(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 16 آذر 1388- شماره 19528
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
رهبر انقلاب در ديدار اقشار مختلف مردم به مناسبت عيد غدير، تأكيد كردند
دروغگويي عليه ايران غرب را بي آبروتر مي كند
محور مقاومت در مقابل صهيونيست ها مي ايستد
آيت الله يزدي: مشروعيت ولايت فقيه از غديرخم است
راهپيمايي غديريان سبز علوي در قم برگزار شد
وزير امور خارجه: تهران رفتار دوگانه را در روابط بين الملل نمي پذيرد
اخبار ادبي و هنري
هشدار رئيس مجلس به كشورهاي غربي درباره پرونده هسته اي
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم: تحريف سخنان مسئولان از نمونه هاي جنگ نرم است



رهبر انقلاب در ديدار اقشار مختلف مردم به مناسبت عيد غدير، تأكيد كردند
دروغگويي عليه ايران غرب را بي آبروتر مي كند

رهبر معظم انقلاب اسلامي فرمودند: عده اي بايد پيش خدا جواب بدهند از اينكه كاري كنند كه دشمن از آن، وجود اختلاف در كشور را برداشت كند و گستاخ شود.
حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در خجسته عيد سعيد غديرخم در ديدار هزاران نفر از قشرهاي مختلف ملت، مسئله غدير را در بر دارنده يك شاخص و معيار جاودان الهي براي مشخص شدن مسير صحيح امت اسلامي خواندند و با اشاره به دروغ پراكني گسترده صهيونيستها و بيگانگان براي گمراه كردن افكار عمومي جهان در مسئله هسته اي ايران تأكيد كردند: اين دروغ بافي ها، با روشن شدن حقايق، باعث بي آبرويي بيشتر دشمنان ملت خواهد شد.
ايشان عيد سعيد غدير را به ملت ايران و همه مسلمانان جهان تبريك گفتند و در تشريح علت نامگذاري عيد غدير به عيدالله الاكبر خاطرنشان كردند: واقعه غدير پرمغزتر از ديگر اعياد اسلامي است چرا كه براساس معيارهاي الهي، تكليف هميشگي مسلمانان را در زمينه هدايت و حكومت، مشخص كرده است.
حضرت آيت الله خامنه اي، با اشاره به آيات قرآني درباره تكميل شدن دين اسلام در واقعه غدير خم و يأس دشمنان و كافران پس از اين حادثه عظيم تاريخي افزودند: اعلام مسئله ولايت و انتخاب امير مأمنان به جانشيني پيامبر اعظم، در حقيقت انتخابي از جانب خداي متعال بود و نبي مكرم، با اعلام آن، رسالت خويش را كامل كرد.
رهبر انقلاب اسلامي با استناد به شأن نزول برخي آيات قرآن كريم و اسناد معتبر اسلامي، حضرت علي بن ابيطالب(ع) را در علم، تقوا، ايثار، جهاد، انفاق و ديگر فضيلتها، چهره برتر و برگزيده تاريخ اسلام خواندند و همه مسلمانان جهان را به مطالعه و تأمل در اين حقايق دعوت كردند.
رهبر معظم انقلاب اسلامي با تكرار تأكيد هميشگي جمهوري اسلامي ايران بر «وحدت اسلامي» افزودند: ما هيچ اصراري نداريم كه فرقه اي از فرق اسلامي، عقايد فرقه اي ديگر را قبول كند اما درخواست منطقي داريم كه همه مسلمانان جهان، در واقعيتها و حقايقي كه علماي بزرگ همچون علامه سيدشرف الدين عاملي و علامه اميني درباره اميرمأمنان ارائه كرده اند، تأمل و تفكر كنند.
ايشان، دوران پرصفا و پاكيزه جواني اميرمأمنان را الگوي كاملي براي جوانان دانستند و همه قشرها را به الگوگيري از رفتارهاي آن امام همام در دوره هاي مختلف زندگي توصيه كردند.
رهبر انقلاب اسلامي تشيع را برآمده از اعتقاد صحيح، سالم و خالص به «وحي الهي و ارزشها و معيارهاي قرآني» خواندند و با اشاره به تبليغات سوء و اتهامات فراواني كه درباره جعلي بودن و يا سياسي بودن مسئله تشيع بيان مي شود تأكيد كردند: مسئله غدير كه از مسلمات تاريخ اسلام است بر همه اين اتهامات خط بطلان مي كشد و روح و ريشه تشيع را به روشني بيان مي كند.
