(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 25 آذر 1388- شماره 19536
 

كار احداث پلي كلينيك شاهرود آغاز شد
493 ميليارد و 200 ميليون ريال خسارت به بخش كشاورزي هرمزگان
توليد 20هزار تن كشمش در بناب
مديركل گمركات فارس:80 درصد موادمخدر توليدي افغانستان به ايران صادر مي شود
دادستان: احكام عوامل درگيري هاي قومي انديمشك صادر شد
اصلاح خبر
خروش ايران در پي اهانت به ساحت امام
هفتمين همايش تجليل از پيرغلامان حسيني برگزار شد
براي واردكنندگان كالا در نظر گرفته شد معافيت 20 درصدي در منطقه اقتصادي سرخس
رئيس پليس آگاهي استان خبر داد كاهش 24 درصدي وقوع قتل در گلستان
برگزاري همايش بين المللي بزرگداشت باباافضل در كاشان
اعطاي تسهيلات براي احياي بافت هاي فرسوده كرج
اجراي 120 پروژه عمراني در شهرستان كنگاور
فرماندار ساري: عرصه هاي تصرف شده در سواحل مازندران جزو بيت المال است



كار احداث پلي كلينيك شاهرود آغاز شد

شاهرود - خبرنگار كيهان:
كار ساخت پلي كلينيك تامين اجتماعي شاهرود با اعتباري بالغ بر 50 ميليارد ريال آغاز شد.
فرماندار شاهرود با اعلام اين خبر گفت: اين مجموعه اداري و درماني به مساحت 2600 مترمربع زيربنا احداث مي شود كه اعتبار آن نيز تخصيص يافته است.
رحيمي از پيشرفت روند اجرايي بيمارستان 160 تختخوابي فاطميه شاهرود خبر داد و افزود: اين بيمارستان يكي از مجهزترين بيمارستان ها در سطح استان سمنان خواهد بود.
وي گفت: با بهره برداري از اين بيمارستان، بسياري از كمبودهاي درماني شهرستان برطرف مي شود.

 



493 ميليارد و 200 ميليون ريال خسارت به بخش كشاورزي هرمزگان

بندرعباس - خبرنگار كيهان:
معاون برنامه ريزي و امور اقتصادي سازمان جهاد كشاورزي هرمزگان از خسارت 493 ميليارد و 200 ميليون ريالي به بخش كشاورزي هرمزگان خبر داد.
جعفر صبوري پور گفت: در بارندگي هاي اخير به 40 هزار و 840 هكتار از اراضي استان خسارت وارد شده كه اين خسارت بيش از 442 ميليارد و 500 ميليون ريال برآورد مي شود همچنين 38 ميليارد و 800 ميليون ريال به منابع آبي و 5 ميليارد و 300 ميليون ريال به بخش دام و طيور و بيش از 7 ميليارد ريال به تاسيسات كشاورزي استان خسارت وارد شده است كه مجموعا 493 ميليارد و 200 ميليون ريال برآورد مي شود.
وي با تشريح خسارت وارده به اراضي كشاورزي هرمزگان اظهار داشت: به بيش از 40 هزار و 840 هكتار از اراضي استان خسارت وارد شده كه اين خسارت در شهرستان هاي رودان 20 هزار هكتار، سيريك،340 هكتار، حاجي آباد
5 هزار و 500 هكتار و ميناب 15 هزار هكتار برآورد مي شود. صبوري پور درباره خسارت به منابع آبي در شهرستان هاي استان تصريح كرد: 12 ميليارد و 400 ميليون ريال خسارت در شهرستان حاجي آباد، 24 ميليارد ريال خسارت به منابع آبي ميناب و 2 ميليارد ريال به منابع آبي شهرستان بندر خمير خسارت وارد شده است.
معاون برنامه ريزي و امور اقتصادي سازمان جهاد كشاورزي هرمزگان با اشاره به خسارت در بخش دام و طيور در اين بارندگي ها اظهار داشت: 2 ميليارد و 300 ميليون ريال خسارت به دام و طيور شهرستان حاجي آباد و 3 ميليارد ريال به بخش دام و طيور شهرستان ميناب خسارت وارد شده است.
وي همچنين از خسارت به تاسيسات كشاورزي در سطح استان هم خبر داد و افزود: با توجه به زمان بر بودن برآورد دقيق خسارت به بخش كشاورزي تا پايان هفته جاري ميزان دقيق و شرح دقيق آن مشخص و اعلام خواهد شد.

