(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 10 آذر 1388- شماره 19525
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
نيروي دريايي آمريكا: تندروترين قايق هاي جهان در اختيار سپاه است
ديدار دست اندركاران سريال يوسف پيامبر(ع) با رهبر انقلاب
امروز در بهارستان شكرانه اتحاد مسئولان نظام به ياد شهيد مدرس گردهم مي آيند
تشييع پيكر جانباز شهيد در خرم آباد
راه اندازي معاونت بخش خصوصي در وزارت صنايع و معادن
رئيس بنياد تعاون بسيج كشور: امنيت كشور مديون حضور نيروهاي بسيجي است
در كازرون دانشجوي بسيجي سيستم هشداردهنده نشتي گاز ساخت
استاد دانشگاه اروميه: همه قوميت هاي كشور خود را ايراني مي دانند
در آستانه عيد غديرخم كتابخانه ديجيتالي نور در قم رونمايي مي شود
معاون وزير نيرو: قيمت آب با اجراي طرح هدفمند كردن يارانه ها واقعي محاسبه مي شود
اخبار ادبي و هنري
عضو كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي: موانع سرمايه گذاري در مناطق آزاد برطرف مي شود
مشاور عالي فرمانده كل قوا: الگوي بسيج براي تمامي جهان اسلام قابل اجراست
جانشين ولي فقيه در سپاه پاسداران: امنيت خاورميانه بدون ايران ميسر نيست



نيروي دريايي آمريكا: تندروترين قايق هاي جهان در اختيار سپاه است

سازمان اطلاعات نيروي دريايي آمريكا اعلام كرد سپاه پاسداران انقلاب اسلامي طي سال هاي اخير تندروترين كشتي ها را در خليج فارس مستقر كرده است و درصدد توليد و يا خريد كشتي هاي بدون سرنشين است.
به گزارش روزنامه آمريكايي واشنگتن پست سازمان اطلاعات نيروي دريايي آمريكا در گزارشي به تاريخ پاييز 2009 اعلام كرد: تراكم و تجمع قايق هاي تندرو و برخوردار از توان حمله سريع و موشك هاي كروز در داخل و در امتداد تنگه هرمز و خليج فارس از سوي يگان هاي دريايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي معروف به «آي آر جي سي ان»، امكان مشاركت بهتر تجهيزات دريايي و گسترش راهبرد دفاعي چند مرحله اي ايران را فراهم مي كند.
طبق اعلام اين سازمان آمريكايي، سپاه پاسداران انقلاب اسلامي طي سال هاي اخير با كمك طرح ها و فناوري هاي نظامي و غيرنظامي چين، كره شمالي و ايتاليا به تدريج توانايي هاي دريايي اش را توسعه داده و در حال حاضر، تندروترين كشتي ها را در خليج فارس مستقر كرده است و گفته مي شود كه درصدد توليد و يا خريد كشتي هاي بدون سرنشين است.
براساس اين مطالعات كه سايت اينترنتي «سيكرسي نيوز» براي اولين بار هفته گذشته آن را منتشر كرد، نيروي دريايي جمهوري اسلامي ايران در راستاي سازماندهي مجددي كه از سال 2007 آغاز شد، تجهيزات دريايي اش را بيشتر در درياي عمان مستقر كرده است.
بررسي هاي انجام شده از سوي اين سازمان آمريكايي همچنين حاكي است، اظهارات رسمي و علني سران ايران نشان از آن دارد كه در صورت تنگ شدن عرصه، آنها در نظر دارند تنگه هرمز را ببندند و يا كنترل آن را به دست گيرند كه در اين صورت، تقريبا 30درصد نفت مصرفي جهان قطع خواهد شد.
طبق اعلام سازمان اطلاعات نيروي دريايي آمريكا، سپاه پاسداران قايق هاي كوچك و تندرويي در اختيار دارد كه براي شركت در جنگ هاي نامتقارن، انعطاف رزمي بسياري دارند و در زمينه كسب فناوري به روز شده و طراحي كشتي ها نيز سرمايه گذاري جدي صورت گرفته است.
در بخش ديگري از اين گزارش آمده است: سپاه پاسداران، علاوه بر استفاده از طرح هاي كره شمالي و فناوري چين، در اواخر دهه 1990 شروع به خريد قايق هاي تندرو از شركت ايتاليايي «فابيو بوزي» سازنده قايق هاي تندرو كرده و نحوه توليد مدل هاي مشابه را نيز خودش فرا گرفته است. نيروي دريايي سپاه پاسداران با داشتن اين قايق ها كه سرعت آنها 60 تا 70 گره دريايي است، سريع ترين تجهيزات دريايي را در خليج فارس در اختيار دارد.
شمخاني: امروز نقطه اوج نيروي دريايي است
رئيس مركز مطالعات راهبردي ستاد كل نيروهاي مسلح نيز عنوان كرد: امروز نقطه اوج نيروي دريايي است، اما نقطه توقف آن نمي باشد و اين نقطه اوج مي تواند سكوي ديگري را از نظر اقتدار دريايي در تاريخ خود ثبت كند.
امير دريابان «علي شمخاني» با يادآوري اين مطلب كه براساس گزارش «دنيس پلر» عالي ترين مقام اطلاعاتي آمريكا، ايران داراي سه قدرت موشكي، نهضتي و دريايي نام برده شده است، اظهار داشت: اين قدرت دريايي كه دشمنان نيز به آن اذعان دارند فقط از طريق نيروهاي ارتش و سپاه بدست آمده است.

