(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 19 آذر 1388- شماره 19531
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
رئيس جمهوري در همايش ارتقاي سلامت نظام اداري:
بدون توجه به عناوين بايد با متخلفان به طور قاطع برخورد كرد
اجراي اصل 44 با مصوبه مجلس شتاب مي گيرد
خارج از دستور
سردار علي فضلي جانشين رئيس سازمان بسيج مستضعفين شد
ره آورد وحي الهي براي انسان
حضور تمام وقت يك مامور اطلاعاتي انگليس در كنار ريگي
آيت الله خاتمي: اظهارات مسئولان قضايي رعد و برق بي باران نباشد
تصدي پست رياست كميسيون فرهنگي دولت توسط رئيس دفتر رئيس جمهور
صفارهرندي در پاسخ به فتنه گران اگر سپاهيان نبودند چكمه آمريكايي ها روي گردنتان بود
اعلام آمادگي بسيج حقوقدانان كشور براي بررسي پرونده هاي كلان مفاسد اقتصادي و سياسي
انتصاب 4 امام جمعه



رئيس جمهوري در همايش ارتقاي سلامت نظام اداري: بدون توجه به عناوين بايد با متخلفان به طور قاطع برخورد كرد

رئيس جمهور گفت: بايد بدون توجه به عناوين و ملاحظات مختلف با متخلفان به صورت قاطع برخورد كرد تا همه آحاد ملت اميدوار شوند.
به گزارش دفتر امور رسانه هاي رياست جمهوري، محمود احمدي نژاد، رئيس جمهور صبح ديروز در همايش «ارتقاي سلامت نظام اداري و مقابله با فساد»، با بيان اينكه امروز در عرصه جهاني هر دولتي كه دروغگوتر و مكارتر باشد توسعه يافته معرفي مي شود، گفت: نظام سلطه غرب روابط بين انسانها را براساس تنازع براي بقا تنظيم كردند كه به معناي حذف اخلاق از روابط بين انسانها و زندگي فردي و اجتماعي و افزايش فساد است.
رئيس جمهور با تاكيد بر اينكه اصلاح قوانين و مقررات نظام اداري از عوامل اصلي مقابله با فساد است تصريح كرد: روندهاي تصميم گيري بايد شفاف، سريع و براي هر اقدامي داراي مسئول مشخص باشد.
احمدي نژاد نظام اداري موجود در بسياري از كشورهاي جهان را تحميل شده از سوي قدرت هاي زورگو دانست و اظهار داشت: خاصيت بروكراسي تحميل شده به ملت ها، ايجاد فساد است زيرا با توسعه تشكيلات و امكانات و تدوين قوانين پيچيده و فراوان اقدامات كوچك را هم پيچيده مي كند كه به كاهش بهره وري و اصلاح منابع منجر مي شود.
رئيس جمهور با تاكيد بر اينكه با نظارت مستمر به ويژه نظارت درون دستگاهي اغلب مسائل با يك راهنمايي صحيح حل مي شود، اظهار داشت: دولت آمادگي دارد با همكاري مجلس شوراي اسلامي قانون مديريت خدمات كشوري را اصلاح كند تا ارزيابي ها صحيح باشد.
وي با بيان اينكه با ارزيابي صحيح، تشويق و تنبيه به درستي صورت مي گيرد تصريح كرد: تنبيه بايد جنبه بازدارندگي، آشكار و قاطع باشد؛ زيرا متخلفان راه را براي فساد در جامعه باز مي كنند.
رئيس جمهور با استقبال از اظهارات رئيس قوه قضائيه مبني بر برخورد بدون ملاحظه با متخلفان تاكيد كرد: بايد بدون توجه به عناوين و ملاحظات مختلف با متخلفان به صورت قاطع برخورد كرد تا همه آحاد ملت اميدوار شوند و در نظام اسلامي حتي با يك فساد هم بايد برخورد شود.
احمدي نژاد اعمال تبعيض آلود قانون را از ديگر ريشه هاي افزايش فساد برشمرد و تصريح كرد: دايره مصونيت برخي افراد در داخل كشور هر چند به بركت انقلاب اسلامي بسيار كوچك است، اما بايد به طور كامل شكسته شود.
رئيس جمهور با تبيين و تشريح ريشه هاي فساد اداري تصريح كرد: پرورش انسان هاي خودساخته، اصلاح قوانين و مقررات اداري، نظارت و ارزيابي مستمر،برخورد بازدارنده و اعمال قانون بدون تبعيض راهكارهاي اصلي در راستاي تامين سلامت و مقابله با فساد اداري است.
وي با بيان اينكه اگر عده اي احساس مصونيت كنند دايره فساد آنها گسترده مي شود، گفت: اگر عده اي از رسيدگي مصون باشند، اين امر به خواسته عمومي تبديل و به افزايش فساد منجر مي شود.
رئيس قوه قضائيه: زياده خواهي عده اي، لكه ننگ نظام است
كه قابل تحمل نيست
رئيس قوه قضائيه اظهار داشت: عده اي مدعي، پرطمع و دنياطلب با زياده خواهي خود لكه ننگ نظام هستند كه اين لكه ننگ قابل تحمل نيست.
به گزارش واحد مركزي خبر آيت الله صادق آملي لاريجاني در همايش ارتقاي سلامت نظام اداري و مقابله با فساد افزود: قانون اساسي و نيز قوانين عادي نظارت را جدي گرفته اند و اين توقع وجود دارد كه مسئولان هم آن را جدي بگيرند؛ همچنان كه عقل و شرع هم بر اين موضوع تاكيد دارد.
وي افزود: دستگاه هاي نظارتي ما به ويژه مسئولان آن بر حسب قانون وظيفه دارند اين مسائل را پيگيري كنند زيرا مردم ما مستقيم يا غيرمستقيم قدرت را به روساي قوا و ديگر مسئولان سپرده اند و اين طور نيست كه اين ملك طلق كسي باشد.
رئيس قوه قضائيه گفت: مردم اين قدرت ها را در اختيار مسئولان گذاشته اند تا بر حسب قوانين خاص، مسئوليت صحيح خود را انجام دهند كه از مهم ترين مسئوليت ها ابعاد نظارتي است.
وي تصريح كرد: كوتاهي در اين چارچوب كوتاهي در اداي وظيفه است؛ نمي خواهم فرافكني كنم چون مهم ترين دستگاهي كه بعد نظارتي به آن سپرده شده دستگاه قضاست.
آيت الله آملي لاريجاني گفت: نمي خواهم مانند برخي مسئولان دائم ديگران را خطاب قرار دهم بلكه ابتدا به خودمان خطاب مي كنم زيرا مسئول اين دستگاه من هستم و مسئوليت آن را هم قبول مي كنم.
وي افزود: در حدي كه توان من بر تغيير بوده باشد حتماً بايد اين تغييرات براي اجراي نظارت صحيح روي دهد و نمي توان دائم ديگران را خطاب قرار داد كه چرا اين گونه است بلكه ابتدا بايد به خودمان خطاب كنم.
آيت الله آملي لاريجاني گفت: وضع نظارتي ما در عين حال كه تلاش هاي بسياري شده است، به حدي نيست كه مورد قبول مردم و پيش از همه، حق تعالي باشد.
آيت الله آملي لاريجاني تصريح كرد: ما سراغ يك كارمند ساده بانك مي رويم و به علت تخلفي ساده او را مواخذه مي كنيم اما ابتدا بايد سراغ آن آقايي رفت كه ميلياردها معوقه دارد و بدون عذر موجه، پولي را از مردم و اموال عمومي گرفته و مشغول كسب و كار است و نمي آيد بدهد.
به گزارش خبرگزاريها، در ادامه همايش، منتظري رئيس ديوان عدالت اداري با تاكيد بر اينكه عزم رئيس قوه قضائيه براي مبارزه با فساد جزم است، اظهار كرد: ديوان عدالت اداري نيز در كنار دستگاه هاي نظارتي تصميم دارد و سعي مي كند كه متناسب و به صورت قانونمند و قابل قبول به وظايف خود عمل كند و اين امر تحقق نمي يابد مگر اينكه سه قوه با يكديگر همكاري داشته باشند و در اين رابطه تلاش كنند.

