(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 10 آذر 1388- شماره 19525
 

برف، شهر كويري نايين را سفيدپوش كرد
فرمانده ناجا خبر داد پليس فضاي مجازي تشكيل مي شود
خروج تدريجي سامانه بارش زا از مرزهاي شرقي
مرگ 15 دانش آموز 5 مدرسه را به تعطيلي كشاند
پس از 29 سال از آغاز جنگ تحميلي كشتي 600 تني غرق شده در اروندرود از آب خارج شد
آخرين خبر از وضعيت جسماني احمد عزيزي
شكيب: دولت نهم 700 ميليارد تومان به متروي تهران اختصاص داد
از 15 آذرماه ايجاد مي شود 185 پايگاه موقت براي طرح امداد زمستانه
واگذاري عمليات جمع آوري متكديان قم به بخش خصوصي
بهزاد نبوي به 6 سال حبس تعزيري محكوم شد
در پديده اي نادر يك رأس بز در فردوس 4 قلو زاييد
70 نوبت سهميه شير براي هر دانش آموز
دادگاه عبدالله رمضان زاده برگزار شد
جنجال چاپ كاريكاتور حاكم امارات در ساندي تايمز
قتل 4 افسر پليس در واشنگتن
مركزي براي شستشوي مغزي مسلمانان



برف، شهر كويري نايين را سفيدپوش كرد

بارش برف شهر كويري نايين را سفيدپوش كرد و 15روستاي بخش بازفت شهرستان كوهرنگ را در محاصره خود قرار داد.
بارش برف پاييزي در بخش مركزي نايين در شرق استان اصفهان، روز يكشنبه اين خطه كويري و گرمسيري را سفيدپوش كرد.
اداره هواشناسي نايين، ارتفاع برف در ارتفاعات و گردنه «ملااحمد» در منطقه را 25 سانتيمتر و ميزان بارندگي در مناطق شهري را 20 ميليمتر اعلام كرد.
به گزارش ايرنا، با شروع بارش برف اكيپ هاي راهداري با استفاده از خودروهاي سبك و سنگين اقدام به پاكسازي و عمليات يخ زدايي در محورهاي اين شهر كردند.
همچنين به گزارش ايرنا، بخشدار بازفت از توابع شهرستان كوهرنگ گفت: بارش برف سنگين در 24 ساعت گذشته راه 45 روستاي اين بخش را مسدود كرد و 15 روستا همچنان در محاصره برف قرار دارند.
ستار خيري روز يكشنبه با اشاره به تلاش ماموران راهداري براي باز كردن راههاي روستايي گفت: تا 24 ساعت آينده را هماي روستاهاي منطقه «صمصامي» بخش بازفت نيز بازگشايي خواهد شد.
وي به رانندگاني كه قصد عزيمت به بخش بازفت شهرستان كوهرنگ را دارند توصيه كرد، با توجه به مه غليظ و كولاك در گردنه هاي «چري» و «صمصامي»، خودروهاي خود را به چراغ مه شكن، زنجير چرخ و وسايل گرمايشي مجهز كنند. ارتفاع برف در كوهرنگ 45 سانتي متر گزارش شده است.
بارندگي در بندر امام
قرباني گرفت
سرپرست فرمانداري بندر امام خميني گفت: بر اثر بارندگي و جاري شدن سيلاب در اين شهر يكي از شهروندان بندر امامي جان خود را از دست داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از بندرامام، جمشيد حمايتي در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در روزهاي اخير شاهد بارندگي بسيار شديد و بي سابقه اي در شهرهاي بندر امام و ماهشهر بوديم كه اين موضوع موجب جاري شدن سيلاب در برخي مناطق نيز شد.
وي خاطرنشان كرد: ميزان بارندگي روز گذشته در شهر بندرامام 35 ميلي متر بود كه در حد خود در سال هاي گذشته بي سابقه بوده است.
سرپرست فرمانداري بندر امام خاطرنشان كرد:بر اثر ميزان بارندگي بخشي از شهر دچار آب گرفتگي شديد شدكه اين موضوع خسارتي را هم به دنبال داشت.
سرپرست فرمانداري بندر امام خاطر نشان كرد: بر اثر بارندگي پيرزني بر اثر فروريختن سقف منزلش و اصابت آوار بر سرش در دم جان باخت.
وي اضافه كرد: منزل مذكور غيرمجاز و تصرفي بود و هيچ گونه استاندارد اوليه در احداث آن رعايت نشده بود كه موجب وجود اين مشكل شد.
گزارش ديگري از ايرنا به نقل از معاون فرماندار پارسيان از توابع هرمزگان حاكي است: بارش شديد باران كه از نيمه شب شنبه آغاز شد باعث جاري شدن سيلاب در معابر مختلف اين شهرستان شد.
مجيد صفايي يكشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: هر چند پس ازمدت ها خشكسالي بارش باران موجب خوشحالي مردم شد اما خسارات سنگيني نيز به بار آورد.
اين مقام مسئول ابراز داشت: جاري شدن رودخانه هاي محلي و فصلي در بعضي از نقاط پارسيان به تاسيسات برق، آب، راه هاي اصلي و روستايي، شهرك صنعتي و همچنين محصولات كشاورزان خسارت هايي نيز وارد آورده است.
صفايي گفت: بارش باران باعث آب گرفتگي و جاري شدن سيل در شهرك صنعتي شماره يك پارسيان و تخريب خيابانها و تاسيسات آب و برق واحدهاي توليدي آن شده است.
معاون فرماندار پارسيان ادامه داد: بارش باران در اين شهرستان موجب قطع برق بيش از 15 روستا و همچنين وارد آمدن خسارت زيادي به شبكه برق فشار متوسط شده است.
به گفته مسئولان محلي و دهدارها بارندگي شب گذشته همچنين موجب لبريز شدن آب انبارهاي شهرستان پارسيان كه آب آشاميدني مردم را تامين مي كند شد.
مسئول اداره جهاد كشاورزي پارسيان نيز بيان داشت: در اثر بارندگي بخش زيادي از مزارع گوجه فرنگي روستاي فومستان زير آب رفت.