حضرت آيت الله خامنه اي در تبيين علت تبليغات ضد شيعه خاطرنشان كردند: مستكبران جهان به خوبي مي دانند كه ملت ايران با تمسك به روح ولايت و ايجاد نظام اسلامي، آرزوي همه مسلمانان دلسوز و همه روشنفكران دردآشناي جهان اسلام را محقق كرده است بنابراين تلاش مي كنند جمعيت عظيم شيعه را خارج از دنياي اسلام نشان دهند.
ايشان، آمريكا را در رأس دشمنان ملت و انگليس را خبيث ترين دشمنان ايران برشمردند و افزودند: صهيونيست ها، آمريكايي ها و بقيه مستكبران از الگو قرار گرفتن ملت ايران و بيدار شدن امت اسلامي در هراسند و به همين علت 03 سال است همه حيله ها و توطئه هاي خود را براي منزوي كردن اين ملت و اين كشور به كار بسته اند اما نتوانسته اند و به فضل الهي از اين به بعد هم نمي توانند.
ايشان در بخش ديگري از سخنانشان با اشاره به دروغ پراكني صهيونيستها و بيگانگان درباره مسئله هسته اي ايران افزودند: كار دشمنان ملت به اينجا رسيده است كه با دروغ سازي، افكار عمومي دنيا را گمراه كنند و فريب دهند اما اين دروغها در نهايت با روشن شدن حقيقت، به ضرر خودشان تمام خواهد شد و همچون برخي مواردي كه در گذشته اتفاق افتاده باعث بي آبرويي بيشتر آنان خواهد شد.
رهبر معظم انقلاب اسلامي رأساي دولتهاي آمريكا، انگليس و بعضي ديگر از دولتهاي اروپايي را به پرهيز از دروغ بافي و دروغ پردازي توصيه كردند و افزودند: همچنانكه بارها گفته ايم ملت ايران در قضيه هسته اي بدنبال دانش مورد نياز كشور است و اعتقاد دارد اگر امروز اين دانش و فناوري و دانايي را به دست نياورد فردايي كه چرخهاي اقتصادي همه جهان، براساس نيروي هسته اي حركت مي كند، براي اين كار دير خواهد بود.
حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: مردم ايران، امروز براي كسب دانش هسته اي تلاش مي كنند تا 02 يا 03 سال ديگر دست فرزندان ايران و نسل آينده اين سرزمين جلوي غربي ها دراز نباشد اما غربي ها با جنجال و تهمت و دروغ پردازي سعي مي كنند مانع از تحقق اين هدف ملي شوند.
ايشان در پاسخ به شعارهاي پرشور مردم كه انرژي هسته اي را حق مسلم ملت ايران مي خواندند افزودند: هوشيار و بصير باشيد كه مستكبران عالم، همه ترفندهاي سياسي- تبليغاتي خود را براي سلب حق مسلم ملت ايران در زمينه انرژي هسته اي به كار گرفته اند.
رهبر انقلاب در تبيين سياستهاي فعلي مستكبران خاطرنشان كردند: زورگويان جهاني وقتي با تهديد، حمله نظامي و تحريم، از عهده يك ملت برنمي آيند با سوء استفاده از هر بهانه اي، ايجاد اختلاف و دشمني در داخل ملت را دنبال مي كنند.
ايشان تمركز فعاليتهاي تبليغاتي- سياسي بيگانگان را بر ايجاد اختلاف در كشور يادآور شدند و افزودند: بايد متوجه بود كه دشمن چگونه از هر كلمه و كاري كه بوي تفرقه بدهد، سوء استفاده مي كند و جري مي شود.
رهبر انقلاب اسلامي در همين زمينه خاطرنشان كردند: عده اي بايد پيش خدا جواب بدهند از اينكه كاري كنند كه دشمن از آن، وجود اختلاف در كشور را برداشت كند و گستاخ شود.
حضرت آيت الله خامنه اي مردم ايران را صبور، غيور و پراستقامت برشمردند و افزودند: سركردگان استكبار در تبليغاتشان از به پايان رسيدن صبر و حوصله شان سخن مي گويند اما همه مي دانند كه آنها هيچوقت در مقابل ايران صبر نكرده اند و در سي سال گذشته هر وقت كه توانسته اند همه گونه توطئه سياسي- اقتصادي- نظامي- تبليغاتي را براي شكست اين ملت انجام داده اند.
حضرت آيت الله خامنه اي، صبر و پايداري ملت ايران را زمينه ساز استمرار راه پيشرفت و تعالي كشور خواندند و تأكيد كردند: ملت صبور ايران، تبليغات و هياهوي بيگانگان را همچون گذشته ناديده مي گيرد و با كمك الهي و همت جوانانش، راهي را كه امام راحل عظيم الشأن به او نشان داده است، با هوشياري و بصيرت ادامه مي دهد و با رسيدن به قله نهايي افتخار، آينده به مراتب درخشان تر كشور را رقم خواهد زد.