 



اجراي اصل 44 با مصوبه مجلس شتاب مي گيرد

نمايندگان مجلس شوراي اسلامي با هدف تسهيل در اجراي سياست هاي كلي اصل 44، كليات لايحه توسعه ابزارها و نهادهاي مالي جديد را تصويب كردند.
كليات اين لايحه در جلسه علني ديروز با 156راي موافق در برابر 24راي مخالف از مجموع 198راي به تصويب رسيد.
اعتراف يك اقليتي
به موفقيت اقتصادي كشور
پيش از تصويب كليات لايحه فوق، خباز عضو فراكسيون اقليت مجلس در مقام سخنگوي كميسيون اقتصادي اذعان كرد يكي از شاخص هاي موفقيت توسعه اقتصادي كشور، بورس هر كشوري است و خوشبختانه بورس كشور روز به روز شرايط بهتري پيدا مي كند.
وي در توضيح لايحه توسعه ابزارها و نهادهاي مالي جديد گفت: اين ابزارهاي طراحي شده مي تواند ريسك سرمايه گذاري را براي افراد معمولي به حداقل برساند. به شرطي كه اين نهادها و ابزارهاي مالي دراختيار بورس قرار گيرد.
كاظم دلخوش نماينده صعومه سرا نيز در موافقت با اين لايحه گفت: هدف اين لايحه ساماندهي بازار اوراق بهادار بوده و در راستاي نظارت دقيق بر عملكرد مديران است.
دلخوش با تاكيد بر اينكه لايحه فوق تكميل كننده قانون سياست هاي كلي اصل 44 است، يادآور شد: وقتي قانوني را به عنوان اصل 44 نوشته ايم بايد همه شرايط آن را فراهم كنيم.
علي صالح آبادي نماينده دولت نيز در توضيح لايحه توسعه ابزارها و نهادهاي مالي جديد اظهار داشت: قانون اصل 44 و قوانين بودجه سنواتي حجم عظيمي از عرضه سهام را در بازار بورس به دنبال دارد كه بايد در مقابل آن امكاني براي خريد سهام بوجود آوريم تا تعادل بين عرضه و تقاضاي بورس داشته باشيم.
صندوق هاي داراي مجوز بورس ثبت مي شوند
نمايندگان پس از تصويب كليات لايحه توسعه ابزارهاي مالي جديد به بررسي جزئيات آن پرداخته و دو ماده ابتدايي اش را تصويب كردند.
براساس مصوبه مجلس از اين پس فقط صندوق هاي داراي مجوز بورس ثبت رسمي مي شوند.
طبق مصوبه نمايندگان مجلس سازمان ثبت اسناد و املاك كشور موظف است صرفاً با مجوز سازمان بورس، صندوق هاي بازنشستگي سرمايه گذاري نام برده در ماده يك قانون بازار اوراق بهادار جمهوري اسلامي ايران و صندوق هاي سرمايه گذاري، مشترك موضوع قانون ساماندهي و حمايت از توليد و عرضه مسكن (مصوب 1387) و ساير صندوق هايي را كه به موجب مقررات قانون بازار اوراق بهادار جمهوري اسلامي ايران نهاد مالي محسوب مي شوند، ثبت نمايد. اين صندوق ها از تاريخ ثبت داراي شخصيت حقوقي هستند.
نمايندگان بررسي مواد ديگر اين لايحه را به جلسات بعدي خود موكول كردند.
ذوالقدر عضو كميته حمايت از فلسطين شد
با راي نمايندگان «مصطفي ذوالقدر» نماينده بندرعباس در مجلس شوراي اسلامي به عضويت كميته حمايت از انقلاب اسلامي مردم فلسطين درآمد.
به گزارش ايرنا، ذوالقدر جايگزين «محمدرضا ميرتاج الديني» نماينده مستعفي مجلس و معاون پارلماني رئيس جمهور در اين كميته شده است.
ذوالقدر توانست با 94 راي نمايندگان مجلس در كميته اجرا و پيگيري و هماهنگي لازم براي حمايت از انقلاب اسلامي مردم فلسطين موضوع ماده 5 قانون حمايت از انقلاب اسلامي مردم فلسطين را كسب كند.
اين كميته شامل نمايندگان تام الاختيار وزارت امور خارجه، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، بنياد شهيد، فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، وزارت اطلاعات، بنياد جانبازان، هلال احمر و دو نفر از نمايندگان مجلس است.
همچنين نمايندگان در اقدام ديگري 4 نماينده را براي نظارت بر اجراي قانون مديريت خدمات كشوري انتخاب كردند.
البته خباز در حين انتخاب اين اعضا طي تذكري خطاب به رئيس مجلس از تاخير اين انتخاب انتقاد كرد.
وي افزود: قرار است اين افراد در خصوص قانون مديريت خدمات كشوري نظارت داشته باشند و اين اتفاق بايد در فروردين ماه مي افتاد نه هم اكنون كه دو سه ماه به پايان سال مانده است.
لاريجاني در پاسخ به تذكر وي گفت: كميسيون ها در معرفي اعضا تاخير داشتند اما ثلمه اي هم به عالم وارد نمي شود.
نماينده اروميه
از توضيح وزير نيرو قانع شد
نماينده مردم اروميه در مجلس از توضيحات وزير نيرو در پاسخ به سؤالش قانع شد.
سيدسلمان ذاكر در سؤالي خواستار توضيح وزير نيرو در خصوص علت عدم احياء درياچه اروميه شد كه نامجو در پاسخ با اشاره به اين كه وزارت نيرو بر اهميت اين درياچه واقف است گفت: طرح موضوع پايداري درياچه اروميه و مشاركت فعال وزارت نيرو در كميته راهبري طرح حفاظت از تالاب هاي ايران كه هدف از اجراي اين طرح، پايداري سيستم تالاب هاي حفاظت شده ايران، حفاظت از تنوع زيستي و استفاده از نتايج حاصله به عنوان ابزار مديريتي براي كليه تالاب هاي كشور مي باشد. وي در ادامه با اشاره به ديگر اقدام وزارت نيرو در جهت احياي اين درياچه گفت: تعيين و تخصيص نياز آبي درياچه ها، رودخانه ها و تالاب ها و مدل تخصيص آب و ابلاغ آن به كليه شركت هاي تابعه جهت رهاسازي آب به منظور تامين نيازهاي زيست محيطي است.
در پايان نماينده اروميه با عنوان اين كه عزم و اراده وزير نيرو را قبول دارم و منتظر عملكرد بعدي ايشان هستيم، اعلام كرد كه از پاسخ وي قانع شده است.
مسئولان قضايي
با زمين خواري مبارزه كنند
نماينده مردم رباط كريم در مجلس از وزارت اطلاعات و قوه قضائيه خواست تا با پديده زمين خواري مبارزه كنند.
حسن نوروزي در نطق ميان دستور جلسه ديروز ضمن تشكر از وزارت اطلاعات بابت بازداشت اعضاي يك باند زمين خواري كه با جعل اسناد اقدام به اين كار مي كردند گفت: اگر قوه قضائيه و وزارت اطلاعات در اين باره قاطعانه عمل كنند و خاطيان را به سزاي اعمال خود برسانند از غارت زمين هاي استان تهران جلوگيري خواهد شد.