 



فرمانده ناجا خبر داد پليس فضاي مجازي تشكيل مي شود

فرمانده ناجا اظهار داشت: باتوجه به مهم بودن امنيت فضاي مجازي براي نيروي انتظامي، در حال تشكيل پليس فضاي مجازي هستيم.
به گزارش ايرنا، سرتيپ پاسدار «اسماعيل احمدي مقدم»، در مراسم معارفه رئيس پليس جديد آگاهي نيروي انتظامي افزود: بواسطه وجود فضاي مجازي، اسرار درون خانه ها، به بيرون رسوخ كرده، با اين تفاوت كه مجرمان قابل مشاهده نيستند.
وي با اشاره به سرعت تحولات جرايم گفت: سرعت تحولات جرايم زياد است، اما سرعت ما كم، و لازم است سرعت خود را در اين زمينه افزايش دهيم.
وي با قابل قبول دانستن جايگاه پليس ايران در منطقه آسيا، گفت: اكنون به واسطه موفقيت هاي بدست آمده، در آستانه پيشرفت قرار داريم.
احمدي مقدم تاكيد كرد: كشف قتل ها و تجاوز به عنف بايد به 100 درصد برسد و در رويكرد ناجا پيشگيري بر مقابله ارجحيت دارد.
وي تنوع جرايم ، شدت جرايم، وسعت جرايم، كيفيت جرايم، حوزه جرايم، توسعه بي بندوباري هاي اخلاقي و پيامدهاي ناشي از آن را ناشي از ناكارآمدي سيستم هاي آموزش اعلام كرد و گفت: ضعف در آموزش، موجب افزايش جرايم و در قالب جرايم و بروز خشونت ظاهر مي شود و لازم است خود را به روز نگه داريم.
در اين مراسم رئيس سابق پليس آگاهي گفت: در سال 84 پرونده جرايم 18 هزار و 972 مورد در ماه بود و اين در حالي است كه اين رقم به 19 هزار و 449 پرونده در سال 88 رسيده است.سرتيپ دوم «اصغر جعفري» افزود: در سال 84 كشف قتل 69 درصد بود در حاليكه در سال 88 به 85 درصد رسيده است.
در اين مراسم سرتيپ دو پاسدار سيد «حسن بتولي» به عنوان رئيس پليس جديد آگاهي منصوب شد.