 



در رايزني جليلي با سران سوريه و تركيه مطرح شد
 محور مقاومت در مقابل صهيونيست ها مي ايستد

دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان با سفر به سوريه و تركيه بر تقويت جبهه مقاومت در برابر رژيم صهيونيستي تأكيد كرد و در اين باره به رايزني و مذاكره پرداخت.
دكتر سعيد جليلي ابتدا به دمشق رفت و با رئيس جمهور سوريه ديدار كرد. در اين ديدار طرفين بر ضرورت تقويت بيش از پيش روابط دو جانبه و تداوم رايزني و هماهنگي درباره مسائل منطقه اي تأكيد كردند.
بشار اسد در اين ديدار برحق ايران همانند ديگر كشورهاي عضو ان پي تي در غني سازي اورانيوم براي اهداف صلح آميز تأكيد كرد.
در ادامه سعيد جليلي با فاروق الشرع معاون رئيس جمهور سوريه ديدار كرد و گفت: سياست راهبردي تهران و دمشق الگويي براي شكل دهي پيوندهاي منطقه اي با هدف تثبيت امنيت و تحقق پيشرفت و رفاه ملتهاي منطقه است.
در اين ديدار فاروق الشرع معاون رئيس جمهور سوريه نيز مقطع زماني سفر دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان به دمشق را با اهميت توصيف كرد و گفت: رژيم صهيونيستي هنوز نتوانسته است شكست هاي نظامي و سياسي ناشي از جنگ 33 روزه لبنان و 22 روزه غزه راجبران كند.
جليلي همچنين در نشست خبري مشترك با وزير خارجه سوريه تأكيد كرد مقاومت تنها راه پيروزي در برابر دشمن صهيونيست است.
وي عملكرد مقاومت را در منطقه «موفقيت آميز و مورد قبول افكار عمومي جهان» خواند و تأكيد كرد: افكار عمومي با مشاهده اين موفقيت ها، امروز به اين واقعيت پي برده اند كه مقاومت تنها راه پيروزي در برابر دشمن صهيونيست است.
دبير شوراي عالي امنيت ملي با يادآوري ديدار سال گذشته خود از سوريه كه همزمان با تجاوز و حمله وحشيانه رژيم صهيونيستي به مردم غزه بود تصريح كرد: تحولات يك سال گذشته نشان داد كه بسياري از راه حل ها و پيشنهادهاي سازش با ناكامي و بن بست مواجه شده و در مقابل، نگاه تهران و دمشق به مقاومت بسيار مأثر بوده و در عرصه بين المللي مورد پذيرش قرار مي گيرد.
وليدالمعلم وزير خارجه سوريه نيز در اين نشست با حمايت از مقاومت بر حق ايران بر دستيابي به انرژي هسته اي تأكيد كرد.
جليلي سپس به تركيه رفت و در ديدار با رجب طيب اردوغان نخست وزير تركيه، روند صعودي جريان مقاومت را در طول يكسال گذشته يادآور شد و تأمين پيشرفت و عدالت را دو دستاورد برجسته اين جريان توصيف كرد.
نماينده مقام معظم رهبري در شوراي عالي امنيت ملي در اين ديدار با اشاره به ناكامي هاي متعدد و مستمر رژيم صهيونيستي در دوره اخير و انزواي رويكرد سازش با اين رژيم تصريح كرد: بايد با گسترش و تحكيم پيوندهاي منطقه اي و نيز تقويت جبهه سياسي بين المللي، از همه ظرفيت هاي حقوقي و سياسي بر ضد متجاوزان و جنايتكاران صهيونيست و حاميان بين المللي آنها استفاده كرد.
جليلي همچنين شكست و ناكامي سياست قدرت هاي اشغالگر را يك فرصت براي ملت هاي منطقه دانست و بر همكاري مأثر دولت هاي منطقه براي بهره برداري از اين فرصت تأكيد كرد.
اردوغان نخست وزير تركيه نيز در اين ديدار با اشاره به ناكامي بيگانگان در تحقق امنيت و ثبات در منطقه، گسترش همكاري هاي منطقه اي به ويژه تحكيم مناسبات ميان ايران و تركيه را ضروري دانست و گفت: دولت هاي مسلمان نبايد در خصوص تحركاتي كه بر ضد مسلمانان و جهان اسلام شكل مي گيرد ساكت بمانند.
جليلي همچنين بعد از ديدار با اردوغان عازم استانبول شد و در آخرين ساعات جمعه شب در اين شهر با احمد داود اوغلو وزير خارجه تركيه نيز ديدار و گفت وگو كرد. دبير شوراي عالي امنيت ملي پس از اين ديدار به تهران بازگشت.