 



خارج از دستور

انتقاد از تداوم رياست فعلي دبيرخانه فلسطين

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با انتقاد از تداوم رياست محتشمي پور (از عناصر اصلي آشوب ها) بر دبيرخانه كنفرانس حمايت از انقلاب اسلامي فلسطين از لاريجاني خواست تا نسبت به تغيير رئيس اين دبيرخانه كه از سوي رئيس مجلس منصوب مي شود، اقدام كند.
«مهدي كوچك زاده» در جلسه علني ديروز در جريان انتخاب عضو جديد كميته حمايت از انقلاب اسلامي مردم فلسطين در تذكري آيين نامه اي با بيان اين كه رئيس دبيرخانه كنفرانس حمايت از انقلاب اسلامي فلسطين توسط رئيس مجلس انتخاب مي شود، گفت: به نظر من توجيه پذير نيست كسي كه يكي از چهره هاي اصلي زير سوال بردن انتخابات بود، رياست دبيرخانه كنفرانس حمايت از انقلاب اسلامي فلسطين را برعهده داشته باشد.
اين نماينده مجلس با اشاره به بيانات رهبر انقلاب مبني بر اينكه جرمي بالاتر از زير سوال بردن اصل انتخابات نيست از لاريجاني خواست تا نسبت به تغيير رئيس دبيرخانه كنفرانس حمايت از انقلاب اسلامي فلسطين اقدام كند.
«علي لاريجاني» در پاسخ به اين تذكر گفت: فردي كه اكنون مسئوليت اين كار را دارد، از مجلس هفتم اين مسئوليت را برعهده داشته كه معمولا براي نصب افراد در اين سمت با رهبر معظم انقلاب مشورت مي شود.
رئيس مجلس افزود: ما هم در اين زمينه مشورت خواهيم كرد و نظر شما را هم دنبال مي كنيم.


ديوان محاسبات كار كارشناسي كند

در پي تذكر نماينده اصفهان در مجلس مبني بر فشار رئيس ديوان محاسبات بر دادستان اين ديوان به خاطر استقلال راي و جوابيه ديوان مذكور، باهنر خواستار انجام كار كارشناسي در ديوان محاسبات شد.
به گزارش فارس، محمدرضا باهنر كه رياست بخشي از جلسه علني ديروز مجلس را برعهده داشت بعد از قرائت جوابيه ديوان محاسبات به تذكر شهرزاد نماينده اصفهان اظهار داشت: بنده به صورت جدي از عبداللهي رئيس كميسيون برنامه و بودجه مي خواهم كه ظرف مدت 2 هفته با دعوت از رئيس ديوان محاسبات و دادستان اين ديوان به كميسيون، مسائل را به صورت دقيق و ريز بررسي و دستورالعملي صادركنند چرا كه فضاي ديوان محاسبات بايد فضايي به دور از هرگونه تشنج بوده و كاملا كارشناسي باشد.
محمد كريم شهرزاد نماينده اصفهان در جلسه علني سه شنبه در تذكري آئين نامه اي اعلام كرده بود كه دادستان ديوان تحت فشار قرار دارد و امكانات و نيروي انساني لازم نيز در اختيار دادستاني ديوان قرارنمي گيرد.
گفتني است دادستان ديوان محاسبات چندي پيش رسما اعلام كرد كه پرونده ادعاي گم شدن يك ميليارد دلار از بودجه پس از بررسي هاي كارشناسانه مختومه شد. وي تاكيد كرد هيچ مشكلي در اين باره وجود نداشت.
پس از اين اظهارنظر كارشناسانه دادستان ديوان محاسبات از سوي برخي افراد تحت فشار قرار گرفت تا نظر كارشناسانه خود را تغيير دهد اما اينگونه نشد.


چرا سران فتنه محاكمه نمي شوند؟

نماينده مردم رباط كريم در مجلس طي تذكري كتبي به وزير دادگستري، ضمن انتقاد شديد از عدم محاكمه سران فتنه پس از انتخابات دهم، خواستار اعلام علت تاخير در محاكمه اين افراد با وجود گذشت 5 ماه شد.
حجت الاسلام حسن نوروزي اين تذكر را در جلسه علني ديروز بيان كرد، همچنين بسياري از نمايندگان هم در گفت وگو با خبرنگاران از تاخير قوه قضائيه در محاكمه سران اصلي فتنه ابراز نگراني كرده و مي گويند قوه قضائيه ديگر بايد عمل كند و وقت حرف زدن تمام شده است زيرا مردم خواستار برخود قاطعانه با سران آشوب ها هستند.

