(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 19 آذر 1388- شماره 19531
 

باران شديد مدارس زاهدان را تعطيل كرد
وزير اطلاعات: دست هاي پنهان دخيل در حوادث اخيربه زودي معرفي مي شوند
دماي تهران زير صفر مي رود
ارجاع احكام 22 نفر از دستگيرشدگان حوادث اخير به اجراي احكام
اطلاعيه وزارت بهداشت در خصوص مسموميت با گاز
دادگاه نشريات همشهري و صداي عدالت برگزار مي شود
فرو ريختن ساختمان 3 طبقه در تهران
ورود 200 خودرو نجات به ناوگان امدادي
همايش تجليل از نفرات برتر كنكور فرزندان شاهد و ايثارگر برگزار شد
جانشين معاون هماهنگ كننده ناجا: 100 ميليارد تومان براي ساماندهي پيشگيري از جرم اختصاص يافت
انهدام باند توزيع مواد نيروزاي تقلبي در اصفهان
حوادث كوتاه از كشور
جانشين راهور تهران: استقرار دوربين هاي كنترلي بجاي پليس در محدوده طرح ترافيك
برادر وزير انگليسي اسلام آورد
حركت كوه يخ غول پيكر به سوي استراليا
جداسازي دخترو پسر در مدارس انگليس



