(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 10 آذر 1388- شماره 19525
 

حديث دشت عشق
نگاهي به عملكرد ضعيف وزنه برداران ايران در جام جهاني وزنه برداري در سراشيبي سقوط قرار نگيرد
اخبار كوتاه از فوتبال
صنايع و معادن همدان مقابل گاز مازندران حاضر نشد! شكست محمدي و لشگري در روز پيروزي نفت
كسي از من نخواسته استعفا بدهم كفاشيان: زنده بمانم در فدراسيون فوتبال باقي خواهم ماند
با تعويض به موقع گوارديولا و درخشش پويول به دست آمد بارسلونا فاتح «ال كلاسيكو»



حديث دشت عشق

به ياد شهيد «حسن ايزدپناه»
شوق پرواز بود از قفس تنگ تنم
شهيد «حسن ايزدپناه» فرزند علي و خيرالنساء در نوروز سال 1340 در روستاي برجوك از توابع گناباد متولد شد.چون والدينش نيت داشتند نام پنج تن آل عبا را بر فرزندانشان بگذارند، نام نيكوي حسن را براي او برگزيدند.
دوره ابتدايي را در همان روستاي كوچك و محروم خود سپري كرد. براي تحصيل در مقطع راهنمايي، هر روز صبح با دوچرخه به روستاي نجم آباد مي رفت. اين دوره را نيز با وجود فقر اقتصادي و مشكلات متعدد ديگر تا سال دوم با موفقيت به پايان برد.
قبل از انقلاب با توجه به اطلاعيه اي كه امام خميني مبني بر عدم همكاري با رژيم صادر كرده بودند درفصل امتحانات كلاس درس را به منظور شروع يك اعتصاب دانش آموزي ترك كرد و با چند تن ديگر از دوستانش تصميم داشت كلاسهاي درس را منحل كند كه با تنبيه سختي از جانب رئيس مدرسه مواجه گرديد و با مردودي تحصيلي درسال سوم راهنمايي مدرسه را ترك كرد و به كار كشاورزي و دامداري پرداخت. مدتي نيز در تهران به كار نانوايي مشغول شد. جواني زحمتكش، نوع دوست، با اخلاق و ازخود گذشته بود.
چندسالي كه ماه مبارك رمضان مقارن با فصل تابستان بود و اهالي روستا به علت نبود برق و يخچال و در اثر كار كشاورزي و گرماي آن ايام دچار عطش طاقت فرسايي مي شدند حسن با تلاش و عمل خداپسندانه از مركز شهرستان گناباد با موتور براي مردم يخ مي آورد. حتي يك بار نزديك بود جانش را به خاطر پرت شدن از موتور از دست بدهد اما اين كار را ادامه مي داد تا مردم در هنگام افطار از نعمت آب سرد بهره مند شوند. آنها نيز عطش خويش را با ياد سيدالشهدا، سقاي كربلا و سقاي برجوك فرو مي نشاندند. با شروع جنگ روانه جبهه شد. در آنجا فرمانده دسته مي شود. در يك پاكسازي كه انجام مي دهند حسن متوجه مي شود كه در حين پاكسازي چند نفر از نيروهايش مجروح شده اند. هنگامي كه براي نجات آنها مي رود پايش روي مين رفته و در اثر اصابت تركش به پاها و كمر، رداي سرخ شهادت مي پوشد و به وصال يار مي رسد. پيكر پاكش را در گلزار شهداي روستاي برجوك به آغوش خاك سپردند.

 



نگاهي به عملكرد ضعيف وزنه برداران ايران در جام جهاني وزنه برداري در سراشيبي سقوط قرار نگيرد

