(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 19 آذر 1388- شماره 19531
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
تعلل جايز نيست (يادداشت روز)
كيهان و خوانندگان
زنگوله (گفت و شنود)
چني : ايران در منطقه آمريكا را پشت سر گذاشته است
احمدي نژاد در ديدار وزير امور خارجه امارات :
گسترش روابط كشورهاي منطقه عامل اصلي خنثي شدن توطئه هاست
وزير دفاع: تقويت روابط دفاعي ايران و سوريه عامل بازدارنده در مقابل تهديدات است
صالحي: سوخت مورد نياز راكتور تهران را با همكاري آژانس تامين مي كنيم
دوره رياست دانشگاه آزاد اسلامي4 ساله شد
نگراني براي جمهوريت در پناه بانيان 57سال ديكتاتوري پهلوي! (خبر ويژه)
منافقين: موسوي هر روز تودل بروتر از ديروز!
فناوري ممنوع است اما براي جنگ رواني بودجه هم مي دهيم!
شومي VOA و BBC آشكار است ولي جرات نداريم راه ديگري انتخاب كنيم
به نام رفقا، به كام آمريكا



تعلل جايز نيست (يادداشت روز)

روز دانشجو و فرداي آن برخي از دانشگاهها، شاهد بروز ناآرامي هايي از سوي عناصر جريان مقابل نظام بودند كه البته با حضور شعورمند و پرصلابت دانشجويان انقلابي، بار ديگر آرامش به صحنه دانشگاهها بازگشت. از چند هفته قبل از 16آذر تمام بنگاههاي تبليغاتي جريان سبز در مطبوعات، سايت هاي خبري، وبلاگ ها و همينطور شبكه هاي ماهواره اي ضدانقلاب خارجه نشين، تلاش كردند تا آخرين تير تركش خود را به سوي نظام نشانه روند و سوار بر موج جواني و احساسي و روحيه نقاد دانشجويان، بار كج خود را به منزل مقصود برسانند. آنها با تبليغات گسترده سعي كردند تا 16آذر را صحنه درگيري و آشوب كرده و قصد داشتند با انفجار بمب و انجام عمليات تروريستي و كشته شدن تعدادي از جوانان و مردم و انداختن تقصير آن بر گردن نظام، به زعم خود «خط خونخواهي» را زنده نگاه دارند تا از اين رهاورد ناجوانمردانه، بتوانند جسد در حال احتضار جنبش سبز را چند صباحي بيشتر زنده نشان دهند اما حضور كم تعداد و چندصد نفري دعوت شدگان بار ديگر ميرايي اين جريان را به وضوح نشان داد.
ماهيت فتنه پس از انتخابات، واقعيتي تلخ اما در جاي خود مهم بود. تلخي و ناگواري اتفاقاتي از اين دست، بر كسي پوشيده نيست، اما اهميت وقايع پيش آمده در آن بود كه مردم- خصوصا خواص جامعه- در معرض آزموني سخت و البته تعيين كننده قرار گرفتند.
كار «فتنه» به تعبير رسول اسلام(ص) ايجاد «تاريكي و ظلمت» است. در فضاي غبارآلود و ظلماني، قوه تشخيص سره از ناسره و راه هدايت از ورطه ضلالت كم مي شود، مرز حق و باطل درهم مي آميزد، حقيقت گم شده و تحير و سرگرداني و گمان و ترديد، عقل و دل انسان را تسخير مي كند.
فضاي فتنه سبز، غبارآلود و ظلمت آفرين بود. بصيرت و درايت سكاندار انقلاب و رهبر فرزانه بود كه توانست كشتي نظام را به كرانه آرامش و امنيت برساند. رهبري انقلاب در وقايع اخير با تدبير، حكمت و قاطعيتي كه نشان دادند، توانستند حوادث را به گونه اي مديريت كنند كه به آرامش منتهي شود. مسلما زماني كه غبار فتنه بلند مي شود، كساني كه اهل بصيرت اند مي توانند ضمن درك صحيح از شرايط، دشمن شناسي و تشخيص دوست از دشمن به ابهام زدايي از جامعه كمك كرده و شرايط را به سمت امنيت و ثبات پيش ببرند. رهبري انقلاب در مناسبت هاي مختلف بحث «خواص» را پيش كشيده و از جنگ صفين و جناب عمار- به عنوان صحابه خاص اميرالمومنين(ع)- كه در جهت تنوير افكار سپاهيان حضرت علي(ع) تلاش بسيار كرد، مثال آوردند. به تعبير ايشان سكوت خواص هم كمك به فتنه بود.
اما اكنون كه حدود 6 ماه از شروع فتنه مي گذرد، غبارها فرو نشسته و ابرهاي سياه ترديد كنار رفته است. مواضع سران فتنه در وقايع پيش آمده، بيانيه هايي كه پي درپي صادر مي شد و مي شود، جانبداري صريح و بدون شائبه دشمنان اسلام و انقلاب از آشوبگران و فتنه انگيزان و همنوايي رسانه هاي بيگانه و ضدانقلاب كه در دشمني با نظام از هيچ تلاشي دريغ نمي كنند، همه و همه دست سران فتنه را پيش مردم رو كرده است.
امروز ديگر مراودات برخي از آقايان در پوشش مناسبات سياسي و يا فرهنگي و علمي با اشخاص و محافلي كه مبدع و طراح انقلابهاي رنگي در ديگر كشورها بودند و قصد آنان براي براندازي - و يا حداقل سست كردن پايه هاي- نظام اسلامي و حكومت ديني و همچنين همگرايي آمريكا و اسرائيل و برخي از قدرتهاي استعماري اروپا با سران فتنه، دم خروسي نيست كه بتوان آن را زير غبار فرو نشسته فتنه پنهان كرد. فتنه سبز رويارويي نامزد شكست خورده انتخابات با رئيس جمهور منتخب مردم را به تقابل دشمن با نظام و انقلاب كشاند. اگر روزهاي اول فتنه، داعيه تقلب و شعار «راي من كجاست»؟! بخشي از هواداران را به صحنه كشاند به مرور پرده ها كنار رفت، صورت مسئله تغيير كرد و شعار عليه اركان نظام و مباني انقلاب جاي آن را گرفت.
شعار «مرگ بر اسرائيل» در روز قدس تغيير مي كند، شعار بنيادين «مرگ بر آمريكا» در روز جهاني مبارزه با استكبار (13 آبان) عوض مي شود و مشي جنبش دانشجويي در 16 آذر عليه استكبار و كانونهاي قدرت، تغيير ماهيت مي دهد.
آيا اين نشانه ها براي آنكه ثابت كند نقطه مقابل اين جريان ، اصل و ريشه نظام و انقلاب است، كافي نيست؟
22 خرداد در واقع يك بهانه براي تسويه حساب دشمنان و كينه توزان با انقلاب و اركان نظام بود. اگرچه آنان توانستند در روزهاي آغازين اغتشاش عده اي از مردم را با رمز تقلب در انتخابات به ميدان بياورند، اما همان مردم براي اثبات ادعاي تقلب دنبال دليل بودند و اين درست همان چيزي بود كه جريان مدعي دستش از آن خالي بود.
حالا ديگر مردم از اطراف سران فتنه متفرق شده اند. دست آنان براي مردم رو شده و از ديگ 16 آذر نيز آبي براي آنان گرم نشد.جريان كم شماري هم كه دور و بر آنان مانده اند، همان طيف ضدانقلابي هستند كه هميشه در طول 30 سال انقلاب و نظام وجود داشته اند. هيچ نظام سياسي بدون جريان معارض وجود ندارد. جمهوري اسلامي هم از اين قاعده مستثني نيست جز آنكه در برابر بصيرت و شجاعت رهبري و حمايت مردم از نظام، دشمنان ما احمق آفريده شده اند!
غربال گري خاصيت انقلاب است. در همه انقلابهاي سياسي و اجتماعي اين مسئله رخ مي دهد. انقلاب اسلامي كه مبتني بر آموزه هاي الهي و اسلامي است و با دست حضرت امام(ره) به ثمر نشسته، در طول حيات طيبه خود، علي الدوام سره از ناسره و دوست را از دشمن غربال كرده است. مردم ما هشيارند و همه اين مسايل را مي فهمند. آنان مي دانند كه امروز دشمن، هسته قدرت و كانون هدايت نظام و راهبري انقلاب را نشانه رفته است.
اكنون از قله فتنه عبور كرده ايم. هرچند هنوز كاملا به دامنه آرامش نرسيده ايم، اما زواياي پنهاني اين جريان مسموم آشكار شده و جاي سوال چنداني باقي نگذاشته است. صعه صدر و خويشتن داري نظام در مقابل فتنه انگيزان حتماً از سر اقتدار و درايت بوده است، اما مسئولان امر بدانند كه اكنون سران فتنه در افكار عمومي مردم محكوم شده اند.
مردم ديگر مسامحه و تعلل در برابر آنان را جايز نمي دانند و معتقدند بايستي نظام از حق خود و آحاد جامعه در برابر آنان دفاع كرده و فتنه گران را پاي ميز محاكمه و دستگاه عدالت بكشاند.
حميد اميدي