باران شديد مدارس زاهدان را تعطيل كرد

سرويس شهرستانها-
بارش برف سنگين در تعدادي از استان هاي كشور باعث تعطيلي مدارس و آبگرفتگي معابر شد.
به گزارش ايرنا مديركل ستاد حوادث پيش بيني نشده استانداري سيستان و بلوچستان گفت: همه مدارس در تمام مقاطع تحصيلي نوبت صبح ديروز در سطح شهرستان زاهدان به علت ميزان بالاي بارش و آبگرفتگي معابر تعطيل شد.
حجتعلي شايانفر روز چهارشنبه افزود: از زمان آغاز اين وضعيت جوي، در مناطق شمال و مركز استان تا ساعت 6 و 30 دقيقه صبح امروز بيشترين بارندگي ها به ميزان 7/52 ميليمتر در زاهدان، 4/23 ميليمتر در ميرجاوه، 27/1 ميليمتر در خاش، 5/17 ميليمتر در زهك و 13 ميليمتر در زابل رخ داده است.
معاون اداره كل راه و ترابري سيستان و بلوچستان نيز گفت: سه محور ارتباطي در اين استان به علت جاري شدن سيلاب مسدود شد.
ملك محمد راهواره روز چهارشنبه افزود: محور زاهدان - زابل در مسير كنار گذر پل چاه ديوان، جاده بهشت مصطفي زاهدان - ميرجاوه و محور روستايي ميل نادر زابل به سفيدابه به علت طغيان رودخانه مسدود است.
وي تاكيد كرد: هم اكنون ديگر محورهاي ارتباطي در استان سيستان و بلوچستان باز هستند.
سازمان آموزش و پرورش استان كرمان نيز از تعطيلي مدارس ابتدايي شهر كرمان و مدارس برخي از شهرستانهاي اين استان به دليل آب گرفتگي ناشي از بارندگي هاي اخير خبر داد.
به گزارش ايرنا، مدارس شهر كرمان و شهرستانهاي رابر و قلعه گنج در مقطع ابتدايي ديروز به علت آب گرفتگي معابر تعطيل شدند.
آب گرفتگي معابر، مدارس سه مقطع ابتدايي، راهنمايي و دبيرستان نوبت صبح مناطق كيسكان، بزنجان، گوغر و بيد كردوئيه از توابع شهرستان بافت را نيز به تعطيلي كشاند.
مدارس ابتدايي نوبت صبح شهرستانهاي كهنوج، منوجان و رودبار هم روز چهارشنبه تعطيل بودند. طي شبانه روز اخير بارندگي در نواحي روستايي و شهري مناطق جنوبي استان كرمان خساراتي در پي داشت.
فرماندار قلعه گنج، در اين باره گفت: در پي بارندگي هاي اخير و جريان سيل، يك دهنه پل در مسير محور قلعه گنج - كهنوج تخريب شد.
حسن مرادي افزود: همچنين سيل باعث مسدود شدن بسياري از راههاي روستايي شد به طوري كه اكثريت راههاي كوهستاني تخريب و برق برخي چاههاي تامين آب اين شهرستان از ديشب قطع شده است.
وي ادامه داد: بارندگي و جريان سيل خسارات جبران ناپذيري را به مزارع كشاورزي به ويژه مزارع گندم نيز وارد كرده است.
بخشدار جازموريان در شهرستان رودبار جنوب هم گفت: بارندگي و سيل، جريان برق بيش از 90 درصد روستاهاي اين بخش را قطع كرده و راههاي ارتباطي مركز بخش هم به دليل آب گرفتگي مسدود شده است.
رسول بخش بامري افزود: هم اينك اغلب منازل مسكوني مركز بخش جازموريان دچار آب گرفتگي شده اند.
بخشدار مركزي شهرستان رودبار جنوب هم به ايرنا گفت؛ 20 روستاي اين بخش دچار آب گرفتگي شده اند.
محمدرضا سالمي افزود: به همين دليل اكثر راههاي روستايي اين بخش تخريب شده و خسارت به شبكه آب و برق هم در حال بررسي است.
تداوم ريزش برف و سرما روز چهارشنبه موجب تعطيلي برخي مدارس در استان اردبيل نيز شد.
به گزارش سازمان آموزش و پرورش استان اردبيل مدارس مقطع پيش دبستاني و ابتدايي نوبت صبح در اردبيل و مدارس در مقاطع پيش دبستاني، ابتدايي و راهنمايي نوبت صبح در شهرستان نيز تعطيل شد.
ارتفاع برف در شهر اردبيل به حدود 15 سانتي متر مي رسد و به دليل لغزندگي سطح معابر و خيابان ها تردد خودروها به كندي انجام مي شود.
پليس راه راهور ناجا اعلام كرد، به علت طغيان رودخانه هاي محلي، محور بندرعباس -سيرجان در استان هرمزگان از ساعت 22 و 30 دقيقه سه شنبه براي تردد وسايل نقليه تا اطلاع ثانوي مسدود است.
پليس راه ناجا با صدور اطلاعيه اي از رانندگاني كه قصد تردد در ساير محورهاي مواصلاتي كشور را دارند، خواست با رعايت مقررات راهنمايي و رانندگي، به توصيه هاي ايمني مامورين پليس راه سازمان دهداري و حمل و نقل جاده اي كشور توجه كنند.
همچنين به گزارش خبرنگار كيهان در دزفول بخشدار سردشت دزفول گفت در پي بارندگي هاي پاييزه دو روز اخير بيش از 10 ميليارد ريال به جاده هاي روستايي و عشايري اين منطقه خسارت وارد شد.
علي محمدپاكروان در گفت وگو با خبرنگار كيهان افزود: هنوز برآور دقيقي از ميزان خسارات وارده به جاده هاي روستايي و عشايري اين منطقه صورت نگرفته اما با توجه به عمق خرابي ها پيش بيني مي شود افزون بر 10 ميليارد ريال براي مرمت و بازسازي مناطق آسيب ديده نياز باشد.
گزارش خبرنگار كيهان در اليگودرز نيز حاكي است راه ارتباطي روستاهاي اليگودرز بر اثر بارش برف مسدود شد.
ارتفاع برف در سطح شهر و بخش مركزي 10 سانتي متر و در ارتفاعات 50 سانتي متر مي رسد.

 