 



ديدار دست اندركاران سريال يوسف پيامبر(ع) با رهبر انقلاب

گروه ادب و هنر-
رهبر معظم انقلاب اسلامي جايزه هايي چون اسكار و نوبل را فاقد ارزش دانستند و تاكيد فرمودند: هنرمندان بايد به دنبال ساخت آثار هنري براي حقيقت باشند.
روزگذشته كارگردان و عوامل توليد مجموعه تلويزيوني «يوسف پيامبر» به همراه عزت الله ضرغامي رئيس سازمان صدا و سيما به ملاقات رهبر فرزانه انقلاب رفتند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري، حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در اين ديدار ضمن تشكر و قدرداني از سريال يوسف پيامبر، تاكيد كردند: اين سريال در واقع شروعي براي كارهاي هنري خلاقانه با پردازش داستاني قوي در مجموعه هنر انقلابي است كه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، صدا و سيما و همچنين هنرمندان بايد در اين زمينه بيش از پيش سرمايه گذاري كنند.
ايشان پردازش هنرمندانه قصه در سريال حضرت يوسف(ع) را يكي از ويژگي هاي بارز اين مجموعه تلويزيوني برشمردند و افزودند: در دنياي كنوني هنر و سينما، معمولا براي جذب مخاطب از برخي مسائل از جمله جاذبه هاي جنسي استفاده مي شود اما در اين سريال كه بسيار پرمخاطب و مورد رضايت بينندگان در ايران و ساير كشورها هم بود برخلاف غالب فيلم ها و مجموعه هاي نمايشي محور داستان عصمت و پاكدامني است.
رهبر انقلاب اسلامي اين موضوع را بسيار ارزشمند دانستند و خاطرنشان كردند: يكي ديگر از ويژگي هاي اين سريال به تصوير كشيده شدن شخصيتي جامع الاطراف و نبوت واقعي از يوسف پيامبر بود كه اين شخصيت ديني علاوه بر معنويت و توجه به دعا و ذكر در صحنه مديريت جامعه، تدبير امور، مبارزه با ظلم و ايستادگي در مقابل فشارها نقش بارزي داشت.
حضرت آيت الله خامنه اي صنعت سينماي امروز را صنعتي به ظاهر هنري ولي در باطن سياسي دانستند و افزودند: بيشتر شركت ها و موسسات سينمايي در هاليوود مظهر اراده سياسي دستگاه منسجمي هستند كه پشت صحنه سياست آمريكا قرار دارد و حتي در برخي موارد فراتر از دولت ها نيز قرار گرفته است.
ايشان با تاكيد بر اين كه پيشرفت وسايل ارتباطاتي و هنري، صنعت سينما و فيلم سازي را به ابزاري تاثيرگذار براي بيان افكار و همچنين اهداف سياسي تبديل كرده، خاطرنشان كردند: نظام جمهوري اسلامي ايران حرف ها و ايده هاي جديدي براي گفتن دارد كه بايد با استفاده از شيوه هاي هنرمندانه و تاثيرگذار مطرح شوند.
رهبر انقلاب اسلامي، مردم سالاري ديني را يكي از ايده هاي نو و بي سابقه در دنيا دانستند و افزودند: مردم سالاري همراه با حقيقت ديني اكنون در ايران تحقق پيدا كرده و مي توان با شيوه هاي هنري و نمايشي اين واقعيت بي نظير را به جهانيان معرفي كرد.
حضرت آيت الله خامنه اي ايستادگي بي محاباي نظام اسلامي در مقابل ظلم را يكي ديگر از واقعيت هاي بي سابقه در دنيا برشمردند و افزودند: حرف ها و ايده هاي جذاب و بسيار پرطرفدار در ميان ملت ها در نظام اسلامي ايران وجود دارد كه مي توان آنها را در قالب داستان هاي نمايشي بلند و يا كوتاه و با شيوه اي هنرمندانه عرضه كرد.