 



خروج تدريجي سامانه بارش زا از مرزهاي شرقي

سازمان هواشناسي كشور از خروج سامانه بارش زا از مرزهاي شرقي كشور خبر داد.
نقشه هاي هواشناسي نشانگر خروج سامانه بارش زا از مرزهاي شرقي كشور طي 24 ساعت آينده است كه موجب كاهش بارش ها در اين مناطق مي شود.
اين سازمان همچنين براي شمال غرب، دامنه هاي البرز، سواحل درياي خزر و سپس شمال شرق كشور در اواخر چهارشنبه بارش باران و برف، وزش باد و كاهش دما را پيش بيني كرد.
بنا به اين گزارش وضعيت دماي هواي استان تهران ابري در ارتفاعات نيمه ابري است و بيشينه و كمينه آن به ترتيب 10+ و 2+ درجه سانتي گراد خواهد بود.

 



مرگ 15 دانش آموز 5 مدرسه را به تعطيلي كشاند

5 مدرسه در كل كشور و 12 كلاس درس در سطح مدارس سراسر كشور به دليل شيوع بيماري آنفلوآنزاي نوع آ تعطيل شده است.
حسين ضياءالديني، مدير كل سلامت آموزش و پرورش با اعلام اين خبر افزود: طبق آخرين آمار 14 تا 15 دانش آموز به دليل ابتلا به آنفلوآنزاي نوع آ جان خود را از دست داده اند.
وي در ادامه با اشاره به هزينه كرد دو ميليارد و 600 ميليون تومان از بودجه سلامت وزارت آموزش و پرورش براي اجراي برنامه هاي مقابله با شيوع آنفلوآنزاي نوع آ در سطح مدارس، عنوان كرد: دولت نيز دو ميليارد تومان براي مقابله با شيوع اين بيماري در سطح مدارس اختصاص داده است و البته ما براي تكميل اقدامات پيشگيرانه از جمله بهسازي سرويس هاي بهداشتي مدارس، لوله كشي صابون مايع در همه مدارس و واكسينه كردن دانش آموزان حداقل به 30 ميليارد تومان اعتبار نياز داريم.
آماده سازي 60 تخت
ويژه بستري مبتلايان به آنفلوآنزا
معاون سلامت وزير بهداشت از فعال سازي 60 تخت ويژه بيماران آنفلوآنزاي نوع آ طي يك ماه گذشته در تهران خبر داد.
دكتر امامي رضوي افزود: 6 بخش و در مجموع 60 تخت در بيمارستان هاي تهران براي پذيرش اين بيماران آماده شده است.
معاون سلامت وزير بهداشت در پايان متوسط بستري بيماران مبتلا به آنفلوآنزاي نوع A در بيمارستان را 10 روز اعلام كرد و گفت: از ميان 60 تخت، 15 تخت در بيمارستان سينا، 15 تخت در بيمارستان شريعتي و در بيمارستان هاي لقمان، طالقاني، امام حسين (ع)، فيروزآبادي، فيروز گر و حضرت رسول اكرم(ص) هر كدام 5 تخت قرار دارند.

 



پس از 29 سال از آغاز جنگ تحميلي كشتي 600 تني غرق شده در اروندرود از آب خارج شد

سرپرست اداره كل بندر و دريانوردي خرمشهر از خارج سازي و به آب انداختن يك فروند كشتي بزرگ غرق شده در اروندرود پس از 29 سال از آغاز جنگ تحميلي خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از خرمشهر و به نقل از روابط عمومي اداره كل بندر و دريانوردي خرمشهر، عادل دريس اظهار داشت: يك فروند كشتي بزرگ غرق شده در اروندرود و در كنار اسكله شماره دو بندر خرمشهر پس از 29 سال با تلاش متخصصان داخلي از اعماق اروندرود بيرون كشيده شد.
وي اضافه كرد: اين كشتي با طول تقريبي 50 متر و حدوداً 600 تن ظرفيت بارگيري در شرايطي سخت، مانع تسهيل عمليات دريانوردي در آبراه استراتژيك اروند بود.
سرپرست اداره كل بندر و دريانوردي خرمشهر افزود: شناورسازي اين كشتي در سه مرحله همراه با عمليات غواصي انجام گرفت و اين امكان فراهم شد تا از آبراه و اسكله هاي بندر خرمشهر، بيش از پيش در رونق تجاري اين منطقه بهره برداري شود. دريس مدت زمان انجام عمليات خارج سازي اين مغروقه را نزديك به سه ماه اعلام كرد و گفت: اين عمليات در منطقه بي نظير بوده و به دست متخصصان داخلي انجام گرفته است.

