(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 25 آذر 1388- شماره 19536
 

رئيس سازمان فدرال مبارزه با قاچاق مواد مخدر روسيه:
اقدامات ايران براي مبارزه با مواد مخدر قابل تقدير است
هشدار پليس راهور: خودروهاي بدون ترمز ABS شماره گذاري نمي شوند
اعلام جرم دادستاني تهران عليه 2 سايت
مرتضوي: مساله كهريزك نه به من ربطي دارد نه به زاكاني
ايران خواستار پيگيري غرامت جنگ جهاني دوم از مراجع بين المللي شد
حوادث كوتاه از كشور
پيشنهاد شهرداري: نرخ آرم طرح ترافيك براي معلولان و خبرنگاران 500 هزار ريال
8 نوع روغن موتور علامت استاندارد ندارد
كلاهبرداري ميليوني زن و شوهر جاعل شركت خودرو
انتصاب
آتش سوزي به بازار وكيل شيراز خسارت زد
تعرض به مسجد بلال فرانسه
مشكلات رواني كودكان سربازان آمريكايي
كشف بزرگترين شبكه توليد و توزيع قرص هاي روان گردان
2 ميليون بيكار در روسيه
پلمب 90 كاباره در بغداد



رئيس سازمان فدرال مبارزه با قاچاق مواد مخدر روسيه:
اقدامات ايران براي مبارزه با مواد مخدر قابل تقدير است

رئيس سازمان فدرال مبارزه با قاچاق مواد مخدر روسيه گفت: اقدامات ايران در ايجاد تاسيسات و استحكامات نوار مرزي براي جلوگيري از قاچاق مواد مخدر قابل تمجيد و ستايش است.
به گزارش روابط عمومي ستاد مبارزه با مواد مخدر، ايوانف در گزارشي با تاكيد بر نقش مثبت جمهوري اسلامي ايران در مبارزه با مواد مخدر گفت: جمهوري اسلامي ايران نقش ارزنده اي در مبارزه با مواد مخدر، جلوگيري از انتقال آن به اروپا، اوكراين و روسيه و نيز برخورد با قاچاقچيان ايفا مي كند و تاكنون در راه مبارزه، هزينه هاي زيادي را متحمل شده است تا مواد مخدر به اروپا و ديگر كشورها حمل و قاچاق نشود.
رئيس سازمان فدرال مبارزه با قاچاق مواد مخدر روسيه با بيان اين كه جمهوري اسلامي ايران در عمليات مبارزه با قاچاق مواد مخدر، تحت عنوان «كانال» شركت دارد، افزود: اقدامات ايران در ايجاد تاسيسات و استحكامات در نوار مرزي براي جلوگيري از قاچاق مواد مخدر مورد تمجيد و ستايش قرار دارد.
وي اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران موفق شده است تا ميزان بيش از 20 درصد قاچاق مواد مخدر افغانستان را در مرزهاي خود كشف و از انتقال آن به ساير مناطق جلوگيري كند.
وي تاكيد كرد: حضور نيروهاي آمريكايي در افغانستان منجر به افزايش كاشت و برداشت مواد مخدر شده است.
برپايه اين گزارش، مسئله اعتياد به مواد مخدر اخيرا به معضل بسيار خطرناكي در روسيه تبديل شده و در صد بسياري زيادي از مرگ و ميرهاي ناشي از آن و همچنين بيماري ايدز را در اين كشور به خود اختصاص داده است.

 



هشدار پليس راهور: خودروهاي بدون ترمز ABS شماره گذاري نمي شوند

جانشين پليس راهور ناجا از خريداران خودرو خواست تا از خريد خودروهاي فاقد ترمز قفل (ABS) خودداري كنند.
سردار تقي مهري با اشاره به مصوبه دولت مبني بر موظف شدن كارخانجات سازنده خودرو نسبت به مجهز كردن خودروها به ترمز ABS از آغاز ارديبهشت ماه 88 اعلام كرد: پليس راهنمايي و رانندگي براي حفظ جان شهروندان تصميم گرفت با خودروهاي جديد فاقد ترمز ABS برخورد كند.
وي با تاكيد بر اينكه پليس راهور ناجا از شماره گذاري خودروهاي جديد فاقد ABS خودداري مي كند به خريداران خودرو توصيه كرد تا هشدار پليس براي جلوگيري از هرگونه مشكلات و دردسرهاي آتي را جدي بگيرند.
تقي مهري خاطرنشان كرد: متقاضيان و ثبت نام كنندگان طرحهاي پيش فروش خودروها با در نظر گرفتن تاثير ترمز ABS در ايمني از ثبت نام براي پيش خريد خودروهايي كه فاقد ترمز ABS هستند خودداري كنند.
سرهنگ محسن مهرايي رئيس پليس ترافيك شهري نيز در روزهاي گذشته اعلام كرد: افسران پليس و كارشناسان تصادفات از اين پس موظف شدند تا در صورتي كه عمل نكردن ترمز در خودروهاي ساخت ارديبهشت ماه 88 به بعد به عنوان عامل بروز يا تشديد سوانح رانندگي تشخيص داده شد سهم كارخانه خودروساز را در كروكي تعيين و به مراجع قضايي اعلام كنند.به گزارش مهر، مجهز نبودن خودروها به ترمز ضد قفل (ABS) يكي از عوامل عمده انحراف از مسير خودروها به هنگام ترمزهاي ناگهاني است.