 



كيهان و خوانندگان

¤ دانشجويان كشور در مراسم 16 آذر امسال در دانشگاهها در اقدام ضدآمريكايي خود واقعا حماسه آفريدند و سنگ تمام گذاشتند. از يكايك آنان بخاطر حضور پررنگشان در اين روز تشكر مي كنم در ضمن از مسئولين محترم قوه قضائيه مي خواهيم مماشات را كنار بگذارند و با توجه به قانون و شرع مقدس اسلام پاي سران فتنه را به دادگاه بكشانند. تعجب مي كنم چرا بايد اين افراد به خودشان اجازه بدهند كه با كارهاي خلاف قانون آبروي نظام را در انتخابات ببرند بعد هم طلبكار باشند و دستگاه قضا سكوت اختيار كند.
ملوندي
¤ از ادعاي خط امامي بودن آقاي كروبي و ميرحسين موسوي همين مانده بود كه طرفدارانشان عكس حضرت امام خميني(ره) را پاره كنند. متاسفانه تاكنون براي يك بار هم اعمال زشت و توهين آميز طرفداران خود را حتي به ظاهر هم محكوم نكرده اند.
فخرالساعه
¤ گروهك نفاق در اول انقلاب مردم را كه مخالف آنها بودند حزب الله ناميد جلوتر كه آمديم حزب اللهي ها را بسيجي خواندند. امروز هم افراد موسوم به جنبش سبز اموي يا لجني روي بسيجي ها نام لباس شخصي گذاشته اند. مهم نيست كه بسيجي و بسيجيان توسط دشمنان و عوامل مزدور آنان با چه نامي مورد خطاب قرار گيرند. مهم اين است كه تا آخرين لحظه جان پاي انقلاب ايستاده ايم و نمي گذاريم خواب هاي آشفته آمريكا و عوامل آنان در كشور امام زمان(عج) تعبير شود.
فرشيدي
¤ از روزنامه كيهان مي خواهيم در هر شماره، آمار كشته هايي كه آمريكايي ها در هر روز از مسلمانان سراسر جهان بويژه در كشورهاي عراق، افغانستان و پاكستان مي گيرند چاپ كند و به اطلاع مردم برساند. در ضمن اطلاع داشته باشيد ابراهيم نبوي كه در خارج از كشور در تلويزيون هاي فارسي زبان بيگانگان به كارهاي ضدانقلابي مشغول است و عليه مردم ايران و مسئولين سياه نمايي مي كند در خانه يكي از خواص رفوزه شده در فتنه بعد از انتخابات در كشور بلژيك ساكن است.
ناصر
¤ وقتي در تلويزيون مشاهده كردم كه عده اي اغتشاشگر در حاشيه مراسم 16آذر اقدام به پاره كردن عكس حضرت امام خميني(ره) كرده اند دلم گرفت. از رياست محترم قوه قضاييه مي خواهيم كه در برخورد با عوامل فساد شعار ندهند. اگر راست مي گويند براي برخورد با جرثومه هاي فساد در حوادث بعد از انتخابات وارد ميدان عمل شوند و نشان بدهند كه به آنچه مي گويند عمل مي كنند.
فصيح زاده رزمنده جامانده از فوز شهادت
¤ بعنوان يك دانشجوي مسلمان نسبت به موضع مخالفت كشور سوئيس با مناره هاي مساجد مسلمانان در اين كشور اعتراض دارم.
يك دانشجو
¤ دشمنان با راه انداختن اين اغتشاشات و آتش زدن چند سطل آشغال در خيابان راه به جايي نخواهند برد مردم هم نشان داده اند كه نسبت به اين مسائل بي اعتنا هستند. امروز آنچه كه بايد براي مسئولين و دولت مهم باشد مهار گراني و تورم است كه اميدواريم مورد توجه قرار گيرد.
رضواني
¤ بنده كاري ندارم به اينكه اعتراف هاي برخي از صحنه گردان هاي فتنه سبز از روي صداقت است يا براي رهايي از زندان اين حرف ها را زده اند. فقط يك چيز را مي فهمم كه آنها همان زمان كه در راس كار بودند و قدرت نمايي مي كردند به گفته هاي خود ايمان نداشتند بلكه مي خواستند با حرف هاي قشنگ از جوانان بعنوان ابزار و وسيله استفاده كنند و خودشان حكومت داشته باشند ولي ديديم كه خيلي زود رسوا شدند و دستشان براي همه بويژه قشر جوان رو شد.
اشكور
¤ از شهرستان ميانه تماس گرفته ام. مي خواستم از نماينده شهرمان تشكر بكنم كه در تعطيلات اخير چند روز وقت گذاشتند و از روستاهاي فراموش شده اين منطقه ديدن كردند و از نزديك در جريان مسائل و مشكلات روستائيان قرار گرفتند.
فرجود
¤ ده سال قبل در شهرستان ياسوج در فاز3 شهرك جهاد زمين هايي را به مردم واگذار كرده اند اما شهرداري اين شهر مجوز ساخت نمي دهد. صاحبان اين زمين ها نيز بلاتكليف مانده اند كه چه بكنند. از مقامات مسئول در اين مورد تقاضاي رسيدگي داريم.
احمدي
¤ در مورد طرح جايگزيني خودروهاي فرسوده مانده ايم حرفهاي سردار رويانيان را قبول كنيم يا سنگ اندازي هاي گوناگون شركت سايپا را بپذيريم كه واقعا ما را سرگردان كرده است.
جعفرزاده
¤ 7 ماه پيش در آزمون رانندگي يك آموزشگاه در شهرستان تكاب قبول شدم. اما هنوز خبري از گواهينامه نشده است. هر بار هم كه به آموزشگاه مراجعه مي كنم، مي گويند يك هفته ديگر حاضر مي شود. اما اين يك هفته ها تمامي ندارند.
يك هموطن از تكاب
¤ شهرستان فرديس كرج فاقد جدول بندي خيابان و بوستان است و در هر بارندگي، خيابان ها دچار آبگرفتگي مي شوند، لطفاً رسيدگي شود.
يك شهروند
پاسخ شركت برق تهران بزرگ
ضمن تشكر از روزنامه وزين كيهان در خصوص انعكاس درخواستهاي مردمي، درباره مطلب مندرج در مورخ 3/9/88 به آگاهي مي رساند: با هماهنگي بعمل آمده نسبت به برقراري روشنايي شهرك شهيد بروجردي اقدام گرديد.
پاسخ شركت برق تهران بزرگ
ضمن تشكر بابت انعكاس درخواستهاي مردمي، درباره مطلب مندرج در مورخ 8/9/88 با عنوان روشنايي معابر به آگاهي مي رساند: با بررسي هاي بعمل آمده در ضلع غربي خيابان شهيد رجايي و ميدان شهيد بهشتي روشنايي معابري كه در طي روز روشن باشد مشاهده نشد، شهروندان عزيز در صورت مشاهده موارد فوق مي توانند با شماره تلفن 44079158 بمنظور اعلام آدرس دقيق تماس حاصل نمايند.
پاسخ روابط عمومي نيروي انتظامي
در پاسخ به مطلب مندرج در مورخه 20/8/88 تحت عنوان «پرداخت جريمه» به اطلاع مي رساند: پليس راهنمايي و رانندگي ناجا اعلام داشته پيشنهاد شهروند محترم در مورد پرداخت جريمه تخلفات رانندگي از طريق تلفن گويا و دستگاههاي خودپرداز جهت بررسي و اقدام لازم به مركز اجرائيات پليس راهنمايي و رانندگي ناجا منعكس گرديد.
¤ آيا براي مسئولين محترم شركت واحد منطقه(3) ناحيه بهارستان 25/1 دقيقه معطل شدن زن و مرد در شيفت عصر هنگام شب، خط اصفهانك- سعدي جنوبي قابل توجيه است. اين درحالي بود كه خط پارك وليعصر-6- دستگاه و خط ميدان شوش 4 دستگاه اتوبوس داشته و مأمور كنترل هيچكدام را كمكي اعزام نكرده كه با اعتراض مسافرين ايشان ابرازمي داردبه من مربوط نيست و با ايجاد درگيري لفظي و با ناسزاگويي عليه مسئولين خاتمه پيدا مي كند.
مسافرين خط
¤ از وزارت علوم، تحقيقات و فناوري تقاضامنديم به منظور فراهم آوردن زمينه ادامه تحصيل دارندگان مدرك معادل كارداني نسبت به برگزاري امتحان جامع كه فقط سه بار برگزار گرديد اقدام نمايند.
جمعي از دارندگان مدرك معادل كارداني
¤ سال 74 شركت تعاوني جهاد سازندگي ياسوج فاز 3 شهرك جهاد را به اعضاي خود واگذار كرد ولي به عللي با شهرداري مشكل دارند و طي اين 14 سال امسال و سال ديگر كرده و قول رفع مشكل داده اند ولي هيچ خبري از حل آن نيست باتوجه به گذشت زمان و بلاتكليفي اعضا كه بيش از 200نفرند از مسئولين استان و جهاد كشاورزي تقاضاي تسريع در حل مشكل را داريم.
جمعي از تعاوني جهاد كشاورزي ياسوج
¤ اگر جهانخواران بخواهند در مقابل دين ما بايستند ما در مقابل تمام دنياي آنها خواهيم ايستاد.
رضا حيدري
¤ پيشنهاد مي شود دولت محترم بابت عيدي كارمندان سال 88 يك قطعه سكه تمام بهار و يك قطعه نيم سكه جهت كاركنان دولت درنظر بگيرد.
هنديجاني از اهواز