وزير اطلاعات: دست هاي پنهان دخيل در حوادث اخيربه زودي معرفي مي شوند

وزير اطلاعات از ارائه مستندات مربوط به دست داشتن برخي از افراد داراي حاشيه امن در فتنه اخير به مراجع ذي صلاح خبر داد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دولت، حجت الاسلام مصلحي با اشاره به حوادث اخير در روز دانشجو در دانشگاه ها گفت: مستندات دخالت برخي كساني كه فكر مي كنند در حاشيه امن قرار دارند، در حوادث اخير در دست است و به زودي معرفي و به مراجع ذي صلاح ارائه مي شود.
وي گفت: معتقديم دانشجويان بايد منشأ فتنه را بشناسند و فريب برخي افراد يا گروه ها را كه اهدافشان مشخص است، نخورند.
مصلحي با اشاره به اين كه دخالت برخي از جريان ها در حوادث اخير براي وزارت اطلاعات كاملا روشن است، گفت: براي ما مهم اين است كه دانشجويان نيز خود به اين شناخت برسند.
وزير اطلاعات در پاسخ به پرسشي درباره تعداد بازداشت شدگان 16 آذر گفت: آمار دقيقي ندارم اما تعداد بازداشت شدگان اندك است كه نيروي انتظامي آنها را بازداشت كرده است.مصلحي برخي اخبار منتشر شده درخصوص بازداشت دو نفر از متهماني را كه در فرار شهرام جزايري در سال 85 مشاركت داشتند، تاييد كرد.
آزادي يك گروگان
از چنگال اشرار
در سيستان و بلوچستان
روابط عمومي وزارت اطلاعات از آزادي يك گروگان از چنگال اشرار مسلح در سيستان و بلوچستان خبر داد.
به گزارش روابط عمومي وزارت اطلاعات يك شهروند شهرستان چابهار كه مدت 42 روز در اسارت اشرار مسلح قرار داشت، با تلاش و پيگيري هاي اطلاعاتي سربازان گمنام امام زمان(عج) در اداره كل اطلاعات استان سيستان و بلوچستان آزاد و به آغوش گرم خانواده اش بازگردانده شد.
اشرار مسلح در مورخ 5/8/88 اين شهروند را از حوزه شهرستان چابهار ربوده و قصد داشتند از خانواده وي دو ميليارد ريال اخاذي نمايند كه با هوشياري نيروهاي اطلاعاتي و بهره گيري از توان معتمدين محلي بدون پرداخت هيچ گونه وجهي، گروگان به سلامت آزاد گرديد.

 



دماي تهران زير صفر مي رود

سرويس اجتماعي:
سازمان هواشناسي از خروج سامانه بارش زا از شرق كشور و كاهش دماي هوا خبر داد.
به گزارش اين سازمان درحالي از شدت بارشها از سمت غرب كشور كاسته شده كه بر شدت آن در شرق و جنوب شرق افزوده شده است.
بنا به اين گزارش امروز فعاليت سامانه بارش زا در نيمه شرقي، سواحل درياي خزر و به طور پراكنده شمال غرب، غرب، مركز و دامنه هاي جنوبي البرز فعال است كه از بعدازظهر با كاهش تراكم ابرها اين سامانه به طور كامل از مرزهاي شرق خارج مي شود.
بر اين اساس وضعيت هواي استان تهران طي 24 ساعت آينده نيمه ابري گاهي ابري در برخي ساعات با بارش پراكنده باران و برف و وزش باد همراه است. بيشينه و كمينه دماي هوا امروز به ترتيب5+ و 1- درجه سانتي گراد خواهد بود.

 



ارجاع احكام 22 نفر از دستگيرشدگان حوادث اخير به اجراي احكام

دادسراي تهران اعلام كرد: احكام قطعي 22نفر از محكومان حوادث اخير كه پرونده آنان در شعب دادگاههاي انقلاب اسلامي تهران مورد رسيدگي قرار گرفته بود به واحد اجراي احكام دادسراي انقلاب تهران ارسال شد.
طبق احكام صادره 18نفر از محكومان مذكور به حبس از 4 ماه تا 4 و نيم سال محكوم شده اند.
همچنين درباره برخي از محكومان ياد شده جزاي نقدي و مجازات شلاق نيز صادر شده است.
اين گزارش حاكي است 4 نفر از متهمان دستگير شده نيز از دادگاه راي برائت دريافت كردند.
اقدام عليه امنيت، تبليغ عليه نظام، اخلال در نظم عمومي، تخريب و آتش سوزي، ايجاد آشوب، حمله به ماموران، ايراد ضرب و جرح و استفاده از سلاح سرد از جمله اتهامات محكوم شدگان ياد شده است.
اين دادسرا همچنين از برگزاري نخستين جلسه رسيدگي به اتهامات 2 نفر از بازداشت شدگان حوادث اخير در روز سه شنبه در دادگاه انقلاب تهران خبر داد.
بر اين اساس رسيدگي به اتهامات محمدعلي دادخواه و محمد اوليايي فر در شعبه 26 دادگاه انقلاب تهران برگزار خواهد شد.
دادگاه صفايي فراهاني برگزار نشد
وكيل محسن صفايي فراهاني از برگزار نشدن دادگاه موكل خود خبر داد.
هوشنگ پوربابايي درباره دادگاه صفايي فراهاني كه قرار بود ديروز برگزار شود، گفت: اين دادگاه به دليل تأخير در ورود موكلم به دادگاه و شركت قاضي صلواتي در جلسه اي ديگر به تأخير افتاد و زمان آن به شنبه موكول شد.
به گزارش ايلنا، وي در خصوص زمان برگزاري دادگاه مصطفي تاج زاده نيز اظهار داشت: دادگاه تاج زاده روز 22 آذرماه برگزار مي شود.
صفايي فراهاني و تاج زاده از اعضاي ارشد جبهه مشاركت هستند كه در حوادث بعد از انتخابات بازداشت شده اند.
آزادي 86 نفر از دستگيرشدگان 16 آذر
دادستان تهران آزادي 86 نفر از دستگيرشدگان تجمعات غيرقانوني 16 آذر در تهران را تاييد كرد.
به گزارش ايلنا، اين افراد كه از سوي نيروي انتظامي دستگير شده بودند پس از ابراز ندامت به دليل حضور در اين تجمعات با دستور قضايي از بازداشت آزاد شدند.
عباس جعفري دولت آبادي دادستان تهران پيش از اين اعلام كرده بود آن دسته از دستگيرشدگاني كه دلايل چنداني بر توجه اتهام آنان وجود نداشته است و يا از اقدامات غيرقانوني خود ابراز ندامت كرده باشند، آزاد خواهند شد.
براساس اين گزارش با تاييد داستان تهران سه نفر از بازداشت شدگان حوادث بعد از 13 آبان به نام هاي عليرضا موسوي، سيدعليرضا بزرگر و سورنا هاشمي نيز از زندان آزاد شدند.