 



توليد 20هزار تن كشمش در بناب

تبريز- خبرنگار كيهان:
رئيس جهاد سازندگي بناب گفت: امسال بيش از 20هزار تن كشمش در بناب توليد و به بازار عرضه شده است.
يوسف صادقيان افزود: در 18 كارخانه سبزه پاك كني منطقه بناب، فرآورده هاي كشمش فوق توليد شده است.
وي، ظرفيت كارخانجات مزبور را، بيش از 50 تن فرآوري كشمش در سال، اعلام و تصريح كرد: بيش از 15هزار نفر در صنعت سبزه پاك كني بناب، فعاليت دارند و كشمش بناب به حوزه خليج فارس و اروپا نيز صادر مي شود.

 



مديركل گمركات فارس:80 درصد موادمخدر توليدي افغانستان به ايران صادر مي شود

شيراز-خبرنگاركيهان:
سالانه هشت هزار تن موادمخدر در كشور افغانستان توليد كه از اين مقدار 80 درصد آن به ايران صادر مي شود.
«سكينه سياحي» مديركل گمركات استان فارس با بيان اين مطلب گفت: براي مبارزه با موادمخدر بايد با ايجاد حساسيت، آشنايي، فرهنگ سازي و آموزش خانواده ها به جامعه مصونيت بخشيد و به مردم نسبت به شيوع موادمخدر صنعتي هشدار داد.
وي به رويكرد برنامه توسعه پنجم مبني بر محوريت تلاش دولت براي مبارزه با موادمخدر و فرهنگ سازي پيرامون آن اشاره كرد و افزود: در همين راستا آموزش كاركنان گمرك و آشنايي آنان با انواع موادمخدرسنتي و صنعتي در دستور كار قرار گرفته است.
وي فارس را به دليل موقعيت جغرافيايي جزو استان هاي آلوده و محل ترانزيت موادمخدر و قاچاق ديگر كالاها دانست و اظهار داشت: در حال حاضر هيچ نوع بسته دارويي بدون اعلام نظر دانشگاه علوم پزشكي از پست گمركات استان داخل و يا خارج نمي شود و ما قادر به كشف موادمخدر صنعتي از طريق مرسولات پستي هستيم.
وي از رشد 28 درصدي كشفيات موادمخدر در گمركات فارس طي هشت ماه گذشته خبر داد.

 



دادستان: احكام عوامل درگيري هاي قومي انديمشك صادر شد

انديمشك -خبرنگاركيهان:
احكام عوامل دستگير شده درگيري هاي قومي سال گذشته انديمشك صادر شد.
دادستان انديمشك با اعلام اين خبر گفت: متهمان رديف اول اين درگيري ها به 3 سال حبس و 10سال تبعيد و متهمان رديف دوم نيز به 3 تا 6 ماه حبس و جريمه نقدي و متهمان رديف سوم هم به 6ماه حبس وجريمه نقدي محكوم شده اند كه پرونده به شعبه اجراي احكام ارجاع داده شده است.
علي غياثوند درباره قاتلان اين درگيري ها افزود: تاكنون قاتلان هشت نفر از كشته شدگان اين درگيري ها شناسايي نشده اند و نياز به تحقيقات طولاني تري دارد.
وي گفت: خسارات اموال مردم توسط دولت پرداخت مي شود وديه افرادي كه قاتلان آنها مشخص نشده است از خزانه دولت تامين -مي شود.
وي از برخورد قاطع با اراذل و اوباش و اخلال گران امنيت مردم دراين شهرستان خبر داد.

 



اصلاح خبر

درپي چاپ خبري با عنوان «در سالروز سفر تاريخي رهبر معظم انقلاب به كردستان كنگره بزرگ تشكل هاي غير دولتي در سنندج برگزار شد» در صفحه 11 كيهان شماره 19532 بدينوسيله با پوزش از خوانندگان گرامي اعلام مي شود اين كنگره همزمان با سفر تاريخي رهبر معظم انقلاب به كردستان در ارديبهشت ماه سال آينده برگزار خواهد شد.