¤ زماني كه دولت خدمتگزار در تبريز حضور داشتند اگر كاري اداري داشتي در كمترين زمان نسبت به رفع مشكل وپاسخگويي مراجعين اقدام مي نمودند ولي پس از سفر رياست محترم جمهور وهيئت همراه باز مثل روال گذشته به كارشكني و امروز و فردا و كاغذبازي عده اي از كارمندان مشغولند از سازمان بازرسي كشور و مسئولين ذيربط تقاضا مي شود به صورت سرزده نسبت به برخورد با كارشكنان قاطعانه اقدام شود.
احمد زرين قلم از تبريز
¤ كمتر از 2 سال از كشف بزرگترين گنجينه قرن در شهرستان رامهرمز مي گذرد كه طي يك عمليات آبرساني بطور اتفاقي رخ داد و بيش از 800 شيء كه بيشتر آنها زرين بوده پيدا شد. سيماي جمهوري اسلامي كمتر از يك دقيقه به پخش اين خبر مهم اختصاص داده و مسئولان ميراث فرهنگي كشور به بهانه نبودن موزه در رامهرمز از ارسال و بازگرداندن آنها به اين شهرستان طفره مي روند. لذا از مسئولان محلي و به ويژه نماينده محترم رامهرمز و رامشير در مجلس شوراي اسلامي مي خواهم هرچه زودتر مكان مناسب و امني در رامهرمز را به موزه اختصاص داده و زمينه بازگشت اين اشياء و بيش از هشت هزار شيء تاريخي متعلق به اين شهر را كه در موزه هاي كشور نگهداري مي شود فراهم آورند.
دكتر عبدالعزيز ساقي
¤ بنده و عده اي از همكاران شهرباني سابق كه عضو تعاوني مصرف بوديم بعد از بازنشستگي و ادغام شهرباني برگ سهام اين تعاوني در دست هاي ما بلااستفاده مانده است و براي پيگيري سهام خود نمي دانيم به كجا مراجعه نماييم. از مسئولين ناجا تقاضا داريم تكليف ما را روشن نمايند و يا راهنمايي كنند.
جمعي از بازنشستگان شهرباني سابق
¤ مقاله شما در مورد اويس قرني را خواندم و لذت بردم دست شما درد نكند. درمورد مسائل هسته اي مگر كشورهاي استعمارگر غربي قيم دنيا هستند كه بخواهند در مورد ما تصميم بگيرند ما انقلاب كرديم كه خود تصميم بگيريم همچنان كه طي 30 سال گرفته ايم بازهم خود تصميم مي گيريم.
عبدالله امين
¤ 14سال است كه تحت پوشش بنياد جانبازان هستم و حالا يك طرفه اعلام نموده اند كه ديگر شما تحت پوشش اين بنياد نيستيد و به همين علت حدود صدهزار تومان از حقوقم كسر شده است تقاضا مي كنم مسئولين بنياد پاسخ مستدلي به اين تقاضاي بنده بدهند كه چرا يك طرفه نسبت به لغو جانبازي بنده اقدام نموده اند.
محمدرضا محمدحسيني از نهاوند (كارمند مخابرات)
¤ ما جمعي از نيروهاي شركتي دانشگاه مالك اشتر شاهين شهر هستيم كه با وجود قول هاي فراوان از دولت و مسئولين راجع به اين قبيل نيروها هيچ تغييري در وضعيت شغل خود نديديم و هميشه شاهد تبعيض تأسف بار مابين خود و نيروهاي رسمي هستيم. لازم به يادآوري است كه تا به حال چندين نامه به رياست جمهوري و وزير دفاع نوشته ايم ولي تغيير و تحولي را نديده ايم. از دولت عدالت محور خواهان رسيدگي به مشكل خود مي باشيم.
جمعي از نيروهاي شركتي دانشگاه مالك اشتر شاهين شهر
¤ صاحب يك وانت بار در يكي از روستاهاي كازرون هستم. 290ليتر بنزين ذخيره كرده بودم كه 160ليتر آنرا كم كرده اند. كاهش 20درصد سهميه سوخت وسايل نقليه عمومي مربوط به آينده است ولي متأسفانه به بنزين ذخيره شده بنده در كارت سوخت هم رحم نكردند.
دهقان
¤ يادداشت روز كيهان دوشنبه 2/9/88 درخصوص پرونده هسته اي ايران به قلم آقاي مهدي محمدي مقاله قابل استفاده اي بود. تماس گرفتم تا از اين طريق بخاطر اين روشنگريها تشكر بكنم.
نعمت پور
¤ گروهك فتنه تاكنون سعي و تلاش كرده بعضي از مناسبت هاي مهم مثل روز جهاني قدس يا 13آبان را به نفع خود مصادره كند ولي در سايه هوشياري ملت موفق نشده است. جالب اينكه درباره هفته بسيج سكوت اختيار كرده و حتي نتوانست اقدام به موضع گيري نمايد. دليل آن هم اين است كه بسيج و بسيجيان آنان را در رسيدن به اهداف شوم خود ناكام گذاشتند. به همين دليل از واژه مقدس بسيج نيز سخت عصباني هستند.
قاجار
¤ اين روزها از تلويزيون آهنگ هاي مبتذلي پخش ميشود و هيچ توجهي به حلال و حرام بودن آنها نمي كنند. حداقل شما مطبوعات تذكر بدهيد مسائل شرعي را در برنامه هاي صداوسيما مورد ملاحظه قرار بدهند بلكه بخواست خداوند موثر واقع بشود.
عاشوري
¤ كانادا يك كشور تحت الحمايه انگليس است و توسط فرماندار اداره مي شود كه او را ملكه انگليس انتخاب مي كند وقتي در روزنامه خواندم كه عليه كشور ما قطعنامه تهيه كرده ياد يك ضرب المثل ايراني افتادم كه مي گويند، پياز خودش را داخل ميوه ها كرده.
دكتر معين فر
¤ از جمله مواردي كه در هفته بسيج براي ملت بسيجي ايران اسلامي مورد توجه و تأكيدات مقام معظم رهبري بوده ارتقاء بصيرت جهت بازشناسي دوست و دشمن است حضور آگاهانه و مقتدرانه و تبعيت از ولايت بسيج براي مقابله با فتنه و براندازي نرم بر كسي پوشيده نيست. من بعد استكبار نيز پيچيده تر و مرموزتر از قبل به زياده خواهي و مقابله با نظام خواهد ايستاد و بدين لحاظ بيش از پيش لازم است با بالا بردن اطلاعات و آگاهي بسيج و در كنار آن كسب بصيرت كه با خودسازي و اتكاء به خداوند و اعتماد به وي و اعتقاد قلبي به ولايت مي تواند انقلاب و مسير آن را بيمه كرد و چهره مرموز و موزيانه نفاق و چهره فتنه انگيزان را رسوا نمود.
پورمحمدي
¤ (ضمن تشكر از مواضع كيهان) طي روزهاي گذشته تيترهاي كيهان در خصوص حملات ناجوانمردانه عربستان به شيعيان يمن بوده است. انتظار مي رود باتوجه به برد اين روزنامه در كشور و خارج به تجزيه و تحليل هزينه هاي اين موشكها و بمب هاي عربستان كه از پول حجاج كشورهاي اسلامي بويژه ايران تأمين مي شود نيز موضع بگيرد.
رضايي
¤ جهت تظلم خواهي از رأي يكم شعبه ديوانعالي كشور و اعاده دادرسي (اعمال ماده 18) روز چهارشنبه 27/8/88 به دبيرخانه رياست محترم قوأ قضائيه و دادستان كل كشور و دادگستري كل به دليل پايان مهلت قانوني رأي دادگاه تجديدنظر مراجعه نمودم كه متأسفانه هيچكس نامه ام را دريافت و ثبت نكرد.
برغاني و بيات از تهران
¤ زماني كه عراق بمب هاي اهدايي آمريكا و عربستان را بر سر ملت ما بويژه موشك باران دزفول سرازير مي كرد فهد ملعون يك قليان تمام طلا به زن ريگان رئيس جمهور اسبق آمريكا هديه مي كرد. حالا نيز امثال عربستان و اربابانشان كه زورشان به ملت قهرمان ايران اسلامي نمي رسد مردم مظلوم و مستضعف صعده را نشانه رفته اند و كيهان هم به دفاع از اين مستضعفين بپا خاسته است. اميد است مسئولين نيز تحركات ديپلماتيك خود را افزايش دهند تا اين مظلومان اينقدر در بحبوحه سرماي زمستاني به خاك و خون كشيده نشوند و آواره چادرنشيني نگردند.
عليمرداني
¤ در يكي از قسمت هاي اخير سريال مسافران، با طرح مباحث آمارهاي قلابي، اذهان مردم دچار آشوب شد. از صداوسيما انتظار مي رود كه در خدمت نظام باشد، نه در خدمت ايجاد ترديد نسبت به نظام.
عبدالهي
¤ جالب است كه مصري ها به خاطر باخت تيم ملي فوتبال كشورشان مقابل تيم الجزاير شورش كردند. اما هيچ گاه به حمايت هاي دولتشان از رژيم صهيونيستي در كشتار مردم مظلوم فلسطين اعتراض نمي كنند.
عباس بيات- جانباز
¤ ضمن محكوم كردن دولت وهابي عربستان در كشتار بي رحمانه شيعيان صعده و اعلام حمايت از برادران مسلمان مظلوم كشور يمن از سران فتنه سؤال مي كنم چرا تا امروز هيچ بيانيه اي در محكوم ساختن اين جنايات صادر نكرده اند. البته شايد جوابشان اين باشد كه جمهوري آنان جمهوري ايراني است و ارتباطي با ديگر كشورها پيدا نمي كنند اما عرض مي كنم پس با اين حساب بيان نوراني حضرت رسول اكرم(ص) چه مي شود كه فرموده اند مؤمنين و مسلمانان برادر يكديگرند و اگر به ياري يكديگر نشتابند مسلمان نيستند.
احمدي