 



آيت الله يزدي: مشروعيت ولايت فقيه از غديرخم است

رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم گفت: منصب ولايت فقيه مشروعت خود را از واقعه غديرخم مي گيرد.
به گزارش ايرنا، آيت الله «محمد يزدي» در ديدار اعضاي كنگره «جلوه ايثار» استان قم ويژه بزرگداشت مرحوم حجت الاسلام والمسلمين «حسين ايراني»، گفت: منصب ولايت فقيه يك حق الهي است كه از جانب پروردگار به يك فقيه عادل و پرهيزگار اعطا مي شود و آراي مردم فقط در زمينه به كارگيري و استيفاي اين حق تاثيرگذار است.
وي افزود: مردم تنها مي توانند با همراهي و پشتيباني از شخص منتصب شده به اين مقام، وي را در پيشبرد مقاصد و اهدافش ياري رسانند.
آيت الله يزدي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به واقعه غديرخم آن را به عنوان نقطه اصلي و راه اصيل اسلام دانست و گفت: مشروعيت و مقبوليت مسئله ولايت و امامت از همين واقعه منشا مي گيرد.

 



راهپيمايي غديريان سبز علوي در قم برگزار شد

صدها نفر از سادات همراه با مردم قم در راهپيمايي غديريان سبزعلوي و رهپويان سرخ حسيني شركت كردند.
به گزارش ايرنا از قم، اين راهپيمايي عصرشنبه از گلزار شهداي قم تا حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد كه در پيشاپيش آن صدها تن سادات با پرچم و پيشاني بندهاي سبز حضور داشتند.
راهپيمايان با سردادن شعار «اين همه لشكر آمده به عشق رهبر آمده» ضمن تجديد عهد با آرمان هاي امام و انقلاب، خواستار تكريم از شعاير اسلامي و عدم سوء استفاده احزاب اصلاح طلب از ارزش هاي اسلامي و علوي شدند.
راهپيمايان كه برپيشاني بندهاي خود نوشته بودند «رهسپاريم با ولايت تا شهادت» پس از تجمع در حرم مطهر حضرت معصومه(س) ضمن گلباران ضريح مطهر آن حضرت، شعار «خوني كه در رگ ماست هديه به رهبر ماست» را سردادند.
در پايان اين حركت مردمي بيانيه اي قرائت و از سوي سادات و راهپيمايان مورد تأييد قرار گرفت.
در اين بيانيه آمده است: غدير عيد ولايتمداري و روز تجديد ميثاق با ولايت است و ما تا روز قيامت وظيفه خود مي دانيم كه از رهبر معظم انقلاب و علي زمان خود به عنوان خلف صالح و نايب برحق امام زمان(عج) دفاع كرده و عمل به اوامر ايشان را بر خود واجب دانسته و با ايشان تجديد پيمان مي كنيم.