 



اطلاعيه وزارت بهداشت در خصوص مسموميت با گاز

با شروع فصل سرما و استفاده برخي از هموطنان از بخاري ها و وسايل گرمايشي غيراستاندارد، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در خصوص مسموميت با گاز منواكسيد كربن اطلاعيه اي صادر كرد.
در اين اطلاعيه آمده است: براي پيشگيري از گازگرفتگي با منواكسيدكربن به مردم توصيه مي شود از خوب كاركردن آبگرمكن، بخاري هاي گازي و نفتي مطمئن شده و از منقل براي كرسي استفاده نكنند.
در اين اطلاعيه همچنين ضمن تاكيد بر استفاده از وسايل گرمايشي استاندارد از مردم درخواست شده تا در مكان هايي كه سيستم هاي گرمايشي شومينه و بخاري است درز در و پنجره به طور كامل بسته نباشد و يا هر سه ساعت يكبار در اين مكان ها يكي از پنجره ها به مدت 5 دقيقه باز تا هواي تازه وارد اتاق شود و از قرار دادن آبگرمكن در فضاي بسته جلوگيري شود.
همچنين از ساخته شدن آشيانه پرندگان بر دودكش ها كه خود يكي از دلايل شايع گازگرفتگي است جلوگيري شود. بدين منظور لازم است از دودكش هاي داراي كلاهك مخصوص به شكل هاش (H) استفاده شود.
در اين اطلاعيه از مردم خواسته شده قبل از گرم كردن خودرو در پاركينگ، درب پاركينگ را باز كرده و به هيچ وجه شيشه هاي اتومبيل را پايين نكشند تا از خطر مسموميت با گاز منواكسيد كربن جلوگيري شود.
گفتني است، از مهمترين دلايل گازگرفتگي بر اثر استنشاق گاز منواكسيدكربن، مكش نامناسب يا عدم مكش لوله هاي بخاري گازي، سوختن ناقص نفت بخاري هاي نفت سوز، بد كار كردن شومينه گازي يا سوخت ناقص و يا شومينه هايي با سوخت چوب، سوختن ناقص زغال در منقل هاي كرسي، بدكار كردن اجاق خوراك پزي، سوختن ناقص يا نامناسب آبگرمكن، ژنراتورهاي خانگي و كار كردن خودرو در پاركينگ در بسته است.
لازم به ذكر است، از نشانه هاي مسموميت با گاز منواكسيدكربن در وهله اول سردرد همراه با احساس سنگيني و در صورت عدم اكسيژن رساني مناسب گيجي، تهوع، استفراغ، سوزش شديد در ناحيه چشم و گلو، احساس گرفتگي و درد شديد در قفسه سينه، تشنج و احساس آشفتگي، تحريك پذيري، ناتواني در تشخيص موقعيت و شرايط، كاهش هوشياري و اغما و مرگ است.