 



خروش ايران در پي اهانت به ساحت امام

سرويس شهرستانها:
حركت هاي خودجوش مردمي در اعتراض به هتك حرمت فتنه گران به مقدسات و امام خميني در شهرهاي مختلف كشور ادامه دارد.
به گزارش خبرنگار كيهان از سنندج طلاب و روحانيان شيعه و اهل سنت كردستان هتك حرمت به ساحت امام خميني را با صدور اطلاعيه اي محكوم كردند.
در بخشي از اين اطلاعيه آمده است: مسئولان ذيربط بايد با عاملان و مسببان اين جسارت بشدت برخورد كرده و اجازه تكرار چنين گستاخي را به حرمت شكنان ندهند.
مردم بوشهر نيز در اعتراض به حرمت شكني فتنه گران تجمع اعتراض آميز برگزار كردند.
به گزارش خبرنگار كيهان از بوشهر، طلاب و روحانيان و مردم در حوزه علميه اين شهر تجمع كردند و هتك حرمت به ساحت مقدس معمار بزرگ انقلاب اسلامي در روز 16 آذر رامحكوم كردند.
در اين تجمع امامان جمعه سراسر استان، مديران دستگاه ها، دانشجويان دانشگاه ها و دانش آموزان مدارس و جمع كثيري از مردم حضور داشتند. در پايان شركت كنندگان در تجمع با صدور بيانيه اي خواستار برخورد با عوامل اصلي اين حرمت شكني شدند.
ايوان غرب نيز صحنه حركت هاي خودجوش مردمي در اعتراض به فتنه گري عوامل خودباخته در روز 16 آذر بود. به گزارش خبرگار كيهان در ايوانغرب مردم كه در ميدان امام خميني اين شهر جمع شده بودند ضمن محكوم كردن اهانت به امام خميني با آرمان هاي اين عزيز سفر كرده تجديد ميثاق كرده و محاكمه عوامل اين بي حرمتي را خواستار شدند.
به گزارش خبرنگار كيهان از گناباد طلاب و استادان حوزه علميه گناباد در خراسان رضوي نيز همزمان با سراسر كشور دراعتراض به توهين به امام خميني كلاس هاي درس خود را روز شنبه تعطيل و در محوطه اين حوزه تجمع كردند. مردم و طلاب حاضر در اين تجمع با سر دادن شعارهايي در دفاع از نظام، اسلام و ولايت فقيه خواستار برخورد قاطع با عوامل توهين كننده به امام شدند.
گزارش خبرنگار كيهان از كاشان نيز حاكيست طلاب و روحانيان حوزه هاي علميه كاشان و آران و بيدگل نيز به دنبال اهانت به ساحت مقدس امام خميني حوزه هاي علميه خود را تعطيل و در حوزه علميه آيت الله يثربي كاشان تجمع اعتراض آميز برگزار كردند.
آيت الله عبدالنبي نمازي، امام جمعه كاشان و عضو مجلس خبرگان رهبري در اين تجمع با هشدار به فريب خوردگان گفت: كساني كه اين جنايت بزرگ را مرتكب شده اند، با اين كار رشته خود را با ولايت امام زمان(عج) قطع و به ولايت شيطان گره زده اند.
همچنين در پي كوتاهي هاي موسسه حفظ و نشر آثار امام خميني در دفاع از حريم آرمان هاي امام، جنبش دانشجويي حراست از آرمان ها و انديشه هاي امام خميني در دانشگاه كاشان اعلام موجوديت كرد.
در بيانيه بسيج دانشجويي دانشگاه هاي كاشان ضمن بيان خبر فوق آمده است: ما از قوه قضاييه مي خواهيم تا با زمينه سازان و دانه درشت هاي اين فتنه با سرعت و قاطعيت هرچه تمام برخورد كند.
به گزارش خبرنگار كيهان از ساري - آيت الله نورالله طبرسي نماينده ولي فقيه در مازندران نيز با تاكيد بر ضرورت اقدام قاطع دستگاه قضايي براي مجازات عاملان توهين به امام خميني گفت: رسانه ملي بايد مرحله جديدي از افشاي هويت اين عناصر فريبكار را در دستور كار خود قرار دهد و افكار عمومي را نسبت به چگونگي شكل گيري چنين جرياناتي روشن سازد.
گزارش خبرنگار كيهان از بروجرد نيز حاكيست، طلاب، روحانيان و جمعي از بازاريان و اقشار مختلف مردم بروجرد صبح شنبه با تجمع در حوزه علميه امام صادق(ع) اين شهرستان اقدام اخير سران فتنه در اهانت به ساحت امام خميني را محكوم كردند.