¤ بحث تحويل اورانيوم كه چند روزي است مطرح شده و داراي حرفهاي ضدونقيضي از سوي طرفين مي باشد ذهن طرفداران نظام را سخت مشغول كرده است تا آنجايي كه با نوشته ها و روحيات جناب شريعتمداري آشنا هستم ايشان اهل مماشات در نوشتن نيست از ايشان درخواست مي كنم بدون هرگونه جانبداري حقايق اين قضيه را به طور مبسوط براي مردم شرح دهند.
معصومي از قم
¤ يكي از علل انحراف افراد در مسائل سياسي اعتماد به تحليل افراد غيركارشناس است. خصوصيات يك تحليل گري كه مي توان به آن اعتماد كرد اينست كه داراي شرايط زير باشد:
1- دستيابي به علوم، اطلاعات و اخبار صحيح
2- داشتن شم سياسي
3- آشنايي كامل با علم تحليل سياسي
4- صداقت و انصاف و دوري از افراط و تفريط
5- تبعيت از ولي فقيه با بصيرت
عباس آگهي از مشهد مقدس
¤ از مسئولين امر تقاضا مي شود فضاي غيراخلاقي اينترنت را اصلاح و يا فيلتر نمايند. بسيار زننده و ترويج بي حيايي است.
سرخي
¤ به تازگي مسئولان پالايشگاه اراك قصد دارند نام اين پالايشگاه را تغيير داده و نام پالايشگاه امام خميني شازند گذاشته شود. اين نام چندان زيبنده نيست و يا بايد امام خميني باشد، يا شازند و تركيب آن دو تناسبي ندارد.
حيدري
¤ در يكي از برنامه هاي تلويزيون گفته شد كه تاكنون 105 نفر از محيط بانان در كشورمان توسط افرادي كه قصد شكار غيرقانوني داشتند، كشته شده اند، چه كسي پاسخگوي اين مسئله است؟ آيا بايد در مقابل كشتار محيط بانان سكوت كرد تا باز هم تكرار شود؟
پورحسيني
¤ يك سال و نيم پيش يك بخشنامه از سوي دولت صادر شد كه چنانچه جانبازان پيش از موعد بازنشسته شده باشند، مي توانند مجددا به سر كارشان برگردند. اما در دانشگاه علوم پزشكي تهران، اين بخشنامه اجرايي نشده است و به همين دليل بنده، به عنوان يك ايثارگر جانباز، بيكار هستم.
خاموشي- عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي تهران
¤ آقاي محسن هاشمي در مراسم كلنگ زني خط جديد مترو، نسبت به هدفمند كردن يارانه ها ابراز نگراني كرد. آيا مسئوليت آقاي هاشمي ربطي به اين مسئله دارد؟ پس چرا در اموري كه به او مربوط نمي شود ابراز نظر مي كند؟
يك شهروند
¤ در شركت مخابرات، به بهانه خصوصي سازي، عده اي اقدام به عقد قرارداد بيمه تكميلي براي كارمندان نموده اند كه مفاد قرارداد كاملا به نفع بيمه است. لطفا رسيدگي شود.
مرزبان
¤ از برنامه هاي صداوسيما به خاطر ترويج بيش از حد گريه انتقاد دارم. از برنامه سازان رسانه ملي تقاضا مي شود كه در اين باره از مشاوره روان شناسان بيشتر بهره ببرند.
يك شهروند
¤ به تازگي در قبض هاي آب، بندي به نام تبصره 3 اضافه شده است كه بر اساس آن، نرخ آب بها بالاتر مي رود. لطفا بررسي شود كه آيا اين امر قانوني است؟
برات پور
¤ وزير محترم نيرو اعلام كرد كه آب بها افزايش نيافته است. اما در دهكده المپيك، بابت هر مترمكعب 750 تومان اضافه دريافت شده است.
بيگدلي
¤ در يكي از مدارس دخترانه منطقه 15 تهران، دبير درس هنر وجود ندارد. لطفا رسيدگي شود.
دالوند از منطقه 15 تهران
¤ در تاريخ بهمن 87 ريو سفيد به شماره 23 ايران 373ب83 را از بنگاهي در كاشان به مبلغ 000/800/13تومان خريدم كه تاريخ توليد آن نيز مهر 87 بود در تاريخ جمعه 3/7/88 در اتوبان چمران به سمت همت شرق يكدفعه در حين حركت خودرو قفل كرد و ايستاد پس از تماس با امداد خودرو سايپا با جرثقيل آن را به نمايندگي منتقل كردند و بار اول گفتند گيري پاچ كرده؟ مجدداً گفتند روغن غير استاندارد مصرف كرده اند؟ بار سوم گفتند حتماً يكبار بيشتر روغن آن را عوض نكرده اي؟ حال يا بايد 000/800/1تومان بدهي تا تعمير كنيم يا ده ميليون تومان بفروشي به ما؟! باتوجه به اينكه گارانتي دارد اين هزينه براي چيست؟ اگر اين حادثه در جاده برايم رخ مي داد چه وضعي پيش مي آمد؟ مديرعامل سايپا چه پاسخي براي ارباب رجوع دارد؟ به من فرصت چند روزه داده اند كه تصميم بگيرم در غير اينصورت آن را به پاركينگ انتقال مي دهند كه بايد 200هزار تومان هزينه انتقال آن را بپردازم و در نوبت تعمير باشم و كلي هزينه كنم آيا اين خودرو به حال طبيعي برمي گردد يا خير. آيا مركزي بر توليدات اين شركت نظارت مي كند يا خير و افراد امثال من چه بايد بكنند.
محمدرضا ريحاني
¤ همسر من يك راننده تاكسي است. نزديك يك ماه است كه تاكسي را از ايشان گرفته اند تا خودرو جديد به او تحويل دهند اما نداده اند. اين در شرايطي است كه اولاً بايد اقساط خودروي تحويل گرفته نشده را بپردازد و از طرف ديگر فرزند دانشجو داريم كه بايد شهريه ايشان را تهيه كنيم. حالا شما بفرمائيد وقتي وسيله كسب نداشته باشيم كه نداريم چگونه بايد زندگي كنيم.
بهرامي از كرج
¤يكي از مسئولين تاكسيراني در مصاحبه خود اعلام كرد كه 50هزار راننده تاكسي دو شغله هستند كه با گرفتن تاكسي از اين افراد 50هزار نفر از هم وطنان صاحب كار مي شوند عرض مي كنم همه اين مطالب درست ولي چه كسي با درآمد يك شغل مي تواند زندگي خودش را اداره بكند. آقايان مسئول مردم را با خودشان كه از انواع و اقسام تسهيلات و مزايا برخوردار هستند مقايسه نكنند.
اسفندياري
¤ در روستاي مرتضي گرد از توابع شهرك آفتاب واقع در منطقه 19 شهرداري (بزرگراه آزادگان) به دليل كوتاهي دهداري، شوراي محله و شهردار و بخشدار منطقه حدود 3هزار ساخت وساز غيرمجاز صورت گرفته و درحال حاضر جمعيت اين روستا با بحران آب روبرو است و هيچكدام از مسئولين هم در اين مورد خود را مقصر نمي دانند و احساس مسئوليت نمي كنند.
بهلولي
¤ منطقه مسكوني انتهاي خيابان اقبالپور واقع در كوهسار فاقد خيابان كشي است و ساكنين اين محله در اين مورد براي رفت وآمد با مشكلات زيادي مواجه هستند. جالب اينكه شهرداري مجوز احداث پنجره و درب پاركينگ مي دهد ولي از خود خيابان خبري نيست.
جمعي از ساكنين محله
¤ در بيمه آتيه سازان واقع در مجتمع تجاري مرجان در خيابان ستارخان تعداد كاركناني كه بايد جواب مراجعين را بدهند بسيار كم است. اكثر مراجعين اين بيمه را بازنشستگان سالخورده تشكيل مي دهند و با اين وضعيت واقعاً اذيت مي شوند. حداقل يك ايستگاه نوبت دهي هم وجود ندارد كه به كار هركس طبق نوبت رسيدگي شود.
حق پرست
¤ به جماعت دون پايه و وطن فروشي كه براي رسيدن به قرصي نان در نيويورك به كاسه ليسي دشمن همت گماشته اند و مثلاً با نوار سبز به حمايت از موج سياه دلان اجتماع كرده بودند مي گويم حاميان موج سبز داخل كشور بعد از چندين ماه تلاش و هدايت از خارج چه غلطي توانستند بكنند كه شما در آن سوي كشور بخواهيد انجام بدهيد؟ در اين 30سال هر كدام از تلاش هاي مذبوحانه ضدانقلاب به اقتدار هرچه بيشتر نظام انجاميده است و همين مسئله موجب شده جهان حيران بماند.
ايراني
¤ خيابان باغستان يكم در روبروي بيمارستان شهيد مدرس در سعادت آباد مسدود شده است و عبور و مرور خودروها و عابران پياده را در اين منطقه با مشكل روبرو كرده است. از شهرداري تهران تقاضاي رسيدگي مي شود.
اميرزاده
¤ تاكنون از سربازان گمنامي كه با قاچاقچيان مواد مخدر مبارزه مي كنند، به طور مطلوب تجليل نشده است. لازم است كه مسئولان در اين زمينه اقدامي نمايند.
كاشاني از تهران
¤ از مسئولان تقاضا مي شود كه فكري به حال دريافت زيرميزي از سوي پزشكان، به خصوص متخصصان مامايي و زايمان نمايند. چون هزينه درمان و به ويژه زايمان بسيار بالاست و دريافت اين گونه پول هاي آلوده ديگر روا نيست.
حسين رضايي از اصفهان