 



سردار علي فضلي جانشين رئيس سازمان بسيج مستضعفين شد

سرتيپ پاسدار علي فضلي طي مراسمي كه ديروز برگزار شد به عنوان جانشين رئيس سازمان بسيج مستضعفين معرفي شد.
به گزارش خبرگزاري ها در اين مراسم كه در سالن 5 آذر سازمان بسيج مستضعفين برگزار شد سرتيپ پاسدار علي فضلي از چهره هاي ماندگار دوران دفاع مقدس كه سابقه مسئوليت هايي همچون معاون عمليات كل سپاه و فرمانده سپاه سيدالشهداء استان تهران را در كارنامه خود دارد به عنوان جانشين جديد رئيس سازمان بسيج مستضعفين معرفي شد.
سرتيپ پاسدار همداني هم كه پيش از اين معرفي، اين مسئوليت را بر عهده داشت به عنوان فرمانده سپاه تهران بزرگ منصوب شد.
حجت الاسلام سعيدي نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران طي سخناني در اين مراسم تنها راه مقابله با جنگ نرم را ارتقاي بصيرت و آگاهي جامعه بويژه جوانان و نوجوانان دانست و گفت: امروز مقابله با جنگ نرم به بسيج واگذار شده است.
وي تصريح كرد: همانطور كه در دفاع مقدس بار اصلي بر دوش نيروي زميني سپاه بود امروز نيز بار اصلي مقابله با جنگ نرم بر دوش بسيج مستضعفين است كه بايد تمام تلاش خود را در اين زمينه به كار بگيرند.
سعيدي افزود: اگر ديروز در جنگ سخت در كنار سپاه بوديم امروز نيز همه بايد در كنار بسيج باشيم تا بتوانند با فتنه هاي دشمن و تهديدات نرم آن ها مقابله كنند.
سرتيپ بسيجي محمدرضا نقدي رئيس سازمان بسيج مستضعفين مهمترين نياز بسيج را ارتباط گسترده با مردم دانست و افزود: درهاي نهادها و رده هاي بسيج شب و روز به روي همه مردم باز است.
وي با اشاره به نهايي شدن ساختار جديد بسيج گفت: با توجه به اين موضوع بايد آرايش مديريت و انتصاب هاي جديد را پيگيري مي كرديم چرا كه پس از شهادت سردار شوشتري و انتقال سردار عراقي و همچنين رفتن سردار همداني از جانشيني بسيج، ما دچار يك خلأ در ستاد فرماندهي بوديم كه خوشبختانه با حضور سردار فضلي اين افتخار را پيدا كرديم تا در كنار ايشان به انجام خدمت بپردازيم.
در اين مراسم همچنين سردار ايوب سليماني نيز به عنوان معاون هماهنگ كننده سازمان بسيج مستضعفين منصوب و معرفي شد.
سردار محمد فرهادي كه تاكنون در مسئوليت معاونت هماهنگ كننده اين سازمان فعاليت مي كرد؛ به عنوان مسئول مركز انديشه و همفكري راهبردي وسيع كه يك تشكيلات تازه تاسيس در بسيج است، معرفي شده است.
در مراسم صبح روز چهارشنبه همچنين از زحمات حجت الاسلام والمسلمين علي محمدي مسئول سابق نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در بسيج تقدير و حجت الاسلام والمسلمين محمد كدخدايي به عنوان مسئول جديد اين نهاد معرفي شد.

 