 



دادگاه نشريات همشهري و صداي عدالت برگزار مي شود

دادگاه رسيدگي به اتهامات مطبوعاتي نشريات همشهري، صداي عدالت، بانگ و جامعه پرستاري 20 دي در شعبه 76 دادگاه كيفري استان تهران برگزار مي شود.
جلسه رسيدگي به اتهامات مطبوعاتي علي اصغر محكي، مصطفي كزازي، محمدرضا پهلوان و غضنفر ميرزابيگي مديران مسئول نشريات همشهري، صداي عدالت، بانگ و جامعه پرستاري 20 دي در شعبه 76 دادگاه كيفري استان تهران به تصدي قاضي سيامك مدير خراساني و با حضور هيئت منصفه دادگاه مطبوعات برگزار مي شود.
براساس گزارش فارس، مدير مسئول روزنامه همشهري در اين پرونده متهم به نشر مطالب خلاف واقع با شكايت مدعي العموم و مديرعامل شركت آب و فاضلاب اهواز است.
همچنين مصطفي كزازي متهم به نشر مطالب خلاف واقع با شكايت مدعي العموم است.

 



فرو ريختن ساختمان 3 طبقه در تهران

گودبرداري غيرفني يك ساختمان حوالي خيابان شريعتي موجب ريزش ضلع غربي يك ساختمان سه طبقه شد.
مدير روابط عمومي سازمان آتش نشاني تهران در گفت وگو با مهر گفت: اين حادثه ساعت 16 و 30 دقيقه روز سه شنبه در خيابان شريعتي بالاتر از چهارراه شهيد قدوسي رخ داد و بر اثر آن ساختمان سه طبقه اي ريزش كرد.
بهروز تشكر افزود: خوشبختانه اين حادثه تلفات جاني نداشته است اما بر اثر ريزش ديواره ضلع غربي اين ساختمان يك دستگاه خودرو «آزرا» در زير آوار ماند و به كلي تخريب شد.
به گفته اين مقام ارشد در سازمان آتش نشاني تهران به محض وقوع حادثه ماموران آتش نشاني ايستگاه 73 و گروه نجات 13 اين سازمان خود را به محل رساندند.
گفتني است در اين رابطه پرونده قضايي براي رسيدگي در مراجع ذيربط تشكيل شده است.

 



سازمان امداد و نجات خبر داد
ورود 200 خودرو نجات به ناوگان امدادي

معاون نجات سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر از افزوده شدن 200 خودرو نجات براي نخستين بار در كشور تا پايان سال جاري به ناوگان امدادي كشور خبر داد.
احمد سلطاني اظهار داشت: سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر در ابتكاري جديد براي نخستين بار خودروهاي نجات براي حوادث كشور طراحي كرده است كه به مرور زمان تا پايان سال جاري 200 خودرو از اين نوع ادوات ترابري به ناوگان امدادي هلال احمر كشور جهت پوشش تمام استان ها توليد و عرضه مي شود.
وي با بيان اينكه توليد خودروهاي نجات سازمان امداد و نجات هلال احمر در داخل كشور صورت مي پذيرد، گفت: اين خودروها در نوع A و B توليد مي شود و داخل اين خودروها داراي كليه امكانات نجات، رهاسازي، امدادي، اطفاء حريق، قايق باري، و ساير اقلام امدادي پيشرفته خواهد بود.
سلطاني با اشاره به اينكه نفرات خودرو نجات A سه نفر هستند، افزود: نفرات خودرو B كه متعاقباً از نظر ظرفيت و تجهيزات بزرگتر و كامل تر است، 8 نفر را شامل مي شود.
به گزارش فارس، وي اظهار داشت: طراحي و تحقيقات خودروهاي نجات سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر از 2 سال قبل آغاز شده است و با همت مهندسان ايراني اين خودروها توليد و جهت پشتيباني و ارائه خدمات امدادي بيشتر به تمام استان ها تحويل داده مي شود.