 



وزير امور خارجه: تهران رفتار دوگانه را در روابط بين الملل نمي پذيرد

وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران با انتقاد از رفتارهاي دوگانه برخي از كشورهاي غربي درباره پرونده هسته اي تهران گفت: تبعيض و رفتارهاي دوگانه را در ارتباطات بين الملل نمي پذيريم.
به گزارش ايرنا منوچهر متكي روز شنبه در آيين افتتاح دفتر نمايندگي وزارت امور خارجه در قم در گفت وگو با خبرنگاران تصريح كرد: ما در نامه اي انتقادات خود را از كشورهايي كه در تصويب قطعنامه عليه ايران راي مثبت داده اند، بيان كرديم.وي اظهار داشت: در اين نامه بصورت مستدل اشتباه آنها را متذكر شده ايم و از اين اقدام سياسي آنها گلايه كرده ايم.
متكي ادامه داد: در همكاري هاي بين الملل بايد اعتمادسازي و رابطه دوسويه برقرار باشد و ما نسبت به اين رفتارهاي تبعيض آميز انتقاد داريم.
وزير امور خارجه كشورمان افزود: اين كشورها هنوز زمان دارند كه از مسير اشتباه خود به راه درست بازگردند.
متكي گفت: آنها به صورت تاكتيكي و سياسي بحث هسته اي ايران را براي بحث هاي ديگر بهانه قرار داده اند چرا كه مباحثي در مورد تامين سوخت تهران مطرح شده كه بسيار روشن است.وي اظهار داشت: ايران براي تامين سوخت راكتور خود سه گزينه در اختيار دارد، يكي اينكه سوخت توسط خودمان توليد شود و ديگري پس از غني سازي تا 20درصد از آنها بخريم و سومين گزينه معاوضه سوخت با سوخت مورد نياز راكتور تهران است.متكي گفت: چارچوبي كه رئيس جمهور در اين زمينه ترسيم كرده، منطقي و قابل دفاع است و بايد به آن توجه شود.

 



اخبار ادبي و هنري

اعتراض يك فيلمساز به ممنوعيت ساخت مناره در سوئيس
«فاتح آكين» فيلمساز سرشناس آلماني تركيه اي تبار در اعتراض به ممنوعيت ساخت و ساز مناره در سوئيس، مانع نمايش آخرين فيلم خود در اين كشور مي شود.
به گزارش مهر، خبرگزاري فرانسه از برلين اعلام كرد، آكين روز پنجشنبه با نوشتن نامه اي سرگشاده گفت: رفراندوم اخير مردم سوئيس و راي آنها به ممنوعيت ساخته شدن مناره در اين كشور با عقايد من درباره انسانيت، تساهل و باور به همجواري انسان هايي با اديان، مذاهب و نژادهاي متفاوت در تضاد است.
وي كه قرار بود به زودي «آشپزخانه روح» را در زوريخ به نمايش بگذارد، ادامه داد: به عنوان كودكي با پدر و مادر مسلمان كه مناره را نه بنايي سياسي بلكه نشانه اي از معماري محل عبادت خدا مي دانند، شخصاً تحت تاثير همه پرسي اخير مردم سوئيس قرار گرفته ام و به همين دليل از رفتن به سوئيس و نمايش فيلمم در آنجا خودداري مي كنم.
خاطراتي درباره مقام معظم رهبري در آستانه چاپ نوزدهم
خاطراتي مستند درباره مقام معظم رهبري از زبان افرادي كه از نزديك با ايشان در ارتباط بوده اند، در كتابي موسوم به «پرتوي از خورشيد» به قلم علي شيرازي از سوي مؤسسه بوستان كتاب تجديد چاپ مي شود.