تيم سه نفره وزنه برداري كشورمان در حالي در رقابت هاي جام جهاني «گويانگ» كره جنوبي با كسب نتايج بسيار ضعيف به كار خود پايان داد كه با توجه به عملكرد فدراسيون وزنه برداري در ماه هاي گذشته، اين امر بسيار بديهي به نظر مي رسيد.
وزنه برداري ايران كه زماني يكي از سردمداران اين رشته در قاره پهناور آسيا بود و نايب قهرماني المپيك 2000 سيدني را در كارنامه داشت، امروز با كسب ضعيف ترين نتايج ممكن به كشور بازمي گردد و اين دليلي ندارد جز هرج و مرجي كه بر اين فدراسيون حاكم است. وزنه برداري يكي از رشته هاي مدال آور ورزش ايران محسوب مي شود و متعاقبا توجه به آن هم بايد از اهميت بالايي برخوردار باشد اما آنچه امروز حاصل شده، خلاف اين امر را ثابت مي كند.
فدراسيون وزنه برداري از زماني كه بهرام افشارزاده به سمت دبيركلي كميته ملي المپيك منصوب شد، در سراشيبي سقوط قرارگرفته كه اين امري كاملا طبيعي به نظر مي رسد. به هر حال حضور يك رئيس تمام وقت براي فدراسيوني كه بسيار زمانبر است، امري الزامي به نظر مي رسد اما مشغله فراوان در كميته ملي المپيك فرصتي براي افشارزاده باقي نگذاشت تا آنجا كه امروز نتايجي اين چنين سؤال برانگيز براي وزنه برداري ايران حاصل شود.
افشارزاده در حالي فدراسيون وزنه برداري را تحويل گرفت كه اين فدراسيون با معضل 9 ورزشكار دوپينگي درگير بود و تلاش بسياري كرد تا با اين مشكلات مقابله كند اما هرگز نتوانست اين مشكل را از ورزش مدال آور كشور ريشه كن كند. رشيد شريفي كه يكي از اميدهاي وزنه برداري ايران بود به علت دوپينگ با محروميتي چهار ساله مواجه شد ضمن اينكه قهرماني ايران در قزاقستان را از كشورمان پس گرفتند.
حسين اقبالپور، رئيس سازمان ليگ وزنه برداري در خصوص نتايج ايران در رقابت هاي جام جهاني گويانگ كره جنوبي مي گويد: ما در مسابقات كره نتايج خوبي نگرفتيم البته فراموش نكنيم كه علي حسيني با مشكل مصدوميت مواجه شد كه اين قضيه شامل اشنايدر قهرمان المپيك هم شده است.
مسئولان فدراسيون وزنه برداري در رده نوجوانان و جوانان عملكرد خوبي داشتند و كار را از صفر شروع كردند اما در بزرگسالان هنوز قوي نشده ايم. وي افزود: «سجاد بهروزي در اين رقابت ها از ميزاني كه مي توانست هم كمتر وزنه زد و مشكل مصدوميت ابراهيمي مانع از عملكرد قابل قبول او شد.
با اين حال عملكرد مربيان تيم ملي بايد مورد بررسي قرار بگيرد. اين روزها بايد واقع بين باشيم. از روي آمار و ارقام مي توان به اين نتيجه رسيد كه وزنه برداري ايران در چه جايگاهي قرار دارد. يك زمان وزنه برداري ايران در باد رضازاده خوابيده بود اما امروز اگر علمي كار نكنيم و احساسي باشيم، نتيجه نمي گيريم.» سازمان تربيت بدني از مدت ها قبل بايد فكري به حال اين رشته مي كرد. زماني كه افشارزاده به سمت دبيركلي كميته ملي المپيك منصوب شد، دست اندركاران ورزش كشور بايد جايگزيني كه بتواند به اداره امور بپردازد را براي اين فدراسيون انتخاب مي كردند اما اين امر با اهمال مواجه شد و اوضاع وزنه برداري ايران عملا در دستان قهرمان دو دوره المپيك، حسين رضازاده قرار گرفت. رضازاده امروز در سمت مدير تيم هاي ملي، سرمربي و سرپرست فدراسيون وزنه برداري فعاليت مي كند و آيا براستي ورزشكاري كه تا همين المپيك قبل شانس حضور بر روي تخته را داشت، بايد اين چنين سمت هاي مديريتي را برعهده گيرد؟
البته در اين ميان نبايد از كوتاهي مديران فدراسيون وزنه برداري غافل شد. آنها كه با سپردن امورات وزنه برداري كشور به دست رضازاده، عملا مهره اي كه مي توانست براي وزنه برداري ايران مفيد باشد را نيز سوزاندند. امروز كاروان وزنه برداري ايران در حالي به كشور بازگشته كه تعداد همراهان، چند برابر ورزشكاران بوده است اما در عمل هيچ توفيقي نداشته ايم. اميدواريم مسئولان سازمان تربيت بدني در راستاي انتخاب سرپرست براي فدراسيون وزنه برداري، از گزينه اي استفاده كنند كه توانايي اداره فدراسيون پرمشكل وزنه برداري را داشته باشد و نه آن كه خود بر مشكلات اين فدراسيون بيفزايد. وزنه برداري ايران از معدود رشته هايي است كه ايران را از بخت كسب مدال در رقابت هاي آسيايي و المپيك برخوردار مي كند و با اين حساب بايد حساسيت ويژه اي روي انتخاب سرپرست و رئيس آن از سوي مسئولان سازمان به عمل بيايد. وزنه برداري بايد هر چه سريع تر از اين نابساماني خارج شود و افراد واقعي بر جايگاه خود تكيه زنند، هر چه سريع تر.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