ايشان با تاكيد بر لزوم استفاده بيشتر از اين ظرفيت براي ترويج تفكر نظام اسلامي خاطرنشان كردند: چنين آثار هنري، قطعا آثار بزرگي خواهند شد اما هيچگاه جايزه اسكار و يا نوبل هنري را دريافت نخواهند كرد، زيرا امروز كوس رسوايي دستگاه هاي جهاني پشتيبان هنر در دنيا زده شده است.
رهبر انقلاب اسلامي افزودند: اين جايزه ها هيچ ارزشي ندارند و هنرمندان نيز نبايد براي كسب اين جايزه ها به دنبال ساخت اثر هنري باشند. حضرت آيت الله خامنه اي با تاكيد بر اين كه هنرمندان بايد به دنبال ساخت آثار هنري براي حقيقت باشند خاطرنشان كردند: بايد روش هاي هنرمندانه را فرا گرفت و براي ساخت اثرهاي هنري مبتني بر حقيقت همت كرد كه اين هدف نيز جز با تلاش هنرمندان متعهد و جوانان مومن محقق نخواهد شد.
ايشان تاكيد كردند: در كارهاي سينمايي و مجموعه هاي تلويزيوني به هيچ وجه نبايد از هنر و روشهاي هنرمندانه كم گذاشت.
رهبر انقلاب اسلامي يكي از ضعف هاي اصلي فيلم ها و مجموعه هاي نمايشي داخل را نداشتن قصه خوب دانستند و افزودند: قوام يك اثر هنري به قصه پردازي مناسب، قوي و جذاب است كه بايد در اين زمينه توجه جدي تري شود.
حضرت آيت الله خامنه اي با قدرداني از تلاش هاي فرج الله سلحشور كارگردان مجموعه تلويزيوني يوسف پيامبر تاكيد كردند: قطعا همه عوامل اين مجموعه با ارزش و برجسته در پيشگاه خداوند مأجور هستند.
ايشان خاطرنشان كردند: البته برخي ايرادهايي هم كه به اين مجموعه گرفته شد يا صحيح نبود و يا آنقدر اهميت نداشت كه بخواهد به اين كار بزرگ خدشه اي وارد كند.
در اين ديدار عزت الله ضرغامي رئيس سازمان صدا و سيما، مجموعه تلويزيوني يوسف پيامبر را يكي از موفق ترين مجموعه هاي نمايشي رسانه ملي برشمرد و گفت: ارتباط گسترده با همه اقشار مردم، مخاطب بالاي هشتاد و پنج درصد، رضايتمندي بالاي نود درصد، پژوهش قوي و گسترده، گروه حرفه اي و متعهد از هنرمندان و عوامل و استقبال بسيار گسترده در كشورهاي مختلف دنيا از ويژگي ها و برجستگي هاي سريال حضرت يوسف(ع) است.
وي توجه به موضوعات معارفي در قالب كارهاي نمايشي را از جمله رويكردهاي رسانه ملي بيان كرد و افزود: با توجه به برخي تجربه هاي موفق استفاده از ظرفيت داستانهاي كوتاه براي موضوعات معارفي در دستور كار صداوسيما قرار گرفته است.
سلحشور كارگردان مجموعه تلويزيوني يوسف پيامبر نيز در اين ديدار با اشاره به استقبال گسترده از اين سريال در داخل و خارج كشور گفت: قصه زيباي سريال، واقعي و مستند بودن داستان، عبرت آموزي داستان، محتواي غني اسلامي و جلوه هاي بصري از عوامل اصلي موفقيت اين مجموعه نمايشي بوده است.
وي همچنين خواستار توجه بيشتر مسئولان و هنرمندان به حقيقت گرايي در فيلم ها و مجموعه هاي نمايشي و استفاده از ظرفيت داستانهاي قرآني شد. در پايان اين ديدار،عوامل و هنرمندان سريال حضرت يوسف (ع) از نزديك با رهبر انقلاب اسلامي گفتگو كردند و سپس نماز ظهر و عصر به امامت حضرت آيت الله خامنه اي اقامه شد.