به گزارش خبرگزاري كتاب ايران، كتاب «پرتوي ازخورشيد» مي كوشد ديدگاه هاي آشنايان با مقام معظم رهبري (مد ظله العالي) را براي شناخت گسترده تري از ابعاد وجودي ايشان به تصوير كشد.
هاليوود از فتنه سبز اموي حمايت مي كند
هاليوود (دستگاه سينمايي آمريكا) با ساخت فيلم درباره يكي از كشته شدگان حوادث فتنه پس از انتخابات دهم رياست جمهوري، از جريان سبز اموي حمايت مي كند.
از دست اندركاران توليد اين فيلم كه فعلاً در مرحله پيش توليد قرار دارد، شهره آغداشلو (وزيري تبار) از صهيونيست هاي مقيم آمريكاست كه در سال هاي اخير هم فيلمهاي ضدايراني و اسلام ستيز بسياري را بازي كرده است. او همچنين در اظهارنظري، همه تروريست ها را مسلمان دانسته بود.
تفسير سينمايي قرآن در شبكه قرآن
مدير پخش شبكه قرآن به دنبال استقبال از برنامه «پيام آوران وحي» درباره سريال حضرت يوسف(ع) كه پس از اذان ظهر ازاين شبكه و شبكه تهران پخش مي شود از ادامه توليد اين برنامه درباره فيلم سينمايي «محمد رسول الله» و سريال هاي «حضرت ابراهيم خليل الله»، «حضرت مريم(ع)» و «حضرت مسيح(ع)» خبر داد.
مجتبي ايزدي، طراح و مدير برنامه «پيام آوران وحي» كه از شبكه قرآن سيما روي آنتن مي رود و بخش هايي از سريال حضرت يوسف(ع) را به همراه آيات بسيار زيبا متناسب با آن پخش مي كند، گفت: در پخش برنامه هاي شبكه قرآن همواره به دنبال متنوع كردن قالب ها بوديم، چرا كه بيشتر قالب هايي كه اين شبكه از آن برخوردار است شامل سخنراني، تلاوت، همخواني و تواشيح است. اما چون قالب نمايش صرف از ساير شبكه هاي سيما پخش مي شد، بنابراين بهترين كار اين بود كه در قالب نمايش طعم شيرين تلاوت را به ديگران نيز بچشانيم. ايزدي اعلام كرد: ما برنامه «پيام آوران وحي» را درباره سريال حضرت مريم(ع) و حضرت مسيح(ع) تا پايان سال توليد خواهيم كرد.
اسفندقه:جشنواره فجر، شعر پارسي را به رخ جهانيان مي كشد
دبير علمي چهارمين دوره جشنواره بين المللي شعر فجر با بيان اين كه دنيا فهم صحيحي از ادبيات معاصر ايران ندارد و مهدي اخوان ثالث و قيصر امين پور لايق جايزه نوبل بودند، گفت: اين جشنواره در پي آن است كه شعر پارسي را به رخ جهانيان بكشاند.
مرتضي امير اسفندقه، در نخستين اظهاراتش پس از انتصاب به سمت دبيري علمي چهارمين دوره جشنواره بين المللي شعر فجر از سوي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، در گفت وگو با فارس، گفت: تمام تلاش ما در اين دوره مصروف بر شناخت شعر پارسي است و اين جشنواره بيشتر از آنكه به دنبال اين باشد كه چه كسي نفر اول است مي خواهد ادبيات را به رخ بكشد و اثبات كند كه كلام در ايران و بلكه در تمام جهان هنوز در رتبه نخست قرار دارد و حرف اول را مي زند.