 



زنگوله (گفت و شنود)

گفت: نخست وزير رژيم صهيونيستي در جلسه كابينه اين رژيم گفته است فتنه انگيزان و آشوبگران در ايران بزرگترين سرمايه اسرائيل هستند.
گفتم: وقتي سران فتنه و هوادارانشان به نفع اسرائيل و آمريكا شعار مي دهند و علناً با جمهوري اسلامي ايران كه خار چشم صهيونيست هاست دشمني مي ورزند، بايد هم نتانياهو آنها را سرمايه اسرائيل بداند.
گفت: اي بابا! كسي در اين كه سران فتنه و آشوبگران سرمايه اسرائيل هستند ترديدي ندارد.
گفتم: پس حرف حسابت چيه؟!
گفت: سؤالم اين است كه «سرمايه بزرگ»! اسرائيل چقدر كوچك است.
گفتم: خب! از قديم و نديم گفته اند «در لانه مور شبنمي طوفان است»!
گفت: ولي قرار بود خيلي سر و صدا داشته و فريادشان گوش فلك را كر كند!
گفتم: از يك بز پرسيدند چرا زنگوله ات صدا نمي دهد؟ جواب داد گذاشته ام روي «ويبره»!

 



معاون رئيس جمهور سابق آمريكا در گفت وگو با فاكس نيوز
چني : ايران در منطقه آمريكا را پشت سر گذاشته است

سرويس سياسي -
سفر برخي مقامات كشورهاي منطقه به تهران و امضاي اسناد متعدد همكاري هاي دو جانبه باعث افزايش نگراني نومحافظه كاران در آمريكا از تشكيل ائتلاف هاي منطقه با محوريت ايران شده است.
«ديك چني» معاون رئيس جمهور سابق آمريكا در گفت وگو با شبكه تلويزيوني فاكس نيوز با انتقاد شديد از سياست هاي دولت اوباما گفت: اين كه رئيس جمهور آمريكا در مقابل سران كشورهاي ديگر تعظيم كند و به گونه اي عذرخواهانه از اقدامات واشنگتن سخن بگويد بسيار نگران كننده است.
اين عضو افراطي دولت سابق آمريكا با مبهم دانستن راهبردهاي دولت اوباما درباره كشورهاي خاورميانه گفت: وي زمان زيادي را براي تبيين راهبرد آتي آمريكا در افغانستان صرف كرد و همه منتظر اين بررسي هاي كاخ سفيد درباره آينده اين كشور بودند اما در نهايت ديدند كه رئيس جمهور آمريكا راهبرد مبهمي را در اين باره اعلام كرد.
وي افزود: به خاطر همين راهبردهاي مبهم است كه كشورهاي منطقه خاورميانه تصميم گرفته اند در ائتلاف هاي خود تغييراتي بدهند.
ديك چني در ادامه با اشاره به سفر اخير نخست وزيران كويت و تركيه به تهران اظهار داشت: در دو هفته گذشته شاهد سفر نخست وزير كويت به ايران بوديم كه اين نخستين سفر رسمي يك مقام بلند پايه كويتي به ايران در طي سي سال گذشته بوده است. حال بايد اين سوال را پرسيد كه چرا چنين سفري انجام شد؟
وي در پاسخ مي گويد: كشورهاي منطقه خاورميانه نگران كاهش قدرت و نفوذ آمريكا هستند و تصور مي كنند كه كاخ سفيد براي مدتي طولاني در كنار آن ها نخواهد بود.
چني در بخش ديگري از اظهارات خود با ضعيف ارزيابي كردن عملكرد اوباما اذعان كرد كه همين مسئله زمينه گرايش كشورهاي منطقه به ايران و تشكيل ائتلاف هاي منطقه اي با حضور اين كشور را فراهم آورده است.
البته وي در ادامه براي رهايي اوباما از وضعيت كنوني توصيه مي كند كه مقامات آمريكايي بايد درباره پيروزي در عراق و افغانستان سخن بگويند. بايد از استقرار ثبات در عراق سخن گفته شود و اين كه كاخ سفيد توانسته است در اين كشور به اهداف خود دست پيدا كند بايد بر اين نكته تاكيد شود كه آمريكا مي تواند در افغانستان نيز ثبات را برقرار كند و به اهدافش دست پيدا كند.

 



احمدي نژاد در ديدار وزير امور خارجه امارات :
 گسترش روابط كشورهاي منطقه عامل اصلي خنثي شدن توطئه هاست

رييس جمهور تاكيد كرد كه گسترش و افزايش همكاري كشورهاي منطقه عامل اصلي پيشرفت و جلوگيري از تحميل مشكلات مستكبران به ملت هاست.
به گزارش ايسنا، دكتر محمود احمدي نژاد سه شنبه شب در ديدار وزير امور خارجه امارات متحده عربي، مناسبات و روابط كشورهاي منطقه از جمله ايران و امارات را به نفع ملت هاي دو كشور و منطقه دانست و تاكيد كرد: جمهوري اسلامي ايران براي توسعه همكاري ها با كشورهاي منطقه از جمله امارات متحده عربي محدوديتي ندارد.
وي با اشاره به حجم بالاي مبادلات تجاري ايران و امارات متحده عربي گفت: بايد از همه ظرفيت هاي فراوان تهران و ابوظبي استفاده كرد.
وزير امور خارجه امارات متحده عربي نيز در اين ديدار روابط با جمهوري اسلامي ايران را براي امارات متحده عربي مهم دانست و تصريح كرد: ابوظبي خواستار گسترش و افزايش نامحدود مناسبات همكاري ها با تهران در بخش هاي مختلف است.