ره آورد وحي الهي براي انسان

قرآن كريم گذشته از اينكه انسانها را به فراگيري علم و فرهنگ فرا خوانده است، برنامه آسماني رسول اكرم را تعليم كتاب و حكمت و تزكيه و تهذيب نفوس دانسته؛ آنگاه به جوامع بشري اعلام كرده كه: ره آورد مكتب وحي علمي نيست كه در دسترس افكار بشر عادي باشد.
تعبيه بسياري از علوم بشري از سوي خدا بر انسان
براي اداره زندگي طبيعي او
بعضي از علوم را خداي سبحان در ن هان انسانها تعبيه كرد تا بتوانند از دل دريا تا مغز آسمان سفر كنند. هم سخّر لكم ما ف ي البحر(1)، و هم و النّجوم مسخّرات (2) نشان مي دهد كه انسان از نظر صنايع و علوم تجربي توان آن را دارد كه هم به عمق دريا سفر كند، و هم بر فراز باز آسمانها پياده شود، و از اين نظام الهي بهره ببرد.
امّا علمي كه به وسيله وحي به انسانها آموخته مي شد، تنها تشويق به علوم تجربي نبود ! تنها زره بافي داود نبود كه و النّا له الحديد(3)، و علّمناه صنعه لبوس لكم (4). تنها كشتي سازي نوح (ع) نبود كه و اصنع الفلك ب أعين نا (5). تنها بخشي از مسائل ساده فقهي نبود كه بگويد: در توزيع ميراث براساس ك تاب الله رفتار كنيد؛ لا تدرون ايّهم اقرب لكم نفعا (6). شما نمي دانيد كه كدام يك از وارثان به سود شمايند.
غير قابل دسترس بودن علوم وحياني بدون تعليم الهي
بر پيامبر (ص) و مؤمنان
اينگونه از مسائل فرعي را در عين حال كه قرآن بها مي دهد، زيربنا نمي داند. مي گويد: انبياء عموماً، و رسول اكرم (ص) خصوصاً آمده اند كه چيزي به جوامع بشري بياموزانند كه نيل به آن در دسترس احدي نيست؛ نبوده و نخواهد بود. در سوره مباركه بقره وقتي برنامه رسول اكرم را بازگو مي كند، مي فرمايد: كما ارسلنا ف يكم رسولاً يتلوا عليكم آيات نا و يزكّيكم و يعلّ مكم الك تاب و الح كمه و يعلّ مكم ما لم تكونوا تعلمون (7). در اين فراز اخير بيان كرد كه رسول ما چيزي به شما ياد مي دهد كه نه تنها سابقه اي در جهان علم نداشت، لاح قه اي هم در جهان ادب و فرهنگ ندارد ! بين ( يعلّ مكم ما لا تعلمون ) با ( يعلّ مكم ما لم تكونوا تعلمون ) فرق هاست. نفرمود: چيزي كه نمي دانيد، يادتان مي دهد. فرمود: چيزي يادتان مي دهد كه شما هرگز توان درك آن را نداشتيد و نداريد ! شما آن نيستيد كه بدون وحي به اين معارف بار يابيد. چه اينكه به نبي اكرم هم فرمود: و علّمك ما لم تكن تعلم (8). يعني خدا چيزي يادت داد كه تو آن نبودي كه از نزد خود بياموزي !!
شواهد قرآني آگاه شدن پيامبر اكرم (ص)
از سرگذشت انبياي پيشين توسط خداي سبحان
مثلاً در جريان آگاهي به انبياي سلف فرمود: ما كنت ثاوياً ف ي اهل مدين(9)، ما كنت ب جان ب الطّور(10)، ما كنت لديه م ذ يلقون اقلامهم ايّهم يكفل مريم(11) و مانند آن. اين( و ما كنت) ها به اين معناست: يعني رسول من ! تو در صحنه گذشته نبودي و صحنه گذشته هم به طور صحيح در چهره كتاب ها مضبوط نيست و آنها هم كه شاهد صحنه بودند، به دل خاك رخت بر بستند؛ و خبر صحيحي از گذشته ها نيست تا تو بداني ! تنها پيش ماست كه و ما كنّا غائ بين (12). ما از آن نظر كه ب كلّ ش يء محيط ايم (13)، و علي كلّ شيء شهيد ايم(14)؛ هم مشهود مطلقيم و هم شاهد كلّ ! ما در همه اين صحنه ها حضور داشته و داريم، مائيم كه تو را از جريان انبياي گذشته آگاه مي كنيم. چه اينكه ما تو را از جريان آينده مستحضر مي سازيم؛ و اگر وحي نبود، تو اين معارف را از احدي فرا نمي گرفتي ! و علّمك ما لم تكن تعلم.
حيات بخشي، ره آورد هاي وحي الهي براي انسان
خدا به ما فرمود: رسول من نه تنها شما را به آموزش مسائل تجربي تشويق مي كند، نه تنها برخي از مسائل علوم انساني را فراسوي شما نصب مي كند؛ بلكه چيزي يادتان مي دهد كه دركش بدون وحي ميسور شما نيست ! گاهي ممكن است انسان مطلبي را نداند و نتواند حل كند، ولي آن مطلب حيات بخش نباشد؛ لا ينفع من عل مه و لا يضرّ من جه له (15). ولي قرآن فرمود: اينكه رسول من مطلبي به شما آموخت كه اگر او نبود، مقدور شما نبود كه ياد بگيريد؛ اين نظير معمّاها نيست كه نفعي به همراه نيآورد ! بلكه آنچه را رسول من به شما ياد مي دهد، حيات بخش است. همه دستورات آسماني، عموماً؛ مسأله دفاع مقدّس خصوصاً عامل حيات يك امت است.
تنها در سوره انفال نفرمود: ا ستجيبوا ل لّه و ل لرّسول ذا دعاكم ل ما يحييكم(16) ! بلكه در بسياري از سوره ها نظير سوره ياسين بين زنده و كافر تقابل انداخت. فرمود: انسان يا زنده است، يا كافر. گاهي لازم نقيض را در كنار نقيض بازگو مي كند. فرمود: ل ينذ ر من كان حيّاً و يح قّ القول علي الكاف رين (17). فرمود : حرف انبياء را انسانهاي زنده مي فهمند و خشم خدا بر كافران است. اين تقابل بين زنده و كافر نشان مي دهد كه مؤمن، « زنده» است، و ايمان، او را زنده كرد. يعني ره آورد وحي، عامل ( حيات ) است.
پس اگر خدا فرمود: رسول من چيزي به شما آموخت كه اگر وحي نبود؛ نه در گذشته سابقه فرهنگي داشت، نه در عصر حاضر و نه در لاح قه همراه با درك شماست، و يعلّ مكم ما لم تكونوا تعلمون؛ به اين معنا بها داد. فرمود: آنچه را كه وحي ياد مي دهد و بدون وحي نمي توانيد و نخواهيد توانست كه ياد بگيريد، آن، شما را زنده مي كند. اين ادّعاها را در بسياري از موارد قرآن كريم مشاهده مي كنيد.
هماورد طلبي خداي سبحان از منكران براي آوردن مثل قرآن
وقتي سوره مباركه اسراء يا سائر سور را قرائت مي كنيد، مي بينيد خدا مي فرمايد: من اگر گفتم وحي، شما را زنده مي كند، حرف تازه مي آورد، مطلب نه سابقه دارد و نه لاح قه؛ با ارائه قرآن شما را به مبارزه دعوت مي كنم. شما اگر توانستيد،كتابي همتاي قرآن بياوريد. نه تنها قبل از قرآن نمي توانستيد اينچنين سخن بگوئيد، بلكه با نزول قرآن هم از آوردن همتاي آن محروميد. لئ ن اجتمعت النس و الج نّ علي ان يأتوا ب م ثل هذا القرآن لا يأتون ب م ثل ه و لو كان بعضهم ل بعض ظهيراً (18). بنابراين آن دعاوي را با اين دليل هميشه زنده،تثبيت كرده است. فرمود: وحي به شما چيزي ياد مي دهد كه بدون وحي به آن دسترسي نخواهيد داشت ! اين دعوا را با آن دليل تثبيت كرد.
ايستادگي و مقاومت مردم ايران در پرتو معارف نوراني
مكتب اسلام
اين فكر كه يك گروه بي سلاح به احدي تكيه نكند، و زير سلطه احدي نرود؛ دنيا با همه فراز و نشيبش براي او بي ارج باشد، زندگي با همه زيبائي اش براي او بي بها باشد، مرگ در كام او گوارا باشد، بذل جان و نثار و ايثار دل و خون دل، بدن و سر در راه دوست عزيز باشد، اين را در كدام مكتب مي بينيد ؟! كدام مكتب است كه به انسان مي گويد:اي انسان ! تو يك موجود ابدي هستي؛ براي ابديت بايد فكري ابدي داشت.
آنچه غير خداست، ابدي نيست؛ تعلّق به غير خدا ابدي نخواهد بود ! قهراً روح را تغذيه نخواهد كرد. تنها در مكتب وحي مي يابيد كه خدا به انسان مي گويد:اي انسان ! تو از خاك شروع كردي كه به لقاء الله بار يابي؛ در بين راه معدوم نخواهي شد !خيال نابودي در سر نپروران، كه براي ابد زنده اي؛ كاد أ لي ربّ ك كدحاً فملاق يه (19).
بي اثر بودن محاصره اقتصادي براي مردم دلداده به معارف دين
گروهي نمي دانند كه محاصره اقتصادي هيچ سودي ندارد ! الآن اگر كشوري را به محاصره اقتصادي تهديد كنند، يا اين حصار را عملاً تنگ كنند، يا اين حصار تنگ را تنگ تر كنند، فوراً تسليم مي شوند. زيرا آنها به غيب نرسيدند، مطمئن به ماوراء طبيعت نشدند و در مكتب هاي بشري غير از طبيعت و ماده، چيزي حكومت نمي كند ! امّا اينكه ايران اسلامي نه تنها در برابر تهديد محاصره هاي اقتصادي نلرزيد، بلكه از ا عمال اين نقشه مشئوم نهراسيد. هرچه دشمن رذل اين حلقه محاصره را تنگ و تنگ تر كرد؛ او مستقيم تر شد، او مبتكر تر شد، او خلاق تر شد، او فعال تر شد. اين را مي گويند: فقه عمومي و فرهنگ عمومي كه به بركت انقلاب اسلامي نصيب مسلمانان ايران شد. درحالي كه منافق اين فقه عمومي را ندارد !
سخنراني آيت الله جوادي آملي (دامت بركاته) پيش از خطبه هاي نماز جمعه تهران دانشگاه تهران ؛ 13 / 9 / 1366
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
(1) جاثيه / 12 ـ با تلخيص (2) اعراف / 54 (3) سبأ / 10(4) انبياء / 80 (5) هود / 37 (6) نساء / 11 (7) بقره / 151 (8) نساء / 113 (9) قصص / 45 (10) قصص / 46
(11) آل عمران / 44 (12) اعراف / 7 (13) برداشت از: فصّلت / 54 (14) برداشت از: مائده / 117
(15) الكافي / 1 / 32 (16) انفال / 24 (17) ياسين / 70 (18) اسراء / 88 (19) انشقاق / 6