 



اعلام جرم دادستاني تهران عليه 2 سايت

دادستان تهران عليه مديران مسئول سايت هاي «الف» و «جهان نيوز» به اتهام آنچه كه توهين به رئيس جمهوري اسلامي ايران ناميده شده اعلام جرم كرد.
به گزارش روابط عمومي دادسراي عمومي و انقلاب تهران، اين سايت ها اخيرا در گزارشي ضمن انتشار مطلبي به رئيس جمهور توهين كردند.
اين گزارش افزود: با شكايت مدعي العموم در اين رابطه پرونده اي تشكيل و براي رسيدگي به يكي از شعب تحقيق دادسراي عمومي تهران ارجاع شد.
عباس جعفري دولت آبادي دادستان عمومي و انقلاب تهران پيش از اين هشدار داده بود با كساني كه به روساي سه قوه و مقامات كشور توهين كنند، برخورد خواهد شد.

 



مرتضوي: مساله كهريزك نه به من ربطي دارد نه به زاكاني

معاون دادستان كل كشور با تاكيد بر اينكه تاكنون از هيچ كس شكايتي نكرده است، در واكنش به سخنان زاكاني و اظهارات اخير وي گفت: مساله كهريزك نه ربطي به من دارد نه ربطي به آقاي زاكاني.
سعيد مرتضوي كه براي ديدار با چند نفر از نمايندگاني كه از همكاران قضايي وي بوده اند، به مجلس آمده بود در جمع خبرنگاران پارلماني اظهار داشت: در كميسيون خاصي حضور نيافتم فقط با برخي همكاران قضايي از جمله آقاي تجري ديدار كردم.
وي در پاسخ به سؤال خبرنگاران كه از او مي پرسيدند كه آيا با زاكاني نيز ديداري داشته ايد يا نه اظهار داشت: بنده هيچ ديداري با ايشان نداشته ام و تاكنون نيز در پاسخ به اظهارات ايشان طبق ماده 23 قانون مطبوعات به ايشان جوابيه اي داده ام.
مرتضوي تاكيد كرد كه در طول عمر خود چه از پيش از دوران قضاوتش و چه در دوره اي كه دادستان بوده و چه در حال حاضر از هيچ فرد حقيقي و حقوقي شكايت نكرده است و تاكنون تصميم به شكايت كيفري و قضايي از هيچ كس نداشته است.
مرتضوي بر اين اساس اظهار داشت: از اينكه كسي اعلام كند كه بنده به دليل خاصي عليه او شكايت نمي كنم صحت ندارد.
معاون دادستان كل كشور در مواجهه با سؤالات متعدد خبرنگاران درباره اظهارات اخير زاكاني كه گفته بود مرتضوي متهم اصلي پرونده كهريزك است اظهار داشت: من نمي خواهم درباره اظهارات ايشان چيزي بگويم اما اگر در يك مرجع قانوني از من سؤالي شود به آن جواب مي دهم.
وي با تاكيد بر اينكه مساله كهريزك هيچ ربطي به او ندارد ادامه داد: اين مساله به آقاي زاكاني هم ربطي ندارد اما ايشان يكسري حرف هاي شخصي دارند و آسمان و ريسمان مي بافند ولي بنده به مصلحت نمي دانم كه در مقام پاسخگويي به ايشان درآيم و مطالبي را بگويم كه در جامعه تنش ايجاد مي كند.
مرتضوي تاكيد كرد: اين مسائل با گذشت زمان و اعلام نظر مراجع قضايي روشن مي شود و معلوم مي شود كه چه كسي راست مي گويد.
معاون دادستان كل كشور در پاسخ به ايلنا كه پرسيد چه اطلاعات جديدي راجع به متهم بازداشت شده در مساله اهانت به امام داريد اظهار داشت: بنده در جريان اين مساله نيستم و بايد از دادستان تهران در اين باره سؤال كنيد.
مرتضوي در پاسخ به سؤالات متعددي كه به سمت جديد احتمالي وي در دولت اشاره داشت گفت: بنده در حال حاضر معاون دادستان كل كشور هستم و اگر هم به دولت بروم با حفظ سمت مي روم.
وي با اعلام آمادگي براي همكاري با دولت ادامه داد: بنده خودم را سرباز نظام مي دانم و آماده خدمت به نظام هستم البته سرباز خودش سنگرش را تعيين نمي كند.
به گفته وي قوه قضاييه با ماموريت خدمت وي در دولت با حفظ سمت موجود در دستگاه قضايي موافقت كرده است.
مرتضوي تاكيد كرد: تاكنون به من ابلاغ نشده است كه چه سمتي را براي من در دولت درنظر گرفته اند.

