(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 10 آذر 1388- شماره 19525
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
به مناسبت ده هزارمين روز ربايش چهار مرد 1+10000
سي ان ان : ايران تهديد غرب را با سيلي پاسخ داد
رئيس جمهور: توقع از آموزش و پرورش تربيت انسان هاي صالح، فداكار و عدالتجو است
« ولايت » علي (ع) محور خطبه غديريه نبوي (ص)
هاشمي رفسنجاني: قانون گرايي نياز كنوني كشور است
در يك كنفرانس خبري دبيركل حزب الله لبنان سند سياسي اين حزب را تشريح كرد
توافق نمايندگان دولت و مجلس بر تشكيل سازمان هدفمندي يارانه ها
نقد بر نقد
هافينگتون پست: آمريكا هرگز اجازه حمله اسرائيل به تاسيسات ايران را نخواهد داد
خبرگزاري رويترز: چين همچنان مخالف تحريم ايران است
پاسخ مسئول دفتر آيت الله جوادي آملي به شايعات
در مركز فرهنگي سيدالشهدا مراسم بزرگداشت حاج احمد متوسليان برگزار مي شود



به مناسبت ده هزارمين روز ربايش چهار مرد 1+10000

محمد صرفي
10009شب قبل/ خانه احمد در محله سيداسماعيل تهران
نيمه شب كسي محكم در مي زند. احمد سريع خود را به حياط مي رساند. گويا با چند نفر مشغول صحبت است. چند دقيقه بعد برمي گردد، در حالي كه اشك مي ريزد. خبر رسيده بود چند نفر از بچه ها را نيروهاي وابسته به اسرائيل در لبنان ربوده اند.
احمد از آشفتگي اوضاع مضطرب است. مي گويد: «من بروم لبنان ديگر برنمي گردم. من مي دانم ديگر برنمي گردم.» رفقا مي گويند شوخي نكن حاجي!
و احمد اينگونه حكايت كرد. در عمليات فتح المبين قرار بود كلي امكانات بدهند اما ندادند و من به شدت نگران سرنوشت عمليات بودم. شب، در اين افكار از ساختمان فرماندهي بيرون زدم تا وضو بگيرم. برادري سپاهي دست روي شانه ام گذاشت و گفت: برادر احمد! شما خداوند و ائمه را فراموش كرده اي و به فكر امكانات مادي هستيد. به خدا توكل كن. به حق قسم در اين عمليات پيروزيد و عمليات بيت المقدس را در پيش داريد كه در آن هم نصرت با شماست. پس از آن براي جنگ با اسرائيل به لبنان مي رويد. پايان كار شما آنجاست و آن سفر برگشتي ندارد!
رفقا بازهم جدي نگرفتند و سحرگاه هواپيما تهران را به مقصد سوريه ترك كرد. احمد همان روز جلسه اي با احزاب لبناني گذاشت و گفت اگر به سرعت آنهايي را كه ربوده شده اند را آزاد نكنيد، دست به اقدام نظامي مي زنيم! سه ايراني آزاد شدند.
10001 شب قبل/ سوريه، حرم حضرت زينب
رفت يك گوشه اي نشست و تا اذان صبح به نماز و دعا و اشك سپري شد. صداي اذان كه در حرم پيچيد حاج احمد رفت سمت رفقا و حيرت زده پرسيد: شما هم او را ديديد؟
- چه كسي را؟
- همان سپاهي!
- كدام سپاهي؟! شما چرا امشب اينقدر منقلب و آشفته ايد؟
- از اول شب دلم خيلي گرفته بود. چهره بچه هايي كه رفته اند دائم در ذهنم بود. به جده سادات متوسل شدم بلكه عنايتي كند. اذان را گفتند ناغافل ديدم همان سپاهي آمد و كنارم ايستاد و گفت: برادر احمد! فردا همان روز موعود است، بي تابي مكن!
10000 ظهرقبل/حاجز برباره
صبح بنز سفيد رنگ سفارت ايران از پادگان زبداني در سوريه به سمت بيروت به راه افتاد. احمد متوسليان، سيدمحسن موسوي، كاظم اخوان و تقي رستگارمقدم. حاج همت و ديگران هر چه به احمد اصرار كردند بگذار ما به جايت برويم، زير بار نرفت. در ايست و بازرسي منطقه حاجز برباره اشباح خودرو را متوقف كرده و چهار مرد را پايين آوردند. همه چيز در چشم برهم زدني اتفاق مي افتد و سفر آغاز مي شود...
10000شب بعد/ ناكجا آباد
كسي چه مي داند امشب چه خواهي كرد، ده هزارمين خط را بر ديوار سلول مي كشي يا از آن بالا به ريش ما مي خندي؟ ما چه مي كنيم؟ راستش را بخواهي ملالي نيست. بالاخره 10هزار روز و شب گذشته است. براي بعضي ها كه از اول هم ملالي نبود، خودت كه بهتر مي داني!
اگر مي بيني مجامع بين المللي و حقوق بشري براي نجات گربه ها و روباه ها بيانيه مي دهند و دنيا را روي سرشان مي گذارند يك وقت تعجب نكني! ما هم مدت هاست ديگر عادت كرده ايم و گاهي هم براي اثبات انساندوستي خود زير چندتايي از آنها را امضاء مي كنيم. دور، دور جهاني سازي است و ما نبايد از غافله عقب بمانيم.
راستي برادر احمد! شما كجاي دهكده جهاني هستيد كه 10هزار روز است كسي از شما خبر ندارد. مگر شما در عصر انفجار اطلاعات گم نشديد؟
گفتند گفتگوي تمدن ها، خدا را شكر كرديم و گفتيم در اين روزگار چند صدايي حتماً حرفي هم از شما به ميان خواهد آمد، اما نيامد. گويا خاك لباس شما براي محيط زيست گردن كلفت ها مضر است. اصلاً چرا بايد نامردها، نگران انقراض نسل مردها باشند؟
البته ما چندان هم بيكار نيستيم. هر سال اگر حالي باشد همايشي مي گيريم و بيانيه اي مي دهيم كه صدايش به گوش رهگذران همان خيابان هم نمي رسد. راستي يك پل هم در جنوب پايتخت به نام توست. هماني كه تقريباً هر روز از زير آن مي گذرم و اگر خواب نباشم به چشمهايت نگاه مي كنم. براي پل هاي نيمه كاره روز شمار مي گذارند تا مردم بدانند كي به بهره برداري مي رسد. نمي شد براي تو هم يكي مي گذاشتند تا يادمان نرود چند روز است بي هيچ خبري رفته اي؟
فردا ده هزار و يكمين شب است. اگر پيدايت كنند مي خواهند با كت و شلوار برت گردانند. ده هزار شب ديگر هم بگذرد مردي با لباس خاكي از آنسوي پل به شهر نخواهد آمد. نكند به قول سيدمرتضي، زمان ما را با خود برده است؟