حجت الاسلام والمسلمين ترابي امام جمعه بروجرد در اين تجمع گفت: اين فتنه گران نوكران بي جيره و مواجب آمريكا و اسرائيل هستند و امروز صبر مردم لبريز شده است و مردم خواستار برخورد قاطع قوه قضائيه با عوامل پيدا و پنهان اين حادثه هستند.
به گزارش خبرنگار كيهان از تبريز هنرمندان، اديبان، اهالي مطبوعات و اصحاب فرهنگ و هنر آذربايجان شرقي نيز با صدور بيانيه اي توهين عده اي اندك در روز 16آذر نسبت به امام خميني را محكوم كردند.
در قسمتي از اين بيانيه آمده است: ما اهالي فرهنگ و هنر آذربايجان شرقي ضمن محكوم كردن اين اقدام ننگين، از مسئولان امنيتي و قضايي كشور مي خواهيم تا با عاملان و مسببان اين جرم عظيم قاطعانه برخورد كنند.
گزارش خبرنگار كيهان از قشم نيز حاكيست اقشار مختلف مردم، دانشجويان طلاب و دانش آموزان و مسئولان قشمي نيز در اعتراض به هتك حرمت به ساحت بنيانگذار انقلاب اسلامي تجمع اعتراض آميز برگزار كردند.
حجت الاسلام والمسلمين سيدداوود موسوي امام جمعه شهرستان قشم در اين تجمع گفت: همين افرادي كه به امام و رهبري حمله كرده و هتك حرمت كردند، عزت و شرف شان در گرو امام و رهبري است.
به گزارش خبرنگار كيهان از گنبدكاووس امامان شيعه و سني شهرستان گنبدكاووس نيز ضمن محكوم كردن هرگونه توهين به ساحت رهبر كبير انقلاب اسلامي خواستار برخورد شديد با بانيان چنين تحركاتي شدند.
حاج آخوند عبدالباسط نوريزاد امام جمعه اهل سنت گنبدكاووس گفت: قطعاً در پشت صحنه اين قبيل اقدامات ايادي استكبار قرار دارند. و با اين توطئه ها مي خواهند بين مردم و ولايت فقيه جدايي ايجاد كنند. او مقابله با نظام اسلامي را مصداق اين آيه كريمه دانست كه« برخي مي خواهند نور خدا را خاموش كنند در حالي كه خداوند اين نور را روشن نگه خواهد داشت هر چند كافران را خوش نيايد.»
به گزارش خبرنگار كيهان از اصفهان: بسيج دانشجويي 20 دانشگاه آموزش عالي استان اصفهان نيز ضمن محكوم كردن توهين به ساحت مقدس امام خميني(ره)، از مسئولان قضايي كشور خواسته بيش از اين با مسببان و عوامل توهين هاي صورت گرفته مسامحه ننموده و با آنان با قاطعيت برخورد كنند.
بسيجيان دانشگاه هاي استان اصفهان در بخشي از بيانيه خود آورده اند: ملت ايران به خوبي صف دوست از دشمن و مومن از منافق را مي شناسد و حتي اگر عده اي خود را در پشت انقلابي ترين و زيباترين القاب پنهان كنند چهره آنان را به درستي تشخيص خواهد داد.
همچنين به گزارش خبرگزاري فارس از قزوين امامان جمعه استان قزوين و دفتر نمايندگي شوراي سياستگذاري ائمه جمعه در اين استان در بيانيه اي اعلام كردند: توهين كنندگان به ساحت امام خميني، قطع يقين به قهر انقلابي و خشم ملت ايران گرفتار خواهند شد.
در بخشي از اين بيانيه آمده است: بر ملت انقلابي ايران پوشيده نيست كه تمام عزت و عظمت نظام جمهوري اسلامي مرهون تلاش هاي طاقت فرساي امام خميني است و بديهي است، كمترين اساعه ادب نسبت به ساحت مقدس امام عظيم الشان براي ملت قدرشناس ايران غيرقابل تحمل است.
به گزارش خبرگزاري فارس از كرمان حجت الاسلام والمسلمين سيديحيي جعفري نماينده ولي فقيه در كرمان نيز در جلسه شوراي فرهنگ عمومي استان گفت: سال 1356 اهانت هاي روزنامه اطلاعات به امام موجب سقوط سلطنت پهلوي شد و اكنون اين عمل نابخردانه موجي ايجاد كرد كه نابودي اين جريان را در پي دارد.
به گزارش ايرنا روحانيان شهرستان هاي ساوجبلاغ و نظرآباد نيز با تجمع در حوزه علميه امام جعفر صادق(ع)، هشتگرد، اهانت به ساحت مقدس امام را محكوم كردند.
حجت الاسلام غلامرضا حقيقت مدير حوزه علميه امام جعفر صادق(ع) در اين تجمع گفت: ما خواهان برخورد قاطع و محاكمه سريع عوامل توهين به بنيانگذار جمهوري اسلامي هستيم.