 



ايران خواستار پيگيري غرامت جنگ جهاني دوم از مراجع بين المللي شد

رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري از رئيس جمهوري درخواست كرد تا موضوع خسارات وارده به ايران در جنگ جهاني دوم از طريق مراجع بين المللي نظير سازمان ملل پيگيري شود.
به گزارش فارس، حميد بقايي معاون رئيس جمهوري و رئيس سازمان ميراث فرهنگي طي نامه اي به محمود احمدي نژاد، رئيس جمهور كشورمان درخواست كرد تا موضوع خسارات وارده به ايران در جنگ جهاني دوم از طريق مراجع بين المللي نظير سازمان ملل پيگيري شود.
در بخشي از اين نامه آمده است: سوم شهريورماه 1320 و در خلال جنگ جهاني دوم، متفقين شامل آمريكا، روسيه و انگليس، بيطرفي كشورمان را در جنگ نقض نموده و ايران را به مدت حدود 5 سال به اشغال خود درآوردند. در جريان اين تهاجم سنگين شماري از سربازان و مردم عادي كشته و مقادير متنابهي از ادوات نظامي از بين رفت. همچنين در مدت اشغال ايران، راه آهن، جاده ها، اسكله ها و بنادر كشور و زيرساخت هاي مهم براي ارسال آذوقه، اسلحه و مهمات به روسيه مورد استفاده آنان قرار گرفت و نقش و اهميت ايران تا به آنجا بود كه در كنفرانس تهران لقب پل پيروزي به ايران دادند. در مقابل، سهم كشورمان از اين اشغال جز ويراني، مشكلات اقتصادي، قحطي، بيماري، زيان هاي مالي و معنوي و تحميل رژيم سرسپرده پهلوي بر ايران نبود.
اين نامه با اشاره به اين كه با خاتمه جنگ و پيروزي آمريكا، روسيه و انگليس هيچگونه غرامتي بابت دوران اشغال و بهره گيري از ظرفيت ها و زيرساخت هاي ارتباطي ايران، پرداخت نشد، مي افزايد: با توجه به حجم خسارات مادي و معنوي وارده به ايران پيشنهاد مي شود كميته اي متشكل از دستگاه هاي ذيربط تشكيل تا با بررسي اسناد و مدارك موجود حجم خسارات وارده را به منظور تعيين ميزان غرامت مشخص نموده تا از طريق مراجع بين المللي نظير سازمان ملل نسبت به تاييديه حقوق ملت ايران اقدام شود.

 



