(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 16 آذر 1388- شماره 19528
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
رئيس جمهوري: بسياري از مشكلات موجود كشور ناشي از نواقص قانوني و ساختاري است
«آمريكاستيزي» مبناي جنبش هاي دانشجويي در كشور
هاشمي رفسنجاني: فقط رهبري مي تواند محور وحدت باشد
اطمينان بر خداي سبحان براي تأمين معيشت
مراسم بزرگداشت شهداي اصحاب رسانه برگزار شد
آسيا تايمز: اوباما سرانجام درخواهد يافت راه كابل از تهران مي گذرد
سردار وحيدي: 190محصول توليدي وزارت دفاع در اختيار نهادهاي نظامي و غيرنظامي قرار مي گيرد
نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت: حج امسال در سايه آرامش و وحدت برگزار شد
گواهي فوت!



رئيس جمهوري: بسياري از مشكلات موجود كشور ناشي از نواقص قانوني و ساختاري است

اصفهان ـ خبرنگاركيهان:
رئيس جمهوري گفت: بسياري از مشكلات موجود در كشور ناشي از نواقص قانوني و يا ساختاري است كه سعي در رفع اين مشكلات داريم.
دكتر محمود احمدي نژاد در جمع مديران استان اصفهان افزود: دنبال كردن نسخه هاي غرب مشكلات ما را حل نمي كند.وي اظهار داشت: با گذشت نيم قرن از برنامه توسعه كشور مشكلات ما هر روز پيچيده تر از قبل مي شود كه اين امر بيانگر آن است كه برنامه ريزي توسعه كه در زمان استعمار نو طراحي شد به گونه اي طراحي شده است تا كشورها را در ريلي قرار دهد كه هر چه تلاش مي كنند به مقصد توسعه يافتگي نرسند.
رئيس جمهوري در ادامه تصريح كرد: نگراني و مشكل ما اكنون از كمبود بودجه نيست بلكه اين است كه انديشه خود را تعطيل كرده ايم و منتظر مانده ايم تا ديگران آنچه را كه مي خواهند به ما تحميل كنند.
احمدي نژاد تصريح كرد: نظام هاي برنامه اي توسعه هزينه هاي هنگفتي را در جامعه به ما تحميل كرده و اتلاف منابع از عوارض تحميل اينگونه برنامه ها بوده است.
دكتر احمدي نژاد اضافه كرد: چشم انداز 1404 پايه اي از آينده و خط راهنما است كه بايد بر اين اساس برنامه ريزي كنيم و در تدوين برنامه پنجم توسعه نيز ديدگاه بازگشت به خويشتن به عنوان مهمترين اصل مد نظر قراردارد.
رئيس جمهوري در پايان سفر خود به استان اصفهان در برنامه تلويزيوني شبكه اصفهان شركت كرد و با مردم استان اصفهان مستقيم سخن گفت:
رئيس جمهوري در ادامه در خصوص بروز خشكسالي و كمبود آب استان اصفهان هم گفت. ايران در مجموع كشورهاي جهان در شمار كشورهاي كم بارش است ولي با ميزان آبي كه هم اكنون در كشور وجود دارد، مشكل خاصي نداريم.
وي با بيان اينكه از 100ميليارد مترمكعب آب 90ميليارد آن در بخش كشاورزي مصرف مي شود، گفت: دوره كم آبي در جهان وجود دارد و در ايران هم 15استان به شكل متوالي با خشكسالي روبرو هستند و استان اصفهان هم جزو آنهاست. براي استان اصفهان بايد منابع جديد آب توليد كنيم و در اين سفر اعتبارات مربوط به آب را افزايش داديم و تونل هاي جديد در دست احداث است.
رئيس جمهوري به مكانيزه كردن توزيع آب كشاورزي از سال آينده به شكل جدي اشاره كرد و گفت: در بودجه سال آتي مبلغ قابل توجهي براي سيستم نوين آبياري در نظر گرفتيم و مقرر شد ظرف پنج سال هشت ميليون هكتار زميني كه كشت آبي دارند زير پوشش آبرساني مكانيزه قرارگيرند.
احمدي نژاد با اشاره به اينكه دولت مبلغ 120ميليارد تومان براي خشكسالي استان اصفهان اختصاص داد، گفت: مديريت توزيع اين مبلغ با استاندار اصفهان است و قرار شد مبلغ بيشتري از پنج ميليارد توماني كه پيش از اين درنظر گرفته شده به كشاورزان استان پرداخت شود.
وي با اشاره به لايحه هدفمند كردن يارانه ها گفت: اگر اين لايحه اجرايي شود تمام مردم ايران زير چتر بيمه قرار خواهند گرفت اما اگر اين لايحه قابليت اجرا پيدا نكند براي سال آينده براي اقشار فاقد بيمه، بودجه مشخصي قرارخواهيم داد كه هنرمندان در اولويت اول آن قراردارند.