 



با حضور معاون صداي سازمان صدا و سيما در زنجان هفتمين همايش تجليل از پيرغلامان حسيني برگزار شد

زنجان - خبرنگار كيهان:
هفتمين همايش تجليل از پيرغلامان حسيني (ع) با حضور 400 پيرغلام در حسينيه اعظم زنجان برگزار شد.
پس از نماز مغرب و عشاي شنبه از 15 نفر از پيرغلامان برگزيده كشور تقدير به عمل آمد.
در اين همايش معنوي كه با حضور مسئولان استان زنجان، نماينده ولي فقيه در استان و صوفي معاون صداي سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران برگزار شد صوفي ضمن اشاره به حوادث تلخ روزهاي گذشته و پاره كردن عكس امام خميني (ره) گفت: مردم ايران پاسخ محكم و دندان شكني به دشمنان نظام و حرمت شكنان دادند و نشان دادند تا زماني كه اين ملت زنده هستند ولايت و ياد امام نيز زنده است.
صوفي افزود: با گذشت سي سال از انقلاب مردم متدين و عاشورايي ايران همچنان با عهد و پيماني كه با امام و رهبري بسته اند پايبند هستند.
معاون صداي سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران در ادامه پيام رييس سازمان صدا و سيما در جمع پيرغلامان حسيني كه به همين مناسبت صادر شده بود قرائت كرد.
همچنين در اين مراسم آيت الله محمدتقي واعظي نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه زنجان طي سخناني ضمن دعوت مردم و مسئولان به هوشياري در مقطع حساس كنوني گفت: دشمن در كمين است و از كوچك ترين غفلت ما براي ضربه زدن به نظام و اعتقادات استفاده مي كند.
وي افزود: بايد در پاسداري از فرهنگ عاشورايي و عاشورا گوش جان به فرمايشات رهبر معظم انقلاب بدهيم و عامل به آن فرمايشات باشيم.
نماينده ولي فقيه در استان افزود: شما پيرغلامان بايد چشمان بيدار و نگهبانان فرهنگ عاشورا باشيد و نبايد اجازه دهيد با تحريف ها به عزاداري امام حسين (ع) آسيبي وارد شود زيرا دشمن عظمت اين موضوع را درك كرده است و به طور مرتب از راه هاي مختلف در تحريف اين واقعه عظيم مي كوشد. وي انقلاب اسلامي ايران را ادامه راه امام حسين (ع) دانست و افزود: امام خميني با تأسي به اين فرهنگ عظيم اين حركت بزرگ را رهبري كرد و به پيروزي رساند.
دهقان نيري دبير اين همايش نيز با بيان اينكه تاكنون از 98 پيرغلام تجليل شده است گفت: از اين تعداد 9 پيرغلام به ديدار حق شتافتند.
دهقان داشتن حداقل 70 سال سن و دست كم 40 سال فعاليت در اين حوزه، حسن شهرت در ميان مردم، تربيت شاگردان، تاثيرگذاري، حضور در عرصه دفاع مقدس و داشتن سبك نو و فاخر را برخي از ويژگي هاي انتخاب برترين ها اعلام كرد. در پايان اين همايش ضمن تقدير از تعدادي از اولياي مداحان شهيد و مداحان ايثارگر زنجاني از 15 پيرغلام تجليل شد.