حوادث كوتاه از كشور

رد پيشنهاد رشوه
نيشابور - خبرگزاري فارس: پليس بخش زبرخان نيشابور در بازرسي بدني از فردي به نام جلال-د 37 ساله مقداري هرويين و ترياك كشف كرد. متهم حين انتقال به پاسگاه براي فرار از قانون پيشنهاد پرداخت مبلغ يك ميليون تومان وجه نقد به عنوان رشوه داد اما ماموران پليس با رد اين پيشنهاد وي را تحويل دادگاه دادند.
دستگيري مدير شركت هرمي
¤ مدير يك شركت هرمي در نيشابور دستگير شد. از مخفي گاه متهم 24 ساله دو دستگاه كيس رايانه، پنج عدد سي دي و جزوات مربوط به شركت هرمي كشف شد.
كشف اشياي عتيقه
ساري - ايرنا: 48 قلم شي تاريخي در بابل كشف شد. اشياي مكشوفه مربوط به هزاره اول قبل از ميلاد است كه در منزل شخصي به نام ح-د ساكن بابل به دست آمد. سفال، كاسه، قمقمه، كوزه هاي كوچك و بزرگ اشياي فلزي مفرغي شامل سرتير، سرپيكان، مهره ها، گوشواره، النگو، حلقه و ... از جمله اين اشياي مكشوفه است كه در روستاي ديواربندي غربي به دست آمد.
مرگ موتورسوار جوان
قم - خبرنگار كيهان: در پي واژگوني يك دستگاه موتورسيكلت به راكبي شخصي به نام حسين حسيني 18 ساله تبعه افغانستان به علت ناتواني راكب در كنترل موتورسيكلت، جوان موتور سوار به شدت مجروح و در بيمارستان جان سپرد.
كلاهبرداران هرمي در دام پليس
تبريز - خبرنگار كيهان: پليس بناب پنج نفر از اعضاي يك شركت هرمي را دستگير كرد. يكي از اين افراد به نام پ-الف به 59 ميليون ريال كلاهبرداري از يك شاكي شركت هرمي اعتراف كرد. پليس سپس 4 تن از رئيسان شركت هاي هرمي مذكور به نام هاي الف-ق، ح-ش، م-م و خ-ر را دستگير كردند.
دستگيرشدگان به كلاهبرداري از افراد ساده لوح به بهانه عضويت در شركت هرمي اعتراف كردند.
انفجار گاز در منزل مسكوني
چناران - خبرنگار كيهان: انفجار ناشي از نشت گاز شهري در يك منزل مسكوني در چناران باعث تخريب كامل اين منزل و وارد آمدن خسارت قابل توجه به منازل اطراف شد. در اين حادثه زوج جوان ساكن خانه كه در خواب بودند در زير آوار قرار گرفتند كه نجات يافتند. شدت انفجار به حدي بود كه برخي وسايل منزل و مصالح ساختماني را به اطراف پرتاب و ديوار حياط مجاور فرو ريخت.
كشف موادسوختي قاچاق
زاهدان - خبرگزاري فارس: بيش از 7 هزار ليتر سوخت قاچاق از قاچاقچيان در سيستان و بلوچستان كشف شد. موادسوختي قاچاق از شهرهاي ايرانشهر، زاهدان و خاش كشف شد. در اين رابطه هفت دستگاه خودرو قاچاقچيان توقيف و هشت قاچاقچي دستگير شدند. همچنين پليس سراوان يك كيلو و 700 گرم حشيش و كراك كشف كرد و دو نفر متهم نيز دستگير شدند.
توليد مشروب در خانه
بادرود - خبرنگار كيهان: پليس نطنز 3 نفر از توليدكنندگان مشروبات الكلي را در اين شهر دستگير كرد. اين افراد با اجاره منزلي مبادرت به توليد گراس و مشروبات الكلي مي كردند.

 