 



در همايش تجليل از شهيد شوشتري اعلام شد
حضور تمام وقت يك مامور اطلاعاتي انگليس در كنار ريگي

فرمانده اسبق انتظامي سيستان و بلوچستان گفت: ريگي طي دو سفر به كشور انگلستان آموزش هاي تروريستي ديده و اكنون نيز همواره يك كارشناس انگليسي به او مشاوره مي دهد.
سردار «محمد شعباني» فرمانده اسبق انتظامي سيستان و بلوچستان و از همرزمان شهيد شوشتري در نشست تخصصي واكاوي شخصيت اين شهيد عزيز و بررسي مسائل سيستان و بلوچستان كه در مركز اسناد و تحقيقات دفاع مقدس برگزار شد اظهار داشت: عبدالمالك ريگي عليرغم سن كم طي 2 سفر به كشور انگلستان آموزش هاي لازم تروريستي را ديده و امروز نيز همواره يك كارشناس انگليسي به او مشاوره مي دهد.
سردار شعباني به سابقه شرارت عبدالمالك ريگي در ميادين مختلف سيستان و بلوچستان اشاره كرد و گفت: اين فرد 2 بار نيز سابقه چاقوكشي در شهر را داشته و همين خصوصيات او باعث شده تا امروز مد نظر جريانات مخالف نظام در آن سوي مرزها قرار گيرد.
وي ربودن 8 سرباز وظيفه، گروگان گرفتن مرزبانان ايراني، حادثه تاسوكي در محور جاده زابل در اسفند 84 كه منتج به شهادت 23نفر شد، جنايت داروين، حوادث خيابان بزرگمهر زاهدان، انفجار اتوبوس كاركنان سپاه پاسداران، حادثه خونين كورين، حادثه فراوان، بمب گذاري مسجد علي ابن ابيطالب زاهدان و به شهادت رساندن فرماندهان سپاه و سران عشاير در 26 مهرماه را از جمله اقدامات گروهك تروريستي ريگي عنوان كرد.
سردار شعباني با بيان اينكه ما در اين 30سال به اقدامات خوبي در امنيت سخت افزاري رسيده ايم، اظهار داشت: سردار شوشتري قصد داشت يك امنيت نرم را در منطقه ايجاد كرده و اين راهبرد را با بكارگيري خود مردم، بومي كند.
وي با بيان اينكه سردار شوشتري با قصد تجديدنظر در ساختار امنيتي منطقه، مسئوليت قرارگاه قدس را برعهده گرفته بود، گفت: به همين خاطر ايشان جلسات متعددي با سران عشاير و طوايف مختلف منطقه برقرار كرده و راهبرد امنيتي جديدي را طراحي كرد كه مركز ثقل اين راهبرد سپردن تدريجي مسئوليت به عشاير و مردمي بود كه شايستگي و تعهد لازم را داشته اند.
سردار شعباني با بيان اينكه پيمان نانوشته اي بين اين اقدامات تروريستي و برخي جريانات داخل كشور وجود دارد، افزود: مصالح نظام در اين است كه يك راهبرد جديد امنيتي بدون ريزش داخلي به وجود آيد و به همين دليل بود كه سردار شوشتري با برخي سران طوايف ارتباط برقرار كرد و مشكلات آنها را بررسي و گام هاي اول را با موفقيت برداشت.
وي وجود دو كشور بي ثبات افغانستان و پاكستان را يكي از مهمترين مشكلات منطقه سيستان و بلوچستان دانست و افزود: وزير خارجه پاكستان در حالي از وجود عبدالمالك ريگي در كشور افغانستان خبر مي داد كه طبق اطلاعات ما اين شخص در خاك پاكستان فعاليت مي كند.
شوشتري شهيد، توطئه سيستم هاي اطلاعاتي غرب
سردار سرلشكر رحيم صفوي نيز در اين همايش عنوان كرد: افراد شرور، پست، رذل و كوچكي همچون كساني كه اين عمل تروريستي را انجام مي دهند عوامل دسته چندم هستند.
دستيار و مشاور عالي فرماندهي معظم كل قوا گفت: سردار شوشتري شهيد توطئه سيستم هاي اطلاعاتي آمريكا، اطلاعات انگليس، پاكستان و برخي از كشورهاي توطئه گر پولدار جنوب خليج فارس است.
وي تاكيد كرد: هم پول زيادي از سوي برخي كشورهاي عربي به منطقه سيستان و بلوچستان مي آيد و هم سيستم هاي اطلاعاتي، اشرار را حمايت مي كنند و به ويژه سيستم اطلاعاتي پاكستان ISI از اين قبيل اشرار ايراني حمايت مي كنند.
سرلشكر صفوي با تاكيد بر اين كه شهداي دفاع مقدس و پس از آن همچون سردار شوشتري سرمايه هاي معنوي ملت ما هستند، اضافه كرد: شهيد شوشتري الگوي ايمان، شجاعت، خردمندي، وفاداري به اسلام و مردم داري براي جوانان ديروز، امروز و فرداي اين كشور است. اعتقاد من اين است كه سردار شوشتري يك الگوي روحي جهادي و صبر و استقامت در راه خداست.
دفاع در كنار خدمت
سردار عليرضا عظيمي جاهد فرمانده سپاه سلمان سيستان و بلوچستان نيز در همايش واكاوي شخصيت شهيد شوشتري با اشاره به اقدامات اين شهيد عزيز در منطقه سيستان گفت: برخي انتقاد مي كنند كه سردار شوشتري طوايف را مسلح كرد در صورتي كه اصلا به اين صورت نيست. ما بايد براي تامين امنيت به سراغ افراد صالح طوايف برويم و با نظارت آنها را مسلح كنيم همان كاري كه شهيد شوشتري در زمان خدمت خود انجام داد.
وي افزود: شوشتري فقط مردم را مسلح نكرد، بلكه براي مردم كار كرد و خدمات رفاهي براي آنها فراهم كرد.
شوشتري هم در سيستان و هم در بلوچستان خدماتي را ارائه كرد و اكنون هم راه او ادامه دارد.
فرمانده سپاه سيستان و بلوچستان با اشاره به شهادت سردار شوشتري و جمعي از سران طوايف سيستان و بلوچستان گفت: اين حركت يك موج و خودخواهي را در منطقه پديد آورد و خود طوايف و عشاير بسيج شدند تا تقاص خون شهداي وحدت را از عاملان آن جنايت بگيرند.
اكبري، رئيس طايفه پودينه سيستان در همين رابطه در اين همايش گفت: تروريست هاي آن منطقه نمي توانند با مردم رو در رو مبارزه كنند زيرا در آن صورت پاسخ كوبنده اي از مردم سيستان و بلوچستان دريافت خواهند كرد.
اكبري با بيان اينكه نظام اسلامي گام هايي در منطقه سيستان برداشته كه در دنيا بي نظير است، اظهار داشت: مشكلاتي كه كشورهاي مستكبر در مرزهاي ايران به وجود مي آورند به اين دليل است كه مي خواهند نظام جمهوري اسلامي را مهار كنند.
وي در ادامه با اشاره به شهيد شوشتري و اقداماتش در منطقه سيستان و بلوچستان اظهار داشت: شوشتري به جرم اسلحه به دست داشتن شهيد نشد، بلكه به دليل كارهاي فرهنگي كه انجام مي داد به شهادت رسيد، شهيد شوشتري با اسلحه فرهنگي به استان سيستان و بلوچستان آمده بود و به جرم فرهنگي بودن به شهادت رسيد.
رئيس طايفه پودينه سيستان در پايان با بيان اينكه ما در مرز زندگي مي كنيم ولي از مسائل سياسي نظام بي خبر نيستيم، گفت: كساني كه مسائل و مشكلات امروز نظام را در داخل به وجود آوردند، نزد خدا شرمنده خواهند بود و من به شما اطمينان مي دهم در مرز سيستان و بلوچستان مشكلي براي نظام به وجود نخواهد آمد.