 



گزارش خبري كيهان از بازتاب تصميم هسته اي جديد كشور
 سي ان ان : ايران تهديد غرب را با سيلي پاسخ داد

سرويس سياسي-
به دنبال تصميم ايران براي تاسيس 10 سايت جديد هسته اي رسانه ها و شبكه هاي خبري دنيا اين خبر را درصدر اخبار خود قرار دادند.
اعلام جمهوري اسلامي ايران مبني بر اينكه تا دو ماه آينده نسبت به طراحي و پيش بيني تاسيس 10 سايت غني سازي در مقياس سايت نطنز اقدام مي كند واكنش رسانه ها و مقامات غربي و صهيونيستي را برانگيخت.
روزنامه فرامنطقه اي «الشرق الاوسط» ديروز با اشاره به اينكه ايران اعلام كرده است كه تصميم دارد 10 سايت جديد هسته اي بنا كند و تا دو ماه ديگر كار احداث اين سايت ها را آغاز خواهد كرد نوشت كه ايران به چماق غرب با سيلي پاسخ داد. الشرق الاوسط در عين حال اين اقدام كشورمان را موجب تنش ميان تهران و آنچه كه اين روزنامه جامعه بين المللي خوانده است دانست و مدعي شد كه غني سازي اورانيوم 20 درصدي ايران را با شتاب بيشتري به توليد اورانيوم با درجه بالاي غني شده كه براي بمب هسته اي لازم است نزديك مي كند.
شبكه تلويزيوني «سي.ان.ان» نيز درباره تصميم ايران به ساخت 10 نيروگاه جديد هسته اي نوشت: پاسخ ايران در واقع سيلي به صورت آژانس در واكنش به صدور قطعنامه اخير اين نهاد بود. شوراي حكام آژانس بين المللي انرژي اتمي جمعه گذشته قطعنامه اي را عليه ايران صادر كرد و در آن خواستار تعطيلي سايت فردو شده بود. سي.ان.ان همچنين در پاسخ ايران به اين اقدام شوراي حكام تصريح كرد: ايران با اين اقدام خود به جامعه جهاني مي گويد كه حق قانوني استفاده از غني سازي اورانيوم را دارد و آن را در ابعاد صنعتي به كار خواهد گرفت و كسي نيز جلودار ايران نخواهد بود.
اما روزنامه نيويورك تايمز اين اقدام ايران را سبب رويارويي شديدي ميان ايران و كشورهاي غربي دانست و به نقل از يك ديپلمات در وين كه با آژانس همكاري مي كند و البته نام وي را ذكر نكرده است اين طرح ايران درباره ساخت 10 سايت جديد هسته اي غيرممكن خواند و با ادبياتي غيرحرفه اي نوشت كه اين طرح مسخره است.
از سوي ديگر؛ فايننشال تايمز به نقل از مارك فتيز پاتريك يكي از مقام هاي سابق وزارت امور خارجه آمريكا نوشت كه برنامه ايران براي ايجاد 10 نيروگاه هسته اي جديد احتمالا باعث خواهد شد تا اسرائيل براي متوقف كردن برنامه هاي هسته اي ايران از طريق نظامي وارد عمل شود.
روزنامه واشنگتن پست هم به مانند نيويورك تايمز فارغ از هرگونه استدلال يا تحليلي در واكنش به اين اقدام ايران مدعي شد كه اعلام ايران مبني بر ايجاد تاسيسات جديد هسته اي اقدامي نمادين است تا اقدامي عملي.
«لس آنجلس تايمز» هم به سلك اين روزنامه هاي غربي پيوست و ادعا كرد كه اعلام خبر ساخت 10 سايت جديد از سوي ايران يك تصميم سياسي به منظور تاثيرگذاري بر جامعه بين الملل است. اما در سوي ديگر هفته نامه آلماني اشپيگل نوشت: اين اقدام ايران ضمن اين كه برنامه هسته اي اين كشور را وارد مرحله جديدي خواهد كرد خشم كشورهاي غربي را در اين زمينه برانگيخته است.
روزنامه هاي صهيونيستي «جروز الم پست»، «يديعوت آحارونوت» و «هاآرتص» هم به اين اقدام ايران واكنش نشان دادند و تنها جمهوري اسلامي ايران را به اين مطلب متهم كردند كه تصميم دولت ايران برخلاف قوانين آژانس بين المللي انرژي اتمي و قطعنامه هاي شوراي امنيت سازمان ملل است.
روزنامه روسي كامرسانت هم با اشاره به پاسخ شديداللحن پارلمان ايران به قطعنامه آژانس نوشت: ايران ممكن است در واكنش به قطعنامه ضدايراني شوراي حكام آژانس از همكاري با اين سازمان صرفنظر كرده و حتي از پيمان «ان.پي.تي» خارج شود.
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در واكنش به قطعنامه آژانس از دولت خواستند طرح كاهش همكاري هاي ايران با آژانس و گروه 1+5 را به مجلس ارايه دهد. البته در همين حال نمايندگان مجلس دوماي روسيه تصميم مجلس ايران براي كاهش همكاري با آژانس بين المللي انرژي اتمي را ايجاد بهانه اي تازه براي تشديد تحريم ها عليه تهران دانستند و خواستار تغيير عقيده مجلس شدند.
عصبانيت كشورهاي غربي و رژيم صهيونيستي از تصميم ايران
همچنين در پي اعلام تصميم ايران مبني بر ساخت 10 سايت جديد هسته اي مقامات كشورهاي غربي و صهيونيستي نتوانستند عصبانيت خود را از اين اقدام ايران انكار نمايند.
رابرت گيبس سخنگوي كاخ سفيد در گفت وگو با خبرگزاري فرانسه اين اقدام ايران را نقض مقررات و يك تخلف جدي برشمرد و ادعا كرد كه زمان براي ايران در حال تمام شدن است و اينگونه اقدامات تهران منجر به منزوي شدن اين كشور خواهد شد.
ديويد ميليبند سخنگوي وزارت خارجه انگليس نيز با اين ادعا كه اين اقدام ايران به منزله نقض عمدي قطعنامه هاي شوراي امنيت است گفت كه ايران به جاي تعامل با ما به تحريك و فريبكاري دست زده است.
برنارد كوشنر وزير خارجه فرانسه هم در همين راستا در گفت وگو با فيگارو تصميم ايران درباره ساخت 10 سايت جديد هسته اي را اقدامي وخيم و خطرناك دانست!
آلمان ديگر كشور عضو گروه 1+5 هم پس از انتشار طرح ايران براي ساخت 10 سايت جديد غني سازي و توليد سوخت هسته اي با خلوص 20 درصد در داخل ايران به اين اقدام واكنش نشان داد و سخنگوي وزارت خارجه اين كشور گفت: دولت آلمان از تهران مي خواهد تا به تعهدات خود در قبال جامعه بين المللي پايبند بوده و همكاري كاملي با آژانس بين المللي انرژي اتمي داشته باشد.
گفتني است؛ بنيامين نتانياهو نخست وزير افراطي رژيم صهيونيستي طي كنفرانسي مطبوعاتي ضمن تمركز بر مسئله ايران مدعي شد كه بايد جبهه جهاني عليه برنامه هسته اي ايران ايجاد شود. وي در اين كنفرانس قطعنامه آژانس را نتيجه تلاش هاي باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا دانست و آن را پيشرفتي مهم خواند.
ناظران و كارشناسان سياسي معتقدند قطعنامه اخير شوراي حكام آژانس بين المللي انرژي اتمي نه تنها هيچ گونه دستاوردي براي غرب نداشته است بلكه اين دستاورد مهم را براي ايران به ارمغان آورده است كه در ساخت سايت هاي جديد هسته اي و تامين سوخت هسته اي مصمم تر شود. دكتر علي اكبر صالحي رئيس سازمان انرژي اتمي ايران روز دوشنبه با اشاره به تصميم ايران براي احداث 10 سايت جديد هسته اي تاكيد كرده بود: «بنا نداشتيم كه تعداد زيادي سايت همانند سايت نطنز داشته باشيم و بسازيم اما گويا غرب نمي خواهد كه پيام صلح آميز ايران را درك كند و اين رفتاري كه از خودش نشان داد رفتاري بود كه سبب شد دولت امروز مصوبه اي را بگذراند كه ما 10 سايت همانند سايت نطنز داشته باشيم.»