 



آخرين خبر از وضعيت جسماني احمد عزيزي

حال عمومي احمد عزيزي شاعر اعم از وضعيت گوارشي و هوشياري او بهتر شده و با اين حال به دليل مشكلات تنفسي ناشي از تراشه تراكستومي دورن گلو احتمال انتقال او به بيمارستان مسيح دانشوري تهران و عمل جراحي گلو قوت گرفته است.
«زينب عزيزي» خواهر بزرگتر احمد عزيزي در گفت وگو با مهر با اشاره به روند روبه بهبود وي گفت: اكنون وضعيت عمومي احمد اعم از گوارشي و تنفسي اش بهتر شده و ضربان قلب احمد 75 و تعداد نفس هايش 98 در دقيقه است.
وي افزود: احمد بيشتر از قبل دست و پايش را تكان مي دهد و با توجه به اينكه هوشيارتر شده واكنش هايش بارزتر هم شده است.
عزيزي در اين باره اضافه كرد: خوشبختانه هوشياري او بهتر شده و نسبت به مسائل و رويدادهاي اطرافش واكنش نشان مي دهد، وقتي از كتاب هايش برايش مي خوانم اگر دچار اشتباهي شوم فوراً واكنش نشان مي دهد و صحيحش را مي گويد.
خواهر اين شاعر از احتمال انتقال وي به تهران براي انجام عمل جراحي گلو خبر داد و گفت: تنها مشكل جدي كه احمد دارد وضعيت تنفسي اش است. در واقع تراشه تراكستومي كه در گلوي او كار گذاشته شده به شدت احمد را اذيت مي كند و حتي باعث شده كه گلويش گوشت اضافه بياورد.
وي گفت: آن طور كه من اطلاع دارم در ايران تنها پزشكي كه قادر به برطرف كردن اين مشكل است دكتر مسجدي و تنها مركز درماني هم كه عمل جراحي گلو را انجام مي دهد بيمارستان مسيح دانشوري تهران است. به همين خاطر مي خواهيم او را به تهران منتقل كنيم.
عزيزي در عين حال گفت: البته اين كار نياز به بهبودي بيشتر وضعيت جسماني بويژه هوشياري احمد دارد كه به محض هوشياري او را تحت عمل جراحي قرار مي دهيم.
خواهر اين شاعر در پاسخ به اين سؤال كه «در صورت نبود امكانات پزشكي لازم در ايران احتمال انتقال احمد عزيزي به خارج از كشور وجود دارد يا خير؟» گفت: اگر اينگونه شود احتمال انتقال احمد به خارج از كشور هم وجود دارد.
احمد عزيزي شاعر و مداح اهل بيت (ع) از 15 اسفندماه 86 به دليل كاهش سطح هوشياري ناشي از تشنج، بيماري قلبي و كليوي در بيمارستان امام رضا(ع) كرمانشاه بستري شده است.

 