 



آيت الله خاتمي: اظهارات مسئولان قضايي رعد و برق بي باران نباشد

عضو هيات رئيسه مجلس خبرگان رهبري خواستار برخورد جدي دستگاه قضا با مفسدان اقتصادي و بر هم زنندگان امنيت عمومي جامعه شد.
آيت الله «سيداحمد خاتمي» در گفت وگو با ايسنا با اشاره به اظهارات اخير رئيس قوه قضائيه و دادستان كل كشور مبني بر برخورد با مفسدان اقتصادي و عاملان اخلال در امنيت عمومي جامعه گفت: سخن من با مسئولان دستگاه قضا اين است كه رعد و برق بي باران نباشند. وي در ادامه با اشاره به اينكه به اهميت مساله وحدت و تاكيدي كه بر آن شده است، تشخيص رفتار تفرقه آميز را در اين زمينه، سوال اصلي دانست.
عضو هيات رئيسه مجلس خبرگان افزود: رفتار تفرقه آميز رفتاري است كه با مسير انقلاب شكوهمند اسلامي همسو نباشد و آب به آسياب دشمن بريزد. وي ادامه داد: به نظر مي رسد اين مطلب، مطلب مبهمي نيست و من از كساني كه طي روزهاي اخير با وجود رهنمودهاي صريح رهبر معظم انقلاب مبني بر رعايت وحدت، اغتشاش آفريني كرده اند، مي پرسم وجدانا حركت خود را تفرقه افكنانه نمي دانيد؟
خاتمي ادامه داد: وقتي آمريكا و فرانسه و انگليس به صراحت از اغتشاش گران حمايت مي كنند، آيا نشانه آن نيست كه رفتار اغتشاش گران آب به آسياب دشمنان مي ريزد؟ ما در اينجا به افرادي كه فريب خورده اند و ناخودآگاه در ميدان بازي دشمن قرار گرفته اند، دوستانه نصيحت مي كنيم به سرعت از اين راه باطل برگردند؛ چراكه اين راه باطل در آغاز راه انقلاب، تجربه تلخ خود را نشان داده است. بنگريد به سرنوشت سياه منافقين كه به چه روز ذلت باري افتاده اند و من به صراحت به اين بازي خوردگان مي گويم بدانيد اين مسيري كه مي رويد، پاياني جز اين ندارد.
عضو هيات رئيسه مجلس خبرگان خطاب به آنها افزود: نتانياهو نخست وزير رژيم جعلي صهيونيستي در كميسيون امنيت پارلمان شان مي گويد مخالفان در ايران سرمايه بزرگ ما هستند؛ از اين جمله به شما چه احساسي دست مي دهد؟
عضو ارشد جامعه مدرسين حوزه علميه قم، در پايان تصريح كرد: سخني نيز با سران اغتشاشگر دارم كه مي خواهند به شورش خود ادامه دهند. از آنها مي پرسم تا كي مي خواهيد كام مردم را تلخ نگه داريد؟ بدانيد رويارويي با ملت و ولايت فقيه عاقبت خوشي ندارد.