پيشنهاد شهرداري: نرخ آرم طرح ترافيك براي معلولان و خبرنگاران 500 هزار ريال

معاون حمل ونقل و ترافيك شهرداري تهران نرخ هاي جديد پيشنهادي شهرداري براي صدور مجوز ورود به طرح ترافيك سال 89 را اعلام كرد كه براساس آن، اين نرخ براي بيماران، معلولان و خبرنگاران 500 هزار ريال است.
به گزارش ايرنا، سيدجعفر تشكري هاشمي اين نرخ ها را در قالب لايحه الزام شهرداري تهران به كنترل هوشمند محدوده طرح ترافيك به شوراي شهر اعلام كرد كه براساس آن نرخ صدور مجوز طرح ترافيك براي گروه هاي مختلف افزايش يافته است.
بر اين اساس تعرفه پيشنهادي جديد شهرداري تهران براي صدور مجوز آرم طرح ترافيك جانبازان 35 تا 70 درصد، بيماران، معلولان و خبرنگاران 50 هزار تومان، آژانس هاي مسافري 200 هزار تومان، اشخاص حقيقي واجدشرايط 450 هزار تومان، سازمان ها و شركت هاي خصوصي يك ميليون تومان، خودروهاي پلاك دولتي الف 750 هزار تومان و خودروهاي دولتي با پلاك شخصي و خودروهاي دستگاه هاي عمومي و نهادهاي انقلابي يك ميليون تومان پيشنهاد شده است.
تعرفه صدور مجوز طرح ترافيك براي جانبازان 70 درصد به بالا رايگان خواهد بود.
براساس پيشنهاد شهرداري تهران صدور كارت شناور براي مقامات بلندپايه نيز يك ميليون تومان، كارت شناور براي ساير متقاضيان دو ميليون تومان، كارت هاي دو ماهه كاميون 200 هزار تومان اعلام شده است.
براساس اين لايحه عوارض صدور مجوز موقت ورود به محدوده طرح ترافيك براي متقاضيان واجدشرايط براي مجوز ماهانه 220 هزار تومان، مجوز هفتگي 60 هزار تومان و مجوز روزانه 15 هزار تومان پيشنهاد شده است.
بررسي اين پيشنهاد در دستور جلسه ديروز شوراي اسلامي شهر تهران قرار داشت كه پس از اظهارنظرهاي برخي اعضاي شوراي شهر و نيز توضيحات معاون حمل ونقل و ترافيك شهرداري تهران قرار شد نرخ هاي پيشنهادي در كميسيون توسعه عمران شهري شوراي شهر طي يك هفته آينده مجددا بررسي شده و براي تصويب نهايي هفته آينده به صحن علني شوراي شهر بازگردد.
فرصت نام نويسي طرح ترافيك تمديد نمي شود
مديركل اجرايي معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران با تاكيد بر اينكه مهلت نام نويسي آرم ترافيك قابل تمديد نيست، گفت: آخرين فرصت پايان آذرماه است.
فضل الله اسلامي روز سه شنبه در گفتگو با ايرنا گفت: پس از اتمام مهلت تعيين شده، سايت ويژه نام نويسي wwwtehranir غيرفعال شده و به تقاضاي متقاضيان پاسخ داده نخواهد شد.
به گفته وي متقاضيان دريافت مجوز ورود به محدوده طرح ترافيك فرصت دارند در مهلت تعيين شده براي نام نويسي دريافت آرم طرح ترافيك اقدام كنند.
اسلامي بيان كرد: افراد حقيقي و حقوقي واجد شرايط دريافت اين آرم در ماه آتي -دي- مشخص و نتايج آن به اطلاع متقاضيان خواهد رسيد.
مدير كل اجرايي معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران همچنين ابراز اميدواري كرد تا پايان سال آرم هاي طرح ترافيك 98 به موقع ميان متقاضيان توزيع شود.
سهميه امسال آرم طرح ترافيك در پايتخت مانند سال گذشته 09 هزار اعلام شده است.
مسئولان شهري پيشتر اعلام كردند كه اين سهميه در سال جاري به هيچ عنوان افزايش نخواهد يافت. افراد حقيقي و حقوقي دو گروه دريافت كننده اين سهميه هستند كه از آن جمله مي توان به نمايندگان شركت هاي دولتي، جانبازان، خانواده هاي معظم شهدا، بيماران خاص و خبرنگاران اشاره كرد.

 



8 نوع روغن موتور علامت استاندارد ندارد

سازمان حمايت مصرف كنندگان و توليدكنندگان از بررسي هاي اين سازمان درباره 8 نشان تجاري روغن موتور خبر داد و اعلام كرد: اين روغن موتورها علامت استاندارد، ثبت نمايندگي خارجي و درج قيمت ندارند.
مديركل كالاهاي غيرفلزي سازمان حمايت مصرف كنندگان و توليدكنندگان در گفتگو با مهر با اعلام اين خبر گفت: در بازديدهاي كارشناسان اين سازمان از 8 نشان روغن موتور ليكومولي، پروفي كار، فوكس، آترود، توتال، كاسترول، و شل مشاهده شده است كه اين محصولات علامت استاندارد، ثبت نمايندگي و درج قيمت ندارند و اين امر به نفع مصرف كنندگان نيست.
منوچهر رشيد افزود: برخي از محصولات اين نشان هاي تجاري در نقاط مختلف شهر با بيش از 15 هزار تومان اختلاف قيمت نسبت به نمونه هاي توليد داخل به فروش مي رسد و مصرف كنندگان به دليل عدم ثبت قيمت متوجه تغيير نمي شوند، اين در حالي است كه محصولات مشابه داخلي كه درهمان سطح استاندارد قرار دارند، ضمن رعايت حقوق مصرف كننده در ثبت علامت استاندارد، قيمت و...، از سطح قيمت پائين تري نيز برخوردارند.
وي تصريح كرد: با اين اختلاف قيمت، سازمان حمايت مصرف كنندگان و توليدكنندگان انتظار دارد به لحاظ كيفي از اين محصولات مطمئن شده و آنها حداقل ثبت نمايندگي داشته باشند.
به گفته رشيد، سازمان حمايت مصرف كنندگان و توليدكنندگان اين شركتها را مورد بررسي قرار داده و مشخص شده است كه محصولات عرضه شده در بازار توسط آنها، داراي علامت ثبت شده مطابق با ضوابط استاندارد نبوده و درج قيمت نيز صورت نگرفته است.
وي اظهار داشت: البته برخي از اين شركتها اعلام كرده اند كه در حال طي مراحل براي اخذ نمايندگي و اخذ علامت استاندارد هستند، از سوي ديگر، درج قيمت تمام شده بر روي محصول نيز الزامي است.
اين مقام مسئول در سازمان حمايت مصرف كنندگان و توليدكنندگان گفت: برخي از شركتهاي خارجي نيز معتقدند كه تنها توليد تحت ليسانس شركت هاي خارجي كفايت مي كند اما به اعتقاد سازمان حمايت مصرف كنندگان و توليدكنندگان، اين امر براي حقوق مصرف كننده كافي نيست، اگر چه ممكن است از نظر توليدكنندگان بعنوان كار تجاري، امري مكفي باشد.