 



همايش تجليل از نفرات برتر كنكور فرزندان شاهد و ايثارگر برگزار شد

همايش ملي تجليل از نفرات برتر كنكور فرزندان شاهد و ايثارگر شب چهارشنبه با حضور مسئولان بنياد شهيد و امور ايثارگران برگزار شد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني ايثار در اين مراسم كه در هتل انقلاب برگزار شد، 21 نفر از دانشجويان شاهد و ايثارگر كه حائز رتبه هاي برتر كنكور در سال جاري بودند، مورد تجليل قرار گرفتند.
در اين مراسم رضا صحرايي سرپرست معاونت فرهنگي با اشاره به افزايش قبولي فرزندان شاهد و ايثارگر در دانشگاههاي كشور گفت: در سال گذشته 8 هزار و 700 نفر از فرزندان شاهد و ايثارگر در آزمون سراسري شركت كردند كه از بين آنها 5 هزار و 52 نفر به دانشگاه ها راه يافتند كه 60درصد در دوره روزانه و بقيه در دوره هاي ديگر مشغول به تحصيل هستند.
وي يكي از عوامل موفقيت و افزايش قبولي داوطلبان شاهد و ايثارگر در دانشگاه ها را اجراي طرح هدايت تحصيلي عنوان كردو گفت: طرح هدايت تحصيلي در 4 فاز به استان ها ابلاغ و اجرا شد.
وي تصريح كرد: برگزاري همايش هاي علمي براي مشاوران منتخب فاز اول، مشاوره هاي فردي و گروهي فاز دوم، مشاوره بعد از آزمون براي انتخاب فاز سوم و تقدير و تجليل از نفرات برتر فاز چهارم طرح هدايت تحصيلي است.
سرپرست معاونت فرهنگي بنياد شهيد تاكيد كرد: هدف بنياد شهيد و امور ايثارگران تشويق و ترغيب دانشجويان براي ادامه تحصيل در دوره هاي تحصيلات تكميلي است و در حال حاضر بالغ بر 10 هزار دانشجو در اين دوره مشغول به تحصيل هستند.
در ا دامه اين همايش 21 نفر از دانشجويان شاهد و ايثارگر حائز رتبه هاي برتر كنكور د رسال جاري توسط زريبافان رئيس بنياد شهيد و ايثارگران مورد تجليل قرار گرفتند.

 



جانشين معاون هماهنگ كننده ناجا: 100 ميليارد تومان براي ساماندهي پيشگيري از جرم اختصاص يافت

جانشين معاون هماهنگ كننده ناجا از اختصاص 100 ميليارد تومان اعتبار با هدف ساماندهي پيشگيري از جرم خبر داد.
به گزارش مهر، سردار عليرضا جزيني ديروز در نشست رونمايي از دستاوردهاي علمي اولين همايش ملي پيشگيري از وقوع جرم به روند تشكيل ساختار پليس پيشگيري در ناجا اشاره كرد و گفت: سال گذشته كه سال پيشگيري از وقوع جرم نامگذاري شده بود 100 ميليارد تومان اعتبار براي ساماندهي اين امر اختصاص يافت. وي با تاكيد بر نهادينه شدن، پيشگيري در نيروي انتظامي، انتقال تجارب و آموزش، ايجاد همنوايي بين كاركنان ناجا با اساتيد حوزه علوم اجتماعي، سرعت بخشيدن جريان توسعه علمي و هماهنگي ميان صاحبنظران به ويژه در امر پيشگيري، ايجاد ارتباط اثربخش ميان نظريه پردازان و بهره برداران و تسهيل در فرايند توسعه دانش پيشگيري را از اهداف تشكيل همايش ملي پيشگيري از وقوع جرم ذكر كرد. سردار جزيني با بيان اين كه نيروي انتظامي، پرچم پيشگيري از جرم را به اهتزاز درآورده است سليقه اي برخورد نكردن و وجود ملاك هاي معتبر علمي در پذيرش يا رد مقالات را از مزيت هاي همايش ملي پيشگيري از وقوع جرم برشمرد.

 



انهدام باند توزيع مواد نيروزاي تقلبي در اصفهان

اصفهان - خبرنگار كيهان:
با تلاش كارآگاهان اداره مبارزه با جرايم اقتصادي و رايانه اي پليس آگاهي استان اصفهان، يك باند خانوادگي تهيه، توليد و توزيع مواد نيروزاي تقلبي و قاچاق در اصفهان شناسايي و دستگير شدند.
رئيس پليس آگاهي استان اصفهان با اعلام اين خبر گفت: ماموران اداره مبارزه با جرايم اقتصادي و رايانه اي پليس آگاهي استان در بازرسي از يك دستگاه وانت پيكان به رانندگي فردي به نام «عليرضا - ن»، تعداد 18 كارتن حاوي پودر و آمپول هاي نيروزاي غيرمجاز و بدون مجوز را كشف و ضبط كردند.
سرهنگ حسين حسين زاده افزود: در تحقيقات صورت گرفته از متهم مشخص شد اقلام كشف شده براي حمل به شهرهاي تبريزو خرم آباد بارگيري شده بودند كه پس از اعتراف نامبرده مشخص شد محل بارگيري يك منزل مسكوني است كه توسط اعضاي يك خانواده به كارگاهي بزرگ براي توليدو بسته بندي انواع پودر، قرص و آمپول هاي تقلبي تبديل شده است.وي گفت: در بازرسي از اين منزل تعداد يك دستگاه مخصوص پلمب، يك دستگاه مخصوص نصب هالوگرام به همراه تعداد زيادي هالوگرام، برچسب و ليبل، تعداد 16 هزار عدد قرص، يك هزار و 900 عدد آمپول و يك هزار و 651 عدد قوطي پودر بدنسازي و نيروزاي تقلبي كشف و ضبط شد.