 



امروز در بهارستان شكرانه اتحاد مسئولان نظام به ياد شهيد مدرس گردهم مي آيند

150 خبرنگار داخلي و 100 خبرنگار خارجي امروز دومين نشست شكرانه اتحاد را با حضور مسئولان عالي رتبه نظام در مجلس شوراي اسلامي مخابره مي كنند.
همزمان با 10 آذر سالروز شهادت آيت الله سيد حسن مدرس كه روز مجلس نامگذاري شده، امروز دومين نشست شكرانه اتحاد با حضور روساي سه قوه، اعضاي شوراي نگهبان، نمايندگان مجلس، اعضاي هيئت دولت و نيز معاونان قوه قضائيه برگزار مي شود.
اين نشست در حالي از سوي 150خبرنگار داخلي و 100 خبرنگار خارجي پوشش داده مي شود كه شبكه ششم سيما آن را به صورت زنده پخش مي كند.

 



تشييع پيكر جانباز شهيد در خرم آباد

در مراسمي با حضور نماينده ولي فقيه در لرستان و جمعي از مسئولان لرستان، پيكر پاك جانباز شهيد در خرم آباد تشييع شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از خرم آباد، پيكر پاك جانباز شهيد خداداد حسنونديان عصر سه شنبه بر روي دستان مردم خرم آباد تشييع شد.
شهيد حسنونديان يكي از جانبازان 95 درصدي دوران دفاع مقدس است كه پس از سال ها درد و رنج ناشي از جراحات جنگ تحميلي و تأثيرات شيميايي به درجه رفيع شهادت نائل شد.
پيكر اين شهيد پس از اقامه نماز ميت به امامت حجت الاسلام والمسلمين احمد ميرعمادي نماينده ولي فقيه و امام جمعه خرم آباد تشييع و در قبرستان سرابياس خرم آباد به خاك سپرده شد.

 



راه اندازي معاونت بخش خصوصي در وزارت صنايع و معادن

ساري - خبرنگار كيهان:
به زودي معاونت بخش خصوصي در وزارت صنايع و معادن كشور راه اندازي خواهد شد.
عضو شوراي مركزي خانه هاي صنعت و معدن ايران با اعلام اين خبر در ساري افزود: راه اندازي اين معاونت بيانگر عزم جدي دولت در حمايت از فعاليت اقتصادي بخش خصوصي است. «داريوش هندويي» با ابراز خوشبيني نسبت به سياست ها و جهت گيري هاي اقتصادي دولت افزود: به زودي با راه اندازي معاونت بخش خصوصي در وزارت صنايع و معادن يكي از نخبگان فعال در حوزه صنعت و معدن در اين معاونت قرار مي گيرد. وي گفت: براي تامين منابع مالي مورد نياز واحدهاي صنعتي و معدني بانك توسعه اسلامي تسهيلات كوتاه و بلندمدت پرداخت مي كند.
به گفته وي مديران واحدهاي صنعتي براي دريافت اين تسهيلات بايد به سازمان كمك هاي اقتصادي و فني وابسته به وزارت امور اقتصادي و دارايي مراجعه كنند.
هندويي با مطرح كردن ايجاد شركت هلدينگ با سرمايه اوليه 100 ميليارد ريالي براي رونق اقتصاد واحدهاي توليدي گفت: در قالب اين هلدينگ برپايي نمايشگاه هاي زنجيره اي، فروشگاه ها و مراكز پخش عملياتي مي شود.

 



رئيس بنياد تعاون بسيج كشور: امنيت كشور مديون حضور نيروهاي بسيجي است

همدان- خبرنگاركيهان:
رئيس بنياد تعاون بسيج كشور گفت: عدم بصيرت و راه اشتباه رفتن، موجب ضرر و زيان به نظام مي شود.
غلامحسين كلولي دزفولي با اعلام اين مطلب در جمع بسيجيان همدان، گفت: بسيج به عنوان يك نهاد مقدس و كارآمد داراي اثرات بسيار و منشأ خدمات براي كشور بوده است.
وي افزود: امنيتي كه امروز درون كشور پايدار و نهادينه شده، با حضور پرصلابت نيروهاي جان بركف بسيجي بدست آمده است.
وي با اشاره به زمان حاكميت گروههاي موسوم به اصلاح طلب در كشور، اظهارداشت: در زماني كه مجلس و دولت دست افراد غيربسيجي بود، وجهه و جايگاه كشور در صحنه بين المللي دچار خدشه شده بود به طوري كه دشمنان به ايران و ملت ما به عنوان مردمي ذليل نگاه مي كردند درحالي كه تفكر بسيجي درسال هاي گذشته ايران اسلامي را به كشوري عزيز در جهان تبديل كرده است. كلولي دزفولي با تاكيد بر اينكه بسيجيان بايد همواره وجود خود را با شجاعت همراه با خردمندي، تلاش بسيار و توقع كم، ولايتمداري و دينداري همراه با بصيرت آراسته كنند، گفت: بسيجيان با استفاده از اين ويژگي ها، بايد موجبات اعتلا و ارتقاي روزافزون جمهوري اسلامي را فراهم آورند.