احمدي نژاد همچنين در مورد حل مشكل مسكن افزود: موانع طرح مسكن مهر در بخش تسهيلات بانكي و شيوه ساخت برطرف شده است و اميد مي رود با تأمين وام مورد نياز و نيز كاهش قيمت تمام شده، تكليف متقاضيان مسكن مهر مشخص شود.
وي همچنين مشكل بيكاري و اشتغال را يكي از دغدغه هاي دولت دانست و گفت: در شرايط كنوني ايجاد و توسعه بنگاه هاي زود بازده در كنار سرمايه گذاري در بخش بنگاه هاي بزرگ اقتصادي گره گشاي مشكل بيكاري است.وي افزود: دولت در صدد است با رفع موانع موجود طرح ايجاد بنگاه هاي زود بازده را در كشور پيگيري كند و اميد است سال آتي بيشترين اشتغال ممكن در كشور ايجاد شود.
رئيس جمهور راه حل نهايي حل مشكلات اقتصادي و معيشتي مردم را اجراي تحول اقتصادي و طرح هدفمند كردن يارانه ها دراولين گام دانست و گفت: با اجراي اين طرح مديريت غلط و توزيع نامناسب منابع كشور سامان مي يابد.احمدي نژاد گفت: هم اكنون كشور با توزيع نامناسب منابع و مصرف بي اندازه روبروست به گونه اي كه سرانه مصرف انرژي در كشور معادل كشوري با 15برابر جمعيت ايران است.
احمدي نژاد در ادامه به سياست هاي حمايتي دولت دهم از كارگران اشاره كرد و گفت: در نظر داريم لايحه جديد حمايتي از كارگران را بزودي به مجلس ارايه كنيم كه در جريان آن كارگران از امنيت شغلي بيشتري برخوردار خواهند شد.
در اين سفر معلولان نخبه استان اصفهان با رئيس جمهوري ديدار كردند.
همچنين اعظم السادات فراحي همسر رئيس جمهوري در جمع مشاوران امور بانوان دستگاهها و ادارات استان اصفهان دفاع از حقوق زنان را مستلزم انتخاب راه درست دانست.
به گزارش ايرنا، وزيران امور خارجه ايران و برزيل عصر روز پنج شنبه در حاشيه سومين سفر هيئت دولت به استان اصفهان طي ديداري خواهان توسعه مناسبات و افزايش روابط دو كشور شدند.
منوچهر متكي وزير امور خارجه ايران در اين ديدار گفت: ايران و برزيل افق ها و چشم اندازهاي روشني براي توسعه و تحكيم مناسبات و همكاري هاي فيمابين در پيش رو دارند.
سلسلولوئيس نوترآموريم وزير امور خارجه برزيل نيز سفر رئيس جمهور ايران به برزيل را موفقيت آميز بيان كرد و افزود: ايجاد روابط نزديك و همكاري هاي گسترده دوكشور در حوزه هاي سياسي، اقتصادي، فرهنگي، بين المللي و فعال شدن بخش هاي خصوصي در گسترش هر چه بيشتر مناسبات مفيد است و بايد افزايش يابد.وي اضافه كرد: رئيس جمهوري برزيل در انتظار سفر به ايران در آينده نزديك است.
رئيس جمهوري اسلامي ايران در آخرين روز از سفر به استان اصفهان به صورت سرزده از برج جهان نماي اصفهان ديدن كرد.
تصويب 8 طرح عمراني
هشت طرح ويژه فرهنگي در سومين دور سفر استاني هيئت دولت به اصفهان به تصويب رسيد.
معاون اول رئيس جمهوري با اعلام اين خبر تعيين 6 نقطه نمونه گردشگري نامگذاري شهر اصفهان به عنوان پايتخت فرهنگ و تمدن ايران اسلامي، تامين اعتبار براي تجهيز نمازخانه هاي مدارس از جمله اين مصوبات است.
محمدرضا رحيمي پيش بيني اعتبار لازم براي خطوط 1 و 2 قطار شهري و خرريد واگن هاي آن، اجراي قطار شهري بين شهرهاي جديد فولادشهر، بهارستان و مجلسي و پيوست آن به قطار شهري اصفهان و اختصاص 2 ميليارد ريال براي اجراي مطالعات شرق اصفهان را از ديگر مصوبات هيات دولت در مسكن و شهرسازي اعلام كرد.
وي صدور مجوز بورس تخصصي فولاد در اصفهان، تجهيز و تكميل گمرك شهرستان كاشان، ايجاد پايانه هاي صادراتي گل و گياه، احداث واحد توليدي با ظرفيت توليد يك ميليون تن شمش فولاد و ايجاد شهرك فن آوري نوين حوزه دارويي استان اصفهان را مهمترين مصوبات در بخش صنعت اعلام كرد.
معاون اول رئيس جمهور مهمترين مصوبات بخش آب و كشاورزي را تامين اعتبار براي شبكه آبياري دشت هاي اصفهان، يزد، كرمان و احياي شبكه هاي فاضلاب شهري و روستايي و ايجاد رديف مستقل بودجه براي آبخيزداري حوزه زاينده رود بيان كرد.
وي همچنين از اختصاص رديف بودجه 8 هزار ميليارد ريالي در بخش فرهنگ به استان اصفهان طي 5 سال آينده خبر داد و گفت: اين رديف بودجه منهاي بودجه اي است كه دستگاه هاي اجرايي و اداري استان طي برنامه هاي 5 ساله خود دارند.

