نبايد عليه آمريكا و اسرائيل موضع داشته باشند! و نبايد مثل كيهان، فتنه گران و آشوبگران و آبشخورهاي بيروني آنها را افشا كنند! و... كه بايد گفت: روزنامه هاي تحت امر و يا تحت اجاره قاليباف هرگز به اين مسائل نمي پردازند، بنابراين به توصيه حكيمانه!! ايشان نيازي نبوده است و اما اگر قاليباف با حمله به كيهان- خداي نخواسته- در پي جلب توجه و كسب حمايت دشمنان بيروني اسلام و انقلاب و گروهك هاي ضدانقلاب و كلان سرمايه داران مفت خور و مزاحم مردم بوده است تا مثلاً در انتخابات بعدي از نامزدي ايشان حمايت كنند كه اين فاز جديد را به آقاي قاليباف تسليت عرض مي كنيم و ناسزاگويي ايشان به كيهان را از صميم قلب به خود تبريك مي گوئيم و به خاطر اين موهبت پيشاني شكر به آستان ربوبي مي سائيم و بالاخره اميدواريم آقاي قاليباف اين نكته بديهي را دريابد كه چنين اقداماتي به اعتبار انقلابي وي لطمه مي زند بي آن كه براي ايشان نزد ضدانقلاب محبوبيتي در پي داشته باشد، از اين روي بايد به وي گوشزد كرد كه «اي يكدله صد دله، دل يكدله كن»

 



دروازه هاي آمريكا هم شاهد بودند (خبر ويژه)

مجله صهيونيستي اشپيگل در تحليل سفر اخير رئيس جمهور اسلامي ايران به چند كشور آمريكاي لاتين از جمله برزيل تاكيد كرد: احمدي نژاد درست در برابر دروازه ايالات متحده اين نكته را به رخ

 



ميدانداري سلطنت طلبان در سايت رسمي حزب مشاركت (خبر ويژه)

پيوند طيفي از نيروهاي حزب مشاركت با گروهك هاي سلطنت طلب و ضد انقلاب هر روز آشكارتر مي شود. «نوروز» سايت رسمي اين حزب ديروز مقاله تبريك «نوشابه- الف» از عناصر سلطنت طلب مقيم پاريس را به مناسبت يازدهمين سالگرد تاسيس حزب مشاركت منتشر كرد.
اين سلطنت طلب فراري كه گردانندگان نوروز ترجيح داده اند چهره بي حجاب و مكشفه وي را به نمايش بگذارند، در مقاله خود ضمن تبريك به مشاركت و متهم كردن نظام به استبداد مي نويسد: اين حزب- جبهه از بالا و توسط وابستگان به حكومت اسلامي شكل گرفته و از سوي ديگر با خروج از قدرت دچار تناقض بنيادين شده است.
وي با اشاره به ارتباط گسترده خود با طيفي از اعضاي حزب مشاركت مي نويسد: «من با افراد زيادي از جبهه مشاركت از نزديك حشر و نشر داشته ام، سخنانشان را شنيده و مواضعشان را خوانده ام. به صراحت بايد بگويم در اين جبهه، هم وابستگان فكري راست حضور دارند، هم چپ. هم كساني كه تنها دغدغه شان، شركت در يك راي گيري و بازپس گيري صندلي هايي در قوه مجريه و مقننه است، هم كساني كه به ضرورت تحولي بنيادين در گفتار و كردار سياسي رسيده اند. همان اختلاف نظري كه باعث مي شود برخي از اعضاي رهبري جبهه مشاركت، رفتاري حاكم مآبانه داشته باشند و به طور مثال، يك سازمان دانشجويي را از همان زاويه اي نقد كنند كه حكومت مي كند، و برخي ديگر، جاي خويش را در كنار مخالفين نظم موجود ببينند. اين تناقض دروني، ريشه بسياري از كژ و مژ شدن هاي جبهه مشاركت بوده است. تناقضي كه باعث شده اين جبهه، تمامي افراد را، نه براساس شايستگي ها كه براساس مقبوليت ها در نزد حكومت، پذيرا باشد. براي اينكه بي انصافي نكرده باشم بايد بگويم گردانندگان جبهه مشاركت، دايره خودي ها را گسترش داده اند، اما نادرست است اگر نگويم اين تلاش كافي نبوده است. ايران قرار بود براي همه ايرانيان باشد؛ همه ايرانيان. اما امروز سؤال اين است: چنين شد؟ اگر شد گستره اش تا كجا بود و تا كجا مي توانست باشد. چرا نشد و چه مي بايد كرد تا بشود.
اين سلطنت طلب در عين حال نوشت: «در سرزمين استبدادزاده ما چنين است؛ يك چشمي بودن هم در سرزمين سياسي كور ايران، موهبت است. بهتر است همين جبهه مشاركت را داشته باشيم تا «آبادگر» و «ايثارگر». از جبهه مشاركت، مي تواند حزبي فراگير سربرآورد، پس يازدهمين سالگرد حزب جبهه مشاركت مبارك است و ميمون.»
گفتني است نامبرده هم اكنون به همراه همسرش (هوشنگ اسدي)، مسعود بهنود، ابراهيم نبوي، مهرانگيز كار (همسر پورزند)، برخي عناصر فراري وابسته به مشاركت (نظير حسين باستاني) و شماري از اعضاي گروهك نهضت آزادي، سايت ضد انقلابي روزنت را اداره مي كند. اين سايت ارتباط و هماهنگي كاملي با سايت هايي نظير نوروز دارد.
چند سال پيش عليرضا علوي تبار سردبير روزنامه صبح امروز (وابسته به حجاريان) تصريح كرده بود جبهه مشاركت ائتلافي از چپ هاي خط امامي، تكنوكرات و روشنفكران ديني است و بتدريج چپ هاي خط امامي كه بر سر مسائلي نظير ماجراي آقاي منتظري در كنار امام خميني ايستادند، به حاشيه رانده خواهند شد.