 



در كازرون دانشجوي بسيجي سيستم هشداردهنده نشتي گاز ساخت

دانشجوي بسيجي در كازرون موفق به ساخت سيستم هشداردهنده نشتي گاز و دود و قطع كننده شير گاز شد.
مجتبي سعيدي مقدم افزود: در صورتي كه گاز داخل لوله يعنيCH4 نشت كند و يا دود حاصل از سوختن گاز «CO» صورت گيرد، سيستم تشخيص مي دهد و در مرحله اول آژير خطر را به صدا در مي آورد.
وي اضافه كرد: در مرحله دوم پس از آگاهي دادن به افراد حاضر در محيط، شير گاز كنتور ورودي آن مكان را به صورت اتوماتيك قطع مي كند. سعيدي مقدم از طراحي شير كنتور هوشمند با هزينه 10 هزار تومان خبر داد و افزود: اين دستگاه را مي توان با قيمت 30 هزار تومان به دست مصرف كننده رساند. وي از شركت اين دستگاه در جشنواره خوارزمي و ممتازان و مبتكران بسيجي خبر داد.

 



استاد دانشگاه اروميه: همه قوميت هاي كشور خود را ايراني مي دانند

اروميه- خبرنگار كيهان:
همه اقوام ايراني كه در مناطق مرزي كشور زندگي مي كنند خود را ايراني مي دانند بعد به قوم خويش مي انديشند.
محمد اخباري استاد دانشگاه اروميه در همايش قوميت، همگرايي ملي و امنيت پايدار كه صبح ديروز در دانشگاه اروميه آغاز به كار كرد افزود: همه اقوام ايراني داراي عقبه فرهنگي هستند.
وي افزود: تفكيك قوميت ها در كشور ما غيرممكن است و اين حوزه تمدني ايران و عمق همگرايي را نشان مي دهد.
وي مديريت صحيح و شناخت ظرفيت اقوام را راهبرد پيش رو دانست و يادآور شد: ايران يكي از كشورهاي داراي تكثر قومي در جهان است و به غير از چند كشور محدود همه كشورها داراي قوميت هاي مختلف هستند.
اخباري تصريح كرد: قوميت ها در جمهوري اسلامي و قانون اساسي به رسميت شناخته شده اند.
وحيد جلال زاده استاندار آذربايجان غربي نيز در اين همايش گفت: وجود اقوام در ايران غرورانگيز و كم نظير است و رهبران ديني و مراجع و پيشروان مذاهب نشان داده اند هميشه براي وحدت مي كوشند و اصولا تمدن اسلامي بدون قوميت ها غيرممكن است.
گفتني است در اين همايش57 مقاله منتخب از 154 مقاله رسيده از 16 استان كشور چاپ و منتشر شده است.

 



در آستانه عيد غديرخم كتابخانه ديجيتالي نور در قم رونمايي مي شود

قم- خبرنگار كيهان:
كتابخانه ديجيتالي نور پنج شنبه هفته جاري و در آستانه فرا رسيدن عيد سعيد غدير خم و همزمان با ولادت امام هادي در قم رونمايي مي شود.
حجت الاسلام والمسلمين محمدحسين بهرامي قائم مقام معاونت پژوهش مركز تحقيقات كامپيوتري علوم اسلامي با اشاره به خصوصيات كتابخانه ديجيتالي نور افزود: ما از سال 86 فعاليت براي راه اندازي اين كتابخانه و ديجيتالي كردن متون، كار خود را آغاز كرديم.
وي گفت: در كتابخانه ديجيتالي نور متن يك هزار و 956 عنوان كتاب در 5 هزار و 100 جلد قرار داده شده است.
قائم مقام معاونت پژوهش مركز تحقيقات رايانه اي علوم اسلامي ارائه متن كتاب همراه با تصاوير اسكن شده، جستجوي پيشرفته با دامنه متنوع، گستردگي موضوع كتاب ها براي جلب مخاطب، استفاده از ابزارهاي پژوهشي در پايگاه براي استفاده محققان و ساماندهي پروژه هاي پژوهشي از جمله قابليت هاي اين كتابخانه ديجيتالي است. وي با اشاره به چشم اندازهاي در نظر گرفته شده براي كتابخانه ديجيتالي نور ادامه داد: ايجاد لغت نامه هاي متنوع، قابليت استفاده به زبان هاي عربي و انگليسي، عرضه بسته نرم افزاري به صورت مستقل و ... از برنامه هايي است كه براي آينده اين كتابخانه در نظر گرفته شده است. حجت الاسلام بهرامي آدرس پايگاه كتابخانه ديجيتالي نور را WWWNOORBILCOM عنوان كرد و افزود: اين كتابخانه نيز مبتني بر تصوير است و در آينده نيز مي توانيم تصوير نسخه هاي خطي را در كنار متن كتاب ارائه دهيم.