 



كلاهبرداري ميليوني زن و شوهر جاعل شركت خودرو

زن و شوهري كه با راه اندازي يك شركت جعلي خودرو در كرج، كلاهبرداري ميليوني كرده و متواري شده بودند، با پيگيري هاي ويژه كارآگاهان پليس استان تهران دستگير شدند.
به گزارش خبرگزاري فارس از كرج به نقل از ستاد اطلاع رساني فرماندهي نيروي انتظامي استان تهران، رئيس پليس آگاهي استان تهران گفت: اول مرداد ماه امسال، 13 نفر به عنوان شاكي به پليس آگاهي مراجعه و از يك زن و شوهر به نام هاي بهرام- ج و سعيده- الف شكايت كردند.
«اسماعيل هادئي» افزود: اين شكايت ها حاكي از آن بود كه اين زن و شوهر با ثبت و راه اندازي شركتي به نام سپهر خودرو افق و تنظيم قرارداد صوري و اخذ مبالغي از متقاضيان وعده تحويل خودرو انتخابي را در مدت حداكثر 30 روز دادند ولي با گذشت زمان مقرر، زن و شوهر متواري شده و هيچ آثاري از خود برجاي نگذاشتند.
رئيس پليس آگاهي استان تهران گفت: موضوع در دستور كار مأموران اداره مبارزه با جرائم اقتصادي خاص و رايانه اي قرار گرفت و در اين ارتباط چند محل اختفاي زن و شوهر جوان در كرج شناسايي و طي هماهنگي مراجع قضايي مورد بازرسي قرار گرفتند. ولي مشخص شد متهمان تمام املاك خود را واگذار و به مكان نامعلومي رفته اند.
هادئي گفت: به مرور زمان تعداد شاكيان افزايش يافت و به مرز 120نفر رسيد. مجموع پولي كه متهمان از شكات گرفته بودند به 6ميليارد و 200ميليون ريال رسيد. وي افزود: تحقيقات كارآگاهان ادامه يافت تا اينكه مشخص شد متهمان به كرمانشاه رفته اند. مأموران با عزيمت به اين شهر و انجام اقدامات اطلاعاتي تمام نشاني هاي مخفيگاه هاي آنان را شناسايي كردند و سرانجام با تعقيب و مراقبت 72ساعته موفق شدند زن و شوهر كلاهبردار را درحالي كه قصد داشتند به خارج از كشور فرار كنند دستگير كنند. رئيس پليس آگاهي استان تهران در پايان گفت: متهمان در بازجويي هاي پليس به جرم خود اعتراف كردند و با صدور قرار بازداشت موقت روانه زندان شدند.

 



انتصاب

طي حكمي از سوي حجت الاسلام مصطفي پورمحمدي، رئيس سازمان بازرسي كل كشور، جواد وعيدي به عنوان معاون جديد فرهنگي و اجتماعي سازمان بازرسي كل كشور منصوب شد.