 



براي واردكنندگان كالا در نظر گرفته شد معافيت 20 درصدي در منطقه اقتصادي سرخس

مشهد- خبرنگار كيهان:
با ابلاغ هيئت وزيران منطقه ويژه اقتصادي سرخس مشمول معافيت 20 درصد سود بازرگاني ورود كالا از ساير كشورها به اين منطقه شد.
به دنبال تصويب هيئت وزيران در سومين سفر استاني به مشهدالرضا «ع» پايتخت معنوي ايران، اين مصوبه براي اجراء به منطقه ويژه اقتصادي سرخس ابلاغ شد.
مهندس حسين عليپور مديرعامل منطقه ويژه اقتصادي سرخس با اعلام اين خبر گفت: در اجراي اين مصوبه مهم اقتصادي منطقه ويژه اقتصادي سرخس مجاز است به كليه واردكنندگان كالا اعم از داخلي و خارجي تا سقف 20 درصد معافيت از سود بازرگاني را قائل شود.وي افزود: مصوبه مذكور مشوق مناسبي است براي واحدهاي توليدي و صنعتي استان خراسان رضوي و ساير نقاط كشور، چون مواد اوليه وارداتي مشمول 20 درصد تخفيف سود بازرگاني مي گردد به همين نسبت هزينه هاي توليد را كاهش خواهد داد.

 



رئيس پليس آگاهي استان خبر داد كاهش 24 درصدي وقوع قتل در گلستان

گرگان- خبرنگاركيهان:
هشت ماه گذشته وقوع قتل در گلستان 24 درصد نسبت به سال قبل كاهش داشته است.
سرهنگ «داود سلطاني» رئيس پليس آگاهي استان گلستان گفت: قتل يكي از جرايمي است كه مي تواند به شدت به امنيت جامعه ضربه وارد كند.
وي يكي از مهمترين علل قتلهاي صورت گرفته طي اين مدت را درگيري و نزاع و چاقوكشي در بين جوانان اعلام كرد و گفت: با تلاش ماموران آگاهي استان عاملان قتلها شناسايي و دستگير شدند.
وي در پايان با اشاره به اينكه قتل در استان طي 8 ماه گذشته 24 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل كاهش داشته ادامه داد: سهولت و دسترسي آسان افراد به سلاح هاي سرد و حمل اين ادوات توسط تعدادي از افراد و همچنين عدم آشنايي با قوانين حمل سلاح سرد يكي از عوامل وقوع قتل در استان است.سرهنگ داود سلطاني رئيس پليس آگاهي استان گلستان در پايان اظهاراميدواري كرد: با سپري شدن خلأ هاي قانوني در رابطه با حمل و نگهداري و فروش سلاح و آگاهي دادن به جوانان، همچنان شاهد كاهش آمار وقوع قتل باشيم.

 



برگزاري همايش بين المللي بزرگداشت باباافضل در كاشان

كاشان- خبرنگار كيهان:
همايش بين المللي بزرگداشت افضل الدين محمد مرقي كاشاني معروف به باباافضل، نيمه دوم ارديبهشت ماه سال 89 در دانشگاه كاشان برگزار مي شود.
دكتر «رضا شجري» مدير مركز پژوهشي كاشان شناسي دانشگاه كاشان در جمع خبرنگاران، مهلت ارسال چكيده مقالات به دبيرخانه كنگره را اول دي ماه و اصل مقالات را پانزدهم اسفند سال جاري اعلام كرد.
وي آشنايي پژوهشگران و مخاطبان با يكي از چهره هاي نام آور حكمت، ادبيات، عرفان و تصوف اسلامي، معرفي آثار علمي، ادبي باباافضل به جامعه علمي و دانشگاهي، ايجاد زمينه تحقيقات بيشتر درباره آثار، افكار و انديشه هاي فلسفي، كلامي، عرفاني و... باباافضل و آگاهي بيشتر پژوهشگران و مخاطبان نسبت به پيشينه فرهنگي، استعدادها و ظرفيت هاي علمي و ادبي شهر كاشان و مناطق همجوار را از اهداف اين همايش اعلام كرد.
افضل الدين محمدبن حسن مرقي كاشاني از حكما، شاعران و دانشمندان برجسته نيمه دوم سده 6 و نيمه نخست سده 7 هجري قمري است كه آثار و خدمات زيادي به فرهنگ و تمدن اسلامي كرده است. آرامگاه وي در روستاي مرق در 42 كيلومتري غرب كاشان زيارتگاه مردم كاشان است.