 



معاون وزير نيرو: قيمت آب با اجراي طرح هدفمند كردن يارانه ها واقعي محاسبه مي شود

معاون وزير نيرو در امور آب و آبفا گفت: با اجراي طرح هدفمند كردن يارانه ها آب آشاميدني با قيمت تمام شده واقعي در اختيار مردم قرار مي گيرد.
به گزارش خبرگزاري فارس از اهواز به نقل از روابط عمومي سازمان آب و برق خوزستان، محمد رضا عطارزاده، در حاشيه نشست اعضاي كميته انسجام بخشي آب و آبفا در اهواز اظهار داشت: تلاش شده است تا قيمت تمام شده واقعي آب تعيين و زوايد ناشي از حاكميت سيستم دولت بر حوزه هاي مختلف به ويژه آب را كاهش دهيم.
وي اضافه كرد: با برنامه ريزي دقيق انجام شده، آب با قيمت مناسبي در اختيار مردم قرار مي گيرد و در مرحله دوم قيمت تمام شده آب كاهش خواهد يافت.
عطارزاده ادامه داد: با بارش هاي صورت گرفته در طول دو ماه گذشته به ويژه آبان، اميد مي رود در صورت تداوم اين روند وضعيت كلي خشكسالي از كشور رخت بربندد.
وي گفت: طبق پيش بيني هاي به عمل آمده، حدود 40 درصد خشكسالي از نوع هيدرولوژيكي بوده و بر نيازمندي موجود آب اثر مي گذارد.
معاون وزير نيرو در امور آب و آبفا اضافه كرد: اولويت نخست وزارت نيرو ذخيره سازي و تأمين آب آشاميدني است و تقاضاي ما از مردم، اصلاح و بهينه مصرف كردن است.
عطارزاده، اولويت بعدي وزارت نيرو را تأمين آب مورد نياز بخش كشاورزي عنوان كرد.

 