 



آتش سوزي به بازار وكيل شيراز خسارت زد

آتش سوزي در بازار وكيل شيراز خساراتي بر مغازه هاي پارچه فروشي وارد ساخت.
به گزارش خبرنگار ايرنا، در اين آتش سوزي كه در يك باب مغازه پارچه فروشي اين بازار رخ داد آتش به مغازه مجاور نيز سرايت كرد و خساراتي برجاي ماند اما تلفات جاني نداشت.
معاون طرح و عمليات آتش نشاني شيراز گفت: حريق شامگاه دوشنبه از ضلع جنوبي بازار وكيل آغاز شد.
غلامرضا دعايي زاده افزود: ماموران آتش نشاني و نيروهاي ويژه عمليات توانستند اين آتش سوزي را در كمترين زمان ممكن مهار كنند.
وي اظهار داشت: مواد سوخته شده در اين مغازه از نوع پارچه است و مطالعات اوليه نشان دهنده آن است كه بي توجهي به موارد ايمني عامل آتش سوزي بوده است.
معاون طرح و عمليات آتش نشاني شيراز احتمال عمدي بودن اين آتش سوزي را رد كرد و گفت: مطالعات كارشناسي براي شناسايي علت دقيق اين حادثه در حال انجام است.
بازار وكيل شيراز از جمله بناهاي تاريخي دوره زنديه در محل بافت قديم شيراز است كه انواع مغازه هاي پارچه فروشي، صنايع دستي، سوغات و محصولات مشابه در آن عرضه مي شود.

 



تعرض به مسجد بلال فرانسه

افراد ناشناس با نوشتن شعارهاي نژادپرستانه و نقش صليب شكسته بر روي ديوارهاي مسجد بلال به آن اسائه ادب كردند.
به گزارش خبرگزاري ها، روز يكشنبه، افراد ناشناس با نوشتن شعارهاي نژادپرستانه و ترسيم نقش صليب آلمان نازي سابق، مسلمانان را مورد اهانت قرار دادند.«عبدالمالك بورقبه» رئيس شوراي اسلامي شهر «كاستر» فرانسه گفت: افراد ناشناس با نوشتن شعارهاي نژادپرستانه و قرار دادن امعاء و احشا خوك بر در و ديوار مسجد بلال (كاستر) به مسجد و مسلمانان اسائه ادب كردند و پليس اين شهر نيز با حضور در محل، تحقيقات خود را آغاز كرد.از سوي ديگر مسئول مسجد بلال با ابراز نگراني از اسائه ادب به ساحت مسجد اظهار داشت: اين كار تعمداً صورت گرفته است و مجموعه اقداماتي از سوي برخي ها صورت گرفته است تا همانند سوئيس خطر مساجد را در كشور فرانسه برجسته كنند.
اين در حالي است كه دولت فرانسه نزديك به يك ماه است كه در مورد نمادهاي ملي اين كشور بحث و جدل هايي را در جامعه راه انداخته است. مسجد بلال در سال 1986 احداث شده است و داراي مصلاي 200 متري است و از مساجد مهم در اين كشور به شمار مي رود.

 



مشكلات رواني كودكان سربازان آمريكايي

فرزندان سربازان آمريكايي در افغانستان و عراق از بيماري هاي روحي و رواني رنج مي برند.
به گزارش اسلام آنلاين براساس جديدترين پژوهش كه از سوي يك انجمن علمي آمريكايي در مورد نقش و تاثير غيبت سربازان آمريكايي در خانواده آنها، به عمل آمده است بسياري از كودكاني كه پدران آنها در جنگ به سر مي برند از مشكلات روحي و رواني در مقايسه با هم سن و سالان خود رنج مي برند.در اين پژوهش كه با عنوان «كودكان در جبهه داخلي» در روز 7 دسامبر در آمريكا منتشر شد، آمده است: مشكلات روحي، رواني و رفتارهاي خطرناك، كودكاني كه پدر آنها در جنگ هستند، بسيار افزايش يافته است و مشكلات اين گونه كودكان آمريكايي، متناسب با طول مدت غيبت پدرانشان، بيشتر شده است.براساس اين پژوهش كه از سوي موسسه «راند» بر روي 1500 نفر از فرزندان سربازان آمريكايي شركت كنندگان در جنگ عراق و افغانستان در پادگان operation purple انجام شد، به نزديك به 47درصد از آنها از دوري والدين خود شدت رنج مي برند.

 