 



آيت الله جنتي در خطبه هاي نمازجمعه تهران تاكيد كرد
 «آمريكاستيزي» مبناي جنبش هاي دانشجويي در كشور

سرويس فرهنگ و معارف-
دبير شوراي نگهبان قانون اساسي با تاكيد بر اينكه 16آذر بايد راه شهدا يعني آمريكاستيزي را احيا كرد، گفت: از افتخارات دانشجويان و دانشگاهيان ما اين است كه مبدا تاريخي روز دانشجو، آمريكاستيزي است و اين خط هميشه بايد حفظ شود چرا كه مبناي جنبش دانشجويي حركت ضدديكتاتوري و ضدآمريكايي است.
آيت الله احمد جنتي، دبير شوراي نگهبان قانون اساسي در خطبه هاي نمازجمعه تهران با تبريك عيد غدير و با اشاره به مظلوميت غدير، اظهار كرد: امروز وظيفه هر علي دوست و مؤمن به علي(ع) است كه غدير را احيا كند و ما موظفيم كه در حكومت اسلامي در اين مسير حركت كنيم و نبايد كوتاه بياييم.
وي همچنين به هفته بسيج اشاره كرد و بسيج را شجره طيبه ناميد و افزود: «بسيج چيزي نيست كه انسان بتواند به سادگي از كنارش عبور كند. بسيج نهادي است كه در زمان جنگ متولد شد و به ميدان جنگ رفت و ايثار كرد و بيشترين شهيدان را داد و جنگ را به نفع نظام اسلامي به پايان رساند و شاهد بوديم كه هشت سال در صف مقدم جبهه شهيد، آزاده و مجروح داد.
امام جمعه موقت تهران، تصريح كرد: بسيج همان است كه خداوند مي فرمايد كساني هستند كه خدا را دوست دارند و خدا نيز آنها را دوست دارد و در راه خدا جهاد مي كنند و نمي هراسند و امروز بسيج مصداق اين آيه از قرآن است چرا كه در همه صحنه ها از جمله صحنه فرهنگي، سازندگي، علمي، فناوري و... حاضر بوده و هست و شاهديم بسيج در انرژي هسته اي نيز حضور دارد و هر جا كه نياز به حضور آن است حاضر مي شود و در عرصه خدمات نيز بسيج، نيروي آماده باش نظام جمهوري اسلامي و خدمتگزار مردم است.
آيت الله جنتي با اشاره به اينكه امام(ره) فرمود دست و بازوي بسيجي را مي بوسم و تاكيد بر اينكه رهبري هم بسيجي بودن را افتخار خود مي داند، افزود: هركس در اين نظام به مردم خدمت كند و آمادگي براي خدمت در هر عرصه در حدود تخصص خود را داشته باشد، بسيجي است.
وي با اشاره به اين نكته كه ارزش بسيج بسيار بالاست و بايد قدردان آن باشيم، اظهار كرد: بسيج دنيا را مبهوت كرد چرا كه كسي باورش نمي شد در جنگ هشت ساله، ايران شكست نخورد. البته زحمات ديگران را ناديده نمي گيريم اما آنها كه بيشترين شهيد را دادند و در جنگ تعيين كننده بودند بسيجيان بودند. پس بايد قدردان آن باشيم.
امام جمعه موقت تهران، با بيان اينكه بسيج تنها مربوط به مسئله نظامي نيست، افزود: بسيج هر جا كه لازم باشد حتي حضور نظامي هم خواهد داشت، چرا كه نيروي آماده باش نظام است و هر جا فراخواني صورت بگيرد، بسيج حاضر مي شود. البته برخي مي گويند بسيج نبايد در امور سياسي حاضر شود يعني سكولار باشد، اما مي گويم مگر مي شود كسي مسلمان باشد و در امور سياسي شركت نكند؟ نظامي ها اگر ممنوع مي شوند براي اين است كه در احزاب وارد نشوند و به بازي هاي حزبي مشغول نگردند. پس مگر مي شود كسي مسلمان باشد اما نسبت به مسائل سياسي بي تفاوت باشد يعني در انتخابات و... حضور پيدا نكند؟
جنتي همچنين 16آذر، روز دانشجو را به دانشجويان تبريك گفت و اظهار كرد: خاطره اين روز را نبايد فراموش كرد چرا كه از افتخارات دانشجويان و دانشگاهيان مان است كه براي مبارزه با آمريكا به صحنه آمده اند و نيروهاي آمريكايي آنها را شهيد كرده اند. و اين مبدا تاريخي شد براي روز دانشجو و اين خط هميشه بايد حفظ شود چرا كه مبناي جنبش دانشجويي حركت ضدديكتاتوري و ضدآمريكايي است.
خطيب نمازجمعه تهران، تصريح كرد: در 16آذر بايد كاري كرد كه شهيدان مي خواهند و مبادا كاري كنيد كه آمريكا راضي شود، چرا كه خلاف خط و جهت شهيدان است چون آنها مي خواستند با آمريكا مبارزه كنند و اين جهت بايد حفظ شود و نبايد فراموش گردد.
وي با بيان اين نكته كه دانشجو بايد به حكم اسلام، وظيفه انساني و وظيفه ملي عنصري ضدآمريكايي باشد، افزود: آمريكا همان است كه به ما خيانت كرد و هنوز خيانت مي كند و شوراي حكام با فشار آنها عليه ما قطعنامه صادر مي كند. پس مگر مي شود كسي به آنها لبخند بزند و چراغ سبز نشان شان بدهد و اميدوارشان كند كه مي توانند در مملكت ما نفوذ كنند؟ از همين جا اعلام مي كنم در اين مملكت اگر كساني خيال مي كنند مي توانند دشمني با آمريكا و بغضي كه از آمريكا در دلهاي پاك مردم مملكت است را بيرون كنند اشتباه مي كنند.
امام جمعه موقت تهران، در ادامه با اشاره به نزديك بودن ايام محرم، گفت: توصيه مي كنم در ماه محرم درس حسيني تكرار شود و كلاس حسيني يعني كلاس ضد زور و ضد دشمن و ضد استكبار تشكيل شود. چرا كه در دوران ما بني اميه، آمريكايي ها هستند و شمر و حرمله امروز ما آنها هستند. چرا كه شاهد كشته شدن بچه هاي شيرخوار و حتي نوزاداني كه در شكم مادر هستند در فلسطين هستيم و همچنان از اين كار دست برنمي دارند و روزي نيست كه به جان و مال مردم فلسطين تعدي نشود.
وي افزود: اينها هستند كه ايادي شان در يمن مسلمانان را مي كشند و عربستاني كه در زمان اشغال فلسطين مرده بود، دست به اسلحه برده و حالا به ميدان جنگ آمده است و اين چنين زنان و بچه هاي يمن را مي كشد. در حالي كه اينها همان مهماندار خدا در زمان حج هستند كه خدا در قرآن جنگ در ماه حرام را منع كرده است و من نمي دانم اينها در قبال خدمت به آمريكا از آنها چه مي خواهند.
جنتي با تاكيد بر اينكه بايد در عاشوراي امروزمان مظلوم و دشمنان مان را بشناسيم، گفت: چطور مي شود عده اي حقيقت را ناديده بگيرند و به اسلام خيانت كنند؟ مي گويم كه كيفر كار خود را خواهند ديد و همان كساني كه منافقين را از مملكت آواره كردند اينها را هم آواره مي كنند. وي تاكيد كرد: جنگ با اين نظام گران تمام مي شود و مي توانيد در اين زمينه به عاقبت شاه، بني صدر و منافقين مراجعه كنيد كه در حال حاضر مي بينيد منافقين را هيچكس قبول نمي كند و دولت عراق نيز تحت فشارهايي در رابطه با نوع برخورد با آنها قرار دارد.
خطيب نمازجمعه تهران افزود: وضع كساني كه در 30سال گذشته با اين انقلاب و نظام درافتاده اند روشن است و شما چطور مي خواهيد براندازي نرم كنيد در حالي كه آنها كه براندازي سخت كردند اين چنين بر سرشان آمد؟ پس چطور مي خواهيد با ديكته اي كه آمريكا برايتان مي دهد حركت كنيد و چرا انسان اينقدر بايد ناآگاه باشد؟ به شما مي گويم كه غضب خدا را درنظر بگيريد در حالي كه خدا به خانواده شهدا لطف دارد و لطف خدا شامل حال آنها مي شود چرا با آنها درمي افتيد و چرا با دشمنان خدا درنمي افتيد؟
به گزارش ايسنا، وي با ابراز اميدواري مبني بر اينكه خداوند همه را از خواب غفلت بيدار كند، گفت: روزگار، روزگار امتحان است، چرا كه هميشه تاريخ، تاريخ امتحان بوده است اما عده اي ديروز در يك صف بودند و امروز در صف ديگري حاضر مي شوند و روزي در خط امام(ره) حاضر بودند و امروز ادعاي خط امامي مي كنند اما در جهت مخالف خط امام(ره) حركت مي كنند. وي تاكيد كرد: هركس را بايد با وضع فعلي اش ديد كه راه امام را قبول دارد يا خير و آنان كه وحدت ميهن را برهم مي زنند بزرگترين گناه امروز را انجام مي دهند كه همان تفرقه بين مسلمين است در حالي كه امام(ره) مي خواست در ميان 5/1ميليارد مسلمان وحدت ايجاد كند. چطور حالا در خودمان و در نظامي كه امام(ره) در راس آن بود و رهبري امروز در راس آن حاضر است مي خواهيم اختلاف ايجاد كنيم و اين گناهي بسيار بزرگ است.