تغييري در كادرفني تيم اميد صورت نمي گيرد
نشست كميته فني فدراسيون فوتبال صبح ديروز ازساعت 9 و30 دقيقه برگزار شد. در اين نشست كه سه ساعت به طول انجاميد، اعضاي حاضر راهكارها و تصميماتي را براي بهبود شرايط تيم اميد پيشنهاد كردند.علي دوستي، بيژن ذوالفقارنسب، احمد هاشميان، فريدون معيني، علي كفاشيان، هومن افاضلي، اميرحسين پيرواني، غلامحسين پيرواني، كريم باقري و افشين قطبي حاضران در اين نشست بودند و تاج به دليل سفر، ابراهيم زاده به دليل تشرف به مكه و ياوري و حاج رضايي به دلايل نامشخص در اين نشست حضور نداشتند. پس از پايان اين نشست هومن افاضلي دبير كميته فني موارد مطرح شده در اين جلسه را براي خبرنگاران تشريح كرد.وي با تكذيب خبر تغييرات در كادرفني تيم اميد گفت: بحثي درباره تغيير در كادرفني تيم اميد مطرح نيست. طبيعي است كه اختلاف نظر وجود داشته باشد و اين اختلاف نظر در تمامي تيمها وجود دارد اما، يكي از اهداف جلسه امروز نزديك كردن ديدگاه ها بود كه خوشبختانه اين اتفاق رخ داد.افاضلي در پاسخ به اين سوال كه افشارزاده نظر چندان مثبتي روي كادر فعلي ندارد، گفت: افشارزاده تصميم گير است اما، در جزئيات مسائل فني تخصص ندارد. ما از كارشناسان كميته ملي المپيك براي حضور در اين جلسه دعوت كرديم كه البته كارشناسان در جلسه حاضر نشدند. مطمئن هستيم كه اگر اطلاعات درستي در اختيار ايشان قرار گيرد و ديدگاه هاي فني را از كارشناسان و مشاوران بگيرند، به حفظ اين كادر اعتماد مي كنند.وي در پاسخ به اين سوال كه آيا قرار است مربي خارجي به كادرفني تيم اميد اضافه شود، گفت: يكي از موارد مورد بحث همين بود و قرار شد كه پيرواني بسته پيشنهادي را كه در آن اسامي كادرفني تا پايان بازي هاي آسيايي گوانگ جو را در نظر دارد، اعلام كند.
مرفاوي و غلامپور به كميته انضباطي مي روند
سرمربي و مربي تيم فوتبال استقلال به كميته انضباطي احضار شدند.صمد مرفاوي به دليل رفتار و اعتراض به داوري در ديدار استقلال مقابل پيكان قزوين به كميته انضباطي احضار شده است. وي به همراه بهزاد غلامپور بايد دوشنبه هفته آينده (16 آذر) در محل كميته انضباطي حاضر شود.همچنين آدريانو آلوز، مهاجم برزيلي تيم ملوان انزلي به دليل درگيري فيزيكي با يكي از هواداران ملوان بايد سه شنبه هفته آينده راهي كميته انضباطي شود.