اخبار ادبي و هنري

برنامه هاي بنياد ادبيات داستاني براي استان هاي ايران
مديرعامل بنياد ادبيات داستاني استعداديابي و توليد آثار فاخر، برگزاري كارگاه هاي آموزشي، حضور استادان ادبيات در نشست هاي تخصصي و حمايت از جشنواره هاي داستاني را از مهم ترين فعاليت هاي اين بنياد در استان ها برشمرد.
محمود سالاري، در گفت وگو با فارس، درباره فعاليت هاي اين بنياد بيان داشت: فعاليت هاي بنياد ادبيات داستاني را در استان ها و در چهارمحور پيگيري مي كنيم.
سالاري درباره توليد آثار فاخر استاني تصريح كرد: مذاكراتي را با برخي نويسندگان انجام داديم و آثاري جمع آوري شده كه در مرحله ارزيابي است و اميدواريم اين آثار آرام آرام روانه بازار نشر شود.
مديرعامل بنياد ادبيات داستاني همچنين در زمينه استعداديابي تاكيد كرد: منتظريم آثار برتر استاني را شناسايي و اين آثار را توليد و منتشر كنيم و با پرداخت حق التاليف به نويسندگان، در جهت شكوفايي استعدادهاي جوان بكوشيم.
وي با بيان اينكه همه اين موضوعات داراي تفاهم نامه و عملياتي شده است، گفت: اگر احياناً آثار فاخري در استان ها توليد شده باشد كه به مرحله انتشار نرسيده، از آن حمايت مي كنيم.
چاپ سوم رمان «مسلخ عشق» درباره بهائيت
رمان «مسلخ عشق» نوشته مهناز رئوفي توسط انتشارات كيهان به چاپ سوم رسيد.
اين رمان براساس خاطرات رئوفي از حضورش در فرقه ضاله بهائيت نوشته شده است و واقعيت هايي را درباره اين فرقه و اعضاي آن افشا مي كند.
گفتني است، مهناز رئوفي به جز كتاب مسلخ عشق، در كتاب هاي «سايه شوم» و «فريب» نيز به بهائيت پرداخته است. علاقه مندان جهت تهيه اين كتاب مي توانند به فروشگاه انتشارات كيهان واقع در خيابان انقلاب، روبروي درب اصلي دانشگاه تهران مراجعه كرده يا با تلفن دفتر فروش انتشارات كيهان شماره 66403479 تماس بگيرند.
نمايش آثار بانوان در نمايشگاه تجلي احساس
ششمين نمايشگاه تجلي احساس با نمايش 100 اثر هنري از بانوان، در فرهنگسراي نياوران گشايش يافت.
در اين نمايشگاه آثاري در قالب هاي نقاشي، ويدئو آرت، چيدمان، فتوآرت و هنر اجرا، با موضوعات «مهر مادري» و «آزاد» به نمايش درآمده است.
نمايشگاه تجلي احساس تا 20 آذرماه برپاست.
نخستين اجلاس بين المللي ناشران جهان اسلام
نخستين اجلاس بين المللي ناشران جهان اسلام ارديبهشت ماه 1389 در تهران به ميزباني انتشارات علمي و فرهنگي برگزار مي شود.
دبيركل نخستين اجلاس بين المللي ناشران جهان اسلام هدف از برگزاري اين اجلاس را به فعليت درآوردن ظرفيت هاي بالقوه ناشران جهان اسلام در حوزه هاي تئوريك و كاربردي علوم مختلف براي تحقق اهداف عالي رهنمون شده در قرآن كريم، سيره نبوي و اولياي اسلام دانست و افزود: برگزاري اين اجلاس به تبيين نقش و اهميت فعاليت هاي انتشاراتي در جهت دستيابي به اتحاد بين المللي مسلمين در تعامل علمي و تعاطي فرهنگي كمك نموده و فرصت مناسبي را براي بررسي چالش هاي حوزه نشر در جهان اسلام فراهم مي آورد. دكتر زارعي نجف دري گفت: اجلاس بين المللي «ناشران جهان اسلام» كه با حضور ناشران بزرگ كشورهاي اسلامي برگزار خواهد شد پاسخي متعهدانه، ضروري و موثر به نيازهاي هم پوشاني و هم افزايي كشورهاي جهان اسلام در حوزه نشر كتاب مي باشد.
همايش ادبي سهراب سپهري
همايش ادبي سهراب سپهري، امروز در موزه هنرهاي معاصر تهران برگزار مي شود. اين همايش، همزمان با افتتاح نمايشگاه «روزنه اي به رنگ» شامل آثار نقاشي سهراب سپهري، از ساعت 9 تا 18 امروز سه شنبه 10 آذرماه، با سخنراني كارشناسان برپا مي گردد.
انتشار دو كتاب جديد از سرشار
انجمن قلم ايران در اجراي طرح انتشار 40 هزار صفحه از آثار 40 نفر از پيشكسوتان ادبيات معاصر ايران، دو كتاب از محمدرضا سرشار (رضا رهگذر) را منتشر كرد.
به گزارش فارس، اين دو كتاب با همكاري معاونت فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي منتتشر شده است.
«گذري بر ادبيات كودكان و نوجوانان قبل و بعد از انقلاب» و «جنگ سلطه و رسالت هنرمندان» نام اين دو كتاب هستند.
گذري بر ادبيات كودكان و نوجوانان قبل و بعد از انقلاب، شامل 14 مقاله و يادداشت در مورد مسائل ادبيات كودك و نوجوان، نقد 39 كتاب و يك فيلمنامه مربوط به اين گروه هاي سني است و جنگ سلطه و رسالت هنرمندان هم 30 يادداشت درباره ادبيات بزرگسالان و نقد 42 داستان از ده نويسنده دارد.

 



عضو كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي: موانع سرمايه گذاري در مناطق آزاد برطرف مي شود

عضو كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي گفت: كميسيون اقتصادي مجلس رفع موانع سرمايه گذاري در مناطق آزاد را در دستور كار خود دارد.
به گزارش خبرگزاري فارس از جلفا، شكور اكبرنژاد ظهر ديروز در حاشيه بازديد از منطقه آزاد ارس در گفت وگو با خبرنگاران افزود: سازمان منطقه آزاد ارس با طراحي علمي برنامه هاي راهبردي آمايش سرزمين و... زيرساخت هاي لازم براي جذب سرمايه گذاري هاي خارجي را به طور مطلوب آماده و ارائه كرده است.
عضو كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: نگاه كميسيون اقتصادي مجلس اين است كه سهم منطقه آزاد ارس را در تسريع توسعه استان آذربايجان شرقي و استان هاي همجوار افزايش دهد و بتواند منطقه را به سوي توسعه بيشتر سوق دهد.
اكبرنژاد با اشاره به اينكه بودجه اين مناطق براي تامين زيرساخت هاي مورد نياز بسيار اندك است، گفت: ضروري است براي رقابت با مناطق آزاد ساير كشورهاي همسايه كه بودجه يك ساله برخي از آنها با بودجه 100 سال منطقه اي مثل ارس برابري مي كند بررسي بيشتر نسبت به موضوع اين مناطق صورت گيرد.
وي مهم ترين مشكل مناطق آزاد كشور در مقايسه با مناطق آزاد كشورهاي همسايه عربي را نبود زيرساخت هاي مناسب عنوان كرد و ابراز داشت: سعي ما بر اين است كه بتوانيم زيرساخت ها را در مناطق آزاد تجاري تكميل تر و توسعه را علمي تر كنيم تا به اين وسيله عمران و توسعه مناطق آزاد و نيز كشور شتاب بيشتري پيدا كند.