 



هاشمي رفسنجاني: فقط رهبري مي تواند محور وحدت باشد

رئيس مجمع تشخيص مصلحت تأكيد كرد كه امروز غير از رهبري كسي نمي تواند راه وحدت را هموار كند.
به گزارش دفتر مجمع تشخيص مصلحت، اكبر هاشمي رفسنجاني در مراسم افتتاحيه مركز نمايشگاه ها و همايش هاي آستان قدس رضوي با اشاره به موضوعات روز كشور اظهار داشت: ما امروزه در حال عبور از مشكلاتي هستيم مانند مشكلات خارجي كه البته در بحث هسته اي در حال حاضر متبلور شده است و به نظر مي رسد كه اجماعي را عليه ما تشكيل داده اند و همه قدرت هاي بزرگ حق را ضايع و به آن توجه نكرده اند.
وي با بيان اينكه ايران نسبت به اين موضوع از راه قانوني پيش رفته است اظهار داشت: كشورهايي مثل اسرائيل، پاكستان و هند برخلاف قانون سلاح هسته اي به دست آوردند در صورتي كه ما زير پوشش آژانس هسته اي و از راه قانوني پيش رفته ايم ولي اهانت ها و توهين هايي را ديديم.
هاشمي رفسنجاني در ادامه تصريح كرد: بايد در مقابل دشمنان اتحاد داشته باشيم زيرا كه اگر اين احساس وجود نداشته باشد شرارت هايي را از سوي دشمنان خواهيم ديد.
وي ادامه داد: پس از اينكه اسلام به ايران آمد روحانيت هميشه پناهگاه بود و بايد اين را حفظ كرد و نگذاريم كه بين روحانيت و مردم فاصله اي ايجاد شود.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در ادامه با تاكيد بر اينكه امروز غير از رهبري كسي نمي تواند اين راه وحدت را هموار كند افزود: بايد به رهبري كمك كنيم و فضاي ملايم، همكاري و همدلي و اتحاد را ايجاد كنيم و خدا نكند كه استكبار فرصتي براي خود ببيند و بين روحانيون و مردم و نظام فاصله اي ايجاد كند.
همچنين، رئيس مجمع تشخيص مصلحت در ديدار با جمعي از فعالان دانشجويي دانشگاه هاي فردوسي، رضوي و آزاد اسلامي مشهد در پاسخ به سؤالي در خصوص عدم بازگشت مهدي هاشمي به كشور عنوان داشت: مهدي خيالش از پرونده ها و تهمت ها راحت است و هم اكنون براي رسيدگي به وضع دانشگاه هاي آزاد اسلامي خارج از كشور در حال گذراندن رساله دكتراي خود در خارج از كشور است و در انتخابات نيز صرفاً تجربياتش پيرامون صيانت از آرا را مطرح كرده است و دخالتي در كار ستادها يا تظاهرات نداشت و اگر دادگاهي او را احضار كند، حضور مي يابد.
وي در بخش ديگري از سخنانش گفت: من مواضعم را صريحاً در نمازجمعه تيرماه اعلام كرده ام و راه كارهايم همان پيشنهادهاي ارائه شده است.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت همچنين درباره ماجراي استات اويل نروژ تصريح كرد: در آن ماجرا كه برخي از دانشجويان شلوغ بازي كردند و قضيه به مجلس كشانده شد ماجرا اين بود كه در داخل استات اويل چند نفر بازي درآورده بودند و بين خودشان پول هايي را رد و بدل كرده بودند و همه را به گردن مهدي انداخته بودند در حالي كه پشت اين قضيه اسرائيل بود و مي خواست ما را خراب كند.

 