 



چشم كروبي روشن! (خبر ويژه)

در آستانه اعلام طرح جديد دولت آمريكا براي مواجهه با معضل 8 ساله افغانستان، رسوايي هاي تازه در زمينه نقض حقوق بشر در اين كشور اشغال شده منتشر مي شود.
اوباما قرار است امروز ضمن سخنراني در آكادمي نظامي وست پوينت، ضمن تشريح استراتژي جديد، نظر خود را درباره افزايش تعداد نظاميان آمريكايي در افغانستان از 68هزار به 100 هزار نفر اعلام كند.
در همين حال اخبار منتشره حاكي از شكنجه و بدرفتاري نظاميان آمريكايي با دو نوجوان افغان در مقر نيروهاي آمريكايي در بگرام است. در پي انتشار اخبار گسترده در اين زمينه، روزنامه واشنگتن پست و نيويورك تايمز به طور سربسته به تاييد ماجرا پرداختند.
براساس گزارش هاي منتشره، عيسي محمد 17ساله و عبدالرشيد 16ساله در زنداني مخفي متعلق به نيروهاي ويژه آمريكا (مستقل از زندان بگرام) مورد انواع شكنجه ها قرار گرفته و از جمله وادار شده اند برهنه شده و تن به آزارجنسي و تهيه تصاوير از خود بدهند. آنها لااقل دو هفته در سلول هاي بتوني به اتهام ارتباط با طالبان مورد شكنجه و آزار قرار گرفته و اجازه خوابيدن نداشته اند.
انتشار اين گزارش از آن جهت تكان دهنده است كه اوباما با شعار تغيير از جمله بستن زندان گوانتانامو و شكنجه هاي وحشيانه در زندان هاي آمريكا روي كار آمد اما به تازگي اعلام كرد فعلاً امكان تعطيلي گوانتانامو وجود ندارد.
صداي آمريكا مي گويد انتشار اخبار تازه از شكنجه افراد بازداشتي توسط نيروهاي آمريكايي به تلاش هاي اوباما لطمه مي زند.
براساس گزارش صداي آمريكا و در آستانه اعلام طرح جديد اوباما براي افغانستان نظرسنجي موسسه پژوهشي PEW نشان مي دهد عدم رضايت مردم آمريكا از عملكرد نظامي دولت اين كشور در افغانستان به نسبت يك سال پيش كه اوباما تازه روي كار آمده بود 12درصد افزايش يافته و به 57درصد رسيده است.
هزينه حضور هر نظامي آمريكايي در افغانستان سالانه يك ميليون دلار است و اين در حالي است كه ناامني، ترور و توليد مواد مخدر در افغانستان روبه فزوني گذاشته است
گفتني است در حالي كه برخي از رسانه هاي غربي گوشه هايي از اينگونه اخبار مربوط به جنايات آمريكايي ها را پوشش مي دهند، سايت ها و رسانه هاي وابسته به فتنه انگيزان داخلي از انتشار هرگونه اخبار و گزارش هايي كه مي تواند چهره وحشي آمريكا را افشا كند به شدت پرهيز مي كنند!