 



هشدار رئيس مجلس به كشورهاي غربي درباره پرونده هسته اي

رئيس مجلس شوراي اسلامي در مورد هرگونه ماجراجويي جديد درباره پرونده هسته اي كشورمان به كشورهاي غربي هشدار داد.
به گزارش خبرنگار كيهان در ساري علي لاريجاني در دومين يادواره سرداران و 60 شهيد نيروي انتظامي آمل گفت: جمهوري اسلامي ايران راهي را كه براساس آرمان هاي اصيل اسلامي و تدابير داهيانه معمار كبير انقلاب و فرامين رهبر معظم انقلاب اسلامي انتخاب كرده بدون توجه به هياهوي استكبار ادامه خواهد داد.
وي دستاورد دانش هسته اي ايران را بومي و صلح آميز دانست و با اشاره به اذعان قبلي غربيها و مسئولان آژانس بين المللي به غيرنظامي بودن فعاليت هاي كشورمان در اين عرصه يادآور شد: اينكه اعضاي آژانس بطور مداوم در رسانه ها ايران را خطري براي امنيت جهاني و تهديدي جدي مطرح مي كنند يك دروغ بزرگ و بازي سياسي است. رئيس قوه مقننه با تاكيد بر اينكه انرژي هسته اي ايران اسلامي را به قدرت برتر منطقه تبديل كرده است افزود: به بركت دستيابي دانشمندان ايراني به فناوري صلح آميز هسته اي وضعيت ما در منطقه و جهان دگرگون شده و اين وضعيت باعث نگراني استكبار و متحدانش شده است.
وي با اشاره به مراحل طي شده در مذاكرات هسته اي كشورمان با كشورهاي غربي و آژانس بين المللي گفت: آنها در جلسات آژانس كه خودم حضور داشتم بارها به اين مسئله اذعان كردند كه ايران به دنبال توليد سلاح اتمي نيست و سرو صداي امروز آنها بيانگر نگراني آنها از افزون شدن قدرت بين المللي ايران اسلامي است.
وي نگراني اصلي منطقه و جهان را دخالت هاي آشكار آمريكا عنوان كرد و خطاب به سران كاخ سفيد گفت: شما هيچ شناختي از منطقه نداريد و با دخالت هاي بي جا در عراق و افغانستان جز فضاحت و رسوايي و خسارت هاي فراوان دستاورد ديگري نداشتيد.
لاريجاني همچنين از عزم قاطع ايران در تجديدنظر در روابط با كشورهاي صادركننده قطعنامه عليه كشورمان خبر داد و افزود: هم اكنون 200 نماينده مجلس شوراي اسلامي در اين ارتباط اتفاق نظر دارند.
«لاريجاني» عمل به فرامين رهبر انقلاب و قانون اساسي را راهكار اصولي خواند و افزود: نبايد عده اي تازه به دوران رسيده اجازه شكسته شدن وحدت كلمه در كشور را داشته باشند.
همچنين گزارش خبرنگار كيهان در آمل حاكي است رئيس مجلس شوراي اسلامي در دومين يادواره سرداران و 60 شهيد فرماندهي نيروي انتظامي شهرستان آمل با اشاره به وجود علماي بزرگي چون آيت الله حسن زاده آملي و آيت الله جوادي آملي در مازندران گفت: استان مازندران و شهر آمل در گذشته و حال داراي علماي بزرگي بوده و هست كه بايد قدر اين علما را بدانيم.
همچنين گزارش خبرنگار كيهان در گنبدكاووس حاكي است كلنگ عمليات اجرايي راه آهن استان گلستان به استان خراسان رضوي با حضور رئيس مجلس شوراي اسلامي و وزير راه و ترابري در گنبدكاووس به زمين زده شد.
با عمليات اجرايي اين پروژه عظيم سه استان گلستان، خراسان شمالي و رضوي به صورت ريلي با يكديگر متصل مي شوند.
اين خط راه آهن، از گرگان به مشهد مقدس به طول 650 كيلومتر و با اعتباري بالغ بر 1500 ميليارد تومان انجام مي شود.
عمليات اجرايي بزرگراه گاليكش به سه راهي كلاله نيز با حضور لاريجاني و وزير راه و ترابري آغاز شد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي روز جمعه در جمع اقشار مختلف مردم شهرستان آزادشهر براي بهبود شرايط و ايجاد اشتغال پايدار در كشور بايد از تمامي ظرفيت هاي مردمي استفاده كرد.
وي افزود: براي دستيابي به اين مهم مردم بايد وارد عرصه شوند و از تمامي ظرفيت هاي مردمي براي سرمايه گذاري در بخش هاي مختلف استفاده كرد.
وي گفت: اجراي اصل 44 در كشور در راستاي فراهم كردن زمينه حضور مردم در اقتصاد كشور مي باشد كه دولت و مجلس به جد به دنبال اجراي آن هستند.
همچنين به گزارش ايرنا رئيس مجلس شوراي اسلامي شامگاه پنجشنبه در هفدهمين يادواره شهداي شهر نوكنده از توابع شهرستان بندرگز گفت: جمهوري اسلامي از حزب الله و حماس حمايت مي كند چرا كه آنها از سرزمين و وطن خود دفاع مي كنند.
«علي لاريجاني» افزود: برخي از كشورها به اين بهانه كه حزب الله و حماس تروريست هستند از حمايت جمهوري اسلامي ايراد مي گيرند.
وي تصريح كرد: جمهوري اسلامي به هيچ وجه حمايت خود را از حماس و حزب الله مخفي نمي كند و روشن هم مي گوييم كه از حماس و حزب الله حمايت مي كنيم.
رئيس مجلس شوراي اسلامي روز جمعه در آيين بهره برداري از سالن ورزشي و فرهنگي شهر گاليكش گفت: خدمت به مناطق محروم كشور يكي از بركات نظام مقدس جمهوري اسلامي است كه در طول 30 سال انقلاب اسلامي در اين زمينه گامهاي زيادي برداشته شده است.
لاريجاني افزود: يكي از بركات انقلاب اسلامي توجه و گرايش نظام به مناطق محروم است در صورتي كه قبل از انقلاب پيرامون شهر تهران كه عده اي خاص از آن بهره مند مي شدند توجه مي شد و بقيه نقاط كشور در فقر زندگي مي كردند.