شكيب: دولت نهم 700 ميليارد تومان به متروي تهران اختصاص داد

رئيس كميسيون توسعه و عمران شوراي اسلامي شهر تهران گفت: 700 ميليارد تومان از طرف دولت نهم براي مترو اختصاص يافت.
به گزارش فارس، حمزه شكيب در مراسم تست گرم مسير توسعه شمالي خط 1 از ايستگاه هاي قلهك و قيطريه و افتتاح پست برق فشار قوي خطوط ريلي شمالي تهران (قيطريه) با حضور در جمع خبرنگاران درباره اعتبار درنظر گرفته شده براي متروي تهران در سال جاري گفت: اعتباري كه در سال جاري براي مترو درنظر گرفته شده با فاينانس 700 ميليارد توماني، هزار و 600 ميليارد تومان است كه 600 ميليارد تومان آن غيرنقدي است.
وي با بيان اينكه اين ميزان اعتبار كافي است، ادامه داد: 50 درصد از اعتبار درنظر گرفته شده بايد از سوي دولت و 50 درصد ديگر از سوي شهرداري تهران تأمين شود.
شكيب در پاسخ به اين پرسش كه آيا دولت تاكنون براي توسعه مترو به ميزان كافي كمك كرده است يا خير؟ اظهار داشت: با توجه به اينكه نياز ما در اين زمينه بسيار است و با توجه به اينكه درآمد شهرداري تهران محدود است، انتظارمان از دولت اين است كه كمك بيشتري داشته باشد البته اين درحالي است كه در دولت نهم 700 ميليارد تومان براي مترو اختصاص يافته است ولي شورا و شهرداري به اين ميزان كمك انجام شده قانع نيستند.
وي در پاسخ به پرسشي در رابطه با اظهارات اخير استاندار تهران در مورد تأمين منابع و ارقام اعلام شده توسط شهرداري و دولت، تصريح كرد: اگر از منظر استاندار تهران بخواهيم به اين مسئله نگاه كنيم درست است ولي از نظر شورا تفاوت هايي وجود دارد.
وي ادامه داد: بودجه تصويب شده براي كل يارانه بليت اتوبوس و متروي كلان شهرهاي كشور 30 ميليارد تومان بوده كه 11 ميليارد تومان آن براي تهران است و دولت نيز تا پايان سال اين مبلغ را پرداخت مي كند ولي رقم پيش بيني شده مديريت شهري تهران در مجموع براي مترو و اتوبوس 48 ميليارد تومان بوده است.
رئيس كميسيون توسعه و عمران شوراي اسلامي شهر تهران گفت: از سال 79 كه مسئوليت مترو به شهرداري تهران واگذار شد، قرار بود همه هزينه هاي بهره برداري مترو به شهرداري تهران واگذار شود، اما از همان ابتدا تاكنون دولت اين مبالغ را به صورت نامنظم پرداخت كرده است.
وي ادامه داد: قطعاً نگهداري 105 كيلومتر مترو نيز مشكلات بسياري داردكه بايد براي آن پيش بيني اعتبارات لازم انجام شود.

 



از 15 آذرماه ايجاد مي شود 185 پايگاه موقت براي طرح امداد زمستانه

رئيس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر از ايجاد 185 پايگاه موقت امداد و نجات اين جمعيت براي طرح زمستانه در سراسر كشور خبر داد.
احمد اسفندياري اظهار داشت: سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر بر حسب فصل، رويداد و مناسبت هاي كشور پايگاه هاي امدادي خود را به صورت موقت افزايش مي دهد.
وي با بيان اينكه در طرح نوروزي سال جاري 450 پايگاه امدادي در سراسر كشور ايجاد شد، گفت: در طرح امدادي تابستانه نيز 160 پايگاه موقت امداد و نجات تشكيل شده بود.
اسفندياري با اشاره به اينكه پايگاه هاي امداد موقت سازمان امداد و نجات شامل كانكس هايي با تجهيزات امدادي و همچنين 5 نيروي امدادي و كادري را دربر دارد، افزود: 3 امدادگر و نيروي پزشك و پرستار در شيفت هاي متعدد به آسيب ديدگان و در راه ماندگان محورهاي مواصلاتي سراسر كشور كمك رساني مي كنند.
به گزارش فارس، وي به تجهيز آمبولانس و ست هاي نجات در پايگاه هاي موقت سازمان امداد و نجات هلال احمر اشاره كرد و گفت: اين سازمان در سراسر كشور داراي 210 پايگاه امدادي ثابت نيز هست.

 



واگذاري عمليات جمع آوري متكديان قم به بخش خصوصي

معاون خدمات شهري شهرداري قم گفت: جمع آوري متكديان و كودكان خياباني به بخش خصوصي واگذار مي شود.
«جواد جودكي» در گفت وگو با ايرنا با بيان اين مطلب افزود: اين طرح به كارگروه اجتماعي استانداري قم ارائه شده و مورد موافقت قرار گرفته است.
وي گفت: در صورتي كه طرح اجرايي شود، جمع آوري، اسكان و شناسنامه دار كردن كودكان خياباني و متكديان توسط بخش خصوصي انجام مي شود.
جودكي گفت: اكنون هماهنگي لازم ميان متوليان امر وجود ندارد و در صورت اجراي اين طرح، مشكل فعلي نيز حل خواهد شد.در زمان حاضر از شهرداري، نيروي انتظامي و بهزيستي به عنوان متوليان امر جمع آوري متكديان و كودكان خياباني نام برده مي شود.
جودكي گفت: طي شش ماه اول امسال شهرداري 327 متكدي مرد و زن را جمع آوري كرد كه 25 نفر آنان كودك خياباني بودند.