 



رئيس جمهور: توقع از آموزش و پرورش تربيت انسان هاي صالح، فداكار و عدالتجو است

رئيس جمهور گفت: توقع از آموزش و پرورش اين است كه انسانهاي صالح، فداكار، شجاع، پاك، يگانه پرست و عدالتجو و البته عالم تربيت كند.
دكتر احمدي نژاد در مراسم توديع و معارفه وزيران جديد و پيشين آموزش و پرورش در محل سالن اجلاس سران با بيان اين مطلب كه «دنيا چشم انتظار راه جديد، نگاه جديد و همت جديد است و اين كار شماست» اظهار داشت: اگر موفق شويم كه ان شاءالله مي شويم كه نظام تعليم و تربيت درست و انسان ساز را در ايران عزيز ايجاد كنيم، بدانيد آينده در تسخير انديشه الهي اين سرزمين است و ملت ها آشكارا اين امر را مطالبه مي كنند و مي گويند به ما الگوي اقتصادي، فرهنگي و تعليم و تربيت بدهيد و چشم هاي ما هم منتظر دستان شماست كه بسازيد و در اختيار ملت ايران و جامعه بشري قرار دهيد.
وي گفت: اگر گفتيم انسان موجودي است كه نقطه كمالش مصرف و لذت حداكثري فردي است، همچنين موجودي است كه منافع و ماندگاري اش در گرو درگيري با ديگران و غلبه بر آنهاست و تنازع بقا را اساس ماندگاري بيان كرديم، آن وقت وضع جهان آن مي شود كه اكنون گرفتار آنيم؛ سياست مي شود سياست فريب، سلطه گري، اشغالگري و تجاوز و عرصه اقتصادي مي شود فاصله عميق بين محرومان و برخورداران؛ همين وضعي كه اكنون در دنيا مي بينيم و مي آيند و به آدمكش هاي درجه يك دنيا مدال صلح و شجاعت مي دهند؛ البته از اين منظر كه هر كس آدمكش تر و خشن تر است، برتر است، اين كار درست است.
رئيس جمهور ادامه داد: خيلي روشن است توقعي كه در ايران و انديشه الهي و اسلامي از آموزش و پرورش مي رود با توقعي كه در نظام تعليم و تربيت و مراكزي كه با انديشه غيرانساني به انسان نگاه مي شود، متفاوت است.
وي افزود: همه سرمايه ملت و آينده ما در گرو انديشه و كلام خانواده بزرگ آموزش و پرورش است و توقع اين است كه در نظام آموزش و پرورش ما انسان هاي صالح، فداكار، شجاع، پاك، يگانه پرست، عدالت جو و البته عالم تربيت شوند.
رئيس جمهور همچنين با بيان اين كه «نوع نگاه ما به انسان با نگاه انديشه غربي متفاوت است» گفت: ما كمال انسان و شأن اجتماعي او را در مصرف بيشتر نمي دانيم. ما معتقديم انساني بالاتر و والاتر است كه پاك تر، صادق تر، مؤمن تر و فداكارتر باشد، ما در واقع تقوا، پاك دستي و فداكاري را معيار برتري و كمال انسان ها مي دانيم.
به گزارش ايسنا رئيس جمهور ضمن تشكر از همه وزيران آموزش و پرورش گذشته، از شهيدان رجايي و باهنر گرفته تا علي احمدي، اظهار اميدواري كرد كه حاجي بابايي يك حركت جديد و سازنده را در بخش آموزش و پرورش ايجاد كند.
گفتني است در مراسم توديع و معارفه وزيران قبلي و جديد آموزش و پرورش احمدي نژاد پيش از ايراد سخنراني با تقديم لوحي به عليرضا علي احمدي از زحمات وي در طول 21 ماه انجام وظيفه به عنوان وزير آموزش و پرورش تقدير و تشكر كرد.