 



خالي بندي مجله هانتينگتون و پيدا شدن مغز متفكر براي جنبش سبز! (خبر ويژه)

مجله تاسيس شده توسط ساموئل هانتينگتون ضمن يك شوخي سياسي، زهرا رهنورد همسر ميرحسين موسوي را جزو 100 متفكر تاثيرگذار جهان و در رده سوم معرفي كرد.
فارين پاليسي مجله آمريكايي وابسته به موسسه واشنگتن پست در اين رده بندي، رهنورد را پس از بن برنانكي رئيس بانك مركزي آمريكا و باراك اوباما قرار داده است. در فهرست البته نام هاي جالب ديگري هم ديده مي شود از جمله ژنرال ديويد پترائوس جنگ سالار آمريكايي(رتبه8)، ديك چني معاون جنگ طلب بوش(رتبه13)، واسلاو هاول رئيس جمهور مخملي و سابق چك، سلام فياض نخست وزير تشكيلات خودگردان، آنگ سان سوچي رئيس مخالفان برمه و تحت الحمايه آمريكا، گوردون براون نخست وزير انگليس، جورج سوروس سرمايه گذار صهيونيست كودتاي مخملين(رتبه38)، بيل كلينتون (رتبه6) ، ايان هيرسي علي(نويسنده سوماليايي الاصل ضداسلام كه بعدها تابعيت هلندي اختيار كرد)، عبدالكريم سروش و...
مجله مذكور در معرفي رهنورد، وي را مغز متفكر!! انقلاب سبز در ايران كه نقش برجسته اي در هدايت مبارزات انتخاباتي موسوي داشته است ناميده اما توضيح نداده كه چرا موسوي مغز متفكر محسوب نشده است!
در متن معرفي رهنورد همچنين آمده است «او يكي از تندروترين اسلامگرايان پس از انقلاب كه بر بدنام كردن فمنيست هاي سكولار فعاليت مي كرد اما چند سال بعد خط سير خود را عوض كرد و به يكي از نيروهاي محرك فمينيسم در ايران تبديل شد. او همچنين از شيرين عبادي براي سخنراني در دانشگاه الزهرا پس از برنده شدن جايزه نوبل دعوت كرد. او كمپين شوهرش را پيش راند و همراه شوهرش حاميانشان را از طريق تجمعات، فيس بوك، تويتر و پيامك ها سازماندهي مي كرد. پوسترهاي وي و همسرش زيركانه به تغييرات ليبرالي اشاره داشت.
مجله آمريكايي، سروش را نيز به عنوان كسي كه تفسير سنتي از اسلام را به چالش كشيده، در رتبه 45 قرار داد.
سايت كلمه وابسته به موسوي ذيل خبر مجله فارين پاليسي تصريح كرده است: « با نگاهي به نام هاي ديگر اين فهرست به نظر مي رسد كه تدوين آن بيشتر جنبه نمادين داشته است».
سايت راديو زمانه هم ذيل خبر و از قول مخاطبان نوشت: «پياز داغش را زيادي زياد كردن، من ترديد دارم اصلاً خانم رهنورد رو بتوان متفكر ناميد، چه رسد به سومين متفكر جهان!!!»
اين سايت اضافه كرد: شرم آوره! سياست بازي ابلهانه تا كي سر جايزه و اسم و لقب دادن؟؟ من ميفهمم كه ميخواهيم و اينها هم ميخواهند كه اين جمهوري زوركي بره. اما باباجان با اين غلوها و دروغها به مردم لطمه ميخوريم چرا كه بتهاي الكي ساخته ميشن. زهرا رهنورد و تاثير در سياست خارجي؟ چطور؟ تاثيرگذار در سياست هاي جهاني!...
گفتني است بلافاصله پس از اعلام نتايج انتخابات و معلوم شدن ناكامي بزرگ موسوي و جبهه پشت پرده حامي وي، زهرا رهنورد (مغز متفكر جنبش سبز!!) به مصاحبه با شبكه بي بي سي پرداخت و مدعي شد چون من لرستاني و همسرم آذربايجاني است پس معني ندارد موسوي حتي در اين دو استان رأي نياورده باشد. اين مغز متفكر!! در توضيح اظهارات عالمانه!! خود گفت: مگر مي شود مردم لرستان به داماد خود!! رأي ندهند؟! و توضيح نداد كه وقتي مردم غيور لر به كروبي كه فرزند لرستان است بي محلي مي كنند، شوهر زهرا رهنورد و به قول وي «داماد» آنها كه جاي خود دارد!

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14