كميته انضباطي همچنين در مورد هواداران تيم استقلال كه به دليل اشتباه داوري در ديدار با پيكان عليه كميته داوران و خداداد افشاريان داور اين بازي شعار سر دادند، تصميم گيري خواهد كرد.پيش از اين كميته انضباطي در آخرين حكمي كه در مورد هواداران استقلال صادر كرده بود، تذكر داده بود در صورت تكرار اين رفتار اين تيم بازي خانگي خود را بايد در يكي از شهرهاي همجوار برگزار كند.
محمدي سرمربي جديد مس كرمان
اعضاي هيئت مديره باشگاه مس كرمان ضمن تائيد جدايي پرويز مظلومي از تيم فوتبال اين باشگاه، هدايت اين تيم را به مهدي محمدي سپردند.
حامد بابايي نايب رئيس هيئت مديره باشگاه مس كرمان عصر ديروز ضمن تائيد اين خبر اظهار داشت: نشست هيئت مديره باشگاه مس كرمان عصر امروز(ديروز) برگزار شد كه طي آن با جدايي مظلومي و سرمربيگري مهدي محمدي موافقت شد.
وي ادامه داد: واقعيت اين است كه پس از نتيجه نگرفتن تيم در رقابت هاي ليگ برتر،هيئت مديره تصميم گرفت تغييراتي را در بخش فني تيم مس ايجاد كند، به همين دليل ضمن موافقت با جدايي مظلومي، مهدي محمدي به عنوان سرمربي جديد اين تيم انتخاب شد.نايب رئيس هيئت مديره باشگاه مس كرمان در پاسخ به اين سوال كه آيا محمدي مربي موقت است يا دائمي؟ اظهار داشت: محمدي سرمربي قطعي تيم است.
پاداش يك ميليارد و دويست ميليون توماني براي دومنك
سرمربي تيم ملي فوتبال فرانسه پس از راهيابي تيم كشورش به مرحله نهايي رقابت هاي جام جهاني 2010 صاحب پاداشي كلان شد. ريمون دومنك به خاطر كسب تساوي يك - يك در بازي برگشت و برد يك بر صفر در بازي رفت پلي آف (انتخابي) با ايرلند رقمي معادل يك ميليارد و دويست ميليون تومان (862 هزار يورو) پاداش ويژه از طرف فدراسيون فوتبال كشورش دريافت كرد.
محمدرضا حيدريان به تيم فوتسال پيروزي پيوست
محمدرضا حيدريان ديروز با عقد قراردادي يك ساله به تيم فوتسال پيروزي پيوست. حيدريان فني ترين فوتساليست آسيا و كاپيتان 10 ساله تيم ملي فوتسال ايران، ديروز با حضور در باشگاه پيروزي قراردادي را به مدت يك سال با تيم فوتسال اين باشگاه به امضا رساند.
حيدريان در سال 2006 - 2005 جزء 10 بازيكن برتر فوتسال جهان بوده است و سابقه بازي در تيم فوتسال استقلال را نيز دارد.حيدريان سال گذشته و در ديدار تيم ملي فوتسال كشورمان برابر اسپانيا كه در تهران برگزار شد به طور رسمي از دنياي ملي خداحافظي كرد.