 



« ولايت » علي (ع) محور خطبه غديريه نبوي (ص)

وقتي آيات سوره مباركه احزاب نازل شد كه: النّب يّ اولي ب المؤم نين م ن انفس ه م و ازواجه امّهاتهم و اولوا الأرحام بعضهم اولي ب بعض (1)، مردم از رسول گرامي تفسير اين كريمه را سئوال كردند؛ كه النّب يّ اولي ب المؤم نين م ن انفس ه م يعني چه ؟ فرمود: السّمع و الطّاعه.
فرمود: من دو س مت دارم؛ يكي سمت ( رسالت ) دارم كه احكام الهي را نقل مي كنم، خودم عمل مي كنم؛ شما ياد مي گيريد و عمل مي كنيد. سمت ديگر من ( ولايت ) و ( امامت ) و ( رهبري ) من است، كه من فرمانده كلّ قوايم، فرمانده جنگ و صلحم، فرمانده اخذ زكوات ام؛ مسائل كشوري و لشكري به عهده من است، رهبري جامعه به عهده من است. من فرماني كه مي دهم، شما بايد بشنويد و اطاعت كنيد.
وقتي گفته شد: اولي ب المؤم ن، يعني قلمرو ولايت،كليه مؤمنين اند، ب انفس ه م و اموال ه م و حقوق ه م. و اين اولي،أفعل تعييني است، نه أفعل تفضيلي. همانطوري كه و اولوا الأرحام بعضهم اولي ب بعض، أفعل تعيين است، نه أفعل تفضيل؛ اينجا هم كه فرمود: النّب يّ اولي ب المؤم نين م ن انفس ه م؛ أفعل تعيين است، نه تفضيل ! يعني وقتي رسول گرامي درباره امت اسلامي تصميم گرفت، متعيّناً تصميم پيغمبر، مقدّم است.
درك واقعي حج در پرتو ادراك ولايت امام معصوم (ع)
مردم با اين ديدگاه به مكه رفتند، تا حج واقعي را ادراك كنند. در جريان حج مستحضريد كه گفتند: م ن تمام الحج ل قاء المام (2). يكي از بركات حج اين است كه حاجي ها و زائران به طرف كعبه، مشرّف بشوند، و خانه خدا را زيارت كنند؛ بعد از زيارت به حضور امامشان مشرّف بشوند و عرض نصرت و ولايت كنند. م ن تمام الحج ل قاء المام.
آنگاه در چنين شرائطي وجود مبارك رسول گرامي (ص) سخنراني مبسوط كرد؛ وضع خودش را شرح داد، نزول قرآن را بازگو كرد؛ بعد نظير اخذ ميثاق، همانطوري كه ذات أقدس له فرمود: الست ب ربّ كم، قالوا: بلي؛ خليفه الله، انسان كامل، يعني اوّلين انسان و آخرين انسان آثار خدائي كه در او جلوه كرده است به عنوان آيت كبراي حق، از مردم ا قرار گرفت؛ فرمود: أيّها النّاس ! الست اولي ب كم م ن انفس كم ؟ قالوا: بلي(3). اين قالوا بلي را آنچنان گفتند كه در ذ اخذ ربّك م ن بن ي آدم م ن ظهور ه م ذريّتهم و اشهدهم علي انفس ه م الست ب ربّ كم قالوا بلي (4). خليفه خدا، كار خدائي مي كند.
نيل به مقام ( محبوبيّت ) خداي سبحان، در پرتو
« قرب نوافل »
اين حديث نوراني از غرر روايات اسلام است؛ هيچ اختصاصي به ما شيعيان ندارد ! علماي بزرگ اهل سنّت اين را نقل كرده اند. هم به طريق صحيح نقل شده، هم به طريق موثّق نقل شده، هم به طريق حسن؛ هم علماي ما نقل كرده اند، هم علماي آنها. هم مرحوم كليني نقل كرد، هم ديگر بزرگان محدّث اسلامي در جوامع روائي خود كه انسان كامل در پرتو قرب نوافل به جائي مي رسد ومحبوب خدا مي شود. لا زال يتقرّب عبد ي المؤم ن ب ي ب النّواف ل حتّي اح بّه (5). او قبلاً محبّ من است، بعد محبوب من مي شود. او حبيب من بود، الآن من حبيب اويم؛ بعداً او حبيب من مي شود.
وقتي من محب شدم و او محبوب شد، از آن به بعد هم مجاري ادراكي او را مجاري ادراكي من تعيين مي كند، هم مجاري تحريكي او را مجاري تحريكي من به عهده مي گيرد. وقتي به اين بارگاه منيع بار يافت، حتّي اح بّه؛ فذا احببته كنت سمعه الّذ ي يسمع ب ه، و بصره الّت ي يبص ر ب ها، و ل سانه الّذ ي ينط ق ب ه ] كه اينها مجاري ادراكي اوست [؛ و يده الّت ي يبط ش ب ها (6)، كه مجاري تحريكي اوست. اگر كسي واقعاً خليفه الله شد، به اذن خدا كار الهي انجام مي دهد. آنچه در ميثاق الهي گذشت؛ ا شهاد بود، استشهاد بود، ا قرار بود، و اعتراف؛ در غدير خم هم،چنان صحنه اي گذشت.
محوريّت « ولايت » علي (ع) در خطبه غديريه نبوي (ص)
در بعضي از نقل ها آمده است: من كنت ول يّه فعل يأ ول يّه (7). ديگر سخن از مولا نيست، تا كسي بگويد: مولا به معناي ناصر يا دوست و مانند آن است. و اگر كسي خواست از سياق،استشهاد كند، كلام مسوق ل اجل الكلام صدر قضيه است، نه ذيل قضيه. برخي ها خواستند بگويند: منظور از اين مولا، دوست و ناصر است؛ براي اينكه در ذيل قرينه آمده است: اللّهمّ وال من والاه و عاد من عاداه، و انصر من نصره، و اخذل من خذله (8). غافل از اينكه كلام صدري دارد كه ل اجله يساق الكلام. هدف اصلي و تابلوي حرف، در صدر قرار مي گيرد. آن استشهاد و ا شهاد عمومي محور ولايت پيغمبر بود، نه دوستي پيغمبر !
فرمود: مردم ! من برابر آيه سوره احزاب اولي هستم يا نه ؟ قالوا: بلي. فرمود: اگر من اولايم؛ هر كه ولايت مرا قبول دارد، ولايت علي را هم بايد قبول داشته باشد. همگان گفتند: بخ بخ. به علي عرض كردند: السّلام عليك اصبحت يا مولاي و مولي كلّ مؤم ن و مؤم نه (9). حضرت فرمود: هنّ ئون ي، هن ئّون ي (10). تهنيّت بگوئيد، تبريك بگوئيد، شادباش بگوئيد. آن روز، روز تبريك بود.
اهميّت ويژه عيد سعيد غدير خم در بين اعياد اسلامي
اهل بيت روز أضحي را، روز عيد فطر را در كنار ( غدير ) قرار مي دادند. الآن كه اين مجلس روحاني تمام بشود، حتماً در پايان روز يا به قرآن، يا به دعا، يا به زيارت، يا به نماز سر گرم باشيد؛ مبادا خداي ناكرده اين روزي كه از 80 ماه بالاتر است، از دست بدهيد! مبادا خداي ناكرده اين روز را به عنوان يك روز تعطيل تلقّي كنيد!! اين روز، روز عيد است؛ همتاي عيد قربان است، همتاي عيد فطر است، روزي نظير روز جمعه است كه عيد رسمي مسلمين است.
بنابراين اگر كلام، ظهوري دارد؛ زمام ظهور به دست صدر سخنراني است، نه به دست ذيل ! آنگاه نفرين كرد؛ عرض كرد: خدايا ! كسي كه علي را مخذول كند، تو مخذولش كن. كسي كه علي را خانه نشين كند، تو خانه نشينش كن. بعد دعا كرد: كسي كه علي را ياري كند، تو ياور باش. كسي كه علي را دوست دارد، تو دوستش باش.
سخنراني آيت الله جوادي آملي (دامت بركاته) به مناسبت عيد سعيد غدير خم در ديدار با جمع كثيري از طلاب، فضلاء، دانشجويان و اقشار مختلف مردم ـ قم؛ دفتر مقام معظّم رهبري ـ 6 / 2 / 1376
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
(1) احزاب / 6 (2) الكافي / 4 / 549 (3) بحار الأنوار / 27 / 243
(4) اعراف / 172 (5) عوالي اللآلي / 4 / 103 ـ با تلخيص
(6) عوالي اللآلي / 4 / 103 (7) بحار الأنوار / 37 / 197 و 198
(8) بحار الأنوار / 37 / 142 (9) بحار الأنوار / 37 / 142
(10) بحار الأنوار / 37 / 159
خوان حكمت در دهه ولايت(قربان تا غدير)هرروز منتشر مي شود