اطمينان بر خداي سبحان براي تأمين معيشت

مرحوم كليني (رض) اين حديث را از يكي از ائمه (عليهم السّلام) نقل مي كند كه آن امام به يكي از اصحابش، شاگردانش، كسي كه در محضرش بود فرمود: من اگر به شما بگويم: شما انجام وظيفه تان را فراموش نكنيد، مشغول كارهايتان باشيد؛ تأمين هزينه تان به عهده من. آيا باز هم نگرانيد، يا مطمئن ؟! عرض كرد: نه. اگر شما بفرمائيد مثلاً درست را بخوان، كار ت را انجام بده، من هزينه تان را تأمين مي كنم؛ يقيناً من مطمئن مي شوم. شما معصوم، امام، پسر امام، پدر امام هستيد؛ البتّه حرف تان اطمينان بخش است.
فرمود: ما هر چه كه داريم، از خداست؛ همين وعده را هم خدا به شما داده است ! پس چرا مطمئن نيستيد ؟! مگر او نگفت: شما عائله من هستيد، مگر نگفت: من معيلم ! ما م ن دابّه لا علي الله ر زقها (1). منتها قناعت يك اصل است و بي اضطرابي فضيلت است.
بسته شدن راه راست به وسيله » گناه »
همين كه كج راهه رفتيم، آن راه راست بسته مي شود. اين گناه دو تا كار مي كند. اينچنين نيست كه فقط كليد در خانه بيگانه باشد و قفل در بيگانه را باز كند؛ خير ! گناه دو تا كار مي كند؛ يكي گشودن در غير است، يكي بستن در آشنا !! هيچ گناهي يك كاره نيست؛ تمام گناهها دو كاره است. اگر كسي بيراهه رفت، يعني من عمداً از خدا خواستم كه راه راست را ببندد. خدا مي فرمايد: آتاكم م ن كلّ ما سألتموه (2). يك وقت است كه انسان درخواستهاي مقال و زبان و امثال ذلك دارد؛كه آنها گاهي مستجاب مي شود، گاهي هم مصلحت نيست. ادعون ي استج ب لكم (3) شرائطي دارد و مانند آن؛ اين مشروط است. گاهي مصلحت است، گاهي مصلحت نيست.
امّا آن كريمه كه مي فرمايد: و آتاكم م ن كلّ ما سألتموه فعل مضارع نيست، اينكه جمله انشائيه نيست، اينكه وعده نيست ! اين جمله خبريه است، ماضي است. فرمود: هر چه خواستيد، گرفتيد. و آتاكم م ن كلّ ما سألتموه. آن به زبان استعداد است، به زبان حال است كه هيچ ممكن نيست كسي با زبان حال و استعداد چيزي از خدا بخواهد و نگيرد !
مسدود نمودن راه درست با تن دادن به گناه
آنكه بيراهه مي رود، با تمام هويتش به درگاه خدا استغاثه مي كند: خدايا ! راه درست را به روي من ببند !!خدا هم مي بندد. معناي گناه اين است، معناي اختلاس اين است، معناي تعدّي به بيت المال اين است، معناي سرقت اموال مسلمين اين است. خدايا ! آن راه حلال را به روي من ببند. اين را وجود مبارك امام طبق نقل مرحوم كليني فرمود كه : ما هر چه داريم، از خداست. چه طور به وعده ما شما مطمئنيد،ولي به وعده خدا مطمئن نيستيد ؟!
ما(روحانيون) كه اين تاج روحانيّت را بر بالاي سر گذاشتيم و اين جامه احرام را در بر كرديم، مهمان اين خاندانيم. مواظب باشيم جز حق نينديشيم. بگوئيم: خدايا ! آنچه قرآن گفته و آنچه عترت فرمود؛ اينها را به ما بياموزان. ما باور كنيم، عمل كنيم، به جامعه منتقل كنيم؛ بقيه، ديگر به عهده اوست ! او صريحاً به عهده گرفت. گفت: شما عائله منيد. ومن اصدق م ن الله ق يلاً (4)، من اصدق م ن الله حديثاً (5).
اگر نّا انزلناه ف ي ليله القدر مايه بركت آن شب است، و اگر ولايت علي بن أبيطالب بر اساس بلّ غ ما انز ل ل يك همتاي قرآن است، چون لن يفتر قا؛ اگر قرآن شب نزولش بركات فراواني را دارد، ولايت هم شب نزولش بركات فراواني را دارد.
لزوم حفظ شعائر اسلامي
به بعضي ها گفتند: چرا عاشورا مي شود،شما اينجور پا برهنه بر سر و سينه مي زنيد ؟! گفتند:در غدير بيش از صد هزار نفر بودند، شما منكر شديد. ما اگردر عاشورا اينجور حسين بن علي را زنده نگه نداريم، باز هم منكر مي شويد !! هيچ كس فكر نمي كرد كه جريان غدير را منكر بشوند. هيچ كس فكر نمي كرد كه در برابر غدير، سقيفه بني ساعده اي بوجود آيد ! اين دنيا از اين چيزها زياد ديده است. بنابراين گفتند: اين شعائرتان را حفظ بكنيد، آثار اسلامي تان را حفظ بكنيد؛ به يكديگر بگوئيد، به يكديگر تبريك بگوئيد، اين مراسم را احياء نگه بداريد، بازگو كنيد.
جابرابن عبدالله انصاري از اصحاب پيغمبر بود وپيغمبر را درك كرده بود، او آخرهاي عمر نابينا شد وچون خودش انصاري بود؛ انصاري ها، حرف او را گوش مي دادند. ممكن بود مهاجر حرف او را نپذيرد، امّا در محله انصار،او را به عنوان صحابي عاليقدر پيامبر مي شناختند و احترام مي كردند و حرفش را هم گوش مي دادند.
او در كوچه هاي مدينه راه مي رفت و مي گفت: مردم ! بچه هايتان را با محبّت علي تربيت كنيد؛ ادّ بوا اولادكم ب محبّه عليّ (6) ! كه مبادا يادشان برود. حالا اينها با سقيفه كاري كردند، علي را خانه نشين كردند؛ ولي شما بچه هايتان را علوي بار بياوريد (اين را هم به عنوان حديث از وجود مبارك پيامبر نقل مي كرد ).
شما شنيده ايد اين درويش هاي زمان صفويه؛ يا علي، يا علي مي خواندند !وياد علي راحفظ مي كردند. بعد كم كم اينها به صورت كسب در آمد و با كشكول،كاسبي كردند. و گرنه آن روز در كوي و برزن راه مي رفتند، مدح علي مي خواندند؛ تا ترويج بشود نام مبارك علي بن أبيطالب، در برابر بد گوئي هاي ديگران. و گرنه آنها كاسب نبودند، حرفه اي هم نبودند !
سخنراني آيت الله جوادي آملي (مدظلّه العالي) به مناسبت عيد سعيد غدير خم در مراسم عمامه گذاري جمعي از طلاب ـ قم بهمن ماه 83 و84
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
(1) هود / 6 ـ با تلخيص (2) ابراهيم / 34 (3) غافر / 60
(4) نساء / 122 (5) نساء / 87 (6) برداشت از: من لا يحضره الفقيه / 3 / 493
خوان حكمت روزهاي دوشنبه وپنج شنبه منتشر مي شود

 