 



حوادث كوتاه از كشور

توقيف محموله قاچاق سوخت
سرويس شهرستان ها: به گزارش روابط عمومي نيروي دريايي سپاه، چند فروند لنج كه بيش از 58 هزار ليتر گازوئيل و بنزين قاچاق در شمال خليج فارس حمل مي كردند توسط پرسنل اين نيرو توقيف و سرنشينان آنها دستگير شدند.
دستگيري سارق حرفه اي
به گزارش خبرگزاري فارس از تربت حيدريه، يك سارق حرفه اي كه با ورود به يك قصابي مبلغ 434هزار تومان وجه نقد موجود در پيشخوان را سرقت كرده بود، از طريق دوربين مداربسته مستقر در مغازه شناسايي و دستگير شد.
كشف سكه قديمي
اصفهان- خبرنگار كيهان: سرهنگ محسن عقيلي فرمانده نيروي انتظامي شهرستان اصفهان گفت: ماموران كلانتري 23 اين شهرستان حين گشت زني به يك دستگاه خودروي سواري پرايد مشكوك، و پس از بازرسي از اين خودرو 12 عدد سكه قديمي متعلق به دوره صفويه و قاجاريه از آن كشف و ضبط كردند.
كشف گيرنده ماهواره
تبريز- خبرنگار كيهان: ماموران پليس در ورزقان مرند 41 دستگاه انواع گيرنده هاي ماهواره اي را كشف و ضبط كردند. در اين باره 13نفر نيز دستگير شدند.
دستگيري اتباع بيگانه
اصفهان- خبرنگار كيهان: ماموران انتظامي در يكي از جاده هاي اطراف اصفهان 2 خودروي حامل اتباع بيگانه را متوقف و 30 تبعه افغان را كه قصد ورود بدون مجوز به اصفهان را داشتند، دستگير كردند.

 



جانشين راهور تهران: استقرار دوربين هاي كنترلي بجاي پليس در محدوده طرح ترافيك

جانشين راهور تهران با اشاره به كنترل محدوده طرح ترافيك خيابان مفتح با دوربين از جايگزيني دوربين هاي كنترلي به جاي نيروهاي پليس در محدوده طرح ترافيك خبر داد.
سرهنگ مجيد پريزاد در گفت وگو با برنا با بيان افتتاح طرح كنترل الكترونيكي محدوده طرح ترافيك افزود: هم اكنون ورودي محدوده طرح در منطقه مفتح- مطهري به صورت الكترونيكي با دوربين كنترل شده و براي خودروهاي متخلف قبض جريمه صادر مي شود.
وي ادامه داد: پس از اجراي طرح به صورت پايلوت، 100نقطه ورودي طرح ترافيك به دوربين هاي كنترلي مجهز و نيروهاي پليس اين مناطق را ترك مي كنند.
جانشين رئيس پليس راهور تهران از احداث خطوط بي آرتي خبر داد و تاكيد كرد: نظرات كارشناسان در خصوص احداث سامانه اتوبوس هاي تندرو در بزرگراه ها و شريانهاي اصلي تهران در دست بررسي است. برخلاف شايعات مطرح شده، احداث اين خطوط هيچ خياباني را در تهران يكطرفه نمي كند.