 



هاشمي رفسنجاني: قانون گرايي نياز كنوني كشور است

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام تاكيد كرد كه حركت در مرز قانون نياز كنوني كشور و نظام است.
هاشمي رفسنجاني در ديدار جمعي از اساتيد دانشگاه اميركبير غفلت در دستيابي به اهداف سند چشم انداز و سياست هاي كلي كشور را خسراني جبران ناپذير براي كشور، نظام و انقلاب خواند و خاطرنشان كرد: با توجه به استعداد بالاي كشور در تمام زمينه ها و اهداف حداقلي سند چشم انداز، اگر در سياستگذاري ها و برنامه ريزي ها به درستي عمل كنيم بسيار زودتر از 1404 به اهداف اين سند مي رسيم.
وي اعتماد ميان مردم و مسئولان را سرمايه اي اساسي در رسيدن به توسعه و پيشرفت كشور خواند و گفت: همه دلسوزان نظام، بخصوص نخبگان و دانشگاهيان بايد تلاش كنند به سوالات و ابهامات ايجاد شده در قشر جوان و دانشجو به گونه اي پاسخ دهند كه مسير رشد، تعالي و اعتماد مردم به نظام بيش از پيش هموارگردد.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در پايان، قانون گرايي را نياز كنوني كشور و نظام دانست و تاكيد كرد: حركت در مرز قانون نياز كنوني كشور و نظام است و همه بايد تلاش كنيم از اقدامات فراقانوني و يا خلاف قانون پرهيز كنيم.

 



در يك كنفرانس خبري دبيركل حزب الله لبنان سند سياسي اين حزب را تشريح كرد

سيدحسن نصرالله، دبيركل حزب الله لبنان در يك كنفرانس خبري به تشريح سند سياسي حزب كه در كنگره اخير حزب الله تصويب گرديد پرداخت.
به گزارش فارس، به نقل از شبكه تلويزيوني المنار، سيدحسن نصرالله، دبيركل حزب الله لبنان روز گذشته در تشريح سند سياسي اين جنبش هدف از سند حزب الله را ترسيم ديدگاه سياسي آن عنوان كرد و گفت: اين سند حاوي برداشت ها، مواضع، اميدها و دغدغه هاي ماست.
وي با تأكيد بر اين كه «نگاه به اين تحولات بدون در نظر گرفتن مقاومت ممكن نيست» افزود: اين نگاه در چارچوب دو مسير قرار دارد. اول مسير مقاومت كه مبتني بر پيروزي هاي نظامي و سياسي و گسترش مقاومت در سطح مردمي تا رسيدن آن به مرحله برهم زدن موازنه قدرت است و دوم مسير سلطه طلبي و استكبار آمريكايي- اسرائيلي است كه شاهد شكست هاي نظامي و ناكامي نظامي است و ناتواني خود را براي كنترل مسير تحولات و رويدادها در جهان عربي و اسلامي نشان داده است.
وي با اشاره به مقاومت لبنان گفت: مقاومت در لبنان ادامه يافت و در مسير جهاني خود گام برداشت و به حقانيت مسئله خود و توانمندي خود در كسب پيروزي از طريق توكل به خداوند متعال و پايبندي به منافع ملي و اعتلاي ارزش هاي انساني ايمان دارد.
نصرالله در بيان خطوط كلي ديدگاه هاي حزب الله و مواضع اين حزب در مقابل چالش هاي فرارو پرداخت و آن را طي فصولي مطرح كرد.
وي فصل اول ديدگاه هاي خود را تسلط آمريكا و بيداري ناميد و گفت: آمريكا به جهان به عنوان بازاري نگاه مي كرد كه بايد شرايط خاص اين كشور را مي پذيرفت و خطرناكتر اين بود كه آنها فكر مي كردند كه جهان تحت مالكيت آنها قرار دارد.
سيدحسن نصرالله سپس با اشاره به موضوع «جهاني سازي» و تبديل شدن آن به «جهاني سازي نظامي» گفت: اكنون مي توان نتايج اين امر را در خاورميانه به خصوص در افغانستان و عراق و فلسطين و لبنان ديد كه به شكل خطرناك تري ادامه پيدا كرد و از سوي ديگر پروژه تسلط آمريكا بر كشورهاي ديگر نيز در دوره اخير به خطرناك ترين مراحل خود رسيده است.
اين پروژه با حكومت نومحافظه كاران در دوران بوش پسر به اوج خود رسيد، به همين علت موضوع بازسازي توانمندي هاي آمريكا به عنوان ديدگاه استراتژيك جديد امنيت ملي آمريكا براساس ساخت استراتژي هاي نظامي شكل گرفت و آن را نه تنها براي بازدارندگي بلكه براي قدرت عمل و دخالت در امور ديگران نيز مطرح كرد.
وي ادامه داد: بعد از حوادث 11سپتامبر دولت آمريكا فرصتي يافت تا بزرگترين تأثيرگذاري خود را با شعار جنگ جهاني با تروريسم آغاز كند و دست به اقداماتي زد كه در ابتدا آن را براساس نظامي سازي مناسبات خود با ديگران و يكه تازي در تصميم گيري هاي استراتژيك و آغاز جنگ در افغانستان موفقيت آميز مي دانست. بعد از آن نيز گام دوم را در اين زمينه برداشت و بر عراق تسلط پيدا كرد تا نقطه آغاز و جهشي براي ساخت پروژه خاورميانه جديد شكل گيرد.
دبيركل حزب الله لبنان اظهار داشت: بعد از آن دولت بوش سعي كرد تا ميان دو مقوله تروريسم و مقاومت تطابق ايجاد كند تا از اين طريق بتواند مشروعيت مقاومت را از بين ببرد و ورود به جنگ هاي بيشتر عليه آن را توجيه كند. به اين ترتيب آمريكا مي خواست تا آخرين پايگاه دفاع ملت ها از حق خود را از بين ببرد.
نصرالله خاطرنشان كرد: دولت آمريكا در همين راستا به خود حق كامل درباره آغاز جنگ هاي ويران كننده مي داد و ميان هيچ كس يا گروهي تفاوتي قائل نبود، تا جايي كه هزينه انساني جنگ هاي آمريكا تاكنون به ميليون ها نفر رسيده است، علاوه بر اينكه ويراني هاي گسترده اي نيز در جوامع بشري كه به آنها حمله شده، ايجاد كرده است.
دبيركل حزب الله تاكيد كرد: شكست در جنگ عراق و پيشرفت مقاومت و نفرت از نتايج اين جنگ ها و همچنين شكست خوردن جنگ عليه تروريسم در افغانستان و از سوي ديگر شكست مفتضحانه جنگ آمريكا عليه مقاومت در فلسطين و لبنان با تجهيزات و ادوات اسرائيلي يك عقب نشيني استراتژيك را براي آمريكا رقم زد، اين بدان معني نيست كه آمريكا عرصه را رها كرده است، بلكه در همين زمان نيز سعي دارد تا با تمام راهكارهاي ممكن از آنچه كه منافع استراتژيك خود مي خواند، دفاع كند.