كشف بزرگترين شبكه توليد و توزيع قرص هاي روان گردان

مقامات پليس «انگلستان» از كشف بزرگ ترين شبكه توليد و توزيع قرص هاي روان گردان در اين كشور خبر داده و اعلام كردند: ماموران پليس در اين رابطه هفت نفر از اعضاي اصلي اين شبكه را دستگير كردند.
سخنگوي پليس منطقه «سوري» در انگلستان خاطرنشان كرد: روز گذشته ماموران پليس منطقه موفق شدند طي يك عمليات ويژه بزرگ ترين شبكه توليد و توزيع قرص هاي روان گردان موسوم به «اكستازي» را كشف و ضبط كنند.
وي اضافه كرد: در اين عمليات 300 مامور افسر پليس حضور داشتند و عمليات مذكور در نهايت با گذشت سه ساعت با موفقيت به پايان رسيد.به گزارش خبرگزاري بي بي سي، محموله كشف شده از اين شبكه توليد و توزيع ارزشي حدود يك ميليون و 50 هزار پوند دارد كه براساس گزارش رسانه هاي اين كشور كشف اين مقدار قرص هاي روان گردان تاكنون در تاريخ كشفيات اين كشور بي سابقه بوده است.
همچنين ماموران پليس موفق شدند، در اين رابطه هفت نفر را كه گمان مي رود از اعضاي اصلي اين شبكه توليد و توزيع قرص هاي روان گردان باشند، دستگير و روانه زندان كنند.
براساس اعلام رسانه هاي اين كشور طي چند سال اخير تهيه، توزيع و مصرف قرص هاي روان گردان در انگلستان به ويژه در ميان جوانان افزايش يافته است و دولت اين كشور به شدت از اين مسئله احساس نگراني مي كند، به همين دليل با آموزش ماموران و سگ هاي موادياب در تلاش است تا با مسئله تهيه، توزيع اين قرص ها مقابله كند.

 



2 ميليون بيكار در روسيه

تعداد رسمي بيكاران در روسيه طي هفته اخير با هفت دهم درصد افزايش به دو ميليون و پنجاه و شش هزار نفر رسيده است.
روزنامه اينترنتي روسي ايزوستيا در شماره امروز خود مي نويسد: دفتر مطبوعاتي وزارت بهداشت و توسعه اجتماعي روسيه با اعلام اين مطلب افزود: يك هفته قبل از اين تاريخ يعني از بيست و پنجم نوامبر تا دوم دسامبر سطح بيكاري در روسيه چهار دهم درصد افزايش يافته بود.بنا به اين گزارش وزارت بهداشت و توسعه اجتماعي روسيه گزارشهايي در خصوص اخراج شصت و هفت هزار و يكصد تن از كاركنان شركتها در سراسر كشور دريافت كرده است. طي هفته اخير ميزان تعديل نيرو در شصت و هفت منطقه روسيه افزايش داشته است، در سه منطقه تغيير در تعداد بيكاران مشاهده نشده و در سيزده منطقه در اين زمينه كاهش مشاهده مي شود.ضمناً در حال حاضر يك ميليون و ششصد و بيست هزار نفر در روسيه يا در مرخصي اجباري به سر مي برند يا در شيفتهاي نيمه وقت به كار ادامه مي دهند.

 



پلمب 90 كاباره در بغداد

به گزارش شيعه آنلاين، پايگاه خبري الجوار عراق نوشت: «صلاح عبدالرزاق» استاندار بغداد با صدور بيانيه اي رسمي، از پلمب شدن بيش از 90 كاباره در مناطق مختلف بغداد خبر داد.
در ادامه اين بيانيه آمده: نيروهاي امنيتي عراق در راستاي پاكسازي شهر بغداد، بيش از 90 كاباره را كه هيچ يك مجوز از وزارت سياحت و گردشگري نداشته اند را پلمب كردند. پلمب اين همه كاباره تنها طي شش ماه اخير انجام گرفته است.
در اين بيانيه همچنين آمده: در راستاي اين طرح، نيروهاي امنيتي همچنين بيش از 35 مغازه و فروشگاه فروش مشروبات الكلي را پلمب كرده و هيچ يك از آنها نيز داراي مجوز رسمي نبوده اند و به طور غيرقانوني فعاليت مي كردند. تمام صاحبان و مسئولان اين اماكن پلمب شده و به دادگاه تحويل داده شدند تا فوراً محاكمه شوند.
گفتني است پيش بيني مي شود حداقل مجازات براي اين افراد شش ماه حبس و مبلغ هنگفتي جريمه باشد. ناگفته نماند، علاوه بر اين گونه اماكن كه به صورت غيرقانوني فعاليت مي كنند، در تمام ميادين اصلي بغداد افرادي حضور دارند كه به خريد و فروش غيرمجاز مشروبات الكلي مي پردازند. متأسفانه در ميان اين فروشندگان حتي جواناني زير 18سال مشاهده مي شود.
قابل ذكر است اين اولين اقدام استانداري يا ديگر مقامات دولتي عراق در راستاي اسلامي تر كردن شهر انجام مي گيرد. در گذشته نيز تعداد زيادي كاباره و اماكن غيرمجاز عرضه مشروبات الكلي در اين شهر پلمب شده است.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14