مراسم بزرگداشت شهداي اصحاب رسانه برگزار شد

آيين چهارمين بزرگداشت شهداي اصحاب رسانه در مقبره اين شهدا در قطعه 50 بهشت زهرا برگزار شد.
به گزارش ايرنا، در اين آيين كه به همت سازمان هاي صدا و سيما و عقيدتي سياسي ارتش جمهوري اسلامي ايران برگزار شد، خانواده شهداي رسانه، خبرنگاران، عكاسان، فعالان عرصه خبر و جمع كثيري از مردم حضور داشتند.
حجت الاسلام مرتضي مداح رئيس اداره عقيدتي سياسي قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء(ص) در اين آيين گفت: مردم ما در قبل و بعد از انقلاب اسلامي، شهيدان بسياري را تقديم انقلاب كردند اما شهادت خبرنگاران رسانه در 15 آذر سال 84 براي ما سخت بود و همچنان سخت است.وي اظهار داشت: مردم ما با شهادت آشنايي زيادي دارند اما در شهادت اين عزيزان همه سوختند، چرا كه با بسياري از اين چهره ها، مردم انس داشتند و آنها را عضو خانه و كاشانه خود مي دانستند.مداح، خطاب به خانواده شهداي رسانه گفت: كار عزيزان شما كار انبياء است و انبياء مهمترين كارشان اين بود كه خبرها را به مردم مي رساندند چرا كه حيات معنوي جامعه به خبر بسته است و انسانها با اخبار حيات مي گيرند.
پانزدهم آذرماه 84، يك فروند هواپيماي سي 130 ارتش جمهوري اسلامي ايران كه در حال انتقال خبرنگاران و تصويربرداران رسانه هاي جمعي براي پوشش خبري و تصويري رزمايش عاشقان ولايت در چابهار بود، به علت نقص فني در تهران سقوط كرد.
گفتني است؛ در اين حادثه كه 104 نفر از خبرنگاران و تصويربرداران و پرسنل نيروي دريايي به شهادت رسيدند، رسول كاظم نژاد عكاس كيهان نيز پركشيد و آسماني شد.

 



آسيا تايمز: اوباما سرانجام درخواهد يافت راه كابل از تهران مي گذرد

نشريه آسيا تايمز نوشت آمريكا در حالي براي اجراي راهبرد خود در افغانستان به سازمان ناتو و پاكستان اتكا كرده كه به زودي درخواهد يافت راه كابل از تهران مي گذرد.
«كاوه افراسيابي» در مقاله اي در نشريه آسيا تايمز اشاره كرد: در سخنراني اخير اوباما كه طي آن 30هزار نيروي جديد به افغانستان اعزام شد آنچه بسيار محسوس بود عدم اشاره به بازيگراني غير از پاكستان در منطقه، براي حل مشكل افغانستان بود.
وي افزود: در همين حال به سختي مي توان گفت اين تصميم با توجه به نيازهاي افغانستان تصميمي سنجيده باشد.
آسيا تايمز ادامه داد: اوباما در سخنراني اش پذيرفت كه طالبان قدرت گرفته و اكنون بخش هاي بيشتري را از سرزمين افغانستان در اختيار گرفته است، اما راهبردهاي آمريكا و ناتو به شكل فزاينده اي مانند شخصيتي تفكيك شده به نظر مي آيند به طوري كه سياست هاي اجرا شده ناسازگاري و ناپيوستگي حاصله را به جاي تضعيف، تقويت مي كند.
نويسنده اين مقاله در ادامه افزود: در حالي كه بخش زيادي از مواد مخدر افغانستان از ايران عبور مي كند، جنگ در افغانستان نمي تواند بدون جنگي موفقيت آميز با موادمخدر به پيروزي برسد، اين مسئله به نوبه خود مستلزم سطحي جديد از همكاري آمريكا و ناتو با ايران است.
آسيا تايمز در نهايت اين گونه نتيجه مي گيرد كه اوباما به زودي به اعتقاد اوليه اش مبني بر اينكه راه كابل از تهران مي گذرد باز خواهد گشت.
نقش تأثيرگذار جمهوري اسلامي ايران در منطقه و به ويژه در حل مسئله افغانستان موضوعي است كه مقامات آمريكايي هم به رغم كتمان به تمامه بدان پي برده اند.شاهد اين ادعا البته جنجال آفريني هاي آمريكايي ها در خصوص همكاري ايران با طالبان است كه هر چند از اين رهگذر به دنبال مخدوش ساختن چهره ايران و توجيه ناكامي هاي پياپي خود در اين كشور هستند اما به خوبي بيانگر اثربخشي تهران در حل مسئله افغانستان خواهد بود.
در همين رابطه رابرت گيتس وزير دفاع آمريكا اعلام كرد: ايران براي اذيت و آزار نيروهاي غربي در افغانستان تلاش مي كند اما حمايتش از طالبان تاكنون ناچيز بوده است.
به گزارش خبرگزاري رويترز، وي افزود: ما شواهدي دال بر فعاليت ايرانيان به ويژه در بخش غربي افغانستان در اختيار داريم و هيچ ترديدي در علاقمندي آنها به دردسر آفريني براي ما وجود ندارد.
سفير آمريكا در انگليس اما اين موضع وزير دفاع كشورش را نپذيرفت و در گفت وگو با روزنامه الحيات چاپ لندن اذعان كرد: مدركي دال بر كمك ايران به گروه طالبان نديده است.لوئيس سالمن افزود: در عين حال ما از ايران مي خواهيم در صورتي كه به گروه طالبان كمك مي كند، اين كمك را به متوقف كند و در صورتي كه كمكي به اين گروه نمي كند ما از اين كشور متشكريم.
با اين وجود ترديدي باقي نمي ماند كه راهبرد جديد اوباما در ارسال نيروهاي نظامي جديد آمريكا بر افغانستان و رويگرداني هر چند ظاهري از همكاري ايران، جز پيچيده تر كردن اين غائله نتيجه ديگري نخواهد داشت.
سفير ايران در پاريس هم در همين رابطه تصريح كرد كه افغانستان به ويتنام دوم آمريكايي ها تبديل خواهد شد.
سيدمهدي ميرابوطالبي در گفت وگو با شبكه تلويزيون فرانس 24 در مورد ارزش نيروهاي آمريكايي در افغانستان به ميزان 30هزار نفر، اين سؤال را مطرح كرد كه فايده اين تعداد از نيروهاي غربي در منطقه چيست؟
وي در ادامه تأكيد كرد: به اعتقاد من اين موضوع، افعانستان را به ويتنام دوم آمريكايي ها تبديل خواهد كرد.