 



توافق نمايندگان دولت و مجلس بر تشكيل سازمان هدفمندي يارانه ها

نمايندگان دولت و مجلس بر سر تشكيل سازمان هدفمند كردن يارانه ها به توافق رسيدند.
سخنگوي كميسيون ويژه طرح تحول اقتصادي با اشاره به جلسه اخير كميته شش نفره دولت و مجلس براي حل اختلاف درباره ماده 13 لايحه هدفمند كردن يارانه ها با رئيس جمهور گفت: در اين جلسه پيشنهاد داده شد كه يك سازماني با ماهيت دولتي تشكيل شده و وجوه حاصل از هدفمند كردن يارانه ها به اين شركت ارايه شده و هزينه هاي لازم از طريق آن انجام گيرد.
سيدكاظم دلخوش در گفت وگو با ايسنا با بيان اين مطلب تصريح كرد: براساس اين پيشنهاد عنوان شده است كه يك ماه پس از تصويب قانون هدفمند كردن يارانه ها اين سازمان تشكيل شود.
وي گفت: البته اين پيشنهاد براساس نظر كميته شش نفره كه شامل سه نفر از نمايندگان مجلس و سه نفر از دولت بود و باحضور رئيس جمهور مورد تصميم نهايي جمع قرار گرفت.
دلخوش در عين حال به بررسي نظر كميته شش نفره در كميسيون ويژه مجلس اشاره كرد و گفت: كميسيون ويژه پيشنهاد كميته را مورد بررسي قرار مي دهد در صورتي كه اعضاي كميسيون آن را بپذيرند پيشنهاد براي نهايي شدن و اخذ نظر نمايندگان در صحن علني مطرح خواهد شد و در صورت تصويب نهايي به صورت قانون اجرايي مي شود.
سخنگوي كميسيون ويژه طرح تحول اقتصادي اين پيشنهاد را به نوعي حل كننده اختلاف نظراتي كه بر روي ماده 13 و 16 از سوي دولت مطرح شده بود، عنوان كرد.
از سوي ديگر باهنر نائب رئيس دوم مجلس ابراز اميدواري كرد كه تكليف لايحه هدفمند كردن يارانه ها تا پايان هفته جاري نهايي شود.
وي افزود: اگر كميسيون ويژه درباره ماده مورد اختلاف به راهكاري رسيد اين پيشنهاد در صحن مطرح و بررسي مي شود در غير اين صورت ما عينا لايحه هدفمند كردن يارانه ها را به شوراي نگهبان مي فرستيم.

 