 



صنايع و معادن همدان مقابل گاز مازندران حاضر نشد! شكست محمدي و لشگري در روز پيروزي نفت

هفته دوم مسابقات ليگ كشتي آزاد ايران در شرايطي با پيروزي مشابه (4-3) تيم هاي نفت، رشددانه و نيروي زميني به پايان رسيد كه حاضر نشدن صنايع و معادن همدان مقابل گاز مازندران بازيهاي اين هفته را تحت الشعاع قرار داد.
در حالي كه در هفته دوم ليگ برتر كشتي آزاد بايد ديداري حساس بين تيم هاي گاز مازندران و صنايع و معادن همدان انجام مي شد، همداني ها حاضر به انجام مسابقه نشدند كه دليل اين كار مخالفت فدراسيون با حضور كشتي گير روسي وزن 55 كيلوگرم تيم صنايع در اين ديدار بوده است.
در حالي كه ظهر ديروز سرپرست كميته ليگ اعلام كرده بود كه نريمان اسرافيلوف روسي مشكلي براي همراهي تيم همدان در ليگ ندارد و حتي وي وزن كشي هم كرده بود، به دنبال اعتراض مازندراني ها مبني بر نداشتن رضايت نامه اين كشتي گير، مسئولين فدراسيون اجازه كشتي گرفتن به عضو وزن 55 كيلوگرم تيم صنايع ندادند تا همداني ها حاضر به انجام اين مسابقه نشوند.
اين در حالي بود كه سالن سيدرسول حسيني ساري مملو از تماشاگر بود و كشتي گيران تيم گاز، عوامل اجرايي و داوران نيز آماده برگزاري اين مسابقه بودند اما تيم همدان از حضور روي تشك خودداري كرد.
در ديگر مسابقه اين گروه و در مبارزه اي كه نتيجه اش براي كادر فني تيم كشتي نيروي زميني اهميت زيادي داشت، ارتشي ها از سد تيم ماكيان بروجرد گذشتند.
دو تيمي كه هفته اول ليگ برتر آزاد را با شكست پشت سرگذاشتند، ديروز در بروجرد برابر هم قرار گرفتند تا جايگاه شان در رده هاي سوم و چهارم جدول گروه اول مشخص شود.
اين مسابقه كه در هيچ وزني به پروتست كشيده نشد، با نتيجه 4 بر 3 به سود ارتشي ها به پايان رسيد.
در گروه دوم تيم نفت در حالي مبارزه حساس هفته دوم ليگ برابر راه آهن را با پيروزي پشت سر گذاشت كه مرادمحمدي و احسان لشگري 2 كشتي گير شاخص اين تيم برابر حريفان شان تن به شكست دادند.
راه آهن امسال با بودجه چنداني در ليگ شركت نكرده و به همين دليل در جذب كشتي گيران شاخص و ملي پوش بي بهره بوده است.
در مقابل تيم نفت امسال بيشترين تعداد ملي پوش را در اختيار دارد كه در اين مبارزه از هر سه نفر آنها استفاده كرد، با اين وجود اين تيم در سه وزن برابر حريف مشهدي اش تن به شكست داد.
شكست مرادمحمدي برابر فدايي و مغلوب شدن احسان لشگري مقابل نجاتيان از نكات جالب توجه اين كشتي بود كه نتيجه پاياني آن با پيروزي 4 بر 3 تيم نفت همراه بود.
تيم ملاير هم كه بعد از انصراف صنايع و معادن همدان قصد عدم ادامه كشتي اش را داشت، در نهايت مغلوب شاگردان بهمن طيبي شد.
در حالي كه مبارزه حساس گروه دوم در مشهد بين تيم هاي راه آهن خراسان رضوي و نفت تهران برگزار مي شد 2 تيم منتخب ملاير و رشددانه گلستان بعدازظهر ديروز برابر هم قرار گرفتند.
وقتي مبارزه انفرادي به وزن 74 كيلو رسيد خبر انصراف صنايع و معادن نيز در ملاير پخش شد كه مسئولان تيم دوم همدان در ليگ برتر نيز قصد داشتند مسابقه را نيمه تمام رها كنند؛ اما بعد از چند دقيقه وقفه بار ديگر كشتي ها ادامه پيدا كرد. در نهايت اين تيم رشددانه بود كه شكست را به ميزبان خود تحميل كرد.
تيم رشددانه كه با توجه به شكست نزديك 4 بر 3 برابر نفت در هفته اول ليگ، خود را به عنوان يكي از مدعيان گروه معرفي كرد قطعاً درهفته هاي آينده رقابت نزديكي براي صعود با تيم راه آهن خواهد داشت.
اين تيم ديروز نيز با نتيجه 4 بر 3 از سد تيم تقويت شده ملاير كه به تازگي دژم خوي و جوكار را جذب كرده، گذشت.

 



كسي از من نخواسته استعفا بدهم كفاشيان: زنده بمانم در فدراسيون فوتبال باقي خواهم ماند