 



سردار وحيدي: 190محصول توليدي وزارت دفاع در اختيار نهادهاي نظامي و غيرنظامي قرار مي گيرد

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح اعلام كرد با همت متخصصان شركت صنايع الكترواپتيك صاايران بيش از 190محصول اپتيكي و الكترواپتيكي توليد و در اختيار بخش هاي نظامي و غيرنظامي كشور قرار مي گيرد.
به مناسبت ميلاد امام هادي(ع) و در آستانه عيد سعيد غدير خم، چندين طرح اپتيكي، الكترواپتيكي و ليزري با حضور سردار احمد وحيدي، وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در شركت صنايع الكترواپتيكي صاايران (صاپا-اصفهان) وابسته به وزارت دفاع، به بهره برداري رسيد.
سردار وحيدي در تشريح اين طرح ها گفت: انواع سامانه هاي مراقبت و شناسايي استقراري هوشمند با نام هاي سداد 403، 402 و سداد خودرويي 404 كه به منظور ديده باني هوشمند طراحي و ساخته شده و كنترل منطقه را در 360درجه امكانپذير مي كند، سايتهاي سلاح شامل دوربين غدير 13، زاويه ياب ثامن16، سايت اپتيكي توپ 40م م دريايي و سيستم نشانه روي موشك بالگرد با نام غدير16 كه به منظور افزايش دقت نشانه روي سلاح هاي سبك و انواع توپ ها مورد استفاده قرار مي گيرد از طرح هاي افتتاح شده در اين روز بود.
وزير دفاع ادامه داد: انواع سامانه هاي نمايشگر نوين با نام مرآت كه اطلاعات زيرسيستم هاي ناوبري و موقعيت يابي شناورها را فراهم مي كند، امكان ذخيره سازي تصاوير و علائم را دارد، شيشه هاي نوين با نام مشكات كه زمينه خودكفايي در انواع شيشه هاي خاص مترو، قطار و خودرو را فراهم مي كند، همچنين دستگاه جديد علائم حياتي قلب15 اينچ كه تا 7 پارامتر حياتي قلب را مونيتور مي كند از جمله طرح هايي بود كه امروز افتتاح و مورد بهره برداري قرار گرفت.
وي با بيان اينكه صنايع الكترونيك ايران (صاايران) وزارت دفاع از پيشتازان عرصه خوداتكايي و خودكفايي در كشور است، روزآمدي و هوشمندي را از ويژگي هاي مجموعه صنايع الكترونيك وزارت دفاع برشمرد و تصريح كرد: امروز با همت و تلاش متخصصان افتخارآفرين شركت صنايع الكترونيك صاايران (صاپا-اصفهان) بيش از 190 نوع محصول اپتيكي و الكترواپتيكي طراحي، توليد و در اختيار بخش هاي نظامي و غيرنظامي كشور قرار مي گيرد.
وزير دفاع با بيان اينكه يكي از راهبردهاي مهم وزارت دفاع هوشمندسازي تجهيزات و تسليحات مورد نياز نيروهاي مسلح است، گفت: صنايع الكترونيكي و الكترواپتيك وزارت دفاع نقش تعيين كننده و منحصربه فردي در اين زمينه ايفا مي كنند.
وحيدي با تبريك اين موفقيت هاي بزرگ به محضر فرمانده معظم كل قوا، نيروهاي مسلح و ملت شريف ايران تاكيد كرد: با توكل به خدا و روحيه و تفكر بسيجي، تحت تدابير حكيمانه فرمانده معظم كل قوا، حركت صنايع دفاعي به سوي قله هاي خودكفايي ادامه دارد.

 



نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت: حج امسال در سايه آرامش و وحدت برگزار شد

سرويس فرهنگ و معارف -
آيت الله ري شهري در جمع خبرنگاران رسانه هاي گروهي در مكه با اشاره به برگزاري مناسك حج امسال در آرامش و وحدت كامل تصريح كرد: با عنايت حضرت حق و بركت نام «حج و انتظار» مناسك امسال با وجود برخي تنش ها و مشكلات در آرامش كامل برگزار شد.
وي با اشاره به نگراني هاي ايجاد شده در ميان زائران در ارتباط با شيوع آنفلوآنزاي نوع A و پيش بيني مرگ ومير 400 نفري زائران توسط برخي كارشناسان پزشكي اظهار داشت: تاكنون در حج امسال يك نفر زائر ايراني هم به اين بيماري مبتلا نشده و اين جز عنايت و لطف حضرت حق چيز ديگري نيست.
وي با اشاره به ايجاد نگراني توسط دشمن با تبليغات وسيع رسانه اي براي برهم زدن وحدت و همدلي مسلمانان در حج امسال اشاره كرده و گفت: حجم سنگين تبليغات پيش از حضور زائران ايراني در حج آغاز و شايعاتي مبني بر تكرار حج سال 66 و برهم زدن نظم حج توسط زائران ايراني مطرح شد كه با نظم و آرامش در مراسم دعاي كميل و مراسم برائت از مشركين همه تبليغات منفي دشمنان خنثي شد.
آيت الله محمدي ري شهري با اشاره به انتقال معنويت حج توسط زائران به داخل كشور اظهار اميدواري كرد تا پيام افزايش بصيرت در فتنه ها و پيام الفت و دوستي و برادري و اخلاق در همه عرصه ها بيش از گذشته انتقال يابد.
وي با اشاره به برگزاري همايش هاي گوناگون در راستاي انتقال پيام حج به سراسر جهان تاكيد كرد: تلاش گسترده اي در انتقال پيام حج به امت اسلامي در قالب همايش هاي بين المللي انجام گرفت كه در راس آن مي توان به ترجمه پيام مقام معظم رهبري به زبان هاي زنده دنيا و انتشار آن در بين كشورهاي اسلامي اشاره كرد.
وي با تاكيد بر دو محور هوشياري جهان اسلام در حفظ وحدت كلمه و همدلي و همچنين استكبار زدايي در جهان يادآور شد: امروز رژيم اسرائيل و آمريكا به عنوان بت هاي بزرگ شرك شناخته مي شوند و در مراسم برائت از مشركين اين معنا تجلي يافت كه در راس همه مشركان و مستكبران اين دو رژيم فاسد قرار دارند.
رئيس سازمان حج و زيارت نيز با اشاره به آمادگي كامل براي مقابله با شيوع بيماري ها در حج امسال اعلام كرد: با توجه به آمادگي هاي لازم و عنايات خداوند متعال حتي درصد اندكي از پيش بيني متخصصان پزشكي در مورد اين بيماري محقق نشد و بيماري هاي معمولي نيز نسبت به آمار سال هاي گذشته از پايين ترين آمار برخوردار بوده تا جايي كه هيچ سالي با چنين كاهشي در آمار بيماران معمولي مواجه نبوده ايم.
شايان ذكر است امسال بالغ بر 65 هزار زائر ايراني در قالب 494 كاروان به سرزمين وحي اعزام شدند كه از يازدهم تا 21 آذر به ميهن بازمي گردند.
همچنين بنا بر گزارش كيهان، جشن عيدسعيد غدير با حضور سرپرست حجاج ايراني، زائران و روحانيان كاروان ها با برگزاري مراسم سخنراني و مداحي در بعثه مقام معظم رهبري در مكه برگزار شد.