نقد بر نقد

اين واقعيت محسوس كه گرفتاران در چنگال رذايل اخلاقي مانند خودپسندي و كبر و غرور، انتقاد را برنمي تابند، صاحبان سكه هاي مغشوش با بوته نقد ميانه اي ندارند و بي مايگان، ترازوي ارزيابي را دشمن مي دارند، چندان دور از انتظار نيست.
كساني نيز تحت تأثير عواملي چون عافيت طلبي، سودجويي و بي مبالاتي، به وقت گفتن، زبان در كام مي كشند و از رونق بخشيدن به بازار نقد خودداري مي كنند.
اما در اين ميان كساني نيز در دفاع از انتقاد و در مقام نقد، خواسته يا ناخواسته، نقد و انتقاد را قرباني عمل يا نيت سوء خود مي كنند. دسته هاي زير از آن جمله اند:
1- برخي منتقدان پيش از آنكه همه اطلاعات لازم را درباره موضوعي به دست آورند و يا بدون آنكه صلاحيت و توانايي كافي براي تحليل و ارزيابي را داشته باشند، دست به انتقاد مي زنند. طبعاً چنان انتقادي سازندگي لازم را درپي نخواهد داشت و چنين مرغان پر نارسته اي با پرواز زودهنگام و سقوط خود، ابتكار عمل و انگيزه ديگران را نيز كاهش مي دهند.
2- آنها كه با نيت ها و انگيزه هاي سوء مانند جاه طلبي، فخرفروشي، حسادت و كينه ورزي و بدون انگيزه هاي خيرخواهانه، دست به كار نقادي مي زنند، رنگ و بوي اهواء نفساني را به حوزه نقد و انتقاد تسري مي دهند. آنها نقد و نقادي را پيش پاي اميال و هوسهاي خود سر مي برند.
3- كساني از منتقدان، در جريان نقد، گرفتار آفات زبان و قلم مي شوند و لجام گسيخته(1)، نقادي را با دروغ، غيبت، تهمت، استهزاء، توهين، دشنام، پرده دري و ... همراه مي كنند. آلودن زلال نقد با تيرگي گناهان، خيانت به تشنگان حقيقت است.
4- انتقاد براي خود آداب و رسومي دارد، شيوه مناسب دارد، علني و غيرعلني دارد، زمان مناسب و مكان شايسته مي طلبد، حفظ احترام بزرگان و دلسوزي براي ضعيفان مي خواهد، بايد با اخلاق نيكو و پسنديده همراه باشد و...
اگر منتقدان، آداب و رسوم و اخلاق نقد را رعايت نكنند، اگر نق را از نقد تشخيص ندهند، اگر رفتار كريمانه نقد شوندگان جز بر بي ادبي آنها نيافزايد و...، تخم نفرت را در محيط نقادي پراكنده مي كنند.
5- كساني كه خط توليد انتقادهاي بي هدف و بي ثمر راه بياندازند و صرفاً براي اينكه انتقاد كرده باشند به تكرار مكررات و توضيح واضحات بپردازند، مفيد بودن نقد را در اذهان زير سؤال مي برند و آن را امري لغو و بيهوده جلوه مي دهند.
6- برخي تلاش مي كنند اين واقعيت را كه مسئولان كشور در معرض نقد مستمر نقادان هستند، انكار كنند و بر اين حقيقت سرپوش گذارند. آنها فعاليت دستگاههاي نظارتي را ناديده مي گيرند، بحث هاي علمي حضوري و غيرحضوري انديشمندان با مقامات را فراموش مي كنند، مجادلات كارشناسان در جلسات تصميم گيري و نقد تصميمات اتخاذ شده يا در شرف اتخاذ را به حساب نمي آورند، نسبت به مطالب جاري رسانه ها و محافل در نقد مصوبات، احكام، اقدامات و ديدگاه هايي كه مستقيماً منسوب به مقامات است، تغافل مي كنند، اطلاعيه ها و نامه هاي سرگشاده و ناگشاده را از ياد مي برند. آنها حتي سخنان خود را كه از مرزهاي انتقاد عبور كرده و صورت كنايه و تخريب و توهين پيدا مي كند، به روي خود نمي آورند. آنها با صداي بلند از عدم امكان انتقاد، انتقاد مي كنند و بازهم بر اين ادعا اصرار دارند!
اينان نيز با تحريف معناي نقد و كساد جلوه دادن بازار آن، به حسن جريان امور در اين حوزه ضربه مي زنند.
7- و سرانجام، آنها كه با دروغ و شايعه پراكني، از گرفتاري و رنج منتقدان مقامات خبر مي دهند و برخورد سوء با آنان را پيش بيني مي كنند، به نوبه خود گروه هايي از نقدكنندگان را گرفتار خود سانسوري و جامعه را از بركات نقدهاي سالم و سازنده محروم مي كنند.
... و چنين مباد كه نقدهايمان، در يوم التغابن، گرفتار و بدهكارمان گرداند!
عبدالصمد اسماعيل زاده
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
1- در برخي روايات از مؤمن با صفت ملجم ياد شده است، آفات زبان و قلم خود موضوعي شايان توجه است و بيان آن مجال ديگري مي طلبد.

 



هافينگتون پست: آمريكا هرگز اجازه حمله اسرائيل به تاسيسات ايران را نخواهد داد

يك روزنامه آمريكايي با اشاره به تهديدات اسرائيل عليه ايران اعلام كرد كه واشنگتن هرگز اجازه عملي شدن اين تهديدات را به تل آويو نخواهد داد.
روزنامه آمريكايي هافينگتون پست در گزارشي تحليلي نوشت: همانطور كه اقدام نظامي اسرائيل عليه عراق در سال 1991 مي توانست براي آمريكا نتايج نامطلوب داشته باشد يك حمله ديگري از سوي اسرائيل عليه تاسيسات هسته اي ايران نيز مي تواند براي امنيت ملي آمريكا فاجعه به بار بياورد.
در ادامه اين گزارش آمده است: آدميرال مايكل مولن، رئيس ستاد مشترك نيروهاي نظامي آمريكا در ماه ژوئيه سال 2008 عليه هرگونه اقدام نظامي اسرائيل عليه ايران هشدار داد و گفت كه چنين اقدامي موجب بي ثباتي بيشتر خاورميانه شده و نيروهاي آمريكايي را تحت فشار قرار خواهد داد و به اين ترتيب به طور تلويحي اعلام كرد كه حمله اسرائيل به ايران به طور اجتناب ناپذير آمريكا را درگير جنگ با ايران خواهد كرد. مولن در جمع خبرنگاران، گفت: از ديدگاه آمريكا و به ويژه از ديدگاه نظامي آمريكا در حال حاضر باز كردن يك جبهه سوم براي ما فشار بسياري را به وجود خواهد آورد.
براساس اين گزارش، يكسال بعد اظهارات مولن توسط رابرت گيتس، وزير دفاع آمريكا تكرار شد. گيتس نيز هشدار داد كه يك اقدام نظامي عليه ايران تنها «راه حلي موقتي» خواهد بود. گيتس در سپتامبر سال 2009 در جمع خبرنگاران گفت: اظهارات بسياري درباره يك اقدام نظامي عليه توانايي هاي هسته اي آنها وجود دارد، اما به عقيده من اين تنها راه حلي موقتي خواهد بود.
در پايان اين گزارش تحليلي آمده است: در صورتي كه ديپلماسي در قبال ايران شكست بخورد و اسرائيل درصدد حمله به ايران برآيد آمريكا دلايل بسياري براي جلوگيري از وقوع چنين فاجعه اي خواهد داشت. و تاريخ نشان داده است كه برخلاف باور عمومي واشنگتن توانايي اين كه اجازه ندهد اسرائيل دست به اقداماتي كه آمريكا را به خطر اندازد بزند را دارد.