 



در سفر به دمشق
وزير دفاع: تقويت روابط دفاعي ايران و سوريه عامل بازدارنده در مقابل تهديدات است

سردار احمد وحيدي تقويت روابط دفاعي ايران و سوريه را عامل بازدارنده در مقابله با تهديدهاي رژيم صهيونيستي عليه ملت هاي منطقه دانست.
وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح كه به دمشق سفر كرده، در نخستين دور مذاكرات خود با سپهبد «علي محمد حبيب» همتاي سوري خود در وزارت دفاع سوريه و در چارچوب كميسيون عالي مشترك دفاعي ايران و سوريه گفت: ايران و سوريه دو متحد راهبردي براي استقرار آرامش و ثبات در منطقه هستند.
به گزارش ايرنا، وزير دفاع با اشاره به مشتركات فرهنگي، تاريخي، مذهبي، اجتماعي و سياسي ميان دو كشور اظهار داشت: مسئوليتي كه ايران و سوريه براي تقويت و تحكيم امنيت در منطقه دارند، اهميت اين همكاري را نشان مي دهد.
وي تصريح كرد: در جهان امروز قطب جديدي از قدرت با هدف تأمين استقلال، آزادي و منافع ملت ها در حال شكل گيري است و تهران و دمشق در اين روند نقش بسيار خوبي را ايفا مي كنند.
وزير دفاع ايران با اعلام آمادگي براي تحكيم هر چه بيشتر روابط دو كشور گفت: دفاع از سوريه و امنيت اين كشور را دفاع از خود و امنيت ايران ارزيابي مي كنيم و معتقديم ارتباط دو كشور الگوي بسيار سازنده و مثبتي در توسعه همكاري ميان كشورهاي منطقه محسوب مي شود.
سفر رسمي سه روزه وزير دفاع جمهوري اسلامي ايران به سوريه در چارچوب ديدارهاي نوبتي وزيران دفاع دو كشور انجام مي شود.
وحيدي سه شنبه شب درصدر يك هيئت عالي رتبه وارد دمشق شد و در فرودگاه مورد استقبال همتاي سوري خود قرار گفت.
ساخت مراكز غني سازي اجباري و حياتي است
وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح همچنين در جمع خبرنگاران اهداف و برنامه هاي سفر خود و هيئت بلندپايه دفاعي به دمشق را تشريح كرد و گفت: اين سفر در چارچوب مراودات جاري دو كشور و تحكيم روابط و تبادل نظر درخصوص تحولات امنيتي منطقه اي صورت مي گيرد.
به گزارش فارس، سردار وحيدي با اشاره به قطعنامه اخير شوراي حكام آژانس بين المللي انرژي اتمي تأكيد كرد: از آنجا كه آژانس به وظايف حرفه اي خود عمل نكرده و غرب در گفتمان خود صادق نيست و اهداف ديگري را دنبال مي كند رويكرد تأمين سوخت و ساخت مراكز غني سازي امري اجباري و حياتي است.
وي همچنين با اشاره به تهديدات احتمالي رژيم صهيونيستي در حمله نظامي به مراكز هسته اي ايران گفت: تهديدات اخير مقامات صهيونيستي با هدف روحيه بخشيدن به جامعه صهيونيستي و ارتش اين رژيم و تصويب بودجه نظامي فزاينده براي سال 2010 صورت مي گيرد. از سوي ديگر صهيونيست ها به خوبي از ناتواني خود براي اجراي هرگونه تهديد نسبت به ايران و پاسخ محكم ايران آگاهي دارند.
وي ادامه داد: صهيونيست ها در هيچ يك از سناريوهاي احتمالي براي تهديد ايران در امان نخواهند بود و هم براي ضربه اول و پيشدستانه و تجاوزكارانه با وحشت روبرو هستند و هم در تحمل ضربه دوم تلافي جويانه، در كابوس نابودي كامل بسر مي برند. نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي در اقتدار كامل براي دفاع بسر مي برند و اولين پاسخ هاي ايران در مراكز ساخت سلاح هاي شيميايي، ميكروبي و سلاح هاي كثيف و سلاحهاي ممنوعه هسته اي در اين رژيم خواهد بود.

 



صالحي: سوخت مورد نياز راكتور تهران را با همكاري آژانس تامين مي كنيم

رئيس سازمان انرژي اتمي از خريد سوخت 20 درصدي غني سازي شده مورد نياز رآكتور تحقيقاتي تهران با همكاري آژانس خبر داد.
علي اكبر صالحي پس از پايان جلسه هيئت دولت در جمع خبرنگاران افزود: اولويت ايران همكاري با آژانس و تامين اين سوخت از خارج است.
وي با تاكيد بر توان ايران در توليد سوخت مورد نياز گفت: طرح هاي متعددي براي توسعه دانش هسته اي صلح آميز در كشور در حال انجام است.
رئيس سازمان انرژي اتمي مطالعه و اجراي طرح هاي گداخت هسته اي و توسعه طرح هاي مرتبط با راديوداروها را از طرح هاي جديد اين سازمان اعلام كرد و گفت: ايران در توليد انواع راديوداروها پيشرفت هاي خوبي داشته است.

 



با تصويب شوراي عالي انقلاب فرهنگي
 دوره رياست دانشگاه آزاد اسلامي4 ساله شد

با مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي مقرر شد كه انتخاب رئيس دانشگاه آزاد به پيشنهاد هيئت امنا و تاييد شوراي عالي امنيت فرهنگي و با حكم رئيس هيئت امنا براي 4 سال انجام شود.
محمدرضا مخبر دزفولي دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي سه شنبه شب بعد از جلسه اين شورا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اين جلسه به رياست دكتر احمدي نژاد رئيس جمهوري و رئيس شوراي عالي انقلاب فرهنگي برگزار و طي آن مواد ديگري از اساسنامه دانشگاه آزاد اسلامي به تصويب رسيد.
وي افزود: د راين نشست موضوع اصلاح و تكميل اساسنامه دانشگاه آزاد اسلامي كه از چندي پيش در شوراي عالي انقلاب فرهنگي مطرح شده است، مورد بررسي قرار گرفت و برخي ديگر از مواد آن به تصويب رسيد.
دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي تصريح كرد: در اين جلسه تصويب شد كه انتخاب رئيس دانشگاه آزاد به پيشنهاد هيئت امنا و تاييد شوراي عالي فرهنگي و با حكم رئيس هيئت امنا براي 4 سال انجام شود.
وي با بيان اينكه انتخاب مجدد رئيس دانشگاه آزاد نيز بلامانع است، افزود: در مواردي كه رئيس دانشگاه تعيين نمي شود، قرار شد كه سرپرست براي مدت 3 ماه مشخص شود كه در اين فاصله 3 ماهه هيئت امنا بايد رئيس پيشنهادي خود را به شوراي عالي انقلاب فرهنگي معرفي كند. دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي در ادامه گفت: اگر بعد از گذشت 3 ماه كسي نتوانست از شوراي عالي انقلاب فرهنگي راي اعتماي بگيرد، اين شورا براي مدت محدودي سرپرست تعيين مي كند تا هيئت امنا رئيس پيشنهادي خود را براي تاييد شوراي عالي انقلاب فرهنگي معرفي كند.
جلسه آينده شوراي عالي انقلاب فرهنگي نقطه پايان بررسي موضوع اصلاح و تكميل اساسنامه دانشگاه آزاد اسلامي خواهد بود. گفتني است همچنين به گفته مخبر دزفولي، دكتر مرندي با پيشنهاد رئيس جمهور و تصويب شوراي عالي انقلاب فرهنگي به رياست فرهنگستان علوم پزشكي منصوب شد و علي معلم با راي شورا به عضويت فرهنگستان هنر انتخاب شد.

 



نگراني براي جمهوريت در پناه بانيان 57سال ديكتاتوري پهلوي! (خبر ويژه)