 



گواهي فوت!

محمد عبداللهي
يك جريان دانشجويي كه بعد از تبديل به پياده نظام جبهه اصلاحات، آسيب جدي و فراواني ديده بود و تصميم داشت بيرون از دايره احزاب سياسي باقي بماند، بار ديگر و اين بار با پيوند خوردن به فتنه سبز كه از بيرون كشور مديريت مي شد، آخرين ميخ را به تابوت خود كوبيد. اين جريان كه طي چند سال اخير برخي از سردمداران اصلي آن آشكارا به آمريكا پناهنده شده اند، اين روزها در حالتي از احتضار قرار دارد، چرا كه!
الف: جريان دانشجويي معارض كه رسانه هاي بيگانه علاقمندند آن را «جنبش دانشجويي ايران»! خطاب كنند به لحاظ راهبردي، درگير چالش هايي پايدار و بنيان سوز است. ارزش هاي بنيادين اين جريان از زمان آغاز عمر اصلاح طلبي، در دايره دگرانديشي، دگرگون شده و رنگ ارزشي خود را باخت. پس از آن، ارزش هاي معرفتي جايگزين اين جريان، از آموزه هاي ناب اسلامي و انقلابي تنزل يافته و به مفاهيم چندگانه، سيال و لغزنده اي نظير، دموكراسي خواهي، آزادي طلبي، دفاع از حقوق بشر، اصلاح طلبي، تساهل ورزي و تسامح طلبي، جمهوري خواهي، نفي ايدئولوژي، مدرنيزم و پلوراليزم تبديل شد. از آن جا كه اين مفاهيم از تريبون هاي جريان اصلاح طلب و تنها به مثابه منشوري نمادين- بي آن كه در عمل به آن اعتقادي داشته باشند- به افكار عمومي عرضه شده بود، همزمان با افول قدرت سياسي اصلاح طلبان و آشكار شدن تعارض هاي فكري و رفتاري ايشان، به سرعت رنگ اعتبار باختند و جريان دانشجويي وابسته به غرب را در عرصه عملي با نوعي بي هويتي مبنايي مواجه ساختند.
ب: جريان دانشجويي معارض و داعيه دار مخالفت با نظام، اكنون به لحاظ ساختاري با مشكلاتي مواجه است كه به راحتي نمي توان از كنار آن ها گذشت. فقدان هويت دانشجويي و تبديل شدن به مهره هاي بي اختيار احزاب غربگرا، چندپارگي و واگرايي طيف هاي دروني، فقدان انتظام تشكيلاتي، فقدان يكپارچگي (وجود جريان هاي گفتماني و سياسي متفاوت)، فقدان برنامه ريزي تشكيلاتي (آموزش، هدايت،...)، ضعف كميتي و تنزل گسترده كيفيتي و محتوايي و شكننده بودن ساختاري در زمره اساسي ترين مواردي است كه اكنون معدود افراد سازنده اين جريان با آن دست در گريبانند.
ج: عوامل بي شماري درساخت ضعف مرگ آلود كنوني جريان دانشجويي وابسته به غرب دخيل هستند كه بسياري از اين عوامل با عملكرد كنوني و استراتژي غلط سال هاي اخير آن ارتباطي مستقيم دارند. شرايط موجود، حاصل ضعف كادر رهبري و در حقيقت ناشي از «بي سر بودن» اين جريان است. و اما برخي از عوارضي كه نتيجه ضعف، ناكارآمدي و فساد همه جانبه هدايت كنندگان اين جريان محسوب مي شود به شرح ذيل است:
1-اختلال در ارتباط با بدنه دانشجويي به نحوي كه معدود فعالين اين جريان را به كنج انزوا رانده است.
2-سياست زدگي و بي بهره گي از پشتوانه هاي تئوريك
3-فقدان مرزبندي دقيق با جريان هاي اپوزيسيون و اختلاط و درهم آميختگي با شبكه هاي برانداز داخلي و خارجي
4-اختلال ارتباطي با جامعه و ناتواني در بازتوليد هويت خويش در اذهان عمومي
5-سياست زدگي، فقر تئوريك، عمل گرايي و درگير شدن يا چالش هاي متعدد نظري
6-عدم انطباق اهداف و عملكردها
7-افراط گرايي و راديكاليسم روشي و بينشي و ورود صرف به عرصه تنازعات سياسي و غوغاسالارانه
8-فقدان استراتژي، سياست و برنامه هاي تنظيم شده و مدون و اقدام منطبق با آن
9-نامعين بودن حيطه مطالبات، ارزش ها و هنجارها
10-ساختار متناقض با اهداف و مباني بنيادين معرفتي
11-بي تفاوتي نسبت به دغدغه هاي غيرسياسي دانشجويان (نظير امور رفاهي، صنفي، آموزشي و...)
12-فعاليت ها و اقدامات مقطعي و فقدان توانايي حضور مستمر در فضاي دانشگاه ها
13-قطع ارتباط با كادر رسمي و ساختار دانشگاه
14-وجود افراد بي تفاوت، فرصت طلب و مسئله دار در كادرهاي رسمي جريان دانشجويي
15-وجود آفت رانت گرايي و منفعت جويي در ميان فعالين جريان دانشجويي
د: مجموعه عوامل پيش گفته و بسياري از مؤلفه هاي موثر در شرايط بغرنج كنوني جريان دانشجويي معارض، اين جريان را در بستر احتضار قرار داده است. نكته شگفت انگيز اما، سرمايه گذاري مجدد سران فتنه اخير بر جسد اين جريان است. اصلاح طلبان فارغ از آن كه، ظرفيت و ساختار به شدت بيمار كنوني جنبش دانشجويي اساساً توان متحمل شدن هزينه هاي مجدد را ندارد، تنها به اين دليل كه از فقدان «پياده نظام عمل گرا» رنج مي برد، برخي از دانشجويان را در قامت «پيشمرگي» خويش برگزيده است. نكته مهم اما اينجاست كه جريان كنوني موسوم به جنبش دانشجويي غرب گرا نه تنها از فقدان عقبه فكري رنج مي برد بلكه حتي توان عملگرايي و نقش آفريني در قامت پياده نظام را هم ندارد. اين جريان مدت هاست كه نزد افكارعمومي دانشجويان مرده است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14