 



خبرگزاري رويترز: چين همچنان مخالف تحريم ايران است

يك خبرگزاري غربي با اشاره به تلاش برخي كشورهاي عضو گروه 1+5 براي تحريم ايران اعلام كرد كه چين همچنان مخالف هرگونه تحريمي در اين باره است.
خبرگزاري رويترز در گزارشي با عنوان «چرا چين مخالف افزايش فشارها بر ايران است؟» آورده است: هرچند پكن از قطعنامه اخير شوراي حكام آژانس عليه فعاليت هاي هسته اي ايران حمايت كرد اما اين كشور همچنان سد راه تحريم هاي جديد عليه تهران شده است.
در ادامه اين گزارش به نقل «هي يافه ئي» معاون وزير امور خارجه چين، تصريح شده است: موضع چين در مورد اعمال تحريم هاي بيشتر عليه ايران هيچ تغييري نكرده است.
رويترز با اشاره به مخالفت جدي چين با تحريم ايران افزود: پكن درباره هر قطعنامه بالقوه اي كه هدف آن سرزنش ايران يا افزايش تحريم هاي شديد عليه اين كشور باشد امكان دارد كه از حق وتو در شوراي امنيت استفاده كند.

 



پاسخ مسئول دفتر آيت الله جوادي آملي به شايعات

مسئول دفتر آيت الله جوادي آملي طي اظهاراتي شايعات مربوط به سياسي بودن كناره گيري آيت الله جوادي آملي را رد كرد.
به گزارش خبرگزاري رسا، حجت الاسلام والمسلمين رضوي گفت: كناره گيري آيت الله جوادي آملي از امامت جمعه قم به علت مشغله زياد و ضعف جسماني بوده است.
وي گفت: ايشان از يك سال پيش در نظر داشت به علت مشغله بسيار زياد علمي و كهولت سن در جايگاه خطابه جمعه حاضر نشود.
مسئول دفتر آيت الله جوادي آملي هرگونه شائبه سياسي بودن اين تصميم را رد كرد و افزود: پس از مسائل سياسي اخير براي اين كه چنين شائبه اي ايجاد نشود آيت الله جوادي آملي چند ماه تصميم خود را به تاخير انداخت.
آيت الله حسن ممدوحي، عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم نيز با اشاره به نقش موثر حضرت آيت الله جوادي آملي در عرصه هاي مختلف علمي، فرهنگي و سياسي انقلاب اسلامي ايران گفت: حضرت آيت الله جوادي آملي در طول 30 سال عمر انقلاب اسلامي نقش بسيار ارزنده اي براي نظام داشتند و در حقيقت ايشان آبروي انقلاب اسلامي ايران هستند.
وي افزود: حضرت آيت الله جوادي آملي در همه عرصه ها از نظام اسلامي ايران دفاع كردند و به راستي به اعتماد حضرت امام خميني(ره) جواب مثبت دادند.
ممدوحي اضافه كرد: حضرت آيت الله جوادي آملي در مورد تعطيلي اين جلسات مي گفت، «آن روزي كه بخواهم در نماز جمعه سخنراني كنم لازم است درس هايم را دو روز قبل و دو روز پس از آن تعطيل كنم و يا تقليل دهم تا حالم مساعد شود.»
وي ادامه داد: آيت الله جوادي آملي از استوانه هاي نظام اسلامي است و اگر آسيبي به ايشان وارد شود، كشور، انقلاب، ملت و حوزه آسيب خواهد ديد.
آيت الله ممدوحي در پايان گفت: ملت ايران مانند يك خانواده است و احتياج به سرپرستي افراد عالم و جامع الاطرافي مانند آيت الله جوادي آملي دارد كه اگر حريمشان حفظ نشود از هر نظر ضرر مي كند.
به گزارش خبرگزاري فارس يكي از اعضاي مجلس خبرگان رهبري نيز آيت الله جوادي آملي را يك فقيه و فيلسوف تمام عيار و شناخته شده دانست.
آيت الله عبدالنبي نمازي با اشاره به شخصيت آيت الله جوادي آملي در سخناني اظهار داشت: تدريس فقه و تفسير اين استاد حوزه زبانزد همگان بوده و او در تمام عرصه هاي علمي موفقيت هاي زيادي داشته و شاگرداني را نيز تربيت كرده كه از چهره هاي شناخته شده هستند.
وي با بيان اين كه آيت الله جوادي آملي يك خطيب تواناست، افزود: ايشان امامت جمعه قم را برعهده داشت و همواره خطيبي توانا بوده و هست و در شرايطي كه آيت الله جوادي آملي از امامت جمعه قم كناره گيري كرده است، از وجود اين عالم بزرگ در ديگر عرصه ها بهره مند خواهيم شد.
عضو مجلس خبرگان رهبري، اين استاد حوزه را به عنوان يك فقيه تمام عيار خواند و ابراز داشت: شخصيت آيت الله جوادي آملي به عنوان يك فقيه تمام عيار، فيلسوف، متكلم، استاد بزرگ حوزه با تجربه و سابقه طولاني و يك استاد اخلاق شناخته شده است.

 



در مركز فرهنگي سيدالشهدا مراسم بزرگداشت حاج احمد متوسليان برگزار مي شود

همزمان با ده هزارمين روز اسارت چهار ديپلمات ايراني به دست عوامل رژيم صهيونيستي در جنوب لبنان، مراسم بزرگداشتي در مركز فرهنگي سيدالشهداء(ع) برگزار مي شود.
اين مراسم امروز از ساعت 18 الي 20 در مركز فرهنگي سيدالشهدا(ع) واقع در ميدان هفت تير ابتداي خيابان مفتح، با حضور خانواده اين چهار ديپلمات، جمعي از مسئولين لشكري و كشوري و عموم مردم حزب الله برگزار خواهد شد.
قرار است در اين مراسم فرزند سيدمحسن موسوي گزارشي از آخرين وضعيت اين پرونده و پيگيري هاي انجام شده ارائه دهد.
دوستان و همرزمان حاج احمد متوسليان نيز به بيان ويژگي ها و تحليل اين جريان خواهند پرداخت.
احمد متوسليان وابسته نظامي سفارت ايران در بيروت، سيدمحسن موسوي كاردار سفارت ايران، كاظم اخوان عكاس خبرگزاري ايرنا و تقي رستگارمقدم راننده ايشان، چهار ديپلمات كشورمان هستند كه در 14 تيرماه سال 61 هنگامي كه براي انجام يك ماموريت ديپلماتيك با اسكورت پليس ديپلماتيك لبنان عازم بيروت بودند، در پست ايست و بازرسي برباره توسط نيروهاي كتائب (فالانژ) به اسارت درآمده و تحويل رژيم صهيونيستي شدند و متاسفانه از آن تاريخ تاكنون هيچ خبري از آنها به دست نيامده و رژيم صهيونيستي حاضر به هيچ گونه توضيحي نيست.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14