 



مشاور عالي فرمانده كل قوا: الگوي بسيج براي تمامي جهان اسلام قابل اجراست

بجنورد - خبرنگار كيهان:
سرلشكر پاسدار يحيي رحيم صفوي گفت: الگوي بسيج براي جهان اسلام و همه كشورهايي كه مي خواهند در برابر مستكبرين بايستند قابل اجراست.
دستيار و مشاور عالي فرمانده كل قوا كه به مناسبت هفته بسيج در بين بسيجيان بجنوردي سخن مي گفت افزود: امروز افكار و انديشه بسيجي در بعد ايستادگي در برابر زورگويان و مستكبران به جهان اسلام منتقل شده است.
صفوي به توانمندي هاي جهان اسلام اشاره كرد و گفت: اگر كشورهاي اسلامي يك ارتش 100 ميليوني بسيج داشتند، عراق، افغانستان و فلسطين، اشتغال شدند.
وي بسيج را عامل وحدت در كشورهايي دانست كه داراي تنوع قوميت، مذاهب، گسترگي و وسعت هستند.
مشاور ارشد رهبر معظم انقلاب توصيه كرد:
فتنه دشمنان خارجي و افراد نادان داخلي بين مردم و حتي در ميان خانواده ها اختلاف ايجاد كرده است و لازم است مردم با شيوه هاي جنگ نرم دشمنان را بشناسند و با علم و دانش و هوشمندي و صبر در برابر آن بايستند و به آنچه رهبر معظم انقلاب مي خواهند عمل كنند.

 



جانشين ولي فقيه در سپاه پاسداران: امنيت خاورميانه بدون ايران ميسر نيست

جانشين نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: برقراري صلح و ثبات و امنيت در خاورميانه و خليج فارس به طور قطع بدون حضور ايران ميسر نخواهد بود.
به گزارش خبرگزاري فارس از كرج به نقل از روابط عمومي دادگستري شهرستان كرج، حجت الاسلام والمسلمين «مجتبي ذوالنور» كه به مناسبت هفته بسيج در جمع كاركنان اداري و قضايي اين دادگستري سخن مي گفت، تأكيد كرد: بسيج زماني مطرح مي شود كه يك امر و يا جرياني از مسير طبيعي خود خارج شود و يا خطر و تهديدي جدي در پيش باشد.
اين مسئول ادامه داد: بسيج تنها يك سازمان با يك ساختار اداري و تشكيلاتي نيست، بلكه بسيج يك تفكر، مكتب و فرهنگ است و اين فرهنگ و تفكر به هر عرصه اي ورود پيدا كرد، آن عرصه دچار تغييرات محيرالعقول شد.
ذوالنور تأكيد كرد: هر جا ضعف، رخوت، كم كاري، دزدي، سرقت، نفاق و دورويي باشد، آن جا حيات بسيجي رخت بربسته، زيرا تفكر بسيجي وارد هر عرصه اي كه شده، تحول جدي ايجاد كرده است. جانشين نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با اشاره به اينكه امروز جمهوري اسلامي به عنوان يك تحول و قدرت تأثيرگذار در معادلات جهاني خواب استكبار جهاني را آشفته كرده است، گفت: برقراري صلح و ثبات و امنيت در خاورميانه و خليج فارس به طور قطع بدون حضور ايران ميسر نخواهد بود.
ذوالنور با بيان گوشه اي از رشادت ها و فداكاري هاي بسيجيان طي هشت سال دفاع مقدس تأكيد كرد: بچه هاي بسيج مرگ را به سخره گرفته و مرگ مقابل آنها تحقير شد و در اين مدت ايمان، ولايت مداري و تكليف مداري بسيجيان موجب شد كه نتيجه جنگ تحميلي به نفع سپاه اسلام تغيير يابد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9 (صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14