 



اعطاي تسهيلات براي احياي بافت هاي فرسوده كرج

كرج - خبرنگار كيهان:
شهردار منطقه 5 كرج از اختصاص تسهيلات 150 ميليون ريالي و تشويقي براي بازسازي بافت هاي فرسوده در اين منطقه خبر داد.
«فرج ا... ايليات» با اعلام اين مطلب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به مصوبه شوراي اسلامي كرج و تلاش مجموعه مديريت شهري براي بازسازي بافت هاي فرسوده در اين منطقه به ويژه منطقه حصارك و بخشي از ساختمان هاي غربي بلوار شهيد حدادي امتياز تشويقي براي اخذ مجوز بازسازي در نظر گرفته شده است.
وي تصريح كرد: متقاضيان بازسازي بافت هاي فرسوده مي توانند با برخورداري از امتيازات تشويقي شهرداري براي ساخت هر واحد مسكوني از تسهيلات ويژه 150 ميليون ريالي استفاده كنند.

 



اجراي 120 پروژه عمراني در شهرستان كنگاور

كرمانشاه - خبرنگار كيهان:
120 پروژه عمراني در شهرستان كنگاور با 56 درصد پيشرفت فيزيكي در حال اجرا است. «غلامرضا حيدري» فرماندار كنگاور در گفتگو با خبرنگار كيهان با بيان اين مطلب افزود: به منظور اجراي اين پروژه ها 61 ميليارد ريال اعتبار درنظر گرفته شده كه تاكنون 55 درصد اين اعتبار تخصيص يافته است.
حيدري مهم ترين اين پروژه ها را هتل سه ستاره، سد كبوترلانه و آموزشكده فني عنوان و تصريح كرد: براي اجراي اين پروژه ها 35 ميليارد ريال اعتبار اوليه اختصاص يافته است. حيدري در بخشي از سخنانش به واجدين شرايط سهام عدالت اشاره كرد و گفت: تاكنون بيش از 50 هزار نفر از خانواده هاي تحت پوشش كميته امداد، بهزيستي، روستائيان، عشاير، شاغلين و ايثارگران شناسايي شده اند كه در مرحله اول توزيع سهام عدالت برگ سند سهام به 15 هزار نفر تحويل شده است. وي در بخشي از سخنانش به اجراي طرح آبياري تحت فشار اين شهرستان اشاره كرد و اظهار داشت: در حال حاضر 177 هكتار از اراضي شهرستان كنگاور زير پوشش آبياري تحت فشار قرار دارد و از اين لحاظ كنگاور رتبه دوم آبياري تحت فشار در استان را به خود اختصاص داده است.
فرماندار كنگاور در خاتمه به پروژه هاي ورزشي اين شهرستان اشاره كرد و افزود: ساخت ورزشگاه فوتبال شهيد قليوند، تكميل پيست دووميداني و ساخت سالن ورزشي چند منظوره، از جمله پروژه هاي عمراني ورزشي شهرستان كنگاور به شمار مي آيد. وي تصريح نمود: در صورت تخصيص و تامين اعتبارات لازم بهره برداري از اين پروژه ها به زودي آغاز خواهد شد.

 



فرماندار ساري: عرصه هاي تصرف شده در سواحل مازندران جزو بيت المال است

ساري - خبرنگار كيهان:
در اجراي قانون برنامه چهارم توسعه كشور تمامي اراضي متصرفي در نوار ساحلي مازندران در اختيار بيت المال قرار مي گيرد.
فرماندار ساري با اعلام اين خبر در جلسه ستاد ساماندهي سواحل مركز مازندران افزود: تمام اراضي ساحلي كه توسط دستگاههاي دولتي و اشخاص حقيقي مورد تصرف واقع شده اند براساس آيين نامه كارگروه اجرايي ماده 63 قانون برنامه چهارم توسعه و ماده يك آئين نامه شوراي حفظ حقوق بيت المال در اختيار دادستاني قرار خواهد گرفت.
محسن زارعي، اراضي متصرفي در سواحل را جزو بيت المال دانست و افزود: استفاده مطلوب از مواهب طبيعي در سواحل نيازمند سرمايه گذاري گسترده است.
فرماندار ساري گفت: با توسعه امكانات و سرمايه گذاريهاي فراوان سواحل درياي مازندران به عنوان مركز تفريحي جهان اسلام تبديل خواهد شد.
زارعي خاطرنشان كرد: دولت براي آماده سازي زيرساخت هاي گردشگري در سواحل درياي مازندران سرمايه گذاري مي كند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14