شبكه اينترنتي وابسته به عطاء ا... مهاجراني نگران است كه «جمهوري اسلامي به كجا مي رود؟»
«جرس» به بهانه اظهارات اخير آقاي هاشمي رفسنجاني مي نويسد: «هاشمي بي پرده توپ را در زمين نظام مي اندازد. او همچنين مي گويد اگر ما را مي خواهند حكومت مي كنيم و اگر نمي خواهند مي رويم. اين استعاره نشان از تهديد جدي است كه موضوعيت و مشروعيت نظام را نشانه رفته است. نظام با اندكي تدبير و دورانديشي و كشاندن انتخابات به دور دوم مي توانست بحران را حل كند اما اكنون ديگر به تعبير موسوي، مسئله انتخابات نيست. سخنان اخير هاشمي يك هشدار جدي است. آگاهان سياسي بر اين باورند كه سخنان اخير هاشمي فصلي ديگر در جنبش سبز گشوده است. وقتي او مي گويد حكومت پول و نيرو دارد و مي تواند در خيابان آدم جمع كند ولي گروه مقابل يك عده استاد، دانشجو، كارگر، مدير، صنعتگر هستند، اين اظهارات نشان از آگاهي وي از حركت گسترده و فراگير مردم است... او مي گويد جامعه اي را كه 4ميليون دانشجو دارد نمي شود فريب داد. هاشمي بي پرده قدرت مردم را به رخ حاكمان مي كشد.»
اظهار نگراني سايت وابسته به عطاء ا... مهاجراني درباره مشروعيت نظام و تلاش براي خرج كردن آقاي هاشمي به نفع فتنه سبز در حالي است كه شخص مهاجراني- هم آن هنگام كه به مديحه و تملق گويي هاشمي مي پرداخت و هم آن زمان كه هاشمي مورد ترور شخصيت افراطيون دوم خرداد قرار گرفت و او از هاشمي دفاع نكرد- ثابت كرده نه اعتقادي به هاشمي دارد و نه باوري به جمهوريت و راي مردم و اخلاق و انصاف.
روزگاري در همين كشور، آقاي مهاجراني خيزبلندي براي تغيير قانون اساسي و تعطيلي انتخابات رياست جمهوري- به بهانه ادامه خدمات آقاي هاشمي و در واقع براي ماندگاري شخص خود در دولت و قدرت- برداشت بي آن كه بگويد تكليف جمهوريت و مشروعيت برآمده از آراي عمومي چه مي شود. در واقع اگر تيم مهاجراني براي تعطيلي جمهوريت موفق مي شدند معلوم نبود جمهوري اسلامي از كجا سر در مي آورد.پس از آن هم وي به شيوه منافقانه و مزورانه معاويه عمل كرد و زماني كه آقاي هاشمي در اوج ترور شخصيت ناجوانمردانه افراطيون مدعي دوم خرداد، نياز به حمايت داشت همين آقاي مهاجراني (وزير ارشاد دولت خاتمي) نه حاضر شد جلوي تروريست هاي مطبوعاتي را بگيرد و نه لااقل به رسم مروت و انصاف چند كلمه در روزنامه اطلاعات بنويسد و از هاشمي حمايت كند.
او پس از آن از كشور خارج شد و آنجا كه بايد- لندن- اقامت گزيد و تبديل به مستخدم نيمه رسمي شبكه رسانه اي كشوري شد كه علي الدوام در خدمت ديكتاتوري قرار داشته و 57 سال ديكتاتوري پهلوي را به واسطه كودتا به ملت ايران تحميل كرده است.
گفتني است اظهارات اخير آقاي هاشمي در مشهد كه در آستانه التهابات روز دانشجو- و تدارك ناكام ضدانقلاب براي اغتشاش تازه- صورت گرفت، با شگفتي و تأثر در ميان طيف هاي مختلف وفادار انقلاب مواجه شد به ويژه آن كه خواسته يا ناخواسته(ان شاءالله ناخواسته) پازل تحريكات آشوب طلبان بيگانه را كامل مي كرد و نوعي ناسپاسي نسبت به حمايت اخير رهبر انقلاب تلقي مي شد. البته آقاي هاشمي بهتر از هر كس ديگري تشخيص مي دهد كه حمايت امروز منافقان تروريست ديروز با چه منظوري و تا كجاست، وگرنه براساس قانون اساسي و قانون انتخابات كاملاً روشن است كه اگر مردم راي بدهند كسي روي كار مي آيد و اگر راي ندادند، آن فرد نمي تواند زير ميز انتخابات و راي و جمهوريت بزند. متأسفانه كساني در همين انتخابات سعي كردند براي زدن زير ميز انتخابات، آقاي هاشمي را خرج خيانت هاي خود كنند اگر چه مي دانستند هاشمي ماهيتاً از آنها جداست.
در همين حوادث 16 آذر هم معلوم شد خود دانشگاه و اساتيد و دانشجويان آن، مقابل آشوبگران و زياده خواهان ايستاده اند و اجازه جولان به ضد انقلاب اجير شده نمي دهند.

 



منافقين: موسوي هر روز تودل بروتر از ديروز!

يك عضو گروهك منافقين با اشاره به نگراني هاي قبلي محافل ضدانقلاب درباره احتمال دلبستگي ميرحسين موسوي به نظام جمهوري اسلامي، صلاحيت نامبرده را براي همراهي با اپوزيسيون ضدانقلاب تاييد كرد.
حسين باقرزاده با اشاره به مضمون بيانيه موسوي درباره 16 آذر مي نويسد: از آغاز جنبش سبز، مسئله رهبري آن به عنوان يكي از معضلات مطرح بوده است. برخي از مواضع اعلام شده آقاي موسوي براي بسياري از كساني كه خواهان تحول بنيادين در نظام حاكم هستند قابل قبول نبود. او به جاي پذيرش تنوع نيروهاي شركت كننده در جنبش، به حمايت از گرايش هاي خاصي مي پرداخت. برخي مواضع آقاي موسوي پذيرفتني نبود. جمله معروف ايشان كه جمهوري اسلامي، نه يك كلمه كم، نه يك كلمه زياد، به وضوح به معناي نفي نيروهاي عظيمي در جنبش بود كه به نفي جمهوري اسلامي دل بسته بودند.
وي در تحليل خود در سايت ضدانقلابي ايران امروز مي افزايد: در هر صورت، پس از اظهارات اوليه آقاي موسوي كه از سوي بسياري مورد نقد قرار گرفت، خوشبختانه ايشان در موضع گيري هاي اخير خود به صورت واقع گرايانه اي نه فقط حضور نحله ها و گرايش هاي ديگر در درون جنبش سبز را پذيرفته بلكه آن ها را محترم شمرده است. از جمله، آقاي موسوي در بيانيه اخير خود به مناسبت 16 آذر مسائلي را مطرح مي كند كه در پيام ها و نوشته هاي پيشين ايشان ديده نمي شد، و حاكي از آن است كه ايشان ملزومات رهبري جنبش را تا حد زيادي پذيرفته است. بيانيه ياد شده البته با گفتمان اسلام گرايانه شيعي محور حاكم شروع مي شود. ايشان عيدغدير را به «ملت مسلمان ايران» تبريك مي گويد، در حالي كه نه ملت ايران همه مسلمانند و نه همه مسلمانان غدير را عيد مي دانند. ولي صرف نظر از اين لغزش احياناً فرويدي، ما با لحن تازه اي در اين بيانيه روبرو هستيم. در اين بيانيه، از جمع شدن مردمي از سليقه هاي گوناگون به عنوان زيباترين پديده ياد شده است، و علاوه بر آن، بيانيه نه فقط وجود تنوع ها و تفاوت ها را مي پذيرد، بلكه آن ها را به رسميت نيز مي شناسد. گفته شده است كه كسي لازم نيست براي شركت در اين يكرنگي هويت خويش را از دست بدهد و ديگري شود. آقاي موسوي براي اين كه ترديدي باقي نگذارد كه حضور هر سليقه اي را در جنبش سبز مي پذيرد و آن را محترم مي شمارد، به نمونه اي در فرهنگ مذهبي جامعه متوسل مي شود. او با اين تمثيل كه «ديندار بزرگ امام صادق(ع) است كه در خانه خدا مي نشيند و با منكر خدا حكيمانه گفتگو مي كند» نتيجه مي گيرد كه بايد براي «همه» حق قائل شد، «حق زيستن، حق شنيدن، حق برگزيدن، حق اشتباه كردن، حق بزرگ بودن». اين ها نمونه هايي از گفتمان جديدي است كه آقاي موسوي در بيانيه اخير خود به كار گرفته است. گفتمان جديد آقاي موسوي از يك وسعت نظر بي سابقه و متناسب با شكل و محتواي جنبش سبز حكايت مي كند.
مغالطه ميرحسين موسوي درباره سيره امام صادق(ع) و ساير ائمه معصومين عليهم السلام در حالي است كه ائمه با منكران خدا مباحثه و نظر آنها را رد مي كردند نه اينكه با دشمنان خدا و خلق و مستكبران روزگار- نعوذ بالله- ائتلاف تشكيل دهند و بر عليه دين و حاكميت ديني شورش كنند.
گفتني است به تدريج با روشن شدن ماهيت فتنه سبز، اغلب مردم متدين راي دهنده به موسوي از وي فاصله گرفتند و اين ريزش تا جايي تداوم پيدا كرد كه امروز مشخصاً عناصر ضدانقلاب در استخدام قدرت هاي بيگانه (نظير گروهك منافقين، نهضت آزادي، بهايي ها، سلطنت طلبان، ساختارشكنان مدعي اصلاح طلبي و...) در كنار وي مانده اند و طبيعتاً موسوي مجبور است هر روز براي بقاي خويش باج بيشتري به اين دشمنان قسم خورده انقلاب و جمهوري اسلامي بدهد.
آخرين بيانيه موسوي به وضوح تحريك به آشوبگري در خيابان به بهانه 16 آذر بود و در عين حال وي تلاش كرده دل گروهك هاي ضد انقلاب را با تمام وسعت آن به دست آورد.
نشانه روشن تمايل موسوي به ضدانقلاب در بيانيه مذكور اين بود كه وي به رغم مناسبت اصلي 16آذر (اعتراض و شهادت دانشجويان ايراني 3 ماه پس از كودتاي 28 مرداد و در آستانه سفر معاون رئيس جمهور آمريكا)، هيچ نامي از آمريكا نبرد و به دلايل روشن، حاضر نشد از استكبار و شيطان بزرگ برائت بجويد.
آمريكا و انگليس از اغتشاش طلبي عناصر ضدانقلاب در 16 آذر حمايت كرده و اعلام كردند صداي آنها شنيده مي شود. نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي هم مخالفان آشوبگر را بزرگ ترين سرمايه براي اسرائيل توصيف كرد.