در شرايطي كه هر روز اخبار مختلفي مبني بر بركناري يا استعفاي علي كفاشيان رئيس فدراسيون فوتبال شنيده مي شود وي با رد شايعه درخواست سازمان تربيت بدني براي دادن استعفا گفت: سازمان تربيت بدني از فدراسيون فوتبال حمايت كرده و كسي هم از من نخواسته كه استعفا بدهم.
كفاشيان درباره بحث هايي كه پيرامون تغيير مديريتي در فدراسيون فوتبال در سطح رسانه ها مطرح شده، گفت: ساختار فدراسيون فوتبال طوري نيست كه هر تغيير و تحولي امكان پذير باشد. بر اساس نظر مجمع فدراسيون فوتبال دو سال پيش كادر فعلي به عنوان مسوولان جديد فدراسيون فوتبال انتخاب شدند و ما دو سال ديگر و تا زمان تشكيل مجمع بعدي همچنان در فدراسيون فوتبال خواهيم ماند و مطمئنا تمامي شايعاتي كه مطرح مي شود، تنها به فوتبال مان ضربه مي زند و به نفع فوتبال نيست.
وي درباره نظر سازمان تربيت بدني هم گفت: قطعا سازمان تربيت بدني نسبت به مسايل مربوط به فدراسيون فوتبال آگاهي دارند و حتي سازمان از فدراسيون فوتبال هم حمايت كرده است.
كفاشيان در پاسخ به اين سوال كه پس بايد بازگشت دادكان به فدراسيون را شايعه بدانيم، گفت: بله اين خبر شايعه است و اگر زنده بمانم در فدراسيون فوتبال باقي خواهم ماند. بايد بگويم مقررات فيفا، كنفدراسيون فوتبال آسيا و فدراسيون فوتبال اجازه نمي دهند كه تغييراتي مانند تغييرات ديگر فدراسيون ها در فدراسيون فوتبال انجام گيرد.
وي در پاسخ به اين سوال كه آيا كسي از شما خواسته استعفا بدهيد، گفت: كسي از من چنين درخواستي نكرده است و اگر حتي بخواهم استعفا بدهم، هشت تا نه ماه طول مي كشد تا رئيس بعدي انتخاب شود. بايد بگوييم تغيير مديريت به نفع فوتبال ايران نيست.

 



با تعويض به موقع گوارديولا و درخشش پويول به دست آمد بارسلونا فاتح «ال كلاسيكو»

ديدار مهيج و حساس تيم هاي بارسلونا و رئال مادريد كه به ال كلاسيكو شهره است، دوشنبه شب با برتري ياران «گوارديولا» همراه شد.
اين ديدار سنتي (ال كلاسيكو) در ورزشگاه نيوكمپ شهر بارسلون و به قضاوت «ماينگو» برگزار شد كه طي آن تيم ميزبان به رهبري «جوزپه گوارديولا» موفق شد رقيب ديرينه خود را با يك گل تسليم كند و از مكان دوم به صدر جدول نقل مكان نمايد.
«زلاتان ابراهيمويچ» مهاجم سوئدي كه در دقيقه 51 به جاي «تيري هانري» به ميدان آمده بود، چهار دقيقه بعد موفق شد تور دروازه رئال مادريد را به لرزه درآورد. وي از پاس عالي و بلند «دني آلوز» مدافع جناح راست و برزيلي تيم بارسلونا سود برد و با ضربه اي دقيق با پاي چپ كار را تمام كرد.
در دقيقه 66 «بوسكوئز» هافبك بارسلونا، دومين كارت زرد را دريافت كرد و از زمين اخراج شد تا تيم ميزبان در دقايق باقيمانده ده نفره به بازي ادامه دهد.
رئال مادريد در اين بازي حساس، در چند نوبت در محوطه جريمه تيم ميزبان خطرساز شد كه تكل هاي به موقع «كارلوس پويول» كاپيتان بارسلونا، مانع از پيشروي مهاجمان حريف و فروپاشي دروازه تيمش شد. در لحظات پاياني (دقيقه 89) تيم رئال مادريد با اخراج «لاسانا ديارا» ده نفره شد.
بارسلونا با اين پيروزي الهام بخش و كسب سه امتياز حساس، 30 امتيازي شد و به صدر جدول آمد. رئال مادريد با كسب 28 امتياز در مكان دوم قرار گرفت تا اين دو مدعي همچنان سايه به سايه يكديگر در بالاي جدول در حركت باشند. تيم هاي سويا و والنسيا هم به ترتيب با 26 و 25 امتياز در مكانهاي سوم و چهارم جدول رده بندي قرار دارند.
همچنين در ديگر بازي هفته دوازدهم رقابتهاي لاليگا يك شنبه شب اوساسونا ميهمان رئال ساراگوسا بود كه نكونام در دقيقه 26 با استفاده از پاس زيباي شجاعي توانست گل برتري تيمش را به ثمر برساند.
گلي كه «نكونام» در اين هفته به ثمر رساند، دوازدهمين گل اين بازيكن براي اوساسونا در لاليگا بود. نكونام كه چهارمين فصل حضورش را در اوساسونا سپري مي كند، تاكنون 77 بار در لاليگا به ميدان رفته و موفق به زدن 12 گل نيز شده است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14