 



در اقدامي غيرمنتظره صورت گرفت
تصدي پست رياست كميسيون فرهنگي دولت توسط رئيس دفتر رئيس جمهور

وزير ارشاد از رياست كميسيون فرهنگي دولت كنار گذاشته شد.
بنابر برخي گزارش ها كه روز گذشته در اينترنت و از جمله توسط سايت جهان نيوز منتشر شد، سيدمحمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي كه به لحاظ حقوقي تاكنون همواره رئيس كميسيون فرهنگي دولت بوده، در دولت دهم از اين پست كنار گذاشته شده و اسفنديار مشايي جاي وي را گرفته است.
بر مبناي گزارش هاي منتشر شده، رئيس دفتر رئيس جمهور كه در گذشته هيچ گاه عضو هيچ كدام از كميسيون هاي دولت نبود، در دولت دهم نه فقط به عضويت بلكه به رياست كميسيون فرهنگي دولت منصوب شده است.
كميسيون فرهنگي يكي از اصلي ترين كميسيون ها، در ميان 7 كميسيون دولت است، كه بيش از 10 وزير در آن عضويت دارند.
منابع رسمي وابسته به دولت به اين خبر واكنشي نشان نداده اند.

 



صفارهرندي در پاسخ به فتنه گران
اگر سپاهيان نبودند چكمه آمريكايي ها روي گردنتان بود

وزيرسابق فرهنگ و ارشاد اسلامي در پاسخ به كساني كه عليه سپاه پاسداران شعار مي دهند تاكيد كرد كه اگر سپاهيان نبودند چكمه آمريكائي ها روي گردنتان بود.
به گزارش خبرگزاري ها، «محمدحسين صفارهرندي» ديروز در جمع دانشجويان دانشگاه شهيدباهنر كرمان با اعلام اين مطلب افزود، بسيجي واقعي شهيدان همت و باكري هستند كه اگر امروز بودند پوست كساني را كه بر خلاف تفكرات امام، انقلاب و نظام حركت مي كردند، مي كندند.
وي در ادامه با برشمردن برخي شاخصه هاي جنبش دانشجويي گفت: جنبش دانشجويي اصيل دچار خطا در استراتژي هاي خود نمي شود و آنچه كه اكنون بعضي از دوستان غافل ما دچار شده اند، محصول نگاه نكردن به افتخاراتي است كه از پنجاه سال قبل وجود دارد.
صفارهرندي خطاب به دانشجويان حامي جنبش سبز اموي افزود: اعلام كنيد كه هيچ نسبتي با آن افتخارات جنبش دانشجويي نداريد و شما در هيچ كدام از اين افتخارات شريك نيستيد، به شرطي كه از اين به بعد اين افتخارات را به نفع خود مصادره نكنيد.
وي تصريح كرد: شماهايي كه از جمهوري اسلامي خجالت مي كشيد، چرا در ساز و كارهاي قانوني جمهوري اسلامي شركت مي كنيد و كسي كه جمهوري اسلامي را به جمهوري ايراني تبديل مي كند و آن را قبول ندارد، حق شركت به عنوان نامزد جمهوري اسلامي را ندارد.
صفارهرندي خاطر نشان كرد: كساني فريب كار هستند كه راهنماي چپ را مي زنند و به راست مي پيچند و فريب كار آن كسي است كه سه روز قبل از انتخابات دم از قانون گرايي مي زند، اما وقتي كه نتيجه انتخابات معلوم مي شود آن را قبول ندارد و قانون را زيرپا مي گذارد.
وي همچنين با اشاره به برخي تحركات فريب خوردگان حامي جنبش سبز اموي در روز دانشجو گفت: دوشنبه (16 آذر) در تهران جاي شما خالي بود كه مشاهده كنيد كه مردم با چه بي اعتنايي به كساني كه سطل هاي زباله را آتش مي زدند، نگاه مي كردند و من نمي دانم كه سطل هاي زباله چه هيزم تري به شما فروخته اند كه دست از سر آنها برنمي داريد!
هرندي در پايان به دانشجويان توصيه كرد كه مواظب باشيد هيچ وقت تن به ذلت اجنبي ها و بيگانگان ندهيد.

 



در بيانيه اي در حمايت از سخنان آيت الله آملي لاريجاني
اعلام آمادگي بسيج حقوقدانان كشور براي بررسي پرونده هاي كلان مفاسد اقتصادي و سياسي

سازمان بسيج حقوقدانان كشور از سخنان قاطعانه رئيس قوه قضائيه مبني بر لزوم رسيدگي جدي به پرونده هاي كلان مفاسد اقتصادي و سياسي حمايت و اعلام همكاري كردند.
سازمان بسيج حقوقدانان كشور در بيانيه اي كه به همين منظور منتشر شده است با ابراز تاسف از عدم نظارت كافي و دقيق و برخورد جدي برخي از دستگاه هاي مسئول در سال هاي گذشته باعث شده است كه بخصوص در حوزه هاي اقتصادي و سياسي بعضي ويژه خواري ها و ويژه خواهي ها رواج يابد تا جايي كه آنها خود راچنان قدرتمند مي ديدند كه درصدد تغيير خطوط اصلي و مسلمات انقلاب اسلامي كه به وسيله امام راحل عظيم الشان ترسيم شده است برآيند.
تحولات انتخابات رياست جمهوري اخير مبين اين نكته است كه يكي از علل حضور 85درصدي مردم در اين انتخابات باشكوه، كه در لبيك به دعوت مقام معظم رهبري صورت گرفت، اعلام آمادگي مردم براي مبارزه جدي با مفاسد كلان اقتصادي و سياسي است. اكنون كه رياست محترم قوه قضائيه، حضرت آيت ا... آملي لاريجاني، به خصوص در فرمايشات اخير، عزم خود را در مبارزه جدي با مفاسد اقتصادي و سياسي اعلام داشته است، سازمان بسيج حقوق دانان كه متشكل از حقوق دانان متعهد و متخصص در سراسر كشور است ضمن حمايت از فرمايشات مهم رياست محترم قوه قضائيه، آمادگي كامل خود را جهت همكاري همه جانبه در پي گيري اين امر مقدس اعلام مي دارد.

 



انتصاب 4 امام جمعه

از سوي شوراي سياستگذاري ائمه جمعه، امام جمعه شهرهاي بردسير، زرين دشت، رستم آباد و بخش سه قلعه منصوب شدند.
به گزارش روابط عمومي شوراي سياستگذاري ائمه جمعه، طي احكام جداگانه اي كه از سوي رئيس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه سراسر كشور حجه الاسلام والمسلمين سيدرضا تقوي صادر گرديد حجج اسلام آقايان ميثم تارم، محمدرضا بابايي، سيدعبدالله هاشمي و محمد صاحبي از طرف مقام معظم رهبري حضرت آيت الله خامنه اي (مدظله العالي) به ترتيب به امامت جمعه شهرهاي بردسير (كرمان)، زرين دشت (فارس)، رستم آباد (گيلان) و بخش سه قلعه (خراسان جنوبي) به مدت سه سال منصوب شدند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14