 



برادر وزير انگليسي اسلام آورد

برادر وزير خزانه داري انگليس، دين اسلام را به عنوان دين خود برگزيد.
روزنامه الرياض چاپ عربستان با اعلام اين خبر خاطرنشان ساخت: برادر «جورج اوسبورن» يكي از اعضاي كابينه راستگراي افراطي بريتانيا، با تشرف به اسلام، خشم كليساي انگليس را برانگيخت.اين در حالي است كه بنا به گفته اين روزنامه عربستاني، وي پس از گرويدن به اسلام با يك زن مسلمان بنگلادشي الاصل ازدواج خواهد كرد.اين خبر در حالي منتشر شده است كه طبق آمارهاي منتشر شده از سوي مراكز رسمي آمارگيري در انگليس هر روز 21 نفر در اين كشور به دين اسلام مشرف مي شوند.از طرفي، براساس انجمن پژوهشي مسيحي انگلستان، در سال 2040 تعداد مسلماناني كه در مساجد انگلستان به نيايش مي پردازند دو برابر تعداد مسيحياني خواهد بود كه به كليسا مي روند.در اين تحقيق كه با عنوان «آينده كليسا» منتشر شده، آمده است: تا چند سال آينده تعداد مسلماناني كه براي اقامه نماز جمعه به مسجد مي روند در مقايسه با تعداد مسيحياني كه در مراسم نيايش روز يكشنبه در كليسا حضور مي يابند دو برابر افزايش مي يابد.

 



حركت كوه يخ غول پيكر به سوي استراليا

يك كوه يخ شناور و غول پيكر كه اندازه آن تقريباً دو برابر جزيره هنگ كنگ است، بسوي استراليا در حركت است.
نيل يانگ كارشناس مركز تحقيقات اكوسيستم و اقليم قطب جنوب استراليا روز چهارشنبه اعلام كرد تصاوير ماهواره اي نشان مي دهد اين توده يخ شناور بزرگ اكنون در فاصله يك هزار و هفتصد كيلومتري جنوب استراليا قرار دارد.
وي در گفتگو با خبرنگاران گفت: اين توده يخي شناور احتمالاً يكصد و چهل كيلومتر مربع مساحت دارد و اين در حالي است كه مساحت جزيره هنگ كنگ حدود هشتاد كيلومتر مربع است و در واقع چنين توده شناور عظيمي از سالهاي بسيار دور مشاهده نشده بود.
وي در ادامه افزود: اين توده يخي احتمالاً حدود ده سال قبل از قطب جنوب جدا شده و سالها شناور بوده است و مساحت آن در ابتدا بسيار بسيار بزرگ و در حدود چهارصد كيلومتر مربع بوده است كه بعداً به دو توده يخي كوچكتر تبديل شده است.
خبرگزاري فرانسه از سيدني گزارش داد، اين كارشناس استراليايي همچنين تاكيد كرد: وجود چنين توده هاي يخي عظيمي در حال حاضر چندان معمول نيست اما با توجه به تغييرات آب و هوايي جهاني و بالا آمدن سطح آب درياها احتمالاً به يك پديده معمول تبديل خواهد شد.

 



جداسازي دخترو پسر در مدارس انگليس

بيشتر مدارس در انگليس ترجيح مي دهند آموزش پسران و دختران را از هم جدا كنند.
گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس به نقل از شبكه «اسكاي نيوز» حاكي است، در حالي كه اكثر مدارس ترجيح مي دهند آموزش دختران و پسران از هم جدا باشد اما منتقدان معتقدند چنين اقدامي روند رشد اجتماعي كودكان را تحت تاثير قرار خواهد داد.در مدرسه اي بنام «موولشم» در منطقه «ا»انگليس آموزش دختران و پسران تا سن 14 سالگي جدا از هم است.اكنون برخي دانشگاهيان معتبر در انگليس مي گويند: روز به روز برشمار مدارسي كه به چنين شيوه اي از آموزش تمايل پيدا مي كنند افزوده مي شود.دكتر كريس نيكلاس رئيس مدرسه مولشم كه در آن آموزش دختران و پسران ازهم جدا است در مصاحبه با اسكاي نيوز گفت: اين شيوه آموزش كودكان براي آنها مفيد است و اين شيوه كارايي دانش آموزان را افزايش مي دهد.او در ادامه گفت: اين شيوه تاثيري بر روند اجتماعي شدن كودكان ندارد و باعث نمي شود كه آنها به انسان هاي متفاوت تبديل شوند.مدارك جمع آوري شده در مدرسه موولشم منطقه انگليس نشان مي دهد: دختران و پسران كه به طور جدا از هم تحصيل مي كنند در رشته هايي مانند رياضي، علوم و زبان انگليسي كاركرد بهتري پيدا مي كنند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14