 



فناوري ممنوع است اما براي جنگ رواني بودجه هم مي دهيم!

همزمان با تهديد اتحاديه اروپا به تحريم هاي جديد عليه ملت ايران، برخي اعضاي پارلمان اروپا از اختصاص 5 ميليون يورو به گروهك هاي ضد انقلاب براي راه اندازي تلويزيون ضد ايراني خبر دادند.
روز گذشته پس از نشست وزراي خارجه اتحاديه اروپا اعلام شد كه اين اتحاديه آماده همكاري با شوراي امنيت جهت تشديد تحريم ها عليه ايران به بهانه برنامه هسته اي است.
همزمان رسانه هاي ضد انقلاب اعلام كردند شماري از عناصر ضد انقلاب با گروهي از سبزها در پارلمان اروپا جلسه مشترك تشكيل داده اند و طرف اروپايي در آن جلسه اعلام كرده كه «شما چند سال پيش از ضرورت تاسيس تلويزيون سخن گفتيد. ما پيشنهاد شما را پيگيري كرديم و به شما مژده مي دهيم 5 ميليون يورو براي تلويزيون فارسي به تصويب رسيده است».
در همان نشست كه گزارش آن از سوي سايت هاي ضد انقلاب منتشر شده، اكبر- گاف از اصلاح طلبان فراري- كه حتي بهزاد نبوي، اواخر از تندروي هاي وي برائت جست- به طرف اروپايي مي گويد «همان طور كه انگليس تلويزيون فارسي زبان بي بي سي را راه انداخته، اتحاديه اروپا هم مي تواند تلويزيون فارسي زبان راه بيندازد تا در خدمت گفت وگو، دموكراسي و حقوق بشر باشد». وي همچنين از پناهندگي 70 روزنامه نگار زنجيره اي به غرب پس از انتخابات خبر داد و خواستار حمايت ويژه از آنها شد.
گفتني است شبكه تلويزيوني بي بي سي فارسي در آستانه انتخابات و با استخدام شماري از مديران و روزنامه نگاران مدعي اصلاح طلبي كه از كشور فرار كرده اند(نظير رمضانپور معاون فرهنگي وزارت ارشاد دولت خاتمي) راه اندازي شد.
بذل و بخشش بي شائبه دولت هايي نظير آمريكا، انگليس، هلند و فرانسه براي راه اندازي سايت هاي اينترنتي و شبكه هاي ماهواره اي ضد انقلاب در حالي است كه دولت هاي استعماري براي بالا ماندن قيمت، محصولات كشاورزي خود را به دريا مي ريزند و به قحطي زدگان در دنيا نمي رسانند. آنها همچنين راه ورود هر نوع فناوري به كشورهاي مستقل از جمله ايران را سد مي كنند و حتي فشار وارد مي كنند تا فناوري بومي هسته اي در ايران را تعطيل كنند. رژيم هاي استكباري با همه اين خست ها و انحصارطلبي ها، به حوزه جنگ رواني و فريب افكار عمومي ايران كه مي رسند دست و دل باز مي شوند و «برده هاي رسانه اي» را تحت پوشش و حمايت مي گيرند (و البته هر وقت هم كه خواستند، مانند مهدي جامي مدير سابق راديو زمانه، با خفت و اردنگي بدرقه اش مي كنند و مي گويند شما برده ما هستيد، پس حق اعتراض نداريد!).

 



شومي VOA و BBC آشكار است ولي جرات نداريم راه ديگري انتخاب كنيم

ارگان رسانه اي گروهك فدائيان خلق با اذعان به خباثت رسانه هاي آمريكايي و انگليسي مدعي شد چاره اي جز همكاري با اين محافل رسانه اي نظير بي بي سي و صداي آمريكا نيست.
«اخبار روز» در واكنش به برخي انتقادهاي درون محفلي ميان گروهك هاي شبه ماركسيستي مبني بر اين كه مرزبندي با آمريكا و انگليس به هم خورده مي نويسد: آنها از رسانه هاي برون مرزي شاكي اند و اعتقاد دارند راهبري جنبش سبز را VOA و BBC بر عهده دارند، اين رسانه ها هم منافع آمريكا و انگليس را دنبال مي كنند و جنبش را به مقاصد شومي مي كشانند. به نظر ما VOA ]صداي آمريكا[ نهايتا منافع آمريكا را دنبال مي كند. ساده انگارانه است اگر كسي منافع ايران و آمريكا را يكي و همسو ببيند. آمريكا از كشوري كه بخش بزرگي از مردمش سال ها مرگ بر آمريكا گفته و پرچمش را آتش زده اند نخواهد گذشت. در هر صورت خطر آن كه آمريكا با ايران همان رفتاري را داشته باشد كه با روسيه يلتسين داشت تا درس عبرتي براي ديگران باشد وجود دارد. ولي آيا بايد منتظر باشيم تا VOA كارش را تعطيل كند؟(!)
اين شبكه گروهكي در ادامه توجيه براي نوكري آمريكا و انگليس اضافه مي كند: ما هم بسيار علاقمنديم سرمايه داري در جهان وربيفتد و مردم به يكباره آگاه شوند اما فعاليت سياسي بايد با در نظر گرفتن واقعيت ها صورت پذيرد... به نظر ما چپ ها بايد همراه جنبش سبز باشند و هر چه جنبش سبز موفق تر عمل كند به نفع بقيه گروه ها و جنبش هاست. متاسفانه بسياري از چپ ها تحت سيطره سرمايه داري جهاني، اصولا اميد و جرات دفاع از يك برنامه آلترناتيو سوسياليستي را از دست داده است. اكثر چپ ها تنها وظيفه خود را كمك به راديكال تر كردن جنبش سبز مي دانند.
گفتني است عناصري نظير علي كشتگر، فرخ نگهدار، بابك اميرخسروي و... ده ها نفر از اين دست كه در مركزيت گروهك هايي نظير فدائيان خلق، حزب توده و... عضويت داشته اند مدتهاست به استخدام سازمان هاي جاسوسي انگليس و آمريكا درآمده و در خدمت رسانه هايي چون صداي آمريكا، راديو فردا، شبكه بي بي سي و... قرار گرفته اند. سازمان سيا و MI6 در دوران رژيم پهلوي نيز براي مهار يا انحراف انقلاب ملت ايران، ساواك پهلوي را ترغيب به استخدام ماركسيست ها و چپ هاي متظاهر به انقلابيگري كردند.

 



به نام رفقا، به كام آمريكا

يك جوجه كمونيست فراري به راديوزمانه گفت: جنبش سبز راديكال است نه رفرميستي (اصلاح طلب) و مي خواهد جمهوري اسلامي را كنار بزند.
«پ - ن» در پوشش دانشجوي دانشگاه تهران با تشكل هاي ماركسيستي و برانداز در خارج از كشور در ارتباط بود و چند ماهي است كه پس از فرار از كشور در سوئد اقامت گزيده است. وي همچنين با رسانه هاي شبه ماركسيستي همكاري مي كرد و از او به عنوان «رفيق پريسا»! ياد مي شد. او در گفت وگو با راديو زمانه (مستقر در هلند) مي گويد: راديكاليسم را نبايد از جنبش دانشجويي گرفت. منافع جريان هاي رفرميستي در داخل جنبش كه در مقاطعي رهبري آن را هم به دست گرفتند با راديكاليسم درون جنبش آن قدر شكاف دارد كه اين جريانات جا مي مانند. آنها با رياكاري مي گويند جنبش بايد از خشونت پرهيز كند.
وي اضافه كرد: كف مطالبات جنبش سبز، بحث سكولاريسم و تهي كردن حكومت از بن مايه هاي مذهبي است.
مدعيان پيروي از ماركسيسم كه اكنون در اردوگاه سرمايه داري پناه گرفته و از خدمات رسانه اي آنها بهره مي جويند هرگز توضيح نداده اند كه اين چه كمونيسم و ماركسيسمي است كه به نوكري آمريكا - به قول خودشان امپرياليسم- ختم مي شود.
سازمان هاي اطلاعاتي استكبار پس از نااميدي از جريان دانشجويي با تابلوي ليبراليسم، ترجيح دادند از طريق استخدام عناصري با تابلوي چپ و عدالت ماركسيستي، به جنگ جمهوري اسلامي در دانشگاه بيايند و ماهيت آمريكايي اين جريانات را پنهان كنند اما ماهيت معارضه آنها با جمهوري اسلامي و قرار گرفتن در اردوگاه غرب، به وضوح هويت اين جريان هاي نقابدار را لو مي دهد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14