 



عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم: تحريف سخنان مسئولان از نمونه هاي جنگ نرم است

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم گفت: جريانات پس از انتخابات در ايران تجلي بارز كودتاي مخملي بود و اگر شهيدان در حال حاضر حضور داشتند در سنگر مبارزه با كودتاي نرم قرار مي گرفتند.
آيت الله «سيداحمد خاتمي» پنجشنبه شب در مراسم يادواره 200 شهيد بخش سرخه سمنان با تاكيد بر اينكه بايد ابزارهاي جنگ نرم را شناخت افزود: ايجاد ياس و نااميدي در كشور و بحراني نشان دادن جمهوري اسلامي ايران، سلب اعتماد مردم از نظام و زدن عقبه مردمي نظام كه همه اش دروغ است از ابزارهاي دشمنان در جنگ نرم است.
وي با بيان اينكه دشمن در نظر دارد مردم را جداي از انقلاب نشان دهد گفت: آنها فقط در فضاهاي مجازي و سايت هاي خود مدام دروغ افكني مي كنند و بايد به آنها گفت كه شما فقط در فضاي مجازي در صحنه هستيد و فضاي بيروني و نظر اصلي مردم را نمي دانيد.
امام جمعه موقت تهران رسانه هاي فعال براي دشمن و در جهت پيشبرد اهداف ضد اسلامي و ضد نظام پس از انتخابات را رسانه هاي عاملان اغتشاش دانست و افزود: ايجاد اختلاف و جدا كردن مردم يكي از ابزارهاي دشمن در جنگ نرم است و آنها مي كوشند تا دعواها را به متن خانه ها ببرند و عده اي را در مقابل ديگران قرار دهند.
وي گفت: دشمن درصدد اختلاف افكني است و اگر كسي با اين نوع رفتار مقابله كند به او برچسب نفاق مي زنند كه از عجايب اين دوره از انتخابات است.
وي رسانه ها را به روشن سازي اهداف جنگ نرم فراخواند و گفت: رسانه ها بايد كساني را كه در پوشش وحدت هدف تفرقه افكني دارند را به مردم بشناسانند.
خاتمي گفت: ما طرفدار وحدت هستيم اما وحدتي كه حول محور قانون اساسي و ولايت فقيه باشد و هيچ وحدتي بدون اين دو را وحدت نمي دانيم و آن را تفرقه به حساب مي آوريم.
وي گفت: ما هدف اغتشاشگران را مي دانيم و آنها در حقيقت مي خواهند آتش اين اغتشاش را تا انتخابات يازدهمين دوره رياست جمهوري همچنان مستدام نگه دارند.
وي خاطرنشان ساخت: در كشور همه چيز سر جاي خودش قرار دارد و مسئولان كارشان را مي كنند و اگر اختلاف سليقه اي ديده مي شود طبيعي است.
عضو مدرسين حوزه علميه قم از مسئولان خواست دست از اختلاف سليقه هايي كه بوي غضب مي دهد بردارند و دعواها را به رسانه ها نكشانيد و اين مسائل را به طور خصوصي حل كنيد.
خاتمي دولت و مجلس را دلسوزان كشور دانست و افزود: اگر گاهي اختلاف سليقه بين آنها پيش مي آيد نبايد رسانه اي شود چرا كه اين امر در حقيقت سوژه به دست بيگانگان مي دهد تا بتوانند بحران پوشالي القاء كنند. وي با بيان اينكه دشمن از بيانات رهبري به صورت گزينشي استفاده مي كند و آن را تحريف مي كنند گفت: تحريف سخنان مسئولان نيز از نمونه هاي جنگ نرم است.
وي افزود: تحريف بيانات رهبري اينگونه زده شده است كه رهبري گفته اند نبايد شعار مرگ بر ضد ولايت فقيه و مرگ بر منافق سر داد فقط دروغ پردازي است.
وي خاطرنشان كرد: به طور قاطع مي گويم اگر ولايت فقيه را از قانون اساسي حذف كنيم نظام اسلامي به نظام طاغوتي تبديل خواهد شد و نوع رفتاري كه دشمنان پس از انتخابات داشتند تقريبا همان نوع رفتار با امام راحل بود و آنها درصدد حذف ولايت فقيه از صحنه مديريتي كشور بودند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14