 



بهزاد نبوي به 6 سال حبس تعزيري محكوم شد

وكيل مدافع بهزاد نبوي اعلام كرد كه موكلش از سوي شعبه 15 دادگاه انقلاب به 6سال حبس تعزيري محكوم شده است.
صالح نيكبخت در گفت وگو با ايسنا، با بيان اين مطلب اظهار داشت: بهزاد نبوي از سوي شعبه 15 دادگاه انقلاب به 6 سال حبس تعزيري محكوم شده است كه 5 سال حبس آن در رابطه با اتهام اقدام عليه امنيت ملي از طريق شركت در راهپيمايي 25 خرداد ماه و يك سال حبس ديگر در رابطه با اتهام تبليـغ عليه نظام از طريق مشاركت در تنظيم اعلاميه ها و اطلاعيه هاي سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي قبل و بعد از انتخابات است.
وي با بيان اينكه به موكل از تاريخ 5 تا 15آذرماه به مدت 10 روز مرخصي داده شده است، خاطرنشان كرد: براي ارايه مرخصي 10 روزه به بهزاد نبوي از سوي دادگاه، قرار وثيقه 8 ميليارد ريالي صادر شده است.
وكيل مدافع بهزاد نبوي يادآور شد: امروز موكل براي ادامه معالجه به بيمارستان بازمي گردد.
نيكبخت همچنين با انتقاد از صدور اين حكم براي موكلش به دليل آنچه آن را «عدم تناسب بين اتهامات وارده با مجازات پيش بيني شده» مي ناميد، تاكيد كرد كه نسبت به اين حكم اعتراض و درخواست تجديد نظرخواهي خواهد كرد.

 



در پديده اي نادر يك رأس بز در فردوس 4 قلو زاييد

رئيس شبكه دامپزشكي فردوس گفت: چهار بزغاله از يك راس بز در شهر اسلاميه شهرستان فردوس متولد شدند.
به گزارش خبرگزاري فارس از بيرجند جواد اسماعيلي افزود: بز و بزغاله هاي چهارقلو در سلامت كامل هستند .
وي گفت: معمولا دو قلوزايي در گوسفند و بز امري طبيعي است و در بزهاي معروف به پاكستاني كه جثه بزرگي دارند تا سه قلوزايي هم مشاهده شده است اما در اين بز كه از نوع محلي است و اندام كوچكي دارد چهار قلوزايي به عنوان يك پديده نادر و در نوع خود كم نظير محسوب مي شود.
اسماعيلي عوامل وراثت، مسائل ژنتيكي، آب و هوا، تغذيه و افزايش تخمك گذاري دام ماده را عامل چهارقلوزايي در اين بز دانست.

 



70 نوبت سهميه شير براي هر دانش آموز

مسئول تهيه و توزيع شير مدارس آموزش و پرورش شهر تهران اعلام كرد: هر دانش آموز بايد در يك سال تحصيلي 70نوبت سهميه شير دريافت كند.
برهان ولي خاني اظهار داشت: هر دانش آموز بايد در يك سال تحصيلي 70 نوبت سهميه شير دريافت كند كه امسال اين سهميه بايد به طور كامل توسط دانش آموزان دريافت شود.
وي اضافه كرد: شير توزيع شده در مدارس از كيفيت بالا، مطلوب و استاندارد برخوردار بوده و به همين منظور دانش آموزان و معلمان استقبال بي نظيري از توزيع شير در مدارس داشتند.
به گزارش فارس، ولي خاني بيان كرد: ايجاد فرهنگ مصرف شير در بين دانش آموزان و خانواده ها، قرار گرفتن شير به عنوان يكي از اقلام تغذيه اي در سبد تغذيه خانوار، تأمين بخشي از نيازهاي تغذيه اي دانش آموزان از اهداف توزيع شير رايگان در مدارس است.

 



دادگاه عبدالله رمضان زاده برگزار شد

وكيل مدافع عبدالله رمضان زاده گفت: جلسه دادگاه موكلم در شعبه 15 دادگاه انقلاب به صورت غيرعلني برگزار شد.
دكتر عباس شيري با بيان اين مطلب اظهار داشت: جلسه رسيدگي به اتهامات عبدالله رمضان زاده صبح ديروز در شعبه 15 دادگاه انقلاب به رياست قاضي صلواتي به صورت غيرعلني برگزار شد.
وي با بيان اينكه جلسه دادگاه حدود چهار ساعت به طول انجاميد، افزود: بنده و موكلم دفاعيات خود را ارايه كرديم و لايحه دفاعيه نيز به صورت مكتوب به دادگاه ارايه شد.
به گزارش ايسنا، شيري عناوين اتهامي موكلش را تبليغ عليه نظام، اقدام عليه امنيت ملي و نگهداري اسناد محرمانه بيان كرد و گفت: دادگاه فرصت كافي براي دفاع در خصوص اتهامات يادشده در اختيار اينجانب و موكلم قرار داد و دفاعيات لازم به عمل آمد.
وكيل مدافع رمضان زاده با بيان اين كه موكلش اتهامات مطرح شده در كيفرخواست را رد كرده است، گفت: بنده نيز در لايحه دفاعيه دلايل حقوقي براي رد موارد اتهامي را ارايه كردم و در پايان از دادگاه صدور حكم برائت را خواستار شدم.

 



جنجال چاپ كاريكاتور حاكم امارات در ساندي تايمز

منابع خبري از توقيف روزنامه انگليسي ساندي تايمز به دليل درج كاريكاتور رئيس امارات خبر دادند.
به گزارش خبرگزاري ها، روزنامه ساندي تايمز در شماره اخير خود با درج مطلبي در مورد بدهي هاي امارات، اقدام به كشيدن كاريكاتور «شيخ محمدبن راشد آل مكتوم» رئيس امارات كرد كه اين اقدام از سوي مسئولان اين شيخ نشين توهين تلقي و همگي نسخه هاي اين روزنامه انگليسي را جمع آوري كردند.روزنامه انگليسي ساندي تايمز در شماره اخير خود، شيخ راشد را به صورت يك قايق كه در حال غرق شدن در درياي بدهي ها است، در دو صفحه خود و با عنوان حاكم دبي در حال غرق شدن است، به تصوير كشانده بود.اين روزنامه انگليسي كه واقعيت موجود در دبي را به تصوير كشانده بود، بر مسئولان اين كشور به خصوص شيخ راشد كه سمت نخست وزيري و وزارت دفاع امارات را نيز يدك مي كشد، گران و از در مخالفت با آن درآمدند.

 



قتل 4 افسر پليس در واشنگتن

چهار افسر پليس در ايالت واشنگتن براثر تيراندازي فردي مسلح در نزديكي يك پايگاه هوايي كشته شدند.
به گزارش بي بي سي، زماني كه 3 افسر مرد و يك افسر زن در قهوه خانه مشغول كار با كامپيوترهايشان بودند تيراندازي روي داد.
به گفته پليس شواهدي وجود دارد مبني بر اينكه يكي از مأموران موفق به تيراندازي متقابل شد و احتمالاً مهاجم را نيز زخمي كرده است.در حال حاضر هلي كوپترهاي پليس با استفاده از دوربين هاي فرو سرخ در جستجوي هركسي كه ممكن است در اطراف محل حادثه پنهان شده باشد، مي باشند.پليس يك جايزه 10 هزار دلاري براي اطلاعاتي كه در يافتن مهاجم كمك نمايد، تعيين كرده است.

 



مركزي براي شستشوي مغزي مسلمانان

دولت آلمان، مركزي را به منظور تغيير طرز فكر و «شستشوي مغزي» مسلمانان اين كشور، تأسيس مي كند.
به گزارش ايرنا، در اين مركز قرار است پيروان اديان ديگر كه به دين اسلام گرويده اند و يا مسلمانان مقيم و مهاجرالاصل كه از نگاه دولت برلين افراطي و يا خطرناك تشخيص داده مي شوند، به ميانه روي مورد تأييد دولت آلمان تشويق شوند!بنابراين گزارش در اين زمينه در ايالات مختلف آلمان تاكنون از سوي نهادهاي انتظامي و اطلاعاتي طرح هايي اجرا شده است كه به ادعاي برپاكنندگان در اين مراكز با اين افراد صحبت و آنها تشويق به مطالعه كتابهاي مختلف و داستان هاي طنز مي شوند.در اين چارچوب قرار است در هفته جاري كنفرانس وزراي داخلي ايالات آلمان درباره جهادگران آلماني كه زنداني شده اند و در زندان نيز خطري براي تحريك ديگر زندانيان محسوب مي شوند، برگزار شود.همچنين قرار است از طريق سازمانهاي مذهبي نيز بر روي اين افراد كار كنند تا ميزان تندروي آنان را كاهش دهند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14